Vojáci na Dni s Armádou ČR předvedli obrněný TITUS

TITUS; větší foto / Tatra Trucks

V sobotu 23. září se v parku na pražské Letenské pláni konal Den s Armádou ČR a Ministerstvem obrany ČR. Akce byla připomínkou sta let uplynulých od zformování prvních národních vojenských jednotek v novodobé české historii. Na Letné tak byla k vidění historická i současná technika armády, vojáci ale poprvé představili i novinku v podobě vozidla TITUS, jehož zavedení do výzbroje schválila vláda.

V sobotu během Dne s Armádou ČR měli návštěvníci možnost na vystavených exponátech vidět překotný technický pokrok v oblasti vojenské techniky za posledních sto let. Vedle historických unikátů i současné techniky Armáda České republiky představila i budoucnost své výzbroje v podobě obrněného vozidla TITUS na podvozku Tatra.

„Je to poprvé za posledních několik desítek let, kdy český výrobce pro českou armádu vyrobí sofistikovanou obrněnou techniku světové kvality, která byla vyvinuta domácími specialisty na českém podvozku,“ řekl na adresu vozidla TITUS Petr Rusek, předseda představenstva společnosti Tatra Trucks, která bude pro armádu stroje vyrábět.

V této souvislosti připomeňme, že 18. září česká vláda schválila program rozvoje pozemních sil AČR, který počítá i s vyzbrojením brigád pozemních sil obrněnými vozidly TITUS české výroby, jež jsou postaveny na podvozku Tatra 6×6.

Poslední obrněnou bojovou techniku vyvinutou a vyrobenou na našem území s českým podvozkem, která se dostala do výzbroje československých nebo českých ozbrojených sil, představovaly obrněné transportéry OT-64 SKOT a houfnice DANA vz. 77 pocházející ze 60. a 70. let. Projektem vozidla TITUS tak společnost Tatra Trucks, potažmo český obranný průmysl dokazuje, že je opět schopen české armádě zajišťovat dodávky špičkové bojové techniky světových parametrů.

Zakázku na pořízení 62 kusů vozidel TITUS schválila česká vláda už koncem července tohoto roku, přičemž půjde o vozidla v provedení velitelsko-štábní, spojovací a místo koordinace palebné podpory (MKPP). Představitelé ozbrojených sil však v minulosti již několikrát deklarovali, že by armáda mohla vozidel TITUS pořídit v dalších variantách mnohem více.


Vojáci na Dni s Armádou ČR předvedli obrněný TITUS; větší foto / Tatra Trucks

TITUS je unikátním bojovým vozidlem, jež vyvinula kopřivnická Tatra Trucks ve spolupráci s francouzskou společností Nexter Systems, předním světovým výrobcem speciální techniky. TITUS v sobě kombinuje výjimečné jízdní schopnosti v těžkém terénu srovnatelné s pásovými vozidly a vysoký stupeň balistické ochrany posádky.

Konstrukce nástavby i prověřeného tatrováckého páteřového podvozku s řiditelnou první a třetí nápravou činí z vozidla TITUS univerzální platformu použitelnou nejen v ozbrojených silách, ale také u policie či bezpečnostních i záchranných složek.

Vedle vozidel Pandur II CZ bude TITUS představovat klíčový bojový prostředek pozemních sil Armády České republiky. Výrobu obou typů vozidel mají na starosti české průmyslové podniky, v prvním případě je to společnost Tatra Defence Vehicle patřící do holdingu Czechoslovak Group, v druhém případě pak již zmiňovaná společnost Tatra Trucks. Oba podniky armádě navíc zajistí také servisní, logistickou i technickou podporu a také školící programy pro obsluhy a techniky. 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Armáda ČR pořídí šest desítek obrněných vozidel TITUS na podvozku TATRA

Vláda České republiky v pondělí 24. 7. 2017 schválila zakázku na pořízení obrněných vozidel TITUS ...

Samohybný minomet na podvozku Pandur II 8x8 CZ se představil na Dnech NATO

Na tradiční akci Dny NATO a Vzdušných sil Armády České republiky, která se konala o tomto víkendu na ...

Houfnice Dana a raketomety Vampir v Ázerbájdžánu

Ázerbájdžánská armáda před několika dny ukázala svou nejnovější pozemní techniku. Na zveřejněném ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Jara
    12:05 18.02.2018

    Netahejte sem minulost samozřejmě stát poslal do kopru všechno v ČR ( komunismus) ale státní podíl ve strategických firmám je zcela normální v celé Evropě

    Netahejte sem minulost samozřejmě stát poslal do kopru všechno v ČR ( komunismus) ale státní podíl ve strategických firmám je zcela normální v celé Evropě

  • skelet
    11:43 18.02.2018

    Jara: není to o zachránci Strnadovi. Jde o to, že ji stát kdysi málem poslal do kopru. To radši ať Tatra nedodává pro AČR, než aby se s ní zas experimentovalo. Sorry jako :) Pokud ...Zobrazit celý příspěvek

    Jara: není to o zachránci Strnadovi. Jde o to, že ji stát kdysi málem poslal do kopru. To radši ať Tatra nedodává pro AČR, než aby se s ní zas experimentovalo. Sorry jako :)
    Pokud se to netýká Tatra vehicles, tak v podstatě žádný problém není. Jen komplikace. Pardon.. jediný problém bude s Pandury.Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    11:39 18.02.2018

    A je to zase tady Strnad “ zachránce Tatry “ ne tak to opravdu nebylo max obráceně Tatru zachránila spolupráce s DAFem ( phoenix) a sedmičková řada ani na jednom nemá Strnad ...Zobrazit celý příspěvek

    A je to zase tady Strnad “ zachránce Tatry “ ne tak to opravdu nebylo max obráceně Tatru zachránila spolupráce s DAFem ( phoenix) a sedmičková řada ani na jednom nemá Strnad zásluhu měl akorát skutečně dobrý timming ( ironie)....Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    11:37 18.02.2018

    Tatra vehicles není problém, ta dodává armádě jen nakláďáky a podvozky, tady nikdo prověrku nepožaduje. Horší je to u dalších společností, např. Tatra defence, Retia, Eldis atd. Ty ...Zobrazit celý příspěvek

    Tatra vehicles není problém, ta dodává armádě jen nakláďáky a podvozky, tady nikdo prověrku nepožaduje. Horší je to u dalších společností, např. Tatra defence, Retia, Eldis atd. Ty figurují jako koncoví dodavatelé (integrátoři) a tam už prověrku logicky MO vyžaduje.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    11:23 18.02.2018

    Co Vám Tatra udělala, že ji zase chcete dostat pod stát, který ji málem dovedl ke krachu? :)))

    Co Vám Tatra udělala, že ji zase chcete dostat pod stát, který ji málem dovedl ke krachu? :)))

  • Jara
    11:14 18.02.2018

    PavolIR Ano to bude asi jediná cesta,jak zachránit společnosti na kterých je naše MO závislé ... pro mě by bylo logické kdyby strategické společnosti jako Tatra Retia a další ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolIR
    Ano to bude asi jediná cesta,jak zachránit společnosti na kterých je naše MO závislé ... pro mě by bylo logické kdyby strategické společnosti jako Tatra Retia a další fungovaly s nějakým státním podílem, který by v budoucnu vyloučil současnou situaci.
    A co na Slovensku, řešíte stejné problémy s případnými zakázkami pro CSG? (Opravdu mne to zajima prosím nebere to jako převádění řeči na slovenské problémy ) u vás soutěži CSG s patriotem, vylučuje ho to také?

    Má to jednu dobrou stránku u nás v ČR to znamená že nová BVP bude řešit Jičínský VOP( státní) a navíc při výběru 4x4 bude také ve výhodě se svým NimremSkrýt celý příspěvek

  • PavolR
    10:57 18.02.2018

    Nesher: V prípade, že pôjde CSG ku dnu, tak skúsiť získať za tie alokované peniaze prinajmenšom Tatru. Lebo bez toho by ste boli aj tak zo zákona závislí na niekom, kto ...Zobrazit celý příspěvek

    Nesher:
    V prípade, že pôjde CSG ku dnu, tak skúsiť získať za tie alokované peniaze prinajmenšom Tatru. Lebo bez toho by ste boli aj tak zo zákona závislí na niekom, kto predstavuje bezpečnostné riziko...Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    10:16 18.02.2018

    Problémy CSG pokračují a další dodávky ACR jsou stále méně pravděpodobné. Navíc CSG nemá problémy jen v ČR, ale i v zahraničí. Převzetí srbské společnosti IMK 14 momentálně ...Zobrazit celý příspěvek

    Problémy CSG pokračují a další dodávky ACR jsou stále méně pravděpodobné. Navíc CSG nemá problémy jen v ČR, ale i v zahraničí. Převzetí srbské společnosti IMK 14 momentálně vyšetřují makedonské úřady pro podezření z praní špinavých peněz.
    Situace je nepříjemná i pro MO, na zakázky byly už alokovány peníze, které bude nyní obtížné utratit.
    https://www.euro.cz/byznys/cze... Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    13:14 08.02.2018

    Mám velikou radost, že se u nás začíná veřejně mluvit o nepříjemných věcech ano csg je zločinecká organizace s napojením na ruský kapitál tedy i jejich tajné služby je jasné, že se ...Zobrazit celý příspěvek

    Mám velikou radost, že se u nás začíná veřejně mluvit o nepříjemných věcech ano csg je zločinecká organizace s napojením na ruský kapitál tedy i jejich tajné služby je jasné, že se musí zabránit tomu aby něco takového mělo přístup k takovým obranným technologiím státu jako jsou radary ELM.
    Jenom doufám, že podniky jako například Tatra a Retia brzký pád tohoto nebezpečného “zrádcovského”molochu přežijí.Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    12:29 08.02.2018

    petres Přesně tak, protože ruské peníze většinou i znamenají ruské tajné služby. A myslím, že je naprosto nepřípustné, aby jeden z hlavních dodavatelů výzbroje (jen namátkou ...Zobrazit celý příspěvek

    petres
    Přesně tak, protože ruské peníze většinou i znamenají ruské tajné služby. A myslím, že je naprosto nepřípustné, aby jeden z hlavních dodavatelů výzbroje (jen namátkou Pandury, Titusy, radary MADR, radar Revisor.....) byl v nějakém spojení s potencionálním nepřítelemSkrýt celý příspěvek

  • petres
    12:28 08.02.2018

    https://hlidacipes.org/zacinal... https://www.euro.cz/byznys/zbr... http://forum24.cz/zakazka-pro-... http://forum24.cz/americky-web... Zobrazit celý příspěvek

    https://hlidacipes.org/zacinal...

    https://www.euro.cz/byznys/zbr...

    http://forum24.cz/zakazka-pro-...

    http://forum24.cz/americky-web... Skrýt celý příspěvek

  • petres
    12:25 08.02.2018

    Ve spojení s CSG a Strnadem je problematický zejména Beljajev.

    Ve spojení s CSG a Strnadem je problematický zejména Beljajev.

  • Nesher
    12:12 08.02.2018

    Ano, ten rozhovor je zajímavý (otázka nakolik je všechno tak jak naznačuje, přeci jen ministr je hlavně politik a popularita je jeho prvotním a hlavním zájmem). Pro mě jsou mnohem ...Zobrazit celý příspěvek

    Ano, ten rozhovor je zajímavý (otázka nakolik je všechno tak jak naznačuje, přeci jen ministr je hlavně politik a popularita je jeho prvotním a hlavním zájmem).
    Pro mě jsou mnohem závažnější ty zvěsti o bezpečnostních problémech CSG.
    Vzhledem k napojení CSG (skrz majitele) na Hrad je to přímo alarmujícíSkrýt celý příspěvek

  • Rase
    12:02 08.02.2018

    Konečně někdo řekl co si dost lidí jen myslí, podle drobných indícií co občas prosáknou. Generální štáb má očividně stažené půlky a celou dobu jsou spokojení se stavem kdy nic ...Zobrazit celý příspěvek

    Konečně někdo řekl co si dost lidí jen myslí, podle drobných indícií co občas prosáknou. Generální štáb má očividně stažené půlky a celou dobu jsou spokojení se stavem kdy nic nemusí řešit a jsou v pohodě na teplém místečku. Bývalá vedení MO jen fungovala pro podepisování zakázek atd. je to celé velice znepokojivé a behá z toho mráz po zádech. Je ale super že to Karla řekla bez mlžení...Skrýt celý příspěvek

  • petres
    11:12 08.02.2018

    Teda klobouk dolů, tak otevřený rozhovor z obrany jsem snad zatím nečetl.

    http://www.mocr.army.cz/inform... ... tu-140838/

    Teda klobouk dolů, tak otevřený rozhovor z obrany jsem snad zatím nečetl.

    http://www.mocr.army.cz/inform... ... tu-140838/

  • PavolR
    10:17 08.02.2018

    Tak aspoň máte istotu, že Šakal už iste nebude. ;-)

    Tak aspoň máte istotu, že Šakal už iste nebude. ;-)

  • Nesher
    09:46 08.02.2018

    Tak se nám komplikuje další zakázka, která se zdála už být jistá, CSG má evidentně nějaké problémy s bezpečností a je dost možné, že kvůli tomu padne i (mimo již zrušené zakázky na ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak se nám komplikuje další zakázka, která se zdála už být jistá, CSG má evidentně nějaké problémy s bezpečností a je dost možné, že kvůli tomu padne i (mimo již zrušené zakázky na modernizaci Dan) i nákup vozidel Titus, ostatně tento problém v pondělí potvrdila i ministryně obrany v ČT. Stejně tak v rozhovoru pro LN naznačovala, že je nějaký problém (mimo prozatím neuděleného certifikátu od Národního úřadu pro kybernetickou bezpečnost) i v zakázce na radary Madr na který byla upozorněna Vojenským zpravodajstvím. V této zakázce se de facto CSG též angažuje. Retia není součástí CSG, jak ostatně přiznal i Jaroslav Strnad, z čistě účelových důvodů.
    https://www.euro.cz/byznys/zbr... ... un-1393121
    http://www.mocr.army.cz/inform... ... tu-140838/Skrýt celý příspěvek

  • pjek
    21:32 06.10.2017

    Co je doma, to se počítá. Myslím tím schopné návrháře, konstruktéry, montéry a vůbec všechny, díky nimž tato země vyvine a vyrobí to, co je na špici účinností a efektivností.

    Co je doma, to se počítá. Myslím tím schopné návrháře, konstruktéry, montéry a vůbec všechny, díky nimž tato země vyvine a vyrobí to, co je na špici účinností a efektivností.

  • Flader
    09:29 05.10.2017

    20 rokov už asi nie, ale tých 10 ešte +- hej. Len čo je podstatné budú pri útvaroch kde sa budú určite používať BVP (Istar má dostať 4x4). To fakt by podla teba mali držať dvojakú ...Zobrazit celý příspěvek

    20 rokov už asi nie, ale tých 10 ešte +- hej. Len čo je podstatné budú pri útvaroch kde sa budú určite používať BVP (Istar má dostať 4x4). To fakt by podla teba mali držať dvojakú muníciu len kvôli pár kusom prieskumných BVP?
    Druhá vec mk44 by zvýšil zase cenu modernizácie. 2A42 sa vyrába v licencii u nás.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    08:17 05.10.2017

    Flader: pokud je Turra zcela nová věž a nikoliv modernizací staré ruské, určitě by měla dostat NATO ráži. Modernizace Svatavy nestojí zrovna málo peněz, ty vozidla musí sloužit ...Zobrazit celý příspěvek

    Flader: pokud je Turra zcela nová věž a nikoliv modernizací staré ruské, určitě by měla dostat NATO ráži. Modernizace Svatavy nestojí zrovna málo peněz, ty vozidla musí sloužit aspoň 15-20let. Jen aby kolová platforma také nedostala Turru s 2A42.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2