České firmy dodají obrněná bojová vozidla Pandur II do Indonésie

České firmy dodají obrněná bojová vozidla Pandur II do Indonésie
Indonéský Pandur II s bojovým modulem UT-30 Mk2 / indomiliter.com (Zvětšit)

Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) v krátké době získaly další významnou zakázku pro indonéské ozbrojené síly. Po již dříve oznámené zakázce na raketomety, munici a ženijní vozidla české firmy nově dodají do Indonésie ve spolupráci s místními firmami obrněná bojová vozidla Pandur II 8×8 v počtu 23 kusů. Kontrakt byl uzavřen v prosinci roku 2019.

V současné době společnost EXCALIBUR ARMY z holdingu CSG plní dodávky speciálních plovoucích mostních vozidel pro indonéské ozbrojené síly na základě kontraktu v hodnotě jednotek miliard korun z roku 2017. Dokončení dodávek je plánováno na druhou polovinu roku 2020. Nově začne EXCALIBUR ARMY ve spolupráci s podnikem TATRA DEFENCE VEHICLE plnit další zakázku pro indonéskou armádu, kterou české podniky aktuálně získaly. V rozmezí let 2021 a 2022 tak indonéská armáda získá více než dvě desítky plovoucích kolových bojových vozidel Pandur II 8×8, které budou osazeny bojovou věží vybavenou kanonem ráže 30 mm od společnosti Ares. Hodnota kontraktu bude činit jednotky miliard korun.

Projekt zaštiťuje společnost EXCALIBUR ARMY, která disponuje rozsáhlou obchodní sítí a na indonéském trhu už má za sebou několik obchodních úspěchů, ve spolupráci s podnikem TATRA DEFENCE VEHICLE, jenž je předním českým výrobcem pozemní vojenské techniky a držitelem výrobní licence na vozidla Pandur II 8×8. Velmi významnou podporu při vyjednáváních o tomto kontraktu poskytlo českým firmám Ministerstvo obrany ČR, konkrétně odbor průmyslové spolupráce pod vedením Tomáše Kopečného, a to v rámci podpory projektů domácího průmyslu. Na dodávkách vozidel se bude podílet i státní indonéská společnost PT. PINDAD (PERSERO). „V rámci průmyslové spolupráce bude indonéský partner zajišťovat výrobu některých technologických podskupin a podílet se na finální montáži vozidel. Do budoucna je plánováno širší zapojení indonéské firmy do výroby vozidel Pandur II 8×8 vzhledem k možnosti rozšíření kontraktu až na stovky vozidel,“ sdělil obchodní ředitel EXCALIBUR ARMY Richard Kuběna.

„Nejnovější zakázka na dodávku vozidel Pandur II do Indonésie je dalším významným obchodním úspěchem společností holdingu CSG. Je o to větší, že indonéské ozbrojené síly modernizaci své výzbroje pořízením moderních vozidel na podvozku 8×8 řešily několik let a pečlivě vybíraly mezi různými nabídkami a typy vozidel,“ řekl Michal Strnad, majitel holdingu CSG. Velení tamní armády požadovalo techniku prověřenou v provozu, ideálně zařazenou ve výzbroji armád NATO, s velmi dobrou průchodivostí v terénu, schopností plavby a balistickou i protiminovou odolností odpovídající moderním standardům. Všem kritériím v Česku vyráběná vozidla Pandur II 8×8, která jsou i ve výzbroji české armády, vyhověla.

Společnost EXCALIBUR ARMY má v teritoriu jihovýchodní Asie na svém kontě už několik úspěšných projektů.  Vedle aktuálního kontraktu na speciální mostní a logistická vozidla společnost v minulých letech do Indonésie dodala například raketometné systémy RM-70 Vampire včetně speciálních podpůrných a velitelských vozidel. Šternberská firma nadále do Indonésie dodává raketovou techniku, náhradní díly pro pozemní vozidla a zabezpečuje i servisní služby pro indonéskou armádu a námořní pěchotu.

Vedle toho šternberský podnik v regionu jihovýchodní Asie nabízí i další bojovou a ženijní techniku ze svého portfolia. Jedná se vedle vozidel Pandur II 8×8 například o obrněnce Patriot I a II 4×4, ale také o mostní automobily AM-50 EX a AM-70 EX na podvozcích TATRA. Automobily AM-50 EX si už našly své zákazníky, v případě novinky AM-70 EX se vedou pokročilá jednání s prvními zájemci.

O holdingu CZECHOSLOVAK GROUP

CZECHOSLOVAK GROUP je holding navazující na tradici československého průmyslu, který podporuje a dále rozvíjí aktivity tradičních českých a slovenských společností v oblasti civilní i obranné průmyslové produkce. Jeho portfolio zahrnuje výrobu a prodej strojírenských produktů pro automobilový, železniční, letecký či hodinářský průmysl, dále výrobu speciálních vozidel, terénních nákladních automobilů, zbraní a zbraňových systémů či munice. Skupina klade silný důraz na kvalitu svých produktů a služeb a na exportní aktivity. S produkty společností holdingu se lze setkat na všech kontinentech a počet jeho zákazníků se neustále rozrůstá.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Vampir, Aligator, Tatrapan: Československá technika v Indonésii

Indonéská armáda v posledních dnech převzala osm českých raketometů RM-70 Vampir od společnosti ...

EXCALIBUR ARMY dodala Indonésii moderní raketomety Vampir na podvozcích Tatra

Společnost EXCALIBUR ARMY, která je součástí holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG), dodala v minulých ...

Češi dodají do Indonésie Pandury a Tatry

Významným úspěchem skončila účast holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) na sedmém ročníku mezinárodního ...

Indonésie objednala bojová vozidla Pandur II. Budou se vyrábět s českým průmyslem

Indonéské ministerstvo obrany 12. dubna podepsalo s indonéskou společností PT Pindad dohodu o ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Kichot
    17:01 04.02.2020

    Za mě gratulace TDV. Vždycky když čtu ty negativní komentáře k úspěchům českého průmyslu, nebo třeba sportovců, prostě cokoliv českého, tak si vzpomenu na Trautenberka a jeho " To ...Zobrazit celý příspěvek

    Za mě gratulace TDV. Vždycky když čtu ty negativní komentáře k úspěchům českého průmyslu, nebo třeba sportovců, prostě cokoliv českého, tak si vzpomenu na Trautenberka a jeho " To kyselo je málo kyselý, ten bramborák málo bramborovej" Možná to chce byt míň kritický a víc realistický...Ta hrdost na vlastní národ nám prostě chybí.Skrýt celý příspěvek

    • stirling
      18:58 04.02.2020

      Je to tak jakýkoliv úspěch je hned haněn. Podle mě fajn zakázka a ano ideál by bylo pokud by jich prodali 10x více, ale i to málo se počítá.

      Je to tak jakýkoliv úspěch je hned haněn. Podle mě fajn zakázka a ano ideál by bylo pokud by jich prodali 10x více, ale i to málo se počítá.

    • Rase
      20:31 04.02.2020

      plácání po zádech nás nikam neposune. Zdravá kritika ano. Každý je samozřejmě rád, když se tuzemské technice v zahraničí daří. Ony ty prodeje v Indonésii zkrátka tak nějak smrdí, ...Zobrazit celý příspěvek

      plácání po zádech nás nikam neposune. Zdravá kritika ano.
      Každý je samozřejmě rád, když se tuzemské technice v zahraničí daří. Ony ty prodeje v Indonésii zkrátka tak nějak smrdí, tak proč to neříct.Skrýt celý příspěvek

      • skelet
        22:29 04.02.2020

        Spis je to takova moda, ze jak s tim ma neco spolecneho CSG, tak se to musi zkritizovat.

        Spis je to takova moda, ze jak s tim ma neco spolecneho CSG, tak se to musi zkritizovat.

      • Kichot
        09:22 05.02.2020

        Jasně obviňovat bez důkazů, pomlouvat to je ta konstruktivní kritika. Když to není Puma nebo Boxer v 1000 ks tak to není dost echt. Jo my Češi jsme ve všem mistři světa, hlavně ...Zobrazit celý příspěvek

        Jasně obviňovat bez důkazů, pomlouvat to je ta konstruktivní kritika. Když to není Puma nebo Boxer v 1000 ks tak to není dost echt. Jo my Češi jsme ve všem mistři světa, hlavně teda v kritizování a pití piva, otázka jestli to spolu nesouvisí...Skrýt celý příspěvek

        • Rase
          19:19 05.02.2020

          Tak něco jiného je vyrábět techniku novou, podle vlastního návrhu, a jen upravovat tu stávající. Mě zkrátka ty facelifty nijak neoslňují a očividně ani MO. jednou se snad CSG ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak něco jiného je vyrábět techniku novou, podle vlastního návrhu, a jen upravovat tu stávající. Mě zkrátka ty facelifty nijak neoslňují a očividně ani MO. jednou se snad CSG rozhoupe k více vlastním věcem, které mají tak nějak větší potenciál.Skrýt celý příspěvek

          • Rase
            19:25 05.02.2020

            Ještě zmíním, že jako ideální vzor do budoucna vidím přístup "Titus", kdy se CSG v podstatě spojilo se zavedenou firmou (Nexter) a vytvořilo velice zajímavé vozidlo s poměrně ...Zobrazit celý příspěvek

            Ještě zmíním, že jako ideální vzor do budoucna vidím přístup "Titus", kdy se CSG v podstatě spojilo se zavedenou firmou (Nexter) a vytvořilo velice zajímavé vozidlo s poměrně slušným potenciálem. Snažit se všude hledat vlastní cestu (viz Vega) očividně nikam nevede.Skrýt celý příspěvek

      • stirling
        16:14 05.02.2020

        Rase: nikdo se nechce plácat po zádech, ale reálně se jim povedlo vytvořit závod, který dokáže vyrobit kolové OT/BVP a opravdu je prodává nejen doma. I když je to licence tak to ...Zobrazit celý příspěvek

        Rase: nikdo se nechce plácat po zádech, ale reálně se jim povedlo vytvořit závod, který dokáže vyrobit kolové OT/BVP a opravdu je prodává nejen doma. I když je to licence tak to vůbec není sranda a mě to přijde fajn úspěch. To, že zatím dělají jen pandura v licenci znamená, že se to takto naučí a pak budou pokračovat s vlastní výrobou viz patriot nebo domácí odolná kabina pro tatry 815-7. Nový "titus" už třeba vznikne jen v režii TDV atd.
        Někdy mě přijde, že si lidé myslí, že tohle se stane raz dva, že stačí najmout pár svářečů a jde se na věc. Na mě prostě pokrok u CSG dělá dojem systematického posouvání dále ohledně schopností a to má u nás málokdo a proto držím palce.Skrýt celý příspěvek

        • Danik
          18:54 05.02.2020

          Naprostý souhlas. Stejně tak CZUB, cz 805 byl lehce řečeno nepříliš povedený projekt (přesto s exportním úspěchem u několika ozbrojených složek a získanou oblibou v USA), avšak ...Zobrazit celý příspěvek

          Naprostý souhlas. Stejně tak CZUB, cz 805 byl lehce řečeno nepříliš povedený projekt (přesto s exportním úspěchem u několika ozbrojených složek a získanou oblibou v USA), avšak díky zkušenostem získaných na této zbrani jsme se dočkali pušky vysoké kvality, která navazuje na exportní úspěch svého předchůdce a má velmi dobrou pověst (společně s bren 2 br, škorpion evo 3, p-10). Budou to právě tyto malé postupné krůčky, které náš zbrojní průmysl dostanou dále.Skrýt celý příspěvek

        • Rase
          19:16 05.02.2020

          Souhlasím a budu moc rád, pokud jednou bude u CSG vznikat i fungl nová technika na úrovni. Osobně jsem tak nějak doufal, že CSG pořídí od Zetoru projekt pásového BVP Wolfdog a ...Zobrazit celý příspěvek

          Souhlasím a budu moc rád, pokud jednou bude u CSG vznikat i fungl nová technika na úrovni. Osobně jsem tak nějak doufal, že CSG pořídí od Zetoru projekt pásového BVP Wolfdog a dotáhne ho alespoň do prototypu. Potenciál na to měli, ale asi to neviděli jako smysluplnou investici. Potenciál ty naše tuzemské firmy rozhodně mají, ale nikdo nejde do rizika, což je asi pochopitelné.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            20:59 05.02.2020

            Rase To "jití do rizika" si v poslední době dovolil v Evropě je Rheinmetall v podobě tebou tolik neoblíbeného Lynxu. Tedy co se drahých a velkých zbraňových systémů týče. Ostatní, ...Zobrazit celý příspěvek

            Rase
            To "jití do rizika" si v poslední době dovolil v Evropě je Rheinmetall v podobě tebou tolik neoblíbeného Lynxu. Tedy co se drahých a velkých zbraňových systémů týče.
            Ostatní, byť dnes třeba již nabízejí modernizovanou verzi, vždy ten základní model vyvíjeli na základě státní objednávky. Krásným příkladem jsou oba zbývající uchazeči o nové BVP pro AČR.
            Dovolit si vývoj nového modelu bez jistoty státní zakázky si může dovolit max. CZ UB (zase tolik ten vývoj nestojí), ale nikoliv výrobce BVP, tanků, děl či letadel.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    07:53 04.02.2020

    Zajímavý úspěch v "čínském rajonu". Např. Thajsko kupuje čínské VN1 8x8. U poněkud postaršího Panduru asi musela zaujmout cena nebo animozita k čínské rozpínavosti. Na té fotce ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajímavý úspěch v "čínském rajonu". Např. Thajsko kupuje čínské VN1 8x8. U poněkud postaršího Panduru asi musela zaujmout cena nebo animozita k čínské rozpínavosti. Na té fotce vypadá indonézský Pandur hodně retro.Skrýt celý příspěvek

    • Rase
      10:51 04.02.2020

      Pokud zůstane pouze u dvacítky Pandurů, tak bych v tom viděl akorát tak dobré schopnosti podmazávačů. Počet je to nevalný, spíš jako nejaká ověřovací várka. Indonésie provozuje ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud zůstane pouze u dvacítky Pandurů, tak bych v tom viděl akorát tak dobré schopnosti podmazávačů. Počet je to nevalný, spíš jako nejaká ověřovací várka. Indonésie provozuje hromadu všeho možného tak tohle akorát doplní sbírku.Skrýt celý příspěvek

  • apache
    17:10 03.02.2020

    Škoda, že o (znovu)zavedení RM-70 neuvažuje naše armáda. Na světě není moc zbraní, které by měly při tak nízké ceně takový brutální ničivý účinek. V kombinaci s kvalitním SŘP by z ...Zobrazit celý příspěvek

    Škoda, že o (znovu)zavedení RM-70 neuvažuje naše armáda. Na světě není moc zbraní, které by měly při tak nízké ceně takový brutální ničivý účinek. V kombinaci s kvalitním SŘP by z toho byl hodnotný systém.Skrýt celý příspěvek

    • Rase
      18:12 03.02.2020

      Tak Strnadovci v říjnu 2017 odkoupili srbského výrobce raketometů IMK 14. Oktobar, tak třeba vymyslí něco nového v tomto směru. Osobně o tom dost pochybuju, ale uvidíme snad brzy.

      Tak Strnadovci v říjnu 2017 odkoupili srbského výrobce raketometů IMK 14. Oktobar, tak třeba vymyslí něco nového v tomto směru. Osobně o tom dost pochybuju, ale uvidíme snad brzy.

    • technik
      18:49 03.02.2020

      Přitom taková jednoduchá naprosto bezúdržbová blbost. Minimální poruchovost, okamžitá připravenost ke střelbě a jak píšeš účinnost s možností variace střel s desítkami různých ...Zobrazit celý příspěvek

      Přitom taková jednoduchá naprosto bezúdržbová blbost. Minimální poruchovost, okamžitá připravenost ke střelbě a jak píšeš účinnost s možností variace střel s desítkami různých hlavic.Skrýt celý příspěvek

    • alexa123
      20:41 03.02.2020

      Sorry ale ktora moderna armada dnes pouziva kaliber cca 120mm. Nespominam si ani na jednu. Dnes vsetky raketomaty maju dostrel niekolko desiatok kilometrov s ovela nicivejsim ...Zobrazit celý příspěvek

      Sorry ale ktora moderna armada dnes pouziva kaliber cca 120mm. Nespominam si ani na jednu. Dnes vsetky raketomaty maju dostrel niekolko desiatok kilometrov s ovela nicivejsim ucinkom ako RM70.Skrýt celý příspěvek

      • technik
        20:54 03.02.2020

        tak jestli si dobře pamatuji GRAD doflusl 20 km a to je několik desítek km. Popravdě nejde tady ani o typ a ráži, ale o systém jako takový. Místo odpalováku 122 dát 227 MLRS není ...Zobrazit celý příspěvek

        tak jestli si dobře pamatuji GRAD doflusl 20 km a to je několik desítek km. Popravdě nejde tady ani o typ a ráži, ale o systém jako takový. Místo odpalováku 122 dát 227 MLRS není žádný problém, je to jen kus "blbé" trubky.Skrýt celý příspěvek

        • Sergej7490
          21:46 03.02.2020

          MSM (SK dcera CSG) ma v ponuke novovyvinutu verziu so 40km dostrelom.

          MSM (SK dcera CSG) ma v ponuke novovyvinutu verziu so 40km dostrelom.

      • apache
        23:00 03.02.2020

        Třeba Poláci mají WR-40 Langusta, což je polský ekvivalent Vampiru, používají i nové rakety Feniks-Z s 40 km dostřelem. Jasně že existují mnohem výkonnější a také přesnější západní ...Zobrazit celý příspěvek

        Třeba Poláci mají WR-40 Langusta, což je polský ekvivalent Vampiru, používají i nové rakety Feniks-Z s 40 km dostřelem. Jasně že existují mnohem výkonnější a také přesnější západní systémy, jenže všechny jsou v úplně jiné cenové hladině.Skrýt celý příspěvek

  • otecko
    16:18 03.02.2020

    dotaz: dlouho jsem už nečetl co se děje ve výběru BVP pro AČR, nevíte aktuálně jak je na tom výběrové řízení. Mám takové mrazení, že to míří do ztracena.

    dotaz: dlouho jsem už nečetl co se děje ve výběru BVP pro AČR, nevíte aktuálně jak je na tom výběrové řízení. Mám takové mrazení, že to míří do ztracena.

    • Scotty
      17:00 03.02.2020

      Tenhle měsíc má MO oslovit zůčastněné firmy aby podaly finální nabídky.
      https://ct24.ceskatelevize.cz/...

      Tenhle měsíc má MO oslovit zůčastněné firmy aby podaly finální nabídky.
      https://ct24.ceskatelevize.cz/...

    • Knaak
      17:01 03.02.2020

      Taky by mě to zajímalo, dnes jsem narazil na tento článek. Je to sice jen analýza, ale velice smutné ...Zobrazit celý příspěvek

      Taky by mě to zajímalo, dnes jsem narazil na tento článek. Je to sice jen analýza, ale velice smutné čtení.

      https://www.info.cz/cesko/rozp... Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        23:54 03.02.2020

        No máme se zřejmě na co těšit. Je pro mě novinkou ten polský zákon, který deklaruje 2% HDP na obranu. Každopádně člověk si říká co všechno by se mohlo udělat za těch 400 miliard... Zobrazit celý příspěvek

        No máme se zřejmě na co těšit. Je pro mě novinkou ten polský zákon, který deklaruje 2% HDP na obranu. Každopádně člověk si říká co všechno by se mohlo udělat za těch 400 miliard...Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          08:22 04.02.2020

          Z těch 400mld. by šlo na investice 20%, ostatní je režie (mzdy, munice, služby, nájmy, servis, spotřební materiál atp.). I tak by se za těch 80mld. dala vyzbrojit mechanizovaná ...Zobrazit celý příspěvek

          Z těch 400mld. by šlo na investice 20%, ostatní je režie (mzdy, munice, služby, nájmy, servis, spotřební materiál atp.). I tak by se za těch 80mld. dala vyzbrojit mechanizovaná brigáda.Skrýt celý příspěvek

    • Rase
      17:21 03.02.2020

      Ministerstvo obrany chce tento měsíc vyzvat zúčastněné firmy k podání finální nabídky. nabídky budou následně vyhodnoceny a opět mají být přivezeny funkční vzorky vozidel. Patrně ...Zobrazit celý příspěvek

      Ministerstvo obrany chce tento měsíc vyzvat zúčastněné firmy k podání finální nabídky. nabídky budou následně vyhodnoceny a opět mají být přivezeny funkční vzorky vozidel. Patrně bude rozhodovat cena a smlouva má být podepsána do konce roku 2020. Pokud se nic nezměnilo, tak na rok 2022 se plánuje převzetí prvních pěti vozidel, budou dodány přímo od výrobce. Osobně jsem docela zvědavý, zda půjde jen o bojová vozidla, nebo jedno s věží + čtyři různé speciály (vozidlo dělostřeleckého pozorovatele, ženijní vozidlo, vyprošťovací vozidlo a zdravotnické vozidlo). Zajímavé bude i to, jak dopadne oněch 29 servisních kolových vozidel ve třech provedení, které jsou součástí objednávky. Zde jsem zvědavý zda Rheinmetall nabídne svůj MAN nebo ohne hřbet a pořídí Tatrovky.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        17:39 03.02.2020

        Předpokládám že to budou Tatrovky. Je to celkem snadný způsob jak zvýšit procenta zapojení českého průmyslu.

        Předpokládám že to budou Tatrovky. Je to celkem snadný způsob jak zvýšit procenta zapojení českého průmyslu.

        • Rase
          17:59 03.02.2020

          Když si vzpomenu, jak se vlekl nákup nákupu vyprošťovacích Teter pro Pandury, tak bych se ani nedivil, kdyby se tahle zakázka šprajcla zase na dodavateli kolových speciálů k ...Zobrazit celý příspěvek

          Když si vzpomenu, jak se vlekl nákup nákupu vyprošťovacích Teter pro Pandury, tak bych se ani nedivil, kdyby se tahle zakázka šprajcla zase na dodavateli kolových speciálů k pásákům. Celkově mi přijde zbytečné, aby byly poptávány spolu s pásáky.Skrýt celý příspěvek

          • tomas.kotnour
            18:11 03.02.2020

            K projektu T-72 M4CZ se dílenská vozidla koupila rovnou. K projektu přezbrojení KOT 8x8 se nekoupila, takže dílenská vozidla přišla až po 5 letech od ukončení první fáze ...Zobrazit celý příspěvek

            K projektu T-72 M4CZ se dílenská vozidla koupila rovnou.
            K projektu přezbrojení KOT 8x8 se nekoupila, takže dílenská vozidla přišla až po 5 letech od ukončení první fáze přezbrojení.
            Z toho mi vychází, že jestli ta vozidla chce AČR mít, měla by je koupit v jednom balíku.Skrýt celý příspěvek

          • technik
            18:38 03.02.2020

            A ses si jist že těch 29 vozidel bude určeno pro bvp? Osobně se domnívám že to budou vozidla spíše jako náhrada t815 PDZ-2T ( pro bvp-2) t815 PDZ-2A ( T148 a velmi omezeně T815) ...Zobrazit celý příspěvek

            A ses si jist že těch 29 vozidel bude určeno pro bvp? Osobně se domnívám že to budou vozidla spíše jako náhrada t815 PDZ-2T ( pro bvp-2) t815 PDZ-2A ( T148 a velmi omezeně T815) třetí typ může být T815 PDOA nebo PDES. Dílenský vozidla na nová BVP musí stoprocentně přijít až po dodání nových BVP. Nejlépe tyto vozidla dodávat až po roce užívání nových BVP protože provoz a údržba ukáže jaké pripravky do dílenských vozidel vložit.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            20:39 03.02.2020

            Na stránkách armády se o dílenských vozidlech píše tohle: /Pro tak velký počet pásových bojových vozidel je nezbytné zajistit dostatečnou údržbu. Dílenská vozidla na platformě 8x8 ...Zobrazit celý příspěvek

            Na stránkách armády se o dílenských vozidlech píše tohle:
            /Pro tak velký počet pásových bojových vozidel je nezbytné zajistit dostatečnou údržbu. Dílenská vozidla na platformě 8x8 jsou určena k jednotkám v akci i do týlu. Pro bojové jednotky plánujeme 21 dílen, pro jednotky bojové podpory jednu, pro jednotky bojového zabezpečení šest a jednu na výcvik. Pojízdné dílny jsou součástí celé dodávky pásových bojových vozidel pěchoty, aby byl logisticky zabezpečen celý životní cyklus vozidla./Skrýt celý příspěvek

          • technik
            21:07 03.02.2020

            to co píšeš mi absolutně nedává smysl. Mechanizovaný prapor jestli se nepletu má jedno družstvo oprav BVP a družstvo oprav kolové techniky. Každý družstvo po 1 ks PDZ. Proto ...Zobrazit celý příspěvek

            to co píšeš mi absolutně nedává smysl. Mechanizovaný prapor jestli se nepletu má jedno družstvo oprav BVP a družstvo oprav kolové techniky. Každý družstvo po 1 ks PDZ.
            Proto nechápu jejich tvrzení 21 vozidel pro bojové jednotky, to jako mechanizovaná rota bude mít vlastní družstvo oprav????
            Osobně se domnívám že je to myšleno tak že 21 ks vozidel bude rozděleno mezi bojové útvary 4 BRN a 7 MB. 1 ks vozidla pro podporu 601 v Olomouci a 6 ks vozidel do Klatov a jeden do Vyškova. Tohle by dávalo smysl, ale rozhodně ne 21 vozidel jen pro prapory s novými BVP.
            Dle mě se bude se jednat o dílny na opravu vševojskových typů techniky. 7 mb dostane pak dodatečně dílny určené především na nový typ BVP.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            21:38 03.02.2020

            technik To se mi nějak nezdá. Dodavatelem těch vozidel bude de facto firma která vyhraje VŘ na nové BVP. Nedává smysl aby to bylo nějaké univerzální provedení pro celou AČR. To by ...Zobrazit celý příspěvek

            technik
            To se mi nějak nezdá. Dodavatelem těch vozidel bude de facto firma která vyhraje VŘ na nové BVP. Nedává smysl aby to bylo nějaké univerzální provedení pro celou AČR. To by mohli řešit v samostatném VŘ.Skrýt celý příspěvek

          • Migi
            21:46 03.02.2020

            Klic k rozdeleni podle popisu bude jiny - zacnu od konce: Bojove zabezpečení - to je logistika, takze Klatovy? - 6 ks Bojova podpora - vzhledem k tomu ze v zakazce maji byt FO BVP, ...Zobrazit celý příspěvek

            Klic k rozdeleni podle popisu bude jiny - zacnu od konce:
            Bojove zabezpečení - to je logistika, takze Klatovy? - 6 ks
            Bojova podpora - vzhledem k tomu ze v zakazce maji byt FO BVP, tak to jsou jasny Jince - 1 ks
            Vycvik - Vyskov - 1 ks
            A zbyva 21 ks k bojovym jednotkam - rozdelit mezi 3, respektive mozna 4 prapory. Asi dojde k navýšení minimalne vozidel u COTky.Skrýt celý příspěvek

          • tomas.kotnour
            21:57 03.02.2020

            Dle verzí by ty počty měly být následující
            Komplexní dílenské vozidlo – 13x
            Vozidlo oprav pásových podvozků – 8x
            Vozidlo oprav výzbroje a speciálního vybavení – 8x

            Dle verzí by ty počty měly být následující
            Komplexní dílenské vozidlo – 13x
            Vozidlo oprav pásových podvozků – 8x
            Vozidlo oprav výzbroje a speciálního vybavení – 8x

          • Scotty
            22:20 03.02.2020

            Bude to mezi čtyři prapory, 74 je už oficiálně mechanizovaný. Zatím tady jen dle názvu.

            Bude to mezi čtyři prapory, 74 je už oficiálně mechanizovaný. Zatím tady jen dle názvu.

          • technik
            22:43 03.02.2020

            no tak tohle už smysl dává. Takhle by to mohlo být.

            no tak tohle už smysl dává. Takhle by to mohlo být.

        • technik
          18:46 03.02.2020

          Ať to Tatry jsou ale ať už někdo přemýšlí hlavou a nejsou to zase 30 ti tunový hovada se kterými nikam nevjedeš a v sebemenším terénu zapadneš. Taktéž by se hodilo kdyby při ...Zobrazit celý příspěvek

          Ať to Tatry jsou ale ať už někdo přemýšlí hlavou a nejsou to zase 30 ti tunový hovada se kterými nikam nevjedeš a v sebemenším terénu zapadneš. Taktéž by se hodilo kdyby při projektování nástavby více mysleli na komfort mechaniku jako to bylo u starých PDZ. Pokud to bude opět T815-7 8x8 se 30 tunami tak prosím o montáž ISX 600 a ALLISON převodovky jinak to bude marnost jako stávající verze.Skrýt celý příspěvek

      • tomas.kotnour
        18:02 03.02.2020

        Vzhledem ke kapacitám našeho obranného průmyslu jsou pomalu všechny společnosti všude.
        https://1url.cz/@TEAMLYNX...

        Vzhledem ke kapacitám našeho obranného průmyslu jsou pomalu všechny společnosti všude.
        https://1url.cz/@TEAMLYNX...

Načítám diskuzi...