VÁLKA V IZRAELI

VÁLKA V IZRAELI
Izraelská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce v Izraeli.

Nahlásit chybu v článku


Stránka 55 z 67
Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Arthur
    23:30 15.10.2023

    Terorista sa infiltroval do osady a bol zastrelený v priamom prenose
    zdroj: https://www.facebook.com/reel/...

    Terorista sa infiltroval do osady a bol zastrelený v priamom prenose
    zdroj: https://www.facebook.com/reel/...

    • demagog
      10:24 16.10.2023

      Tak urcite, tie zvuky ako na konci obtahuje zaver su z counter striku?

      Tak urcite, tie zvuky ako na konci obtahuje zaver su z counter striku?

  • Iruka
    22:07 15.10.2023

    "Pokus o atentát na vysoce postaveného zpravodajského důstojníka islámských revolučních gard Mohammada Akikiho v Teheránu. Muž je s vážnými zraněními na jednotce intenzivní ...Zobrazit celý příspěvek

    "Pokus o atentát na vysoce postaveného zpravodajského důstojníka islámských revolučních gard Mohammada Akikiho v Teheránu.

    Muž je s vážnými zraněními na jednotce intenzivní péče, informovala místní média."

    Těžko říct, jestli to je pravda, ale samozřejmě držím pěsti.

    https://twitter.com/nexta_tv/s... Skrýt celý příspěvek

  • Ján Paliga
    21:44 15.10.2023

    Martin Korčok: korekcia údajov/ dve dámy s rovnakým menom a rokom narodenia Dnes na obed som zverejnil správu s názvom „Preživšia holokaustu zo Slovenska, zavraždená ...Zobrazit celý příspěvek

    Martin Korčok:
    korekcia údajov/ dve dámy s rovnakým menom a rokom narodenia

    Dnes na obed som zverejnil správu s názvom „Preživšia holokaustu zo Slovenska, zavraždená teroristami z Gazy“. Správa sa opierala o status zverejnený Pamätníkom Terezín a o článok z Noviny .cz s názvom „Hamás zavraždil seniorku, která přežila Terezín“.

    Pamätník Terezín obdržal správu zo zdrojov z Izraela a Novinky.cz sa opierali o získané informácie od britského novinára a komentátora Toma Grossa. Obeťou mala byť pani Gina Smiatichová (90). Noviny uvádzali, že ide o rodáčku z Českej republiky.

    Následne som kontaktoval kolegov z Památníku Terezín / Terezín Memorial, kde sme podľa archívnych dokumentov zistili, že to mohla byť jedine pani Smiatichová/Smetach, rodená Regina Grünsteinová (11. 05. 1933). Tá sa narodila v Nemeckej Porube. Obec bola neskôr premenovaná na Porubu pod Vihorlatom a nachádza sa v okrese Michalovce. Informáciu som publikoval na svojom Facebooku.

    Chcel som o skutočnosti, že dáma sa narodila na Slovensku a nie v Českej republike, informovať redakciu Noviny.cz. Historické databázy nie sú vždy najpresnejšie, tak som sa spojil priamo s Kibucom Kisuffim, kde sa tragédia udiala. Informovali ma, že dáma z fotografie sa volá Jina Semiatiz a nenarodila sa v Československu.

    Ako mohlo dôjsť k takej vážnej zámene? Gina Smiatich aj Jina Semiatiz sa hebrejsky píšu úplne rovnako (ג'ינה סמיאטיץ'). Dokonca majú aj rovnaký vek, 90 rokov. Obeťou teroristov však nebola rodáčka od Michaloviec z bývalého Československa. Táto zhoda mien zmiatla, ako česko-slovenskú komunitu v Izraeli, tak britského novinára Toma Grossa a kolegovia z Pamätníka Terezín im len mohli potvrdiť, že hľadaná dáma bola skutočne v Terezíne. Na základe čoho vznikol aj môj status.

    Rodine pani ג'ינה סמיאטיץ' z Kibuc Kisuffim prajeme úprimnú sústrasť.

    https://www.tyzden.sk/spolocno... Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    20:58 15.10.2023

    Izrael testuje aj Laser proti raketam Hamasu:

    https://twitter.com/officejjsm...

    Izrael testuje aj Laser proti raketam Hamasu:

    https://twitter.com/officejjsm...

    • Marty96
      22:42 15.10.2023

      Ocividny lens flare. Navic izraelci uz nasazeni lazeru dementovali.

      Ocividny lens flare. Navic izraelci uz nasazeni lazeru dementovali.

  • MartinV
    19:54 15.10.2023

    Ráno jsem dával odkaz, že Izrael nasadí Iron Beam... a zde je už v akci: https://twitter.com/TheMossadI... Edit: výstřely ...Zobrazit celý příspěvek

    Ráno jsem dával odkaz, že Izrael nasadí Iron Beam... a zde je už v akci:
    https://twitter.com/TheMossadI...

    Edit: výstřely jsou dva, každý z jiného místa. První z vrcholku nějakého kopce za městem...?

    Edit2: nově se plní x zprávami, že jde o Arma3Skrýt celý příspěvek

    • RiMr71
      20:09 15.10.2023

      ...to tady bylo v diskuzích keců, že se bude muset raketa ozařovat desítky vteřin protože rotuje, je lesklá, atd atd... zajímavé by bylo vědět kolik výstřelů po sobě kondenzátory a ...Zobrazit celý příspěvek

      ...to tady bylo v diskuzích keců, že se bude muset raketa ozařovat desítky vteřin protože rotuje, je lesklá, atd atd... zajímavé by bylo vědět kolik výstřelů po sobě kondenzátory a chlazení systému zvládne s takovou frekvencí.
      Jinak jde zřejmě o historický okamžik.

      EDIT: na twitteru už to není, tady link na Telegram

      ...a ano, může to být fake.
      https://t.me/beholdisraelchann...

      Na videích z testů je to ozařování delší.
      https://t.me/pilotblog/7383... Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        07:53 16.10.2023

        Nakonec jste si odpověděl sám. Nejde pouze o to, že laser neozařuje stejnou plochu díky rotaci, záleží na tom z jakého materiálu střely jsou. Na rychlejší propálení kovu by bylo ...Zobrazit celý příspěvek

        Nakonec jste si odpověděl sám.
        Nejde pouze o to, že laser neozařuje stejnou plochu díky rotaci, záleží na tom z jakého materiálu střely jsou. Na rychlejší propálení kovu by bylo potřeba většího výkonu.Skrýt celý příspěvek

    • Iruka
      20:13 15.10.2023

      Ty záběry jsou poněkud podezřelé. Výstřel z laseru by neměl být vidět, předpokládám, že má jinou vlnovou délku než je spektrum viditelného světla. A to působení na cíl by mělo být ...Zobrazit celý příspěvek

      Ty záběry jsou poněkud podezřelé. Výstřel z laseru by neměl být vidět, předpokládám, že má jinou vlnovou délku než je spektrum viditelného světla. A to působení na cíl by mělo být delší. Ale co já vím ...Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        20:24 15.10.2023

        Môže lúč prechádzať cez zostatkový dym z prv vystrelených rakiet.

        Tu je ďalšie video údajne Iron Beamu:
        https://twitter.com/MOSSADil/s...

        Môže lúč prechádzať cez zostatkový dym z prv vystrelených rakiet.

        Tu je ďalšie video údajne Iron Beamu:
        https://twitter.com/MOSSADil/s...

        • Sagitarius
          20:29 15.10.2023

          V komentoch tam píšu, že je to evidentne z ARMA 3, tak neviem

          V komentoch tam píšu, že je to evidentne z ARMA 3, tak neviem

        • RiMr71
          20:29 15.10.2023

          Prý Arma3? Nejsem schopen posoudit. Ale ten zvuk je divný a ty exploze taky... uvidíme časem.

          Prý Arma3? Nejsem schopen posoudit. Ale ten zvuk je divný a ty exploze taky... uvidíme časem.

        • Cenzor
          20:30 15.10.2023

          Ty stoupající rakety jsou z Iron Domu, které ničí přilétající střely - ty nejsou vidět, protože jim už nehoří motor.

          Ty stoupající rakety jsou z Iron Domu, které ničí přilétající střely - ty nejsou vidět, protože jim už nehoří motor.

        • PavolR
          20:31 15.10.2023

          IDF vyhlásili, že Iron Beam ešte nebol nasadený, takže tie videá budú o niečom inom:
          https://twitter.com/MOSSADil/s...

          IDF vyhlásili, že Iron Beam ešte nebol nasadený, takže tie videá budú o niečom inom:
          https://twitter.com/MOSSADil/s...

      • Diver007
        20:51 15.10.2023

        Mám u Arma něco odehráno a jedná se skutečně o záběry ze hry. S kvalitní grafikou na detailní/max. nastavení je to bohužel dost matoucí, nicméně fake záběrů z této hry je plný net. Zobrazit celý příspěvek

        Mám u Arma něco odehráno a jedná se skutečně o záběry ze hry. S kvalitní grafikou na detailní/max. nastavení je to bohužel dost matoucí, nicméně fake záběrů z této hry je plný net.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        20:52 15.10.2023

        Vystřel z Laseru by opravdu vidět být neměl. Ale čistě technicky je to proud energie, který predavá energii všemu na co dopadné. Zatraceně hodně energie. Takže, pokdu se vznítí ...Zobrazit celý příspěvek

        Vystřel z Laseru by opravdu vidět být neměl.
        Ale čistě technicky je to proud energie, který predavá energii všemu na co dopadné. Zatraceně hodně energie.
        Takže, pokdu se vznítí "prach" v atmosféře, tak ten vidět bude.Skrýt celý příspěvek

        • mexir
          21:05 15.10.2023

          Plácáš nesmysly a nekoukej na Starwars. Záleží na spektru. Nic neuvídíš když to bude ve spektru který nevidíš, ty prachu.

          Plácáš nesmysly a nekoukej na Starwars. Záleží na spektru. Nic neuvídíš když to bude ve spektru který nevidíš, ty prachu.

          • Ričrd
            21:20 15.10.2023

            Jseš si tím jistý? Pokud něco zapálíš (třeba laserem), tak to, co hoří, pak vyzařuje ve vlastním spektru a to by mělo být vidět.

            Jseš si tím jistý? Pokud něco zapálíš (třeba laserem), tak to, co hoří, pak vyzařuje ve vlastním spektru a to by mělo být vidět.

          • Jirosi
            22:33 15.10.2023

            "Vystřel z Laseru by opravdu vidět být neměl." Takže, pokdu je tohle nesmysl. Tak pak podle vás je i oku neviditelném spektru výstřel vidět? Není vidět světlo, ale to ...Zobrazit celý příspěvek

            "Vystřel z Laseru by opravdu vidět být neměl."

            Takže, pokdu je tohle nesmysl. Tak pak podle vás je i oku neviditelném spektru výstřel vidět?

            Není vidět světlo, ale to světlo(neviditelné) stále působí na objekty v dráze ovlivňuje. Čistě z principu se zastatí na prvním objektu v dráze, ten buď "smaže". Nebo dál nepokračuje, a daný objek pouze zahřívá.
            Ať ho smaže, nebo zahřívá tak ten objekt začne sám zářit. Nejen v infra, ale i ve viditelném spektru.

            Zajímavé je, že zrovna vámi zmíněné Scifi tohle vůbec neřeší.Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          21:21 15.10.2023

          Keď som pred vyše 20 rokmi býval v Liptovskom Mikuláši, raz večer som videl zo zeme smerovať nahor červené záblesky. Bolo mi to divné. A asi o pol roka v TV som videl reportáž o ...Zobrazit celý příspěvek

          Keď som pred vyše 20 rokmi býval v Liptovskom Mikuláši, raz večer som videl zo zeme smerovať nahor červené záblesky. Bolo mi to divné. A asi o pol roka v TV som videl reportáž o chemickom detektore DD-CWA (diaľkový detektor toxických chemických látok)... Potom som si na to spomenul a už som vedel, čo to isto bolo.Skrýt celý příspěvek

        • Анатолий
          02:04 16.10.2023

          Když tam bude mlha, a bude viditelného spektra, tak bude vidět, jako na koncertech

          Když tam bude mlha, a bude viditelného spektra, tak bude vidět, jako na koncertech

    • Poly
      21:55 15.10.2023

      Podle mě je to fake. Jen to bliklo a okamžitě bouchlo. Když koukneme na videa námořních laserů byť s o něco menším výkonem, tak jim likvidace malých dronů trvá nepříjemně dlouho. ...Zobrazit celý příspěvek

      Podle mě je to fake. Jen to bliklo a okamžitě bouchlo. Když koukneme na videa námořních laserů byť s o něco menším výkonem, tak jim likvidace malých dronů trvá nepříjemně dlouho. Iron Beam má mít 100 kW. Takže buď má znatelně víc a nebo je to podle mě fake.Skrýt celý příspěvek

      • Diver007
        21:59 15.10.2023

        Tak on i ten zvuk výbuchu obratem po záblesku je dost vtipný. Pokud by došlo k zásahu cca 5 km daleko(jen odhaduji) , výbuch by se ozval zhruba za 15 sekund.

        Tak on i ten zvuk výbuchu obratem po záblesku je dost vtipný. Pokud by došlo k zásahu cca 5 km daleko(jen odhaduji) , výbuch by se ozval zhruba za 15 sekund.

        • Poly
          22:58 15.10.2023

          Aha, tak to je jasný. Měl jsem to bez zvuku.

          Aha, tak to je jasný. Měl jsem to bez zvuku.

  • Iruka
    19:48 15.10.2023

    "Porn Wars. Americko-libanonskou modelku a ex-pornoherečku Miu Khalifu vykopl Playboy za odporné oslavování vraždění Izraelců Hamásem. Společnost PornHub odteď příjmy z jejích ...Zobrazit celý příspěvek

    "Porn Wars. Americko-libanonskou modelku a ex-pornoherečku Miu Khalifu vykopl Playboy za odporné oslavování vraždění Izraelců Hamásem. Společnost PornHub odteď příjmy z jejích videí posílá do Izraele na humanitární pomoc."

    https://twitter.com/JakubSzant... Skrýt celý příspěvek

    • Kfir
      19:55 15.10.2023

      Rád by som ju osobne vytrestal…

      Rád by som ju osobne vytrestal…

      • Ján Paliga
        21:23 15.10.2023

        Škaredá je ako noc... :-D Kyla Cole je pekná... a vychodňarka... :-D

        Škaredá je ako noc... :-D Kyla Cole je pekná... a vychodňarka... :-D

    • PavolR
      19:56 15.10.2023

      "Túto humanitárnu pomoc pre vás v*j*b*l* Mia Khalifa!" :-D

      "Túto humanitárnu pomoc pre vás v*j*b*l* Mia Khalifa!" :-D

      • Kfir
        20:09 15.10.2023

        Hizballáh už sa v minulosti vyjadril, že za jej spôsob života jej treba odrezať hlavu a ona si z bezpečia Miami ide “flirtovať” s chlapcami z Hamasu. A teraz sa ešte pripraví o ...Zobrazit celý příspěvek

        Hizballáh už sa v minulosti vyjadril, že za jej spôsob života jej treba odrezať hlavu a ona si z bezpečia Miami ide “flirtovať” s chlapcami z Hamasu. A teraz sa ešte pripraví o príjmy z jedinej činnosti, ktorú ovláda. Predpokladám, že stopku už jej vystavil aj Instagram. Musí byť neskutočne hlúpa.Skrýt celý příspěvek

        • Erich
          21:22 15.10.2023

          Hlůpa, však je to šlapka xD

          Hlůpa, však je to šlapka xD

      • Ján Paliga
        23:08 15.10.2023

        https://www.freeones.sk/mia-kh...

        Tu som našiel o nej nejaké TTDčka... :-D

        https://www.freeones.sk/mia-kh...

        Tu som našiel o nej nejaké TTDčka... :-D

  • mexir
    19:00 15.10.2023

    Kde se stala chyba? Chybí příspěvky fremena atd. Že by byla prolomena nějaká ochrana? Pane Admine žádné vyjádření, nebo to zase jenom smažete? Ne že by mi Fre a spol. chyběl.

    Kde se stala chyba? Chybí příspěvky fremena atd. Že by byla prolomena nějaká ochrana? Pane Admine žádné vyjádření, nebo to zase jenom smažete? Ne že by mi Fre a spol. chyběl.

    • Badysak
      19:18 15.10.2023

      Dej si přestávku chováš se jak hysterické děcko.

      Dej si přestávku chováš se jak hysterické děcko.

      • mexir
        19:37 15.10.2023

        Proč? Vysvětlíš mi to? Kde jsem udělal chybu? Neumíš spočítat příspěvky. A tebe neznám. Grohmane? Badysaku? Jste směšný šulíne. Jane jste horší než bolševik. Ten dal alespoň vědět. ...Zobrazit celý příspěvek

        Proč? Vysvětlíš mi to? Kde jsem udělal chybu? Neumíš spočítat příspěvky.
        A tebe neznám. Grohmane? Badysaku? Jste směšný šulíne.
        Jane jste horší než bolševik. Ten dal alespoň vědět. Vy ne.Skrýt celý příspěvek

        • pjaro77
          21:59 15.10.2023

          Pán konšpirátor sa nezaprie, pozerám. ‎"Bush má projev jedné škole. Po chvíli vyzývá děti, že se ho můžou na něco zeptat. Přihlásí se Bob: "Pane prezidente, já mám 3 ...Zobrazit celý příspěvek

          Pán konšpirátor sa nezaprie, pozerám.

          ‎"Bush má projev jedné škole. Po chvíli vyzývá děti, že se ho můžou na něco zeptat.
          Přihlásí se Bob: "Pane prezidente, já mám 3 otázky."
          1.Proč jste byl zvolen za prezidenta, když jste nedostal nejvyšší počet hlasů?
          2.Nemyslíte si, že útok na dvojčata byl fingovaný?
          3.Proč jste bezdůvodně zaútočil na Irák?
          Najednou zazvoní a děti vyběhnou ze třídy.
          Po přestávce Bush opět vyzývá děti, aby se ho na něco zeptali.
          Přihlásí se Joey: "Pan prezidente, já mám 5 otázek."
          1.Proč jste byl zvolen za prezidenta, když jste nedostal nejvyšší počet hlasů?
          2.Nemyslíte si, že útok na dvojčata byl fingovaný?
          3.Proč jste bezdůvodně zaútočil na Irák?
          4.Proč zvonilo na přestávku o 20 minut dřív?
          5.Kde je Bob?Skrýt celý příspěvek

    • mexir
      19:57 15.10.2023

      4 zápory Proč hošové pište! Zatím mám 7 možných odpovědí. Tak uvidíme.

      4 zápory Proč hošové pište! Zatím mám 7 možných odpovědí. Tak uvidíme.

      • salatnik
        20:40 15.10.2023

        Jeden zápor odo mňa, že ho nechaj tak, možno si vstúpil do seba, i keď sa mi zdá, že hodne príspevkov dozadu písal admin, že mu dal oddych či čo, z čoho som vydedukoval ban na pár ...Zobrazit celý příspěvek

        Jeden zápor odo mňa, že ho nechaj tak, možno si vstúpil do seba, i keď sa mi zdá, že hodne príspevkov dozadu písal admin, že mu dal oddych či čo, z čoho som vydedukoval ban na pár dní.Skrýt celý příspěvek

        • mexir
          20:52 15.10.2023

          Dobrý. A proto mu předtím dal 10-100 denně Plus? To neberu.

          Dobrý. A proto mu předtím dal 10-100 denně Plus? To neberu.

          • salatnik
            20:59 15.10.2023

            S tými príspevkami to je divne nastavené, ja mám viac ako by som mal mať, ale som pre istotu ticho :D

            S tými príspevkami to je divne nastavené, ja mám viac ako by som mal mať, ale som pre istotu ticho :D

          • mexir
            21:16 15.10.2023

            Jo tak jo. Grohman neodpovídá a já na něj tím pádem kašlu. Buďte tady sami. Vrchnímu bolševikovi nestojím za odpověď. Seru na něj.

            Jo tak jo. Grohman neodpovídá a já na něj tím pádem kašlu. Buďte tady sami. Vrchnímu bolševikovi nestojím za odpověď. Seru na něj.

    • Strycek-Tomas
      20:37 15.10.2023

      Badysak ma pravdu, jsi jak konspiracni hysterka. Ja vcera take dostal hafo minusu a nikdo me nesmazal. Proste jsem nemel potrebu nic psat. Moc si fandis o sve dulezitosti, ...Zobrazit celý příspěvek

      Badysak ma pravdu, jsi jak konspiracni hysterka.
      Ja vcera take dostal hafo minusu a nikdo me nesmazal. Proste jsem nemel potrebu nic psat. Moc si fandis o sve dulezitosti, kamarade.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      07:18 16.10.2023

      Představte si, že v neděli večer ne každý pracuje. Běžte si trochu odpočinout. Izrael to bez Vás přežije. Taky jsem byl přes víkend v horách a svět se div, Izrael to zvládl i bez ...Zobrazit celý příspěvek

      Představte si, že v neděli večer ne každý pracuje. Běžte si trochu odpočinout. Izrael to bez Vás přežije. Taky jsem byl přes víkend v horách a svět se div, Izrael to zvládl i bez mě ;)Skrýt celý příspěvek

  • Iruka
    17:32 15.10.2023

    Článek New York Times popisující chaos během útoku Hamásu a překvapení z toho, jak detailní informace Hamás ...Zobrazit celý příspěvek

    Článek New York Times popisující chaos během útoku Hamásu a překvapení z toho, jak detailní informace Hamás měl

    https://www.nytimes.com/2023/1...

    Tajemství, která Hamás znal o izraelské armádě

    Ozbrojenci Hamásu vtrhli do Izraele během vysoce organizované a
    pečlivě naplánované operace, která naznačuje, že hluboce znají slabiny Izraele. Zde je popis průběhu útoků.

    Deset ozbrojenců z Gazy přesně vědělo, jak najít izraelské zpravodajské centrum - a jak se dostat dovnitř.

    Po překročení hranice Izraele vyrazili na pěti motocyklech na východ, na každém vozidle dva ozbrojenci, a stříleli na projíždějící civilní auta.

    O deset kilometrů později sjeli ze silnice do lesního porostu a sesedli před bezobslužnou bránou vojenské základny. Vyhodili závoru do povětří malou náloží, vstoupili na základnu a zastavili se, aby si pořídili skupinové selfie. Pak zastřelili neozbrojeného izraelského vojáka oblečeného v tričku.

    Chvíli se zdálo, že útočníci nevědí, kam dál. Pak jeden z nich něco vytáhl z kapsy: barevnou mapu komplexu.

    Zorientovali se a našli odemčené dveře do opevněné budovy. Jakmile se ocitli uvnitř, vstoupili do místnosti plné počítačů - centra vojenské rozvědky. Pod postelí v místnosti našli dva vojáky, kteří se tam ukrývali.

    Ozbrojenci je oba zastřelili.

    Tuto sekvenci zachytila kamera připevněná na hlavě ozbrojence, který byl později zabit. Deník New York Times záběry prozkoumal a poté si události ověřil rozhovorem s izraelskými představiteli a prověřil také izraelské vojenské videozáznamy útoku.

    Poskytují mrazivé podrobnosti o tom, jak se Hamásu, milicím ovládajícím pásmo Gazy, podařilo minulou sobotu překvapit a přelstít nejsilnější armádu na Blízkém východě - vtrhnout přes hranici, obsadit více než 30 čtverečních kilometrů, vzít více než 150 rukojmích a zabít více než 1 300 lidí v nejsmrtonosnějším dni v 75leté historii Izraele.

    Díky pečlivému plánování a mimořádnému povědomí o izraelských tajemstvích a slabinách Hamás a jeho spojenci krátce po rozednění překonali celou délku izraelské fronty s Gazou a šokovali tak národ, který dlouho považoval převahu své armády za samozřejmost.

    Pomocí bezpilotních letounů Hamás zničil klíčové pozorovací a komunikační věže podél hranice s Gazou, čímž izraelské armádě vytvořil rozsáhlá slepá místa. Pomocí výbušnin a traktorů vyhodil Hamás do povětří mezery v hraničních zátarasech, čímž umožnil v první vlně proniknout 200 útočníkům a později toho dne dalším 1 800, tvrdí úředníci. Na motocyklech a v pickupech útočníci vtrhli do Izraele, přepadli nejméně osm vojenských základen a podnikli teroristické útoky proti civilistům ve více než 15 vesnicích a městech.

    Z plánovacích dokumentů Hamásu, videozáznamů útoku a rozhovorů s bezpečnostními představiteli vyplývá, že skupina měla překvapivě dobré znalosti o tom, jak izraelská armáda operuje, kde jsou rozmístěny konkrétní jednotky, a dokonce i o tom, za jak dlouho dorazí posily.

    Izraelská armáda tvrdí, že po skončení války bude vyšetřovat, jak se Hamásu podařilo tak snadno prolomit její obranu.

    Ať už však ozbrojené síly zacházely se svými tajemstvími neopatrně, nebo je infiltrovali špioni, odhalení již znervóznilo úředníky a analytiky, kteří si kladou otázku, jak mohla izraelská armáda - proslulá svým shromažďováním zpravodajských informací - neúmyslně prozradit tolik informací o svých vlastních operacích.

    Výsledkem byla ohromující série zvěrstev a masakrů, které izraelský prezident Isaac Herzog označil za nejhorší masové zabíjení Židů během jediného dne od dob holocaustu.

    Zničilo to auru neporazitelnosti Izraele a vyprovokovalo izraelský protiútok na Gazu, při němž bylo během týdne zabito více než 1 900 Palestinců, což je krutost, jakou Gaza dosud nezažila.

    Rovněž naboural předpoklady, že Hamás, který Izrael a mnohé západní země dlouho označovaly za teroristickou skupinu, se postupně začal zajímat spíše o provoz Gazy než o její využití k velkým útokům na Izrael.

    Hamás přiměl Izraelce, aby si mysleli, že je "zaneprázdněn řízením Gazy", řekl v pondělním televizním rozhovoru Ali Barakeh, vůdce Hamásu. "Po celou dobu se Hamás pod stolem připravoval na tento velký útok," dodal.

    "Hamás v kibucu!
    Teroristé byli uvnitř domu Addi Cherryové, na druhé straně odemčených dveří.

    Paní Cherryová, její manžel a tři děti se schovávali v ložnici nejstaršího syna a poslouchali, jak se ozbrojenci potulují po obývacím pokoji.

    "Prosím, pomoz nám," napsala paní Cherryová kamarádce, když se jeden z útočníků blížil stále více ke dveřím ložnice.

    Pak uchopil kliku dveří.

    Den rodiny Cherryových začal výbuchem raket z Gazy nedlouho po šesté hodině ranní.

    Paní Cherryová, ekonomka, a její manžel Oren, inženýr, spěchali s dětmi do ložnice nejstaršího syna, která sloužila jako protiatomový kryt.

    Výběr redakce

    Budoucnost skupiny Devo se stala skutečností

    Tajné umění převést koncert na film (Taylorova verze)

    Britská univerzita udělí nový titul: magisterský titul v oboru okultismu
    Zpočátku mi události toho rána připadaly znepokojivě povědomé. Rodina Cherryových žije v kibucu Nahal Oz, venkovské vesnici s asi 500 obyvateli, několik set metrů východně od hranic s Gazou. Ranní raketová palba - a následný úprk do bezpečí - je častým rysem života v regionu.


    "Jako vždycky," vzpomněla si paní Cherryová.

    Ale dnešní ráno bylo brzy jiné. Rakety stále přilétaly a mnohé z nich mířily hluboko do izraelského území.

    Pak se z polí kolem vesnice ozvaly výstřely.

    Pan Cherry vyšel z ložnice a nakoukl přes okenice na oknech jejich obývacího pokoje.

    "Ach bože," vzpomněla si paní Cherryová, jak její manžel vykřikl. "Hamás v kibucu! Hamás v kibucu!"

    Bylo 7:20 ráno.

    Vesnickými poli proudily stovky útočníků Hamásu se zbraněmi, raketomety na ramenou a zelenými čelenkami této skupiny.

    Byla to součást koordinovaného útoku, který, jak ukazují dokumenty a videozáznamy, přiděloval oddíly útočníků k přesně určeným cílům. Zatímco jedni procházeli vojenskými základnami, jiní útočili na obytné oblasti a bezohledně unášeli a zabíjeli civilisty.

    Do ulice Cherryových dorazili během několika minut.

    Rodina musela jednat rychle. Jejich protiatomový kryt - ložnice teenagera - neměl zámek.

    Rodiče popadli židli a zaklínili ji pod kliku dveří - tím ztížili jejich otevření.

    Přitáhli malou skříňku a přitiskli ji k židli.

    Pak čekali. Vedle vesnice byla vojenská základna. Její vojáci tu budou během několika minut, vzpomněla si paní Cherryová a pomyslela si.

    Nevěděla však, že mnozí z nich už jsou mrtví.

    "Vezměte vojáky a civilisty
    Po celé délce hranice již ozbrojenci Hamásu obsadili většinu, ne-li všechny izraelské pohraniční základny.

    Záběry z kamer umístěných na hlavách útočníků, včetně videozáznamu z náletu na zpravodajské centrum, ukazovaly, jak ozbrojenci Hamásu - z jeho vysoce vycvičené brigády Nukhba - za ranního rozbřesku rozbíjejí barikády několika základen.

    Po prolomení byli nemilosrdní a postříleli některé vojáky v jejich postelích a spodním prádle. Na několika základnách přesně věděli, kde se nacházejí komunikační servery, a podle vysokého důstojníka izraelské armády je zničili.

    Vzhledem k tomu, že většina komunikačních a sledovacích systémů byla nefunkční, Izraelci často nemohli vidět, že se komando blíží. Bylo pro ně obtížnější přivolat pomoc a připravit odpověď. V mnoha případech nebyli schopni ochránit ani sami sebe, natož okolní civilní vesnice.

    Plánovací dokument Hamásu - nalezený izraelskými záchranáři v jedné vesnici - ukázal, že útočníci byli organizováni do přesně vymezených jednotek s jasnými cíli a bojovými plány.

    Jedna četa měla určené navigátory, diverzanty a řidiče - a také minometné jednotky v týlu, které útočníkům poskytovaly krytí, uvádí dokument.

    Skupina měla konkrétní cíl - kibuc - a útočníci měli za úkol zaútočit na vesnici ze specifických úhlů. Měli odhad, kolik izraelských vojáků je rozmístěno na blízkých stanovištích, kolik vozidel mají k dispozici a jak dlouho bude těmto izraelským pomocným silám trvat, než se k nim dostanou.

    Dokument je datován říjnem 2022, což naznačuje, že útok byl plánován nejméně rok.

    Jinde byli podle čtyř vysokých důstojníků a úředníků další útočníci rozmístěni na klíčových silničních uzlech, aby přepadli izraelské posily.

    Některé jednotky měly konkrétní instrukce k zajetí Izraelců, aby je mohly použít jako vyjednávací žetony při budoucích výměnách zajatců s Izraelem.

    "Vezměte vojáky a civilisty jako zajatce a rukojmí pro vyjednávání," uvádí se v dokumentu.

    "Budeme umírat
    Teroristé vtrhli do domu Cherryových krátce před desátou hodinou dopoledne, jak vyplývá z textových zpráv, které paní Cherryová v té době posílala přátelům.

    Podle vedení vesnice již předtím zabili strážce kibucu a také civilního bezpečnostního dobrovolníka, který se jim v prvních okamžicích útoku vrhl do střetu.

    Nyní teroristé obcházeli dům od domu a snažili se najít lidi, které by mohli zabít a unést.


    "Prosím, pošlete pomoc," napsala paní Cherryová do telefonu.

    V domě Cherryových vyrazili dveře. Pak vtrhli dovnitř, křičeli a rabovali dům, řekla paní Cherryová.

    "Umřeme," vzpomněla si paní Cherryová a pomyslela si.

    Rodina čekala ve vyděšeném tichu a doufala, že si vetřelci nebudou všímat dveří do ložnice a budou předpokládat, že jsou všichni pryč.

    Manželé Cherryovi se celou vahou opřeli o skříň, aby podepřeli židli pod klikou dveří.

    Patnáctiletý Guy, jejich nejstarší syn, stál vedle dveří a držel osmnáctikilovou činku. Kdyby se někdo vloupal dovnitř, měli v plánu ji útočníkovi hodit na hlavu.

    Pak sebou klika škubla.

    Rodiče začali tlačit na skříň.

    Klika dál drnčela.

    Pak se zastavila. Útočník odešel.

    O několik ulic dál měla rodina Mikiho Leviho, který dohlíží na zahrady kibucu, ještě bližší hovor.

    Poté, co teroristické komando pronásledovalo 47letého pana Leviho do jeho bezpečné místnosti, útočníci stříleli kulky do vyztužených dveří, uvedl pan Levi v rozhovoru.

    Některé z kulek prorazily dveře a vytvořily v nich velké otvory.Pan Levi řekl, že vystřelil také ze své pistole, čímž je ještě více roztříštil. Jeho žena a dvě malé dcery se schovaly stranou.

    Teroristé změnili taktiku a později přivedli dva jeho sousedy - matku a její dvanáctiletou dceru, řekl pan Levi.

    Na matku s dítětem mířili pistolí, aby ho přesvědčili, aby otevřel, řekl pan Levi.

    "Vyjděte ven a přestaňte střílet," vzpomínal pan Levi na slova jedné z nich. ""Teroristé vám nic neudělají.""

    Nakonec se teroristé tohoto přístupu vzdali a vrátili se s granátometem, řekl pan Levi.

    Teprve když pan Levi střelil jednoho útočníka do stehna, nakonec odešli, dodal.

    Pan Levi předpokládá, že matka a dítě jsou nyní v zajetí v Gaze.

    "Hořela těla
    Brigádní generál Dan Goldfus řekl, že jel na jih, aniž by věděl, kam přesně má jet.

    Šestačtyřicetiletý generál Goldfus, velitel výsadkářů, byl na dovolené doma a běhal ve své čtvrti severně od Tel Avivu. Pak uviděl video z jihu, na kterém teroristé zcela nerušeně projížděli městem.

    Aniž by čekal na rozkazy, běžel podle generála domů, převlékl se do uniformy a zamířil na jih.


    Vyzvedl zbraně a dva vojáky ze své základny ve středním Izraeli a obvolal přátele a kolegy, aby zjistil, co se děje.

    Zvedlo to jen několik z nich. Ze zbytku "nikdo skutečně nechápal celý obraz," řekl generál Goldfus v jednom rozhovoru.

    Rychlost, přesnost a rozsah útoku Hamásu uvedly izraelskou armádu do zmatku a ještě mnoho hodin poté byli civilisté odkázáni sami na sebe.

    Generál Goldfus uvedl, že na základě několika málo informací, které se mu podařilo získat, zamířil s vojáky do vesnice severně od Nahal Ozu a postupně se propracovávali na jih.

    Bylo kolem 10:00. Všude kolem něj byl masakr a zvěrstva.

    Silnice lemovaly mrtví Izraelci, vedle nich ležely trosky vyhořelých a převrácených aut.

    Na místě celonočního venkovního raveu zabili ozbrojenci odhadem 260 účastníků večírku.

    "Hořela těla," vzpomínal generál Goldfus, když viděl, jak na místě hoří.

    Útok Hamásu rozpoutal násilnou vřavu. Někteří obyvatelé Gazy se po prolomení nechráněné hranice vrhli přes ni a občas vysílali na svých telefonech, co právě dělají. Gazané rabovali a plundrovali domy, brali počítače, oblečení, nádobí, televizory a telefony, uvedli přeživší.

    V některých izraelských vesnicích byli obyvatelé upáleni zaživa ve svých domech, zatímco teroristé pronásledovali civilisty na každém kroku a hledali lidi, které by zajali a zabili. Prarodiče, batolata a devítiměsíční dítě byli zajati a odvezeni zpět do Gazy, někteří z nich se tísnili mezi únosci na motocyklech.

    A během většiny tohoto chaosu nebyla izraelská armáda téměř nikde vidět.

    Nedaleko kibucu Reim generál Goldfus řekl, že náhodou narazil na jiného vyššího velitele. Stejně jako on, i tento důstojník spěchal na místo činu instinktivně, bez jakýchkoli instrukcí, a shromáždil malou skupinu vojáků.

    Tam a tehdy oba muži vymysleli vlastní ad hoc strategii.

    "Tady nejsou žádné rozkazy," řekl generál Goldfus. "Řekl jsem: Vy to vezmete z tohoto místa a dál na jih - a já to vezmu z tohoto místa a dál na sever."

    Takto probíhala část izraelského protiútoku: vojáci nebo civilní dobrovolníci - včetně vysloužilých generálů ve věku kolem 60 let - se vrhli do regionu a dělali, co mohli.

    Israel Ziv, bývalý generál, dojel do nedaleké bitvy ve svém Audi.

    Yair Golan, zástupce náčelníka generálního štábu ve výslužbě a bývalý levicový zákonodárce, uvedl, že vzal zbraň a začal zachraňovat přeživší masakru na ravu, kteří se skrývali v nedalekém křoví.

    "Jsme vychováváni k tomu, abychom co nejrychleji utíkali k ohni," řekl generál Goldfus. "Abychom tam byli jako první."

    "To je v pořádku, jsme Židé.
    Zpravodajské centrum poblíž Gazy bylo jedním z prvních míst, která Izrael znovu dobyl.

    V pozdních ranních hodinách se vojáci a záložníci z různých jednotek dostali na základnu z různých směrů a přemohli deset ozbrojenců z Gazy, kteří si svůj smrtící útok natáčeli na video.

    Kamera připevněná na hlavě velitele Hamásu zachytila okamžik, kdy byl zastřelen. Kamera spadla a odrážela se po zemi. V okamžiku, kdy se video zastaví, je vidět, jak se velitel skácel na zem a odhalil své dlouhé vousy a řídnoucí vlasy.

    V jiných částech jižního Izraele přišly první oficiální posily od izraelského komanda, které podle vysokého izraelského důstojníka přiletělo ve vrtulnících.

    Následovaly je další jednotky speciálních operací, včetně izraelských námořních lachtanů a průzkumné jednotky vycvičené k operacím hluboko v nepřátelských liniích, nikoli na izraelské půdě.

    Někdy se komando spojilo s dobrovolníky bez neprůstřelných vest, kteří se vrhli do boje, aby zachránili rodinné příslušníky.

    Noam Tibon, bývalý generál, jel na jih se svou pistolí, aby se pokusil dobýt zpět kibuc Nahal Oz, kde byl uvězněn jeho syn Amir, novinář.

    V časném odpoledni se starší pan Tibon připojil k oddílu, který procházel kibuc dům po domu.


    V neděli odpoledne bylo několik vesnic a základen stále ještě nějak přítomno. Celá oblast bude plně zabezpečena až za několik dní.

    Paní Cherryová vyšla v sobotu kolem páté hodiny odpoledne z kibucu Nahal Oz a našla svůj dům vzhůru nohama, mikrovlnnou troubu vytrženou ze zdi, zásuvky vytržené ze skříněk a kaluž zasychající krve na podlaze.

    Dříve během dne slyšela v okolí svého domu přestřelku. Domnívala se, že v domě zemřel terorista - a že jeho zkrvavenou mrtvolu odnesli spolubojovníci.

    Někteří přeživší odmítli otevřít, a to i po příjezdu armády.

    Když vojáci dorazili k domu Oshrita Sabaga, dalšího obyvatele kibucu Nahal Oz, obávala se, že jde o převlečené teroristy.

    Ani poté, co se vojáci začali mezi sebou bavit hebrejsky, aby dokázali, kdo jsou, nebyla 48letá paní Sabagová přesvědčena.

    Teprve jejich židovské modlitby ji uklidnily.

    "'Je to O.K., je to O.K.,'" vzpomínala paní Sabagová na jejich slova. "Jsme Židé."Skrýt celý příspěvek

    • SpiritWar
      20:19 15.10.2023

      Neviem prečo ale keď to čitam mam pocit že hamas by vyvrazdil pol slovenska pokym by sa vsetci spametali.

      Neviem prečo ale keď to čitam mam pocit že hamas by vyvrazdil pol slovenska pokym by sa vsetci spametali.

      • leir
        08:18 16.10.2023

        Ne, zabral by ho a provedl převrat. Viz Krym.

        Ne, zabral by ho a provedl převrat. Viz Krym.

  • night
    17:22 15.10.2023

    Izraelský miliardář zaměstnával talentované Palestince. Hamás mu zavraždil ...Zobrazit celý příspěvek

    Izraelský miliardář zaměstnával talentované Palestince. Hamás mu zavraždil dceru

    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

  • 3pa3ck3
    16:55 15.10.2023

    Izrael obnovil dodávky vody do Gazy https://dennikn.sk/minuta/3627...

    Izrael obnovil dodávky vody do Gazy https://dennikn.sk/minuta/3627...

  • Iruka
    16:06 15.10.2023

    Další fakta o sobotním masakru Hamásu přibývají. Podle nalezených dokumentů měl Hamás měl velmi detailní info o pozicích izraelské armády. Věděl, kde má centrum vojenská rozvědka ...Zobrazit celý příspěvek

    Další fakta o sobotním masakru Hamásu přibývají. Podle nalezených dokumentů měl Hamás měl velmi detailní info o pozicích izraelské armády. Věděl, kde má centrum vojenská rozvědka (foto), do jedné z vojenských základen vstoupil pomocí výbušnin přes bránu, která nebyla hlídaná, rozmístili své ozbrojence na křížovatky, odkud čekali příjezd izr. posil, měli velmi detailní mapy kibuců (foto). Každý jednotlivý útok byl pečlivě rozpracován - útok na supermarket, jídelnu, školu, hřiště - a rozdělen mezi konkrétní bojové skupiny. Z dokumentů označených "Top Secret" u nalezených u mrtvých Hamásníků také vyplývá, že cílem této detailně naplánované operace bylo útočit na místa s velkou koncentrací dětí, vraždit a unášet civilisty, včetně dětí. Izrael čeká měsíce vyšetřování protože Hamás měl tak detailní info, že by nad tím "komukoliv z rozvědky spadla brada" (zdroj IDF) více zde:

    https://twitter.com/IrenaKalho...

    https://www.nytimes.com/2023/1... Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      16:29 15.10.2023

      Byli proste dobre pripraveni, intel jim fungoval, tady je uz par dni par fotek z dokumentu, ktere meli u sebe.

      https://twitter.com/SluzbyiOby...

      Byli proste dobre pripraveni, intel jim fungoval, tady je uz par dni par fotek z dokumentu, ktere meli u sebe.

      https://twitter.com/SluzbyiOby...

    • Jirosi
      16:49 15.10.2023

      Už se tu někteří začnou ptát, proč byli základny v bojové zoně bez ochrany? Respektive kdo ukoloval armadu, že má přestat chranit sebe, obyvatwlstvo, a co tím sledoval? To ...Zobrazit celý příspěvek

      Už se tu někteří začnou ptát, proč byli základny v bojové zoně bez ochrany?
      Respektive kdo ukoloval armadu, že má přestat chranit sebe, obyvatwlstvo, a co tím sledoval?

      To detailní info vytvoří člověk znalý google maps za den práce.
      Válku na UA sledujete pomalu online, a tady vás zaraží snímky z netu.Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        17:36 15.10.2023

        A zase levice místo, aby řešila situaci vyvolává hony na čarodějnice. Nevite nic o základnách a jejich ochraně. Rozhodně tu nebyly žádné bojové zóny. Vcelku víte kulové, ale už tu ...Zobrazit celý příspěvek

        A zase levice místo, aby řešila situaci vyvolává hony na čarodějnice. Nevite nic o základnách a jejich ochraně. Rozhodně tu nebyly žádné bojové zóny. Vcelku víte kulové, ale už tu halasně hledáte viníky. Typická levice zcancelovat a zničit je vaše nejoblíbenější taktika (anglický termín: reputation assassination). Ve férové diskusi totiž nemáte šanci uspět. Dokonce i izraelská levice je inteligentnější než vy a vstoupila do vlády národní jednoty.

        Trď jde o jedno jediné - vymazat Hamás z povrchu zemského. Tyhlety kecy si nechte na schůze své buˇňky progresivních liberálních intelektuálů.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          19:59 15.10.2023

          Spíše přenáší vinu za spáchané zločiny z agresoru na oběti.

          Spíše přenáší vinu za spáchané zločiny z agresoru na oběti.

        • Jirosi
          20:25 15.10.2023

          "Quetzal: A proč mlčí (a to nejen zastánci tvrdé linie)? Protože je to úplně jedno, v co teď lidí věří..." Ano, vám totiž nejde k viníky. Vám jde o to mít možnost povraždit pár ...Zobrazit celý příspěvek

          "Quetzal: A proč mlčí (a to nejen zastánci tvrdé linie)? Protože je to úplně jedno, v co teď lidí věří..."

          Ano, vám totiž nejde k viníky. Vám jde o to mít možnost povraždit pár Palestinců. Co na tom, že u toho umřou, nebo budou zmrzačeny další tisíce Židovských vojákú. To, že tim vyrobíte hromady dalšich teroristů vás taky netrapí.

          Vy jste totiž stejný jako kluci z Hammasu.

          Židé viní vladu, jen "teroristi" (návkové) z tepla Evropy se těší na další masakr.Skrýt celý příspěvek

          • Quetzal
            22:26 15.10.2023

            Jirosi neblbni, teď už fakt vaříš z vody. Mě osobně že jde o "možnost povraždit pár Palestinců"? Nic takového jsem nikde nepsal - stavíš klasického strawmana, protože ti prostě ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi neblbni, teď už fakt vaříš z vody. Mě osobně že jde o "možnost povraždit pár Palestinců"? Nic takového jsem nikde nepsal - stavíš klasického strawmana, protože ti prostě argumenty došly.

            Mě jde o jednu jedinou věc - aby izraelské ženy, děti i jejich otcové mohli v klidu žít ve své zemi - beze strachu ze všudypřítomného terorismu. A bohužel je evidentní, že bez likvidace Hamásu tohle nepůjde. Máš jiný názor? Tak ho dej do placu, ať můžeme diskutovat. Ale prosím přestaň plácat nesmysly, tady se totiž diskutuje.

            PS. To že ˇ"Židé viní vládu" je v návalu emocí pochopitelné. Právě proto je potřeba to nestranné do detailu jdoucí vyšetřování, aby se zjistilo, jak k tomu všemu došlo. Právě proto to naprosto není argument - pletete emocionální reakci do situace, kde je potřeba racionálně a nestranně zkoumat všechny informace. A ty v tuhle chvíle nemá nikdo - ani Mossad nebo izraelská vláda - a už vůbec ne běžný Izraelec nebo snad my.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            22:48 15.10.2023

            Quetzal: Vy hlavně nikde o žadném vyšetřování, hledání vyníků, odpovědnosti z toho co else stale nevoláte. Každého co jen naznačí, že by se neměla preventivně zklivdovat ...Zobrazit celý příspěvek

            Quetzal: Vy hlavně nikde o žadném vyšetřování, hledání
            vyníků, odpovědnosti z toho co else stale nevoláte.
            Každého co jen naznačí, že by se neměla preventivně zklivdovat minimalně Gaza okamžite urážíte.
            Ano, ono totiž žadné vyšetřování neproběhlo. Ale vy už máte jasno.

            To není nával emocí, ale ty jednotky mění pozice před jejich očima. Oni maji sami zk ze služby. Takže, nelze okecat kolik kde měli sil. A kolik jich tam být mělo.
            Takové pohádky si můžete hlásat v teple EU. Jak se tu poukazuje na druhou stranu.

            Sice nemáte informace. Ale to nevadí...Skrýt celý příspěvek

        • Shania
          22:19 15.10.2023

          A ted si predstav, ze by izrael me inteligentni vedeni co by zabezpecilo svoje uzemi a limitovalo zatim udery na gazu... tim co delaji ted proste validuji demostrace milionu ...Zobrazit celý příspěvek

          A ted si predstav, ze by izrael me inteligentni vedeni co by zabezpecilo svoje uzemi a limitovalo zatim udery na gazu...

          tim co delaji ted proste validuji demostrace milionu muslimu po celem svete, protoze uz to neni o tom co udelali oni, ale co dela Izrael jim a zapad je v tom podporuje...

          kdyby nemuseli pulku gazy srovnat se zemi, tak jednak tech demonstrujicich bylo podstatne min a byla by to hlavne demonstrace schvalujici terorismus.

          Nemluve o politickem kapitalu co z toho mohli ziskat...Skrýt celý příspěvek

          • Quetzal
            22:57 15.10.2023

            Shanio, a teď si představte, že libovolné území prostě nejde zabezpečit bez použití síly - pokud proti vám stojí teroristický protivník bez jakýchkoliv zábran. Je to vidět všude - ...Zobrazit celý příspěvek

            Shanio, a teď si představte, že libovolné území prostě nejde zabezpečit bez použití síly - pokud proti vám stojí teroristický protivník bez jakýchkoliv zábran. Je to vidět všude - od Pakistánu až po Evropu. Všude se dějí teroristické útoky a všude se po nich dozvíte, že policie a bezpečnostní služby dotyčné(ho) sledovala (kvůli výrazné radikalizaci), ale nebyl důvod ho zatknout nebo jinak omezit na svobodě. Dokud totiž svým teroristickým útokem neporuší zákony, tak zákon stojí na jeho straně.

            A takových zradikalizovaných kandidátů teroru v každé zemi sleduje policie tisíce. Jak poznáte, který z nich se stane násilným teroristou? NIJAK!

            Takže bez ohledu na inteligenci musí Izrael trpělivě budovat obranu a být připravený, že každé obranné opatření bude jednou proraženo a bude potřeba ho změnit a přizpůsobit novému nebezpečí. Ono se totiž velmi blbě připravuje na nebezpečí, které ještě neznáte, protože ještě neexistuje, víte?

            A demonstrace na podporu muslimských teroristů budou vždy a všude za všech okolností, protože naprostá většina z 1,7 miliardy muslimů tyto teroristy bezvýhradně podporuje. A čím větších zvěrstev se dopustí tím vlastně víc. A muslimové jsou prakticky v každé zemi na světě. I ta naše muslimská minimenšina a jejich místní užiteční idioti byli dnes na Václaváku. Takže COKOLIV udělá IZRAEL, stejně vždycky bude kritizován a obdobně COKOLIV udělají muslimští teroristé (i kdyby použili ZHN), stejně budou nadšeně oslavováni.Skrýt celý příspěvek

          • Shania
            23:54 15.10.2023

            Pises tu, ze se musi Hamas vymazat z povrchu zemskeho.. Hamas je soucasti populace a i kdyby vymazali celou tuhle generaci, velmi rychle je nahradi nova. Takze maximalne tam ...Zobrazit celý příspěvek

            Pises tu, ze se musi Hamas vymazat z povrchu zemskeho..

            Hamas je soucasti populace a i kdyby vymazali celou tuhle generaci, velmi rychle je nahradi nova.

            Takze maximalne tam vlitnou, zlikviduji tunely, zabavi zbrane co najdou, zabijou ty co budou chtit bojovat a pak co? Budou to tam okupovat a dekady posilat brance na smrt a vyrabet teroristy jeste rychlejsim tempem? Nebo to opusti a palestinci se vrati do ruin a budou jeste vic nasrani a odhodlani srovnat ucty...

            Pokud chteji Izraelci zlikvidovat Hamas, tak hrubou silou se jim to rozhodne nepovede.Skrýt celý příspěvek

      • CerVus
        19:05 15.10.2023

        Tak oni ochranu měli. Na záběrech je krásně vidět ten palesticni tak proklínaný pěti metrový plot i tanky nebo BVP. Jenže prvek překvapení je prvek překvapení. Brána na základnu ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak oni ochranu měli. Na záběrech je krásně vidět ten palesticni tak proklínaný pěti metrový plot i tanky nebo BVP. Jenže prvek překvapení je prvek překvapení. Brána na základnu měla sotva 2 metry (a bůh ví jestli byla vůbec zavřená) takže při troše štěstí se dostali přez vchod dříve než si obránci uvědomili, že se něco děje. A jestli má jedna předsunutá základna takovou bezpečnostní díru, tak se dá čekat, že na tom byly ostatní podobně.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          20:50 15.10.2023

          Žadný plot bez ochrany obránců utočníky nezadrží. Většina vyřazene techniky nebyla u plotu. Ale odstavená na základnách. Bezpečnostní díra bylo neobsazení pozic vojáky ve službě. ...Zobrazit celý příspěvek

          Žadný plot bez ochrany obránců utočníky nezadrží.
          Většina vyřazene techniky nebyla u plotu. Ale odstavená na základnách.

          Bezpečnostní díra bylo neobsazení pozic vojáky ve službě. To není náhoda. Vojáci nikde na světě nemohou svévolně opouštět pozice. Vojáci IDF neměli plán pro připad zničení tanku, IFV, proraženi plotu, zničení pozorovatelen?

          Taková technická kolik času by měla zabrat posádce tanku likvidace několika nechránéných vozidel?

          Hammas dobil zakladny IDF, přesto nejsou tisice mrtvých, unesených vojáků. Tu fakticky tvoří zlomek postižené populace. Tedy kdo vlastně hlídal 2,5m lidi v Gaze?
          Co by se stalo kdyby do útoku nasadil Hammas 10-100x víc sil?
          To by někteři dorazily až do Libanonu?

          Tady neselhala jedna základna. Ale cely systém obrany.
          Pak jsou tu přiběhy, kde stačilo otevřit skady zbraní, a žadný masakr židů se nekonal.Skrýt celý příspěvek

  • conservative carp
    14:04 15.10.2023

    https://www.idnes.cz/zpravy/do... Tohle bude pro Víta asi bolehlav: jak zabránit nepokojům, kvůli ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.idnes.cz/zpravy/do...
    Tohle bude pro Víta asi bolehlav: jak zabránit nepokojům, kvůli kterým by strana přišla o přízeň voličů a % v průzkumech veř. mín. a zároveň nepřijít o přízeň aktivistů a mainstream. médií; no a pak o své lajky na sítích.
    Soudruzi se postupně zamotávají do vlastnich sítí.Skrýt celý příspěvek

  • night
    13:55 15.10.2023

    Teroristi z Hamasu zabili aj preživšiu holokaustu zo Slovenska. Gina Smetach, rodená Regina Grünsteinová, sa narodila v roku 1933 v Nemeckej Porube v okrese Michalovce. Jej telo ...Zobrazit celý příspěvek

    Teroristi z Hamasu zabili aj preživšiu holokaustu zo Slovenska. Gina Smetach, rodená Regina Grünsteinová, sa narodila v roku 1933 v Nemeckej Porube v okrese Michalovce. Jej telo našli v pred jej domom v kibuci Kisuffim, len pár kilometrov od Pásma Gazy.

    „Počas holokaustu sa ukrývala. Chytili ju a dňa 11. januára 1945 ju deportovali z Hlohovca do koncentračného tábora v Seredi. Následne bola odtransportovaná do Geta Terezín. Prežila holokaust. Zavraždili ju teroristi z Pásma Gazy,“ informuje na Facebooku Múzeum holokaustu v Seredi.

    Obec Nemecká Poruba bola neskôr premenovaná na Porubu pod Vihorlatom.

    O jej zabití už predtým informoval oficiálny profil pamätníku Terezín.

    https://dennikn.sk/minuta/3626... Skrýt celý příspěvek

    • RiMr71
      14:00 15.10.2023

      ...může si za to i tak trochu sama. Měla si je držet od těla na délku natažené ...Zobrazit celý příspěvek

      ...může si za to i tak trochu sama. Měla si je držet od těla na délku natažené paže.
      https://www.novinky.cz/clanek/...

      Ať odpočívá v pokoji a její vrazi ať "odpočívají" třeba v tunelech pod Gazou...Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        16:21 15.10.2023

        Humor tak černý, že by mohl sbírat bavlnu se tu zřejmě nenosí. Připomínka je sice případná, ale fakt černočerná.

        Humor tak černý, že by mohl sbírat bavlnu se tu zřejmě nenosí. Připomínka je sice případná, ale fakt černočerná.

        • RobS
          17:35 15.10.2023

          To patří k té primátorce Kolína nad Rýnem nebo rimrovi?

          To patří k té primátorce Kolína nad Rýnem nebo rimrovi?

          • Quetzal
            18:44 15.10.2023

            Vlastně asi k obojímu. Ale u primátorky je to bohužel humor nechtěný. Jeden z mých převládajících pocitů z těchto dnů a globální podpory Gazy neboli Hamasu je ten, že sleduju ...Zobrazit celý příspěvek

            Vlastně asi k obojímu. Ale u primátorky je to bohužel humor nechtěný. Jeden z mých převládajících pocitů z těchto dnů a globální podpory Gazy neboli Hamasu je ten, že sleduju sebevraždu západní civilizace v přímém přenosu.

            A než začnou levičáci pokřikovat něco o tom, že Gaza není Hamas. Tak
            za 1) Gazané si Hamás zvolili ve volbách - zvolili radikály proti "umírněnému" Fatahu. Takže mají tu radikální politiku, kterou chtěli.

            za 2) všichni ti dementi a užiteční idioti podporující na Západě palestinské Araby - pokud by tedy skutečně měli na srdci dobro palestinských Arabů a nikoliv zničení Izraele - pak by demonstrovali za zákaz Hamasu. Byly by masové demostrace od Pekingu po Londýn a všude by se křičelo - "Pryč s Hamasem! Pryč s nelidskými zrůdami a vrahy!"

            Proč? Protože je to jen a jen Hamas, které palestinští Arabové mají dnes co děkovat za průser, ve kterém se nacházejí. Nebýt akcí Hamásu v naprostém klidu by dnes a denně jezdili do Izraele pracovat a vydělávat a mohli by se vzdělávat, aby se z nich stali ti doktoři a inženýři, o které my tady v Evropě tolik stojíme. Jim ale jde jen o zničení Izraele, a tak dál ničí sami sebe a svou budoucnost svých dětí. "Mír nebude, dokud Arabové budou víc nenávidět Izrael, než milovat životy svých dětí." Golda Meir (myslím)Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      20:13 15.10.2023

      Už to dementovali, ide len o zhodu mien. To ale nič na obludnosti činu nemení.

      Už to dementovali, ide len o zhodu mien. To ale nič na obludnosti činu nemení.

  • Erich
    13:17 15.10.2023
    • Pavka
      13:41 15.10.2023

      Myšlenka: z pohledu nezúčastněného pozorovatele/konzumenta jsou takovéto online záběry/informace super, na druhou strnu se ukázalo, že na Ukrajině z toho obě strany moc nadšené ...Zobrazit celý příspěvek

      Myšlenka: z pohledu nezúčastněného pozorovatele/konzumenta jsou takovéto online záběry/informace super, na druhou strnu se ukázalo, že na Ukrajině z toho obě strany moc nadšené nebyly.Skrýt celý příspěvek

      • Erich
        13:59 15.10.2023

        Souhlas. Jinak ono to asi nebude úplně LIVE, některé záběry se tam opakují. Btw ta Merkava vypadá fakt dobře.

        Souhlas. Jinak ono to asi nebude úplně LIVE, některé záběry se tam opakují. Btw ta Merkava vypadá fakt dobře.

    • RiMr71
      14:12 15.10.2023

      Zdá se, že se počasí umoudřilo. Tak dobrý lov a minimum ztrát (které ovšem když vidím ty haldy M113 malé nebudou :( ).

      Zdá se, že se počasí umoudřilo. Tak dobrý lov a minimum ztrát (které ovšem když vidím ty haldy M113 malé nebudou :( ).

  • TN12
    12:26 15.10.2023

    Na tohohle autora jsem se těšil: Jan Fingerland pro Lidovky: Jomkipurský masakr 2023 1. strana https://ibb.co/1MXrvBn... 2. strana nově (1. část): https://ibb.co/3k6DfWn... 2. strana ...Zobrazit celý příspěvek

    Na tohohle autora jsem se těšil: Jan Fingerland pro Lidovky: Jomkipurský masakr 2023
    1. strana https://ibb.co/1MXrvBn...
    2. strana nově (1. část): https://ibb.co/3k6DfWn...
    2. strana nově (2. část): https://ibb.co/0FyzWBs... Skrýt celý příspěvek

    • leir
      15:58 15.10.2023

      Nešla by ta druhá strana nafotit znovu?

      Nešla by ta druhá strana nafotit znovu?

      • TN12
        21:10 15.10.2023

        Hotovo, v původní zprávě.

        Hotovo, v původní zprávě.

  • Iruka
    12:11 15.10.2023

    Propalestinští demonstranti se hádají s protalibánskými demonstranty v pohodlíčku prohnilé západní Kanady sedíc ve zbrusu novém americkém trucku a vše si natáčí na poslední model ...Zobrazit celý příspěvek

    Propalestinští demonstranti se hádají s protalibánskými demonstranty v pohodlíčku prohnilé západní Kanady sedíc ve zbrusu novém americkém trucku a vše si natáčí na poslední model iPhonu ...

    https://twitter.com/CarymaRule... Skrýt celý příspěvek

  • Kepke
    09:38 15.10.2023

    Andrej Žiarovský k aktuálnym otázkam konfliktu Izrael - Palestína.. Ale aj rozbor konfliktov z minulosti
    https://youtu.be/uev2UUmCbas?s...

    Andrej Žiarovský k aktuálnym otázkam konfliktu Izrael - Palestína.. Ale aj rozbor konfliktov z minulosti
    https://youtu.be/uev2UUmCbas?s...

  • HumInt
    09:03 15.10.2023

    IDF čaká na lepšie počasie bez mrakov aby mohli pozemnú operáciu podporovať zo vzduchu: https://twitter.com/IntelDoge/... IDF zverejnil dočasný koridor ...Zobrazit celý příspěvek

    IDF čaká na lepšie počasie bez mrakov aby mohli pozemnú operáciu podporovať zo vzduchu:

    https://twitter.com/IntelDoge/...

    IDF zverejnil dočasný koridor pre civilistov
    https://twitter.com/lookner/st... Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      09:17 15.10.2023

      Spíše nechávají Hammas pěkně do měkka podusit ve vlastní šťávě.

      Spíše nechávají Hammas pěkně do měkka podusit ve vlastní šťávě.

      • Falko
        10:36 15.10.2023

        Tiež si myslím, že sú to zastieracie manévre a zaútočia, keď to nebudú čakať.

        Tiež si myslím, že sú to zastieracie manévre a zaútočia, keď to nebudú čakať.

      • salatnik
        13:32 15.10.2023

        To si nemyslím, mobilizácia je strašne drahá vec a každý jeden deň ide vážne do peňazí, to sa nebude dlho naťahovať.

        To si nemyslím, mobilizácia je strašne drahá vec a každý jeden deň ide vážne do peňazí, to sa nebude dlho naťahovať.

        • RobS
          15:58 15.10.2023

          Myslím, že peníze jsou poslední co Izraelce právě teď zajímá...

          Myslím, že peníze jsou poslední co Izraelce právě teď zajímá...

  • TN12
    08:59 15.10.2023

    Zbyněk Petráček, osobní výběr ze světového tisku (Lidovky). Polemika o drastičnosti záběrů z útoku: https://ibb.co/N9m96dT...

    Zbyněk Petráček, osobní výběr ze světového tisku (Lidovky). Polemika o drastičnosti záběrů z útoku: https://ibb.co/N9m96dT...

    • conservative carp
      09:24 15.10.2023

      Ono to s tímto na 1.pohled asi nesouvisí, ale souvisí. T. Breton, bafuňář EU takto sdéluje pokyny soukromým firmám X nebo Meta (osobně je nemusím), např. tento pokyn: "Informujte ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono to s tímto na 1.pohled asi nesouvisí, ale souvisí. T. Breton, bafuňář EU takto sdéluje pokyny soukromým firmám X nebo Meta (osobně je nemusím), např. tento pokyn:
      "Informujte můj tým bez odkladu o opatřeních, která jste přijal proti šíření tohoto deep-fake obsahu i v souvislosti s nadcházejícími volbami v Polsku, Nizozemsku, Litvě, Belgii, Chorvatsku, Rumunsku, Rakousku a s volbami do Evropského parlamentu,“ nařídil Breton Zuckerbergovi."
      Představa, že nějaký tým tohohle joudy posuzuje, jestli nápravná opatření ohledně cenzury jsou v pořádku, je děsivá.
      Ještě věřím, že nejbližší volby do EP tyhle čížky vymetou do zapomnění, ale obávam se , že je pozdě, tah na instituce těchto "liberálů" už splnil úkol a zvrátit to nebude tak snadné.
      https://www.lupa.cz/aktuality/... Skrýt celý příspěvek

  • liberal shark
    08:46 15.10.2023

Načítám diskuzi...

Stránka 55 z 67