Ukrajina horší než Mnichov. Bezradně čekáme na konec hororového filmu

Ukrajina horší než Mnichov. Bezradně čekáme na konec hororového filmu
Ukrajinští vojáci / Státní hraniční stráž Ukrajiny (Zvětšit)

Ze všech stran zní srovnání s Mnichovskou dohodou. Rusko bombarduje Ukrajinu a svět jen zdálky sleduje, jakoby se v kině promítal horor „V moci ďábla“. Tajně doufá - brzy snad bude konec. Také na podzim roku 1938, když se dohodlo o nás bez nás, že odkrojíme Sudety a zůstane nám z rybího těla jen kostra, si Evropa nezajistila mír. Vlk se nažral a koza nezůstala celá. Obětní beránek nestačil jednomu, nebude zřejmě stačit ani druhému. Hitler nebo Putin.

„Otec Sergej převáží děti a další z Lysyčansku do Lvova a vydává se zpět do pekla. Aby vyzvedl další děti z farnosti, kde padají bomby,“ píše mi kamarádka, moderátorka České televize, která na Ukrajinu opakovaně jezdí nejen za reportážemi. Má zde mnoho přátel, a ti nyní sedí v krytech nebo mají zbraně v ruce. Před pár dny ještě nepředstavitelný scénář. Žili stejně jako my. Chodili každé druhé pondělí na dvojku bílého do kavárny za rohem, v úterý jedli vdolečky, ve středu zalezli do peřin a četli román. Nyní leží v bahně, v provizorních bunkrech nebo na zemi v metru Kyjeva, hlavního města prozatím ještě svrchovaného státu. Ze dne na den se z nich stali vojáci a uprchlíci.

Otec Sergej pomáhal při záchraně asi patnácti osob, zejména dětí a starších osob. Nejmladší miminko, které zavezl do bezpečí, mělo jen šestnáct dní. „Silnice je hodně frekventovaná, mnoho aut, vojenská technika. Nyní nevíme, co z vesnice zbylo. Nevíme, zda se bude kam vracet – ve vesnici byly kobercové nálety,” svěřuje se duchovní a vydává se na cestu zpět. Bude ještě koho zachraňovat? Ukrajinský ženista Vitalij obětoval vlastní život, aby vyhodil do povětří most ve městě Heničev na jihu Ukrajiny. Most byl sice zaminovaný, ale ruská kolona postupovala tak rychle, že nezbyl čas jej odpálit na dálku. Vitalij své jednotce vysílačkou sdělil, že to udělá ručně, a rozloučil se. Tak se chovají hrdinové.

Pokud by se Československo v roce 1993 nerozdělilo, válka by zuřila přímo u sousedů. Německo prý pošle vojáky a pomůže s ochranou vzdušného prostoru. Pozor – nikoliv Ukrajině, ale Slovensku, kde se nyní vlastně nic neděje. To se pochopitelně může změnit. „Je hranice NATO dostatečně odstrašující?“ zajímá také pobaltské státy, kde se nachází početná ruská menšina. V hlavním městě Lotyšska Rize tvoří Rusové dokonce 50 procent obyvatel. „Vy se skutečně domníváte, že se to České republiky netýká? Jste tady v bezpečí? To si má rodina myslela také,“ pokyvuje se slzami v očích Olga, původem Ukrajinka, která žije už dvacet let v České republice. Vzdálenost Ukrajiny od hranic naší země není ani den cesty autem. A také rok 1968, kdy jsme byli „osvobozeni“ sovětskou armádou a vojsky Varšavské smlouvy od bláhových myšlenek na svobodnou vůli, není vzdálený a je stále aktuální. Podle údajů Ústavu pro studium totalitních režimů si okupace Československa do konce roku 1968 vyžádala 137 mrtvých, zhruba 500 těžce a stovky lehce zraněných.

Zkrvavená tvář ukrajinské stařenky se špinavým obvazem okolo hlavy, sutiny paneláků, mrtvoly, které jejich sousedé zakrývají ručníky a koberečky. Ještě včera spolu hráli šachy. Nyní už někteří z nich posouvají koně a královnu v nebi. Rusko napadlo Ukrajinu. Rusko je agresor, neosvobozuje, jak tvrdí propagandistické weby, které jsme měli vypnout už dávno. Co je ovšem možné se z dezinformačních článků dozvědět? Možná i Vladimir Putin propadl své propagandě a žije v bludu idealizace vlastní osoby. Myslí si, že udělal správnou věc. „Milý Putine, posuňme se k momentu, kdy se zabiješ v bunkru,“ píše se na jednom z transparentů, které si přinesli protestující u Braniborské brány v Berlíně v reminiscenci na sebevraždu Hitlera v dubnu 1945. Fotografie se bleskově šíří po sociálních sítích a přebírají ji světová média, například chorvatský online deník Index. „Jsem Rus. Omlouvám se,“ stojí na jiném transparentu na berlínské demonstraci. V ruce jej drží plačící muž. Protesty se konají i napříč Putinovou zemí, byť jsou zdejšími bezpečnostními složkami tvrdě potírány. Zatímco český písničkář Jaromír Nohavica si nejspíš ponechá medaili od Putina, šéfka moskevského divadla rezignovala, neboť „není možné dělat pro vraha“. V Moskvě už vyšly tisíce lidí do ulic, a jak uvedl specializovaný web OVD-Info, který monitoruje kroky tamní policie, v návaznosti na protesty bylo zatčeno jen za první dva dny po invazi už téměř dva tisíce osob. Tato solidarita ruských občanů zcela jistě není kapkou v moři. Právě postoj vlastních obyvatel může být pro Putina tou zásadní skutečností, kvůli které se jeho požadavky změní nebo zmírní. Odpor vlastních občanů je zásadní faktor.

Česká republika pošle na Ukrajinu kulomety, samopaly, odstřelovací pušky, pistole a odpovídající munici v hodnotě 188 milionů korun. Oznámilo to ministerstvo obrany na svém Twitteru. Češi se nyní nacházejí v jiné pozici než během Mnichovské dohody. Nikdo naši zemi (prozatím) neobětoval, u nás se neválčí. Děláme, co můžeme, snažíme se jednat rychle, posíláme zbraně, finanční pomoc, což není zanedbatelné. Česko se staví jasně na stranu Ukrajiny. Situace ale možná není tak jednoznačná jako tehdy, když jsme se stali oběťmi zrady našeho spojence Francie. Začínáme snad nyní rozumět tehdejšímu ministerskému předsedovi Édouardu Daladierovi, když se snažil získat čas? Nebo britskému premiérovi Neville Chamberlainovi, že si přál mír v Evropě za každou cenu? Září 1938 je stigmatem, bolestivou vzpomínkou. Mnichovský přízrak. Tak pojmenoval svůj román francouzský prozaik Georges-Marc Benamou. Dílo se vrací do doby, kdy tehdejší velmoci rozhodly o osudu Československa. Připomíná i osobnosti, které s diktátem nesouhlasily – jako například Chamberlainův nástupce Winston Churchill. „Anglie měla na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolila hanbu a bude mít válku,“ řekl tehdy ještě opoziční politik Churchill. Měl pravdu, ale jak by poradil nyní?

Srovnání s rokem 1938 poněkud pokulhává. Novodobý Mnichov vlastně nastal už v roce 2014, když Putin „osvobozoval“ Krym. Nyní jsme ve fázi okupace. V roce 1939 také svět mlčel, když Hitler s křikem doslova honil československého prezidenta Emila Háchu okolo stolu. Stařičký a nemocný Hácha nakonec podepsal dokument, který potvrzoval, že osud českých zemí je v rukou říšského kancléře. Donutí Putin ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského také k podpisu nějakého papíru, anebo bude hovořit jen kulomet? Zelenský jako charakterní prezident odmítl nabídky evakuace a zůstává ve své zemi.

Vladimir Putin třetí říši nezažil, narodil se až v roce 1952, ale zkušenosti čerpal v Německé demokratické republice, kde působil v 80. letech jako rozvědčík sovětské tajné služby KGB. Na konci roku 1989 v Drážanech sledoval, jak se režim ve Východním Německu hroutí. Moskva mlčela, agenti nezasáhli proti demonstrantům a berlínská zeď padla. Večer 5. prosince 1989 se protestující pokusili dokonce obsadit budovu KGB. Vyhrocenou situaci měl řešit právě Putin. Jeden z účastníků demonstrace Siegfried Dannath vzpomínal v roce 2015 v rozhovoru pro BBC, jak z budovy ven vyšel nevysoký ruský důstojník. „Nepokoušejte se násilím dostat do této budovy. Moji soudruzi jsou ozbrojeni a v případě nouze jsou oprávněni zbraně použít,“ prohlásil podle Dannathova svědectví poněkud rozrušený rozvědčík KGB. Už tehdy měl Putin charisma a persvazivní nadání, dokázal dav ovlivnit, stáhli se.

Svůj přesvědčovací talent ruský prezident nyní využívá maximálně. Není jasné, jaký je jeho konečný cíl. I proto svět tápe, co dělat? Dodat Ukrajině zbraně, pomoci vojensky, finančně, vyhlásit válku, nebo jen přijmout ekonomické sankce, a jak razantní? Rozhodovat ovšem nebude český premiér Petr Fiala, ale zejména americký prezident Joe Biden, německý kancléř Olaf Scholz a francouzský prezident Emmanuel Macron. „Obyčejný člověk“ může projevit solidaritu, poskytnout uprchlíkovi útočiště, finančně pomoci, demonstrovat veřejně své názory, pohladit po tváři osiřelé dítě, utěšit vdovu, což se nyní zdá žalostně málo. Nošení žlutomodré trikolóry nás nic nestojí. Na rozdíl od demonstrantů v Moskvě a dalších ruských městech pro Čecha není rizikem protestovat na náměstích slovně a v bezpečí. To však neznamená, že je zbytečné projevit napadeným Ukrajincům podporu. Kdybychom nevyšli do ulic, nemávali ukrajinskou vlajkou a jen v pohodlí u televizorů vzdychali, co se to děje o pár kilometrů dál, byla by to ostuda. Lhostejnost by byla největší fackou do tváří ukrajinských bojovníků. Většina demonstrantů volá po mnohem větších sankcích anebo přímo po vojenském zásahu. Co by se však stalo, kdyby Biden, Macron, Scholz a další představitelé NATO tyto rady z náměstí vyslyšeli? Nastala by další světová válka?

Německo, zdá se, je nyní nejbenevolentnější se svou odpovědí na kroky sovětského vůdce. Tvrdší sankce vůči Rusku, ani vyloučení země z mezinárodního platebního systému SWIFT německý premiér nepodporuje. Tento postih bude aplikován v „jiné situaci“, dozvěděli se novináři od kancléře Olafa Scholze. Zbývá jen doufat – kdyby Putin atakoval Slovensko a Česko, nastal by „jiný“ stav? Anebo bychom dopadli jako Polsko za druhé světové války, když je Hitler napadl? Poláci se bránili srdnatě, ale západní spojenci se dlouho jaksi nedostavili. Podobně jako tehdy polští vlastenci, Ukrajinci také nesmírně statečně vzdorují. Válčí za celou Evropu. David proti Goliáši. Scholz zvolil strategii mírných a velmi pomalu dávkovaných sankcí, což se v této chvíli jeví jako málo rozumná reakce. Zvláště, když se ohlédneme zpět do minulosti. Benevolencí oponovat agresorovi nelze. Poučme se z historie.

Zdroje:

Ústav pro studium totalitní režimů, výsledky studie o obětech okupace v roce 1938;
Magazín BBC
BENAMOU, Georges-Marc. Mnichovský přízrak. Praha 2008.
Chorvatské noviny
ovdinfo.org
Ministerstvo obrany ČR na Twitteru
Studie “The Genetic History of Northern Europe”

Nahlásit chybu v článku


Související články

Fiala: Do armády musíme investovat

Nač máme armádu? Jaké je její poslání? K čemu slouží zahraniční mise? Kdo je spojenec a kdo nepřítel ...

Hladomor byl Stalinův trest vzpurné Ukrajině

Od jarních měsíců roku 1932 až do podzimu následujícího roku postihla Ukrajinu katastrofa, která ...

Jevhen Perebyjnis: Václav Havel je na Ukrajině nejznámějším Čechem

Mimořádný a zplnomocněný velvyslanec Ukrajiny v České republice Jevhen Perebyjnis je velmi ...

Petr Fiala: Kvalitní armáda je v demokratické zemi zárukou míru a bezpečnosti

S českým premiérem Petrem Fialou se známe někdy od přelomu let 1983/1984. V té době nynější předseda ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Kfir
    08:54 27.02.2022

    Modlím sa za to, aby sa Putinov režim zrútil z vnútra. Ukrajinci vzdorujú nesmierne hrdinsky. Každým dňom bude klesať podpora vojny v Rusku aj motivácia ruskej armády. Ľudia v ...Zobrazit celý příspěvek

    Modlím sa za to, aby sa Putinov režim zrútil z vnútra. Ukrajinci vzdorujú nesmierne hrdinsky. Každým dňom bude klesať podpora vojny v Rusku aj motivácia ruskej armády. Ľudia v Rusku sa dostanú ku skutočným informáciám čo sa na Ukrajine deje. Vojaci začnú chápať, že toto nie je spravodlivá vojna, že nacizmus na Ukrajine je len primitívna propaganda z Kremla.
    Sláva Ukrajine! Hrdinom sláva!
    Ukrajinci bojujú nie len za svoju vlasť a rodiny, ale aj za nás.Skrýt celý příspěvek

    • Pirat49
      09:11 27.02.2022

      Nespravodliva vona bola aj v Cecensku a co sa stalo vsetci vieme.

      Nespravodliva vona bola aj v Cecensku a co sa stalo vsetci vieme.

      • Ján Paliga
        09:13 27.02.2022

        Aj vtedy sa ozývali ľudia v Rusku, hoci len málo. Dnes sa ich ozýva viacej... Režim sa ich bojí a väzni ich...

        Aj vtedy sa ozývali ľudia v Rusku, hoci len málo. Dnes sa ich ozýva viacej... Režim sa ich bojí a väzni ich...

        • Ján Paliga
          09:14 27.02.2022

          Nie málo, ale správnejšie nie mnohí

          Nie málo, ale správnejšie nie mnohí

      • HEKTOR
        09:17 27.02.2022

        Pirat49 - no stalo sa to,že noví čečenci boli osvietení a zrazu zistili že im s ruskom bude lepšie - povedal asi ramzan...sa musia mŕtvi bojovníci čo padli v groznom v hroboch ...Zobrazit celý příspěvek

        Pirat49 - no stalo sa to,že noví čečenci boli osvietení a zrazu zistili že im s ruskom bude lepšie - povedal asi ramzan...sa musia mŕtvi bojovníci čo padli v groznom v hroboch otáčať...Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      14:16 27.02.2022

      Kéž byste měl pravdu. Bohužel většina ruského obyvatelstva je dost vygumovaná a všechny dosavadní ruské převraty byly palácové, nikoliv lidové.

      Kéž byste měl pravdu. Bohužel většina ruského obyvatelstva je dost vygumovaná a všechny dosavadní ruské převraty byly palácové, nikoliv lidové.

      • HEKTOR
        16:40 27.02.2022

        len také zamyslenie,kto by prípadne prišiel po putinovi...
        lebo často sa stáva,že si o niekom myslíme že je to pekný kkt,ale keď ho niekto nahradí tak je to ešte horšie...

        len také zamyslenie,kto by prípadne prišiel po putinovi...
        lebo často sa stáva,že si o niekom myslíme že je to pekný kkt,ale keď ho niekto nahradí tak je to ešte horšie...

    • Ján Paliga
      07:28 28.02.2022

      Snáď ich prinúti prázdna chladnička a to, že Vodca nemá ani štipku ľudskosti nielen voči Ukrajine, ale aj voči vlastným vojakom, ktorých nahnal na nezmyselnú smrť len preto, lebo ...Zobrazit celý příspěvek

      Snáď ich prinúti prázdna chladnička a to, že Vodca nemá ani štipku ľudskosti nielen voči Ukrajine, ale aj voči vlastným vojakom, ktorých nahnal na nezmyselnú smrť len preto, lebo si potreboval dokázať svoju "veľkosť" a genialitu.... Ekonomicky Rusko zruinovať viac, ako ten ním pohŕdany Jelcin, ktorý len zdedil prachu chladničku po predchodcoch...

      Napadla ma taká sprostosť....
      Pamätáte si, ako mnohí občania RF boli nútení zaočkovať sa Sputnikom. Tí antivaxeri mali s tou "čipyzacyou" pravdu... Po zaočkovani teraz občania začali niečo mrmlat o nejakom mieri s Ukrajinou... To ich Vodca sa musel isto dať "zacypyzovat" vakcínou od Šeresa... Brble čosi o vojne a atómových zbraniach, presne podľa pokynov Iluminátov.... Vďaka vám antivaxeri, že ste mi otvorili to tretie oko poznania....

      No ale najvyšší čas skončiť s iróniou.... Ako má vôbec taká sprostosť vôbec mohla napadnúť... Asi vďaka tej tragédii utrpenia nevinných Ukrajincov...Skrýt celý příspěvek

  • Falko
    08:18 27.02.2022

    Vyhodnotil som situáciu od dnes za cca desať dní skončí táto okupacia. Neskončí víťazstvom alebo prehrou.Skonci zvrhnutim cára. Dôvod nebude, nejaká morálna hodnota. Bude to ...Zobrazit celý příspěvek

    Vyhodnotil som situáciu od dnes za cca desať dní skončí táto okupacia. Neskončí víťazstvom alebo prehrou.Skonci zvrhnutim cára.
    Dôvod nebude, nejaká morálna hodnota. Bude to strach oligarchov o svoje majetky a zázemie. Toť vše.
    Sláva Ukrajine. Vydržte To. Vďaka Anonymus. Pomáhajte. Všetci neviditeľný. Ešte väčšia vďaka.Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      14:03 27.02.2022

      Dúfajme.

      Dúfajme.

  • Rambo
    08:02 27.02.2022

    Že by se už konečně stíhačky NATO a USA odstartovaly, aby zlikvidovaly ruskou armádu, stejně jako to udělaly se Saddámem, když ho pomohly vyhnat z Kuvajtu, který není členskou zemí ...Zobrazit celý příspěvek

    Že by se už konečně stíhačky NATO a USA odstartovaly, aby zlikvidovaly ruskou armádu, stejně jako to udělaly se Saddámem, když ho pomohly vyhnat z Kuvajtu, který není členskou zemí NATO ?Skrýt celý příspěvek

    • HEKTOR
      09:27 27.02.2022

      Rambo - takéto emočné príspevky sú fajn...ale čo keď potom nastane jadrová zima...?.. v praxi tá pomoc mala nastať - budapeštianske memorandum,ale táto pomoc mala nastať už pri ...Zobrazit celý příspěvek

      Rambo - takéto emočné príspevky sú fajn...ale čo keď potom nastane jadrová zima...?..
      v praxi tá pomoc mala nastať - budapeštianske memorandum,ale táto pomoc mala nastať už pri zabraní krymu...
      osobne by som tiež videl rusov,ale hlavne putina ponížených...ale aké by to malo následky...
      krajiny ako rusko,usa a čína neprehrávajú len tak...a v rusku je to horšie kvôli putinovi...ten chlap má skoro 70r,to znamená že vnímanie sveta má posunuté...ako bude reagovať..??
      ak sa mu nepodarí dobiť relatívne rýchlo ukrajinu-začne ju hromadne likvidovať.???
      už mu asi naozaj preplo,ale môže to byť ešte horšie...žije sám,deti sú už odrastené...jeho relatívne vysoký vek...plus možné duševné problémy...čo ak začne strielať atomovky hlava nehlava z pocitu že všetci chcú zničiť rusko...?..Skrýt celý příspěvek

      • Rambo
        09:41 27.02.2022

        Putin je sice blázen, když myslel vážne, že Zelenský přijede na jednání do Minsku v Bělorusku, kam unesl Lukašenko letadlo Ryanair s Pratasevičem, není ale zase takový magor, aby ...Zobrazit celý příspěvek

        Putin je sice blázen, když myslel vážne, že Zelenský přijede na jednání do Minsku v Bělorusku, kam unesl Lukašenko letadlo Ryanair s Pratasevičem, není ale zase takový magor, aby odpálil jaderné rakety. NATO a USA by pak vymazaly Rusko z povrchu Země.

        Už ˇŽižka říkal: "Nepřátel se nelekejte a na množství nehleďte".Skrýt celý příspěvek

        • HEKTOR
          09:52 27.02.2022

          Rambo - putin je max. nevypočitateľný...a má veľký arzenál..je neodvolateľný...a neviem či tam je niekdo,kto by ho v prípade max. šialenstva dokázal zastaviť... a vymazaní by sme ...Zobrazit celý příspěvek

          Rambo - putin je max. nevypočitateľný...a má veľký arzenál..je neodvolateľný...a neviem či tam je niekdo,kto by ho v prípade max. šialenstva dokázal zastaviť...
          a vymazaní by sme asi boli všetci...
          a súhlasím že by zelenského v minsku "upratali"...

          Už ˇŽižka říkal: "Nepřátel se nelekejte a na množství nehleďte". - lenže v tej dobe neboli zbrane ako teraz...ak si odmyslím že to boli vtedy iba psychologicko/motivačné kecy ... a po bitke ostala akurát kvalitne pohnojená pôda,inak o 500km ani nevedeli že sa niekde bojuje...Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            10:28 27.02.2022

            Jsou jenom dvě možnosti - buď musíme akceptovat možnost totální jaderné války - nebo se podvolit Protože jakmile si Putin bude myslet, že před jadernou válkou ustoupíme, tuto ...Zobrazit celý příspěvek

            Jsou jenom dvě možnosti

            - buď musíme akceptovat možnost totální jaderné války
            - nebo se podvolit

            Protože jakmile si Putin bude myslet, že před jadernou válkou ustoupíme, tuto hrozbu použije ... a my se vzdáme a staneme se součástí PutinstánuSkrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            10:44 27.02.2022

            Jan Padesátýpátý - ako písal Jan Grohmann - "Od klávesnice se dobře bojuje."
            ale keby nastala jadrová zima,tak 99,9% populácie sveta by tú ukrajinu spätne obetovali...

            Jan Padesátýpátý - ako písal Jan Grohmann - "Od klávesnice se dobře bojuje."
            ale keby nastala jadrová zima,tak 99,9% populácie sveta by tú ukrajinu spätne obetovali...

          • Jan Padesátýpátý
            11:43 27.02.2022

            HEKTOR obětovali by Ukrajinu, obětovali by nás, a všechny kdo sami nemají jaderné zbraně ... protože jakmile by Putin viděl, že mu to prochází, neměl by důvod se zastavovat takže ...Zobrazit celý příspěvek

            HEKTOR
            obětovali by Ukrajinu, obětovali by nás, a všechny kdo sami nemají jaderné zbraně ... protože jakmile by Putin viděl, že mu to prochází, neměl by důvod se zastavovat
            takže je otázka jestli hlavy jaderných velmocí chtějí žít ve světě kde všude kolem je PutinstánSkrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            18:08 27.02.2022

            Jan Padesátýpátý - a práve preto sme/ste v nato lebo nemáme/nemáte atómové zbrane a kolektívne sa+/- chránime... inak by ste vraveli,keby ste zažili len konvenčnú a nie atómovú ...Zobrazit celý příspěvek

            Jan Padesátýpátý - a práve preto sme/ste v nato lebo nemáme/nemáte atómové zbrane a kolektívne sa+/- chránime...
            inak by ste vraveli,keby ste zažili len konvenčnú a nie atómovú vojnu...Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      15:58 27.02.2022

      Ukrajinci to maju zatial plne pod kontrolou. Ukrajina bola pripravene a myslim, keby Rusi aj zmenili taktiku, tak si dako extra nepomozu.

      Ukrajinci to maju zatial plne pod kontrolou. Ukrajina bola pripravene a myslim, keby Rusi aj zmenili taktiku, tak si dako extra nepomozu.

  • Oliver
    04:35 27.02.2022

    jinak, co je na tomto konfliktu zajímavé tak vlastně UA energetická a infrastruktura celkem není moc poškozená. Celkově je to velice zvláštní boj. Obvykle se ničí strategické ...Zobrazit celý příspěvek

    jinak, co je na tomto konfliktu zajímavé tak vlastně UA energetická a infrastruktura celkem není moc poškozená. Celkově je to velice zvláštní boj. Obvykle se ničí strategické objekty včetně energo a telekomunikačních soustav, viz útoky na Jugošku či Irák. A žádná ze stran se moc nechlubí jen OSU nebo to co z ní zbývá tu a tam tvrdí že něco sestřelili, Rusové mlčí ještě víc, žádná okázalá medializace. Dle mého se tam musí dít něco o čem Rusko ani NATO nemají zájem zveřejňovat. Do toho podivná informace o zabrání Černobylu v den ofenzivy - prý kvůli možnosti že by někoho napadlo vytvořit tvz. špinavou bombu. A že o ni byly sváděny těžké boje - přitom to nedává smysl aby OSU v tísni se starala o vypnutou elektrárnu natož aby tam byly silné oddíly. Leda že by tam střežili něco zajímavého či nebezpečného.
    Ještě víc bizarní v kontextu situace je že naopak tranzit plynu přes ukrajinské teritorium narostl a nikdo z bojujících se netroufá tranzitní potrubí ani škrábnout.Skrýt celý příspěvek

    • Eagle
      07:20 27.02.2022

      Ano, je tam spousta zajímavých skutečnosti. To co popisujete je dle mého názoru rozkaz ruským vojskům neútočit na civilní infrastrukturu. To že hloupý rakety občas zboří dům nebo ...Zobrazit celý příspěvek

      Ano, je tam spousta zajímavých skutečnosti. To co popisujete je dle mého názoru rozkaz ruským vojskům neútočit na civilní infrastrukturu. To že hloupý rakety občas zboří dům nebo civilní objekt není zas tak výjimečný to je prostě válka. Všichni si ještě pamatujeme jak Amíci náhodou trefili raketou čínskou ambasádu. Nicméně stojí za analýzu snímek a na internetu existuje asi 10 minutový záznam incidentu, kdy S10 přejela osobní vozidlo. Před tím než se to stalo cca jednotky minut, v tom samém místě byl ukrajinskými jednotkami zasažen údajně ruský Ural kde byli rusové oblečeni v ukrajinských uniformách. Hned potom co střelec doráží tyto " ruské" vojáky se ze zatáčky vyřítí S10 a najede na civilní vozidlo. Evidentně podle záběru zůstane poměrně dlouhou dobu stát na místě incidentu i přesto, že se na místě vyskytují ozbrojenci kteří zabili údajné rusy v Uralu. Sám tak nějak pochybuji že by rusové používali na Uralu nějaký protiletadlový kaňon a už vůbec mi nejde do hlavy reakce Ukrajinců na jízdu S10. Taktéž je mi divný, že vy se po ukrajinským městě jen tak projížděla S10 bez ozbrojenýho doprovodu, protože je naprosto bezbranná. Osobně jsem s S10 jezdil a její KSU což je směrové ústrojí nedává úplný pocit bezpečnosti při jízdě na asfaltu a spíš mi to připadá že dostal smyk. Zkuste mrknout a napište co si o tom myslíte.Skrýt celý příspěvek

      • pjaro77
        08:48 27.02.2022

        Ano, vyzerá to že zabrzdil pred autom ale neubrzdil, tak ho prešiel.

        Ano, vyzerá to že zabrzdil pred autom ale neubrzdil, tak ho prešiel.

        • Ján Paliga
          09:17 27.02.2022

          Chcel sa otočiť do protismeru, ale nezabrala mu druhá poloha rajcaku... U S-10 som takých situácii zažil na vojne mnoho.

          Chcel sa otočiť do protismeru, ale nezabrala mu druhá poloha rajcaku... U S-10 som takých situácii zažil na vojne mnoho.

      • Grull
        09:55 27.02.2022

        Na aktuálníchkonfliktech je příspěvek citujíci nějaké UK ministerstvo, že místní domobrana si spletla náklaďák UK s diverzanty a rozstřílela jej. Pak zaútocili i na S10 a ti ujeli ...Zobrazit celý příspěvek

        Na aktuálníchkonfliktech je příspěvek citujíci nějaké UK ministerstvo, že místní domobrana si spletla náklaďák UK s diverzanty a rozstřílela jej. Pak zaútocili i na S10 a ti ujeli a přitom přejeli to auto.

        Stejně tak ty záběry jak ruská raketa narazila do paneláku, že to byl UK Buk.Skrýt celý příspěvek

        • matu
          10:20 27.02.2022

          Přesně na tyhle sračky jsem se těšil. Ještě přidej, že Ukrajinci si za to můžou sami a Rusko se brání... Jasně, raketa z Buku zboří půl paneláku... Jenom přidám, že řidič S10 byl ...Zobrazit celý příspěvek

          Přesně na tyhle sračky jsem se těšil. Ještě přidej, že Ukrajinci si za to můžou sami a Rusko se brání... Jasně, raketa z Buku zboří půl paneláku...
          Jenom přidám, že řidič S10 byl Rus, na fotkách je vidět i ruská vlajka. Ztratil se od svojí jednotky, bloudil. Snažil se ptál lidí kde je, ti ho na oplátku chtěli blokovat autama, ujížděl mezi panelákama, ve stresu, jak ujížděl dostal smyk a přejel ten osobák. Idiot místo, aby zacouval, tak ho přejel úplně. Jsou videa, kde lidé řidiče osobáku vyprošťují, prý přežil.Skrýt celý příspěvek

          • Grull
            11:19 27.02.2022

            Předpokládám, že jste se neobtěžoval si to zjistit, tedy přidávám ...Zobrazit celý příspěvek

            Předpokládám, že jste se neobtěžoval si to zjistit, tedy přidávám link:
            http://aktualnikonflikty.cz/vi...
            je to zhruba v půlce stránky.

            hmm... předpokládám, že se tam stejně nepodíváte tak to raději postnu:
            Střelba na vlastní pěst - nyní oficiálně

            Dva ukrajinští lidoví poslanci, Julija Palijčuk (https://t.me/ypaliychuk/152)... a David Arahamia (https://ukraine.segodnya.ua/uk... ... 05196.html), potvrdili přátelský oheň na Obolonu.

            Obyvatelé města, kteří dostali zbraně, si ve zmatku spletli nákladní auto VSU a protiletadlového střelce s nepřátelskou technikou a zahájili na ně palbu. Obyvatelé Kyjeva zastřelili posádku kamionu a protiletadlovému dělu se podařilo ujet, v panice rozdrtilo civilní vozidlo

            Zároveň toto video vypadá jako úplnější příběh (https://t.me/stolknovenie/4715... vozidla zasaženého strojem.

            Poslanci konstatovali, že mrtví byli identifikováni, všichni byli vojáci VSU.

            PS: Fakt rusům nefandím. Předpokládám že Aktuálníkonflikty není dezinformační server a tedy udává relevantní informace.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            15:43 27.02.2022

            Aktuální konflikty jsou proruská sračka. Všichni to vědí a opravdu netřeba to sem dávat.

            Aktuální konflikty jsou proruská sračka. Všichni to vědí a opravdu netřeba to sem dávat.

        • The88
          10:27 27.02.2022

          Prej slo o sestrelenou stihacku. Ale nakonec asi ne Ruskou, ale Ukrajinskou.

          Prej slo o sestrelenou stihacku. Ale nakonec asi ne Ruskou, ale Ukrajinskou.

        • Profesor
          10:50 27.02.2022

          Buk?

          Buk?

          • Grull
            11:25 27.02.2022

            Mělo to být tohle:
            https://cs.wikipedia.org/wiki/...

            Mělo to být tohle:
            https://cs.wikipedia.org/wiki/...

          • Profesor
            20:18 27.02.2022

            Já vím, co je BUK.
            Ale byla to skutečně PLˇˇRS, co narazila do toho paneláku?
            Já bych to tipoval na 220mm nebo 300mm dělostřeleckou raketu.

            Já vím, co je BUK.
            Ale byla to skutečně PLˇˇRS, co narazila do toho paneláku?
            Já bych to tipoval na 220mm nebo 300mm dělostřeleckou raketu.

      • Jan Padesátýpátý
        10:36 27.02.2022

        tady ten si myslí něco jiného: "Putin je naštvaný, Rusové nevyhrávají. Věžák v Kyjevě zasáhli účelově, říká ...Zobrazit celý příspěvek

        tady ten si myslí něco jiného:
        "Putin je naštvaný, Rusové nevyhrávají. Věžák v Kyjevě zasáhli účelově, říká Vojáček"
        https://video.aktualne.cz/dvtv... Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      08:47 27.02.2022

      Jedno vysvětlení je a je celkem prosté. Rusové plánují Ukrajinu okupovat a proto šetří její infrastrukturu. Patrně nemají finančně na to aby po válce vše budovali od nuly. Černobyl ...Zobrazit celý příspěvek

      Jedno vysvětlení je a je celkem prosté. Rusové plánují Ukrajinu okupovat a proto šetří její infrastrukturu. Patrně nemají finančně na to aby po válce vše budovali od nuly.
      Černobyl je na cestě do Kyjeva. Proto se o něj bojovalo. Nic víc nic míň. V Zóně byla vždy ukrajinská armáda a v posledních letech v Pripjati cvičili boj ve městech. Takže to že zvolili právě okolí Černobylu za opěrný bod není nic divného.
      Kecy o špinavé bombě jsou je ruská propaganda. Nic víc.Skrýt celý příspěvek

    • HEKTOR
      09:31 27.02.2022

      Oliver - lebo sa nejedná o inváziu,alebo vojnu...ak som správne pochopil hovorcu ruského prezidenta,tak to je - špeciálne vojenská operácia a asi aj ...Zobrazit celý příspěvek

      Oliver - lebo sa nejedná o inváziu,alebo vojnu...ak som správne pochopil hovorcu ruského prezidenta,tak to je - špeciálne vojenská operácia a asi aj protiteroristicko-protifašisticko-humanitárne-mierotvorná...Skrýt celý příspěvek

    • lorgarius
      10:53 27.02.2022

      pretoze rusko chce prebrat kontrolu/dosadit im naklonenu vladu. takze nicenie elektrarni, plynovodov a podobne je proti ich zaujmu. zrejme bola predstava, ze obsadia nejale ...Zobrazit celý příspěvek

      pretoze rusko chce prebrat kontrolu/dosadit im naklonenu vladu. takze nicenie elektrarni, plynovodov a podobne je proti ich zaujmu. zrejme bola predstava, ze obsadia nejale strategicke body, letiska bude koniec.
      to sa nestalo a nastava zmatok. takze hrozi ze dojde na ozajstne boje a nicenie miest.Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      15:21 27.02.2022

      "Ještě víc bizarní v kontextu situace je že naopak tranzit plynu přes ukrajinské teritorium narostl a nikdo z bojujících se netroufá tranzitní potrubí ani škrábnout." Nie je to ...Zobrazit celý příspěvek

      "Ještě víc bizarní v kontextu situace je že naopak tranzit plynu přes ukrajinské teritorium narostl a nikdo z bojujících se netroufá tranzitní potrubí ani škrábnout."

      Nie je to nič bizarné, ide o obchod. Rusko sa snaží predávať všetok zakontrahovaný plyn zazmluvnený v dlhodobých kontraktov. Pretože, keby prešiel úplne na spotový trh, tak by zapríčinil dve veci:
      1. Musel by platiť poplatky za nedodaný plyn v zmysle dlhodobých kontraktov
      2. Ak by umiestnil príliš veľké množstva plynu na spotovom trhu, tak by cena plynu na spotovom trhu klesla. Vzhľadom k tomu, že dlhodobými kontraktami je riešených iba časť plynu, ktorý nakupuje Európa, tak na spotom trhu môže Rusko pohodlne diktovať cenu. V konečnom dôsledku na spotovom trhu Rusko zarobí násobne oveľa viac ako pri dlhodobých kontraktoch.

      Okrem toho každým dňom Európa platí Rusku takmer 800mil. USD za import uhľovodíkov, pričom plyn je jednou zo zdrojom príjmov.

      Rusko sa doteraz snažilo hrať vabank a stavilo na obmedzovanie dodávok plynu ale zase hlavne cez spotové trhy. Čím vytváralo napätie, zvyšovalo politický tlak na EU a zvyšovalo si zisky. No ale teraz hrozí, že Rusku vypnú SWIFT. To znamená pre Rusko stratu príjmov. Jednoducho sa ukazuje, že "kráľ je holý". To preto, lebo Rusko ale do Európy dováža viac ako 80% svojho exportu plynu. A teda v zásade je Rusko viac závislé na EU ako EU na Rusku. Pretože plyn importovaný z Ruska tvorí cca 30-42% spotreby plynu v Európe ale ako som vyšˇšie uviedol, pre Rusov to je v USD viac ako 90% z príjmov exportu ropy.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      16:00 27.02.2022

      Ja by som povedal, ze Rusi to riskli, lebo nemaju peniaze na obnovu infrastruktury. Alebo si len povedali, ze usetria, lebo vsak Ukrajinu sfuknu ako nic.

      Ja by som povedal, ze Rusi to riskli, lebo nemaju peniaze na obnovu infrastruktury. Alebo si len povedali, ze usetria, lebo vsak Ukrajinu sfuknu ako nic.

  • Rambo
    01:04 27.02.2022

    Černochová je jako diktátor Putin, přes nesouhlas sociálního odboru ÚMČ Praha 2 nechala exekutorem vyhodit nájemníka sociálního bytu na ulici, kde pak umrzl

    Černochová je jako diktátor Putin, přes nesouhlas sociálního odboru ÚMČ Praha 2 nechala exekutorem vyhodit nájemníka sociálního bytu na ulici, kde pak umrzl

    • Rambo
      07:10 27.02.2022

      Pro nevěřící Tomáše lze o tom vyhledat článek "Exekutor neměl slitování! Ladislava vyhodil v zimě z bytu, na ulici zemřel".

      Pro nevěřící Tomáše lze o tom vyhledat článek "Exekutor neměl slitování! Ladislava vyhodil v zimě z bytu, na ulici zemřel".

      • Rambo
        09:24 27.02.2022

        Všichni ti, co mi dáváte palec dolů podporuje vražedkyni Černochovou...

        Všichni ti, co mi dáváte palec dolů podporuje vražedkyni Černochovou...

    • Scotty
      11:30 27.02.2022

      Jan Grohmann
      Opravdu je nutné si tady tohohle živočicha pěstovat?

      Jan Grohmann
      Opravdu je nutné si tady tohohle živočicha pěstovat?

    • skelet
      12:48 27.02.2022

      to že odmítla s tebou jít na rande tady fakt netahej.

      to že odmítla s tebou jít na rande tady fakt netahej.

      • Rambo
        14:40 27.02.2022

        Byla se mnou 3x na večeři a moc dobře ví, že ji dostanu, jako jejího předchůdce. Musela skákat, jak jsem pískal :-) Je to zasra.., gestapácká "konstanta na výpočet plochy kruhu" o ...Zobrazit celý příspěvek

        Byla se mnou 3x na večeři a moc dobře ví, že ji dostanu, jako jejího předchůdce. Musela skákat, jak jsem pískal :-) Je to zasra.., gestapácká "konstanta na výpočet plochy kruhu" o kterou bych si neopřel ani kolo ;-). Sama o sobě říká, že "je dojička kapitalismu".Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          16:01 27.02.2022

          Lepší než být dojič kreténismu.

          Lepší než být dojič kreténismu.

          • Rambo
            16:30 27.02.2022

            Dočkej času :-) Její předchůdce si také myslel, že přes něj nejede vlak ;-)

            Dočkej času :-) Její předchůdce si také myslel, že přes něj nejede vlak ;-)

        • skelet
          18:13 27.02.2022

          jasně, protože skákala jak ty jsi pískal, tak na ni pliveš na AN. To dává smysl. :) Prostě jsi do ni platonicky zamilovaný a nedala ti. Patnáct už ti (asi) bylo, tak se přes to ...Zobrazit celý příspěvek

          jasně, protože skákala jak ty jsi pískal, tak na ni pliveš na AN. To dává smysl. :)
          Prostě jsi do ni platonicky zamilovaný a nedala ti. Patnáct už ti (asi) bylo, tak se přes to přenes.Skrýt celý příspěvek

          • Rambo
            18:55 27.02.2022

            Psal jsem, že bych si o ní neopřel ani kolo. I Červíček jí poslal do (_!_)

            Psal jsem, že bych si o ní neopřel ani kolo. I Červíček jí poslal do (_!_)

  • Jan Grohmann
    22:47 26.02.2022

    Pánové, možná by jsme mohli od těch bojechtivých vzkazů trochu upustit, a vzít hold Ukrajincům a ukrajinským vojákům, kteří skutečně pokládají život za svou vlast. Od klávesnice se ...Zobrazit celý příspěvek

    Pánové, možná by jsme mohli od těch bojechtivých vzkazů trochu upustit, a vzít hold Ukrajincům a ukrajinským vojákům, kteří skutečně pokládají život za svou vlast. Od klávesnice se dobře bojuje. Není na škodu si to připomenout.Skrýt celý příspěvek

  • michaltinkint
    21:57 26.02.2022

    páni, a nejakú vojenskú analýzu by ste nedali? aký je stav ukrajinskej PVO a letectva? ako je možné, že sa držia? prečo nerozstrieľali výsadkové lode s výsadkom pri Mariupole? ...Zobrazit celý příspěvek

    páni, a nejakú vojenskú analýzu by ste nedali? aký je stav ukrajinskej PVO a letectva? ako je možné, že sa držia? prečo nerozstrieľali výsadkové lode s výsadkom pri Mariupole? prečo nerozstrieľajú hlavné sily zoradené v kolónach tesne za hranicami? prečo tie hlavné sily stále stoja na mieste? kde sú ukrajinské T-84?Skrýt celý příspěvek

    • Lukas
      22:05 26.02.2022

      OSPEC - ukraińscy i rosyjści żołnierze nie tworzą "nagrań z frontu" Ukraińcom - dzięki pomocy USA (informacje) udało się ukryć myśliwce (nieliczne) przed uderzeniem rakiet... ...Zobrazit celý příspěvek

      OSPEC - ukraińscy i rosyjści żołnierze nie tworzą "nagrań z frontu"

      Ukraińcom - dzięki pomocy USA (informacje) udało się ukryć myśliwce (nieliczne) przed uderzeniem rakiet... Dzięki E-3 Sentry lotnictwo mają pełne zobrazowanie sytuacji (choć ograniczone bo Su-27 czy MiG29 nie ma zaawansowanych układów wymiany danych )

      Taktyka Ukraińców jest prosta - puścić "I grupę" (bojową) a potem uderzyć w drugą (logistykę)
      I tu znów - dzięki USA "widzą" kiedy nadejdzie druga grupa...
      Rosjanie użyli mało grup taktycznych - nie są w stanie "zabezpieczać" dróg". Dlatego zasadzki na logistykę są udane.
      Grupa ma paliwa na 2 dni - dlatego dziś mamy nagrania z porzuconego sprzętu (brak paliwa)

      Rosjanie teraz "wymieniają" batalionowe grupy - na nowe "świeże" siły...
      Jutro (niedziela) będzie decydująca...Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        10:07 28.02.2022

        Jednoduché, prosté, efektivní. Proč se trápit s hrotem kopí, když je snazší přerazit násadu.

        Jednoduché, prosté, efektivní. Proč se trápit s hrotem kopí, když je snazší přerazit násadu.

    • Scotty
      23:23 26.02.2022

      Na analýzy bude dost času později. Sice nějaké informace už jsou, ale je to stále hodně nejasné.

      Na analýzy bude dost času později. Sice nějaké informace už jsou, ale je to stále hodně nejasné.

      • Lukas
        23:36 26.02.2022

        Cóż Rosjanom nie udał się plan A - czyli szybki rajd (a'la Thuder run) gdzie ukraińska armia po prostu się rozpadnie w 24h... Więc teraz przegrupują się na plan B. Wzmocnienia ...Zobrazit celý příspěvek

        Cóż Rosjanom nie udał się plan A - czyli szybki rajd (a'la Thuder run) gdzie ukraińska armia po prostu się rozpadnie w 24h...
        Więc teraz przegrupują się na plan B. Wzmocnienia wejdą - a Ukraińcy, cóż...
        Raczej rezerw nie mają...
        Więc dziś w nocy albo jutro wszystko się posypie - przynajmniej na południu...

        Jeszcze możemy zobaczyć Sarajewo...Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          08:57 27.02.2022

          Opravdu zajímavé je že se v noci bojuje naprosto minimálně. Člověk by očekával že se Rusové budou naopak snažit útočit hlavně přes noc.

          Opravdu zajímavé je že se v noci bojuje naprosto minimálně. Člověk by očekával že se Rusové budou naopak snažit útočit hlavně přes noc.

          • liberal shark
            13:25 27.02.2022

            Že by neměli zavedené přístroje na noční vidění ? Btw. Vlada se chystá poslat Ukrajině nespecifikovaný vojenský materiál za 400 M. Tipuji soupravy nočního vidění a REB.

            Že by neměli zavedené přístroje na noční vidění ? Btw. Vlada se chystá poslat Ukrajině nespecifikovaný vojenský materiál za 400 M. Tipuji soupravy nočního vidění a REB.

          • Scotty
            16:02 27.02.2022

            Nočního vidění kterého nemá dost ani armáda? Pochybuji. Spíš tam jede další dělostřelecká munice.
            S REB by museli poslat i operátory...

            Nočního vidění kterého nemá dost ani armáda? Pochybuji. Spíš tam jede další dělostřelecká munice.
            S REB by museli poslat i operátory...

          • liberal shark
            10:09 28.02.2022

            to scotty
            Kdyby to byla další dělostřelecká munice, proč by s tím Černochová dělala takové tajnosti?

            to scotty
            Kdyby to byla další dělostřelecká munice, proč by s tím Černochová dělala takové tajnosti?

          • Scotty
            11:51 28.02.2022

            A proč ne. Navíc s tím až takové tajnosti nedělá. Jen řekla že to nebudou pěchotní zbraně.

            A proč ne. Navíc s tím až takové tajnosti nedělá. Jen řekla že to nebudou pěchotní zbraně.

    • Upgrade
      16:17 27.02.2022

      PVO sa drzi preto, lebo modernych lietadiel a rakiet Rusi, ako radoby velmoc, nemaju na rozdavanie.

      PVO sa drzi preto, lebo modernych lietadiel a rakiet Rusi, ako radoby velmoc, nemaju na rozdavanie.

  • Majky221
    21:31 26.02.2022

    Priatelia nestrácajme nádej, situácia nieje až taká zlá, keď som pred rokom o takomto čase čítal články od pána Grohmanna kde boli informácie otom, ako je ruská armáda natom ...Zobrazit celý příspěvek

    Priatelia nestrácajme nádej, situácia nieje až taká zlá, keď som pred rokom o takomto čase čítal články od pána Grohmanna kde boli informácie otom, ako je ruská armáda natom logisticky zle aké chabé a nedostačujúce je letectvo, a stav tankového vojska ktorým sa tak pýši proruská propaganda, len som sa usmial a dúfal, že to je pravda. Udalosti posledných dní dokázali, že ruská armáda nieje tá neporazitelná mašina ako prezentujú trolovia a všetko čo bolo v odborných člankoch napísané bola pravda. Ukrajinský národ je silný a odhodlaný mám voči ním obrovský rešpekt. Odporúčam fb stránku rusko online (satirický pohlaď na ruskú politiku). Je tam veľmi kvalitný a hlavne real content toho ako ukrajinská armáda bojuje a griluje ruských vojakov v tých 30+ ročných konzervách.Skrýt celý příspěvek

    • HEKTOR
      10:06 27.02.2022

      Majky221 - podľa info čo idú,sa zdá že nasadil menej skúsenejšie jednotky (hlavne mech. a tankové jednotky) asi si myslel že to bude stačiť...myslím že je asi jasné že keby ...Zobrazit celý příspěvek

      Majky221 - podľa info čo idú,sa zdá že nasadil menej skúsenejšie jednotky (hlavne mech. a tankové jednotky) asi si myslel že to bude stačiť...myslím že je asi jasné že keby podnikol frontálny útok,tak by kyjev prevalcovali...
      otázka je,čo sa rozhodne urobiť ďalej...lebo všetko to je len o jeho osobe...Skrýt celý příspěvek

  • Oliver
    21:13 26.02.2022

    kdepak, přirovnání je chabé protože Češi a Němci měli úplně jinou řeč a odlišnou mentalitu. Hranice mezi Rusy a Ukrajinci je tenká a dá se přirovnat spíš k rozdílům mezi Čechem a ...Zobrazit celý příspěvek

    kdepak, přirovnání je chabé protože Češi a Němci měli úplně jinou řeč a odlišnou mentalitu. Hranice mezi Rusy a Ukrajinci je tenká a dá se přirovnat spíš k rozdílům mezi Čechem a Slovákem. Právě proto je ten konflikt horší a ruský vůdce k tomu přistoupil velmi nerad, viděl jsem ten projev. Pro Čechy bylo přirozené bojovat s Němci stejně jako pro Slováky s Maďary. Proto se dlouho předpokládalo že dojde maximálně k ruské zastrašovací akci na Donbase. Ovšem muselo se něco změnit že ruský prezident rozhodl pro maximální operaci na celé Ukrajině, to není jen tak, dobře ví jaké budou následky.
    Z vojenského hlediska jsou zatím přes tu kanonádu a ničení skladů a zařízení jsou ztráty pozoruhodně malé, hlavně na civilním obyvatelstvu. Ovšem zhoršit se to může velice rychle když kyjevské nenapadne nic lepšího než instalovat dělové i PVO baterie do hustě obydlených míst. Celá "válka" či spíš ruský nájezd i ukrajinská obrana je z vojenského pohledu hodně podivná a opravdu to působí dojmem že hlavní část UA armády se okamžitě stáhla do měst odkud podniká výpady. Ruská potíž je v tom že ten režim už se ty roky dost zakořenil, takže zatímco v roce 2014 by je snadno smetli tak nyní už je na něj navázáno jak vlivem tak ekonomicky spousta lidí kteří jsou si nové pozice bránit se zbraní v ruce.
    V tom kontextu a ve smyslu vlastní vojenské slabosti tedy kyjevští revolucionáři zřejmě rozhodli pro městský boj s tím že v něm už dřív měli Rusové značné potíže a kalkulují že útrapy městského válčení postaví nerozhodnuté civily definitivně na jejich stranu. A do toho posílá Kadyrov své specialisty na boj v zástavbě, tedy řešení co nepotěší kyjevské a v ženské části populace vyvolává hrůzu...Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      21:23 26.02.2022

      Líbí se mi jak mezi řádky děláte z Rusáků chudáky, kteří ač neradi musí bojovat proti těm zákeřným Ukrajincům.

      Líbí se mi jak mezi řádky děláte z Rusáků chudáky, kteří ač neradi musí bojovat proti těm zákeřným Ukrajincům.

    • tosomjapeter
      21:47 26.02.2022

      uff, toto su nechutne klamlive a pravdu prekrucajuce proruske postoje … pan Oliver aky kyjevsky revolucionari? boli tam predsa volby. aky mestsky boj? mapadli im mesto tak ho ...Zobrazit celý příspěvek

      uff, toto su nechutne klamlive a pravdu prekrucajuce proruske postoje … pan Oliver

      aky kyjevsky revolucionari? boli tam predsa volby. aky mestsky boj? mapadli im mesto tak ho brania …

      aj tie reci, ze je pozoruhodne malo strat civilov - to je akoby citat z rossia segodna … co su toto za hluposti. akoze nam hovorite: “dal som ti zaucho ale zuby som ti nevybil”Skrýt celý příspěvek

    • Rase
      23:57 26.02.2022

      Čečenci už jsou naštěstí mimo hru, jak dlouho že jim ta sláva vydržela?!

      Čečenci už jsou naštěstí mimo hru, jak dlouho že jim ta sláva vydržela?!

      • mexir
        00:02 27.02.2022

        Necelý den.

        Necelý den.

    • mexir
      00:01 27.02.2022

      ruse táhni z čech. Špíno!

      ruse táhni z čech. Špíno!

    • mexir
      00:20 27.02.2022

      Jasně RUS´AKU. To by se ti líbilo hajzle, všichni záškodníci do 1 hektaru(to vlastně nevíš co je). A Potom Termobar. Chcípáku zkurvenej. Ten tvůj putinek -150cm bude na to mít ...Zobrazit celý příspěvek

      Jasně RUS´AKU. To by se ti líbilo hajzle, všichni záškodníci do 1 hektaru(to vlastně nevíš co je). A Potom Termobar. Chcípáku zkurvenej. Ten tvůj putinek -150cm bude na to mít koule. A tím zkončíte, tedy jen kromě jádra. Kam příště? ruští blbečkové. INTELIGENTE.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      08:14 27.02.2022

      historické rozdíly mezi ukrajinou a ruskem je dobře popsán zde:
      https://nazory.aktualne.cz/ese...

      historické rozdíly mezi ukrajinou a ruskem je dobře popsán zde:
      https://nazory.aktualne.cz/ese...

    • GlobeElement
      09:37 27.02.2022

      Hele ruští trolové dostali nové instrukce a vylezli z děr. Kdepak, hošánku, Puťka to podělal, dopady na Rusko budou strašlivé, fakt bych nechtěl být Rusem. Do zahraničí se ...Zobrazit celý příspěvek

      Hele ruští trolové dostali nové instrukce a vylezli z děr.

      Kdepak, hošánku, Puťka to podělal, dopady na Rusko budou strašlivé, fakt bych nechtěl být Rusem. Do zahraničí se dostanou tak do Číny a platit tam budou sušenými veverčímu kůžemi.Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        12:32 27.02.2022

        Rusko sa stáva čínskym protektorátom, zásobárňou surovín. Si ti-pching srdečne ďakuje svojmu priateľovi Vladimirovi

        Rusko sa stáva čínskym protektorátom, zásobárňou surovín. Si ti-pching srdečne ďakuje svojmu priateľovi Vladimirovi

    • Hyena
      14:52 27.02.2022

      Nejak si nespomínam na ten Čechmi vyvolaný hladomor na Slovensku. Skúste mi trošku osviežiť pamäť.

      Nejak si nespomínam na ten Čechmi vyvolaný hladomor na Slovensku. Skúste mi trošku osviežiť pamäť.

  • liberal shark
    20:23 26.02.2022

    Už jsme tu měli 3 Mnichovy. Moldávie, Gruzii, Donbas a Krym. Takže si Putler právem připadá silný v kramflecich. Doufám že dostane nářez a bojaři ho konečně sejmou.

    Už jsme tu měli 3 Mnichovy. Moldávie, Gruzii, Donbas a Krym. Takže si Putler právem připadá silný v kramflecich. Doufám že dostane nářez a bojaři ho konečně sejmou.

  • SILVESTR
    20:21 26.02.2022

    Tak už i Čečenci vstoupili do boje po boku Ruska

    Tak už i Čečenci vstoupili do boje po boku Ruska

    • padre
      20:27 26.02.2022

      Ale pozor,tohle nejsou čečenští bojovníci bránicí Groznyj,tohle jsou naverbovaní muslimští žoldáci.Jsem zvědav ,jak toto bude Putin vysvětlovat ruským pravoslavným věřícím…ten ...Zobrazit celý příspěvek

      Ale pozor,tohle nejsou čečenští bojovníci bránicí Groznyj,tohle jsou naverbovaní muslimští žoldáci.Jsem zvědav ,jak toto bude Putin vysvětlovat ruským pravoslavným věřícím…ten chlap se musel zbláznit..Skrýt celý příspěvek

      • Toomk
        21:50 26.02.2022

        Dle mého jde o to, že ztráty Rusáků jsou asi opravdu velké (další ztráty mohou ovlivnit veřejné mínění), a tihle žoldáci ti nikomu chybět nebudou.

        Dle mého jde o to, že ztráty Rusáků jsou asi opravdu velké (další ztráty mohou ovlivnit veřejné mínění), a tihle žoldáci ti nikomu chybět nebudou.

      • pjaro77
        22:22 26.02.2022

        Američania sa tiež nerozpakovali podporovať rôznych islámskych hrdlorezov. A nakoniec sa z niektorých vykľuli fanatici ISIL. Putin si z toho zobral príklad, obávam sa.

        Američania sa tiež nerozpakovali podporovať rôznych islámskych hrdlorezov. A nakoniec sa z niektorých vykľuli fanatici ISIL. Putin si z toho zobral príklad, obávam sa.

      • mexir
        00:04 27.02.2022

        Těm je to jedno hlavně že bátuška CAR zaplatí.

        Těm je to jedno hlavně že bátuška CAR zaplatí.

    • Stafo123
      21:05 26.02.2022

      A asi nemají na růžích ustláno ...
      https://twitter.com/IAPonomare...

      A asi nemají na růžích ustláno ...
      https://twitter.com/IAPonomare...

    • HEKTOR
      21:26 26.02.2022

      SILVESTR - od putina chytrý ťah...je to materiál na odpis,takže nebude musieť vysvetľovať straty (nie že by inak musel)...a keď sa nafetujú,nemajú pocit sebazáchovy-takže ideálni ...Zobrazit celý příspěvek

      SILVESTR - od putina chytrý ťah...je to materiál na odpis,takže nebude musieť vysvetľovať straty (nie že by inak musel)...a keď sa nafetujú,nemajú pocit sebazáchovy-takže ideálni vojaci...

      padre - sú to kadyrovci,takže by mali byť čečenci od groznyj...Skrýt celý příspěvek

      • padre
        23:00 26.02.2022

        Obráncům Grozného je dnes už přes 50 a jsou v důchodu.

        Obráncům Grozného je dnes už přes 50 a jsou v důchodu.

        • mexir
          00:34 27.02.2022

          Uritě mají syny kteří velmi rídi bojují za smrt svých otců proti jejich vrahům :-)

          Uritě mají syny kteří velmi rídi bojují za smrt svých otců proti jejich vrahům :-)

        • HEKTOR
          09:35 27.02.2022

          padre - veď to mi je jasné,ale ako aj mexir písal,nejakých harantov asi aj majú... mexir - otec ramzan to posvätil,tak to musí byť kóšer...no dobrá funkcia a putinové kamarátstvo ...Zobrazit celý příspěvek

          padre - veď to mi je jasné,ale ako aj mexir písal,nejakých harantov asi aj majú...

          mexir - otec ramzan to posvätil,tak to musí byť kóšer...no dobrá funkcia a putinové kamarátstvo dokáže asi zázraky..Skrýt celý příspěvek

    • Rase
      21:57 26.02.2022

      Doufám že Ukrajinci pošlou do Čečenska video, jak mrtvoly jejich chlapců mažou vepřovým sádlem... naštěstí tady ti chumaji hoří úplně stejně jako rusové.

      Doufám že Ukrajinci pošlou do Čečenska video, jak mrtvoly jejich chlapců mažou vepřovým sádlem... naštěstí tady ti chumaji hoří úplně stejně jako rusové.

      • pjaro77
        22:23 26.02.2022

        Nech ich polievajú prasačou krvou.

        Nech ich polievajú prasačou krvou.

      • HEKTOR
        22:55 26.02.2022

        tak ak to je pravda, tak magomed tushayev si už užíva panny...
        hold ísť tam nemusel...

        tak ak to je pravda, tak magomed tushayev si už užíva panny...
        hold ísť tam nemusel...

  • Arthur
    19:50 26.02.2022

    Ako článok obsahovo zaujímavý len nejak mi tam nejde ten názov a prirovnania 1938 a 1968 holubicich národov, ktoré sa ani raz nebránili a neriešime prečo proste nebránili. V tomto ...Zobrazit celý příspěvek

    Ako článok obsahovo zaujímavý len nejak mi tam nejde ten názov a prirovnania 1938 a 1968 holubicich národov, ktoré sa ani raz nebránili a neriešime prečo proste nebránili.
    V tomto sú Ukrajinci voči Nám ako z inej galaxie pričom v prvých dvoch dnoch by bolo namieste skôr prirovnanie k 300 spartanskym bojovníkov s tým rozdielom, že im verím že so šťastnejším koncom a držíme im všetci palce.Skrýt celý příspěvek

  • Eagle
    19:31 26.02.2022

    Nejsmutnější je, že Evropa se na nic nezmůže, alespoň to polsko uvedlo armádu do stavu bojové pohotovosti. U nás se toho všichni bojí, vedlo by to totiž k odhalení toho, jak na tom ...Zobrazit celý příspěvek

    Nejsmutnější je, že Evropa se na nic nezmůže, alespoň to polsko uvedlo armádu do stavu bojové pohotovosti. U nás se toho všichni bojí, vedlo by to totiž k odhalení toho, jak na tom vlastně bojová technika je. Putin dlouho upozorňoval na rozpínání nato a USA, každý má na tom podíl, ale fusak prostě překročil tenkou hranici a myslím, že tento tah se stane Putinovi osudným. Držím palce Ukrajincům a doufám, že tenhle incident probere lidi z mírové letargie a skončí řeči o zbytečných nákupech vojenské techniky a podobně. Ale z podpory EU a USA je mi špatně. Když si vzpomenu jak Biden před měsícem varoval Rusko a volil ostrá slova a na co se zmohl?Skrýt celý příspěvek

    • padre
      19:43 26.02.2022

      To co se stalo je obrovská chyba Ruska a už teď prohra Putina a jeho kliky.Ruska armáda je naprosto marná a vojáci nejeví žádné bojové nadšení.Spíše to vypadá jako při puči v ...Zobrazit celý příspěvek

      To co se stalo je obrovská chyba Ruska a už teď prohra Putina a jeho kliky.Ruska armáda je naprosto marná a vojáci nejeví žádné bojové nadšení.Spíše to vypadá jako při puči v Moskvě roku 1991.Tato válka skončí převratem v Moskvě a odstraněním Putina a jeho pitěrské mafie.Skrýt celý příspěvek

      • Eagle
        21:52 26.02.2022

        No těžko říct. Souhlasím s chybou Putina, ale.......... Ten člověk měl tolik času dělat chyby a za dobu co je u kormidla, si myslím, že žádnou neudělal ( mám na mysli fatální ). ...Zobrazit celý příspěvek

        No těžko říct. Souhlasím s chybou Putina, ale.......... Ten člověk měl tolik času dělat chyby a za dobu co je u kormidla, si myslím, že žádnou neudělal ( mám na mysli fatální ). Zatím mu vše prošlo a vždy měl vše promyšlené. Těžko říct jaký dopad bude mít po ekonomické stránce swift ale ruský občany to bude bolet a to je možná začátek konce. Putin si neuvědomuje sílu lidu, ukraina teď ukazuje, jak dokáže být silná a semknutá. I kdyby ji dobil, jako že se tak stane s velkou pravděpodobností, 40 milionů ukrainců prostě nezlomí a ničeho nedosáhne. Tohle mu musí zlomit vaz. Pravda ale je ta, že zatím ruská armáda se v tom plácá a mají poměrně velké ztráty. Uvidíme co přinesou nějaké relevantní informace, každopádně si myslím, že ruská armáda má rozkaz šetřit civilní obyvatelstvo a postupovat šetrně, kdyby ne, ty města by srovnala se zemí, ale tím hůř pro ně a oni si to moc dobře uvědomují.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      23:30 26.02.2022

      Taky je Polsko hraniční stát s Ukrajinou.
      Někteří v pohotovosti jsou. Ti zařazení do sil rychlé reakce NATO.

      Taky je Polsko hraniční stát s Ukrajinou.
      Někteří v pohotovosti jsou. Ti zařazení do sil rychlé reakce NATO.

  • SILVESTR
    19:22 26.02.2022

    Trochu se zapomíná na to, že současná válečná situace na Ukrajině má začátek v převratu na Majdanu, organizovaném a podporovaném USA, za aktivního přikyvování některých států EU. ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu se zapomíná na to, že současná válečná situace na Ukrajině má začátek v převratu na Majdanu, organizovaném a podporovaném USA, za aktivního přikyvování některých států EU. Je pravděpodobné, že bez tohoto převratu by zde byla klidná Ukrajina včetně Krymu. USA si tak vyzkoušely kam až mohou s provokacemi proti Rusku zasahovat a teď jenom s falešnou tváří přihlížení situaci.Skrýt celý příspěvek

    • WillRock
      20:05 26.02.2022

      Táhni na Sibiř a už se nevracej!

      Táhni na Sibiř a už se nevracej!

    • Storm
      20:14 26.02.2022

      Nooo zrovna ty jsi nám tu chyběl... Tobě evidentně úřady zavřely oblibené stránky že?... A protože ti nefunguje aeronet, tak jsi přišel srát slušné lidi co? Je mi z tebe ...Zobrazit celý příspěvek

      Nooo zrovna ty jsi nám tu chyběl...
      Tobě evidentně úřady zavřely oblibené stránky že?... A protože ti nefunguje aeronet, tak jsi přišel srát slušné lidi co?
      Je mi z tebe zle...

      Táhni na sibiř...Skrýt celý příspěvek

      • SILVESTR
        20:20 26.02.2022

        Promiň, že jsem vám narušil jediný přípustný pohled na situaci.

        Promiň, že jsem vám narušil jediný přípustný pohled na situaci.

        • hrtak
          21:02 26.02.2022

          Smaž účet a odtahni na Krym nebo kam to jezdíte na dovolenou

          Smaž účet a odtahni na Krym nebo kam to jezdíte na dovolenou

        • Magister_Peditum
          21:24 26.02.2022

          Máme svobodu slova, ale každý kdo ještě teď otevřeně obhajuje ruskou agresi je prostě lidská špína.

          Máme svobodu slova, ale každý kdo ještě teď otevřeně obhajuje ruskou agresi je prostě lidská špína.

        • Ján Paliga
          02:00 27.02.2022

          Pravda je iba jedna a ty ju nemáš, máš smolu....

          Pravda je iba jedna a ty ju nemáš, máš smolu....

        • OndraV.
          09:28 27.02.2022

          Však na tebe též dojde…

          Včera NSZ jasne deklaroval právní postih takovýmto lidem a odpadum jako jsi ty…

          Však na tebe též dojde…

          Včera NSZ jasne deklaroval právní postih takovýmto lidem a odpadum jako jsi ty…

          • HEKTOR
            10:10 27.02.2022

            "Však na tebe též dojde…" - rétorika používaná nkvd ...u nás sa podobne vyjadrujú fico,blaha,kotleba a ďalší prodemokratický pohlavári...

            "Však na tebe též dojde…" - rétorika používaná nkvd ...u nás sa podobne vyjadrujú fico,blaha,kotleba a ďalší prodemokratický pohlavári...

      • HEKTOR
        21:33 26.02.2022

        Storm - no bohužiaľ ukrajina je obeť americko ruskej hry...či sa to niekomu páči,alebo nie...
        to že teraz putinovi už maximálne preplo,je iná vec...

        Storm - no bohužiaľ ukrajina je obeť americko ruskej hry...či sa to niekomu páči,alebo nie...
        to že teraz putinovi už maximálne preplo,je iná vec...

        • padre
          22:57 26.02.2022

          Putin dokázal vytvořit ukrajinský národ,dal mu příběh a nyní tento národ bojujující proti ruské agresi přesvědčil svět ,že si svůj svobodný stát zaslouží. Putina by za jeho doslova ...Zobrazit celý příspěvek

          Putin dokázal vytvořit ukrajinský národ,dal mu příběh a nyní tento národ bojujující proti ruské agresi přesvědčil svět ,že si svůj svobodný stát zaslouží. Putina by za jeho doslova šílenou politiku proti bývalým svazovým republikám například Brežněv zcela jistě postavil před soud za vlastizradu.Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            09:41 27.02.2022

            padre - putin nič nemusel vytvárať,ukrajinci sú si vedomí čo majú a čo chcú...aj keď tam ich veľa podporovalo putina... inak ZATIAĽ si nemyslím že by putin predbehol v šialenosti ...Zobrazit celý příspěvek

            padre - putin nič nemusel vytvárať,ukrajinci sú si vedomí čo majú a čo chcú...aj keď tam ich veľa podporovalo putina...
            inak ZATIAĽ si nemyslím že by putin predbehol v šialenosti svojej politiky stalina - viď. napr. hladomor na ukrajine...Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      21:01 26.02.2022

      Majdan je uplne irelevantny. Putin by urobil uplne to iste, nech by sa Ukrajina rozhodla otocit smerom k EU a NATO z akehokolvek dovodu. Problem bolo obsadenie Krymu a to, ze ho ...Zobrazit celý příspěvek

      Majdan je uplne irelevantny. Putin by urobil uplne to iste, nech by sa Ukrajina rozhodla otocit smerom k EU a NATO z akehokolvek dovodu.

      Problem bolo obsadenie Krymu a to, ze ho Putin najskor obsadil a az potom si uvedomil, je to polostrov bez vody, ktora sa tam taha z Dnepra, ktory je ale na Ukrajine a z Ukrajiny je aj jediny pristup nan, takze sa pred Ukrajinou v podstate neda branit.Skrýt celý příspěvek

      • HEKTOR
        21:36 26.02.2022

        Upgrade - myslím že putin o problémoch na kryme vedel...akurát priorita bola získať prístav...nejaká voda,elektrina boli irelevantne problémy ktoré počkajú...

        Upgrade - myslím že putin o problémoch na kryme vedel...akurát priorita bola získať prístav...nejaká voda,elektrina boli irelevantne problémy ktoré počkajú...

    • Pavel 1
      23:58 26.02.2022

      Takže chceš říct, že na pokus o převrat v Černé hoře, který byl organizován rusáckem, měla následovat nějaká ta invaze, tentokrát zřejmě směřem na východ, silvetře. Každopádně ...Zobrazit celý příspěvek

      Takže chceš říct, že na pokus o převrat v Černé hoře, který byl organizován rusáckem, měla následovat nějaká ta invaze, tentokrát zřejmě směřem na východ, silvetře. Každopádně platí, že rusácké podržtašky zapomínají, že v demokratických zemích existuje svoboda projevu a shromažďování a že na rozdíl od rusácka na Ukrajině žádný převrat neměli nýbrž jen a pouze regulérní volby.Skrýt celý příspěvek

  • Upgrade
    18:40 26.02.2022

    Ked toto raz skonci a budu sa uvolnovat sankcie, tak jedine vymenou za znizenie stavu jadrovych zbrani. Myslim, ze 200-300 kusov musi stacit kazdemu statu. Vlastne aj o dost menej. Zobrazit celý příspěvek

    Ked toto raz skonci a budu sa uvolnovat sankcie, tak jedine vymenou za znizenie stavu jadrovych zbrani. Myslim, ze 200-300 kusov musi stacit kazdemu statu. Vlastne aj o dost menej.Skrýt celý příspěvek

    • faraonamumu
      19:32 26.02.2022

      Snižování počtu jaderných zbraní je určitě dobrá věc a o tom se přít nebudu, ale na druhou stranu jaderné zbraně dělají velký zásek do ruského vojenského rozpočtu. Jinými slovy, ...Zobrazit celý příspěvek

      Snižování počtu jaderných zbraní je určitě dobrá věc a o tom se přít nebudu, ale na druhou stranu jaderné zbraně dělají velký zásek do ruského vojenského rozpočtu. Jinými slovy, pokud mají spoustu atomovek, tak pak nemají peníze na moderní tanky, bvp, letectvo atd... Což má své výhody.Skrýt celý příspěvek

    • faraonamumu
      19:34 26.02.2022

      Problém bude, až si Putin uvědomí, že je konec a pak je už asi jedno, jestli bude mít 300 atomovek, nebo 1000. Prostě bude gameover. Ale věřím že ani ti nejostřílenější jestřábi v ...Zobrazit celý příspěvek

      Problém bude, až si Putin uvědomí, že je konec a pak je už asi jedno, jestli bude mít 300 atomovek, nebo 1000. Prostě bude gameover. Ale věřím že ani ti nejostřílenější jestřábi v ruském generálním štábu nebudou takoví blázni aby atomovky použili. Nebo se spíš modlím.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        20:31 26.02.2022

        Zrovna jsem si rikal co by se stalo, kdyby byl u kormidla Reagan nebo Kennedy. Jestli by otevřel sila.

        Zrovna jsem si rikal co by se stalo, kdyby byl u kormidla Reagan nebo Kennedy. Jestli by otevřel sila.

      • Upgrade
        20:54 26.02.2022

        No to prave nie je jedno, 300 atomoviek je obrovska tragedia, ale asi nie zanik zivota. Pri 6000 to je isty armagedon. Proste s 300 hlavicami nemozete vydierat cely svet, ze ...Zobrazit celý příspěvek

        No to prave nie je jedno, 300 atomoviek je obrovska tragedia, ale asi nie zanik zivota. Pri 6000 to je isty armagedon. Proste s 300 hlavicami nemozete vydierat cely svet, ze spravte co chcem, inak poslem cely planetu do pekla.Skrýt celý příspěvek

    • HEKTOR
      21:37 26.02.2022

      Upgrade - znižovanie nemá žiadny význam,pokiaľ to obe strany odrbávajú v podobe čo sa do čoho započítavá...

      Upgrade - znižovanie nemá žiadny význam,pokiaľ to obe strany odrbávajú v podobe čo sa do čoho započítavá...

    • Rase
      00:00 27.02.2022

      Ukrajině by se měly vrátit ty atomovky, kterých se dobrovolně vzdali dle těch smluv z roku 1994 a které Rusko porušilo o dvacet let později. Pak už nikdy nikdo na Ukrajinu ...Zobrazit celý příspěvek

      Ukrajině by se měly vrátit ty atomovky, kterých se dobrovolně vzdali dle těch smluv z roku 1994 a které Rusko porušilo o dvacet let později. Pak už nikdy nikdo na Ukrajinu nezaútočí a oni budou mít klid...Skrýt celý příspěvek

      • HEKTOR
        09:43 27.02.2022

        Rase - a čo tak dať po jednej/dvoch atomovkách každej krajine na svete...?...to by už potom bol mier na svete na 101%.... :)

        Rase - a čo tak dať po jednej/dvoch atomovkách každej krajine na svete...?...to by už potom bol mier na svete na 101%.... :)

      • Hyena
        15:01 27.02.2022

        Aj Poliaci nech si nejaké zaobstarajú.

        Aj Poliaci nech si nejaké zaobstarajú.

        • liberal shark
          10:12 28.02.2022

          Těm zrovna bych je do ruky nedával. Občas mívají podobné imperiální tendence jako Rusové.

          Těm zrovna bych je do ruky nedával. Občas mívají podobné imperiální tendence jako Rusové.

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 3