Společnost Aircraft Industries – LET Kunovice přechází do rukou české skupiny OMNIPOL

-
27. 4. 2022
-
54 komentářů
-
Tisková zpráva
Největší výrobce civilních dopravních letounů v České republice Aircraft Industries se po 14 letech opět vrací do českého vlastnictví. Dne 21. dubna 2022 se ruský majitel a skupina OMNIPOL dohodli na prodeji 100 % akcií společnosti Aircraft Industries do vlastnictví české společnosti OMPO Holding.
Intenzivní kooperace mezi skupinou OMNIPOL a Aircraft Industries byla znovu zahájena v listopadu 2021 podpisem Dohody o strategické spolupráci na zahraničních trzích. Tato Dohoda byla podepsána za účasti zástupců MPO na mezinárodní výstavě v Dubaji. Aircraft Industries se pyšní více než osmi tisíci vyrobenými letouny vyvezenými do šedesáti zemí světa. Cílem Dohody je spolupráce a koordinace obchodních aktivit a expanze na trhy třetích zemí, která bude probíhat ve vzájemné součinnosti obou stran. Stěžejními produkty jsou dopravní letouny řady L 410 a L 410 NG.
„Aircraft Industries je uznávaným výrobcem letounů již od roku 1936, proto v současné krizové situaci bylo pro nás samozřejmostí udělat maximum pro záchranu českého finálního leteckého výrobce. Tradičních českých výrobních společností není na trhu mnoho, proto je naší povinností jejich výrobu zachovat a dále rozvíjet. Po úspěšné záchraně legendy v oboru letectví, firmy Aero Vodochody, chceme pomoci k záchraně dalšího zástupce českého leteckého průmyslu.“ řekl Jiří Podpěra, prezident společnosti OMNIPOL.
Vzhledem k dosavadnímu silnému postavení společnosti Aircraft Industries a jejímu významu nejen v rámci regionu, ale rovněž v českém leteckém průmyslu, je cílem akvizice její stabilizace a zachování výrobních kapacit.
„Velmi vítáme nově uzavřenou dohodu, neboť v současné situaci nepochybně pomůže zajistit naší společnosti, a hlavně našim zaměstnancům spolehlivé a bezpečné prostředí pro pokračování v další práci. S některými výrobními společnostmi skupiny OMNIPOL dlouhodobě spolupracujeme a přímé zapojení do skupiny naše vzájemné aktivity ještě prohloubí. Naši důvěru jen podporuje fakt, jak dobře vedené a prosperující společnosti do této skupiny již patří,“ dodala Ilona Plšková, ředitelka společnosti Aircraft Industries.
Společnost Aircraft Industries se dostala do existenčně nebezpečné situace po uvalení sankcí na Ruskou Federaci, která tvořila stěžejní trh firmy. V kooperaci se společností OMNIPOL se po podpisu dohody o spolupráci začala úspěšně rozvíjet obchodní spolupráce na nahrazení dodávek mimo Ruskou federaci. Obě společnosti předpokládají uzavření nových kontraktů na dodávky letadel pro zákazníky na třetích trzích v nejbližších měsících tohoto roku.
OMNIPOL/OMPO holding je investičně-obchodní skupina, která majetkově vstupuje do tradičních českých společností v leteckém a kosmickém průmyslu. Aktuálně poslední investicí byl nákup podílu ve společnosti AERO Vodochody Aerospace, výrobce letounů L-39NG.
Související články
České letouny L 410 pro ruské speciální jednotky
Česká společnost Aircraft Industries dodá ruské armádě 18 turbovrtulových dopravních letadel L 410. ...
-
25.12.2017
-
87 komentářů
-
Jan Grohmann
Rusové testují český letoun L-410UVP-E20 s plováky
Moskevský Aviatický Institut (OSKBES MAI) začal s leteckými testy speciálně upraveného dopravního ...
-
07.09.2018
-
37 komentářů
-
Jan Grohmann
Český letoun L 410 UVP-E20 s radiolokátorem pro polskou pobřežní stráž
Česká společnost Aircraft Industries dokončuje dva patrolovací letouny L 410 UVP-E20 pro polskou ...
-
18.11.2019
-
9 komentářů
-
Jan Grohmann
České letouny L 410 chrání polské hranice
Polská Pohraniční stráž (Straz Graniczna) zavedla do operačního nasazení dvojici speciálně ...
-
14.12.2021
-
74 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Pri všetkej úcte hlavne českí kolegovia (Turbolet je moja srdcovka) - komu ho chce výrobca predávať? V podstate všetky vyrobené kusy išli do Ruska - zvyšok sveta o neho nemal až ...Zobrazit celý příspěvek
Pri všetkej úcte hlavne českí kolegovia (Turbolet je moja srdcovka) -
komu ho chce výrobca predávať? V podstate všetky vyrobené kusy išli do Ruska - zvyšok sveta o neho nemal až na výnimky záujem - po r.1989 to bola v podstate kusová výroba do Ruska. Donekonečna spomínať (podobne ako L-39), že ich vyrobili XXL kusov ale iba do krajín bývalého RVHP resp. Varšavskej zmluvy - toto Kunoviciam dnes nepomôže. Bohužiaľ, pretože ako som napísal - je to moja srdcovka.Skrýt celý příspěvekdá se říci, že Omnipol je dost zkušená společnost, aby věděla co se jí vyplatí nebo ne. Z lásky k minulosti je určitě nekoupili.
dá se říci, že Omnipol je dost zkušená společnost, aby věděla co se jí vyplatí nebo ne. Z lásky k minulosti je určitě nekoupili.
Skelet ... dá se říci, že Omnipol je dost zkušená společnost, aby věděla co se jí vyplatí nebo ne. Z lásky k minulosti je určitě nekoupili. ...Omnipol je dost zkušená ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet
... dá se říci, že Omnipol je dost zkušená společnost, aby věděla co se jí vyplatí nebo ne. Z lásky k minulosti je určitě nekoupili.
...Omnipol je dost zkušená společnost...
Súhlasím, ale otázka znie za koľko "Rublikov" sa zrealizoval obchod - možno za jeden symbolický Rubeľ aby sa dnešný Ruský majiteľ zbavil neperspektívnej firmy. Pretože kámo, môžeš byť neviem aký skúsený obchodník, ale koľko Turbikov predalo Kunovice za posledných X rokov do krajín mimo Ruska? Opakujem - Turbolet je moja srdcovka ale "2+2=4". Ekonomiku jednoducho neodrbeš.Skrýt celý příspěvek
Ruský trh je do budoucna tak jako tak mrtvý. I když si odmyslíme sankce, tak rusáci prostě a jednoduše nebudou mít čím platit. Takže na export do rusácka by Let Kunovice doplatil ...Zobrazit celý příspěvek
Ruský trh je do budoucna tak jako tak mrtvý. I když si odmyslíme sankce, tak rusáci prostě a jednoduše nebudou mít čím platit. Takže na export do rusácka by Let Kunovice doplatil stejně jako v minulosti, kdy ještě dlouho po revoluci běžela výroba i dodávky dříve objednaných letadel do zkrachovalého sajůzu..... které už ovšem nikdo nikdy nezaplatil. To byla hlavní příčila pozdějších existenčních problému Letu. Dnes musí Let hledat jiné trhy, a´t chce nebo ne a bez ohledu na to kdo jej vlastní. V rusácku budou mít leda na to, aby si lepili letadla z papíru.Skrýt celý příspěvek
Mimochodem, jak to vypadá s L-410NG a znovuoživením L-610? Šlus? Pracuje se na tom?
Mimochodem, jak to vypadá s L-410NG a znovuoživením L-610? Šlus? Pracuje se na tom?
Oživení L 610 byl čistě ruský plán. A teď mají jiné starosti. Navíc jaký má asi bush plane velikosti ATR 42 smysl? Podle mě žádný.
Oživení L 610 byl čistě ruský plán. A teď mají jiné starosti. Navíc jaký má asi bush plane velikosti ATR 42 smysl? Podle mě žádný.
pročpak asi stále létají DC-3, C-47 a C-46?
Jinak právě teď bude mít oživení L-610 pro Rusy dost velký význam. Byť se kvůli financím asi uchýlí k nákupům Harbin Y-12 a Xian MA60pročpak asi stále létají DC-3, C-47 a C-46?
Jinak právě teď bude mít oživení L-610 pro Rusy dost velký význam. Byť se kvůli financím asi uchýlí k nákupům Harbin Y-12 a Xian MA60Kolik společností provozující tyhle veterány si může dovolit nákup nového letadla?
Kolik společností provozující tyhle veterány si může dovolit nákup nového letadla?
tento segment trhu pokrývali a pokrývají Sověti (An-24), Španělé (CN235) a teď ČLR (Y-7). V případě Rusů budou potřebovat ty An-24 nahradit. A dříve nebo později bude potřeba ...Zobrazit celý příspěvek
tento segment trhu pokrývali a pokrývají Sověti (An-24), Španělé (CN235) a teď ČLR (Y-7).
V případě Rusů budou potřebovat ty An-24 nahradit. A dříve nebo později bude potřeba nahradit i ty CN235.
Prostě poptávka potom je, se s tím smiřte.Skrýt celý příspěvekSkelet CN 235 byl vždy spíše vojenský stroj. V civilu se moc nerozšířil. A An 24 málokdy skutečně operoval jako "bush plane", ve skutečnosti z 98% operoval z normálních ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet
CN 235 byl vždy spíše vojenský stroj. V civilu se moc nerozšířil.
A An 24 málokdy skutečně operoval jako "bush plane", ve skutečnosti z 98% operoval z normálních regionálních letišť. Ostatně proto, aby nahradili An 24 resuscitovali Il 114. Tedy klasický turbovrtulový regionální stroj.
Letadlo z kategorie dvoumotorový "bush plane" ve velikosti ATR 42 zkrátka nedává smysl.Skrýt celý příspěvekEch.. Většina bushplane se používá i pro vojenské užití. Zřejmě to bude kvůli charakteru přistávacích ploch. An-24 se sice používal jako regionální, ale dost těch regionálních ...Zobrazit celý příspěvek
Ech..
Většina bushplane se používá i pro vojenské užití. Zřejmě to bude kvůli charakteru přistávacích ploch.
An-24 se sice používal jako regionální, ale dost těch regionálních letišť vypadalo v SSSR stejně jako v Africe. Uvalena plocha hlíny s trávou.
Takže sorry, nemáš pravdu.Skrýt celý příspěvekSkelet Mám, drtivá většina RU regionálních letišť má normální VPD. Sice to tam často vypadá jak v americkém postkatastrofickém filmu, ale dráhu tam mají. Ty letiště o kterých ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet
Mám, drtivá většina RU regionálních letišť má normální VPD. Sice to tam často vypadá jak v americkém postkatastrofickém filmu, ale dráhu tam mají.
Ty letiště o kterých mluvíš, respektive nouzové dráhy u nějakých vesnic, obsluhovaly obyvkle An 2, pokud byla potřeba něčeho většího, tak An 28, Turbolet a často vrtulníky. An 24 bylo na něco takového zbytečně velké.Skrýt celý příspěvekOni to požadují hlavně proto, že v Rusku se u takových letadel počítá i vojenským využitím. Prostě tam musí střílet i šicí stroj. U civilu to nedává smysl. Ostatně to oživení L 610 ...Zobrazit celý příspěvek
Oni to požadují hlavně proto, že v Rusku se u takových letadel počítá i vojenským využitím. Prostě tam musí střílet i šicí stroj. U civilu to nedává smysl.
Ostatně to oživení L 610 byl spíš tunel na federální peníze, než vážně myšlený plán.
Jinak se podívej na aerolinky, které v posledních letech koupily Turbolet, většina (ne-li všechny) operují z normálních (na ruské regionální poměry) letišť. Nikoliv na louce za chalupou.Skrýt celý příspěvek
to Nesher: taky dělá a dokonce nově... Cessna Skycourier Jenže to je komplet nové letadlo z 21. století, taková menší DHC-6. L-410 není levným a jednoduchým bushplanem ani ...Zobrazit celý příspěvek
to Nesher: taky dělá a dokonce nově... Cessna Skycourier Jenže to je komplet nové letadlo z 21. století, taková menší DHC-6. L-410 není levným a jednoduchým bushplanem ani náhodou.Skrýt celý příspěvek
L 410 je dvoumotorový bush plane na východní způsob. Spolu s ruskou/polskou An 28/PZL 28. Západní ekvivalent je Twin Otter a Dornier 228 Podobné schopnosti, krátký vzlet a ...Zobrazit celý příspěvek
L 410 je dvoumotorový bush plane na východní způsob. Spolu s ruskou/polskou An 28/PZL 28. Západní ekvivalent je Twin Otter a Dornier 228
Podobné schopnosti, krátký vzlet a přistání, schopnost operovat mimo pevné VPD.. Podobná kapacita.
Tedy letadlo, které obsluhuje odlehlé oblasti a tomu odpovídá i kapacita. Na takových linkách málokdy potřebujete letadlo pro 40 cestujících.Skrýt celý příspěvekTak ty bushplane nedopravuji jen cestující, ale často mají smíšený náklad. A protonse na takových linkách živí An-24, Y-7, CN235, C-47, DC-6 apod. Ale zřejmě je provozují jen ...Zobrazit celý příspěvek
Tak ty bushplane nedopravuji jen cestující, ale často mají smíšený náklad.
A protonse na takových linkách živí An-24, Y-7, CN235, C-47, DC-6 apod. Ale zřejmě je provozují jen kvůli tomu, že je nepotřebují.Skrýt celý příspěvekKolik je CN 235 v civilu, mimo Indonésii skoro žádné. Pochop jednu věc, poptávka po takovém letadle je minimální, jednotky kusů ročně. To se prostě nevyplatí, nehledě na to, že ...Zobrazit celý příspěvek
Kolik je CN 235 v civilu, mimo Indonésii skoro žádné.
Pochop jednu věc, poptávka po takovém letadle je minimální, jednotky kusů ročně. To se prostě nevyplatí, nehledě na to, že provozovatelé podobných "kousků" si o novém letadle mohou nechat jen zdát.
Nakonec i na takové Papui (asi nejhorší místo na létání na světě) létají kromě klasických bush plane typu Otter, Twin Otter či PC 6 hlavně oletané ATR či Bombardiery, klidně jako půl pasažerské, půl lehký náklad. Protože tam kde zaplníš takhle velké letadlo mají v drtivé většině případů zpevněnou VPD. A občas i něco jako řídícího letového provozu. K obsluze malých sídel slouží výše uvedené stroje, případně helikoptéry.Skrýt celý příspěvekSkellet ... s protonse na takových linkách živí An-24, Y-7, CN235, C-47, DC-6 apod. S tým DC-6 si to asi prehnal kámo. To akože štvormotorak má byť komerčne konkurencije schopný ...Zobrazit celý příspěvek
Skellet
... s protonse na takových linkách živí An-24, Y-7, CN235, C-47, DC-6 apod.
S tým DC-6 si to asi prehnal kámo. To akože štvormotorak má byť komerčne konkurencije schopný "bushplane" ????? - to nemyslíš vážne. Možno áno ale iba dovtedy, kým majiteľ z hľadiska dávno X-krát účtovne odpísaného hľadiska nezoženie náhradné diely t.j. dnes sú jeho náklady na plat pilotov, mechanikov a letecký benzín. Ale tie zásoby náhradných dielov pre C-47 a DC-6 raz skončia, je to iba otázka času, nemyslíš?. A keď majiteľ nezoženie náhradné diely (je to iba otázka času) tak kde skončí? Predsa na "pracáku".Skrýt celý příspěvek
NG už má od roku 2018 cetrifikaci jak EU tak USA, takže je v nabídce.
http://www.let.cz/l410ng...NG už má od roku 2018 cetrifikaci jak EU tak USA, takže je v nabídce.
http://www.let.cz/l410ng...
Let Kunovice dnes Aircraft Industries se obětí politické kliky pocházející z Prognostického ústavu a jejich zvráceného pojetí privatizace v 90 letech. Místo multimnozstvi ...Zobrazit celý příspěvek
Let Kunovice dnes Aircraft Industries se obětí politické kliky pocházející z Prognostického ústavu a jejich zvráceného pojetí privatizace v 90 letech. Místo multimnozstvi privatizačních fondů měl být jeden státní fond kam by dikové vkládali své kupóny. V Itálii existoval státní fond IRI ( Instituto per la Riconstruzione Industriale ) anglicky Institute for Industrial Reconstruction a český Instituce pro průmyslovou obnovu. Touto cestou se měla ubírat celá postkomunistická Evropa a vše by dnes bylo mnohem lepší.
Podobná instituce pod názvem INI zase působila ve Španělsku.
Princip byl stejný. Smíšené vlastnictví firem se státním a soukromím kapitálem dohromady.
Podobně tak dnes funguje třeba v Číně. Proto je i Huawei firma vlastněná zaměstnanci a zaměstnanci jsou i soudruzi generálové z Lidově osvobozenecké armády nebo Komunistické strany Číny. Přesto Huawei operuje v tržním prostředí ale pokud je možná nějaký komerční úspěch a pronikání mimo Činu tak soudruzi do Huawei kapitál balení bez problému. Zatím co ryze akciová společnost západního střihu musí získat důvěru na kapitálových trzích i během turbulentních ekonomických časů. Proto také tak privatizace v České Republice byla taková éra živelných pohrom jejichž následky jsou dodnes přítomné. Přeji výrobci L410 hodně štěstí s Omnipolem, snad to bude konečně trochu už lepší než předtím. Ale kdoví.Skrýt celý příspěvekTy italské a španělské fondy jsou v Itálii i Španělsku proklínány. Státní privatizační fond by byl jen státním majetkem nabarveným na modro a skončilo by to krachem těch ...Zobrazit celý příspěvek
Ty italské a španělské fondy jsou v Itálii i Španělsku proklínány. Státní privatizační fond by byl jen státním majetkem nabarveným na modro a skončilo by to krachem těch podniků.
Chybou bylo rozdávat majetek drobným akcionářům, měl být prodán velkým investorům, ale lidé tehdy věřili v rodinné stříbro a ani voliči, ani politici nechápali, jak strašlivě podfinancované ty podniky jsou a jak těžké a drahé je prosadit se na západních trzích.
Proto tanečky kolem Zetoru, proto problémy Letu a dalších.Skrýt celý příspěvekMohlo se to prodat kus po kuse ve velké privatizaci a výnos investovat do transformace důchodového systému. Ale pozdě bycha honit :-(.
Mohlo se to prodat kus po kuse ve velké privatizaci a výnos investovat do transformace důchodového systému. Ale pozdě bycha honit :-(.
"Chybou bylo rozdávat majetek drobným akcionářům" Takže všichni si stěžují, že nebylo technicky možné u některých privatizací dostatečně organizovat drobné zájemce a dávalo se ...Zobrazit celý příspěvek
"Chybou bylo rozdávat majetek drobným akcionářům" Takže všichni si stěžují, že nebylo technicky možné u některých privatizací dostatečně organizovat drobné zájemce a dávalo se přednost velkým fondům. Ale Vy byste normální lidi odstřihl úplně od navrácení toho, co socialisti za půl století nakradli z kapes lidí :-)Skrýt celý příspěvek
Eh, jak navrácení? Navrácení řešila restituce. Kupónovka bylo plošné rozdávání státního majetku lidem, kteří o tom věděli kulové. Ve spoustě případů to skončilo špatně, když to ...Zobrazit celý příspěvek
Eh, jak navrácení? Navrácení řešila restituce. Kupónovka bylo plošné rozdávání státního majetku lidem, kteří o tom věděli kulové. Ve spoustě případů to skončilo špatně, když to skoupil nějaký fond, to bylo ještě dobré řešení.Skrýt celý příspěvek
Pozeráme sa na to dnešnou optikou. V 90-tych rokoch by niečo podobné (predaj len veľkým investorom) nebolo akceptovateľné. Uvedomme si, že v EÚ sme neboli, západní investori tiež ...Zobrazit celý příspěvek
Pozeráme sa na to dnešnou optikou. V 90-tych rokoch by niečo podobné (predaj len veľkým investorom) nebolo akceptovateľné. Uvedomme si, že v EÚ sme neboli, západní investori tiež nechceli všetko a na ich trhy tiež nebol prístup.Skrýt celý příspěvek
Uznávám. Ale ti západní investoři chtěli to, co se vyplácelo. Co se nevyplácelo, to stejně skončilo. Jen to víc bolelo a neudělal to ten zlý západní kapitalista, ale ti hodní ...Zobrazit celý příspěvek
Uznávám. Ale ti západní investoři chtěli to, co se vyplácelo. Co se nevyplácelo, to stejně skončilo. Jen to víc bolelo a neudělal to ten zlý západní kapitalista, ale ti hodní drobní akcionáři (ze kterých polovina ani nevěděla a dodnes nejspíš neví, že jejich akci už neexistují).Skrýt celý příspěvek
Let Kunovice je ukázkovou obětí orientace na jednoho zákazníka z jednoho teritoria, který odebírá jediný výrobek. Navíc necertifikovaný v USA, což je rozsudek smrti. Že Let ...Zobrazit celý příspěvek
Let Kunovice je ukázkovou obětí orientace na jednoho zákazníka z jednoho teritoria, který odebírá jediný výrobek. Navíc necertifikovaný v USA, což je rozsudek smrti. Že Let Kunovice zkrachoval bylo jasné v okamžiku, kdy se pustil do L-610 a Waltrovka do motoru M-602. To bylo ještě za socialismu.
V okamžiku privatizace bylo dávno po všem.Skrýt celý příspěvekVýznamným hřebíkem byl rusácký krach na začátku 90. let. Let vyrobil a dodal do rusácka řadu letadel i těsně po revoluci. Letadla byla odebráno ale k placení se v rusácku už ...Zobrazit celý příspěvek
Významným hřebíkem byl rusácký krach na začátku 90. let. Let vyrobil a dodal do rusácka
řadu letadel i těsně po revoluci. Letadla byla odebráno ale k placení se v rusácku už nikdo neměl.Skrýt celý příspěvek
Určitě. Český průmysl by měl být schopný sekat lehké útočné drony jak Baťa cvičky. Klidně licenčně něco jako Bayraktar. Potenciál odběru v regionu by určitě taky byl - Polsko, ...Zobrazit celý příspěvek
Určitě. Český průmysl by měl být schopný sekat lehké útočné drony jak Baťa cvičky. Klidně licenčně něco jako Bayraktar. Potenciál odběru v regionu by určitě taky byl - Polsko, Slovensko...Skrýt celý příspěvek
Jenže kdo to zaplatí? Vždyť Aero nebylo schopné ani přes ty obří injekce ze státního rozpočtu zaplatit na Alcy certifikaci další výzbroje. A to nás to jedno letadlo vyšlo dráž než ...Zobrazit celý příspěvek
Jenže kdo to zaplatí? Vždyť Aero nebylo schopné ani přes ty obří injekce ze státního rozpočtu zaplatit na Alcy certifikaci další výzbroje. A to nás to jedno letadlo vyšlo dráž než soudobá F-16.
A u dronů to bude stejný problém. Navíc se k tomu přidá nutnost zabezpečeného spojení, pozemní terminál a adekvátní SW výbava. Ono to je jako se vším. Ze zahraničních součástek jsme schopni do nějakého domácího šasi poskládat téměř cokoli, ale problém je výsledná jednotková cena a reálné šance na boj s dravou konkurencí - viz modernizace tanků nebo Alca.Skrýt celý příspěvekzaplatit by to mel Omnipol jestli chce, aby firma prezila, ale treba maji jiny business plan. MO by jim mohl dat treba ucelovou dotaci na cast vyvoje, to je tak vsechno.
zaplatit by to mel Omnipol jestli chce, aby firma prezila, ale treba maji jiny business plan. MO by jim mohl dat treba ucelovou dotaci na cast vyvoje, to je tak vsechno.
jelikož byl o toto letadlo zájem hlavně v Rusku, tak jsem fakt zvědavý, jak fabrika dopadne. Možná jako subdodavatel Aera, dalšího (spolu)majetku Omnipolu ?
jelikož byl o toto letadlo zájem hlavně v Rusku, tak jsem fakt zvědavý, jak fabrika dopadne. Možná jako subdodavatel Aera, dalšího (spolu)majetku Omnipolu ?
Ani tak ta produkce nebyla nic moc. Vidím jedinou možnost záchrany pro LET - zapojení do subdodavatelských řetězců všude, kde to půjde.
Ani tak ta produkce nebyla nic moc. Vidím jedinou možnost záchrany pro LET - zapojení do subdodavatelských řetězců všude, kde to půjde.
Tak AČR snad stále poptává bizjet. 410NG by asi nebyla vzhledem ke své rychlosti dokonalá, ale na nějaké to poletování po EU by ve dvou kusech snad i stačila.
Tak AČR snad stále poptává bizjet. 410NG by asi nebyla vzhledem ke své rychlosti dokonalá, ale na nějaké to poletování po EU by ve dvou kusech snad i stačila.
Kvůli dvěma kusům zachraňovat fabriku s 1000 lidí? Doufám, že žert...
Kvůli dvěma kusům zachraňovat fabriku s 1000 lidí? Doufám, že žert...
Já to bral jako určitou formu pobídky. Lepší než nasypat dvě miliardy do naprosto zbytečných Smartwings, neustále zachraňovat prázdnou skořápku ČSA nebo se zaručit (vyhodit do ...Zobrazit celý příspěvek
Já to bral jako určitou formu pobídky. Lepší než nasypat dvě miliardy do naprosto zbytečných Smartwings, neustále zachraňovat prázdnou skořápku ČSA nebo se zaručit (vyhodit do komína) více než miliardu do virtuálního přeprodejce letenek.
Několik starších máme a senátoři s poslanci na výletech nebo při cestách do Bruselu se přeci nemusí vozit v Airbusu nebo nějakém Learjetu. I vojáci občas museli přežít cestu na Střední východ v Case a přežili.
NG už je na tom parametrově trochu lépe než původní stroj.Skrýt celý příspěvekProblém je že politici cestují často mnohem dál než zvládne L-410. Armáda je dnes má a z dobrých důvodů se ani na cesty po Evropě nepoužívají. To je letadlo dobré na výsadkový ...Zobrazit celý příspěvek
Problém je že politici cestují často mnohem dál než zvládne L-410. Armáda je dnes má a z dobrých důvodů se ani na cesty po Evropě nepoužívají. To je letadlo dobré na výsadkový výcvik nebo "poletování" po republice a velmi blízkém okolí.Skrýt celý příspěvek
No a hlavní program byl servis dříve dodaných letadel.
Buďto jim dali tu fabriku zadarmo, nebo fakt nevím, proč ji vzali.No a hlavní program byl servis dříve dodaných letadel.
Buďto jim dali tu fabriku zadarmo, nebo fakt nevím, proč ji vzali.Rozhodně to levné bylo, pro Rusáky ta fabrika neměla význam a je lepší dostat něco než za pár měsíců vůbec nic. Omnipol s AI spolupracuje už několik měsíců, zastupuje je (podobně ...Zobrazit celý příspěvek
Rozhodně to levné bylo, pro Rusáky ta fabrika neměla význam a je lepší dostat něco než za pár měsíců vůbec nic.
Omnipol s AI spolupracuje už několik měsíců, zastupuje je (podobně jako Aero) v Asii (mimo SNS), Africe a Jižní Americe. Co jsem zaslechl (může být JPP), tak nějaké kontrakty se rýsují na Filipínách a ve Vietnamu. A to nejen pro civilní sektor.
A asi se budou snažit zařadit AI do mezinárodního dodavatelského řetězce a využít tak kapacity.
Uvidíme, Omnipol mi přijde jako rozumně řízená firma.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...