Za Armou je ticho, stejně jako za muzeem

 

V (dnes snad již zlidovělé) písničce Karla Kryla Král a klaun pocházející z jeho prvního alba Bratříčku, zavírej vrátka lze najít poučení o tom, že když král táhne do války (Král do boje táh/do veliké dálky/a s ním do té války/jel na mezku klaun. Článek vyšel původně na On War | On Peace.

Než hledí si stáh/tak z výrazu tváře/bys nepoznal lháře/co zakrývá strach...), umělci a umění mlčí (...Tiše šeptal při té hrůze/Inter arma silent Musae/Místo zvonku cinkal brněním...),; možná tiše úpí. Česká republika se více než dekádu angažuje v nekonečné Válce s terorismem: Paříž, Brusel, Dháka, Istanbul, Orlando, Mnichov a opět New York... Dokonce i Nebezpečí terorismu se přiblížilo k našim hranicím v roce 2015.

Jsme ve válce? – Nikdo nevyhlásil stav ohrožení státu, ani válečný stav. Mluví se o hybridní válce. Ale je to ještě vůbec válka? A jak končí? – Ve slušných imperiálních válkách bitvy končily porážkou nebo alespoň potupou (zhanobením) nepřítele v podobě zmocnění se bojové standarty či jiného symbolu vojenské státní moci.

Dne 20. září 2015, z místa všem viditelným, zmizela prezidentská standarta, podle Ústavy České republiky nejenom symbol moci hlavy státu, ale také symbol vojenské moci vrchního velitele ozbrojených sil České republiky. Prasárna, by někdo řekl; jiný zase: Boží, pravda vítězí!

Ke zcizení standarty a jejímu rozmělnění na 1152 kousků (v NATO čase „za 8 minut 12") se v době války proti terorismu přihlásila umělecká skupina Ztohoven, která již delší dobu vede z mravních a morálních pozic svou válku uvnitř české společnosti. Jde jim hlavně o hodnoty.

Umělcům se podařilo činem potupit nejenom vrchního velitele českých ozbrojených sil, ale také bezpečnostní sbory a ozbrojené síly, když ve svých funkcích skončili: velitel Hradní stráže, velitel policejní ochrany a ředitel bezpečnostního odboru Kanceláře prezidenta republiky.

Jeden ze členů umělecké skupiny, David Hons/Roman Týc, jako skaut, přitom očekával, že se ke standartě bude přistupovat právě jako symbolu moci vojenského velitele, ale: „Nikdo s nimi totiž nevyjednával, nikdo po nich vlajku zpátky nechtěl. ˏPrvní reakce Kanceláře prezidenta republiky byla, že si objednali další dvě,ˊ popsal."

Zapojili se do „války", ale „války" vedené jinak, než podle tradičních vojenských pravidel. Z oficiálních informací vyplývá, že žádný ze tří odvolaných ochránců první standarty ve státě necítil odpovědnost za tento vojenský symbol, jemuž jsou vzdávány pocty, – nenabídl okamžitou rezignaci, aby zachránil čest vrchního velitele, natož aby se pokusil o (tolika uměleckými díly romantizovanou) ne/dokonanou sebevraždu důstojníka (armády, policie nebo zpravodajské služby).

Nevypadá to však, že by hodnota prezidentské standarty byla nevyčíslitelná. Její cena byla z účetnictví účetní jednotky Kanceláře prezidenta republiky vyčíslena na 33 600,- Kč, přičemž prý je možno tento druh inventáře vyrobit ve srovnatelné kvalitě za 3700,- Kč.

Což je zvláštní nikoliv z hlediska sporu o škodu. Přinejmenším (z ekonomického hlediska) by bylo zajímavé vědět, zda standarta byla státem považována za hmotný investiční majetek (vstupní cena je vyšší než 40 000 Kč a provozně-technická funkce delší než rok) a jde o cenu po oprávkách (když reformou účetnictví státu byly zavedeny odpisy), anebo jde o jiný druh majetku „ztrácející svou účetní hodnotu" již vydáním do spotřeby (vyvěšením a vystavením vlivům počasí).

Pokud pak standarta byla majetkem investičním, bylo by dobré vědět, s jakou dobou odpisu se u ní počítá a ve kterém roce své existence se právě nacházela. Jinak aktivní neziskové protikorupční organizace se ale ve sporu příliš neangažovaly.

Policie spíše než o účetnictví (na rozdíl od jiných případů) se zajímala hlavně o předmět doličný a pro právníky se případ stal hlavně sporem o tom, zda majetek vítězí nad duchem, anebo obráceně, a to v jakém poměru. A to pak že ve válce múzy mlčí...

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

V Den veteránů vykvetl v Kyjově živý vlčí mák

11. listopad byl jako Den veteránů či Den příměří vybrán symbolicky, neboť toho dne roku 1918 bylo ...

Česká strategie kybernetické bezpečnosti 2015-2020

Národní strategie kybernetické bezpečnosti České republiky na období let 2015-2020 je jedním z velmi ...

Jak Česká televize (ne)vychovává diváka k obraně vlasti

Uvedením dokumentárního filmu "Výchova k válce" (18.11. 2016), v rámci Českého žurnálu, Česká ...

Češi dodají do Indonésie Pandury a Tatry

Významným úspěchem skončila účast holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) na sedmém ročníku mezinárodního ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Luky
    16:30 19.12.2016

    Tohle mi přišlo do mailu.
    Je to o kosmopolitní lůze, co žije z veřejných prostředků a tváří se světácky světově....jinak docela králíkárna.

    "Rodinná m a f i e ! Jedním slovem, je to hnus!
    V záplavě emigrantských informací přeposílám tuto následující proto, abychom se vůbec vyznali u nás doma, když někdo blbě žvaní v masmédiích, kdo je kdo...???
    Obrazovku ČT a TV NOVA ovládlo "monstrum"
    Monika Mac Donagh Pajerová (dále jen Monika MDP) - "u toho obrázek pozn. Luky"

    tak už to víme, aneb kdo vede hysterickou mediální štvanici proti Zemanovi
    Google o Monice MDP:
    1. Monika MDP - bývalá studentská vůdkyně z r.1989, nyní pedagožka pražského centra New York University je nevlastní sestrou Jiřího Dientsbiera ml.
    (protizemanovské červené karty rozdávala Šárka Kadlecová, bývalá zaměstnankyně Amerického velvyslanectví - jaká náhoda !). NYU je něco, jako byl dříve VUML, jen teď je to Havlismus.
    2. Monika MDP je vdaná za Ira, Petra Mac Donagha.
    3. Měla milenecký vztah s Lubomírem Zaorálkem (dnes ministr zahraničních věcí) a po rozvodu s ním žila. Proto Zaorálek brojí proti Zemanovi?
    4. Její dcera Emma Smetana je moderátorka TV Nova (na rodila se v Paříži, kde M.MDP žila se svým prvním manželem Smetanou). Emma Smetana žije s muzikantem a hercem izraelského původu Jordanem Hajem.
    5. Sestrou Moniky Mac Donagh Pajerové, je "Biomasa" Kateřina Jacques (jméno má po francouzském exmanželovi Christian u Jacques). K. Jacques je partnerkou Martina Bursíka, předsedy strany Zelených a místopředsedy ODS Topolánkovy vlády. Porodila mu dceru Noemi. Bursík dříve žil s Monikou - nevlastní sestrou Jiřího Dienstbiera ml. Jiří Dienstbierst st. byl 4x ženatý, jeho třetí manželkou byla Květa Dienstbierová, bývalá manželka Ivana Havla. Ivan Havel je bratrem ex-prezidenta Václava Havla. Jiří Dienstbier ml.(protizemanovská klika v
    ČSSD) se narodil ve Washingtonu a je americký státní občan (takže máme Američana ve vládě!!!).
    Tak to je rodinná MAFIE (rodinný propletenec na nejvyšší úrovni):
    Klan organizující hysterické mediální a červeno-kartičkové kampaně proti Zemanovi
    Pošli to dál, ať všichni víme a známe, kdo jsou zač!"

    hehe trocha bulvárku neuškodí

  • Blake
    09:47 06.12.2016

    Knaak, nedostatocne som to napisal, netvrdim nic o tebe osobne. Co mam na mysli je, ze nacionalizmus (nie nutne extremisticky) je uprednostnovanie vlastneho naroda, jeho clenov a veduce postavy, bez ohladu na implikacie.

    neexistuje dovod, pre ktory by som mal uprednostnit povedzme Kosicana pred Brnakom. Nacionalizmus mi hovori, koho by som mal uprednostnit, aj napriek tomu, ze Kosican moze byt priserny clovek.

    idealne si ako dalsi krok europskeho priestoru predstavujem europsku identitu, postavenu na podobnom mechanizme ako nacionalizmus, ale s rozdielnym pohladom na to, co je pre nacionalizmus narod. Europa je vo svojom priereze prilis rozdielna, jediny sposob, ako zabranit velkym konfliktom v Europe je tieto rozdiely postupne zmensovat na taku uroven, kedy ludia prestanu brat svoj narod ako svoju primarnu identitu vo vztahu k zbytku sveta. a uvedomia si, ze spolupraca prinasa vsetkym viac, nez nejake slepe uprednostnovanie niecoho - a v tomto vidim rozdiel oproti nacionalizmu, ktory je exkluzivny, zatial co mnou predstavovana identita by chcela byt kulturne inkluzivna. Multikulturalizmus je strasidelny pre vacsinu ludi a prinasa prvotne problemy, ale da sa zvladnut a je nutny, ak ma niekedy Europa byt jednotna. Mazat ludmi vnimane rozdiely sa bez toho, aby spolu zili v integrovanej spolocnosti nejde.

    v zasade hovorime to iste, ludia potrebuju nieco, za co sa vedia postavit ja to len nerad nazyvam nacionalizmom, dokonca ani vlastenectvom, pretoze obe su spajane s narodom a narod v modernej zapadnej spolocnosti je cim dalej tym viac rozmazanym utvarom. S kazdou dalsou generaciou bude narodnost, tak ako je definovana dnes, len viac a viac na skodu.

    A teda samozrejme, sucasne vedenie EU je pricinou, preco je to, co hovorim nepopularnym nazorom, ludia si nevedia oddelit veduce osobnosti od konceptu a myslia si, ze ak nieco nefunguje, treba to spalit na popol a vymysliet nieco ine, miesto toho, aby to tlacili k zmene k lepsiemu. Ze je to umely projekt nic neznamena, chybou je prave prevedenie. USA su tiez umely projekt, len trochu starsi.

  • Knaak
    09:10 06.12.2016

    Blake já tě nápepkovat nebudu. To jsou rošířené fámy, hlavně díky médiím, že vlastenec = nacionalista = extremista. Proč si myslíš, že upřednosťuji nějaké umělé hranice? Pleteš si to. Já si přestavuji vlastenectví třeba jako mají američané svůj patriotrismus. Jsou hrdí na svoji zem, mají společné pouto, které je spojuje. Národ by měl být nějaký vyší cíl, držet při sobě.

    Za jakou identidu by ses postavil ty, když ne za slovenskou? Za EU? Za jinou? Proč by národ nemohl mýt svoji hrdost a sní vkročit do světa. Není důvod stavět překážky mezi národy, státy, kontinenty. Ty tvrdíš, že je vlastenectví přežitek. Já tvrdím, že důvod proč lidé nemají rádi EU je málo vlastenectví. Nebudu se teď bavit o funkčnosti unie atd. EU je pro lidi umělý projekt. Lídrové unie jsou ONI ne MI. Nejsou to jejich symboly ani lidé. Právě vlastenectví může přispět ke sjednocení. Jsem hrdý na to, že jsem čech, jsem hrdý na to že jsem evropan, jsem hrdý, že jsem s ostatními zeměmi člen EU.

    Píšeš: Mne je zas smutno z ludi, ktori uprednostnuju pomerne umele hranice (ako napriklad ta medzi ceskom a slovenskom), a s nimi spojenu symboliku, pred hladsim fungovanim organizovanej spolocnosti.

    Možná to je ten důvod neklidu v evropě. Přemíra globalizace, nadnárodní kapitál převládá nad svrchovaností států. Lidé cítí, že to jsou cizí prvky s nimiž se nemohou identifikovat a proti kterým musí bojovat. Ztrácejí se v tom. Právě trocha nacionalismu by mohla pomoci. Jít hrdě se vztyčenou hlavou a otevřeným srdcem.

  • Blake
    08:09 06.12.2016

    Knaak, mylis si symbolicku hodnotu a naklady, nikto sa tu nesnazi tvrdit, ze symbolicka hodnota je vyjadritelna v peniazoch, pri peniazoch sa pochopitelne hovori o nakladoch.

    ale mas pravdu, ked tvrdis, ze si myslim, ze symbolicka hodnota je nulova. Ako kazdy dalsi symbol a prejav nacionalizmu mimo tych zakladnych, ktore sluzia na identifikaciu - a tie maju nanajvys informacnu hodnotu. A nez mi na celo nalepis nalepku s nejakym ideologickym nazvom, zamysli sa nad tym, ci je nacionalizmus stale potrebny, ci nahodou nerobi v europe viac skody ako uzitku a ci by nebolo v dlhodobom horizonte lepsie vypestovat nejaku inu identitu, za ktoru by sa mohli ti, ktori to k zivotu potrebuju, postavit.

    uz davno pominuli casy, kedy strata prapora znamenala rozpustenie utvaru. Mne je zas smutno z ludi, ktori uprednostnuju pomerne umele hranice (ako napriklad ta medzi ceskom a slovenskom), a s nimi spojenu symboliku, pred hladsim fungovanim organizovanej spolocnosti.

    ak by niekto chcel reagovat, prosim, konstruktivne.

  • Knaak
    06:34 06.12.2016

    Prezidentská stardanta. stejně jako další státní symboly si zasluhují úctu. Jsou to symboly naší historie i budoucnosti. Výraz suverenity našeho státu, odkaz našich předků, kteří bojovali pro lepší budoucnost nás všech. Pokud si nevážíme naší vlasti, našeho domova, naší svobody a symbolů jenž to představují, tak si nezasloužíme zde žít.

    Není to o Zemanovi. Je to útok a hanobení náš všech. Není to Zemanova stardanta. Je to standarta úřadu, který mu byl dočasně propůjčen. Kdyby chtěli ti pitomci sesměšnit Zemana, mohli mu trenky pověsit na jeho domě. Takhle je to krádeš a znesvěcení rostříháním standarty, útok na českou státnost. A měl by být souzen jako čin vlastizrady!

    Je mi smutno z lidí jako Jarpe a Blake pro něž je standarta obyčejné zboží. Kteří nechápou, že ne vše se přepočítává na peníze. Bohužel to vypovídá o naší společnosti. Závist, pomluvy, neúcta, sobeckost, neochota pomoci bližnímu. Národ se odcizuje, místo aby se stmeloval. Nemáme vyší cíl, který by nás spojoval. Národní hrdost! Na nás, na naší vlast, na odkaz našich otců, na naše tradice, kulturu i historii. Být vlastencem neznamená mávat vlajkou při mistrovství v hokeji.

  • Blake
    21:53 02.12.2016

    vdaka jarpe, uz som sa bal, ze som jediny, kto si to mysli.

  • logik
    16:27 02.12.2016

    otecko: právě to, že prezidentská standarta má svoji nepeněžní cenu je důvod, proč Ztohoven udělali to, co udělali. Protože tím chtěli vyjádřit, že Zeman svým chováním hodnoty, které ta standarta vyjadřuje, hrubě poškozuje.

    Takže můžeš s jejich činem nesouhlasit, ale tvrdit, že to je vyjádření nějakého pofidérního neomarxismu (co to vlastně je? u proruských názorů tím slyším označovat kdekoho...) co vše vyjadřuje v penězích je totální nesmysl.

    Můžeme se bavit o nevhodnosti způsobu vyjádření, ale to co jsi předvedl je typické nálepkování.

  • otecko
    15:45 02.12.2016

    Myslím, že neomarxisti ze Ztohoven si zaslouří jen odsudek, nic více. Bohužel, neomarxismus se jako nákaza šíří z Bruselu do celé Evropy. Konzervativní hodnoty ve společnosti jsou, jak vidno i z příspěvků zde, pro smích. jinak by nemohl nikdo napsat, že prezidentská standarta má hodnotu jako každé jiné zboží.
    Naši dědové za to, aby mohla vlát na Hradě bojovali a umírali!

    Z podobných názorů je mi fakt blbě!

  • stirling
    13:38 02.12.2016

    Luky: no já se zemanem mám problém, jako státník je silně prorusky orientován a hlavně dělá ostudu, nerespektuje rozhodnutí soudu, zaměstnává lidi i přes chybějící prověrky a jako vrchní velitel ozbrojených sil? Když už tomu nerozumí tak ať se do toho nemontuje viz nedávná prohlášení o tancích... To vše podkopává suverenitu a obranyschopnost naší země.
    Dále jako silně proizraelský se tedy neukázal při pohřbu Perese, takže to spíše vidím jen jako pózu. Také např. souhlasím s postojem k migraci lidí vyznávající islám do evropy nebo minimum milostí které uděluje , ale bohužel ty negativa silně převažují.

  • jarpe
    12:35 02.12.2016

    Pro fanatiky je vlajka symbol nevyčíslitelné hodnoty. Pro inteligentní lidi má cenu jako každé jiné zboží.

  • Jan Grohmann
    22:51 01.12.2016

    Omlouváme se všem, máme tady jednoho proruského trolla, která je extrémně snaživý a nemůžeme se ho prozatím zbavit. Již se registroval 10x pod jiným jménem (pejzo66, lojzo69, robin25, atd...) a e-mailem.

  • patejl
    21:23 01.12.2016

    Zeman zdaleka není dokonalý, ale přesto ho považuju za nejlepšího presidenta ČR co tu zatím byl. Ostudu dělali i jeho předchůdci, jen se do nich tolik neopírala média.
    Zeman alespoň není nepřímo odpovědný za hromadu vražd a ještě větší množství napadení s trvalými následky, jako tolik opěvovaný Havel s jeho amnestováním násilných zločinců (s amnestií politických vězňů problém nemám). Klaus se v tom ohledu také neukázal v dobrém světle.

  • logik
    20:38 01.12.2016

    I kdyby Zeman byl jen člověk, který pouští k moci lidi typu Šlouf, Srba atd..., tak je velkým rizikem jak pro demokracii, tak pro zahraniční bezpečnost, tak i pro ekonomiku ČR.

    Navíc on např. Zeman není demokrat - jak bylo vidět např. k jeho přístupu k jmenování tzn. Rusnokovy vlády - úmyslně držel u moci vládu, která evidentně neměla podporu parlamentu a hlavně byla parlamentem nekontrolovatelná, což je jedna ze zásad demokracie, že jedna složka demokratické moci. Takže Zeman má možná "plnou pusu demokracie", ale když přijde na činy, tak před demokracií upřednostní svoji moc.

    Taky dobře nechápu, jak člověk může bejt zároveň demokrat a zároveň otevřenej k Číně, kde právě ta otevřenost spočívá v nekritizování porušování lidských práv a demokracie Čínou...

  • Luky
    20:09 01.12.2016

    Fakt nevím, kolik si toho nakradl Srba, Šlouf nebo Svoboda, já se s nimi nestýkám.

    Spíš je zajímavé projít si Zemanovi názory a postoje k základním otázkám ať už vnitřní nebo vnější politiky. Demokrat, eurofederalista, silně proizraelský, smířlivý k Rusku, otevřený k Číně, proti silné imigrační politice muslimů, proti výstavbě mešit u nás, s výhradami k autoritářským sunitským režimům, neústupný k Tureckuˇ, neuznalý ke Kosovu... atd. atd.

    Zásadnější problém s ním nemám. Možná by to chtělo zaostřit na všechny ty domělé každodenní přešlapy a hrůzy...jestli to spíš nejsou bláboly Nory Fridrichové a psychózy vzešlé z nenávistných čtvrthodinek.

  • logik
    19:40 01.12.2016

    ...nebo Šlouf, Srba atd....

  • logik
    19:38 01.12.2016

    jura: vidíš, a věděl si o Zemanovi todle (to, že imho to není tak hanebný názor, jak ses vyjádřil Ty, např být tu německá menšina, tak by komunisti neměli 48 zdaleka tak jistý, ale to bych nechal na jinou diskusi....):
    "Jako poslanec Federálního shromáždění vyslovil nesouhlas s vysídlením Němců z Československa, které označil za porušení demokracie a přirovnal ho ke stalinským nuceným migracím.[37][38]"

    luky: peníze na Zemana nefungují, v tom máš pravdu. Ale jeho ego na něj funguje lépe, než na spoustu "penězichtivých" peníze. Takže v tom to máš prašť nebo uhoď, protože díky tomu umožnil krást lidem kolem sebe. Viz např. Ivo Svoboda v jeho tehdejší vládě...

  • Luky
    18:36 01.12.2016

    Zeman žil za socialismu a taky psal a bádal. Z toho co publikoval je jasné, že nebyl žádný prospěchář. Režim se podle toho k němu choval.
    Z jeho působení po revoluci taky vyplývá, že není chamtivý sobec, ale dělá čemu věří. Žije skromně a prý je neúplatný. Určitě umí být egoista a baví ho nasrat odpůrce.
    Nevšiml jsem si, že by zrazoval ČR.
    Je těžké žít v Praze a zastávat se Zemana. Někteří mí přátelé, kteří byli jeho velkými příznivci (já byl vlažný) to už nedávají. Ten tlak je v hlavním městě enormní. Je zajímavé, jak umí nenávist tmelit prosté duše. Na venkově je to v pohodě...asi víc kyslíku.

  • xStiX
    18:34 01.12.2016

    Hmm, také jsem volil Zemana a doteď se za to stydím. To je co týden, to hloupý skandál ....

  • Jura99
    18:09 01.12.2016
    Oblíbený příspěvek

    Zeman je bývalý bolševik, dodnes jde na ruku Rusům a Číňanům, obklopil se pochybnými lidmi bez prověrek, je mstivý jak malé dítě a kde promluví, musí vzbuzovat v lepším případě zdvořilý smích. Viz. jeho knížecí rady k boji s islámským státem a hloupá domněnka, že armádu nahradí dron. Podotýkám, že jsem ho volil, zejména proto, když kníže prohlásil, že prezident Beneš by dnes stanul před soudem v Haagu.

  • KOLT
    18:01 01.12.2016

    Já sice považuji akci Ztohoven za hodně spornou a ze strategického hlediska za sraní do vlastního hnízda (kdyby tam jen přidali trenky k té zástavě, viděl bych to asi více pozitivně, ale její odcizení a především zničení považuju za debilitu). Nicméně ve srovnání se škodami, které páše ochlasta na hradě je to vcelku zanedbatelná záležitost.

    Ohledně úcty k prezidentovi (jakémukoliv) – proč? Je to člověk jako jakýkoliv jiný, respektive je to politik! Nic víc a nic míň. Takže žádná urážka úřední osoby (což je sama o sobě pěkná kravina) nepřipadá v úvahu. Naše hypertrofovaná úcta k instituci prezidenta je dána památkou na Masaryka, oživená díky Havlovi po Revoluci (a teď se Zemanovci pose*ou ;-) ). Celé je to ale "vzpomínka" na krále/císaře. V dnešním světě se nejedná o nic jiného než anachronismus. Osobně bych, s ohledem na premiérský systém vládnutí v ČR, institut prezidenta klidně zrušil. Jediné, co mě od toho jako konzervativce odrazuje, je skutečnost, že Pražský hrad je nejstarší stále používané sídlo hlavy státu v Evropě (nebo i na světě? teď nevím, jak jsou na tom v Japonsku, ale mám dojem, že tam je jen nejstarší dynastie).

    pro raziel87: S těmi UMPRUMÁKy ap. jste to asi vystihl přesně ;-) Sice nemám takové osobní zkušenosti, ale působí to na mě stejným způsobem. Mmchd, když už jste naťukl to srdce na Hradě (což byla imho strašná věc) – kolik z těch, co se dneska rozčilují kvůli nadávání Zemanovi, nenechali na Havlovi nit suchou a nadávalo mu do všemožných domácích zvířat a lidských orgánů...

  • Hans Gruper
    17:57 01.12.2016

    Jde to s námi od desíti k pěti!!! V naši milované americe by dostali kulku mezi lopatky, v nejlepším lopatkou do kulek...

  • Jura99
    17:36 01.12.2016

    Husák byl taky prezident, dokonce i Gottwald (ten navíc demokraticky zvolený). Protest proti prezidentovi, který si vytírá pozadí s vlastním slibem, čestným slovem, morálkou, základními pravidly slušnosti a dokonce rozsudky soudů ČR je zcela v pořádku. Člověku se základními znalostmi je zřejmé, že Ztohoven nic neukradli ve smyslu účelu obohacení se. A poškození cizí věci? Ve smyslu trestního práva jistě ano, ve smyslu politického protestu určitě nikoliv. Obdobně v roce 68 a 89 protestující občané různými nápisy a polepy či odstraňováním uličních tabulí, hvězd atp. poškozovali cizí věc, ale účel byl zřejmý a ospravedlnitelný. Takže tak. Rozhodnutí soudu prvního stupně je naprosto perfektní, chtěl bych věřit, že odvolací soud bude mít stejný názor.

  • JirkaM
    17:27 01.12.2016

    Tenhle článek je docela blábol.

    Účetní hodnota nemá se skutečnou hodnotou nic společného. To že drobný majetek v účetnictví odepíšu hned přece neznamená, že mi ho někdo může ukradnout beztrestně a že nemá hodnotu.

    A to zapojování "umělců" do "války" je už úplné psycho.

  • RiMr71
    16:10 01.12.2016

    K tomu Trumpovi - já to už drahnou dobu říkám, že kremelčíci budou na Husejna Obamu ještě se slzou v oku vzpomínat! :)

  • dante1
    15:44 01.12.2016

    Nechápu jak můžou někteří takový zločin obhajovat o prezidentovi si může každý myslet co chce,že je to alkoholik,hrubián atd. a já s tím i celkem souhlasím :-) ale zneuctít státní symbol jen proto abych ho naštval nebo se zviditelnil to je trestuhodné,mohli zvolit spoustu jiných způsobů jak vyjádřit svůj nesouhlas s jeho osobou.

  • Magister_Peditum
    15:35 01.12.2016

    Řeknu to asi takhle. Zeman prezidentský úřad zdiskreditoval už víc než dost, že to jedna standarta nevytrhne.

  • Luky
    15:09 01.12.2016

    Nebudu ztrácet čas se zevlem co vstává v 11 a pak zvrací svoje dojmy.
    Pokud si přečteš moje názory roky dozadu, jsou totožné. Jediný co si pamatuju bylo, že bych zpočátku viděl nejraději Lynxe jako naší multifunkci, pak jsem se přiklonil k EC. Nic jinýho mě nenapadá ty nešťastníku.

    Že se svět transformuje buď vidíš nebo nevidíš.
    Že klice co vlastní v USA média Trump nevoní, to taky buď vidíš nebo ne.

  • raziel87
    15:08 01.12.2016

    2 Todomach

    vykašli se na to plivání jedovatejch slin :) nejseš zbytečně afektovanej?....

  • raziel87
    15:06 01.12.2016

    Todomach
    jaký oddílový vedoucí? co to plácáš? já jsem sem do diskuze nepřišel s ofensivním nátlakem, neznám pravdu - která z nastrčených figurek je ta lepší pro globální situaci :-D Majestic 12 snad necháme stranou ne? ;)

    Není to třeba tak, že až příliš spoléhali na vítězství Clintonové a Trump je tak zaskočil, že nestihli ovlivnit uvolnění "oficiálních výsledků"? a proto teďka ty křečovité snahy o přepočítávání hlasů, proto hledání skulinek v ústavě a zákonech.

  • Todomatch
    14:58 01.12.2016

    Luky - tak to bylo rychlý :-) už je máš rád! Na to se teď těším nejvíc - na převlékání kabátů u těch, co měli USA za kořen všeho zla, který je třeba vyhladit ... pokud tedy do půl roku nezkrachuje sám, jako už odpůrci USA předpovídají desítky a desítky let.

    Teď musí mít na chirurgiích plno, nonstop šijou rotržený huby těch, co se musej přes noc naučit říkat "Make America Great Again!", "America First!" a mé nejoblíbenější "Okrádání Ameriky musí skončit!" :-)

  • Todomatch
    14:49 01.12.2016

    raziel87 - a už vám některý z vašich oddílových vedoucích vysvětlil skutečné důvody? Stále totiž čekám na vysvětlení toho zásadního - tj. proč si loutkáři v pozadí, ti jejichž jméno se nesmí vyslovovat, Bilderberg a ostatní nikým nevolené elity vybrali letos jako prezidenta USA Donalda Trumpa? Volbami to samozřejmě být nemohlo, ty byly zfalšované, to každý kdo není ovčan, nečte mainstreamová média a nesleduje eurohujerskou ČT ví - protože kdyby mohly volby něco změnit, dávno by je zakázali.

  • raziel87
    14:35 01.12.2016

    2 Luky a Grull
    pánové díky za rozumné názory. S tou Hillary to ještě není úplně 100% :( tuším, že zažádala o zpětné přepočítání hlasů a má čas do 19.12.2016. Ta banda se jen tak nevzdá :/ Nejsem politolog, ale nějak mi ten Trump prostě sedí z lidského hlediska víc, ač ho mnozí označují za "rednecka".

    Jinak ke Stohovnům - víte jaký mají všichni tihle "umělci" životní komplex méněcennosti? vědí že nic nedokázali, vědí, že jejich tvorba prakticky nikoho nezajímá. Tihle Jiří Davidové mají dost složitý a smutný život- znám toho chlapa osobně už snad 30 let. Proto ta křečovitá snaha o zviditelňování za každou cenu, .......dekadence.

    Znám osobně spousty FAMÁKŮ a UMPRUMÁKŮ - 90% se jich nikdy neprosadí, už vůbec né v mezinárodním měřítku - tak tu pak máme srdíčka na Pražskym hradě, kdy si všichni klepou na čelo. Těm "frajerům" bych nalískal prdel, kvůli zviditelnění plivou do tváře potažmo celému národu.....ani náhodou nezvolili dobrou formu k vyjádření nesouhlasu

  • RiMr71
    14:15 01.12.2016

    "...opravdu věřit tomu, že náš prezident je hloupý alkoholik a že je ostuda ho mít".

    ...moment... o tom někdo pochybuje?

  • Luky
    14:15 01.12.2016

    Ale no tak Todo, i středně chápavý by měl z mých postů vyčíst, že nemám problém s USA jako takovými, ale jejich nadnárodní oligarchií (ale to i s evropskou).

    Že bohužel tito zombíci(žijí díky ogánům z UA:) s nevyšším hajzlindexem hýbou zahraniční politikou USA je fakt, který i z Ameriky dělá taky hajzla. Pro ty kreatury, které budeš vždy obhajovat, je demokracie sprostý slovo. Ukazuje se to i ve volbách, udělají cokoli, aby nešli od válu. Ale víš co ty Honimíre - já se přesto k Trumpovi nijak neupínám. Mám obavu, že budou mít dost času mu vysvětlit, jak se na lopatu sedá. Ale je fakt, že doufám v jeho soudnost a možná i trochu odvahy. U Hillary nebylo v co doufat.

  • Jakub2
    14:09 01.12.2016

    Abych taky přispěl svojí trochou do flame:

    Ne, Luky.
    Pan prezident je inteligentní, ale egoisticky vyhledává pouze vlastní prospěch bez ohledu na ostatní.
    Pan prezident není alkoholik, ale jeho afinita k alkoholu je charakteristická pro hospodu IV. cenové.
    Nestydím se mít za prezidenta Miloše Zemana, ostuda je jej volit a zvolit. Pociťovat stud lze pouze za činy, kterých se jedinec dopouští sám, nikoliv za činy, které neudělal.

    Malá poznámka k článku - škoda 33 600 Kč obsahuje nejen standartu, ale též poškození střechy (údajné).

  • Todomatch
    14:07 01.12.2016

    O tradici bojových zástav a odhodlání je bránit, získat zpět, či ukořistit tu nepřátelskou se hezky čte, ale ruku na srdce - umřít jen pro ni? V tom marasmu války mají asi symboly jiný význam, než v míru. Možná voják snáze udrží morálku a odhodlání, má-li kromě ideálů a imaginárních představ i něco materiálního, hmatatelného na čem je třeba ona idea vyšita a co se dá třímat a nějak se k tomu upnout. Někteří věřící se také nedokáží soustředit na modlitbu, nemohou-li se současně upínat k viditelnému obrázku, či kříži. Možná to mají vojáci podobně. Snad. Tedy alespoň ve válce, protože v míru vlajky a prapory nosí úplně jiní lidé. Váhám, zda to napsat – ale řekl bych, že ti jednodušší z nás. Kolikrát vidíme srocení davu nějakých islamistických fanatiků, nebo nácků pálit izraelskou vlajku, vlajku USA či EU. Ti ten symbol proživají fest (teď po Trumpovi už nemůžou :-) Mimochodem nepamatuji si, že by sluničkáři pálili na nějaké manifestaci něčí vlajky? Vy jo? Ukradení vlajky prezidenta, je asi jediný podobný incident. Navíc standarta nebyla veřejně spálena a nebyl skrze to hanoben Český stát. Osobně si myslím, že úcta k symbolům a vlajkám pochází z dávných dob, kdy lidé věřili, že mají předměty magickou moc. Často se nosily v čele vojsk kříže nebo ikony a možná bych šel ještě dál, až do Starého zákona, kde Izraelité vyhrávali bitvy, když nesli v čele armády Archu úmluvy - tedy schránu v níž byly uloženy posvátné desky s desaterem, které získal Mojžíš na hoře Sión. Odtud možná pramení to naše doufání v symboly.

  • Grull
    14:04 01.12.2016
    Oblíbený příspěvek

    Nějak to s tou vlajkou nechápu.

    1)
    Vstup na cizí pozemek, krádež a ničení majetku. Se k tomu přiznali, takže nahradit škodu, pokuta a trest. Nechápu co nějaký soudy řeší.
    Když půjdu k sousedovi, přelezu plot, vylezu na střechu, urvu mu komín, okapy a satelit, přiznám se k tomu a nenahradím škodu + omluva, půjdu sedět tak rychle, že ani nebudu vědět kde mám zubní kartáček.

    2)
    Prezident je prezident, minimálně úřední osoba.
    Když půjdu a urazím policistu nebo nějakého úředníka, udělají se mnou krátký proces.
    Viz bod 1).

    Nevím jak Vy, ale mě připadá urážení vlastního prezidenta a k tomu zničení státního symbolu na střeše Pražského Hradu, jako facka všem slušným občanům. Je mi jedno, jestli tam sedí Miloš, Venca nebo Pepa.
    Na symboly státu a prezidenta se nešahá.

  • karloscz
    14:01 01.12.2016

    Komnata je do tmy ponořená,
    jen dech spáčů ruší noční klid.
    Najednou však svíce září - tichý smích, vzlyk - a zas je klid.
    Hillary nezvolili - zavál noční chlad.
    Temná postava do oválné komnaty vchází.
    V černý rubáš zahalená,
    jen oči jí ve tmě září.
    Rychlý pohyb - stojí u kufříku,
    sklání se a šeptá slova smrti.
    Vzpřímí se a vztáhne ruce,
    dvě živá slunce východ drtí.
    Ráno byli nalezeni všichni muslimové mrtvi,
    - jak zemřeli, v žáru noci.
    Říkalo se, že snad žili v hříchu,
    Temnotám že oni patřili… !
    Trump!

  • karloscz
    13:54 01.12.2016

    Todomach: ty literáte:-)))

  • Takeda
    13:53 01.12.2016

    Todomach: ROFL

  • Todomatch
    13:43 01.12.2016

    Den po vítězství Donalda Trumpa v amerických volbách - tři hodiny ráno u Lukyho doma, tma, ticho, jen oddechování a spokojený úsměv na rtech ... náhle vytřeštěné oči, prudké posazení a pak tiché skoro sípavé "To teď asi budu muset mít rád USA! No do prdele!"

  • Luky
    13:05 01.12.2016
    • (11)

    Todo, věřím, že od chvíle kdy vyhrál Trump, tak bez toho neusneš.
    Každý to tak ale nemá, natož před polednem...nebuď sebestředný.

    Jinak ten článek jsem úplně nepochopil. Asi naznačuje, že mrvit standartu je prasárna. S tím souhlasím. Ale co dál? Snaží se ve výsledku tradičně napadat Zemana (málo usiloval o navrácení) nebo vadí, že vlajka nebyla dráze ohodnocena a výtržníci nedostali vyšší trest?

    Kryla si bere do úst kde kdo, i jedna nejmenovaná místní pisatelka, ale jsem si jistý jediným - Kryl by blil.
    Mimochodem spousta pseudointelektuálů začala po neustálém omílání antizemanovských frází, manter a lží opravdu věřit tomu, že náš prezident je hloupý alkoholik a že je ostuda ho mít. Neustálým posouváním hranic drzosti a veřejným nadáváním bez trochy studu se vzájemně natolik utvrdili ve svých názorech, že se chytli do pasti. Nyní veří tomu, že situace je natolik špatná, že prezidentem by mohl být jeden každý z nich. Nic tragikomičtějšího jsem snad nezažil - viz Horáček. Bude "veselo".

  • Borek
    13:03 01.12.2016

    Někde jsem četl, že se vlajka na Hradě vyměňuje pravidelně a docela často. Při nepříznivých povětrnostních podmínkách tam vydrží jen několik málo měsíců. Překvapilo mě to.

  • Jakub2
    12:27 01.12.2016

    Charlie, Rase: Nejen prápor. Už staří Římané měli posvátné znaky - legionářské orly, které nesměly padnout do zajetí a kvůli kterým opakovaně vedli války. Po porážce v Teutoburském lese (známý Augustův nářek "Vare, Vare, vrať mi mé orly!") opakovaně hledali velitelé Tiberius a Germanicus ztracené orly. Trestné výpravy do Germánie pokračovaly dokud je všechny nenašli.

  • Rase
    12:04 01.12.2016

    Charlie:
    ztráta praporu dřív znamenala i rozpuštění pluku.

  • Todomatch
    11:28 01.12.2016

    Docela odpočinkové téma po ránu. Taky mě v celé věci zaujal ten věcný přístup a směšné ohodnocení standarty. Copak nemá žádnou historickou hodnotu? Nebo je originál uložen někde bezpečně v depozitu a na stožárech Pražského hradu a na zámku v Lánech vlají jen průběžně vyměňované kopie? Nejspíš ano. Kdyby to byla původní vlajka z éry Masaryka, tak by už musela utrpět vlivem času a povětrnostních podmínek a performeři by jí asi nerozstříhali, protože ti Masaryka vnímají jako protipól politiků typu našich posledních dvou prezidentů. Jinak by bylo opravdu podivné, že hradní pán nijak neusiloval o získání té původní - mohl pro ní poslat komando tajné služby a velká část společnosti by byla nadšena. Možná se ale hradní suita bála vůbec vejít v kontakt s lidmi z okruhu Ztohoven, protože s nimi by si prezident Zeman verbálně tak snadno neporadil. Na jeden jeho bonmot by schytal dva a na urážky, kterými tak rád častuje novináře, by se mu jistě dostalo hutné odpovědi. Tak radši kuňkal zpoza oken Hradu. Že se vlajky lidé ze Ztohoven zmocnili popravdě zase tak úžasný výkon není, jsem klidná země, kde nikdo s ničím takovým nepočítá a tudíž Hrad, ale ani jeden každý z nás, neaplikujeme nějaká šílená bezpečnostní opatření. Vlajka ale nechyběl ani levici, ani pravici, ani středu, ani tradicionalistům, ani křesťanům, ani ateistům, celé se to smrsklo jen na spor těch, co volí Zemana a jeho odpůrců. Koneckonců, vzhledem k tomu že nad Hradem zavlály obrovské červené trenky (dokonalý symbol pro M. Zemana co do barvy i typu) je jasné, že na Zemana a jeho gang to celé mířilo. Povedlo se. A věřte, že tohle dostalo Zemana asi stokrát víc než protesty proti Číně. Tohle hrdopýšci nikdy nepromíjí. Myslím, že nějakou cílenou osobní pomstu jednomu každému z aktérů už Zeman kuje. Ne hned, ale dříve nebo později. Snad do té pomyslné jámy spadne i se svými rusky mluvícími kopáči on sám.

  • Charlie
    11:02 01.12.2016

    To jen ukazuje, jak vykloubená je dnešní doba. Za časů našich pradědů se ztráta státní vlajky (v angličtině "colors", respective "kings colors") defacto rovnala konci kariéry i pro jinak protekční důstojníky a ztráta plukovní vlajky obrovskou pohanu.

    Však se taky někteří muži vrhali do doslova sebevražedných akcí, aby nepřátelskou standardu získali, a obránci se oproti tomu nechávali doslova rozsekat na kusy, spíš než by prapor vydali. Často se kolem vlajky doslova vršily hromady mrtvých, vlastních i nepřátel, a častokrát vlajka končila v rukou prostého vojína či poddůstojníka, když při jejím držení předtím padla celá nižší důstojnická svita jednotky. Posekaní, probodení vopjáci se snažili vlastním tělem vlajku chránit, jeden posekaný poručík u Waterloo nebo kde schoval colors pod blůzu, aby nepadla nepříteli do rukou, ukořistění orla u Salamancy vyvolalo reakci až ve vzdálených hlavních městech obou zůčastněných stran (na jedné straně se povyšovalo a na druhé zase degradovalo)...