V pásových obrněných vozidlech ASCOD 2 jsou již nyní komponenty české výroby

Vozidlo palebné podpory ASCOD 2 na náměstí v Uherském Hradišti; větší foto / DP

Po celý minulý týden vysocí manažeři skupiny General Dynamics European Land Systems (GDELS) cestovali po několika českých krajích, aby se setkali s představiteli různých českých státních i soukromých průmyslových podniků a jednali s nimi o možné budoucí spolupráci.

Mezinárodní tým společnosti GDELS, předního evropského výrobce pozemní vojenské a speciální techniky i systémů, který je součástí americké skupiny General Dynamics Corporation, v druhém červencovém týdnu podnikl pracovní cestu po několika lokalitách České republiky, aby se setkal se zástupci významných českých firem. 

 


Během tohoto průmyslového turné přední manažeři GDELS hledali partnery mezi soukromými i státními průmyslovými podniky pro program výroby, vývoje a dodávek pásových obrněných vozidel ASCOD 2 i pro další projekty v oblasti kolových obrněných vozidel a mostních vozidel. Proto byli v týmu GDELS zastoupeni nákupčí ze všech poboček evropského koncernu. Vozidla ASCOD 2 společnost GDELS plánuje nabídnout české armádě v rámci připravovaného výběrového řízení na nástupce končících vozidel BVP-2 ve výzbroji AČR.


Obrněnec ASCOD 2 už má české komponenty

Soutěž na nové bojové vozidlo pěchoty, nejdražší zakázka v historii Armády ČR s objemem cca 50 miliard Kč, se blíží, a zahraniční společnosti, které se hodlají tenderu účastnit, si předcházejí české průmyslové podniky. Právě zakázky pro české firmy budou jedním z významných kritérií při rozhodování, protože obrovský výdaj na nový zbraňový systém tak může mít pozitivní efekt na českou ekonomiku.

 

Lídrem v průmyslové spolupráci mezi uchazeči je zatím společnost GDELS, která nabízí obrněnec ASCOD 2. Ten už totiž na rozdíl od konkurentů součástky vyrobené českým průmyslem obsahuje. Jedná se například o moderní přední i zadní světla, která vyvinula a vyrobila společnost Ray Service ze St. Města u Uh. Hradiště.

GDELS rozhodně není ve vztahu k českému průmyslu nováčkem. Na rozdíl od konkurentů má již z minulosti zkušenosti se zapojením českých firem do velkých projektů, konkrétně šlo například o výrobu a vývoj několika verzí kolového obrněnce Pandur II 8×8, v rámci kterého musela GDELS splnit offsetový závazek ve výši přes 18 miliard Kč.

 

Právě v této výši dostaly české firmy díky projektu Pandur II 8×8 zakázky. Pro některé z nich se navíc jednalo o cennou referenci, která zvýšila jejich konkurenceschopnost na světových trzích. Proto zástupci GDELS v minulém týdnu během průmyslového turné navštívili například i VOP CZ, kde vedle vedení tohoto státního podniku jednali i s odborníky Vojenského technického ústavu a Vojenského výzkumného ústavu. Právě VOP CZ i státní technické a výzkumné ústavy se ve spolupráci s GDELS v minulosti podílely na programu Pandur II 8×8 pro českou armádu. Pokud by AČR vybrala v tenderu vozidlo ASCOD 2, bylo by v tomto případě na co navazovat.

 

Zástupci GDELS na návštěvě firmy Ray Service; větší foto / DP


U projektu nového bojového vozidla pěchoty pro Armádu ČR se firmy, které plánují účast ve výběrovém řízení, většinou prezentují jednoduchými v současnosti nezávaznými memorandy uzavíranými s různými českými firmami, jež obsahují klausule o případné spolupráci, pokud v soutěži uspějí se svým produktem.

 

Přístup koncernu GDELS je ale jiný. Místo podepisování nezávazných dokumentů objela delegace manažerů GDELS z Německa, Rakouska, Španělska a Švýcarska během tří dnů od 10. do 12. 7. několik krajů a v každém místě vyjednávala hned s několika místními firmami. Po úvodních prezentacích a vzájemném představení manažeři GDELS absolvovali sérii individuálních jednání se zástupci českých firem.

 

Některé podniky jim už byly známy díky spolupráci v minulosti, ovšem uvítali i možnost setkání s pro ně neznámými regionálními firmami, tak říkajíc na slepo. Tímto způsobem hledali nové možnosti spolupráce, seznamovali se schopnostmi českých firem, které projevily zájem o setkání a kooperaci, získali nové kontakty, a tím i základ pro pokračující komunikaci, jež se může stát základem pro nové obchodní vztahy.



Nejde jen o marketing, ale o konkrétní spolupráci

Martin Reischer, výkonný ředitel GDELS-Steyr, při návštěvě podniku Ray Service ve Starém Městě u Uherského Hradiště zdůraznil: „Naše návštěva zde ale i v dalších firmách v ČR není jen marketingovou záležitostí, jde nám o skutečné zakázky a projekty. Například Ray Service a Meopta a jejich zapojení do projektu Pandur II pro AČR, jsou důkazem obrovského přínosu GDELS pro firmy českého obranného průmyslu. A my si jich vážíme jako kvalitních a spolehlivých dodavatelů.“ Pro GDELS je spolupráce s lokálním průmyslem v zemích, kde plní zakázky pro národní armády, naprostou samozřejmostí.

 

„Řídíme se zásadou mysli globálně a jednej lokálně,“ objasnil strategii průmyslové i obchodní spolupráce GDELS Jens Bauer, hlavní ředitel pro mezinárodní průmyslovou a obchodní spolupráci, při návštěvě pardubického kraje před zástupci kraje i místních firem. General Dynamics, do nějž GDELS jako evropská odbočka patří, je globálním hráčem na světovém trhu speciálních technologií, ale zároveň chce spolupracovat s lokálními partnery a přinášet do této spolupráce špičkové světové technologie a know-how.

General Dynamics zaměstnává na několika kontinentech 98 600 lidí. Jedním ze záměrů manažérů v americkém ústředí je právě i rozšiřování dodavatelského řetězce, což je šance pro český průmysl. I proto tým evropské odnože GDELS v minulém týdnu Česko navštívil.

 

Zástupce firmy RETIA předvádí radar ReTWis 5; větší foto / DP

 

„Náš dodavatelský řetězec čítá celosvětově asi 4500 firem, od kterých GDELS nakupuje materiál a služby v řádech stovek milionů dolarů ročně, u General Dynamics jako celku jsou to desítky miliard dolarů. Mezi nimi jsou i významné české společnosti jako Meopta či Ray Service, a mohou mezi nimi být i další,“ vysvětlil Martin Reischer. Právě firma Ray Service je jedním z příkladů, jak GDELS zapojuje české subjekty do projektu ASCOD 2 ještě před vyhlášením tenderu na nová pásová vozidla pro AČR.

Jakub Gabriel, výkonný ředitel společnosti Ray Service, upřesnil: „Pro projekt ASCOD 2 jsme již dodali sofistikovaný systém vnějšího osvětlení, který svou intenzitu i barevnost automaticky přizpůsobuje okolnímu prostředí a bojové či nebojové situaci.“ To ale není jediný příspěvek firmy Ray Service.

 

Tato dynamická firma ze Zlínského kraje vyvinula a dodala pro ASCOD 2 i hasicí systém či strukturovanou kabeláž, která zajišťuje nejen energetické toky, ale i přenos dat, protože moderní bojové vozidlo je v neposlední řadě výkonným superpočítačem, který sbírá a vyhodnocuje data z řady senzorů.

 

Součástí vozidla ASCOD 2 může být například systém Iron Vision, který promítá na displej v helmě řidiče a velitele dokonalý obraz okolí vozidla i taktické situace snímaný soustavou venkovních kamer. Tento u pozemních vozidel revoluční systém poskytuje dokonalý elektrooptický výhled z vozidla, vyžaduje však vysokou průchodnost a naprostou spolehlivost vnitřní datové sítě vozidla, což české komponenty použité ve vozidle ASCOD 2 zaručují.



O průmyslovém turné GDELS po České republice

Šlo o významnou událost nejen pro dotyčné podniky, ale celkově pro český obranný a strojírenský průmysl, neboť se potenciálně jedná o zakázky v řádech desítek miliard Kč. GDELS je první firmou ze všech potenciálních účastníků výběrového řízení na nová pásová vozidla pro AČR, která jedná v takto širokém rozsahu o potenciální spolupráci s českými podniky. GDELS nabízí českým podnikům spolupráci a účast na projektu vozidel ASCOD 2 pro AČR v rozsahu až 80 procent objemu výroby a vývoje i realizace dodávek, přičemž 20 procent tvoří komponenty či služby, které český průmysl v současnosti nemůže nabídnout nebo není schopen vyrobit.

 

Odpovídá to firemní strategii GDELS být globálním hráčem na světovém trhu speciálních technologií, ale zároveň spolupracovat s lokálními partnery. Během uplynulého průmyslového turné se mezinárodní tým GDELS setkal se zástupci celé řady českých firem a subjektů, jako například RETIA, Ray Service, VOP CZ, ELDIS, EXCALIBUR ARMY, AVIA Motors, KARBOX, VTÚ, VVÚ, Meopta, Mesit, Alucast, BD Sensors, MSM Group, VR Group, JHV Engineering, Awos, Drahoš, PLC Services, Performance Solutions a dalších.


Již v minulosti společnost GDELS prokázala schopnost najít partnery mezi českými podniky a do praxe uvézt konkrétní formy spolupráce při projektu výroby a dodávek vozidel Pandur II 8×8 pro českou armádu v hodnotě přes 15 miliard Kč. Do realizace projektu se zapojilo přes 10 tisíc zaměstnanců z více než 50 českých firem. Navíc spoluprací s GDELS na projektu Pandur II 8×8 česká ekonomika získala přímé offsety v hodnotě bezmála 4,9 miliardy Kč a celkový objem offsetových projektů dosahoval 18,5 miliardy Kč.

O společnosti General Dynamics
Společnost General Dynamics se sídlem v Falls Church ve Virginii je globální výrobce letecké i pozemní vojenské techniky, který nabízí široké portfolio produktů a služeb v oblasti letectví, bojových vozidel, zbrojních systémů a střeliva; C4ISR a IT řešení; a také stavby a opravy lodí. Obrat společnosti za rok 2017 činil 31 miliard dolarů. Více informací naleznete na www.generaldynamics.com.

O společnosti General Dynamics European Land Systems

General Dynamics European Land Systems (GDELS) je divize společnosti General Dynamics Corporation, která disponuje vývojovými, výrobními i obchodními kapacitami ve Španělsku, Německu, Rakousku, Švýcarsku a Česku, přičemž zaměstnává okolo 1950 vysoce kvalifikovaných a motivovaných pracovníků. GDELS se zaměřuje na výrobu pozemní vojenské techniky a také nejrůznější systémy určené pro pozemní síly. Jednotlivé divize se zabývají vývojem a výrobou obrněných pásových vozidel, dále pancéřovaných kolových vozidel několika váhových kategorií, ale také ženijních mostních systémů, dělostřeleckých systémů a munice. Armádám Rakouska, Španělska, Velké Británie a dalších zemí dodává kolová i pásová vozidla se špičkovými technickými parametry a nejmodernějším elektronickým vybavením, např. pásová bojová vozidla pěchoty Ulan, Pizzaro a Ajax na podvozkové platformě ASCOD 2.

Nahlásit chybu v článku


Související články

ASCOD 2 – budoucnost českých motostřelců?

Česká armáda hledá nástupce letitého BVP-2 a jeho derivátů, které budou na příští desítky let tvořit ...

Nové verze vozidla ASCOD 2 se představily na Eurosatory

Pařížský veletrh Eurosatory je místem, kde se každé dva roky představují novinky v oblasti obranných ...

Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP a TATRA TRUCKS představily své produkty na veletrhu Eurosatory 2018

Ve dnech 11. – 15. června se v Paříži konal prestižní mezinárodní veletrh obranných technologií a ...

Klíčové modernizační projekty Armády ČR

Náčelník Generální štábu (GŠ) generálporučík Aleš Opata představil ambiciózní program modernizace ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Rase
    08:55 20.07.2018

    Montážní linka na Ústecku je dle mého blbost. Přeci jen výroba jakéhokoliv nového BVP by probíhala ve VOP CZ. Chápu, že pro němce je Ústecko pěkně blízko, ohledně navážení ...Zobrazit celý příspěvek

    Montážní linka na Ústecku je dle mého blbost. Přeci jen výroba jakéhokoliv nového BVP by probíhala ve VOP CZ. Chápu, že pro němce je Ústecko pěkně blízko, ohledně navážení komponentů, ale zkrátka tomu nevěřím. Na druhou stranu výroba Ajaxů bude probíhat ve městě Merthyr Tydfil v hrabství Mid Glamorgan ve Walesu. Přímo ve městě má vzniknout 300 pracovních míst. Celkem v UK to bude 2800 lidí, kteří budou nějak zpojeni do výroby. Sériová vozidla budou z 80% kompletována v Jižním Walesu. Tedy britové cíleně hodlají podpořit sociálně problematickou oblast. U nás by to bylo Ústecko, ale jak říkám, moc tomu nevěřím, zvlášť když všechny firmy jednají s VOP CZSkrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    18:23 19.07.2018

    3RMO: To leda, že by to tam dojížděli montovat Němci. Mít někde továrnu a jednu misnost v kancelářké budově je trošku rozdíl. Přitom ta linka bude potřebovat, třeba 1000 ...Zobrazit celý příspěvek

    3RMO: To leda, že by to tam dojížděli montovat Němci. Mít někde továrnu a jednu misnost v kancelářké budově je trošku rozdíl.

    Přitom ta linka bude potřebovat, třeba 1000 kvalitních dělníků. A ty při dnešní situaci na trhu práce opravdu nevycucáš z prstu.Skrýt celý příspěvek

  • 3RMO
    14:29 19.07.2018

    tak montážní linka v případě ůspěchu na ...Zobrazit celý příspěvek

    tak montážní linka v případě ůspěchu na Ustecku?

    https://usti.idnes.cz/rheinmet... Skrýt celý příspěvek

  • tektzby
    13:09 19.07.2018

    @Jura99:

    Nechci být ďáblův advokát, ale v brožůře slibovali Stanag úrovně 5.
    viz leták:

    https://docs.wixstatic.com/ugd...

    @Jura99:

    Nechci být ďáblův advokát, ale v brožůře slibovali Stanag úrovně 5.
    viz leták:

    https://docs.wixstatic.com/ugd...

  • KOLT
    09:13 19.07.2018

    Jura, naprostý souhlas. Snad aspoň se z toho výrobci poučí a s kvalitní 4x4 LOT přijdou zavčasu. Teď mají několik let na vývoj, protože jsou jiné priority. Čili mohou vesele makat ...Zobrazit celý příspěvek

    Jura, naprostý souhlas. Snad aspoň se z toho výrobci poučí a s kvalitní 4x4 LOT přijdou zavčasu. Teď mají několik let na vývoj, protože jsou jiné priority. Čili mohou vesele makat na odlehčení a vylepšení těch aktuálně na rychlo spíchnutých prototypů ;-)Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    08:34 19.07.2018

    Vlčák je nejspíš u ledu a jeho vývoj přišel o 10let pozdě. Zdejší výrobci techniky se musí naučit předvídat s předstihem. Byl bych pro domácí stroj a s radostí, ale prioritou je ...Zobrazit celý příspěvek

    Vlčák je nejspíš u ledu a jeho vývoj přišel o 10let pozdě. Zdejší výrobci techniky se musí naučit předvídat s předstihem. Byl bych pro domácí stroj a s radostí, ale prioritou je bojeschopnost a špičková kvalita. To bohužel Vlčák kromě pěkného obrázku vůbec nesliboval. Takže než ohrozit životy vojáků, koupit špičkový stroj bez ohledu na jeho původ.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    06:54 19.07.2018

    Jirosi: nechal sem se unest mno. Pokud bude navrh zajimavy a dobre ho odprezentuji, tak se jim sponzori prihlasi sami. Je fakt ze stat podobnych projektu dotoval snad az moc. Tak ...Zobrazit celý příspěvek

    Jirosi:
    nechal sem se unest mno. Pokud bude navrh zajimavy a dobre ho odprezentuji, tak se jim sponzori prihlasi sami. Je fakt ze stat podobnych projektu dotoval snad az moc. Tak beru zpet .)Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    23:29 18.07.2018

    Taky sem pro vlčáky v armádě, pokud počet nepřekročí 0. Naše armáda nepotřebuje další logistický problém. Ale pokud se jedná o zapůjčení lidí a prostor pro testy proč ne. Rase: ...Zobrazit celý příspěvek

    Taky sem pro vlčáky v armádě, pokud počet nepřekročí 0. Naše armáda nepotřebuje další logistický problém. Ale pokud se jedná o zapůjčení lidí a prostor pro testy proč ne.

    Rase: " Ideálnější by asi bylo přispět nějaký ten milion na výrobu prototypu a rychle od něj ruce pryč :-D"

    Tak pokud si fanda "milion" jim můžeš poslat klidně z vlastní kapsy.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    13:43 18.07.2018

    tomas.kotnour, ale já srovnával vyvinuté a zavedené věže ;-) Izraelci se teď rozhodli, že konečně začnou používat BVP. S jejich zkušenostmi, schopnostmi a penězi si nedělám iluze, ...Zobrazit celý příspěvek

    tomas.kotnour, ale já srovnával vyvinuté a zavedené věže ;-) Izraelci se teď rozhodli, že konečně začnou používat BVP. S jejich zkušenostmi, schopnostmi a penězi si nedělám iluze, že se rychle nedostanou na(d) světovou špičku. Ale v tuhle chvíli nám jsou z izraelských věží nabízeny Samson Mk. II (to je tak na Pandury) a nebo UT-30 Mk.2, která také nedosahuje kvalit věží Lance či věže Pumy, o Lance 2 ani nemluvě (ale ta také není zavedená).Skrýt celý příspěvek

  • tomas.kotnour
    13:14 18.07.2018

    Taky jsem v to doufal, ale řekl bych, že ta věž bude vážně hodně těžká i na oplácaný ASCOD 42, nesondoval MALI nějaké info? :)

    Taky jsem v to doufal, ale řekl bych, že ta věž bude vážně hodně těžká i na oplácaný ASCOD 42, nesondoval MALI nějaké info? :)

  • Rase
    13:10 18.07.2018

    tomas.kotnour: tak to pak jo, upřímě jsem doufal, že ji odprezentuje General Dynamics na Ascodu místo té izraelské krabice, Elbit UT-30 Mk.2, co byla nedávno k vidění. Škoda mno, ...Zobrazit celý příspěvek

    tomas.kotnour:
    tak to pak jo, upřímě jsem doufal, že ji odprezentuje General Dynamics na Ascodu místo té izraelské krabice, Elbit UT-30 Mk.2, co byla nedávno k vidění. Škoda mno, podvozek by to snad zvládl.

    Marcus:
    co by měl kdo závazně potvrzovat. Ještě ani MO závazně nevyhlásilo tendr a pořád jde jen o průzkum trhu... Závazné bude až to, co si dohodne MO s výrobcem ve smlouvě, do té doby jsou to šechno jen marketingové řeči.

    PavolR:
    no právě. Jak už nakousl tektzby, tak osobně bych neměl problém s tím, že by AČR (nebo OSSR) odebrala menší počet Wolfdogů pro podporu tuzemského průmyslu, ale hlavně bysme se na ně neměli vázat. Ideálnější by asi bylo přispět nějaký ten milion na výrobu prototypu a rychle od něj ruce pryč :-DSkrýt celý příspěvek

  • PavolR
    12:37 18.07.2018

    Rase:
    Pozor, keď Zetor niečo ukuchtí, tak hneď bude prezentovať cenu základného prevedenia (zrejme bez veže a tak) a tým hneď posadí laickú verejnosť na zadok.

    Rase:
    Pozor, keď Zetor niečo ukuchtí, tak hneď bude prezentovať cenu základného prevedenia (zrejme bez veže a tak) a tým hneď posadí laickú verejnosť na zadok.

  • tektzby
    12:32 18.07.2018

    @Rase: Ono ten "Vlčák".. já se spíš bojím. A to toho, že nakonec to dopadne stejně jako se "Šakalem", tak dlouho se čekalo a přemýšlelo, až se prostě zjistilo že ujel ...Zobrazit celý příspěvek

    @Rase:

    Ono ten "Vlčák".. já se spíš bojím.
    A to toho, že nakonec to dopadne stejně jako se "Šakalem", tak dlouho se čekalo a přemýšlelo, až se prostě zjistilo že ujel vlak.

    "Vlčáka" klidně zavést v malých počtech do armády Čr, ale jakožto hlavní platformu kolem BVP bych asi opravdu radši tu německou Pumu (kvůli té lince).

    Nevyhýbal bych se ani "Rysovi" a i ten Stridsfordon nevypadá zle (naposledy jim prošel nějaký upgrade - psali tu v novinkách).Skrýt celý příspěvek

  • Marcus
    12:10 18.07.2018

    Dlouho jsem váhal, ale jak tady začalo lítat že Rheinmetall bude vyrábět Lynx u nás a rozšiřujou výrobu v nějaký továrně..... :D :D :D Zásadním termínem je "ZÁVAZEK ZPROVOZNIT ...Zobrazit celý příspěvek

    Dlouho jsem váhal, ale jak tady začalo lítat že Rheinmetall bude vyrábět Lynx u nás a rozšiřujou výrobu v nějaký továrně..... :D :D :D

    Zásadním termínem je "ZÁVAZEK ZPROVOZNIT LINKU PRO VÝROBU DOTYČNÉHO IFV" a ten nikdo ze zájemců ZÁVAZNĚ nepotvrdil!!!

    Nyní si prosfištíme některá slovíčka z manažerské branže :

    pobočka - kancelář o cca třech lidech, né fabrika, né výrobní linka!!!
    výroba - cokoliv od montážní linky, přes svařování korby až po dofouknutí pneumatik
    montáž - to samé co výroba, jen řečeno víc narovinu
    zázemí - cokoliv od telefonistky co volá servisáka z ciziny až po montážní linku

    A nyní si prosfištíme celé věty:

    Výrobce PSM je připraven přesunout veškerou část výroby do ČR, pokud zde nalezne firmy, které jsou schopny dodávat komponenty a agregáty v jasně definované kvalitě
    - nic zavazujícího, prostě vymluvíš se na špatnou kvalitu u dodavatele :D

    Cílem Rheinmetallu je vybudovat si v České republice takové zázemí, aby bylo možno Lynx vyrábět z podstatné části zde
    - nic závazného, cíle se mohou měnit s ohledem na vývoj trhu, cen, eura...cokoliv, pod zázemí a výrobu schováš cokoliv :D

    GDELS nabízí českým podnikům spolupráci a účast na projektu vozidel ASCOD 2 pro AČR v rozsahu až 80 procent objemu výroby a vývoje i realizace dodávek
    - nic závazného, jen nabízí, prostě se nemusí najít dodavatelé a peníze jde krásně přelévat mezi výrobou a vývojem .... na vývoj naůčtuješ cokoliv :D

    V posledních 10 letech BAE Systems poskytli výhody místnímu průmyslu v celkové výši 6 miliard liber / 201 miliard Kč - to nedělali protože nás mají rádi, ale protože vyjednali nejlepší ceny, tyhle obchody tu budou i když CV90 koupíme nebo ne :DSkrýt celý příspěvek

  • tomas.kotnour
    12:02 18.07.2018

    @Rase A co ta věž, se kterou se prohání Namer? Jestli je ten velký stropní panel výsuvné OZ pro Spike, jako že asi ano, když je v zadní části malý panel, který by mohl sloužit ...Zobrazit celý příspěvek

    @Rase

    A co ta věž, se kterou se prohání Namer? Jestli je ten velký stropní panel výsuvné OZ pro Spike, jako že asi ano, když je v zadní části malý panel, který by mohl sloužit pro únik výtokových plynů. Díky tomu máme konstrukci věže, která nechá kolem dokola oplácat libovolným množstvím pancíře. Takže bychom získali věž, která by mohla ustát zásahy dávky sabotů z 30mm kanónu pouze s nutnou výměnou pozorovacích přístrojů na rozdíl od nabízených věží, které po uvedené dávce budou moci maximálně plnit úlohu balastní zátěže. Samozřejmě taková věž by vážila více, než je nosnost nabízeních podvozků s maximální balistickou ochranou, ale třeba taková Puma by při sedmi pojezdových kolech vážila cca 43-44 tun při maximální nosnosti podvozku 52,5 tuny, čímž by se elegantně vyřešil i nedostatek vnitřního prostoru.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    11:30 18.07.2018

    KOLT: tak některé indície naznačovaly už dřív, že výrobu prototypu Wolfdoga vzdali, bylo to zdůvodněno absencí sponzora, ale... pochybuju, že by si nechali takovouhle reklamu ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT:
    tak některé indície naznačovaly už dřív, že výrobu prototypu Wolfdoga vzdali, bylo to zdůvodněno absencí sponzora, ale... pochybuju, že by si nechali takovouhle reklamu ujít. Předpokládám, že rychle něco ukuchtí, tak jako ukuchtili Gerlacha. Ono už na minulém IDETu představili řez trupem, tak i kdyby tu maketu měli nepohyblivou a vyrobenou z lepenky, byla by to v médiích senzace... Ono vyrobit posvařovano umaketu, aby unesla věž, není až tak problém a podvozek by taky nejak spíchli.
    Je zajímavé, že Zetor nabízí konstrukční řešení korby, o čemž se u nových BVP mluví jako o nejlevnější části. Přeci jen vyrobit svařenec je mnohem levnější, než ona elektronika, pohon, věž, které stejně musí nechat integrovat zvlášť.

    tomas.kotnour:
    viděl ste už věže Lance, švédskou E30, MCT-30 atd. krom APS nenabízí izraelská věž nic zajímavějšího. Jinak tu APS nabízejí i k integhraci na cizí věže.Skrýt celý příspěvek

  • Pla-men
    11:01 18.07.2018

    Hádat se o to, které bvp je technicky lepší je zbytečné. O nákupu rozhodují politici a ti mají ÚPLNĚ jiné kritéria. VŠECHNY dosavadní velké armádní zakázky to ukazují :-$ Souhlas s ...Zobrazit celý příspěvek

    Hádat se o to, které bvp je technicky lepší je zbytečné. O nákupu rozhodují politici a ti mají ÚPLNĚ jiné kritéria. VŠECHNY dosavadní velké armádní zakázky to ukazují :-$ Souhlas s Rase ze je úplně fuk co se vybere, každý stroj má nějaké plus či mínus.. Puma třeba nabízí jen bvp ostatní verze nemají. Lynx není prověřený bojem atd atd. Prostě požadavky armády stejně nebude splňovat žádná platforma.Skrýt celý příspěvek

  • tomas.kotnour
    10:55 18.07.2018

    @KOLT "Nehledě na to, že co se věže týče, jsou zrovna ty izraelské za švédskými natož německými hodně pozadu." Já to vidím přesně naopak, Izrael má jedinou věž, která mi dává ...Zobrazit celý příspěvek

    @KOLT "Nehledě na to, že co se věže týče, jsou zrovna ty izraelské za švédskými natož německými hodně pozadu."

    Já to vidím přesně naopak, Izrael má jedinou věž, která mi dává smysl na těžce opancéřovaném BVP za á 250 mil. Kč.Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    10:51 18.07.2018

    Kolt
    Oni občas takhle útočí na to, že máme BVP a KBVP a to už tak obvyklé opravdu není.

    Kolt
    Oni občas takhle útočí na to, že máme BVP a KBVP a to už tak obvyklé opravdu není.

  • KOLT
    10:48 18.07.2018

    Molle, no nevím, ale ten článek prosazující vyzbrojit i lehkou brigádu (4. brn) pásovým vozidlem, mi přijde jako dobrá hovadina... Navíc tvrzení, že jsme použitím kolové a pásové ...Zobrazit celý příspěvek

    Molle, no nevím, ale ten článek prosazující vyzbrojit i lehkou brigádu (4. brn) pásovým vozidlem, mi přijde jako dobrá hovadina... Navíc tvrzení, že jsme použitím kolové a pásové platformy výjimkou (krom USA a Ruska), je nesmysl. Koneckonců i ten BW, u kterého zmiňuje použití jen Pumy, používá Boxery. Čili ten článek prostě kecá. Já nějak nevím, ale mně přijde, že na securitymagazin.cz vůbec vychází spousta blbostí...Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 3