Sestřel letadla Il-20 na pozadí rusko-turecké „zrady“ o Idlíbu

-
21. 9. 2018
-
519 komentářů
-
Jan Grohmann
Izraelskému deníku Ynet se dostala do rukou čtyřiceti stránková zpráva izraelské armády, napsána v angličtině a ruštině, popisující sestřel ruského špionážního letadla Il-20 z pohledu izraelské strany. Podle této zprávy syrská protivzdušná obrana (PVO) během 40 minut odpálila několik desítek střel země-vzduch. Celá situace je o to pikantnější, že na pozadí této události se Rusko s Tureckem dohodli o osudu Idlíbu, bez ohledu na zájmy Sýrie.
Podle izraelské zprávy syrská PVO spustila masivní palbu bez konkrétního zaměření cíle, ve snaze zopakovat úspěšný sestřel izraelské F-16 z února letošního roku. Podle Izraelců se Syřané „vůbec neobtěžovali zajistit, aby ve vzduchu nebyla žádná ruská letadla“.
Výsledky izraelského šetření představil v Moskvě generálmajor Amikam Norkin, šéf izraelského letectva. Izraelci Rusům dále poskytli informace o íránských snahách vytvořit trvalou vojenskou přítomnost v Sýrii a o dodávkách pokročilých íránských zbraní pro teroristické skupiny v této oblasti.
„Setkání se konalo v pozitivním duchu. Došlo k odbornému, otevřenému a průhlednému dialogu o různých otázkách a důraz byl kladen na význam zájmů obou národů a na pokračování mechanismu dekonflikce [zamezení vojenského střetu mezi Ruskem a Izraelem - pozn .red.],“ uvedly izraelské obranné síly s tím, že ruská strana Izraelce ze sestřelení Il-20 neobviňuje.
Zpráva uvádí, že klasické komunikační kanály mezi izraelskou a ruskou stranou před leteckým úderem fungovaly normálně. V posledních dvou letech izraelské letectvo provedlo v Sýrii na 200 leteckých úderů, především proti íránským pozicím a syrské PVO. Vždy byl přitom úder koordinován s ruskou stranou, aby nedošlo ke střetu mezi izraelskými a ruskými letadly/PVO.
Dle zmíněné zprávy po útoku F-16 syrská PVO aktivovala několik baterií PVO (včetně kompletů S-200) po celé Sýrii a střílela ještě 30 minut poté, co se izraelské F-16 vrátily na svou domovskou základnu. Je otázkou, zda syrská PVO vůbec nízko letící izraelské F-16 vůbec před útokem, v době útoku nebo po útoku objevila. Dodejme, že v únoru syrský komplet S-200 sestřelil izrleskou F-16 nad izraelským vzdušným prostorem poté, co v domnění bezpečí stíhačka vystoupala na vyšší letovou hladinu.
Podle Izraelců právě únorový sestřel F-16 vedl ke změně chování syrské PVO. Do únorového sestřelu syrská PVO proti izraelským F-16 aktivovala vždy jednu baterii PVO a vypálila několik střel země-vzduch s vědomím, že proti izraelskému letectvu příliš nezmůže.
Po únorovém incidentu však začala syrská PVO působit energičtěji a začala nasazovat proti izraelským letadlům více prostředků, jak připomíná The Times Of Israel, také moderní raketové komplety PVO dodané z Ruska. Od té doby vždy syrská PVO proti izraelským letounům vyslala několik desítek střel země-vzduch.
Také Rusové a Syřané mají komunikační kanály, které jsou určeny k předcházení palby „do vlastních řad“. Nicméně podle Izraelců právě tyto kanály v době incidentu nefungovaly.
K sestřelení ruského Il-20 vedly události započaté v pondělí večer, kdy izraelské F-16 provedly úder na sklady íránských zbraní nedaleko města Lakatia, které Írán za podpory syrského režimu pašuje teoristické organizaci Hizballáh. Írán a Hizballáh za svůj nejvyšší cíl prohlašují úplné vojenské zničení Izraele.
Dodejme, že v současné době rusko-syrské vztahy nejsou ideální, zejména s ohledem na nejnovější uzavření dohody mezi Tureckem a Ruskem o provincii Idlib. Problém je, že část Syřanů velmi nelibě nese turecké operace na syrském území a považují turecko-ruskou dohodu za zradu.
„Po anexi sandžaku Alexandretta (Liwá´ Iskandarún) – původně propojeného se Sýrií na západu idlibské a na severu latákíjské oblasti – Tureckem na konci třicátých let 20. století, jde totiž o druhé [turecká přítomnost v Idlíbu - pozn .red.], nikoli bezvýznamné novodobé zahryznutí Ankary do suverénního syrského území,“ píše Ondřej Krátky na webu RebuildSyria s tím, že Syřané původně počítali s ruskou pomocí proti Turecku, případně dokonce doufali v sražení Turecka na kolena (ekonomicky, geopoliticky apod.), a v případném vzniklém chaosu nejen v návrat Tureckem obsazených území, ale možná i návrat v citaci uvedeného sandžaku Iskandarún.
„Záležitost tu [v Sýrii - pozn .red.] tak zároveň rezonuje nejen historickou reminiscencí, ale nutně i zašlápnutým syrským egem. To ji v blízkovýchodním kontextu kultury hrdosti / hany posouvá na jinou, iracionální úroveň,“ píše Krátký. „Pokud bych byl syrským patriotem, generálem či prostě kýmkoli, kdo Rusům doteď věřil, řekl bych, že zradili. Pokud někoho označí příslušník místní kultury za zrádce (pokrytce, lháře atp.), je to ve většině případů definitivní ortel.“
„Nechci tedy jakkoli spekulovat, ale pokud Asad kremelskému šéfovi aka „(ex?) abú Alímu“ [přezdívka Putina - pozn. red.] po incidentu s letadlem skutečně nepovažoval za nutné zavolat [jak uvedl SputnikNews - pozn .red.], může to být klidně i proto, že se sestřelením letadla prostě odmítal mít (veřejně) jakoukoli spojitost – včetně té soustrastné. Pokud totiž Rusové rozehráli v Idlibu hru ve stylu „o Sýrii bez Damašku, nelze se divit tomu, že podobně nestandardně bude (byť v náznacích a/či dílčích činech) vůči Moskvě postupovat i Damašek,“ píše Krátký.
Zdroj: The Times of Israel, RebuildSyria
Související články
Zastaví protivzdušné síly Ukrajiny ruské letectvo? Část II.
V dnešní poslední druhé části se detailněji podíváme na schopnosti ukrajinského komplexu ...
-
27.08.2018
-
82 komentářů
-
Karel Címala
Syrský Idlíb: teroristé, civilisti a Turecko
Aleppo, východní Ghútá, Homs, Dárá a nyní provincie Idlíb, jedna z posledních bašt islamistických a ...
-
14.09.2018
-
135 komentářů
-
Jakub Maděránek
Syrská protivzdušná obrana sestřelila ruský průzkumný letoun Il-20M
Podle ruského ministerstva obrany komplet S-200 syrské protivzdušné obrany (PVO) omylem sestřelil ...
-
18.09.2018
-
374 komentářů
-
Jan Grohmann
Kurdové útočí na Islámský stát a bojují za svou budoucnost
Syrské demokratické síly (SDF), jejíchž hlavní složkou jsou kurdské Lidové obranné jednotky (YPG), ...
-
19.09.2018
-
18 komentářů
-
Jakub Maděránek
KOLT: hele, sionistické letadlo už jsem v diskusi párkrát viděl, ale nepoužil jsi ten termín vždycky ty?:-) Ale vážně, snad nikdo tady sestřel IL syrskou Vegou nezpochybňuje, ne? ...Zobrazit celý příspěvek
KOLT: hele, sionistické letadlo už jsem v diskusi párkrát viděl, ale nepoužil jsi ten termín vždycky ty?:-) Ale vážně, snad nikdo tady sestřel IL syrskou Vegou nezpochybňuje, ne? Jediný, co jsem tady od "proruské" části zaznamenal tak úvahy, že rozplánování a provedení akce ze strany IDF nebylo úplně v duchu fair play.
V případě Iran Air ty mezinárodní vody byly dost důležité. Zaprve, USA se tam pohybovaly už tak na tenkém ledě, protože dělali krytí Saddámovi při útocích na íránskou ropnou infrastrukturu a kryly ho v rámci Války tankerů. Navíc to bylo už po iráckém chemickém útoku na Saradšt, takže přidávat další průšvih nebylo úplně ideální.Skrýt celý příspěvekdanny, Rusové bohužel lžou pořád. O havárii v jaderné elektrárně, o sestřelení letadla, o agentech vraždících v Británii, o přítomnosti vojáků na Ukrajině... Pořád. Dokonce lžou ...Zobrazit celý příspěvek
danny, Rusové bohužel lžou pořád. O havárii v jaderné elektrárně, o sestřelení letadla, o agentech vraždících v Británii, o přítomnosti vojáků na Ukrajině... Pořád.
Dokonce lžou i sami sobě. V roce 1962 sestřelili vlastní dopravní letadlo a svedli to na požár na palubě.
A když vím, že někdo v jednom kuse lže, i když by nemusel, tak mu nevěřím.Skrýt celý příspěvekLuky, s tebou vážně nemá cenu debatovat: "GE já nebudu dělat SSSR advokáta, na to ti seru. K čertu s ním. Podle mýho názoru Sověti určitě mlžili a v té době věděli, že tam ...Zobrazit celý příspěvek
Luky, s tebou vážně nemá cenu debatovat:
"GE já nebudu dělat SSSR advokáta, na to ti seru. K čertu s ním.
Podle mýho názoru Sověti určitě mlžili a v té době věděli, že tam něco spadlo. "
Věděli že tam něco spadlo? Když po tom "něčem" sami poslali stíhačky, které kolem toho kroužily, přikázali to "něco" sestřelit a napálili do toho dvě rakety? A k místu dopadu vyslali první tým 21 minut po sestřelu a už 15. září u vraku měli své civilní potápěče - kdy tam byli vojenští se můžeme jen dohadovat.
Ty neděláš Rusům advokáta, ale rohožku - a to je mírně řečeno.Skrýt celý příspěvekGlobeElement: taky neřeším ničí oprávněnost cokoli sestřelovat a už vůbec jsem se nevyjadřoval ke KAL 007, ale k tvému konkrétnímu výroku. Napsal jsi: "A co se týče iránského ...Zobrazit celý příspěvek
GlobeElement: taky neřeším ničí oprávněnost cokoli sestřelovat a už vůbec jsem se nevyjadřoval ke KAL 007, ale k tvému konkrétnímu výroku.
Napsal jsi: "A co se týče iránského Airbusu, USA se okamžitě přiznaly, omluvily se a zaplatily odškodné."
Tvrdím, že pravdivé je pouze tvrzení, že přiznali sestřel v důsledku bojové činnosti Vincennese. Toto tvrzení ale překryly a zamotaly do spousty lží, na kterých oficiální místa (přes úniky dokumentů dokazujících opak) trvají dodnes.
Nikdy se neomluvily, nezaplatili odškodné. Mimosoudní vyrovnání podmíněné stažením žaloby a prohlášením, že jakákoli vyplacená částka nebude považována za přiznání viny. Tzn.: přiznaly sestřel, nikoli zavinění. Rozumíme si?
Jinak důkazní situace v Perském zálivu vypadala sakra jinak, než nad Kamčatkou. Přece jen, malý plácek, hodně očí a spousta hráčů. Tam nešlo moc kličkovat.Skrýt celý příspěvekLuky, já si nedělám moc iluze ohledně toho, že spousta "fakt" jsou jen stokrát opakované lži. Když ale Rusko i Sýrie přiznávají, že to byla syrská S-200, tak mi přijde dost ...Zobrazit celý příspěvek
Luky, já si nedělám moc iluze ohledně toho, že spousta "fakt" jsou jen stokrát opakované lži. Když ale Rusko i Sýrie přiznávají, že to byla syrská S-200, tak mi přijde dost dementní vymýšlet si konspirační teorie. Po světě se jich válí už tak dost....
Masku Dušína nemám (rozdíl mezi programátorem a bezdomovcem je ten, že bezďák nemá v igelitce notebook za 60 k), vnitřní zvíře jsem odhalil (a není moc o co stát se s ním potkat, ani pro majitele) a hulení mě moc nebere :-) Ale jinak je škoda, že žádný Dušín už v ČR nežije :-(Skrýt celý příspěvekGE já nebudu dělat SSSR advokáta, na to ti seru. K čertu s ním. Podle mýho názoru Sověti určitě mlžili a v té době věděli, že tam něco spadlo. Přečti si ale nesrovnalosti, ...Zobrazit celý příspěvek
GE já nebudu dělat SSSR advokáta, na to ti seru. K čertu s ním.
Podle mýho názoru Sověti určitě mlžili a v té době věděli, že tam něco spadlo.
Přečti si ale nesrovnalosti, navíc to letadlo poměrně dlouho po zásahu letělo dál ...a Rusové včetně pilota jsou dosud přesvědčeni, že sundali špionážní letoun. V ofiko komunikaci mu návodčí říká, aby nenalítal zezadu, že tam má kanony (myslel si B-52?). I Korejci zprvu říkali, že to letadlo bylo donuceno bezpečně přistát sovětskou PVO. Proč? Uklidňovali situaci nebo jim nikdo nechyběl?
---------------
Teď pustím uzdu fantazii...třeba po přeletu z USA na Aljašku lidi během dotankování vystoupili a dál to řídil autopilot, doprovázený RC-135, která komunikovala s Japonci....přečti si Northwoods, je už z 60tých let, s letadlama se mělo čachrovat už dřív.
Já tohle nepíšu jako fakta, vůbec ne, jen že spousta tzv. fakt je na vodě.
Výbuch USS Maine, Tonkinský záliv a dál a dál. Nechci být únavný.
Zahul si někdy Kolte, třeba se pak probereš a odhalíš svoje vnitřní zvíře, schovávající se za maskou Dušína.Skrýt celý příspěvekVe skutečnosti francouzská fregata střílela po sionistickém letadle, ale při tom zahuštěném vzdušném prostoru do sebe narazily francouzská a syrská raketa, při vší smůle kousek od ...Zobrazit celý příspěvek
Ve skutečnosti francouzská fregata střílela po sionistickém letadle, ale při tom zahuštěném vzdušném prostoru do sebe narazily francouzská a syrská raketa, při vší smůle kousek od Iljušinu... Luky, vy už to nehulte.
GE, vemte si ale, v jaké době se to stalo. Sice si o pravdomluvnosti i dnešního Ruska myslím svoje (pozdrav soudruhu Čepigovi...), nicméně zrovna SSSR bych sem až tak netahal, přecijen došlo ke změně režimu i státního útvaru. A pravdou je, že Amíci kolem íránského letadla také mlžili, jak jen to šlo. Utajit jeho sestřel nešlo, čili nic jiného než to rovnou přiznat jim nezbylo. Osobně je mi jedno, že byli v íránských vodách, probíhala tam regulérní střetnutí, přišli pár dní před tím o loď, čili tohle bych jim nevyčítal. Nicméně přístup jejich administrativy měl k optimálnímu hodně daleko....Skrýt celý příspěvekten druhý odkaz měla být jen mapka z wiky: https://upload.wikimedia.org/w... Některé sestřely civilních letadel jsou, aby druhého naštvaly a ...Zobrazit celý příspěvek
ten druhý odkaz měla být jen mapka z wiky:
https://upload.wikimedia.org/w...
Některé sestřely civilních letadel jsou, aby druhého naštvaly a hecovaly, jiné aby ho očernily a pak jsou ještě nehody.....Skrýt celý příspěvekstronger.p + danny Pánové, já nepoložil otázku, zdali byl setřel civilního letadla oprávněný či nikoliv, ale proč jej SSSR tak dlouho popíral. Proč SSSR lhal? USA sestřel ...Zobrazit celý příspěvek
stronger.p + danny
Pánové, já nepoložil otázku, zdali byl setřel civilního letadla oprávněný či nikoliv, ale proč jej SSSR tak dlouho popíral.
Proč SSSR lhal?
USA sestřel iránského Airbusu nepopřely.Skrýt celý příspěvekProblém je, že GlobeElement je idealistický pohádkář s minimem informací, který hlavně nikdy nezaostří na podstatné rysy případu. Tohle ti neposílám pro ty vlastní alternativní ...Zobrazit celý příspěvek
Problém je, že GlobeElement je idealistický pohádkář s minimem informací, který hlavně nikdy nezaostří na podstatné rysy případu.
Tohle ti neposílám pro ty vlastní alternativní teorie, ale pro nesrovnalosti, které ty další výklady vyvolávají:
https://en.wikipedia.org/wiki/...
https://en.wikipedia.org/wiki/...
Podstatný fakt je, že v době vrcholící tenze někde letí nocí aeroplán na trase 3x krz dálnovýchodní vojenský komplex (kdyby pokračoval přeletěl by třetí silně vyzbrojenou oblast). Nikomu z modrých to nevadí, vidí ho, "osádce" to taky nevadí - kdybys o avionice a lítání něco věděl, pochopil bys, jak je to absurdní.
Že pak Amíci mazali data z pozemních stanic, Sověti mlžili, nenašla se těla, jen zapnuté svetry a pak a tak je už další omáčka. O tom všem se můžeš dohadovat, ale podstatné je, kdo kam vletěl a jak divně se tam choval. Taky je dobrý sledovat v co to dál vyústilo.
V Sýrii zase Izraelci někam letěli a nějak se chovali, ale ty budeš řešit, jestli obsluha S-200 umí nebo neumí to či ono. Co když žádná S-200 nebyla. Co když se F-16 oddělila, aby Ila osolila? Možný je všechno.Skrýt celý příspěvekGE, nezlobte se na mě, ale operovat "důkazy", které byly uveřejněny na Technetu IDnes v populárně naučném článku je značně nefér.. Je potřeba se na tu tragédii podívat očima a ...Zobrazit celý příspěvek
GE, nezlobte se na mě, ale operovat "důkazy", které byly uveřejněny na Technetu IDnes v populárně naučném článku je značně nefér.. Je potřeba se na tu tragédii podívat očima a kontextem té doby. Skutečnost tak barvitá,jak se píše v tomto článku, nebyla. Viděl jsem na Dicovery(?) pár dokumentů, každý skončil zcela jiným závěrem....
SSSR neomlouvám a ve velení měli dost debilů, ale to na druhé straně asi taky, tu dobu jsem zažilSkrýt celý příspěvekGlobeElement: "co se týče iránského Airbusu, USA se okamžitě přiznaly, omluvily se a zaplatily odškodné." V tomto tvrzení rozhodně nemáš pravdu. IR655 byla 3. července 1988. ...Zobrazit celý příspěvek
GlobeElement: "co se týče iránského Airbusu, USA se okamžitě přiznaly, omluvily se a zaplatily odškodné." V tomto tvrzení rozhodně nemáš pravdu.
IR655 byla 3. července 1988. Křižník Vincennes byl prokazatelně v íránských výsostných vodách, což vedení Pentagonu od samého počátku vědělo a dodnes oficiálně utajuje.
Regan sice vyjádřil politování a soustrast obětem a rodinám, že že při řádné obranné akci USS Vincennes byl nad Hormuzkým průlivem sestřelen íránský letoun. To však nebyla omluva a navíc jej Regan doplnil lžívé prohlášení - že Vincennes byl v mezinárodních vodách a že americké síly v tu chvíli čelily útokům íránských bojových člunů. Sám pak v dopise kongresu potvrdil, že se v obou tezích jednalo o lež.
V širším kontextu oprávněnost bojových akcí proti Teheránu dával později do souvislosti s tím, že Teherán také pravděpodobně použil chemické zbraně.
K odškodnění částkou 132 milionů dolarů došlo. Ale až v roce 1996. USA k němu přistoupili, aby se vyhnuly mezinárodnímu soudu, kam případ předal Teherán. Kompenzaci však USA označily za dobrovolné gesto, kterým neuznávají svou vinu.
Celou událost podrobně shrnuje např. Newsweek, který vyšetřovací zprávu neváhá označit za směs zamlčování, polopravd a vyslovených lží posvěcených z nejvyšších míst. Na jiném místě glosuje, že námořnictvo v reakci na tragédii lhalo a rozdávalo medaile.
Odkaz na původní článek je zde: http://alt-f4.org/img/seaoflie... Skrýt celý příspěvekLuky, KAL 007 byl jistě v sovětském vzdušném prostoru (neodpovídal, protože na nouzové frekvenci jej nikdo nevolal), nicméně proč sověti tak dlouho jeho sestřel popírali? Proč ...Zobrazit celý příspěvek
Luky, KAL 007 byl jistě v sovětském vzdušném prostoru (neodpovídal, protože na nouzové frekvenci jej nikdo nevolal), nicméně proč sověti tak dlouho jeho sestřel popírali? Proč tvrdili, že letadlo odletělo směrem k japonským ostrovům? Proč lhali?
TASS (ta "renomovaná agentura") dvanáct hodin po sestřelení letadla vydala zprávu, že nad územím SSSR přeletěl neidentifikovaný letoun a o jeho osudu není SSSR nic známo!
Poté, co USA zveřejnily přepis komunikace mezi piloty a velením začali tvrdit, že pilot KAL007 nereagoval na výstražnou střelbu z kanónu municí se stopovkou. Jenomže sám pálící stíhač v rádiu hlásí, že munici se stopovkou vůbec nemá. Další lež.
Pak začali tvrdit, že nevědí, kde k sestřelu a pádu letadla došlo a zakázali vstup pátracích týmů do příběžních vod - dokonce se snažili zablokovat i mezinárodní vody. Dokonce rozmísťovali falešné vysílače, aby se nepodařilo najít černou skříňku.
Tu totiž našli sověti - a zapřeli to. Další lež.
V prosinci vydal SSSR oficiální komuniké, že se nepodařilo najít žádné pozůstatky obětí, součásti, díly nebo záznamníky letových údajů. Navzdory tomu ovšem už v září předal generálmajor KGB A. Romaněnko japonské delegaci stovky nalezených bot obětí (byl za to popraven).
Nakonec černé skříňky přiznal a předal (podle pravidel ICAO to měl SSSR udělat hned) až Jelcin v roce 1992.
Tak proč Rusové tak dlouho lhali?
Jako vždycky?Skrýt celý příspěvekAno, nemám pravdu, těch 300 km odchylku mám tak nějak načtenou. Měl jsem si to změřit a podle mapy je to alespoň 800 km (narychlo měřeno googlem). Nekomunikující Jumbo byl ...Zobrazit celý příspěvek
Ano, nemám pravdu, těch 300 km odchylku mám tak nějak načtenou. Měl jsem si to změřit a podle mapy je to alespoň 800 km (narychlo měřeno googlem). Nekomunikující Jumbo byl sestřelen zcela mimo letecké koridory po dvojitém průletu nad SSSR 800+km od své normální trasy.Skrýt celý příspěvek
flanker: http://i.share.pho.to/714565f8... Když se pořádně podíváš na spodní konce vertikální čáry, které vedou přes dolní polovinu obrazu, tak tam ta čísla uvidíš. Tady na ...Zobrazit celý příspěvek
flanker:
http://i.share.pho.to/714565f8...
Když se pořádně podíváš na spodní konce vertikální čáry, které vedou přes dolní polovinu obrazu, tak tam ta čísla uvidíš. Tady na tom snímku (je to rekódované přes youtube) to je dost blbě čitelné, obzvlášť na jednom típnutém snímku, ale jestli nevěříš, najdi si origo video.
"....Tu modrou čáru je tak nutno brát spíše orientačně."
To samozřejmě ano, ale žádný z jevů, který jsi popsal nezmění radarový horizont na desetinásobek, jak by tomu muselo být, kdyby byly ty vertikální čáry po 50km. V každém případě ty 4 km jsou hodně vysoko i nad visuálním horizontem, kde se Tebou popisované jevy už nebudou hrát žádnou roli zcela jistě. Že by byl limit pro S-400 takto vysoko je prostě nesmysl (anebo to je hodně neschopný PVO, což bych vyloučil a myslím, že ani Ty to tvrdit nebudeš).
"s tím šířením Vaší pravdy, by jste si měl uvědomit, že první kdo padne za oběť válce je vždy pravda."
To je klidně možné, ale to nic nemění na tom, že dáváním více zdrojů dohromady člověk něco zjistit může. Koneckonců, jinak by byla celá tato debata bezpředmětná.
Tvé tvrzení ale jen podporuje moji tezi, že vyvozovat něco čistě z tvrzení jedné strany je prostě nekorektní.
semtam:
Takže to, že jsou F16 zakreslené skoro u kóty 200 na obrázku výše, znamená co? Jaký je význam těch kót 100 a 200 na teď linkovaném snímku? Chceš popřít, že ty kóty jsou vzdálenost od radaru, tedy poloměr?
A jak vysvětlíš, že modrá linie označující "postřelovatelnost" tedy podle Tebe dosahuje skoro čtyři kilometry v (podle Toho, co tvrdíš) 100km od radaru. Chceš tvrdit, že S-400 není schopna střílet několik km nad radarový i visuální horizont?
A S-400 zobrazuje cíle jen do 150km?
===
Jinak - hledal jsem nějaký zdroje ohledně konzole S-300/400 a nic moc jsem nenanšel. Nejlepší asi je toto
http://stat.mil.ru/files/Anti-...
co sice potvrzuje, že radarová data jsou z S-?00, ale nic víc se z toho vyčíst nedá.
Nemáte někdo něco více?
raziel: Ty, jo, já podle vás jsem už skoro polyhistor. Podle toho, co jsem se dočet o sobě na fóru jsem nezaměstnanej studen matfyzu s vystudovanými právy..... Hezké.... :-)
olivav: Stačily by odkazy, ale jinak jakkoli je Tvoje verze rozhovoru vtipná, klidně může jít o realitu - tadle varianta už mi nějakou dobu připadá poměrně pravděpodobná.
Dokážu si představit, že Izrael s Ruskem to prostě vybartrovali: Izrael že si bude v Sýrii dělat co chce - a že Rusko bude o tom sestřelu mluvit jak chce, aby uklidnil domácí publikum.... Odpovídalo by tomu i to, že Izrael v příliš neodpovídá na Ruská obvinění.Skrýt celý příspěvekPutin se sešel z Netanjahuem. Вечером в Кремле сообщили, что по инициативе израильской стороны состоялся очередной разговор Владимира Путина и Биньямина Нетаньяху, в ходе ...Zobrazit celý příspěvek
Putin se sešel z Netanjahuem.
Вечером в Кремле сообщили, что по инициативе израильской стороны состоялся очередной разговор Владимира Путина и Биньямина Нетаньяху, в ходе которого российский лидер заявил, что принятые решения «адекватны сложившейся ситуации». В свою очередь, пресс-служба израильского премьер-министра цитирует Биньямина Нетаньяху: «Передача передовых вооружений в безответственные руки увеличит риски в регионе». Он также пообещал, что Израиль «продолжит защищать свою безопасность и интересы». Впрочем, он отметил, что в разговоре была достигнута договоренность о продолжении диалога экспертов и координации между военными двух стран.
Netanjahu nadšen nebyl - dle něj dojde k zvýšení napětí a Izraels si vyhrazuje právo zajistit svoji bezpečnost nicméně experti budou dále rokovat a koordinovat akce.
Já bych to přeložel jako.
Putin: Hele dáme tam S-300 a to uklidní naše lidi. Prostě ten průšvih nelze ignorovat. Sorry, ale na Syřany jsme to nemohli hodit.
Netanjahu: Chápu, ale ti blázni nám něco sestřelí a co já pak?
Putin: Neboj my už to ošéfovali. Systémy tam budou a Syřani tam budou jako operátoři, ale jak víš my máme tu tradici Potěmkina, takže budeou jen jako komparz. Sytém budeme mít napojený na naše a tím pádem po vás nevystřelíme. Klidně ten Hizbalah likvidujte. My máme alespoň vyšší objednávky.
Netanjahu: Super to jsi mě Vladimíre uklidnil. Takže já povím něco u zvýšení napětí a o tom, že se budeme nadále bránit a tím uklidním naše lidi jo?
Putin: Jo super a teď detaily nechme vojákům. Musí vymyslet jak to vše provést.
Netanjahu: Uf to byla srdečná debata a jsem rád, že jsme se dohodli.
http://www.pmo.gov.il/English/... Skrýt celý příspěvekNo a ovládání bude více méně v rukou RUSŮ nikoliv SYŘANŮ: Тем не менее полагаться исключительно на уровень подготовки сирийских военных в Минобороны РФ не намерены. Именно ...Zobrazit celý příspěvek
No a ovládání bude více méně v rukou RUSŮ nikoliv SYŘANŮ:
Тем не менее полагаться исключительно на уровень подготовки сирийских военных в Минобороны РФ не намерены. Именно поэтому командные пункты сирийских соединений и воинских частей ПВО будут оснащены автоматизированными системами управления (разработки концерна ВКО «Алмаз-Антей»).
To znamená, že nebudou asi pálit po všem a možná je to kompromis s Izraelem.Skrýt celý příspěvekLuky, nemáš pravdu. Popis celé tragédie je zde: https://technet.idnes.cz/sestr... A co se týče iránského ...Zobrazit celý příspěvek
Luky, nemáš pravdu.
Popis celé tragédie je zde: https://technet.idnes.cz/sestr...
A co se týče iránského Airbusu, USA se okamžitě přiznaly, omluvily se a zaplatily odškodné.
Až se takhle zachovají Rusové, dej vědět.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...