VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Cernysip
    16:31 29.11.2022

    Putin nařídil urychleně zahájit práci ruským soudům v okupovaných oblastech ...Zobrazit celý příspěvek

    Putin nařídil urychleně zahájit práci ruským soudům v okupovaných oblastech Ukrajiny
    https://www.moscowtimes.ru/202...
    Dne 29.11.2022
    Ruský prezident Vladimir Putin nařídil „co nejdříve“ zahájit práci soudů na anektovaných územích Ukrajiny: v samozvané Doněcké a Luhanské lidové republice a také v Záporožské a Chersonské oblasti.
    „Na těchto územích se plánuje vytvoření federálních soudů. Nejvyšší soud spolu s dalšími orgány justice čeká hodně práce na vytvoření nových složení soudů, jejich rychlé integraci do ruského soudního systému,“ uvedl. Podle něj je před námi „seriózní množství práce“ související s „náborem, výstavbou nových budov a materiálu a technické zabezpečení činnosti soudů“.
    Předseda Nejvyššího soudu Vjačeslav Lebeděv uvedl, že justice již přijala opatření k „integraci“ těchto regionů do právního prostoru Ruska a vytvoření podmínek „pro efektivní výkon spravedlnosti“.
    Putin také vyzval krajské a okresní soudy, aby věnovaly zvláštní pozornost uznávání faktů o genocidě během Velké vlastenecké války. „Sběr důkazů o zvěrstvech a zločinech nacistů pokračuje. A napříště musí být každá taková skutečnost právně posouzena,“ zdůraznil.
    Putin již dříve nařídil vytvoření orgánů státního zastupitelství na anektovaných územích. Peníze na to byly vyčleněny z federálního rozpočtu. Andrey Spivak se stal úřadujícím prokurátorem DLR, Gleb Michajlov z LPR, Kirill Osipchuk ze Záporožské oblasti, Andrej Petrov z Chersonské oblasti.

    Také v úterý 29. listopadu Ministerstvo financí předložilo návrh zákona o postupu při zdanění okupovaných regionů, který zahrnuje jejich „fázový přechod“ na ruský daňový systém.
    Putin oznámil anexi DLR, LPR, Chersonské a Záporožské oblasti 30. září. K legitimizaci anexe byla v regionech organizována „referenda“: hlasovalo se nejen ve volebních místnostech, ale také s pomocí průvodů od dveří ke dveřím za doprovodu ozbrojených lidí.
    Úřady okupovaných území hlásily téměř stoprocentní podporu připojení k Rusku. Putin považoval výsledky za „více než přesvědčivé“ a „transparentní“. Severní Korea se stala jedinou zemí, která uznala „referenda“.
    Kreml přitom neoznačil hranice „nových entit“: ruským jednotkám se zatím nepodařilo získat plnou kontrolu nad žádnou z nich. V důsledku úspěšné protiofenzívy Ukrajiny bylo navíc následně ztraceno mnoho území.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      17:30 29.11.2022

      Myslim, ze som prisiel na tajomstvo ruskeho vladnutia: Car nariaduje tamto, hento a onom (dobyt arktidu, vymysliet teleport atd) a ked sa to nepodari, tak na vine su ludia, lebo ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslim, ze som prisiel na tajomstvo ruskeho vladnutia: Car nariaduje tamto, hento a onom (dobyt arktidu, vymysliet teleport atd) a ked sa to nepodari, tak na vine su ludia, lebo nesplnili jeho mudre nariadenia, co znamena, ze car VZDY mudro vladne. Dokonaly absurdistan.Skrýt celý příspěvek

    • Zerkof12
      19:31 29.11.2022

      napr. v takom Khersone sa im bude dost zlozito vytvarat "ruske sudnictvo"

      napr. v takom Khersone sa im bude dost zlozito vytvarat "ruske sudnictvo"

  • Cernysip
    16:30 29.11.2022

    Putin poděkoval soudcům poté, co podíl osvobozujících rozsudků klesl na 0,28 ...Zobrazit celý příspěvek

    Putin poděkoval soudcům poté, co podíl osvobozujících rozsudků klesl na 0,28 %
    https://www.moscowtimes.ru/202...
    Dne 29.11.2022
    Autorita soudnictví v Rusku "roste", spravedlnost si zachovává sociální orientaci a ubírá se cestou humanizace, řekl ruský prezident Vladimir Putin v projevu na X. Všeruském kongresu soudců.
    Podle prezidenta ruské soudy, které v trestních věcech v průměru osvobodí jednoho člověka z 350,
    projevit „vysokou odpovědnost“ a „profesionalitu“.
    "Rád bych poděkoval vedení (Nejvyššího soudu - TMT), soudcům, zaměstnancům aparátu, veteránům za jejich tvrdou práci," řekl Putin.

    „Každý z vás, každý z vás, je klíčovou postavou u soudu. Byli jste to vy, koho stát obdařil zvláštními pravomocemi, a z vaší práce kvalita spravedlnosti a autorita soudnictví v zemi závisí na morálních postojích a pochopení významu a důstojnosti svého poslání,“ řekl Putin ke stovkám delegátů shromážděných v Kremelském paláci.
    V roce 2021 bylo soudy prvního stupně projednáno 39 milionů případů a dalších 30 milionů za devět měsíců roku 2022, Prezident citoval statistiky a zdůraznil, že práva a svobody občanů jsou „neotřesitelné“ a „zaručené“ Ústavou a práce soudců musí zajistit, že „soud budou soudit nestranní, čestní, neúplatní lidé“.
    Podle statistik Nejvyššího soudu vydaly ruské soudy v roce 2021 pouze 0,28 % osvobozujících rozsudků v trestních věcech. Ve srovnání s rokem 2018, kdy SC poprvé začal zveřejňovat relevantní statistiky, se tento podíl snížil o 0,08 procentního bodu. Šance na zproštění viny u ruského soudu je tedy asi 10krát nižší než výhra v ruletě, kde je pravděpodobnost 2,7 % nebo 1 ku 36.
    Celkem soudy loni uložily 610 737 trestních trestů, z nichž více než čtvrtina - 174 156 - byla ve vazbě. Podmínečné tresty soudci udělili 165 162 odsouzeným, 142 826 osob dostalo povinné, nápravné nebo nucené práce.Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      16:35 29.11.2022

      Nj, odněkud ty rekruty do Wagnera musí brát. Tam mají obraty!

      Nj, odněkud ty rekruty do Wagnera musí brát. Tam mají obraty!

    • montecasino1
      18:18 29.11.2022

      To sa normálne zle číta, je mi do grcu z týchto blábolov, verí tomu tento psychopat, alebo to je len generátor náhodných viet.

      To sa normálne zle číta, je mi do grcu z týchto blábolov, verí tomu tento psychopat, alebo to je len generátor náhodných viet.

  • Tino
    16:02 29.11.2022

    DE vraj maju dodat na UA 14 ks themis milrem robotickych veciciek

    https://twitter.com/NOELreport...

    DE vraj maju dodat na UA 14 ks themis milrem robotickych veciciek

    https://twitter.com/NOELreport...

  • Cernysip
    15:57 29.11.2022

    Boeing nabídl Pentagonu, že Ukrajině dodá rakety s doletem 150 km. Co je to za zbraň? Pavel Aksenov, Ruská služba BBC, 29. LISTOPADU ...Zobrazit celý příspěvek

    Boeing nabídl Pentagonu, že Ukrajině dodá rakety s doletem 150 km. Co je to za zbraň?
    Pavel Aksenov, Ruská služba BBC, 29. LISTOPADU 2022
    https://www.bbc.com/russian/fe...
    Pentagon zvažuje přesun nových přesných raket dlouhého doletu na Ukrajinu, píše agentura Reuters. Podle tiskové agentury Boeing Corporation nabídla americkému ministerstvu obrany, aby Ukrajincům převezla munici ze země vypouštěné maloprůměrové bomby (Ground-Launched Small Diameter Bomb - GLSDB) s doletem až 150 kilometrů. To by Ukrajině umožnilo zasáhnout cíle hluboko v ruském týlu, které jsou stále mimo dosah. Ozbrojené síly Ukrajiny již ve válce úspěšně používají vysoce přesné řízené střely GMLRS (Guided Multiple Launch Rocket System), schopné zasáhnout cíle na vzdálenost více než 70 kilometrů.
    Nicméně, jak nedávno napsal New York Times, Západní země začaly pociťovat nedostatek munice pro dodávky na Ukrajinu. GLSDB, o kterých píše Reuters, by mohly efektivně nahradit GMLRS, protože jsou levnější a mají delší dosah s úměrnou přesností.

    Staré nové zbraně
    GLSDB je výsledkem společného vývoj Boeingu a Saab Group. Jde o přesně naváděnou pumu GBU-39 upravenou pro pozemní odpal. K tomu slouží raketová část munice M26 vyvinutá pro odpalovací zařízení M270 MLRS a M142 HIMARS. Ukrajinská armáda používá tyto odpalovací zařízení k odpalování raket GMLRS. M26 je poměrně stará střela. Vznikla již na konci 70. let a výroba začala v roce 1980. Tyto neřízené rakety používají kazetovou munici. Od roku 1980 bylo vyrobeno více než 400 tisíc raket M26 různých modifikací. V rámci kampaně za omezení kazetové munice však americká armáda zlikvidovala významnou část M26. Přesné údaje o tom, kolik přesně raket M26 zůstalo ve Spojených státech a v těch zemích, kam byly dodány, nejsou v otevřených zdrojích k dispozici. Na webu Mezinárodního hnutí za zákaz protipěchotních min, na stránce programu, který monitoruje ničení těchto i kazetové munice, se píše, že v roce 2004 zůstalo ve výzbroji USA 369 576 střel M26 vyzbrojených kazetovými hlavicemi.
    Podle Human Rights Watch byly takové střely dodány do Bahrajnu, Egypta, Francie, Německa, Řecka, Izraele, Itálie, Japonska, Jižní Koreje, Turecka, Spojeného království a Nizozemska.
    Ve zprávě o likvidaci této munice zveřejněné na webu americké armády v roce 2013, bylo řečeno, že technika se týká pouze hlavice, o likvidaci části rakety nebyla ani zmínka. Jedním z cílů vývoje GLSDB bylo použití raketových částí vyřazených M26.
    Boeing a Lockheed Martin začaly vyvíjet přesně naváděnou bombu malého průměru GBU-39 na počátku 21. století. Cílem bylo vytvořit bombu, která by vysokou přesností kompenzovala relativně malou hlavici. Hlavice munice je určena k ničení opevněných cílů a může proniknout až jeden metr železobetonu. Bomba, která vstoupila do služby v roce 2006, využívá k navádění cíle satelitní navigační systém.
    Po vyhození z letadla se munice otevře sklopným křídlem, čímž se zvýší dolet. GLSDB je ve skutečnosti pozemní verze této bomby. Je reálné nahradit střely GMLRS novými bombami?
    The New York Times napsal, že USA a další země NATO mají potíže s hledáním rezerv pro nové dodávky zbraní Ukrajině. Především jde o granáty pro dělostřelectvo, ale soudě podle iniciativy Boeing Corporation, v USA hledají alternativu k vysoce přesným střelám pro instalace HIMARS a MLRS.
    Ukrajina již několik měsíců žádá Spojené státy o výkonnější střely MGM-140 ATACMS pro HIMARS a MLRS. Jejich dosah je 300 kilometrů. Tyto rakety však dosud nebyly Ukrajincům předány a v otevřených zdrojích nebyly hlášeny plány na jejich přesun. Impozantní dosah 150 kilometrů od GLSDB je menší než u střel ATACMS, ale daleko přesahuje dosah střel GMLRS, které, soudě podle zpráv z fronty, mohou letět až 90 kilometrů. Informace o přesné ceně GLSDB nejsou dostupné v otevřených zdrojích, nicméně na základě údajů zveřejněných na webu US Air Force, budou stát více než 40 tisíc dolarů.
    Letecká puma GBU-39 je hlavní součástí rakety GLSDB. Část střely z M26 může být odebrána ze skladu. K této ceně je tedy třeba připočítat náklady na jednotky pro sestavení výrobku a práci. Náklady na raketu GMLRS jsou podle různých odhadů od 100 tisíc dolarů do 160 tisíc.
    Hlavice GMLRS váží 90 kilogramů, což je přibližně stejná hmotnost jako GLSDB (celková hmotnost - 93 kilogramů). Zároveň však řada odborníků poznamenala, že raketa GMLRS nemá dostatek síly na ničení zvláště silných objektů, jako jsou mosty.
    Kombinace nákladů, rozsah a vysoká přesnost GLSDB činí tuto nabídku poměrně výhodnou pro dodávky na Ukrajinu. Není však známo, kolik řízených pum bylo vyrobeno a kolik si USA mohou dovolit věnovat výrobě takových střel. Možná by dodávky mohly být uskutečněny ne z obsahu v amerických arzenálech, ale z továren, kde budou zadány objednávky na novou výrobu.
    Dodávky GLSDB by přitom podle agentury Reuters mohly začít na jaře 2023.Skrýt celý příspěvek

  • danny
    15:47 29.11.2022

    Habeck se probral ze snění a Německo uzavřelo s Katarem min.15 let kontrakt na dodávky LNG. Rámcový objem jsem zatím nenašel. Bohužel, s platností až od r. 2026. Napřed si museli ...Zobrazit celý příspěvek

    Habeck se probral ze snění a Německo uzavřelo s Katarem min.15 let kontrakt na dodávky LNG. Rámcový objem jsem zatím nenašel. Bohužel, s platností až od r. 2026. Napřed si museli nechat většinu kapacity vyfouknout Čínou, aby v Berlíně pochopili, že bez dlouhodobého kontraktu se žádné rozšiřování kapacit konat prostě nebude. https://oenergetice.cz/plynare... Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      16:12 29.11.2022

      Takže, nejpozději v roce 2026 se ceny plynu vrátí do normálu. To společně z další potvrzením o odklonu od ruského plynu je jediné podstatne zdeleni.

      Takže, nejpozději v roce 2026 se ceny plynu vrátí do normálu. To společně z další potvrzením o odklonu od ruského plynu je jediné podstatne zdeleni.

      • danny
        16:32 29.11.2022

        Ne, nevrátí se nikam. Ustaví se nový normál. Pokud odstavíš staré zdroje, u kterých se zatím investice do nich vložené nezaplatily a vybuduješ nové, v aktuálních cenách a v realitě ...Zobrazit celý příspěvek

        Ne, nevrátí se nikam. Ustaví se nový normál. Pokud odstavíš staré zdroje, u kterých se zatím investice do nich vložené nezaplatily a vybuduješ nové, v aktuálních cenách a v realitě napjatého trhu + vysoké inflace, tak se prostě nikam vracet nemůžeš. Musíme si zvyknout na výrazně vyšší cenovou hladinu + to, že do min. roku 2026 bude evropský trh extrémně zranitelný.Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          17:23 29.11.2022

          Cena plynu v Evropě klesne na úroveň cen v Americe nebo jinde.

          Cena plynu v Evropě klesne na úroveň cen v Americe nebo jinde.

        • Upgrade
          17:34 29.11.2022

          Solare zacnu tlacit cenu energii skor ci neskor dole. Viem ze ma tu zase uminusujete, ale tak to proste bude.

          Solare zacnu tlacit cenu energii skor ci neskor dole. Viem ze ma tu zase uminusujete, ale tak to proste bude.

        • Jirosi
          17:41 29.11.2022

          Danny: Normál, neznamená původní ceny. Ale pouze novou stabilní hladinu. Při inflaci 15-20% se těžko mohou ceny vrátit na původní ceny. O jaké nezaplacene ks infrastruktury se má ...Zobrazit celý příspěvek

          Danny: Normál, neznamená původní ceny. Ale pouze novou stabilní hladinu.

          Při inflaci 15-20% se těžko mohou ceny vrátit na původní ceny.

          O jaké nezaplacene ks infrastruktury se má jednat?
          Jediné co se dostavilo je NS1/NS2. A tady dost pochybuji, že někdo bude platit Rusům kompenzace, že přestali plnit smlouvy.Skrýt celý příspěvek

    • Marty96
      16:16 29.11.2022

      V téhle oblasti se absolutně nevyznám, takže se předem omlouvám za hloupý dotaz, ale je alespoň teoreticky možné pokrýt energetické potřeby Evropy bez toho aby jsme museli ...Zobrazit celý příspěvek

      V téhle oblasti se absolutně nevyznám, takže se předem omlouvám za hloupý dotaz, ale je alespoň teoreticky možné pokrýt energetické potřeby Evropy bez toho aby jsme museli nakupovat plyn nebo ropu od všemožných autoritářských diktatur typu Katar nebo Ázerbajdžán? Je mi jasné že pokud je tahle naivní představa vůbec uskutecnitelna tak by byla nerealisticky drahá, tohle je spíše dotaz ze zvědavosti.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        16:23 29.11.2022

        Eh, moc bych to neviděl. Rozhodně ne s tím, aby nám tady jezdila auta.

        Eh, moc bych to neviděl. Rozhodně ne s tím, aby nám tady jezdila auta.

        • Erich
          17:28 29.11.2022

          No ono s násilným přechodem na elektromobilitu nám tady moc aut jezdit nebude :D

          No ono s násilným přechodem na elektromobilitu nám tady moc aut jezdit nebude :D

          • Jirosi
            17:50 29.11.2022

            A už je to tu zase...

            A kdy se ten násilný přechod má začít odehrávat, a kde?

            A už je to tu zase...

            A kdy se ten násilný přechod má začít odehrávat, a kde?

          • Erich
            19:46 29.11.2022

            Jirosi - v roce 2035 má být v EU zakázaný prodej aut se spalovacím motorem. Jestli se něco změnilo tak napište..

            Jirosi - v roce 2035 má být v EU zakázaný prodej aut se spalovacím motorem. Jestli se něco změnilo tak napište..

        • Jirosi
          20:48 29.11.2022

          Erich: Ale on je rok 2022, ne 2035. Takže, znova se ptám kde se ten násilný přechod děje? Kdyz jdu do autosalonu normálně mi spalovak prodají. Žádné nuceni BEV, nedej bože ...Zobrazit celý příspěvek

          Erich: Ale on je rok 2022, ne 2035.
          Takže, znova se ptám kde se ten násilný přechod děje?

          Kdyz jdu do autosalonu normálně mi spalovak prodají. Žádné nuceni BEV, nedej bože násilím nebylo.Skrýt celý příspěvek

          • Erich
            23:17 29.11.2022

            Hádat se nebudu, evidentně to nemá cenu.

            Hádat se nebudu, evidentně to nemá cenu.

          • Jirosi
            06:39 30.11.2022

            Erich: Stačí kdy budete diskutovat.

            Ale napsat hloupí výkřik do tmy je jednoduší než de zajímat proč se to děje ( vývoj technologií v dané oblasti).

            Erich: Stačí kdy budete diskutovat.

            Ale napsat hloupí výkřik do tmy je jednoduší než de zajímat proč se to děje ( vývoj technologií v dané oblasti).

      • Dizzysample
        16:25 29.11.2022

        Pokud Němci reaktivují všechny jaderné elektrárny, tak by to možná šlo :/

        Pokud Němci reaktivují všechny jaderné elektrárny, tak by to možná šlo :/

        • Jirosi
          17:44 29.11.2022

          Jako fakt, Evropskou energetickou nezávislost řeší vaší 15GW odstavenych JE v Německu? (Jako vtip roku dobry) Jen ve Francii museli odstavit současně z důvodu ...Zobrazit celý příspěvek

          Jako fakt, Evropskou energetickou nezávislost řeší vaší 15GW odstavenych JE v Německu? (Jako vtip roku dobry)

          Jen ve Francii museli odstavit současně z důvodu planovanych/neplanovanych odstavek asi 2x takovou kapacitu!Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            20:57 29.11.2022

            Pro slabší z matematiky, EU nejelo asi 45GW jaderných bloku. Z toho 15GW vypinaji postupně v Německu ( z nahrávání, v Německu postavili i nové uhelné zdroje!). V plynu mají 32 ...Zobrazit celý příspěvek

            Pro slabší z matematiky, EU nejelo asi 45GW jaderných bloku.
            Z toho 15GW vypinaji postupně v Německu ( z nahrávání, v Německu postavili i nové uhelné zdroje!). V plynu mají 32 GW.
            Ale dalších cca 30GW ve Francij fakticky bez náhrady. Francie má cca 12,8GW v plynu.
            Takže, co je větší problém ...Skrýt celý příspěvek

      • danny
        16:36 29.11.2022

        V případě plynu by to teoreticky šlo, za předpokladu maximálního využití těžby pomocí hydraulického štěpení. To je z důvodu rizik kontaminace spodních vod v Evropě dost nepopulární ...Zobrazit celý příspěvek

        V případě plynu by to teoreticky šlo, za předpokladu maximálního využití těžby pomocí hydraulického štěpení. To je z důvodu rizik kontaminace spodních vod v Evropě dost nepopulární - Evropa je hustě osídlena, na rozdíl od Kanady a USA. Vybudování infrastruktury a dostatečné kapacity vrtů při nejlepší vůli a komplet zrušení všech překážek (EIA atd..) 10+ let a enormní náklady. U ropy vůbec. Můžeme si jen vybírat, která diktatura je méně toxická (v případě Nigérie atd... zase řešíme politickou nestabilitu a dopady na místní komunity, životní prostředí).Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          17:26 29.11.2022

          Zdroje vody to nikdy nemůže ohrozit, to je blbost a tahle pověra se drží díky ignoranci samozvaných ekofašistů.
          Ložiska plynu jsou od zdrojů vody oddělena celými kilometry hornin.

          Zdroje vody to nikdy nemůže ohrozit, to je blbost a tahle pověra se drží díky ignoranci samozvaných ekofašistů.
          Ložiska plynu jsou od zdrojů vody oddělena celými kilometry hornin.

          • Malarkey
            18:50 29.11.2022

            Říká plynová lobby :). Máš pravdu že v ideálním případě to tak je. Jenže ten vrt je rizikový i po ukončení těžby a je tu šance, byť malá, že ten vrt někdy těsnit přestane. Já bych ...Zobrazit celý příspěvek

            Říká plynová lobby :). Máš pravdu že v ideálním případě to tak je. Jenže ten vrt je rizikový i po ukončení těžby a je tu šance, byť malá, že ten vrt někdy těsnit přestane.
            Já bych těžbu povolil, ale pouze individuálně a v tomto případě by to nemělo nějaký zásadní význam.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            21:00 29.11.2022

            Malarkey: A co není? (FVE?)

            Malarkey: A co není? (FVE?)

      • pepezdepa
        16:54 29.11.2022

        Není to reálné. Z nějakého záhadného důvodu se totiž největší nerostná naleziště nachází na územích docela hnusných režimů.

        Není to reálné. Z nějakého záhadného důvodu se totiž největší nerostná naleziště nachází na územích docela hnusných režimů.

        • GlobeElement007
          17:27 29.11.2022

          Ono je to spíš naopak. Právě díky existenci těch ložisek se tam drží ty diktatury.

          Ono je to spíš naopak. Právě díky existenci těch ložisek se tam drží ty diktatury.

        • Upgrade
          17:36 29.11.2022

          Staci prehodit kauzalitu a je po zahade.

          Staci prehodit kauzalitu a je po zahade.

      • Jirosi
        17:46 29.11.2022

        Marty96: Jistě, že to lze.
        Ale je to spíše problém nastavení našeho přemýšlení, než fyzikální.
        U nás je prostě oblíbenější nadávat a hlavně nic nedělat.

        Marty96: Jistě, že to lze.
        Ale je to spíše problém nastavení našeho přemýšlení, než fyzikální.
        U nás je prostě oblíbenější nadávat a hlavně nic nedělat.

    • AR10
      18:15 29.11.2022

      2 milióny ton ročne.

      https://www.qatarenergy.qa/en/...

      2 milióny ton ročne.

      https://www.qatarenergy.qa/en/...

    • Scotty
      19:10 29.11.2022

      Další dodávky půjdou z plynového pole které se ještě nezačalo těžit. Je jasné že to nebude hned.

      Další dodávky půjdou z plynového pole které se ještě nezačalo těžit. Je jasné že to nebude hned.

  • Tecka
    15:41 29.11.2022

    Norwegia kupuje systemy rakietowe Piorun. https://mobile.twitter.com/PGZ... Mamy też nakreślony ogólny obraz współpracy PL-KOR , przy produkcji K2 PL . ...Zobrazit celý příspěvek

    Norwegia kupuje systemy rakietowe Piorun. https://mobile.twitter.com/PGZ...
    Mamy też nakreślony ogólny obraz współpracy PL-KOR , przy produkcji K2 PL . Przewiduje się produkcję 60% K2PL w Polsce , do tego podziału należy jeszcze doliczyć koreańską dostawę 180 sztuk K2 , które pojawią się w Polsce w tym tygodniu. Jak wiadomo , w przyszłości zostaną zmodernizowane do poziomu K2PL. Więcej info pojawi się po zakończeniu konferencji o współpracy w serwisach branżowych.Skrýt celý příspěvek

    • Marty96
      16:12 29.11.2022

      O piorunech kolují zvěsti i pro AČR. Byl bych moc rád kdyby se potvrdily.

      O piorunech kolují zvěsti i pro AČR. Byl bych moc rád kdyby se potvrdily.

      • Erich
        17:32 29.11.2022

        Byl bych moc rád kdyby kolovaly zvěsti o K2 PL pro AČR.

        Byl bych moc rád kdyby kolovaly zvěsti o K2 PL pro AČR.

        • Tecka
          18:53 29.11.2022

          Naprawdę trudno powiedzieć jak potoczy się Czeska modernizacja , nie będę komentował niektórych decyzji a szczególnie ich brak.. L2 czy k2 ,wybór to polityka i decyzja , kto jest ...Zobrazit celý příspěvek

          Naprawdę trudno powiedzieć jak potoczy się Czeska modernizacja , nie będę komentował niektórych decyzji a szczególnie ich brak.. L2 czy k2 ,wybór to polityka i decyzja , kto jest strategicznie ważny dla Czeskiej armii. U nas można zaobserwować racjonalizacje oczekiwań szczególnie przemysłu. Dobrym przykładem jest k2 i rezygnacja z praktycznie nowego modelu pojazdu ,do modernizacji obecnej konstrukcji. To rozsądne i tańsze , szczególnie ,że po stronie Rus nie ma lepszego mbt. Reszty nie komentuje ,bo brak konkretów a przyszłość pokaże co naprawdę z tego wyniknie.Skrýt celý příspěvek

          • Erich
            19:50 29.11.2022

            Ano K2 bude proti T-90 více než dobrý. Ale v ČR je zřejmně rozhodnuto.

            Ano K2 bude proti T-90 více než dobrý. Ale v ČR je zřejmně rozhodnuto.

  • copy
    15:38 29.11.2022

    Rozhovor s Čechy, bojující proti Rusům na ...Zobrazit celý příspěvek

    Rozhovor s Čechy, bojující proti Rusům na UA.
    https://cnn.iprima.cz/cesi-boj... Skrýt celý příspěvek

    • Kurfirst
      15:58 29.11.2022

      Tenhle článek je celý dost divný. Hlavně to jak to komentuje někdo kdo nevystřelil z pušky a šel bojovat..ok. A pak odborně kritizuje velení a ochotu někoho jiného bojovat? A že ...Zobrazit celý příspěvek

      Tenhle článek je celý dost divný. Hlavně to jak to komentuje někdo kdo nevystřelil z pušky a šel bojovat..ok. A pak odborně kritizuje velení a ochotu někoho jiného bojovat? A že nemá špičkové vybavení, když nedržel pušku v ruce?Skrýt celý příspěvek

      • copy
        16:45 29.11.2022

        Každopádně jsou to autentické zkušenosti. Komentují to tam ale i zkušení a troufnu si tvrdit, že i ti, co tam šli bez zkušeností, jich teď budou mít více nežli kdejaký voják z ...Zobrazit celý příspěvek

        Každopádně jsou to autentické zkušenosti.
        Komentují to tam ale i zkušení a troufnu si tvrdit, že i ti, co tam šli bez zkušeností, jich teď budou mít více nežli kdejaký voják z povolání.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    15:17 29.11.2022

    Vojenští experti ruské zprávy o brzkém obklíčení Bachmutu nepotvrdili Institut pro studium války se domnívá, že zprávy o úspěších ruské armády mohou být součástí informační ...Zobrazit celý příspěvek

    Vojenští experti ruské zprávy o brzkém obklíčení Bachmutu nepotvrdili
    Institut pro studium války se domnívá, že zprávy o úspěších ruské armády mohou být součástí informační kampaně
    https://storage.googleapis.com...
    29. LISTOPADU 2022
    Odborníci z Amerického institutu pro studium války (ISW) zprávy ruské strany o brzkém obklíčení města Bachmut v Doněcké oblasti nepotvrzují. Denní zpráva ISW říká, že zprávy o dobytí osad poblíž Bachmutu, které byly 28. listopadu distribuovány ruskými „válečnými zpravodaji“ a telegramovými kanály, může být součástí informační kampaně, která začala v říjnu.
    ISW poznamenává, že ze všech zpráv o dobytí vesnic v okolí Bachmutu dokázali potvrdit pouze dobytí Ozaryanovky, která se nachází 15 kilometrů jihozápadně od města. Proruské telegramové kanály měly zprávy o dobytí nebo „očištění“ Kurdyumovky, Kleshchevky, Andreevky, Zelenopolye, Podgorodnyj. Neexistuje žádné nezávislé potvrzení těchto údajů.
    Z těchto osad jsou nejblíže Bachmutu Kleshchevka (sedm kilometrů na jihozápad) a Podgorodnoye (pět kilometrů na severovýchod). Experti ISW píší, že i kdyby je ruské jednotky získaly, neznamená to bezprostřední obklíčení nebo dobytí města. Mezi Kleshchevkou a Bachmutem jsou asi tři kilometry volného prostoru. ISW má za to, že ruské jednotky v jejich současném stavu nebudou schopny město dobýt. Dálnice Bachmut-Seversk a Bachmut-Konstantinovka, které zásobují ukrajinskou skupinu v Bachmutu, zatím neohrožují ani Rusové. Kromě toho mohou ozbrojené síly Ukrajiny zásobovat své jednotky, pomocí polních cest. Šéf samozvané DLR Denis Pušilin 28. listopadu řekl, že ruská armáda je blízko k tomu, aby Bachmut dostala do operačního obklíčení. 29. listopadu ráno generální štáb ozbrojených sil Ukrajiny hlásil, že Rusové provádějí útočné operace směrem na Bachmut a ostřelují osady. Ruské jednotky zahájily v červenci ofenzivu na Bachmut. Bojů se účastní jednotky Wagner PMC Jevgenije Prigožina.Skrýt celý příspěvek

    • StatusQuo
      15:36 29.11.2022

      Tak to celé dopadne. Ukrajinci už budou na Kerči a dosáhnou svých hranic z roku 2013 a Rusové budou dál brblat o svých úspěšných ofenzívách a nakonec prohlásí speciální vojenskou ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak to celé dopadne. Ukrajinci už budou na Kerči a dosáhnou svých hranic z roku 2013 a Rusové budou dál brblat o svých úspěšných ofenzívách a nakonec prohlásí speciální vojenskou operaci za úspěšně završenou. A lidi v Rusku o tom budou muset mluvit jako o vítězství nebo je zavřou. Žádná smlouva nebude. Bude situace jako je s Koreou.Skrýt celý příspěvek

      • dušanR
        15:49 29.11.2022

        Situácia môže skonči na "Koreu". Ide iba o to , kto bude hrať blbečka,rakeťíáka Kima.

        Situácia môže skonči na "Koreu". Ide iba o to , kto bude hrať blbečka,rakeťíáka Kima.

  • Cernysip
    15:05 29.11.2022

    Rusko požádalo Indii o pneumatiky, nárazníky, nitě, papír a záchranné vesty – celkem více než 500 ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko požádalo Indii o pneumatiky, nárazníky, nitě, papír a záchranné vesty – celkem více než 500 položek
    https://www.moscowtimes.ru/202...
    Písty, olejová čerpadla, zapalovací cívky, nárazníky, bezpečnostní pásy a infotainment systémy pro automobily. Podvozky, pneumatiky, palivové systémy, komunikační a hasicí systémy, záchranné vesty - celkem 41 položek - pro letadla a vrtulníky. Surovina pro výrobu papíru, papírové sáčky a obaly na spotřební zboží. Materiály a vybavení pro textilní průmysl, včetně nití a barviv. Téměř 200 položek pro ocelářský průmysl.
    Takový seznam naléhavě potřebného zboží, jehož dodávky se zastavily kvůli západním sankcím a nevyřčené obchodní blokádě, Rusko poslalo indické vládě, řekli agentuře Reuters čtyři lidé obeznámení se situací. Se seznamem se agentura sama seznámila v Dillí. 14stránkový seznam obsahující více než 500 položek, překvapil indické úřady svým rozsahem, řekl agentuře vládní zdroj.
    Indičtí představitelé žádost zvažují. Ale seznam je předběžný a není známo, kolik zboží a v jakém množství lze případně vyvézt. Moskva oslovuje nejen Indii. Zdroj z ruského automobilového sektoru řekl agentuře Reuters, že ministerstvo průmyslu a obchodu rozeslalo seznam potřebných náhradních dílů příslušným oddělením v řadě zemí, Indie je mezi nimi.
    Nedostatek náhradních dílů způsobil obrovské problémy majitelům automobilů, prodejcům a pojišťovnám. Dealeři zákazníkům odmítají komplexní záruční opravy vozů, již 10 % pojistných událostí je vyřízeno v hotovosti, protože lidé souhlasí s platbami, nemohou čekat na opravu (dříve tento podíl zřídka přesáhl 1 %). V září dokonce Asociace evropských podniků požádala Ministerstvo průmyslu a obchodu a Rospotrebnadzor, aby neuplatňovaly tvrdé sankce vůči dealerům a automobilkám za nedodržení podmínek záručních oprav, protože je nemohou splnit, a v případě sankcí, mnoho jich bude čelit bankrotu.
    Podle zdroje agentury Reuters z průmyslových kruhů Ministerstvo průmyslu a obchodu požádalo velké firmy, aby sestavily seznamy surovin, materiálů a zařízení, které potřebují, a budou je hledat nejen v Indii. K dohodě o specifikaci a objemech dovozu bude podle něj zapotřebí dalších jednání.
    Sankcionované Rusko hledá zdroje dodávek všude, kde je to možné. Zejména, má zájem nakupovat oblečení a boty v Severní Koreji a zaměstnanci ruské ambasády v Pchjongjangu ujistili (po návštěvě první módní výstavy v KLDR), že „Korejci vědí, jak vyrobit kvalitní moderní oblečení, které uspokojí i ty nejnáročnější chutě." Moskva zaslala svůj seznam do Dillí několik týdnů před návštěvou ministra zahraničí Subramanyama Jaishankara, která se konala 7.–8. listopadu. S ním přišlo několik vysoce postavených úředníků odpovědných za takové oblasti, jako je zemědělství, ropný a plynárenský průmysl, lodní doprava, finance, chemie, hnojiva a obchod.
    Není známo, zda se při této návštěvě projednávala žádost Moskvy o dodávky, upozorňuje agentura Reuters. Dillí by ale rádo zvýšilo export, aby napravilo nerovnováhu v bilaterálním obchodu, která vznikla v důsledku prudkého nárůstu dovozu ruské ropy, ale i uhlí a hnojiv.
    Indický dovoz z Ruska činil mezi 24. únorem a 20. listopadem 29 miliard dolarů, což je téměř pětinásobný nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2021. Zatímco export klesl na 1,9 miliardy dolarů z 2,4 miliardy dolarů. Podle zdroje z indické vlády by země chtěla v následujících měsících zvýšit export na 10 miliard dolarů.
    Místní společnosti se však zdráhají dodávat zboží do Ruska, zejména zboží sankcionované, řekl agentuře Reuters Ajay Sahai, generální ředitel Federace indických exportních organizací. Podle Sahaie, z těch, kdo ví o ruském seznamu, mezi malými a středními podniky odmítají s Ruskem spolupracovat i ty, které spolupracovaly s Íránem po zavedení západních sankcí proti němu. Mezi další potíže spolupráce s Ruskem patří nejistota s platbami a problémy se získáním pojištění a úvěrů.
    Velké indické banky se obávají sankcí, také nechtějí provádět transakce s Ruskem v rupiích, ačkoliv Reserve Bank of India vytvořila takový mechanismus pro vypořádání v mezinárodním obchodu již v červenci. Poté se ruské banky obrátily na osm velkých indických bank, ale ty, které pracují na mezinárodním trhu, se nechtěly zapojit do aktivit, což lze v USA a EU považovat za pomoc při vyhýbání se sankcím.
    Představitelé Spojených států a Evropy nedávno cestovali po různých zemích a přesvědčovali partnery Ruska, aby s ním omezili obchod. Ve Washingtonu a Bruselu se obávají, že organizace dodávek v obcházení sankcí umožní Rusku snížit tlak na svou ekonomiku a vést válku déle. "Chceme se vyhnout obcházení sankcí, nejprve v Evropě a poté ve třetích zemích," pro The Wall Street Journal to řekla evropská komisařka pro finanční služby Mairead McGuinnessová.Skrýt celý příspěvek

    • danny
      15:44 29.11.2022

      Trochu mě překvapuje, že by podobné jednání proběhlo až teď. Jednání tohoto typu už musely běžet od jara, netuším, jak by jinak mohlo v RF vůbec něco fungovat.

      Trochu mě překvapuje, že by podobné jednání proběhlo až teď. Jednání tohoto typu už musely běžet od jara, netuším, jak by jinak mohlo v RF vůbec něco fungovat.

    • dušanR
      15:55 29.11.2022

      Keď je to 500 položiek a to my sme sankcie ani nezačali / ako hovorieva Vladimír Vladimírovič/ 100% uplatňovať , tak potom na jar to bude 5000 položiek?

      Keď je to 500 položiek a to my sme sankcie ani nezačali / ako hovorieva Vladimír Vladimírovič/ 100% uplatňovať , tak potom na jar to bude 5000 položiek?

    • Donald
      16:26 29.11.2022

      Modni vystava v KLDR ... tohle spojeni je, no, jak to jen nazvat?

      Modni vystava v KLDR ... tohle spojeni je, no, jak to jen nazvat?

  • Cernysip
    14:52 29.11.2022

    NATO se vrátilo k myšlence poskytnout Ukrajině stíhačky, aby „zavřeli ...Zobrazit celý příspěvek

    NATO se vrátilo k myšlence poskytnout Ukrajině stíhačky, aby „zavřeli nebe“
    https://www.moscowtimes.ru/202...
    29.11.2022
    Lídři NATO se znovu vrátili k myšlence dodat Ukrajinu stíhačky MiG-29 a F-16, aby se „uzavřelo nebe“ nad zemí a přesvědčili tak Moskvu k jednání, řekl James Stavridis, bývalý vrchní velitel spojeneckých sil NATO v Evropa.
    „Dát Ukrajincům další nástroje k uzavření vlastního nebe by mohlo být klíčem k tomu, aby Rusové nakonec zahájili vyjednávání, možná hned na jaře vzhledem k úspěchu, kterého Zelenskij a jeho armáda dosáhli na místě,“ napsal Stavridis ve sloupku Bloomberg.
    Podle něj, ukrajinská armáda je v pozemní válce silnější, ale Rusko má stále výhodu ve vzduchu. Moskva také zahajuje masivní raketové útoky na ukrajinskou energetickou infrastrukturu. Právě tato okolnost přiměla země NATO přehodnotit svůj postoj k přesunu stíhaček do Kyjeva, protože systém protivzdušné obrany země si nedokáže poradit s tolika raketami a drony, tvrdí Stavridis. Už v březnu se Polsko připravovalo na přesun až 33 sovětských stíhaček MiG-29 na Ukrajinu, ale Spojené státy zasáhly a zakázaly Varšavě takovou vojenskou pomoc poskytovat. Podle zdrojů Spectator, se tak stalo v důsledku zákulisní dohody mezi Spojenými státy a Čínou – Čína požádala země NATO, aby odmítly dodávky zbraní Ukrajině výměnou za eliminaci jaderného odstrašení ruského prezidenta Vladimira Putina.
    "Fungovalo to," uvedl poté čínský zdroj a , jak zástupci Národní osvobozenecké armády Číny kontaktovali ruský generální štáb a „neutralizovali“ jaderné Putinovy hrozby, který 27. února nařídil uvést jaderné síly země do nejvyšší pohotovosti. Poté v červnu představitelka USA při NATO Julianne Smithová vyloučila možnost přesunu stíhaček F-16 na Ukrajinu, navzdory tomu, že ruská armáda v té době postupovala a dobývala části Luganské oblasti.
    Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj opakovaně žádal země NATO, aby nad Ukrajinou „uzavřely nebe“ a dodaly Kyjevu moderní systémy protivzdušné obrany a také bojové letouny. Poté, co Rusko 10. října zahájilo masivní raketové útoky na ukrajinskou civilní infrastrukturu, Německo a Spojené státy rychle poskytly několik moderních systémů protivzdušné obrany Iris-T a NASAMS, které chrání Washington před raketovými útoky.Skrýt celý příspěvek

    • Roland
      15:00 29.11.2022

      při tom by podle mě stačilo něco s delším dostřelem pro himars

      při tom by podle mě stačilo něco s delším dostřelem pro himars

    • Radovan
      15:12 29.11.2022

      Článek je nedůvěryhodný. USA Polsku přesunout MIGy nezakázaly, to Poláci jen nechtěli dodávku udělat napřímo a chtěli je předat přes USA a ty na to že přes ně ne, to je celé. A ...Zobrazit celý příspěvek

      Článek je nedůvěryhodný.
      USA Polsku přesunout MIGy nezakázaly, to Poláci jen nechtěli dodávku udělat napřímo a chtěli je předat přes USA a ty na to že přes ně ne, to je celé.
      A proč by asi Čína tak trvala zrovna na nedodání MIG-29 na Ukrajinu? Čím by je asi ta dodávka mohla ohrozit? Ani na válku by to nemělo vliv, na ní mělo vliv dodání MANPADů, Javelinů, HARMů, HARPOONů, houfnic a raketometů.Skrýt celý příspěvek

  • danny
    14:46 29.11.2022

    Společnost KMDA zajišťující v Kyjevě rozvody tepla vydala pokyn, aby lokálně odpovědní servisní technici v případě, že teploty klesnou pod -3 stupně vypustili vodu z topných ...Zobrazit celý příspěvek

    Společnost KMDA zajišťující v Kyjevě rozvody tepla vydala pokyn, aby lokálně odpovědní servisní technici v případě, že teploty klesnou pod -3 stupně vypustili vodu z topných soustav, dokud nebude možné dodávky tepla v plném rozsahu obnovit. Opatření je nutné proto, aby nedošlo k trvalému poškození potrubí. https://www.unian.ua/economics...

    Snad teploty nebudou v nejbližší době klesat níž, napouštění promrzlé soustavy bude asi dost komplikované.Skrýt celý příspěvek

  • danny
    14:37 29.11.2022

    Evropa letos dovezla z Ruska o 42 % LNG než za stejné období loňského roku. Podle Financial Times tvoří LNG z Ruska 16 % veškerého evropského námořního dovozu. Téměř celý objem ...Zobrazit celý příspěvek

    Evropa letos dovezla z Ruska o 42 % LNG než za stejné období loňského roku.

    Podle Financial Times tvoří LNG z Ruska 16 % veškerého evropského námořního dovozu. Téměř celý objem byl dodán do Francie, Belgie, Španělska a Nizozemska. Rusko vyvezlo do Evropy 17,8 miliardy metrů krychlových LNG a stalo se tak druhým největším dodavatelem po USA s podílem 42 procent, na třetím pak Katar s 13,7 procenta.

    17,8 miliardy m3 je méně než třetina původních 62,1 miliardy m3 dodaného loni potrubím. Evropa dovezla od začátku roku 111 miliard m3 LNG, což je téměř o 70 procent více než loni.

    https://www.unian.ua/economics... Skrýt celý příspěvek

    • Marty96
      14:46 29.11.2022

      Ono by mě docela obecně zajímalo kolik našeho plynu nebo ropy ve výsledku stejně bude i za letošek a budoucí roky přímo nebo nepřímo pocházet z Ruska - víme že minimálně ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono by mě docela obecně zajímalo kolik našeho plynu nebo ropy ve výsledku stejně bude i za letošek a budoucí roky přímo nebo nepřímo pocházet z Ruska - víme že minimálně Ázerbajdžán do Evropy přeprodává Ruský plyn, skoro určitě tak budou dělat i jiní.

      Energetická nezávislost na Rusku je skvělý a správný cíl, ale je potřeba ji dosáhnout i reálně a ne jen na papíře.Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        14:50 29.11.2022

        podla mna je ovela dolezitejsie zredukovat ruske zisky.. ak budu mat nizsky prijem z exportu, tak budu mat menej penazi na vojnu.. takze najlepsie by bolo zaviest cenove stropy aj ...Zobrazit celý příspěvek

        podla mna je ovela dolezitejsie zredukovat ruske zisky.. ak budu mat nizsky prijem z exportu, tak budu mat menej penazi na vojnu.. takze najlepsie by bolo zaviest cenove stropy aj na rusky plyn..Skrýt celý příspěvek

        • Marty96
          14:53 29.11.2022

          Souhlasím. Je ale něco takového reálné?

          Souhlasím. Je ale něco takového reálné?

          • danny
            15:26 29.11.2022

            Obávám se, že ne. Plyn se akorát párkrát přeprodá na moři. Koncový zákazník zaplatí víc, na primárního dodavatele zbyde dost. Krásně je to vidět např. u ropy. Saudi dovážejí z ...Zobrazit celý příspěvek

            Obávám se, že ne. Plyn se akorát párkrát přeprodá na moři. Koncový zákazník zaplatí víc, na primárního dodavatele zbyde dost. Krásně je to vidět např. u ropy. Saudi dovážejí z Ruska ropné frakce pro domácí spotřebu, mohou tak prodávat víc, než 100% vlastní produkce.Skrýt celý příspěvek

        • dušanR
          16:00 29.11.2022

          Stačí na ropu ! Od ceny ropy sa odvíjajú ceny , skôr presne kopírujú, ostatných energonosičov ako je zemný plyn, elektrina, LPG, uhlie, rašelina drevo, piliny , atď. Dnes sa už ...Zobrazit celý příspěvek

          Stačí na ropu ! Od ceny ropy sa odvíjajú ceny , skôr presne kopírujú, ostatných energonosičov ako je zemný plyn, elektrina, LPG, uhlie, rašelina drevo, piliny , atď.
          Dnes sa už všetko prepočítava na kWh.Skrýt celý příspěvek

      • Silver
        15:10 29.11.2022

        - Čísla vyššie nesedia. V roku 2020 dodalo Rusko cca 145 - 160 mld. m3 plynu a nie 62,1mld. m3 plynu. - Azerbajdžán síce odoberá z Ruska plyn ale iba v objeme cca 1mld. m3, čo je ...Zobrazit celý příspěvek

        - Čísla vyššie nesedia. V roku 2020 dodalo Rusko cca 145 - 160 mld. m3 plynu a nie 62,1mld. m3 plynu.
        - Azerbajdžán síce odoberá z Ruska plyn ale iba v objeme cca 1mld. m3, čo je cca 20% celoročnej spotreby Slovenska. Azerbajdžán dodáva do EU celkom cca 17mld. m3 / rok.Skrýt celý příspěvek

        • danny
          15:23 29.11.2022

          Porovnáváš celý rok s čísly za 1.-10. měsíc. A navíc komplet import. Dodávky plynu z Ruska do Evropy šly prostřednictvím čtyř hlavních koridorů - Nord Stream, Jamal-Evropa, ...Zobrazit celý příspěvek

          Porovnáváš celý rok s čísly za 1.-10. měsíc. A navíc komplet import. Dodávky plynu z Ruska do Evropy šly prostřednictvím čtyř hlavních koridorů - Nord Stream, Jamal-Evropa, Ukrajina a TurkStream. Nord Stream dnes stojí, Jamal stojí, Ukrajina (omezeně) a TurkStream dodávají dál.Skrýt celý příspěvek

          • Silver
            15:27 29.11.2022

            Ok, je to možné. Vychádzal som len z tvojho prepisu (v práci máme zablokované všetky stránky s príponou .ru a .ua)

            Ok, je to možné. Vychádzal som len z tvojho prepisu (v práci máme zablokované všetky stránky s príponou .ru a .ua)

          • danny
            15:51 29.11.2022

            Vychází to z analýzy na FT, ale ty mají placený přístup. Tak jsem raději dal odkaz na Unian, kde je přepis free. Čísla jsem kontroloval jen rámcově, sedí to s kapacitou plynovodů ...Zobrazit celý příspěvek

            Vychází to z analýzy na FT, ale ty mají placený přístup. Tak jsem raději dal odkaz na Unian, kde je přepis free. Čísla jsem kontroloval jen rámcově, sedí to s kapacitou plynovodů a údaji o dodávkách za jednotlivé měsíce.Skrýt celý příspěvek

  • lipican
    13:36 29.11.2022

    https://topwar.ru/205915-minis... Už aj topwar si všimol naši ...Zobrazit celý příspěvek

    https://topwar.ru/205915-minis...

    Už aj topwar si všimol naši BVP je tam už aj pár komentárovSkrýt celý příspěvek

  • Tino
    13:20 29.11.2022

    geroman na tweete pise o niecom co si iny kremlobot vyklada ako absolutnu skazu. Mna si vsak geroman zablokoval :-P, kto mate pristup plz ceknite o com ta spina ...Zobrazit celý příspěvek

    geroman na tweete pise o niecom co si iny kremlobot vyklada ako absolutnu skazu. Mna si vsak geroman zablokoval :-P, kto mate pristup plz ceknite o com ta spina pise?

    https://twitter.com/squatsons/... Skrýt celý příspěvek

    • JVit
      13:36 29.11.2022

      Tvrdi tam ze rusaci obsadili hlavni zasobovaci silnici mezi Bachmutem a Chasiv Yar (H-32, T0504 na tom jeho obrazku). A ze se ted Ukrajinci stahuji z Bachmutu do Kramatorsku :D

      Tvrdi tam ze rusaci obsadili hlavni zasobovaci silnici mezi Bachmutem a Chasiv Yar (H-32, T0504 na tom jeho obrazku). A ze se ted Ukrajinci stahuji z Bachmutu do Kramatorsku :D

    • d_mm2288
      13:39 29.11.2022
    • jj284b
      13:39 29.11.2022

      tak zatial vsetko co kedy geroman tvrdil, dopadlo presne opacne...

      tak zatial vsetko co kedy geroman tvrdil, dopadlo presne opacne...

      • Náhodný kolemjdoucí
        15:17 29.11.2022

        Ano, mýlí se skoro ve všem, ale na druhou stranu i zaseklé hodiny ukážou dvakrát denně dobrý čas. Tak třeba mu to vyjde tentokrát ... nebo také ne.

        Ano, mýlí se skoro ve všem, ale na druhou stranu i zaseklé hodiny ukážou dvakrát denně dobrý čas. Tak třeba mu to vyjde tentokrát ... nebo také ne.

    • Mortles
      13:56 29.11.2022

      úplná blbost, copium hopium, mas opium, to je moje hodnocení.

      úplná blbost, copium hopium, mas opium, to je moje hodnocení.

  • bandurka
    11:59 29.11.2022

    Mozu Ukrajinci zostrelit Mig-31 co lieta v Bielorusku?

    Mozu Ukrajinci zostrelit Mig-31 co lieta v Bielorusku?

    • DanCZer
      12:09 29.11.2022

      Co je to za dotaz??? "Pane Lorenz, uvezu to?" Technicky? Ano. Prakticky? Leda by se potuloval někde v dosahu protiletadlové baterie. Právně? Leda by z něho došlo k odpalu rakety. ...Zobrazit celý příspěvek

      Co je to za dotaz??? "Pane Lorenz, uvezu to?"
      Technicky? Ano. Prakticky? Leda by se potuloval někde v dosahu protiletadlové baterie. Právně? Leda by z něho došlo k odpalu rakety. Na radaru se nepozná rozdíl mezi běloruským a ruským Migem...Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        12:35 29.11.2022

        Právně asi ano - Bělorusko vede proti Ukrajině válku. Ale moc taktické by to nebylo.

        Právně asi ano - Bělorusko vede proti Ukrajině válku. Ale moc taktické by to nebylo.

    • Upgrade
      12:20 29.11.2022

      Podla mna mozu Ukrajinci strielat po vsetkom ruskom vojenskom kdekolvek na svete. Co sa im moze stat, vyhlasia im Rusi vojnu?

      Podla mna mozu Ukrajinci strielat po vsetkom ruskom vojenskom kdekolvek na svete. Co sa im moze stat, vyhlasia im Rusi vojnu?

      • Marty96
        12:30 29.11.2022

        Tak nějaké ty rizika jsou vždycky. Může se stát že to bude Běloruský Mig (nebo spíše Rusové prohlásí že to tak bylo ) a Lukašenko tak může vstoupit do války s tím že on nechtěl ale ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak nějaké ty rizika jsou vždycky. Může se stát že to bude Běloruský Mig (nebo spíše Rusové prohlásí že to tak bylo ) a Lukašenko tak může vstoupit do války s tím že on nechtěl ale Kyjev ho donutil.Skrýt celý příspěvek

        • d_mm2288
          12:39 29.11.2022

          To by imho musela ZSU udělat něco, co by nedalo Lukašenkovi možnost do války nevstoupit, sejmout nějaký civilní cíl, např. bombardovat Gomel. Pro vstup do války se buď hledají ...Zobrazit celý příspěvek

          To by imho musela ZSU udělat něco, co by nedalo Lukašenkovi možnost do války nevstoupit, sejmout nějaký civilní cíl, např. bombardovat Gomel. Pro vstup do války se buď hledají důvody, anebo se hledají výmluvy, proč do ní nevstoupit. A Lukašenko je aktuálně v tom druhém módu.Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          13:00 29.11.2022

          BLR uz s UA vo vojne je, ich uzemie je aktivne vyuzivane na vojenske operacie proti UA, automaticky su vsetky vojenske ciele a nielen tie ,na uzemi BLR legitimny ciel.Je uplne ...Zobrazit celý příspěvek

          BLR uz s UA vo vojne je, ich uzemie je aktivne vyuzivane na vojenske operacie proti UA, automaticky su vsetky vojenske ciele a nielen tie ,na uzemi BLR legitimny ciel.Je uplne jedno co by , ci by vobec nieco Lukasenko hovoril, okakal ho pes.Lukasenkovi nijako nepomoze argumentovat sposobom aha zostrelili nam lietadlo, verejnost by tym nepresvedcil, ani armadu, vlastne nikoho.Skrýt celý příspěvek

    • IvnB
      12:45 29.11.2022

      Otázka na rádio Jerevan:
      - Môže mladý komsomolec kritizovať komunistickú stranu?
      - Môže, ale škoda mladého života.

      Otázka na rádio Jerevan:
      - Môže mladý komsomolec kritizovať komunistickú stranu?
      - Môže, ale škoda mladého života.

    • Profesor
      13:07 29.11.2022

      Bělorusko letouny MiG-31 ve výzbroji nemá.

      Bělorusko letouny MiG-31 ve výzbroji nemá.

      • bandurka
        13:27 29.11.2022

        Rusi z Bieloruska vypustaju z MIG-31 strely Kindzal.

        Rusi z Bieloruska vypustaju z MIG-31 strely Kindzal.

    • danny
      14:19 29.11.2022

      Nestálo by za to začít otázkou čím by ho tak Ukrajinci měli sestřelovat?

      Nestálo by za to začít otázkou čím by ho tak Ukrajinci měli sestřelovat?

  • Arthur
    11:37 29.11.2022

    @ Tino 08:08 29.11.2022 "30 ks BVP1 odovzdanych UA" @ Ján Paliga 09:22 29.11.2022 "No mohli nahradiť starú vežu Turrou. Nech sa ukáže v skutočnom boji. A BVP by malo vyššiu ...Zobrazit celý příspěvek

    @ Tino 08:08 29.11.2022
    "30 ks BVP1 odovzdanych UA"

    @ Ján Paliga 09:22 29.11.2022
    "No mohli nahradiť starú vežu Turrou. Nech sa ukáže v skutočnom boji. A BVP by malo vyššiu bojovú hodnotu."

    Źiadnu vežu by som na BVP-1 nemenil a naopak by som doplnil po vzore fínskych BMP-2MD pancierovú ochranu prednej polysféry a upravil podvozok po vzore práve modenrizovaných BVP-1 (BVP-M, BPsVI) na vyššiu hmotnosť, ktorá bola spôsobená hlavne práve Turrou tj. na 15,3 t a doplnil by som ešte bočné prídavné pancierovanie z BMP-2M resp. s nainštalovanou prídavnou súpravou pancieru, plavákov a SLAT s označením 675-SB3KDZ.

    https://www.youtube.com/watch?...
    https://www.youtube.com/watch?...

    Aby to nedopadlo napr. takto: https://www.facebook.com/cyber... Skrýt celý příspěvek

    • Sgt Murphy
      12:11 29.11.2022

      Neviem prečo splietaš dokopy BMP-1 so 73 mm kanónom a fínsku modernizáciu BMP-2 s 30 mm kanónom. Hlavným problémom toho vozidla je práve ten kanón, ktorý to vozidlo robí v boji ...Zobrazit celý příspěvek

      Neviem prečo splietaš dokopy BMP-1 so 73 mm kanónom a fínsku modernizáciu BMP-2 s 30 mm kanónom. Hlavným problémom toho vozidla je práve ten kanón, ktorý to vozidlo robí v boji prakticky nepoužiteľným. Ukrajinci potrebujú hlavne podvozok, 73 mm veže vymieňajú za vlastné s 30 mm kanónom. Či na to dajú ešte SLAT mrežové pancierovanie alebo čokoľvek iné je už na Ukrajine.Skrýt celý příspěvek

      • Arthur
        12:28 29.11.2022

        Lebo SR daruje (bártruje) BVP-1 a nie BVP-2 a zmeny v balistickej ochrane viď. BMP-2MD feat. "kit 675-SB3KDZ" prípadne kit s "afgánskych" BMP-1D resp. BMP-2D sú len príslušentvom, ...Zobrazit celý příspěvek

        Lebo SR daruje (bártruje) BVP-1 a nie BVP-2 a zmeny v balistickej ochrane viď. BMP-2MD feat. "kit 675-SB3KDZ" prípadne kit s "afgánskych" BMP-1D resp. BMP-2D sú len príslušentvom, ktorú sa dá veľmi flexibílne doinštalovať.
        Ale nato treba čítať s porozumením však, že.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    11:34 29.11.2022

    Ukrobronprom chysta prvu zasielku vlastnej novovyrobenej 152mm municie na front:

    https://twitter.com/DefenceU/s...

    Ukrobronprom chysta prvu zasielku vlastnej novovyrobenej 152mm municie na front:

    https://twitter.com/DefenceU/s...

    • dalík
      13:40 29.11.2022

      Důležité je i množství.

      Důležité je i množství.

  • jj284b
    10:57 29.11.2022

    Ural dnes je na 61,7 USD/barrel...

    https://oilprice.com/oil-price...

    Ural dnes je na 61,7 USD/barrel...

    https://oilprice.com/oil-price...

    • Mortles
      11:06 29.11.2022

      Lidi se zbavují toxického aktiva. Nejistota na trhu občas bolí více než přímé ale jasně definované omezení.

      Lidi se zbavují toxického aktiva. Nejistota na trhu občas bolí více než přímé ale jasně definované omezení.

      • DanCZer
        11:40 29.11.2022

        Ropa není aktivum, ale komodita. A u rafinerií je dost podstatným faktorem chemické složení ropy, které ovlivňuje technologii zpracování = nelze všude zpracovávat jakoukoliv ropu - ...Zobrazit celý příspěvek

        Ropa není aktivum, ale komodita. A u rafinerií je dost podstatným faktorem chemické složení ropy, které ovlivňuje technologii zpracování = nelze všude zpracovávat jakoukoliv ropu - v některých případech vyžaduje adaptace zásahy do technologie na úrovní přestavby rafinerie. A v takovém případě provozovatel posuzuje i návratnost a tedy nutnost mít stabilní dodávky. A v tom je rusko nyní naprostý propadák...Skrýt celý příspěvek

        • Upgrade
          12:00 29.11.2022

          Aktivne kontrakty na buduce dodavky, obchodnici to tusim volaju futures a ak maju nejake nakupene, tak sa ich mozu zbavovat, co tlaci cenu dole.

          Aktivne kontrakty na buduce dodavky, obchodnici to tusim volaju futures a ak maju nejake nakupene, tak sa ich mozu zbavovat, co tlaci cenu dole.

      • Bravo78
        14:41 29.11.2022

        Představuji si to asi tak, rus se přeorientoval na ČLR a Indii. Indii USA administrativa vysvětlila, že pokud chce vyvážet ropné produkty a deriváty do USA nesmí surovina (ropa) ...Zobrazit celý příspěvek

        Představuji si to asi tak, rus se přeorientoval na ČLR a Indii. Indii USA administrativa vysvětlila, že pokud chce vyvážet ropné produkty a deriváty do USA nesmí surovina (ropa) pocházet z RF. A ČLR chystá masívní Coronavirové uzávěry. Včera měli oficiálně 3.822 nových případů a toto číslo bude nadále růst.
        https://twitter.com/markito017... Skrýt celý příspěvek

    • danny
      16:26 29.11.2022

      Hlavními cenotvornými parametry jsou: stav zásob, výhled ekonomiky, dlouhodobá předpověď počasí. S corona uzávěrami v Číně se dá očekávat chládnutí tamní ekonomiky, u té světové se ...Zobrazit celý příspěvek

      Hlavními cenotvornými parametry jsou: stav zásob, výhled ekonomiky, dlouhodobá předpověď počasí. S corona uzávěrami v Číně se dá očekávat chládnutí tamní ekonomiky, u té světové se s tím počítá delší dobu. Proto OPEC+ domlouval už dva měsíce zpátky snížení těžby.Skrýt celý příspěvek

  • Tino
    10:56 29.11.2022

    Co sa tyka UA "kapitulacie" resp pristupenia na mierove dohovory s RUS pod tlakom nicenim civilnej infrastruktury, tak to je prave to co UA urobit nemozu a aj napriek moznemu tlaku ...Zobrazit celý příspěvek

    Co sa tyka UA "kapitulacie" resp pristupenia na mierove dohovory s RUS pod tlakom nicenim civilnej infrastruktury, tak to je prave to co UA urobit nemozu a aj napriek moznemu tlaku zapadu to neurobia. Dovod je imho jednoduchy, ak na to pristupia, daju RUS paku/ zbran , ktoru RUS zacnu vyuzivat. Ciel RUS znicit/rozlozit UA sa nezmenil, stale hladaju sposob ako to zariadit a hned ako ho najdu,budu na tom intenzivne pracovat.RUS boli na UA ponizeni pre nich neslychanym sposobom, cokolvek teraz povedia, slubia je nic, su to kecy. UA maju pred sebou tazke mesiace a tazke rozhodnutia, ktore nemusia vediet znasat vsetci mali ludia,mozno okolo toho bude aj nejaky povyk ,ale pre prezitie UA ak okrajiny a naroda bude zasadne RUS neustupit .Skrýt celý příspěvek

    • d_mm2288
      12:44 29.11.2022

      v tomhle komentáři je nesprávná formulace "aj napriek moznemu tlaku zapadu". Západ na Ukrajinu netlačí na zahájení mírových rozhovorů, resp. nemá důvod tlačit a není to pro něho ...Zobrazit celý příspěvek

      v tomhle komentáři je nesprávná formulace "aj napriek moznemu tlaku zapadu". Západ na Ukrajinu netlačí na zahájení mírových rozhovorů, resp. nemá důvod tlačit a není to pro něho výhodné. Mírovými rozhovory by EU a USA z geopolitického hlediska nic nezískali, stále je pro ně vhodnější válkou oslabovat Rusko a držet si ho dál od těla.
      Na druhou stranu, pokud by západ měl důvod tlačit na ukončení války (spory s čínou, prohloubení energetické krize, cokoli, co je důležitější než tlačení Ruska a s čím může Rusko pomoci), věřím, že do dvou týdnů budou u jednacího stolu a do měsíce je podepsaná mírová smlouva. Ukrajina nemá vlastní peníze, nemá vlastní zbraně a je zcela závislá na západu.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        13:26 29.11.2022

        ruku do ohna za to nedam, ze netlaci vobec nikto zo zapadu, resp. ze sa tak nebude diat v nasledujucich mesiacoch, RUS na zapade maju priatelov, ktori su tam od toho aby boli ...Zobrazit celý příspěvek

        ruku do ohna za to nedam, ze netlaci vobec nikto zo zapadu, resp. ze sa tak nebude diat v nasledujucich mesiacoch, RUS na zapade maju priatelov, ktori su tam od toho aby boli uzitocni.Logicky je aktualny stav pre zapad vyhodny, nemaju dovodod UA odhovarat od odporu, ak uznaju za vhodne vydrzat to najmenej co mozeme urobit a stale to bdue uzasne lacne pre nas je , ze ich podporime.Skrýt celý příspěvek

  • sgaba
    10:25 29.11.2022

    Včera jsem narazil na tuto fotku z dronu, prý z okolí Bakhmutu (18+): https://twitter.com/666_mancer... A dnes je už i video z ...Zobrazit celý příspěvek

    Včera jsem narazil na tuto fotku z dronu, prý z okolí Bakhmutu (18+):
    https://twitter.com/666_mancer...
    A dnes je už i video z místa(18+):
    https://twitter.com/Flingan67/... Skrýt celý příspěvek

    • dušanR
      10:52 29.11.2022

      Ako hovorí gosudar Putin - Podochnuli ! Čo im nestačilo skončiť , ako obyčajný ruskí mužik zo sibírskej Glubinky pod kolesami auta , alebo v delíriu z dematurovanej samohonky ? ...Zobrazit celý příspěvek

      Ako hovorí gosudar Putin - Podochnuli ! Čo im nestačilo skončiť , ako obyčajný ruskí mužik zo sibírskej Glubinky pod kolesami auta , alebo v delíriu z dematurovanej samohonky ?
      Do cudziny sa m zachceli podochnúť !
      Aké krásne slovo podochnúť ; to som počul od Putina !Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      10:57 29.11.2022

      Čtu to dobře, když usuzuju, že jim vyřadili motor a osádka vozidla ho opustila načež byli neutralizováni? Poslední dva to pak stihli až do zákopu.

      Čtu to dobře, když usuzuju, že jim vyřadili motor a osádka vozidla ho opustila načež byli neutralizováni? Poslední dva to pak stihli až do zákopu.

      • risomas_SK
        12:27 29.11.2022

        ja vidim roztrhuty pas a dieru v zemi pod korbou. mina?

        ja vidim roztrhuty pas a dieru v zemi pod korbou. mina?

      • Elisiak
        13:04 29.11.2022

        skor to vyzera na wolframovy dazd

        skor to vyzera na wolframovy dazd

Načítám diskuzi...