VÁLKA V IZRAELI

VÁLKA V IZRAELI
Izraelská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce v Izraeli.

Nahlásit chybu v článku


Stránka 3 z 67
Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Kalessin
    10:46 06.05.2024

    Vypadá to, že Izraelci rozjíždějí plán, o kterém se mluvilo už v březnu. Muselo to být těžké rozhodnutí, ale nakonec do toho kyselého jablka ...Zobrazit celý příspěvek

    Vypadá to, že Izraelci rozjíždějí plán, o kterém se mluvilo už v březnu. Muselo to být těžké rozhodnutí, ale nakonec do toho kyselého jablka kousnou.

    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      13:34 06.05.2024

      Dlouhý (12min) a zcela aktuální komentář Davida Borka - https://www.ceskatelevize.cz/p... Potvrzuje probíhající operaci, ale nabízí ještě ...Zobrazit celý příspěvek

      Dlouhý (12min) a zcela aktuální komentář Davida Borka - https://www.ceskatelevize.cz/p...
      Potvrzuje probíhající operaci, ale nabízí ještě druhou interpretaci - že se jedná jen o omezené odvetné opatření za předchozí raketový útok.
      PS. Jo a Egypt uzavřel přechod Rafáh - to by svědčilo pro utahování smyčky.Skrýt celý příspěvek

  • Erich
    20:52 05.05.2024

    Podle některých zjištění se měly současné protesty na univerzitách profesionálně připravovat a organizovat i měsíce ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle některých zjištění se měly současné protesty na univerzitách profesionálně připravovat a organizovat i měsíce dopředu.

    https://echo24.cz/a/HEGBm/zpra...

    Britský deník Daily Mail přišel tento týden s tím, že protesty na Kolumbijské univeritě financovala miliony dolarů charitativní organizace napojená na Hamás.

    https://www.dailymail.co.uk/ne...

    "Demonstranti" (Skupina Akademici proti Apartheidu) žádají odchod Kalhousové z Univerzity Karlovy

    https://echo24.cz/a/HmAVh/zpra... Skrýt celý příspěvek

  • Quetzal
    15:10 05.05.2024

    Hamás se přihlásil k raketovému útoku na přechod Kerem Shalom, kterým Gaze přicházela humanitární pomoc. Jsou zranění, nejspíš i mrtví. Přechod byl následně uzavřen. ...Zobrazit celý příspěvek

    Hamás se přihlásil k raketovému útoku na přechod Kerem Shalom, kterým Gaze přicházela humanitární pomoc. Jsou zranění, nejspíš i mrtví. Přechod byl následně uzavřen. https://www.israelhayom.com/20...
    Co víc člověk potřebuje k pochopení, že Hamás je zcela smyslů zbavená, genocidní teroristická organizace?

    Tenhle Hamás chce mír s Izraelem?Skrýt celý příspěvek

  • GrafvonLoyola
    21:17 04.05.2024

    První zmínky o tom, co plánuje Izraelská vláda s Gazou po válce.

    https://www.jpost.com/israel-h...

    První zmínky o tom, co plánuje Izraelská vláda s Gazou po válce.

    https://www.jpost.com/israel-h...

    • Quetzal
      00:03 05.05.2024

      Taky jsem na to koukal. Ale to je jen zbožné přání. Jakékoliv mírové uspořádání dojede na to, že touha Arabů zničit Izrael je větší. Pochopitelně nějaká vize ale existovat musí, ...Zobrazit celý příspěvek

      Taky jsem na to koukal. Ale to je jen zbožné přání. Jakékoliv mírové uspořádání dojede na to, že touha Arabů zničit Izrael je větší.
      Pochopitelně nějaká vize ale existovat musí, protože bez toho by nebylo vidět, že Gazané prostě mír nechtějí a jakoukoliv takovou snahu dříve nebo později svým terorizmem znemožní.Skrýt celý příspěvek

  • soosha
    11:11 03.05.2024

    Turecko zastavilo obchodování s Izraelem do doby, než bude v Gaze trvalé ...Zobrazit celý příspěvek

    Turecko zastavilo obchodování s Izraelem do doby, než bude v Gaze trvalé příměří.

    https://www.timesofisrael.com/... Skrýt celý příspěvek

  • Quetzal
    17:54 02.05.2024

    Hamás poslední nabídku Izraele odmítá (ještě to není oficiální), ale rád by v jednáních pokračoval. Jinými slovy, příměří mu hraje do karet a tak bude ždímat a vydírat dál. ...Zobrazit celý příspěvek

    Hamás poslední nabídku Izraele odmítá (ještě to není oficiální), ale rád by v jednáních pokračoval. Jinými slovy, příměří mu hraje do karet a tak bude ždímat a vydírat dál. https://www.timesofisrael.com/...
    Doufám, že je Izrael už pošle kamsi.Skrýt celý příspěvek

  • TN12
    17:26 01.05.2024

    GPF: Israel is considering sending a delegation, led by Mossad chief David Barnea, to Cairo in the coming days to discuss a cease-fire in Gaza, the Wall Street Journal reported. A ...Zobrazit celý příspěvek

    GPF: Israel is considering sending a delegation, led by Mossad chief David Barnea, to Cairo in the coming days to discuss a cease-fire in Gaza, the Wall Street Journal reported. A delegation of senior Hamas representatives reportedly also traveled to Cairo earlier this week for talks mediated by Qatar and the United States. Meanwhile, China’s Foreign Ministry confirmed that representatives of Hamas and Fatah held reconciliation talks in Beijing. He did not specify when the meeting took place but said the two sides “discussed many specific issues and made positive progress."
    Zdroje: https://www.wsj.com/world/midd...

    https://www.aljazeera.com/news...

    https://www.aljazeera.com/news... Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      08:56 02.05.2024

      Doufám, že je pošlou, aby nebyli obviňováni ze sabotování mírových jednání. Dopadne to sice stejnak špatně, ale musí být vidět, že to jde za Hamásem.

      Doufám, že je pošlou, aby nebyli obviňováni ze sabotování mírových jednání. Dopadne to sice stejnak špatně, ale musí být vidět, že to jde za Hamásem.

  • soosha
    16:50 01.05.2024

    Násilí na Kalifornské univerzitě se stupňuje a policie tomu několik hodin pouze přihlíží.


    https://twitter.com/visegrad24...

    Násilí na Kalifornské univerzitě se stupňuje a policie tomu několik hodin pouze přihlíží.


    https://twitter.com/visegrad24...

    • Quetzal
      23:01 01.05.2024

      Levicová propalestinská sebranka ukazuje, co je doopravdy zač. Klasický průběh. Pokojné demonstrace - occupy demonstrace - ničení majetku - útoky na zdraví a životy oponentů - a co ...Zobrazit celý příspěvek

      Levicová propalestinská sebranka ukazuje, co je doopravdy zač. Klasický průběh. Pokojné demonstrace - occupy demonstrace - ničení majetku - útoky na zdraví a životy oponentů - a co přijde po tomhle?Skrýt celý příspěvek

  • conservative carp
    15:11 01.05.2024

    "Dav rozzuřených palestinských studentů zaútočil na auta evropských vyslanců, kteří se účastnili setkání v palestinském národním muzeu. Některá vozidla dav poničil a házel na ně ...Zobrazit celý příspěvek

    "Dav rozzuřených palestinských studentů zaútočil na auta evropských vyslanců, kteří se účastnili setkání v palestinském národním muzeu. Některá vozidla dav poničil a házel na ně kameny. Na sociálních sítích se nachází videa úprku některých vyslanců. Dav útočil především na vyslance těch zemí, kteří podporují Izrael od počátku současného konfliktu, například na německého vyslance Olivera Owcza. Ten krátce po útoku na sociální síti X uvedl, že nenásilné protesty mají své místo a že lituje toho, že schůzka diplomatů byla přerušena protesty. Informuje například France24 či Jerusalem Post.
    Setkání evropských vyslanců uspořádali v Palestinském národním muzeu, které se nachází kousek od města Rámaláh a vedle univerzity Birzeit. „Studentské hnutí odmítlo, aby tito hosté navštívili muzeum, kvůli jejich postojům ke genocidě v Gaze. Proto jsme je požádali, aby odešli,“ uvedl pro AFP představitel studentů Omar Kayed."

    https://echo24.cz/a/HCkMx/zpra... Skrýt celý příspěvek

  • soosha
    14:24 30.04.2024

    Z podporovatelů teroristů se stali teroristi, jak nepřekvapivé. Bohužel je nikdo z univerzity nevyhodí, jak by se ...Zobrazit celý příspěvek

    Z podporovatelů teroristů se stali teroristi, jak nepřekvapivé. Bohužel je nikdo z univerzity nevyhodí, jak by se patřilo.

    https://www.timesofisrael.com/... Skrýt celý příspěvek

    • Kalessin
      15:21 30.04.2024

      Každý problém má nějaké řešení.
      Optimistický odhad je, že si mladé komunisty uklidní sponzoři univerzit.
      Pesimistický odhad pak je, že to udělá Národní garda. Už aby to bylo.

      Každý problém má nějaké řešení.
      Optimistický odhad je, že si mladé komunisty uklidní sponzoři univerzit.
      Pesimistický odhad pak je, že to udělá Národní garda. Už aby to bylo.

  • Quetzal
    21:57 27.04.2024

    Izrael prohlásil, že dává příměří s Hamásem poslední šanci před tím, než zaútočí na Rafah. Co myslíte, převáží u vůdců Hamásu pud sebezáchovy a propustí rukojmí? ...Zobrazit celý příspěvek

    Izrael prohlásil, že dává příměří s Hamásem poslední šanci před tím, než zaútočí na Rafah. Co myslíte, převáží u vůdců Hamásu pud sebezáchovy a propustí rukojmí? https://www.timesofisrael.com/...

    PS. Podmínky Izraele pochopitelně neznám, ale velmi bych se divil, kdyby návrat všech rukojmích nebyl prvním a základním požadavkem možného trvalého příměří.Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      07:00 28.04.2024

      Pud sebazáchovy? Veď najvyššie vedenie je zašité v luxusných apartmánoch v Katare a odtiaľ poletujú na návštevy Ruska, Turecka atď.

      Pud sebazáchovy? Veď najvyššie vedenie je zašité v luxusných apartmánoch v Katare a odtiaľ poletujú na návštevy Ruska, Turecka atď.

      • Quetzal
        11:39 28.04.2024

        Několikrát jsem četl, že v Gaze teď mají hlavní slovo místní špičky a ne katarský exil. Bude tedy záležet na Sinwarovi, Issovi & comp.

        Několikrát jsem četl, že v Gaze teď mají hlavní slovo místní špičky a ne katarský exil. Bude tedy záležet na Sinwarovi, Issovi & comp.

        • PavolR
          08:24 29.04.2024

          Čo im je to hlavné slovo v Gaze platné, keď sa rokovaní zúčastňujú "katarské" špičky? Miestny velitelia nemôžu ani hlavu vystrčiť z úkrytu, lebo im idú Izraelci po krku.

          Čo im je to hlavné slovo v Gaze platné, keď sa rokovaní zúčastňujú "katarské" špičky? Miestny velitelia nemôžu ani hlavu vystrčiť z úkrytu, lebo im idú Izraelci po krku.

    • Kalessin
      11:08 28.04.2024

      Izraelci z té ofenzívy taky nejsou na větvi a radši by se jí vyhnuli. Uživit dva milióny lidí je v podstatě nemožné a v případě humanitární katastrofy to od celého světa schytají ...Zobrazit celý příspěvek

      Izraelci z té ofenzívy taky nejsou na větvi a radši by se jí vyhnuli. Uživit dva milióny lidí je v podstatě nemožné a v případě humanitární katastrofy to od celého světa schytají oni a ne Hamas.
      Navíc jim to bude vázat síly, které potřebují na Severu.Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        11:47 28.04.2024

        No já vim. Ale to je vidět i na tom, že v tom Rafáhu IDF ještě není. Vojensky ty poslední 4 brigády už nebudou až tak velký problém. Pochopitelně je to volba mezi dvěma trnitými ...Zobrazit celý příspěvek

        No já vim. Ale to je vidět i na tom, že v tom Rafáhu IDF ještě není. Vojensky ty poslední 4 brigády už nebudou až tak velký problém. Pochopitelně je to volba mezi dvěma trnitými řešeními. Ale nechat Hamás u moci, když už je Izrael docela blízko... když už ne k absolutnímu vítězství, tak aspoň zásadnímu oslabení Hamásu?Skrýt celý příspěvek

        • Kalessin
          10:09 29.04.2024

          Já s vámi samozřejmě souhlasím. Taky bych viděl rád vlát modrobílou nad Rafáhem, ale otázka je za jakou cenu. Hamás je zády u zdi a měl čas na přípravu obrany a ve dvoumiliónové ...Zobrazit celý příspěvek

          Já s vámi samozřejmě souhlasím. Taky bych viděl rád vlát modrobílou nad Rafáhem, ale otázka je za jakou cenu.

          Hamás je zády u zdi a měl čas na přípravu obrany a ve dvoumiliónové mase lidí bude prakticky nemožné rozlišit civily a teroristy. IDF to přinese vysoké ztráty a skoro určitě i problémy na mezinárodním poli.
          Plus boj v aglomeraci, takové Mogadišu na steroidech. A k tomu ještě ty pomatené děti na západních univerzitách a další komunistická pakáž, která ráda ukáže každý izraelský neúspěch nebo vedlejší ztráty.

          V březnu mi kluci říkali o plánu otevřít Rafáh a nechat Plastelínce proudit zpátky na Sever a přitom populaci filtrovat na checkpointech a prověřovat a sbírat známé i podezřelé militanty. Zatím na to nedošlo, důvody neznám. Snad tam aspoň v utajení pracují lidi z Duvdevanu, Unit 33 a Yamasu.

          Vůbec jim to nezávidím. Za Yom Kippurské války měly IDF také otevřenou cestu na Káhiru (a v postatě i na Damašek, z Golan je to kousek), ale nikdo nechtěl dobývat (a pak živit) desetimiliónovou metropoli, když celý Izrael tehdy měl pět miliónů obyvatel.
          Jsem zvědav, co vymyslí.Skrýt celý příspěvek

          • danny
            16:48 30.04.2024

            Aby ten filtr zafungoval, musí být pro prověřené zajištěno ubytování, strava, základní hygiena, zdravotní péče. Co jsem koukal, nejsou po žádných přípravách ani stopy. Speciálně v ...Zobrazit celý příspěvek

            Aby ten filtr zafungoval, musí být pro prověřené zajištěno ubytování, strava, základní hygiena, zdravotní péče. Co jsem koukal, nejsou po žádných přípravách ani stopy. Speciálně v prostoru Gazy by to vyžadovalo dost značné investice. Bez toho se jen průšvih transformuje do jiné, snad ještě nepředvidatelnější podoby.Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            18:05 30.04.2024

            Danny: Ale ten plán nespočíval v umístění Palestinců do koncentračních táborů, proto se žádné nestaví. Chtěli prostě nechat obyvatele Gaza City nechat vrátit domů. Už je to asi ...Zobrazit celý příspěvek

            Danny: Ale ten plán nespočíval v umístění Palestinců do koncentračních táborů, proto se žádné nestaví. Chtěli prostě nechat obyvatele Gaza City nechat vrátit domů.
            Už je to asi stejně irelevantní. Po krachu vyjednávání už moc možnosti nezbývá.

            Co byste navrhoval vy, když máte k vojenskému řešení výhrady?Skrýt celý příspěvek

          • danny
            23:33 30.04.2024

            Moje návrhy řešení jsou irelevantní, kdyz už se rozjela full scale vojenská operace. Diskuse o tom, co se dalo dělat jinak, když je půlka Gazy srovnána se zemí, postrádá smysl. Ti ...Zobrazit celý příspěvek

            Moje návrhy řešení jsou irelevantní, kdyz už se rozjela full scale vojenská operace. Diskuse o tom, co se dalo dělat jinak, když je půlka Gazy srovnána se zemí, postrádá smysl. Ti lidi se dnes nemají kam vracet. Celé čtvrti jsou neobyvatelné, zmizela infrastruktura, oblast je zamořená toxickým odpadem. Dnes prostě nějaké uprchlické tábory s dočasnými ubytovacími kapacitami vzniknout musí, jinak se tam rozjede něco těžko představitelného. A to vlastně bez ohledu na to, jestli se operace v Rafahu spustí nebo ne.Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            23:56 30.04.2024

            Danny: Celá tahle diskuze a celé AN jsou irelevantní, protože realitu našeho světa nemohou nijak ovlivnit. To tu asi ví každý. Mě ale zajímá váš návrh řešení, když nejste spokojen ...Zobrazit celý příspěvek

            Danny: Celá tahle diskuze a celé AN jsou irelevantní, protože realitu našeho světa nemohou nijak ovlivnit. To tu asi ví každý.
            Mě ale zajímá váš návrh řešení, když nejste spokojen s tím stávajícím.Skrýt celý příspěvek

          • conservative carp
            08:22 01.05.2024

            Ale průšvih tam je už dlouho. A klíč k vyřešení mají už jen palestinci, ne Izrael. Ale oni ho nechtějí vyřešit. Chtěli-by vše, ale nemají reálnou sílu to prosadit, kromě terorismu ...Zobrazit celý příspěvek

            Ale průšvih tam je už dlouho. A klíč k vyřešení mají už jen palestinci, ne Izrael.
            Ale oni ho nechtějí vyřešit. Chtěli-by vše, ale nemají reálnou sílu to prosadit, kromě terorismu kombinovaném s fňukáním do světa. Arabové okolo na ně taky serou.
            Tak se holt 75 let řežou a staví do role oběti.Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            07:27 04.05.2024

            Ano, nechat otevřenou jednu ustupovou trasu a tam ty poslední 4 prapory Hammasu pochytat a potichu zlikvidovat. Jediné funkční řešení.

            Ano, nechat otevřenou jednu ustupovou trasu a tam ty poslední 4 prapory Hammasu pochytat a potichu zlikvidovat. Jediné funkční řešení.

    • flanker.jirka
      16:59 29.04.2024

      Uvidíme co bude, už i v Haagu si všímají, že není vše zřejmě ...Zobrazit celý příspěvek

      Uvidíme co bude, už i v Haagu si všímají, že není vše zřejmě košér.
      https://www.irozhlas.cz/zpravy... Skrýt celý příspěvek

      • Kalessin
        20:27 29.04.2024

        Oni by asi v Haagu byli raději za halal než košer. Ať se jdou vycpat.

        Oni by asi v Haagu byli raději za halal než košer. Ať se jdou vycpat.

        • flanker.jirka
          21:23 29.04.2024

          Tak to se budete muset obrátit na české politiky, Haag uznávají.

          Tak to se budete muset obrátit na české politiky, Haag uznávají.

          • Kalessin
            21:59 29.04.2024

            Milý flankere, já nemusím vůbec nic a už vůbec se nemusím obracet na toho, koho vy mně doporučíte. Kdysi jste tu napsal, že muslimští přistěhovalci přinesli Evropě mnoho ...Zobrazit celý příspěvek

            Milý flankere, já nemusím vůbec nic a už vůbec se nemusím obracet na toho, koho vy mně doporučíte.
            Kdysi jste tu napsal, že muslimští přistěhovalci přinesli Evropě mnoho pozitivního a já se vás zeptal, co tím konkrétně myslíte. Odpověď mi dlužíte dodnes, ale třeba dnes máte sdílnou náladu a konečně se vymáčknete.Skrýt celý příspěvek

  • conservative carp
    12:59 26.04.2024

    Reportáž o 7.10. Tvrdé reakci Izraele na toto se nelze moc divit. „Zabíjeli úplně každého. Odváželi mrtvé i živé.“ Svědectví z Izraele půl roku poté. Při návštěvě kibucu Be’eri ...Zobrazit celý příspěvek

    Reportáž o 7.10. Tvrdé reakci Izraele na toto se nelze moc divit.

    „Zabíjeli úplně každého. Odváželi mrtvé i živé.“ Svědectví z Izraele půl roku poté.
    Při návštěvě kibucu Be’eri se člověk cítí nepatřičně, nevhodně. Vybavuje si příběhy lidí, které četl v médiích, a obrazy z videí, které se dostaly na sociální sítě. Teď chodíte po místech, kde se TO před pár měsíci stalo. Posloucháte děsivá svědectví, na domech jsou usměvavé portréty těch, jejichž tragické příběhy posloucháte. Jejich smrt a hrůzy, které se tam před půl rokem udály, cítíte všude...." atd.

    https://echo24.cz/a/HiWCV/repo... Skrýt celý příspěvek

  • soosha
    10:00 25.04.2024

    Protesty propalestinských studentů amerických univerzit přitvrzují. Předseda Sněmovny reprezentantů Mike Johnson prohlásil, že je na čase nasadit proti nim Národní gardu a zvážit ...Zobrazit celý příspěvek

    Protesty propalestinských studentů amerických univerzit přitvrzují. Předseda Sněmovny reprezentantů Mike Johnson prohlásil, že je na čase nasadit proti nim Národní gardu a zvážit zrušení federálního financování univerzit.

    https://www.nytimes.com/2024/0... Skrýt celý příspěvek

    • tomas.foldyna
      15:58 25.04.2024

      Ano, platit univerzity které chrlí krajně levicové fanatiky, kteří by s radostí rozvrátili USA do komunistickéhé a sharia blahobytu je opravdu značně sebedestruktivní politika ...

      Ano, platit univerzity které chrlí krajně levicové fanatiky, kteří by s radostí rozvrátili USA do komunistickéhé a sharia blahobytu je opravdu značně sebedestruktivní politika ...

      • Quetzal
        20:41 25.04.2024

        Ta situace je neskutečně absurdní - viděl jsem krátkou reportáž, kde si na Kolumbijské univerzitě na pódiu nějaký mladík do mikrofonu stěžuje, že policejní akce jsou nepřiměřené, ...Zobrazit celý příspěvek

        Ta situace je neskutečně absurdní - viděl jsem krátkou reportáž, kde si na Kolumbijské univerzitě na pódiu nějaký mladík do mikrofonu stěžuje, že policejní akce jsou nepřiměřené, nesprávné, bezdůvodné a nevím co ještě.

        Jinými slovy ten člověk a celá ta banda mladých fanatiků okolo něho si stěžuje, že na ně jsou policisté / pořádkové síly ošklivé a nenechají je dělat si, co si chtějí. A to co chtějí je obhajovat vysřílení hudebního festivalu, znásilňování a vraždění přesně stejných lidí jako jsou oni. A nejen - oni bojují za právo palestinských Arabů v tomto vraždění pokračovat! Neskutečné.Skrýt celý příspěvek

        • Theokotos
          14:37 27.04.2024

          Nejen to, tam jde o to, že aktivně šikanují židovské studenty a univerzity (vedené stejnou levičáckou svoločí) s tím nic nedělají. V podstatě jde o rasově motivované násilí a na to ...Zobrazit celý příspěvek

          Nejen to, tam jde o to, že aktivně šikanují židovské studenty a univerzity (vedené stejnou levičáckou svoločí) s tím nic nedělají.
          V podstatě jde o rasově motivované násilí a na to je společnost v USA hodně citlivá.Skrýt celý příspěvek

          • Quetzal
            00:47 28.04.2024

            Levicový mor - současné vedení amerických univerzit je evidentně také na straně Arabů. Jen to už nemůžou říkat tak nahlas.

            Levicový mor - současné vedení amerických univerzit je evidentně také na straně Arabů. Jen to už nemůžou říkat tak nahlas.

          • Theokotos
            10:44 29.04.2024

            Naštěstí to není všude úplně stejné. V některých případech o rozehnání propalestinských demonstrujících požádalo samo vedení ...Zobrazit celý příspěvek

            Naštěstí to není všude úplně stejné. V některých případech o rozehnání propalestinských demonstrujících požádalo samo vedení univerzit:
            https://echo24.cz/a/HzKQk/zpra... Skrýt celý příspěvek

        • Kalessin
          15:23 28.04.2024

          Btw irácký parlament dnes schválil novelu zákona o prostituci. Za homosexualitu nebo její propagaci je 15 let natvrdo. Jakpak se to slučuje s liberálnimi hodnotami, které ti ...Zobrazit celý příspěvek

          Btw irácký parlament dnes schválil novelu zákona o prostituci. Za homosexualitu nebo její propagaci je 15 let natvrdo. Jakpak se to slučuje s liberálnimi hodnotami, které ti studenti vyznávají.
          Vůbec netuší koho a proč podporují.Skrýt celý příspěvek

      • mudry.udrzbar
        15:17 26.04.2024

        To nie je žiadna novinka, podobne "nálady" sú na univerzitách v USA od 60. rokov 20.storočia

        To nie je žiadna novinka, podobne "nálady" sú na univerzitách v USA od 60. rokov 20.storočia

  • soosha
    23:10 24.04.2024

    Izrael celý den masivně útočil na pozice Hizballáhu v jižním Libanonu.


    https://twitter.com/OALD24/sta...

    Izrael celý den masivně útočil na pozice Hizballáhu v jižním Libanonu.


    https://twitter.com/OALD24/sta...

  • Davive67
    11:47 24.04.2024

    USA ohlásili, že v najbližších dňoch zavedú sankcie proti izraelskej armádnej brigáde za porušovanie ľudských práv na okupovanom Západnom brehu Jordánu. Sankcie, ktoré majú ...Zobrazit celý příspěvek

    USA ohlásili, že v najbližších dňoch zavedú sankcie proti izraelskej armádnej brigáde za porušovanie ľudských práv na okupovanom Západnom brehu Jordánu.

    Sankcie, ktoré majú zakázať armádnej brigáde Netzah Yehuda prijímať materiálnu vojenskú pomoc a výcvik od USA, ohlásil v sobotu 20. apríla 2024 minister zahraničných vecí Antony Blinken.

    Armádna brigáda Netzah Yehuda je špeciálna jednotka ultraortodoxných židovských vojakov, v ktorej sa regrutujú náboženskí fanatici z osadníckeho hnutia „Mládež z kopcov“. Ozbrojení osadníci v civile, ktorí podnikajú pogromy v dedinách v blízkosti svojich okupačných sídlisk, sú tak často zároveň vojakmi, resp. časť z nich, ktorí sú v službe, poskytuje zvyšku vojenský sprievod pri ničení majetku a fyzickom napádaní Palestínčanov a Palestínčaniek.

    Odporúčanie uvaliť sankcie na túto brigádu sa zakladá na činoch, ktorých sa dopustili jednotky izraelskej okupačnej armády na Západnom brehu do septembra minulého roka. Obvinenia zahŕňajú čoraz častejšie a stále prevažne celkom beztrestné mimosúdne popravy; zabitie 80-ročného Palestínčana Omara Assada, ktorému zapchali ústa, spútali ho a nechali ho zomrieť v chlade; znásilnenie a mučenie tínedžera, ktorého obvinili z hádzania kameňov a zápalných fliaš na okupačných vojakov.

    Blinken už vo februári uvalil sankcie na hŕstku židovských izraelských osadníkov za násilie voči Palestínčanom. Sankcie však obmedzil na zákaz vykonávania zahraničných finančných transakcií a cestovania osadníkov do USA. Po tom, ako niekoľko izraelských bánk v reakcii na sankcie zrušilo týmto osadníkom účty, americké ministerstvo financií zasiahlo, aby im banky účty opäť otvorili.

    USA doposiaľ nikdy neuvalili sankcie na žiadnu izraelskú vojenskú jednotku napriek mnohým správam medzinárodných skupín na ochranu práv a OSN, že izraelská armáda sa počas desaťročí okupácie dopúšťa vojnových zločinov a útočí na civilistov.

    Celé medzinárodné spoločenstvo okrem Izraela považuje izraelskú okupáciu palestínskych území od roku 1967 za nezákonnú. Porušovania medzinárodného práva sa tak dopúšťa nielen jedna vojenská jednotka, nielen časť najfanatickejších osadníkov, ale celá okupačná armáda a všetci osadníci – a najmä štátne orgány, ktoré umožňujú postupujúce osídľovanie okupovaných území pod dohľadom armády a sprevádzané násilným vysídľovaním palestínskeho obyvateľstva.

    V ten istý deň, ako Blinken ohlásil sankcie voči jednej vojenskej brigáde izraelskej armády, snemovňa zároveň schválila návrh na nový balík vojenskej podpory pre Izrael vo výške 26 miliárd dolárov, z ktorých údajne 9 miliárd má slúžiť na humanitárne účely v pásme Gazy. Návrh podporili tak republikáni, ako aj demokrati. V utorok 23. apríla tento návrh, ktorý je súčasťou širšieho balíka zahraničnej podpory, schválil aj senát.

    https://www.axios.com/2024/04/... Skrýt celý příspěvek

    • Zuzana 2 enjoyer
      12:39 24.04.2024

      Za mňa fajn krok. Fanatický osadníci sú pliaga.

      Za mňa fajn krok. Fanatický osadníci sú pliaga.

      • Quetzal
        20:13 24.04.2024

        Spáchali nějaký válečný zločin? Nebo byli oškliví na nějakého palestinského Araba? Pokud vím, jsou sice spojováni s nějakými úmrtími, ale za to by se měli soudit konkrétní ...Zobrazit celý příspěvek

        Spáchali nějaký válečný zločin? Nebo byli oškliví na nějakého palestinského Araba? Pokud vím, jsou sice spojováni s nějakými úmrtími, ale za to by se měli soudit konkrétní pachatelé a ne celá jednotka, ne?

        Kdyby se stejný metr používal na ostatní spojence USA - pak např Egypt, Turecko aj. by nedostali ani špendlík.Skrýt celý příspěvek

  • Quetzal
    00:13 23.04.2024

    Systém tunelů Hizballahu v Libanonu je úplně jiná liga než Hamás podle ...Zobrazit celý příspěvek

    Systém tunelů Hizballahu v Libanonu je úplně jiná liga než Hamás podle https://www.israelhayom.com/20... Skrýt celý příspěvek

  • MartinV
    20:21 22.04.2024

    Izrael zlikvidoval systém S-300: https://twitter.com/DrEliDavid...

    Izrael zlikvidoval systém S-300: https://twitter.com/DrEliDavid...

    • otecko
      15:44 23.04.2024

      Kdy se k S300 Irán dostal, neví se?

      Kdy se k S300 Irán dostal, neví se?

  • soosha
    12:50 22.04.2024

    Šéf zpravodajské služby izraelské armády Aharon Haliva v pondělí podal rezignaci. S odkazem na prohlášení armády to uvedly agentury AP a AFP. Haliva už krátce po teroristickém ...Zobrazit celý příspěvek

    Šéf zpravodajské služby izraelské armády Aharon Haliva v pondělí podal rezignaci. S odkazem na prohlášení armády to uvedly agentury AP a AFP. Haliva už krátce po teroristickém útoku ze 7. října přijal odpovědnost za to, že mu nedokázal zabránit. V rezignačním dopise nyní uvedl, že zpravodajská jednotka nesplnila úkol, který jí byl svěřen. Vedení armády rezignaci přijalo, z funkce Haliva odejde, až bude jmenován jeho nástupce. Po 38 letech služby opustí i armádu.

    https://ct24.ceskatelevize.cz/... Skrýt celý příspěvek

    • JVit
      09:43 23.04.2024

      Byla to jenom otazka casy kdy zacnou padat hlavy. Ted jenom, aby za tohle selhani nesli zodpovednost vsichni dotceni vcetne politiku a nebylo to jenom par obetnich beranku.

      Byla to jenom otazka casy kdy zacnou padat hlavy. Ted jenom, aby za tohle selhani nesli zodpovednost vsichni dotceni vcetne politiku a nebylo to jenom par obetnich beranku.

  • soosha
    10:03 22.04.2024

    Vojenská základna Ain al-Assad v západním Iráku, kde jsou i američtí vojáci, je pod útokem dronů.


    https://twitter.com/OALD24/sta...

    Vojenská základna Ain al-Assad v západním Iráku, kde jsou i američtí vojáci, je pod útokem dronů.


    https://twitter.com/OALD24/sta...

  • Quetzal
    20:09 21.04.2024

    Zdá se, že americká vláda hodlá sankcionovat jistou izraelskou ortodoxní/ultraortodoxní(?) jednotku za její kontroverzní chování v Gaze (ale i jinde. ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdá se, že americká vláda hodlá sankcionovat jistou izraelskou ortodoxní/ultraortodoxní(?) jednotku za její kontroverzní chování v Gaze (ale i jinde. https://www.timesofisrael.com/... https://www.timesofisrael.com/...
    Nevím, jak vám, ale mě přijde trochu divné, aby si USA hrály na stínový soud v Haagu (jehož nejsou členem) a dozíraly na dodržování Ženevských konvencí po celé planetě. Myslím, že by se trochu nadřely, když se tak podíváme, jak se chovají jiné státní i nestátní útvary.

    Spíš mi to připadá jako Bidenovo nepovedené "virtue signalling", kterým chce zaujmout a potěšit své početné antisemitské stoupence.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      21:05 21.04.2024

      Když se takhle občas chovají vůči arabům a palestincům, tak vám to nevadí. :-) Podívejte se jak se chová politika USA jinde ve světě. Stačí něco z posledního týdne, USA uvalují ...Zobrazit celý příspěvek

      Když se takhle občas chovají vůči arabům a palestincům, tak vám to nevadí. :-) Podívejte se jak se chová politika USA jinde ve světě. Stačí něco z posledního týdne, USA uvalují ropné sankce na Venezuelu a důvodem má být údajná "neférovost" zdejších voleb, které Venezuelu teprve čekají. (jinými slovy, neočekávají nějaké reálné šance proamerických kandidátů na úspěch a tím i příchozí profit pro USA) Na druhou stranu jim vůbec nevadí chování arabských diktátorských monarchií v perském zálivu. :-)
      https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        23:11 21.04.2024

        Víte flankere, z Venezuely za panování Madura uteklo kvůli hladu a pronásledování přes tři miliony z cca 30 milionů obyvatel. Pro vás to možná nic neznamená, protože přece - když ...Zobrazit celý příspěvek

        Víte flankere, z Venezuely za panování Madura uteklo kvůli hladu a pronásledování přes tři miliony z cca 30 milionů obyvatel. Pro vás to možná nic neznamená, protože přece - když se buduje socialistický progresivní ráj, tak odletují třísky, že?

        Pro mě to ale znamená, že Madurův režim musí být strašlivý. Jihoameričané něco vydrží, to není zpovykaná evropská městská mládež. Měl jsem také příležitost mluvit s celou řadou Venezuelců, kteří vyškrábli nějakého české pradědečka či prapratetičku a na to konto se jim podařilo utéct do Česka. Věřte mi, že tam fakt nechcete.

        A ano, západní svět uvaluje sankce na celou řadu pokrokových režimů všude možně po světě. Většinou jsou to ale režimy pokrokově genocidní. Což Izrael není. A to je důvod, proč mě ty sankce překvapily a podle izraelských reakcí soudě, tak nejsem sám.Skrýt celý příspěvek

      • Vrata
        09:05 22.04.2024

        Jeste doplnim Quetzala: zeme, kde 10 procent obyvatelstva jsou prislusnici provladnich milici (zname takove milicionare od nas nebo treba SA z nacistickeho Nemecka, ze?), zrejme ...Zobrazit celý příspěvek

        Jeste doplnim Quetzala: zeme, kde 10 procent obyvatelstva jsou prislusnici provladnich milici (zname takove milicionare od nas nebo treba SA z nacistickeho Nemecka, ze?), zrejme fakt moc demokraticka nebude. V takovych zemich jsou volby vzdy fraska, rady takovych voleb jsem se za bolsevika ucastnil - ne proto, ze bych bolsevikum fandil ale z obavy o svoje zamestnani. Podotykam, ze tehdy se z podobnych duvodu byla u nas ucast ve volbach pravidelne 99.8 procent - alepon podle tvrzeni volebnich komisi. V rezimech jako je Venezuela proste fakticky zadne volby nejsou.
        A duvod zavedeni sankci dnes - mam pocit, ze Maduro pred nejakou dobou (radove mesice) sliboval USA normalni, pruhledne a tedy skutecne volby za to, ze USA uvolni sankce na Venezuelu (bohuzel, presne to vubec nevim, proto tato neobratna formulace), ale zrejme z tech normalnich voleb zase seslo. Vidim to tak, ze Madurovi je blizsi vlastni vladnuti nez blaho vlastni zeme.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      23:06 21.04.2024

      O žádný soud se nejedná. Prostě sankcionují veskrze problematickou jednotku, které se mělo dávno zbavit samotné IDF. Stejně jako nedávno USA uvalili sankce na osadnické teroristy. Zobrazit celý příspěvek

      O žádný soud se nejedná. Prostě sankcionují veskrze problematickou jednotku, které se mělo dávno zbavit samotné IDF.
      Stejně jako nedávno USA uvalili sankce na osadnické teroristy.Skrýt celý příspěvek

    • conservative carp
      10:57 22.04.2024

      Kam šlápnou bideti- géniové mezinárodní politiky, tam pak 100 let tráva neroste. :-)

      Kam šlápnou bideti- géniové mezinárodní politiky, tam pak 100 let tráva neroste. :-)

      • Scotty
        13:47 22.04.2024

        Pravda. To jak to vede Netanˈjahu je dost bída. Ovšem zase úplně k bidetu bych ho nepřirovnával.

        Pravda. To jak to vede Netanˈjahu je dost bída. Ovšem zase úplně k bidetu bych ho nepřirovnával.

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 67