VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Papa Golf
    11:53 10.05.2022
    • Roko
      13:12 10.05.2022

      poprosim kolegu nech to "kazia" :D

      poprosim kolegu nech to "kazia" :D

  • ruleta
    11:34 10.05.2022

    Podle Pentagonu: - je na Ukraine nasazeno 97 BTGs - Ruske letectvo provadi cca 200-300 bojovych letu denne (Russians sortie count over the last 24 hours came in just under ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle Pentagonu:

    - je na Ukraine nasazeno 97 BTGs

    - Ruske letectvo provadi cca 200-300 bojovych letu denne (Russians sortie count over the last 24 hours came in just under about 300, but again, it varies from day to day, and usually -- like, we've been talking about this -- anywhere from 200 to 300 on any given day, based on what they're trying to get done. )

    - 85 houfnic je uz na Ukrajine (So I can report that almost all the 90 howitzers are in Ukraine, more than 85 of them.)

    - Proskoleno cca 310 ukrajinskych vojaku na houfnice, 50 dalsich in progress (310 Ukrainian soldiers now have completed M777 training. There's another 50-plus that are currently going through yet another course.)

    - Zacina se skoleni na udrzbu houfnic, bude trvat 2 tydny (We've also started a two-week M777 maintainer course and we expect that the first class will begin training today -- that's the plan. )

    To jen tolik k tomu co tu nedavno kolovalo - "delostrelcem za 3 dny".

    - 15 ukrajinskych vojaku dokoncilo kurz obsluhy na radar Q-64

    - Kurz na M113 dokoncilo 60 vojaku, 45+ bude dokoncovat dnes (tj. vcera)

    https://www.defense.gov/News/T... Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      11:50 10.05.2022

      ni ve snu by mě nenapadlo, že udrží VVS tk vysoké operační tempo ….

      ni ve snu by mě nenapadlo, že udrží VVS tk vysoké operační tempo ….

      • mudry.udrzbar
        11:56 10.05.2022

        škoda, že nemáme bližsie info o tom ako operuju a ako funguje ukrajinska PVO

        škoda, že nemáme bližsie info o tom ako operuju a ako funguje ukrajinska PVO

        • flanker.jirka
          17:41 10.05.2022

          nemějte strach, určitě by se pochlubili každým sestřelem

          nemějte strach, určitě by se pochlubili každým sestřelem

      • halin
        12:34 10.05.2022

        No ono sa to zda byt vysoke cislo, ale povacsine je to len po frontu, ak vobec, potom to tocia, uz par krat boli spravy, ze to vysypali este na svojej strane frontu, casto si to ...Zobrazit celý příspěvek

        No ono sa to zda byt vysoke cislo, ale povacsine je to len po frontu, ak vobec, potom to tocia, uz par krat boli spravy, ze to vysypali este na svojej strane frontu, casto si to odnesie niake pole.Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          12:45 10.05.2022

          A tech zprav jakoze byly stovky, tisice? anebo 1,2? ja jen pro kontext, kdyz tocej 300 denne.

          A tech zprav jakoze byly stovky, tisice? anebo 1,2? ja jen pro kontext, kdyz tocej 300 denne.

          • night
            14:09 10.05.2022

            A aký je výsledok tých 200- 300 bojových letov denne? Je 76 deň invázie to by bolo 15 200 až 22 800 bojových letov celkovo. Čo dosiahli? Fronta stojí. Na oryxe je 1000 ...Zobrazit celý příspěvek

            A aký je výsledok tých 200- 300 bojových letov denne? Je 76 deň invázie to by bolo 15 200 až 22 800 bojových letov celkovo. Čo dosiahli? Fronta stojí. Na oryxe je 1000 stratených kusov ukrajinskej techniky - celkovo.

            Schválne by ma zaujímalo koľko ruských bojových letov je v priemere potrebných na zničenie jedného ukrajinského vozidla. Podľa toho sa dá celkom dobre odhanúť, kam to "sypú".Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            15:31 10.05.2022

            Sypou to na obytné čtvrti, převážně

            Sypou to na obytné čtvrti, převážně

          • Husajn CZ
            19:22 10.05.2022

            Kinžály do shopping mallů v Oděse. No to by šlo..

            Kinžály do shopping mallů v Oděse. No to by šlo..

      • Marw
        14:21 10.05.2022

        Vie niekto zosumarizovat kolko techniky asi nasadzuju? Dost by ma zaujimalo ako intenzivne "olietavaju" techniku.

        Vie niekto zosumarizovat kolko techniky asi nasadzuju? Dost by ma zaujimalo ako intenzivne "olietavaju" techniku.

      • flanker.jirka
        17:41 10.05.2022

        To se pak není čemu divit, že neměli éra na přehlídce. Přitom co mají za ztráty, k tomu určitě hodně letadel poškozených nebo zralých na servis.

        To se pak není čemu divit, že neměli éra na přehlídce. Přitom co mají za ztráty, k tomu určitě hodně letadel poškozených nebo zralých na servis.

  • jj284b
    11:31 10.05.2022

    https://twitter.com/SputnikATO...

    jednu sekundu strielas z RPG, a v druhu lezis na zemi so srapnelmi v tele...

    https://twitter.com/SputnikATO...

    jednu sekundu strielas z RPG, a v druhu lezis na zemi so srapnelmi v tele...

  • McCoolie16
    11:25 10.05.2022
    • Talvi
      11:54 10.05.2022

      Tohle je tak na hlavu- lidi jako Foltýn jsou vidět minimálně, žvanil Šándor dává moudra každý den.

      Tohle je tak na hlavu- lidi jako Foltýn jsou vidět minimálně, žvanil Šándor dává moudra každý den.

    • sgaba
      13:01 10.05.2022

      Hodně dobře.

      Hodně dobře.

  • jj284b
    11:18 10.05.2022

    https://twitter.com/shaunwalke...

    tato vojna nam dala novy vojensky termin - Blyatskrieg!

    https://twitter.com/shaunwalke...

    tato vojna nam dala novy vojensky termin - Blyatskrieg!

    • ruleta
      11:22 10.05.2022

      To je dobry! :D

      To je dobry! :D

      • yndulon
        11:51 10.05.2022

        Pardon

        Pardon

  • Studebaker
    11:06 10.05.2022

    https://imgur.com/a/YXNj5oY...

    Rusaci maju tak radi tych americanov ze furt davaju ich zabery z WW2 jako svoje

    https://imgur.com/a/YXNj5oY...

    Rusaci maju tak radi tych americanov ze furt davaju ich zabery z WW2 jako svoje

    • Lars
      11:10 10.05.2022

      A že prý v rusku americké zásluhy ve WWII nikdo neoceňuje!

      A že prý v rusku americké zásluhy ve WWII nikdo neoceňuje!

  • Praclik
    11:04 10.05.2022

    Rozhovor s Arestovyčom na DennikuN: Žiadne slová o veľkom víťazstve, Putinov prejav ku Dňu víťazstva 9. mája bol dosť nudný. Ako na vás zapôsobil? Povedal jednu zaujímavú vec ...Zobrazit celý příspěvek

    Rozhovor s Arestovyčom na DennikuN:

    Žiadne slová o veľkom víťazstve, Putinov prejav ku Dňu víťazstva 9. mája bol dosť nudný. Ako na vás zapôsobil?

    Povedal jednu zaujímavú vec – že musíme urobiť všetko preto, aby sa nezopakovali hrôzy globálnej vojny. To znamená, že všetky naše obavy z nukleárnej vojny či vojny s NATO sú len súčasťou ruskej propagandy. Putin tak akurát vie robiť veľké bubliny, ktorých sa Európa aj Spojené štáty boja. Ukrajina sa ich nebojí. Teraz tá bublina spľasla. Táto hlavná fráza, ktorú Putin povedal, naznačuje ich maximálnu stratégiu: udržať si Chersonskú oblasť, získať celú Luhanskú a Doneckú oblasť a vyhlásiť víťazstvo pred ruským publikom. Celé to predstavenie bolo preňho. Ani jedno slovo nebolo nasmerované pre zahraničnú verejnosť. Putin sa musí ospravedlniť za svoju stupídnu vojnu pred ruskými obyvateľmi. Takže sme videli úplné interné divadlo.

    Čo za dva a pol mesiaca dosiahol?

    Má nejaké úspechy v Luhanskej oblasti, pretože Severodoneck je takmer obkľúčený a prišli sme o Popasnu. Sú však stále ďaleko od úspechov v Doneckej oblasti a hotoví nie sú ani v Chersonskej oblasti. Na Donbase stále prebiehajú veľmi ťažké boje najmä pri spomínanom Severodonecku a potom pri Iziume, Sloviansku a Kramatorsku. Budú sa snažiť dostať ku Krivému Rohu. Všetko je však z ich pohľadu veľmi malý taktický úspech.

    Prišli sme z Charkivskej oblasti, kde sa vám podarilo získať niekoľko dedín späť. Bude už Charkiv mimo ohrozenia?

    Nie, pretože severná hranica Charkiva je len 27 kilometrov od Ruska. Môžu neustále útočiť na Charkiv raketami s dlhším doletom zo svojho územia. Lenže na bojisku je to bezpečnejšie, keď ich naše jednotky zatlačili späť. Nemôžu na nás útočiť delostrelectvom ako doteraz a hlavne, posledné štyri týždne sa Rusi nad nami boja lietať, pretože sme im zostrelili veľa lietadiel a vrtuľníkov.

    Mohli by ste podobne získať späť aj mestá ako Cherson a Mariupol?

    Nie, to nie je možné. Potrebovali by sme na to veľmi veľa ťažkých zbraní – pretože Rusi nás vytlačili odtiaľ práve svojou prevahou ťažkých zbraní. Na jeden náš kanón majú päť kanónov. Situácia je pomerne paradoxná, pretože Rusi majú veľa ťažkých zbraní a málo bojujúcej pechoty. My jej máme dosť, no máme málo ťažkých zbraní. Je to hlúpa situácia, pretože nás čaká veľa ťažkých bojov. My sa vieme brániť a oni budú podnikať útoky. Obe strany pritom strácajú svoje kapacity pri bojoch každým dňom.

    Ako sa to môže zmeniť?

    Zmena situácie môže nastať len dvomi spôsobmi – Rusi podniknú úspešnú mobilizáciu, ak k tomu dôjde. Lenže, zatiaľ to skrývajú a pracujú iba na čiastočnej mobilizácii. A tou druhou možnosťou je, že nám Západ dá veľa ťažkých zbraní, pripravili by sme útočné brigády a podnikli viac protiútokov.

    Čo čakáte v najbližšej fáze?

    Očakávam dve veľké tendencie – tou je ruská skrytá mobilizácia, pretože nemajú dosť jednotiek. My sa zase snažíme získať potrebný arzenál.

    Čo máte na svojom zozname želaní?

    Rakety aj delostrelectvo s dlhým doletom, tanky, drony, vojenské vozidlá. Ofenzíva je oveľa komplikovanejšia než obrana. Radi by sme si to vymenili s Rusmi a prešli do ofenzívy, lenže je to ťažké, pretože na nás útočia z lesov a odpaľujú na našich rakety. Ale určite sa o to budeme pokúšať. Čakáme na tie zbrane od Západu. Z amerických otvorených zdrojov sa už vie, že niektoré húfnice M777 už prišli a trafili tucty cieľov. Mohlo by to zmeniť situáciu na fronte.

    Rusko do 9. mája nedokázalo získať celý Donbas. V čom je najväčší problém ruskej armády?

    Ruská armáda je ako sovietska armáda: ako má svoje silné, tak má aj slabé stránky. Moskve nezáleží na tom, aby rozvíjala svoju silnú stránku a potláčala slabiny. Funguje vo veľmi zlom centralizovanom riadenom systéme. Podriadené jednotky nemôžu improvizovať, vojaci stredných hodností sa nemôžu zapájať do rozhodovania. A k tomu pridajme veľmi, veľmi zlú logistiku. Rusko je autokratická krajina, ktorá sa nevie dopracovať k solídnym vojenským riešeniam na bojovom poli. Vedia robiť len to, čo povie Kremeľ. Napríklad tá operácia z Iziumu na Kramatorsk je absolútne stupídna z vojenského pohľadu.

    Prečo?

    Nemali na to dostatok síl. Podľa plánov mali podniknúť takú úroveň operácií, ktorá zodpovedala 20 dňom logistiky a posunu o dvesto kilometrov, ak by boli úspešní. Už majú vyše dva mesiace operácií za sebou a pohli sa tak 25 kilometrov. Desaťkrát menej – totálne hlúpe. Ruskí dôstojníci aj generáli vedia, ako to je, ale boja sa to povedať Putinovi. Politické ciele dominujú nad vojenskými, to je veľký problém pre Rusov. Ale snažia sa poučiť, už sú na tom lepšie než v prvej fáze tejto vojny.

    A v čom je ich silná stránka?

    Prevaha útočných síl, letectva, rakiet s dlhým doletom. Majú tri- až päť-krát väčšiu prevahu.

    Nebojíte sa, že nakoniec prídete o celý Donbas?

    Nie, pretože majú veľmi veľké straty. Platia životmi mnohonásobne viac ako my. Útočiť je ťažšie ako sa brániť. Je to ruský typ vedenia vojny, keď im nezáleží na stratách, iba sa snažia zbesilo útočiť. Problém tejto vojny však pre Moskvu je, že tie straty sú obrovské. Prichádzajú o svoje schopnosti bojovať.

    Na Ukrajine je množstvo tiel mŕtvych ruských vojakov. Čo si myslíte o tom, že Rusko nerobí nič preto, aby ich získalo?

    Je to ruský štýl, videli sme to od začiatku vojny. Už po prvých piatich dňoch mali tritisíc mŕtvych vojakov. Na prvých rokovaniach v Bielorusku sme im hovorili, aby si ich zobrali, je to pre vaše mamy a rodiny. Lenže oni povedali, že nemajú žiadne straty na Ukrajine.

    Nie ste sklamaní, že tak málo Rusov protestuje proti vojne?

    Nie. Putin zabil všetku ľudskosť vo svojich ľuďoch. Už pri prvej čečenskej vojne tam prišlo veľa matiek, ktoré sa snažili nájsť svojich synov. To sa však teraz nedeje – Putin im nedal povolenie. Teraz máme v nemocniciach tisíce ich tiel, ktoré si ruská vláda nechce prevziať a odovzdať rodinám.

    Na druhej strane, čo je slabá stránka ukrajinskej armády?

    Máme veľa problémov, samozrejme, a aj budeme mať. Napríklad naším čerstvým škandálom je využívanie teritoriálnej obrany na fronte bez toho, aby na to bola pripravená. Máme nejaké úspechy na strednej úrovni velenia, ktoré však začali ísť zlým smerom. Velenie armády s prezidentom snaží pochopiť, čo sa deje, a zastaviť to. Ďalším príkladom je naša prebiehajúca mobilizácia, pretože niektorí dôstojníci, ktorí majú vojenské skúsenosti, sa nevedia dostať do armády, a niektorých vzali z ulice napriek zlému zdravotnému stavu a poslali ich na front. To je strašne hlúpe.

    Čo sa vám zatiaľ najviac podarilo?

    Stále žijeme (smiech), stále máme centralizované riadenie, zabránili sme koncu vlády a odbili sme Rusov v Kyjive, Černihive aj Sumách. Zastavili sme ich pri Chersonskej oblasti a Mikolajive. Uspeli sme v Charkive. Máme veľa úspechov a jeden z nich je ten, že stále používame naše letecké sily, pretože aj tí najlepší vojenskí experti predpokladali, že prežijú len tri hodiny, ale je už 75 dní bojov a my stále podnikáme letecké útoky.

    Koľko máte lietadiel?

    To je vojenská informácia, nemôžem vám to povedať.

    Zničili ste krížnik Moskva, teraz sa hovorilo o ďalšej lodi Makarov. Viete potvrdiť, že ste ju zničili?

    Nie, je to fáma a nedorozumenie. Zasiahli sme menšie lode, o ktorých sa myslelo, že je to Makarov.

    Viete potvrdiť zničenie ruskej vojenskej techniky na Zmijom ostrove?

    Áno, zničili sme tri malé lode, obranný systém Tor, zabili desiatky vojakov a raketový systém Strela-10.

    Predpovedali ste túto vojnu pred tromi rokmi. Jedna stará pani sa nás medzi zbombardovanými panelákmi na sídlisku Saltivka v Charkive spýtala, kedy sa skončí vojna. Kedy sa skončí?

    Nikto to nevie povedať. Môže to byť zajtra, o mesiace alebo aj roky.

    Na čo ste mysleli, keď sa rozbehla vojna 24. februára, verili ste, že budete bojovať tak dlho?

    Myslel som, že by to mohol byť tak mesiac. V Rusku vyhrala strana vojny, ktorá nás chce dostať preč z Chersonskej, Luhanskej aj Doneckej oblasti. Rozprávame sa ešte minimálne o troch mesiacoch vojny od tohto momentu. Možno ešte viac, pretože sa dostaneme do pozičnej vojny, keď sa raz zastaví jedna strana a potom druhá. A každá môže prejsť do protiútokov. Do toho ešte pridajme útoky špeciálnych jednotiek, aké sme videli predchádzajúcich sedem rokov.

    Čo môže zastaviť Putina?

    Jedine vojenská porážka ruských jednotiek tu na Ukrajine. Pretože v autokratických režimoch sa končí pri vojenských prehrách.

    Čo je najväčšie riziko pre Ukrajinu?

    Použitie jadrovej zbrane, avšak myslím si, že to nie je realistický scenár. Najdôležitejším cieľom Putina, ako tvrdí, je vraj zabránenie globálnej vojny. A teda nepoužije nukleárne zbrane. Neurobia nič. Znamenalo by to pre nich len viac sankcií a viac zbraní pre Ukrajinu. Budeme bojovať s ešte väčším nasadením, ak by použili taktickú jadrovú zbraň. No Západ musí reagovať.

    Jednoznačne vyhrávate informačnú vojnu, nehrozí však, že aj práve preto sa Západ začne o Ukrajinu starať menej?

    Západ veľmi dobre vie, čo sa tu deje, a rozumie tomu. Všetko sa zmenilo po Buči, Mariupole a Irpini. A nové Buče sa ešte objavia, nové masové hroby, masové zabíjanie a znásilňovanie. Videli sme na summite G7, že chcú, aby Putin za svoju vojnu a snahu zmeniť globálny bezpečnostný systém zaplatil vysokú cenu.

    Aj slovenskí forenzní experti sa podieľali na dokumentovaní zločinov, napríklad aj prípadov znásilňovania. Prečo je tých prípadov tak veľa, čo to hovorí o ruskej armáde?

    Nie je to o sexe, ale o dominancii. Rusko je polozločinecký národ, ktorý prichádza z malých depresívnych ruských regiónov. Z takých častí Ruskej federácie pochádza typický ruský vojak. Veľmi depresívnych malých miest a dedín. Vôbec nevedia, čo je to civilizácia, a snažia sa nám za ňu teraz pomstiť, pretože Buča, Hostomeľ a Irpiň sú veľmi európske mestá a jednoducho im ide len o pomstu za to, že to nemajú. Je to polokriminálna kultúra, ktorú v Rusku vybudoval Putin.

    Po Buči sa už Západ trochu spamätal?

    Bol to obrovský skok. Vidíte to na Nemecku, odmietli akúkoľvek vojenskú pomoc pre Ukrajinu a po Buči niektorí predstavitelia schvaľujú aj ťažké zbrane.

    Stačí to? Stále kupujú ruský plyn…

    Je to veľmi ťažké, pretože technicky na to nie sú pripravení. Potrebujú na to pol roka. Veríme, že sa to pohne dobrým smerom, hoci to zoberie nejaký čas.

    Ako pristupovať k tým, čo aj po Buči veria skôr ruskej propagande?

    Jedine hovoriť pravdu a hľadať dôkazy o vojenských zločinoch. Odmietli sme s prezidentom používať informácie ako zbraň od prvého dňa vojny. Rusko a Čína považujú klamstvo za súčasť informačnej vojny, my hovoríme len pravdu. Samozrejme, nie celú, nehovoríme o svojich stratách či bojových plánoch, ale hovoríme iba pravdu. A dáva to zmysel.

    Ako často ste so svojím prezidentom?

    Každý deň.

    V akej je nálade?

    Má veľa energie, ale je veľmi unavený ako každý z nás. Už vyše 75 dní spíme tak tri hodiny. Chodíme už ako námesační.

    Je možné, že sa diplomatické rokovania ešte vrátia?

    Je to stále na stole, ale hlavné rozhodnutie padne na bojisku.

    Čo by bolo pre vás kľúčové pri mierovej dohode?

    Aby sa Rusko stiahlo do stavu spred 24. februára a snaha nájsť politické a diplomatické riešenie pre Donbas a Krym.

    Mohlo by sa to ešte zvrhnúť do veľkej európskej vojny?

    Nie. Videli sme to pri Putinovej reči na Červenom námestí. Chce len bojovať za Cherson, Doneck a Luhansk.

    Odesu nie?

    To je vylúčené. Nedokázali dobyť ani Mikolajiv.

    Ste teda optimista…

    Absolútne. Tú vojnu vyhrávame. Zo strategického pohľadu sme ju už vyhrali, ešte potrebujeme vyhrať z operačného pohľadu. Zapamätajte si, čo povedali Rusi na začiatku, že budú v Ľvive do 72 hodín.

    https://dennikn.sk/2842241/zel... Skrýt celý příspěvek

    • peter111
      11:22 10.05.2022

      Dík.

      Dík.

    • razorback
      12:39 10.05.2022

      Mluvi teda dost otevrene, ale je to v zasade povzbuzujici cteni...mame strasne moc problemu, ale vyhravame. Snad se Zapad rozhoupe a zacne tam posilat skutecne to nejlepsi co mame. ...Zobrazit celý příspěvek

      Mluvi teda dost otevrene, ale je to v zasade povzbuzujici cteni...mame strasne moc problemu, ale vyhravame. Snad se Zapad rozhoupe a zacne tam posilat skutecne to nejlepsi co mame. Prece jenom rusove bojuji prevazne s technikou na urovni 80-90. let a my uz jsme uplne nekde jinde. Aspon ty 16tky, Patrioty a nejnovejsi ATACMS by to jeste chtelo a samzrejme co nejvic presne munice vsech druhu. Tezko rusa porazime na pocty techniky, ale tou kvalitou urcite ano.Skrýt celý příspěvek

      • Praclik
        13:58 10.05.2022

        Je to v zasade povzbudzujuce citanie, ale na druhu stranu vyhrane este nemaju a co je aktualne najhorsie, tak momentalne Ukrajina bohuzial nema kapacity na to, aby dokazala ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to v zasade povzbudzujuce citanie, ale na druhu stranu vyhrane este nemaju a co je aktualne najhorsie, tak momentalne Ukrajina bohuzial nema kapacity na to, aby dokazala rozbehnut nejaku vacsiu protiofenzivu a znovu ziskat mesta ako Cherson a Mariupol. Najsmutnejsie je pomyslenie na tych chudakov, co este ostali v Azovstale.Skrýt celý příspěvek

  • Studebaker
    11:04 10.05.2022

    pred chvilu mi nad hlavu preletela F18 alebo F16 s dvomi sprievodnymi co som neidentifikoval. Smerom na vychod leteli, asi jedni z tych co tu hlidaju vzdusny priestor mozno. Ale ...Zobrazit celý příspěvek

    pred chvilu mi nad hlavu preletela F18 alebo F16 s dvomi sprievodnymi co som neidentifikoval. Smerom na vychod leteli, asi jedni z tych co tu hlidaju vzdusny priestor mozno. Ale dost nizko isliSkrýt celý příspěvek

    • MaminCecok
      12:01 10.05.2022

      Na našom psovi som si všimol jednu zaujímavú vec. Nevadia mu ohňostroje, hlučné oslavy, prelety zdravotníckeho vrtuľníka, ani prelety Migov (kým ešte boli). Ale v posledných ...Zobrazit celý příspěvek

      Na našom psovi som si všimol jednu zaujímavú vec. Nevadia mu ohňostroje, hlučné oslavy, prelety zdravotníckeho vrtuľníka, ani prelety Migov (kým ešte boli). Ale v posledných týždňoch mu začali vadiť prelety západnej techniky a to sa vždy so stiahnutým ide niekam skryť. Asi aj on vie, čoho sa treba báť, ináč si to vysvetliť neviem.Skrýt celý příspěvek

      • Studebaker
        12:09 10.05.2022

        wtf did I just read

        wtf did I just read

      • Ján Paliga
        13:08 10.05.2022

        To bude tým, že je to pre neho nový zvuk.

        To bude tým, že je to pre neho nový zvuk.

      • Sergej7490
        13:10 10.05.2022

        Len si zvykol na specificky zvuk. Polovne psy nehnu ani brvou ked vedla nich ich pan striela brokovnicou, gulovnicou, ale pocas silvestra sa idu od strachu “posrat”.

        Len si zvykol na specificky zvuk. Polovne psy nehnu ani brvou ked vedla nich ich pan striela brokovnicou, gulovnicou, ale pocas silvestra sa idu od strachu “posrat”.

      • raven66
        18:43 10.05.2022

        Nebude to kaukazak? :D

        Nebude to kaukazak? :D

  • peter111
    10:57 10.05.2022

    Velice pěkná mapka s rozmístěním jednotek: Nevím, jestli to tady už bylo. https://www.uawardata.com/... Tady grafy ztrát UA a rusů v čase (celkové, tanky, atd.) . S ...Zobrazit celý příspěvek

    Velice pěkná mapka s rozmístěním jednotek:
    Nevím, jestli to tady už bylo.

    https://www.uawardata.com/...

    Tady grafy ztrát UA a rusů v čase (celkové, tanky, atd.) .

    S využitím dat o požárech (Nasa) ukazuje i průběhy jednotlivých front v čase na mapce. Opravdu moc pěkné.

    https://github.com/leedrake5/R... Skrýt celý příspěvek

  • waggon
    10:53 10.05.2022

    Tak tohle jistě nepotěší 5 milionu klientů ruské QiWi (platební společnost s různými oblastmi činnosti, včetně banky, elektronické peněženky, kiosků a logistického oddělení) ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak tohle jistě nepotěší 5 milionu klientů ruské QiWi (platební společnost s různými oblastmi činnosti, včetně banky, elektronické peněženky, kiosků a logistického oddělení) https://twitter.com/PucksRetur...
    , stejně jako nepotěší několik ruských armádních činitelů, protože Anonymous se dostali i do několik ruských vojenských rádií https://twitter.com/Anonymous_... a i čtenáři panfletu Komsomolskaja Pravda nebudou mít svůj den, neb plátek má/měl nefunkční web https://twitter.com/PucksRetur... Skrýt celý příspěvek

  • Cimbi
    10:51 10.05.2022

    Potřebujou nějakou PVO s dostřelem 150+ km. By Rusákům zatrnulo, kdyby z těch 8 strategických bombardérů třeba o 3 ...Zobrazit celý příspěvek

    Potřebujou nějakou PVO s dostřelem 150+ km.

    By Rusákům zatrnulo, kdyby z těch 8 strategických bombardérů třeba o 3 přišli:

    https://liveuamap.com/en/2022/... Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      11:17 10.05.2022

      Mají S-300 takže jen rakety do něj.

      Mají S-300 takže jen rakety do něj.

      • Inflex
        13:06 10.05.2022

        Na to je potřeba S-300PMU1 nebo lepší, to myslím nemají.

        Na to je potřeba S-300PMU1 nebo lepší, to myslím nemají.

  • Cimbi
    10:44 10.05.2022

    Přemýšlím, jak si vysvětlit tohle: https://liveuamap.com/en/2022/... Znamená to, že info byla zveřejněna s ...Zobrazit celý příspěvek

    Přemýšlím, jak si vysvětlit tohle:

    https://liveuamap.com/en/2022/...

    Znamená to, že info byla zveřejněna s takovým zpožděním, nebo že těla byla nalezena až teď?

    BTW, zdroj je ukrajinsky... Pokud byla těla nalezena teď, znamená to, že v Izjumu jsou Ukrajinci??? To by ovšem byla pecka!Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      11:10 10.05.2022

      Hmm, píše sa tam, že telá sú v súvislosti s Ruským náletom z marca.

      Hmm, píše sa tam, že telá sú v súvislosti s Ruským náletom z marca.

  • Praskot
    10:14 10.05.2022

    S Bidenem ...Zobrazit celý příspěvek

    S Bidenem souhlasím.
    https://www.novinky.cz/zahrani...
    Putin opravdu nemá jak z války rozumně odejít se zachovanou tváří. Včera to byl spíš pohřeb než vítězná přehlídka v Moskvě. Do toho Lend-leans od USA pro UA. Arestovyč to řekl dobře. Vidíme starého vyděšeného mužíčka.Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      10:21 10.05.2022

      Dúfam, že teraz Ukrajina a západ nebudú k Putinovi milosrdní.

      Dúfam, že teraz Ukrajina a západ nebudú k Putinovi milosrdní.

      • Silver
        10:37 10.05.2022

        Pre toho, čo mi dal mínus. Neviem si predstaviť po tom, čo kvôli jednému starému blbcovi na Ukrajine zomrelo tisícky ľudí, mladých, starých, detí, bola zničená celá východná ...Zobrazit celý příspěvek

        Pre toho, čo mi dal mínus.
        Neviem si predstaviť po tom, čo kvôli jednému starému blbcovi na Ukrajine zomrelo tisícky ľudí, mladých, starých, detí, bola zničená celá východná Ukrajina, Ukrajinské deti stratili svojich rodičov, ostalo mnoho sirôt a mrzákov a najbližšia budúcnosť Ukrajinských detí je neistá. Boli zničené domy, byty a celé fabriky. Neviem, by sa tento konflikt mohol ukončiť nejaký zmierením.
        Predpokladám, že ten kto mi dal mínus, ak by mu nejaký vrah zabil dieťa, tak nakoniec by sa s vrahom svojho dieťaťa zmieril a odpustil.
        Bohužiaľ, za to všetko nie je zodpovedný iba Putin, ale musím povedať že sú zodpovední všetci Rusi, ktorí sa nepostavili Putinovi.Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          10:41 10.05.2022

          A na druhej strane zbytočne mŕtvi vojaci Ruska a ozobraceni obyvatelia ... Po pýche príde vždy pád ...

          A na druhej strane zbytočne mŕtvi vojaci Ruska a ozobraceni obyvatelia ... Po pýche príde vždy pád ...

      • liberal shark
        12:46 10.05.2022

        Přesně tak. Současný ruský režim není ničím jiným, než nedořešeným restem z doby evropských totalitních režimů dvacátých a třicátých let minulého století, který se nedopatřením ...Zobrazit celý příspěvek

        Přesně tak. Současný ruský režim není ničím jiným, než nedořešeným restem z doby evropských totalitních režimů dvacátých a třicátých let minulého století, který se nedopatřením dožil do dnešní doby. Je třeba ho zlikvidovat stejně jako německý nacionální socialismus a italský korporativní socialismus.Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      10:31 10.05.2022

      Na to má Putin řešení. Jak to vypadá navenek, to je mu teď už vcelku jedno. Fašisti doma jsou hloupí nebo zmanipulovaní. Pak je tam část jakž takž normální, která ještě nezdrhla, ...Zobrazit celý příspěvek

      Na to má Putin řešení. Jak to vypadá navenek, to je mu teď už vcelku jedno. Fašisti doma jsou hloupí nebo zmanipulovaní. Pak je tam část jakž takž normální, která ještě nezdrhla, ale ta bude držet hubu a krok, protože jim hrozí vězení. Zlomek odvážných zavřou do basy a je to.
      Teď jde o to, zkusit z UA něco urvat. Pokud ne, tak napáchat maximální škody, pokrást co jde, zabít co nejvíc lidí. A asi i vyřešil elegantně ztráty mladé populace, resp dokonce mohli získat. Dával jsem níže odkaz, kde UA velvyslankyně udává, že ruští fašisti už ukradli 200 000 dětí. I kdyby fabulovala a byla to jen čtvrtina...Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      10:49 10.05.2022

      BTW, je zvláštní, že Putin neohlásil mobilizaci.
      Buď tedy ještě čeká, jak se situace vyvine nebo se bojí mobilizace více, než vojenských neúspěchů na Ukrajině.

      BTW, je zvláštní, že Putin neohlásil mobilizaci.
      Buď tedy ještě čeká, jak se situace vyvine nebo se bojí mobilizace více, než vojenských neúspěchů na Ukrajině.

      • Tonda
        11:12 10.05.2022

        Mobilizace znamená živit, šatit, vyzbrojit, cvičit. Na to Rusko teď nemá vůbec zdroje a ani schopnosti. Bylo by to organizační a finanční fiasko, rozvrátilo by to hospodářství ...Zobrazit celý příspěvek

        Mobilizace znamená živit, šatit, vyzbrojit, cvičit. Na to Rusko teď nemá vůbec zdroje a ani schopnosti. Bylo by to organizační a finanční fiasko, rozvrátilo by to hospodářství zřejmě víc, než samotné sankce.Skrýt celý příspěvek

      • Praskot
        11:16 10.05.2022

        Taky to nechápu jak to chce realizovat. Buď mobilizace a teoretická výhra (když nedojde k revoluci) nebo postupná porážka a degradace té nejlepší části armády. Ale jedna věc mě ...Zobrazit celý příspěvek

        Taky to nechápu jak to chce realizovat. Buď mobilizace a teoretická výhra (když nedojde k revoluci) nebo postupná porážka a degradace té nejlepší části armády. Ale jedna věc mě včera zaujala. Ten počet agentů ochranky okolo Putina. Seděli všude. V publiku, jako diváci když šel pokládat věnec byl doslova obklopen agenty. Bojí se atentátu a asi ví proč.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        12:48 10.05.2022

        Myslím, že si to prostě nemůže politicky a ekonomicky dovolit. A stejně tak si nemůže dovolit vycouvat z Ukrajiny. Teď bude jen sedět a čekat na zázrak. Mezitím úplně zničí ...Zobrazit celý příspěvek

        Myslím, že si to prostě nemůže politicky a ekonomicky dovolit. A stejně tak si nemůže dovolit vycouvat z Ukrajiny. Teď bude jen sedět a čekat na zázrak. Mezitím úplně zničí konvenční armádu Ruské federace, což je pro nás dobrá zpráva.Skrýt celý příspěvek

      • fotr
        13:05 10.05.2022

        Podle mě vyhlásit všeobecnou mobilizaci nemůže. Ztratil by tvář i veškerou prestiž, bez které ztratí i vliv. Přiznal by se tím k tomu, že zásadně podcenil situaci, nebo že národu ...Zobrazit celý příspěvek

        Podle mě vyhlásit všeobecnou mobilizaci nemůže. Ztratil by tvář i veškerou prestiž, bez které ztratí i vliv. Přiznal by se tím k tomu, že zásadně podcenil situaci, nebo že národu lhal. To, že evidentně dostával špatné informace by nikoho nezajímalo, tupý rusák neúspěch neodpustí a nebude tolerovat a to na veřejnost ještě zdaleka nedopadly všechny následky dosavadních bojů. Až se časem veřejnost dozví, kolik vojáků padlo doopravdy, kolik bylo zničeno techniky, jak se proti nim otočil celý svět a co jim to skutečně přinese, pak už by mu prohra neprošla vůbec. Myslím, že zatím bude jen rekrutovat v odlehlých, chudých oblastech, kde nežijí ,,důležití,, lidé, kde se zprávy nemohou téměř šířit a tak bude bránit šíření informací.
        Je tu ovšem i další možnost. Putin teď musí být pod neskutečným tlakem, vidí jak ho podvedli, okradli, že trpí jeho děti a milenky a že ho nenávidí 80% světa. Zhroutil se mu sen o hrdinském počinu, slávě i o tom, jak slavně bude zapsán do ruských dějin a učebnic. Stres, kterému je dnes vystaven, může a s vysokou pravděpodobností zhorší jeho zdravotní stav, eskaluje jeho současné zdravotní problémy a jistě vyvolá i další, včetně duševních. Kdykoliv může zemřít nebo skončit vlastní rukou, pokud ho ovšem třeba neodstraní vlastní lidé. Možné je všechno a potom, kolik už podivně zemřelo oligarchů, věřím, že se jejich velká část postavila proti němu. Pokud by tato mocná skupina rozhodla, že je Putin na obtíž, nezachrání ho už nic.Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        14:39 10.05.2022

        Chce to nechať "vyhniť". Očakáva, že aktuálne územie už udrží, tak ako to po 2014 a o zvyšku rozhodne súboj vôle, v ktorom ešte stále očakáva víťazstvo Ruska. Čo je však zásadným ...Zobrazit celý příspěvek

        Chce to nechať "vyhniť". Očakáva, že aktuálne územie už udrží, tak ako to po 2014 a o zvyšku rozhodne súboj vôle, v ktorom ešte stále očakáva víťazstvo Ruska.

        Čo je však zásadným nepochopením Západu. Ten keď sa raz dostal mimo svojej komfortnej zóne, neprestane kým problém úplne neeliminuje. Obzvlášť Briti sú v týchto veciach nekompromisní ...Skrýt celý příspěvek

  • Upgrade
    10:11 10.05.2022

    Rusko si objednalo 174 tisíc diplomatických pasov, pričom ruské ministerstvo zahraničia má len 15 tisíc zamestnancov. ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko si objednalo 174 tisíc diplomatických pasov, pričom ruské ministerstvo zahraničia má len 15 tisíc zamestnancov.
    https://twitter.com/Billbrowde...
    Nechcu nas nikde pustit, tak spravime z Rusov diplomatov.Skrýt celý příspěvek

    • Martinos
      10:30 10.05.2022

      Na vstup do EU im to nepomôže. Ruskí diplomati už potrebujú víza.
      https://www.teraz.sk/slovensko...

      Na vstup do EU im to nepomôže. Ruskí diplomati už potrebujú víza.
      https://www.teraz.sk/slovensko...

      • liberal shark
        12:49 10.05.2022

        Třeba se chystají emigrovat do Jižní Ameriky jako němečtí náckové po WW II :-).

        Třeba se chystají emigrovat do Jižní Ameriky jako němečtí náckové po WW II :-).

  • jj284b
    09:51 10.05.2022

    https://twitter.com/HN_Schlott...


    rusom hori les pri ich "tajnom" protiatomovom kryte...

    https://twitter.com/HN_Schlott...


    rusom hori les pri ich "tajnom" protiatomovom kryte...

    • Ján Paliga
      10:44 10.05.2022

      Vodca od nervozity zabudol zahasit spak z cigaretle ...

      Vodca od nervozity zabudol zahasit spak z cigaretle ...

  • jj284b
    09:42 10.05.2022

    https://twitter.com/SputnikATO... Bilohorivka je vraj skoro cela vycistena, cez most sa dostalo 80 rusov, vsetky vozidla boli znicene, no este pokracuje ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/SputnikATO...

    Bilohorivka je vraj skoro cela vycistena, cez most sa dostalo 80 rusov, vsetky vozidla boli znicene, no este pokracuje hon na male skupinky ktore sa skryvaju v dedine...Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    09:42 10.05.2022

    Igor Strelkov https://vk.com/igoristrelkov?w... Zobecněné shrnutí situace na frontě. K informacím, které zveřejnili jiní blogeři, jimž důvěřuji (např. ...Zobrazit celý příspěvek

    Igor Strelkov
    https://vk.com/igoristrelkov?w...

    Zobecněné shrnutí situace na frontě.

    K informacím, které zveřejnili jiní blogeři, jimž důvěřuji (např. Roman "Donetskiy"), mohu obecně jen málo co dodat. Až na to, že většinu informací jsem dostal před několika dny, ale musel jsem počkat, až se objeví na internetu bez mého přičinění, a některé z nich nemohu zveřejnit ani teď (z pochopitelných důvodů).

    Charkovská fronta:
    Byl dokončen ústup těžce vyzbrojených jednotek LDNR a jednotek Rosgvardie obsazených špatně vyzbrojenými záložníky na nové pozice, podstatně dále od Charkova než dříve. Někde k ústupu došlo bez přímého vlivu nepřítele, jinde v důsledku přímého tlaku na extrémně málo vyzbrojené, velmi malé a zcela nevycvičené/nezkušené jednotky "spojenců".
    V "osvobozených" lokalitách (např. Starý Saltov) začaly represe proti místním funkcionářům a aktivistům, kteří měli odvahu spolupracovat s ruskými vojenskými orgány a neměli dostatek času a příležitostí s nimi ustoupit.
    V Charkovské oblasti v současné době pokračují poziční boje.

    Jižně od Izyumu se situace v posledních dnech zásadně nezměnila. Našim jednotkám se nepodařilo prolomit frontovou linii AFU a dosáhnout alespoň dálnice Barvenkovo-Slavjansk. Boj pokračuje.

    Severodoněcko-popasenská oblast.
    Výsledkem mnohatýdenních bojů o Popasnu (dobývanou společným úsilím Wagnerovy PMC a útočných jednotek LNR, bez reálné účasti (kromě mediální) "Kadyrovců") je přímá možnost dosažení křižovatky Severodoněck-Lysyčansk z jihu. Nepřátelské velení je na to zřejmě připraveno a hodlá tam ponechat část stávajícího uskupení jako posádku další "pevnosti", přičemž očekává, že útočící síly na několik týdnů (jeden až tři nebo více) svede úporné pouliční boje, stejně jako tomu bylo ve Volnovachě. V každém případě neexistuje možnost průlomu fronty AFU - nepřítel má dostatek formací a živé síly, aby pokryl zmenšený úsek fronty, jakmile se obklíčení stane skutečností. Možnost opuštění Severodoněcka a Lysyčanska bez "pevnostního" scénáře také existuje, ale mně osobně se zdá nepravděpodobná.

    Oblast Avdějevky se nezměnila.
    Existují neoficiální důkazy, že v důsledku neuváženého nahrazení vyhořelých kádrových jednotek DNR záložníky, kteří dosud nebyli v boji, nepřítel znovu obsadil celou část Marinky, která mu byla předtím odebrána. Což však (pokud je to pravda) nemá žádný vážný význam, kromě čistě taktického.

    U Ugledaru pokračují boje bez výraznější změny ve prospěch kohokoli.

    Podobná situace se odehrává v okolí Guljaj-Polyje a Záporoží, stejně jako u Kryvého Rihu a Mykolajivu.

    Pokud jde o situaci kolem Hadího ostrova. Na základě dostupných údajů se mi jeví takto:
    Po demonstraci prostředků své protilodní obrany (komplex protilodních raket, bezpilotní úderné a průzkumné letouny, koordinované prostředky vzdušného a družicového sledování NATO) - otázka udržení ostrova bez dalších aktivních útočných operací v Oděse-Izmailu postrádala smysl. Při čistě obranných akcích hrozila rychlá úplná izolace posádky a její další likvidace po vzoru té předchozí - "ukrajinské". Navíc obrana ostrova v těsné blízkosti břehů vybavených nepřátelskými protilodními zbraněmi nevyhnutelně znamenala další vysoké ztráty zbývajících námořních a leteckých sil ČSF (například fregata "Admirál Makarov" byla napadena "bairaktarem" - bez viditelných následků). V této souvislosti bylo přijato rozumné rozhodnutí o evakuaci posádky, která se neobešla beze ztrát (vrtulník Mi-8 a dva obojživelné čluny o výtlaku 61 tun).

    Nicméně velitelům BSF a Ruska se zřejmě podařilo "chytit" nepřítele při vlastním pokusu o obsazení ostrova (důležité především z propagandistického hlediska). Podle zpráv se vyloďovací operace AFU zcela nezdařila a utrpěla velké ztráty. Podle různých zdrojů během ní AFU ztratila jeden letoun SU-27, 1 až 3 útočné letouny Su-24, 1 až 3 dopravní vrtulníky Mi-8 a 1 útočný vrtulník Mi-24, 2 až 4 "bajraktary" a několik obojživelných útočných člunů. V průběhu bojových operací bylo zasaženo také několik baterií ukrajinských sil protivzdušné obrany, jedna baterie byla zcela zničena a až 8 systémů protivzdušné obrany Pečora bylo zničeno a vyřazeno z provozu. Celkové ztráty nepřítele činily 78 oficiálně zabitých osob a několik desítek dalších "nezvěstných v akci". Existují neověřené informace, že značnou část mrtvých a "pohřešovaných" (tj. utonulých) má na svědomí dosud neidentifikovaná zahraniční PMC.
    V současné době se zdá, že Hadí ostrov není posádkou žádné z válčících stran.

    Pokud jde o situaci v Podněstří, nemám k dispozici aktuální údaje.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:46 10.05.2022

      co na tom pobavilo? to ze tvrdi ze tam boli len slabo vyzbrojene jednotky separatistov a rossgvardie.. a pritom tam mali T90M (Stary Saltiv)... to chce povedat ze separati uz ...Zobrazit celý příspěvek

      co na tom pobavilo? to ze tvrdi ze tam boli len slabo vyzbrojene jednotky separatistov a rossgvardie.. a pritom tam mali T90M (Stary Saltiv)... to chce povedat ze separati uz dostavaju T90M???Skrýt celý příspěvek

      • Jan Grohmann
        09:51 10.05.2022

        T-90M má 1. gardová armáda, nejelitnější a nejlépe vyzbrojená ruská jednotka určená pro boj s NATO.

        T-90M má 1. gardová armáda, nejelitnější a nejlépe vyzbrojená ruská jednotka určená pro boj s NATO.

        • Roko
          10:52 10.05.2022

          a nato tam este ani nedorazilo :D

          a nato tam este ani nedorazilo :D

          • fotr
            13:07 10.05.2022

            Ale asi brzy dorazí, protože už si tam poslali napřed vybavení. DD sranda

            Ale asi brzy dorazí, protože už si tam poslali napřed vybavení. DD sranda

    • Lars
      10:56 10.05.2022

      K tomu odstavci o Hadím ostrově - samozřejmě to nikdo nepotvrdí, ale dává někomu smysl, aby si kvůli tomu UA strana nechala způsobit takovýhle masakr? Že by někde přehlédli ...Zobrazit celý příspěvek

      K tomu odstavci o Hadím ostrově - samozřejmě to nikdo nepotvrdí, ale dává někomu smysl, aby si kvůli tomu UA strana nechala způsobit takovýhle masakr? Že by někde přehlédli zastrčenou PVO, to se mi moc nezdá...Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        11:07 10.05.2022

        to bude len spindoctoring z ruskej strany... Ukrajinci napostovali kopec videi so znicenymi rychloclnami (viac nez spominane 2).. tak sa to snazia "ulahcit" domacej strane aby ...Zobrazit celý příspěvek

        to bude len spindoctoring z ruskej strany... Ukrajinci napostovali kopec videi so znicenymi rychloclnami (viac nez spominane 2).. tak sa to snazia "ulahcit" domacej strane aby takyto masaker lahsie prijala...Skrýt celý příspěvek

      • Rase
        15:02 10.05.2022

        Taky se mi to nezná a nějaké sestřely zmiňují akorát tak rusové. Proč by tam Ukrajinci lezli...
        Navíc s tím PVO zničeným kdesi.

        Taky se mi to nezná a nějaké sestřely zmiňují akorát tak rusové. Proč by tam Ukrajinci lezli...
        Navíc s tím PVO zničeným kdesi.

    • greenBelt
      11:22 10.05.2022

      Je to sebestřední zmetek. Jeho informace nemají velikou validitu ani reální základ.

      Je to sebestřední zmetek. Jeho informace nemají velikou validitu ani reální základ.

      • machotka.r
        13:25 10.05.2022

        O tom, že to je opovrženihodné individuum žádná, ale co se týká hodnověrnosti informací tak bych tak radikální nebyl. Dle mého jsou to nejrelevantnější informace, které jsou z ...Zobrazit celý příspěvek

        O tom, že to je opovrženihodné individuum žádná, ale co se týká hodnověrnosti informací tak bych tak radikální nebyl. Dle mého jsou to nejrelevantnější informace, které jsou z druhé strany k dispozici. Není to žádný Sputnik ani Topwar. Nevím proč, ale evidentně se nebojí trestu za znevážování ruské armády. Netuší někdo proč?Skrýt celý příspěvek

  • Upgrade
    09:34 10.05.2022

    Porovnanie strednej Europy a Ruska.
    https://twitter.com/Raphael_Ra...

    Porovnanie strednej Europy a Ruska.
    https://twitter.com/Raphael_Ra...

    • Maximus
      11:34 10.05.2022

      O tomto píšu aspoň deset let staty stredni a vychodni Evropy maji potenciál při rozumnem investování do sve obrany kolem "magickych" 2% HDP za dekadu mit takovou armadu, že ...Zobrazit celý příspěvek

      O tomto píšu aspoň deset let staty stredni a vychodni Evropy maji potenciál při rozumnem investování do sve obrany kolem "magickych" 2% HDP za dekadu mit takovou armadu, že budeme schopni vzdorovat v případě potreby i Rusku sami.
      Ekonomicky a geopoliticky potencial zemi stredni a vychodni Evropy je obrovský, stačí jen najít státníky s vizemi a nepropadajici fikci superstatu EU a schopnych konstruktivní spoluprace v rámci našeho regionu.

      Válka na Ukrajině jasně ukazuje, že z hlediska bezpecnosti a geopolitickych zájmů střední a východní Evropy je Washington mnohem blíž než Brusel, Berlin či Paříž.
      Tim neříkám, že nemame se západní Evropou spolupracovat, ale servilita a tolerance neokolonialnich praktik není na místě.

      Posledni nápady na posílení EU, zavedení Evropské ústavy či zrušení prava veta jednotlivych států v zasadnich otazkach evropské politiky a ekonomiky je jen formou prosazení zájmů tandemu Nemecko-Francie. Tudy cesta k naší prosperitě a udržení suverenity zcela jistě nevede!Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        12:53 10.05.2022

        Ve světle dnešního poznání, kam nás vedly Francie s Německem posledních 20 let, by zrušení principu jednomyslnosti bylo naprostým šílenstvím.

        Ve světle dnešního poznání, kam nás vedly Francie s Německem posledních 20 let, by zrušení principu jednomyslnosti bylo naprostým šílenstvím.

      • leir
        17:51 10.05.2022

        Zásadní problém je ale v tom, že v takovémto svazku bude chtít mít hlavní slovo jak Polsko, tak Maďarsko, tak Ukrajina a stejně tak i Rumunsko. Východní Evropa se není schopna ...Zobrazit celý příspěvek

        Zásadní problém je ale v tom, že v takovémto svazku bude chtít mít hlavní slovo jak Polsko, tak Maďarsko, tak Ukrajina a stejně tak i Rumunsko.

        Východní Evropa se není schopna dohodnout ani sama se sebou. Ani není zdrojem civilizačního pokroku, je a vždycky bude roztříštěná.

        Belgii ani Nizozemí nevadí, že jsou mezi Francií a Německem. Dokážou si svoje vylobbovat. Že to nedokážeme my, není chyba ani Německa, ani Francie. Však se podívejte na naši politickou scénu a kulturu. Nemůžete si hrát na konzervativní stát a národ, když polovina národa ke liberální.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    09:31 10.05.2022

    https://twitter.com/GirkinGirk...


    video zo znicenia T90M:

    https://twitter.com/GirkinGirk...


    video zo znicenia T90M:

    • StandaBlabol
      09:38 10.05.2022

      Bouchlo to pěkně, ale věž zůstala. Že by zafungovalo to oddělené uložení munice po vzoru západních tanků?

      Bouchlo to pěkně, ale věž zůstala. Že by zafungovalo to oddělené uložení munice po vzoru západních tanků?

      • jj284b
        09:54 10.05.2022

        StandaBlabol: ak si spojis video zo zasahu, s videom ktore ukazuje ako ten tank teraz vyzera, tak vidiet ze ta veza sice "neodletela" na Mars, no je v uplne inej polohe ako bola ...Zobrazit celý příspěvek

        StandaBlabol: ak si spojis video zo zasahu, s videom ktore ukazuje ako ten tank teraz vyzera, tak vidiet ze ta veza sice "neodletela" na Mars, no je v uplne inej polohe ako bola pri zasahu... a vnutro tanku je kompletne vypalene.. co znamena, ze ta municia vybuchla a zabila posadku... takze ta T90M, aj ked ma cast municie v zadnej casti veze, ju tam nema vsetku....Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:39 10.05.2022

      btw, vraj ho zasiahla pancierovka Karl Gustav.. na videu vidiet ako prilieta z porastu z opacnej strany ako mal tank natocenu vezu...

      btw, vraj ho zasiahla pancierovka Karl Gustav.. na videu vidiet ako prilieta z porastu z opacnej strany ako mal tank natocenu vezu...

      • Desertfremen
        10:05 10.05.2022

        Karl Gustavy má aj OSSR

        Karl Gustavy má aj OSSR

        • Ján Paliga
          10:54 10.05.2022

          Ak sa nemýlim, u CG4 sme boli dokonca prvým štátom, ktorý ich dostal.

          Ak sa nemýlim, u CG4 sme boli dokonca prvým štátom, ktorý ich dostal.

          • MeV6
            11:24 10.05.2022

            Ano, to byly.
            Btw, má je pořád jenom 5.PSU, nebo jsou více rozšířené?
            Jo a pletu se, pokud má 5.PSU celé DVA kusy?

            Ano, to byly.
            Btw, má je pořád jenom 5.PSU, nebo jsou více rozšířené?
            Jo a pletu se, pokud má 5.PSU celé DVA kusy?

          • gilles79
            11:34 10.05.2022

            Ešte v časoch ČSSR sme mali jeden prototyp a s docela silnou optikou - Karl Gustav Husák :-)

            Ešte v časoch ČSSR sme mali jeden prototyp a s docela silnou optikou - Karl Gustav Husák :-)

          • Ján Paliga
            13:12 10.05.2022

            Určite ich majú Špeciálne sily. Ale koľko sa kúpilo, to nemám ani šajnu. Ale myslím si, že to bude určite viac ako dva kusy.

            Určite ich majú Špeciálne sily. Ale koľko sa kúpilo, to nemám ani šajnu. Ale myslím si, že to bude určite viac ako dva kusy.

    • Storm
      09:41 10.05.2022

      Ano Dámy, Pánové a trolové různého druhu, toto je názorný příklad jak ty jejich " není západního analogu " Téčka odolávají všem těm " přechváleným " západním PTŘS... Tak mě ...Zobrazit celý příspěvek

      Ano Dámy, Pánové a trolové různého druhu, toto je názorný příklad jak ty jejich " není západního analogu " Téčka odolávají všem těm " přechváleným " západním PTŘS...

      Tak mě napadá otázka... Myslíte, že popravdě informují vrchního vůdce okupantských sráčů, že ty jejich plechovky se po zásahu rozletí ve švu?Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        09:56 10.05.2022

        Ale no tak. Zásah z Carl Gustavu do zadní části věže by neustál žádný tank. Jestli to "schytal" jen ten samostatný prostor s municí a posádka ve věži přežila, tak se ten koncept ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale no tak. Zásah z Carl Gustavu do zadní části věže by neustál žádný tank. Jestli to "schytal" jen ten samostatný prostor s municí a posádka ve věži přežila, tak se ten koncept T-90M vlastně osvědčil (i když je to jen kopie západního řešení). Ale není vidět, že by někdo z tanku vylezl, to video končí moc brzo.Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          09:58 10.05.2022

          https://twitter.com/Blue_Sauro...

          ta veza je kompletne mimo "turret ring"... osadka toto urcite neprezila....

          https://twitter.com/Blue_Sauro...

          ta veza je kompletne mimo "turret ring"... osadka toto urcite neprezila....

          • Lubko
            10:36 10.05.2022

            A taky je vidět, že ta zadní "spižírna" na věži je vcelku. Tedy zásah směřoval do spodní části, jak psal jj284b ...

            A taky je vidět, že ta zadní "spižírna" na věži je vcelku. Tedy zásah směřoval do spodní části, jak psal jj284b ...

        • Storm
          10:08 10.05.2022

          No jó stando... Možná máš pravdu...
          Na druhou stranu, kdyby na veřejnosti nevytrubovali takové kraviny, tak by si z nich diskutující na celém světě nedělali prdel víš? ;)

          No jó stando... Možná máš pravdu...
          Na druhou stranu, kdyby na veřejnosti nevytrubovali takové kraviny, tak by si z nich diskutující na celém světě nedělali prdel víš? ;)

        • ruleta
          10:21 10.05.2022

          U tech videii je dulezite co vlastne nezobrazuji a proc to nezobrazuji a proc jsou sestrihane tak jak jsou. Ta vez se posunula, je uplne vyosena na videu z vyhorelho vraku, tady na ...Zobrazit celý příspěvek

          U tech videii je dulezite co vlastne nezobrazuji a proc to nezobrazuji a proc jsou sestrihane tak jak jsou. Ta vez se posunula, je uplne vyosena na videu z vyhorelho vraku, tady na zasahu nic takoveho neni. Takze osadka mela asi nekolik desitek sekund na opusteni. Na zasahu jde videt "smerovani" vybuchu ven, mimo osadku.Skrýt celý příspěvek

          • sgaba
            11:07 10.05.2022

            Takže myslíte, že někdo vystřihl část kdy osádka prchá, aby jsme to neviděli, a mysleli si, že osádka zahynula?

            Takže myslíte, že někdo vystřihl část kdy osádka prchá, aby jsme to neviděli, a mysleli si, že osádka zahynula?

          • ruleta
            11:39 10.05.2022

            No idea.

            No idea.

        • Danik
          10:24 10.05.2022

          V případě zásahu munice západního tanku, jež je schovaná za zavřenými blast doors, je ten tank poškozený, ale osádka živá a tank nadále pojízdný. T-90m má munici stále v karuselu ...Zobrazit celý příspěvek

          V případě zásahu munice západního tanku, jež je schovaná za zavřenými blast doors, je ten tank poškozený, ale osádka živá a tank nadále pojízdný.

          T-90m má munici stále v karuselu (i když oproti předchůdcům by měl být lépe chráněný. Ta T-90 co jsme tu viděli je hotová a osádka mrtvá.Skrýt celý příspěvek

          • Poly
            10:35 10.05.2022

            Taky myslím, že tam je. Má jí tam jen méně a zbytek ve schránce, ne?

            Taky myslím, že tam je. Má jí tam jen méně a zbytek ve schránce, ne?

          • Klimesov
            10:40 10.05.2022

            Poly. Ta munice u T-90M se už řešila i v jednom článku tady na AN. Z toho co si pamatuji, tak se koketuje s teoriemi, že pokud je použit ten nový ruský kanón, který zvládá střílet ...Zobrazit celý příspěvek

            Poly.
            Ta munice u T-90M se už řešila i v jednom článku tady na AN. Z toho co si pamatuji, tak se koketuje s teoriemi, že pokud je použit ten nový ruský kanón, který zvládá střílet jak novou tak starou munici, tak vzadu ve veži je uložena ta nová munice.
            Pokud ale není použit nový kanón, tak funguje jen nabíjecí karusel, a ta munice co kdysi byla uložena pak kde se dá uvnitř téčka je v té zadní "gondole"
            Takže otázka je jak jsou vlastně doopravdy ty T-90M řešeny. Rusové s oblibou píšou superlativy, jako třeba to, že T-73B3 a T-72B3M mají nezávislý pozorovací systém pro velitele, to jejich takzvané jestřábí oko nebo jak se to jmenuje, ale na strojích nasazených na Ukrajině to vidět nejde.Skrýt celý příspěvek

          • Jan Grohmann
            10:44 10.05.2022

            V karuselu myslím mají něco jen 22 nábojů. Řešili to tak, že další náboje prostě nějak naskládali do prostoru posádky, to platí i pro T-72 a T-80. Výsledek vidíme na Ukrajině. Ty ...Zobrazit celý příspěvek

            V karuselu myslím mají něco jen 22 nábojů. Řešili to tak, že další náboje prostě nějak naskládali do prostoru posádky, to platí i pro T-72 a T-80. Výsledek vidíme na Ukrajině. Ty exploze nejsou výsledkem zasažení munice v karuselu, ale munice ve věži.
            U T-90M to řeší tak, že část munice je v karuselu a další část v pancéřové schránce nové svařované věže. A pokud dojdou náboje z karuselu, tak pak je vezmou z té schránky a naskládají je do karuselu. Případně velitel nebo střelec nabije kanon ručně.Skrýt celý příspěvek

          • jj284b
            11:13 10.05.2022

            Klimesov: T72B3 ma zastaraly system riadenia palby. termokamera Sosna-U je tam primontovana dodatocne, mimo stavajuceho streleckeho systemu, takze strelec ak chce pouzit ...Zobrazit celý příspěvek

            Klimesov: T72B3 ma zastaraly system riadenia palby. termokamera Sosna-U je tam primontovana dodatocne, mimo stavajuceho streleckeho systemu, takze strelec ak chce pouzit termokameru, pouziva iny okular, ako ked pouziva standardnu optiku...

            T72B3M by to uz mal mat integrovane dokopy, plus velitel ma samostatny pozorovaci pristroj, pricom by mal vediet viest cez to aj palbu.. v podstate ide o rusku verziu "hunter-killer" systemu ako ma napr M1A2 Abrams, kedy velitel vyhladava ciel, a strelec ich potom nici.Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            11:32 10.05.2022

            S T-90M Proryv-3 strašně záleží co je to za zdroj. Z toho co jsem vypozoroval a vyčetl já. Stále je použit "starý dobrý" automatický nabíjecí systém s rotačním zásobníkem ve věži ...Zobrazit celý příspěvek

            S T-90M Proryv-3 strašně záleží co je to za zdroj.

            Z toho co jsem vypozoroval a vyčetl já. Stále je použit "starý dobrý" automatický nabíjecí systém s rotačním zásobníkem ve věži (karusel), tento by měl být lépe chráněný (otázka o kolik). Problém s tímto automatem je, že se do něj nevleze nová ruská AT munice. Tudíž pořád pálí starou jako T-72/80. Novou municí může střílet jen T-14. Zbylou munici by měl T-90M vést v zadní části věže, kde by snad měly být blast doors, což je pokrok oproti předchozím tankům, kde munice byla uložená dole ve věži u palivové nádrže, což pak způsobuje ten "šampionát v hodu tankovou věží).Skrýt celý příspěvek

          • arni
            12:20 10.05.2022

            Ta munice v karuselu nemusí explodovat, stačí, když prudce vyhoří. Věž zůstane, posádka je zpopelněná. A tank je samozřejmě zničený. Je to známo už ze Sýrie.

            Ta munice v karuselu nemusí explodovat, stačí, když prudce vyhoří. Věž zůstane, posádka je zpopelněná. A tank je samozřejmě zničený. Je to známo už ze Sýrie.

        • Klimesov
          10:36 10.05.2022

          Z toho videa to jde docela špatně poznat.
          Já bych třeba tipnul, že spíš než munice byla zasažena nádrž s palivem a ta následně blafla. Ale kdo ví.

          Z toho videa to jde docela špatně poznat.
          Já bych třeba tipnul, že spíš než munice byla zasažena nádrž s palivem a ta následně blafla. Ale kdo ví.

    • Upgrade
      09:42 10.05.2022

      Podla tohoto to bol zasah z Carl Gustaf, ale nevidim tam nic
      https://twitter.com/RALee85/st...

      Podla tohoto to bol zasah z Carl Gustaf, ale nevidim tam nic
      https://twitter.com/RALee85/st...

      • jj284b
        09:44 10.05.2022

        pozri si to poriadne.. tesne pred zasahom vidiet ako to prilieta z pod stromov.. dymovy pas je viditelny...

        pozri si to poriadne.. tesne pred zasahom vidiet ako to prilieta z pod stromov.. dymovy pas je viditelny...

    • Lubko
      09:53 10.05.2022

      Karl nejspíš zasáhl přímo tu oddělenou zásobu za věží ne? Akorát neměl by ten tak být schopen alespoň odjet?

      Karl nejspíš zasáhl přímo tu oddělenou zásobu za věží ne? Akorát neměl by ten tak být schopen alespoň odjet?

      • Cimbi
        09:59 10.05.2022

        Teorie říká "ano"
        Otázka je, zda to Rusi testovali - zda zkoušeli pár prototypů nastřelit

        Teorie říká "ano"
        Otázka je, zda to Rusi testovali - zda zkoušeli pár prototypů nastřelit

        • jj284b
          10:02 10.05.2022

          podla mna, trafili spodok trupu.. ak si pozries video zaberou dronu ktory kruzi okolo, vidiet ze bok je na tom mieste celkom popaleny, a na zemi rovnako vidiet stopy po plameni... ...Zobrazit celý příspěvek

          podla mna, trafili spodok trupu.. ak si pozries video zaberou dronu ktory kruzi okolo, vidiet ze bok je na tom mieste celkom popaleny, a na zemi rovnako vidiet stopy po plameni... myslim si ze ta strela zasiahla nabijaci automat.. a ten tank mal plne nalozeny zasobnik..Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        10:57 10.05.2022

        Sorry, chcel som +

        Sorry, chcel som +

    • jj284b
      10:11 10.05.2022

      wow, som sokovany ze sa toto video nikomu nepaci :D

      wow, som sokovany ze sa toto video nikomu nepaci :D

    • Storm
      10:55 10.05.2022

      Pánové nejsem tankista nikdy jsem nebyl a se svými dvěma metry asi nikdy ani nebudu... Proto využiju vlákno kde se řeší i nabíjecí automat u Téček a měl bych otázku, dvě, tři na ...Zobrazit celý příspěvek

      Pánové nejsem tankista nikdy jsem nebyl a se svými dvěma metry asi nikdy ani nebudu...
      Proto využiju vlákno kde se řeší i nabíjecí automat u Téček a měl bych otázku, dvě, tři na znalé...

      Dokáže nabíjecí automat lauf i vybít? Například při změně druhu požadové munice... Nebo se to co je nabité musí vyplýtvat do škarpy, případně to střelec vytáhuje z trubky ručně?Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        11:08 10.05.2022

        ruske nabijace to nedokazu pokial viem... takze co je raz nabite, musi byt vystrelene.. navyse, pouziva sa dvojdielna municia.. takze strelec to nema ako z hlavne dostat von...

        ruske nabijace to nedokazu pokial viem... takze co je raz nabite, musi byt vystrelene.. navyse, pouziva sa dvojdielna municia.. takze strelec to nema ako z hlavne dostat von...

    • Harvest
      12:12 10.05.2022

      Otazka pre znalejsich, nemá mať ta T90m už aj nejaký ruský systém aktívnej ochrany ARENA?

      Otazka pre znalejsich, nemá mať ta T90m už aj nejaký ruský systém aktívnej ochrany ARENA?

      • fotr
        13:15 10.05.2022

        Pokud já mám info, tak vybít nelze. Teoreticky pouze zvenku skrz hlaveň vytlačit vytěrákem, což se ale prý nedoporučuje.

        Pokud já mám info, tak vybít nelze. Teoreticky pouze zvenku skrz hlaveň vytlačit vytěrákem, což se ale prý nedoporučuje.

  • jj284b
    09:30 10.05.2022

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Ukrajinske delostrelectvo vs ruska kolona.. Donbas

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Ukrajinske delostrelectvo vs ruska kolona.. Donbas

    • Cimbi
      10:03 10.05.2022

      Musí střílet naváděnejma. Je to sestřihaný, ale podle změny pozic vozidel po střihu jsou vystřihaný malý kousky... A jsou záběry, kdy dopadne 5 ran a z toho 2 trefí... To na ...Zobrazit celý příspěvek

      Musí střílet naváděnejma.
      Je to sestřihaný, ale podle změny pozic vozidel po střihu jsou vystřihaný malý kousky... A jsou záběry, kdy dopadne 5 ran a z toho 2 trefí... To na pohyblivej cíl nepřímou z nějakých 10+ km neřízenou nedáš!Skrýt celý příspěvek

    • srott
      10:04 10.05.2022

      Ako si v vojaci vyberajú ktorý tank pôjde v kolóne prvy? Ťahajú zápalky?

      Ako si v vojaci vyberajú ktorý tank pôjde v kolóne prvy? Ťahajú zápalky?

Načítám diskuzi...