VÁLKA V IZRAELI

VÁLKA V IZRAELI
Izraelská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce v Izraeli.

Nahlásit chybu v článku


Stránka 45 z 50
Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • danny
    12:33 12.10.2023

    V záplavě těch tragických, odporných a nepochopitelných záběrů, ať už ze samotného konfliktu nebo na idioty, kteří se z vraždění radují, tohle pobavilo: ...Zobrazit celý příspěvek

    V záplavě těch tragických, odporných a nepochopitelných záběrů, ať už ze samotného konfliktu nebo na idioty, kteří se z vraždění radují, tohle pobavilo: https://twitter.com/kanakovaek... Skrýt celý příspěvek

    • Shania
      12:45 12.10.2023

      firebrand

      firebrand

    • mexir
      13:08 12.10.2023

      Hamásaáci asi nechodí do skauta ba ani do pionýra. Jinak by věděli že se oheň nezapaluje proti větru.

      Hamásaáci asi nechodí do skauta ba ani do pionýra. Jinak by věděli že se oheň nezapaluje proti větru.

    • saintcross
      13:55 12.10.2023

      Ale drzel to statecne, skoda ze mu to nespadlo na kebuli jak na to cumel, mel by pamatku na svoji idiocii do konce zivota.

      Ale drzel to statecne, skoda ze mu to nespadlo na kebuli jak na to cumel, mel by pamatku na svoji idiocii do konce zivota.

  • D.i.p
    12:15 12.10.2023

    Základem je přestat Gazu a její teroristy živit.

    Základem je přestat Gazu a její teroristy živit.

  • Jan Grohmann
    12:00 12.10.2023

    Degenerace a fanatismus v Evropě. Židovským dětem se doporučuje, aby skrývali svou identitu. Zřejmě je obava z dalšího vraždění židovských děti v ...Zobrazit celý příspěvek

    Degenerace a fanatismus v Evropě.
    Židovským dětem se doporučuje, aby skrývali svou identitu. Zřejmě je obava z dalšího vraždění židovských děti v Británii.
    https://twitter.com/jk_rowling... Skrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    11:47 12.10.2023

    Na tento článek jsem se dostal přes účet íránského autora a historika Arashe Azizie https://twitter.com/arash_tehr... Narazil jsem na něj před pár dny. "Je v pohodě". Doporučuji ho ...Zobrazit celý příspěvek

    Na tento článek jsem se dostal přes účet íránského autora a historika Arashe Azizie https://twitter.com/arash_tehr... Narazil jsem na něj před pár dny. "Je v pohodě". Doporučuji ho sledovat, lze se přes něj dostat na další zajímavé lidi.

    O zrůdách na evropské a americké levici.
    https://www.haaretz.com/opinio...

    Jak mohou levičáci označovat zvěrstva Hamásu proti Izraelcům za "palestinský odpor"?

    I když teroristé z Hamásu prováděli masakry Izraelců ve stylu ISIS a unášeli do Gazy starce, ženy, děti a dokonce i kojence, velká frakce levice se zabývala podporou jejich barbarství

    Poté, co se objevily záběry a zprávy ze sobotního krvavého útoku Hamásu na Izrael, při němž bylo zabito přibližně 1 000 Izraelců, včetně masakru civilistů - většina předních osobností levice, včetně Bernieho Sanderse a Alexandry Ocasio Cortezové, vyjádřila zásadní a jasné odsouzení brutálních činů Hamásu.

    Navzdory zprávám, které začaly odhalovat děsivý rozsah a realitu událostí, však na levici stále existovala početná frakce, která probíhající zvěrstva buď odmítala, nebo jim dokonce fandila a označovala je za akty palestinského odporu.

    Řada vědců a spisovatelů se odvolávala na postkoloniální myslitele, jako byli Franz Fanon a CLR James, aby ospravedlnili násilí jako akt "dekolonizace". Jiní dávali termín "nevyprovokované" do ironických uvozovek, když mluvili o masakru mladých lidí na hudebním festivalu a celých rodin vyvražděných ve svých domovech.

    Pět hodin po zahájení hrůzného útoku zachytil satelit zvěrstva Hamásu v Izraeli. Někteří představitelé progresivní evropské levice, jako například Yannis Varoufakis, bývalý řecký ministr, prohlásili: "Zločinci zde nejsou Hamás... zločinci jsou Evropané."

    Kromě jednotlivých hlasů se ozvaly i skupiny studentů. Společné prohlášení 35 harvardských studentských skupin svalilo vinu za sobotní událost výhradně na Izrael a uvedlo, že je to "jediný viník". Studenti Kolumbijské univerzity vydali prohlášení, ve kterém ani neuznávají zločiny Hamásu proti lidskosti. A šéfka studentské advokátní komory Newyorské univerzity poslala studentům vzkaz, že "neodsoudí palestinský odpor".

    Židovský hlas pro mír (JVP), levicová židovská antisionistická aktivistická organizace, prohlásil: "Izraelský apartheid a okupace - stejně jako spoluúčast Spojených států na tomto útlaku - jsou zdrojem veškerého násilí," a uspořádal setkání, na němž se diskutovalo o omezení pomoci Izraeli.

    Zatímco se izraelské děti schovávaly v křoví, zatímco teroristé z Hamásu se zbraněmi pronásledovali jejich vesnice a města, a staří lidé, ženy, děti a dokonce i nemluvňata byli chytáni ze svých domovů a unášeni do Gazy, DSA-NY, newyorská pobočka Demokratických socialistů Ameriky (DSA), a JVP sponzorovaly "totální" shromáždění za Gazu na Times Square v New Yorku.

    Na této odporné akci účastníci jásali, když řečník oslavoval teroristy, kteří podle jeho slov zabili na hudebním festivalu "nejméně několik desítek hipsterů". Skandování "Osvoboďte Palestinu" se střídalo s výkřiky "700" - odkazujícími na tehdejší počet mrtvých. Jeden muž držel svůj telefon, aby všichni viděli obrázek hákového kříže.

    Horké chvilky a odmítání násilí přicházely stejně rychle a lehkovážně, jako se šířily zprávy o narůstajícím počtu mrtvých a podrobnosti o brutalitě.

    Některé určité segmenty levice v Americe i v Evropě si už léta začínají myslet, že si nemohou dovolit projevit jakoukoli solidaritu nebo soucit s oběťmi svých ideologicky zkonstruovaných nepřátel, protože by to narušilo antihumanistický svět ideologie a sémantiky, který si kolem izraelsko-palestinského konfliktu vytvořili.

    Naprosté nepřiznání masakru ve stylu ISIS, který Hamás provedl v průběhu několika hodin, ukazuje, jak abstraktně smýšlejí a jak nejsou ochotni uznat, co mají všichni přímo před očima. Jak napsal v reakci na prohlášení harvardských studentských skupin sloupkař listu New York Times Nicholas Kristof: "Jistě, kritizujte izraelskou politiku, ale omlouvat Hamás je tak absurdní, že to přechází v sebekritiku."

    Mezi zavražděnými byli i unesení protiokupační aktivisté. Jednou z nich je i Vivian Silverová, 74letá prominentní mírová aktivistka, která je držena v zajetí v Gaze. Desítky beduínů byly také zabity raketami a uneseny - a jeden svědek vypráví, že žena v hidžábu byla zastřelena, když se snažila utéct do svého auta.

    Přesto je pozoruhodné, že mnozí z těch, kteří zveřejňují obecná prohlášení a memy o palestinském odporu a osvobození, se rozhodli tak učinit nikoliv v některý z ostatních 364 dnů v roce, ale právě v den, kdy Hamás zorganizoval řádění teroru, jehož míra násilí se vyrovná ruským zvěrstvům v Buči.

    Přesněji řečeno, umlácení filipínského přistěhovaleckého dělníka lopatou k smrti není aktem osvobození; zastřelení prchající beduínky v hidžábu není odboj; zavraždění a zneuctění těla mladého německého občana není o osvobození; vyvraždění šestičlenné izraelské rodiny v jejím domě, zahájení palby na mladé lidi tančící v poušti a "ženy znásilněné a vystavené jako trofeje", jak řekl americký prezident Joe Biden, není "statečnost".

    Ti, kdo odmítají, omlouvají nebo rovnou schvalují nejnásilnější činy, používají stejný jazyk genocidní pravice - ten samý, který tvrdí, že Izrael by měl "vyhladit Gazu" - bez ohledu na to, kolik Marxe nebo Fanona citují.

    Část této patologie pramení z neschopnosti některých lidí rozlišovat mezi izraelskou vládou s její politikou a izraelským lidem. Zajímavé je, že se zdá, že jsou schopni rozlišovat mezi politikou íránské vlády a jejími občany.

    Proto tolik lidí odmítalo protesty proti soudnictví jako boj mezi etnonacionalisty. Také to nevadí těm, kteří jsou svědky vyvražďování celých rodin v kibucech, které v drtivé většině volí levici, mnozí aktivní v mírovém a protiokupačním táboře. Touha obyčejných lidí po demokracii, kteří nakonec zaplatili nejvyšší cenu za škodlivou politiku izraelských vlád v posledních dvou desetiletích, jim byla pouze k smíchu.

    Dehumanizace civilistů a jejich kategorizace jako "sionistů", "kolonialistů-osadníků" nebo označování každého za potenciálního "vojáka" - včetně dětí - kvůli povinnému odvodu se nijak neliší od reakcionářů jásajících nad odstavením vody a elektřiny, protože podle nich jsou Gazané zodpovědní za džihádistickou ideologii Hamásu.

    Mnozí na levici v jedovatém koktejlu politiky identity, pseudoradikalismu a pózy "špinavé levice" opustili svůj závazek vůči mezinárodnímu právu, které se zavazuje k dohodě o hranicích, lidským právům a sebeurčení: "Sionismus sám o sobě není ani vražedný, ani nezákonný. To, co dělá izraelská vláda vůči okupovaným územím, je. Tato nebezpečná záměna vede do krvavé slepé uličky.

    Nelze mít obojí: Pokud je morálně neospravedlnitelné zabíjet palestinské civilisty, i když je to prezentováno jako boj proti terorismu, je stejně neospravedlnitelné připravovat o život izraelské civilisty, i když je to prezentováno jako boj proti okupaci. V opačném případě, jak můžete očekávat, že svět odsoudí bombardování stavebních věží a kolektivní tresty v podobě odpojení vody a elektřiny, když nedokážete jednoznačně odsoudit vraždění civilistů?

    Takové uvažování nedává dobrý argument těm, kteří tvrdí, že se zasazují o řešení v podobě jednoho státu: jednoduše vede lidi k domněnce, že jedinou konstelací, v níž může existovat, je buď anexe a deportace Palestinců, nebo vyvraždění a kapitulace izraelských Židů. Pokud nelze jednoznačně označit zločin proti lidskosti - jaké zákony a hodnoty chce mít toto jednostátní řešení?

    Rámcování těchto násilných činů jako osvobození také dodává legitimitu Hamásu, náboženskému kultu smrti, kterému nejde ani o okupaci, ani o vytvoření palestinského národního státu. Jeho vizí je muslimský region táhnoucí se od Egypta po Irák, zbavený menšin. Je to brutální režim, který potlačuje vlastní lidi, kooptoval termín "osvobození" a prodal ho nevědomým levičákům. Ačkoli je Izrael jistě zodpovědný za okupaci a podmanění, podpora barbarství je nejen nemorální, ale také politicky sebezničující.

    Jak tento týden napsal vědec narozený v Gaze Khalil Sayegh: "Byl jsem tak frustrován všemi těmi západními akademiky, kteří udělali kariéru psaním o umírněnosti Hamásu; přesto nikdy Gazu nenavštívili a Hamás nepoznali z první ruky."

    Je ironií, že ti, kdo jásají nad činy Hamásu v domnění, že tím podporují palestinskou agendu, nechtěně podporují dlouhodobou strategii premiéra Benjamina Netanjahua: existence Hamásu zajišťuje, že žádný palestinský stát nebude. Ba co víc, vylučuje jakoukoli šanci na dialog, zejména s Palestinci a Izraelci, kteří se již zavázali ukončit okupaci.

    Nastaly temné časy: strach z katastrofy, která čeká na své rozvinutí. Izraelci stále neznají osud svých blízkých, Palestinci se každodenně snaží přežít pod totálním izraelským útokem, izraelská vláda a Hamás, oba zkorumpovaní a krvežízniví. Zatímco svět přihlíží, je povinností mít morální jasno a pojmenovat věci tak, jak jsou.Skrýt celý příspěvek

    • Shania
      12:03 12.10.2023

      pekne napsano... hlavne to ukazuje dost zajimavou vec a to, ze se vubec neboji to verejne schvalovat... "Je ironií, že ti, kdo jásají nad činy Hamásu v domnění, že tím podporují ...Zobrazit celý příspěvek

      pekne napsano...

      hlavne to ukazuje dost zajimavou vec a to, ze se vubec neboji to verejne schvalovat...

      "Je ironií, že ti, kdo jásají nad činy Hamásu v domnění, že tím podporují palestinskou agendu, nechtěně podporují dlouhodobou strategii premiéra Benjamina Netanjahua: existence Hamásu zajišťuje, že žádný palestinský stát nebude. Ba co víc, vylučuje jakoukoli šanci na dialog, zejména s Palestinci a Izraelci, kteří se již zavázali ukončit okupaci."

      jen dodam, ze bibiho hlavni strategie ted bude co nejvic vyeskalovat a vytezit z toho maximum, obzvlast, kdyz jde ted skutecne o jeho krk. Tak jen, aby si tu nekteri uvedomili, co znamena dat volnou ruku lidme jako je on se kolektivne pomstit... (ne ze by se nekoho ptal).Skrýt celý příspěvek

      • GlobeElement007
        12:54 12.10.2023

        Ani Arabi žádný palestinský stát nechtějí. Kdyby ho chtěli, už by existoval
        Přestaňte hledat řešení tam, kde není.

        Ani Arabi žádný palestinský stát nechtějí. Kdyby ho chtěli, už by existoval
        Přestaňte hledat řešení tam, kde není.

    • Tesil
      14:15 12.10.2023

      V tom případě bys neměl podporovat vládu s ministry svazáky.

      V tom případě bys neměl podporovat vládu s ministry svazáky.

  • otecko
    11:21 12.10.2023

    Smuté vysvědčení pro EU poltickou věrchušku ze serveru Politico: Evropa už alespoň nemusí snášet ten otřepaný vtip Henryho Kissingera o tom, komu zavolat, když chcete „zavolat ...Zobrazit celý příspěvek

    Smuté vysvědčení pro EU poltickou věrchušku ze serveru Politico:

    Evropa už alespoň nemusí snášet ten otřepaný vtip Henryho Kissingera o tom, komu zavolat, když chcete „zavolat Evropě“.
    Stejně nikdo nevolá.
    Z nesčetných geostrategických iluzí, které byly v posledních dnech zničeny, by pro každého, kdo žije na kontinentu, mělo být nejstřízlivější zjištění toto: Nikoho nezajímá, co si Evropa myslí. Napříč řadou globálních ohnisek, od Náhorního Karabachu přes Kosovo až po Izrael, byla Evropa odsunuta do role dobře míněné nevládní organizace, jejíž humanitární příspěvky jsou vítány, ale jinak je ignorována.
    Sedmadvacetičlenný blok se vždy snažil formulovat koherentní zahraniční politiku vzhledem k různorodým národním zájmům, které jsou ve hře. I tak na tom ale stále záleželo, hlavně kvůli velikosti jejího trhu. Globální vliv EU však slábne uprostřed sekulárního úpadku její ekonomiky a její neschopnosti promítnout vojenskou sílu v době rostoucí globální nestability.
    Namísto „ geopolitické “ velmoci, kterou předsedkyně Komise Ursula von der Leyenová slíbila, když nastoupila do úřadu v roce 2019, se EU zvrhla v panevropského střevle, která skutečným hráčům u nejvyššího stolu nabízí určitou míru pobavení, přičemž se většinou jen ztrapňuje. uprostřed jeho kakofonie protikladů.
    Pokud to zní drsně, zvažte posledních 72 hodin: Po víkendovém masakru stovek izraelských civilistů Hamásem evropský komisař pro rozšíření Olivér Várhelyi v pondělí oznámil, že blok „okamžitě“ pozastaví pomoc 691 milionů eur Palestinská samospráva. O několik hodin později slovinský komisař Janez Lenarčič svému maďarskému kolegovi odporoval a trval na tom, že pomoc „bude pokračovat tak dlouho, jak bude potřeba“.
    Na tiskovou operaci Komise navázalo prohlášením, že EU provede „ urychlený přezkum “ některých programů pomoci, aby zajistila, že finanční prostředky nebudou nasměrovány do terorismu, což znamená, že takové záruky již nebyly zavedeny.
    Pokud jde o šéfa zahraniční politiky EU Josepa Borrella, výsledek jakékoli revize pomoci Palestincům byl předem jasný: „Budeme muset podporovat více, ne méně,“ řekl v úterý .
    Abych to shrnul: Během pouhých 24 hodin Komise přešla od oznámení, že pozastaví veškerou pomoc Palestincům, k signalizaci, že zvýší tok finančních prostředků.
    Neméně zmatená byla i reakce EU na události na místě v Izraeli. I když Izrael stále počítal těla z nejděsivějšího masakru v dějinách židovského státu, Borrell, dlouholetý kritik země, který tam byl fakticky prohlášen za personu non grata , se uchýlil k oběma stranám.
    Borrell, španělský socialista, odsoudil „barbarský a teroristický útok“ Hamasu a zároveň pokáral Izrael za jeho blokádu Gazy a zdůraznil „utrpení“ Palestinců, kteří zvolili Hamás k moci.
    Přístup Španělky byl v ostrém kontrastu s přístupem von der Leyenové, která útoky jednoznačně odsoudila (byť v sérii tweetů ) a na fasádu své kanceláře nechala promítnout izraelskou vlajku.
    Borrell zorganizoval mimořádné setkání ministrů zahraničí EU v Ománu, aby projednali situaci v Izraeli, ale izraelský ministr zahraničí se odmítl zúčastnit, byť jen vzdáleně | AFP přes Getty Images
    Tyto kroky okamžitě vyvolaly protesty z jiných koutů EU, nicméně Clare Dalyová, levicová europoslankyně z Irska, zpochybnila legitimitu von der Leyenové a řekla jí, aby „držela hubu “ .
    V polovině týdne bylo zjišťování postoje Evropy ke krizi jako házení šipek – se zavázanýma očima.
    Krvavé ruce
    Porovnejte to se zprávou z Washingtonu.
    "V tuto chvíli musíme mít křišťálově jasno," řekl americký prezident Joe Biden ve zvláštním úterním projevu v Bílém domě . „Stojíme s Izraelem. Stojíme na straně Izraele. A zajistíme, aby Izrael měl vše, co potřebuje, aby se postaral o své občany, bránil se a reagoval na tento útok.
    Biden poznamenal, že zavolal do Francie, Německa, Itálie a Spojeného království, aby projednali krizi. Zejména není na seznamu: kdokoli z „vůdců EU“.
    Borrell v úterý zorganizoval mimořádné setkání ministrů zahraničí EU v Ománu, kde se již scházeli, aby projednali situaci v Izraeli. Izraelský ministr zahraničí Eli Cohen se odmítl zúčastnit, byť jen vzdáleně.
    To není příliš překvapivé, vezmeme-li v úvahu evropské rekordy ohledně Íránu, který po desetiletí podporoval Hamás a jehož vedení oslavovalo víkendové útoky. I když Írán přímou účast popírá, mnoho analytiků tvrdí, že pečlivě naplánovaný útok Hamasu by nebyl možný bez výcviku a logistické podpory Teheránu.
    "Hamas by neexistoval, nebýt podpory Íránu," řekl ve středu americký senátor Chris Murphy, demokrat ve výboru pro zahraniční vztahy Senátu. "A tak je trochu na roztrhání, zda byli důvěrně zapojeni do plánování těchto útoků, nebo prostě po desetiletí financovali Hamás, aby jim dal možnost tyto útoky plánovat." Není pochyb o tom, že Írán má na rukou krev."
    Navzdory přetrvávajícím známkám zlovolných aktivit Teheránu v celém regionu, včetně zadržení evropského diplomata na dovolené v Íránu, se Borrell opakovaně snažil zapojit do režimu tvrdé linie v zemi v naději, že znovu podepíše takzvanou jadernou dohodu s globálními mocnostmi, které tehdejší americký prezident Donald Trump odešel v roce 2018.
    Loni Borrell dokonce odcestoval do Íránu ve snaze obnovit rozhovory, a to navzdory hlasitým námitkám tehdejšího izraelského ministra zahraničí Yaira Lapida.
    Když nic jiného, Borrell je konzistentní.
    „Írán chce vyhladit Izrael? Na tom není nic nového,“ řekl POLITICO v roce 2019, když byl ještě španělským ministrem zahraničí. "Musíš s tím žít."
    Předseda Evropské rady Charles Michel zahájil začátkem tohoto roku ambiciózní diplomatické úsilí v době oživení napětí
    Nyní musí Evropa žít s důsledky této pomýlené politiky a její ztráty důvěryhodnosti v Izraeli, jediné demokracii v regionu.
    Show Charlese Michela
    Dalším zřejmým příkladem geopolitické impotence Evropy je Náhorní Karabach, sporný, převážně arménský region v Ázerbájdžánu.
    Dlouho doutnající konflikt tam téměř zapomněla většina světa, nikoli však předseda Evropské rady Charles Michel, který začátkem tohoto roku zahájil ambiciózní diplomatické úsilí uprostřed oživení napětí.
    V červenci Michel hostil v Bruselu představitele Arménie a Ázerbájdžánu, což bylo šesté takové setkání. Diskuse popsal jako „upřímné, čestné a věcné“. Vůdce dokonce pozval na říjnový zvláštní summit na „pentalaterální setkání“ s Německem a Francií v Granadě.
    Nebylo to myšleno. Do té doby se regionu zmocnil Ázerbájdžán a poslal více než 100 000 uprchlíků na útěk do Arménie. Evropa, která zoufale potřebovala zemní plyn z Ázerbájdžánu, nebyla schopna dělat nic jiného, než se dívat.
    Začátkem tohoto měsíce Michel obvinil z fiaska Rusko, tradičně arménského protektora v regionu.
    "Všem je jasné, že Rusko zradilo arménský lid," řekl Michel pro Euronews.
    Podobný model se odehrává v Kosovu, kde se Evropané léta pokoušeli zprostředkovat trvalý mír mezi albánským a srbským obyvatelstvem. Hlavním problémem je zde status severní části Kosova sousedící se Srbskem, kde Srbové tvoří většinu ze zhruba 40 000 obyvatel.
    Borrell dokonce jmenoval „zvláštního zástupce pro dialog mezi Bělehradem a Prištinou a další regionální otázky západního Balkánu“.
    Úřadující bývalý slovenský ministr zahraničí Miroslav Lajčák moc štěstí neměl. Přestože Lajčák získal grandiózní titul před více než třemi lety, strany jsou dnes od sebe vzdálenější než kdy jindy.
    EU utratila nespočetné miliony na stabilizaci regionu, financuje organizace občanské společnosti, školy a dokonce i policii.
    Když však po vpádu srbských milicionářů do severního Kosova minulý měsíc hrozilo, že napětí přejde v totální boj, byla EU nucena uchýlit se ke svému osvědčenému mechanismu řešení krizí: strýčku Samovi.
    „Jsme kritizováni za příliš málo vedení v Evropě a pak za příliš mnoho,“ řekl americký diplomat Richard Holbrooke v roce 1998 poté, co Washington zatáhl své zdráhavé evropské spojence do snahy zastavit kampaň „etnické čistky“, kterou rozpoutal jugoslávský vůdce Slobodan Milošević v roce 1998. Kosovo.
    "Faktem je, že Evropané nebudou mít v dohledné budoucnosti společnou bezpečnostní politiku," dodal Holbrooke. „Udělali jsme maximum, abychom je udrželi v zapojení. Ale dovedete si představit, jak daleko bych se dostal s panem Miloševičem, kdybych řekl: ‚Promiňte, pane prezidente, vrátím se za 24 hodin poté, co jsem mluvil s Evropany.'
    Rizikové podnikání
    Důkaz, že jeho názor není o nic méně platný, není třeba hledat dále než na Ukrajině. Ačkoli EU udělala, co mohla, a poskytla desítky miliard finanční, humanitární a vojenské pomoci, nestačí to na to, aby pomohla Ukrajině udržet Rusy na uzdě. Nebýt americké podpory, ruské jednotky by byly rozmístěny po celém východním křídle EU, od Baltského po Černé moře.
    Těžká situace Ukrajiny zdůrazňuje propast mezi geostrategickými aspiracemi Evropy a realitou. Přestože Evropa nepočítala s rozsáhlou ruskou invazí, léta mluvila o potřebě zlepšit své obranné schopnosti.
    „Musíme bojovat za naši budoucnost my sami, jako Evropané, za svůj osud,“ prohlásila v roce 2017 tehdejší německá kancléřka Angela Merkelová.
    A pak se nic nedělo.
    Realita je taková, že vždy bude snazší opřít se o Washington, než dosáhnout evropského konsensu ohledně zahraniční politiky a vojenských schopností.
    To je důvod, proč evropské diskuse o bezpečnosti zní spíše jako fantasy fotbal než jako riziko.
    Poté, co se Biden rozhodl poslat americkou letadlovou loď do východního Středomoří v reakci na útok Hamasu tento týden, Thierry Breton, francouzský komisař EU, řekl, že Evropa musí přemýšlet o stavbě vlastní letadlové lodi. Dokonce i v Bruselu tento komentář vyvolal jen komickou úlevu.
    Přes veškerou rétoriku o nutnosti, aby Evropa hrála globálnější roli, to zřejmě nemyslí vážně ani lídři největších členů EU, Francie a Německa.
    Zatímco Biden dřepěl v situační místnosti Bílého domu, aby diskutoval o krizi v Izraeli, francouzský prezident Emmanuel Macron a německý kancléř Olaf Scholz byli zaneprázdněni jednáním v Hamburku.
    Poté, co souhlasili, že zdvojnásobí své úsilí o snížení byrokracie v EU, podnikli se svými partnery plavbu po přístavu.
    Lídři oslavili své úspěšné jednání na místním přístavišti pivem a Fischbrötchen, hamburským rybím sendvičem. Dokonce vyšlo i sluníčko.
    Ale nejdůležitější: Nikomu nezvonil telefon.Skrýt celý příspěvek

  • Shania
    11:07 12.10.2023

    Tady je krasna ukazka jak se bibi 'chtel dohodnout' a co si mysli o svych spojencich v US.. https://twitter.com/trtworld/s... Dokud budou podobni ...Zobrazit celý příspěvek

    Tady je krasna ukazka jak se bibi 'chtel dohodnout' a co si mysli o svych spojencich v US..

    https://twitter.com/trtworld/s...

    Dokud budou podobni sraci na obou stranach, tak se to nikdy nikam nepohne.Skrýt celý příspěvek

    • mudry.udrzbar
      11:20 12.10.2023

      Ved je kazdemu sudnemu jasne, ze Netanjahu, Putinov velky priatel, je politik na urovni Orbana. V tejto diskusii je ale akakolvek kritika hned oznacovana za podporu terorizmu aj ...Zobrazit celý příspěvek

      Ved je kazdemu sudnemu jasne, ze Netanjahu, Putinov velky priatel, je politik na urovni Orbana. V tejto diskusii je ale akakolvek kritika hned oznacovana za podporu terorizmu aj ked si to iste mysli polovica obyvatel Izreala. Nastastie v Izreali dobre funguju kontrolne mechanizmy, hlavne v takto zavaznej veci si daju zalezat, aby vysetrili ci niekto nieco nezanedbal umyselne. Kazdopadne dufam, ze to bude aspon jeho politicky koniec.Skrýt celý příspěvek

      • Shania
        11:25 12.10.2023

        Jo podobny pristup u vseho, nikdy nebudeme hledat a hlavne zverejnovat chyby na nasi strane, protoze by to opozice mohla pouzit proti nam... Pekna hloupost, hlavne z duvodu, kam ...Zobrazit celý příspěvek

        Jo podobny pristup u vseho, nikdy nebudeme hledat a hlavne zverejnovat chyby na nasi strane, protoze by to opozice mohla pouzit proti nam...

        Pekna hloupost, hlavne z duvodu, kam to tu 'nasi' stranu driv ci pozdeji dovede...Skrýt celý příspěvek

      • Mr.Tomas
        14:45 12.10.2023

        "V tejto diskusii je ale akakolvek kritika hned oznacovana za podporu terorizmu"

        Tento povzdych vyznieva smiešne keď tam po 3,5 hodinách máš bilanciu +8/-1

        "V tejto diskusii je ale akakolvek kritika hned oznacovana za podporu terorizmu"

        Tento povzdych vyznieva smiešne keď tam po 3,5 hodinách máš bilanciu +8/-1

        • mudry.udrzbar
          19:19 12.10.2023

          Tak sa pozri vyssie, co tu predvadza RiMr71, neviem ci si dal liekov malo alebo vela...

          Tak sa pozri vyssie, co tu predvadza RiMr71, neviem ci si dal liekov malo alebo vela...

  • danny
    10:35 12.10.2023

    "Izraelská vláda schválila mobilizaci až 360 000 vojáků v záloze, informovala v úterý stanice ABCnews. Podle původního rozhodnutí přitom povolávací rozkaz mělo dostat do 300 000 ...Zobrazit celý příspěvek

    "Izraelská vláda schválila mobilizaci až 360 000 vojáků v záloze, informovala v úterý stanice ABCnews. Podle původního rozhodnutí přitom povolávací rozkaz mělo dostat do 300 000 rezervistů. Na hranici s Pásmem Gazy přitom stojí 35 izraelských praporů, uvedl podle stanice BBC mluvčí izraelské armády Richard Hecht."
    Nabízí se zajímavé srovnání se "speciální operací" Rusů na Ukrajině. Tady vidíme přípravy na zásah proti teroristům na území o třetinu menším než Praha. Členů Hamásu může být až 30 tis, k tomu cca stejný počet záloh (mínus ty dosud eliminované). Samozřejmě, netušíme, kolik je vyčleněno přímo na zásah v pásmu Gazy, kolik na krytí severního Izraele a Západního břehu. Proti tomu Válka na Ukrajině začala s prakticky polovičním počtem vojáků na 1200 km dlouhé frontě.
    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • RaiseYourHorns
      11:05 12.10.2023

      2 dny starý článek, na Armádních novinách viděno několikrát z různých zdrojů

      2 dny starý článek, na Armádních novinách viděno několikrát z různých zdrojů

    • Jan Grohmann
      11:25 12.10.2023

      Nezapomeňte, že to jde o moderní armádu západního typu. Tohle není ruská armáda, která se svými vojáky zachází jako s naprostým odpadem. Na jednoho izraelského bojovníka tak může ...Zobrazit celý příspěvek

      Nezapomeňte, že to jde o moderní armádu západního typu. Tohle není ruská armáda, která se svými vojáky zachází jako s naprostým odpadem.
      Na jednoho izraelského bojovníka tak může připadat dalších pět, deset, kteří ho podporují.
      Takže klidně "bojovníků" může být 60 000. Logistiku a podporu zajišťuje zbývajících 300 000. Možná je ten poměr vůči podpoře ještě větší.
      A navíc... teď se mluví o mobilizaci 700 000, není to tak?Skrýt celý příspěvek

  • Desertfremen
    10:30 12.10.2023

    Začínajú sa objavovať v tlači články že vec naozaj nie je čiernobiela: Dnes z denníka SME: Sobotný útok však neprišiel až tak nečakane. Predchádzalo mu dlhodobé úmyselné a ...Zobrazit celý příspěvek

    Začínajú sa objavovať v tlači články že vec naozaj nie je čiernobiela:

    Dnes z denníka SME:

    Sobotný útok však neprišiel až tak nečakane. Predchádzalo mu dlhodobé úmyselné a systematické terorizovanie palestínskeho obyvateľstva. V skutočnosti išlo o „výbuch“, pred ktorým varovali najmä aktivisti z izraelských organizácií Mier ihneď alebo Breaking the Silence, a to v dôsledku pokračujúcej okupácie Západného brehu, blokácie Pásma Gazy, ale najmä politiky súčasnej vlády Benjamina Netanjahua, ktorej súčasťou sú náboženskí fanatici s mesiášskym komplexom, ktorí neskrývajú nenávisť k Palestínčanom. Otvorene hovoria o vypudení alebo zlikvidovaní Palestínčanov, a to tak moslimov, ako aj kresťanov, keďže celé územie má patriť iba židom.

    Niektorí ministri podnecovali radikálnych židovských osadníkov na Západnom brehu k útokom voči Palestínčanom, aby ich tým prinútili odísť. Dialo sa to dokonca aj v zóne „A“, ktorá je plne pod kontrolou palestínskej samosprávy, kam Izraelčania podľa dohôd nesmú vstupovať, a to všetko za asistencie armády.

    Vojaci boli posielaní do palestínskych miest Nábulus, Hebron či Huwara, aby tam chránili osadníkov pri ich vyčíňaní, ktoré malo podobu rozbíjania výkladov na palestínskych obchodoch, napádania Palestínčanov priamo v ich domoch či ničenia úrody na palestínskych poliach.

    Rozbuškou pre sobotné besnenie Hamasu však boli opakované vpády stoviek izraelských osadníkov pod ochranou armády do mešity Al-Aksá, ktorú moslimovia považujú za svoje posvätné miesto v Jeruzaleme. Podľa Hamasu tieto útoky mešitu znesvätili.

    Niektoré nájazdy viedol osobne minister národnej bezpečnosti Itamar Ben GvirSkrýt celý příspěvek

    • pjaro77
      11:17 12.10.2023

      Nenávidia sa už dlho , dlhšie ako od invázií v 60tych a 70tych rokov. Začalo to v dobe britskej nútene správy, keď sa židia sťahovali z Europy a muslimovia tam robili ozbrojené ...Zobrazit celý příspěvek

      Nenávidia sa už dlho , dlhšie ako od invázií v 60tych a 70tych rokov. Začalo to v dobe britskej nútene správy, keď sa židia sťahovali z Europy a muslimovia tam robili ozbrojené prepady. Al Husajní by mohol rozprávať.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/...

      Môj záver - po tom všetkom, čo sa tam za sto rokov židia zažili, palestínci od nich žiaden štát nedostanú. Môžu požiadať bratov muslimov v Egypte o územie.Skrýt celý příspěvek

      • leir
        21:40 12.10.2023

        Jn., buď skončíte jako severoameričtí indiáni, nebo v nekonečných jatkách. Problém je a byl v Balfourově deklaraci (kterou následně potvrdil Churchill), která si vytýčila zcela ...Zobrazit celý příspěvek

        Jn., buď skončíte jako severoameričtí indiáni, nebo v nekonečných jatkách.

        Problém je a byl v Balfourově deklaraci (kterou následně potvrdil Churchill), která si vytýčila zcela nerealistické cíle, a také v tom, že nejvyšší představitel britského mandátu v Palestině byl dlouhá léta britský Žid a sionista.

        Prostě pak těm Arabům, kterým Britové taky slíbili vlastní stát, ruplo v bedně.Skrýt celý příspěvek

    • Theokotos
      11:21 12.10.2023

      To není zpráva z deníku SME, ale komentář Tomáše Michaľáka, jehož názor na Izrael je jednoznačně kritický. Takže si vybere, co se mu hodí, vynechá co se mu nehodí (např. bourání ...Zobrazit celý příspěvek

      To není zpráva z deníku SME, ale komentář Tomáše Michaľáka, jehož názor na Izrael je jednoznačně kritický. Takže si vybere, co se mu hodí, vynechá co se mu nehodí (např. bourání židovských osad na Západním břehu) a poskládá to obrazu, který chce vykreslit.
      Ten obraz je však usmoleně stereotypní: zlý, fašistický Izrael a nešťastní Palestinci, které donutil k zoufalým krokům.
      Když už tak rád "vyvažuješ", tak by ti mohlo docvaknout, že takhle jednoduché to asi nebude, ale tobě o žádné skutečné vyvažování nejde.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      12:58 12.10.2023

      Omlouvat vraždu 1000 lidí tím, že pár magorů vlezlo do mešity (kam se normálně může, já v ní byl taky) je hovadství.

      Omlouvat vraždu 1000 lidí tím, že pár magorů vlezlo do mešity (kam se normálně může, já v ní byl taky) je hovadství.

    • segal7
      14:27 12.10.2023

      Mohl bych poprosit o zdroj, že stovky židovských osadníků opakovaně vpadli do mešity Al-Aksá

      Mohl bych poprosit o zdroj, že stovky židovských osadníků opakovaně vpadli do mešity Al-Aksá

  • danny
    10:17 12.10.2023

    Studijní materiály s vyznačením slabých míst izraelské techniky a doporučenými postupy: https://twitter.com/AFVRec_/st...

    Studijní materiály s vyznačením slabých míst izraelské techniky a doporučenými postupy: https://twitter.com/AFVRec_/st...

  • danny
    10:07 12.10.2023

    Celkem pestrá směska zabavené výbavy Hamásu. Írán, Severní Korea, Čína. Evidentně mají k dispozici protitankové miny I RPG s tandemovými hlavicemi. ...Zobrazit celý příspěvek

    Celkem pestrá směska zabavené výbavy Hamásu. Írán, Severní Korea, Čína. Evidentně mají k dispozici protitankové miny I RPG s tandemovými hlavicemi. https://twitter.com/war_noir/s... Skrýt celý příspěvek

    • Bravo78
      10:36 12.10.2023

      Ano mají RPG-7VR (tandemová hlavice): https://twitter.com/i/status/1... https://twitter.com/GalileoArm... ...Zobrazit celý příspěvek

      Ano mají RPG-7VR (tandemová hlavice): https://twitter.com/i/status/1... https://twitter.com/GalileoArm... https://twitter.com/war_noir/s...
      + plastické trhaviny na překonávání překážek: https://twitter.com/GalileoArm...
      Věřím tomu, že se na akci připravovali min. rok.
      To co jsme viděli na videích byl "B" tým (pěšáci), "A" tým se nafilmovat nenechal, nebo mají rozmazané tvářeSkrýt celý příspěvek

      • danny
        11:04 12.10.2023

        Čím dál víc se přikláním k názoru, že vyvolání brutální, zničující odpověďi na bezprecedentní brutalitu sobotního útoku je primárním cílem Hamásu, ne něco, čím by byl překvapen.

        Čím dál víc se přikláním k názoru, že vyvolání brutální, zničující odpověďi na bezprecedentní brutalitu sobotního útoku je primárním cílem Hamásu, ne něco, čím by byl překvapen.

        • segal7
          14:33 12.10.2023

          Souhlas, na obyvatelích Gazy jim vůbec nezáleží, oni potřebují mít videa

          Souhlas, na obyvatelích Gazy jim vůbec nezáleží, oni potřebují mít videa

  • Iruka
    09:49 12.10.2023

    Prosím vás, neví někdo, co mají tihle lidé místo mozku? --- Z cyklu "Alespoň víme, kdo je kdo": Judith Butler (nebinární - they) Filozofka z Berkeley, nositelka čestných ...Zobrazit celý příspěvek

    Prosím vás, neví někdo, co mají tihle lidé místo mozku?

    ---
    Z cyklu "Alespoň víme, kdo je kdo": Judith Butler (nebinární - they)

    Filozofka z Berkeley, nositelka čestných doktorátů, nejvýznamnější postava současného feminismu. Přečtete si o ní třeba v Alarmu a Respektu, její knihy jsou povinnou četbou na každé katedře gender studií.

    "Je mimořádně důležité chápat Hamás a Hizballáh jako společenské hnutí, které je progresivní, které je na levici, které je součástí globální levice. To nám nebrání být kritický k určitým prvkům obou hnutí."

    https://twitter.com/MatyasZrno...

    Pro kontext, řekla/řekl/řekli? to v roce 2006 viz
    https://www.spiked-online.com/... Skrýt celý příspěvek

    • Profesor
      09:55 12.10.2023

      Gender-teroristky.

      Gender-teroristky.

    • liberal shark
      10:01 12.10.2023

      Jirosi a leir nástup ! Západní levice má jediný cíl - získat absolutní moc. A proto se klidně spojí i s ďáblem včetně muslimů a rusáků, jen aby zničila západní civilizaci a mohla ...Zobrazit celý příspěvek

      Jirosi a leir nástup !
      Západní levice má jediný cíl - získat absolutní moc. A proto se klidně spojí i s ďáblem včetně muslimů a rusáků, jen aby zničila západní civilizaci a mohla nastolit svou brutální totalitní vládu. Akorát si nedokáže připustit, že muslimové ani rusáci ji vládnout nenechají a budou vládnout sami.Skrýt celý příspěvek

      • Riiiederner
        10:32 12.10.2023

        Zrovna včera jsem četl ,že se translidem žije v kapitalismu strašně a musí ho rozložit , když se jeden z nich ozval ,že v komunistických státech ani nejsou legálni operace na ...Zobrazit celý příspěvek

        Zrovna včera jsem četl ,že se translidem žije v kapitalismu strašně a musí ho rozložit , když se jeden z nich ozval ,že v komunistických státech ani nejsou legálni operace na změnu pohlaví řekli mu ,že "s takovými spojenci jako ty nepotřebujeme nepřítele". Jak jsme se k tomuhle dopracovali mi hlava nebere.Skrýt celý příspěvek

    • matu
      10:02 12.10.2023

      Pokracovani zapadnich salonich levicaku, netreba jim prikladat vetsi vahu nez maji (zadnou). Jsou protivahou obdobnych idiotu na druhe strane spektra, jako jsou ruzni QANON silenci ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokracovani zapadnich salonich levicaku, netreba jim prikladat vetsi vahu nez maji (zadnou). Jsou protivahou obdobnych idiotu na druhe strane spektra, jako jsou ruzni QANON silenci a konspiratori. Takovy kasparci pro pobaveni a mobilizaci naivu hlavne v druhem tabore. Vzdycky byli, jen maji dnes mnohem snadnejsi prezentaci nez drive. Realne nemaji na vyvoj vetsinove spolecnosti zadny rozhodny vliv.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        10:20 12.10.2023

        Nemáte pravdu. Západní levice má na život společnosti obrovský (negativní) vliv. Počínaje ochromující mírou zdanění, přes ideologické školství, zelený a gender fašismus až po ...Zobrazit celý příspěvek

        Nemáte pravdu. Západní levice má na život společnosti obrovský (negativní) vliv. Počínaje ochromující mírou zdanění, přes ideologické školství, zelený a gender fašismus až po nucený import nebezpečných barbarů z Afriky a blízkého Východu. To vše vede k rozvratu západních společností a přímému ohrožení bezpečnosti a životní úrovně občanů.Skrýt celý příspěvek

        • matu
          11:09 12.10.2023

          Jako vlastne souhlasim, ale porad vidim obrouvskou vzdalenost mezi standardni zapadni levici a Judith Butler.

          Jako vlastne souhlasim, ale porad vidim obrouvskou vzdalenost mezi standardni zapadni levici a Judith Butler.

      • mudry.udrzbar
        11:03 12.10.2023

        Presne tak a z politiky sa absolutne vytraca normalny rozumny umierneny konzervativizmus a je vytlacany trumpistami, fašistami, konšpirátormi a proruskymi dezinformatormi. Potom ...Zobrazit celý příspěvek

        Presne tak a z politiky sa absolutne vytraca normalny rozumny umierneny konzervativizmus a je vytlacany trumpistami, fašistami, konšpirátormi a proruskymi dezinformatormi. Potom nema kto woke extremistom na druhej strane spektra nastavovat zrkadlo zdraveho rozumu a zostavaju len dva extremy.Skrýt celý příspěvek

        • matu
          11:10 12.10.2023

          Presne tak jsem to myslel, mozna ne uplne obratne vyjadril.

          Presne tak jsem to myslel, mozna ne uplne obratne vyjadril.

          • pjaro77
            11:22 12.10.2023

            Tak potom škrtni poslednú vetu, pretože je to nepravda. Sto rokov dozadu sa pnutia v spoločnosti diali tiež, extrémisti oblbovali národy (boľševici, trockisti, fašisti, nacisti) ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak potom škrtni poslednú vetu, pretože je to nepravda. Sto rokov dozadu sa pnutia v spoločnosti diali tiež, extrémisti oblbovali národy (boľševici, trockisti, fašisti, nacisti) a viedlo to k najväčším masakrom a vojnám , čo svet poznal.Skrýt celý příspěvek

        • Theokotos
          11:28 12.10.2023

          Bohužel, i "normální, rozumný a umírněný konzervatismus" je už mainstreamovou levicí označován za fašismus. Ostatně váš seznam nálepek to potvrzuje. Otevřeně tvrdit, že rodinu ...Zobrazit celý příspěvek

          Bohužel, i "normální, rozumný a umírněný konzervatismus" je už mainstreamovou levicí označován za fašismus. Ostatně váš seznam nálepek to potvrzuje.
          Otevřeně tvrdit, že rodinu tvoří maminka, tatínek a děti, že pohlaví jsou jen dvě nebo že nenarozené dítě není majetkem matky, které může kdykoliv zabít dnes znamená pořádně si zahrávat a v podstatě neustále počítat s rizikem profesní likvidace.Skrýt celý příspěvek

        • D.i.p
          11:29 12.10.2023

          A jaká strana reprezentuje normální rozumný umírněný konzervatismus? Protože já to třeba už v ODS nevidím.

          A jaká strana reprezentuje normální rozumný umírněný konzervatismus? Protože já to třeba už v ODS nevidím.

          • Theokotos
            22:06 12.10.2023

            Svobodní

            Svobodní

    • Hawk
      10:15 12.10.2023

      Potkaj se tak Kohn a Roubíček a Kohn povídá:
      "Poslouchaj, Buttler, že voni jsou prašivej komunista??"

      Potkaj se tak Kohn a Roubíček a Kohn povídá:
      "Poslouchaj, Buttler, že voni jsou prašivej komunista??"

    • major
      11:00 12.10.2023

      Ako vážne?! Vytrhávať z kontextu 17 rokov staré výroky? (A to ani nehovorím o tom, že za tých 17 rokov sa Hamas výrazne zradikalizoval, hoci ani vtedy to neboli žiadne ...Zobrazit celý příspěvek

      Ako vážne?! Vytrhávať z kontextu 17 rokov staré výroky? (A to ani nehovorím o tom, že za tých 17 rokov sa Hamas výrazne zradikalizoval, hoci ani vtedy to neboli žiadne neviniatka.)

      Čo tak použiť Google aspoň na 2 minúty?

      "I do not endorse practices of violent resistance and neither do I endorse state violence, cannot, and never have.", Judith Butler, 2012

      https://criticallegalthinking....

      A ako s tým súvisí sexuálna orientácia? Alebo to je vlastne to hlavné z toho celého výkriku?Skrýt celý příspěvek

    • pjaro77
      11:19 12.10.2023

      Progresivní levice. Skôr agresívna ľavica, ktorá už niekoľkokrát ukázala ako vie zhuntovať celé štáty.

      Progresivní levice. Skôr agresívna ľavica, ktorá už niekoľkokrát ukázala ako vie zhuntovať celé štáty.

  • Sunakashi
    08:18 12.10.2023

    Jsou hlášeny pouliční boje. Pouliční boje v Jeninu, Qalqilya a Hebronu na Západním břehu Jordánu
    https://x.com/markito0171/stat...

    Jsou hlášeny pouliční boje. Pouliční boje v Jeninu, Qalqilya a Hebronu na Západním břehu Jordánu
    https://x.com/markito0171/stat...

  • PavolR
    07:37 12.10.2023

    Hamas vypustil video o prepustení jednej rukojemníčky s dvomi deťmi, no nie je to možné ...Zobrazit celý příspěvek

    Hamas vypustil video o prepustení jednej rukojemníčky s dvomi deťmi, no nie je to možné overiť:
    https://www.postoj.sk/139652/h... Skrýt celý příspěvek

  • night
    04:55 12.10.2023

    Rozdala lidem pušky a začali střílet teroristy. Jak mladá hrdinka zachránila kibuc. Tento príbeh som tu nevidel, stojí za prečítanie. ...Zobrazit celý příspěvek

    Rozdala lidem pušky a začali střílet teroristy. Jak mladá hrdinka zachránila kibuc. Tento príbeh som tu nevidel, stojí za prečítanie. https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      08:18 12.10.2023

      Tento případ krásně vyvrací stupidní pacifistickou tezi : "Zbraně ničemu nepomáhají a všechno jen zhoršují".
      https://ligalibe.cz/...

      Tento případ krásně vyvrací stupidní pacifistickou tezi : "Zbraně ničemu nepomáhají a všechno jen zhoršují".
      https://ligalibe.cz/...

      • dusanektom
        08:21 12.10.2023

        Nemohu s vámi souhlasit. V Izraeli to funguje. Ale dal by jste útočnou pušku vaší sousedce? Hlavně jí nedávejte mě. Zpanikarim a zastrelim vlastní...

        Nemohu s vámi souhlasit. V Izraeli to funguje. Ale dal by jste útočnou pušku vaší sousedce? Hlavně jí nedávejte mě. Zpanikarim a zastrelim vlastní...

        • GlobeElement007
          08:33 12.10.2023

          Vždyť to není povinné.
          A sousedce bych klidně pušku dal. Možná ji i má, co já vím.

          Vždyť to není povinné.
          A sousedce bych klidně pušku dal. Možná ji i má, co já vím.

        • liberal shark
          09:03 12.10.2023

          Dobře, tak já vám ji dávat nebudu :-). V Izraeli jsem potkával lidi s M16 na zádech normálně na autobusáku a celkem nic to se mnou nedělalo. Možná proto, že jsem byl z VKVŠ zvyklý ...Zobrazit celý příspěvek

          Dobře, tak já vám ji dávat nebudu :-). V Izraeli jsem potkával lidi s M16 na zádech normálně na autobusáku a celkem nic to se mnou nedělalo. Možná proto, že jsem byl z VKVŠ zvyklý nosit na zádech Sa. 58.Skrýt celý příspěvek

          • matu
            10:10 12.10.2023

            Ani v Izraeli to neni s nosenim zbrani, tak snadne jak to od vas zni. To co jste videl byli velmi pravdepodobne vojaci na dovolene. Drzeni zbrani civilisty je v Izraeli, docela ...Zobrazit celý příspěvek

            Ani v Izraeli to neni s nosenim zbrani, tak snadne jak to od vas zni. To co jste videl byli velmi pravdepodobne vojaci na dovolene. Drzeni zbrani civilisty je v Izraeli, docela prekvapive, velmi podobne jako u nas. Tj. je treba obdoba zbrojniho prukazu, tezke zkousky a je omezeno na jednu zbran a 50 naboju. Vyjimku maji osadnici. Btw. drzeni zbrani v kibucech u pasma Gazy bylo zakazano z duvodu jejich castych kradezi. Ve svetle poslednich tragickych udalosti bude urcite zmeneno. Presto si nemyslim, ze dopadne tak ze bude mit kver kazdy kdo bude chtit. Prijde mi vhodnejsi, aby zbrane a munice byly v ramci kibucu nekde vhodne ulozeny (obdoba rotniho zbrojniho skladu u nas na vojne) a v pripade ohrozeni vydany, presne tak jak k tomu doslo ve vyse zminenem pripade.Skrýt celý příspěvek

          • pjaro77
            11:27 12.10.2023

            matu - Neviem ako kibuce riešia miestne zločiny. Ak majú nejakých policajtov , vydávanie zbran zo skladu by mohli zabezpečovať oni.

            matu - Neviem ako kibuce riešia miestne zločiny. Ak majú nejakých policajtov , vydávanie zbran zo skladu by mohli zabezpečovať oni.

          • Badysak
            14:24 12.10.2023

            Však píšou, že to byla ochranka plus dobrovolníci z řad osadníků, kteří dostali zbraně ze skladu. Zásadní je, že šefka neseděla na prdeli, ale viděla co se chystá, a byli ...Zobrazit celý příspěvek

            Však píšou, že to byla ochranka plus dobrovolníci z řad osadníků, kteří dostali zbraně ze skladu.
            Zásadní je, že šefka neseděla na prdeli, ale viděla co se chystá, a byli připravení.Skrýt celý příspěvek

        • Hawk
          10:21 12.10.2023

          Tak běž vařit a nevypisuj. Máš už vytřenou podlahu?

          Tak běž vařit a nevypisuj. Máš už vytřenou podlahu?

          • mudry.udrzbar
            11:09 12.10.2023

            Varit nemoze, aby pritom nahodou nepobodal vlastní.....
            :D

            Varit nemoze, aby pritom nahodou nepobodal vlastní.....
            :D

      • major
        09:37 12.10.2023

        Prípad krásne ukazuje, že zbrane majú byť pod zámkom a zodpovednou osobou vydané ľuďom domobrany v prípade podtreby.

        Prípad krásne ukazuje, že zbrane majú byť pod zámkom a zodpovednou osobou vydané ľuďom domobrany v prípade podtreby.

        • Profesor
          09:59 12.10.2023

          No nevím.
          Aby byl vždy dostatek času na jejich rozdání.

          No nevím.
          Aby byl vždy dostatek času na jejich rozdání.

          • mudry.udrzbar
            11:10 12.10.2023

            tak je rozdiel, byvat 5 km od pasma Gazy a 5 km od Prostejova

            tak je rozdiel, byvat 5 km od pasma Gazy a 5 km od Prostejova

      • danny
        09:39 12.10.2023

        Celá společnost prošla základní vojenskou službou a občas chodí na výcvik. Přes hádky různých směrů a frakcí je spojuje víra, původ, pocit výlučnosti a stálého ohrožení. Recept ...Zobrazit celý příspěvek

        Celá společnost prošla základní vojenskou službou a občas chodí na výcvik. Přes hádky různých směrů a frakcí je spojuje víra, původ, pocit výlučnosti a stálého ohrožení. Recept obvykle nefunguje, pokud zaměníme půlku surovin.Skrýt celý příspěvek

    • SpiritWar
      10:47 12.10.2023

      Je dosť mozne ze z rezervistov sa budu budovať domoobrany ktore budu cvicene z policiou, hlavne v naraznikovych zonach. Izraelska policia ma dispozicii utocne pusky?

      Je dosť mozne ze z rezervistov sa budu budovať domoobrany ktore budu cvicene z policiou, hlavne v naraznikovych zonach. Izraelska policia ma dispozicii utocne pusky?

  • Bravo78
    00:00 12.10.2023

    Pel mel ko, Medinat Jisra'el, č. 2 - nově sestavená Iz. vláda má ohledně budoucnosti Hamasu jasno ... : https://twitter.com/sentdefend... - Antony J. ...Zobrazit celý příspěvek

    Pel mel ko, Medinat Jisra'el, č. 2
    - nově sestavená Iz. vláda má ohledně budoucnosti Hamasu jasno ... : https://twitter.com/sentdefend...
    - Antony J. Blinken, 11.-13.10. Izrael- Jordánsko: https://twitter.com/nexta_tv/s...
    - 22 potvrzených mrtvých Američanů ... : https://twitter.com/nexta_tv/s...
    - Joe Biden ... : https://twitter.com/i/status/1...
    - Atlanta pro Iz.: https://twitter.com/i/status/1...
    -- US. ambasáda Jeruzalém: https://twitter.com/i/status/1...
    - USS Bataan (LHD-5) směr Arabské moře: https://twitter.com/sentdefend...
    - paraglidingové křídlo nad festivalem ... : https://twitter.com/i/status/1...
    -- tady přistáni nevyšlo, ele. vedení bylo proti ... : https://twitter.com/i/status/1...
    - Iz. voj. letectvo: https://twitter.com/i/status/1...
    - nálety IDF pokračují: https://twitter.com/i/status/1... https://twitter.com/i/status/1...
    - rakety z Gazy a Iz. obrana ... : https://twitter.com/i/status/1... https://twitter.com/i/status/1... https://twitter.com/i/status/1...
    - palestinská sanitka, KO ... : https://twitter.com/WorldObser...
    - Hizballah výzbroj ... : https://twitter.com/i/status/1...
    - kolo násilí, smrti a nenávisti se neskutečně roztáčí, satan může být spokojen ...Skrýt celý příspěvek

    • Theokotos
      00:31 12.10.2023

      Je hodně vidět, že Joe už to moc nedává. Ale vcelku Američané mají pořád srdce a ochotu nenechat Židy v rejži a z důvodů, které tu nechci uvádět myslím, že se jim to ve velmi ...Zobrazit celý příspěvek

      Je hodně vidět, že Joe už to moc nedává. Ale vcelku Američané mají pořád srdce a ochotu nenechat Židy v rejži a z důvodů, které tu nechci uvádět myslím, že se jim to ve velmi dobrém slova smyslu vrátí.
      Ad "kolo násilí, smrti a nenávisti se neskutečně roztáčí, satan může být spokojen" - bohužel ano, Putin jakožto novodobý Hitler vsází "all-in", jak je ve zločinecké mentalitě běžné (srovnej Prigožina, který už ve zřetelně nevýhodné pozici šel také "all-in"), což znamená zatahování dalších a dalších zemí do války a její rozšiřování po celé Zemi bez ohledu na následky.
      Diplomaté se usilovně snaží, aby z toho 3. světová válka nebyla, ale bohužel většina lidí tak snadno a rychle podléhá představě, že jejich nepřítelem je jiný člověk, že se takovou rétorikou nechají zlákat a tak je to nebezpečí reálné.Skrýt celý příspěvek

      • Bravo78
        02:05 12.10.2023

        Co na to říct. Je to tak. Teď jsem viděl mnoho videí z Gazy včetně rozstřílených civilů, dětí, záchranářů ... Kdo chce, ten najde videa a fotky zohavených Iz. vojáků, civilistů, na ...Zobrazit celý příspěvek

        Co na to říct. Je to tak. Teď jsem viděl mnoho videí z Gazy včetně rozstřílených civilů, dětí, záchranářů ... Kdo chce, ten najde videa a fotky zohavených Iz. vojáků, civilistů, na uhel spálených těl z Kibuců ... Hamás a Islámský džihád rozpoutali totální (bestiální) válku proti státu Izrael ve všemi důsledky pro lidi, které mají na svém území. Iz. se snaží vyjednat s Egyptem humanitární koridor pro civilní obyvatele. Dle mého mínění se BiBimu hodí delší konflikt, aby lidé doma zapomněli na mnohé selhání ... a zapomenou? Na severu čeká těžce vyzbrojený hizballáh a naděje místních muslimských vůdců, že USA zůstanou stranou budou liché ... Tohle video (které mi uniklo) ukazuje způsob obsazení této voj. základny (geolokace dle mého je: 31.5592169N, 34.5457069E, viz krytá lávka)... : https://twitter.com/i/status/1... Skrýt celý příspěvek

        • otecko
          09:22 12.10.2023

          Egypt se do humanitárního koridoru příliš nehrne, má strach z Hizballáhu a Muslimského bratrstva, že se pokusí přejít k nim. Vlastně - křiku Arabů je hodně, ale fakticky nikdo ty ...Zobrazit celý příspěvek

          Egypt se do humanitárního koridoru příliš nehrne, má strach z Hizballáhu a Muslimského bratrstva, že se pokusí přejít k nim. Vlastně - křiku Arabů je hodně, ale fakticky nikdo ty Palestince na svém území nechce, všichni od nich dávají ruce pryč. Nechtějí dopadnout jako Libanon, vědí, co jsou zač. Jediným důvodem jejich mediální podpory je, že se jedná o izrael, to je pro ně jako červený hadr na býka, ale faktickou pomoc od soukmenovců se palestnici nedočkají.Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            09:36 12.10.2023

            Naprostý souhlas. Generál Sísí není blázen, aby si pustil do Egypta 2 000 000 potenciálních přívrženců muslimského bratrstva, když má plné ruce práce s popravami těch egyptských. ...Zobrazit celý příspěvek

            Naprostý souhlas. Generál Sísí není blázen, aby si pustil do Egypta 2 000 000 potenciálních přívrženců muslimského bratrstva, když má plné ruce práce s popravami těch egyptských. Arabové budou ječet, ale potichu budou rádi, když to "sionistická entita" vyřídí za ně.Skrýt celý příspěvek

          • Bravo78
            10:42 12.10.2023
        • Desertfremen
          09:54 12.10.2023

          Včera tu po mne niekto chcel dôkaz že Izrael by nikdy Sanitku a záchranárov nebombardoval ..... Reality check býva drsný ak si žiješ vo svojom sebaklame že ten konflikt je ...Zobrazit celý příspěvek

          Včera tu po mne niekto chcel dôkaz že Izrael by nikdy Sanitku a záchranárov nebombardoval .....

          Reality check býva drsný ak si žiješ vo svojom sebaklame že ten konflikt je čiernobiely.
          IDF pácha rovnaké zverstvá ako HAMAS - najlepší recept ako si zase obrátiť svet proti sebe.

          IDF si "právo sa brániť" zamenila za právo robiť čokoľvek, aj vojnové zločiny - ale to je obrovský omyl.

          Som zvedavý keď sa tu objavia fotky rozostielaných rozostielaných palestínskych detí , žien, ja záchranárov či vaša reakcia bude taká istá ako na rozostielaných izraelských civilistov.Skrýt celý příspěvek

          • Hawk
            10:28 12.10.2023

            Uklidni se, vyklepaný komouši. Po mešitách se sklady zbraní, nemocnicích s bunkry pro vedení teroristů, tu máme sanitky, co vozí raněné... Tak určitě... Takíja se tomu říká, cnost ...Zobrazit celý příspěvek

            Uklidni se, vyklepaný komouši. Po mešitách se sklady zbraní, nemocnicích s bunkry pro vedení teroristů, tu máme sanitky, co vozí raněné... Tak určitě... Takíja se tomu říká, cnost lhaní... Dospěj a dostuduj.Skrýt celý příspěvek

          • SnitraM
            10:40 12.10.2023

            Konflikt není černobílý, ale ty taky nebudeš nejostřejší tužka v penále. Stále nehodláš rozlišovat mezi bestiální vraždou naprosto nevinných děti a nechtěným, ale nevyhnutelnými ...Zobrazit celý příspěvek

            Konflikt není černobílý, ale ty taky nebudeš nejostřejší tužka v penále. Stále nehodláš rozlišovat mezi bestiální vraždou naprosto nevinných děti a nechtěným, ale nevyhnutelnými důsledky vojenské operace. Samozřejmě, ty děti nejsou v druhém případě o nic méně mrtvé, ale ten rozdíl přece vidět a cítit musíš, ne?Skrýt celý příspěvek

          • Bravo78
            10:52 12.10.2023

            Také by se zde mohlo připomenout staré mudrosloví. Pokud opakovaně děláme něco riskantního, nečestného nebo jinak špatného (chodíme se džbánem pro vodu), časem se nám to může ...Zobrazit celý příspěvek

            Také by se zde mohlo připomenout staré mudrosloví. Pokud opakovaně děláme něco riskantního, nečestného nebo jinak špatného (chodíme se džbánem pro vodu), časem se nám to může vymstít (ucho se utrhne). A ono se utrhlo. Ty budovy, které padají k zemi v Gaze nejsou prázdné, okolí vyklizené ... Nenáviděný západ je za užitečné idioty, za dojnou krávu, která to zase zkusila a posílala USD, a výsledek? ... Vůdci okolních Arabských zemí, nechají udělat IDF špinavou práci ... A hizbollah, ten čeká na rozkaz ...Skrýt celý příspěvek

          • Desertfremen
            11:09 12.10.2023

            SnitraM: - Vražda 1000 ľudí nie je dôvod na vojnu. - Ten útok HAMASU nemal šancu vojensky ohroziť existenciu Izraela ako štátu, to sa snáď zhodneme, takže vojna kde zomrú ...Zobrazit celý příspěvek

            SnitraM:

            - Vražda 1000 ľudí nie je dôvod na vojnu.

            - Ten útok HAMASU nemal šancu vojensky ohroziť existenciu Izraela ako štátu, to sa snáď zhodneme, takže vojna kde zomrú desaťtisíce civilov a desaťtisíce ďalších Izraelcov nie je nutná. Tých čo to vykonali zabili v boji (Oni rátali s tým že je to sebevražedná akcia) , ostatných zahnali do ohrady.

            - HAMAS vojna nezničí, to je kolosálny omyl, Tak ako nebol zničený Taliban či Al-KAida. To by si musel vyvraždiť celý moslimský svet a to sa nestane.

            - som zvedavý na tvoju reakciu keď sa to rozrastie do totálnej vojny (Iran, Tureco, Hizballáh...a celý stredný východ) so stotisícami mŕtvych aj na strane Izraela. Potom sa ťa opýtam či ten útok na Gazu pre 1000 mŕtvych "stál za to"

            - Aby sa to rozrástlo do totálnej vojny na strednom východe hrá do kariet Putinovi a je to obrovský problém aj pre Ukrajinu aj pre nás následne.

            - Izrael má úplne zakalený zrak hnevom a nie je schopný racionálne uvažovať. Toto môže svet strhnúť do katastrofy.Skrýt celý příspěvek

          • Bravo78
            11:38 12.10.2023

            Pro Desertfremen: Vím jsem naivní, sám sebe bych se označil za naivního pesimistu, ale to na okraj. Ale stejně se zeptám. Po tom všem co jsme od sobotního rána viděli, očekáváte ...Zobrazit celý příspěvek

            Pro Desertfremen: Vím jsem naivní, sám sebe bych se označil za naivního pesimistu, ale to na okraj. Ale stejně se zeptám. Po tom všem co jsme od sobotního rána viděli, očekáváte válku gentlemanů v západním střihu? Od prvního vyjádření Iz. ministra obrany mám jasno. Tohle je holokaust č. 2, Hamás konečná.Skrýt celý příspěvek

          • Desertfremen
            12:28 12.10.2023

            Bravo78: - Vždy je možné ostať človekom, ide o to či tým človekom chceš ostať. - Ukrajina zažila svoju Buču. Zažila vraždiace orgie na svojich občanoch, veľmi podobné ako to ...Zobrazit celý příspěvek

            Bravo78:

            - Vždy je možné ostať človekom, ide o to či tým človekom chceš ostať.

            - Ukrajina zažila svoju Buču. Zažila vraždiace orgie na svojich občanoch, veľmi podobné ako to urobil HAMAS. Rusko navyše v niektorých prípadoch kruto mučí UA zajatcov. Napriek tomu UA bojuje ako gentleman, a ctí ženevské konvencie. UA by sa nikdy neznížila na akcie kde hrozia obrovské "collateral Damage".

            - Vražda 1000 ľudí je obrovská tragédia, ale nie je holokaust 2.0, to by musel byť rozsah obetí rádovo vyšší aby sa to dalo tak nazvať. To sú všetko len Izraelské narratívy aby sa dal obhájiť fakt že "vojna je nevyhnutná" a "vojna musí byť" (kde som to už v historii x krát počul...)
            Informačná vojna (zovšeobecňovanie - všetci Palestinci sú terrostisti a vlastne to ani nie sú ľudia takže zabiť ich nie je zločin) ide na plné obrátky.

            Ešte raz pripomínam: Vojna nie je nevyhnutná, to len Izrael chce aby sme si to všetci mysleli.

            Vojna je v predovšetkým ZLO.
            Izrael na zlo odpovedá zlom, a stáva sa tým jeho súčasť.

            Nedá sa na zlo odpovedať zlom a nestať sa pri tom grázlom.Skrýt celý příspěvek

  • Sgt Murphy
    22:09 11.10.2023

    Tá záchranná misia rukojemníkov bude poriadny tvrdý oriešok. V Izraeli je nezvestných približne 20 Američanov, ktorý sú zrejme držaný v Gaze ako rukojemníci, ak sú teda ešte ...Zobrazit celý příspěvek

    Tá záchranná misia rukojemníkov bude poriadny tvrdý oriešok. V Izraeli je nezvestných približne 20 Američanov, ktorý sú zrejme držaný v Gaze ako rukojemníci, ak sú teda ešte nažive. Podľa správ je tam pripravená z Európy "naletieť" CAG/SEAL Team 6. Aktuálne majú prebiehať vyjednávania s Hamásom a spravodajské služby zisťujú, kde presne by mohli byť držaný. Izrael má pripravenú Sayeret Matkal. Dúfajme že sa to nezmení na nové Mogadišu.Skrýt celý příspěvek

    • Theokotos
      22:26 11.10.2023

      Nezmění, protože na rozdíl od Somálska je hned za rohem zázemí Izraele a celá izraelská armáda, odhodlaná žádné polovičaté akce nepřipustit.

      Nezmění, protože na rozdíl od Somálska je hned za rohem zázemí Izraele a celá izraelská armáda, odhodlaná žádné polovičaté akce nepřipustit.

    • Bravo78
      00:08 12.10.2023

      Recep Erdoğan (zřejmě) vede vyjednávání o propuštění zajatců, mluví se o osudu 150 rukojmí ... : https://twitter.com/WorldObser... ...Zobrazit celý příspěvek

      Recep Erdoğan (zřejmě) vede vyjednávání o propuštění zajatců, mluví se o osudu 150 rukojmí ... : https://twitter.com/WorldObser... https://www.welt.de/politik/au... Skrýt celý příspěvek

    • SpiritWar
      05:51 12.10.2023

      Dostanem za to hejt, ale lepsie by bolo keby na rukojemnikov spadol daky izraelsky Jdam a to čo najskor.

      Dostanem za to hejt, ale lepsie by bolo keby na rukojemnikov spadol daky izraelsky Jdam a to čo najskor.

      • Cenzor
        09:31 12.10.2023

        Myslím, že kromě hejtů by to chtělo ještě dostat ban ... nebo rovnou přes držku?

        Myslím, že kromě hejtů by to chtělo ještě dostat ban ... nebo rovnou přes držku?

      • Desertfremen
        10:18 12.10.2023

        Prečo ich treba radšej rýchlo zabiť? ? Aby si to náhodou niekto nerozmyslel a nevyjednal ich prepustenie výmenou za niečo/niekoho? Niektorí tu strácate posledné zvyšky ľudskosti. ...Zobrazit celý příspěvek

        Prečo ich treba radšej rýchlo zabiť? ?
        Aby si to náhodou niekto nerozmyslel a nevyjednal ich prepustenie výmenou za niečo/niekoho?

        Niektorí tu strácate posledné zvyšky ľudskosti.

        USA prepustili z Basy TˇAZKEHO ZLOCINCA a VRAHA výmenou na svoju Basketbalistku uväznenú v Rusku za konopnú masť.

        Niekedy je väčšie dobro ako zachrániš NEVINNEHO (ak je tá možnosť) aj keby to malo znamenať že nepotrestáš gaunera alebo vraha. Ten život nevinného za to stojí.Skrýt celý příspěvek

        • pjaro77
          11:36 12.10.2023

          Takže netreba robiť nič, lebo sa hajzli kryjú za civilov ?
          Čečenci robili kedysi podobné prepady v južnom rusku.
          Pamätáš si ako sa s čečencami rusi porátali ?

          Takže netreba robiť nič, lebo sa hajzli kryjú za civilov ?
          Čečenci robili kedysi podobné prepady v južnom rusku.
          Pamätáš si ako sa s čečencami rusi porátali ?

      • SpiritWar
        12:14 12.10.2023

        Ludskot som nestratil, len som si predstavil akoby moju dceru znasilnili , podrezali, vsetko si to nahrali a poslali na internet... ide o to ze ty rukojemnici si neskutocne vytrpia ...Zobrazit celý příspěvek

        Ludskot som nestratil, len som si predstavil akoby moju dceru znasilnili , podrezali, vsetko si to nahrali a poslali na internet... ide o to ze ty rukojemnici si neskutocne vytrpia a ich vyslobodenie je takmer nemozne..
        Vyjednavanie asi tiez nebude lebo to bola exit strategia hamasu, izrael na to nepristupi. Bohuzial realita je taka aka je ty ludia zomreli ked sa dostali do zajatia.Skrýt celý příspěvek

        • saintcross
          12:58 12.10.2023

          Myslel jsi to v dobrem, ale napsal jsi to formou na pres drzku. Tak bacha na to priste ;)

          Myslel jsi to v dobrem, ale napsal jsi to formou na pres drzku. Tak bacha na to priste ;)

    • liberal shark
      08:23 12.10.2023

      Pokud nemáte precizní zpravodajskou přípravu, nemůžete nasadit speciální jednotky. A jak ji v Gaze provedete ? Osobně vidím jediný způsob, jak zachránit alespoň část rukojmí, a ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud nemáte precizní zpravodajskou přípravu, nemůžete nasadit speciální jednotky. A jak ji v Gaze provedete ? Osobně vidím jediný způsob, jak zachránit alespoň část rukojmí, a sice brutální ultimatum ve stylu: "Za každý den zadržování rukojmí totálně zničíme deset hektarů Gazy". Nějaká výměna za vězněné teroristy nepřipadá v úvahu, protože Hammás žádnou dohodu stejně nedodrží a bude vydírat dál.Skrýt celý příspěvek

      • Bravo78
        08:54 12.10.2023

        Jestli na to mohu odpovědět, tak odpovím ústy jedné české židovky odvlečené do vyhlazovacího koncentračního tábora. Zanechte veškeré naděje, tady vládne smrt ... Přežila tak, že ...Zobrazit celý příspěvek

        Jestli na to mohu odpovědět, tak odpovím ústy jedné české židovky odvlečené do vyhlazovacího koncentračního tábora. Zanechte veškeré naděje, tady vládne smrt ... Přežila tak, že žila z minuty na minutu a nepřemýšlela ... Vůdci teroristických organizací, cynicky plní svůj plán zničení Státu Izrael, včetně jeho obyvatel, jejich lidé jsou jenom nástroje, protivník ani to, každý prostředek je dobrý. Ti lidé nežijí ve středověku, ale ve starověku, v duchovním otroctví svých Imámů, v čase Starého zákona, kdy o milosrdenství o lidech "Knihy" (Bible, Tóry) mluví islámští učenci, čímdál víc potichu ...Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          09:07 12.10.2023

          Pravda, Hammásu to bude asi jedno, ale jejich sponzorům a loutkovodičům v Iránu, Kataru a Saúdské Arábii by to jedno být nemuselo.

          Pravda, Hammásu to bude asi jedno, ale jejich sponzorům a loutkovodičům v Iránu, Kataru a Saúdské Arábii by to jedno být nemuselo.

  • Iruka
    21:38 11.10.2023

    Rozhovor s Jaredem Kushnerem, člověkem, který zřejmě změnil Blízký východ k nepoznání. https://twitter.com/lexfridman... ----- Zde je můj rozhovor s ...Zobrazit celý příspěvek

    Rozhovor s Jaredem Kushnerem, člověkem, který zřejmě změnil Blízký východ k nepoznání.

    https://twitter.com/lexfridman...

    -----
    Zde je můj rozhovor s Jaredem Kushnerem, bývalým hlavním poradcem prezidenta Donalda Trumpa a jedním z nejvlivnějších prezidentských poradců v moderní historii. Diskutujeme o útoku Hamasu na Izrael v plném kontextu historie a geopolitiky regionu. Tento rozhovor trvá 4 hodiny. První 3 hodiny (aktuální limit pro X) jsou zveřejněny zde na X. Miluji vás všechny. Zde jsou časová razítka:

    === Natočeno v pondělí 9. října ===
    0:00 - Úvod
    1:17 - Hamas útočí na Izrael
    4:10 - Reakce na útok
    10:28 - Historie Hamasu
    13:09 - Írán
    14:55 - Mešita Al-Aksá
    21:20 - Abrahamské dohody
    30:14 - Trump versus Biden na Blízkém východě
    39:15 - Izraelsko-saúdská normalizace
    43:26 - Jak končí válka mezi Izraelem a Gazou
    47:44 - Benjamin Netanjahu
    51:21 - Palestinská podpora
    54:01 – Trump 2024
    57:30 - Lidská přirozenost
    === Natočeno ve čtvrtek 5. října ===
    1:04:28 - Geopolitika a vyjednávání
    1:13:10 - Severní Korea
    1:21:50 - Osobnosti vùdcù
    1:28:25 - Vládní byrokracie
    1:34:11 - Obvinění z tajné dohody s Ruskem
    1:43:50 - Ivanka
    1:49:45 - Otec
    1:58:28 - Peníze a moc
    2:07:11 - Důvěra a zrada
    2:16:12 - Mohammed bin Salmán
    2:38:31 - Izraelsko-palestinský mírový proces
    2:53:01 - Abrahamské dohody a arabsko-izraelská normalizace
    3:03:07 - Donald Trump
    3:08:13 - Válka na Ukrajině
    3:13:29 - Vladimir Putin
    3:20:48 - Čína
    3:39:04 - Proces učení
    3:45:34 - Naděje pro budoucnostSkrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    21:37 11.10.2023

    https://twitter.com/MeyerLabin... Progresivní akademičtí přátelé: "Ano, ty obrazy jsou hrozné, ale je to cena za útlak a okupaci." Nemůžeme dovolit, aby ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/MeyerLabin...
    Progresivní akademičtí přátelé:
    "Ano, ty obrazy jsou hrozné, ale je to cena za útlak a okupaci." Nemůžeme dovolit, aby sentimenty překážely pokroku a dekolonizaci.“

    Palestinský přítel:
    „Meyere, jak se držíš? Z toho, co se děje v Izraeli a v Gaze, jsem tak zlomený. Doufám, že vaši přátelé a rodina jsou v pořádku. Modlitba za mír."Skrýt celý příspěvek

    • Theokotos
      21:56 11.10.2023

      V tomto kontextu znamená anglický výraz "sentiment" spíše "přecitlivělost". Výstižnější překlad by zněl: "Nesmíme dovolit, aby přecitlivělost překážela pokroku a ...Zobrazit celý příspěvek

      V tomto kontextu znamená anglický výraz "sentiment" spíše "přecitlivělost". Výstižnější překlad by zněl:
      "Nesmíme dovolit, aby přecitlivělost překážela pokroku a dekolonizaci".
      Pokud to někomu nezní povědomě a dostatečně děsivě, tak připomenu heslo, které se razilo v SS a používaly ho i stráže v koncentračních táborech: "synu, uč se být tvrdým" (vůči druhým).
      Všechny nenávistné ideologie se poznají velmi snadno podle toho, že jsou pro ně ztracené lidské životy a lidské neštěstí jen drobnou překážkou v budování iluzorního "ráje na zemi".Skrýt celý příspěvek

      • Erich
        02:38 12.10.2023

        OT něco podobného jsem slyšel v německu na stranu znásilněných a zavražděných dívek během vánočních svátků a silvestra (2019-2020 asi?) od místních levicových intelektuálů...

        OT něco podobného jsem slyšel v německu na stranu znásilněných a zavražděných dívek během vánočních svátků a silvestra (2019-2020 asi?) od místních levicových intelektuálů...

        • Erich
          02:40 12.10.2023

          aneb Wir shaffen das

          aneb Wir shaffen das

          • otecko
            09:28 12.10.2023

            Tu babu, co to řekla bych poslal do těch vyvražděných kibuců, aby viděla, co do Evropy dotáhla.

            Tu babu, co to řekla bych poslal do těch vyvražděných kibuců, aby viděla, co do Evropy dotáhla.

          • Erich
            10:54 12.10.2023

            otecko - ta baba co já vím se přestěhovala do lepší čtvrti, protože se necítila bezpečně a taky aby její dítě mohlo chodit do lepší školy pro bílí. Jinak tvrdí pořád to samé. Podle ...Zobrazit celý příspěvek

            otecko - ta baba co já vím se přestěhovala do lepší čtvrti, protože se necítila bezpečně a taky aby její dítě mohlo chodit do lepší školy pro bílí. Jinak tvrdí pořád to samé. Podle mě je západní Evropa ztracená.Skrýt celý příspěvek

          • Erich
            10:55 12.10.2023

            otecko - špatně jsem vás pochopil xDDD

            otecko - špatně jsem vás pochopil xDDD

  • greenBelt
    21:31 11.10.2023

    Myslite, ze s takovouto vychovou tam nekdy bude mir?

    https://x.com/staryblazen/stat...

    Myslite, ze s takovouto vychovou tam nekdy bude mir?

    https://x.com/staryblazen/stat...

    • GlobeElement007
      08:09 12.10.2023

      Ne, nebude. A tohle přesně různí ti sluníčkáři nechápou, nebo spíše nechtějí vzít na vědomí. Že Arabům nejde o vytvoření palestinského státu, ale o zničení toho židovského. ...Zobrazit celý příspěvek

      Ne, nebude.
      A tohle přesně různí ti sluníčkáři nechápou, nebo spíše nechtějí vzít na vědomí. Že Arabům nejde o vytvoření palestinského státu, ale o zničení toho židovského. Palestina není cílem, je jen nástrojem ke konečnému cíli zničení Izraele a podrobení si - a nebo vyvraždění, podle toho, co vyjde levnější - Židů.Skrýt celý příspěvek

  • Lwtr
    20:49 11.10.2023

    Jak pronikli bojovníci Hamásu do kibucu Beeri taková sprostá vražda ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak pronikli bojovníci Hamásu do kibucu Beeri
    taková sprostá vražda ...
    https://tv.idnes.cz/zahranicni... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 45 z 50