Aero chce podpořit slovenský průmysl. Nabízí spolupráci při výrobě letounu L-39NG
- 12. 5. 2022
- 127 komentářů
- Tisková zpráva
Společnost Aero Vodochody AEROSPACE (Aero) se v uplynulých dnech, jako dlouholetý partner výcviku pilotů slovenského letectva, prezentovala na Mezinárodním veletrhu obranné techniky IDEB 2022 a na Festivalu letectva v Piešťanech.
Dnes končící mezinárodní veletrh obranné techniky IDEB 2022 v Bratislavě byl pro společnost Aero úspěšnou událostí. Na stánku společnosti proběhla řada důležitých jednání. Ministryně obrany České republiky Jana Černochová jednala se slovenským protějškem Jaroslavem Naďem o strategické spolupráci při výrobě letounu L-39NG.
Aero mělo důležité jednání s ředitelem Leteckých opravovní Trenčín (LOTN) Ľubomírem Galkem ohledně plánů na industriální spolupráci nejen při výrobě letounu L-39NG. Proběhlo také setkání vedení společnosti Aera s velitelem Vzdušných sil Ozbrojených sil Slovenské republiky brig. gen. Róbertem Tóthem. Zástupci Aera přivítali také ředitele LOM Praha Jiřího Protivu, se kterým jednali o partnerství mezi oběma podniky v následujících letech.
„Naše L-39NG je efektivní platforma pro výcvik pilotů F-16 a plnění cvičných a taktických misí. V současnosti připravujeme zahájení dlouhodobé strategické spolupráce se slovenským průmyslem na výrobě L-39NG. Letouny L-39 jsou partnerem slovenských vzdušných sil několik desítek let a letectvo je s nimi spokojeno. Pořízení letounu L-39NG je logickým pokračování stávající spolupráce,“ připomněl Viktor Sotona, CEO a prezident společnosti, který IDEB také navštívil.
Na Festivalu letectva v Piešťanech o minulém víkendu se návštěvníkům představila speciální verze letounu L-39 CM Albatros s polepem směrovky (SOP), která vzdává hold legendárnímu československému letci genmjr. Otto Smikovi při příležitosti 100 let od jeho narození. Společnost Aero tak podpořila 2. výcvikovou letku slovenských vzdušných sil z letecké základny Sliač, která letouny L-39 Albatros mnoho let provozuje.
Aero je exkluzivním partnerem i další velké letecké akce na Slovensku. Na konci srpna se společnost chystá prezentovat svoje letadla ve statické i v dynamické ukázce na Mezinárodním leteckém dni SIAF v Malackách.
Související články
Začíná únavová zkouška L-39NG. Má potvrdit trojnásobnou životnost letounu
Ve Výzkumném a zkušebním leteckém ústavu (VZLÚ) začíná únavová zkouška nového proudového letounu ...
- 03.06.2020
- 3 komentářů
- Tisková zpráva
L-39NG prošel aerodynamickými testy pro verzi Light Attack
Krátce po certifikaci cvičné verze letounu L-39NG byl dokončen také důležitý úvodní krok ...
- 05.11.2020
- 23 komentářů
- Tisková zpráva
L-39NG na hodnotících letech v Maďarsku
Letoun L-39NG navštívil 59. leteckou základnu maďarských ozbrojených sil v Kecskemétu, aby ...
- 23.11.2020
- 101 komentářů
- Tisková zpráva
Český letoun L-39NG pro vietnamský Výcvikový pluk 910 „Julius Fučík“
Česká společnost Omnipol dodá vietnamskému ministerstvu obrany komplexní letecký výcvikový systém ...
- 16.02.2021
- 126 komentářů
- Jan Grohmann
slovensko by nemalo kupovat toto lietadlo... malo by sa zamerat na korejské lietadlo
slovensko by nemalo kupovat toto lietadlo... malo by sa zamerat na korejské lietadlo
No, plně outsourcovat základní výcvik je možné, ale poměrně zbytečné, není to drahé... a když ne L-39, tak tedy třeba M345, nebo T-7, v krajním případě nějaký turbovrtulák, ale ...Zobrazit celý příspěvek
No, plně outsourcovat základní výcvik je možné, ale poměrně zbytečné, není to drahé... a když ne L-39, tak tedy třeba M345, nebo T-7, v krajním případě nějaký turbovrtulák, ale nepřeskočíte rovnou ze Zlínu na FA-50...Skrýt celý příspěvek
Nový maďarský minister obrany sľúbil riešiť otázku nezlučiteľnosti funkcie a siete jeho firiem (bez konkretizácie): ...Zobrazit celý příspěvek
Nový maďarský minister obrany sľúbil riešiť otázku nezlučiteľnosti funkcie a siete jeho firiem (bez konkretizácie): https://nepszava.hu/3157953_sz... Skrýt celý příspěvek
nižšie padla otázka kto bude veliť slovenskej letke F-16: Do spojených států zároveň odcestoval i mjr. Peter Gregor**, který má dlouholeté zkušenosti s létáním na L-39ZA u 2. ...Zobrazit celý příspěvek
nižšie padla otázka kto bude veliť slovenskej letke F-16:
Do spojených států zároveň odcestoval i mjr. Peter Gregor**, který má dlouholeté zkušenosti s létáním na L-39ZA u 2. taktické letky na Sliači, a jež se stane novým velitelem letky F-16 s patřičnou autoritou u mladších pilotů.
Zdroj: http://czechairforce.com/news/... Skrýt celý příspěvekTy ruzne vizualizace slovenskych F16 maji vzdy konformni nadrze. Nejspis proto, ze to vypada lip, ale stejne me zajima jestli je nahodou nebudou mit. Ofiko tohle asi nikdo nikde ...Zobrazit celý příspěvek
Ty ruzne vizualizace slovenskych F16 maji vzdy konformni nadrze. Nejspis proto, ze to vypada lip, ale stejne me zajima jestli je nahodou nebudou mit.
Ofiko tohle asi nikdo nikde neprezentoval, nebo...?Skrýt celý příspěvekCFT boli objednané pre každú jednu F-16. Je to v zmluve, ktorá je verejne dostupná.
Neviem prečo okolo toho treba neustále špekulovať. Celá výbava je v zmluve.CFT boli objednané pre každú jednu F-16. Je to v zmluve, ktorá je verejne dostupná.
Neviem prečo okolo toho treba neustále špekulovať. Celá výbava je v zmluve.Bud se mi to vykourilo z hlavy, nebo jsem to jen v te zaplave informaci prehlidl.
Kazdopadne obema diky za osvezeni a jednim slovem: super.Bud se mi to vykourilo z hlavy, nebo jsem to jen v te zaplave informaci prehlidl.
Kazdopadne obema diky za osvezeni a jednim slovem: super.
Trocha mimo, ale keď už bude majiteľ AERO ministrom obrany:
https://alfahir.hu/2022/05/16/...Trocha mimo, ale keď už bude majiteľ AERO ministrom obrany:
https://alfahir.hu/2022/05/16/...Práve prebieha jeho vypočutie pred príslušným výborom. Odznela narážka na vývoj 155mm kolesovej húfnice v rámci ...Zobrazit celý příspěvek
Práve prebieha jeho vypočutie pred príslušným výborom. Odznela narážka na vývoj 155mm kolesovej húfnice v rámci V4:
https://www.portfolio.hu/globa... Skrýt celý příspěvek
Kórejci sa prídu ukázať na SK v lete:
https://www.air-shows.org.uk/2...Kórejci sa prídu ukázať na SK v lete:
https://www.air-shows.org.uk/2...pokud SK uvazuje nad druhou letkou, tak by nemely mirit cile smerem dolu k cvicne-bojovym nadzvukovym strojum, ale vzit rozum do hrsti a planovat druhou letku uz slozenou z F-35. ...Zobrazit celý příspěvek
pokud SK uvazuje nad druhou letkou, tak by nemely mirit cile smerem dolu k cvicne-bojovym nadzvukovym strojum, ale vzit rozum do hrsti a planovat druhou letku uz slozenou z F-35. Vycvik novych pilotu se nejspis vyplati zajistit subdodavatelsky.Skrýt celý příspěvek
Jura99 - súhlasím s vaším názorom pre ossr... žiadne cvičné stroje ...výcvik pilotov subdodávateľský... len UVAŽOVAŤ zatiaľ o druhej letke a konkrétne o f-35,ale realizovať v ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99 - súhlasím s vaším názorom pre ossr...
žiadne cvičné stroje ...výcvik pilotov subdodávateľský... len UVAŽOVAŤ zatiaľ o druhej letke a konkrétne o f-35,ale realizovať v budúcnosti...po f-16 doriešiť v prvom rade bvp/ot/tanky/drony...Skrýt celý příspěvekTohle by asi byla značka ideál, F-16 Vám teď udělají medvědí službu a na F-35 nebudete muset tlačit. Dokončíte ty modernizační projekty co už hoří a až bude rozpočet a OSSR ready, ...Zobrazit celý příspěvek
Tohle by asi byla značka ideál, F-16 Vám teď udělají medvědí službu a na F-35 nebudete muset tlačit. Dokončíte ty modernizační projekty co už hoří a až bude rozpočet a OSSR ready, vezmete F-35 až bude 100% vychytaná, dostupnější a možná i levnější.Skrýt celý příspěvek
Tiez suhlasim. Riesit druhu letku formou cvicnych lietadiel ako L-39NG alebo M-345 je podla mna zbytocne pri tych poctoch lietadiel a pilotov, ktore mame a nakup cvicno-bojovych ...Zobrazit celý příspěvek
Tiez suhlasim. Riesit druhu letku formou cvicnych lietadiel ako L-39NG alebo M-345 je podla mna zbytocne pri tych poctoch lietadiel a pilotov, ktore mame a nakup cvicno-bojovych lietadiel je len polovicate riesenie. Radsej nech sa v prvom rade doriesi pozemna armada a nakupia sa drony a potom nech sa riesi aj druha letka, ale ked uz, tak bud dokupenim dalsich F-16 alebo aj tych F-35, aj ked to je trochu sci-fi momentalne.Skrýt celý příspěvek
Celá letka takovýchto cvičných a polocvicnych strojů je o ničem... Tuto chybu už jsme udělali, zbytečné ji opakovat... Pokud nějaké delfíny tak 2, i 4 už by byla maximalistická ...Zobrazit celý příspěvek
Celá letka takovýchto cvičných a polocvicnych strojů je o ničem... Tuto chybu už jsme udělali, zbytečné ji opakovat...
Pokud nějaké delfíny tak 2, i 4 už by byla maximalistická varianta...Skrýt celý příspěvek
To je nesmysl asi z kazdeho mozneho uhlu pohledu. Neutracet na cvicny stroj souhlas, ale F-35 je zase druhej extrem. Slovensko potrebuje modernizovat jednim slovem vsechno, ...Zobrazit celý příspěvek
To je nesmysl asi z kazdeho mozneho uhlu pohledu. Neutracet na cvicny stroj souhlas, ale F-35 je zase druhej extrem. Slovensko potrebuje modernizovat jednim slovem vsechno, ekonomicky je kde je a zivit 2 ruzne druhy nadzvuku je v tomhle prostredi naprosto spatne rozhodnuti, tim spis kdyz je patrne ze na rusaka 4th gen stale staci a jediny dalsi potencialni nepritel, HU, se zaseklo na gripenu, tedy dalsi (a mene vykony) 4th gen.
Takze ted nekupovat pokud jde o nadzvuky nic dalsiho.
Vyhledove max dalsi letku F-16, klidne zaplatit upgrade na F16V z USA ulozenek. Tohle je pro SVK strop toho co je rozumne.Skrýt celý příspěvekClanek - "ekonomicky je kde je " -zase nerobme zo slovenska už pomaly somálsko...ak ačr ako som tu čítal dokáže z rozpočtu nakúpiť min. 24ks f-35,prevádzkovať ich a ešte nakúpiť ...Zobrazit celý příspěvek
Clanek - "ekonomicky je kde je " -zase nerobme zo slovenska už pomaly somálsko...ak ačr ako som tu čítal dokáže z rozpočtu nakúpiť min. 24ks f-35,prevádzkovať ich a ešte nakúpiť bvp a tanky,tak nechápem prečo by ossr s polovičným rozpočtom nemala mať ani na maskáče...to že to tak nie je,je len preto,že na ossr vlády srali a zo zvyšných peňazí na obranu sa tunelovalo (ako aj v česku)...
"Slovensko potrebuje modernizovat jednim slovem vsechno" - stále to tu pripomínam, VEĽKÉ modernizačné projekty okrem ot máme podobné...a to ešte česko s väčším rozpočtom bude zo všetkého nakupovať minimálne raz toľko,možno aj 2x...a aj to bude živiť...Skrýt celý příspěvek"a to ešte česko s väčším rozpočtom bude zo všetkého nakupovať minimálne raz toľko,možno aj 2x" Nebude. Tiež budujú jednu ťažkú brigádu. A pri veľkosti štátu by mali budovať dve. ...Zobrazit celý příspěvek
"a to ešte česko s väčším rozpočtom bude zo všetkého nakupovať minimálne raz toľko,možno aj 2x"
Nebude. Tiež budujú jednu ťažkú brigádu. A pri veľkosti štátu by mali budovať dve. A tak je to aj s ďalšími zložkami.Skrýt celý příspěvekNe nutně se všemi. Vrtulníkové, transportní a stíhací letectvo a elitní/speciální síly máme cca 2x. Jsou i další složky. Ovšem co se týče pozemních bojových sil tak tam ano, máš ...Zobrazit celý příspěvek
Ne nutně se všemi. Vrtulníkové, transportní a stíhací letectvo a elitní/speciální síly máme cca 2x. Jsou i další složky.
Ovšem co se týče pozemních bojových sil tak tam ano, máš pravdu.Skrýt celý příspěvek@Hektor ACR ma vetsiny veci vic kusu, ale snad niceho nema adekvatne vic kusu nez OSSR. Vzhledem na velikost statu a ekonomickou vykonnost ma Slovensko vetsi / silnejsi ozbrojene ...Zobrazit celý příspěvek
@Hektor
ACR ma vetsiny veci vic kusu, ale snad niceho nema adekvatne vic kusu nez OSSR. Vzhledem na velikost statu a ekonomickou vykonnost ma Slovensko vetsi / silnejsi ozbrojene slozky, obecne hur vybavene, ale pocetnejsi. ACR ma nejake schopnosti co nema OSSR (vrtulniky) a naopak (raketove delostrelectvo).
EDIT: tak prece me neco napadlo: dopravaky, 6x CASA je vic nez 2x spartan, i po "prepoctu".Skrýt celý příspěvekDanik: veď 2x viac je parita. U špeciálov o tom pochybujem. Nepoznám veľkosť 601.skss, ale už z logiky vojenskej terminológie, nejedná sa o veľkosť pluku (5.pšu) Hektor: koľko je ...Zobrazit celý příspěvek
Danik: veď 2x viac je parita.
U špeciálov o tom pochybujem. Nepoznám veľkosť 601.skss, ale už z logiky vojenskej terminológie, nejedná sa o veľkosť pluku (5.pšu)
Hektor: koľko je 19x2?
Ani tankov, ani BVP tam je to dokonca vyššie na našej strane (220AČR verzus 228OSSR), ani OT, ani delá, ani rakemtomety,...Skrýt celý příspěvekHevonen Tak o tom, že je to i při dvojnásobku cca parita nikdo nepochybuje. Čistě pohledem HDP by jsme mohli mít 2-2,5 násobek počtů. U letectva (stíhači, cvičné, bitevníky, ...Zobrazit celý příspěvek
Hevonen
Tak o tom, že je to i při dvojnásobku cca parita nikdo nepochybuje. Čistě pohledem HDP by jsme mohli mít 2-2,5 násobek počtů. U letectva (stíhači, cvičné, bitevníky, transportní a vrtáky) a některých specializovaných útvarů to platí.
Co se specek týče máme dva útvary. 601 skss a CPSS (od roku 2017). Poté jsou tu elitní útvary jako JTAC pod 22. ztvl, 102 pzpr a 43. vp.
U 5. PŠU by mě zajímala struktura, která by ukázala zda se skutečně jedná o "pluk". EDIT: Tak struktura je Operačný štáb, bojový element a podpůrný element. Bacha na to, speciální síly někdy mají označení jako pluk, ale reálně se blíží spíše slabému praporu.
Tak momentálně AČR má více KBVP (to se smaže vzhledem k Vaší akvizici BOV), budeme mít převahu v PVO (Spydery a RBS-70NG). Tanky se uvidí, dělostřelectvo nevím kolik poptáváte Zuzek a PBVP poptáváte podobně?Skrýt celý příspěvek@Scotty To "monumentalne" je asi autokorekt, ale sakra dobre trefenej :D Jop, OSSR maji rozhodne vic do ceho tlacit penize, infrastrukturou pocinaje (nastesti jedna z veci kterou ...Zobrazit celý příspěvek
@Scotty
To "monumentalne" je asi autokorekt, ale sakra dobre trefenej :D
Jop, OSSR maji rozhodne vic do ceho tlacit penize, infrastrukturou pocinaje (nastesti jedna z veci kterou Nad resi). Nadzvuky bych z toho teda vynechal, neb ty jiz jsou zaplacene (narozdil od ACR), jen holt korona to prodlouzi.Skrýt celý příspěvekhttp://czechairforce.com/news/... Asi budeme mať viac bômb. 324 ostrých mark-82 500LB + 36 inert. K nim 150ks ...Zobrazit celý příspěvek
http://czechairforce.com/news/...
Asi budeme mať viac bômb. 324 ostrých mark-82 500LB + 36 inert. K nim 150ks na laserové navádzanie MAU209C/B +150 stabilizátorov MXU650C/B +324 rozbušiek FMU152A/B Fuze. 20ks GPS navádzanie MAU210 +20 stabilizátorov MXU650K/B. Teda 150 GBU12 a 20 GBU49. Len nevieme kde sa dá u nás trénovať. Odhod GBU 49 od cieľa môže byť 15 km. Podľa článku ste kúpili 210 GBu 12 + 110 inert. My máme ešte objednané protilietadlové rakety 28ks AMRAAM AIM-120C7, 98ks AIM-9X-2 SIDEWINDER - tých neviem koľko máte.Skrýt celý příspěvekHevonen - "Ani tankov, ani BVP tam je to dokonca vyššie na našej strane" - takže aj tankov má ossr viac ako ačr.??? - koľko tankov má ossr a koľko ačr.?? podobne na to sú aj ...Zobrazit celý příspěvek
Hevonen - "Ani tankov, ani BVP tam je to dokonca vyššie na našej strane" - takže aj tankov má ossr viac ako ačr.??? - koľko tankov má ossr a koľko ačr.??
podobne na to sú aj bvp...info z wiki sa dá ťažko uveriť...o tech. stave už ani nevravím...
"koľko je 19x2?" - koľko je reálny stav a nie len tabuľkové počty.??zďaleka to nebude 19000,keď ideme po detailoch...
"Nepoznám veľkosť 601.skss, ale už z logiky vojenskej terminológie, nejedná sa o veľkosť pluku (5.pšu)" - no až len toľko,že u 5.pšu je názov pluk len čestný...v reále to presne tak,ako písal Danik,je to v reále skôr prápor-ale nie počtom,len členením...
a hlavne,dúfam že toto "porovnávanie" prebehne aj v dobe,ak už bude v ačr/ossr nakúpená nová technika...
Clanek - "Fakty jsou fakty, slovensko ma 1) vetsi vnitrni dluh, 2) vetsi statni dluh 3) vice nez 2x mensi HDP, 4) vetsi nezamestnanost a ve spolecnosti to tak nejak vic vre (skolni odbory v pohotovosti, lekarske odbory v pohotovosti atd.)" - toto sú pre prípadné vyzbrojovanie štátu nepodstatné (meniace sa) info...ak bude svk tak hlúpe,že by sa rozhodlo dávať na obranu 10%,tak je jedno koľko bude mať "nejaký" dlh...
o nákupu f-35 v tomto období súhlasím,bola by to blbosť...
ale stále nechápem tomu vášmu vzorcu - "v case kdy v OSSR hori krom del vicemene vsechno." - obe krajiny nakupujú +/- to isté v nosných projektoch...a ačr bude vytvárať nové zázemie pre f-35 / ossr pre f-16...Skrýt celý příspěvekDanik: nie že by tento výpočet bol na niečo dobrý, ale dobre teda. (Aj naďalej bude platiť, že veľkosť OSSR nie je polovica z AČR) Elitné útvary máme predsa tiež. Či je to ...Zobrazit celý příspěvek
Danik: nie že by tento výpočet bol na niečo dobrý, ale dobre teda. (Aj naďalej bude platiť, že veľkosť OSSR nie je polovica z AČR)
Elitné útvary máme predsa tiež. Či je to prieskumný prápor, výsadkový prápor pod Velením špeciálnych síl, rovnako JTAC,... A stále tá veľkosť je +/- 60-70% veľkosti v AČR. Štruktúru 5.pšu a počty ti prezradiť nemôžem.
Prevahu v PVO asi nebudete mať možno krátko, keďže tieto akvizície sú u nás na pláne tiež. Na rozdiel od Vás plánujeme tri vrstvy a nie len dve.
Štruktúra delostrelectva je nasledovná
25x Zuzana2 (+1 v Konštrukte), 16x Zuzana 2000, 8x D-30, 24x Modular + v budúcnosti plnohodnotný vežový mínomet. Okrem D-30 všetko prepojené do C4I systému.
PBVP kupujeme viac ako vy, aj keď v inej štruktúre. Tých s kanónom má byť rovnako. Celkovo 228 kusov, vy nakupujete 220. Mne príde naše zloženie kusov logickejšie, ale to je subjektívna záležitosť. Avšak kupovať v dnešnom svete delostrelecké pozorovateľne na pásoch... Za tých 110milionov eur čo do toho vrazíte môžete nakúpiť prieskumný dron do každej rodiny.
Ďalšie špecializované verzie nemajú byť na nejakej Tatre alebo Tisuse, čo sú nákladiaky, ale na plnohodnotnom BOV v podobe Patrie 8x8.
Jednoducho vzaté, pre obranu SR je oveľa dôležitejšie mať silné pozemné sily a tie budú dosahovať rovnakú silu ako bude mať AČR. Dokonca by sa dalo povedať, že vďaka delostrelectvu ju bude aj prevyšovať. S tým, že do budúcnosti ešte bude vytvorené jadro pre mobilizačnú pešiu brigádu.
Vy považujete letectvo za dôležitejšie, takže asi chcete viac investovať do neho.
Opäť, mne vzhľadom na hrozby príde logickejšie zamerať sa na pozemné sily. A to je opäť subjektívne hodnotenie.Skrýt celý příspěvekJura99: Nevšimol som si, že by ste už nové BVP, F35, Spyder, Caesar,... prevádzkovali. Danik sa pýtal na plány, tak som mu ich poskytol. Zmluvu na pásaky najskôr podpíšeme skôr ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99:
Nevšimol som si, že by ste už nové BVP, F35, Spyder, Caesar,... prevádzkovali.
Danik sa pýtal na plány, tak som mu ich poskytol.
Zmluvu na pásaky najskôr podpíšeme skôr ako vy.
Môžme ísť do reality
Letectvo - určite lepšie na vašej strane
Delostrelectvo
152mm DANA väčšina v nebojaschopnom stave bez SRP verzus 16x Zuzana2 (bolo by ich o par mesiacov 24, ale 8 ide na Ukrajinu), 16x Zuzana 2000, 24x Modular všetko s C4I + 8x D-30.
PVO - kým sme nedarovali S-300 Ukrajincom, boli sme na tom lepšie. KUBov rovnako, Igla pre mňa lepšia ako stacionárny RBS hodiaci sa na ochranu objektov nie manévrujúcich jednotiek, vy bez 3. vrstvy PVO.
KBVP má horšie balistické parametre ako naše BVP-1/2/M, má lepší kanón.
Z T-72M4CZ prevádzky schopné 4 kusy, nahradené T72M1 aby bolo na čom cvičiť.
Ak chceme pri našich dvoch krajinách porovnávať svoje pozemné sily, mali by sme to aktuálne robiť všetci akurát tak z kanálu.
Ano, kúpili ste 80x Iveco pre RCHBO. Vidíme na Ukrajine ako RCHBO jednotky zúrivo bojujú. ;-)Skrýt celý příspěvekHevonen: kym jsme nedarovali, boli jsme na tom lepsie :-D. Pis prosim dal, jsi solidni komik :-D. OSSR jsou odstrasujici sila, opora obrany regionu, etalon moderniho vojska a ...Zobrazit celý příspěvek
Hevonen: kym jsme nedarovali, boli jsme na tom lepsie :-D. Pis prosim dal, jsi solidni komik :-D. OSSR jsou odstrasujici sila, opora obrany regionu, etalon moderniho vojska a vycviku, to vi kazdy. Tech tanku, kolik ze mate, 300?Skrýt celý příspěvek
Hevonen Je úplně k ničemu a jen k porovnání kolik by poměrově cca AČR mohlo/mělo mít prostředků, i když to tak nefunguje. I tak díky za odpověď. Jen je třeba poupravit pár věcí. ...Zobrazit celý příspěvek
Hevonen
Je úplně k ničemu a jen k porovnání kolik by poměrově cca AČR mohlo/mělo mít prostředků, i když to tak nefunguje.
I tak díky za odpověď. Jen je třeba poupravit pár věcí. Snad nikdo by si nedovolil tvrdit, že nemáte elitní útvary. Složení Vašeho SŠO znám, i Hektor to potvrdil, že 5.PŠU nebude "pluk". U Vás máte nově vzniklý (přetransformovaný) výsadkový prápor, u nás je to pluk. Složení Respecs u nás je trochu jiné, 43 vp není zařazená pod ním, stále má však dva útvary spec. operací + LOSO.
PVO jsem zvědavý jak u Vás dopadne, snad to klapne tak jak plánujete. Dělostřelectvo u nás 52ks Caesar, plánují se ShM. Budoucnost raketového dělostřelectva je nejistá, ale už asi všichni pochopili, že zbavit se Rm-70 byla chyba. Jak už jsem psal C4ISTAR se u nás už nějaký rok řeší a situace se v tomto odvětví zlepšuje. To, že mít některé specializované na pásech je hloupost, to se shodneme, kde si dovolím nesouhlasit je, že mít nutně všechno na BOV 8x8 není dle mého jednoznačně lepší řešení oproti "nejakej tatre alebo Tituse".
AČR se chce zaměřovat na všechno. Tedy posilovat kapacity ve všech směrech včetně vrtulníkového, stíhacího a transportního letectva, což vidíme v konkrétních projektech. Např. nevím jestli OSSR plánuje mít LOV pro své pozemní síly.
Co se odpovědi Jurovi týče...
T-72 M4CZ fakt nejsou bojeschopné 4ks z 32 (momentálně jede zakázka na uschopnění všech kusů. Dana většina nebojeschopných, ne tak úplně. RBS-70NG je přeci jen trochu jiný level než Igla a je v plánu jejich integrace na mobilní prostředek. Srovnávat Pandur a BVP je dobré chucpe, oba víme, že rozdíl tam je v jiných podstatných věcech než kanon a pancíř. To, že zatím nikdo na UA nepoužil chemické zbraně neznamená, že to je schopnost co nebudeme potřebovat. Když už chceme takto srovnávat, co se kvality výbavy, výzbroje a výstroje jednotlivce týče, tady AČR vítězí na plné čáře
U nás už je Caesar, Spyder a MADR realita, stejně jako u Vás Patria, jen mě překvapila délka dodávky.Skrýt celý příspěvek@ Hevonen "PVO - kým sme nedarovali S-300 Ukrajincom, boli sme na tom lepšie." Na základe čoho si to myslíš? :) "KUBov rovnako, Igla pre mňa lepšia ako stacionárny RBS hodiaci ...Zobrazit celý příspěvek
@ Hevonen
"PVO - kým sme nedarovali S-300 Ukrajincom, boli sme na tom lepšie."
Na základe čoho si to myslíš? :)
"KUBov rovnako, Igla pre mňa lepšia ako stacionárny RBS hodiaci sa na ochranu objektov nie manévrujúcich jednotiek, vy bez 3. vrstvy PVO."
OSSR potrebujú podľa mňa nielen komplety typu "Igla" - pre mňa Piorun, ale aj RBS-70, ale v mobilnej verzii. Po vyradení kompletov Strela-10M a M3 tento typ kompletu zúfalo chýbal.... Pioruny a RBSy by sa vhodne dopĺňali.Skrýt celý příspěvekDanik Predpokladám, že pod LOV myslíš lehké obrnené vozidlo, teda obdobu vášho IVECA. Podľa dlhodobého plánu rozvoja do 2035 sa ráta s nákupom BOV 4x4 a "ľahkého prieskumného ...Zobrazit celý příspěvek
Danik
Predpokladám, že pod LOV myslíš lehké obrnené vozidlo, teda obdobu vášho IVECA. Podľa dlhodobého plánu rozvoja do 2035 sa ráta s nákupom BOV 4x4 a "ľahkého prieskumného vozidla 4x4". Oba projekty sú plánované na rok 2024.Skrýt celý příspěvekJán Paliga Schopnosti RBS a nových MANPADS sú podľa mňa príliš podobné na to aby sme z toho robili 2 nákupy namiesto jedného veľkého. Skôr by som si ako medzistupeň medzi SHORAD ...Zobrazit celý příspěvek
Ján Paliga
Schopnosti RBS a nových MANPADS sú podľa mňa príliš podobné na to aby sme z toho robili 2 nákupy namiesto jedného veľkého. Skôr by som si ako medzistupeň medzi SHORAD tvorenú MANPADS a MRAD predstavoval niečo Stryker IM-SHORAD na podvozku BOV. Áno, je to drahé, ale 1 prápor (36 vozidiel) by spolu s MANPADS pre našu armádu stačil. Pre zaujímavosť US Army bude mať tieto prápory až na divíznej úrovni.Skrýt celý příspěvekHevonen: ty jsi vážně expert. Jednotky RCHBO bojovat nebudou a už vůbec ne "zúrivo". Jejich úkolem je něco trochu jiného a shodou okolností, použití JZ na Ukrajině není vůbec ...Zobrazit celý příspěvek
Hevonen: ty jsi vážně expert. Jednotky RCHBO bojovat nebudou a už vůbec ne "zúrivo". Jejich úkolem je něco trochu jiného a shodou okolností, použití JZ na Ukrajině není vůbec vyloučené, bohužel.
Rovněž z logiky vojenskej terminológie bohužel vůbec nevyplývá, že 5. pšu má sílu pluku. Do ukrajinské války šlo o sílu slabého praporu asi 450 lidí, z toho bojová složka 5 oddílů po 10 lidech. Od anexe Krymu tam mělo docházet k nějakému posílení.Skrýt celý příspěvek
Fakty jsou fakty, slovensko ma 1) vetsi vnitrni dluh, 2) vetsi statni dluh 3) vice nez 2x mensi HDP, 4) vetsi nezamestnanost a ve spolecnosti to tak nejak vic vre (skolni odbory v ...Zobrazit celý příspěvek
Fakty jsou fakty, slovensko ma 1) vetsi vnitrni dluh, 2) vetsi statni dluh 3) vice nez 2x mensi HDP, 4) vetsi nezamestnanost a ve spolecnosti to tak nejak vic vre (skolni odbory v pohotovosti, lekarske odbory v pohotovosti atd.). Slovensko neni chuda zem, ale taky neni hloupa zeme na to aby zavadela 2 ruzne(!) nadzvuky v case kdy v OSSR hori krom del vicemene vsechno.
Ted postaci jedna letka F-16, do budoucna bych uvazoval o prikoupeni dalsi pul letky az cele dalsi letky 6-14ks opet F16. Na rusaka 4 gen zjevne staci, F16 bude v alianci slouzit jeste dalsich 30 let, tim spis budou tolik slouzit ty slovenske, je to (resp. brzo bude) letadlo na SVK jiz zavedene a vetsi pocet bude znamenat 100% vyuziti platformy. Mit minimalni pocet F16 a k tomu minimalni pocet F35 mi prijde jako nejhloupejsi mozne reseni, protoze nebude ani v malem letectvu fungovat interoperabilita pozemniho personalu, pilotu. Piloti nebudou moci dostatecne cvicit jak AA tak AG na obou platformach atd atd atd. Vsechno spatne.
Takze to nedava smysl financne obecne, nedava to smysl financne pro Slovensko (takze 2x) a nedava to smysl ani logicky. Jinak jsou na tom staty jako Polsko, ktere sve F16 uz nejaky patek maji, ted prechazi na F35 a za 15-20 let prejdou na F35 i se zbytkem, ale nikdo jiny na svete ted nezavadi vedle sebe F16 a F35 a podle me to neni nahoda ale prosta logika veci.Skrýt celý příspěvekA práve preto, že srali, treba riešiť aj iné veci, a tie budú stáť peňazí. Teraz naozaj nemáme na ďalšiu bojovú letku a už vôbec nie na F-35. Cvičné-bojové hybridy sú v boji ...Zobrazit celý příspěvek
A práve preto, že srali, treba riešiť aj iné veci, a tie budú stáť peňazí. Teraz naozaj nemáme na ďalšiu bojovú letku a už vôbec nie na F-35.
Cvičné-bojové hybridy sú v boji takmer k ničomu, sú predražené, pomalé a so slabou nosnosťou .
To už radšej si počkať na stíhacie drony.Skrýt celý příspěvek
netvrdím, že F-35 se má objednat hned zítra, ale zkrátka příští investici do slovenského bojového letectva bych nesměřoval do nějakého pseudobitevníku, ale do rozšíření počtu ...Zobrazit celý příspěvek
netvrdím, že F-35 se má objednat hned zítra, ale zkrátka příští investici do slovenského bojového letectva bych nesměřoval do nějakého pseudobitevníku, ale do rozšíření počtu bojových strojů, F-16 jedině za výhodných podmínek, ale zkrátka to chce pokročit dál na F-35A. Bavíme se o horizontu cca 2030-35. Ty cvičné je slovo do pranice, výcvik nových pilotů se vyplatí koupit a udržovací lety hotových pilotů na provozně levných cvičných strojích, to je otázka, jestli se to dnes ještě dělá.Skrýt celý příspěvek
táto virtuálna debata čo ačr/ossr mali/majú/budú mať v podstate nemá žiadny význam... relevantné to bude tak o 5-10r keď by už mali byť realizované všetky podstatné a nosné ...Zobrazit celý příspěvek
táto virtuálna debata čo ačr/ossr mali/majú/budú mať v podstate nemá žiadny význam...
relevantné to bude tak o 5-10r keď by už mali byť realizované všetky podstatné a nosné projekty (aspoň teda dúfam)...
jeden detail - 52.výsadkový prápor je elitný zatiaľ tak maximálne názvom...
Danik - čo sa týka výstroje jednotlivca ossr,nie je zlé,povedal by som že prekvapivo dobré...maskáče+obuv+batohy+komplet sumky sú už x rokov...nosič plátov je NMS od ALPu,momentálne už nič moc,ale povedzme že vo všeobecnosti stačí...a už aj fasovaný nový moderný nosič -multifunkčný (zatiaľ ešte nemajú všetci) ,prilby sa teraz riešia spomínané ops-core mid cut - osobne si ale myslím že prilby sú to posledné čo ossr páli a zavedené rabintex by stačili ešte x rokov...takže už len to hlavné - prezbrojiť a samozrejme pre všetky bojové jednotky optika+značkovače+nočáky (problém aj ačr) !!! dnes sa už bez nočákov a značkovačov predsa nedá bojovať...Skrýt celý příspěvekV principu souhlas, uvidíme jestli trend zvýšeného zájmu o obranu bude pokračovat i po uklidnění situace na UA (o tom mám trochu obavy), každopádně počkáme do jaké míry všechny ...Zobrazit celý příspěvek
V principu souhlas, uvidíme jestli trend zvýšeného zájmu o obranu bude pokračovat i po uklidnění situace na UA (o tom mám trochu obavy), každopádně počkáme do jaké míry všechny plány rozvoje našich OS klapnou, snad se to využije, doba tomu přeje.
O (ne)elitnosti 52ky nemám info, takže ti budu věřit, vím jen, že se jedná původně o 23. mopr.
Aaah, co jsem viděl tak třeba taktická trika nebo kalhoty minimum, přilby vesty používá OSSR pořád ty co už AČR roky zpátky začala vyřazovat (AČR už má přilby, příslušenství a vesty vyřešené komplet), pravda, že to už se mění jak jsme viděli právě u 52ky (midcuty a MC nosiče). Situace kolem noček se v AČR dost zlepšila. Paragáni i 4. BRN mají v dostatečných počtech Mumy-14, v čemž jsou právě dobré ty nové přilby s integrovanou montáží, plus pomalé rozšiřování střeleckých a komunikačních sluchátek.
Co se osazení Brenů 2 a 805 týče, všichni mají kolimátor (AČR jde cestou kolimátorů plus zvětšovačů), lasery jsou poměrně rozšířené (u paragánů jsou i tlumiče). Svítilny a gripy si vojáci kupují převážně sami. Co je skvělé je, že v poslední zakázce CZUB je kromě kolimátorů Aimpoint (konečně už ne Meopty) i slušný počet značkovačů, zvětšovačů nebo optik nočního vidění. Další super věc je že k Minimi Mk.3 se budou pořizovat kromě stávajících optik+kolimátor i termální optiky, dále u Brenů 2 PPS je dvojnožka, variable NightForce optika a NVG optika.
Jinak rozhodně velký souhlas a jsem rád, že to píšeš. Pořídit kvér s RIS nebo MLOK a pak na to nic nedat je nesmysl. A k nočnímu i dennímu boji, je set optika/kolimátor, značkovač a ještě si dovolím říct tlumič v podstatě must have. Sám bych to radši viděl přes optika+kolimátor, nebo variable optika 1-6x, ale i to řešení použité AČR (kolimátor + magnifier) je funkční.
Nezbývá než OSSR popřát štěstí s výběrem 47 000 ks nových zbraní a snad dostatečným příslušenstvím k nim.Skrýt celý příspěvekDanik - "uvidíme jestli trend zvýšeného zájmu o obranu bude pokračovat i po uklidnění situace na UA" - ak sa už teraz niektoré vlády nepreberú a hlavne tie naše,tak potom sa už ...Zobrazit celý příspěvek
Danik - "uvidíme jestli trend zvýšeného zájmu o obranu bude pokračovat i po uklidnění situace na UA" - ak sa už teraz niektoré vlády nepreberú a hlavne tie naše,tak potom sa už nepreberú nikdy...
"vím jen, že se jedná původně o 23. mopr." - presne tak...a preto ešte nejaký čas potrvá,kým sa tá jednotka bude rozvíjať,stabilizuje sa a získa nejaké štandardy...
k výstroji - ak bude jediným problémom ossr/ačr že každý vojak nemá combat shirt a nohavice a la crye precision,tak to už budem na 101% spokojný... :)
ako som písal,prilba rabintex úplne postačuje pre mechanizované vojsko...
to že ačr ide cestou kolimátor+zveč. modul je štandard a dúfam že pre prezbrojení na nové pušky tak pôjde aj ossr...aimpoint je fajn,meopta pre ačr bola sklamanie...laser nemá zakomponované svetlo (an/peq).??? lebo dobré svetlo niečo stojí,hlavne keď to nezačína a nekončí len pri svetle...
no osobne si myslím že ešte cez deň sa "pobojuje" aj na pevných mieridlách (aspoň ich vojaci nezabudnú používať)...ale boj v noci bez nočáka a značkovača - to si rovno môžu v zákope vytýčiť palebný sektor a čakať na smrť...Skrýt celý příspěvekJj, snad tahle "kopačka" na několik dekád postačí. Jsou to maličkosti, ony i ty rabintexy co jsme měli by asi stačily, ale problém byl, že již jim končila životnost. Co se ...Zobrazit celý příspěvek
Jj, snad tahle "kopačka" na několik dekád postačí.
Jsou to maličkosti, ony i ty rabintexy co jsme měli by asi stačily, ale problém byl, že již jim končila životnost. Co se pořádných uniforem a variací týče, jasně, že v porovnání třeba s Patriotem je to maličkost, ale vojákům to dost pomáhá (materiál, střih, rozložení kapes a prvků, ochranné prvky, maskovací vzor, prodyšnost látky, maskování pod NVG a v tepelném spektru). Snad za pár let už bude v OSSR i AČR standard, že vojáci, alespoň u bojových jednotek mají taktické kalhoty, blůzu, termo, taktické triko (na léto pod vestu) a pořádné bundy. Pak co se výstroje týče balistickou vestu (nosič plátů), blembák s montáží, bágly, taktický opasek, dostatečnou škálu pouzder a sumek, příslušenství ke zbrani a nočák (ideál by byl GEN3 binokulár s bílým fosforem, ale to si ještě počkáme) + samozřejmě další tuny vojenského materiálu (strava, karimatka, zdravotnický materiál.
AČR je teď dost zvědavá na ty nové uniformy (plus MAD21 kamufláž), co se týče zkoušek tak to tahaly specky a podle nich je to prý lepší než Crye precision s čím se to porovnávalo.
Jsem rád, že v tomhle se tam AČR blíží (a OSSR jak vypadá také). V posledních letech se u nás udělalo dost pokroků, jak co se helem, vest tak příslušenství zbraní či termobund týče. I když to není ideál a top třída, třeba jako vesty od Spiritusu, na AČR pro začátek dobré. Tohle je ten "lehčí druh" NPNTV2017
https://www.youtube.com/watch?...
Jídlo se také velmi polepšilo (dovolím si říci nadstandard)
https://www.youtube.com/watch?...
Co se debaty optik a kolimátorů týče. Němci, Britové nebo USA nesouhlasí, že kolimátor+magnifier je standard. Oni jdou stylem optika + kolimátor
Co se příslušenství Brenu 2 (a 805) v AČR týče. Kromě již zmíněných Aimpontů, zvětšovačů, NVG optik, nově pořizovaných termál optik je tu ten laser. Takže AČR používá AN/PEQ-15A DBAL-A2. Což je laserový značkovač jak v IR tak viditelném spektru + má funkci přisvětlovače pro NVG. Osobně si myslím, že pro noční boj je světlo (ve smyslu klasické svítilny) pekelně demaskující věc, proto se tím AČR nezaobírá a maximálně si to vojáci pořizují sami.
Ono po navyknutí (to mizí s prvním výstřelem) nebo úplňku se dá v nouzi i s železnými, ale stejně jako ve dne to není ono. Ta optika nebo kol. + mag. je velmi dobrá pomůcka a skoro must have. Co se pak nočního boje týče, jak píšeš bez NVG a laseru to už moc nejde, ale zase laser má nevýhodu, že odhaluje pozici. Proto není špatné mít i NVG nebo termál zaměřovače na zbrani.Skrýt celý příspěvekDanik - "Němci, Britové nebo USA nesouhlasí, že kolimátor+magnifier je standard." - nedával by som to až takto do národností...skôr si myslím že každý operátor (a fajn je,že už nie ...Zobrazit celý příspěvek
Danik - "Němci, Britové nebo USA nesouhlasí, že kolimátor+magnifier je standard." - nedával by som to až takto do národností...skôr si myslím že každý operátor (a fajn je,že už nie len u sf) si môže vybrať čo mu vyhovuje...
"Oni jdou stylem optika + kolimátor" -túto kombináciu si nejak neviem predstaviť u bežného bojovníka-možno to tu niekto skúsený objasní...ešte môžno elcan+docter...
AN/PEQ-15A DBAL-A2 - nemá možnosť viditeľné/neviditeľné prisvietenie .??
"Osobně si myslím, že pro noční boj je světlo (ve smyslu klasické svítilny) pekelně demaskující věc" -súhlas a preto sa nepoužíva v noci,ale napr. v situácii že za bieleho dňa vojdem do pivnici (sklep) a potrebujem si na moment prisvietiť pri kontrole...a keďže si ich vojaci nakupujú,asi z praxe zistili že ich potrebujú...
"ale zase laser má nevýhodu, že odhaluje pozici" - a preto je možnosť neviditeľného spektra...jasné,to môže protivník zbadať tiež...ale inak nejde zamieriť s nočákom...a keď sa laser použije len pri zamierení,riziko sa zmenšuje...
"termál zaměřovače na zbrani" - aj tu môžno niekto skúsený z praxe napíše viac,ale príde mi obmedzujúce mať na zbrani termál a mieriť len cez neho v noci...nočák s termálnou funkciou je už iné kafe...ale to asi skôr bude mať ossr tie f-35...Skrýt celý příspěvekHektor Tak rozhodně záleží na preferencích. Britové jsou právě spokojení se svými Elcany +doctery, to samé se svými Acogy+kolimátor (trijicon nebo co to je) (tohle používají ...Zobrazit celý příspěvek
Hektor
Tak rozhodně záleží na preferencích. Britové jsou právě spokojení se svými Elcany +doctery, to samé se svými Acogy+kolimátor (trijicon nebo co to je) (tohle používají Paras, RM Commandos i všechny ostatní síly včetně pathfinders. UK SOF to také využívá primárně v rámci SFSG). Němci právě také využívají tento způsob. U nás už 601 má optiku+kolimátor (stejně jako kolimátor+zvětšovač). Mě osobně přijde ideální to co mají US SOF primárně na svých URGI, tudíž 1-6x variable optika a na ní minikolimátor, ale opět, všechno jsou to funkční řešení, které všechny mají plusy a mínusy.
"túto kombináciu si nejak neviem predstaviť u bežného bojovníka". Tak třeba Němci to tak mají na svých G36, jak jsem psal Britové to samé. USMC jde cestou čistě variable optik. Opět vše funkční řešení. Optika a na ní (nebo vedle ní) ještě minikolimátor je dost dobré řešení jež umožňuje téměř okamžitě přejít z žádného až na 4, 6 až 8 (či více) násobné zvětšení. Zejména v případě variable optik je to takový jack of all trades. Jak CQB tak LRE jsou díky tomu bez problémů. Další věc je, že optika + kolimátor (nebo variable optika) poměrně šetří místo lišty na 12 hodině, což se třeba u Brenu 2 dost hodí.
AN/PEQ-15A
Dual Beam Aiming Laser - Advanced2
VISIBLE RED OR GREEN LASER
INFRARED LASER & INFRARED ILLUMINATOR COMBINED
MEETS MIL-STD-810G ENVIRONMENTAL TESTING
Jen IR přisvětlení.
Souhlas, že na CQB je světlo super věc, no bohužel je to na vojácích, nebo vytáhnout čelovky :-D.
S tím laserem jsem "neviditelný měl na mysli. Musíme počítat s tím, že už i Talibán má nočky, takže nemají problém IR značkovače vidět. Jak správně píšeš dá se riziko zmenšit a je super, že drilly se nacvičují a tlakové spínače jsou bezva věc.
Tak s Termálem se jen v noci nemíří, dá se použít vesele i ve dne. Oproti tomu předsádka nočního vidění má to použití omezené, ale zase výhody přináší. Co se těch "lepších" nočních vidění týče. Tohle je prostě gamechanger
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...
I když pro naše OS by teď byl zázrak i pořádné binokulární NVG GEN3 s bílým fosforem a časem k tomu Enhanced Clip-On Thermal Imager.Skrýt celý příspěvek
Dokáže mi někdo erudovaný vysvětlit jaký má význam udržovat výrobu L-39(NG) v tak malých počtech? Je to vůbec ekonomické?
Navíc na trhu je dostupných tolik možností...Dokáže mi někdo erudovaný vysvětlit jaký má význam udržovat výrobu L-39(NG) v tak malých počtech? Je to vůbec ekonomické?
Navíc na trhu je dostupných tolik možností...Jestli se nepletu, Aero tvrdilo, že prodej alepoň 30 letounů jim zaplatí vývojové náklady, což už teda prakticky prodali, takže další prodeje budou ekonomiku tohoto projektu jenom ...Zobrazit celý příspěvek
Jestli se nepletu, Aero tvrdilo, že prodej alepoň 30 letounů jim zaplatí vývojové náklady, což už teda prakticky prodali, takže další prodeje budou ekonomiku tohoto projektu jenom zlepšovat a samozřejmě další podpora během životnosti letadel jsou další kšefty navíc. Ono přeci jen původní L39 dolítají úplně.Skrýt celý příspěvek
Mám pocit, že tento projekt žije pouze z minulosti. Pokud se uživý, tak proč ne. Jenom mi je proti srsti udržovat zombie projekty ze státních peněz. Tady je třeba 100 mil. ze ...Zobrazit celý příspěvek
Mám pocit, že tento projekt žije pouze z minulosti. Pokud se uživý, tak proč ne. Jenom mi je proti srsti udržovat zombie projekty ze státních peněz.
Tady je třeba 100 mil. ze státních penez.
https://www.dotaceeu.cz/cs/sta... Skrýt celý příspěvekjestli jenom 100 mio, tak to nic není. Vypadá to, že to letadlo se prodávat bude a řekl bych, že se z toho do rozpočtu vrátí mnohem víc. A i kdyby ne, zaměstnává to hodně lidí a to ...Zobrazit celý příspěvek
jestli jenom 100 mio, tak to nic není. Vypadá to, že to letadlo se prodávat bude a řekl bych, že se z toho do rozpočtu vrátí mnohem víc. A i kdyby ne, zaměstnává to hodně lidí a to je rozhodně lepší, než ty lidi držet na dávkách.Skrýt celý příspěvek
Aj Kórejci sa to riadne tlačia:
https://thenewsdept.com/econom...
https://m.koreaherald.com/amp/...Aj Kórejci sa to riadne tlačia:
https://thenewsdept.com/econom...
https://m.koreaherald.com/amp/...Však samozrejme lebo ponúkajú aj cvičné prúdové lietadlá, ktoré aj na európskom bojisku niečo vykonajú a nie naopak, a ktoré zároveň zvýšia aj našu obranyschopnosť (2v1). IDEB ...Zobrazit celý příspěvek
Však samozrejme lebo ponúkajú aj cvičné prúdové lietadlá, ktoré aj na európskom bojisku niečo vykonajú a nie naopak, a ktoré zároveň zvýšia aj našu obranyschopnosť (2v1).
IDEB 2022
0:09 - 0:28
https://www.youtube.com/watch?...
Tak dúfajme, že Náš tím okolo štátneho tajomníka zavíta aj do Južnej Kóree a nedajú to na "politické rozhodnutie" ako pri G2G obstarávaniach BOV 8x8 a BVP kedy nielen Južná Kórea, ale napr. aj člen NATO Turecko neboli zo strany našej vlády vyzvaní na podanie ponúk!
KAI majú s LOTN dokonca podpísané MoU a boli tu už aj na prezentácii.
zdroj: https://www.sportnewscycling.s...
zdroj: https://m.facebook.com/jozef.z... Skrýt celý příspěvekS FA 50 uděláte i air policing a útoky na pozemní cíle, má to slušné spektrum munice.
S FA 50 uděláte i air policing a útoky na pozemní cíle, má to slušné spektrum munice.
Potrebujeme akvizovať prúdové lietadla s bojovou perspektívou pričom to bude síce oveľa drahšie, ale 2tl potrebuje výkonnejšie lietadla, na ktorých sa dá robiť aj výcvik! Fiškálne ...Zobrazit celý příspěvek
Potrebujeme akvizovať prúdové lietadla s bojovou perspektívou pričom to bude síce oveľa drahšie, ale 2tl potrebuje výkonnejšie lietadla, na ktorých sa dá robiť aj výcvik!
Fiškálne sa to v kapilole MO dá v budúcnosti realizovať odpredaním cca 3-4ks prebytočných F-16 spojencom a partnerom v NATO pričom tie finančné prostriedky , ktoré sme mali vyčlenené na cvičné prúdové lietadlá + ten rozdiel z odpredaju F-16 bude namieste investovať napr. do KAI TA-50 Block II Golden Eagle (Lead-In Fighter Trainer) / KAI FA-50 Block 20 Fighting Eagle (Multirole Light Combat Aircraft).
Vyššie uvedeným spôsobom by sme účinne, účelne, efektívne a zároveň hospodárne vyriešili naše obe letky.
zdroj: https://www.nku.gov.sk/aktuali...
zdroj: https://komentare.sme.sk/c/227... Skrýt celý příspěvekNo este stastie, ze sa k tomu vyjadril politolog. Je len dobre, ze sa do takejto dolezitej diskusie zapajaju fundovani odbornici z oblasti politologie!
No este stastie, ze sa k tomu vyjadril politolog. Je len dobre, ze sa do takejto dolezitej diskusie zapajaju fundovani odbornici z oblasti politologie!
Keď "argumentuje" týmto spôsobom tak aj tak na konci dňa je to politické rozhodnutie a hádajte kto 5 rokov študoval za magistra politológie na Fakulte politických vied a ...Zobrazit celý příspěvek
Keď "argumentuje" týmto spôsobom tak aj tak na konci dňa je to politické rozhodnutie a hádajte kto 5 rokov študoval za magistra politológie na Fakulte politických vied a medzinárodných vzťahov Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici a neabsolvoval ani základnú vojenskú službu...Skrýt celý příspěvek
Zasadny rozdiel je ten, ze zatial co Nad sa cely profesijny zivot venuje bezpecnostej problematike a nezivi sa ako politolog., tak pan Kugla, ktory sa sam oznacuje za politologa a ...Zobrazit celý příspěvek
Zasadny rozdiel je ten, ze zatial co Nad sa cely profesijny zivot venuje bezpecnostej problematike a nezivi sa ako politolog., tak pan Kugla, ktory sa sam oznacuje za politologa a o ktoreho nazory sa opieras, je odbornikom na vsetko a nic. Nikdy sa hlbsie nevenoval bezpecnostnym otazkam a v tejto oblasti je absolutnym amaterom. To je ako keby som tu zdielal nazor nejakeho nahodneho okoloiduceho z ulice.
Co sa tyka odborneho hladiska, tak ti to pekne popisal Horny. Taketo riesenie je uplne nezmyselne a iba zamerane na naplnenie nejakych papierovych poziadavkou bez ohladu na kvalitu a obrannyschopnost krajiny.Skrýt celý příspěvekZískal aj titul doktorský titul na akadémii ozbrojených síl v LM z národnej a medzinárodnej bezpečnosti. A že neabsolvoval ZVS? Že si nezažil chlastanie, šikanu, pochodovanie do ...Zobrazit celý příspěvek
Získal aj titul doktorský titul na akadémii ozbrojených síl v LM z národnej a medzinárodnej bezpečnosti. A že neabsolvoval ZVS? Že si nezažil chlastanie, šikanu, pochodovanie do blba, stráženie prázdneho skladu, alebo šúpanie zemiakov? Myslíš, že by potom bol lepší minister obrany? Ja som s ním nadmieru spokojný aj bez absolvovanej ZVS. Lepšieho sme doteraz nemali. Jeho predchodca bol generál a bol to šašo v rukách skorumpovanej SNS. Ale mal ZVS! :)Skrýt celý příspěvek
Teda musím říct, že poprvé po dlouhé době zírám na slovenštinu, jako by to byla maďarština. I v těch odkazech... - To co navrhuješ je blbost. Moderní letectvo je organizované po ...Zobrazit celý příspěvek
Teda musím říct, že poprvé po dlouhé době zírám na slovenštinu, jako by to byla maďarština. I v těch odkazech...
- To co navrhuješ je blbost. Moderní letectvo je organizované po dvojicích a čtveřicích.
Roj o čtyřech letounech je základní taktickou formací, přičemž jednu letku (nejmenší smysluplnou jednotku) tvoří tři (případně čtyři) roje. Ve chvíli, kdy máš dvanáct strojů, není žádný "přebytečný". Naopak, i ztráta jednoho jediného stroje způsobí vážné komplikace.
- Zavedení FA-50 (v minimálním počtu, tj. cca 12 strojů) do letectva, kde je krom toho už jenom minimální počet F-16 je taky blbost.
Golden/Fighting Eagle má smysl ve větších letectvech, kde výrazně pomáhá šetřit dražší letové hodiny těžších strojů, nebo, teoreticky, jako jednoduchý a levný nadzvukový stíhač pro airpolicing, coby jediný nadzvukový typ v letectvu (tzv. varianta "Banánistán"). A jestli to náhodou nevíš, tak používá stejný motor jako Gripen, s nímž je ovšem pomalejší, přičemž letová hodina nebude o moc levnější.
- O možnosti výcviku se netřeba obávat. Všeobecný výcvik na proudových strojích je levnější absolvovat na L-39. Vlastní přeškolení na F-16 pak zajistí zbývající dvě dvoumístné F-16.
A pokud by to snad nestačilo, vždycky je možné domluvit pokročilý výcvik u Američanů.
- Kočkopes, který navrhuješ prostě nedává smysl. Rozbít funkční řešení jedné kompletní letky, ve snaze "zvýšit bojovou perspektivu" cvičných letadel je hovadina. Pokud se Slovensko nerozhodne vybudovat druhou bojovou letku, nemají takové "nápady" žádný smysl.
I jediná letka F-16 zvýší bojovou hodnotu Slovenského letectva na úroveň, o které se vám teď (bez urážky) nemůže ani zdát.
- Ohledně odkazů - NKÚ kritizuje nákup stíhaček F-16 jako neopodstatněný, ale jedním dechem dodává, že měla být zvážena akvizice F-35? WTF?
Všichni dávno ví, že výběr stávajícího řešení byl korupční "malou domů" strany SNS, která měla v té době v držení ministerstvo obrany. To ale nemění nic na tom, že se v danou dobu podařilo vybrat nejlepší možné řešení (byť z pochybných důvodů). Rozporovat ho na technikáliích je pěkná prasárna.
- O "zasvěceném" komentáři pana "politologa" lépe nemluvit...Skrýt celý příspěvekSúhlas az na ten L-39.
T-50 v Korejskom letectve plni prave výcvikovu ulohu po vrtulakoch.
Ma spolocne diely z F-16 a oveľa vyššiu hodnotu pre letectvo ako L39.Súhlas az na ten L-39.
T-50 v Korejskom letectve plni prave výcvikovu ulohu po vrtulakoch.
Ma spolocne diely z F-16 a oveľa vyššiu hodnotu pre letectvo ako L39.S tou vyšší bojovou hodnotou T/FA-50 samozřejmě souhlasím. Ovšem za jakou cenu - je to v podstatě lehká stíhačka, čili provozní náklady budou mnohem blíž Gripenu, než L-39. Je ...Zobrazit celý příspěvek
S tou vyšší bojovou hodnotou T/FA-50 samozřejmě souhlasím. Ovšem za jakou cenu - je to v podstatě lehká stíhačka, čili provozní náklady budou mnohem blíž Gripenu, než L-39.
Je otázkou, jestli si (teoreticky) může malé letectvo jako je to Slovenské (cca 23 letadel + 14 vrtulníků) dovolit provozovat dva typy nadzvukových stíhaček. Korejci nic takového řešit nemusí - pokud provozuješ okolo 740ti letounů, včetně šesti typů nadzvuků, dá se použitím lehké víceúčelové stíhačky i ušetřit. Ale v měřítku Slovenska je to prostě pitomost.Skrýt celý příspěvekA 24ks F-35 bude mať ďaleko vyššie prevádzkové náklady ako 14ks Gripenov. A? L39NG je lietadlo, ktoré na európskom bojisku nevykoná nič. Ale absolútne nič. Takže z pozície toho ...Zobrazit celý příspěvek
A 24ks F-35 bude mať ďaleko vyššie prevádzkové náklady ako 14ks Gripenov. A?
L39NG je lietadlo, ktoré na európskom bojisku nevykoná nič. Ale absolútne nič.
Takže z pozície toho prečo sa armáda buduje, je nákup L39NG/M345 nákup najdrahší. Vavalí sa 200mil € a obranyschopnosť sa nijako nezvýši. Letectvo je drahý špás, to je fakt. Najdrahšie je kúpiť niečo, čo absolútne nepotrebujeme.
Tak ako sme sa nepozerali pri kúpe F-16/Jas39 na najlacnejšie riešenie, ale za najlepšie za najlepšiu možnú cenu, dúfam že teraz to bude rovnaké.Skrýt celý příspěvekJeden by řekl že vybíráte letadlo na výcvik pilotů za přijatelné náklady. Ne že stavíte letku bitevníků. Pokud máte takové ambice kupte další F-16. Všechno ostatní je vyhazování ...Zobrazit celý příspěvek
Jeden by řekl že vybíráte letadlo na výcvik pilotů za přijatelné náklady. Ne že stavíte letku bitevníků. Pokud máte takové ambice kupte další F-16. Všechno ostatní je vyhazování peněz.Skrýt celý příspěvek
Hevonen: cvičná slepá patrona na bojišti také nevykoná nic, absolutně nic, ale přesto ji armáda potřebuje. Pokud chci mít cvičnou letku, ať je to letka cvičných letadel. Pokud chci ...Zobrazit celý příspěvek
Hevonen: cvičná slepá patrona na bojišti také nevykoná nic, absolutně nic, ale přesto ji armáda potřebuje. Pokud chci mít cvičnou letku, ať je to letka cvičných letadel. Pokud chci bojovou, ať jsou nakoupena bojová letadla. T/FA-50 je kočkopes, který zatím nikdo nikde bojově nepoužil (pokud se nepletu) a už od pohledu je zřejmé, že držet dvě letky nadzvukových letadel rozdílných typů ale s podobným určením je něco jako zlý sen logistiky.
Po pravdě, model z ČR, kde cvičné stroje fungují pod státním podnikem a poskytují služby nejen domácí armádě, ale i jiným zákazníkům, se zdá být ekonomicky správný. Držet celou výcvikovou letku pro letectvo o jedné bojové letce je overkill. A dělat z cvičné letky polobojovou je hloupý nápad, tyto polobojové úkoly lehkých strojů pomalu nebo spíš rychle přebírají drony.Skrýt celý příspěvekHevonen - Než jsem stačil odpovědět, Scotty to zcela přesně řekl za mě. U tak malého letectva, jaké má Slovensko (a to nemyslím nijak zle, ČR je na tom dost podobně) je provoz dvou ...Zobrazit celý příspěvek
Hevonen - Než jsem stačil odpovědět, Scotty to zcela přesně řekl za mě. U tak malého letectva, jaké má Slovensko (a to nemyslím nijak zle, ČR je na tom dost podobně) je provoz dvou nadzvukových platforem v nejmenších rozumných počtech prostě ekonomicky nerozumný.
Jura99 to taky napsal a mě. Když výcvik, tak finančně únosný. Když stroj na boj, tak plnohodnotný. A to s těmi drony mi vzal přímo od klávesnice.
A něco málo ke struktuře bojových/cvičných letek AČR:
Ta má dvě bojové letky - 211. taktickou na Gripenech a 212. taktickou na Alcách.
K tomu má 213. cvičnou na dvoumístných Alcách pro pokračovací výcvik. Všechny jsou umístěné v Čáslavi, viz.: https://cs.wikipedia.org/wiki/...
Základní výcvik se odehrává v Centru leteckého výcviku v Pardubicích, na L-39.
Viz.: https://cs.wikipedia.org/wiki/...
Slovenské letectvo má dvě letky 1. taktickou s Mig-29 a 2. taktickou na L-39 kde nejspíš také probíhá výcvik, viz.: https://cs.wikipedia.org/wiki/...
Ačkoli na papíře je vzdušná síla AČR jen o málo větší (s přihlédnutím k tomu, že Slovenské vzdušné síly čeká bezprostředně generační obměna), ve skutečnosti má robustnější strukturu.
Jediný způsob jak reálně a smysluplně zvýšit bojovou sílu Slovenského letectva je zavést něco dost podobného. Nikoli prznit jedinou bojovou letku F-16 nějakými nesmysly.Skrýt celý příspěvekKolumbia veľmi osvietensky vyrieši letectvo 2v1 nakoľko sa údajne rozhodla pre kombináciu 20ks: KAI TA-50 Block II Golden Eagle (Lead-In Fighter Trainer) KAI FA-50 Block 20 ...Zobrazit celý příspěvek
Kolumbia veľmi osvietensky vyrieši letectvo 2v1 nakoľko sa údajne rozhodla pre kombináciu 20ks:
KAI TA-50 Block II Golden Eagle (Lead-In Fighter Trainer)
KAI FA-50 Block 20 Fighting Eagle (Multirole Light Combat Aircraft)
zdroj: https://www-defensenews-com.tr... Skrýt celý příspěvekArthur - Ano, pokud ti nevadí, že ve tvém scénáři je Slovensko "povýšeno" na úroveň rozvojové jihoamerické země, je to skutečně osvícený krok. Kromě toho to jen potvrzuje, co jsem ...Zobrazit celý příspěvek
Arthur - Ano, pokud ti nevadí, že ve tvém scénáři je Slovensko "povýšeno" na úroveň rozvojové jihoamerické země, je to skutečně osvícený krok.
Kromě toho to jen potvrzuje, co jsem (nejen já) napsal výše, viz. (přeložená) citace z odkazu:
"Kolumbia kupuje nové lietadlá, ktoré nahradia svoje dvojmotorové ľahké útočné lietadlá Cessna A-37B Dragonfly, ktoré boli vyradené v júni 2021. Používali sa v protipovstaleckých misiách aj ako taktické cvičné. Očakáva sa tiež, že nové lietadlá dočasne zaplnia medzeru v schopnostiach, ktorú zanechala starnúca flotila izraelských lietadiel Kfir, hlavných bojových lietadiel Kolumbie. Letectvo začne vyraďovať svoje Kfiry v roku 2023, s najväčšou pravdepodobnosťou bez náhrady."
Jako jediný typ v letectvu (bez urážky) "Banánistánu" a coby náhrada obstarožních Dragonfly a Kfirů vynikající.Skrýt celý příspěvekHorny: Aj naďalej budeme prevádzkovať dve platformy vo veľmi malých počtoch. Akurát s L39NG to nerieši hrozby, ktoré nám vznikli. A keďže tu roky počúvame, ako je cena za ...Zobrazit celý příspěvek
Horny:
Aj naďalej budeme prevádzkovať dve platformy vo veľmi malých počtoch.
Akurát s L39NG to nerieši hrozby, ktoré nám vznikli.
A keďže tu roky počúvame, ako je cena za prevádzku Gripena pätinová oproti F-16, tak FA-50 bude osminová.
Arthurov nápad s odpredajom časti F-16 je samozrejme konina. Slušne napísané ;-)
Nič to ale nemení na fakte, že za drobný príplatok, môžeme mať plne boje schopné lietadlo, ktoré sa dá použiť aj na výcvik.
A keďže bude bojaschopné, tak trebárs ísť do menšieho počtu. Miesto 10 L39, radšej 8ks FA-50.
Rovnaký podvozok a x ďalších celkov zhodných s F-16, ďalej zlacní prevádzku.
Najskôr to dopadne kúpou kategórie M345/L39. Ale bude to blbosť a zaseknutie sa v 70tych rokoch.Skrýt celý příspěvekOdpredaj časti F-16 je Kuglov nápad a že som si ho ako racionálny osvojil s poukazom na rozvoj 2tl, ktorá potrebuje výkonnejšie lietadla, na ktorých sa dá robiť aj výcvik je z ...Zobrazit celý příspěvek
Odpredaj časti F-16 je Kuglov nápad a že som si ho ako racionálny osvojil s poukazom na rozvoj 2tl, ktorá potrebuje výkonnejšie lietadla, na ktorých sa dá robiť aj výcvik je z fiškálneho s logistického hľadiska opäť racionálny.
Lebo keď povieme A) že potrebujeme výkonnejšie lietadlá pre 2tl. tak treba povedať aj B) odkiaľ nato vezmeme finančné prostriedky. Za odpredaj 4ks F-16 by sa dalo akvizovať 8 - 10ks TA/FA-50 (+ fin prostriedky, ktoré boli už rozpočtované pre cvičné prúdové lietadlá).
M345/L-39 Nás absolútne nikam neposúva.Skrýt celý příspěvekSlovenské kombo F-16 / L-39NG nebo F-16 /TA-50 je prostě nejhorší možné a je to konzervace stávajícího stavu. Pokud uvažujete o druhé bojové letce, tak buď dokupte patřičný počet ...Zobrazit celý příspěvek
Slovenské kombo F-16 / L-39NG nebo F-16 /TA-50 je prostě nejhorší možné a je to konzervace stávajícího stavu.
Pokud uvažujete o druhé bojové letce, tak buď dokupte patřičný počet F-16. A je jedno jestli z novovýroby nebo "nevadské". To posílí OSSR nejvíce.Skrýt celý příspěvekArthur, ty robíš Kuglovi pritakávača ? Po prvé - My nikdy nebudeme vedieť vycvičiť pilotov tak ako američania. Špeciálny výcvik na ďalšie spôsobilosti piloti dostanú stejne v ...Zobrazit celý příspěvek
Arthur, ty robíš Kuglovi pritakávača ?
Po prvé - My nikdy nebudeme vedieť vycvičiť pilotov tak ako američania. Špeciálny výcvik na ďalšie spôsobilosti piloti dostanú stejne v USA alebo v nejakom stredisku v EU.
Radšej nech novým pilotom dá základný a polračovací výcvik STA alebo nejaká firma v ČR. Ak potrebujú piloti nalietať hodiny a niečo presvičiť, na to stačí kúpiť Texan II alebo pilatusy.Skrýt celý příspěvek
No, nevím. AČR po letech provozování 14 stíhačů dospěla k tomu že je to nedostatečný počet na cokoli jiného než airpolicing vlastního území. Tedy přijít s tím že z počtu 14 kusů ...Zobrazit celý příspěvek
No, nevím. AČR po letech provozování 14 stíhačů dospěla k tomu že je to nedostatečný počet na cokoli jiného než airpolicing vlastního území. Tedy přijít s tím že z počtu 14 kusů jsou ještě 3-4 stroje přebytečné je poněkud zvláštní.
Asi bych tomu věřil víc než úřadu bez odbornosti a nějakému chlápkovy který šel zrovna kolem a cítil potřebu vyjádřit se.Skrýt celý příspěvekJe to samozrejme offtopic ale svojho adresáta to našlo ,)
sorr. ak sa to kohokoľvek nezainteresovaného dotklo.
#WeAreNATO
Príjemný deň Páni.Je to samozrejme offtopic ale svojho adresáta to našlo ,)
sorr. ak sa to kohokoľvek nezainteresovaného dotklo.
#WeAreNATO
Príjemný deň Páni.
Keď od teba čítam - účinne, účelne, efektívne a zároveň hospodárne , tak sa len modlím, čo za zradu si zasa vymyslel. V technologických firmách by si s týmto prístuom zhorel ako ...Zobrazit celý příspěvek
Keď od teba čítam - účinne, účelne, efektívne a zároveň hospodárne , tak sa len modlím, čo za zradu si zasa vymyslel. V technologických firmách by si s týmto prístuom zhorel ako papier.
Nič sa predávať nebude. Tých pár desiatok pilotov sa nebude školiť na dva pomerne sofistikované lietadlá.Skrýt celý příspěvek
Dnes 12.5. - súčasťou pracovnej cesty štátneho tajomníka slovenského rezortu obrany boli aj stretnutia s predstaviteľmi talianskeho obranného priemyslu súvisiace s prioritami vlády ...Zobrazit celý příspěvek
Dnes 12.5. - súčasťou pracovnej cesty štátneho tajomníka slovenského rezortu obrany boli aj stretnutia s predstaviteľmi talianskeho obranného priemyslu súvisiace s prioritami vlády SR v oblasti modernizácie OS SR. Diskusia v spoločnosti Leonardo bola zameraná na možnosti spojené s obstaraním cvičných taktických prúdových lietadiel, ale taktiež na potenciálne riešenia v oblasti kybernetickej obrany či bezpilotných prostriedkov. Slovenská strana zároveň vyzdvihla spoluprácu slovenských a talianskych vzdušných síl v súvislosti s lietadlami C-27J Spartan. SR má totiž záujem o pokračovanie tejto spolupráce výmenou skúseností v oblasti riadenia, prevádzky, servisu a opráv.Skrýt celý příspěvek
Jediné prúdové lietadlo s nejakou bojovou hodnotou pre 2tl, ktoré by mohlo mať pre Nás akú-takú perspektívu, je M-346 FA nakoľko sa dá na ňom robiť aj výcvik! Tu sa však natíska ...Zobrazit celý příspěvek
Jediné prúdové lietadlo s nejakou bojovou hodnotou pre 2tl, ktoré by mohlo mať pre Nás akú-takú perspektívu, je M-346 FA nakoľko sa dá na ňom robiť aj výcvik! Tu sa však natíska porovnanie s KAI TA-50 block II alebo FA-50 block 20 (alebo ich kombináciou) a tam ťahá M-346 FA za slabší koniec nielen vo výkonoch, o to viac, že je to dvojmototrák s všetkým čo k tomu patrí... Samozrejme od L-39/NG či M-345 je to úplne niekde inde...Skrýt celý příspěvek
Po tejto info od PavlaR - 18:09 11.05.2022 Pikoška - fotka na Orbánovom fb potvrdili fámu, že novým ministrom obrany sa stane majiteľ AERA, Kristóf ...Zobrazit celý příspěvek
Po tejto info od PavlaR - 18:09 11.05.2022
Pikoška - fotka na Orbánovom fb potvrdili fámu, že novým ministrom obrany sa stane majiteľ AERA, Kristóf Szalay-Bobrovniczky:
https://www.facebook.com/orban...
Ani bohovi!Skrýt celý příspěvekNad mojim domom posledných 4-5 dní prelieta 2x denne. Prelieta nízko, takže zvukový efekt je skvelý. Deti si idú polámať nohy, aby stihli vybehnúť na záhradu. :)
Nad mojim domom posledných 4-5 dní prelieta 2x denne. Prelieta nízko, takže zvukový efekt je skvelý. Deti si idú polámať nohy, aby stihli vybehnúť na záhradu. :)
"Chce podporit slovensky letecky prumysl" Nikdy jsem moc nebyl na takovato hesla, napr. ze developer prisel zkraslit nasi obec, financni poradce prisel pomoct zhodnotit penize atp. ...Zobrazit celý příspěvek
"Chce podporit slovensky letecky prumysl" Nikdy jsem moc nebyl na takovato hesla, napr. ze developer prisel zkraslit nasi obec, financni poradce prisel pomoct zhodnotit penize atp. Oni to nejsou altruisti a kdyby nalili cisteho vina, titulek by znel malinko jinak.Skrýt celý příspěvek
PR je PR, nic vic, nic min. Naopak budme radi, ze se to nase spolecnosti uci. Chteji-li prorazit na zapadnich trzich / proti zapadni konkurenci, musi mit tuhle cast marketingu ...Zobrazit celý příspěvek
PR je PR, nic vic, nic min.
Naopak budme radi, ze se to nase spolecnosti uci. Chteji-li prorazit na zapadnich trzich / proti zapadni konkurenci, musi mit tuhle cast marketingu zvladlou na 100%.Skrýt celý příspěvekchtel jsem rict, ze oblbovaci marketing na me pusobi opacne, odpuzuje, ale ja nejsem zakaznik. Tento byznys se domlouva v jinych patrech a danovemu poplatniku je jen treba rict, ze ...Zobrazit celý příspěvek
chtel jsem rict, ze oblbovaci marketing na me pusobi opacne, odpuzuje, ale ja nejsem zakaznik. Tento byznys se domlouva v jinych patrech a danovemu poplatniku je jen treba rict, ze vydela/dostane praci/bude hrdy na xy, atd.Skrýt celý příspěvek
V Evropě tedy v té západní je běžné v leteckém průmyslu sdružování do konsorcií. Sepecat pro Jaguar, Eurofighter pro Typhoon, Panavia pro Tornado, Airbus pro Airbus 300,310, 319, ...Zobrazit celý příspěvek
V Evropě tedy v té západní je běžné v leteckém průmyslu sdružování do konsorcií. Sepecat pro Jaguar, Eurofighter pro Typhoon, Panavia pro Tornado, Airbus pro Airbus 300,310, 319, 320....atd., Eurocopter pro helikoptéry. V této Střední-Východni Evropě se nic takového neděje. Pouze se privatizovali a převracela celá průmyslová odvětví pro krátkodobé zisky takže nezůstal
ani kámen na kameni. Pokud by existovala nějaká mezinárodní dělba práce a konsorcia tak by ani třeba L610 nezanikla. Bohužel spolupráce ve směru třeba Aero-PZL-IAR a podobně nikdy nebyla iniciována. Tak se stalo že jsme pouhými subdodavateli pro ty Západní konsorcia pro jejich projekty a ty naše jsou téměř bez šance se prosadit alespoň v té naší části Evropy.Skrýt celý příspěvekPokud chtějí Kunovice přežít, měli by se spojit s Aerem. Ideálně ještě spolupráce právě se zmíněnými Poláky. Právě ti L-410 používají.
Pokud chtějí Kunovice přežít, měli by se spojit s Aerem. Ideálně ještě spolupráce právě se zmíněnými Poláky. Právě ti L-410 používají.
Jako nápad dobrý, spojit se s Polskem, ale úplně mimo. A to z několika důvodů, počet L 410 v polském státním sektoru je přesně 3. Kromě těch dvou co má SG pak ještě jedna u ...Zobrazit celý příspěvek
Jako nápad dobrý, spojit se s Polskem, ale úplně mimo.
A to z několika důvodů, počet L 410 v polském státním sektoru je přesně 3. Kromě těch dvou co má SG pak ještě jedna u agentury pro správu státních letišť (teď si nevybavuji jak se to přesně jmenuje).
Dále, s kým přesně by si se chtěl spojovat? Všechny tři významné letecké továrny v PL vlastní západní koncerny Boeing, Leonardo a Airbus. V Polsku se mimo jiné montují S 70i či AW 139. Těžko někdo z těchto gigantů bude mít zájem o L 410.
A také a hlavně, v Polsku se vyrábí přímý konkurent L410, konkrétně PZL M28 Skytruck, což je modernizováný a westernizovaný Antonov 28 jehož výrobu předal SSSR do Polska. Navíc PZL M28 Skytruck je ještě méně komerčně úspěšný než L 410, holt o východní bush planes moc velký zájem není. A přitom oba stroje nejsou vůbec špatné. A ani majitel firmy (Boeing) o něj moc nestojí.
Mimochodem to, že tendr SG vyhrálo česko-německé konsorcium a nikoliv polské firmy s M28 je jen výsledek příliš okaté snahy polských úřadů prosadit právě M28, v podstatě ten tendr byl jen proforma. Bohužel pro M28 si toho všimla EU, která ty letadla pro SG z 90% platila, přinutila Varšavu polskou nabídku vyřadit a tím pádem vyhrála L 410.
Takže příště bych doporučil si o věci něco zjistit než začneš psát něco do diskuse.Skrýt celý příspěvekTo byla spíš reakce na ten komentář, ale chápu, byla to jen taková myšlenka, nemám v tomto odvětví úplně přehled. Kunovice to bohužel, dle mého, jako výrobce letadel nepřežije, ...Zobrazit celý příspěvek
To byla spíš reakce na ten komentář, ale chápu, byla to jen taková myšlenka, nemám v tomto odvětví úplně přehled.
Kunovice to bohužel, dle mého, jako výrobce letadel nepřežije, bude maximálně fungovat jen jako subdodavatel dílů.Skrýt celý příspěvekJako subdodavatel funguje kde kdo, včetně největších hráčů. To není nic špatného. Otázka je zda se podaří kromě subdodávek udržet i vlastní produkci. Minimální ekonomicky ...Zobrazit celý příspěvek
Jako subdodavatel funguje kde kdo, včetně největších hráčů. To není nic špatného.
Otázka je zda se podaří kromě subdodávek udržet i vlastní produkci. Minimální ekonomicky udržitelný počet sériové výroby je 12-14 kusů ročně.
Což by se teoreticky mohlo podařit, jen to bude chtít budovat v zájmových regionech servisní síť a nabízet letadlo jako víceúčelovou platformu pro různé zástavby a nejen jako klasický bush plane.Skrýt celý příspěvek
Tak určitě, ale zase to konsorcium potřebuje aby se navzájem dohodli na společném kompromisu, a to už u specifikací, dále podílu na výrobě, způsobu prodeje... Ono třeba takové ...Zobrazit celý příspěvek
Tak určitě, ale zase to konsorcium potřebuje aby se navzájem dohodli na společném kompromisu, a to už u specifikací, dále podílu na výrobě, způsobu prodeje...
Ono třeba takové US-DE "konsorcium" na design a výrobu MBT-70 třeba neklaplo...
Čím větší kooperace tím lepší vyhlídky prodeje, ale zase složitější domlouvání.Skrýt celý příspěvek
Ked som cestoval na Slovensko pocul som v radiu reklamu na L-39NG :)
Ked som cestoval na Slovensko pocul som v radiu reklamu na L-39NG :)
Asi im tečie do topánok, keď tak tlačia.
To isté bolo pri 8x8.
Všade reklama na Pandur a na Patriu ani jedna.Asi im tečie do topánok, keď tak tlačia.
To isté bolo pri 8x8.
Všade reklama na Pandur a na Patriu ani jedna.Jistě, celý program L 39NG stojí a padá se Slovenskem.
Jistě, celý program L 39NG stojí a padá se Slovenskem.
Treba čítať s porozumením. Tečie do topánok v SVK tendri.
Inak je to lietadlo naozaj úspešné.Treba čítať s porozumením. Tečie do topánok v SVK tendri.
Inak je to lietadlo naozaj úspešné.Právě že "čtu s porozuměním", ono je někdy důležité nejen to co se říká, ale i kdo to říká. Což je speciálně v tvém případě nutné vzít do úvahy. Jinak abych se vrátil k tématu, mám ...Zobrazit celý příspěvek
Právě že "čtu s porozuměním", ono je někdy důležité nejen to co se říká, ale i kdo to říká. Což je speciálně v tvém případě nutné vzít do úvahy.
Jinak abych se vrátil k tématu, mám z toho čím dál tím víc pocit, že koupíte M345, takže dostanete +- to samé jako u L 39NG, jen dráž.
Nevěřím, že by malé Slovensko provozovalo dva typy nadzvukových letadel (např. T 50) jak se tu spekuluje.
Podle mě potřebujete pár lehkých jetů ani ne tak na výcvik nových pilotů (ty dva ročně se vyplatí poslat do ciziny), ale kvůli levnému udržovacímu výcviku těch pilotů, kteří nebudou létat na F 16. Není úplně žádoucí, aby vyšší důstojníci ve štábních funkcích úplně ztratili kvalifikaci.Skrýt celý příspěvekEvidentne nečítaš a opäť sa vlastný nacionalistický spôsob myslenia snažíš pretláčať do druhého. L39NG sa pekne rozbehlo, to nikto nemôže poprieť. Ak potrebuješ robiť PR tlak, ...Zobrazit celý příspěvek
Evidentne nečítaš a opäť sa vlastný nacionalistický spôsob myslenia snažíš pretláčať do druhého.
L39NG sa pekne rozbehlo, to nikto nemôže poprieť.
Ak potrebuješ robiť PR tlak, tak je jasné že ťaháš za kratší koniec.
Detto Pandur, detto Lynx v našich tendroch.
Nemyslím si, ze M345 bude drahšie. Cena sa neskladá iba z ceny nákupnej. Ďalšie benefity, ktoré prinesie nákup M345 sú zjavné a je zbytočné to rozpisovať.
Spolupráca s Leonardo je pre nás výhodnejšia ako s Aero. To je proste fakt.Skrýt celý příspěvekHevonen Já nepotřebuji dělat nic, natož PR. Mně je Aero celkem ukradené. Jen mě baví jak tě jenom ta představa, že byste mohli mít něco z ČR děsí. To k tomu nacionalismu ;-) Z ...Zobrazit celý příspěvek
Hevonen
Já nepotřebuji dělat nic, natož PR. Mně je Aero celkem ukradené. Jen mě baví jak tě jenom ta představa, že byste mohli mít něco z ČR děsí. To k tomu nacionalismu ;-)
Z M345 žádné velké benefity neplynou, Italové vám kvůli tomu servis Spartanů neslevní.
ItAF platí za jedno M 345 v cvičné variantě cca 26 mil. USD. Tolik k té ceně.
Jak říkám, je mi celkem fuk co a zda vůbec si něco koupíte, jen se bavím těmi "argumenty"Skrýt celý příspěvekCena M345 a L39NG bude plne vyrovnaná. Mňa desí jedine to, že kúpime neperspektívny stroj. Je mi jedno odkiaľ je. Na druhom mieste je rozvoj spolupráce a politika. Rím je proste ...Zobrazit celý příspěvek
Cena M345 a L39NG bude plne vyrovnaná.
Mňa desí jedine to, že kúpime neperspektívny stroj. Je mi jedno odkiaľ je. Na druhom mieste je rozvoj spolupráce a politika. Rím je proste oproti Prahe ťažký kaliber. Investovať milióny do vzťahov s Prahou nemá žiaden zmysel.
Platenie dvakrát logistickej podpory od dvoch výrobcov a platenie jednej je samozrejme finančný rozdiel. Zároveň nákup M-345 otvára dvere negociácii o úprave podmienok a presun servisu Spartana do LOTN. Čo jeho prevádzku samozrejme zlacní.
Povedz mi, prečo by sme mali kúpiť NG. Prosím si argumenty, prečo práve Albatros. A skús niečo iné ako cena. ĎakujemSkrýt celý příspěvekHevonen
Ne nebude, L 39NG se vážně za 26 mil. USD (cena M345 před třemi lety) nebude.
A znovu opakuji, je mi fuk co koupíte. Podle mě nakonec nic, jen mě baví ten strach.Hevonen
Ne nebude, L 39NG se vážně za 26 mil. USD (cena M345 před třemi lety) nebude.
A znovu opakuji, je mi fuk co koupíte. Podle mě nakonec nic, jen mě baví ten strach.Nesher - "Není úplně žádoucí, aby vyšší důstojníci ve štábních funkcích úplně ztratili kvalifikaci." - no ak sa jedná o pilotov migov,tak nechápem prečo by sa mali "kondične" ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher - "Není úplně žádoucí, aby vyšší důstojníci ve štábních funkcích úplně ztratili kvalifikaci." - no ak sa jedná o pilotov migov,tak nechápem prečo by sa mali "kondične" udržiavať lietaním,keď už s nimi ako s pilotmi nebudú počítať...chlapi proste doklepú do dôchodku a hotovo...
a hlavne nekupovať žiadne cvičné stroje...tých pár pilotov vycvičiť aj kľudne v usa a keď sa vrátia,tak nech čím viac lietajú na f-16...Skrýt celý příspěvekHektor No dobře, ale kdo tomu bude velet? Přiznám se, že mi to moc nedává smysl. Až přijdou F16, tak k nim budete mít kolem 16-20 mladých pilotů (poručíků) s kvalitním výcvikem, ...Zobrazit celý příspěvek
Hektor
No dobře, ale kdo tomu bude velet? Přiznám se, že mi to moc nedává smysl. Až přijdou F16, tak k nim budete mít kolem 16-20 mladých pilotů (poručíků) s kvalitním výcvikem, ale bez reálných zkušeností. Kdo bude velitel letky či jeho zástupce? To uděláte z dvou nejlepších majory a dáte jim velení? Nebo tomu budou velet starší důstojníci, kteří nebudou létat? Jsou k tomu nějaké bližší informace?
Protože pokud velitelé nebudou schopni dělat práci svých podřízených, tak jakou mohou mít autoritu? A udělat z poručíka čerstvě po škole velitele je také cesta do pekel.Skrýt celý příspěvekNesher - na ten "klúč" som zvedavý aj ja... ako bolo povedané "starí" si už do f-16 nesadnú a keď 29tky dáme ukrajincom,tak prakticky dolietali... "mladí" prídu našlapaní z ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher - na ten "klúč" som zvedavý aj ja...
ako bolo povedané "starí" si už do f-16 nesadnú a keď 29tky dáme ukrajincom,tak prakticky dolietali... "mladí" prídu našlapaní z usa...
osobne dúfam že cvičné lietadlá nebudeme nakupovať-nepoznám jeden dôvod prečo by sme ich potrebovali...a keby aj boli,pochybujem že by sa na ne preškoľovali 29tkári,len preto aby im nechali triednosť pilota...
"Až přijdou F16, tak k nim budete mít kolem 16-20 mladých pilotů (poručíků) s kvalitním výcvikem, ale bez reálných zkušeností." - nemyslím že naši 29tkári majú väčšie skúsenosti...ak by sme ťahali pobaltie,tak ok...ale prelety nad svk,to už aj mladí budu po kurze viac vylietaní...
"Nebo tomu budou velet starší důstojníci, kteří nebudou létat?" - nooo,že by...čas ukáže...Skrýt celý příspěvekHektor Vylétaní asi budou, ale to jsem těmi "zkušenostmi nemyslel. Velitele, tím spíš dobrého, z tebe žádná, byť sebelepší, škola neudělá. Ta je jen předpoklad, ale nejdřív si to ...Zobrazit celý příspěvek
Hektor
Vylétaní asi budou, ale to jsem těmi "zkušenostmi nemyslel. Velitele, tím spíš dobrého, z tebe žádná, byť sebelepší, škola neudělá. Ta je jen předpoklad, ale nejdřív si to musíš trochu osahat v praxi, která bude u SK letectva určitě jiná než u USAF. Prostě takové ty "praktické zkušenosti". Tohle je všude stejné, ani v civilu z čerstvého absolventa hned neuděláš šéfa. Tím spíš v letectvu, začínáš jako řadový pilot, pak šéf roje a pak když jsi dobrý, máš kliku a i osobnostní předpoklady, absolvuješ nějaké kursy (např. štábní), tak je z tebe velitel letky. Právě proto jdou třeba u nás na výcvik do USA na H1 "starší" piloti.
Proto si nějak nedovedu představit jak se to bude dělat, škoda, že k tomu není bližší info.
Kdyby se něco objevilo, dej to sem prosím. Je to vážně zajímavé.Skrýt celý příspěvekNesher - súhlasím že vylietanosť dobrého veliteľa nerobí...ale môže urobiť dobrého pilota...osobne neviem koľko hodín nabúchajú v usa a koľko má pilot v ossr...a opakujem česi majú ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher - súhlasím že vylietanosť dobrého veliteľa nerobí...ale môže urobiť dobrého pilota...osobne neviem koľko hodín nabúchajú v usa a koľko má pilot v ossr...a opakujem česi majú aspoň pobaltie,toto slováci nemajú...takže ak sa stretne poručík čo nalieta v usa na kurze (teraz varím z vody) 100h a major s náletom 75h nad slovenskom,tak v čom inom,okrem odslúžených rokov je na tom ten major lepšie.??
čo sa týka praxi v ossr,tak dúfam že sa z nej neprenesú rôzne "zlozvyky" a nejaké to zmýšľanie a la ossr...
a pak když jsi dobrý, máš kliku a i osobnostní předpoklady, absolvuješ nějaké kursy + samozrejme sa človek kamaráti so správnymi ľudmi :))) toto je v civile a bohužiaľ aj v ossr/ačr...Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...