VIDEO: Czech Army Special Forces

Bojové uskupení AČR
Foto: Členové Bojového uskupení AČR / Z archívu CASF

Taky máte někdy ten pocit, že Armáda České republiky není schopna se sama sebe prodat veřejnosti? AČR chybí moderní marketing, schopnost pracovat s širokou veřejností, vysvětlit jí své poslání a cíle. Bohužel, pokud se naše Armáda neumí sama reprezentovat, je nutné, aby Armádu zastoupil někdo z řad „obyčejných“ lidí. Naším cílem je takové lidi hledat a podporovat. Je nám proto ctí představit vám čtenářům skupinu Czech Army Special Forces (CASF), která má ve vínku jak simulaci bojových jednotek AČR, tak i vůli propagovat a šířit dobré jméno Armády České republiky.

Skupina Czech Army Special Forces nemá za vzor žádnou jednotku české armády, ale svým zaměřením a výcvikem se nejvíc podobají českým speciálním silám. Zmiňme, že denním chlebem jednotky CASF je simulace boje v zalesněném terénu, boj v městské zástavbě (MOUT) ale i průzkumné a přepadové úkoly.

CASF spolu s podobně zaměřenými jednotkami FOA, 4. Diverzní jednotka Jihlava, Četa průzkumu 43.vpr a 601.skss Reenacting Group tvoří páteř aliance jednotek AČR, která se nazývá „Bojové uskupení AČR

Jednotky "Bojového uskupení AČR" společně spolupracují na výcviku a sjednocení postupů jak taktických tak i vojenských dovedností. V této sestavě jednotek se také účastní výběrových akcí jako je Protector nebo Bloody Sunrise. V uplynulém roce 2011 se navíc podařilo navázat spolupráci se skupinami 19. SFG, ODA965, s kterými se společně podílí na polních cvičeních FTX (Field Training Experience).

CSAF Foto: Těžko na cvičišti, lehko na bojišti / Z archívu CASF

Vraťme se ale zpět k cílům skupiny CASF, a tím je především šíření dobrého jména Armády České republiky. Jedním z takových způsobů může být i natočení propagačního videoklipu. Členové jednotky se proto rozhodli natočit krátké video, které svou kvalitou a profesionalitou nemá v české kotlině konkurenci ani obdoby.

Video má na úkol prezentovat jak skupiny CASF & FOA tak potažmo celou naší Armádu. Kdo ví, možná se od těchto schopných „kluků“ dočkáme brzy dalšího vojenského klipu. Námětů na podobné krátké filmy s vojenskou tématikou je v dnešní době opravdu spousta. Nechme se tedy překvapit. 

Video: Ukázka toho, jak se dělá profesionální propagace. Doufejme, že se Armáda dívá. / YouTube, CASF & FOA

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Modifikace CZ 805 BREN podle Armádních novin

Již nějaký ten pátek je v Armádě České republiky zavedena útočná puška CZ 805 BREN z produkce České ...

Modernizace dělostřelectva Armády České republiky

Dělostřelectvo v Armádě České republiky stojí na důležité křižovatce. V nejbližších letech musí ...

Samopal CZ SCORPION EVO 3 A1

Minulý rok spatřil světlo světa nový uherskobrodský samopal CZ SCORPION EVO 3 A1. Přestože se nový ...

Problematika taktické výstroje v Armádě České republiky

Dnešním článkem se paralelně připojíme k našemu seriálu o ochranných vestách a nosičích plátů ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • oikar
    16:13 22.09.2012

    pro little man jsi absolutně nevyrovnanej člověk co si tady hraje na příslušníka AČR a víš co, vsadím se že vojenský prostor jsi viděl maximálně tak od brány kde začíná ale to nevadí popíšu ti jak to vidím já jsou dobré, velmi dobré AS týmy stejně jako ty co stojí uplně za hovno tak stejné to je i s militaristama zeptám se tě viděl jsi někdy tyto lidi naživo a mluvil si s nimi někdy jako rozmnuej člověk tím nemyslém tady hrát si na boha na internetu 102pruzkumnyprapor.cz kvhblansko.cz a další znám jich daleko více chceš mi říct že tito lidé vám dělají ostudu? já si spíš myslím že jediněj kdo dělá ostudu jsi ty a to bez ohledu na to zda jsi příslušník ačr nebo ne jako příslušník ačr (možná jsi možná ne) máš absolutně neprofesionální chování vůči veřejnosti a lidem což je jenom ostuda a takoví lidi by měli v ačr jenom umývat latrýny a čistit vojákům boty pakliže což bude pravděpodobnější že nejsi příslušníkem ačr tak se tu pouze ponižuješ opřeji všem i vám pane little mane pěkný zbytek soboty

  • Hans
    17:57 27.07.2012

    Nerad se do těhle dizkuzí motám ale tady jusím s některýma lidma nesouhlasit když už si hrajem na vojáky tak proč mi už několik profíku řeklo do očí to že mám na sobě věci o kterých se jim jenom zdá ? a co semměl možnost potkat profíky jak tu říkate na softu tak jim to taky extra nešlo přezto že se hrálo co nejvíce podle realu rozestupy atd..takže si myslím že tihle kluci do kapsy strčí jak aktivní zálpohy tak i hodne lidi od profíků

  • Tomáš
    10:26 03.05.2012

    Původně jsem nechtěl reagovat na zdejší příspěvky, ale ignorace a omezenost některých hlavně pana Little Man mě donutili sem napsat alespoň pár řádků.

    Airsoft moc nehraji. Air.zbraň držím asi 2x do roka. Přesto si "hraji" na vojáka. Někteří nás nazývají militaristi. Nebudu se o tom zde rozepisovat. Většina ví o čem píšu a pan Little Man by to stejně nepochopil.

    Chci jen zde napsat, že to co dělám, dělám ve svém volném čase. Ano pane Little Man dělám to hlavně o víkendu, takže jsem podle vás asi ten víkendoví válečník. Zaplatil jsem si abych mohl skákat z letadla, zaplatil jsem si ZP abych mohl vlastnit zbraň, zaplatil jsem si zdravotní kurz, zaplatil jsem si celou svoji výstroj, kterou vy nafasujete a ještě si stěžujete, jak je to na ho*no. Investuji do toho svoje peníze a čas. Do AČR vstoupit nechci. Jednak už mám dobře placenou práci a také mám rodinu. Přesto AČR mám v úctě a k jejím příslušníkům vzhlížím s respektem a úctou. Spolupracovat s armádou? To nepřipadá v úvahu. Hlavně když vidím jak na nás někteří pohlíží (např. p.Little Man).
    Jestli máte před očima 15ti ročního kluka, který drží airsoftku a v teniskách běhá po lese, tak ano to je k smíchu. Ale pak tu jsou lidi jako já a ty uráží, když se někdo takto vyjadřuje naším směrem. Vám se snad líbí, když po vás nějaký civilista křičí "žoldáku" ? Myslím, že ne.
    Možná by jste příště mohl použít to co vám trčí z krku pane Jahodový sirupe. Říká se tomu hlava a když už ji budete používat, tak zkuste nemít tak omezený pohled.Opravdu to je jen na škodu.

    PS: Video je pěkné. Pár chyb by se našlo, ale jako prezentace je velice povedené.

  • Tremorr
    17:03 02.05.2012

    Nebudu se zdržovat čtením hlodů níže od hustých vojáků :)

    Jako tady kolegové jsem ze severu a dělám AČR v podobě airsoftu.
    Drsní militarysti ano je to airsoft a metáme plast.

    Netuším čím autor myslel propagovaní armády, ničeho takového jsem si u zmíněných jednotek nevšiml...

    Každopádně snaží se dělat tento sport jak je v jejich silách a myslím že se jim to daří na slušné úrovni. Nedá se to srovnat s příslušníkem armády který to má 8 hodin denně v popisu práce a proto by měl při pohledu na airsoft přivřít oči a hodnotit objektivně nebo radši vůbec... Toť asi vše

  • noname
    21:36 01.05.2012

    Airsoft - hra, na vzduchu, lepší než fetovat nebo chlastat. Využití pro dráhu profi vojáka - minimální, ale kdo si hraje nezlobí, tak proč ne. Ale kluci, do těch názvů si připište vždycky to airsoft, možná někdo ze skutečné jednotky nepovažuje vaše video za moc velkou reklamu, i když to myslíte dobře.

  • Radek
    16:07 24.04.2012

    Četl jsem si komentáře. Nechci se do toho vměšovat. Chci jen dodat pár vlastních poznatků.
    - Jen málo airsofťáků dokonale ovládá taktiku, protože se jí zkrátka učí z jim dostupných zdrojů.
    - Většina airsofťáků ( alespoň těch co osobně znám ) mají Českou armádu v obrovské úctě, což se o některých lidech v naší zemi bohužel vůbec říct nedá. Nejspíše kvůli nedostatečné komunikaci armády s veřejností.
    - Osobně jsem se ve většině případů setkal s tím, že lidé, kteří nás náhodně potkali v lese, tento sport znají a s vojáky nás nikdy nezaměňovali.

    Píšu sport, jelikož to beru jako sport, ne jako hraní si na vojáky. I když zas beru že voják, který si prošel nějakou mísí se nad tím asi pousměje. Každopádně chápu že v očích jiných lidí (ať už je jejich profese jakákoliv) nemusíme být vždy oblíbení. Vemte si ale, že se airsoftová zbraň kolikrát dostane do ruky i třináctiletým, kteří nemají rozum a chodí po sobě jen tak bez rozmyslu střílet do lesa, člověk který je pak potká si na ně asi neudělá moc dobrý obrázek. Podle mě to však vrhá mnohem více špatného světla právě na airsofťáky, nikoliv na vojáky.
    Za to bych zas airsoftové týmy tolik neobviňoval. Myslím si, že pokud by se v médiích taky občas objevilo, co vše dělají vojáci pro stát u nás doma, že by se názor veřejnosti mohl časem také změnit.

    Na závěr chci ještě jednou zdůraznit, že jsem chtěl pouze vyjádřít svůj osobní názor.

    Omlouvám se za případné pravopisné chyby :) a přeji všem hezký den.

    Radek

  • Hanz-CASF
    17:13 22.04.2012

    4: Little Man
    Dlouho jsem přemýšlel co ti odpovím, ale než abych se tady hádal, a něco ti vysvětloval, budu se řídit úslovím:
    ,,Internetové hadky jsou jako paralympiáda, i když vyhraješ, pořád jsi ........
    Přeber si to sám...

  • prometheus.x
    21:28 20.04.2012

    Mrzi me ze pod mim nickem sem pisou i jini. for: Little Man a strile ty jsi nekdy softkou? a kdyz uz pohrdas tak moc softakama koukni se na http://www.urna.net/... a mozna uvidis to cemu ja rikam na profesionalni urovni, a dalsi vec si musis uvedomit dostupnost a ceny streliva a zbrani atd. proto treba plno softaku si nehraje na českou armadu ale radsi americkou a nebo nemeckou uz jen kuli cenam tech tvich maskacu VZ.95, ale tvuj rasistickej pohrdavej pristup je asi stejnej jako skyna k cikanovi, softaci se ti neserou do prace protoze prone je to zabava a pro tebe prace, ale popravde sme tezce odbocili od tohodle clanku ten je hlavne o tom videu a to se mi proste liby

  • Little Man
    19:36 20.04.2012

    pro Hanz-CASF, ano jsem zahořklej voják, který má kopřivku když vidí jak si airsoftáci honěj triko tím že nosí maskáče a tak :) Řekl bych, že své práci rozumím docela dobře, tak nevím co by mělo být k smíchu. Nevnucujete no, jen jste špatná reklama, protože když někdo vidí frajera v maskáčích o víkendu, řekne si, to je voják a ne airsoftáka to nás uráží! ;-) To je jedno....bud jak bud hrajte si na co chcete:) chyby? sestava v lese to byl chumel nebo jaká sestava? tu cestu ste řešili jako cestu v otevřeným prostranství nebo proč ti u cesty klečí frajer a ostatní ti tam pak běhají? že při pohybu kolem budov si kluci docela často míří na záda, to by se dalo přehlídnout, ale jak vnikaj do té budovy tak se koukni na prvního, ten je dobrej, druhej mu asi kreje prdel, nebo mu ji chce spíš rozstřílet, a třetí ? :D ten toho kvéra drří v jedné ruce jak nějakej partyzán :D

  • Hanz-CASF
    07:58 20.04.2012

    4: Little man
    Ty seš jeden z tech zahořklejch vojáků, co když vidí AirSofťáka tak má kopřivku co? :-D
    Pro mnohé lidi je to koníček, zábava a hobby. Nevidím důvod, proč bys měl nadávat na něco, čemu očividně nerozumíš. Tyhle silácky řeči co tady vedeš jsou spíš k smíchu, my se do ,,VAŠÍ,, práce nevnucujem a nic po vás nechceme. To že armáda uvažovala o podpoře AirSoftu v ČR a viděla tam možný zdroj svých potecionálních zaměstnanců, vůbec není od věci. Osobně znám několik lidí, kteří právě začínali pres AirSoft a nyní jsou v armádě. Takže je dost možné, že tím jak se tady taháš za límec, zesměšňuješ své současné a dost možná i budoucí kolegy. Zkus se nad tím zamyslet....

    P.S. Jaké chyby jsi teda našel, rád své ,,víkendové geroje,, poučím, jak se to v armádě dělá.

  • Little Man
    20:53 19.04.2012

    prometheus.x jediná možnost, jak takový věci dělat profesiálně, je armáda, neříkám naše, jsou to přece profíci a ještě specky, pro ně tak minimálně francouzská legie. Běhat po lese s kuličkovkou a bejt největší geroj zvládne kde kdo ;-) Běžte někam kde lítá opravdový železo :)// pardon popletl sem řádky

  • prometheus.x
    20:52 19.04.2012

    jediná možnost, jak takový věci dělat profesiálně, je armáda, neříkám naše, jsou to přece profíci a ještě specky, pro ně tak minimálně francouzská legie. Běhat po lese s kuličkovkou a bejt největší geroj zvládne kde kdo ;-) Běžte někam kde lítá opravdový železo :)

  • Little Man
    20:49 19.04.2012

    Hanz.-CASF tak určitě, ono dycky bylo lepší bejt AIRSOFTÁK než jen obyčejnej voják. Vlastně víš ty co, nechceš si vzít tu tvou bandičku víkendovejch válečníků, přijít a něco nás naučit? Nebo rovnou vám předáme kasárna, techniku, zbraně a hned budem všichni v klidu moct spát. Milý spoluobčane, až bude lepší chlastat jahodovej sirup, než jíst čerstvý jahody, tak přijd a můžeš jít dělat vojáka místo mě.

  • Little Man
    20:41 19.04.2012

    prometheus.x , dobře, když ti čeština nic neříká, to by se dalo pochopit ;-) ale já nevím o tom, že by armáda měla záklaďáky, ty snad jo ?

  • prometheus.x
    01:31 19.04.2012

    Little Man: ale vzdyt to po armade ani nikdo nechce protoze by se to zabylo tou tunou birokracie jinak to ze ,mi pravopis cesky nic nerika priznavam, airsoftaky ale musis furt brat jako v podstzate 2 druhy jedni kteri to delaji hlavne pro odreagovani od bezneho zivota a druzi kteri to chtej delat na profi urovni, a ktomu zakladakovy to bylo mysleno tak ze kdyz vim jak to funguje v leckterych kasarnach kdy si to tam ty chlapy v podstate odsedi a jen se kopou do prd... tak to uz jsou natom lip fakt tihle kluci

  • Hanz.-CASF
    18:02 18.04.2012

    Nápad podporovat AirSoftové týmy ze strany armády tu byl, a není to tak dlouho.
    Být vojákem samozřejmě neznamená jen nosit uniformu a umět taktiku, ale upříme, když vidím dnes co se v AČR děje, potažmo v celé ČR, je snad i lepší dělat airsoft, než být v armádě :-D
    Jinak o jaké chyby se jedná??

  • Little Man
    21:56 17.04.2012

    prometheus.x by si měl osvěžit pravopis, jinak by neměl nikde nic psát veřejně, radši. Vlastně celá ta jeho myšlenka je taková "zvláštní". Komentáře ohledně misí atd komentovat nebudu. Ale nevím proč by měla armáda podporovat nějaké airsoftové týmy? Vojáci jsou vojáci a airsoftáci si na nás jen hrají, takže není o čem diskutovat, ono být voják není jen o tom nosit uniformu a umět taktiku, takže si hoši hrajte a nevymýšlejte. Jinak video pěkný, až na pár chyb v taktice.

  • prometheus.x
    20:00 16.04.2012

    ono kdyz se clovek nad tim zamysli tak ve vysledku stejne zachvylku bude vyc profesionalnich softaku jak vojaku a kdyz si clovek uvedomi ze jsou zde tymy ktere shodi i na ostre strelby seskoky atd. rek bych ze by jim lec ktery zakladak mohl zavydet ja osovne uznavam urna pardubice coz je dle meho tym na plne profi urovni a uprime musim jen souhlasit co se tyka videa 1* krasna prace a kdyz by kluci sehnali jeste nejakou techniku a zbytek dohnali pocitacovou grafikou tak treba priste bude i s preletem L 159

  • Courage
    06:41 16.04.2012

    Pane J. Fišere
    Mám naprosto odlišný názor než je ten váš.. Myslím že je dobře že naši vojáci se účastní misí v zahraničí protože islámský fundamentalismus pomalu v tichosti zaplavuje Evropu. Je lepší bojovat s terorismem na zahraniční půdě než na té vlastní. Ale jednou to dojde i do naší republiky a myslím že pak plno pseudohumanistů změní názor, ale to už možná bude pozdě...

  • Hanz-CASF
    08:13 15.04.2012

    Takhle má vypadat příspěvek, který má hlavu a patu.....
    Díky Sullivane...

  • Jan Heřmánek
    01:47 15.04.2012

    Velmi podaření video a dobrá práce kluků z tohoto military klubu. Nevím, jakou mají některé příspěvky pod videem souvislost se článkem, ale dovolím si zde uvést i své osobní pohledy na věc, jelikož si to druhý pohled zasluhuje.

    Ano armáda má problém s vysokým počtem vysokých funkcí, které nepotřebuje a jsou jen mrháním financí.

    Ano armáda by měla být efektivnější a obecně pružnější v rozhodování a zřizování.

    Naši vojáci nejsou žádní žoldáci, ani vrahové pod vlajkou USA, pokud si to myslíte, tak si přečtěte Ženevskou úmluvu a její definici žoldáka a také se pečlivě podívejte co PRT v Logaru a OMLT ve Wardaku skutečně provádí.

    Co se týče náhledu na nasazení na zahraničních misí, tak je vidím, jako pozitivní zkušenosti našich vojáků a utužování pro naši malou zemi životně důležitých vztahů se spojenci. Ne nadarmo se říká, kdo nechce živit armádu svou, bude brzy živit cizí.

    Dále souhlasím s tím, že armáda by měla pečlivě hodnotit kolik financí do čeho investuje, ale rozlišujte prosím mezi ukradenými miliardami korun ze státních zakázek (Pandury, CZ 805 BREN, atd.) a nakládání s financemi na útvarech, kde člověk musí hlídat i přesný počet oleje na zbraně, který vojáci spotřebují...

    Na závěr si neodpustím citaci "Nesouhlasím s vaším názorem pane, ale budu bojovat do své smrti, aby jste měl právo ho říkat"

  • Jan Grohmann
    19:31 14.04.2012

    Dobrý den,
    pane Fišere, zkuste se v příspěvcích odprosit od nedůstojných slovních nálepek jako "čistokrevná agrese", "humanitární bombardování“ (já vím, Havel), „zvěrstva" nebo "americké národní zájmy", které mají jediný cíl, likvidace odlišného názoru a přesvědčení ostatních, že má pravda je ta jediná správná. Uznáte sám, že svět je komplikované místo, které se nadá popsat jen jednoduchými hesly.

    Pokud chcete podpořit své tvrzení, používejte prosím logicky konstruované věty a podpořte své tvrzení fakty. V opačném případě nebude pro podobné příspěvky na Armádních novinách místo.

    Děkuji
    Admin stránek.

  • j. fišer, třebíč
    19:16 14.04.2012

    pane mart
    těžko mně přesvědčíte, že v afganistánu preventivně bráníme republiku
    nakonec i kdekoli v zahraničí - to je čistokrevná agrese
    Jednu takovou jsem zažil v 68. a ani trochu se mi nelíbila
    Podobně do toho zapadá i tzv. humanitární bombardování
    Nejsem encyklopedista, ale určitě bych byl schopen vyjmenovat několik dalších zvěrstev, kterých jsme se pod vedením NATO zúčastnili
    Prostě armádu nepotřebujeme k tomu, abychom pomáhali hájit americké národní zájmy ve světě

  • Saigon
    16:24 14.04.2012

    Paráda. Tak toto je perfektne urobená robota.

  • karlos
    16:10 14.04.2012

    Velice pěkně udělané video, určitě jim to dalo hodně práce a opravdu takove videa se vidí jen málo kde.

  • mart
    12:45 14.04.2012

    Pane Fišere, s tím se nedá tak úplně souhlasit. Existuje totiž něco, čemu se říká PREVENCE. Ale to je na jinou diskuzi, do které se s Vámi nebudu rozhodně pouštět.

  • j. fišer, třebíč
    12:04 14.04.2012

    naší armádě schází jenom jedno - její zrušení -
    vysílat "naše" vojáky na teroristické akce a agrese do zahraničí je v rozporu s mým viděním demokracie
    je to ostudné
    naše armáda musí sloužit výhradně obraně vlasti!!!

  • Jan Grohmann
    11:23 14.04.2012

    Že je v Armádě plno darmoužrotu, na tom se určitě shodneme. A podpora podobných schopných lidí je perfektní nápad, za zlomek ceny dokázali to, co náborové video Armády za x miliónu korun.
    Kdyby měli od Armády trošku víc peněz, myslím si, že rozdíl ani nepoznáme.

  • mart
    10:28 14.04.2012

    Až na to, že náborové video AČR stálo několik miliónů. Kolik to stálo ty kluky nevím, ale rozhodně to bude mnohem mnohem mnohem míň...

    Jinak, jestli tohle nemá být cesta, kudy by se AČR měla ubírat. Myslí tím, že bychom ji zrušili, vyházeli darmožrouty z MO, GŠ i Společných sil a dotovali tyto různé kluby. No, a až nás někdo napadne, tak proti nepříteli půjdou motivovaní kluci s "érsoftkama"... (On ten rozdíl oproti 805 nebude zas tak velký...)
    Ušetříme, lidi budou spokojeni že ze svých daní neplatí žoldáky a zabijáky , a ve světě tu změnu ani nepostřehnou... Poté se přejmenujeme na Česká Kocourkovská Republika a bude klid. ;-)

  • Hanz - CASF
    09:49 14.04.2012

    S omezeným rozpočtem a bez bojové techniky se dá jen težko konkurovat, přes to si ale myslím, že je to kvalitně udělané a moc pozadu rozhodně není..

  • Sunakashi
    09:42 14.04.2012

    jo pekne to udelali ale nemyslim si ze je to absolutne bezkonkurencni video u nas ,naborove video AČR je stejne dobře udelany neli lip.....