Primoco UAV SE a UMS Skeldar se spojily s cílem poskytnout zákazníkům maximální možnosti systémů RPAS

Primoco UAV SE a UMS Skeldar se spojily s cílem poskytnout zákazníkům maximální možnosti systémů RPAS
Tým Primoco a UMS Skeldar / Foto: Primoco UAV SE (Zvětšit)

Česká společnost Primoco UAV SE a švýcarsko-švédská společnost UMS Skeldar se v rámci dohody o spolupráci rozhodly, že vybraným zákazníkům budou poskytovat kombinaci bezpilotních letounů Primoco One 150 s pevným křídlem a letounů UMS Skeldar V-150 s rotačním křídlem. Tato dohoda, která umožňuje organizacím všestranně využívat obě platformy v rámci svých misí, je významným krokem vpřed, pokud jde o způsob, jakým lze bezpilotní letouny využít k vytvoření jednoho řešení.

Obě platformy, které spadají do stejné kategorie podle předpisového rámce EASA, sdílejí stejný komunikační datový systém, který umožňuje současný provoz obou letadel z jedné pozemní řídicí stanice. Kromě toho mají One 150 a V-150 také řadu společných možností užitečného zatížení a další synergie v oblasti logistiky a zpracování dat. Vzhledem k tomu, že obě společnosti již dříve získaly provozní povolení podle nových předpisů EASA pro bezpilotní letouny, je společné řešení také plně v souladu s nejnovějšími leteckými předpisy týkajícími se provozu dálkově řízených systémů letadel RPAS (Remotely Piloted Aircraft Systems).

Letouny One 150 a V-150 byly předvedeny vybraným zákazníkům na letišti společnosti Primoco UAV SE v Písku v České republice ve dnech 15. a 16. listopadu 2021.


Primoco UAV SE a UMS Skeldar nabízejí společné řešení operací RPAS

Ladislav Semetkovský, generální ředitel a zakladatel společnosti Primoco UAV SE, spolupráci komentoval takto: „Jsme velmi rádi, že jsme našli partnera ve společnosti UMS Skeldar. Její přístup k bezpilotnímu letectví a její týmový duch se plně shoduje s naším. Společně řešíme dilema mnoha současných provozovatelů RPAS, kteří stále váhají mezi výběrem platformy s pevnými nebo rotačními křídly. S naším One 150 a V-150 společnosti Skeldar to však řešit nemusí a budou využívat obou. Konečně mohou mít bezpilotní systém schopný nasazení kdekoli, který kombinuje dlouhou vytrvalost One 150 se schopností vertikálního vzletu a přistání V-150. Zákazník si jednoduše vybere to, co nejlépe vyhovuje jeho poslání bez jakýchkoli kompromisů. Rádi jsme systém předvedli potenciálním zákazníkům a věříme, že takové řešení bude pro mnoho provozovatelů velmi zajímavé. Chtěl bych poděkovat společnosti UMS Skeldar za skvělou podporu.“  

Axel Cavalli-Bjorkman, generální ředitel společnosti UMS Skeldar, dodává: „Jsme rádi, že se můžeme podílet na této spolupráci se společností Primoco UAV SE. Poskytování našich letounů V-150 pro vertikální vzlet a přistání a Primoco One 150 jako jednoho řešení dává organizacím všestrannost, kterou potřebují k plnění svých často komplikovaných úkolů. Ve společnosti UMS Skeldar jsme hrdí na to, že jsme lídrem v oblasti inovací, pokud jde o pokrok v oblasti bezpilotních letounů s rotačními křídly. Naše platforma V-150 je toho nejlepším příkladem, protože je schopna provádět automatické lety na dálku, pojmout více užitečných nákladů a zajistit vysoký stupeň údržby a minimální časy na výměnu částí během provozu. Věříme, že spolu s pokročilým řešením letounů s pevným křídlem společnosti Primoco poskytne naše dohoda zákazníkům přesně to, co potřebují pro své mise s bezpilotními letouny."


UMS Skeldar V150; větší foto / Foto: Primoco UAV SE

Více informací o platformě One 150 společnosti Primoco 

Více informací o systému V-150 společnosti UMS Skeldar

O společnosti Primoco UAV SE

Česká společnost Primoco UAV vyvíjí a vyrábí civilní a vojenský bezpilotní letoun One 150. Jedná se o letadla schopná létat zcela samostatně podle naprogramovaných letových plánů, včetně plně automatického vzletu a přistání. Jednou z klíčových vlastností letounu je jeho výjimečná vytrvalost, neboť je schopen strávit ve vzduchu více než 15 hodin bez přestávky při cestovní rychlosti 100-150 km/h, což představuje dolet až 2000 km. S maximální vzletovou hmotností 150 kg a užitečným zatížením 30 kg lze model One 150 použít pro širokou škálu nasazení v civilních i vojenských operacích. Letouny společnosti se v současné době používají na třech kontinentech ke kontrolám produktovodů a distribučních sítí v energetice, k zajištění bezpečnosti hranic a pobřeží, k monitorování požárů nebo k pátracím a záchranným akcím. Primoco UAV SE je veřejně obchodovatelnou společností na trhu Burzy cenných papírů Praha.

O společnosti UMS Skeldar

UMS Skeldar, společný podnik Saab a UMS AERO Group, je předním evropským poskytovatelem dálkově řízených systémů (RPAS), včetně bezkonkurenčního rotačního letounu Skeldar V-200 přizpůsobeného požadavkům NATO a flexibilního a vysoce výkonného bezpilotního leteckého systému V-150. UMS Skeldar RPAS, který je vybaven širokou škálou senzorů, poskytuje řešení pro nejrůznější obranné, civilně bezpečnostní a námořní sektory po celém světě. Společnost sídlí nedaleko švýcarské Basileje, má dva výrobní závody ve Švýcarsku (Möhlin) a ve Švédsku (Linköping) a nabízí komplexní portfolio řešení pro bezpilotní letecké systémy (UAS). Společnost poskytuje komplexní řešení zákazníkům po celém světě, včetně vývoje, výroby, testování, školení, poradenství, údržby a řízených služeb.

Redakčně upraveno

Nahlásit chybu v článku


Související články

Primoco UAV – český bezpilotní letoun se světovými technologiemi

Primoco UAV, autor Bezpilotní letouny české společnosti Primoco UAV SE v poslední době vídáme na ...

BEML a PRIMOCO UAV uzavřeli dohodu o spolupráci pro bezpilotní technologie v Indii

Přední technologická indická společnost BEML a česká inovační společnost Primoco UAV se dohodly na ...

Společnosti Primoco UAV SE a Norwegian Special Mission zahájily testy kalibračního systému NAVAID pro bezpilotní letadla

Praha, 1. března 2021 – Český výrobce bezpilotních letadel Primoco UAV SE a Norwegian Special ...

Testování českého bezpilotního letounu Primoco UAV One 150 pro potřeby Armády ČR

Česká společnost Primoco UAV SE a Armáda České republiky úspěšně testovaly bezpilotní letoun ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!