Zumwalt se zpožděním

-
11. 3. 2015
-
20 komentářů
-
Jan Grohmann
Jeden z klíčových projektu amerického námořnictva (U.S. Navy) nabral několika měsíční zpoždění. Americké námořnictvo získá první dva torpédoborce Zumwalt s několika měsíčním zpožděním. Důvodem jsou problémy s instalací komplexní technologie.
Podle původních plánů první loď Zumwalt (DDG 1000) americké námořnictvo očekávalo již v létě tohoto roku. Námořnictvo však získá první loď až v listopadu letošního roku. Stejně tak druhé lodi Michael Monsoor (DDG 1001) se námořnictvo dočká až na podzim 2016, místo léta stejného roku.
Práce na třetí lodi Lyndon B. Johnson (DDG 1002) zatím běží podle plánů s datem předání prosinec 2018.
Úřad pro testování a hodnocení (Office of Test and Evaluation) Pentagonu v letošní zprávě o vybraných akvizičních programech projekt lodí Zumwalt vůbec nezmínil. O rok dříve úřad uvedl, že výstavba lodi pokračuje bez problémů.
„Zpoždění je způsobeno především problémy, s kterými se setkáváme při instalaci, integraci a testování jedinečné a špičkové technologie určené do této nové třídy lodí,“ vysvětluje komandér Thurraya Kent, mluvčí ředitelství amerického námořnictva pro akvizice.
Lodě staví General Dynamics Bath Iron Work (BIW) ve svých loděnicích Bath, Maine. Položení kýlu Zumwalt (DDG 1000) proběhlo v říjnu minulého roku a nyní je loď z 94 % dokončená. Podle Kentové mají začít námořní zkoušky první lodě třídy Zumwalt na konci letošního roku.
"Námořnictvo a General Dynamics Bath Iron Works nadále spolupracují na hodnocení plánů stavby všech lodí, mezi které patří i lodě spadající pod program torpédoborců schopných nést systém Aegis (torpédoborce třídy Arleigh Burke – pozn. redakce),“ říká Kentová v prohlášení.
Torpédoborce třídy Arleigh Burke jsou především nosnou platformou pro integrovaný systém protivzdušné obrany Aegis. Pro zajímavost uveďme, že název systému Aegis je odkazem na řeckou mytologii, protože v ní je Aegis štít, který vlastnil bůh Zeus. Loděnice BIW aktuálně staví loď Rafael Peralta (DDG-115) třídy Arleigh Burke.
V čem tkví „jedinečnost a komplexnost“ technologií lodí Zumwalt? Výhodou lodí je především výkonný a integrovaný energetický systém. Zdroje elektrické energie lze přesměrovávat do pohonného systému, energetických zbraní (lasery, elektromagnetické děla) nebo do elektronických systémů lodě (např. radary, systém elektronického boje).
Pohonný systém lodě dokáže vyprodukovat výkon až 78 MW elektrické energie.
Zdroj: DefenseNews
Související články
Ostré testování námořního laserového děla LaWS
Americké námořnictvo zveřejnilo snímky laseru LaWS (Laser Weapon System) umístěného na výsadkové ...
-
27.11.2014
-
1 komentářů
-
Jan Grohmann
Americké námořnictvo vyrábí z mořské vody palivo
Americké námořnictvo (U.S. Navy) rozvijí slibnou technologií k získávání oxidu uhličitého a vodíku z ...
-
14.01.2015
-
2 komentářů
-
Jan Grohmann
Bezpilotní prostředky amerického námořnictva
Americké námořnictvo (U.S. Navy) pokračuje ve vývoji vlastních bezpilotních prostředků. V různých ...
-
27.02.2015
-
7 komentářů
-
Jakub Harašta
Budoucnost laserů v protivzdušné obraně
Během tří let mohou Ozbrojené síly Spojených států získat operačně nasaditelný laser schopný ...
-
06.03.2015
-
12 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Zábavný pokec. Je vůbec nějáká souvislost mezi torpédoborcem Zumwalt a alternativními vesmírnými pohony? Ne, že by to bylo nezajímavé, ale nepatří to sem a dotýká se to tématu ...Zobrazit celý příspěvek
Zábavný pokec. Je vůbec nějáká souvislost mezi torpédoborcem Zumwalt a alternativními vesmírnými pohony? Ne, že by to bylo nezajímavé, ale nepatří to sem a dotýká se to tématu vesmírné války, které je v poslední době řešené spíš teoreticky.Skrýt celý příspěvek
VASIMR a iontový motor jsou skutečně dvě různé věci s různými principy. Společné mají pouze to, že se v nich urychlují ionty. VASIMR není tak velká a těžká bedna, aby se nedala ...Zobrazit celý příspěvek
VASIMR a iontový motor jsou skutečně dvě různé věci s různými principy. Společné mají pouze to, že se v nich urychlují ionty.
VASIMR není tak velká a těžká bedna, aby se nedala vynést. Ostatně testovací kus se má výhledově dostat na ISS. Problémem je spíš to, že pro efektivní funkci potřebuje dostatečný elektrický příkon, řádově stovky kW. Což už ve vesmíru problém je, zvláště poté, co Obamova administrativa "moudře" zrušila všechny projekty kosmických jaderných zdrojů.Skrýt celý příspěvekFirefighter - Iontový motor není nijaká bedna, co se zatím nedá vynést do Vesmíru, právě opak je pravdou. Byl s úspěchem využit již několikrát např. již u satelitu Deep Space 1, ...Zobrazit celý příspěvek
Firefighter - Iontový motor není nijaká bedna, co se zatím nedá vynést do Vesmíru, právě opak je pravdou. Byl s úspěchem využit již několikrát např. již u satelitu Deep Space 1, SMART-1 (sonda o velikosti krychle s hranou cca 1 m a hmotnosti 350 kg), komunikační družice Artemis, či satelit GOCE evropské kosmické agentury ESA. Tah těchto motoru je sice extrémně malý, ale ve srovnání s užívanými chemickými motory je ovšem nesrovnatelně efektivnější a může být v provozu celé měsíce či roky a konečné urychlení je nesrovnatelně vyšší. V NASA jeden běžel bez přestávky, při testu, přes 5 let!!!Skrýt celý příspěvek
logik: no to ano. Ja jsem jen upozornoval Jendu, ze 78 MW pro palubni systemy je tentyz vykon, jako vykon pro pohon. A to je relativne obrovske.
logik: no to ano. Ja jsem jen upozornoval Jendu, ze 78 MW pro palubni systemy je tentyz vykon, jako vykon pro pohon. A to je relativne obrovske.
Tak elektrický přenos výkonu není na vojenských lodích zas taková novinka:
http://cs.wikipedia.org/wiki/U...
To co je opravdu nové je ta rezerva výkonu.Tak elektrický přenos výkonu není na vojenských lodích zas taková novinka:
http://cs.wikipedia.org/wiki/U...
To co je opravdu nové je ta rezerva výkonu.k elektrickemu vykonu 78 MW: to neni vubec malo vzhledem k celkovemu vykonu bezneho torpedoborce. Napr. US Arleigh Burke class torpedoborce maji celkovy vykon turbin 79 MW. Jestli ...Zobrazit celý příspěvek
k elektrickemu vykonu 78 MW: to neni vubec malo vzhledem k celkovemu vykonu bezneho torpedoborce. Napr. US Arleigh Burke class torpedoborce maji celkovy vykon turbin 79 MW.
Jestli jsem to dobre pochopil na WIKI, tak Zumwalt ma 2x plynove turbiny Rolls-Royce MT30 (2x 25-40 MW) a dale ma 2x plynovou turbinu RR 4500 (celkovy vykon 78 MW). Vsechny ty turbiny jsou napojeny na elektricke generatory a lod je pohanena elektromotory. Tedy celkovy vykon je dvojnasobek vykonu bezneho torpedoborce a zrejme mnohanasobek elektrickeho vykonu bezneho torpedoborce..Skrýt celý příspěvekVASIMR čili Variable Specific Impulse Magnetoplasma Rocket je pohon složený z vyvíječe plasmy a z trysky která je tvarovaná magnetickým polem, čili lze velice účinně regulovat tah. ...Zobrazit celý příspěvek
VASIMR čili Variable Specific Impulse Magnetoplasma Rocket je pohon složený z vyvíječe plasmy a z trysky která je tvarovaná magnetickým polem, čili lze velice účinně regulovat tah. Iontový motor pracuje na "lehce" jiném principu. Prototyp již byl postaven ale je to taková bedna, co se nedá vynést do vesmíru, natož aby to tam otestovali.Skrýt celý příspěvek
S tou spotřebou PHM to nebude tak horký. Ty sistémy nepojedou stabilně na plný výkon. Zajímalo by mě kolik samostatných zdrojů tam maj naistalovaných a s jakým napětím pracují.
S tou spotřebou PHM to nebude tak horký. Ty sistémy nepojedou stabilně na plný výkon. Zajímalo by mě kolik samostatných zdrojů tam maj naistalovaných a s jakým napětím pracují.
to JohnR: Hehe, tak tohle je vážně něco. Oni toho kapitána snad vybírali podle jména, nebo že by si jméno sám změnil aby to bylo stylové k jeho funkci? :) Mimochodem, je to sice ...Zobrazit celý příspěvek
to JohnR: Hehe, tak tohle je vážně něco. Oni toho kapitána snad vybírali podle jména, nebo že by si jméno sám změnil aby to bylo stylové k jeho funkci? :)
Mimochodem, je to sice hodně off-topic, ale když už je řeč o té Enterprise..... Amíci vyvíjejí nový typ raketového kosmického motoru - tzv. Vasimr. Má to být druh iontového pohonu. Vasimr má mezi fyziky a inženýry své stoupence i odpůrce, kteří tvrdí, že prý je nemožné jej postavit, každopádně prý už existuje funkční 100KW prototyp a v dohledné době bude testován typ 200KW. Proč o tom hovořím? - Ten motor pro svou činnost potřebuje elektrickou energii, hodně energie. Údajně raketa vybavená Vasimrem o výkonu 10MW by vzdálenost ze Země na Mars dokázala urazit přibližně za nějakých 30-40 dní. To už by Zemi a Mars hodně přiblížilo a taková loď by se už mohla, spíš povinně měla, jmenovat Enterprise. :p
Sorry za příspěvek zcela mimo téma, ale když už jsem si na to tak vzpomněl.... :pSkrýt celý příspěvekKdyž jste u té Enterprise, určitě víte kdo je velitelem DDG1000 :-)
http://www.public.navy.mil/sur...Když jste u té Enterprise, určitě víte kdo je velitelem DDG1000 :-)
http://www.public.navy.mil/sur...to Jenda: Jestli je to hodně, nebo až tak moc né, to je samozřejmě jen věc názoru. Mě 78MW hodně připadá. Např. lasery o výkonu jednotek MW mohou v mnohakilometrových vzdálenostech ...Zobrazit celý příspěvek
to Jenda: Jestli je to hodně, nebo až tak moc né, to je samozřejmě jen věc názoru. Mě 78MW hodně připadá. Např. lasery o výkonu jednotek MW mohou v mnohakilometrových vzdálenostech ničit velká letadla (nikoliv "pouze" drony) a rakety - balistické i s plochou dráhou letu.
to liberal shark: Jojo, taky jsem si při čtení toho článku vzpomněl na Enterprise. :) Obdivuhodná mi také připadá rychlost stavby té lodi.Skrýt celý příspěvekto Deortc : Jaderný pohon je skvělá věc, ale přináší spoustu nákladů a dodatečných omezení. Třeba nelze vplouvat do některých přístavů. Jinak ta redistribuce energie podle potřeby ...Zobrazit celý příspěvek
to Deortc : Jaderný pohon je skvělá věc, ale přináší spoustu nákladů a dodatečných omezení. Třeba nelze vplouvat do některých přístavů. Jinak ta redistribuce energie podle potřeby je super, jako na vesmírné lodi Enterprise :-).Skrýt celý příspěvek
78 MW elektrické energie - to je opravdu drsný. Vždyť tohle už by elektřinou uživilo nějaké menší městečko. Nejspíš to Amíci s energetickými zbraněmi myslí opravdu vážně. Sice se ...Zobrazit celý příspěvek
78 MW elektrické energie - to je opravdu drsný. Vždyť tohle už by elektřinou uživilo nějaké menší městečko. Nejspíš to Amíci s energetickými zbraněmi myslí opravdu vážně.
Sice se v této technice nevyznám, ale ......nebylo by lepší generovat takto silnou energii spíš pomocí jaderného reaktoru? Vždyť tohle přece bude muset každou chvíli tankovat a navíc nepochybně značnou část lodi zaberou nádrže.Skrýt celý příspěvekJeden rok od položení kýlu k zahájení zkoušek na moři ? To je neuvěřitelně rychlé, zřejmě díky modulární stavbě. Jaká asi bude primární role těchto plavidel ?
Jeden rok od položení kýlu k zahájení zkoušek na moři ? To je neuvěřitelně rychlé, zřejmě díky modulární stavbě. Jaká asi bude primární role těchto plavidel ?
Načítám diskuzi...