CF Military: Nákladní vozidla Tatra pro belgickou armádu
- 27. 2. 2021
- 78 komentářů
- Jan Grohmann
Belgické ministerstvo obrany objednalo nákladní automobily CF Military na tatrováckých podvozcích 4×4 a 8×8. Současně pancéřované kabiny pro 40 % flotily dodá česká Tatra Defence Vehicles (TDV). Hlavním kontraktorem dodávek je ale nizozemská DAF Trucks NV.
Pro potřeby článku uveďme, že nizozemská společnost DAF Trucks NV je součástí amerického koncernu PACCAR. Společnosti DAF a TATRA TRUCKS spolupracují již od roku 2011, zejména při výrobě modelu Tatra Phoenix.
Belgický kontrakt zahrnuje dodávku 897 nákladních vozidel CF Military s pohonem všech kol, s termínem dodání mezi roky 2022 až 2025. Podle belgických médií hodnota smlouvy dosahuje 250 milionů euro (6,5 miliardy Kč). V belgické armádě CF Military nahradí zastaralé náklaďáky Unimog a Volvo N10 z první poloviny 90. let.
Tisková zpráva belgických pozemních sil (Landcomponent / Composante terre) jako důvod obměny uvádí, že Volvo N10 a Unimog mají „nedostatečnou nebo žádnou ochranu členů posádky. Proto již nebyly vhodné pro použití v konfliktních zónách, kde jsou angažováni belgičtí vojáci. Kromě ochrany začala být problematická také dodávka náhradních dílů pro tato vozidla.”
Volvo N10 / Belgické pozemní síly; beldefnews.mil.be
V případě verze 4×4 půjde o dodávku 636 vozidel, konkrétně o 410 nosičů kontejnerů, 174 vozidel s nákladní korbou a 52 vozidel s nákladní korbou a jeřábem. Zbývajících 243 náklaďáků 8×8 bude dodáno jako nosič kontejnerů (171 kusů), s nákladní korbou a jeřábem (52) a se sklápěcí nákladní korbou (20).
Na první pohled CF Military vychází z rodiny Tatra Phoenix. Podvozky tedy dodá kopřivnická firma, kabiny většinově DAF a motory americká PACCAR. Půjde konkrétně o pohonné jednotky MX-11 (300 kW; 4×4) a MX-13 (340 kW; 8×8). O převodovkách nejsou informace. Pokud ale CF Military vychází z modelové řady Tatra Phoeinx, ve hře jsou převodovky od německé firmy ZF Friedrichshafen nebo americké Allison.
Verze CF Military: nosič kontejneru 8×8 a vozidlo 4×4 s nákladní korbou a plachtou; větší foto / DAF Trucks NV
Podvozek Tatra 8×8 s centrální nosnou rourou, nezávisle zavěšenými polonápravami a motorem Paccar; větší foto / TATRA TRUCKS
Nejde ale o jediné zapojení českého a slovenského průmyslu do kontraktu. Nakládací jeřáby sice dodá švédská společnost HIAB, ale sklápěcí nástavby slovenská VS-Mont a nákladní nástavby česká Porgest. Navíc 352 (40 % z každé veze 4×4 a 8×8) náklaďáků získá trojmístnou pancéřovanou kabinu od české TDV. Podle přiloženého obrázku pancéřovaná verze CF Military 8×8 připomíná mix tatrováckých rodin Phoenix a Force. Současně, v případě potřeby, lze v budoucnu opancéřovat i zbývající vozidla CF Military belgické armády.
„Kabina nabízí dostatek prostoru pro tři osoby a veškeré rádiové vybavení. Významnou výhodou je také výška vozidla: ani při přepravě kontejneru 1CC o délce 20 stop výška nedosahuje čtyř metrů,“ uvádí belgické pozemní síly.
Tatrovácký podvozek s centrální nosnou rourou
Podle tiskové zprávy DAF Trucks NV se kabiny vyrábějí v belgické továrně DAF ve městě Westerlo, a motory MX-11 a MX-13 v nizozemské továrně DAF (pobočka PACCAR) v Eindhovenu. Místo montáže, oživování a testování náklaďáků se neuvádí, ale můžeme s velkou mírou jistoty říct, že půjde o kopřivnický výrobní závod.
Logistické a technické zabezpečení flotily CF Military zajistí evropské servisní středisko DAF v Houthalenu. O stabilní dodávky náhradních dílů se postará obří americká společnost PACCAR s více než 21 000 zaměstnanci.
Pancéřované kabiny pro CF Military z produkce české TDV / TDV přes Belgické pozemní síly; beldefnews.mil.be
Podvozek Tatra 6×6 s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými polonápravami; větší foto / TATRA TRUCKS
„Jsme velmi hrdí na to, že jsme obdrželi tuto prestižní objednávku od belgických ozbrojených sil,” řekl Harry Wolters, prezident DAF Trucks NV. „Protože se naše ultramoderní továrna na kabiny a nápravy nachází ve Westerlu, považujeme Belgii za náš domácí trh. Díky tomu je pro nás tato objednávka mimořádně cenná. S vozidly CF Military nabízíme belgické armádě řadu jedinečných nákladních vozidel, která umožňují za všech okolností dokonale plnit zadané úkoly.“
O nákupu vozidel CF Military belgické ministerstvo obrany rozhodlo již 9. prosince. Po oznámení začala běžet tříměsíční lhůta pro případné stížnosti konkurentů. Skutečně 23. prosince italská Iveco podala námitku. Brusel ale stížnost Italů neuznal.
Nemusí jít o poslední úspěch tatrovácké koncepce v belgické armádě. Strategická vize belgické armády pro rok 2030 předpokládá výměnu celé flotily logistických vozidel ve dvou fázích. O první fázi pojednává tento článek. Během druhé fáze mezi roky 2026 až 2030 dojde k nákupu těžkých nákladních automobilů za 122 milionů euro.
Zdroj: La Defénse,FOB, AM
Související články
Nová obrněná tatrovka TATRA 4 × 4 HMHD
Kopřivnická společnost TATRA TRUCKS představuje na probíhající vojenské výstavě Eurosatory 2014 nové ...
- 17.06.2014
- 6 komentářů
- Jan Grohmann
EXCALIBUR ARMY dodala Indonésii moderní raketomety Vampir na podvozcích Tatra
Společnost EXCALIBUR ARMY, která je součástí holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG), dodala v minulých ...
- 17.08.2016
- 25 komentářů
- Tisková zpráva
TATRA TRUCKS splnila dodávku pro AČR tři měsíce před termínem
Kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS dokázala splnit zakázku pro Armádu ČR více než tři měsíce před ...
- 03.01.2017
- 53 komentářů
- Tisková zpráva
Tatra Trucks loni dodala 1186 vozů a splnila své závazky
Kopřivnická automobilka Tatra Trucks i přes pandemickou situaci a celosvětový propad automobilového ...
- 14.01.2021
- 5 komentářů
- Tisková zpráva
US Army už nejaký čas hľadá nástupcu ťažkých nákladných automobilov Oshkosh v programe Common Tactical Truck, zatiaľ proti sebe stoja Man, Iveco, Mack ... Nevie niekto či má Tatra ...Zobrazit celý příspěvek
US Army už nejaký čas hľadá nástupcu ťažkých nákladných automobilov Oshkosh v programe Common Tactical Truck, zatiaľ proti sebe stoja Man, Iveco, Mack ... Nevie niekto či má Tatra ambície sa zúčastniť tejto súťaže?Skrýt celý příspěvek
Pochopitelně.
https://www.e15.cz/byznys/prum...Pochopitelně.
https://www.e15.cz/byznys/prum...V článku sa píše že Tatra sa chystá spolupracovať s AM General, ktorý už ale uzatvorili spoluprácu s Iveco. Majú ešte nejaké iné šance? V minulosti sa Tatra snažila pretlačiť do ...Zobrazit celý příspěvek
V článku sa píše že Tatra sa chystá spolupracovať s AM General, ktorý už ale uzatvorili spoluprácu s Iveco. Majú ešte nejaké iné šance? V minulosti sa Tatra snažila pretlačiť do USA cez Navistar, ale teraz je akosi ticho.Skrýt celý příspěvek
To jsem ani nezaznamenal, že se Iveco dohodlo s AM General, tam jsem předpokládal pokračování spolupráce se BAE. Team Navistar Tatra bylo účelové spojení pro několik výběrek, ...Zobrazit celý příspěvek
To jsem ani nezaznamenal, že se Iveco dohodlo s AM General, tam jsem předpokládal pokračování spolupráce se BAE.
Team Navistar Tatra bylo účelové spojení pro několik výběrek, navíc Navistar nemá vlastní velkoobjemový motor.Skrýt celý příspěvekhttps://www.idvgroup.com/2022/... Tak potom ostáva už len posledný hráč na americkom trhu, ...Zobrazit celý příspěvek
https://www.idvgroup.com/2022/...
Tak potom ostáva už len posledný hráč na americkom trhu, Oshkosh, ktorý doteraz držal monopol v nákladných vozidlách pre US Army a žiadne vozidlo zatiaľ pre CCT nepredstavil (alebo aspoň som nezaregistroval). Ale fakt by bolo zaujímavé keby sa Tatra dokázala nejako presadiť cez DAF resp. Paccar.Skrýt celý příspěvek
Otázka, proč někdo nemá odvahu jít do vzduchem chlazeného motoru Tatra, byť s menším vykonem. Vidím výhodu v jeho relativní jednoduchosti a nezávislosti na snadno poškozitelných ...Zobrazit celý příspěvek
Otázka, proč někdo nemá odvahu jít do vzduchem chlazeného motoru Tatra, byť s menším vykonem. Vidím výhodu v jeho relativní jednoduchosti a nezávislosti na snadno poškozitelných dílech kapalinového chlazení.Skrýt celý příspěvek
Protože má malý výkon a slabé servisní zázemí mimo vybrané krajiny.
Protože má malý výkon a slabé servisní zázemí mimo vybrané krajiny.
Dostačný výkon bezesporu mají a jaké servisní zázemí ? Zásoba náhraních dílů nestačí? Jak dlouho takové auto bude v boji sloužit.
Nepíši o tirácích :.))Dostačný výkon bezesporu mají a jaké servisní zázemí ? Zásoba náhraních dílů nestačí? Jak dlouho takové auto bude v boji sloužit.
Nepíši o tirácích :.))
Proč nemají odvahu? Protože provozní data, zkušenosti, jasně mluví ve prospěch vodou chlazených motoru. Nechápu vaší specifikaci snadno poskoditelnych dílů chlazení. Zkuste si ...Zobrazit celý příspěvek
Proč nemají odvahu? Protože provozní data, zkušenosti, jasně mluví ve prospěch vodou chlazených motoru. Nechápu vaší specifikaci snadno poskoditelnych dílů chlazení. Zkuste si promluvit s někým kdo má kamionovou dopravu. Zjistíte že větší zásahy na těchto vozidlech děláte zhruba kolem půl milionu kilometrů. To má mezi tím Tatra vyměněno minimálně 10 palic a mázlých válců s písty. Co se týká těsnosti oleje vůbec nelze porovnávat s vodníkem. Do války je Tatra fajn, opravíte to kladivem a motor si nechá hodně věcí líbit, ale to i uaz, bvp,t72 a přece už je čas na výměnu. Tatra motor je stejný mýtus jako Tatra podvozek. Má svoje výhody i nevýhody ale rozhodně nelze říct že je nejlepší.Skrýt celý příspěvek
Kamion má obrněnou kabinu ? Tak proč do toho pletete kamiony ? Která auto v boji najede půlmilionu kilometrů ?
Proč si tedy zvolili ten nejhorší podvozek :-))Kamion má obrněnou kabinu ? Tak proč do toho pletete kamiony ? Která auto v boji najede půlmilionu kilometrů ?
Proč si tedy zvolili ten nejhorší podvozek :-))
Produktovou řadu Phoenix si těžko se vzducháčem pořídíte a když v zemi zákazníka vyrábíte kabiny, nebylo by moc rozumné nabízet jiné vozidlo. Takže by bylo vhodné se podívat na ...Zobrazit celý příspěvek
Produktovou řadu Phoenix si těžko se vzducháčem pořídíte a když v zemi zákazníka vyrábíte kabiny, nebylo by moc rozumné nabízet jiné vozidlo. Takže by bylo vhodné se podívat na prodeje produktových řad, které mají možnost zástavby jiného agregátu. Dále musíte vyškrtnou aplikace, do kterých není možné dát tatrováckou V8, což může být z důvodu emisních, konstrukčních (zákazník chce velkoobjemový motor, nebo chce motor umožňující zástavbu do určitého prostoru, LIWA, Motovilicha, kapotované obrněnce), legislativních (podílu zapojení průmyslu objednatele - např. FORCE pro americké hasiče, IDF), servisních, unifikačních (už mám nebo plánuji vozidla s motorem Cummins) či naopak diverizifikačních (což přijde jako nejdivnější argument, co mi pomůže americký powerpack, když se rozhádám s Tatrou (ČR) a nedodá mi nový náboj, či naopak, to je lepší koupit vozidla i od někoho jiného). To už mi přijde jako dost obsáhlý výčet různých podmínek, které určují, proč byla vybrána právě konkrétní konfigurace vozidla.Skrýt celý příspěvek
Úspěch, ale není to vozidlo, ale podvozek. Peníze jsou jinde.
Úspěch, ale není to vozidlo, ale podvozek. Peníze jsou jinde.
Podvozek a pancéřová kabina. Peníze jsou zjevně i v tom podvozku, když měla Tatra za loňský rok zisk půl miliardy, přičemž třeba Phoenix je Tatra také jen podvozek a pak motor ...Zobrazit celý příspěvek
Podvozek a pancéřová kabina. Peníze jsou zjevně i v tom podvozku, když měla Tatra za loňský rok zisk půl miliardy, přičemž třeba Phoenix je Tatra také jen podvozek a pak motor Paccar, kabina DAF, převodovka ZF a samozřejmě znak na kabině je Tatra, což je vlastně hlavní odlišnost Phoenixu a těchto vozidel pro belgickou armádu, kde je DAF.Skrýt celý příspěvek
Jo zadarmo to určitě nedělá :-)) Kolik ten zisk je v eurech ? 20 milionů eur Kolík na pracovníka a kolik na pracovníka má zisk DAF ? O tom to je. Jsme laciný subdodavatel ...Zobrazit celý příspěvek
Jo zadarmo to určitě nedělá :-)) Kolik ten zisk je v eurech ? 20 milionů eur Kolík na pracovníka a kolik na pracovníka má zisk DAF ? O tom to je.
Jsme laciný subdodavatel kvalitních dílů.Skrýt celý příspěvekzisk 300tis na zamestnance u Tatry je perfektni cislo.
zisk 300tis na zamestnance u Tatry je perfektni cislo.
No perfektní......je to v podstatě jen rozdíl mezi platy zaměstnanců v ČR a na západ od nás. Kdyby Tatra platila zaměstnance "normálně", měla by zisk 00prd.
No perfektní......je to v podstatě jen rozdíl mezi platy zaměstnanců v ČR a na západ od nás. Kdyby Tatra platila zaměstnance "normálně", měla by zisk 00prd.
Jestli mohu být tak smělý, když si Tatra ve vlastní režii vyrábí díl, jehož alternativu si Daf nechává vyrábět u Wikovu, tak ten zisk Dafu přepočítáváte i ve vztahu k Wikovu? ...Zobrazit celý příspěvek
Jestli mohu být tak smělý, když si Tatra ve vlastní režii vyrábí díl, jehož alternativu si Daf nechává vyrábět u Wikovu, tak ten zisk Dafu přepočítáváte i ve vztahu k Wikovu? Doufám, že si nikdo nemyslí, že takovou marži, jako mají výrobci, mají i jejich subdodavatelé. Čím méně tedy Wichterle vydělá, tím lépe se bude Daf mít. Proto je lepší ukazatel poměru mezi celkovými tržbami a EBIT(DA), avšak v případě EBITDA je třeba brát v potaz i stav podniku.Skrýt celý příspěvek
Gloton: v kontextu trhu, kde automobilka vyrábí, to je správný výsledek. Předpokládám, že mzdy se rapidně neliší od obvyklých pracovních pozic v severomoravském regionu. Takto by ...Zobrazit celý příspěvek
Gloton: v kontextu trhu, kde automobilka vyrábí, to je správný výsledek. Předpokládám, že mzdy se rapidně neliší od obvyklých pracovních pozic v severomoravském regionu. Takto by se dal relativizovat zisk každého podniku, který má výrobu v levné části světa. Třeba VW vyrábí v Bratislavě kvůli čemu asi ? Proč ta auta nedělá v Německu ?Skrýt celý příspěvek
Tento úspech patrí manažérom, je super, keď Česká firma uspeje na západnom trhu. A super je, že popri tom uspel aj VS Mont. Tento článok ma veľmi pozitívne naladil. A tie vozidla ...Zobrazit celý příspěvek
Tento úspech patrí manažérom, je super, keď Česká firma uspeje na západnom trhu. A super je, že popri tom uspel aj VS Mont. Tento článok ma veľmi pozitívne naladil. A tie vozidla vyzerajú skutočne robustné, zo všetkého vybrané to naj.
Inak tie Volva vyzerajú skvelé oproti tomu čo ešte občas objavíme u nás.Skrýt celý příspěvekPoslední roky je vidět výrazný posun Tatry od strategie snahy o představení nových modelů a snahu prosadit se jako dodavatel finálního výrobku do pozice subdodavatele, případně ...Zobrazit celý příspěvek
Poslední roky je vidět výrazný posun Tatry od strategie snahy o představení nových modelů a snahu prosadit se jako dodavatel finálního výrobku do pozice subdodavatele, případně integrátora. Bez ohledu na to, čí značka nakonec bude na kapotě. Jak ukazují čísla, není to vůbec špatná cesta.Skrýt celý příspěvek
Byť bych to možná interpretoval trochu jinak, obecně máte pravdu - point je ten, že v pozici dodavatele finálního výrobku nemá Tatra proti velkým, masově vyrábějícím evropským ...Zobrazit celý příspěvek
Byť bych to možná interpretoval trochu jinak, obecně máte pravdu - point je ten, že v pozici dodavatele finálního výrobku nemá Tatra proti velkým, masově vyrábějícím evropským automobilkám šanci, a nikdy by se nedostala z pozice paběrkáře (argumenty o prakticky neexistující servisní síti mimo ČR a vyšších výrobních nákladech jsou dobře známy). To, že současní majitelé přestali na rozdíl od těch předchozích čekat na zázračné objednávky (deseti)tisíců kompletních vozidel, a zpátky se vrátili k tomu, co Tatru dělá Tatrou, tj. k podvozku, byla nejlepší možná cesta, díky které Tatra přežila. Když se na to podíváte z tohoto úhlu pohledu, Tatra se naopak v poslední době snaží z prostého "dodávání tatrovácké roury" posunovat dál, a to se jí - celkem logicky - daří hlavně u speciálů, kde není takový tlak na cenu, a kam dokáže dodávat také vlastní motory a/nebo (obrněné) kabiny tak, aby maximálně zvýšila přidanou hodnotu na každém dodaném voze.Skrýt celý příspěvek
Auta jsou to pekna, hlavne ta pancerovana kabina, zajimala by me konkurence v tendru. Na netu lze najit Scanii, ze se ucastnila. DAF je solidni garance, samotna Tatra by asi ...Zobrazit celý příspěvek
Auta jsou to pekna, hlavne ta pancerovana kabina, zajimala by me konkurence v tendru. Na netu lze najit Scanii, ze se ucastnila. DAF je solidni garance, samotna Tatra by asi nevyhrala. Dobry kseft a do budoucna skvela reference.Skrýt celý příspěvek
vojaci ktorí sa budú viezť na zaplachtovaných korbách určite ocenia to "komfortné" aerodynamické zrezanie bočných hrán... takto vyrieši problém fakt len človek ktorý sa tam nikdy ...Zobrazit celý příspěvek
vojaci ktorí sa budú viezť na zaplachtovaných korbách určite ocenia to "komfortné" aerodynamické zrezanie bočných hrán... takto vyrieši problém fakt len človek ktorý sa tam nikdy nebude voziť...Skrýt celý příspěvek
HEKTOR
Myslíte si, že pokud už tam povezou vojáky, tak tam budou stát za jízdy a nesednou si?HEKTOR
Myslíte si, že pokud už tam povezou vojáky, tak tam budou stát za jízdy a nesednou si?3ngelchen - opäť "rozumný" koment človeka čo sa orientuje v problematike a presne vie čo komentuje...dal som vám -like- "Našim východním sousedům doporučuji nejdříve přemýšlet a až ...Zobrazit celý příspěvek
3ngelchen - opäť "rozumný" koment človeka čo sa orientuje v problematike a presne vie čo komentuje...dal som vám -like-
"Našim východním sousedům doporučuji nejdříve přemýšlet a až poté psát." -svätá pravda,mali by ste si ju opakovať každý deň...
flanker.jirka - písal som niekde že budú stáť.???ak poznáte niekoho v ačr tak nad cca 160cm,skúste sa ho opýtať na ten komfort pri prevoze...Skrýt celý příspěvek.... to musím potvrdiť.... tá zmena sklonu je spravená tak nešťastne, že človek so 180 cm pri sede musí mať sklonenú hlavu a nedokáže sedieť vystretý. A podľa známych, je problém ...Zobrazit celý příspěvek
.... to musím potvrdiť.... tá zmena sklonu je spravená tak nešťastne, že človek so 180 cm pri sede musí mať sklonenú hlavu a nedokáže sedieť vystretý. A podľa známych, je problém sedieť aj v sedmičkovej Tatre v kabíne s prilbou, pre nízku výšku kabíny sa musí 180 cm chlap na sedadle hrbiť.... Hlavne, že na streche sú výčnelky, ktoré zvyšujú zbytočne výšku strechy. Tá mohla byť potom kľudne vyššia....
A počas jazdy po diaľnici sa ľudia sťažujú na vysoký hluk plieskajúcej plachty, ke´ďže nízka kabína menej cloní zaplachtovanej korbe, na rozdiel od starších Tatroviek.... Zišiel by sa tam na kabínu umiestniť aerodynamický nástavec, ako mali svojho času Avie....Skrýt celý příspěvekPorgest vyrábí tři provedení střechy valníkové korby, Široké A, které mají staré VVNky, Armaxy 8x8 OS SR či sedmičky s rukou ZÚ HZS ČR, pak se zkosenými rohy, které kopírují linii ...Zobrazit celý příspěvek
Porgest vyrábí tři provedení střechy valníkové korby, Široké A, které mají staré VVNky, Armaxy 8x8 OS SR či sedmičky s rukou ZÚ HZS ČR, pak se zkosenými rohy, které kopírují linii kabiny sedmičky, použité na našich Pramech, 810 či 815-7 4x4 OS SR a konečně dvakrát lomený oblouk, což je zase řešení použité u evakuačních sedmiček HZS ČR, nových valníků 6x6 AČR či zodolněných valníků OS SR. Toto provedení je možné objednat ve variantě s nastavitelnou výškou ložné plochy, v takovém případě jsou na sklopných bočnicích přivařena oka pro uchycení plachty v několika řadách.
Co se týče ofuku čela korby, produktová řada Force je provedení nákladního automobilu, které je snadno letecky přepravitelné letounem C-130, umožňující pohyb v oblastech vyžadujících nízkou výšku vozidla umožňující přepravu více než dvou a méně než 5 osob v kabině. Pokud tyto vlastnosti nepožaduji nebo pokud celkové provedení vozidla tyto vlastnosti neguje, je vhodné se zamyslet, zda má pořízení vozidla řady Force smysl, což platí i pro AČR. (Bavím se hliníkovém provedení kabiny)Skrýt celý příspěvekAČR a smysl? Stačí se podívat co kvůli "letecké přepravě" bylo provedeno na T 810. Pochybuji o tom, že se kdy některá T 810 nebo T 815 podívá do letadla, pokud se někam letělo, ...Zobrazit celý příspěvek
AČR a smysl?
Stačí se podívat co kvůli "letecké přepravě" bylo provedeno na T 810. Pochybuji o tom, že se kdy některá T 810 nebo T 815 podívá do letadla, pokud se někam letělo, tak vždy většími stroj, kde výška kabiny nebyl problém.Skrýt celý příspěvekDostala sedmičkovou kabinu, takže už se vleze
https://www.valka.cz/attachmen...Dostala sedmičkovou kabinu, takže už se vleze
https://www.valka.cz/attachmen...Ovšem minimálně zatím se zdá že AČR zůstává u staré kabiny.
tomas.kotnour
Jaký je vůbec cenový rozdíl mezi například 8x8 Force a Phoenix?Ovšem minimálně zatím se zdá že AČR zůstává u staré kabiny.
tomas.kotnour
Jaký je vůbec cenový rozdíl mezi například 8x8 Force a Phoenix?To je tzv. kabinou napřed, ale jsou i jiné postupy
https://media.defense.gov/2015...To je tzv. kabinou napřed, ale jsou i jiné postupy
https://media.defense.gov/2015...Tomáš, nehádam sa. Píšem len fakt, že korba pre OSSR je na starú belu počas prevozu ľudí na korbe, čo sa vraj deje často. Je predsa rozdiel oprieť sa hlavou do zvislej plachty, ako ...Zobrazit celý příspěvek
Tomáš, nehádam sa. Píšem len fakt, že korba pre OSSR je na starú belu počas prevozu ľudí na korbe, čo sa vraj deje často. Je predsa rozdiel oprieť sa hlavou do zvislej plachty, ako hodiny mať hlavu sklonenú pod uhlom.... Staré T-815 sú v tomto parametri luxusné oproti novým....
Deflektor je predsa možné vyrobiť aj sklopný... A určite by aj pri mierovej prevádzke taká maličkosť dokázala šetriť PHM...Skrýt celý příspěvek
No díval jsem se právě na to seříznutí, možná mohlo být menší, ale vidíme takhle na malém náčrtku v jaké výšce to je říznuté? Pochybuju že by se tam vojáci vozili běžně (není to ...Zobrazit celý příspěvek
No díval jsem se právě na to seříznutí, možná mohlo být menší, ale vidíme takhle na malém náčrtku v jaké výšce to je říznuté? Pochybuju že by se tam vojáci vozili běžně (není to autobus že), očekávám že na to má belgická armáda dostatek APC. Asi tam ani nebudou sedačky, a pokud si kecnou na zem (stát bych vysoce nedoporučoval) tak se stopro vejdou...
Pokud je to takto dostatečně vysoké pro náklad který očekávjí tak pohoda ne? Zbytečné někde v terénu trhat plachtu rohama nástaby o stromy apod.Skrýt celý příspěvekSYN_ - aby sme sa pochopili,ja netvrdím že to je náhrada APC a pôjdu v tom na front...sú rôzne aktivity keď sa napr. mechanizovaný prápor môže presúvať práve na nákladných ...Zobrazit celý příspěvek
SYN_ - aby sme sa pochopili,ja netvrdím že to je náhrada APC a pôjdu v tom na front...sú rôzne aktivity keď sa napr. mechanizovaný prápor môže presúvať práve na nákladných vozidlách,streľby,mierové aktivity,prípadne iné cvičenia...neviem v akej výške to reznú pre belgánov,ale na aktisoch v ossr tá hrana začínala niekde +/- pod ramenami...možno to príde len ako rozmar,ale boli situácie keď si vojaci odpočinuli hlavne pri presunoch...Skrýt celý příspěvek
HEKTOR Můžu se zeptat kolik měříte na vejšku? Pokud totiž neměříte 250 cm, tak tady plácáte nesmysly a nevíte o čem mluvíte. Řekl bych, že tahle zaplachtovaná korba nebude o nic ...Zobrazit celý příspěvek
HEKTOR
Můžu se zeptat kolik měříte na vejšku? Pokud totiž neměříte 250 cm, tak tady plácáte nesmysly a nevíte o čem mluvíte. Řekl bych, že tahle zaplachtovaná korba nebude o nic jinačí, než maj Tatry 810 zavedený v AČR a v nich nemaj problém ani ti kolegové, který jsou dvoumetrový bydla a maj k tomu na hlavě přilbu.
Zkuste se teda spíš opýtať nejdřív V, než začnete něco teoreticky hodnotit z křesla.Skrýt celý příspěvekVycházíte z předpokladu, že vojáci sedí čelem k sobě, zády ven z korby na bočnicích? To je zajímavé, že tento systém přetrvává u nás, jinde jsem se setkal již s tím, že sedí ...Zobrazit celý příspěvek
Vycházíte z předpokladu, že vojáci sedí čelem k sobě, zády ven z korby na bočnicích? To je zajímavé, že tento systém přetrvává u nás, jinde jsem se setkal již s tím, že sedí uprostřed korby, zády k sobě čelem ven z korby... což úplně mění situaci, že :-)Skrýt celý příspěvek
TF_HU - presne tak.ako jeden z mála ste to pochopil...možno je ale chyba na mojej strane a zle som to formuloval...a keď tam normálne rovno sedí chlap s výškou 2m v prilbe,tak ...Zobrazit celý příspěvek
TF_HU - presne tak.ako jeden z mála ste to pochopil...možno je ale chyba na mojej strane a zle som to formuloval...a keď tam normálne rovno sedí chlap s výškou 2m v prilbe,tak hmmm,asi to v ačr vyriešila tatra lepšie ako aktis v ossr kde rovno nesedí ani chlap s výškou 175...
vami spomínaný spôsob -chrbtom k sebe je možno trošku lepší,pohodlnejší...a keby to aj z nejakého dôvodu bolo potrebné,dá sa viesť aj efektívnejšie streľba...Skrýt celý příspěvek
A vie niekto aj prečo teda Belgicania kúpili DAF a nie Tatru? Keď to je Tatra... To by mal aj na kokaine závislý námestník min Kopecny väčšiu radosť, takto Česká stopa zanikne pod ...Zobrazit celý příspěvek
A vie niekto aj prečo teda Belgicania kúpili DAF a nie Tatru? Keď to je Tatra... To by mal aj na kokaine závislý námestník min Kopecny väčšiu radosť, takto Česká stopa zanikne pod rozlišovaciu schopnosť bežného zapadoeuropana..Skrýt celý příspěvek
Tatra dodá pouze podvozkovou platformu. Ostatní, ty důležitější komponenty dodají dodavatele viz článek, tj DAF.
Tatra dodá pouze podvozkovou platformu. Ostatní, ty důležitější komponenty dodají dodavatele viz článek, tj DAF.
sice do holandské armády šly paradoxně Tatry Phoenix (vím, jen 6 kusů, ale i tak to pobaví). Ale to rozdělení trhu je pochopitelné. Značka DAF bude mít v Belgii jinou váhu, než ...Zobrazit celý příspěvek
sice do holandské armády šly paradoxně Tatry Phoenix (vím, jen 6 kusů, ale i tak to pobaví). Ale to rozdělení trhu je pochopitelné. Značka DAF bude mít v Belgii jinou váhu, než Tatra. Nemluvě o tom, že se tím obejdou i připomínky hloupých novinářů o servisní síti v Belgii. Přeci jen kdo nic neumí, tak už nejde na učitele, ale na novináře běžných novin.Skrýt celý příspěvek
Já na tom oceňuji holandském kontraktu mj. i tu "hlášku" holandského dealera Tatra, "to víte, ty nové Scania musí někdo odtáhnout"
Já na tom oceňuji holandském kontraktu mj. i tu "hlášku" holandského dealera Tatra, "to víte, ty nové Scania musí někdo odtáhnout"
Opravdu je potřeba vkládat takovéto duchaplné a informačně cenné komentáře, pod kterými se rozvine podobně obohacující diskuse? Proboha chlapi, tohle je fakt zoufalství...
Opravdu je potřeba vkládat takovéto duchaplné a informačně cenné komentáře, pod kterými se rozvine podobně obohacující diskuse? Proboha chlapi, tohle je fakt zoufalství...
Bohužel někteří přispěvatelé z Horních Uher si prostě svůj mindrák musí nějak kompenzovat.
Bohužel někteří přispěvatelé z Horních Uher si prostě svůj mindrák musí nějak kompenzovat.
bently - 100% súhlas... Nesher - áno všade sa nájde nejaký exot,aj v Horných Uhroch...len nechápem prečo na jeho úroveň padajú aj poniektorý vyspelí obyvatelia Bohemie...možno by ...Zobrazit celý příspěvek
bently - 100% súhlas...
Nesher - áno všade sa nájde nejaký exot,aj v Horných Uhroch...len nechápem prečo na jeho úroveň padajú aj poniektorý vyspelí obyvatelia Bohemie...možno by stačila ignorácia,len niekedy je tá potreba reagovať silnejšia a potom to fórum aj tak vyzerá...Skrýt celý příspěvekAno někdy ta potřeba je, není úplně komfortní, aby tě doma (tohle je české fórum) urážel nějaký mentálně postižený obyvatel Horních Uher, stačí ti vlastní.
Ano někdy ta potřeba je, není úplně komfortní, aby tě doma (tohle je české fórum) urážel nějaký mentálně postižený obyvatel Horních Uher, stačí ti vlastní.
Je to márne Češi, je to márne... keby ste sa do toho toľko neplietli, Belgičania by kúpili náš Aktis od Majského... hmm, vlastne skladačku od Manu... hmm a Man vlastne kúpila ...Zobrazit celý příspěvek
Je to márne Češi, je to márne... keby ste sa do toho toľko neplietli, Belgičania by kúpili náš Aktis od Majského... hmm, vlastne skladačku od Manu... hmm a Man vlastne kúpila Tatra... no to je jedno... ale mohlo z toho ešte isto niečo "kápnout" správnym "našim" ľuďom do vrecka... Potom by sme toľko nezávideli ;)Skrýt celý příspěvek
Zaujímavé, Český podnikatelia nedávno kúpili MAN a idú dodávať nákladné autá Belgickej armáde, čo by sa asi nikomu pred pár rokmi ešte ani nesnívalo. Zatiaľ čo na Slovensku ...Zobrazit celý příspěvek
Zaujímavé, Český podnikatelia nedávno kúpili MAN a idú dodávať nákladné autá Belgickej armáde, čo by sa asi nikomu pred pár rokmi ešte ani nesnívalo. Zatiaľ čo na Slovensku "podnikateľa" od ktorého kupovala naša armáda autá dlhé roky strčili do chládku za podvody na 9 rokov. No, ako sa vraví, iný kraj iný mrav...Skrýt celý příspěvek
Čeští podnikatelé žádný MAN nekoupili. Zatím pouze pokoukávají po jednom z mnoha výrobních závodů, který má MAN v Rakousku, a který bude výhledově (zatím pořád jen pravděpodobně) ...Zobrazit celý příspěvek
Čeští podnikatelé žádný MAN nekoupili.
Zatím pouze pokoukávají po jednom z mnoha výrobních závodů, který má MAN v Rakousku, a který bude výhledově (zatím pořád jen pravděpodobně) opouštět a přesouvat výrobu do Polska. Češi přitom tlačí vedení MANu a místní samosprávy do společného jednání o akcivizici, ale zatím dle všeho neúspěšně.
Nutné je také podotkout, že by se jednalo pouze o převzetí výrobních prostor a zaměstnanců. O žádném nákupu firemního know-how nebo výrobního programu zde nemůže být řeč.
Osobně bych samozřejmě Čechům podobnou akvizici v Rakousku přál, ale zatím to nevidím moc šancovně. Obávám se, že MAN svojí fabriku radši zavře a zaměstnance propustí, než by něco prodával Tatře.Skrýt celý příspěvekVďaka za upresnenie, mal som pocit že ten obchod s Man bola už hotová vec. Každopádne Tatre držím palce, poslednú dobu to celkom dobre rozbiehajú.
Vďaka za upresnenie, mal som pocit že ten obchod s Man bola už hotová vec. Každopádne Tatre držím palce, poslednú dobu to celkom dobre rozbiehajú.
Tatře gratulace a našemu ministerstvu vzkaz, že tohle jsou počty aut který se objednávají. né 17, 10, 5 a jiný nesmysly každý s jinym motorem a vybavením.
Tatře gratulace a našemu ministerstvu vzkaz, že tohle jsou počty aut který se objednávají. né 17, 10, 5 a jiný nesmysly každý s jinym motorem a vybavením.
Přesně toto z té zakázky dělá opravdu koncepční krok belgické armády. Vidíme počty, výbavu, způsob servisu přehledně v jednom článku.
Přesně toto z té zakázky dělá opravdu koncepční krok belgické armády. Vidíme počty, výbavu, způsob servisu přehledně v jednom článku.
Taky drobný detail je že pro ně jsou už nákláďáky z 90tých let už staré... dobře to kontrastuje s V3S (sice fakt dobrá na svou dobu ale ty léta už...). Podle té fotky "starého" ...Zobrazit celý příspěvek
Taky drobný detail je že pro ně jsou už nákláďáky z 90tých let už staré... dobře to kontrastuje s V3S (sice fakt dobrá na svou dobu ale ty léta už...). Podle té fotky "starého" Volva by se u nás braly jako vyloženě zánovní :)Skrýt celý příspěvek
Toto vozidlo bude mať štandardnú Tatra koncepciu s tuhou rúrou a vykyvnymi polnapravami, alebo to bude výroba rámov pre CF s tuhymi nápravami..?
Toto vozidlo bude mať štandardnú Tatra koncepciu s tuhou rúrou a vykyvnymi polnapravami, alebo to bude výroba rámov pre CF s tuhymi nápravami..?
"For the CF Military Models, DAF is closely working together with the renowned TATRA Trucks in the Czech Republic, which results in a unique chassis concept with independent ...Zobrazit celý příspěvek
"For the CF Military Models, DAF is closely working together with the renowned TATRA Trucks in the Czech Republic, which results in a unique chassis concept with independent suspension and world-class driveline, integrated in a central tube. This offers the CF Military unequalled off road capabilities and exceptional driver comfort, even when driving through the most challenging terrains."Skrýt celý příspěvek
Super referenční zakázka v západní Evropě, velká gratulace Tatře! Pro úplnost je třeba dodat, že DAF žádný 19% podíl v TATRA TRUCKS nevlastní. Chvíli se o této transakci ...Zobrazit celý příspěvek
Super referenční zakázka v západní Evropě, velká gratulace Tatře!
Pro úplnost je třeba dodat, že DAF žádný 19% podíl v TATRA TRUCKS nevlastní. Chvíli se o této transakci uvažovalo, ale k její realizaci nikdy nedošlo. Vlastníkem společnosti TATRA TRUCKS je už několik let z 65 % Czechoslovak Group Michala Strnada; zbylých 35 % akcií vlastní Promet Group Reného Matery.Skrýt celý příspěvekMoc pěkné řešení v jedné zakázce pro belgickou armádu. Panceřová kabina pro tři osoby s místem pro instalaci elektrotechniky je luxusní řešení pro speciální nástavby, kde je ...Zobrazit celý příspěvek
Moc pěkné řešení v jedné zakázce pro belgickou armádu.
Panceřová kabina pro tři osoby s místem pro instalaci elektrotechniky je luxusní řešení pro speciální nástavby, kde je elektroniky potřeba čím dál více.
Na jakém podvozku budou vozidla 4X4? ...bude to na páteřovém tatrováckém rámu nebo to bude z vozidla tatra tactic s tuhými nápravami?Skrýt celý příspěvekŘada Phoenix se vyrábí ve verzích 4x4, 6x6, 8x8 a 10x10. Takže verze 4x4 bude odvozena od Phoenixu.
Řada Phoenix se vyrábí ve verzích 4x4, 6x6, 8x8 a 10x10. Takže verze 4x4 bude odvozena od Phoenixu.
Už jsem se lekl, že by si vybrali platformu od T 810, ...
Už jsem se lekl, že by si vybrali platformu od T 810, ...
Keď DAF vymýšľa novú kabínu pre Belgicko. mohla by sa pridať Tatra k tejto práci a spolu s DAFom vymyslieť poriadnu kabínu pre hasičov (náhrada dlhej na hasičské Terrná), lebo keď ...Zobrazit celý příspěvek
Keď DAF vymýšľa novú kabínu pre Belgicko. mohla by sa pridať Tatra k tejto práci a spolu s DAFom vymyslieť poriadnu kabínu pre hasičov (náhrada dlhej na hasičské Terrná), lebo keď to sledujem, tak posledé obdobie (2-3 roky dozadu) valcuje tento segment v ČR Scania.
Nejaké už sú vyrobené, ale vyzerá to ako nasilu prelepené na podvozok Tatra a so starým dizajnom DAFu.Skrýt celý příspěvekNevím jestli to neusnulo, ale tendr na výběr konstrukční firmy pro konstrukci nové kabiny proběhl. Společnost ve které pracuji se tohoto výběrka zúčastnila a skončila na druhé, ...Zobrazit celý příspěvek
Nevím jestli to neusnulo, ale tendr na výběr konstrukční firmy pro konstrukci nové kabiny proběhl. Společnost ve které pracuji se tohoto výběrka zúčastnila a skončila na druhé, tedy neúspěšné pozici. Vedení nás o této akvizici poměrně slušně informovalo včetně ukázek návrhů kabiny. Neuspěli jsme, jede se dál, takže jak další práce v Tatře pokračují nevím. Ale rozhodně si jsou v Tatře nedostatku s novou kabinou vědomi.Skrýt celý příspěvek
Ďakujem za info, uvidíme, či vôbec a ak áno, kedy sa s tým pochvália. Tento krok už mali urobiť skorej, možno by oslovili viacerých zákazníkov na trhu.
Ďakujem za info, uvidíme, či vôbec a ak áno, kedy sa s tým pochvália. Tento krok už mali urobiť skorej, možno by oslovili viacerých zákazníkov na trhu.
Já bych trochu brzdil očekávání, nezapomeňte, že kvůli nerentabilitě výroby nové formy na přístrojovku Terrna došlo k zástavbě přístrojovky z Force. Jinak fotku od země podvozku s ...Zobrazit celý příspěvek
Já bych trochu brzdil očekávání, nezapomeňte, že kvůli nerentabilitě výroby nové formy na přístrojovku Terrna došlo k zástavbě přístrojovky z Force. Jinak fotku od země podvozku s novou kabinou sdílel německý prodejce Tatry někdy v lednu. Zdá se tedy, že se čeká už jenom na nástavbu...Skrýt celý příspěvek
https://cs-cz.facebook.com/tat... či instagram, https://www.instagram.com/p/CK... kde odpovídají, že ...Zobrazit celý příspěvek
https://cs-cz.facebook.com/tat...
či instagram, https://www.instagram.com/p/CK...
kde odpovídají, že představení cca za 2 měsíce, tedy konec března - začátek dubnaSkrýt celý příspěvek
Tatře se díky Bohu daří. Ráda Phoenix
Tatře se díky Bohu daří. Ráda Phoenix
Tatře se díky Bohu daří. Řada Phoenix by slušela i AČR, kde už slouží obstarožní vozy. Minimálně Phoenix návěsová tahač by armádě slušel enormně. P.s.: nešlo by něco udělat s ...Zobrazit celý příspěvek
Tatře se díky Bohu daří. Řada Phoenix by slušela i AČR, kde už slouží obstarožní vozy. Minimálně Phoenix návěsová tahač by armádě slušel enormně.
P.s.: nešlo by něco udělat s editaci příspěvků?Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...