Zpěvačka Helly Luv bojuje proti džihádistům

Foto: Zpěvačka v uniformě iráckých Kurdů / Helly Luv
Zpěvačka v uniformě iráckých Kurdů / Helly Luv 

Zatímco se v Evropě v poklidu a z tepla našich kanceláří a domovů diskutuje o terorismu Islámského státu. V samotném centru Iráku, jen pár kilometrů od prozatímního hlavního iráckého města Islámského státu Mosul, provokuje radikální islamisty svými písněmi kurdská zpěvačka s uměleckým jménem Helly Luv.

Hudbou proti krutému násilí

Taky aby ne, ve svých klipech dává jasně najevo, co si myslí o lidech, kteří násilně obsadili její zemi a kteří nemilosrdně popravují její sousedy. Navíc její ženské křivky, které se nebojí poodhalit, nenechávají klidným ne jednoho sexuálně frustrovaného džihádistu.

Vysoké podpatky, černé matné vlasy, velké oči, husté dlouhé řasy, brože a prsteny s motivy nábojů a se samopalem v rukách, navíc v uniformě irácko-kurdských jednotek, nebojácně zpívá píseň o tom, jak bude Islámský stát poražen.

Ve své poslední písni s názvem "Revolution" začíná videoklip záběrem na iráckého vojáka, který vzpomíná na svoji rodinu a na to, jaké to bylo žít konečně svobodně po kruté diktatuře Saddáma Husajna, ale také před vznikem Islámského státu.

Záběr předchází tomu, co bylo těsně předtím. Jednu z mnoha poklidných iráckých vesniček, kde místní stařešinové popíjejí čaj, děti chodí do školy nebo si hrají na ulici, přeruší poklidnou atmosféru střelba a výbuchy granátů.

Děti i ženy začínají utíkat, když před sebou uvidí nemilosrdné džihádisty, kteří chtějí zabrat jejich zem. V té chvíli plné násilí a bezmoci se objeví na scéně dříve černovlasá, nyní provokativně rudovlasá zpěvačka Helly Luv, která se postaví před tank s džihádisty a s transparentem "Zastavte násilí, Konec války, Svoboda".

Helly Luv - Revolution

Vzdor proti Islámskému státu

Videoklip má představovat čistě odhodlaného ducha nejen jedné kurdské zpěvačky, ale především bojovného ducha samotných Iráčanů a iráckých Kurdů. Ukazuje irácké, ale především kurdské vojáky, jako hrdiny, kteří od poloviny loňského roku bojují na severu Iráku v první linii s Islámským státem, který je na dosah, jen pár kilometrů od jejich měst a kteří ochraňují nevinné civilisty před násilím ze strany džihádistů.

Pro Blízký východ je její videoklip v převážně muslimské komunitě velkým kontrastem. Jemná odhodlaná žena poukazuje nejen na právě probíhající válku, ale také na problematiku ženské emancipace v některých zemích Blízkého východu a tím ještě více než protiválečnou písní tak kurdská kráska provokuje řady frustrovaných bojovníků, ale i bojovnic z Islámského státu.

Zatímco Islámský stát má svojí „krvežíznivou propagandu" v podobě krutých poprav, sebevražedných atentátů, obsahující jen nenávist, naopak její píseň bojuje proti samotnému zlu ženskou krásou a bojovným odhodláním kurdských vojáků.

V závěru písně je obklopena vlajkami podobně svobodně smýšlejících zemí / Helly Luv

V muslimské zemi se židovskou Davidovou hvězdou

V závěru písně se na scéně objeví prostí lidé, vojáci i zpěvačka, kteří mávají vlajkami podobně svobodně smýšlejících zemí, včetně transparentů s různými náboženskými symboly, muslimským půlměsícem, křesťanským křížem, buddhistickým kolem života, ale také židovskou Davidovou hvězdou.

Každopádně vidět, jak v muslimské zemi lidé mávají vlajkou Evropské unie, Spojených států amerických nebo dokonce s izraelskou vlajkou není v Iráku žádnou výjimečností.

Natáčení její poslední písně probíhalo jen pár kilometrů od prozatímního iráckého hlavního města Islámského státu Mosul. Navíc místa, kde momentálně probíhala těžká vojenská ofenzíva iráckých i kurdských vojsk bojujících proti Islámskému státu. Při natáčení byla nejen po boku ozbrojených irácko-kurdských vojenských jednotek, ale také oblečená v jejich uniformě.

Samotné natáčení bylo několikrát přerušeno, protože některé zbraně bojovníků Islámského státu měli dostatečně velký dostřel tak, aby dopadly v těsné blízkosti televizního štábu. V závěru písně je dokonce zaznamenáno, jak poblíž zpěvačky zazní střelba a výstřel, který ji jen těsně mine.

Zbytečně neriskuje, ale svým svérázným přístupem chce ukázat i ostatním lidem nejen v Iráku, že to co prezentuje ve svých písních je to, za čím si bezmezně stojí, protože to sama prožila.

Na návštěvě u speciálních irácko-kurdských jednotek / Helly Luv 

Odvážná zpěvačka v oblibě iráckých mužů

Ohrožení života nezažila jen na natáčení své poslední písně, kdy byla jen pár kilometrů od místa těžkých bojů. Několikrát byla navštívit irácko-kurdské vojáky přímo na frontě. Společně s armádou dovezla zásoby, které jim mají zpříjemnit těžké chvíle v bojích, kde ztrácí své přátelé a kamarády.

Mezi vojáky se těší velké oblibě, často si na frontě zpívají pro povzbuzení její odvážné písně a dokonce ji začali říkat "Kurdská Shakira", což je milá narážka na světově známou zpěvačku kolumbijského původu, která také vede svůj boj proti drogovým kartelům v její zemi.

Svojí návštěvou vyjadřuje podporu všem mužům i ženám, kteří bojují proti Islámskému státu. Zpívá o nich, nosí jejich uniformu a jezdí za nimi, aby je takto podpořila.



Žila poklidný život. Vše se změnilo ve chvíli, kdy se na scéně objevil Islámský stát. Tehdy vznikla její první píseň s názvem "Risk it all exclusive", kterou chtěla všem Iráčanům a iráckým Kurdům dát najevo, že za své sny, vlast i rodinu se musí naučit riskovat. Neteční lidé, začali být aktivní. Muži i ženy, kteří ještě nedávno ve svých krámcích prodávaly své výrobky začali hromadně pomáhat armádě, někteří z nich do armády vstoupili. Lidé se spojili ve snaze vypudit Islámský stát z jejich země.

Její první píseň má na YouTube už přes čtyři milióny shlédnutí. Už tehdy dokázala svou ženskou krásou a nespoutaností provokovat některé džihádisty natolik, že jí začali vyhrožovat.

Nenechala se odradit výhrůžkami ani hrozbami smrtí a natočila svůj další videoklip po kterém na ni Islámský stát vypsal odměnu. Přesto, že je na ni vypsaná ne zrovna malá finanční odměna, tak právě ohromná síla lidskosti a podpory, způsobila, že v celém čtyřicetimiliónovém Kurdistánu nebyl zaznamenán jediný případ pokusu o její likvidaci. To neznamená, že je v bezpečí. Islámský stát stále existuje a je hrozbou nejen pro ni, ale pro celý blízkovýchodní region.

S ženami v řadách ozbrojených jednotek bojujících proti Islámskému státu / Helly Luv 

Z uprchlice bojovnice

Mohla si užívat klidu svého nynějšího domova, popíjet Pina coladu na pláži v luxusní Santa Monica Beach. Místo toho se postavila proti násilí páchaném Islámským státem. Přežila jen díky tomu, že byla uprchlíkem, aby se jednou vrátila jako bojovnice.

Pop hvězda Blízkého východu přezdívaná "kurdskou Shakirou". Teprve šestadvacetiletá kurdská zpěvačka Helly Luv, pravým jménem Helena Abdulla se narodila v íránském Kurdistánu. Samotný Kurdistán se rozprostírá celkem na pěti sousedících státech, kterými jsou Írán, Irák, Sýrie, Turecko a Arménie.

Během íránsko-irácké války utekla společně s rodiči do tureckého uprchlického tábora. Její matka i její dědeček bojovali po boku svobodného Iráku, za autonomii Kurdistánu a hlavně proti kruté diktatuře Saddáma Husajna.

Později emigrovali do Finska a pak do Spojených států, přesněji do Los Angeles, kde se usadili. Dalo by se mluvit o štěstí, že ji a celou její rodinu na Západě přijali jako uprchlíky. Saddám Husajn později proti občanům severního Kurdistánu použil chemické zbraně, kde dříve žila ona a její rodina. Tehdy zahynulo několik stovek tisíc lidí, včetně žen a dětí. Dodnes je tento čin označován za genocidu.

Teď se vrátila, aby pomohla a podpořila ty, kteří si už svobodu nechtějí nechat vzít, ať už jde o Iráčany nebo Kurdy.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Islámský stát zaútočil na egyptskou válečnou loď

Islámský stát (IS) se přihlásil k útoku na egyptskou válečnou loď, který proběhl 16. června u ...

Dobytí Palmýry Islámským státem v širším kontextu

Jedním z prvních cílů letošní jarní ofenzívy Islámského státu (IS) v Iráku a Sýrii bylo dobytí ...

Taliban útočí na severu Afghánistánu

Letošní ofenziva Talibanu je zaměřená zejména na dosud poměrně klidné severní oblasti Afghánistánu. ...

Svobodný duch iráckého Mosulu se ztratil v krutovládě Islámského státu

Mosul, největší město severního Iráku, je po obsazení džihádisty hlavním městem Islámského státu v ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • semtam
    00:58 07.08.2015

    Beld Docela souhlas, osobně si myslím, že komunistická ideologie docela arabským zemím prospěla. Je to sice pobuřující, ale když si vezmem Kurdy, tak jsou převážně sunnité a jak ...Zobrazit celý příspěvek

    Beld

    Docela souhlas, osobně si myslím, že komunistická ideologie docela arabským zemím prospěla. Je to sice pobuřující, ale když si vezmem Kurdy, tak jsou převážně sunnité a jak známo v sunni islámu je velký trend dneška příklon k wahábismu. Komunismus jakožto sekulární ideologie mezi Kurdy přinesl rovnoprávnost. Proto i zastoupení kurdských žen v jejich armádě má takový počet. Což pro mnohé muslimské země je absolutně nemožné.Skrýt celý příspěvek

  • Beld
    18:48 06.08.2015

    Takze to pro jistotu napisi ZNOVU , protoze to evidentne nekteri prispevatele nepochopili . PPK a turecka cast kurdu nejsou zadni komousi . Proste v 80tych letech prijali ideologii ...Zobrazit celý příspěvek

    Takze to pro jistotu napisi ZNOVU , protoze to evidentne nekteri prispevatele nepochopili . PPK a turecka cast kurdu nejsou zadni komousi . Proste v 80tych letech prijali ideologii , ktera jim prinesla nejvetsi sanci na uspech v boji o svobodu a nasledne ji opustili . TECKA (USA bylo tehdy na strane turecka a podporili by i 99% genocidu kurdu jen kvuli vyhode proti rusakum ) . Pesmergove , ppk a vetsina kmenu v oblasti nebude mit s velkym kurdistanem problem , narozdil napriklad od velke casti iracanu s usporadanim iraku .Skrýt celý příspěvek

  • Beld
    18:35 06.08.2015

    To jsou proste vsechno vymyslene kecy . Turecka cast kurdu , reprezentovana v minulosti prevazne PPK uz minimalne 15 let neni zadna levicova marxisticka organizace . To je proste ...Zobrazit celý příspěvek

    To jsou proste vsechno vymyslene kecy . Turecka cast kurdu , reprezentovana v minulosti prevazne PPK uz minimalne 15 let neni zadna levicova marxisticka organizace . To je proste kravina . Rozdil mezi nimi a ostatnimi je jen ogranizacni struktura utvarena minulosti . Jiste provadi "teroristicke " akce proti turecku , ale jen z duvodu utisku a napadano od turecke armady . To je jako odsoudit nas odboj proti nemecke okupaci .

    Spise me desi , ze je totalitni zeme jako turecko soucasti NATO .Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    08:55 06.08.2015

    Všimněte si hlavně jedné věci – velmi často, když někdo z nějakého důvodu dlouhodobě a ozbrojeně bojuje proti vládě, stává se z dotyčného komunista či alespoň socialista. ...Zobrazit celý příspěvek

    Všimněte si hlavně jedné věci – velmi často, když někdo z nějakého důvodu dlouhodobě a ozbrojeně bojuje proti vládě, stává se z dotyčného komunista či alespoň socialista. Vezmete-li si křesťanskou Evropu, počíná to už ranými protestantskými hnutími ve Francii, přes husitství, irský odboj.... Ale objevuje se to už ve starověku. A má to své pochopitelné důvody. Když k tomu připočtete působení Sovětského svazu ve 20. století, je nasnadě, že spousta odbojových hnutí v dnešním světě je komunistického rázu. Samozřejmě je i spousta dalších, především etnických a náboženských. Kurdové v Turecku jsou primárně etnický odboj, který je však z různých důvodů více či méně prodchnut komunismem. V případě primárně etnických odbojů pak zpravidla po dosažení zásadního cíle, kterým obvykle bývá vlastní stát, dochází dříve či později k odumření komunistické idee – vizte Irsko či Izrael.

    Proto mě prodání Kurdů za pseudozapojení Turecka do boje proti IS docela štve. Zvlášť, když mám podezření, že jediné hmatatelné, co tím dosáhneme, je možnost používání tureckých leteckých základen. O tom, že by Turci nějak zásadněji zasáhli do bojů dost pochybuji. Jedině, že se začíná uvažovat o pozemní akci. Pak by pochopitelně možnost využití tureckých základen byla docela zásadní. Ovšem dost pochybuju, že něco takového proběhne, dokud bude v Bílém domě sedět Obama. Jedině, že by se Evropa natolik emancipovala, že by do toho šla primárně sama. Což je ještě větší utopie :-(Skrýt celý příspěvek

  • jarpe
    07:37 06.08.2015

    Tak ona armáda sama o sobě je totalitní stát ve státě. Jinak to ani být nemůže.

    Tak ona armáda sama o sobě je totalitní stát ve státě. Jinak to ani být nemůže.

  • GAVL
    23:29 05.08.2015

    Pokud si přečtete něco o legionářích tak se dočtete např. to , že mnozí chtěli vymlátit redakci českých komunistů granáty, po jakémsi sněmu. Jen proto, že měli jiný názor. Takže ...Zobrazit celý příspěvek

    Pokud si přečtete něco o legionářích tak se dočtete např. to , že mnozí chtěli vymlátit redakci českých komunistů granáty, po jakémsi sněmu. Jen proto, že měli jiný názor. Takže ano i mezi legionáři bylo mnoho extrémistů.
    Takže jak jsem psal měli SKLONY k totalitě, ale pouze v případě nutnosti. Ono je to logické armáda svou strukturou je totalitní uskupení, takže dobrovolce hipíka tam budete hledat těžko. Dalo by se to přirovnat k Římské říši kdy v počátku volili diktátora v případě války a v době míru vládl senát. Marxismus nekáže trvalý třídní boj. Též káže násilí jen pro nastolení sociální spravedlnosti a občanské rovnosti. Třídní boj a pernamentní revoluce jsou až dílo Lenina a Trockého.

    Vemte si i volební povinnost za první republiky to též lze v dnešním měřítku považovat za SKLON k totalitě. Dnes něco takového nastolit tak by se lidi zvencli a měli by plnou hubu toho , že jsou usurpováni, protože místo cesty na chalupu by museli jít k urně a jinak by na ně policajt dělal tytyty. Dnes máme volební právo nikoli povinnost.

    Pro mne jsou naši Legionáři hrdinové a vlastenci. Jsem názoru , že by měla platit volební povinnost.
    Proto ani ostatním národům šmahem neberu ty jejich vlastence, jenom proto , že mají jiný ekonomický a politický názor, než je dnes proklamovaný bordelismus a růstismus.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    22:09 05.08.2015

    Torong A jak mým příspěvkem tvrdím, že je svět černobílí? Obávám se, že Vaše uvažování je, když někdo zmíní, že ten a ten v něčem spolupracuje, tak hned vyvádíte důsledek, že je ...Zobrazit celý příspěvek

    Torong

    A jak mým příspěvkem tvrdím, že je svět černobílí? Obávám se, že Vaše uvažování je, když někdo zmíní, že ten a ten v něčem spolupracuje, tak hned vyvádíte důsledek, že je jedno a totéž. Což je hloupost.Skrýt celý příspěvek

  • Torong
    20:52 05.08.2015

    Semtam: Přesně tak. Svět není černobílý jak se snažíte tvrdit. Gavl: Nejsem si jistý, že vytvoření Kurdistánu je vyřešení Kurdského problému. Co pak bude dělat PKK a bojovníci ...Zobrazit celý příspěvek

    Semtam: Přesně tak. Svět není černobílý jak se snažíte tvrdit.

    Gavl: Nejsem si jistý, že vytvoření Kurdistánu je vyřešení Kurdského problému. Co pak bude dělat PKK a bojovníci za Kurdistán? Tohle je hodně složitý problém.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    20:30 05.08.2015

    Torong To už je šílená konstrukce. to, že někdo s někým spolupracuje neznamená, že jedno a totéž. Opravdu svět není černobílý! GAVL No to snad ne, to by znamenalo, že ...Zobrazit celý příspěvek

    Torong

    To už je šílená konstrukce. to, že někdo s někým spolupracuje neznamená, že jedno a totéž. Opravdu svět není černobílý!

    GAVL

    No to snad ne, to by znamenalo, že čeští legionáři byly totalitní?Skrýt celý příspěvek

  • GAVL
    20:20 05.08.2015

    Většina lidí, která je ochotna bojovat jako dobrovolníci má sklony k jakékoli totalitě. Takže jestli je někde Marxista co bojuje za svou vlast tak je pro mě stejně legitimní jako ...Zobrazit celý příspěvek

    Většina lidí, která je ochotna bojovat jako dobrovolníci má sklony k jakékoli totalitě.
    Takže jestli je někde Marxista co bojuje za svou vlast tak je pro mě stejně legitimní jako kterýkoli jiný bojovník za svou vlast.
    To , že se distancují ti iráčtí Kurdové je celkem jasné, oni by jinak Turci rádi házeli bomby i na ně.

    Pokud vytvoříme Kurdistán na území Iráku , tak je to stejné jako ho vytvořit na území Turecka. Jak k tomu přijde Iráčan, že se z Turecka odtrhávat nebude, ale z Iráku ano? Pak tu máme Írán a Sýrii.

    Jediná možnost jak ustavit Kurdistán po porážce IS je vzít procentuálně stanovený podíl ze všech států dotčených jejich nároky. Toto území darovat jako odměnu za službu v boji proti IS. Bez souhlasu všech dotčených států to však nepůjde.
    Jiné řešení by jen vytvořilo další napětí v regionu.
    Pokud Kurdistán neustavíme vůbec, tak mnoho zasloužilých kurdských bojovníků povede dál boj proti komukoli, dokud je zas někdo nepopráškuje. Byl by velký problém pro USA, VB a další dobráky, kdyby to museli udělat Turci, Syřané či Iráčané.

    Nejjednodušší řešení kurdské otázky je dávat jim tolik zbraní aby měli s čím bojovat, ale ne tak moc aby mohli získat převahu. Nenasadit proti IS vlastní pozemní síly včetně těch např. tureckých. Likvidovat jakékoli zázemí kurdských bojovníků na území Turecka a Íránu. Po čase Kurdové ochotní bojovat prostě dojdou, ale ti co padnou v Iráku ne naší rukou.Skrýt celý příspěvek

  • Torong
    20:18 05.08.2015

    Semtam: Ale já si Váš komentář přečetl velmi dobře. A o žádné jednotě jsem nepsal ani já. Ve skutečnosti jste napsal toto: "PKK velmi dobře spolupracuje s Kury v Sýrii a Iráku. ...Zobrazit celý příspěvek

    Semtam: Ale já si Váš komentář přečetl velmi dobře. A o žádné jednotě jsem nepsal ani já. Ve skutečnosti jste napsal toto:

    "PKK velmi dobře spolupracuje s Kury v Sýrii a Iráku. Tudíž označovat, že jsou něco jiného není přesné. "

    Co jiného to je, než argumentace ve stylu: Nějací Kurdové v Iráku spolupracuji s PKK, takže všichni Kurdové spolupracují s PKK. To, že Turek v tom rozdíl nedělá jsem nijak nerozporoval.

    Omlouvám se za záměnu PKK za IS. Asi moc horko.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    19:41 05.08.2015

    Torong Co jsem překroutil? o žádné jednotě jsem nemluvil. Řekl jsem jen fakt, že jednotlivé frakce Kurdů se i podporují. Nebo snad ne? A Argument, že nejsou Kurdové jako Kurdové ...Zobrazit celý příspěvek

    Torong

    Co jsem překroutil? o žádné jednotě jsem nemluvil. Řekl jsem jen fakt, že jednotlivé frakce Kurdů se i podporují. Nebo snad ne? A Argument, že nejsou Kurdové jako Kurdové si říkejte Turkovi a ne mě.

    Než někoho osočíte, radši se zamyslete co ten dotyčný napsal.Skrýt celý příspěvek

  • Torong
    19:34 05.08.2015

    Semtam: Vy dokážete překroutit úplně všechno, že? Když jste tak neuvěřitelně znalý situace na blízkém východě, jak je možné, že nevíte pro pochopení problému tak zásadní věc jako ...Zobrazit celý příspěvek

    Semtam: Vy dokážete překroutit úplně všechno, že? Když jste tak neuvěřitelně znalý situace na blízkém východě, jak je možné, že nevíte pro pochopení problému tak zásadní věc jako to, že situace mezi Kurdy je velmi složitá a nejsou Kurdové jako Kurdové? A opět se snažíte manipulovat snahou přesvědčit nás o tom, že vlastně všichni se nějak zapletli s IS, protože se s nimi zapletli i nějací Kurdové z Iráku. Možná ano a co?Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    18:57 05.08.2015

    Jen drobná poznámka PKK velmi dobře spolupracuje s Kury v Sýrii a Iráku. Tudíž označovat, že jsou něco jiného není přesné. Nedávno Turecko bombardovalo Irácké kurdy, při kterých ...Zobrazit celý příspěvek

    Jen drobná poznámka PKK velmi dobře spolupracuje s Kury v Sýrii a Iráku. Tudíž označovat, že jsou něco jiného není přesné. Nedávno Turecko bombardovalo Irácké kurdy, při kterých zemřelo cca 200 civilistů, protože hostili PKK nebo turecké Kurdy.
    Jinak Kurdové americkou vlajkou moc nemávají, protože ví, že USA je milejší Turecko než oni.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    18:19 05.08.2015

    No, ne že bych v tomdle podporoval turky, je to "podobná pakáž", ale PKK je marxistická bojůvka, tedy Tvým jazykem "ti zlí kurdové". Komunistická ideologie je prostě zlá a pokud ji ...Zobrazit celý příspěvek

    No, ne že bych v tomdle podporoval turky, je to "podobná pakáž", ale PKK je marxistická bojůvka, tedy Tvým jazykem "ti zlí kurdové". Komunistická ideologie je prostě zlá a pokud ji prosazují zbraněmi (zcela v souladu s ideologií), tak jsou zlí také.

    V Iráku co vím se kurdové k zločinné komunistické ideologii nehlásí a tam jim právo na sebeurčení klidně přiznám: tedy tam to jsou to "Ti hodní kurdové".

    Samozřejmě je velký problém v tom, že stejně jako v Turecku nejsou všichni Kurdové v PKK, ale Turci je perzekuují všechny, tak na druhé straně hranice zas zdaleka ne všichni Kurdové jsou nedotčení spoluprací s PKK. Ale poslední dobou se od PKK snaží z pochopitelných důvodů co nejvíce distancovat.Skrýt celý příspěvek

  • Beld
    17:59 05.08.2015

    No EU , potazmo CR prece podporuje Turky kteri tydle kurdy strili , ne ? Ja uz se v tom neorientuji . Todle jsou tedy ti hodni kurdove ? A vod tech zlych se to pozna prepsanim ...Zobrazit celý příspěvek

    No EU , potazmo CR prece podporuje Turky kteri tydle kurdy strili , ne ? Ja uz se v tom neorientuji . Todle jsou tedy ti hodni kurdove ? A vod tech zlych se to pozna prepsanim titulku v novinach ? :D

    Ja bych zahajil dodavky semtexu , at se to na blizkem vychode rozzari ....Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    17:53 05.08.2015

    A jsme součástí EU, to nám může být útěchou.

    A jsme součástí EU, to nám může být útěchou.

  • semtam
    17:52 05.08.2015

    Left

    Kdyby tam vlála vlajka ČR, tak fotka není tolik "prodejná".

    Left

    Kdyby tam vlála vlajka ČR, tak fotka není tolik "prodejná".

  • Left
    17:14 05.08.2015

    Kde je vlajka ČR? Dodáme jim 10 milionů kusů munice 7,62x39, 8 milionů 7,62x54r, 5 tisíc nábojů do RPG a 5 tisíc ručních granátů a ani nám tam nevyvěsí vlajku :) Pokud ty ...Zobrazit celý příspěvek

    Kde je vlajka ČR?

    Dodáme jim 10 milionů kusů munice 7,62x39, 8 milionů 7,62x54r, 5 tisíc nábojů do RPG a 5 tisíc ručních granátů a ani nám tam nevyvěsí vlajku :)

    Pokud ty čísla uvádním špatně, tak mě opravte.Skrýt celý příspěvek

  • Luky
    16:22 05.08.2015

    Jako jo...no zase by po ní nemusela tolik pálit žáha.

    Jako jo...no zase by po ní nemusela tolik pálit žáha.

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2