Největší nákladní letadlo světa An-225 v čínských rukou

Antonov An-225 Mrija; větší foto / Alex Beltyukov; CC BY-SA 3.0

Ukrajinská společnost Antonov a čínská obchodní společnost AICC (Aerospace Industry Corporation of China) podepsali dohodu o dokončení výroby druhého exempláře obřího dopravního letadla An-225 Mrija. V druhé fázi má AICC zájem o sériovou výrobu An-225 v Číně pod licencí ukrajinského Antonova.

Skutečný obr mezi letadly

V současné době léta jediný exemplář gigantického ukrajinského dopravního letadla An-225 Mrija. Letoun provozuje dopravní společnost Antonov Airlines, která se zaměřuje na leteckou dopravu těžkých nebo rozměrných nákladů.

An-225 například zajišťoval přepravu techniky (odminovací buldozery, obří mobilní elektrické centrály, menší lodě, atd.) a dalšího nákladu koaličním vojákům v Iráku a Afghánistánu. An-225 v letectví trhal také rekordy - v roce 2009 přepravil z Německa do Arménie turbínu pro plynovou elektrárnu o hmotnosti 189 t.

Prázdná hmotnost An-225 je 285 t a maximální startovací až 640 t. Podle hmotnosti nákladu i délky trasy se pak plní obří nádrže letadla - ty pojmou až 300 t paliva. Spotřeba paliva An-225 je kolem 18 až 22 t na hodinu letu, v závislosti na hmotnosti nákladu a výšce letu.

Obří nákladový prostoru měří na délku 43,35 m, šířku 6,4 m a výšku 4,4 m. Maximální hmotnost nákladu je 250 t. An-225 tak teoreticky přepraví až čtyři tanky M1 Abrams, nebo několik desítek terénních vozidel. Letoun pohání šest motorů ZMKB Progress D-18 s celkovým tahem 6×229,5 kN.

An-225 má však i svou stinnou stránku - rozjezdová dráha musí mít minimálně 3500 m. Díky tomu lze An-225 provozovat jen z dostatečně velkých letišť, což výrazně svazuje možnosti použití letounu.


An-225 v Německu

Čínský zájem

Kvůli mimořádným výkonům o letoun An-225 projevila zájem Čína. Firma AICC přitom využila souběhu několika okolností. V areálu firmy Antonov je rozestavěný trup druhého exempláře An-225 - na jeho dokončení ale Antonov neměl finanční prostředky.

Navíc zmrazení rusko-ukrajinských vztahů dostalo Antonov na pokraj bankrotu, neboť Kreml byl hlavním odběratelem ukrajinských dopravních letadel a leteckých dílů. Podle listu Bloomberg Bussines díky ztrátě ruského trhu export ukrajinského vojenského materiálu poklesne trvale o 600 milionů dolarů ročně.

Antonov proto díky čínské spolupráci může najít nový trh pro svá letadla a navíc získat potřebné finanční prostředky. Antonov si také aktivně počíná v Indii i v Saudské Arábii.

Podle ruských expertů jde však Číně jen o “nasávání” moderních technologií. AICC má velmi podobné jméno jako obří čínská letecká společnost AVIC (Aviation Industry Corporation of China), ale jde o malou obchodní firmu založenou v roce 2010 v Hong-Kongu.

“Dohoda patří do běžného modelu Číny v získávání technologií pro vojenské použití a pro Ukrajinu je to dohoda s malou zprostředkující obchodní firmou. AICC by neměla být zaměňována s Aviation Industry Corporation of China (AVIC), což je obří čínská letecká firma,” uvedl pro kremelský propagandistický web Sputnik News Vasilij Kašin, expert Analytického střediska strategií a technologií.

Antonov v první fázi dokončí stavbu druhého modelu An-225 a poté letoun předá do rukou AICC. V druhé fázi má dojít k zahájení sériové výroby An-225 v Číně pod licencí firmy Antonov.

Podle Antonova všechny práva zůstávají v ukrajinských rukou. “Veškeré certifikáty k An-225 Mrija, včetně práv duševního vlastnictví, nebudou státní společností Antonov předány čínské straně,” dočteme se v tiskovém prohlášení firmy Antonov.

Sovětský svaz experimentoval s možností využít An-225 jako první stupeň pro malý raketoplán MAKS. Má Čína zájem MAKS oživit? / Public Domain

Proč Čína potřebuje An-225?

Jaké má ale AICC s ukrajinskými letadly plány? Komerční trh pro leteckou přepravu nadrozměrných nákladů je omezen. An-225 létá pouze několikrát ročně. Teoreticky je na trhu místo pro několik letadel velikosti An-225.

O An-225 může mít zájem čínské letectvo, které trápí nedostatek těžkých dopravních letadel. Zavedení An-225 do výzbroje dá Pekingu unikátní nástroj strategické letecké přepravy.

Čína rovněž trpí každoročně rozsáhlými přírodními katastrofami - An-225 je schopen zajistit klíčovou přepravu lidí, zásob, techniky (těžké stavební stroje) do postižených oblastí.

Třetí odvážnější verze - Čína použije An-225 k vynášení raket nebo raketoplánů na nízkou oběžnou dráhu Země. V 80. letech Sověti testovali An-225 jako nosič malých víceúčelových letecko-kosmických systémů MAKS (krycí jméno Molnija) - malých raketoplánů pro dvě až šest osob, nebo dvě osoby a sedm tun nákladu.

Sdružení Molnija v roce 2010 s raketoplánem MAKS soutěžilo v tendru o novou ruskou kosmickou loď. Neuspělo. Přednost dostala klasická loď PPTS pro šest kosmonautů.

Teoreticky může Čína koncept MAKS oživit. S předpokládanou cenou 1000 dolarů za jeden vynesený kilogram nákladu by “čínský MAKS” mohl směle konkurovat raketám americké SpaceX a ovládnout velkou část lukrativního byznysu ve vynášení satelitů na nízkou oběžnou dráhu.

Zdroj: Antonov

Nahlásit chybu v článku


Související články

Dopravní Boeing 747 jako nosič jaderných střel ICBM

Na blogu The Unwanted Blog bývalý zaměstnanec americké firmy firmy Orbital ATK (znovu)představil ...

Tanker KC-46A Pegasus vstupuje do výroby

Americké letectvo je “konečně” spokojeno s technickou vyzrálosti nového vzdušného tankeru KC-46A ...

Ukrajina otestovala rakety Vilha s doletem 300 km

Před několika dny ukrajinská armáda otestovala novou taktickou raketu země-země Vilha s doletem 300 ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Charlie
    21:09 06.09.2016

    m164: asi máte problém s chápáním psaného textu, protože NIKDE nepíšu, že by západ měl zachraňovat Antonova (pokud by to někdo měl dělat, tak ukrajina), pá konstatuju, že pro něj a ...Zobrazit celý příspěvek

    m164: asi máte problém s chápáním psaného textu, protože NIKDE nepíšu, že by západ měl zachraňovat Antonova (pokud by to někdo měl dělat, tak ukrajina), pá konstatuju, že pro něj a celou Ukrajinu západ nehne ani prstem.

    Jistě, bylo by krásný, kdyby do Antonova vstoupila nějaká investiční společnost nebo dokonce západní letecká firma a dokončili vývoj novejch typů, ale to je těžký sci-fi a to se prostě nestane. A převážně si za to můžou úkáčka samy tím, jak si to tam od pádu Sajuzu dosrali.Skrýt celý příspěvek

  • m164
    15:13 06.09.2016

    charlie zase píšete o ČR. Aj ČR, aj SR sú súčasťou "západu." Aj Český aj Slovenský premiér sa vyjadrujú a hlasujú o všetkom, čo EÚ (ne)schváli a môžu rovnako čokoľvek vetovať alebo ...Zobrazit celý příspěvek

    charlie zase píšete o ČR. Aj ČR, aj SR sú súčasťou "západu." Aj Český aj Slovenský premiér sa vyjadrujú a hlasujú o všetkom, čo EÚ (ne)schváli a môžu rovnako čokoľvek vetovať alebo navrhnúť. Ak EÚ schváli akékoľvek rozhodnutie, s ktorým nesúhlasíte, je prakticky 100% isté že vláda ČR dané rozhodnutie odhlasovala presne v danom znení. Preto všetko dlho trvá, lebo sa neustále všetko vetuje a upravuje až dokým to všetci neschvália alebo definitívne nezamietnu.

    Čiže keď vyčítate západu, v tomto prípade EÚ, že nepodporila Antonov, vyčítate okrem iných aj svojej vláde, že nenavrhla ani nezahlasovala za podporu pre Antonov a rovnako vyčítate aj ČR, že nepodporí Antonov zo svojich peňazí, pretože ak EÚ podporí zahraničné firmy, bude menej na podporu domácich Európskych firiem, pričom ČR i SR sú dlhodobo čistými príjemcami z EÚ, čiže vlastne chcete, aby "zobrali" z peňazí pre ČR a dali ich súkromnej Ukrajinskej firme.

    To bola celá podstata.

    Krásny príklad bola diskusia na úrovni ministrov EÚ o možnom odpustení časti Gréckeho dlhu pár mesiacov dozadu. Protestovali iba asi traja ministri z celého bloku, slovenský nie. Alebo keď náš premiér nadával na "západ," že ten leje olej do ohňa a my sme svätí, kým nedávno vyšlo najavo, ako krásne na vojne profitujeme odkupovaním starých zbraní z iných krajín a exportovaním do Saudskej Arábie, ktorá ich ani nepoužíva a teda môžeme hádať, kam asi putujú a v ČR detto, akurát sa častejšie využíva prostredník, ktorým je Srbsko.

    Nehrajme sa na neviniatka, že sa nás nič netýka a nehovorme o všetkom v abstraktných pojmoch v štýle "niekto sa postará alebo by sa mal" a keď príde na nás samotných, tak idú ruky preč a my nič my muzikanti.


    JirkaM osobne si myslím, že Rusi budú mať v nejakom šuplíku v archíve na ministerstve pôvodné podrobné plány ako od všetkého, čo bolo navrhnuté počas ZSSR. Rovnako nepochybujem, že by ho dokázali vyrobiť v rozumnom čase i so všetkými novinkami, ktoré boli odvtedy zavedené, ale oplatilo by sa im to? Úprava výrobných liniek, úprava stávajúcich nástrojov a výroba / kúpa nových a to všetko pre jedno veľmi špecifické lietadlo. Nepochybujem, že by ho vedeli využiť, ale je otázne, nakoľko by sa rozšírili súčasné schopnosti armády a nakoľko ho vedia dostatočne nahradiť lacnejšie a dostupnejšie stroje a iné spôsoby prepravy.Skrýt celý příspěvek

  • Charlie
    08:42 06.09.2016

    m164: safra kde píšu, že by ČR měla zachraňovat Antonova? Pokud si pamatuju, psal sem, že jeho likvidace je možná prováděná na popud zvenčí (jako celej Majdan). Upřímně Ukrajina ...Zobrazit celý příspěvek

    m164: safra kde píšu, že by ČR měla zachraňovat Antonova? Pokud si pamatuju, psal sem, že jeho likvidace je možná prováděná na popud zvenčí (jako celej Majdan).

    Upřímně Ukrajina půjde totálně do kytek. Západ nemá motivaci do ní lejt nějak moc peněz (ne potom, co EU vycucalo Řecko dosucha a k podobnýmu průšvihu se schyluje v dalších státech na jihu) a hlavně ne do podniků, které by přímo konkurovaly už zavedeným celkům.

    Antonov má prostě smůlu, jedinej, kdo reálně chtěl jeho letadla byli Rusové a tam to padne (i když nemají náhradu a třebas An-70 by potřebovali jako sůl, ale radši si vystačej s Il-76), Zorja by lezla do zelí minimálně RollsRoycům (a upřímně myslím si, že by mohla konkurovat spíš cenou) a Južmaš...

    Ukrajinci prostě dojíždí na to, že za Sovětů byli součást SSSR a jako takový byl jejich průmysl stavěný. Dneska jim najednou odpadla strašná spousta kšeftů, protože jejich fabriky ztratily odběratele a na mezinárodním trchu se jim nedaří (zákazníci bývalého SSSR jdou po ruských produktech a západ zase po svejch).Skrýt celý příspěvek

  • JirkaM
    08:30 06.09.2016

    Je docela možné, že se takhle k Mirje dostali přes nastrčenou firmu Rusové. Další, asi pravděpodobnější možnost je, že teď bude Čína tahle letadla vyrábět ve spolupráci s ...Zobrazit celý příspěvek

    Je docela možné, že se takhle k Mirje dostali přes nastrčenou firmu Rusové.

    Další, asi pravděpodobnější možnost je, že teď bude Čína tahle letadla vyrábět ve spolupráci s Ruskem. Dávalo by to smysl, obě země tahle letadla potřebují a rozjetí výroby je drahý a riskantní projekt.

    Co se týče Ukrajiny, rychle rozprodala všechno co měla, od zlata z národní banky, přes zemědělskou půdu až po Mirju. Docela by mě zajímalo, jak teď chtějí přežít další dva roky.Skrýt celý příspěvek

  • m164
    08:02 06.09.2016

    Tonotime Americký satelit bol zostrelený na málo frekventovanej dráhe na trajektórii ktorá spôsobí zhorenie jeho úlomkov v atmosfére v krátkodobom horizonte, dnes by už z neho ...Zobrazit celý příspěvek

    Tonotime Americký satelit bol zostrelený na málo frekventovanej dráhe na trajektórii ktorá spôsobí zhorenie jeho úlomkov v atmosfére v krátkodobom horizonte, dnes by už z neho nemalo byť vo vesmíre nič. Išlo o precízny a relatívne ohľaduplný manéver. Naproti tomu Čína iba vyslala raketu na kolíznu dráhu satelitu na vyššom orbite ktorý navyše križuje mnoho iných, čím vytvorila tisíce úlomkov ktoré budú ohrozovať všetky satelity niekoľko sto až tisíc rokov. Preto ten dvojitý meter.Skrýt celý příspěvek

  • m164
    07:53 06.09.2016

    Charlie firma mala a možno ešte stále má existenčné problémy a ako spomenul dusan, nie je lepšie dostať málo od Číny ako nič od nikoho? Netreba konšpirovať. Súkromné firmy nie ...Zobrazit celý příspěvek

    Charlie firma mala a možno ešte stále má existenčné problémy a ako spomenul dusan, nie je lepšie dostať málo od Číny ako nič od nikoho?

    Netreba konšpirovať. Súkromné firmy nie sú charita, aby zachraňovali konkurenciu a skúste presadiť doma rozsiahlu finančnú podporu pre zahraničnú súkromnú firmu ktorá je navyše konkurenciou pre vaše vlastné - ak sa nemýlim, aj vami spomenutý "vykradnutý" Let stále pracuje v leteckom priemysle, no vy ste práve kritizovali, že ČR nepomôže Antonovi. Rovnako absurdne ak nie ešte viac by tento váš návrh ich finančne podporiť vyznel v Nemecku alebo Francúzsku. Jediná finančná podpora súkromným firmám ide buď od domovského štátu, alebo zo zahraničia vo forme investície - odkúpenia časti podniku ktorú má zmysel odkúpiť, rozvoja oblasti, ktorá profituje a rozpredanie stratových častí podniku, ktoré vačšinou udržuje štát čisto kvôli zamestnanosti ... Lenže potom sme u ďalšej absurdnosti, ktorou je socialistický štýl hospodárenia, kde vyrábame len aby sme vyrábali bez ohľadu na to že o naše výrobky nie je patričný záujem.

    Čo sa týka čínskeho kopírovania mám rovnaký názor ako ostatní. Ide im hlavne o know how, na základe ktorého si vyrobia štandardnú verziu strategického airliftu. Ohľadne licencií v Číne ale treba mať na pamäti, že ako socialistický štát majú špecifickú, veľmi voľnú úpravu duševného vlastníctva. "Pravé" socialistické právo duševné vlastníctvo vôbec neuznáva a Čína sa od nebo len veľmi pomalí odkláňa. Preto je v Číne možno nájsť kopiu prakticky čohokoľvek. Socialistické právo ale má aj svoje špecifikum, a tým je to, že samo vie, že je absurdné a v obchode nepoužiteľné a preto paralelne popri ňom i v Československu existovalo právo pre zahraničný obchod, ktoré bolo blízke kapitalizmu. V skratke, ak sa predá know how Antonova do Činy, môžu si ho pokojne odkopírovať a jediný problém môže nastať pri exporte.Skrýt celý příspěvek

  • Tonotime
    07:48 06.09.2016

    Prikláňam sa k variante, že okrem iného je najväčší záujem Číny oživiť koncept MAKS. Tak ako naznačil geostrateg USA G. Friedman v Chikágskej rade pre globálne záležitosti na ...Zobrazit celý příspěvek

    Prikláňam sa k variante, že okrem iného je najväčší záujem Číny oživiť koncept MAKS.
    Tak ako naznačil geostrateg USA G. Friedman v Chikágskej rade pre globálne záležitosti na linku Místem války Europa? ...Základom našej moci je ovladanie oceánov a blízkého vesmíru. Umožňuje nám to napádať a nebyť napadnutý...
    Prečo by ináč uvažovali v Čine?
    Veď si zostrelili vlastný satelit, čím zožali vo svete tvrdú kritiku, lebo na obežnej dráhe tak narobili takým gestom veľa smetia, ktoré môže ohrozovať satelity alebo aj ľudské posádky.
    USA si už tiež zostrelili svoj satelit, ale nadiktovali že bol satelit predstavoval nebezpečie a museli ho kvôli tomu zostreliť.
    USA reforma kozmického priemyslu rozdelila kozmické aktivity medzi súkromnikov, NASA a armádu.
    Armáda má už vlastný raketoplán menšej verzie. Raketoplán je celé mesiace na obežnej dráhe a nikto nevie presne čo tam skúšajú vojaci. Osobne som názoru že USA ticho vyvíjajú vesmírne zbrane. Koncepcia asi ráta, že v prípade porušenia vesmírnych dohôd, alebo dramatického zhoršenia situácie vo svete ako bola napríklad Karibská kríza tam tie obranno-utočné zbrane proste vynesú do pár hodín.
    Je zbytočne mať tam teraz vesmírne zbrane, svet by zle zareagoval. Náklady na prevádzku a pozemný personál veľký. Tieto zbrane môžu rýchlo vyradiť EMP zbrane, či zostreliť ako Čína naznačila svojím pokusom.
    Zbrane a satelity môže rýchlo vyradiť aj Slnečná erupcia zo Slnka a podobne.
    Prečo by v Číne uvažovali ináč? Veď aj námorne prudko posiľujú, ako ponorkami, tak aj lietadlovými loďami.
    Stavajú vlastný navigačný systém podobný americkému GPS a ruskému GLONASS.
    Najmä pre USA ich nepribrali do medzinárodného projektu ISS.
    Vôbec ich to nevytočilo a už skúšajú vlastnú ambicióznú vesmírnu stanicu na obežnej dráhe.
    Tak isto Čínske robotické autičko bolo na Mesiaci. Skúsenosti majú teda dostatok. Tak isto aj top superpočítačov. USA im zablokovali mikročipy od Intelu. Oficiálne to dokumentovali, že ich môžu použiť na simuláciu jadrových skúšok. Ono to skôr vyzerá, že USA blokujú najmä ich možnosti militarizovať blízky vesmír.
    Vesmírne aktivity sú ale príliš drahé aj pre Čínsku armádu, ktorá ich môže použiť aj inde, napríklad do námornej inváznej sily.
    Vynesenie jedného kg na obežnú dráhu stojí okolo 15 000 $. V Číne je síce lacná pracovná sila ale náklady na vynesenie tovaru nie sú určite oveľa lacnejšie.
    Súkromnici ako SpaceX síce výrazne zlacňuju vynášanie tovaru do vesmíru a riadne znižili aj počet zákazok Europskej vesmírnej agenture ESA. Ale hádam si nikto nemyslí, že USA by nezákazali SpaceX vynášať Čínskej armáde do vesmíru vojenské satelity, podobne ako zablokovali Čínsku účasť na ISS, či zablokovali mikročípy od Intelu.
    Tak možno prišli Čínsky strategovia s takouto variantou, ako lacnejšie vynášať satelity pre svoju armádu. Poprípade druhým zámerom je narobiť aj konkurenciu americkej SpaceX.
    Podobne ako sa medzi svetové internetové giganty, predral Čínsky internetový gigant Alibaba a podobne.
    Do medii prenikaju aj rôzne Čínske projekty v ťažbe na Mesiaci. Naposledy prekvapili vynesením satelitu ktorý ako prvý na svete bude skúšať kvantovu komunikáciu, ktorú nie je možne dobre odšpehovať.
    Militarizácia blízke vesmíru s viacerých dôvodov našími veľmociami je teda naspadnutie!Skrýt celý příspěvek

  • Charlie
    23:18 05.09.2016

    Tak předně - Ukrajinci už Antonov zazdili a konstrukční kancelář i přidružené firmy (výrobní závod a dopravní společnost) začlenili do státní firmy Ukroboronprom, respektive její ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak předně - Ukrajinci už Antonov zazdili a konstrukční kancelář i přidružené firmy (výrobní závod a dopravní společnost) začlenili do státní firmy Ukroboronprom, respektive její divize Ukrajinská letecká společnost (nebo jak se to jmenuje).

    Druhá věc - vůbec bych se nedivil, kdyby v pozadí za nitky netahal Airbus a možná i Boeing - Antonov byl příliš velký konkurent, ale dokud dodával do třetího světa a rusům, tak to až tak nevadilo, ale dovedete si představit, že by třeba někoho napadlo, že by k jejich know-how mohl nějaký západní podnik přidat kapitál a svoje know how a konkurovat zavedeným firmám (a nemůžete Ukrajince odmítnout, když je jako chcete do Evropy)? Nikdo jiný neumí tak velká letadla za tak málo peněz, i Airbus jsou jen takoví příštipkáři, podívejte se na tu komedii A400, za peníze vyhozený za vývoj mohla mít evropa celou flotilu An-70 a to je éro s lepšíma prakticky všema parametrama (možná dýlku vnitřní kabeláže má A400 větší, ale na to to nelítá).

    Smrt Antonova a odvezení know-how do číny je v krátkodobým horizontu to nejlepší, co může západní firmy potkat - zmizí celosvětově uznávanej konkurent a než s tím Čína něco podnikne, tak to bude ještě "dlouho" trvat a navíc západ bude vždycky upřednostňovat domácí stroje.

    Ukrajinu, pokud se jí povede nějak "začlenit" do EU, čeká to samé, co potkalo nás - likvidace veškerého strategického průmyslu jako "nekonkurenceschopného" (hlavně padne na hubu jejich Zorja a Južmaš), páč export je příliš lukrativní a pokud z toho něco bude za něco stát, tak se to "zprivatizuje" a rozkrade (jako Let).Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    22:33 05.09.2016

    Vec je v celku jednoduchá ... Ukrajinci majú niečo čo im nezarába ... ani to nevedia využiť. A ak to predajú .. zarobia viac ... možno menej ... Ale i to menej je vždy lepšie ...Zobrazit celý příspěvek

    Vec je v celku jednoduchá ... Ukrajinci majú niečo čo im nezarába ... ani to nevedia využiť. A ak to predajú .. zarobia viac ... možno menej ...
    Ale i to menej je vždy lepšie ako nič, hlavne ak má firma existenčné problémy.
    Osobne si myslím, že Číňania dostavajú maximálne ten druhý kus ... a využijú technológie pri návrhu svojho menšieho (ale stále veľkého) stroja, ktorý zvýši ich strategickú mobilitu. Samozrejme to bude ich konštrukcia ... a za to platiť nebudu .. i keby sa to od originálu nedalo rozoznať : )Skrýt celý příspěvek

  • alexa123
    18:24 05.09.2016

    Z technického hľadiska pred týmto lietadlom "smekám" ale nie som si istý, či z komerčného ale aj vojenského hľadiska má budúcnosť. Ak by bol vo svete záujem o dopravu super ťažkých ...Zobrazit celý příspěvek

    Z technického hľadiska pred týmto lietadlom "smekám" ale nie som si istý, či z komerčného ale aj vojenského hľadiska má budúcnosť. Ak by bol vo svete záujem o dopravu super ťažkých nákladov, tak by ich dnes už lietalo viac ako jeden kus. Ten záujem asi teda nie je alebo je iba minimálny. Čo sa vojakov týka, myslím že An-124 bez problémov splňuje ich požiadavky.Skrýt celý příspěvek

  • Lukyi
    17:44 05.09.2016

    Argonaut.cz: Škoda,že to nenapadlo Parkanovou :D Už jsme jednu mohli mít :D

    Argonaut.cz: Škoda,že to nenapadlo Parkanovou :D Už jsme jednu mohli mít :D

  • sanityangel1
    17:41 05.09.2016

    Tak schvalne, udelejme si takove drobne hlasovani. Kdo si myslite, ze Cina prisla Antonov zachranit - bude jim platit pravidelne licencni poplatky a nebudou se snazit cokoliv ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak schvalne, udelejme si takove drobne hlasovani.

    Kdo si myslite, ze Cina prisla Antonov zachranit - bude jim platit pravidelne licencni poplatky a nebudou se snazit cokoliv okopirovat -> prosim kliknete na palec nahoru.

    Kdo si myslite, ze Cina prisla Antonov vyrabovat-> ze se Antonov zvysoka vykasle -> prosim kliknete na palec dolu.Skrýt celý příspěvek

  • Takeda
    17:29 05.09.2016

    Argonaut.CZ: Tak to ještě může přijít ne? Ale EU má vlastní letecký firmy, který musí živit, ale třeba v týhle velikosti to není konkurence... nevím. A amíci mají vlastní. Třeba se ...Zobrazit celý příspěvek

    Argonaut.CZ: Tak to ještě může přijít ne? Ale EU má vlastní letecký firmy, který musí živit, ale třeba v týhle velikosti to není konkurence... nevím. A amíci mají vlastní. Třeba se ale trochu chytnem za nos. Dávalo by to smysl.

    Každopádně když ruské propagandistické weby už křičí jak je to pro Ukrajinu nevýhodný a jak číňani kradou (což je sice pravda...) , tak by to fakt mohlo být pro ukrajicne dobrý.

    Hlavně že takový krásný éro bude lítat ve víc exemplářích.Skrýt celý příspěvek

  • Argonaut.CZ
    17:17 05.09.2016

    tak nějak si neumím představit licenční výrobu bez dokumentace. Dá se asi říci, že díky své specifičnosti je Mrija kompilací obrovského množství technických detailů a know-how. To ...Zobrazit celý příspěvek

    tak nějak si neumím představit licenční výrobu bez dokumentace. Dá se asi říci, že díky své specifičnosti je Mrija kompilací obrovského množství technických detailů a know-how. To určitě Čínané uvítají, neb jim to ušetří desítky let a stovky miliard vývoje.

    Je podle mě škoda, že když už EU vandrovala do Ukrajiny politicky, ekonomicky by bývala pomohla, kdyby třeba objednala dokončení druhého kusu. V NATO je přepravních kapacit málo a Mrija se nezastaví...Skrýt celý příspěvek

  • anatol
    16:10 05.09.2016

    Tak nevím, podle jiných informací Čínská společnost AICC popřela tyhle hlavně ruské zprávy, podle nichž koupila dokumentaci letadla ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak nevím, podle jiných informací Čínská společnost AICC popřela tyhle hlavně ruské zprávy, podle nichž koupila dokumentaci letadla An-255....


    http://www.anews.com/us/post/5... Skrýt celý příspěvek

  • Lukyi
    15:38 05.09.2016

    Je hezké,jak se oživují a nachází v dnešní době uplatnění projekty z osmdesátých let :) ...An225 a i pokud se potvrdí teorie s Molnijou

    Je hezké,jak se oživují a nachází v dnešní době uplatnění projekty z osmdesátých let :) ...An225 a i pokud se potvrdí teorie s Molnijou

  • alexa123
    15:38 05.09.2016

    O An-225 může mít zájem čínské letectvo, které trápí nedostatek těžkých dopravních letadel. Zavedení An-225 do výzbroje dá Pekingu unikátní nástroj strategické letecké ...Zobrazit celý příspěvek

    O An-225 může mít zájem čínské letectvo, které trápí nedostatek těžkých dopravních letadel. Zavedení An-225 do výzbroje dá Pekingu unikátní nástroj strategické letecké přepravy.

    Čína rovněž trpí každoročně rozsáhlými přírodními katastrofami - An-225 je schopen zajistit klíčovou přepravu lidí, zásob, techniky (těžké stavební stroje) do postižených oblastí.

    Pochybujem že je to tak - na tieto účely je oveľa praktickejši An-124.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...