První vzlet prototypu L 410 NG

-
29. 7. 2015
-
75 komentářů
-
Tisková zpráva
V návaznosti na oslavu „ROLL OUT" prototypu L 410 NG, která proběhla 15. 7. 2015 na firemním letišti Aircraft Industries, a.s. v Kunovicích, byl ve středu 29.7. 2015 v odpoledních hodinách úspěšně realizován první vzlet tohoto prototypu. Tímto letem byla započata série certifikačních letových zkoušek v souladu s příslušnými předpisy.
Během prvního letu byly ověřeny základní letové vlastnosti a výkony letounu, správné funkce systému ovládání letounu, správné funkce pohonné jednotky a palivové soustavy letounu a základní funkce avionických a navigačních systémů. Posádku letounu během prvního letu tvořili piloti Petr Jarocký a Stanislav Sklenář a pracovníci kvality výroby Zdeněk Koníček a Michal Sum.
Letoun L 410 NG je zásadně inovovaným modelem stávající verze letounu L 410 UVP-E20, kterou společnost Aircraft Industries, a.s. v současné době sériově vyrábí. S novým modelem bude společnost Aircraft Industries, a.s. velmi silným konkurentem pro stávající turbovrtulové letouny stejné kategorie ve světě.
Mezi zásadní vylepšení letounu patří vyšší platící zatížení (letoun uveze více nákladu a to přibližně o 400 kg), dvojnásobné zvětšení předního zavazadlového prostoru, dále větší dolet (až 2 500 km) a vytrvalost (až 10 hodin) a to díky téměř dvojnásobnému objemu nových integrálních palivových nádrží, které jsou součástí nově konstruovaného křídla.
Roll-out L-410 NG.
Letoun bude mít opět o něco výkonnější pohonnou jednotku než je ta stávající, která byla modernizována již v roce 2013. Nová pohonná jednotka bude sestávat z motorů GE H85 se vzletovým výkonem 850 HP a vrtulí AV 725.
Motor je vybaven novým reduktorem, který v důsledku nižších otáček vrtule umožní snížení hluku. L 410 NG dosáhne vyšší cestovní rychlosti (až 417 km/h TAS) a bude mít modernizovanou pilotní kabinu technologií Glass Cockpit od společnosti Garmin, konkrétně avioniku G3000, která výrazně přispěje ke snížení zátěže posádky a zvýšení bezpečnosti letu.
Rovněž bude zásadně modernizována kabina cestujících tak, že docílíme prostředí, na které jsou cestující zvyklí z letounů vyšší kategorie. Rovněž bude podstatně zvýšena návrhová životnost letounu a to na 30 000 letových hodin a/nebo cyklů.
Zahájení sériové výroby letounu L 410 NG je v plánu po dokončení certifikačních zkoušek v roce 2017. Společnost hodlá do budoucna vyrábět až 30 kusů ročně.
Redakčně upraveno
Související články
Lehká stíhačka Scorpion na turné v Evropě
Na skončené výstavě Paris Air Show 2015 firma Textron AirLand propagovala svou novou unikátní lehkou ...
-
21.06.2015
-
35 komentářů
-
Jan Grohmann
Vrtulníky pro Armádu ČR: Tři kandidáti
Ministerstvo obrany předminulý týden rozeslalo žádosti o nabídky do „vybraných zemí“, ve kterých ...
-
17.07.2015
-
401 komentářů
-
Jan Grohmann
V-22 Osprey pro Japonsko
Země vycházejícího slunce se stane prvním zahraničním uživatelem konvertoplánů V-22 Osprey. ...
-
16.07.2015
-
17 komentářů
-
Jan Grohmann
Aircraft Industries oslavila zhotovení prototypu L 410 NG
Společnost Aircraft Industries, a.s. dnes na svém firemním letišti v Kunovicích uspořádala ...
-
17.07.2015
-
21 komentářů
-
Tisková zpráva
Komentáře
Ako to vlastne po rokoch vyzerá s týmto strojom? Rozbehla sa už sériová výroba? (prípadne je už plne certifikovaný)
Ako to vlastne po rokoch vyzerá s týmto strojom? Rozbehla sa už sériová výroba? (prípadne je už plne certifikovaný)
Má evropskou a ruskou certifikaci, jak to vypadá s americkou nevím. Momentálně probíhá výroba pro prvního zákazníka, údajně z Ruska.
Má evropskou a ruskou certifikaci, jak to vypadá s americkou nevím. Momentálně probíhá výroba pro prvního zákazníka, údajně z Ruska.
semtam - asi ste myslel AN 140, lebo AN 160 neextistuje. Ja si zase myslím, že treba najprv rozbehnúť výrobu L 410 NG a až potom, keď sa situácia stabilizuje, nech sa pomýšľa na ...
Zobrazit celý příspěveksemtam - asi ste myslel AN 140, lebo AN 160 neextistuje. Ja si zase myslím, že treba najprv rozbehnúť výrobu L 410 NG a až potom, keď sa situácia stabilizuje, nech sa pomýšľa na nasledovníka. Je to rokmi overené lietadlo, dalo by sa povedať "vytunené" do dnešnej doby. Uvidíme, ako sa to celé vyvinie, ale dúfam, že v prospech AI. Mám rád tieto lietadlá, často vojaci často lietajú na týchto strojoch nad mojim domovom.
Skrýt celý příspěvekNesher
S tou kategorií ATR, by se musel opravdu důsledně prověřit trh. Aby to bylo rentabilní a vůbec jaké požadavky by toto letadlo mělo splňovat. Toť vše. Díru v trhu vidím s ...
Zobrazit celý příspěvekNesher
S tou kategorií ATR, by se musel opravdu důsledně prověřit trh. Aby to bylo rentabilní a vůbec jaké požadavky by toto letadlo mělo splňovat. Toť vše. Díru v trhu vidím s výpadkem Antonova.
Když už máte poznámky vůči ruskému trhu, že je podle Vás rizikový. Tak si uvědomte, že v letošním roce mají Kunovice vyrobit 18 ks L-410. A jak píše pan Kocourek RF ročně objedná cca 10 L-410. To znamená, že RF přinesla v tomto roce více než polovinu zakázek. Bez ruskému trhu by možná Kunovice nevytvořili L-410NG.
Skrýt celý příspěvekOno je to opravdu prapodivné. Normální člověk by předpokládal že se letadlo přelítne,tam se maximálně dolepí samolepky v azbuce, udělá přejímka a odchod. Vše zde popisované je ...
Zobrazit celý příspěvekOno je to opravdu prapodivné. Normální člověk by předpokládal že se letadlo přelítne,tam se maximálně dolepí samolepky v azbuce, udělá přejímka a odchod. Vše zde popisované je všechno možné, jenom ne ekonomické.
Skrýt celý příspěvekbelkin: v průběhu 5let se uvažuje systémem rozborka/sborka o celkem asi cca 30strojích (odhad), přičemž v prvním roce to bude pouze jeden "tréninkový" stroj. S dozorem našich ...
Zobrazit celý příspěvekbelkin: v průběhu 5let se uvažuje systémem rozborka/sborka o celkem asi cca 30strojích (odhad), přičemž v prvním roce to bude pouze jeden "tréninkový" stroj. S dozorem našich specialistů v Rusku se počítá, ale spočítáte je na prstech jedné ruky. Montáž v Rusku, ale v žádném případě neznamená, že by se do Ruska neprodávalo na přímo. Bude záležet případ od případu... Rusko dnes nakupuje cca 10ks L-410 ročně a jiná letadla v této kategorii prakticky nenakupuje.
Skrýt celý příspěvekJe fakt,že neznáme celé pozadí přesunu.Standartně se výrobce maximálně snaží urychlit fázi přípravy a rozjet plnohodnotnou montáž a to za dozoru specialistů. O prachy jde v prvním ...
Zobrazit celý příspěvekJe fakt,že neznáme celé pozadí přesunu.Standartně se výrobce maximálně snaží urychlit fázi přípravy a rozjet plnohodnotnou montáž a to za dozoru specialistů. O prachy jde v prvním případě.Mě jenom zaráží to plánované množství strojů. Při produkci cca 30 kusů ročně, kolik rusové plánují těch strojů odebrat? (Hranice rentability je dle mého velmi hrubého odhadu min.350 ks)
Skrýt celý příspěvekbelkin: pokud to soudruzi v Rusku zvládnou, tak ta nesmyslná montáž/demontáž časem odpadne, ale tak daleko zatím plány nesahají... No a co se píp. týče, tak si nedělám iluze, ale ...
Zobrazit celý příspěvekbelkin: pokud to soudruzi v Rusku zvládnou, tak ta nesmyslná montáž/demontáž časem odpadne, ale tak daleko zatím plány nesahají... No a co se píp. týče, tak si nedělám iluze, ale tyto věci se obvykle odehrávají na jiném levelu, takže netuším...
Skrýt celý příspěvekKocourek:no pokud jde o navýšení výrobních kapacit, tak to by smysl dávalo, ale to by musela odpadnout ta nesmyslná montáž,demontáž a zase montáž. ( to je prostě pohádkové)
Kocourek:no pokud jde o navýšení výrobních kapacit, tak to by smysl dávalo, ale to by musela odpadnout ta nesmyslná montáž,demontáž a zase montáž. ( to je prostě pohádkové)
Nesher: ani po pěti letech se s ničím jiným než s konečnou montáží neuvažuje. Vzhledem k nutnému strojnímu vybavení a množství potřebných přípravků (cca 35 000) by to bylo i po ...
Zobrazit celý příspěvekNesher: ani po pěti letech se s ničím jiným než s konečnou montáží neuvažuje. Vzhledem k nutnému strojnímu vybavení a množství potřebných přípravků (cca 35 000) by to bylo i po započtení ruských dotací nerentabilní.
V celém příběhu jde o to, poskytnout "východu" ruské letadlo a naopak "západu" letadlo vyráběné na "západě" a celkově výrazně navýšit objem vyráběných letadel (proto i ta varianta s PW), aby se ekonomika výroby zlepšila. Neboli, aby se oba vlci nažrali a koza zůstala celá :-)
Skrýt celý příspěvekJá naprosto chápu přesun výroby společností do levnějších lokalit.Ovšem všechny tyto operace se provádějí za účelem zisku. Tady v tomto případě stát vytváří vicenáklady aby je v ...
Zobrazit celý příspěvekJá naprosto chápu přesun výroby společností do levnějších lokalit.Ovšem všechny tyto operace se provádějí za účelem zisku. Tady v tomto případě stát vytváří vicenáklady aby je v zápětí kompenzoval, nebo se chce majitel, výrobce,
úmyslně připravit o zisk. Tak jako tak na tom prodělá buď firma nebo stát.
Prostě přidaná hodnota v tomto případě je 0. Jestli stát vybírá clo a zároveň dotuje, měl by navštívit Chocholouška
Skrýt celý příspěvekbelkin
Třeba je ten plán takový (jak naznačoval Kocourek), že po pěti letech bude ta montáž probíhat v Rusku rovnou (bez Kunovic) z dílů částečně vyrobených v Rusku a částečně ...
Zobrazit celý příspěvekbelkin
Třeba je ten plán takový (jak naznačoval Kocourek), že po pěti letech bude ta montáž probíhat v Rusku rovnou (bez Kunovic) z dílů částečně vyrobených v Rusku a částečně dodávaných z ČR. Že z toho pro AI nekouká nic dobrého, je myslím jasné.
Skrýt celý příspěvekkazd: ano já vám rozumím, Výroba košťat,textilu,telefonů atd.kde jde výroba do tisíců a statisíců.Kolik se ale v rusku těch letadel prodá aby se vyplatila levnější
pracovní ...
Zobrazit celý příspěvekkazd: ano já vám rozumím, Výroba košťat,textilu,telefonů atd.kde jde výroba do tisíců a statisíců.Kolik se ale v rusku těch letadel prodá aby se vyplatila levnější
pracovní síla,náklady na dopravu a energie?
Skrýt celý příspěvekjde o analogii Completely Knocked Down, jak jsem psal
ono to kromě cel a daní má hlavně výhodu v postupném nabíhání kvalifikace na místě.
představte si, že máte zavést výrobu ...
Zobrazit celý příspěvekjde o analogii Completely Knocked Down, jak jsem psal
ono to kromě cel a daní má hlavně výhodu v postupném nabíhání kvalifikace na místě.
představte si, že máte zavést výrobu někde v místě, kde napřed musíte naučit lidi, že do práce v létě i v zimě chodí ve stejnou hodinu i když slunce je na obloze pokaždé jinde.
Pak je Completely Knocked Down dobrý začátek
Skrýt celý příspěvekNesher: důvody jsou dva.
Nabídnout motor na který seženete náhradní díly po celém světě v nejbližším autoservisu a mechanici ho znají jak staré boty. Druhý je nebýt závislý na ...
Zobrazit celý příspěvekNesher: důvody jsou dva.
Nabídnout motor na který seženete náhradní díly po celém světě v nejbližším autoservisu a mechanici ho znají jak staré boty. Druhý je nebýt závislý na jednom dodavateli.
Skrýt celý příspěvekbelkin
Ono to, z pohledu vlastníka AI (což je ruská firma) má celkem logiku.
Ty dovozní cla jsou v Rusku často tak vysoká, že se tenhle (jinak naprosto nelogický) postup ...
Zobrazit celý příspěvekbelkin
Ono to, z pohledu vlastníka AI (což je ruská firma) má celkem logiku.
Ty dovozní cla jsou v Rusku často tak vysoká, že se tenhle (jinak naprosto nelogický) postup vyplatí.
Samozřejmě přesně nevím, jak je to v případě leteckého průmyslu, ale v případě komponent pro automobilový průmysl to tak prostě je.
Skrýt celý příspěvekKocourek
Díky, zajímavé. A důvod? Jde jen o to nabídnout uživatelům (mimo bývalý SSSR, kde jsou navyklí na GE či spíše Walter) techniku, kterou znají nebo je za tím i něco jiného?
Zobrazit celý příspěvekKocourek
Díky, zajímavé. A důvod? Jde jen o to nabídnout uživatelům (mimo bývalý SSSR, kde jsou navyklí na GE či spíše Walter) techniku, kterou znají nebo je za tím i něco jiného?
Skrýt celý příspěvekNesher: jasné, rozmontují letadlo aby se vyhnuli clu, pak ho za další peníze smontují, aby na něj dostali dotace. To je přesně jasné! A to se vyplatííí:D.
Kdyby takto člověk ...
Zobrazit celý příspěvekNesher: jasné, rozmontují letadlo aby se vyhnuli clu, pak ho za další peníze smontují, aby na něj dostali dotace. To je přesně jasné! A to se vyplatííí:D.
Kdyby takto člověk uvažoval, byl by označen za debila.Ale stát je debil zcela oficiálně.
Skrýt celý příspěvekNesher: L-410 s PW - certifikace a ani konstrukční řešení zatím není, ale dá se čekat tak do dvou let. L-410 kdysi dávno s PW začínala...
Nesher: L-410 s PW - certifikace a ani konstrukční řešení zatím není, ale dá se čekat tak do dvou let. L-410 kdysi dávno s PW začínala...
belkin: on ten ruský montážní závod nebude "jakoby", oni to fakt budou montovat ještě jednou, ale z větších celků. Samozřejmě, že až se to naučí, tak je pravděpodobné, že si to pak ...
Zobrazit celý příspěvekbelkin: on ten ruský montážní závod nebude "jakoby", oni to fakt budou montovat ještě jednou, ale z větších celků. Samozřejmě, že až se to naučí, tak je pravděpodobné, že si to pak z jednotlivých celků smontují na první pokus sami. S tím se ale v nejbližších pěti letech nepočítá a uvidí se, až jak dopadne v praxi opětovná montáž již hotového letadla.
Skrýt celý příspěvekbelkin, kocourek
Pravděpodobně jde o dovozní cla, na letadlo Made in Russia se clo nevztahuje.
Semtam
Ten trh tu prostě není, trh linkových turbovrtulových letadel je obsazen ...
Zobrazit celý příspěvekbelkin, kocourek
Pravděpodobně jde o dovozní cla, na letadlo Made in Russia se clo nevztahuje.
Semtam
Ten trh tu prostě není, trh linkových turbovrtulových letadel je obsazen (ATR, Bombardier).
Stejně tak je obsazen trh regionálních prodouvých letadel (Embraer, Bombardier)
A stejně tak je obsazen trh velkých dopravních letadel (Airbus, Boeing)
Ostatní mají jen dvě možnosti, buď nalézt nějakou díru na trhu, která velké hráče nazajímá (např AI s L 410 NG), nebo se soutředit na domácí trh a politicky eliminovat konkurenci (např. Číňani a částečně i Rusové s SSJ)
Kocourek - L 410 s P&W? A je na to cerfikace?
Skrýt celý příspěvekbelkin: smysl to má politický, pak je to letadlo made in Russia, což má v Rusku nezanedbatelný vliv na přidělování dotací na nákup a provoz příslušného letadla. No a pro západní ...
Zobrazit celý příspěvekbelkin: smysl to má politický, pak je to letadlo made in Russia, což má v Rusku nezanedbatelný vliv na přidělování dotací na nákup a provoz příslušného letadla. No a pro západní trh to bude stále letadlo made in Kunovice.
Skrýt celý příspěvekKocourek:promiňte, ale jaký to má smysl zpětně montovat zalétané letadlo?
To jako, vyrobené,zalétané letadlo se rozmontuje,zašle do ruska,kde ho zase smontují? Tomu nerozumím.Kocourek:promiňte, ale jaký to má smysl zpětně montovat zalétané letadlo?
To jako, vyrobené,zalétané letadlo se rozmontuje,zašle do ruska,kde ho zase smontují? Tomu nerozumím.Nesher
V Rusku nepodnikám, ale jeden známý. Má v Rusku těžařskou firmu (lesnictví). No ze zkušeností to není nic lehkého. Ale to, že je Čech, tak to mělo pro něho plusové body. ...
Zobrazit celý příspěvekNesher
V Rusku nepodnikám, ale jeden známý. Má v Rusku těžařskou firmu (lesnictví). No ze zkušeností to není nic lehkého. Ale to, že je Čech, tak to mělo pro něho plusové body. Samozřejmě na tom se nic nedá stavět. Je to konstatování situace, že se na naše firmy nekoukají nějak zle, ba naopak.
ruské motory se nevyrábí, mnou popisovaný letoun také ne. A jak píše kocourek, zatím se neplánuje výroba většího letadla. Teď mají v Kunovicích plné ruce práce s L-410NG.
Dle mého názoru lze nyní vážně uvažovat o vývoji letadla ATR. Pokud ČR bude sponzorovat jeho vývoj, tak šance tu jsou. Je už jen na odbornících prozkoumat trh a možnosti.
Skrýt celý příspěvekL-610 je pohrbena minulost,pred par lety vse co s ni souviselo,vyrobni linka,pripravky atd. Bylo vyvezeno do srotu,takze uz ji postavit nelze.
L-610 je pohrbena minulost,pred par lety vse co s ni souviselo,vyrobni linka,pripravky atd. Bylo vyvezeno do srotu,takze uz ji postavit nelze.
Trochu Vám to zpřesním, už mě nebaví číst ty komentáře :-)
V Rusku se počítá se zpětnou montáží již zalétaného letadla, které se pro transport co nejméně demontuje. Motory budou ...
Zobrazit celý příspěvekTrochu Vám to zpřesním, už mě nebaví číst ty komentáře :-)
V Rusku se počítá se zpětnou montáží již zalétaného letadla, které se pro transport co nejméně demontuje. Motory budou buď GE nebo PW. Celá akce již běží, tedy aspoň příprava. Co se L-610 týče, tak se s ní do budoucna nepočítá.
Jinak pro zajímavost, znovu se rozbíhá pod hlavičkou jiné ruské firmy výroba Blaníka.
Skrýt celý příspěveksemtam
Nevím čím se živíte, ale založit obchod na tom, že vás má někdo rád není dobrý nápad, to za prvé.
Za druhé, znovu opakuji, že ten letou by byl mimo Rusko (pokud by se ...
Zobrazit celý příspěveksemtam
Nevím čím se živíte, ale založit obchod na tom, že vás má někdo rád není dobrý nápad, to za prvé.
Za druhé, znovu opakuji, že ten letou by byl mimo Rusko (pokud by se Putin zrovna dobře vyspal) neprodejný.
Za třetí, Rusové moderní turbovrtulové motory vhodné pro Vámi navrhovaný letoun prostě nevyrábí. I s motory pro SSJ jim museli pomoci italové a Francouzi.
Skrýt celý příspěvekNesher
V Rusku mají poměrně rádi Čechy a potažmo všechny slovanské národnosti. Samotný obchod tam bude pro nás lepší, protože nejsme hlavní aktéři sankcí (spíš jejich oběti). A ...
Zobrazit celý příspěvekNesher
V Rusku mají poměrně rádi Čechy a potažmo všechny slovanské národnosti. Samotný obchod tam bude pro nás lepší, protože nejsme hlavní aktéři sankcí (spíš jejich oběti). A opět Kunovice tam mají své jméno. Pokud jim nabídneme náš stroj s možností zástavby jejich dílů, tak ATR a Bombardier nejsou v Rusku taková konkurence jako v EU.
Skrýt celý příspěvekbelkin
Oni ho vyráběli Il 112, moc jim to nešlo.
Souhlas, pokud to neumí kvalitně udělat sami (což neumí), tak si raději koupí právě ten Bombardier nebo ATR.
A nebudou spolehát ...
Zobrazit celý příspěvekbelkin
Oni ho vyráběli Il 112, moc jim to nešlo.
Souhlas, pokud to neumí kvalitně udělat sami (což neumí), tak si raději koupí právě ten Bombardier nebo ATR.
A nebudou spolehát na český drak s ruskými motory jak tu navrhuje semtam.
Skrýt celý příspěvekNesher
Letadlo nemusí ba by i němělo být projetovaný pouze na zástavbu jednoho konkrétního motoru. Pokud si zákazník může vybrat mezi 2 i více typů motorů, je to jen ...
Zobrazit celý příspěvekNesher
Letadlo nemusí ba by i němělo být projetovaný pouze na zástavbu jednoho konkrétního motoru. Pokud si zákazník může vybrat mezi 2 i více typů motorů, je to jen plus.
belkin
Bylo by náhrada za stroje AN.
Skrýt celý příspěveksemtam
Super, tedy pokud budou motory ruské, tak to neprodáme mimo Rusko vůbec nikam.
To je ekonomická sebevražda.
L 410 NG je to co dává ekonomicky smysl. A možná (moc tomu ...
Zobrazit celý příspěveksemtam
Super, tedy pokud budou motory ruské, tak to neprodáme mimo Rusko vůbec nikam.
To je ekonomická sebevražda.
L 410 NG je to co dává ekonomicky smysl. A možná (moc tomu nevěřím) se podaří L 410 v horizontu třeba 15-20 let nahradit něčím novým, ale ve stejné kategorii.
Skrýt celý příspěveknesher
Já neodsuzuji L-410NG, naopak držím palce. jen teď vidím dost dobrý růst Kunovic. A všechny firmy i Bombardir taky nějak začínali. A kdyby nebyla toho času po L-410 ...
Zobrazit celý příspěveknesher
Já neodsuzuji L-410NG, naopak držím palce. jen teď vidím dost dobrý růst Kunovic. A všechny firmy i Bombardir taky nějak začínali. A kdyby nebyla toho času po L-410 poptávka v SSSR, tak také nelétá po celém světě a vlastně by ani nevznikl.
Skrýt celý příspěvekNesher
Nepíšu přímo L-610 jen že jsou již s větším letadlem zkušenosti. Motory si můžou rusové řešit sami. My opět postavíme jen letadlo.Nesher
Nepíšu přímo L-610 jen že jsou již s větším letadlem zkušenosti. Motory si můžou rusové řešit sami. My opět postavíme jen letadlo.semtam
Znovu opakuji, nemůžete spoléhat na jednoho a navíc problematického klienta.
V Rusku budou koupovat to co jim Kreml zrovna nařídí.
A jak říkám, ani AI už na to nemá lidi. ...
Zobrazit celý příspěveksemtam
Znovu opakuji, nemůžete spoléhat na jednoho a navíc problematického klienta.
V Rusku budou koupovat to co jim Kreml zrovna nařídí.
A jak říkám, ani AI už na to nemá lidi. Ti co kdysi dělali L 610 už jsou v důchodu nebo dávno jinde. O penězích ani nemluvě.
L 410 NG je to nejlepší co mohly AI udělat, pokud vše půjde dobře, budou mít nejlepší dvoumotorový bush plane na trhu. Tedy letadlo, které mohou prodávat od Ruska, přes Jižní Ameriku až Asii.
Skrýt celý příspěveksemtam
A proč by se někdo kupoval, byť modernizovanou, L 610 když si může koupit moderní ATR nebo Bombardier s lepší ekonomikou provozu?
Letadlo velikosti L 610 je na bush plane ...
Zobrazit celý příspěveksemtam
A proč by se někdo kupoval, byť modernizovanou, L 610 když si může koupit moderní ATR nebo Bombardier s lepší ekonomikou provozu?
Letadlo velikosti L 610 je na bush plane už moc velké, na linku pak zase málo ekonomické.
Navíc motory by musely být od P&W.
Skrýt celý příspěvekNesher
Kunovice jsou ale zajeté v zemích bývalého SSSR. A mnoho civilních přepravců mělo v plánu nákup An-160. Kdyby se jim nabídlo letadlo, kde určitou část budou vyrábět u ...
Zobrazit celý příspěvekNesher
Kunovice jsou ale zajeté v zemích bývalého SSSR. A mnoho civilních přepravců mělo v plánu nákup An-160. Kdyby se jim nabídlo letadlo, kde určitou část budou vyrábět u nich, tak je to pomalu jistota, že se letadlo chytne.
Ale jak sám píšete, naší ekonomiku v tomhle směru brzdí EU.
Skrýt celý příspěvekNesher
Jo máte pravdu, letecké motory jsou embargo EU, ono jak to s těmi embargi před rokem začalo tak se mi to slilo dohromady s ruským embargem na potraviny.
Tak jak píšu ...
Zobrazit celý příspěvekNesher
Jo máte pravdu, letecké motory jsou embargo EU, ono jak to s těmi embargi před rokem začalo tak se mi to slilo dohromady s ruským embargem na potraviny.
Tak jak píšu minulém příspěvku. nyní se otvírá velká šance. A od 0 by určitě Kunovice nic nevyvíjeli. mají už zkušenosti s L-610, který spadá do třídy jako AN-160. Na víc by už neměli. Takovéto šance jsou jednou za 100 let. Samozřejmě, že bez finančních injekcí by to sami asi neutáhli. Ale byla by škoda, kdybychom tomhle zaspali. Spíš nás v tom nyní brzdí EU.
Skrýt celý příspěvekNesher
To opravdu dává smysl, ostatně na to LET už májem dojel, mít produkt, který spoléhá na jednoho a navíc značně problematického odběratele nezní jako příliš dobrý business ...
Zobrazit celý příspěvekNesher
To opravdu dává smysl, ostatně na to LET už májem dojel, mít produkt, který spoléhá na jednoho a navíc značně problematického odběratele nezní jako příliš dobrý business plán.
Na vývoj větších letadel než je L 410 prostě nedojde. To je opravdu nad technologické a finanční možnosti ČR. Odmyslím-li si specifickou východní konkurenci (Antonov, Iljušin a Číňani), tak turbovrtulová letadla pro cca 30 -70 lidí dělají dvě západní firmy, ATR a Bombardier. Obě na to mají peníze, know-how, propracovaný marketing atd. Dřív byla konkurence silnější, ale i takové firmy jako byl Saab a Fokker to nakonec vzdaly. Takže představa jak malá česká firma, vlastněná ruskými ocelárnami vyvine, certifikuje, začne sériově vyrábět a hlavně prodát letadlo velikosti např. ATR 42 je vážně mimo realitu.
Skrýt celý příspěveksemtam
Právě, že mohou. L 410 je to čemu se v Sev. Americe říká "bush plane", je to dost specifikacká kategorie. Twin Otter (přímý konkurent) se také (s jistým vylepšením) vyrábí ...
Zobrazit celý příspěveksemtam
Právě, že mohou. L 410 je to čemu se v Sev. Americe říká "bush plane", je to dost specifikacká kategorie. Twin Otter (přímý konkurent) se také (s jistým vylepšením) vyrábí už pořádně dlouho. Zákazníkům této kategorie jde o jednoduchost, bytelnost, schopnost provozovat letadlo v podmínkách velmi omezené infraktruktury atp. Nikoli o nejmodernější technologie.
A představa jak se v ČR vyvýjí úplně od 0 nové a podstatně větší letadlo (má-li to konkurovat Antonovu) je spíše z říše sci-fi. Na to nemáme ani lidi a ani peníze. Ona i modernizace na NG dala AI řádně zabrat.
Embargo je na zboží dvojího použíti, nikoliv na civil. A zavedla ho EU nikoli Rusové, ti se v civilním letectví bez západu prostě neobejdou. Rusové jsou možná schopni jakž-takž držet krok ve vojenských letadlech, ale v civilních to nezvládli nikdy.
Skrýt celý příspěvekNesher
Výroba v Rusku je na zváženou. Co ale vidím jako velkou šanci je vývoj nových letadel něco jako AN-160 apod. Tam můžou Kunovice těžit ze sojí zajeté značky a spokojenosti ...
Zobrazit celý příspěvekNesher
Výroba v Rusku je na zváženou. Co ale vidím jako velkou šanci je vývoj nových letadel něco jako AN-160 apod. Tam můžou Kunovice těžit ze sojí zajeté značky a spokojenosti s technikou. Když jak vidno odpadne hlavní dodavatel (Antonov) je to velká šance pro český průmysl. Takovéto šance se jen tak nestávaj a byla by škoda kdybychom zamrzli jen u L-410.
Skrýt celý příspěvekA když GE řekne sorry, do toho nejdeme?
A není to jen GE, jede v tom Jihlavan, Aero, Evektor a já nevím kdo ještě.
O avionice ani nemluvím.A když GE řekne sorry, do toho nejdeme?
A není to jen GE, jede v tom Jihlavan, Aero, Evektor a já nevím kdo ještě.
O avionice ani nemluvím.Nesher
Sankce spadají na některé letecké motory. Třeba Motorpal Jihlava se potýká s ruským embargem.
Ano Kunovice mohou konkurovat jen L-410. protože je to vlastně jediný ...
Zobrazit celý příspěvekNesher
Sankce spadají na některé letecké motory. Třeba Motorpal Jihlava se potýká s ruským embargem.
Ano Kunovice mohou konkurovat jen L-410. protože je to vlastně jediný letoun, kterým disponují. A právě proto, když bude z ruského trhu vyřazen Antonov. Tak je tu šance, pro jiné (nové) typy letadel z Kunovic, pokud si v Rusku udějají jméno (což už i mají), tak je tu potenciál pro vývoj nových letadel s hladovým zákazníkem. Kunovice přece nemohou do nekonečna vyrábět L-410.
Skrýt celý příspěveknesher:
motory budou stejné.
Příklad Completely Knocked Down je v podsatě rozmontování hotového auta,naložení na speciální paletu a smontování v jiné zemi.
Škodovka s tím má ...
Zobrazit celý příspěveknesher:
motory budou stejné.
Příklad Completely Knocked Down je v podsatě rozmontování hotového auta,naložení na speciální paletu a smontování v jiné zemi.
Škodovka s tím má bohaté zkušenosti.
Rusáci budou řešit jen údržbu motorů jako u verzí vyrobených v ČR.
Skrýt celý příspěvekKazd
Ne, že byste v mnohém neměl pravdu, hlavně v tom, že v Rusku buď posloucháte režim nebo jdete do basy či rovnou pod kytky.
Ale jak by řešili situaci s motory, když se prostě ...
Zobrazit celý příspěvekKazd
Ne, že byste v mnohém neměl pravdu, hlavně v tom, že v Rusku buď posloucháte režim nebo jdete do basy či rovnou pod kytky.
Ale jak by řešili situaci s motory, když se prostě v Rusku turbovrtulové motory této kategorie nevyrábí vážně netuším.
To můžete mít zadání jaké chcete, ale kde nic není ani smrt nebere.
Semtam
Jak píše Jura99, nevím jakému typu od Anotonova L 410 přesně konkuruje.
A také mi není jasné, proč chtěl-li jste říci toto, tak jste psal o nějakém embargu, které by poškodilo nejvíc Rusy, jimž by se z velké části zastavila letecká doprava, která je v Rusku při naprosto tristním stavu dopravní infrastruktury, který odpovídá spíš zemi 3. světa, nenahraditelná. Nemluvě o tom, že by museli zastavit výrobu jediného moderního letadla, které mají.
Skrýt celý příspěvekPokud chcete podnikat v Rusku, musíte mít politickou podporu, jinak vás zavřou.
Majitel LET ji má a na oplátku zase musí plnit v určité míře politické zadání.
A on ho splní. O ...
Zobrazit celý příspěvekPokud chcete podnikat v Rusku, musíte mít politickou podporu, jinak vás zavřou.
Majitel LET ji má a na oplátku zase musí plnit v určité míře politické zadání.
A on ho splní. O to bych se nebál.
V krajní případě i přes nějakou analogii Completely Knocked Down nebo semi-knocked-down.
Následně řeknou, že tohle bylo v plánu a že ruský člověk finální montáží zajišťuje vysokou kvalitu.
Skrýt celý příspěvekTeda mě by zajímalo, co by tam rusové dali za motory a jakou avioniku?
Kdo bude subdodavatel? Kde vezmou lidi? Kde koupí CNC centra? Kdo se postará o další inovace?
Podle mě je ...
Zobrazit celý příspěvekTeda mě by zajímalo, co by tam rusové dali za motory a jakou avioniku?
Kdo bude subdodavatel? Kde vezmou lidi? Kde koupí CNC centra? Kdo se postará o další inovace?
Podle mě je to jen ruskej blábol.
Kdyby to ivani zvládli, už by fabriku dávno přestěhovali.Už jen z duvodu nižších výrobních nákladů.
Skrýt celý příspěveksemtam: Já tam zase vidím velký potenciál odstěhování Kunovic do Ruska, pokud jde o letouny An, tak L410 konkuruje tak maximálně An-2, které se ještě v Rusku používají.
semtam: Já tam zase vidím velký potenciál odstěhování Kunovic do Ruska, pokud jde o letouny An, tak L410 konkuruje tak maximálně An-2, které se ještě v Rusku používají.
Pánové ano, ale já vidím v Rusko-Ukrajinské roztržce velký potenciál pro náš export a vývoj. Pokud Ukrajina bude vážně chtít poslat Antonov do kopřiv, tak se tu nabízí velké šance ...
Zobrazit celý příspěvekPánové ano, ale já vidím v Rusko-Ukrajinské roztržce velký potenciál pro náš export a vývoj. Pokud Ukrajina bude vážně chtít poslat Antonov do kopřiv, tak se tu nabízí velké šance pro Kunovice. Ony ty všechny letouny An budu muset časem nahradit. A pokud nyní si Kunovice udělají v Rusku jméno. Tak přinejmenším i kdyby se vztahy mezi Rus a Ukr oteplily, tak Kunovice budou mít lepší poptávku po svých strojích.
Skrýt celý příspěvekStirling - přesně tak. Např. jen s náhradou motorů od GE (ex Walter) by měli Rusové celkem problém.
Semtam - Rusové embargo na dovoz západních letadel a jejich komponentů ...
Zobrazit celý příspěvekStirling - přesně tak. Např. jen s náhradou motorů od GE (ex Walter) by měli Rusové celkem problém.
Semtam - Rusové embargo na dovoz západních letadel a jejich komponentů nezavedou (pokud někdo, tak spíš Západ). Uvědomte si, že velké ruské aerolinky ruská letadla prakticky nepoužívají (viz. Aeroflot). Tím chci řícz, že pokud by někdo takové embargo zavedl, tak se v Rusku zastaví velká část letecké dopravy do pár měsíců. Stejně tak jediné ruské civilní dopravní letadlo Suchoj SJ závisí na západních technologiích.
K L610 - už jsme to psal v diskuzi k předešlému článku o L 410 NG. Ten program po 89 byl ekonomicky mimo, kdyby se v něm pokračovalo, nebo pokud by se sputil dřív a dotáhl do série před 89, tak tu dnes LET není.
Skrýt celý příspěvekJo jasně a ještě zapomněl dodat, že z toho letounu vyndají vše západní a dají tam domácí... Já někde četl, že to je zase další z řad prohlášení, která nemá nic moc společného s ...
Zobrazit celý příspěvekJo jasně a ještě zapomněl dodat, že z toho letounu vyndají vše západní a dají tam domácí... Já někde četl, že to je zase další z řad prohlášení, která nemá nic moc společného s realitou, protože prostě nemají na to lidi a přenést kompletní výrobu někam není vůbec žádná sranda (jen kolik firem se podílí na dodávkách - ty také všechny vlastní a přesunou?).
Vůbec jsem nepředpokládal, že tomu někdo ještě věří po tolika žvástech co v poslední době vypouští někdo v rusku...
Skrýt celý příspěvekJak zde psal semtam (odkaz) - majitelem Aircraft Industries, a.s. jsou Rusové a je jen na nich, kde se letadlo bude vyrábět.
Za "prvořadou náhradu" za ukrajinská letadla na ...
Zobrazit celý příspěvekJak zde psal semtam (odkaz) - majitelem Aircraft Industries, a.s. jsou Rusové a je jen na nich, kde se letadlo bude vyrábět.
Za "prvořadou náhradu" za ukrajinská letadla na polárních tratích místopředseda ruské vlády Dmitrij Rogozin označil L 410. "Teď jedna z ruských společností získala finanční kontrolu nad výrobou těchto letadel. Zatím se vyrábějí v Česku, ale máme všechna práva na tento letoun a existuje plán lokalizace výroby, přenosu části výroby do Ruské federace. Budeme tento letoun vyrábět na našem vlastním území, a to i v arktické variantě," řekl Rogozin listu.
Zdroj: http://www.denik.cz/ekonomika/...
Skrýt celý příspěvekNa tomhle je super, že i přes všechny problémy, mnohdy zavánějící až cílenou likvidací podniku, se LET stále drží a tradice pokračuje. Hodně zdarů a obchodních úspěchů!
Na tomhle je super, že i přes všechny problémy, mnohdy zavánějící až cílenou likvidací podniku, se LET stále drží a tradice pokračuje. Hodně zdarů a obchodních úspěchů!
stirling
Myslím, že omezení nemají. Ale pokud EU zpřísní sankce, může k tomu dojít i ze strany Ruska. No nebudu strašit.
Tady další báječná zpráva pro Kunovice ...
Zobrazit celý příspěvekstirling
Myslím, že omezení nemají. Ale pokud EU zpřísní sankce, může k tomu dojít i ze strany Ruska. No nebudu strašit.
Tady další báječná zpráva pro Kunovice :)
http://www.denik.cz/ekonomika/...
Skrýt celý příspěvekGratuluju Kunovicím.
Jen škoda, že nedotáhli projekt L-610 do konce. V military verzi by mohl jistého času být náhrada za AN-26 a myslím, že by měl i šance na export. Ale co ...
Zobrazit celý příspěvekGratuluju Kunovicím.
Jen škoda, že nedotáhli projekt L-610 do konce. V military verzi by mohl jistého času být náhrada za AN-26 a myslím, že by měl i šance na export. Ale co už.
Snad skončí ty sankce, protože jinak se Kunovicím velmi sníží trh.
Skrýt celý příspěvek