Viktor Orbán se těší v Maďarsku značné podpoře

Viktor Orbán se těší v Maďarsku značné podpoře
Viktor Orbán v Londýně (2021) / Tim Hammond / No 10 Downing Street, CC BY-NC-ND 2.0 (Zvětšit)

Nynější prokremelská politika současného maďarského premiéra Viktora Orbána vzbuzuje již delší dobu ve státech Evropské unie i v zámoří značné rozpaky či dokonce záporné emoce. K Orbánovým proruským postojům se nedávno dost kriticky vyjádřili dokonce i představitelé tradičního maďarského spojence, kterým je Polsko.

Orbán, který se ve své vlasti těší stále velké podpoře, vstoupil do „vysoké“ politiky v březnu 1988, když společně se třemi desítkami podobně smýšlejících mladých intelektuálů založil Maďarskou občanskou unii – FIDESZ. Hvězdná chvíle pro mladého opozičního aktivistu Orbána nastala 16. června 1989. Na pietní vzpomínce na Imre Nagye, komunisty popraveného předsedu vlády z doby maďarského povstání, Viktor Orbán apeloval na vládnoucí komunistický režim, aby byly uspořádány svobodné volby. Za nadšených ovací statisícového davu v centru Budapešti požadoval rovněž okamžitý odchod sovětských okupačních vojsk z Maďarské lidové republiky. Od této události před více než 30 lety se ovšem v zemi hodně změnilo a sám Orbán dnes vystupuje jinak.

Současné Maďarsko je podobně jako Česká republika exportní ekonomikou. Její páteř tvoří do značné míry automobilový průmysl. V zemi jsou například vyráběny automobily značky Audi, Mercedes, Suzuki. Většina produkce jde na export. Na výrobní podniky je napojen rovněž široký dodavatelský řetězec. S Maďarskem pojí náš stát společná historie v rámci Habsburské monarchie, ale i společný osud poválečného začlenění do sovětského impéria. Nyní jsou obě naše země členy Evropské unie, NATO a také Visegrádské skupiny. Česká republika tradičně patří do první desítky největších obchodních partnerů Maďarska. V zemi působí řada našich firem, které jsou podporovány ambasádou ČR i zahraniční kanceláří CzechTrade se sídlem v Budapešti.

Náš někdejší jižní soused je rovněž dlouhodobě cílem mnoha českých turistů. Značné popularitě se již za panování komunistů těšil Balaton, který je největším jezerem ve střední Evropě. Tisíce Čechů každoročně navštěvují také termální lázně, z nichž nejznámější jsou v Győru, Sárváru, Zalakarosi, Bükfürdő, Hevízu. Mnoho lidí z jižní Moravy s oblibou jezdí do Mosonmagyaróváru, který je například od Brna vzdálen pouhých 160 kilometrů, takže se zájemci mohou do těchto lázní vypravit i na jeden den. Pokud si ale chtějí užít plavání a účinku zdejší vody po delší dobu, není žádný problém si najít cenově přijatelné ubytování v hotelu, penzionu nebo i v soukromí.

Boje na Ukrajině nejsou u lidí v Mosonmagyaróváru středem zájmu

Dnes přibližně čtyřicetitisícový Mosonmagyaróvár je kromě velmi kvalitní vody v lázních pověstný množstvím zubních klinik. Podle zdejšího podnikatele Bély Babose je ve městě více než stovka stomatologických ordinací. Maďarsko je rovněž proslulé dobrou kuchyní a kvalitními víny. Jednou ze zdejších typických značek je Olaszrizling. K oblíbeným specialitám patří kromě pověstného perkeltu například různá plněná masa nebo také třeba zvěřina. S ohledem na výbornou kuchyni, kvalitní vína a zlepšení celkové kondice plaváním či saunou a masážemi je velmi příjemné vyrazit do těchto lázní v každém ročním období, například i v prosinci. V Mosonmagyaróváru bývají totiž lázně otevřeny i na Silvestra a na Nový rok.

Také nyní, ve velikonočním období, kdy se po dlouhém nepříznivém období pandemie covidu lidé rozjeli mimo domov, jsou lázně vítanou destinací. Zatímco však v České republice v reakci na to, co se děje několik set kilometrů od nás na východ, kde Vladimír Putin bezohledně nechává bombardovat a ostřelovat ukrajinská města, se neustále setkáváme s ukrajinskými národními barvami žlutou a modrou. V maďarských lázních při naší návštěvě nic podobného nepozorujeme. Ve městě nenarazíme ani na jednu ukrajinskou vlajku.

Přitom u nás jako by se všechno v současnosti odehrávalo pod mrazivým příkrovem nedalekého válečného konfliktu. Také rozhovory s přáteli se vždy velmi rychle stáčejí na válku, na to, jak jsou denně na Ukrajině vražděni nevinní civilisté, ničena města. Jezdím do Mosonmagyaróváru již patnáct let a znám zde několik místních lidí, proto mne jejich názor na ruskou agresi vůči Ukrajině zajímal. Většina z nich se ale k této věci nechtěla vyjadřovat. Těžko posoudit, zda šlo o nezájem, či jen nechtěli o tak nepříjemných věcech debatovat.

Někteří se jednoznačně odmítli na toto téma bavit. Prodavač v lázeňském bufetu, který zrovna neměl nic na práci, mou narážku vyloženě ignoroval. Plavčík mne dokonce napomenul, když jsem symbolicky zvolal „Sláva Ukrajině“. Rezolutně mi naznačil, že si mám agitaci nechat na doma. Jeho kolega byl sice tolerantnější, ale ani on nechtěl na téma ukrajinský konflikt diskutovat. Pochopil jsem, že v Maďarsku zřejmě není tak běžné vyjadřovat podporu napadené Ukrajině jako u nás.

Pomsta komunistů byla mimořádně krutá

Maďaři si dramatické události z období povstání za svobodu z roku 1956, které bylo krvavě potlačeno tanky Rudé armády, tradičně připomínají v říjnu. Jedny z největších vzpomínkových oslav probíhaly před šesti lety, v roce 2016, kdy od vypuknutí povstání uplynulo šedesát let. Mosonmagyaróvár byl tehdy rovněž vyzdoben množstvím státních vlajek, u pomníčků padlým hořely svíčky. Hlavním místem pietních vzpomínek se v tomto lázeňském městě stalo dějiště masakru před bývalými kasárnami pohraniční stráže, které leží ve východní části města. Během několika minut zde 26. října 1956 zahynuly desítky lidí a mnozí další byli zraněni.

V době zmíněného kulatého výročí jsem stál s Bélou Babosem u pomníku padlým. Několik desítek metrů od něj je poslední dochovaná budova kasáren, z nichž příslušníci pohraniční policie, kteří spadali pod smutně proslulou tajnou policii ÁVH, zahájili bez varování střelbu do neozbrojeného davu. Béla, který se narodil šestnáct let po revoluci, není tedy pamětníkem. Přesto ale svou návštěvu prostranství před kasárenskou budovou poměrně emotivně prožíval.

Protikomunistického shromáždění se 26. října zúčastnil totiž jeho dědeček, který v době první světové války bojoval za monarchii na ruské frontě. Když zazněla střelba z kasárenských oken, instinktivně ihned padl na zem, což mu pravděpodobně zachránilo život. Takové štěstí ale neměly desítky dalších lidí, kteří během několika minut zahynuli v palbě z automatických zbraní a při výbuších hozených granátů. Oficiální údaje  hovoří o minimálně padesáti mrtvých a přibližně stovce zraněných. Skutečný počet zabitých a zraněných byl ale s největší pravděpodobností ještě o dost vyšší.

Podle Bély Babose přišly v onen osudný den do prostoru před kasárenskými objekty dvě téměř stejně velké skupiny demonstrantů. Jednu tvořili studenti místních odborných škol, druhou pak zaměstnanci ze zdejších průmyslových podniků. Celkem se jednalo o přibližně dva tisíce protestujících. Srocený dav se ihned po příchodu začal hlučně dožadovat odstranění pěticípé rudé hvězdy z průčelí kasárenské budovy. Již předtím demonstranti tento bolševický symbol strhli z radnice. Lidé, kteří přežili, pak po střelbě ve zmatku opustili místo krvavé lázně. O den později bylo ale několik důstojníků pohraniční stráže ve městě napadeno a lynčováno. Jeden důstojník měl být údajně pověšen za nohy a rozlícenými lidmi ubit, dalšího pak dav vyhodil z okna radnice. Velitel kasáren pohraniční stráže Istvan Dudas, který dal povel ke střelbě, případnému lynčování unikl. Po masakru uprchl do Bratislavy, která je od Mosonmagyaróváru vzdálena něco přes dvacet kilometrů. Na československém území se pak Dudas pro jistotu zdržoval až do úplného rozdrcení povstání.

Kruté pomstě komunistů po porážce povstání neuniknul ani devětatřicetiletý evangelický pastor Lajos Gulyás, který byl během protestů v Mosonamagyaróváru svědkem lynčování policisty. Podle slov Bély Babose se duchovní pokoušel rozzuřený dav uklidňovat, a přesto byl tento otec tří malých dětí v roce 1957 obviněn z podněcování ke kontrarevoluci. Byl odsouzen k trestu smrti oběšením a bez milosti popraven.

S dlouholetým kamarádem Bélou jsme se během letošních chladných Velikonoc logicky dali i do debaty o současném dění na Ukrajině. Podle předpokladu můj kamarád ruskou invazi odsuzuje a má problém i s jejími podporovateli v Maďarsku. Během večerní mše v přeplněném kostele Szent Gotthárd i po jejím skončení bylo cítit jakési napětí či obavy přítomných. Premiér Viktor Orbán vyhrál se svou stranou počátkem dubna již čtvrté volby. Má bezpochyby v dnešním Maďarsku velkou podporu, která může souviset také s tím, že se mu daří, jak říká Béla, držet ceny energií na relativně nízké úrovni.

Velkému počtu obyvatel Maďarska očividně nevadí, když jejich premiér zdůrazňuje, že Maďarsko zůstane jednoznačně mimo konflikt na Ukrajině. Jeho skutečná či jen hraná proputinovská orientace slaví kupodivu v jeho vlasti značné úspěchy. V zemi, jejíž odvážná vzpoura proti komunistickému režimu, vnuceného Maďarům Kremlem, byla v roce 1956 nekompromisně rozdrcena tanky označenými rudými hvězdami. Tedy stejnými symboly, jako je tomu dnes během Putinovy agrese na Ukrajině.                        

Nahlásit chybu v článku


Související články

Brave Warrior 2020: Maďarsko představuje bojové vozidlo pěchoty Lynx

Během mezinárodního vojenského cvičení Brave Warrior 2020 v regionu Bakony maďarská armáda předvedla ...

Orbán uvažoval o vytvoření společného státu s Československem

Hvězda současného maďarského premiéra Viktora Orbána začala postupně na politickém nebi zářit již ...

PREMIUM Orbán: Maďarsko zbrojí a dobře chápe proč

Podle Viktora Orbána musí mít Maďarsko moderní a silnou armádu, aby nikoho ani nenapadlo na Maďarsko ...

PREMIUM Orbán: Za rusko-ukrajinskou válku maďarské rodiny platit nebudou

Válka na Ukrajině radikálně změnila politickou realitu Maďarska. Příští týden, v neděli 3. ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • J.Kolousek@post.cz
    21:23 22.02.2023

    Jestliže je ten Orbán totožný s mladíkem, který se v r. 1989 přijel do Prahy omluvit za maďarskou účast na vpádu vojsk do ČSSR, pak muselo dojít postupem času u něho k rozdvojení ...Zobrazit celý příspěvek

    Jestliže je ten Orbán totožný s mladíkem, který se v r. 1989 přijel do Prahy omluvit za maďarskou účast na vpádu vojsk do ČSSR, pak muselo dojít postupem času u něho k rozdvojení osobnosti . Je to někdo jiný a myslím, že pro demokracii nebezpečný a už nepoužitelný. Zdá se, že každý stát bývalého východního bloku má svého čučkaře Zemana a BabišeSkrýt celý příspěvek

  • PavolR
    14:48 25.04.2022

    K tej prokremeľskosti/neprokremeľskosti Orbána okolo ktorej sa tu toľko hatuje: Orbán je v prvom rade iliberálny. K tomu sa aj verejne hlási. A determinuje to jeho vzťahy k iným ...Zobrazit celý příspěvek

    K tej prokremeľskosti/neprokremeľskosti Orbána okolo ktorej sa tu toľko hatuje:

    Orbán je v prvom rade iliberálny. K tomu sa aj verejne hlási. A determinuje to jeho vzťahy k iným iliberálnym politikom a režimom. Orbánovské Maďarsko nemá s rôznymi krajinami konzistentné vzťahy, tieto sa dokážu dramaticky meniť podľa toho, do akej miery je Orbánovi vedenie tej ktorej krajiny ideologicky blízke.

    Čiže ak by bola v Rusku liberálna demokracia a naopak na Ukrajine nejaký iliberálny režim (optimálne krajne pravicový, ale nie nevyhnutne), tak by sa zrejme pokúšak nadŕžať Ukrajine, ako svojmu potenciálnemu regionálnemu spojencovi voči liberálno-demokratickému Západu.

    V tomto kontexte treba chápať aj Orbánov vzťah k Rusku, ktorý bol v počiatkoch jeho politickej kariéry a ešte aj počas jeho prvej vlády silne kritický v štýle "od východu nikdy nič dobré neprišlo" a začal sa meniť až po tom, ako sa začal Putin po roku 2007 "vyfarbovať" a priam vyhlásil vojnu proti liberalizmu.

    V tomto sa líši od klasických "prokremeľských" politikov, ktorí z rôznych príčin (či už nostalgických alebo zištných) adorujú Rusko konzistentne. Orbán by sa v prípade liberálne obratu stal opäť jeho kritikom. Podobne je to aj s jeho vzťahom k USA s Trumpom a bez Trumpa, a pod.Skrýt celý příspěvek

  • Kamil
    13:38 25.04.2022

    S některými články či názory autora mám někdy rovněž problém Určitě se mu ale nedivím, když odmítá debatovat s anonymy, kteří používají vulgární výrazy. To jsou pak podle mne ...Zobrazit celý příspěvek

    S některými články či názory autora mám někdy rovněž problém Určitě se mu ale nedivím, když odmítá debatovat s anonymy, kteří používají vulgární výrazy. To jsou pak podle mne opravdu srabi, kteří nejsou ani k popukání, ale jsou spíše k pláči.Skrýt celý příspěvek

    • Krakonoš
      14:00 25.04.2022

      Žádný vulgarismy jsem nepoužil a za další, pokud někdo někoho vážně obviní a na místo důkazů se odvolá, že nebude diskutovat a že byl v Maďarsku a všude možně a bla bla, tak je to ...Zobrazit celý příspěvek

      Žádný vulgarismy jsem nepoužil a za další, pokud někdo někoho vážně obviní a na místo důkazů se odvolá, že nebude diskutovat a že byl v Maďarsku a všude možně a bla bla, tak je to srabáckej přístup.Skrýt celý příspěvek

  • Krakonoš
    13:09 25.04.2022

    Christiáne, kroutíte se, až je to k popukání. Teď najednou máte problém s anonymní diskuzí, ale v minulosti i nyní jste se diskuzí pod svými články účastnil. Pokud vám to udělá ...Zobrazit celý příspěvek

    Christiáne, kroutíte se, až je to k popukání. Teď najednou máte problém s anonymní diskuzí, ale v minulosti i nyní jste se diskuzí pod svými články účastnil. Pokud vám to udělá radost, můžete mě oslovovat jako Patrik Veselý.

    Tak jak je to teda s tím Orbánem a jeho prokremelskou orientací.Skrýt celý příspěvek

  • Christian
    12:59 25.04.2022

    Aha, již tomu rozumím - dovolená!!! Na dovolenou do Jugoslávie jsem ale nejezdil. A určitě nemám problém někomu něco objasňovat. Klidně i Orbánovi, který, jak jsem vícekrát uvedl, ...Zobrazit celý příspěvek

    Aha, již tomu rozumím - dovolená!!! Na dovolenou do Jugoslávie jsem ale nejezdil. A určitě nemám problém někomu něco objasňovat. Klidně i Orbánovi, který, jak jsem vícekrát uvedl, není vůbec černobílý politik. Mám ale opravdu velký problém debatovat s anonymními...... Pokuste se to konečně pochopit.
    Kristián ChalupaSkrýt celý příspěvek

  • Krakonoš
    12:37 25.04.2022

    Kristiáne, Kristiáne Mě vůbec nezajímají vaše pohádky, vaše dovolený, ani to, kde všude jste byl a koho všeho znáte. Reaguju na článek, kde píšete, že Orbán je prokremelský ...Zobrazit celý příspěvek

    Kristiáne, Kristiáne
    Mě vůbec nezajímají vaše pohádky, vaše dovolený, ani to, kde všude jste byl a koho všeho znáte.

    Reaguju na článek, kde píšete, že Orbán je prokremelský politik. Pokud jste solidní autor (což pravděpodobně nejste), tak toto označení vám přece nemůže dělat problém vysvětlit.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      12:44 25.04.2022

      A tebe Kraky určite nebude problém vysvetliť, že Viki nie je prokremeľsky a nemá ani chorobnú túžbu po moci a peniazoch....

      A tebe Kraky určite nebude problém vysvetliť, že Viki nie je prokremeľsky a nemá ani chorobnú túžbu po moci a peniazoch....

  • Christian
    12:24 25.04.2022

    Krakonoši, Krakonoši! Zašel jste příliš daleko, když mne označujete za sraba, a že se za někoho schovávám. Na vlastní žádost jsem byl počátkem 90. let jako zpravodaj na ...Zobrazit celý příspěvek

    Krakonoši, Krakonoši! Zašel jste příliš daleko, když mne označujete za sraba, a že se za někoho schovávám. Na vlastní žádost jsem byl počátkem 90. let jako zpravodaj na reportážích ve válečné Jugoslávii a o měsíc později, v době puče proti Gorbačovovi, pak v bývalém SSSR. Později jsem pobýval na Palestinských územích a neúspěšně jsem žádal ministerstvo obrany o povolení návštěvy našich vojáků v Afghánistánu. Pane či paní Krakonoši, nebuďte vy srab a přestaňte se schovávat za jednoduché přezdívky. Před anonymy se já vůbec nemusím obhajovat.
    Kristián ChalupaSkrýt celý příspěvek

  • Krakonoš
    09:37 25.04.2022

    Pane Chalupo, snad se nebudete schovávat za nadávající nepřizpůsobivé přispěvatele a dokážete odpovědět, proč považujete Orbána za prokremelského? Stačí říct, že ho považujete ...Zobrazit celý příspěvek

    Pane Chalupo, snad se nebudete schovávat za nadávající nepřizpůsobivé přispěvatele a dokážete odpovědět, proč považujete Orbána za prokremelského?

    Stačí říct, že ho považujete za prokremelského proto, protože neaportuje jak Washington, Brussel nebo Zelenský ale i Moskava (pro úplnost) hází.

    Nebuďte srab a obhajte se a neschovávejte se za primitivní gorily.Skrýt celý příspěvek

    • Pavel 1
      21:49 25.04.2022

      Především stačí říct, čo si pod pojmom "aportovat jak Washington, Brussel nebo Zelenský ale i Moskava (pro úplnost) hází", představuješ, primitivní nadávající a přizpůsobivý ...Zobrazit celý příspěvek

      Především stačí říct, čo si pod pojmom "aportovat jak Washington, Brussel nebo Zelenský ale i Moskava (pro úplnost) hází", představuješ, primitivní nadávající a přizpůsobivý trautenberku. Nebo jsi srab, co se schovává za kremelské notičky?Skrýt celý příspěvek

  • Tesil
    19:59 23.04.2022

    Co to zase melete.To jsou snad Maďaři idioti?Mají se zle a tak opakovaně volí Orbána.
    To my se máme skvěle,ale Winston Bombarďák Fiala podruhé premiérem nebude.

    Co to zase melete.To jsou snad Maďaři idioti?Mají se zle a tak opakovaně volí Orbána.
    To my se máme skvěle,ale Winston Bombarďák Fiala podruhé premiérem nebude.

    • Pavel 1
      21:38 23.04.2022

      Jinými slovy chceš říct, tesile, že krást, lhát likvidovat kritická média (rozuměj věšet bulíky na nos jednoduchým jedincům) jak to činí zmetek orbán, je jednodoché. Za to jít s ...Zobrazit celý příspěvek

      Jinými slovy chceš říct, tesile, že krást, lhát likvidovat kritická média (rozuměj věšet bulíky na nos jednoduchým jedincům) jak to činí zmetek orbán, je jednodoché. Za to jít s kůží na trh a riskovat nepopulární ale nezbytná opatření chce celého chlapa a skutečného politika. Tak to máš pravdu.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      12:26 24.04.2022

      Tesilko, zrejme budú. Orbanovi nikdy nešlo o chudobných. Len o peniaze a hlavne moc. Profesor Lajos Bokros to tvrdí tiež o Viktorovi. A to, že sa necháš Viktorom klamať, to je tvoj ...Zobrazit celý příspěvek

      Tesilko, zrejme budú. Orbanovi nikdy nešlo o chudobných. Len o peniaze a hlavne moc. Profesor Lajos Bokros to tvrdí tiež o Viktorovi. A to, že sa necháš Viktorom klamať, to je tvoj problém. My Viktorovi neveríme.Skrýt celý příspěvek

    • Torong
      20:02 24.04.2022

      "To my se máme skvěle,ale Winston Bombarďák Fiala podruhé premiérem nebude." Protože to řekne Tesil, že? Víš Tesile, ono to bude stejně jako tehdy s tím Americkým konvojem. Taky se ...Zobrazit celý příspěvek

      "To my se máme skvěle,ale Winston Bombarďák Fiala podruhé premiérem nebude."
      Protože to řekne Tesil, že? Víš Tesile, ono to bude stejně jako tehdy s tím Americkým konvojem. Taky se tvoji kolegové na diskuzích prsili jak konvoj neprojde. Jak budou masové protesty A byly toho plné diskuze. A ve finále přišli DVA protestující a z toho jeden Vyvadil. Před Fialou jsou ještě 4 roky...Skrýt celý příspěvek

  • Coldvel
    17:19 23.04.2022

    A proč, že tedy Maďaři nenávidí Ukrajince?

    A proč, že tedy Maďaři nenávidí Ukrajince?

  • Dominik Lender
    08:29 23.04.2022

    No článek nic moc nezlobte se, jako by snad Maďaři podporovali Orbana jen kvuli levným emergiim. Taky pro tu prokremelskost Orbana článek nepodal moc informaci (kromě opět levných ...Zobrazit celý příspěvek

    No článek nic moc nezlobte se, jako by snad Maďaři podporovali Orbana jen kvuli levným emergiim. Taky pro tu prokremelskost Orbana článek nepodal moc informaci (kromě opět levných energii).Skrýt celý příspěvek

  • Christian
    19:16 22.04.2022

    Dobrý den! Do Maďarska, kam jezdím v posledních patnácti letech několikrát do roka, mám řadu známých či přátel. Maďaři jsou přátelští a pohostinní lidé, pouze jejich rodný ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý den!
    Do Maďarska, kam jezdím v posledních patnácti letech několikrát do roka, mám řadu známých či přátel. Maďaři jsou přátelští a pohostinní lidé, pouze jejich rodný jazyk je pro nás dost komplikovaný. S lidmi starší generace je ale většinou možné domluvit se německy, s později narozenými pak zase anglicky. Kromě proslulých termálních lázní, vynikající kuchyně, různých památek, je v maďarských městech mnoho dalších pozoruhodností. K nejvýznamnějším z nich patří bezesporu Muzeum teroru (Terror Háza Muzeum) na Andrassyho třídě 60 v Budapešti. V budově, která původně patřila bohaté židovské rodině, za druhé světové války věznili a mučili své odpůrce maďarští fašisté, aby je pak koncem 40. let vystřídali minimálně stejně brutální komunisté. Slavnostního otevření muzea, které jsem navštívil celkem třikrát, se přesně před dvaceti lety zúčastnil Viktor Orbán. Uvedl tehdy mj., že obě totalitní diktatury, které jsou v muzeu zavřeny mezi zdmi, našly v minulosti často společnou řeč. Premiér Orbán patří bezpochyby k výrazným politikům a není určitě černobílý. Muzeum teroru v maďarské metropoli zase velmi názorně přibližuje zájemcům velmi složitou historii malé, ale určitě zajímavé země ve střední Evropě. Návštěvu muzea si dovoluji vřele doporučit.
    Kristián ChalupaSkrýt celý příspěvek

    • Krakonoš
      20:18 22.04.2022

      Spíš napište, proč Orbána označujete za prokremelského. Tahle lež je jasná dezinformace.

      Spíš napište, proč Orbána označujete za prokremelského. Tahle lež je jasná dezinformace.

      • Pavel 1
        20:43 22.04.2022

        Tak, tak, tvoje lži jsou jasné dezinformace, trautenberku.

        Tak, tak, tvoje lži jsou jasné dezinformace, trautenberku.

        • Krakonoš
          20:49 22.04.2022

          jako fakt more :D

          jako fakt more :D

          • Pavel 1
            09:49 23.04.2022

            Jaké "more", trautenberku? Snad himlhergotdonerveterkrucajselement.

            Jaké "more", trautenberku? Snad himlhergotdonerveterkrucajselement.

      • Jura99
        06:18 23.04.2022

        Krakonose rozciluji dezinformace :-D. Zlodej krici chytte zlodeje. To ovsem nic nemeni na faktu, ze Orban s Putinem pece, brousi si zuby na Zakarpatsko a pragmaticky usoudil, ze ...Zobrazit celý příspěvek

        Krakonose rozciluji dezinformace :-D. Zlodej krici chytte zlodeje. To ovsem nic nemeni na faktu, ze Orban s Putinem pece, brousi si zuby na Zakarpatsko a pragmaticky usoudil, ze sanci ma u Putina, kdyz se mu zavrta do konecniku.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      12:37 25.04.2022

      DO Maďarska nejezdím několikrát do roka, ale projel jsem ho skrz naskrz na kole a tak vím, že se tam s nikým anglicky nedomluvíte. Tedy ve velkých městech (Budapest, Vesprém, ...Zobrazit celý příspěvek

      DO Maďarska nejezdím několikrát do roka, ale projel jsem ho skrz naskrz na kole a tak vím, že se tam s nikým anglicky nedomluvíte. Tedy ve velkých městech (Budapest, Vesprém, Szeged) ano, tam nějací studenti anglicky umí, ale jinak ani ťuk. Němčina - no, občas někdo, na benzínce a tak.
      Většina Maďarů umí jenom maďarsky a někteří ani to ne.

      Jinak s charakteristikou Maďarů souhlasím - ale ono to platí univerzálně, lidé jsou ve své většině hodní, ať přijedete kam přijedete. Akorát je rozdíl mezi chováním jedince a chováním téhož jedince, když je součástí davu.Skrýt celý příspěvek

  • zdeno
    11:39 22.04.2022

    Maďarsko neposílá na Ukrajinu zbraně ani nedovoluje jejich transport přez své území, na druhou stranu přijímá uprchlíky a posílá humanitární pomoc, než je odsoudíte uvědomte si, že ...Zobrazit celý příspěvek

    Maďarsko neposílá na Ukrajinu zbraně ani nedovoluje jejich transport přez své území, na druhou stranu přijímá uprchlíky a posílá humanitární pomoc, než je odsoudíte uvědomte si, že po ukončení horké fáze konfliktu bude Ukrajina 5-10 let zcela závislá na ekonomické podpoře EU a USA, jinak se položí a rusové ji schramstnou i bez války - čili sankce ano, ale do té míry aby škodily Rusku (časem to poněkud eliminují) a umožnily nám podporovat Ukrajinu (nepřepísknout to), možná jste si všimli že nové sankce mají největší účinek v počátku - než si spočítají zda se jim je podaří eliminovat a za jak dlouhoSkrýt celý příspěvek

    • Jura99
      12:19 22.04.2022

      jak eliminovali sankce v KLDR ? Jedí jen čtyřikrát týdně ? Vítězná Ukrajina zažije bouřlivý ekonomický rozvoj, pokud porazí skřety, bude to extra silný signál o vlastní ...Zobrazit celý příspěvek

      jak eliminovali sankce v KLDR ? Jedí jen čtyřikrát týdně ? Vítězná Ukrajina zažije bouřlivý ekonomický rozvoj, pokud porazí skřety, bude to extra silný signál o vlastní obranyschopnosti, to chtějí investoři slyšet. A pokud by byl vstup do EU, tak kombinace levné pracovní síly, dostupných pozemků a středně velkého trhu spustí příliv investic do výroby.Skrýt celý příspěvek

      • zdeno
        12:37 22.04.2022

        Rusko je trochu jinde než KLDR, sankce ho zpomalí ale nezastaví, no a vítězstvím Ukrajiny bude když neztratí Oděsu a pokud možno zatlačí rusy co nejdál za Dněpr a vysílí jejich ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusko je trochu jinde než KLDR, sankce ho zpomalí ale nezastaví, no a vítězstvím Ukrajiny bude když neztratí Oděsu a pokud možno zatlačí rusy co nejdál za Dněpr a vysílí jejich síly k dosažení příměří - dočasnému, no a pak bude hodně záležet na podpoře - ekonomicky EU + vojensky USASkrýt celý příspěvek

        • Jura99
          06:21 23.04.2022

          Rusko nam pravidelne v historii ukazuje, jak je jinde. Bez cizich zdroju je to bidna zeme a opet nam predvede svou prosperitu v konzumaci vodky.

          Rusko nam pravidelne v historii ukazuje, jak je jinde. Bez cizich zdroju je to bidna zeme a opet nam predvede svou prosperitu v konzumaci vodky.

    • Pavel 1
      18:53 22.04.2022

      "Přijímá uprchlíky"? Tak to mi vysvětlete proč je v České republice tolik ukrajinských Lakatošů a Horvátů, zvlášť s ohledem na ty statisíce maďarských pasů, které orbán před pár ...Zobrazit celý příspěvek

      "Přijímá uprchlíky"? Tak to mi vysvětlete proč je v České republice tolik ukrajinských Lakatošů a Horvátů, zvlášť s ohledem na ty statisíce maďarských pasů, které orbán před pár lety rozdal na Ukrajině. Prozatím to vypadá tak, že zmetek orbán se nejen že není ochoten postarat o uprchlíky z Ukrajiny, kteří mluví stejným jazykem jako on. Zmetek orbán se dokonce nehodlá starat o ani o lidi, ze kterých svým hraním si na velkouhersko udělal maďarské občany.
      Mimochodem, prozatím to vypadá, že se položí leda rusácko, načež je následně schlamstne čína.Skrýt celý příspěvek

      • zdeno
        09:33 25.04.2022

        to bude asi "dávkařskou" politikou, oni by také nejraději do Německa a ne k nám, no a pak maďaři jsou k usedlíkům (ne k návštěvám) co nemluví maďarsky kulantně řečeno - trochu ...Zobrazit celý příspěvek

        to bude asi "dávkařskou" politikou, oni by také nejraději do Německa a ne k nám, no a pak maďaři jsou k usedlíkům (ne k návštěvám) co nemluví maďarsky kulantně řečeno - trochu přezíraví,
        P.S. před lety zvelebovala komunikace v jednom našem městě tvrdou prací firma asi 50 Romů - divil jsem se,než jsem zjistil že mluví ukrajinsky - holt dávky kazí lidi, ale lákají...Skrýt celý příspěvek

        • Pavel 1
          21:42 25.04.2022

          "- trochu přezíraví" takže fakticky popíráte to, co jste uvedl výše o "maďarském přijímaní uprchlíků". Prostě na maďarsko na upchlíky z Ukrajiny z vysoka se... , a to včetně ...Zobrazit celý příspěvek

          "- trochu přezíraví" takže fakticky popíráte to, co jste uvedl výše o "maďarském přijímaní uprchlíků". Prostě na maďarsko na upchlíky z Ukrajiny z vysoka se... , a to včetně maďarsky hovořících uprchlíků a dokonce uprchlíků, kteří mají maďarský pas, tedy mají maďarské OBČANSTVÍ.
          A dále jak "nemluví maďarsky"? Komu myslíte, že zmetek orbán v roce 2018 na Ukrajině rozdával ty statisíce maďarských pasů (tedy choval se obdobně jako putin např. v pobaltí) a vyvolal tím diplomatickou roztržku. Snad ne nějaký modrookým Volodymyrům a Bogdanům.Skrýt celý příspěvek

  • theo
    04:36 22.04.2022

    Keď odmyslím veľkomaďarské maniere pána predsedu , tak jeho čínnosť za posledné roky je promaďarská . Liberálne kruhy ho označujú všeliak hanlivo , ale to len preto lebo neplní ich ...Zobrazit celý příspěvek

    Keď odmyslím veľkomaďarské maniere pána predsedu , tak jeho čínnosť za posledné roky je promaďarská . Liberálne kruhy ho označujú všeliak hanlivo , ale to len preto lebo neplní ich agendu . V čase vojny mu zase vätšina nadáva do prokremeľských agentov atd. Zamyslite sa aké májú maďari šťastie mať na čele politika , ktorý myslí na ich potreby a nechce zničiť ekonomiku svojej krajiny len preto , lebo sa to niekomu páči . Len sa pozrite koľko stoja energie v Maďarsku a koľko na Slovensku a v Čechách . Ak budeme bezhlavo plniť túto agendu náš priemysel pôjde do .... a chudobnieme každým dňom . Možem sa vysrať na RF a Ukr , keď zajtra nebude vedieť natankovať a nachovať svoje deti . Je to otázka prežitia ľudí a krajín ako naše , malých s neschopným vedením plniacich želanie svoho pána a vyslovene kadiacich na vlastné národy v hre na vyššie dobro . Za mier .Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      08:36 22.04.2022

      Takze abych to schrnul, pro levny plyn a prijemnejsi ceny na pumpe bys klidne svym detem dopral budoucnost pod okupantskou botou z ruska za novou zeleznou oponou. Protoze o to tu ...Zobrazit celý příspěvek

      Takze abych to schrnul, pro levny plyn a prijemnejsi ceny na pumpe bys klidne svym detem dopral budoucnost pod okupantskou botou z ruska za novou zeleznou oponou. Protoze o to tu ted jde, tohle neni jen o Ukrajine, rusak si dela narok na CELE byvale imperium, vcetne Slovenska, CR...

      Kdyz zchudneme treba i o 20% a vratime se vykonem ekonomiky o 15 let zpet, je to podle me za slobodu cena zcela akceptovatelna.Skrýt celý příspěvek

      • cejkis
        09:23 22.04.2022

        Vůbec jste konflikt na Ukrajině nepochopil. Konflikt je o tom, zda budou na Ukrajině americké instalace.

        Vůbec jste konflikt na Ukrajině nepochopil. Konflikt je o tom, zda budou na Ukrajině americké instalace.

        • Jura99
          09:26 22.04.2022

          po ránu a už takto sjetej ? :-/

          po ránu a už takto sjetej ? :-/

        • liberal shark
          09:52 22.04.2022

          Těch příčin by se dalo najít mnohem víc, a většina jich nemá se Západem nic společného. Daleko více mají společného s ruským imperialismem, paranoiou a zištnými zájmy ruských ...Zobrazit celý příspěvek

          Těch příčin by se dalo najít mnohem víc, a většina jich nemá se Západem nic společného. Daleko více mají společného s ruským imperialismem, paranoiou a zištnými zájmy ruských korporací.Skrýt celý příspěvek

        • Magister_Peditum
          10:31 22.04.2022

          Jo? A já myslel, že za to můžou feťáci v Kyjevu? :-D

          Jo? A já myslel, že za to můžou feťáci v Kyjevu? :-D

        • Maximus
          10:53 22.04.2022

          Cejkis: Myslím, že dobře víš, co znamenají ukrajinské zásoby plynu odhadované nejméně na 5 až 6 bilionů kubíků pro rusáckou ekonomiku i geopolitiku. Evropa s proevropskou ...Zobrazit celý příspěvek

          Cejkis: Myslím, že dobře víš, co znamenají ukrajinské zásoby plynu odhadované nejméně na 5 až 6 bilionů kubíků pro rusáckou ekonomiku i geopolitiku.

          Evropa s proevropskou Ukrajinou se bez rusácka obejde velice dobře (pominu obrovská ukrajinská ložiska železných a manganových rud, titanu, uranu, ...), teď se zkus zamyslet nad tím, co bude rusácko dělat se svým zemním plynem z Jamalu dokud nepostaví Sílu Sibiře 2 a nebude muset cenově podlézat Číně. Koho to bude bolet, kaké to bude mít dopady na rusáckou ekonomiku, životní úroveň oligarchů i obyčejných obyvatel a od toho se odvíjející popularitu ˇ"báťušky" a jeho suity v Kremlu.

          Rusácký blábol o "amerických instalacích" je z pohledu největší země světa s jaderným arzenálem paritním k NATO prostě chucpe a typický příklad vrozené ruské paranoie, která jen dovedně maskuje rusácký imperialismus.Skrýt celý příspěvek

        • Klimesov
          11:13 22.04.2022

          A já myslel, že ty americké instalace tam už jsou? Vždyť přece Rusové přinesli svatou pravdu o těch úplně nejvíc nejtajnějších amerických tajných laboratoří na výzkum přísně ...Zobrazit celý příspěvek

          A já myslel, že ty americké instalace tam už jsou? Vždyť přece Rusové přinesli svatou pravdu o těch úplně nejvíc nejtajnějších amerických tajných laboratoří na výzkum přísně utajovaných biologických zbraní.
          A také na výcvikové farmy superptáků, do kterých USA zabudoval infrasenzory aby mohli nakažení velice smrtícím virem trefit do Ruska.Skrýt celý příspěvek

        • pjaro77
          14:35 22.04.2022

          Rusi to už po mesiaci bojov berú ideologicky, už nejde len o ťahanie o ukrajinskú kožu. Onin vojnu považujú za akúsi svätú vojnu západu proti východu. Zaťahujú do ideologie akési ...Zobrazit celý příspěvek

          Rusi to už po mesiaci bojov berú ideologicky, už nejde len o ťahanie o ukrajinskú kožu. Onin vojnu považujú za akúsi svätú vojnu západu proti východu. Zaťahujú do ideologie akési "pravé" kresťanstvo a boj proti diablovi. Stačilo mi prečítať niektorých ruských ideologov, a skoro som sa pozvracal.Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            22:01 22.04.2022

            Pritom pravé kresťanstvo sa definuje takto: ... Miluj blížneho ako seba samého ... :) To je najväčšie kresťanské prikázanie. :)

            Pritom pravé kresťanstvo sa definuje takto: ... Miluj blížneho ako seba samého ... :) To je najväčšie kresťanské prikázanie. :)

    • Harvest
      09:10 22.04.2022

      Typický malý slováčik, za lacnejší benzín by si kľudne predal aj vlastnú mater.

      Typický malý slováčik, za lacnejší benzín by si kľudne predal aj vlastnú mater.

      • minko29
        15:43 22.04.2022

        to je sice pravda ale za chvilu su volby a treba urobit vsetko preto aby sa k moci nedostal hranol + pele + nackovia.. inak sa kurz Sk otci podobne ked nie horsie ako v ...Zobrazit celý příspěvek

        to je sice pravda ale za chvilu su volby a treba urobit vsetko preto aby sa k moci nedostal hranol + pele + nackovia.. inak sa kurz Sk otci podobne ked nie horsie ako v Madarsku...pozor na to....este aby sme my nemuseli utekat ako ti ukrajinci....Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          22:03 22.04.2022

          Budeme. Čo čakáš od biresov? Stačí sa pozrieť na stav, ktorý tu máme len vďaka takým ľuďom.

          Budeme. Čo čakáš od biresov? Stačí sa pozrieť na stav, ktorý tu máme len vďaka takým ľuďom.

        • ImreSVK
          09:55 23.04.2022

          "Hranol" s dj. Kalinakom mozno budu spievat "Kde domov muj?!"
          Jedna nackovska strana sa uz rozpustila, kedze hlavny nacek bol pravoplatne odsúdený.

          "Hranol" s dj. Kalinakom mozno budu spievat "Kde domov muj?!"
          Jedna nackovska strana sa uz rozpustila, kedze hlavny nacek bol pravoplatne odsúdený.

          • Ján Paliga
            12:28 24.04.2022

            Len premalovany klon Republika zostáva ...

            Len premalovany klon Republika zostáva ...

    • Jura99
      09:29 22.04.2022

      Na tuto válku se nedívám ekonomicky, rusák musí padnout držkou do bahna za jakoukoliv cenu, ale jestlipak víš, kolik stál benzín v té vysněné socialistické ČSSR, kde se měli ...Zobrazit celý příspěvek

      Na tuto válku se nedívám ekonomicky, rusák musí padnout držkou do bahna za jakoukoliv cenu, ale jestlipak víš, kolik stál benzín v té vysněné socialistické ČSSR, kde se měli všichni dobře ? Stál 8Kčs/l, což je zhruba 100Kč/l na dnešní peníze. Kapitalisti mají stále co dohánět. A tu ruskou říši si strč víš kam.Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      11:22 22.04.2022

      Orbán je kritizován primárně za to, že zatím co mu peníze z EU, USA a jiných západních institucí nesmrdí a ve velkém je bere, tak dodržovat pravidla ke kterým se upsal a která na ...Zobrazit celý příspěvek

      Orbán je kritizován primárně za to, že zatím co mu peníze z EU, USA a jiných západních institucí nesmrdí a ve velkém je bere, tak dodržovat pravidla ke kterým se upsal a která na sebe dobrovolně vzal (myšleno Maďarsko jako stát) aby se k těmto penězům dostal už mu moc nevoní, dodržovat je nechce a nedodržování základních pravidel omlouvá svou populistickou politikou typu "Podívejte se já jsem ten kdo vás brání proti útlaku EU"
      Ovšem to, že tuhle sociální politiku, kterou předvádí může dělat jen díky tomu, že má přístup k západním financím už nikomu neřekne že.

      Mně je upřímně jedno jestli se Orbán těší v Maďarsku nebývalé popularity. Tohle je problém Maďarů né můj. Ale osobně něco podobného v naší zemi nechci.Skrýt celý příspěvek

    • pjaro77
      14:32 22.04.2022

      Za vyššie dobro ? Kamaráde, za druhej svetovej presne takí pragmatici kolaborovali s nacistami a potom nadšene arizovali. Židov sme tiež pragmaticky (asi z vďačnosti) posielali ...Zobrazit celý příspěvek

      Za vyššie dobro ? Kamaráde, za druhej svetovej presne takí pragmatici kolaborovali s nacistami a potom nadšene arizovali. Židov sme tiež pragmaticky (asi z vďačnosti) posielali do Nemecka, nech si s nimi zašpinia ruky náckovia.
      SNP bolo pragmaticky tiež dopredu prehraté hnutie, ale aspoň sme vďaka nemu neboli braní na zodpovednosť ako zločinecký štát.
      Pokiaľ ide o mňa, radšej nebudem existovať ako žiť pod ruskou alebo čínskou topánkou.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      22:18 22.04.2022

      Korupcia a okrádanie vlastnej krajiny je odkedy "promadarske"? Odkedy je "promadarske" likvidovať "súbor váh a protivah" pri riadení krajiny? Odkedy je "promadarske" ...Zobrazit celý příspěvek

      Korupcia a okrádanie vlastnej krajiny je odkedy "promadarske"? Odkedy je "promadarske" likvidovať "súbor váh a protivah" pri riadení krajiny? Odkedy je "promadarske" netransparentne vládnutie? Nie občan, ale Viktor má slúžiť občanovi a krajine. Nie krajina a občan Viktorovi...

      Mimochodom, žiadny spasiteľ neexistuje, ani Viktor ním nie je pre občanov Maďarska. S tými cenami energií už tu neplač. Vysoké sú vďaka trpaslíkovi z Kremla. On chcel týmto zabrániť Európe v zasahovani do jeho "specoperacie". Tvoj plač len trpaslíka upevňuje v tom, že sa trafil. Mimochodom, Slovensko je chudobné vďaka Kremlu. "Víťaz vojny" je zobrakom tiež. To nie je náhoda. Porazený vo vojne je ekonomicky nad "víťazom vojny". Kdepak udelali Soudruzi v Kremlu chybu? :)

      Moje deti nehladuju, pritom pracujem iba ja, manželka je nezamestnaná... Čo sú tvoje a moje problémy voči problémom detí a žien v Mariupole, kde nacisti zabíjajú svoje ruské etnikum...Skrýt celý příspěvek

  • D.i.p
    01:07 22.04.2022

    Když někdo začne se slovy “prokremelská polotika”, tak je jasný, že má sám bubáky v hlavě. Zajímavé, že o “prokremelské politice” Rakouska nikdo nepíše. A to jezdí rakouský ...Zobrazit celý příspěvek

    Když někdo začne se slovy “prokremelská polotika”, tak je jasný, že má sám bubáky v hlavě. Zajímavé, že o “prokremelské politice” Rakouska nikdo nepíše. A to jezdí rakouský kancléř škemrat o plyn přímo k Putinovi.Skrýt celý příspěvek

  • memo
    21:49 21.04.2022

    Pro Orbánovo Maďarsko bude nejlepší, když V4 bude po nějakou dobu pouze V3 bez Visegrádu. Dobré bude jistě i ignorovat německý Rheinmetall, který si od investic v Maďarsku mnoho ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Orbánovo Maďarsko bude nejlepší, když V4 bude po nějakou dobu pouze V3 bez Visegrádu.
    Dobré bude jistě i ignorovat německý Rheinmetall, který si od investic v Maďarsku mnoho slibuje ve směru k zemím V4/V3.
    Raději spolupráci na výzbrojních projektech se Španělskem, Itálii, Švédskem, Finskem a snad možná i s Francií a Velkou Británii. Nikoliv však s Německem a Maďarskem.
    Místo Maďarska raději Rumunsko, Bulharsko, Chorvatsko z těch tedy postkomunistických zemí. Samozřejmě spolupráci i s Ukrajinou třeba při vývoji výrobě dronů ale i raketových zbraní a PVO.Skrýt celý příspěvek

  • Kamil
    19:28 21.04.2022

    Příspěvky pana Grohmanna týkající se zbraňových systémů jsou nejen mimořádně zajímavé, ale opravdu i velmi fundované. Je poznat, že tato problematika je vyloženě jeho koníčkem. ...Zobrazit celý příspěvek

    Příspěvky pana Grohmanna týkající se zbraňových systémů jsou nejen mimořádně zajímavé, ale opravdu i velmi fundované. Je poznat, že tato problematika je vyloženě jeho koníčkem. Něco podobného v podstatě platí o textech pana Chalupy. Autor se snaží být objektivní a když píše o cizích zemích, je zase poznat, že je také navštívil. Pokud se nemýlím, byl počátkem 90. let na reportážní cestě ve válečné Jugoslávii.Skrýt celý příspěvek

  • cejkis
    17:28 21.04.2022

    Myslím, že v nadcházející zimní období i pan Chalupa uvidí rozdíl mezi proruskou politikou a reálnou Orbánovou politikou středoevropské země, která nemá k ruskému plyn a ropě ...Zobrazit celý příspěvek

    Myslím, že v nadcházející zimní období i pan Chalupa uvidí rozdíl mezi proruskou politikou a reálnou Orbánovou politikou středoevropské země, která nemá k ruskému plyn a ropě možnost rychle vytvořit alternativu.Skrýt celý příspěvek

    • Pavel 1
      19:07 21.04.2022

      Soudě dle "nadcházejícího zimního období" vyvozuji, že tě vůbec nepouštějí ven z trolí farmy a krom přežvykování předepsaných textů nemáš k dispozici nic, a to ani kalendář.

      Soudě dle "nadcházejícího zimního období" vyvozuji, že tě vůbec nepouštějí ven z trolí farmy a krom přežvykování předepsaných textů nemáš k dispozici nic, a to ani kalendář.

      • cejkis
        22:52 21.04.2022

        Bože to je trapnost sama. Tak až kontext plynové krize pochopíte, dejte vědět.

        Bože to je trapnost sama. Tak až kontext plynové krize pochopíte, dejte vědět.

        • Jura99
          00:32 22.04.2022

          nez bude zimni obdobi nadchazet, rusko bude na kolenou a skemrat o odbyt plynu.

          nez bude zimni obdobi nadchazet, rusko bude na kolenou a skemrat o odbyt plynu.

          • cejkis
            09:25 22.04.2022

            A tomu opravdu věříte ?

            A tomu opravdu věříte ?

        • Pavel 1
          08:10 22.04.2022

          Až pochopím tvůj mentální kontext, tak dám vědět nobelově komisi, že bych měl zájem o tu za medicínu.

          Až pochopím tvůj mentální kontext, tak dám vědět nobelově komisi, že bych měl zájem o tu za medicínu.

          • cejkis
            09:25 22.04.2022

            Ztráta času

            Ztráta času

          • Pavel 1
            12:16 22.04.2022

            Takže trpíš nějakou banální psychiatrickou poruchou, cejkisi. Škoda.

            Takže trpíš nějakou banální psychiatrickou poruchou, cejkisi. Škoda.

  • flanker.jirka
    15:58 21.04.2022

    Možná by mohl pan Grohmann panu Chalupovi zřídit další záložku pod zkratkou PVS :-)
    ...starší asi pamatují politicko výchovné světničky

    Možná by mohl pan Grohmann panu Chalupovi zřídit další záložku pod zkratkou PVS :-)
    ...starší asi pamatují politicko výchovné světničky

    • Krakonoš
      16:38 21.04.2022

      Souhlas, co píše Chalupa, je už v takové fázi, že se člověk za něho až zastydí.

      Souhlas, co píše Chalupa, je už v takové fázi, že se člověk za něho až zastydí.

      • Pavel 1
        22:06 21.04.2022

        To se ti jen leskne monitor trautenberku.

        To se ti jen leskne monitor trautenberku.

      • flanker.jirka
        23:53 21.04.2022

        Krakonoš Ať si píše co chce, ale toto je opravdu na PŠM (politické školení mužstva) to s armádou a armádními novinami nemá mnoho společného. Tématicky se to hodí do médií s ...Zobrazit celý příspěvek

        Krakonoš
        Ať si píše co chce, ale toto je opravdu na PŠM (politické školení mužstva) to s armádou a armádními novinami nemá mnoho společného. Tématicky se to hodí do médií s politikou.Skrýt celý příspěvek

        • Hevonen
          11:36 22.04.2022

          Nebude to napojením AN na SPD?
          Toto tu nie je prvý článok velebiaci Orbána.

          Nebude to napojením AN na SPD?
          Toto tu nie je prvý článok velebiaci Orbána.

        • Krakonoš
          12:06 22.04.2022

          flanker.jirka Podle mě, jsou AN medium s politickým zaměřením. Jejich charakter je sice armádního zaměření, ale styl podávání zpráv a propagace je politický. AN se prezentují jako ...Zobrazit celý příspěvek

          flanker.jirka
          Podle mě, jsou AN medium s politickým zaměřením. Jejich charakter je sice armádního zaměření, ale styl podávání zpráv a propagace je politický. AN se prezentují jako konzervativní. Nevím, kde mám onen konzervatismus najít, ale samotné označení konzervativní evokuje politiku. AN dále uvádí, že reprezentují euroatlantické hodnoty. To, že se na AN prosazují americké ekonomické a politické zájmy je pravda. AN mají také napsáno, že hlavní jsou zájmy ČR. Zájmy ČR na AN se sice špatně hledají jako konzervativní hodnoty, ale opět jde o politiku.
          Podtrženo sečteno, AN jsou svým zaměřením politické i když primárním posláním je zpravodajství z vojenského prostředí.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    14:07 21.04.2022

    Autor si cielene vybral paralelu s jednou udalosťou v minulosti a čuduje sa, že Maďari reagujú inak, ako očakáva, pričom však opomína mnoho iných vecí. Lenže keď sa pozrieme ...Zobrazit celý příspěvek

    Autor si cielene vybral paralelu s jednou udalosťou v minulosti a čuduje sa, že Maďari reagujú inak, ako očakáva, pričom však opomína mnoho iných vecí.

    Lenže keď sa pozrieme prečo toľko Maďarov podporuje Orbána, tak zistíme, že Putin v podstate reprezentuje to isté a tak ako Orbán, je vnímaný ako niekto, kto pracuje nezištne pre blaho svojej vlasti, chráni jej suverenitu voči globalizmu, je baštou kresťanských hodnôt a vystupuje na ochranu svojich menšín. Ktoré na Ukrajine prenasledujú tí istí "nacisti" ako tamojších Maďarov.

    Čiže môžeme konštatovať, že sa na Putina, ako na akéhosi "väčšieho brata", reflektuje všetko to, čo štátna propaganda zdôrazňuje ako prednosti ich vlastného vodcu. Na 1956 potom pod dojmom toho mávnu rukou a príjmu naratív, že to bol Sovietsky zväz a dnešné Rusko s tým nemá nič spoločné, ešte aj keby im Putin priamo do tváre vmietol, že povstanie z 1956 bola "kontrarevolúcia".Skrýt celý příspěvek

    • Avtomat
      15:27 21.04.2022

      Môžem iba súhlasiť. A ak by sme pokračovali v paralele s putinovským Ruskom, tak by sme na Slovensku mali veľmi pozorne sledovať rétoriku a aktivity Maďarska čo sa týka maďarskej ...Zobrazit celý příspěvek

      Môžem iba súhlasiť.
      A ak by sme pokračovali v paralele s putinovským Ruskom, tak by sme na Slovensku mali veľmi pozorne sledovať rétoriku a aktivity Maďarska čo sa týka maďarskej menšiny u nás. Aby z pokojného spolunažívania nebola zrazu zámienka pre Maďarsko na "ochranu našich" vojenskou akciou. To síce nie je na programe dňa ale v budúcnosti sa to môže zmeniť. A keď k tomu prirátame relatívne rýchle a veľké nákupy vojenskej techniky, táto eventualita naberá na vážnosti.
      Snáď sa plánované nákupy BOV a BVP podarí úspešne zrealizovať a tam to neskončí. Máme čo doháňať.Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        15:51 21.04.2022

        No tak je tu práve v tomto ohľade jeden úplne zásadný rozdiel, a to že Maďarsko je a aj ostane slabé, čo si uvedomuje aj samotný Orbán a podľa toho nakladá i s pocitmi krivdy - ...Zobrazit celý příspěvek

        No tak je tu práve v tomto ohľade jeden úplne zásadný rozdiel, a to že Maďarsko je a aj ostane slabé, čo si uvedomuje aj samotný Orbán a podľa toho nakladá i s pocitmi krivdy - smeruje ich skôr do strachu, aby sa nezopakovala, než do aktívnej snahy o nápravu.

        Práve na tom postavil úspech svojej poslednej volebnej kampane - "(tentoraz) sa nenecháme zatiahnuť do vojny, na ktorú by sme doplatili." K tomu pridáva tajomné očakávanie vzniku akéhosi nového svetového poriadku niekedy v polovici budúcej dekády, ktorému môžu byť Maďari pod jeho vedením víťazmi ...Skrýt celý příspěvek

        • pjaro77
          17:13 22.04.2022

          Maďarsko samé do konliktu s nami nevlezie. Ale nezabúdaj, že ich Putin môže "nezištne" podporiť. Orbánovci kopú tiež len za seba a NATO a EU budú len kým sa im to hodí. Podobne ...Zobrazit celý příspěvek

          Maďarsko samé do konliktu s nami nevlezie. Ale nezabúdaj, že ich Putin môže "nezištne" podporiť.
          Orbánovci kopú tiež len za seba a NATO a EU budú len kým sa im to hodí. Podobne ako Erdoganovci. Nevieme, čo sa za 10 rokov u nich vyvrbí.Skrýt celý příspěvek

      • Flader
        19:43 21.04.2022

        Mne tá ruská rétorika smerom k Ukrajine od začiatku pripomína rétoriku maďarských politikov v polovici deväťdesiatok.

        Mne tá ruská rétorika smerom k Ukrajine od začiatku pripomína rétoriku maďarských politikov v polovici deväťdesiatok.

      • csincsung66
        18:18 22.04.2022

        Zlodej sa vždy bojí o stratu svojej koristi však? To je večná pravda. A podvedome to cítite že to nepatrí vám, podvedomie nepustí...

        Zlodej sa vždy bojí o stratu svojej koristi však? To je večná pravda. A podvedome to cítite že to nepatrí vám, podvedomie nepustí...

    • Pavel 1
      22:05 21.04.2022

      A kde se autor "diví"? Autor se nediví, autor konstatuje. Autor konstatuje, že orbánovi voliči jsou sklerotičtí pitomci s ohnutou páteří. Na tom, že si vybral jeden příklad z mnoha ...Zobrazit celý příspěvek

      A kde se autor "diví"? Autor se nediví, autor konstatuje. Autor konstatuje, že orbánovi voliči jsou sklerotičtí pitomci s ohnutou páteří. Na tom, že si vybral jeden příklad z mnoha není divného. Příkladů ohnuté páteře, pitomosti, slepoty a sklerotismu orbánových voličů je celá řada. Kdybych měl třeba reagovat na to co zmiňujete vy, tak orbánovi maďarští voliči zapomínají na to, že to orbánovo "chránění se vůči globalizmu" představuje čerpání eurounijních dotací jako smyslu zbavený a co to dá, ta "bašta křesťanských hodnot" zase účast europoslance za Fidezs v gay swingers párty, a to v době covidového zákazu hromadných akcí, a "ochranu svých menšin" si zmetek orbán zase představuje, tak, že ač před pár lety Maďarsko na Ukrajině rozdalo statisíce maďarských pasů (a vyvolalo tím diplomatický konflikt), tak dnes se o tyto fakticky své občany uprchlé z válkou postižené Ukrajiny Maďarsko není ochotno postarat, díky čemuž jen v ČR se pohybují stovky a možná tisíce "Ukrajinců" se jmény jako Lakatoš nebo Horvát. Přesvědčit se o tom na vlastní oči lze třeba ve Vyšních Lhotách nebo Bělé-Jezové. A v dalších zemí střední Evropy to nebude jiné. Samozřejmě na této stupiditě a extrémním sklerotizmu orbánových voličů není nic zvláštního. Podobně postižené najdeme v ČR mezi volič agenta bureše a hradního čučkaře, případně pitomia, dříve mezi voliči komoušů nebo kdekoli jinde. Samozřejmě souhlasím s tím, že orbán se svými konáním čím dál tím víc podobá puťkovi, čímž v tom negativním slova smyslu vyniká i mezi středoevropskými politickými zločinci.Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        22:38 21.04.2022

        V rozhovore s profesorom Lajosom Bokrosom v októbri minulého roku v časopise .tyždeň, sa ten vyjadril, že Orbánovi nikdy nezáležalo na chudobných ľuďoch, jeho vždy zaujímala len ...Zobrazit celý příspěvek

        V rozhovore s profesorom Lajosom Bokrosom v októbri minulého roku v časopise .tyždeň, sa ten vyjadril, že Orbánovi nikdy nezáležalo na chudobných ľuďoch, jeho vždy zaujímala len moc a peniaze. A že je tomu skutočne tak, vidíme na jeho činoch hlavne po roku 2010....Skrýt celý příspěvek

      • cejkis
        22:53 21.04.2022

        Označit většinu Maďarů za pitomce ? Vždyť si serete do krku.

        Označit většinu Maďarů za pitomce ? Vždyť si serete do krku.

        • Pavel 1
          08:15 22.04.2022

          Opravdu ale opravdu jsem nepotřeboval vědět co si děláš s vlastním krkem, cejkisi.

          Opravdu ale opravdu jsem nepotřeboval vědět co si děláš s vlastním krkem, cejkisi.

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2