První vzlet prototypu L 410 NG

-
29. 7. 2015
-
75 komentářů
-
Tisková zpráva
V návaznosti na oslavu „ROLL OUT" prototypu L 410 NG, která proběhla 15. 7. 2015 na firemním letišti Aircraft Industries, a.s. v Kunovicích, byl ve středu 29.7. 2015 v odpoledních hodinách úspěšně realizován první vzlet tohoto prototypu. Tímto letem byla započata série certifikačních letových zkoušek v souladu s příslušnými předpisy.
Během prvního letu byly ověřeny základní letové vlastnosti a výkony letounu, správné funkce systému ovládání letounu, správné funkce pohonné jednotky a palivové soustavy letounu a základní funkce avionických a navigačních systémů. Posádku letounu během prvního letu tvořili piloti Petr Jarocký a Stanislav Sklenář a pracovníci kvality výroby Zdeněk Koníček a Michal Sum.
Letoun L 410 NG je zásadně inovovaným modelem stávající verze letounu L 410 UVP-E20, kterou společnost Aircraft Industries, a.s. v současné době sériově vyrábí. S novým modelem bude společnost Aircraft Industries, a.s. velmi silným konkurentem pro stávající turbovrtulové letouny stejné kategorie ve světě.
Mezi zásadní vylepšení letounu patří vyšší platící zatížení (letoun uveze více nákladu a to přibližně o 400 kg), dvojnásobné zvětšení předního zavazadlového prostoru, dále větší dolet (až 2 500 km) a vytrvalost (až 10 hodin) a to díky téměř dvojnásobnému objemu nových integrálních palivových nádrží, které jsou součástí nově konstruovaného křídla.
Roll-out L-410 NG.
Letoun bude mít opět o něco výkonnější pohonnou jednotku než je ta stávající, která byla modernizována již v roce 2013. Nová pohonná jednotka bude sestávat z motorů GE H85 se vzletovým výkonem 850 HP a vrtulí AV 725.
Motor je vybaven novým reduktorem, který v důsledku nižších otáček vrtule umožní snížení hluku. L 410 NG dosáhne vyšší cestovní rychlosti (až 417 km/h TAS) a bude mít modernizovanou pilotní kabinu technologií Glass Cockpit od společnosti Garmin, konkrétně avioniku G3000, která výrazně přispěje ke snížení zátěže posádky a zvýšení bezpečnosti letu.
Rovněž bude zásadně modernizována kabina cestujících tak, že docílíme prostředí, na které jsou cestující zvyklí z letounů vyšší kategorie. Rovněž bude podstatně zvýšena návrhová životnost letounu a to na 30 000 letových hodin a/nebo cyklů.
Zahájení sériové výroby letounu L 410 NG je v plánu po dokončení certifikačních zkoušek v roce 2017. Společnost hodlá do budoucna vyrábět až 30 kusů ročně.
Redakčně upraveno
Související články
Lehká stíhačka Scorpion na turné v Evropě
Na skončené výstavě Paris Air Show 2015 firma Textron AirLand propagovala svou novou unikátní lehkou ...
-
21.06.2015
-
35 komentářů
-
Jan Grohmann
Vrtulníky pro Armádu ČR: Tři kandidáti
Ministerstvo obrany předminulý týden rozeslalo žádosti o nabídky do „vybraných zemí“, ve kterých ...
-
17.07.2015
-
401 komentářů
-
Jan Grohmann
V-22 Osprey pro Japonsko
Země vycházejícího slunce se stane prvním zahraničním uživatelem konvertoplánů V-22 Osprey. ...
-
16.07.2015
-
17 komentářů
-
Jan Grohmann
Aircraft Industries oslavila zhotovení prototypu L 410 NG
Společnost Aircraft Industries, a.s. dnes na svém firemním letišti v Kunovicích uspořádala ...
-
17.07.2015
-
21 komentářů
-
Tisková zpráva
Komentáře
Ako to vlastne po rokoch vyzerá s týmto strojom? Rozbehla sa už sériová výroba? (prípadne je už plne certifikovaný)
Ako to vlastne po rokoch vyzerá s týmto strojom? Rozbehla sa už sériová výroba? (prípadne je už plne certifikovaný)
Má evropskou a ruskou certifikaci, jak to vypadá s americkou nevím. Momentálně probíhá výroba pro prvního zákazníka, údajně z Ruska.
Má evropskou a ruskou certifikaci, jak to vypadá s americkou nevím. Momentálně probíhá výroba pro prvního zákazníka, údajně z Ruska.
semtam - asi ste myslel AN 140, lebo AN 160 neextistuje. Ja si zase myslím, že treba najprv rozbehnúť výrobu L 410 NG a až potom, keď sa situácia stabilizuje, nech sa pomýšľa na ...Zobrazit celý příspěvek
semtam - asi ste myslel AN 140, lebo AN 160 neextistuje. Ja si zase myslím, že treba najprv rozbehnúť výrobu L 410 NG a až potom, keď sa situácia stabilizuje, nech sa pomýšľa na nasledovníka. Je to rokmi overené lietadlo, dalo by sa povedať "vytunené" do dnešnej doby. Uvidíme, ako sa to celé vyvinie, ale dúfam, že v prospech AI. Mám rád tieto lietadlá, často vojaci často lietajú na týchto strojoch nad mojim domovom.Skrýt celý příspěvek
Nesher S tou kategorií ATR, by se musel opravdu důsledně prověřit trh. Aby to bylo rentabilní a vůbec jaké požadavky by toto letadlo mělo splňovat. Toť vše. Díru v trhu vidím s ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher
S tou kategorií ATR, by se musel opravdu důsledně prověřit trh. Aby to bylo rentabilní a vůbec jaké požadavky by toto letadlo mělo splňovat. Toť vše. Díru v trhu vidím s výpadkem Antonova.
Když už máte poznámky vůči ruskému trhu, že je podle Vás rizikový. Tak si uvědomte, že v letošním roce mají Kunovice vyrobit 18 ks L-410. A jak píše pan Kocourek RF ročně objedná cca 10 L-410. To znamená, že RF přinesla v tomto roce více než polovinu zakázek. Bez ruskému trhu by možná Kunovice nevytvořili L-410NG.Skrýt celý příspěvekOno je to opravdu prapodivné. Normální člověk by předpokládal že se letadlo přelítne,tam se maximálně dolepí samolepky v azbuce, udělá přejímka a odchod. Vše zde popisované je ...Zobrazit celý příspěvek
Ono je to opravdu prapodivné. Normální člověk by předpokládal že se letadlo přelítne,tam se maximálně dolepí samolepky v azbuce, udělá přejímka a odchod. Vše zde popisované je všechno možné, jenom ne ekonomické.Skrýt celý příspěvek
belkin: v průběhu 5let se uvažuje systémem rozborka/sborka o celkem asi cca 30strojích (odhad), přičemž v prvním roce to bude pouze jeden "tréninkový" stroj. S dozorem našich ...Zobrazit celý příspěvek
belkin: v průběhu 5let se uvažuje systémem rozborka/sborka o celkem asi cca 30strojích (odhad), přičemž v prvním roce to bude pouze jeden "tréninkový" stroj. S dozorem našich specialistů v Rusku se počítá, ale spočítáte je na prstech jedné ruky. Montáž v Rusku, ale v žádném případě neznamená, že by se do Ruska neprodávalo na přímo. Bude záležet případ od případu... Rusko dnes nakupuje cca 10ks L-410 ročně a jiná letadla v této kategorii prakticky nenakupuje.Skrýt celý příspěvek
Je fakt,že neznáme celé pozadí přesunu.Standartně se výrobce maximálně snaží urychlit fázi přípravy a rozjet plnohodnotnou montáž a to za dozoru specialistů. O prachy jde v prvním ...Zobrazit celý příspěvek
Je fakt,že neznáme celé pozadí přesunu.Standartně se výrobce maximálně snaží urychlit fázi přípravy a rozjet plnohodnotnou montáž a to za dozoru specialistů. O prachy jde v prvním případě.Mě jenom zaráží to plánované množství strojů. Při produkci cca 30 kusů ročně, kolik rusové plánují těch strojů odebrat? (Hranice rentability je dle mého velmi hrubého odhadu min.350 ks)Skrýt celý příspěvek
belkin: pokud to soudruzi v Rusku zvládnou, tak ta nesmyslná montáž/demontáž časem odpadne, ale tak daleko zatím plány nesahají... No a co se píp. týče, tak si nedělám iluze, ale ...Zobrazit celý příspěvek
belkin: pokud to soudruzi v Rusku zvládnou, tak ta nesmyslná montáž/demontáž časem odpadne, ale tak daleko zatím plány nesahají... No a co se píp. týče, tak si nedělám iluze, ale tyto věci se obvykle odehrávají na jiném levelu, takže netuším...Skrýt celý příspěvek
Kocourek:no pokud jde o navýšení výrobních kapacit, tak to by smysl dávalo, ale to by musela odpadnout ta nesmyslná montáž,demontáž a zase montáž. ( to je prostě pohádkové)
Kocourek:no pokud jde o navýšení výrobních kapacit, tak to by smysl dávalo, ale to by musela odpadnout ta nesmyslná montáž,demontáž a zase montáž. ( to je prostě pohádkové)
Nesher: ani po pěti letech se s ničím jiným než s konečnou montáží neuvažuje. Vzhledem k nutnému strojnímu vybavení a množství potřebných přípravků (cca 35 000) by to bylo i po ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher: ani po pěti letech se s ničím jiným než s konečnou montáží neuvažuje. Vzhledem k nutnému strojnímu vybavení a množství potřebných přípravků (cca 35 000) by to bylo i po započtení ruských dotací nerentabilní.
V celém příběhu jde o to, poskytnout "východu" ruské letadlo a naopak "západu" letadlo vyráběné na "západě" a celkově výrazně navýšit objem vyráběných letadel (proto i ta varianta s PW), aby se ekonomika výroby zlepšila. Neboli, aby se oba vlci nažrali a koza zůstala celá :-)Skrýt celý příspěvekJá naprosto chápu přesun výroby společností do levnějších lokalit.Ovšem všechny tyto operace se provádějí za účelem zisku. Tady v tomto případě stát vytváří vicenáklady aby je v ...Zobrazit celý příspěvek
Já naprosto chápu přesun výroby společností do levnějších lokalit.Ovšem všechny tyto operace se provádějí za účelem zisku. Tady v tomto případě stát vytváří vicenáklady aby je v zápětí kompenzoval, nebo se chce majitel, výrobce,
úmyslně připravit o zisk. Tak jako tak na tom prodělá buď firma nebo stát.
Prostě přidaná hodnota v tomto případě je 0. Jestli stát vybírá clo a zároveň dotuje, měl by navštívit ChocholouškaSkrýt celý příspěvekbelkin Třeba je ten plán takový (jak naznačoval Kocourek), že po pěti letech bude ta montáž probíhat v Rusku rovnou (bez Kunovic) z dílů částečně vyrobených v Rusku a částečně ...Zobrazit celý příspěvek
belkin
Třeba je ten plán takový (jak naznačoval Kocourek), že po pěti letech bude ta montáž probíhat v Rusku rovnou (bez Kunovic) z dílů částečně vyrobených v Rusku a částečně dodávaných z ČR. Že z toho pro AI nekouká nic dobrého, je myslím jasné.Skrýt celý příspěvekkazd: ano já vám rozumím, Výroba košťat,textilu,telefonů atd.kde jde výroba do tisíců a statisíců.Kolik se ale v rusku těch letadel prodá aby se vyplatila levnější pracovní ...Zobrazit celý příspěvek
kazd: ano já vám rozumím, Výroba košťat,textilu,telefonů atd.kde jde výroba do tisíců a statisíců.Kolik se ale v rusku těch letadel prodá aby se vyplatila levnější
pracovní síla,náklady na dopravu a energie?Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...