VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Fiagy
    11:17 30.03.2022

    Ruští okupanti jsou tak drzí, že rabování v ukrajinských domech se pro ně stalo jako výlet do supermarketu V telefonickém rozhovoru s útočníkem žádá jeho žena o notebook, tenisky a ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruští okupanti jsou tak drzí, že rabování v ukrajinských domech se pro ně stalo jako výlet do supermarketu V telefonickém rozhovoru s útočníkem žádá jeho žena o notebook, tenisky a oblek správné velikosti
    https://twitter.com/ServiceSsu... Skrýt celý příspěvek

  • Riiiederner
    11:07 30.03.2022

    Předtím sem to poslal omylem bez odkazu nejak se nechce zkopírovat tak ještě jednou... Článek na novinkách: Válka mění priority americké armády. Více peněz jde na družice a ...Zobrazit celý příspěvek

    Předtím sem to poslal omylem bez odkazu nejak se nechce zkopírovat tak ještě jednou...

    Článek na novinkách:
    Válka mění priority americké armády. Více peněz jde na družice a jadernou triádu

    Podle toho co píšou se má vyřadit několik a10 což chápu společně se 100ks predatorů což dejme tomu taky
    Ale máji snižovat počty leteckého personálu ,ale hlavně pozemní armády a navíc se má prý vyřadit předčasně několik (alright burke?) A ticonderog za které nejsou náhrady přesto ,že cíl má stale být 500 lodí to moc nechápu...co si o tom myslíte ?Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      11:13 30.03.2022

      Co se NAVY týče, je tu ten program standardních fregat jako levnější cesty k rozmnožení počtu aktivních lodí a efektivnější pokrytí úkolů namísto drahých torpédoborců a raketových ...Zobrazit celý příspěvek

      Co se NAVY týče, je tu ten program standardních fregat jako levnější cesty k rozmnožení počtu aktivních lodí a efektivnější pokrytí úkolů namísto drahých torpédoborců a raketových křižníků.Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      12:50 30.03.2022

      Pan Grohmann tu nedávno v diskuzi psal, že AUKUS má mimo jiné zvýšit potenciál o zabývání se cislunárním prostorem. Doufám že se nepletu. Každopádně článek o boji o cislunární ...Zobrazit celý příspěvek

      Pan Grohmann tu nedávno v diskuzi psal, že AUKUS má mimo jiné zvýšit potenciál o zabývání se cislunárním prostorem. Doufám že se nepletu. Každopádně článek o boji o cislunární prostor tu je. To celé je hodně nákladné.
      USA si díky válce na Ukrajině podle mě uvědomili, že Rusko má vojenský vliv obrovský a jeho vlastní armáda ale vlastně stojí na papírových nohách. Takže usoudili, že asi nemá význam vyrábět nekonečné množství moderní techniky, kterou ani v konfliktu nepoužijí. Raději vymakat tridáu a prachy valit do nového bojiště, které bude brzy důležitější než ropa a plyn.
      Ukrajina jim ukázala další věc. Taiwan je poměrně docela imunní proti Číně. Invaze tam by byla extrémně náročná. Konflikt by mohl být krvavý a Čínu by to absolutně zdiskreditovalo. Ekonomické následky by byly katastrofální pro celý svět. Proto možná lehce uberou na námořnictvu. I nové Arleigh Burke jsou stejně obstarožní a asi chtějí uvolnit více financí na moderní nástupce, které mimo jiné budou stavěné i pro velké hypersonické zbraně. MK41 jsou malé a Mk 57 má pouze Zumwalt. A vývoj hypersonických + zavedení zbraní taky nebude zadarmoSkrýt celý příspěvek

    • Charlie
      14:41 30.03.2022

      Ticonderogy jsou bohužel příšerně starý a jejich konstrukce přetížená tou obří nástavbou, takže mají velký problémy s praskáním (a během modernizací se to moc neřešilo). Jsou ...Zobrazit celý příspěvek

      Ticonderogy jsou bohužel příšerně starý a jejich konstrukce přetížená tou obří nástavbou, takže mají velký problémy s praskáním (a během modernizací se to moc neřešilo). Jsou naplánovaný náhrady (a moc pěkný), ale pár nejstarších a nemodernizovanejch kousků, který se potácej od doku k doku a cestou cmrndaj palivo chce NAVY vyřadit už delší dobu. Prachy asi přesunou do programu fregat, ty jim zoufale chyběj po tom provaru s LCS.Skrýt celý příspěvek

  • Jan Padesátýpátý
    10:57 30.03.2022

    Z druhé strany: "Vatikánská banka údajně převedla 10 milionů eur na nákup rublů od ruské centrální banky jako platbu za plyn dodávaný Ruskem. Vše se děje podle schématu ...Zobrazit celý příspěvek

    Z druhé strany:

    "Vatikánská banka údajně převedla 10 milionů eur na nákup rublů od ruské centrální banky jako platbu za plyn dodávaný Ruskem. Vše se děje podle schématu stanoveného vládou Ruské federace.

    Rozhodnutí Moskvy převést platby na rubly nechalo Evropany v chaosu. V zásadě byla jejich počáteční, spontánní reakce zredukována na bezpodmínečné popření. Alfred Stern, generální ředitel rakouské ropné a plynárenské společnosti OMV, řekl, že OMV nehodlá měnit měnu výpočtu: „Máme existující smlouvy, nic takového tam nebylo dohodnuto.“

    Ve stejném duchu hovořili i šéf polského PGNiG Pavel Majewski, německý vicekancléř Robert Habek a slovinský premiér Janez Jansa. "Nemyslím si, že někdo v Evropě ví, jak vypadají rubly, nikdo nebude platit rubly," poznamenal na evropském summitu v Bruselu.

    Všechno však není tak jednoduché: Rusko zajišťuje 40 % spotřeby plynu EU a je nepravděpodobné, že by dovozci byli schopni odmítnout stávající smlouvy a rychle najít alternativní dodavatele. Ale pokud neodmítnou, jak se pak vyřeší otázka platby?

    „Mezi zahraničními partnery Gazpromu neexistuje jediná pozice,“ říká Artem Deev, vedoucí analytického oddělení společnosti Amarkets. - Například Polsko a Rakousko razantně odmítly změnit podmínky smlouvy, Německo bude podmínky vyjednávat v úzkém kontaktu s dodavatelem, tedy s Ruskem.

    Moldavsko nevidí žádné problémy (dohoda o plynu počítá s platbou v dolarech, eurech a rublech), Arménie rozhodnutí Moskvy uvítala, Litva hodlá přerušit vztahy s ruskou stranou, Bulharsko souhlasí s platbou v rublech.

    Na základě toho můžeme předpokládat, že někteří kupci v klidu přejdou na rubly, s jinými (jako Německo) bude dlouhé vyjednávání a schvalování a s dalšími se budeme muset rozloučit. Gazprom již začal vypracovávat změny ve smlouvách s přihlédnutím k nové realitě. "

    https://politobzor.net/247895-... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      12:50 30.03.2022

      Jo, jako Moldávie, která je ráda že je ráda a Arménie, které bez krytí Ruskem hrozí okamžité zničení jsou spolu s Vatikánem fakt skvělé úlovky.

      Jo, jako Moldávie, která je ráda že je ráda a Arménie, které bez krytí Ruskem hrozí okamžité zničení jsou spolu s Vatikánem fakt skvělé úlovky.

  • Fiagy
    10:39 30.03.2022

    Ten Lavrov je opravdu exponát :-) Rusko má zájem na tom, aby se vztahy s Čínou rozvíjely a byly stabilní, prohlásil ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov během setkání s čínským ...Zobrazit celý příspěvek

    Ten Lavrov je opravdu exponát :-)
    Rusko má zájem na tom, aby se vztahy s Čínou rozvíjely a byly stabilní, prohlásil ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov během setkání s čínským šéfem diplomacie Wang Leem. Obě podobně smýšlející země se podle Lavrova budou posouvat k „multipolárnímu a spravedlivému světovému řádu“.
    https://www.novinky.cz/valka-n... Skrýt celý příspěvek

    • Wolv3rine
      10:48 30.03.2022

      No co si budeme nalhávat - spojení ruských zdrojů a čínských technologických možností neni zrovna ideální představa budoucnosti, ale jako protipól západu zcela reálná.

      No co si budeme nalhávat - spojení ruských zdrojů a čínských technologických možností neni zrovna ideální představa budoucnosti, ale jako protipól západu zcela reálná.

      • Jirosi
        14:37 30.03.2022

        Otázkou je, kdo v tom jejich NWO bude chtít žít.

        Otázkou je, kdo v tom jejich NWO bude chtít žít.

  • The Pale Emperor
    10:23 30.03.2022
    • Fiagy
      10:41 30.03.2022

      Doufám, že to teď Turci sekají jak Baťa cvičky. A budou to schopni Ukrajincům nahrazovat.
      Zájem je určitě obrovský.

      Doufám, že to teď Turci sekají jak Baťa cvičky. A budou to schopni Ukrajincům nahrazovat.
      Zájem je určitě obrovský.

      • The Pale Emperor
        10:45 30.03.2022

        Hlavně to PR je obrovský. Zajímalo by mě, jak si povede třeba takový Akinci, až bude někdy někde nasazen, vypadá super

        Hlavně to PR je obrovský. Zajímalo by mě, jak si povede třeba takový Akinci, až bude někdy někde nasazen, vypadá super

  • The Pale Emperor
    10:18 30.03.2022

    Off Topic. Bren 2 PPS má ...Zobrazit celý příspěvek

    Off Topic. Bren 2 PPS má problémy.

    https://www.novinky.cz/domaci/... Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      12:13 30.03.2022

      To je: Jedna paní povídala. Třeba: Konkrétně součástka v hlavni. Nebo: Další zdroj redakce problémy popsal podrobněji. Podle něj došlo k poškození tzv. blokace zápalníku, kdy ...Zobrazit celý příspěvek

      To je: Jedna paní povídala.
      Třeba: Konkrétně součástka v hlavni.
      Nebo: Další zdroj redakce problémy popsal podrobněji. Podle něj došlo k poškození tzv. blokace zápalníku, kdy nábojová komora zřejmě nevydržela tlak vyvinutý nábojnicí.

      Jak by proboha mohl zvýšený tlak v komoře způsobit poškození blokátoru zápalníku?Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      19:58 30.03.2022

      Já bych byl opatrný s bombózními názvy článků na webech jako novinky. Reklamuje se jedna zbraň a vypadá, že se jednalo o vadnou rumunskou munici.

      Já bych byl opatrný s bombózními názvy článků na webech jako novinky. Reklamuje se jedna zbraň a vypadá, že se jednalo o vadnou rumunskou munici.

  • PavolR
    10:09 30.03.2022

    Zvýšenie intenzity delostreľby okolo Kijeva za posledné dni:
    https://twitter.com/i/web/stat...

    Zvýšenie intenzity delostreľby okolo Kijeva za posledné dni:
    https://twitter.com/i/web/stat...

  • Jan Padesátýpátý
    10:05 30.03.2022

    Další drzé požadavky putina
    https://www.reflex.cz/clanek/d...

    Další drzé požadavky putina
    https://www.reflex.cz/clanek/d...

    • SeaWolf
      10:33 30.03.2022

      Vzhledem k tomu jakou mají ultimátní úspěšnost se ani Putinovi nedivím :-D

      Vzhledem k tomu jakou mají ultimátní úspěšnost se ani Putinovi nedivím :-D

    • Cenzor
      10:44 30.03.2022

      To mělo vyjít asi až v pátek (1.4.) :-)

      To mělo vyjít asi až v pátek (1.4.) :-)

      • Ilawar
        11:07 30.03.2022

        Pánové to je Divoký kačer. Taková Česká soda Reflexu.

        Pánové to je Divoký kačer. Taková Česká soda Reflexu.

        • Ján Paliga
          00:30 31.03.2022

          .... detraktorizace... :)

          .... detraktorizace... :)

    • Upgrade
      12:02 30.03.2022

      Ukrajinci v pražské zoo vykoukali ta nejlepší zvířata. Na české děti zbyly jenom kozy, kachny a nemocná lama :)

      Ukrajinci v pražské zoo vykoukali ta nejlepší zvířata. Na české děti zbyly jenom kozy, kachny a nemocná lama :)

    • Ján Paliga
      00:28 31.03.2022

      Len by chcel a na oplátku dáva len smrť....

      Len by chcel a na oplátku dáva len smrť....

  • Janicekmac
    09:57 30.03.2022

    pár grafů na iRozhlas na základě dat z Oryxe
    https://www.irozhlas.cz/zpravy...

    pár grafů na iRozhlas na základě dat z Oryxe
    https://www.irozhlas.cz/zpravy...

    • jj284b
      09:58 30.03.2022

      len tak FYI, Oryx nie je uplne presny.. niektore stroje su tam dvakrat, niektore su zle identifikovane.. takze ani Oryx netreba brat uplne vazne ako presny udaj..

      len tak FYI, Oryx nie je uplne presny.. niektore stroje su tam dvakrat, niektore su zle identifikovane.. takze ani Oryx netreba brat uplne vazne ako presny udaj..

      • Janicekmac
        10:04 30.03.2022

        tak hlavně mu to tam napiš, když vidíš chybu. Pod seznamem je chat, kde mu lidi píšou. Je toho tuny, tak každá pomoc se počítá.

        tak hlavně mu to tam napiš, když vidíš chybu. Pod seznamem je chat, kde mu lidi píšou. Je toho tuny, tak každá pomoc se počítá.

      • The Pale Emperor
        10:04 30.03.2022

        Autoři sami říkají, že to není přesné, že to je hrubý základ, ale snaží se, a je to to nejpřesnější, co máme.

        Autoři sami říkají, že to není přesné, že to je hrubý základ, ale snaží se, a je to to nejpřesnější, co máme.

        • StandaBlabol
          10:20 30.03.2022

          Autoři říkají, že to, co tam je, by přesné být mělo. Hodně se o to snaží. Jen tam samozřejmě nemají vše. Takže je to ověřené minimum zničené techniky. Chyba se vždycky vloudí, ale ...Zobrazit celý příspěvek

          Autoři říkají, že to, co tam je, by přesné být mělo. Hodně se o to snaží. Jen tam samozřejmě nemají vše. Takže je to ověřené minimum zničené techniky. Chyba se vždycky vloudí, ale to budou jednotky procent.Skrýt celý příspěvek

  • Desertfremen
    09:38 30.03.2022

    Dobré ráno. Dobrá správa: Ukrajina sa stále drží. Zlá správa: Putin ešte stále žije. :) Podľa Oryxu Mordor stratil už 340 tankov, ale to je overené minimum, veľa techniky na ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobré ráno. Dobrá správa: Ukrajina sa stále drží. Zlá správa: Putin ešte stále žije. :)

    Podľa Oryxu Mordor stratil už 340 tankov, ale to je overené minimum, veľa techniky na overenie len čaká alebo sa k nim nedá dostať, , čiže reálne okolo 500.

    Viete si predstaviť koľko to je 500 tankov?
    Vetšina Europskych armád toľko ani nemá koľko Rusi už stratili.
    To je kompletná tanková výzbroj pre 50 BTG.

    Čiže 50 Ruských BTG (zo sto nasadených) prišlo zo 100% o svoju hlavnú utonú zbraň. Alebo inak. 100 Ruských BTG prišlo z 50% o svoju hlavnú útočnú zbraň.

    To je dôvod prečo im útok zamrzol, žiadne "preskupovanie" a pod...jednoducho vďaka tak masívnym stratám BTG stratili útočnú schopnosť. (druhý faktor je tragická logistika, a tretí faktor je zúfalá ). Ak by tvrdohlavo útočili aj ďalej s tým čo im ešte ostalo, tak prídu o všetko.

    Teraz sa Mordor potrebuje nadýchnuť, a doplniť straty a znovu zformovať BTG - záložnou technikou a novými brancami. To bude trvať mesiace, kým ich vycvičí. Ako to dopadne, nemusím rozpisovať.

    Sláva Ukrajine!Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      09:58 30.03.2022

      Sú v štatistike aj poškodené ktoré pôjdu opraviť alebo získať späť alebo len komplet zničené?

      Len aby tí branci neabsolvovali výcvik priamo na bojisku.

      Sú v štatistike aj poškodené ktoré pôjdu opraviť alebo získať späť alebo len komplet zničené?

      Len aby tí branci neabsolvovali výcvik priamo na bojisku.

      • ruleta
        11:11 30.03.2022

        Ne, nejsou. Jsou tam jenom 100% ztraty tj. ze RF prisla o techniku. Znicena, opustena, ukoristena.

        Ne, nejsou. Jsou tam jenom 100% ztraty tj. ze RF prisla o techniku. Znicena, opustena, ukoristena.

        • Miroslav
          13:34 30.03.2022

          Opustená a ukoristená technika pokiaľ nebola zničená ešte teoreticky majiteľa zmeniť môže

          Opustená a ukoristená technika pokiaľ nebola zničená ešte teoreticky majiteľa zmeniť môže

      • Mortles
        12:54 30.03.2022

        Zcela technicky, stačí se podívat na každou fotku a zkusit si udělat obrázek o stavu daného kusu, asi tak.

        Zcela technicky, stačí se podívat na každou fotku a zkusit si udělat obrázek o stavu daného kusu, asi tak.

    • Praskot
      10:05 30.03.2022

      Já doufám, že vytáhnou T64. Protože si dokážu představit jak v jednom BTG bude T80,T72 a T64. Servis a náhradní díly budou nereálné. Podle generála SVR je Putinovo okolí z ...Zobrazit celý příspěvek

      Já doufám, že vytáhnou T64. Protože si dokážu představit jak v jednom BTG bude T80,T72 a T64. Servis a náhradní díly budou nereálné. Podle generála SVR je Putinovo okolí z včerejších výsledků vyjednávání velmi zklamané. Takže druhé kolo je 100% jisté.Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        10:20 30.03.2022

        Rusi uz T64 nemaju.. co mali, to pouzili na Donbase uz v 2014... to co mali doteraz su presne tie zostatkove stroje... no v rezervach uz viac toho nemaju( pripadne to co tam je, ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusi uz T64 nemaju.. co mali, to pouzili na Donbase uz v 2014... to co mali doteraz su presne tie zostatkove stroje... no v rezervach uz viac toho nemaju( pripadne to co tam je, bolo kanibalizovane uz v 2014)...Skrýt celý příspěvek

        • StandaBlabol
          10:25 30.03.2022

          Možná uvidíme T-62. I když původně měly být úplně vyřazeny i z uloženek, tak na nedávném cvičení je zkoušeli zprovoznit a cvičit s nimi. Pokud budou takhle intenzivní boje a ztráty ...Zobrazit celý příspěvek

          Možná uvidíme T-62. I když původně měly být úplně vyřazeny i z uloženek, tak na nedávném cvičení je zkoušeli zprovoznit a cvičit s nimi. Pokud budou takhle intenzivní boje a ztráty trvat ještě měsíc nebo dva, tak na ně dojde.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            11:32 30.03.2022

            T 62 mají. Otázka kolik bude po 40-ti letech pojízdných. Něco určitě. Ale otázka za milion. Mají z nich čím střílet? T62 mají kanón 115 mm a nevím o jiném použití tohoto kanónu v ...Zobrazit celý příspěvek

            T 62 mají. Otázka kolik bude po 40-ti letech pojízdných. Něco určitě. Ale otázka za milion. Mají z nich čím střílet? T62 mají kanón 115 mm a nevím o jiném použití tohoto kanónu v Ruské armádě. Nějakou uloženou munici mít asi budou, ale v jakém stavu?Skrýt celý příspěvek

          • Rase
            13:56 30.03.2022

            Myslím že T-62 poslali Assadovi do Sýrie, už před lety.

            Myslím že T-62 poslali Assadovi do Sýrie, už před lety.

          • mudry.udrzbar
            14:12 30.03.2022

            tak mozu vytiahnut T-55, tych boli v Sajuze plne mobilizacne sklady :D

            tak mozu vytiahnut T-55, tych boli v Sajuze plne mobilizacne sklady :D

        • Miroslav
          10:30 30.03.2022

          Podľa EN Wikipedie by Rusko ešte T-64 mohlo mať v hojných počtoch: Preklad: Rusko – približne 4 000 v roku 1995. V roku 2014 malo Rusko približne 2 000 ks, ktoré postupne vyradilo ...Zobrazit celý příspěvek

          Podľa EN Wikipedie by Rusko ešte T-64 mohlo mať v hojných počtoch:

          Preklad: Rusko – približne 4 000 v roku 1995. V roku 2014 malo Rusko približne 2 000 ks, ktoré postupne vyradilo z prevádzky a boli navrhnuté na zničenie

          https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

    • Martinos
      10:11 30.03.2022

      zformovať? Zláva slovenčine.

      zformovať? Zláva slovenčine.

      • Desertfremen
        10:23 30.03.2022

        keď toto je tvoj najväčší problém, tak ti závidím..:) nie som spisovateľ, aby som brúsil jazyk do dokonalosti, a nie je to ani moja ambícia, ale ako vidím grammar-nazi týpci sa ...Zobrazit celý příspěvek

        keď toto je tvoj najväčší problém, tak ti závidím..:)
        nie som spisovateľ, aby som brúsil jazyk do dokonalosti, a nie je to ani moja ambícia, ale ako vidím grammar-nazi týpci sa všade nájdu.Skrýt celý příspěvek

        • Martinos
          11:11 30.03.2022

          Na rozoznanie slovenčiny od češtiny nemusíš byť spisovateľ.
          Ale videl som tu už aj oveľa horšie prznenie slovenčiny.

          Na rozoznanie slovenčiny od češtiny nemusíš byť spisovateľ.
          Ale videl som tu už aj oveľa horšie prznenie slovenčiny.

          • Desertfremen
            11:30 30.03.2022

            Vzhľadom na to že som z južnej Moravy, tak ma to moc netrápi.
            Na Slovensku iba dlhodobo žijem, ale Slovák nie som.
            Ale keďže tu dlhodobo žijem, tak používam slovenčinu.

            Vzhľadom na to že som z južnej Moravy, tak ma to moc netrápi.
            Na Slovensku iba dlhodobo žijem, ale Slovák nie som.
            Ale keďže tu dlhodobo žijem, tak používam slovenčinu.

      • Juraeod
        19:16 30.03.2022

        Souhlas

        Souhlas

    • StandaBlabol
      10:23 30.03.2022

      Jenže většina těch tanků nebyla zničena, ale poškozena, opuštěna, zajata. To znamená, že posádky jsou pořád k dispozici. A i když je 500 tanků MOC, tak Rusko jich pořád má ještě ...Zobrazit celý příspěvek

      Jenže většina těch tanků nebyla zničena, ale poškozena, opuštěna, zajata. To znamená, že posádky jsou pořád k dispozici. A i když je 500 tanků MOC, tak Rusko jich pořád má ještě dost. Tyhle ztráty dokáží nahradit rychle. Bohužel.Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        10:55 30.03.2022

        Asi tak. Rusové mají skutečně tisíce tanků k dispozici. Nemají sice moderní vybavení ale to můžou dohnat kvantitou. To samé posádky. Mají jich tisíce. Je dobře že ztrácejí hodně ...Zobrazit celý příspěvek

        Asi tak. Rusové mají skutečně tisíce tanků k dispozici. Nemají sice moderní vybavení ale to můžou dohnat kvantitou. To samé posádky. Mají jich tisíce. Je dobře že ztrácejí hodně tanků ale pokud nebude číslo kolem 2000 nebo pokud nedostane Ukrajina systémy jako HIMARS nebo Harop, tak to nevidím na konec bojů.Skrýt celý příspěvek

      • Torong
        11:34 30.03.2022

        V jakém stavu budou mít uloženky, když ty v aktivní službě v dobrém stavu nejsou?

        V jakém stavu budou mít uloženky, když ty v aktivní službě v dobrém stavu nejsou?

      • mudry.udrzbar
        14:16 30.03.2022

        a co budu vytahovat nemodernizovane T-72, ktore 40 rokov niekde hnili? Bezne treba na sprovoznenie uloženky tak pol roka vratane GO motoru, naviac bez modernizacie systemu riadenia ...Zobrazit celý příspěvek

        a co budu vytahovat nemodernizovane T-72, ktore 40 rokov niekde hnili? Bezne treba na sprovoznenie uloženky tak pol roka vratane GO motoru, naviac bez modernizacie systemu riadenia palby sa blizi bojova hodnota k nule.Skrýt celý příspěvek

    • damik
      10:24 30.03.2022

      Rusakum trvalo cely rok pripravit asi 100 BTGs s 1000 tanky Pochybuju ze Rusaci ted sezenou vice nez dalsich 1000 tanku po celem Rusku; vetsina ulozenek je rozkradenych a ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusakum trvalo cely rok pripravit asi 100 BTGs s 1000 tanky
      Pochybuju ze Rusaci ted sezenou vice nez dalsich 1000 tanku po celem Rusku; vetsina ulozenek je rozkradenych a nefunkcnich; taky posadky budou mene kvalifikovane

      takze ukrajinci znicili asi 25% vsech dostupnych Ruskych tanku; za 5 tydnu boju

      jestli Rusaci budou jeste pokracovat, tak si znici armadu tak na pristich 50 let

      jediny risk je ze se Rusaci zacnou zakopavat a vytvori souvislou lini fronty jako na Donbase; ale treba pak pomuzou sankceSkrýt celý příspěvek

      • Roko
        10:25 30.03.2022

        a hlavne to robia tak nemotorne a okato ze ich je vidno az z vesmiru :D

        a hlavne to robia tak nemotorne a okato ze ich je vidno az z vesmiru :D

      • ruleta
        10:36 30.03.2022

        Rusko ma pres 4000 aktivnich tanku z nich cca 2 300 predstavuji moderni typy (T90, 80, 72B3, 72B3M, ...). Vetsina tech tanku nebyla znicena v boji z tech 330 je cca 130 zniceno ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusko ma pres 4000 aktivnich tanku z nich cca 2 300 predstavuji moderni typy (T90, 80, 72B3, 72B3M, ...).

        Vetsina tech tanku nebyla znicena v boji z tech 330 je cca 130 zniceno v boji, zbytek je opusteny. Ve vetsine pripadu ztratili jenom zelezo, ktere se da nahradit.Skrýt celý příspěvek

        • MATRIX
          10:42 30.03.2022

          Moderne tanky noo myslíš tie s grilom na veži?

          Moderne tanky noo myslíš tie s grilom na veži?

          • ruleta
            10:54 30.03.2022

            Javelin ti prostreli i nejmodernejsi tanky. To jen na okraj - a to co tam maj rusove a to co jsem vypsal je moderni i vzhledem k ukrajinskemu inventari.

            Javelin ti prostreli i nejmodernejsi tanky. To jen na okraj - a to co tam maj rusove a to co jsem vypsal je moderni i vzhledem k ukrajinskemu inventari.

        • Jan Padesátýpátý
          10:53 30.03.2022

          4000 na papíře
          připomínám jak se zastřelil ten ruský důstojník když zjistil že z 10 tanků ve skutečnosti je použitelný jenom jeden.

          4000 na papíře
          připomínám jak se zastřelil ten ruský důstojník když zjistil že z 10 tanků ve skutečnosti je použitelný jenom jeden.

          • ruleta
            11:09 30.03.2022

            Pripominam, ze to zastreleni muze byt ukrajinska propaganda - coz ostatne vetsina clanku ma pojistene vetou, ze se to nepodarilo "overit" z nezavislych zdroju. Druha vec je, ze se ...Zobrazit celý příspěvek

            Pripominam, ze to zastreleni muze byt ukrajinska propaganda - coz ostatne vetsina clanku ma pojistene vetou, ze se to nepodarilo "overit" z nezavislych zdroju. Druha vec je, ze se bavime o aktivnich tancich - v orginalu na Daily Mail se hovori o tancich z "long term storage facilities".Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            12:03 30.03.2022

            Může to být propaganda, jenomže já věřím že plus v ruské armádě bude situace tristní, a to i u aktivni techniky jinak by ta ruská kolona nepotřebovala 2 týdny na ujetí 150 km od ...Zobrazit celý příspěvek

            Může to být propaganda, jenomže já věřím že plus v ruské armádě bude situace tristní, a to i u aktivni techniky
            jinak by ta ruská kolona nepotřebovala 2 týdny na ujetí 150 km od běloruských hranic ke KyjevuSkrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            14:40 30.03.2022

            Ruleta: Nejsnáze se proti takové propagandě bojuje pravdou. To je snad pro Rusko problém dokázat, že se nikdo nezastřelil ...

            Ruleta: Nejsnáze se proti takové propagandě bojuje pravdou. To je snad pro Rusko problém dokázat, že se nikdo nezastřelil ...

        • Torong
          11:47 30.03.2022

          4000 včetně mobilizačních záloh. Viděli jsme jak "dobře" Rusové udržují aktivní techniku. V jakém stavu asi budou uloženky? Minimálně polovina bude kanibalizovaná na náhradní díly, ...Zobrazit celý příspěvek

          4000 včetně mobilizačních záloh. Viděli jsme jak "dobře" Rusové udržují aktivní techniku. V jakém stavu asi budou uloženky? Minimálně polovina bude kanibalizovaná na náhradní díly, nebo z nich bude prodané to, co se prodat dá. Takže REÁLNĚ se dá počítat s 2500 tanků. Z toho je 500 odepsaných. Z osádek je odepsaná zhruba polovina - mrtví/zajatí. z té druhé poloviny bude minimálně polovina zraněná, ten zbytek tanky opustil. Reálně se z nich do bojů může vrátit 100 osádek a je otázka, jakou budou mít motivaci k dalším bojů, když už jednou tank opustili a utekli. Těchto 500 osádek bylo vycvičených a mělo za sebou velké cvičení na úrovni divizí. Ti co příjdou teď budou buď čerství branci, kteří se sotva naučí tank vůbec nějak ovládat nebo záložníci, kteří už to zase zapomněli.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        10:44 30.03.2022

        Ano, bohužel Rusko má nejspíš okolo 2500 tanků v aktivní službě a má k nim posádky. Samozřejmě budou mít problémy 1. tam ty další tanky fyzicky dostat 2. dostat tanky ve stejné ...Zobrazit celý příspěvek

        Ano, bohužel Rusko má nejspíš okolo 2500 tanků v aktivní službě a má k nim posádky. Samozřejmě budou mít problémy 1. tam ty další tanky fyzicky dostat 2. dostat tanky ve stejné kvalitě, ale zatím se nedá mluvit o nějakém vymazání z mapy. Ty nasazené jednotky nejspíš budou spíš to lepší než to horší co mají, takže dojde ke snížení účinnosti tak jako tak, i kdyby se jim povedlo přeskupit se, ale jak velký konkrétní účinek to má je vždycky otázka.Skrýt celý příspěvek

        • damik
          11:32 30.03.2022

          jestli se Rusaci nezakopaji a nezacnou postupovat pomalu s rozvinutou pechotou, tak jim Ukrajinci v pohode kazdy mesic znici 300 az 400 tanku. Ukrajinci maji asi 200k muzu v ...Zobrazit celý příspěvek

          jestli se Rusaci nezakopaji a nezacnou postupovat pomalu s rozvinutou pechotou, tak jim Ukrajinci v pohode kazdy mesic znici 300 az 400 tanku.

          Ukrajinci maji asi 200k muzu v lehke pechote s 20000+ protitankovymi raketamiSkrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            12:04 30.03.2022

            doufám, že ukrajinci mají těch protitankových raket neomezené množství

            doufám, že ukrajinci mají těch protitankových raket neomezené množství

    • MATRIX
      10:39 30.03.2022

      500 starych tankov hm radsej mat 50 kvalitnych moderných tankov a funkcných =)

      500 starych tankov hm radsej mat 50 kvalitnych moderných tankov a funkcných =)

      • mudry.udrzbar
        14:18 30.03.2022

        zlyhava hlavne velenie pri sposobe nasadenia, tie javeliny by luskali aj Abramsy

        zlyhava hlavne velenie pri sposobe nasadenia, tie javeliny by luskali aj Abramsy

  • Fiagy
    09:03 30.03.2022

    Ruský podplukovník Sergej Kosik se přidal k ruským dobrovolníkům na straně Ukrajiny. https://twitter.com/andrewofpo... No , nevím. Nevypadá odhodlaně a ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský podplukovník Sergej Kosik se přidal k ruským dobrovolníkům na straně Ukrajiny.
    https://twitter.com/andrewofpo...
    No , nevím. Nevypadá odhodlaně a nadšeně.Skrýt celý příspěvek

    • Roko
      09:12 30.03.2022

      ma na vyber? vcera boli videa s dobrovolnikmi ale boli maskovani a odhodlanejsi, tento ide s kozou na trh ako sa hovori, to uz cesty spat niet ani pre neho ani pre jeho blizkych v ...Zobrazit celý příspěvek

      ma na vyber? vcera boli videa s dobrovolnikmi ale boli maskovani a odhodlanejsi, tento ide s kozou na trh ako sa hovori, to uz cesty spat niet ani pre neho ani pre jeho blizkych v ruskuSkrýt celý příspěvek

    • waggon
      09:16 30.03.2022

      Mozna si to nekteri neuvědomujete, ale tento člověk strašně riskuje. At valka skonči jakkoliv do Ruska se vrátit nemuze. Svědci Putinov mu to nikdy nezapomenou. Vpodstatě je to ...Zobrazit celý příspěvek

      Mozna si to nekteri neuvědomujete, ale tento člověk strašně riskuje. At valka skonči jakkoliv do Ruska se vrátit nemuze. Svědci Putinov mu to nikdy nezapomenou. Vpodstatě je to novodobý Vlasov, jen doufám, že s lepším koncem.Skrýt celý příspěvek

      • Fiagy
        09:59 30.03.2022

        Když tak riskuje a ohrožuje rodinu tak nemá točit videa. Mají použít někoho komu o nic nejde. Ale to zase asi nebude šarže. Chci jenom říct, že ty videa občas moc nepomáhají. Z ...Zobrazit celý příspěvek

        Když tak riskuje a ohrožuje rodinu tak nemá točit videa. Mají použít někoho komu o nic nejde. Ale to zase asi nebude šarže. Chci jenom říct, že ty videa občas moc nepomáhají.
        Z tohoto má člověk pocit, že je to nucené. Z těch komentářů to bohužel tak vyznívá taky.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      09:33 30.03.2022

      Takéto príbehy sa vyskytujú v každom konflikte. Nebral by som to nejak vážne. Určite je aj mnoho prípadov keď sa Ukrajinec pridal na stranu Ruska z nejakých pohnútok

      Takéto príbehy sa vyskytujú v každom konflikte. Nebral by som to nejak vážne. Určite je aj mnoho prípadov keď sa Ukrajinec pridal na stranu Ruska z nejakých pohnútok

      • Roko
        10:19 30.03.2022

        kapitani Ropuch boli ukrainci ...

        kapitani Ropuch boli ukrainci ...

    • montecasino1
      09:46 30.03.2022

      Včera som pozeral rozhovor na "Historia realna" témou boli dobrovolníci a najomniky v tejto vojne.Spomínali sa Wagnerovci o ktorých bolo povedané že je to viacmenej PR projekt a že ...Zobrazit celý příspěvek

      Včera som pozeral rozhovor na "Historia realna" témou boli dobrovolníci a najomniky v tejto vojne.Spomínali sa Wagnerovci o ktorých bolo povedané že je to viacmenej PR projekt a že jednotka vôbec nie je taká excelentná ako sa o nej šíry propaganda,že sa jedná hlavne o ľudí čo chcú zarobiť a ktorých "manželky donútili" aby šli zarobiť peniaze.Čo ale bolo zaujímavé chlapík vravel,že o rekrutáciu zahraničných vojakov v Kijeve ma na starosti Rus,ktorý žije dlhodobo v Kijeve.No a bol znova zdôraznený fakt,ktorý už aj tu bol spomínaný že veliteľ Wagnerovcov-Utkin je vlastne nacista,tetovanie,hajlovanie a velebenie tretej ríše,to to Rusi dopracovali.Skrýt celý příspěvek

      • Roko
        10:20 30.03.2022

        jaka excelentna ? ved ich padlo 400 v jednej bitke v syrii a stacil na to chalan ktori navadzal C130 gunship

        jaka excelentna ? ved ich padlo 400 v jednej bitke v syrii a stacil na to chalan ktori navadzal C130 gunship

        • montecasino1
          13:16 30.03.2022

          no to netvrdím ja,to oni o sebe šíria také PR.Ináč v Sýrii ich dali dole drony a bolo tam aj hodne Sýrčanov.Rusi povedali že tam nie sú ich ľudia tak to Američania splanírovali.

          no to netvrdím ja,to oni o sebe šíria také PR.Ináč v Sýrii ich dali dole drony a bolo tam aj hodne Sýrčanov.Rusi povedali že tam nie sú ich ľudia tak to Američania splanírovali.

  • Praskot
    08:56 30.03.2022

    To s tou ruskou osvobozeneckou armádou začíná vypadat vážně
    https://twitter.com/andrewofpo...

    To s tou ruskou osvobozeneckou armádou začíná vypadat vážně
    https://twitter.com/andrewofpo...

    • jj284b
      08:58 30.03.2022

      tak neviem ci by som im zveril obranu nejakeho sektoru...

      tak neviem ci by som im zveril obranu nejakeho sektoru...

      • Fiagy
        09:07 30.03.2022

        Taky nemám dobrý pocit z toho, že je naučí používat západní zbraně a taktiku.

        Taky nemám dobrý pocit z toho, že je naučí používat západní zbraně a taktiku.

    • Ján Paliga
      00:49 31.03.2022

      A možno len chcú hecovať Vodcu...

      A možno len chcú hecovať Vodcu...

  • Praskot
    08:45 30.03.2022

    Tak Gruzie má volné pole. Ruské jednotky ze separatiských republik už jsou na Ukrajinské frontě. https://twitter.com/mhmck/stat...

    Tak Gruzie má volné pole. Ruské jednotky ze separatiských republik už jsou na Ukrajinské frontě. https://twitter.com/mhmck/stat...

    • PavolR
      08:51 30.03.2022

      Keby len ruské jednotky, ale aj Oseti (platia totiž de jure za príslušníkov ruskej armády). ;-)

      Keby len ruské jednotky, ale aj Oseti (platia totiž de jure za príslušníkov ruskej armády). ;-)

  • Praskot
    08:37 30.03.2022

    Rozhovor s Jakubem Janovským, který se podílí na databázi ...Zobrazit celý příspěvek

    Rozhovor s Jakubem Janovským, který se podílí na databázi Oryx.
    https://www.irozhlas.cz/zpravy... Skrýt celý příspěvek

  • Fiagy
    08:29 30.03.2022

    Co to má pověšené na zadku za zbraň ? Díky
    https://www.facebook.com/photo...

    Co to má pověšené na zadku za zbraň ? Díky
    https://www.facebook.com/photo...

    • Piłsudski
      08:31 30.03.2022

      Ukr bull pup Malyuk na bazi ak74.

      Ukr bull pup Malyuk na bazi ak74.

      • Fiagy
        08:51 30.03.2022

        Díky :-)
        Vypadá zajímavě.

        Díky :-)
        Vypadá zajímavě.

  • Riiiederner
    08:10 30.03.2022

    Co si myslíte o tomhle ? Omezení/zrušení a10 celkem chápu ,ale u droný bych čekal uplný opak. Potom vyřazení (arleigh burke?) A ticonderog ještě před jejich "expirační lhůtou" ...Zobrazit celý příspěvek

    Co si myslíte o tomhle ?

    Omezení/zrušení a10 celkem chápu ,ale u droný bych čekal uplný opak. Potom vyřazení (arleigh burke?) A ticonderog ještě před jejich "expirační lhůtou" stejně jako omezeni personálu letectva nebo pozemni armády mi přijde dosti radikální a uplně něco jiného než sem čekal...Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      08:19 30.03.2022

      A-10 je nepouzitelna uz od prvej vojny v zalive... ona bola nepouzitelna vzdy, len mala za sebou fighter-mafiu s ich pomylenym zmyslanim... to lietadlo je vhodne do boja proti ...Zobrazit celý příspěvek

      A-10 je nepouzitelna uz od prvej vojny v zalive... ona bola nepouzitelna vzdy, len mala za sebou fighter-mafiu s ich pomylenym zmyslanim... to lietadlo je vhodne do boja proti teroristom co nemaju protilietadlove strely.. nie proti cudzim armadam..

      Drony Predator a pod, su nepouzitelne, koli velkosti a lahkej detekovatelnosti.. PVO ich zostreli uplne bez problemov..Skrýt celý příspěvek

      • tombo
        08:50 30.03.2022

        Áno A-10 je nepoužitelná do konfliktu s rozvinutou viacvrstvovou PVO ale dovolil by som si niečo podotknúť. Aj Rusko používa mnoho SU-25 a nechystá sa ich vyradiť. Ak keď, na ...Zobrazit celý příspěvek

        Áno A-10 je nepoužitelná do konfliktu s rozvinutou viacvrstvovou PVO ale dovolil by som si niečo podotknúť. Aj Rusko používa mnoho SU-25 a nechystá sa ich vyradiť. Ak keď, na Ukrajine padajú dosť často, ale pre Manpads je to dosť ťažký cieľ. Predsalen v opotrebovavacej vojne ničiť nákladné auta a BVP presnou a drahou muníciou je overkill.Skrýt celý příspěvek

        • RiMr71
          09:15 30.03.2022

          " v opotrebovavacej vojne ničiť nákladné auta a BVP presnou a drahou muníciou je overkill" Cena munice do kanonu A-10 1000 dolarů (ochuzený oran), 200 USD (klasický Kadence 70 ...Zobrazit celý příspěvek

          " v opotrebovavacej vojne ničiť nákladné auta a BVP presnou a drahou muníciou je overkill"

          Cena munice do kanonu A-10
          1000 dolarů (ochuzený oran), 200 USD (klasický

          Kadence 70 ran za sekundu

          70x1000 = 70 000 USD za jednu jedinou jednosekundovou dávku při plné kadenci uranovou municí.

          Cena za JDAM kit + nějakou železnou bombu je cca 23 000 USD (i méně).

          Jedna moderní GBU-39 Small Diameter Bomb (SDB) stojí cca 40 000 USD.

          Jeden zásobník A-10 plný "levné" munice stojí 270 000 USD..
          Za to mám cca 10 JDAM chytrých bomb.

          Plný zásobník A-10 v případě munice z ochuzeného uranu stojí
          1 350 000 USD.
          Za to mám 50-60 JDAM chytrých bomb, nebo 33 supermoderních malých GBU-39, nebo... skoro jednoho Tomahawka...Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            09:47 30.03.2022

            tak ještěže umí prase to i to

            tak ještěže umí prase to i to

          • Ilawar
            10:54 30.03.2022

            Přestože je systém rusácké mobilní PVO nejkvalitnější a rusáci disponují největším nasazeným počtem mobilních PVO systémů. Je z bojů na Ukrajině jasně vidět, že PVO nemůže být ...Zobrazit celý příspěvek

            Přestože je systém rusácké mobilní PVO nejkvalitnější a rusáci disponují největším nasazeným počtem mobilních PVO systémů. Je z bojů na Ukrajině jasně vidět, že PVO nemůže být všude, respektive jednotlivé systémy PVO lze zničit a tím otevřít okno pro letecký úder. Při dočasném potlačení PVO systémů pak lze použít i klasická CAS letadla jako A-10, Su-25 (nebo i lehké bitevníky se správnou municí).
            Proto mají velitelé operací a letecké perutě své štáby, aby takové operace naplánovaly.

            Ke GAU-8 a ekonomice nasazení:

            Kadence 3900 rpm s uranovou municí se používá pro ničení odolných bodových cílů - tanky, bunkry apod.

            Pro ničení kolony nákladních aut, BVP, BTR stačí obyčejné AP střelivo a kadence 2100 rpm.

            Dvousekundová dávka může zničit nebo poškodit 5 až 8 aut/BVP - to vše za cenu 14 000 $ - méně než jedna JDAM.

            Mimochodem i A-10 může shazovat zmíněnou JDAM; také Paveway, GBU-39, odpalovat Mawerick, APKWS etc. etc.

            Pro ochranu má mimo flares i AN/ALQ-131 or AN/ALQ-184.Skrýt celý příspěvek

          • samoempire
            11:03 30.03.2022

            Přesně tak. Puma do TB2 stojí maximálně 10000 usd. Kolik obyčejné terénní auto? Lada Niva stojí minimálně 10000 usd. To nemluvím o posádce. V Karabachu bombardovali spící vojáky? ...Zobrazit celý příspěvek

            Přesně tak. Puma do TB2 stojí maximálně 10000 usd. Kolik obyčejné terénní auto? Lada Niva stojí minimálně 10000 usd. To nemluvím o posádce. V Karabachu bombardovali spící vojáky? Proč? Protože to bylo levné. Kolik trénink minomet družstva? Za cenu 10000 usd už můžete použít pumu proti JEDNÉMU vojínovi a vyplatí se vám to.Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          10:04 30.03.2022

          nie je to overkill... kazde znicene nakladne auto znamena obmedzenie logistiky bojovych jednotiek... bomba neznici len to co nesie auto, ale aj zamedzi aby to auto v buducnosti ...Zobrazit celý příspěvek

          nie je to overkill... kazde znicene nakladne auto znamena obmedzenie logistiky bojovych jednotiek... bomba neznici len to co nesie auto, ale aj zamedzi aby to auto v buducnosti prepravovalo dalsie zasoby....Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            14:47 30.03.2022

            Ona i ta díra v cestě má svoje výhody, i když se nejsnáze likviduje.

            Ona i ta díra v cestě má svoje výhody, i když se nejsnáze likviduje.

      • Mortles
        09:08 30.03.2022

        U těch A-10 je to ještě zajímavější: je to výsledek takové designové školy "reformistů", kteří byli například proti zavedení Bradleyho a měli vůbec podivné představy o tom, jak má ...Zobrazit celý příspěvek

        U těch A-10 je to ještě zajímavější: je to výsledek takové designové školy "reformistů", kteří byli například proti zavedení Bradleyho a měli vůbec podivné představy o tom, jak má vypadat vojenská technika. Tohle byl vlastně jejich jediný úspěch. Mysleli si, že kanónová výzbroj bitevníku bude vždycky převyšovat výsledky raket a že se dá vytvořit letadlo vysoce odolné proti (hlavňové) PVO.

        Jenomže jak se ví, ten kanón na A-10 už rozhodně nedokáže prorazit pancíř ničeho silnějšího než BVP (takže účel jako "lovec tanků" s kanónem je pasé), je relativně nepřesný a musí se používat z malé výšky. Nedá se mu ovšem upřít ohromně demoralizující účinek.

        Takže zatím asi dobrý, dokud to lítá, ale perspektivní platforma to není.Skrýt celý příspěvek

        • skelet
          09:46 30.03.2022

          jenže kanón není hlavní zbraní proti tankům. To v případě A-10 byl a je AGM-65 Maverick. Kanón se měl používat na místech, které se podařilo lokálně vyčistit od protiletadlových ...Zobrazit celý příspěvek

          jenže kanón není hlavní zbraní proti tankům. To v případě A-10 byl a je AGM-65 Maverick. Kanón se měl používat na místech, které se podařilo lokálně vyčistit od protiletadlových prostředků.
          Co se týče výkonu munice, tak zde bych byl hodně opatrný. Žádný tank nemá silně opancéřovaný strop věže a už vůbec ne strop motorového prostoru.Skrýt celý příspěvek

          • jj284b
            10:05 30.03.2022

            ten kanon ma taky rozptyl, ze pouzivat ho proti comukolvek na zemi co je v kontakte s vlastnymi silami je nebezpecne... A10 ma najvyssi podiel "friendly fire" incidentov zo vsetkyh ...Zobrazit celý příspěvek

            ten kanon ma taky rozptyl, ze pouzivat ho proti comukolvek na zemi co je v kontakte s vlastnymi silami je nebezpecne... A10 ma najvyssi podiel "friendly fire" incidentov zo vsetkyh lietadiel co US Airforce pouziva...Skrýt celý příspěvek

          • Mortles
            10:20 30.03.2022

            Jo, ale původně ti "reformisté" si mysleli, že rakety ani nebudou potřeba. Oni opravdu chtěli "postavit letadlo okolo kanónu." Samozřejmě, ty rakety jsou stále velmi účiné, ale ...Zobrazit celý příspěvek

            Jo, ale původně ti "reformisté" si mysleli, že rakety ani nebudou potřeba. Oni opravdu chtěli "postavit letadlo okolo kanónu." Samozřejmě, ty rakety jsou stále velmi účiné, ale prost to letadlo má problém ve střetu původní koncepce s reálným nasazením. Jinak jak říkám - nemyslím si, že další vývoj se vyplatí, ale dokud slouží, tak asi není úplně důvod to ještě zahazovat. Názory, že by se nejlépe měly vyřadit všechny (a do F-15EX by se taky investovat vůbec nemělo) protože provozování a údržba bere peníze od "jiných perspektivnějších platforem" jsem slyšel taky, ale to mi připadá jako podcenění hodnoty těch strojů a to, že jsou prostě součástí nějaké doktríny a ví se, co se od nich dá čekat.Skrýt celý příspěvek

          • Gator
            10:26 30.03.2022

            Gau 8/A prošije 76mm pancíře na 300 metrů. Ten uran způsobí v reakci s ocelí chemicko termickou reakci, takže stačí zásah, pancíř to propálí a osádka se v tanku vlastně uskvaří.

            Gau 8/A prošije 76mm pancíře na 300 metrů. Ten uran způsobí v reakci s ocelí chemicko termickou reakci, takže stačí zásah, pancíř to propálí a osádka se v tanku vlastně uskvaří.

          • skelet
            11:36 30.03.2022

            jj284b: jestli to nebude tím, že je používáno pro CAS nejčastěji.. Mortles: ne, to je furt ten mýtus. U A-10 bylo od počátku počítáno s používáním AGM-65, GBU a dokonce s Hellfire ...Zobrazit celý příspěvek

            jj284b: jestli to nebude tím, že je používáno pro CAS nejčastěji..
            Mortles: ne, to je furt ten mýtus. U A-10 bylo od počátku počítáno s používáním AGM-65, GBU a dokonce s Hellfire (na ten nedošlo). Nasazení bylo plánováno (a uskutečňováno), že A-10 rozmlátí primárně protiletadlové systémy, a pokud se protiletadlová obrana podaří potlačit, tak zbytek rozmlátí kanónem.
            To slavné brrrt je dáno hlavně díky tomu, že prostě za posledních dvacet let se s žádnou protiletadlovou obranou prostě nesetkávali.
            Celá koncepce A-10 je navržena tak, aby umožnili pilotovi přežít setkání s protiletadlovými raketovými systémy.
            O těch reformistech slyším prvně, ale v podstatě by to šlo proti všemu co se naučili o Vietnamech, takže předpokládám, že to bude jen další mýt.
            Takže koncepce plně odpovídá tomu s čím se setkává v realitě - MANPADS, protiletadlové palné zbraně a protiletadlové systémy.
            Přání a touhy USAF zase netřeba brát vážně, pro ně byla pozemní podpora vždy něco nečistého. A-10 má pod sebou jen kvůli hrozbě, že si US Army zavede do výzbroje letoun s pevnými křídly. Po vyřazení A-10 je jasné, že US Army zavede jeho obdobu, akorát vznikne na základě programu FVL. A je jisté, že USAF bude kvůli tomu programu značně prskat.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      11:20 30.03.2022

      Ticonderogy už přesluhují hodně dlouho. Čeká se jen na novou třídu, která by byla schopná řídit síťovou PVO pro celou CSG.

      Ticonderogy už přesluhují hodně dlouho. Čeká se jen na novou třídu, která by byla schopná řídit síťovou PVO pro celou CSG.

    • ggtt
      12:45 30.03.2022

      Alternativny pohlad - to co sa vyradi, sa moze lahsie posunut dalej ako pomoc spriatelenym krajinam.

      Alternativny pohlad - to co sa vyradi, sa moze lahsie posunut dalej ako pomoc spriatelenym krajinam.

  • Verdon
    07:53 30.03.2022

    Příchozí Ukrajinci jsou různí, stejně jako my. Lepší i horší. Ale 90 % lidí, co v uprchlickém centru provázím, jsou odhodlaní a vděční za všechno, co se jim tu poskytuje. Naposledy ...Zobrazit celý příspěvek

    Příchozí Ukrajinci jsou různí, stejně jako my. Lepší i horší. Ale 90 % lidí, co v uprchlickém centru provázím, jsou odhodlaní a vděční za všechno, co se jim tu poskytuje. Naposledy rodina, 2 kluci (7,13), 4 ženy, 62letý chlap a pes. Protahoval je červený kříž z ostřelované obce poblíž kyjevského vojenského letiště Žuljani poté, co tam pár dnů přežívali ve sklepě. Ubytovali je v odlehlé obci Jizerských horách a protože jsou tři z nich vysokoškolští učitelé, zařizujeme jim nějaké použitelné datové připojení, aby mohli pokračovat v online výuce svých studentů.
    O tom, že by se nevrátili, vůbec neuvažují, porážku Ukrajiny vylučují. Jejich chlapi jsou ve zbrani.
    Tenhle národ má založeno na hrdinskou tradici na stovky let.Skrýt celý příspěvek

  • Mroz9
    07:47 30.03.2022

    Na redditu si dal někdo práci se seznamem (k 24. březnu) zabitých/zajmutých/ztracených ruských ...Zobrazit celý příspěvek

    Na redditu si dal někdo práci se seznamem (k 24. březnu) zabitých/zajmutých/ztracených ruských důstojníků.


    https://www.reddit.com/r/ukrai... Skrýt celý příspěvek

  • Fiagy
    06:59 30.03.2022

    Americký prezident Joe Biden: "Uvidíme, co oni (Rusko) udělají. Ale mezitím budeme pokračovat v uvalování silných sankcí, budeme nadále poskytovat ukrajinské armádě ochranné ...Zobrazit celý příspěvek

    Americký prezident Joe Biden: "Uvidíme, co oni (Rusko) udělají. Ale mezitím budeme pokračovat v uvalování silných sankcí, budeme nadále poskytovat ukrajinské armádě ochranné schopnosti a budeme nadále sledovat, co se děje."
    Americký prezident Joe Biden:Skrýt celý příspěvek

  • Fiagy
    06:58 30.03.2022

    Londýn potvrdil svou snahu stát se jedním z garantů bezpečnosti Ukrajiny, uvedla britská zástupkyně při OSN Barbara Woodwardová. „Chceme pomoci ukončit válku jakýmkoliv způsobem, ...Zobrazit celý příspěvek

    Londýn potvrdil svou snahu stát se jedním z garantů bezpečnosti Ukrajiny, uvedla britská zástupkyně při OSN Barbara Woodwardová. „Chceme pomoci ukončit válku jakýmkoliv způsobem, zajistit stažení ruských jednotek. A tuto roli budeme rádi hrát.“
    https://twitter.com/SputnikATO... Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      07:45 30.03.2022

      Zaujímalo by ma aký v tomto je rozdiel vstúpiť do NATO a mať garancie štátov v NATO, že budú brániť Ukrajinu v prípade napadnutia

      Zaujímalo by ma aký v tomto je rozdiel vstúpiť do NATO a mať garancie štátov v NATO, že budú brániť Ukrajinu v prípade napadnutia

      • Arthur
        08:04 30.03.2022

        Všetci vieme ako to dopadlo s Budapeštianskym memorandom kde sa Ukrajina vzdala jadrových zbraní výmenou zato, že sa signatári zaviazali okrem iného rešpektovať ukrajinskú ...Zobrazit celý příspěvek

        Všetci vieme ako to dopadlo s Budapeštianskym memorandom kde sa Ukrajina vzdala jadrových zbraní výmenou zato, že sa signatári zaviazali okrem iného rešpektovať ukrajinskú nezávislosť a suverenitu v medziach vtedy platných štátnych hraníc, zdržať sa hrozby silou alebo použitia sily proti Ukrajine, zdržať sa použitia ekonomického nátlaku na Ukrajinu v snahe ovplyvniť jej politické smerovanie, zdržať sa použitia jadrových zbraní proti Ukrajine, riešiť prípadné použitie jadrových zbraní voči Ukrajine na pôde Rady Bezpečnosti OSN, či vzájomne konzultovať vzniknuté nejasnosti ohľadne zmienených záruk.
        Rus rozumie len sile a nie zdrapom papiera...Skrýt celý příspěvek

      • Rase
        08:47 30.03.2022

        Nemusí to dlouho a složitě schvalovat stávající členové NATO.

        Nemusí to dlouho a složitě schvalovat stávající členové NATO.

        • samoempire
          08:56 30.03.2022

          Tady jde spíš o to dodávat těžké zbraně na Ukrajinu. Většina zemí se pořád ruska a těžké zbraně nechce dodat. Myslím si, že Ukrajina si bude muset těžké zbraně vyrobit.

          Tady jde spíš o to dodávat těžké zbraně na Ukrajinu. Většina zemí se pořád ruska a těžké zbraně nechce dodat. Myslím si, že Ukrajina si bude muset těžké zbraně vyrobit.

    • Jirosi
      14:50 30.03.2022

      Otevřeně je to hezký, ale moc si nedovedu představit, že by UK vyslala na Ukrajinu třeba 50tis vojáků vytlačovat Ruskou armádu.

      Otevřeně je to hezký, ale moc si nedovedu představit, že by UK vyslala na Ukrajinu třeba 50tis vojáků vytlačovat Ruskou armádu.

Načítám diskuzi...