Zetor Gerlach: Nabídka (nejen) pro slovenskou armádu

Zetor Gerlach; větší foto / Mrtin Kugla

Na bratislavské výstavě IDEB 2018 se objevilo hned několik čtyřkolových obrněných vozidel pro výběrové řízení slovenské armády. Zřejmě největší zájem přitáhl typ Gerlach, za nímž ale nestojí žádný tradiční výrobce vojenských obrněnců, nýbrž výrobce traktorů Zetor. Ten ale na své straně má hned několik velmi silných argumentů.

Slavná firma Zetor dnes představuje součást skupiny HTC Investments. Na projektu obrněnce Gerlach, který byl zahájen v roce 2016, se podílejí nejenom firmy Zetor Engineering Slovakia a Zetor Engineering Brno, ale též firma IPM Engineering, která má rozsáhlé zkušenosti z řady vojenských programů.

 

 

Již roku 2016 získala značka Zetor pozornost, když představila koncept pásového bojového vozidla pěchoty Wolfdog pro Armádu ČR, pracuje však i na osmikolovém transportéru a na veletrhu IDET 2017 ukázala prototyp lehkého útočného vozu Fox. Jako další položka v jejím portfoliu tedy přichází typ Gerlach.
 

U obrněného taktického vozidla Gerlach se nejvíc zdůrazňuje jeho vysoká odolnost, jelikož se v jeho konstrukci objevuje kabina vyřešená jako bezpečnostní „kapsle“, vybavená ocelovým a aramidovým pancéřováním. Balistická odolnost splňuje normu STANAG 4569 Level 3, takže vůz odolává průbojné munici ráže 7,62×54 mm na dálku 30 m nebo střepinám dělostřeleckých granátů ráže 155 mm ze vzdálenosti až 60 m.

 

Podvozek ve tvaru V má zajistit ochranu osádky před účinky exploze protitankové miny se 6 kg TNT pod kterýmkoli kolem i pod středem šasi (úroveň STANAG 4569 Level 2a/2b), ale odolnost je možno zvýšit i tak, aby Gerlach odolal i minám s náloží až 8 kg TNT (úroveň STANAG 4569 Level 3a/3b). Samozřejmost představuje odolnost proti improvizovaným výbušným zařízením (IED).

 

Vozidlo má modulární konstrukci, čemuž odpovídá i existence tří základních variant s různým počtem sedaček. Prototyp představuje nepochybně nejzajímavější provedení Gerlach A, jež se vyznačuje dvěma sedačkami vpředu a čtyřmi vzadu, avšak s tím, že zadní čtveřice je umístěna v jedné řadě. V zádi vozu se tak nalézá i prostor pro náklad o objemu 2,3 m 3 a max. hmotnosti 1,5 tuny.

 

Verze Gerlach B má vepředu opět dvě sedačky a vzadu tři, zatímco Gerlach C nabízí dvě a dvě místa. V obrněné „kapsli“ je místo také pro stojícího střelce, který může obsluhovat zbraň u stropního průlezu, avšak podle přání zákazníka lze Gerlach vybavit širokým spektrem zbraňových, komunikačních a dalších účelových systémů. Obrněnec má i filtrační a ventilační soustavu pro případ činnosti v zamořeném prostředí.
 

Vozidlo Gerlach A má provozní hmotnost 12,5 tuny, na délku měří 5,65 m, zatímco na šířku a na výšku má 2,5 m. Světlá výška činí pozoruhodných 46 cm, což propůjčuje obrněnci skvělou pohyblivost v terénu. K té přispívá též motor MTU o výkonu 240 kW, spojený s automatickou šestistupňovou převodovkou ZF. Max. rychlost na silnici činí 110 km/h a s palivovou nádrží o objemu 220 l může Gerlach urazit až 800 km.

 

Posádka může vozidlo opustit velmi rychle jen jednou stranou; větší foto / Zetor Engineering
 

Překoná kolmou překážku vysokou 50 cm nebo příkop široký 90 cm a bez přípravy se může brodit ve vodě hluboké 1,2 m. Může tudíž zvládat působení i v náročných podmínkách a v téměř všech druzích konfliktů. Objevily se i koncepty několika speciálních verzí, např. průzkumné či ambulanční.

 

Do výbavy patří též pneumatiky 14 R20 se soustavou centrálního huštění pro případ průstřelu. Kromě vysoké taktické pohyblivosti nabízí Gerlach i vysokou strategickou mobilitu, jelikož je přizpůsoben normám Aliance pro transport techniky po silnicích, železnicích, vnitrozemských vodních cestách a vzduchem (včetně dopravního letadla Airbus A400M).

 

Výrobce zdůrazňuje též vysoký komfort pro osádku, zaručený protihlukovými a antivibračními materiály v kabině. Firma Zetor ale hned od počátku získala pozornost i tím, že otevřeně deklaruje cenu obrněnce, jež začíná na nezvykle nízké sumě 398 000 euro. Kombinace vysoké odolnosti a pohyblivosti, modulární konstrukce a příznivé ceny tedy dělá z vozidla Gerlach velmi zajímavé řešení nejen pro slovenskou armádu, ale také pro další zákazníky.

 

Základní takticko-technické údaje vozidla Gerlach; větší fotoZetor Engineering

 

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Taktické vozidlo Gerlach 4×4 od Zetor Engineering

Na bratislavské výstavě IDEB 2018 slovenská společnost Zetor Engineering Slovakia představila nové ...

Vojenská výstava IDEB 2018 v Bratislavě

V očakávaní rozhodnutia o obstaraní nových nadzvukových lietadiel pre OS SR sa na IDEBe prezentovali ...

Přichází éra bitevních bugin?

V posledních měsících a letech si nešlo nevšimnout nástupu nové generace velmi lehkých taktických ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Pavel II
    12:41 07.06.2019

    Počet účastníků by mohl doplnit Džon Dýr... :)

  • mafky
    18:18 06.06.2019

    https://www.uvo.gov.sk/vyhlada...

    od 15. strany su uvedene poziadavky na VTV

    - prepravna kapacita min. 5 osob
    - max hmotnost 14,5 t
    - uzitocne zatazenie min 1,5 t
    - merny vykon min 17 kw/t
    - su dokonca stanovene aj max rozmery vozidla 5900x2550x2600mm (dxšxv)
    - balisticka ochrana min STANAG lv 3
    - protiminova ochrana min STANAG lv 2a/2b

    • Gibon
      21:28 06.06.2019

      Wueeej, bude Gerlach.

    • PavolR
      21:45 06.06.2019

      Do prčíc, však sa do toho pohodlne vmestí aj také hovädo, ako Ejder Yalcin! (5625x2500x2585mm) To ma teda neupokojilo ...

      • Gibon
        21:49 06.06.2019

        Yalcin udava brodenie 0,7m.
        Poziadavka je na 1,2m bez pripravy.

        • PavolR
          21:50 06.06.2019

          YES!!! :-)

        • Sergej7490
          07:11 07.06.2019

          Len aby to nevylepsili trvalym namontovanim sosaka na sanie a zrazu mas aj 1,5m...

          • PavolR
            10:53 07.06.2019

            No, ale tak počet účastníkov je limitovaný na troch a popri Gerlachu, treba rátať s účasťou ešte minimálne s jedného JLTV (ja tipujem to od Lockheedu) a spomedzi tureckých vozidiel si s vodou najlepšie rozumie Cobra II.

          • Gibon
            11:26 07.06.2019

            PavolR: podla wiki ma L-ATV 6,2metra. Takze podmienky nesplna.
            Aligator, Eagle V aj obe verzie Patriotu su tiez mimo pre rozne parametre.
            Teda su mimo na zaklade zverejnenych udajov vozidiel. Neznamena to, ze vyrobcovia svoje auta neprisposobia.

          • PavolR
            12:40 07.06.2019

            Gibon: JLTV od Lockheed Martinu sa do rozmerov pohodlne vmestí a brodivosť má podľa wiki 1,5m : https://autoblog.gr/wp-content...

          • PavolR
            14:43 08.06.2019

            Na dĺžku sú mimo hry aj Cobra II a Perun. Sherpa zasa môže doplatiť na hraničné počty osádky.
            Vidím to tak, že do finálneho výberu sa dostanú najskôr dve vozidlá: Gerlach od Zetoru a JLTV od Lockheedu

    • Clanek
      12:19 07.06.2019

      Skoda. Az do tohoto bodu se dalo doufat ze nekoho napadne dat jako maximalni hmotnost a rozmery takove, ktere vlezou do Spartanu. A at se vyrobci snazi... Takhle to budou mit lehci. Jen uprimne nechapu tu podminku na omezeni soutezicich na 3, pro ci sobrovolne takhle smenzovat manevrovaci prostor nevim.

      • Gibon
        12:46 07.06.2019

        Clanek:
        Prihlasit sa do sutaze mozu vsetci.
        Vyrobcovia najprv posielaju ziadost o ucast v sutazi, v ktorej predstavia svoje vozidla.

        MOSR nasledne vyberie najlepsich troch na zaklade parametrov, ktorych vyzve na predlozenie ponuky.
        Povodne som si tiez myslel, ze je to malo, ale podmienky su tak prísne, ze ktovie ci sa najdu aspon traja.
        Pre ferovu sutaz by vsak bolo lepsie, keby sutazilo viac dodavatelov. Aspon 5.

    • Hajo
      19:09 08.06.2019

      Ako je to s prepravou v naších Spartanoch? Ktoré z prihlásených by splňovali takúto možnosť?

      • Gibon
        13:25 09.06.2019

        Este sa nikto neprihlasil.
        Ale zda sa ze rozmerovo nikto. Este aj L-ATV(JLTV) je vysoky.
        Takze nema zmysel sa na to orientovat. Bud sa prenajme pouzije Antonov, alebo B747F z bratislavskeho letiska.
        C27J odvezie 2x HMMWV. ;-)

        • Flader
          13:33 09.06.2019

          Pre 2 Spartany je už teraz dosť práce. Ale minimálne tie nové štvorkolky pre PŠU, LR odvezie bez akýchkoľvek problémov.

        • PavolR
          15:05 09.06.2019

          JLTV od Lockheedu uvádza transportnú výšku pod 76 palcov (operačná 86,9), čo je menej než dva metre a aj váhovo je v norme, takže ten by Spartanom bolo možné prepravovať.

  • mikojan29
    14:32 05.06.2019

    Tak a je to tu:

    https://ted.europa.eu/udl?uri=...

    Počet je upravený (znížený) na 424 ks.

    • mikojan29
      15:55 05.06.2019

      Chybička "se vloudila" - počet sa zvýšil ( +20 ks pre MV SR), znížila sa predpokladaná cena.

    • PavolR
      17:54 05.06.2019

      Hmm..., takže sa konečného výberu môžu zúčastniť maximálne 3 vozidlá. Bude zaujímavé, ktoré to budú.

      • Nesher
        19:33 05.06.2019

        Jaká jsou ta "objektivní" kritéria na jejichž základě dojde k redukci uchazečů na min. 1 a max. 3? Nebo to špatně chápu a ve slovenském úřednickém newspeaku to znamení něco jiného.?
        P.S. Pro některé hypersenzitivní přispěvatele s poza Tater, to není provokace, někdy je úřední jazyk opravdu těžko srozumitelný.

        • Gibon
          20:56 05.06.2019

          Priznam sa sam nechapem.
          Teda, chapem to tak, ze na zaklade kriterii sa vyberie 3 najlepsi a s nimi sa bude dalej rokovat. A ti traja sa vyberu na zaklade kriterii v zadani.
          No takyto postup podla mna zakon nepozna. Ale zas nie som sudca UVO.
          Je to rozhodne zaujimave a moze to pomoct vygenerovat najlepšiu ponuku.

          • Gibon
            21:06 05.06.2019

            Uz som nasiel vysvetlenie:
            Verejný obstarávateľ v tomto verejnom obstarávaní postupuje postupom užšej súťaže pre zákazky v oblasti obrany.
            Na predlozenie ponuky budu vyzvany iba traja uchadzaci, ktori podaju ponuku. A ta bude vyhodnotena na zaklade tych zverejnenych kriterii.
            Do uzsej sutaze postupia ti traja, ktori vzidu najlepsie z tych neverejných kriterii.
            Zabezpeka, aby vyhral geopoliticky vhodny kandidat a nie cinska ci ruska konkurencia.

            No podla mna nestastne to usekli na max. 3. sutaziaci. Mali dat aspon 5.

          • Nesher
            15:00 06.06.2019

            Díky. Stejně mi to přijde zvláštní. Chápal bych, že nechají podat nabídku všechny zájemce a do dalšího kola pustí jenom několik vybraných zájemců jejichž nabídky budou nejlepší.

        • PavolR
          06:48 08.06.2019

          V tom materiály, ktorý je možné stiahnuť, je tabuľka s rozpísanými kritériami, ktoré sa majú hodnotiť (podobné tabuľky s percentuálnymi hodnoteniami sme videli aj vo výberovke medzi Gripenom a F-16). Traja, čo nazbierajú najviac bodov, postupujú ďalej.

    • Gibon
      18:38 05.06.2019

      Priznam sa, budem sklamany ak to nevyhra Gerlach. Maju moje velke sympatie.
      Ale nech teda vyhra ten najlepsi.

      (Nad mastodontom od CSG dufam nikto neuvazuje)

      • PavolR
        18:58 05.06.2019

        Mňa trocha desí, aby sa do finále nedostali Turci, lebo to budú nervy (aj my s nimi máme popodpisované kadejaké dohody o zbrojnej spolupráci, tak ako Maďari) a tiež by ma zaujímalo, či sa tam objaví Lockheed Martin so svojim vozidlom. Dosť by to znižovalo šance Gerlachu, ak sa vôbec do top trojky dostane...
        Apropo, videl niekto "odvtedy" Aligátora?

        • Gibon
          21:08 05.06.2019

          Neviem ako je to s tureckymi zbrojovkami, ale celkovo bude mat cast zbrojoviek problem s nasim protischrankovym zakonom.
          Ktokolvek bude chciet podpisat zmluvu, bude musiet zapisat konecneho uzivatela vyhod. A to pri Turkoch moze byt aj Erdogan.

  • mikojan29
    09:17 31.05.2019

    Jeden článok z Army Regognition:

    https://www.armyrecognition.co...

    • PavolR
      10:23 31.05.2019

      Pozerám, tentoraz ho schválne vystavili zafrkaného od blata, aby vyzeral drsnejšie. :-D

      • mikojan29
        10:51 31.05.2019

        Minulý rok to bola novinka - leštenka, tento rok sa posunuli ďalej, aby sa videlo, že ho nevozia len po výstavách, ale pokračujú vo vývoji. Bol by som rád, keby ho obstarali OSSR, ale chcelo by to ešte popracovať na hmotnosti. Rozhodne je to lepší prototyp ako Patriot II.

        • PavolR
          11:19 31.05.2019

          Pokiaľ viem, znižovanie hmotnosti výmenou niektorých častí za ľahšie materiály je sľubovaná, ale až pri sériovej výrobe, čomu môžeme veriť a nemusíme ...

          • mikojan29
            12:49 31.05.2019

            Tiež to registrujem, otázkou bude, ktoré časti to budú. Zatiaľ postupujú celkom dobre.

    • Flader
      12:23 31.05.2019

      Mne sa ten Gerlach páči stále viac a viac.

      • Gibon
        13:11 31.05.2019

        Nevies kde ho chcu na Slovensku vyrabat?

      • saracen1
        14:51 31.05.2019

        Z tých ponúkaných autíčiek myslim je najlepší. Včera som tam bol a pokecal s chlapcom z EVPÚ Dubnica. Namontovali na strechu Gladius 12 s 200 ranovým zásobníkom. Ďalšie dva zásobníky sú na zemi pred zadnými sedačkami. Vyskúšal som si ovládanie a je to v celku ako v počítačovej hre. Strieľať mi ale nedovolili :))))). Vysvetlil mi, že strieľať je možné aj za jazdy do 30 km/h a stabilizácia funguje výporne. Samotný gladius bol osadený .50 a má možnosť aj dualnej zbrane ako 7,62 alebooo AGS-17, čo je podľa mňa už pekná výzbroj.
        Vyskúšal som si sadnúť aj do nového patriota, no ale chlapi je to bieda pokiaľ máte nad 170 cm. Tú hmotnosť a celkový dizajn nekomentujem. Vystavujú tam aj JLTV ale bolo zatvorené, pričom od Gerlach je cca o tretinu menší, tak nerozumiem kde tam chceli usadiť 6 vojakov, keď sedenie v Gerlachu v zadu je pre mňa čo mám výšku 189 cm v oblasti ramien málo pohodlné. Posedieť sa dá ale byť v tom 24 hodín ošediviem asi a to som na sebe nemal žiadnu balistiku. Priestor na nohy je výborný na každom sedadle. Mám na mysli ale tie dve sedadlá v zadu v strede.
        Len na doplnenie ten LYNX je čo sa týka vnútorného priestoru pre mňa osobne jednoznačný favorit a ak ho AČR kúpi nič nepokazí.
        Každopádne je tam čo vidieť a treba si spraviť výlet.

  • Flader
    22:13 08.10.2018

    Snáď to predstavia čo najskôr. S 8x8 si dávajú nejak načas, asi sa čaká na ukľudnenie mediálnych vôd po výbere stíhačov.

  • mikojan29
    22:09 08.10.2018

    https://www.mod.gov.sk/42834-s...

    Som zvedavý, ktoré vozidlo bude najlepšie vyhovovať OSSR? Nemáte niekto nejaké info?

  • mikojan29
    21:18 29.06.2018

    Uvidíme, ako sa vysporiada so záludným záhoráckym pieskom.
    Ale inak je to pre mňa asi naj auto, ktoré sa v tomto segmentu v našich končinách (SR, ČR) vyvinulo.

  • 2A42
    21:34 28.06.2018

    Skús tieto videá....bôbec nie zlé

    http://www.zetorengineering.sk...

  • Polemik
    19:29 28.06.2018

    Tu je článok s bližšími info, obrázkami i videom k testu Gerlacha. Podľa mňa si viedol dobre.

    http://m.militarybox.cz/news/z...

  • Jonn
    15:05 27.06.2018

    Aby MOSR nedalo do podmienok plavbyschopnost 4x4 a to zatiaľ ma len Aligator.Alebo sa mýlim ?

  • Flader
    14:29 27.06.2018

    Zdravotnícke Tatrapany už budú nahradzované 8x8. Práve, že tie ťažšie 4x4 sa už pomaly budú blížiť tým 6x6. Prázdne už nemajú o moc nižšiu váhu. Výhoda 6x6 oproti nim je ale oveľa vyššie zaťaženie.
    Ale máš pravdu MO evidentne hladá jednoducho ťažké 4x4.

  • PavolR
    14:14 27.06.2018

    Flander:
    Poriadne 6x6 má okolo 20t. Účelom tohoto obstarávania nie je náhrada Tatrapanov.

  • stirling
    13:14 27.06.2018

    Snad zase něco pustí na veřejnost, jsem na to zvědav. Jaké vozidlo je opravdu použitelné v reálném nasazení. Jinak Aligator podle mě dostane jen větší kola a upraví se s tím odpružení, podběh atd.
    Dost mě tam zarazil Perun naposledy jsem jen zaregistroval malůvku jak bude vypadat 6x6 verze s pevnou střechou a oni asi už mají i 4x4 s celou kabinou.
    Tak jako tak to bude nejspíše něco těžšího, sám jsem také původně očekával vozidlo kolem 7t, ale pak přišel patriot a gerlach, takže asi moc dobře věděli s čím mají šanci.

  • Flader
    13:02 27.06.2018

    Tak už je jasné, že MOSR hľadá ťažšie vozidlo. Pri tejto váhovej kategórii už by sa mohlo uvažovať aj o vozidlách 6x6 ako je novopredstavená Patria 6x6, prípadne Fuchs.

    Ja osobne som na toho inovovaného Aligátora zvedavý. Ten čas na úpravu nebol nijak dlhý tak neviem či sa im podarí nejaký zázrak.

  • PavolR
    12:28 27.06.2018

    Obrázok JLVT je tam namiesto Aligátora - možno chceli naznačiť, že tak bude vyzerať, keď ho v Kerametale prekopú. :-D

  • mikojan29
    12:08 27.06.2018

    Takže mimo je Spartan, Ajban 440, TUR V a Dingo 2.

  • Alpacino36
    12:05 27.06.2018

    http://www.mosr.sk/42203-sk/na...

    Neviem z akého dôvodu dali na obrázok aj JLTV, ked sa netestuje.

  • mikojan29
    11:04 27.06.2018

    Info o testovaní a značkách, ktoré sa na ňom zúčastňujú:

    https://domov.sme.sk/c/2085838...

  • skelet
    09:18 27.06.2018

    PavolR: trošku byhc jim to odpustil. Očividně se s tím řidič ještě mazlí a zkouší si kam až může zajít.
    V tomhle bude mít Tatra trochu navrh. Může se opřít o svůj polygon, vylítané zkušební řidiče a především o zkušenosti se svým podvozkem.

  • MeVik
    09:00 27.06.2018

    Je to podle mě dosti velká ironie, že tu siggi ostatním diskutujícím nadává do debilů, idiotů, blbců a kolaborantů, ale za svůj avatar si vybere obrázek Švejka - tedy postavičky která byla "superarbitrována pro blbost".

    Tenhle styl komunikace už podle mě překročil hranice slušného vzchování a neváhal bych s Banem.

  • siggi
    01:40 27.06.2018

    Vrata...od chléva - chceš-li normalizaci, máš možnost dále tlačit na admina...co se týče Gerlachu, ačkoliv dnešní OS síly státu Čechistán jsou spíše symbolické, tak NENÍ důvod mít přeplacené jednu složku armády, neboť jiné budou strádat....třeba složky pro mimořádné situace by ZASLOUŽILY mnohem více techniky a financování, povodně jsou totiž častější a DŮLEŽITĚJŠÍ, než nasazení žoldáků kdesi v peééérdely...pochopils, ty dutá kebule?

  • Flader
    15:56 26.06.2018

    V článku sa píše, že jazda bola so simulovanou záťažou 6x120kg posádka + 1000kg cargo.

  • Arthur
    14:33 26.06.2018

    Pri týchto komerčných predvádzačkách by to chcelo troška nasimulovať reálnejšie podmienky tj. plno obsadené vozidlo s výstrojov a výzbrojov a hlavne so zbraňovou stanicou napr. EVPU Gladius Dual.

    To sú reálne stovky kg navyše!

  • stirling
    13:42 26.06.2018

    No nevím, to je spíše propagační video, že to jezdí, ale žádný pořádný zátěžák, jede tam ryhleji jen po cestě vyjede kopec také po cestě a přejede kopeček trávou, myslím, že to vozidlo má před sebou ještě hodně vývoje a teď by v konfrontaci i třeba s husarem/patriotem v terénu pohořelo na celé čáře.

  • Rase
    13:35 26.06.2018

    Osobně bych to tomu vozidlu odpustil. Hodně mě překvapilo že už mají funkční prototyp a dařilo se mu docela slušně i v terénu. Jako pokud AČR a OSSR chtějí typ takto velkého vozidla (minimálně OSSR jo), je nějaký problém s dodáním JLTV a cena platí, tak bych s nákupem neměl problém.

  • Alpacino36
    13:15 26.06.2018

    Myslím, že keby si bol pod paľbou tak by si cez tie prekážky nešiel tak pomaly, ale upaľoval čo najrýchlejšie. Podobný problém bude mať určite aj konkurencia, pretože tam záleží hlavne na veľkosti kolies. Ale v článku písali že bolo naložené ešte.

  • PavolR
    13:01 26.06.2018

    Alpacino36:
    Bolo to celkom fajn až na tú polmetrovú kolmú prekážku, kde zadná náprava trocha viazla - neželal by som to nikomu pod paľbou. A keby bol terén za prekážkou v rovnakej úrovni, ako pred ňou, tak neviem neviem.

  • Alpacino36
    12:12 26.06.2018
  • Rase
    11:19 26.06.2018

    Pepin Nešpor:
    tak ta konstrukční kancelář a výroba pár prototypů, není pro Zetor až taková zátěž, spíš takové zajímavé zpestření. Proti tomu není co namítnout, ať si je klidně i nabízí na výstavách, akorát bych se vyhnul unáhleným nákupům jejich produktů pro AČR.

    stirling:
    jsou to soukromé firmy (krom VOP CZ), tak pokud nabídnou vozidlo s konkurenceschopnými schopnostmi a parametry, tak ať se klidně pořídí. V podstatě s tebou souhlasím, rozhodně je nutné je pořádně prověřit, prozkoušet atd. Osobně ale beru udávanou cenu i parametry s hodně velkou rezervou. Přeci jen zkušenosti s vojenskou technikou už místní firmy moc nemají - bohužel.

  • stirling
    11:05 26.06.2018

    Jsem pro ať se udělají opravdu kvalitní testy a vybere se nejlepší poměr cena výkon z domácích produktů a to se opravdu pořídí v potřebných počtech. Samozřejmě nesmí se zjistit, že domácí produkty zaostávají o parník za něčím jiným za podobnou cenu, ale rozhodně jsem pro zvýhodnění.
    Hlavně nenakupovat směsné počty jen, aby to bylo zavedené viz perun nákup dle obrázku...

  • Pepin Nešpor
    10:58 26.06.2018

    Me osobne seto vubec nelibi!
    Radeji at zetor se venuje vice traktorum trebas silnejsi kategorie tak silne zaostavaji. Vim na trhu se neprosazuje lehce proto vali zlatou stredni tridu kde je furt hlad po traktorech, ale tekovy zetor, ktery by obstal v tezke vaze u konkurentu noooo proc ne.
    Ale ne sa hrabat na armadni trh!!

  • KOLT
    10:13 26.06.2018

    On ten JEJICH de*il ještě nemá banána? Njn, co bychom od něj chtěli, když má maximálně tak na ježdění tím zetorem...

  • Rase
    08:48 26.06.2018

    siggi:
    tedy máme pro AČR nakupovat všechno s nálepkou "made in Czech", byť to bude sebevětší šmejd, navíc předražený. Místo nového BVP bysme měli Šakal nebo Wolfdog, místo Gripenu Alcy, místo nové houfnice modernizovanou Danu atd. co ale dělat, když se najdou dva tuzemští výrobci - viz Gerlach vs Perun vs Husar/Patriot ? ...ideálně podpořit oba výrobce a koupit všechno. Vojáci si s tím nějak poradí.

  • Vrata
    08:25 26.06.2018

    siggi: u tebe plati: podle sebe soudim tebe, ze?

    Uz ho ho odsud vykopnete.

  • Maulincio
    06:50 26.06.2018

    Hurvo... MATV se pro US Army prodává v daleko větších počtech a tak si může dovolit jít s cenou dolů.

  • siggi
    03:56 26.06.2018

    Hele místní DEBILOVÉ, v době, kdy si začíná každý stát "hrát na svém písečku" co nejvíce, tak tato nabídka(ačkoliv nemusí být nej...nej...nejlepší cool), je POTŘEBA udržet výrobu na svém území bez výhrad - to je něco jako suverenita a obživa pro zdejší občany, posléze pro stát....kdo navrhuje něco jiné je buď kolaborant(placený konkurencí, či nepřítelem), nebo certifikovaný idiot, anebo naprostý BLBEC...ať si každý oportunista vybere, do které kategorie patří...zkrátka "ZETOR jede", a tak to má být!!!

  • tomas.kotnour
    21:55 25.06.2018

    Nesondoval někdo na Bahnech, proč má STV Group na stánku plakát s JLTV?

  • cejkis
    21:42 25.06.2018

    Další 12tunové monstrum pro pojíždky na okupovaném území. Narozdíl od české konkurence, zde Zetor použil odpovídající výkon motoru.

  • puuupava
    16:42 25.06.2018

    Hurvo ked ťa už tak trápia tie hlavové opierky o ktorých píšeš už druhý krát, tak vedz že sú upevnené dvomi matičkami a dajú sa behom 20tich sekúnd vymeniť za klasické opierky ako sú na predných sedadlách. Záleží aké si vyberie zákazník.

  • Flader
    13:36 25.06.2018

    PavolR, preto vravím nevlastný brat. Ľudia za ním môžu stá´t tí istý.

  • hurvo
    13:11 25.06.2018

    pavolir: ok moja chyba matv stoji tiez 400k.

  • hurvo
    12:58 25.06.2018

    oshkosh matv sa predaval za 220k usd. vyrobna cena je nizsia. U vozidla vyrobeneho na sk nebude vyrobna cena vyssia ako vyrobeneho v us. Akoze nic proti gerlachu . ten aspon nie je ako aligator ktory vzbudzuje lutost pri pohlade nan.
    Ale nahodit cenovku ako za jltv, a este to vydavat za neobvykle nizku cenu je somarina.
    Ak chcu skasnut armadu ako keby kupovala jltv, tak nech je to take dobre ako jltv.
    zadne sedacky su zavesene , ale predne sedia na zemi- mine protection my ass.
    sedacky maju tu debilnu klietku na hlavu z aligatora, ktorej hlavnou ulohou je dofackovat posadku do bezvedomia.
    okrem toho vyzera gerlach asi najlepsie z czsk ponuky. Schizofrenik husar/patriot/honved/... ma co robit aby ho dobehol.

  • PavolR
    12:41 25.06.2018

    hurvo:
    Kde zoženiete obrnené 4x4 za 133k Eur? :-) Gerlach má v základe cenu asi ako Iveco.

    Flander:
    Konštrukčne sa Gerlach od Aligátora dosť líši. Podobnosti určitých častí Gerlachu i Wolfdoga s ich náprotivkami od tureckého Otokaru sa nezdajú byť úplne náhodné.

  • hurvo
    12:08 25.06.2018

    nezvykle nizka cena to je , ale iba v demokraciach karpatskeho typu. Realne je to predrazene "iba trojnasobne" co je ohromna konkurencna vyhoda oproti konkurentom ktori su predrazeni sestnasobne. deklarovana odolnost by bola skor uveritelna keby tak ako kmw odpalili pod dingom 2hd osemkrat minu a vzdy po oprave pokracovali v predvadzani a testovani s tym istym vozidlom. A to sa tyka vsetkych cz sk aut ktore existuju v jedinom prototype a deklaruju zazracnu odolnost vyssiu ako kmw , oshkosh alebo mowag.

  • Flader
    11:35 25.06.2018

    Nemusi ist o Turecko. Zetor v 2016 prebral konstrukcnu kancelariu v ktorej pred tym vznikol aj Akigator 2 Master. Takze toto moze byt vlastne dost lahko jeho nevlastny brat.

  • PavolR
    10:06 25.06.2018

    ˈdʒɜːla:h

  • petris
    09:59 25.06.2018

    Ten názov je bohovský :D Už vidím ako to vyslovujú anglofónni :D

  • PavolR
    09:42 25.06.2018

    Ako sorry, ale toto je iba prežutie a opätovné vypľutie článku zo 16.5.2018:
    http://www.armadninoviny.cz/ta...
    :-D

  • kisam
    09:23 25.06.2018

    No už priznajte s ktorou tureckou firmou ste na ňom spolupracovali:)