VÁLKA V IZRAELI

VÁLKA V IZRAELI
Izraelská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce v Izraeli.

Nahlásit chybu v článku


Stránka 57 z 74
Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • conservative carp
    20:02 19.10.2023

    Rozhovor s postarším Izraelcem, bezpeč.poradcem Danem Schueftanem , asi 2 roky starý, čast 1: "...Existuje na Bl. Východě nějake dlouhodobé řešení? Křížovky maji řešení, na Bl. ...Zobrazit celý příspěvek

    Rozhovor s postarším Izraelcem, bezpeč.poradcem Danem Schueftanem , asi 2 roky starý, čast 1:
    "...Existuje na Bl. Východě nějake dlouhodobé řešení?
    Křížovky maji řešení, na Bl. vých. řešení nejsou. Zde je klíčovým slovem odstrašování. Chcete-li odstrašování říkat mír, říkejme mu mír. Ale bojujeme s palestinci 100 let a předpokládám, že dalšich 100 let budeme. Je to nepříjemné, ale řekl bych to tahle: v Oklahomě mají tornada, na Bl.vých. máme války. Je obydlen lidmi, kteří demokracii atd.
    uznavaji jen v menšině. Palestinci jsou lidé nezodpovědní, navíc proti nám maji potřebu bojovat. Je to nepřijemné, ale musíte se naučit s tím žít...."Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      20:06 19.10.2023

      To je asi najtriezvejšie zhodnotenie situácie a dobrý plán do budúcnosti. Nič lepšie nevymyslíme. Hlavne treba zabrániť, aby svoj boj prenášali do iných častí sveta.

      To je asi najtriezvejšie zhodnotenie situácie a dobrý plán do budúcnosti. Nič lepšie nevymyslíme. Hlavne treba zabrániť, aby svoj boj prenášali do iných častí sveta.

      • RiMr71
        21:01 19.10.2023

        ...no koukaje na záběry z Londýna a dalších evropských měst, je na nepřenesení už trochu pozdě... bohužel...

        ...no koukaje na záběry z Londýna a dalších evropských měst, je na nepřenesení už trochu pozdě... bohužel...

        • HumInt
          21:40 19.10.2023

          Všetko sa dá riešiť, ak sa chce.

          Všetko sa dá riešiť, ak sa chce.

          • Lyšák
            21:54 19.10.2023

            Žel bohu se v Evropě ještě nechce....
            A mám obavy, že až budou "Evropané" donuceni "chtít", už půjde opravdu o přežití....

            Žel bohu se v Evropě ještě nechce....
            A mám obavy, že až budou "Evropané" donuceni "chtít", už půjde opravdu o přežití....

        • Diver007
          21:47 19.10.2023

          Já na západě pár let žil a konkrétně v Anglii bylo pozdě už před 20 lety a šlo bohužel už o nevratný stav :( celá západní EU je už v háji a brzy to bude asi i tady.

          Já na západě pár let žil a konkrétně v Anglii bylo pozdě už před 20 lety a šlo bohužel už o nevratný stav :( celá západní EU je už v háji a brzy to bude asi i tady.

  • danny
    17:51 19.10.2023

    Jestli tomu dobře rozumím, americké a britské vrtulníkové lodě by už měly být (nebo v nejbližších hodinách) v operačním dosahu pásma Gazy. Pak by dávala tak do dvou dnů smysl ...Zobrazit celý příspěvek

    Jestli tomu dobře rozumím, americké a britské vrtulníkové lodě by už měly být (nebo v nejbližších hodinách) v operačním dosahu pásma Gazy. Pak by dávala tak do dvou dnů smysl operace na záchranu rukojmích koordinovaná se vstupem pozemních sil.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      20:47 19.10.2023

      Napřed je potřeba vědět, kde ti rukojmí jsou. Takové operace se mohou pěkně zvrtnout.

      Napřed je potřeba vědět, kde ti rukojmí jsou. Takové operace se mohou pěkně zvrtnout.

  • ruleta
    16:46 19.10.2023

    Asi neumim anglicky, ale chape nekdo to video IAF hlavne ta cast o odpalu tech raket? Rikaj v ni, ze byly vystreleny "from the area of the hospital" a pritom to video ukazuje, ...Zobrazit celý příspěvek

    Asi neumim anglicky, ale chape nekdo to video IAF hlavne ta cast o odpalu tech raket?

    Rikaj v ni, ze byly vystreleny "from the area of the hospital" a pritom to video ukazuje, ze ta raketa nez asi selhala uletela kilometry(???).

    https://twitter.com/IAFsite/st... Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      17:42 19.10.2023

      Ve videu píšou, že jde "IAF záznam okolí nemocnice ukazuje, že selhavší raketu odpálila teroristická organizace Islámský džihád."
      Nepíšou, že byla vystřelená z areálu nemocnice.

      Ve videu píšou, že jde "IAF záznam okolí nemocnice ukazuje, že selhavší raketu odpálila teroristická organizace Islámský džihád."
      Nepíšou, že byla vystřelená z areálu nemocnice.

      • ruleta
        17:49 19.10.2023

        Tohle je v tom video v tech titulcich: "A barrage of about 10 rockets were fired by Islamic Jihad from the area of the Hospital reports of an explosion were received at the ...Zobrazit celý příspěvek

        Tohle je v tom video v tech titulcich:

        "A barrage of about 10 rockets were fired by Islamic Jihad from the area of the Hospital
        reports of an explosion were received at the Hospital at the same time".Skrýt celý příspěvek

        • Erich
          17:57 19.10.2023

          area of the hospital bude spíš myšleno jako čtvrť, než jako areál nemocnice. Aspoň myslím.

          area of the hospital bude spíš myšleno jako čtvrť, než jako areál nemocnice. Aspoň myslím.

        • otecko
          18:03 19.10.2023

          Ten hřbitov, ze kterého střílel Hamás (či Islámský džihád) patří do areálu nemocnice, tak jsem to pochopil z jiných příspěvků na twitru.

          Ten hřbitov, ze kterého střílel Hamás (či Islámský džihád) patří do areálu nemocnice, tak jsem to pochopil z jiných příspěvků na twitru.

          • Blejk
            21:49 19.10.2023

            To je panečku nemocnice, má i vlastní hřbitov :-).

            To je panečku nemocnice, má i vlastní hřbitov :-).

          • Ján Paliga
            22:09 19.10.2023

            No Blejku, ak doktor zlyhá, nemajú to ďaleko ...

            No Blejku, ak doktor zlyhá, nemajú to ďaleko ...

          • Blejk
            22:56 19.10.2023

            to Ján: Nebo to může být nemocnice na hřbitově...pro jistotu, kdyby se někomu, z těch kdo tam odpočívaj, udělalo líp. V tom kraji má vstávání z mrtvých určitou tradici :-).

            to Ján: Nebo to může být nemocnice na hřbitově...pro jistotu, kdyby se někomu, z těch kdo tam odpočívaj, udělalo líp. V tom kraji má vstávání z mrtvých určitou tradici :-).

    • Quetzal
      17:48 19.10.2023

      a ještě říká, že jako odpaliště pro salvu asi deseti raket bylo použito okolí nemocnice - už to je válečný zločin - jaké překvapeni! Autorovi - Islámskému džihádu - se jedna z ...Zobrazit celý příspěvek

      a ještě říká, že jako odpaliště pro salvu asi deseti raket bylo použito okolí nemocnice - už to je válečný zločin - jaké překvapeni! Autorovi - Islámskému džihádu - se jedna z raket vymkla z rukou a (při odpalu) trefila parkoviště. Nic víc. Vlastně jo - těch arabských odpalů, co spadnou zpátky na civilisty v Gaze jsou údajně stovky. Další příklad arabského terorizování vlastního obyvatelstva. (Nejspíš se brzy dozvíme, že je to vina Izraele, protože jeho celní politika neumožňuje dovážet technologie k výrobě dostatečně kvalitních raket a ty pak nefungují, jak mají)Skrýt celý příspěvek

  • SpiritWar
    16:17 19.10.2023

    Taketo zverstvá pachali teroristi z hamasu. https://twitter.com/GibisVB/st... Uz som to povedal, toto je ovela horsie ako ...Zobrazit celý příspěvek

    Taketo zverstvá pachali teroristi z hamasu.
    https://twitter.com/GibisVB/st...
    Uz som to povedal, toto je ovela horsie ako 11septemberSkrýt celý příspěvek

    • Peacemaker
      17:04 19.10.2023

      Bohužel tohle dělali třeba Češi Němcům po válce. Proto vůbec nerozporuji to, že by to mohla být pravda. A zvěrstva to jsou neobhajitelná. Vysvětlitelná však tou mírou nenávisti, ...Zobrazit celý příspěvek

      Bohužel tohle dělali třeba Češi Němcům po válce. Proto vůbec nerozporuji to, že by to mohla být pravda. A zvěrstva to jsou neobhajitelná. Vysvětlitelná však tou mírou nenávisti, která v tamější společnosti je. Nenávisti oboustranné.Skrýt celý příspěvek

      • antalab
        17:26 19.10.2023

        Viete uviest priklad, kedy Izraelci mucili palestinskych civilistov tak, ze im odsekavali prsty a vypichovali oci? Kedy unasali ich deti? Konkretne priklady poprosim.

        Viete uviest priklad, kedy Izraelci mucili palestinskych civilistov tak, ze im odsekavali prsty a vypichovali oci? Kedy unasali ich deti? Konkretne priklady poprosim.

        • Peacemaker
          17:45 19.10.2023

          Takhle ono je celkem jedno, jestli člověka zabijete nožem nebo leteckou pumou. Výsledek je stejný.

          Takhle ono je celkem jedno, jestli člověka zabijete nožem nebo leteckou pumou. Výsledek je stejný.

          • Quetzal
            18:02 19.10.2023

            A v tom se právě tragicky mýlíte Peacemakere. Když zabíjíte v obranné válce proti agresorovi - tak zabíjíte legitimně na ochranu života a svobody své, své rodiny, svého ...Zobrazit celý příspěvek

            A v tom se právě tragicky mýlíte Peacemakere. Když zabíjíte v obranné válce proti agresorovi - tak zabíjíte legitimně na ochranu života a svobody své, své rodiny, svého společenství. Agresor je v neprávu a zabíjí nelegitimně a proto je po válce trestán (je-li poražen) a akce typu bombardování Hamburku, Berlína i Drážďan jsou akceptovány jako nutnost naší obrany.

            Oproti tomu veškeré zabíjení ze strany agresora je neakceptovatelné a to ani nemluvím o děsivostech, kterých se dopouští Hamás.

            Vaše neschopnost rozeznat mezi válkou obrannou a útočnou mě děsí.

            Výsledek totiž není stejný. Pokud já zabiju agresora a ochráním rodinu a svobodu, tak výsledkem jsou štastní lidé, kteří uhájili svá základní práva a svobody (viz třeba Charta OSN nebo naše základní listina práv a svobod). A to je spravné, pozitivní a chvályhodné. Pokud zvítězí agresor (třeba dnes Rusko) zničí dobytou společnost, zničí svobody obyvatel čili zotročí je a většinou je také okrade o cokoliv, co mu přijde pod ruku. Rusové - typický případ agresivní dobyvačné války.

            A pokud tento rozdíl nechápete, tak hluboce selháváte jako lidská bytost a to je děsivé.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            06:36 20.10.2023

            Quetzal: To se spíše mýlite vy. I Hitler vedl obranou válku, stejně dnes Putin. Uder Izraele na sve sousedy, byl take preventivni. Když chcete jde zduvodnit vše. Bombardovani ...Zobrazit celý příspěvek

            Quetzal: To se spíše mýlite vy.

            I Hitler vedl obranou válku, stejně dnes Putin.
            Uder Izraele na sve sousedy, byl take preventivni.

            Když chcete jde zduvodnit vše.

            Bombardovani za WW2 je akceptovan, protože v té době jsme ještě neznaly dopady těchto uderů. Dnes už vime, že přínos je malí, zatim co vůle bojovat se spíše utvrzuje.

            Neschopnost rozlusovat mezi útočnou a obranou válkou je spíše váš problém. Vy hodnotíte valku podle toho kdo ji vede. Ne, zda je obraná/útočná.

            Uvědojujete si co delaly SS, Gestapo, atd lidem?

            Ehm jako, že RF by neoslala vítězství?
            Jak vypadaly USA po vyhře valky proti terosimu?

            Vy nedokažete vůbec posuzovat, divat se z ruznych uhlu, atd. Což, je zcela zasadni pro vynašení soudů.Skrýt celý příspěvek

      • Erich
        19:37 19.10.2023

        Pissmaker - Češi po válce řezali dětem hlavy? Upalovali je za živa? Máte zdroj?

        Pissmaker - Češi po válce řezali dětem hlavy? Upalovali je za živa? Máte zdroj?

        • Peacemaker
          21:39 19.10.2023

          Tak je mi jedno, v čem se vy konkrétně vyžíváte. Jestli v nepotvrzených řezáních hlav dětem nebo jiném aktu. Češi si krom obyčejných hromadných poprav oblíbili uřezávání uší, ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak je mi jedno, v čem se vy konkrétně vyžíváte. Jestli v nepotvrzených řezáních hlav dětem nebo jiném aktu. Češi si krom obyčejných hromadných poprav oblíbili uřezávání uší, genitálií, vypichování očí, upalování atd. Masakr v Postoloprtech jako vrchol ledovce je celkem zpracovaný. Pokud chcete literární zpracování, tak se jukněte třeba na Škvoreckého román Zbabělci. Přeji hezkou zábavu.Skrýt celý příspěvek

          • Diver007
            21:50 19.10.2023

            Jste dobytek, to se jinak napsat nedá. Těch 350 tisíc Čechů se předtím v koncentračních táborech asi zabilo samo, že jo? Prase.

            Jste dobytek, to se jinak napsat nedá. Těch 350 tisíc Čechů se předtím v koncentračních táborech asi zabilo samo, že jo? Prase.

          • Lyšák
            22:16 19.10.2023

            Jak dlouho bude takový hajzlík urážet náš národ, než bude umlčen?
            (Pro pořádek myslím tuto diskusi...)

            Jak dlouho bude takový hajzlík urážet náš národ, než bude umlčen?
            (Pro pořádek myslím tuto diskusi...)

          • periot
            23:11 19.10.2023

            Lyšák/Diver007 - takže zmíňka o naší nehezhé části historie je urážka a dotyčný by měl dostat ban? Buďto nevíte co se v té době dělo, nebo se chováte jako příkladný rusák na ...Zobrazit celý příspěvek

            Lyšák/Diver007 - takže zmíňka o naší nehezhé části historie je urážka a dotyčný by měl dostat ban? Buďto nevíte co se v té době dělo, nebo se chováte jako příkladný rusák na topwaru překrucující historii.Skrýt celý příspěvek

          • Diver007
            23:58 19.10.2023

            Periot/pissmaker: kauzalita, znáte? Příčina/důsledek? Co bylo dřív? Slepice/vejce nebo holokaust/odsun? Jste zasraný dobytkové oba dva.

            Periot/pissmaker: kauzalita, znáte? Příčina/důsledek? Co bylo dřív? Slepice/vejce nebo holokaust/odsun? Jste zasraný dobytkové oba dva.

          • periot
            01:12 20.10.2023

            Diver007 - přesně kvůli takhle primitivním názorům jako tu předvádíte vznikají po světě nekonečné války. Němci tu delali nekonečný svinstva a proto si potom statisíce jejich ...Zobrazit celý příspěvek

            Diver007 - přesně kvůli takhle primitivním názorům jako tu předvádíte vznikají po světě nekonečné války. Němci tu delali nekonečný svinstva a proto si potom statisíce jejich civilistů zasloužili mučení, znásilňování, popravy a koncentráky?

            Mimochodem přesně tohle se teď děje v Izraeli. Zvěrstva dělaná jednou stranou podněcují zvěrstva té druhé tak dlouho, že už je docela jedno čím to vlastně začalo. Být vy palestinec, tak se určitě připojíte k hamasu, protože Izrael vám přece bombarduje zemi a zabíjí lidi ne?Skrýt celý příspěvek

          • Erich
            02:43 20.10.2023

            Pissmaker/Pochcánek ty ubohej sráči já se v ničem nevyžívám.

            Pissmaker/Pochcánek ty ubohej sráči já se v ničem nevyžívám.

          • Erich
            03:00 20.10.2023

            Pissmaker/Pochcánek Na wiki se píše o minimálně 763 mrtvých z toho 5 chlapců, členů hitlerjugend. Nic o genitáliích jsem se nedočetl. Ale zkusím dohledat, já se totiž naší historie ...Zobrazit celý příspěvek

            Pissmaker/Pochcánek Na wiki se píše o minimálně 763 mrtvých z toho 5 chlapců, členů hitlerjugend. Nic o genitáliích jsem se nedočetl. Ale zkusím dohledat, já se totiž naší historie nebojím. Moje rodina byla vždy na té správné straně a nikdo se ničeho takového nedopustil. Jinak šlo prostě o excesy, odsun němců nebyl prvotně plánován jako genocida! A v tom je tvůj příměr lichý. Palestinci stejně jako náckové chtějí Židy do jednoho zabít. Jestli tohle nechápeš odmítám se s tebou dál o čemkoliv bavit a už na tebe ubožáku nebudu reagovat.Skrýt celý příspěvek

          • Peacemaker
            05:54 20.10.2023

            To chce klid. Nechci tu rozebírat taková zvěrstva a kdo co dělal a nedělal. A samozřejmě toho nebyl schopen každý Čech a rovněž takové věci není schopen dělat každý Palestinec. ...Zobrazit celý příspěvek

            To chce klid. Nechci tu rozebírat taková zvěrstva a kdo co dělal a nedělal. A samozřejmě toho nebyl schopen každý Čech a rovněž takové věci není schopen dělat každý Palestinec. Spíše jde o to, kam člověka dokáže dohnat nenávist spojená s mocí.Skrýt celý příspěvek

  • Bravo78
    16:14 19.10.2023

    Další díl pořadu Rozstřel. Kdyby se Izrael choval jako europarlament, už by neexistoval, říká David Shorf: ...Zobrazit celý příspěvek

    Další díl pořadu Rozstřel. Kdyby se Izrael choval jako europarlament, už by neexistoval, říká David Shorf: https://www.idnes.cz/zpravy/za... Skrýt celý příspěvek

    • #SportovecZbynek
      02:23 20.10.2023

      Proč zde sdilite článek z bulváru?
      Tomuto platku bych nevěřil ani kdyby psali, že tráva je zelená.

      Proč zde sdilite článek z bulváru?
      Tomuto platku bych nevěřil ani kdyby psali, že tráva je zelená.

  • Bravo78
    16:12 19.10.2023

    Panu Tomáši Bendlovi v současné době chodí výhružky smrti od našich českých lidí, gratuluji ... Odkaz na pořad Rozstřel: ...Zobrazit celý příspěvek

    Panu Tomáši Bendlovi v současné době chodí výhružky smrti od našich českých lidí, gratuluji ... Odkaz na pořad Rozstřel: https://www.idnes.cz/zpravy/do... Skrýt celý příspěvek

    • RiMr71
      18:11 19.10.2023

      Ode mne jim kdysi nechodily výhružky, ale pravidelné příspěvky. Ale to už je pryč, jsou pro mne nepodporovatelní.
      Našel jsem si jiný český subjekt na podporu.

      Ode mne jim kdysi nechodily výhružky, ale pravidelné příspěvky. Ale to už je pryč, jsou pro mne nepodporovatelní.
      Našel jsem si jiný český subjekt na podporu.

    • conservative carp
      19:31 19.10.2023

      "Řekneme-li to upřímně, tak pokud neobnoví dodávky a neotevře se hraniční přechod Rafáh, tak se to nezmění.“ Souhlas, není důvod, aby jim v adekvátní míře nepomohl Egypt. Izrael ...Zobrazit celý příspěvek

      "Řekneme-li to upřímně, tak pokud neobnoví dodávky a neotevře se hraniční přechod Rafáh, tak se to nezmění.“
      Souhlas, není důvod, aby jim v adekvátní míře nepomohl Egypt. Izrael tuto povinnost už od 7.10. nejpozději jednoznačně nemá.Skrýt celý příspěvek

    • Lyšák
      22:31 19.10.2023

      Zaujalo mne hned na začátku rozhovoru, že ošetřují hlavně střelná zranění a popáleniny. A zároveň, samozřejmě hlavně ženy a děti z těch zavalených budov... Sakra, Izrael má buď ...Zobrazit celý příspěvek

      Zaujalo mne hned na začátku rozhovoru, že ošetřují hlavně střelná zranění a popáleniny. A zároveň, samozřejmě hlavně ženy a děti z těch zavalených budov... Sakra, Izrael má buď nějakou zázračnou zbraň, která prvně postřílí obyvatelé domu a pak ho strhne, anebo se nám právě přiznal, že vlastně ošetřují hlavně bojovníky Hamázu. Gratuluji.Skrýt celý příspěvek

  • liberal shark
    15:52 19.10.2023

    Zrovna jsem zachytil na YT zprávu od DCM Global že v Gaze probíhají boje mezi Hammasem a OOP. OOP se nelíbí, že Hammas brání obyvatelstvu v evakuaci na jih.

    Zrovna jsem zachytil na YT zprávu od DCM Global že v Gaze probíhají boje mezi Hammasem a OOP. OOP se nelíbí, že Hammas brání obyvatelstvu v evakuaci na jih.

  • Marlow
    14:45 19.10.2023

    Lide co to tam podrobne sleduji delsi dobu se shodli ze Izrael stale pomalu ale jiste pokracuje v usili odsud palestince vytlacit. Jsou obcany druhe kategorie i na okupovanem ...Zobrazit celý příspěvek

    Lide co to tam podrobne sleduji delsi dobu se shodli ze Izrael stale pomalu ale jiste pokracuje v usili odsud palestince vytlacit. Jsou obcany druhe kategorie i na okupovanem zapadnim brehu, Izraelsti osadnici si mohou vuci nim dovolit hodne, palestinci opacne nic... Ja Hamas rozhodne nehajim, ale nenapadlo Vas nekdy ze takhle fanaticka nenavist a odpor muze mit i urcite velmi lidske duvody? Protoze doposud alespon zde ve foru ale i v CR velmi prevazuje spise dehumanizace.
    Zide byli temer vyhlazeni civilizovanym evropskym narodem (a nejen jednim - bylo jich vic..) s krestanskymi koreny. Neni to ani 100 let. Ted celi tomu samemu sentimentu v Izraeli v uplne jinem kulturnim a nabozenskem kontextu.. Nemohlo by to treba uplne nahodou byt i trosku tim ze NEKTERI zide se povazuji za vice hodnotne nez ostatni? Ze si svou historii a bibli vykladaji velmi spatne? Buh chrani toho kdo se mu bezpodminecne odda, ne toho kdo jeho ochranu a podporu bere jako samozrejmost protoze se narodil v zidovske rodine.
    V soucasne Izrealske vlade jsou i cistokrevni - v podstate zidovsti naciste. A ty tam nekdo volil... Pokud ma nekdo problemy se sousedy kamkoliv se pohne a po case mu vsude usiluji o zivot vybizi to imho k urcite sebereflexi. Ale co ja vim... Po tom silenstvi holocaustu se takovehle reci hodne dlouho asi nehodily s ohledem k tolika nevinnym obetem. Ale bohuzel vypada to ze Zidovske a jine zeny a deti proste umirat neprestanou dokud si jejich otcove a bratri neco neuvedomi. Nebo sousedi. Urcite ne vsichni jsou takovi ale bohuzel maji ted i vetsinu ve vlade takze jich tam nebude malo.
    Co si presne v Izraeli predstavuji ze se stane? Postupne Araby z uzemi ktere si historicky narokuji vystipou? Ti kterych se to tyka tohle evidentne vedi a ti kteri zustali jsou z velke casti ti kteri radsi umrou nez by tohle akceptovali a jejich potomci. Jen v Gaze zije 2,5 mil lidi. Co presne tam ted IDF muze vubec delat? Hamas tam pred lety vyhral volby, od te doby mozna mnozi ochladli ale mozna ne.. Co presne ma byt likvidace Hamasu? Hamas nenosi uniformy, je jen jednim z mnoha uskupeni vychazejicich z odporu a nenavisti. Zabiji vsechny kteri neodejdou? I kdyby nejak IDF dovedla do jedineho identifikovat a zabit kazdeho clena Hamas, coz si neumim predstavit jak, ukonci tim nasili? Vyresi neco? Vyhnat je nema kam - nikdo je neprijme.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      15:25 19.10.2023

      A Kefalín, co je to "čistokrevný židovský nacista"? Můžete prosím i jmenovat, abychom věděli, co a koho máte přesně na mysli? A ne Arabové v Izraeli nejsou občany druhé kategorie ...Zobrazit celý příspěvek

      A Kefalín, co je to "čistokrevný židovský nacista"? Můžete prosím i jmenovat, abychom věděli, co a koho máte přesně na mysli?

      A ne Arabové v Izraeli nejsou občany druhé kategorie - mají svoje politické zastoupení, jsou v Knesetu a jediné, co nemusí je sloužit v armádě. Nemusí, ale můžou - a dělají to. Třeba Drůzové zcela běžně. Ale i jiní. https://www.nbcnews.com/news/w...
      A ne Západní břeh a Gaza nejsou principiálně palestinská území. Jsou součástí cca 20% Britského mandátu Palestina, která připadla Izraeli. 80% dostali Arabové a udělali z toho Jordánsko. Část Arabů se ale rozhodla, že na území přířknutém Izraeli zůstane. A část z této části se rozhodla, že zůstane v Izraeli jako jeho normální občané a dnes je jich 2 milióny a tvoří cca 20% procent obyvatel. To je ale překvapení, co?

      Komukoliv se v Gaze nelíbí, může se vystěhovat kamkoliv na světě. To ale moc nefunguje, protože tito gazanští Arabové, se vystěhovat nechtějí. Oni nechtějí normálně žít v míru. Oni chtějí zabíjet Židy. To deklarovali minimálně už tím, že hromadně ve volbách volí Hamás. A druhak to nefunguje, protože kamkoliv se přistěhuje větší množství palestinských Arabů, tam nastávají násilnosti, terorismus a převraty (např v Jordánsku a Libanonu), takže je nikde nechtějí. Kdyby se chovali jako slušní lidé, mohli by slušně žít v Gaze nebo kdekoliv jinde. To však bohužel nemají v plánu.

      A ne palestinští Arabové, co bojují proti Izraeli nebojují za svobodu, nýbrž jejich jediným cílem je zničení Izraele a vyhlazení všech Židů. Hamás to má přímo ve svých základních dokumentech a Fatah to dlouho měl taky, ale Izrael prohlásil, že s Fatahem jednat nebude, dokud toto ustanovení nezruší, takže už tam formálně není. Lze ale velmi pochybovat, že o to neusilují stejně i bez klauzule.Skrýt celý příspěvek

      • Peacemaker
        15:44 19.10.2023

        Pravděpodobně jste neviděl plán OSN schválený roku 1947 na rozdělení Palestiny. Ani plán území získané Izraelem po první arabsko-izraelské válce. A asi ani nevíte okupaci ...Zobrazit celý příspěvek

        Pravděpodobně jste neviděl plán OSN schválený roku 1947 na rozdělení Palestiny. Ani plán území získané Izraelem po první arabsko-izraelské válce. A asi ani nevíte okupaci Západního břehu po šestidenní válce iniciované Izraelem a o izraelských osadách na jeho území. Pak byste se neuchyloval k alternativním faktům.Skrýt celý příspěvek

        • CerVus
          16:04 19.10.2023

          Tak to byli arabové kteří odmítli tu velkorysou nabídku OSN na založení státu, která jim tehdy přiřkla třetinu území historicky náležející židům. Už jen fakt, že ta území byla tak ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak to byli arabové kteří odmítli tu velkorysou nabídku OSN na založení státu, která jim tehdy přiřkla třetinu území historicky náležející židům.
          Už jen fakt, že ta území byla tak chaoticky rozdělená a pro Izrael dlouhdobě neudržitelná je úsměvný.Skrýt celý příspěvek

          • Peacemaker
            16:20 19.10.2023

            Úsměvná je spíše argumentace o území historicky náležející Židům. Putinova argumentace ohledně Ukrajiny je podobná... Arabové neodmítli velkorysou nabídku, protože pro ně opravdu ...Zobrazit celý příspěvek

            Úsměvná je spíše argumentace o území historicky náležející Židům. Putinova argumentace ohledně Ukrajiny je podobná... Arabové neodmítli velkorysou nabídku, protože pro ně opravdu velkorysá nebyla. Podobně byli Čechoslováci proti velkorysé nabídce odstoupení Sudet.... Pravdu máte v tom, že původní plán OSN neskýtal pro Izrael funkční území, ale to není oporou pro obsazování stále dalšího území.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            19:20 19.10.2023

            Izrael nemá s Palestinou podepsánu smlouvu o uznání hranic, kdežto Putin ji s Ukrajinou podepsanou má, ty demagogu.

            Izrael nemá s Palestinou podepsánu smlouvu o uznání hranic, kdežto Putin ji s Ukrajinou podepsanou má, ty demagogu.

          • Jirosi
            08:31 20.10.2023

            V rode 1938 dostala CSR také velkorysou nabídku, že si Ceši mohou zalozit svuj stát na 2/3 uzemi dnešní CR. CSR ji přijala, ale většina to nazvala Mnichovským diktatem, kterému ...Zobrazit celý příspěvek

            V rode 1938 dostala CSR také velkorysou nabídku, že si Ceši mohou zalozit svuj stát na 2/3 uzemi dnešní CR.
            CSR ji přijala, ale většina to nazvala Mnichovským diktatem, kterému jsme meli vzdorovat.
            Měli jsme, ale kliku v následné světové válce. Po ni došlo k obnově CR v pudovních hranicích.

            Že, to neni paralelam. Možná není, ale Židovský stát v těchto zemích nebyl od antiky. Proti tomu, země koruny České byli po staletí pod vládou německych říší.Skrýt celý příspěvek

        • Diver007
          18:02 19.10.2023

          Kdyby romové měli na programu jen a pouze vyhlazení Čechů, každé gheto by bylo oplocené plotem pod el. proudem. Obhajujete něco co se naprosto obhajovat nedá.

          Kdyby romové měli na programu jen a pouze vyhlazení Čechů, každé gheto by bylo oplocené plotem pod el. proudem. Obhajujete něco co se naprosto obhajovat nedá.

          • Marlow
            10:30 20.10.2023

            To pozor. Ja to neobhajuji.

            To pozor. Ja to neobhajuji.

        • otecko
          18:14 19.10.2023

          Tak ta rezoluce OSN byla šitá velmi, velmi horkou jehlou zpoza oceánu kdy Evropany užíralo svědomí co dovolili Hitlerovi udělat s Židy. Tak to chtšěli rychle smést ze stolu a moc ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak ta rezoluce OSN byla šitá velmi, velmi horkou jehlou zpoza oceánu kdy Evropany užíralo svědomí co dovolili Hitlerovi udělat s Židy. Tak to chtšěli rychle smést ze stolu a moc nepřemýšleli, byť Angláni měli Palestinu pod svpou správou a viděli, co se mezi tamními Židy a Palestinci děje, jak se melou. Bomba byla uložena v rezoluci č. 181, dále jen a jen bouchá.Skrýt celý příspěvek

        • Erich
          18:31 19.10.2023

          Aha takže za šestidenní válku mohou Židé, za ty dvě Arabsko-Izraelské války asi taky. A druhou světovou válku a holokaust mají na svědomí Čechoslováci protože si dovolili ustavit ...Zobrazit celý příspěvek

          Aha takže za šestidenní válku mohou Židé, za ty dvě Arabsko-Izraelské války asi taky. A druhou světovou válku a holokaust mají na svědomí Čechoslováci protože si dovolili ustavit samostatný stát. Je mi z vás na blití.Skrýt celý příspěvek

      • Marlow
        17:19 19.10.2023

        Ben Gvir treba?

        Ben Gvir treba?

        • Quetzal
          18:07 19.10.2023

          Neznám ho, ale přečtu si. Ale stále neodpovídáte na otázku:

          Z toho co dělá a řiká - co ho činí “čistokrevným nacistou”???

          Neznám ho, ale přečtu si. Ale stále neodpovídáte na otázku:

          Z toho co dělá a řiká - co ho činí “čistokrevným nacistou”???

          • Marlow
            10:29 20.10.2023

            Jeho zivotopis do ted.

            Jeho zivotopis do ted.

    • GlobeElement007
      15:40 19.10.2023

      Děláš klasickou chybu, posuzuješ věci evropským pohledem a předpokládáš, že všichni lidé mají stejný žebříček hodnot, jako my. Nemají. Navštívil jsem hodně zemí po celém světě a ...Zobrazit celý příspěvek

      Děláš klasickou chybu, posuzuješ věci evropským pohledem a předpokládáš, že všichni lidé mají stejný žebříček hodnot, jako my.
      Nemají. Navštívil jsem hodně zemí po celém světě a mohu tě ujistit, že my na západě jsme pro většinu lidí na této planetě v podstatě nepochopitelní Marťani. Oni žijí jinak, uvažují jinak, mají jiné hodnoty.

      Židé i Arabi žili v Osmanské říši ve stejném podřízeném postavení. Po jejím pádu vybublal na povrch arabský i židovský nacionalismus, ale s opačnými cíli. Zatímco cílem sionismu bylo obnovit židovský stát a o arabské státy se nestaral, cílem arabského nacionalismu bylo vzniku židovského státu zabránit a vytvořit zpočátku velkou arabskou říši a po opuštění panarabismu alespoň území dnešního Izraele pohltit. O nějaké Palestince nešlo, těm bylo zpočátku i zakázáno (ze strany arabských států) o nějakou samostatnost usilovat.

      Současná arabská podpora Hamasu nesměřuje k vytvoření Palestiny, ale ke zničení Izraele. To je všechno. Nejde jim o životy Palestinců, jde jim o smrt Židů.

      Ano, existuje dost Palestinců, kteří by fakt chtěli vlastní stát. A alespoň některým z nich je jasné, že terorismus k tomu nepovede, přesně naopak, Izrael nikdy nepřipustí, aby s ním sousedil stát, který chce Židy vyvraždit. Jenomže je i dost Palestinců, typicky nyní Hamas, kteří nejsou použiti svými povětšinou náboženskými sponzory k vytvoření samostatného státu, ale jen ke zničení Izraele. A vlastně jim to i vyhovuje.

      No a v samotném Izraeli jsou tři skupiny. Jedna sekulární, více-méně pragmatická, která je nakloněna vzniku Palestiny, ale jen takové, která bude pod kontrolou IDF. Tato frakce nechce Palestině předat kontrolu nad hranicí s Jordánskem, protože se bojí pašování zbraní, ale je ochotna jednat o postupné autonomii Palestiny až po možný vznik státu.
      Druhá, tvořená ortodoxními Židy, neuznává samotný Izrael, protože podle jejich výkladu bible nemají Židé právo na svůj stát, dokud nepřijde Mesiáš.
      No a třetí, nábožensky-nacionalistická zas odmítá stát palestinský, protože tzv. západní břeh je pro ně Judea a Samaří a to je země daná jim bohem.

      Izrael může udělat hodně pro to, aby se dohodl s Fatahem a Palestinci skutečně usilujícími o vytvoření státu. Ale nemůže udělat vůbec nic pro to, aby nějak vyšel s arabskými extremisty, jejichž cílem je zničení Izraele. Ovce se může dohodnou s krávou, kde se bude která pást, ale nedohodne se s vlkem, co bude k obědu. Hamas je ten vlk. Tady jednoduše není žádné řešení, kromě jeho fyzické likvidace.Skrýt celý příspěvek

      • Marlow
        17:01 19.10.2023

        Vlk je i ta “nabozensko-nacionalisticka” cast Izraelcu. Minimalne. Jak se do les vola, tak se z lesa ozyva. Cim si vysvetlujete ten antisemitismus v krestanske evrope cca tech 100 ...Zobrazit celý příspěvek

        Vlk je i ta “nabozensko-nacionalisticka” cast Izraelcu. Minimalne. Jak se do les vola, tak se z lesa ozyva. Cim si vysvetlujete ten antisemitismus v krestanske evrope cca tech 100 let zpatky? Ktery vedl az k temer k jejich vyhlazeni? A druha vec - ta likvidace Hamasu - to si predstavujete jak presne?Skrýt celý příspěvek

    • CerVus
      15:56 19.10.2023

      Izraeli vyhovuje status quo, který tam do teď panoval.

      Izraeli vyhovuje status quo, který tam do teď panoval.

      • GlobeElement007
        18:48 19.10.2023

        Nevyhovuje, ale je to zatím nejlepší stav od roku 1948. 15 let míru.

        Nevyhovuje, ale je to zatím nejlepší stav od roku 1948. 15 let míru.

      • Sano
        19:04 19.10.2023

        to uz po 7.10. neplati.

        to uz po 7.10. neplati.

      • Jirosi
        10:45 20.10.2023

        Jak ten status definujete?
        Protože, nic takoveho nebylo. Izrael stavěl další osady.

        Jak ten status definujete?
        Protože, nic takoveho nebylo. Izrael stavěl další osady.

  • danny
    13:47 19.10.2023

    Jak dlouho myslíte, že může Izrael udržovat mobilizované jednotky ve stavu připravenosti? Náklady pro ekonomiku musí být astronomické. Když ji vyhlásili, čekal jsem, že budou chtít ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak dlouho myslíte, že může Izrael udržovat mobilizované jednotky ve stavu připravenosti? Náklady pro ekonomiku musí být astronomické. Když ji vyhlásili, čekal jsem, že budou chtít vše vyřešit v řádu dnů. Proto přikročili k masivní mobilizaci, aby se nepřítel neměl šanci přesunovat a účinně organizovat odpor. Nyní to ale vypadá, že se plánování operace poněkud komplikuje a oddaluje.

    Další věc, která mě překvapila, tak značná koncentrace spojeneckých sil ve Středozemním moři. Čekal bych, že se část sil bude spíše soustředit na Perský záliv, kvůli odrazení Íránu. Ale naopak, řada jednotek se z této oblasti přemísťuje.Skrýt celý příspěvek

    • Peacemaker
      14:02 19.10.2023

      Náklady budou samozřejmě obrovské. A s pozemní operací budou mnohem větší. Pokud pozemní operace vůbec bude. Nebýt zásahu americké diolomacie, která chce situaci deeskalovat, tak ...Zobrazit celý příspěvek

      Náklady budou samozřejmě obrovské. A s pozemní operací budou mnohem větší. Pokud pozemní operace vůbec bude. Nebýt zásahu americké diolomacie, která chce situaci deeskalovat, tak už jsou Izraelci v Gaze. Ale může to otevřít pandořinu skříňku.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        14:07 19.10.2023

        Možná že IDF mají jiné úmysly a s tím obrovským pozemním útokem jenom blufují.

        Možná že IDF mají jiné úmysly a s tím obrovským pozemním útokem jenom blufují.

        • danny
          14:21 19.10.2023

          Jj, začínám připouštět tuhle variantu. Že je to buď bluf nebo odklad na nátlak Američanů. Těm se teď asi eskalace taky úplně nehodí.

          Jj, začínám připouštět tuhle variantu. Že je to buď bluf nebo odklad na nátlak Američanů. Těm se teď asi eskalace taky úplně nehodí.

          • Západňan
            15:30 19.10.2023

            A kdy bude lepší příležitost se s Hamásem konečně vypořádat? Vždyť to není nic jiného než umělé prodlužování konfliktu. Hamás nepřestane chtít Židy povraždit, tudíž jediným řešením ...Zobrazit celý příspěvek

            A kdy bude lepší příležitost se s Hamásem konečně vypořádat? Vždyť to není nic jiného než umělé prodlužování konfliktu. Hamás nepřestane chtít Židy povraždit, tudíž jediným řešením je zničit Hamás.Skrýt celý příspěvek

        • DanCZer
          14:58 19.10.2023

          Neblafují. Jen ta příprava (logistika) zabere dost času. Na to že nezaútočí bych nevsadil ani zlámanou grešli. Utrpěla jejich pověst neporažených a oni si nemohou dovolit nechat ...Zobrazit celý příspěvek

          Neblafují. Jen ta příprava (logistika) zabere dost času. Na to že nezaútočí bych nevsadil ani zlámanou grešli. Utrpěla jejich pověst neporažených a oni si nemohou dovolit nechat takový útok bez odpovědi. Arabové rozumí jen síle a proto k zásahu dojde.Skrýt celý příspěvek

      • Západňan
        15:27 19.10.2023

        Chce se mi zvracet. To je opravdu neuvěřitelné. Pořád deeskalovat, deeskalovat, deeskalovat! Kolik podobných útoků teroristů má Izrael ještě zkousnout, než se bude moci s teroristy ...Zobrazit celý příspěvek

        Chce se mi zvracet. To je opravdu neuvěřitelné. Pořád deeskalovat, deeskalovat, deeskalovat! Kolik podobných útoků teroristů má Izrael ještě zkousnout, než se bude moci s teroristy vypořádat? Kdy konečně dostane volnou ruku? Podobní "filozofové" jako Vy by se snažili dohodnout i s "panem Hitlerem" a chtěli by získat na svou německý národ, poblázněný nacismem.

        Skutečně si lidé neuvědomují, že v poměru k počtu obyvatel se tento pogrom ze strany Hamásu rovná 40000 - 45000 mrtvých Američanů 11. září? I tehdy se v USA objevovaly hlasy "nuke them till they glow". Jak by asi Američané reagovali, kdyby 11. září bylo skutečně zabito 45000 jejich spoluobčanů.

        Západ je zřejmě opravdu ztracen. Západní elity se předhánějí v sebemrskačství a úplně ztratily vůli bojovat. Kdy naposledy Západ bojoval s cílem zvítězit? Za 2. světové války. A to bojovaly západní země proti sobě!Skrýt celý příspěvek

        • SpiritWar
          16:05 19.10.2023

          Oproti 11 septembru je to este horsie o to, akym sposobom to bolo spachane a tym kto bol obetov a kde sa to odohravalo.
          Podobny hrozny cin sposobil len breivik.

          Oproti 11 septembru je to este horsie o to, akym sposobom to bolo spachane a tym kto bol obetov a kde sa to odohravalo.
          Podobny hrozny cin sposobil len breivik.

      • krizzdenek
        15:46 19.10.2023

        Často je lepší chvíli přemýšelt, než prostě reagovat. A to není v Tel Avivu dělají.

        Často je lepší chvíli přemýšelt, než prostě reagovat. A to není v Tel Avivu dělají.

    • HumInt
      15:20 19.10.2023

      K zásahu dôjde, teraz nechajú Hamas dusiť sa vo vlastnej šťave. IDF sa potrebuje pripraviť na prípadný masívny útok zo strany Hizballáhu. Otázka je, či Gazu len zničia a nechajú ...Zobrazit celý příspěvek

      K zásahu dôjde, teraz nechajú Hamas dusiť sa vo vlastnej šťave. IDF sa potrebuje pripraviť na prípadný masívny útok zo strany Hizballáhu. Otázka je, či Gazu len zničia a nechajú tak, alebo sa tam budú snažiť zaviesť nejakú formu priamej alebo nepriamej správy.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      15:29 19.10.2023

      Myslím, že Izrael zůstane mobilizovaný tak dlouho, jak bude potřeba. Přežití vlastních rodin je pro ně důležitější. Klidně možná vypíšou válečnou půjčku tak, jak se to dělo za ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslím, že Izrael zůstane mobilizovaný tak dlouho, jak bude potřeba. Přežití vlastních rodin je pro ně důležitější. Klidně možná vypíšou válečnou půjčku tak, jak se to dělo za druhé světové a asi i jiných válek. Izrael má určitě dobrý finanční rating.

      Izrael tuhle válku prostě musí vyhrát. To už je obehraná a velmi děsivá poučka - Izrael může vyhrát válek kolik chce, ale prohraje pouze jednou.Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    13:31 19.10.2023

    "Bidenovo ministerstvo vnitra přijalo bývalou mluvčí OOP Nejwu Aliovou na pozici referentky pro rozhodování o žádostech o azyl na americkém celním a imigračním úřadě - tedy na ...Zobrazit celý příspěvek

    "Bidenovo ministerstvo vnitra přijalo bývalou mluvčí OOP Nejwu Aliovou na pozici referentky pro rozhodování o žádostech o azyl na americkém celním a imigračním úřadě - tedy na pozici, která rozhoduje o tom, kdo bude do Ameriky vpuštěn jako "žadatel o azyl" a kdo bude vynechán.
    Krvežíznivá, teroristy podporující nenávistnice k Židům, která řídí americký imigrační systém.."

    ...taková čubka by měla chodit kanálama (v Gaze)... mrkněte na ten její post.
    https://t.me/beholdisraelchann...

    Sunak přifrčel náklaďákem
    https://t.me/beholdisraelchann...
    Měl by si doma trochu udělat pořádek s tou Barbarskou Bolševickou Cystou...


    "Shrňme tedy Bidenovu návštěvu:

    - Izrael nesmí dát Hizballáhu preventivní úder.
    - Je zakázáno okupovat pásmo.
    - Byli jsme varováni před poškozováním civilistů.
    - Biden si vynutil zavedení "humanitární pomoci" a uvolnil tlak blokády.
    - USA poskytnou Palestincům (jimiž zvolený Hamás drží i americká rukojmí!!! pozn. RiMr) pomoc ve výši 100 milionů dolarů.
    - Šest miliard dolarů Íránu nebylo zmrazeno.
    - Administrativa bude i nadále tvrdit, že "neexistují žádné přímé důkazy" o íránském podílu na útoku, čímž před americkým veřejným míněním ochrání pokračování své katastrofální politiky v IDF.
    - Postoj Spojených států je takový, že většina Palestinců, kteří hlasovali pro Hamás, jej ve skutečnosti nepodporuje.
    - Biden zopakoval svou víru v řešení dvou států.

    Na druhou stranu:
    - Dostali jsme štědrý balíček pomoci (který zároveň prohloubí naši vojenskou závislost na Američanech).
    - Do oblasti připluly dvě letadlové lodě s deklarovaným cílem zabránit Hizballáhu v útoku (ale pod podmínkou, že ani my nezaútočíme. Souhlasili jsme).
    - "Prohloubila se spolupráce" (to znamená, že američtí představitelé byli našroubováni do našich rozhodovacích procesů, abychom nerozhodovali o ničem, co není jimi schváleno).
    - Objali jsme se.

    ve zkratce:
    Biden zablokoval jakoukoli cestu k jednoznačnému vítězství Izraele, což by našim nepřátelům jasně ukázalo, že jsme slabí a závislí na jiných. Vskutku historická návštěva. Významně přispěl k vychýlení rovnováhy sil v regionu v náš neprospěch.

    A jako dezert:
    Nikdo neřekl nic o tom, že včera podle jaderné dohody vypršela omezení íránského balistického programu. Jak symbolické.

    (Gadi Taub)"
    https://t.me/beholdisraelchann...

    O jednu prasečí hlavu míň:
    "Zpráva v Gaze: Terorista Džihád Muhizen, velitel národních bezpečnostních sil Hamásu v pásmu Gazy, byl zabit při útoku našich jednotek ve čtvrti Šejch Radván."
    https://t.me/beholdisraelchann...

    Můj exučitel angličtiny - Ir žijící zde, byl bezvadný volnomyšlenkářský usměvavý týpek, ale jak došlo na otázky Izraele/Palestiny, tak se změnil v doslova nenávistný antisemitský kanál (jako kanál na zvratky a hovna) a opakoval, že Gaza si prožívá to samé, co si prožívali Irové a že by měli židy vypráskat "ven". A když jsem se ptal kam jako teda, tak říkal "třeba do moře, židi jsou zlo lidstva".
    "Ireland to give Palestinians 13 million euros in aid."
    https://t.me/beholdisraelchann... Skrýt celý příspěvek

  • miba
    12:46 19.10.2023

    kdyz jsem hned po utoku napsal, ze v pozadi budou iranci (odplata za generala+”ponizeni pri zpravodaj.akcich” + oddaleni sblizeni arab.sveta s izraelem) a vatnici (rozmelneni ...Zobrazit celý příspěvek

    kdyz jsem hned po utoku napsal, ze v pozadi budou iranci (odplata za generala+”ponizeni pri zpravodaj.akcich” + oddaleni sblizeni arab.sveta s izraelem) a vatnici (rozmelneni pomoci+pozornosti + zamestnani isr svymi problemy, aby vubec nebylo pomysleni (ani neofi) na pomoc ua + mala ropna/plyn.krize pro zapad), tak se ozvali lidi, ze nesmysl
    iranci se priznali sami, rus pres prevod krypta neprimo
    https://zpravy.aktualne.cz/zah... Skrýt celý příspěvek

    • danny
      13:26 19.10.2023

      To, že má někdo z něčeho prospěch a rád to popíchne, ještě není důkazem, že za tím stojí a je hlavním iniciátorem. Navíc mám dost pochybností o tom, že by Hamás byl jen tak ochoten ...Zobrazit celý příspěvek

      To, že má někdo z něčeho prospěch a rád to popíchne, ještě není důkazem, že za tím stojí a je hlavním iniciátorem. Navíc mám dost pochybností o tom, že by Hamás byl jen tak ochoten někoho poslouchat, a když tak zrovna některého z hlavních podezřelých.

      Pro Rusy je hlavním benefitem nejen odpoutání pozornosti a odčerpání zdrojů na podporu Ukrajiny. Ale hlavně další nabourání pracně budované jednotné fronty pro odsouzení ruského chování. Značná část zemí globálního Jihu s Palestinci více či méně sympatizuje a na jedné straně odsuzování, na druhé schvalování a podpora (z jejich pohledu) obdobného chování, není to, co by přispívalo ochotě podpořit Západ v nějakém vynucování sankcí, odsudkům na půdě OSN atd...Skrýt celý příspěvek

      • miba
        13:31 19.10.2023

        rusove nikdy za posl.70 let nebyli u uspesnych akci primo do neceho zatazeni - vzdy jen neprimo (jen u afg a kuby sli na to hrr a tak to i dopadlo; cisteni v ramci vars.sml.bylo ...Zobrazit celý příspěvek

        rusove nikdy za posl.70 let nebyli u uspesnych akci primo do neceho zatazeni - vzdy jen neprimo (jen u afg a kuby sli na to hrr a tak to i dopadlo; cisteni v ramci vars.sml.bylo delani poradku v domacnosti)
        stejne tak nepotrebuji delat plany pro hamas - stacit mensi podpora a postrkovani- ty kornety atd. se neobjevily v gaze bez vedomi rus..Skrýt celý příspěvek

  • DanCZer
    12:30 19.10.2023

    Další rozhovor s Davidem Shorfem: https://www.idnes.cz/zpravy/za...

    Další rozhovor s Davidem Shorfem: https://www.idnes.cz/zpravy/za...

  • Bravo78
    11:50 19.10.2023

    Snažím se najít "statistiku" obětí útoku z 7.10. včetně věku. Zatím nacházím jenom kusé informace, kdyby byl někdo úspěšnější prosím odkaz do komentáře. Seznam obětí teroru vede ...Zobrazit celý příspěvek

    Snažím se najít "statistiku" obětí útoku z 7.10. včetně věku. Zatím nacházím jenom kusé informace, kdyby byl někdo úspěšnější prosím odkaz do komentáře. Seznam obětí teroru vede Jewish Virtual Library, ale soupis z 7.10. tam z pochopitelných důvodů ještě není ... https://www.jewishvirtuallibra... Skrýt celý příspěvek

  • Bravo78
    11:25 19.10.2023

    Mezinárodní oběti útoku Hamásu 7. října Ve většině případů jde o lidi s dvojím občanstvím. Údaje vychází z různých dní, kdy země o zavraždění svých ovčanů informovaly. Je proto ...Zobrazit celý příspěvek

    Mezinárodní oběti útoku Hamásu 7. října
    Ve většině případů jde o lidi s dvojím občanstvím. Údaje vychází z různých dní, kdy země o zavraždění svých ovčanů informovaly. Je proto možné, že se celkové počty budou upřesňovat.
    Ovčané jsou překlep redakce ... Převzato z Novinky . cz

    Argentina - 7 obětí, 15 nezvěstných,
    Ázerbajdžán - 7 obětí,
    Bělorusko - 3 oběti, 1 nezvěstný,
    Brazílie - 3 oběti,
    Česká republika - 1 oběť,
    Čína - 4 oběti, 6 zraněných, 2 nezvěstní,
    Estonsko - 1 oběť,
    Filipíny - 3 oběti, 3 nezvěstní,
    Francie - 17 obětí, 15 nezvěstných,
    Irsko - 1 oběť,
    Itálie - 3 unesení,
    Kambodža - 1 oběť,
    Kanada - 5 obětí, 3 nezvěstní,
    Kolumbie - 1 oběť, 1 nezvěstný,
    Mexiko - 2 unesení,
    Německo - 8 unesených rukojmí,
    Nepál - 10 obětí, 4 zranění, 1 nezvěstný,
    Paraguay - 2 nezvěstní,
    Peru - 2 oběti, 1 nezvěstný,
    Portugalsko - 1 oběť, 1 zraněný, 4 unesení,
    Rakousko - 1 oběť, dva nezvěstní,
    Rumunsko - 4 oběti,
    Rusko - 16 obětí, 8 nezvěstných,
    Spojené Království - 6 obětí, 10 zraněných,
    Srí Lanka - 2 nezvěstní,
    Španělsko - 1 oběť,
    Švýcarsko - 1 oběť,
    Tanzánie - 2 nezvěstní,
    Thajsko - 24 obětí, 16 zraněných,
    Turecko - 1 oběť,
    Ukrajina - 7 obětí, 9 zraněných, 9 nezvěstných,
    USA - 30 obětí, 13 nezvěstných občanů.Skrýt celý příspěvek

  • Iruka
    10:37 19.10.2023

    Pravá ruka vyzývá ke genocidě, levá ruka k zastavení genocidy? Asi se ten mladý muž ještě nerozhodl. Mimochodem v Rakousku toto stačí k zákazu ...Zobrazit celý příspěvek

    Pravá ruka vyzývá ke genocidě, levá ruka k zastavení genocidy? Asi se ten mladý muž ještě nerozhodl. Mimochodem v Rakousku toto stačí k zákazu demonstrace.

    https://twitter.com/HarykLimit...

    https://uk.news.yahoo.com/rive... Skrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    10:24 19.10.2023

    Tak i BBC to lhaní nevydržela a musela před fakty sehnout hlavu. Informace teroristů a vrahů přijala během pár minut, fakta neochotně ověřovala dva dny. Strategie Hamásu je jasná: ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak i BBC to lhaní nevydržela a musela před fakty sehnout hlavu. Informace teroristů a vrahů přijala během pár minut, fakta neochotně ověřovala dva dny.

    Strategie Hamásu je jasná: Maximalizovat oběti mezi Palestinci. Čím více mrtvých Palestinců, tím líp pro Hamás. Izrael to chápe. Protože jen tak, skrze mediální nátlak, může Izrael útok zastavit a Hamás přežít.

    A západní média teroristické organizaci a kultu smrti, Hamásu, v téhle strategii schválně napomáhají. Že ne?Skrýt celý příspěvek

    • Peacemaker
      10:50 19.10.2023

      Jistěže ano. Západní média nemají nic lepšího na práci, než podporovat terorismus a kult smrti. A co je nejhorší, počty obětí a čtenost vyhodnocují v arabských číslicích.

      Jistěže ano. Západní média nemají nic lepšího na práci, než podporovat terorismus a kult smrti. A co je nejhorší, počty obětí a čtenost vyhodnocují v arabských číslicích.

      • GlobeElement007
        11:33 19.10.2023

        Je tomu tak, jen namísto pojmu terorismus a vraždění používají termíny jako oprávněný odboj, boj proti útlaku a podobně. Protože pokud je vše, co dělá ten ďábelský zaprodanec bílý ...Zobrazit celý příspěvek

        Je tomu tak, jen namísto pojmu terorismus a vraždění používají termíny jako oprávněný odboj, boj proti útlaku a podobně.
        Protože pokud je vše, co dělá ten ďábelský zaprodanec bílý heterosexuální muž špatné a zavrženíhodné (o čemž snad nikdo nepochybuje, bylo to mnohokrát dokázáno slovutnými autoritami působícími na humanitních fakultách západních univerzit) musí být to, co dělá nepřítel bílého otrokáře dobré.

        Svobodu Palestině, smrt kapitalismu!Skrýt celý příspěvek

        • Peacemaker
          11:42 19.10.2023

          Máte to nějak všechno popletené a spletené dohromady. Ale soucítím s Vámi. Žít ve Vašem světě musí být opravdu utrpení.

          Máte to nějak všechno popletené a spletené dohromady. Ale soucítím s Vámi. Žít ve Vašem světě musí být opravdu utrpení.

      • night
        11:44 19.10.2023

        No, ale tie arabské číslice sú v skutočnosti z Indie čo je všeobecne známy fakt - takže úplne nerozumiem, čo ste tým chceli naznačiť. Čísla, ako ich dnes poznáme, sa vyvinuli ...Zobrazit celý příspěvek

        No, ale tie arabské číslice sú v skutočnosti z Indie čo je všeobecne známy fakt - takže úplne nerozumiem, čo ste tým chceli naznačiť.

        Čísla, ako ich dnes poznáme, sa vyvinuli z takzvanej „Brahmi“, čo je indický číselný systém, ktorý vznikol tri storočia pred Kristom. Budhistické nápisy z tohto obdobia ukazujú použitie symbolov zodpovedajúcich číslam jedna, štyri a šesť. Len pre porovnanie, nižšie si môžete pozrieť, ako vyzerajú arabské číslice po boku brahmi.

        https://vedelisteze.info.sk/ar... Skrýt celý příspěvek

        • Peacemaker
          12:13 19.10.2023

          Tak to ví každý průměrně vzdělaný člověk, že Arabové byli v tomto distributoři, což nic nemění na faktu, že pojem "arabské číslice" je všeobecně užívaný.

          Tak to ví každý průměrně vzdělaný člověk, že Arabové byli v tomto distributoři, což nic nemění na faktu, že pojem "arabské číslice" je všeobecně užívaný.

      • Quetzal
        15:35 19.10.2023

        Vy blbe, ta čísla nejsou arabská nýbrž indická. Arabové je jen převzali. Stejně tak jako většinu své kultury převzali z antické ze zdrojů na dobytých územích. Ale to my taky během ...Zobrazit celý příspěvek

        Vy blbe, ta čísla nejsou arabská nýbrž indická. Arabové je jen převzali. Stejně tak jako většinu své kultury převzali z antické ze zdrojů na dobytých územích. Ale to my taky během renesance - většinou z překladů arabských překladů. Ale tohle všechno je irelevantní a vaše poznámka je mimo mísu.Skrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    09:53 19.10.2023

    https://twitter.com/hahussain/... Hussain Abdul-Hussain / Výzkumný pracovník FDD Včera pozdě večer jsem se dostal na hlavní arabskou síť. Moderátor se ptal ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/hahussain/...
    Hussain Abdul-Hussain / Výzkumný pracovník FDD

    Včera pozdě večer jsem se dostal na hlavní arabskou síť. Moderátor se ptal na tuto věc: Proč Izrael zasáhl nemocnici Al Ahli v Gaze? Odpověděl jsem: Ještě jsem neviděl důkazy, které by dokazovaly, že to udělal Izrael. Nicméně i kdyby to byl Izrael, Biden zítra zdvojnásobí americkou podporu Izraele, protože USA, Velká Británie, Německo, Francie a Itálie po 7. říjnu ve společném prohlášení uvedly, že Hamas je teroristický, Izrael by ho měl zlikvidovat, načež by svět sponzoroval obnovení mírových jednání.

    Řekl jsem, že tato válka je pro Izrael jednou z cest, že není návratu k 6. říjnu (příměří s Hamásem), protože Izrael zjistil, že plot nestačí k tomu, aby Izraelce ochránil před šílenými budoucími výbuchy násilí Hamásu, které nyní zabily 1300 Izraelců.

    Egyptský host v pořadu se rozčílil nad tím, že si nejsem jistý, že Izrael zasáhl nemocnici v Gaze, a zpochybnil mé motivy a program. Poté rozmetal můj argument, že Biden bude nadále podporovat Izrael, řekl, že arabské země, které s ním zrušily summit v Jordánsku, mu daly lekci a že zítra v Izraeli svou podporu Izraele odvolá. Pokud by tak neučinil, Amerika by riskovala, že region zachvátí jeden velký plamen. Do války by vstoupil Hizballáh, Írán a také jaderné Rusko. Svět by explodoval, a proto by Biden po útoku v nemocnici couvl a donutil Izrael válku zastavit.

    Dnes Izrael předložil důkazy, že výbuch v nemocnici nebyl izraelským útokem, ale zbloudilou palestinskou raketou. Půl tuctu západních zpravodajských agentur dospělo pomocí svých vlastních způsobů a zdrojů ke stejnému závěru. Biden navštívil Izrael a zopakoval, že plně podporuje likvidaci Hamásu, a prohlásil, že i ISIS je racionálnější než Hamás.

    Západní média si zase spálila prsty, když poprvé podpořila palestinské nepodložené tvrzení, že Izrael zasáhl nemocnici. Později západní média své zprávy odvolala. Dnes dokonce ani Washington "Muslimské bratrstvo" Post nenazval útok útokem, ale pouze výbuchem.

    Jedinou skupinou na planetě Zemi, která stále žije ve své vlastní snové zemi a věří nepodložené fámě, kterou vypustila, aniž by nabídla jakýkoli důkaz (dokonce ani fotografie trosek nemocnice), byl arabský svět, celý - vlády, obyvatelstvo i média.

    Zdá se, že Arabové si myslí, že když to budeme stále opakovat a zostudíme každého arabsky mluvícího člověka, který naše tvrzení nepodpoří, stane se to pravdou.

    Je to už jedenáct dní. Moje argumentační linie v arabských médiích spočívala ve vysvětlování věcí a nepodléhání zbožným přáním, s nimiž mnozí Arabové obchodují. Podle zbožného přání by svět donutil Izrael odvolat decimování Hamásu, nebo ještě lépe, Izrael by prostě zmizel.

    Ve skutečnosti bude Hamás zdecimován a Arabové se vzpamatují jen napůl, protože realita je nechá na holičkách. Toto trvání na životě v pohádkách odtržených od globální reality stálo Palestince v posledních 75 letech všechno. Arabové už 75 let křičí, že jsou obětí, a doufají, že tím zahanbí svět, a stále si myslí, že se světové mínění mění ve prospěch Arabů, často se odvolávají na pomatené západní intelektuály nebo antisemity a vnímají je jako rozšiřující se hlavní názorový proud.

    Palestinci si zaslouží něco lepšího. Čím rychleji se my v arabském světě smíříme s realitou, tím kratší bude palestinské utrpení. Vím, že realita nemusí být v souladu se zbožnými přáními a emocemi, ale cena života ve světě fantazie nás přivedla až sem. Zkusme realitu a uvidíme, kam nás zavede.Skrýt celý příspěvek

    • prologos
      11:01 19.10.2023

      Myslím, že důkazy někdo těžko předloží. Nikdo nebude chtít převzít odpovědnost za útok na nemocnici a Izrael se už také několikrát opravil. Narazil jsem na vlákno s videem ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslím, že důkazy někdo těžko předloží. Nikdo nebude chtít převzít odpovědnost za útok na nemocnici a Izrael se už také několikrát opravil.
      Narazil jsem na vlákno s videem Al-Džazíry (7/15), které (náhodou?) zachycuje explozi v nemocnici. Bylo to i na novinkách.
      https://twitter.com/reuven_caz...
      Ve vlákně je i korektní geolokace - natočeno ze střechy Bank of Palestine přes areál nemocnice směrem k izraelské hranici. Na videu je před explozí střela, která osamoceně stoupá z prostoru mezi nemocnicí a hranicí, popřípadě ze směru kibuců Nachal Oz / Alumim. Dvěma záblesky mění směr (nechápu - porucha?), následně ve vzduchu exloduje a 8s nato je natočen výbuch v nemocnici. Následně se kamera otáčí na jih a sleduje hromadný odpal palestinských raket z umístění znázorněném zde.. https://twitter.com/reuven_caz...

      Nevím co si mám myslet. Tom Cooper taky dost pere do Izraelců.. Může exploze ve vzduchu souviset s explozí v nemocnici? Byli by Palestinci tak šílení, že by odpalovali rakety východně od Gazy? Proč letí tahle raketa osamoceně, když Palestinci odpalují hromadně - může to být izraelská antiraketa? Samozřejmě může jít o prefabrikované video, ale objevilo se i v izraelských zprávách..Skrýt celý příspěvek

      • nksh
        13:26 19.10.2023

        Upřímně Tom Cooper si i dnes navzdory všem geolokacim jede stále svoje - za útokem stojí IDF. Tímto si ho mažu ze svého pomyslného seznamu nezávislých analytiků

        Upřímně Tom Cooper si i dnes navzdory všem geolokacim jede stále svoje - za útokem stojí IDF. Tímto si ho mažu ze svého pomyslného seznamu nezávislých analytiků

    • Marlow
      14:14 19.10.2023

      Lide co to tam podrobne sleduji delsi dobu se shodli ze Izrael stale pomalu ale jiste pokracuje v usili odsud palestince vytlacit. Jsou obcany druhe kategorie i na okupovanem ...Zobrazit celý příspěvek

      Lide co to tam podrobne sleduji delsi dobu se shodli ze Izrael stale pomalu ale jiste pokracuje v usili odsud palestince vytlacit. Jsou obcany druhe kategorie i na okupovanem zapadnim brehu, Izraelsti osadnici si mohou vuci nim dovolit hodne, palestinci opacne nic... Ja Hamas rozhodne nehajim, ale nenapadlo Vas nekdy ze takhle fanaticka nenavist a odpor muze mit i urcite velmi lidske duvody? Protoze doposud alespon zde ve foru ale i v CR velmi prevazuje spise dehumanizace. Zide byli temer vyhlazeni civilizovanym evropskym narodem (a nejen jednim - bylo jich vic..) s krestanskymi koreny. Neni to ani 100 let. Ted celi tomu samemu sentimentu v Izraeli v uplne jinem kulturnim a nabozenskem kontextu.. Nemohlo by to treba uplne nahodou byt i trosku tim ze NEKTERI zide se povazuji za vice hodnotne nez ostatni? Ze si svou historii a bibli vykladaji velmi spatne? Buh chrani toho kdo se mu bezpodminecne odda, ne toho kdo jeho ochranu a podporu bere jako samozrejmost ve vsem co si usmysli protoze se narodil v zidovske rodine.Skrýt celý příspěvek

      • Marlow
        14:18 19.10.2023

        V soucasne Izrealske vlade jsou cistokrevni - v podstate zidovsti naciste. A ty tam nekdo volil... Pokud ma nekdo problemy se sousedy kamkoliv se pohne a po case mu vsude usiluji o ...Zobrazit celý příspěvek

        V soucasne Izrealske vlade jsou cistokrevni - v podstate zidovsti naciste. A ty tam nekdo volil... Pokud ma nekdo problemy se sousedy kamkoliv se pohne a po case mu vsude usiluji o zivot vybizi to imho k urcite sebereflexi. Ale co ja vim... Po tom silenstvi holocaustu se takovehle reci hodne dlouho asi nehodily s ohledem k tolika nevinnym obetem. Ale bohuzel vypada to ze Zidovske a jine zeny a deti proste umirat neprestanou dokud si jejich otcove a bratri neco neuvedomi. Nebo sousedi. Urcite ne vsichni jsou takovi ale bohuzel maji ted i vetsinu ve vlade takze jich tam nebude malo.Skrýt celý příspěvek

  • Profesor
    09:30 19.10.2023

    Dobře zpracovaný základní přehled výzbroje IDF na Wikipedii.

    https://en.wikipedia.org/wiki/...

    *****

    Dobře zpracovaný základní přehled výzbroje IDF na Wikipedii.

    https://en.wikipedia.org/wiki/...

    *****

  • Jan Grohmann
    08:30 19.10.2023

    Američané nasazují dva CSG u břehů Izraele. Jedná známa pluje na výletní lodi po Středozemí a napsala, že jejich plavba musela být z oblasti odkloněna. Krásná ukázka toho, kdo na ...Zobrazit celý příspěvek

    Američané nasazují dva CSG u břehů Izraele. Jedná známa pluje na výletní lodi po Středozemí a napsala, že jejich plavba musela být z oblasti odkloněna.

    Krásná ukázka toho, kdo na moři rozhoduje a ovlivňuje, kdo, kde, kam a s čím může plout. Ve Středozemí a kolem Středního východu na moři práskají bičem Američané. Oni, resp. jimi kontrolované námořní instituce, rozhodují, kde, kdo může plout. A tak to je pro nás dobře.

    To také ilustruje, jak Ukrajina světovou pozici Američanů posiluje a zjednodušuje. Kde jsou Rusové, Černomořská flotila? No, žádný křižník Moskva, jako vizuální symbol síly Ruska, se k břehům Izraele nevydá. Ostatní lodě Černomořské flotily se krčí někde v rohu Černého moře. Kde jsou ruské jednotky v Sýrii? Leží zničené na Ukrajině.

    Americká pomoc Ukrajině je skvělou investicí.

    Nejlepší je, že to všichni vidí a vnímají. Na denní bázi každý posuzuje sílu svých nepřátel a spojenců. A kalkuluje. S kým mám jít, proti komu nejít, kdy držet raději hubu. A v případě Ruska to jsou jednoduché počty.

    To platí i o Číně. Kde je čínské námořnictvo? Nebo čínská diplomacie, vliv? Nikde. To co se děje na Středním východě je plně v režii Evropy a Spojených států. Na jejich mínění záleží.Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      09:33 19.10.2023

      Civilní loď odkloní každá válečná. V době krize obvzlášť.

      Vyletní loď je pro vyďělávaní peněz...

      Civilní loď odkloní každá válečná. V době krize obvzlášť.

      Vyletní loď je pro vyďělávaní peněz...

    • Tino
      09:49 19.10.2023

      Toto je imho faza ked pricetni vidia ako su karty rozdane, ze fakty nepustia cislia hovoria jasnou recou , ale este nie je dobojovane, treba presvedcit publikum, ktore, kedze ...Zobrazit celý příspěvek

      Toto je imho faza ked pricetni vidia ako su karty rozdane, ze fakty nepustia cislia hovoria jasnou recou , ale este nie je dobojovane, treba presvedcit publikum, ktore, kedze zijeme v postfaktualnej dobe nemusi reflektovat na fakty.Poznate to maju vlastnu pravdu, vlastnu realitu, v ktorej je vsetko inac.Diktator sa nemusi nazorom proletarov zaoberat, ale v demokracii je to dolezite/zasadne a toto je imho dalsia velka vyzva , ktoru ma pred sebou demokraticky svet.Skrýt celý příspěvek

    • RiMr71
      12:48 19.10.2023

      ...je to tak... dovedete si představit, že by teď rusáci do oblasti táhli kouřící letadlový prám Kuzněcov, jako to bylo u Sýrie kde jakože "vyvažovali"? rusácu jsou na moři už tak ...Zobrazit celý příspěvek

      ...je to tak... dovedete si představit, že by teď rusáci do oblasti táhli kouřící letadlový prám Kuzněcov, jako to bylo u Sýrie kde jakože "vyvažovali"? rusácu jsou na moři už tak out, že to už není použitelné ano pro zblblé domácí publikum.
      Jediné na co se ještě zmohou jsou diverzní akce na Baltu. A samozřejmě mají jaderné ponorky a jaderné torpédo co tsunami spláchne celé východní pobřeží, abych nezapomněl. Ale ty jsou pro prsení se na moři (což amíci dělají běžně a rádi a dobře) nevhodné.Skrýt celý příspěvek

  • Roland
    07:21 19.10.2023

    A stejně to zase hodí na Izrael: https://twitter.com/PStyle0ne1... :)

    A stejně to zase hodí na Izrael: https://twitter.com/PStyle0ne1... :)

Načítám diskuzi...

Stránka 57 z 74