Výcvik Aktivní zálohy: Proč jsem vlastně skončil?

Aktivní záloha
Foto: Z výcviku Aktivní zálohy / Archiv autora

Mám pocit, že bych měl vysvětlit pohnutky vedoucí k mému odchodu z výcviku Aktivní zálohy. Není to něco, co by mne těšilo, ani co bych doporučoval dalším adeptům. Na druhou stranu je tu i spousta lidí, jimž bych vůbec nedoporučoval do Aktivní zálohy vstupovat, a také pár lidí, kteří by se měli naučit k "záložkám" chovat.

 

Krajská vojenská velitelství (KVV). Myslím, že mnohým jedincům začínají první nesnáze již tady. Nevím, jak na tom byli ostatní, ale já jsem na krajském velitelství nedostal prakticky žádné informace. A když už nějaké byly, většinou se ukázaly jako mylné, anebo zastaralé, například že výcvik trvá od 7.00 do 17.00 apod. nemyslím si, že by vám na KVV úmyslně lhali, ale spíše komunikace mezi nimi a ostatními útvary není zřejmě na patřičné úrovni, a to nemluvím o řevnivosti a antipatiích panujících mezi různými skupinami v armádě.   

 

Vlastní motivace. Tohle je asi jediná věc, která každého záložáka drží ve výcviku. Žádný příslib budoucí práce s jistým výdělkem, žádná jistota, jenom další investice do výbavy a cvičení. Pocit vlastenectví, pocit toho, že člověk dělá něco pro svou zemi. Za to však i něco očekává. Nehovořím zde o materiálních záležitostech, nýbrž o respektu za odvedenou službu. A ten je ve Vyškově "nedostatkovým zbožím".

 

Vnímání zálohy ve společnosti. S tím hodně souvisejí úcta i respekt, které jsou ve společnosti Aktivní záloze, ale i armádě jako takové, prokazovány. České vnímání vojska je dosti negativní – vzhledem k mnoha korupčním aférám a pocitu jeho naprosté nefunkčnosti je to vcelku i pochopitelné. Záloha je pro mnohé jen "bandou trampů se samopaly" a jejich význam pro společnost se projevuje pouze při živelních katastrofách. Teprve tehdy je všichni vítají s otevřenou náručí.   

 

Vnímání zálohy v armádě. Bohužel vztah profesionálních vojáků k "záložkám" je podobný. Několikrát nám bylo na výcviku naznačeno i řečeno, jaká "hovna“ v záloze slouží a že by bylo jejich zrušení nejlepším řešením. Pochopitelně, neboť záložáci odčerpávají profesionálním vojákům peníze z armádního rozpočtu, proto taková závist.

Každý člověk činí určitá rozhodnutí, většinou však na základě získaných informací. Pokud jsou tyto zdroje špatné či nepřesné, jeho rozhodnutí tomu odpovídají. To se ovšem týká nejen kadetů, ale též instruktorů, anebo vojáků usazených na KVV.

Domníval jsem se, že lidem z armády mohu věřit, nějak jsem si říkal, že mě přece někam nepošlou, aniž mi k tomu nesdělí bližší informace. Mýlil jsem se, a proto to skončilo, jak to skončilo.

Pokud se tedy rozhodujete, zda vstoupíte do Aktivní zálohy, kontaktujte co nejvíce lidí, nespoléhejte na vyjádření několika málo jednotlivců, vše si řádně ověřujte. Klidně napište nebo zavolejte i do Vyškova, abyste si vše potvrdili. Za zeptání nic nedáte a do budoucna si třeba ušetříte zklamání a vyhnete se zbytečným problémům. Připravte se na pohrdání ze strany společnosti i většiny profesionálních vojáků, obrńte se trpělivostí a udržte si svou motivaci, neboť budete čelit útokům ze všech stran.

Reportáže z výcviku Armádní zálohy budou pokračovat opět za týden, tentokrát formou rozhovorů s kadety, kteří ve výcviku úspěšně pokračují.

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Výcvik Aktivní zálohy: tři dny na zahřátí

První týden výcviku Aktivní zálohy AČR ve Vyškově, ještě nebyl tak plný křiku, nadávek a trestů, i když instruktoři již ukazovali, co se stane, když nebudeme plnit svoje povinnosti. Ono je to vlastně ...

Výcvik Aktivní zálohy: peklo začíná

Druhý týden výcviku Aktivní zálohy AČR ve Vyškově byl i mým posledním. Jak se to stalo? Co moji osobu, a nebyl jsem ten týden jediný, vedlo k ukončení výcviku, zřeknutí se AZ, pohroužení se do pozice ...

Výcvik Aktivní zálohy: pár odpovědí

Pod předešlými texty se objevilo mnoho otázek, dohadů i obvinění a proto tento týden malá vsuvka. Předně bych chtěl poděkovat instruktoru Kečupovi (i za to, že v diskuzích vystupuje pod svým pravým ...

Výcvik Aktivních záloh: Peklo začíná II

Druhý týden výcviku Aktivních záloh AČR ve Vyškově byl zároveň mým posledním. Proč? Co mne – a nebyl jsem toho týdne jediný – vedlo k ukončení výcviku, zřeknutí se AZ a přesunutí se do pozice ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

  • paulino
    19:19 03.10.2014

    Přidám pár informací pro zájemce o AZ i pro další..

    Aktivní záloha stojí a padá se zájmem samotného uchazeče o místo v ní. Hlavní motivace a touha tam patři tedy spočívá v nějakém tom vlastenectví a snaze pomoci - třeba právě při těch povodních atp. Dalším důvodem může být zvědavost a zájem o armádu, když nechci být rovnou profíkem.

    Nic moc dalšího tam člověka nedokope - rozhodně ne nějakých 500,- za měsíc, což je lepší než drátem do oka, ale rozhodující faktor to jistě nebude. Ani respekt - jak by si ho záložky získaly? Kupodivu jediný projev respektu a nějaké úcty lze čekat (i přes neblahou zkušenost autora) od armády (instruktoři, velitelé), protože alespoň někteří z nich dokáží ocenit že to člověk dělá dobrovolně, prakticky zadarmo a ve svém "volném čase". Nikdo jiný to neocení, nikdo jiný to ani neví.

    Armáda nějakou spornou pověst má - o zakázkách máš pravdu, další věcí jsou zahraniční mise, role poskoka NATO atp. Jinou větší aktivitu armáda nemá a tyto aktivity jsou pro mnohé žoldáckými praktikami - tomu se nelze s ohledem na vznik, průběh i výsledek politiky NATO divit. Voják přísahá na obranu vlasti proti vnějšímu napadení a poté se podílí na okupaci, která už pravidelně končí občanskou válkou, statisíci mrtvými a ještě horším stavem a rizikem než na začátku. Nějakou velkou slávu tedy nelze, jako součást armády čekat.

    Co se přístupu týká - článek autora bych bral jen jako jednu špatnou zkušenost. Já vím o instruktorech, kteří si záložáků vcelku váží a přistupují k nim jako ke všem ostatním. jsou mezi nimi velmi zkušení vojáci po několika misích, zahraničních kurzech atp.

  • Urvutihlavu
    18:44 15.03.2014

    No, jako člen záloh už nějaký ten pátek musím nesouhlasit. Je pravda, že v armádě je občas trochu zmatek a nějaké ty informace nesedí. Uvědomte si, ale že jste vojáci a dospělí lidé, nikdo vás tam za ručičku vodit nebude.

    co se týče té úcty a respektu ze strany společnosti a profi kluků, at jsou to již studenti/kantoři UNOBu, nebo residenti nějakého útvaru ani s jedním nesouhlasím. Zatím jse se setkal pouze jen s kladnými odezvami. Civilisté jako takový tomu spíš moc nerozumí, asi je to dost o tom, s jakými lidmi se setkáváte, pokud jsou to typy co hledají názory na politiku a fungování systému v časopisech jako je blesk a aha nebo rytmus života, tak nemá asi cenu jim něco vysvětlovat. Na druhou stranu jsou tu lidé a já jsem rád, že někteří z nich patří mezi mé přátele, kteří jsou schopni ocenit to co pro vlast děláte a radši si o tom něco sami zjistí než aby vynášeli nějaké soudy. U těch profíků, ty mají většinou, už rozsáhlejší znalosti systému aktivních záloh a zatím jsem se setkal jen s uznáním. Neboť všichni ví, že to děláte z vlastního zájmu a velké dávky motivace. Zase další věc, je, že já osobně už mám něco odslouženo, na základním výcviku první týden nelze očekávat žádné uznání, to je třeba si zasloužit.

  • Radek Gelnar
    23:12 27.03.2013

    Dobrý den,
    mám za sebou vojenskou základní službu v délce 1,5 roku a vřele bych doporučoval opět zavést povinnou vojenskou službu! Po přečtení pár zdejších článků,kde se všichni podivují,že se nemůžou rozvalovat po postelích s knížkama od rozkazu do večerky,uvolněná morálka,neustálé stěžování si na něco - to je hnus velebnosti! Opravdu jako děti na pionýrském táboře! Fyzická připravenost rekrutů je strašná! Plnou hubu lásky k vlasti a podobných keců svou bojovou připravenost nikdo nezvýší a docela se hrozím,že takový Švejk by měl v době války hlídat můj zadek haha! Připravuju se také k testům k AZ,ale chtěl bych k 601. skupině speciálních sil generála Moravce. Nezdají se mi jejich fyzické testy nějak hrozné,ale přes to se na ně připravuji a pracuji na své fyzičce. Na vojně už politrukům a ukecánkum odzvonilo a je třeba hledět na fyzickou způsobilost a psychickou a morální vyspělost jedince a na spoustu dalších věcí,které autorovi článků unikají! Řekl bych,že autor článku a jemu podobní by se měli vrátit ke kuličkovým pistolkam a hrát airsoft se sobě rovnýma a né se snažit vyrovnat vojákům,mužům z bojových jednotek a ještě po nich vyžadovat nějaký respekt za to,že si správně ustelou postel či umí ve tvaru přejít přes křižovatku!!!!!!

  • Slej
    12:13 26.03.2013

    Dobrý den,
    pane Kalát, musím říct, že se do diskuzí na internetu nezapojuji, ale tohle je příliš. Po objevení Vašich článků přišlo nadšení, ale po přečtení znechucení, ale zdroj znechucení není v armádě, AZ nebo v instruktorech, ale ve Vás. Armáda není dětský tábor ani sportovní soustředění, ale organizace připravující se na něco velmi nepříjemného a to je válka. Tomu musí být uzpůsoben výcvik jak fyzický, tak psychický. To, že se jedná o aktivní zálohy nic nemění. Toto je již třetí článek, kde se snažíte omlouvat svou neschopnost výcvik dokončit a obvinit z toho kohokoliv jiného, což není fér a už vůbec ne chlapské. Z toho co jsem se z článků dočetl a validních komentářů pod článkem, to vypadá následovně, máte o sobě velmi vysoké mínění, které ovšem není založeno na skutečnosti. Viz. Váš výkon u kliků, kdy počítání nebylo fér a provedení bylo novinkou, na mě jako nezujatého pozorovatele působí jako výmluva. Neznám Vás osobně a nehci se Vás jakkoliv dotknout, ale takto působí Vaše články.

  • Poručíkovi Danovi
    01:04 26.03.2013

    Poručíku Dane! Na buzerák s váma a 100 trestných kliků! Co vy tady vyprávíte o zajetém standartu u jednotek? Nechte jednotky jednotkama a starejte se o účinnost jednotky svoji! AZ mají mít respekt, stejně tak, jako každý profesionál a to klidně u přijímače, už jen proto, že hodlá podstupovat výcvik ve Vyšpointu zcela dobrovolně a pro službu vlasti za směšné finanční ocenění. Poručíku Dane, degraduji Vás na vojína!!!

  • Jaromír Gadula
    09:16 24.03.2013

    Anti2t: diky za info za tyden tam jedu :-) jinak jede jeste nekdo do vyskova ted 2.4? nebo tenhle clanek nikdo novy necte? :-)

  • Anti2t
    19:43 22.03.2013

    Jaromír Gadula .........ubytování ve Vyškově je v ubytovnách (něco jako panelák )na pokojích přibližně 4osoby ..dva pokoje vedle sebe mají mezi sebou sociální zařízení (sprcháč a záchod)řekl bych že ubytování je velice dobré strava neni nejhorší chybělo my většinou ovoce, na výcvik doporučuji vzít si sebou fastum gel na svay a dobrý je i vinný cukřík na energii (já sem měl snad pořád chuť na sladký:-)) ) byl jsem na KZP přibližně v roce 2007 pak několik kurzů mezi tím

  • poručík Dan
    17:37 21.03.2013

    Jiří KALÁT: Zajímalo by mne, proč očekáváte respekt již na přijímači k AZ? Nemyslíte si, že to je věc, která má přijít až po dokončení kurzu základní přípravy?

    Co se týče názoru obecně na AZ, dost to souvisí s tím, že někteří borci pověst AZ skutečně kazí, myslím si, že i příslušník AZ by měl dodržovat základní ústrojovou kázeň, což většinou není pravidlem a stejně tak i dodržovat ustanovení Zákl-1 (zde bych konkrétně vypíchnul zdravení), samozřejmě nepopírám, že zejména druhé jmenované dělá problémy i některým profesionálům, nicméně jsou jednotky, které mají "zajetý" standard.

  • Marty
    21:01 19.03.2013

    Tak tady je to surové zklamání a to pouze z AZ představ si že jseš profesionál a snažíš se odvádět práci nad rámec a ve vlastnim volnu investuješ do vzdělání kurzů a materiálů a odezva je stejná. To je kamaráde opravdová armáda. Je pouze na bandě lidí s kterými pracuješ jak si to všichni utvoříte. Nemůžeš se spolehat na vysoké velení protož ty nemají ani šajn jak to chodí tam dole. A přesto tu praci miluju a budu dělat dál. Ostatní at si trhnou ...

  • Vladimír Golik
    13:50 19.03.2013

    to:Jaromír Gadula

    Ahoj, já jedu z Kopřivnice. Kdyžtak se ozvi na golik.vladimir@seznam.cz a můžeme se domluvit. Jede ještě někdo z Novojičínska nebo poblíž?

  • martin
    11:19 19.03.2013

    Původně nadějný začátek série článků o AZ se nějak začíná zvrhávat v psychologický samorozbor a hromadu blafů.
    Vraťte se k tématu, autore, a vypusťte už svoji osobu, nebo článek přejmenujte na Epopej Jiřího Kaláta, osamělé utrpení v doupěti Aktivně Založených.

  • Ultramarinus
    10:09 19.03.2013

    Neverte vsemu, co se o minulem rezimu tvrdi. Vzhledem k realite atomoveho odstrasovani, sile predpokladaneho nepritele a faktu, ze bychom byli jedni z prvnich na rane, si dovedu predstavit, proc videlo veleni vyhody v tvrdsim pristupu. Technickym Ko nemel vychod sanci, proto pritvrzoval v psychicke priprave. Zadne "absolutni zlo" jeste absolutni nebylo, proto ani komunismus/socialismus se neda brat jakoze bylo spatne vsechno.

  • Left
    23:55 18.03.2013

    To Ultramarinus: Absolutní souhlas.

    To Kečup: Kdyby jste ten bod 1 nenapsal, tak bych si toho například já osobně ani nevšiml :D
    .... a na té fotce ani tak "zlý" nevypadáte. Teď jsem si vlastně uvědomil, že jste taky jen lidi a možná bych si to rád i zkusil. A to myslím vážně.

    To Kolčak: Hlavní podstata byla tehdy ale vymývání mozků...

  • Kolčak
    19:07 18.03.2013

    To ondrej, Na vojně jsem byl (za bolševika). Zkušenost je to pro každého jiná.

  • Jaromír Gadula
    18:20 18.03.2013

    Taky si myslim ze uz se to tu hodne opakuje... precetl jsem vsechny clanky i komentare a je to porad dokola :-) nastesti za chvili se uz sam osobne dozvim jake to tam bude :-) a taky se dozvim jestli tam nekdo dalsi prosel ze skupinky co byli se mnou na vojenskem vysetreni protoze na kvv mi to nechteli rict kdo jeste prosel :-( kamos neprosel ani dalsi clovek tak jsem zvedav jestli tam pujdu uplne do nezname bez kohokoliv znameho :-D jinak dotaz jak to tam je s ubytovanim? prislo mi ze den predem se muzu ubytovat po 19 hod.. je jedno jestli prijdu v 19 nebo 22 hod? :-) a jede nekdo z ostravska?

  • ondrej
    17:54 18.03.2013

    Článek ve mně vzbudil zvědavost, docela bych to chtěl zkusit... na vojně jsem nebyl, ale zajímala by mě vlastní psychická odolnost na všechno to řvaní, dril apod...

  • hoodoo
    16:42 18.03.2013

    @palo: když to berete takhle (předpokládám z daní), tak se vlastně platím sám :D

    @Kečup: osobně si myslím, že by se nechalo na kurzu i přitvrdit (neznám peklo aktivních záloh, ale to co chodí na bojový útvary z vyškova... :D ). a k vašemu bodu č. 1, fakt nerozumim tomu, proč tolerujete foťáky/kamery na výcviku :)

  • Anti2t
    15:36 18.03.2013

    tedy k bodům::Krajská vojenská velitelství (KVV)
    ............... Pokud chcete vstoupit do AZ optejte se na KVV po veliteli roty az (chtějte záložáka né ředitele KVV)toho kontaktujte a poraďte se s ním kdo z roty byl nově na výcviku (ten vám rád řekne vše to nemějte strach)

    Vlastní motivace...............ta je důležitá buď to chcete dělat nebo né buď to máte jako koníčka a budete ho dělat s láskou nebo to nemá cenu dělat víc z toho kromě fajn pocitu a 500kč měsíčně mít nebudete !!!

    Vnímání zálohy ve společnosti.............dokud vás nepoznaj tak o vás budou mluvit jako o vyžírkách na to si zvyknete okamžitě jak vás poznají otočí ....viz při povodních nás do dnes zvou lidi v obci v létě na akce obce!Ale neni to jen o povodních akcí je hodně (alespoň u nás v Ústí a veřejnost nás vnímá velice dobře)!!!

    Vnímání zálohy v Armádě........tohle se týká hlavně Vyškova !!!Později jsem se nesetkal že by kdokoliv řek cokoliv špatného spíše naopak když nás poznají (týká se hlavně výcviku my se neulejváme)


    bral bych tento článek jako spíše informační a lépší by bylo kdybi ho psal někdo kdo vícvikem prošel a byl třebas u záloh alespoň 2-3roky

  • Standa
    15:30 18.03.2013

    A ještě jedna poznámka. Přesně takhle bych si představoval vojnu, výcvik na 3 měsíce a jen vojenský dril pod taktovkou instruktora, než si hrát na tryskomyši po dobu jednoho zbytečného roku. Já jsem si na vojně udělal i řidičák C a byl jsem schopný to vstřebat docela rychle. Za 3 měsíce musí i idiot zvládnout složitější zbraň.

  • Kečup
    15:16 18.03.2013

    Za 1. Nechápu proč je zde tato fotka, jasně jsem řekl, že pokud se na nějáké objevím, tak v žádném případě nechci, aby se taková fotka objevila někde na internetu.
    Za 2. Opravdu jen kritika kurzu a instruktorů v každém článku, už mi to osobně celkem vadí, i když vím, že je vše dost přibarvené. Hlavně to o HOVNECH, nevím o nikom kdo by takhle s někým z kurzu mluvil a nikdo z kurzu, z těch 11 co dokončili mi to neřekl, byť na konci mohli úplně otevřeně a naopak v drtivé většině kurz nehanili, ale kurz se jim zamlouval ( klidně bych mohl přímo citovat těch 11 lidí ).
    Nebudu se omlouvat,nebo jiné instruktory, nejsme tu od toho,abychom kurzanty vodili za ruku a za vše je chválili, jsem přísný a tvrdý a nejen já,ale zároveň je snaha kurzanty něco naučit a myslím, že se naučili to co využijí a nadále budou zdokonalovat na jejich rotách u AZ.....
    Byť nejsem spisovatel,tak i přesto bych nejraději o vašem kurzu napsal článek, ale to není má práce.
    Pro budoucí členy AZ, nebojte se a nenechte se odradit od vašeho úmyslu stát se členy AZ přečtením pár článků. Nečekejte opalovačky a pohodu, ale makejte na sobě a vše si srovnejte v hlavě. Pokud to vážně chcete dělat, tak to zvládnete a budete přínosem.

  • VU 3771
    14:38 18.03.2013

    Zase další nesmysly. Vnímání AZ není v armádě zdaleka tak špatné jak si myslíte. U nás na útvaru máme přičleněnou četu AZ a kluky bereme naprosto bez problémů, občas se k nám někdo i přidá mimo jejich výcvikové období a jede s náma ven (například na vojenské lezení) a nevím že by si na ně kdo kdy stěžoval. Jediné co jste zažil je Vyškov, kde Vás cíleně buzerují tak, aby Vás to štvalo a vy jste to nevydržel. K ostatním problémům: sám sobě si snažíte obhájit svou slabost, ale jediná pravda je, že jste slabý kus.

  • Standa
    14:24 18.03.2013

    Hlavně to může být součástní psychického tréninku s vyzkoušením jednotlivého uchazeče. Když se člověk sesype, protože mu někdo říká, že tam je na dvě věci, tak jak se ten člověk asi bude chovat při dělostřeleckém přepadu, nebo pod palbou. Já jsem na vojně byl a např.v Radošově to byl takovej hnus, že by to asi ten autor článku dost dobře nedával a dělal by vše jen, aby odešel. Šoustat matrace, jezdit motorky do schodů oblečenej jak blb a do noci šůrovat mazlák na stropě, nebo dělat pštrosa, tak to jsem viděl já. A nejlepší je držet hubu a jít dál, protože za pár měsíců už se ke mně takhle chovat nebudou.

    Zároveň to tady pitvat dalších x dní a zaplácat tím x článků mi nepřijde hodno tohoto webu, myslím že vše důležité bylo vyřčeno a hlavně se k tématu nemohl vyjádřit nikdo druhý ze strany instruktorů, nebo jiných uchazečů. Tohle už by bylo dobré asi uzavřít.

    Nebo pane autore udělejte poslední článek a pozvěte si toho instruktora, jak to vidí on. Žádné jméno nikdo vědět nemusí, ale bude to pohled taky z druhé strahy.

  • staňa
    13:24 18.03.2013

    jeee jak já se tam na to "peklo" těším :P člověk si myslí že jde na základní výcvik AZ a ono vlastně podle ostatních článku jak popisuje autor jde na výcvik pro "speciální jednotky" :-D :P

  • tom
    12:16 18.03.2013

    Pane Kalát nezbývá než říct" TO SEDÍ!!" Mám na danou věc ,stejný pohled jako vy. Byl jsem na jednom KVV svědkem, jak jedné paní říká prápora "to je úplná rekreace, jenom osmnáctiletí mlaďoši dostanou zabrat ,ale to se Vás netýká." Suběktivně, když se kouknu na některá videa z jednotek AZ, tak to vypadá ,že je nejlepší ten ,co najde nejdelší klacek na buřty, i když jsou některá povedená, třeba to z Ostravy.Jenom bych chtěl říct k vašemu líčení výcviku ,že koncepce se mi velice líbí,ale provedení stojí za prd.To je jak když kdysi naši paragáni skákali na trenažéru do popruhu kde se zhoupli a pak šli do parakotoulu, jenom vedle rusáci to brali přímo do parakotoulu.Samozřejmě že si pořádně namlátili ,instruktor je navíc skopal a šli znovu dokud ho neodnesli na nosítkách-toto byla asi taktitka, aby se mohlo dokázat že AZ nikdy nebudu mit na to ,aby mohly doplňovat bojové jednotky na misích, jak jsme mohli číst začátkem ledna a nebo ,je zde ještě možnost, že váš vojín Vokurka byl kámoš jednoho z instruktorů a ten si to na vás vybral i s úroky, to vy se ale nikdy nedovíte ,protože jednotka je od slova jednotný.Možná kdyby jste to zkusil ještě jednou, tak bude vše v pořádku.Tedy koncepce stejná ,ale lepší provedení a zjistíte, že možná duší voják již jste víc, než si myslíte.Jenom Váš článek chtělo zveřejnit v jiných novinách než zde.

  • Ultramarinus
    11:59 18.03.2013

    Treba za pocit vlastenectvi a ochotu ucit se, pripadne v nouzi nejvyssi vytahnout rukavy ci pusku a jit pomahat spoluobcanum?

    Asi to neni prilis meritelne, ale ve dnesni spolecnosti, kde se vam dve tretiny teenageru VYSMEJOU DO OBLICEJE, kdyz se jich zeptate, jestli by branili republiku a ta zbyla tretina se zepta, jestli pri tom bude moct strilet cikany, si myslim, ze spetka ZDRAVEHO A OBETAVEHO vlastenectvi JE neco, co si "zaslouzi uctu"...

  • Velitel
    11:48 18.03.2013

    Je až s podivem, jak jsou lidé líní pracovat s informacemi. Takže namísto toho, aby si komentující přečetli všechny články a k nim příslušné diskuze, mele se tu pořád to samé, šije se do autora nebo do instruktorů, ale nic nového.

  • Tonny
    11:06 18.03.2013

    Proč se tu stále omílá to, že to vlastně dělají zadarmo, tak si zaslouží respekt? Šel tam někdo z nich s tím, že to bude super placené, ale nakonec z toho sešlo, tak tam jen z milosti zůstává? Nemyslím.
    Neříkám, že je vhodné, aby se do nich stále rvalo to, že by nejlepší bylo, aby je zrušili. I když i to by je mohlo donutit dokázat, jak jsou dobří a že zrušení nepřipadá v úvahu.

    Respekt si člověk zaslouží za něco. Když jsem si koupil pušku, tak jsem se také hned napovažoval za hotového vojáka, který by měl být uctívaný jako nějaká modla :)

  • vanhouten
    10:06 18.03.2013

    tak nejak se da ocekavat ze tam bude drill a buzerace protoze to patri k vycviku a nastartovani psychiky, ale zaroven by mel byt ze strany armady k tem lidem respekt, protoze to fakt delaji temer zadarmo.shazovani stylem "vy jste jen hovna na me bote a nejradeji kdyby vas zrusili, protoze bych pak mohl mit volne odpoledne" neni zrovna dobry pristup. clanky dobre, ale nepitval bych tohle v kazdem z nich. spise by bylo lepsi udelat jeden na tohle tema, nez aby to bylo ve vsech po castech. ja AZ beru stejne jako profi vojsko. nemaji takovy vycvik, nemaji tolik zkusenosti, ale proste parti k te armade. je to v clanku pekne napsane viz "Záloha je tak pro mnohé jen „banda trempů se samopaly“ a jejich důležitost se projevuje pouze při povodních, kde je však všichni vítají s otevřenou náručí."

  • Mara
    10:04 18.03.2013

    Člověk se týden těší konečně na pořádný článek, po dlouhé sérii naříkání zhrzeného frajera. A zase nic. Nápad psát z výcviku dobrý ale příště od někoho kdo se psychicky nesloží pokud nepracuje "od 9 do 5" . Začátek ušel, pak se to změnilo v "Můj milý deníčku, ten pán na mě byl moc zlý. Chtěl po mě hrozné věci. Dokonce i sedy lehy! Dokonce mi nadával :( To přeci není pravda, nejsem hovno, jsem úžasný, nejlepší, dokonalý, i máma mi to říkala."

  • palo
    09:38 18.03.2013

    hoodoo: ti civilovia vas cely zivot platia. tak trocha respektu prosim

  • Radek
    09:07 18.03.2013

    no já teda bohužel za sebou nemám ani základní vojenskou službu a stále zvažuju členství v AZ,ale už teď je mi jasný,že na výcviku se nikde s nikym srát nebudou..Reportáže jsou super,jen v nich není třeba dokola psát o tom,jak členové AZ na výcviku nemaj respekt a každej se do nich naváží a instruktoři za nic nepochválí.Jednou to stačilo,je přeci logický,že tam člověk dostane pořádnej záhul :D

  • Tonny
    08:55 18.03.2013

    Hezké, že jste se pustil do těch článků, ale slyšet už třetí týden naříkání nad tím, jak Vás nikdo nepochválil je už docela otravné.

    Jde o výcvik, kde Vás mají fyzicky i psychicky připravit na potencionálně i bojovou činnost, tak se smiřte s tím, že po té psychycké stránce jste to nezvládl a posuňme se dál.

    Velitel potřebuje, aby jeho vojáci bez zbytečného okecávání udělali ihned co je potřeba. Co je na tom tak těžkého pochopit?

  • hoodoo
    07:27 18.03.2013

    no nevím, co jste od výcviku čekal - velký mejdany pořádaný od instruktorů? že každej voják má potřebu, chuť a čas vítat nové přírustky? a nebo prostě komplet americký film?

    prostě na výcviku nikdo na nikoho neni hodnej, o tom to fakt není. a když někdo něco nezvládá, tak ať se buď připraví, a nebo ať nedělá to, na co nemá.

    a jen tak na závěr - otravovat mě nějakej civil po telefonu do kanclu, kdy že mu ráno písknou budíček, no asi bych mu rovnou do telefonu jednu písknul :D

  • Honza P.
    07:23 18.03.2013

    Nevím na jakém KVV jste se hlásil, ale mě v Pardubicích řekli o AZ vše, co jsem v danou chvíli potřeboval. Akorát jsem měl problémy s papírama. Po prohlídce v UVN nastali komplikace. Papíry od nich dlouho nechodili, takže i když jsem se přihlásil ještě v zimě, papíry mi přišli v červnu s tím, že si mám ještě udělat doplňující vyšetření na moč, takže jsem červencový termín nestihl.
    Bohužel, to byla pro mě momentálně jediná možnost jak se k AZ dostat. Pak jsem nezdárně ukončil školu a začal hledat zaměstnání. A nepřijde moc chytrý vykládat na pohovoru, že bych chtěl jít k AZ.
    Zkušebka se mi v práci momentálně chýlí ke konci, možná se blíží další možnost :)