VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • Praskot
    19:18 02.04.2022

    V Buče našli masový hrob s 300 těly.
    https://twitter.com/AFP/status...

    V Buče našli masový hrob s 300 těly.
    https://twitter.com/AFP/status...

    • Upgrade
      19:22 02.04.2022

      Tam chodili od domu k domu, pytali sa na profesiu a ked bol niekto ucitel, tak ho brali prec. Bohvie kolko este profesiii mali na zozname. Presne toto robili ruske svaby za Lenina ...Zobrazit celý příspěvek

      Tam chodili od domu k domu, pytali sa na profesiu a ked bol niekto ucitel, tak ho brali prec. Bohvie kolko este profesiii mali na zozname. Presne toto robili ruske svaby za Lenina - obsadit a potom okamzite vyhladit potencialnych vodcov odporu.Skrýt celý příspěvek

      • mabc
        19:50 02.04.2022

        Mohli by ste prosim pripojit nejaky odkaz? Chce by som si o tom pozriet viac. Toto robili nacisti v Rusku za vojny, kazdy zajatec, ktory vedel citat, bol zastreleny.

        Mohli by ste prosim pripojit nejaky odkaz? Chce by som si o tom pozriet viac. Toto robili nacisti v Rusku za vojny, kazdy zajatec, ktory vedel citat, bol zastreleny.

        • Upgrade
          20:11 02.04.2022

          Nemohol, bola to niekde na twittri vypoved ucitelky v materskej skole, ktorej sa podarilo ujst. Popisovala ako zobrali jej muza ucitela a ako sa potom navzajom obyvatelia varovali, ...Zobrazit celý příspěvek

          Nemohol, bola to niekde na twittri vypoved ucitelky v materskej skole, ktorej sa podarilo ujst. Popisovala ako zobrali jej muza ucitela a ako sa potom navzajom obyvatelia varovali, nech okupontom nehovoria, ze pracuju v skole ani v statnej sprave.Skrýt celý příspěvek

          • Lyšák
            20:47 02.04.2022

            Když to čtu, a vím, že o tom chci referovat dal, tak si uložím odkaz, udělám PrtScr...
            Nechci Tvůj zdroj zpochybňovat, ale to jsi udělal tímto tvrzením Ty sám. Škoda

            Když to čtu, a vím, že o tom chci referovat dal, tak si uložím odkaz, udělám PrtScr...
            Nechci Tvůj zdroj zpochybňovat, ale to jsi udělal tímto tvrzením Ty sám. Škoda

          • Upgrade
            21:09 02.04.2022

            Tebe ja nechcem referovat uplne o nicom.

            Tebe ja nechcem referovat uplne o nicom.

          • mabc
            22:00 02.04.2022

            Vdaka aspon za toto, ak o tom nieco dohladam, tak to sem hodim.

            Vdaka aspon za toto, ak o tom nieco dohladam, tak to sem hodim.

        • Desertfremen
          20:18 02.04.2022

          Tak to sa asi museli naučiť od tých zmrdov Boľševikov, tí to robili ako prví ešte pred nacistami.

          Tak to sa asi museli naučiť od tých zmrdov Boľševikov, tí to robili ako prví ešte pred nacistami.

        • Ján Paliga
          00:23 03.04.2022

          V Rusku to robili aj sami Rusi Rusom a ostatným národom v ZSSR... a nepotrebovali ku tomu ani nacistov.... kam sa na nich nacisti hrabú, to sú len takí učni voči gerojom z KGB a ...Zobrazit celý příspěvek

          V Rusku to robili aj sami Rusi Rusom a ostatným národom v ZSSR... a nepotrebovali ku tomu ani nacistov.... kam sa na nich nacisti hrabú, to sú len takí učni voči gerojom z KGB a jej predchodcov....Skrýt celý příspěvek

    • Dovi
      20:22 02.04.2022

      Jestli se ukáže že je to pravda, tak beru zpět své příspěvky o prostřelených nohách...

      Jestli se ukáže že je to pravda, tak beru zpět své příspěvky o prostřelených nohách...

  • stroup
    19:18 02.04.2022

    Rusko zastaví spolupráci na Mezinárodní vesmírné stanici

    https://www.theguardian.com/wo...

    Rusko zastaví spolupráci na Mezinárodní vesmírné stanici

    https://www.theguardian.com/wo...

    • Rošťák
      19:34 02.04.2022

      OK, a co udělají? Odpojí ruskou část ISSa z čeho její provoz hodlaj financovat? Jestli zase začne vyhrožovat tím, že sojuzy / progressy nebudou udržovat výšku stanice, tak to ...Zobrazit celý příspěvek

      OK, a co udělají? Odpojí ruskou část ISSa z čeho její provoz hodlaj financovat? Jestli zase začne vyhrožovat tím, že sojuzy / progressy nebudou udržovat výšku stanice, tak to zvládne CrewDragon .....
      Sledujeme pomalou smrt ROSKOSMOSu ...Skrýt celý příspěvek

      • Marw
        19:45 02.04.2022

        Zrovna CreeDragon na to uplne vhodny nie je, to skor Cygnus, ale na rieseni sa nepochybne uz pracuje. Oddelit severoazijsky segment od zvysku ISS nie je mozne len tak, je tam ...Zobrazit celý příspěvek

        Zrovna CreeDragon na to uplne vhodny nie je, to skor Cygnus, ale na rieseni sa nepochybne uz pracuje. Oddelit severoazijsky segment od zvysku ISS nie je mozne len tak, je tam mnozstvo technologickych prepojov, bolo by treba viacero vystupov bo vela prepojeni je realizovanych vonkajskom. Aj ked sa zajtra tozhodnu odpojit, realne to nebude na pockanie, skor za niekolko tyzdnov az mesiacov.Skrýt celý příspěvek

        • Lyšák
          20:40 02.04.2022

          Podle mého konec spolupráce začne tím, že už tam žádný další kosmonaut nepoletí. Rogozin bude mít plnou hubu keců o tom, jak všechny varoval, a že bez nich ruský segment nemůže ...Zobrazit celý příspěvek

          Podle mého konec spolupráce začne tím, že už tam žádný další kosmonaut nepoletí. Rogozin bude mít plnou hubu keců o tom, jak všechny varoval, a že bez nich ruský segment nemůže fungovat a celá ISS spadne na NY nebo jiné západní velkoměsto, jak už nakonec představili v animaci.
          Já jen doufám, že mezi tím stávající Astronauti budou makat na faktickém odpojení nežádoucích modulů, a ještě lépe aby počtáři v Houstonu vymysleli, jak to poslat nejlépe Rogozinovi na dvorek.Skrýt celý příspěvek

        • Magister_Peditum
          20:48 02.04.2022

          Ona je hlavně ISS na konci své životnosti. Myslím, že snad do roku 2027 s ní stejně počítali skoncovat. Takže i kdyby museli její provoz ukončit dřív, tak to zase taková katastrofa ...Zobrazit celý příspěvek

          Ona je hlavně ISS na konci své životnosti. Myslím, že snad do roku 2027 s ní stejně počítali skoncovat. Takže i kdyby museli její provoz ukončit dřív, tak to zase taková katastrofa není. Už beztak holka přesluhuje. Už je v plánu stavba nové stanice u Měsíce Gateway. Otázka je jestli stihnou původní termín. Ten byl v roce 2024. Teď bude mít USA asi jiné priority.Skrýt celý příspěvek

          • Lyšák
            21:19 02.04.2022

            GateWay nebude výzkumná stanice formátu ISS. To bude přestupní uzel a stálá základna na výzkum/průzkum Měsíce. Ale na náhradě ISS se pracuje, a směřuje to spíš ke komerčním ...Zobrazit celý příspěvek

            GateWay nebude výzkumná stanice formátu ISS. To bude přestupní uzel a stálá základna na výzkum/průzkum Měsíce. Ale na náhradě ISS se pracuje, a směřuje to spíš ke komerčním stanicím, resp. ryze komerčním vesmírným laboratořím, s nějakou státní podporou.Skrýt celý příspěvek

          • Badysak
            23:33 02.04.2022

            ISS je velká jako stodola trefit ji raketou při sestupu nebude zase takový problém, rozpadne se a shoří dříve než napachá škodu na obydlených oblastech.

            ISS je velká jako stodola trefit ji raketou při sestupu nebude zase takový problém, rozpadne se a shoří dříve než napachá škodu na obydlených oblastech.

        • Roland
          20:58 02.04.2022

          Cygnus to umí určitě

          Cygnus to umí určitě

          • Lyšák
            21:14 02.04.2022

            Cygnus to umí, letos se to má ověřit (už ověřilo?). Dragon na to není úplně vhodný, ale pracuje se na tom, co by dovedl. Prostě ISS rusy nepotřebuje.

            Cygnus to umí, letos se to má ověřit (už ověřilo?). Dragon na to není úplně vhodný, ale pracuje se na tom, co by dovedl. Prostě ISS rusy nepotřebuje.

      • Ján Paliga
        00:25 03.04.2022

        Roskosmos už zomrel.... vďaka ruskej hlúposti a pýche.... Čína ich dávno predbehla.

        Roskosmos už zomrel.... vďaka ruskej hlúposti a pýche.... Čína ich dávno predbehla.

      • Ján Paliga
        00:28 03.04.2022

        Marí sa mi, že aj tá základná ruská časť je vystavaná za peniaze NASA ... :)

        Ak sa mýlim, beriem späť.

        Marí sa mi, že aj tá základná ruská časť je vystavaná za peniaze NASA ... :)

        Ak sa mýlim, beriem späť.

  • Miroslav
    19:07 02.04.2022

    Niečo na pobavenie... Slovenskými internetmi sa šíri hoax, že ČR a Ukrajina by mali vytvoriť spoločný štát (Česko-Ukrajinsku Republiku). Všetko je už dohodnuté, ale Slovensko sa ...Zobrazit celý příspěvek

    Niečo na pobavenie...

    Slovenskými internetmi sa šíri hoax, že ČR a Ukrajina by mali vytvoriť spoločný štát (Česko-Ukrajinsku Republiku). Všetko je už dohodnuté, ale Slovensko sa pridá len ako provincia a naši národní voliči to predsa len tak nemôžu nechať, aby sa z nich stali ČUR-áci

    https://www.facebook.com/17299... Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      19:18 02.04.2022

      To vyzera, ze polka naroda tuna uz ma aj obcianstvo.

      To vyzera, ze polka naroda tuna uz ma aj obcianstvo.

    • Scotty
      19:19 02.04.2022

      Ve skutečnosti do ČUR nepřidáte, ale budete námi v brzké době přidenacifikováni.

      Ve skutečnosti do ČUR nepřidáte, ale budete námi v brzké době přidenacifikováni.

      • Nesher
        19:42 02.04.2022

        Jasně, do tanků a vyrazíme denacifikovat Banskou Bystrici. :-)

        Jasně, do tanků a vyrazíme denacifikovat Banskou Bystrici. :-)

    • Nesher
      19:41 02.04.2022

      Solidní vypatlanost. Tomu snad nemůže věřit ani absolvent VŠŽ, respektive jak říká můj slovenský kolega "u nás sa to volá Vysoká bačovská, Slovensko je svojbytna krajina"

      Solidní vypatlanost. Tomu snad nemůže věřit ani absolvent VŠŽ, respektive jak říká můj slovenský kolega "u nás sa to volá Vysoká bačovská, Slovensko je svojbytna krajina"

      • Silver
        19:48 02.04.2022

        Bohužiaľ.

        Bohužiaľ.

    • Rase
      19:48 02.04.2022

      Už ani ty Hoaxy nejsou co bývaly - asi už musí rusové šetřit i na propagandě :-D

      Už ani ty Hoaxy nejsou co bývaly - asi už musí rusové šetřit i na propagandě :-D

    • GlobeElement007
      19:51 02.04.2022

      Slovenský humor je boží.
      Šli byste do společného státu, kdyby se jmenoval Slovensko a okolní podřízené provincie?

      Slovenský humor je boží.
      Šli byste do společného státu, kdyby se jmenoval Slovensko a okolní podřízené provincie?

      • hurvo
        20:10 02.04.2022

        No ja uz roky cakam na dialnicne prepojenie Vieden-Michalovce. Tieto dve Metropoly si zasluzia konecne priame spojenie. Zatial je spojeny len koniec slovenska s brnom.

        No ja uz roky cakam na dialnicne prepojenie Vieden-Michalovce. Tieto dve Metropoly si zasluzia konecne priame spojenie. Zatial je spojeny len koniec slovenska s brnom.

        • Miroslav
          20:40 02.04.2022

          To sa ešte načakáš, nakoľko diaľnica na Ukrajinu sa nezačne stavať skôr ako po roku 2040

          To sa ešte načakáš, nakoľko diaľnica na Ukrajinu sa nezačne stavať skôr ako po roku 2040

    • Danieeel
      21:07 02.04.2022

      Ja tiez badam, ze Ruskej rozviedke asi fakt silne dochadzaju zdroje a teda aj napady, ktore nezavanaju pouzitim psychotropnych latok spisovatela. Toto ma potencial posobit naozaj ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja tiez badam, ze Ruskej rozviedke asi fakt silne dochadzaju zdroje a teda aj napady, ktore nezavanaju pouzitim psychotropnych latok spisovatela.
      Toto ma potencial posobit naozaj uz len na ludi po lobotomii.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      00:31 03.04.2022

      Dnes sú v Orbánlande voľby... ešte aby nás neprišiel denacifikovať Viktor... :)

      Dnes sú v Orbánlande voľby... ešte aby nás neprišiel denacifikovať Viktor... :)

  • hurvo
    18:48 02.04.2022

    Toto ma byt dennik 16 rocnej dievciny z mariupolu. Dennik Anny Frankovej suvix. Pozor docela drsne citanie, dviha ...Zobrazit celý příspěvek

    Toto ma byt dennik 16 rocnej dievciny z mariupolu. Dennik Anny Frankovej suvix. Pozor docela drsne citanie, dviha adrenalin.
    https://twitter.com/dkaleniuk/... Skrýt celý příspěvek

  • hurvo
    18:42 02.04.2022

    Jeden zo zabijakov rusov:
    -babky s otravenymi kolacmi
    -chlast neznameho povodu
    https://twitter.com/DI_Ukraine...

    Jeden zo zabijakov rusov:
    -babky s otravenymi kolacmi
    -chlast neznameho povodu
    https://twitter.com/DI_Ukraine...

    • Rošťák
      19:28 02.04.2022

      že by inspirace naším drakem?

      že by inspirace naším drakem?

  • jj284b
    18:18 02.04.2022

    https://twitter.com/OzKaterji/... jeden z RUskych konvojov znicenych na ustupe za poslednych 48hodin: 13 vozidiel, zvacsa tanky a BVP.. pravdepodobne ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/OzKaterji/...

    jeden z RUskych konvojov znicenych na ustupe za poslednych 48hodin:

    13 vozidiel, zvacsa tanky a BVP.. pravdepodobne jeden z BTG ktore boli najjuznejsie pri Kyive.Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      18:34 02.04.2022

      Tak tihle už se na Donbas nepřesunou.

      Tak tihle už se na Donbas nepřesunou.

      • MaminCecok
        19:41 02.04.2022

        Jedine, že ich tam zafúka.

        Jedine, že ich tam zafúka.

    • PavolR
      18:35 02.04.2022

      Tie ale rýchlo zhrdzaveli ... aké je tam teraz počasie?

      Tie ale rýchlo zhrdzaveli ... aké je tam teraz počasie?

      • stroup
        18:37 02.04.2022

        to prošlo ohněm, to bylo rezavé dřív než to vychladlo...

        to prošlo ohněm, to bylo rezavé dřív než to vychladlo...

        • Storm
          18:39 02.04.2022

          Byls rychlejší... Chtěl jsem napsat, že po požáru všechno rychle rezne...

          Byls rychlejší... Chtěl jsem napsat, že po požáru všechno rychle rezne...

          • Hawk
            18:53 02.04.2022

            hoření je prudká oxidace, koroze jsou oxidy železa na povrchu kovu...

            hoření je prudká oxidace, koroze jsou oxidy železa na povrchu kovu...

      • jj284b
        18:41 02.04.2022

        vraj tam teraz prsi.. jedno z vozidiel vraj horelo 2 dni napriek dazdu.. predpokladam ze BMD.. tie su hlinikove..

        vraj tam teraz prsi.. jedno z vozidiel vraj horelo 2 dni napriek dazdu.. predpokladam ze BMD.. tie su hlinikove..

    • Upgrade
      19:07 02.04.2022
      • otecko
        20:56 02.04.2022

        to je pohlazení na večer!

        to je pohlazení na večer!

  • Georges
    18:14 02.04.2022

    GENERÁLNÍ ŘEDITEL RUSKÉ LETECKÉ SPOLEČNOSTI SUCHOJ REZIGNOVAL NA PROTEST PROTI VÁLCE Vážení zaměstnanci společnosti Suchoj Holding! Od 10. listopadu 2020 jsem generálním ...Zobrazit celý příspěvek

    GENERÁLNÍ ŘEDITEL RUSKÉ LETECKÉ SPOLEČNOSTI SUCHOJ REZIGNOVAL NA PROTEST PROTI VÁLCE
    Vážení zaměstnanci společnosti Suchoj Holding!
    Od 10. listopadu 2020 jsem generálním ředitelem společnosti, jejíž kořeny sahají do dalekých válečných roků Velké vlastenecké války. Zakladatel společnosti Pavel Suchoj byl vynikajícím leteckým konstruktérem, původem z Běloruska. Ve 40. letech zastával Pavel Suchoj funkci hlavního konstruktéra v leteckém závodě č. 135 v Charkově.
    Přišel jsem do vedoucí funkce s touhou posílit ruský letecký průmysl, ale netušil jsem, že letadla vyráběná společností, kterou řídím, budou bombardovat obytné čtvrti Charkova, kde kdysi pracoval zakladatel konstrukční kanceláře Suchoj.
    Provedení speciální operace na Ukrajině bylo hranicí, kterou jsem jako generální ředitel holdingu Suchoj nemohl překročit. Bylo mi ctí vést takový tým se skvělou historií. Nemohu a nechci stát v čele společnosti, která dnes vyrábí zbraně k zabíjení civilistů. Nechci se podílet na zničení slavného jména Suchoj. Rovněž nesdílím rozhodnutí, která nyní vycházejí z kanceláří vedoucích představitelů Ruské federace.
    V souvislosti s rozhodnými sankcemi Západu vůči mnoha ruským společnostem, včetně společnosti Suchoj, nebudeme schopni udržet výrobu v dosavadním objemu ani stávajícím počtu zaměstnanců. To je pro mě klíčový bod: rozhodnutí propustit zaměstnance a konstruktéry znamená konec příběhu Suchoje. Nemohu si dovolit, aby výkvět ruského leteckého průmyslu byl zničen krátkozrakými rozhodnutími naší vlády.
    Považujte prosím toto prohlášení za mé oficiální stanovisko po mém odstoupení z funkce generálního ředitele UAC (Sjednocené letecké korporace) - mateřské společnosti Suchoj Holding Company.
    Sljusar Yu.B.

    ➖ Rusko už stihlo zablokovat původní zprávu na webu společnosti: https://www.sukhoi.org/.../ofi...
    ➖ Následně vydala ruská propaganda přes svůj web Interfax zprávu o napadení společnosti hackery: https://www.interfax.ru/russia... Skrýt celý příspěvek

    • stroup
      18:26 02.04.2022

      Už vypadl z okna? Nebo někde chytil otravu poloniem?

      Už vypadl z okna? Nebo někde chytil otravu poloniem?

      • samoempire
        20:50 02.04.2022

        To je to co říkám. Oni sankce začnou působit pomalu ale jistě. Počkejte půl roku. Rusové pořád říkají že jsou velkým vývozcem toho a toho. To je pravda ale ono to funguje i zpátky. ...Zobrazit celý příspěvek

        To je to co říkám. Oni sankce začnou působit pomalu ale jistě. Počkejte půl roku. Rusové pořád říkají že jsou velkým vývozcem toho a toho. To je pravda ale ono to funguje i zpátky. Například část spotřebního zboží se vyrábí v Rusku. To se může přesunout na Ukrajinu. Jsou ale věci co se dělají jenom na západě. Nemluvím o čipech ale různé průmyslové chemii nebo software nebo různé průmyslové vybavení. Pokud Rusové nenahradili túto výrobu doteď, teď se jim už vůbec nepovede. Číňani nepomůžou. Proč to by dělali? Rusové budou muset zaplatit. Klidně můžou na to použít všechny Yuan co dostanou za plyn. Navíc Číňani nechtějí exportovat svoje technologie. Narozdíl od západu který povolil vývoz některých svých technológii, například u výroby leteckých motorů.Skrýt celý příspěvek

  • Roland
    17:59 02.04.2022

    Co bude moc udělat ua když se splní předpovědi o tom, ze ru se ted zabetonuje na jihovýchodě a začne tvrdit tohle jsme chtěli, nechte nás bejt, ua útočí na naše oprávněně ...Zobrazit celý příspěvek

    Co bude moc udělat ua když se splní předpovědi o tom, ze ru se ted zabetonuje na jihovýchodě a začne tvrdit tohle jsme chtěli, nechte nás bejt, ua útočí na naše oprávněně “osvobozené” území?

    Když toto přijme, tak to Putin řekne: no vidíte, kdybyste to pochopili hned, tak jste ted nemuseli mít zničenou zemi a hromadu mrtvých - můžete si za to sami

    Když to nepřijme, tak Putin řekne: hele, oni na nás útočí, my se musíme bránit - a zase bude další hromada mrtvých

    Ua se tím dostává do nehezkých nůžek nejen vojensky :/
    Asi záleží jak se k tomu postaví svět, ale si 100% jistý další podporou násilí nejsemSkrýt celý příspěvek

    • TN12
      18:09 02.04.2022

      Pokud zůstane vnitropolitická situace Ukrajiny stejná, tak zásadní bude zahraniční spolupráce. Doufám, že je všem jasné kdo je zlosyn a EU UA podpoří integrací a rekonstrukcí. Což ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud zůstane vnitropolitická situace Ukrajiny stejná, tak zásadní bude zahraniční spolupráce. Doufám, že je všem jasné kdo je zlosyn a EU UA podpoří integrací a rekonstrukcí. Což je i náš (občanský) boj, aby se tak stalo.Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      18:10 02.04.2022

      O tomhle se otevřeně píše už nějakou dobu, tak myslím, že západní diplomacie už ví, jak na tuhle ruskou změnu "taktiky" bude reagovat. A zatím se stále všichni ujišťují, že o ...Zobrazit celý příspěvek

      O tomhle se otevřeně píše už nějakou dobu, tak myslím, že západní diplomacie už ví, jak na tuhle ruskou změnu "taktiky" bude reagovat.
      A zatím se stále všichni ujišťují, že o ničem menším než o úplném ruském stažení z ukrajinského území, se nebudou bavit.Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        18:16 02.04.2022

        Taky v to co píšeš doufám

        Taky v to co píšeš doufám

    • Storm
      18:16 02.04.2022

      Co je to za prosímtě za pitomou úvahu? Celý civilizovaný svět se k tomu postaví tak, jako že Ukrajina vede spravedlivou válku o znovuzjískání svého právoplatného území... Na to ...Zobrazit celý příspěvek

      Co je to za prosímtě za pitomou úvahu?
      Celý civilizovaný svět se k tomu postaví tak, jako že Ukrajina vede spravedlivou válku o znovuzjískání svého právoplatného území...

      Na to jak se k tomu postaví představitelé banánových republik, přijimatelé úplatků v podobě zastaralé vojenské techniky a v neposlední řadě různí kolaboranti serepes...Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        18:47 02.04.2022

        Tak urcite by to nebylo poprve co svet zavre pred necim oci

        Tak urcite by to nebylo poprve co svet zavre pred necim oci

        • Storm
          18:59 02.04.2022

          A tobě připadá že civilizovaný svět zavírá oči?

          A tobě připadá že civilizovaný svět zavírá oči?

          • Roland
            19:06 02.04.2022

            Mě připadá, že někteří by je hrozně rádi zavřeli - kdyby dostali jakoukoli skulinu

            Mě připadá, že někteří by je hrozně rádi zavřeli - kdyby dostali jakoukoli skulinu

        • Hawk
          19:30 02.04.2022

          bohužel přesně tohle mne napadlo v okamžiku, kdy Liliputin začal blábolit o uznání Donbasu a Luhansku za součást federace... v předem nestanovených hravicích, nejlépe v těch i dnes ...Zobrazit celý příspěvek

          bohužel přesně tohle mne napadlo v okamžiku, kdy Liliputin začal blábolit o uznání Donbasu a Luhansku za součást federace... v předem nestanovených hravicích, nejlépe v těch i dnes neobsazených... to by někteří měli těžký spánek.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      18:21 02.04.2022

      zaujimalo by ma, ako sa tam chcu zakopat... ak zapad zacne dodavat inteligentne zbrane vo vacsich poctoch, tak to bude taky masaker ako Nahorny Karabach... aj tam si Armenci ...Zobrazit celý příspěvek

      zaujimalo by ma, ako sa tam chcu zakopat... ak zapad zacne dodavat inteligentne zbrane vo vacsich poctoch, tak to bude taky masaker ako Nahorny Karabach... aj tam si Armenci mysleli ze zakopana technika je v bezpeci....Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        18:34 02.04.2022

        No hej, akonáhle sa prestanú pohybovať a zanechajú manévrový boj (v ktorom si ešte dokážu vytvoriť lokálnu prevahu), prejaví sa absolútna ukrajinská prevaha v dronoch ...

        No hej, akonáhle sa prestanú pohybovať a zanechajú manévrový boj (v ktorom si ešte dokážu vytvoriť lokálnu prevahu), prejaví sa absolútna ukrajinská prevaha v dronoch ...

    • Praskot
      18:24 02.04.2022

      No vtip je v tom kolik je ta okupace bude stát. Ukrajina jasně deklarovala, že na žádnou ztrátu území nepřistoupí. Tudíž sankce pojedou dál. Rusko bude mít problémy se zásobováním ...Zobrazit celý příspěvek

      No vtip je v tom kolik je ta okupace bude stát. Ukrajina jasně deklarovala, že na žádnou ztrátu území nepřistoupí. Tudíž sankce pojedou dál. Rusko bude mít problémy se zásobováním obyvatelstva.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      18:25 02.04.2022

      Žádné nůžky. Je jedno, jestli je to na jihu, na severu nebo kdekoliv, jedná se o okupované ukrajinské území a západ bude Ukrajinu v boji za úplné osvobození podporovat.

      Žádné nůžky. Je jedno, jestli je to na jihu, na severu nebo kdekoliv, jedná se o okupované ukrajinské území a západ bude Ukrajinu v boji za úplné osvobození podporovat.

      • jj284b
        18:28 02.04.2022

        tak ma napadlo, ze v tych Istambulskych rokovaniach, kde Ukrajinci ponukli neutralitu s tym ze na ich uzemi nebudu ziadne cudzie zakladne.. to znamenalo ze ani Rusi nemozu mat ...Zobrazit celý příspěvek

        tak ma napadlo, ze v tych Istambulskych rokovaniach, kde Ukrajinci ponukli neutralitu s tym ze na ich uzemi nebudu ziadne cudzie zakladne.. to znamenalo ze ani Rusi nemozu mat zakladnu na Kryme... co je de jure uzemie Ukrajiny... :)Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          18:40 02.04.2022

          Nejen na Krymu, ale ani v Dombase.

          Nejen na Krymu, ale ani v Dombase.

        • Roland
          18:48 02.04.2022

          Dobra myslenka :)

          Dobra myslenka :)

    • montecasino1
      19:06 02.04.2022

      tak takéto a podobné tvrdenia tu boli a budú bez ohľadu na skutočný stav vecí.Vedúci predstavitelia akejkoľvek krajiny nemôžu dopustiť aby kde kdo uždiboval z územia ich ...Zobrazit celý příspěvek

      tak takéto a podobné tvrdenia tu boli a budú bez ohľadu na skutočný stav vecí.Vedúci predstavitelia akejkoľvek krajiny nemôžu dopustiť aby kde kdo uždiboval z územia ich krajiny.Neviem či viete,ale napr. Putin odobril a podpísal napr. darovanie časti územia Ingušska v prospech Čečenska,Rusi tvrdo potlačili demonštrácie Ingušov a had Kadyrov sa vytešoval.Putin ešte aj vo vnútry RF rozoštváva rôzne národy a potom sa čudujú že nikto nemá rád ten fantastický ruský svet.O týchto veciach sa u nás píše len minimálne,alebo vôbec.Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        19:27 02.04.2022

        Kvůli Krymu se myslím ani nenasvitila eifellovka - tolik k tomu ozdibovani…

        Kvůli Krymu se myslím ani nenasvitila eifellovka - tolik k tomu ozdibovani…

    • otecko
      21:01 02.04.2022

      Nedovedu si představit kteroukoliv západní zemi a to ani Německo-pátou kolonu Ruska, že bude tlačit na Ukrajinu aby se dobrovolně vzdala přístupu k Azovskému moři. Tady by šlo o ...Zobrazit celý příspěvek

      Nedovedu si představit kteroukoliv západní zemi a to ani Německo-pátou kolonu Ruska, že bude tlačit na Ukrajinu aby se dobrovolně vzdala přístupu k Azovskému moři. Tady by šlo o ekonomické zmrzačení Ukrajiny a to, doufám, i západnímu Západu( mám na mysli toho od Severního moře) nepřijde na mysl.Skrýt celý příspěvek

  • ruleta
    17:35 02.04.2022

    Jako sranda dobre :D, ale novinarina dostava v posledni dobe pekne nakopane. Takove historky by pred mesicem neprosly redakcni radou a dneska to media chrli desitky ...Zobrazit celý příspěvek

    Jako sranda dobre :D, ale novinarina dostava v posledni dobe pekne nakopane. Takove historky by pred mesicem neprosly redakcni radou a dneska to media chrli desitky denne.

    https://cnn.iprima.cz/stahoval... Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      17:46 02.04.2022

      CNN Prima. Co dodat?

      CNN Prima. Co dodat?

  • Fiagy
    17:06 02.04.2022

    Sice není poznat co hoří, ale letí to hezky.
    Vojáci ozbrojených sil Ukrajiny pracují! Javelin
    https://twitter.com/ArmedForce...

    Sice není poznat co hoří, ale letí to hezky.
    Vojáci ozbrojených sil Ukrajiny pracují! Javelin
    https://twitter.com/ArmedForce...

  • Praskot
    16:57 02.04.2022

    Můžete to někdo přeložit? Hlavně tu část jak Arestovič mluví o těch dvou ukrajinských tankách co měli zničit 10 ruských co jsem pochopil. ...Zobrazit celý příspěvek

    Můžete to někdo přeložit? Hlavně tu část jak Arestovič mluví o těch dvou ukrajinských tankách co měli zničit 10 ruských co jsem pochopil.
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      17:15 02.04.2022

      nic nerealne.. tankove bitky nie su o tom strielat si na predny pancier... obranca zvoli svoje pozicie tak, aby mohol potrelovat prichadzajuceho protivnika zboku... a po par ...Zobrazit celý příspěvek

      nic nerealne.. tankove bitky nie su o tom strielat si na predny pancier... obranca zvoli svoje pozicie tak, aby mohol potrelovat prichadzajuceho protivnika zboku... a po par vystreloch, sa presunie na novu poziciu... aj T90 je lahko znicitelna z boku prakticky akymkolvek 125mm APFSDS strelivom...Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      18:44 02.04.2022

      Pokud se do postupující kolony vnese zmatek, lze dosahovat i podivnějších úspěchů. Viz. Witmanův nájezd na Britský postup ve Francii, podobně rozebírali jednotky na výhodní frontě ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud se do postupující kolony vnese zmatek, lze dosahovat i podivnějších úspěchů.

      Viz. Witmanův nájezd na Britský postup ve Francii, podobně rozebírali jednotky na výhodní frontě už ve 41. "Nejznámějším se stal díky akci ze 13. června 1944, kdy se svým Tigerem číslo 222 zaútočil na jednotku 7. britské pancéřové divize u Villers-Bocage. Toho dne Wittmann zničil 27 nepřátelských vozidel, z toho 11 tanků."Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    16:55 02.04.2022

    Tak jo Kostyukov šéf GRU měl 25. března ty samé příznaky jako Šojgu. Bolest prsou, zrychlený dech. Psal o tom Ukrajinský ministr Arsen Avrakov. Jinak zmizel v půlce března ze scény ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak jo Kostyukov šéf GRU měl 25. března ty samé příznaky jako Šojgu. Bolest prsou, zrychlený dech. Psal o tom Ukrajinský ministr Arsen Avrakov. Jinak zmizel v půlce března ze scény jako zbytek vrcholových siloviků.
    Nějaké zdroje co jsem našel: https://www.moscowtimes.ru/202...
    https://en.wikipedia.org/wiki/...
    Jinak rusácká media jsou jako hrob. Takže asi žije. Byl to pokus o otravu? Nebo jenom infarkt? Je mu 61 let. Jak to berete vy?Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    15:55 02.04.2022

    Najde se ve světle ukrajinského konfliktu 100+ miliard na nákup F-35? Zdá se že krom low-cost řešení ve formě pronájmu Gripenu E už není jiná možnost ve ...Zobrazit celý příspěvek

    Najde se ve světle ukrajinského konfliktu 100+ miliard na nákup F-35? Zdá se že krom low-cost řešení ve formě pronájmu Gripenu E už není jiná možnost ve hře.
    http://czechairforce.com/news/... Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      16:09 02.04.2022

      Ale tých 100+ miliárd nie je až tak veľa. Pri životnosti 30-40 rokov F 35 je to na rok smiešných pár miliárd ! Pri našom využívani lietadiel možno niektoré nebudú mať "nárok" ani ...Zobrazit celý příspěvek

      Ale tých 100+ miliárd nie je až tak veľa. Pri životnosti 30-40 rokov F 35 je to na rok smiešných pár miliárd ! Pri našom využívani lietadiel možno niektoré nebudú mať "nárok" ani na generálku ! To nie sú ruskí oceľový ptáci kde sa kupovalo lietadla a 5 motorov k tomu .Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        16:16 02.04.2022

        Je to celkem dost pokud by se měli vydat v rozsahu cca. pěti let. Takové peníze by musela vláda převést přímo do toho budoucího fondu obrany mimo rozpočet MO.

        Je to celkem dost pokud by se měli vydat v rozsahu cca. pěti let. Takové peníze by musela vláda převést přímo do toho budoucího fondu obrany mimo rozpočet MO.

        • alter01
          16:45 02.04.2022

          Nič nie je také ako to na prvý krát vyzerá. Všetko sa dá vyriešiť , zľavy , úvery, of-setty, atď.. Aj Lex Pandúr vyzerala na začiatku ako prepadák a nakoniec , ako som počul je ...Zobrazit celý příspěvek

          Nič nie je také ako to na prvý krát vyzerá. Všetko sa dá vyriešiť , zľavy , úvery, of-setty, atď..
          Aj Lex Pandúr vyzerala na začiatku ako prepadák a nakoniec , ako som počul je pre ČR zisková a má veľký exportný potenciál. Len netreba byť submisívny a aj malý štát môže tvrdo vyjednávať !Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            17:03 02.04.2022

            S Američany se moc nevyjednává. Buď přijmete jejich podmínky nebo běžte hledat o dům dál. Údajně je nabízená cena F-35 příznivá. Ovšem ostatní náklady budou stále obrovské.

            S Američany se moc nevyjednává. Buď přijmete jejich podmínky nebo běžte hledat o dům dál. Údajně je nabízená cena F-35 příznivá. Ovšem ostatní náklady budou stále obrovské.

          • Nesher
            17:39 02.04.2022

            Scotty
            O ceně samotných letadel a vybavení se moc jednat nedá, to je fakt. Prostě platíš to za co kupuje vláda USA + admin. free. Ale zrovna na úpravu letišť nám klidně přispějí.

            Scotty
            O ceně samotných letadel a vybavení se moc jednat nedá, to je fakt. Prostě platíš to za co kupuje vláda USA + admin. free. Ale zrovna na úpravu letišť nám klidně přispějí.

          • Scotty
            17:48 02.04.2022

            Nesher
            Možnost spolufinancování úpravy letištní infrastruktury určitě je, ale spoléhat se na to jako jistou věc nedá.

            Nesher
            Možnost spolufinancování úpravy letištní infrastruktury určitě je, ale spoléhat se na to jako jistou věc nedá.

          • Nesher
            18:04 02.04.2022

            Scotty
            Když to dokázali Slováci za 14 F 16, tak za 24 F 35 a 12 H1 to je myslím jistota. Samozřejmě podmíněná smlouvu o možnosti využívání že strany USAF.

            Scotty
            Když to dokázali Slováci za 14 F 16, tak za 24 F 35 a 12 H1 to je myslím jistota. Samozřejmě podmíněná smlouvu o možnosti využívání že strany USAF.

          • flanker.jirka
            18:47 02.04.2022

            Nesher
            Na úpravu letiště Vám přispějí, ale budou z toho profitovat jejich stavební firmy :-D

            Nesher
            Na úpravu letiště Vám přispějí, ale budou z toho profitovat jejich stavební firmy :-D

          • Scotty
            18:57 02.04.2022

            flanker.jirka
            Jako že sem navozí C-5tkama nějakou G. I. Joe Construction Company a začnou stavět Čáslav? Asi ne.

            flanker.jirka
            Jako že sem navozí C-5tkama nějakou G. I. Joe Construction Company a začnou stavět Čáslav? Asi ne.

          • flanker.jirka
            22:00 02.04.2022

            Scotty Nebuďte naivní, do soutěže na rekonstrukci základny se přihlásí firma, která to pak zaručeně musí vyhrát, protože parametry staveb a zázemí vám nastaví tak, že se nebudete ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            Nebuďte naivní, do soutěže na rekonstrukci základny se přihlásí firma, která to pak zaručeně musí vyhrát, protože parametry staveb a zázemí vám nastaví tak, že se nebudete stačit divit co vše v těch budovách bude muset být z USA. Ale to je cena za to, že budete mít F 35. Norové si na to dost naříkají.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            22:25 02.04.2022

            flanker.jirka
            Která stavební firma u nás s účastí amerického kapitálu má na stavbu podobného rozsahu? Ani nevím jestli u nás vůbec nějaká taková firma je.

            flanker.jirka
            Která stavební firma u nás s účastí amerického kapitálu má na stavbu podobného rozsahu? Ani nevím jestli u nás vůbec nějaká taková firma je.

          • flanker.jirka
            00:45 03.04.2022

            Scotty
            Uvidíte, že až na to dojde, tak se tu nějaká objeví, nebude česká, ale Evropská.

            Scotty
            Uvidíte, že až na to dojde, tak se tu nějaká objeví, nebude česká, ale Evropská.

          • Scotty
            08:34 03.04.2022

            Scotty
            Takových je většina.

            Scotty
            Takových je většina.

        • CerVus
          18:16 02.04.2022

          No tam je dost zajímavý údaj nákladů na provoz. Jen ty za rok u F-35 dosahují zhruba polovinu ceny pronájmu Eček. Já chápu, že spousta lidí po F-35 touží, ale realita AČR je ...Zobrazit celý příspěvek

          No tam je dost zajímavý údaj nákladů na provoz. Jen ty za rok u F-35 dosahují zhruba polovinu ceny pronájmu Eček. Já chápu, že spousta lidí po F-35 touží, ale realita AČR je taková, že v rozmezí nějakých 8mi let budeme potřebovat obměnit i tanky, vrtulníky, pořídit dopravní letadla a konečně i nějako tu PVO. To jsou značné investice. I při vyřazení L-159 je 60ks F-35 nereálné. I Těch 30.... bude znatelný zásah do rozpočtu.
          Navíc Saab nám stejně jako Finům může nabídnout jako doplněk GlobalEye AEW&C. Tím by jsme opět mohli v rámci NATO získat bonusové body. Ne každý musí mít letouny pro hloubkové údery.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            18:30 02.04.2022

            Ovšem Finové je s tím pospali do háje. Což by jsme měli napodobit. F35 není jen pro hloubkové údery. Spíš umožňuje činnost i v prostoru s aktivní PVO. Například na likvidaci ...Zobrazit celý příspěvek

            Ovšem Finové je s tím pospali do háje. Což by jsme měli napodobit.
            F35 není jen pro hloubkové údery. Spíš umožňuje činnost i v prostoru s aktivní PVO. Například na likvidaci konvojů týlu jako dělané.
            Osobně předpokládám že strop v kusech je 24.
            Proto píšu že potřebné finance na nákup a zavedení musí jít mimo rozpočet MO. To není až tak nereálné.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            18:48 02.04.2022

            Cervus
            A budete mít za 8 let stejnou nabídku na příznivou cenu za kus letadla? Určitě se nevyhneme inflaci, která převýší velkosériovost F 35.

            Cervus
            A budete mít za 8 let stejnou nabídku na příznivou cenu za kus letadla? Určitě se nevyhneme inflaci, která převýší velkosériovost F 35.

          • Malarkey
            20:08 02.04.2022

            Nákup Gripenu byl asi blbost, ale ten pronájem je docela game changer. I když tu všichni básní o nutnosti investovat, tak realita je jiná. Stát dá max ty 2% HDP, to je prostě ...Zobrazit celý příspěvek

            Nákup Gripenu byl asi blbost, ale ten pronájem je docela game changer. I když tu všichni básní o nutnosti investovat, tak realita je jiná. Stát dá max ty 2% HDP, to je prostě realita a F-35 nutně odsaje spoustu finančních prostředků. Pronájem Gripenu by mohl dovolit raketový rozvoj zbytku AČR.
            Navíc jak autor, zřejmě někdo z AČR uvádí. Gripen nám stačí. AČR nic kromě air to air v podstatě necvičí a ani nikdy nebude bez ohledu na to co se koupí. AČR by na nácvik boje proti nepřátelské PVO a elektronickému boji potřebovala specializované letky a tolik strojů mít nebudeme. Pilot se nezvládne naučit vše.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            22:07 02.04.2022

            Pokud bude nedostatek peněz, tak je tu stále možnost, kterou si moc lidé nepřipouští, tj. dát přednost zbytku armády a nadzvuk odložit na rok 2035 a dolétat s Gripeny C/D do roku ...Zobrazit celý příspěvek

            Pokud bude nedostatek peněz, tak je tu stále možnost, kterou si moc lidé nepřipouští, tj. dát přednost zbytku armády a nadzvuk odložit na rok 2035 a dolétat s Gripeny C/D do roku 2035. Stále se dá využít toho, že už nyní testují AESA anténu na kterou jsou naše Gripeny připraveny, chystá se upgrade EWS 39, možnost integrace IRST, vícenásobné závěsy pro AIM 120 nebo Meteor. Jako nosič BVR střel to bude pořád použitelné minimálně do roku 2035.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            22:32 02.04.2022

            Malarkey Necvičí protože za A do do nedávna nebylo s Gripenem vůbec možné. Za B počet strojů a nasmlouvané letové hodiny to plnohodnotně neumožňují ani dnes. S dostatečným počtem ...Zobrazit celý příspěvek

            Malarkey
            Necvičí protože za A do do nedávna nebylo s Gripenem vůbec možné. Za B počet strojů a nasmlouvané letové hodiny to plnohodnotně neumožňují ani dnes. S dostatečným počtem F-35 by byla situace naprosto jiná.
            Jaké finanční prostředky uvolní je pouze politické rozhodnutí vlády. Myslím že současná vláda chce být s USA víc za dobře než se Švédskem. Navíc placení cca. 5 miliard ročně za Gripen E je také pořádná částka a ty stroje nám nikdy nebudou říkat pane.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            22:33 02.04.2022

            flanker.jirka
            Podle článku tahle možnost není ve hře. Asi s celkem pochopitelných důvodů.

            flanker.jirka
            Podle článku tahle možnost není ve hře. Asi s celkem pochopitelných důvodů.

          • CerVus
            00:03 03.04.2022

            flanker.jirka: Můžeme to prodloužit jen o dva roky, což se nejspíše i stane. Asi by pak bylo od Švédů prozíravé se nám je pokusit prodat a těžit z následných servisů a upgradů. Ale ...Zobrazit celý příspěvek

            flanker.jirka: Můžeme to prodloužit jen o dva roky, což se nejspíše i stane. Asi by pak bylo od Švédů prozíravé se nám je pokusit prodat a těžit z následných servisů a upgradů. Ale to by ta cena musela být sakra lákavá.
            Scotty: Jenže těch 5 miliard by jsme podle toho článku platili tak jako tak za provoz F-35. Dobře v reálném počtu 24ks by to spadlo na polovinu, ale i tak.Skrýt celý příspěvek

          • Malarkey
            08:34 03.04.2022

            Těch 5mld. je včetně nákladů na provoz. U F-35 vyplacnu 150mld. protože budu muset překopat i celé letecké zázemí. U Gripenu podle všeho ne. Takže u F-35 vydáme pár let za sebou ...Zobrazit celý příspěvek

            Těch 5mld. je včetně nákladů na provoz. U F-35 vyplacnu 150mld. protože budu muset překopat i celé letecké zázemí. U Gripenu podle všeho ne. Takže u F-35 vydáme pár let za sebou klidně 25mld ročně + cca 3 mld na provoz. U Gripenu pouze těch 5mld.
            Za ty peníze můžeme mít nové tanky, více helikoptér, dokoupit MLRS. Vyzbrojit střední brigádu a výsadkový pluk.
            Ten pronájem nám dá možnost mít po roce 2030 bojeschopnou armádu.
            Navíc Gripen e/f není vyloženě špatné letadlo.
            Jak jsem psal, nákup Gripenu mi nepřišel jako vhodný, ale nemuset teď vydávat 100mld. za letectvo vidím jako šanci pro zbytek AČR s tím, že letectvo bude mít moderní a schopný letoun.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            11:45 03.04.2022

            Malarkey Zázemí se musí pro Gripen E upravovat také. Je to po všech stránkách větší letadlo s naprosto jinou technikou než Céčko. U F35 musíme zaplatit nákup. To je jasné, ale ta ...Zobrazit celý příspěvek

            Malarkey
            Zázemí se musí pro Gripen E upravovat také. Je to po všech stránkách větší letadlo s naprosto jinou technikou než Céčko.
            U F35 musíme zaplatit nákup. To je jasné, ale ta letadla potom budou v našem vlastnictví. Pokud by jsme měli 5 miliard na placení za Gripen plus jejich ostatní provozní náklady. Potom budeme mít s přehledem na provozní náklady F-35.
            Přestaňte uvažovat s tím že by se nákup F-35 platil z rozpočtu MO. To by nebylo možné.Skrýt celý příspěvek

      • OndraV.
        17:57 02.04.2022

        K tomu je třeba přičíst desítek miliard za výstavbu hal, logistiky, simulátoru, výcviku atd atd..:(:( Letadla to jsou špičková, jen se obavám ze pro naše politiky a naše HDP ...Zobrazit celý příspěvek

        K tomu je třeba přičíst desítek miliard za výstavbu hal, logistiky, simulátoru, výcviku atd atd..:(:(

        Letadla to jsou špičková, jen se obavám ze pro naše politiky a naše HDP trochu mimo cenový rámec…

        Ale koupit k nim drony, moderní vicevrstvou pvo, raketové delostrelectvo, moderní tanky, bvp, …

        No je toho hodně co by si člověk přál a co by přál člověk armádě, ale asi je to jen sen


        A to nemluvím o nutné potřebě opravě a výstavbě výcvikových prostor ve Vyškově. Dalších investic do vzdělání, do další prostor, vybavení, vozidel… to vše už hoří více jak 20let…:(:(

        A nedá se rici co má přednost, vše má dopad na necoSkrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          18:50 02.04.2022

          To by armáda musela šetřit tam kde opravdu může. Stačí se podívat jen na to jak předražené jsou nákladní vozidla, jen protože má Tatra de facto monopol.

          To by armáda musela šetřit tam kde opravdu může. Stačí se podívat jen na to jak předražené jsou nákladní vozidla, jen protože má Tatra de facto monopol.

    • Roko
      16:25 02.04.2022

      F35 je novy iphone medzi 5gen stihackami cena aj po “zabiti” f22 je natolko priatelna ze si to mozu dovolit aj poliaci , jedine co si prajem aby ju nepredali madarom

      F35 je novy iphone medzi 5gen stihackami cena aj po “zabiti” f22 je natolko priatelna ze si to mozu dovolit aj poliaci , jedine co si prajem aby ju nepredali madarom

    • Magister_Peditum
      16:32 02.04.2022

      Mělo by se to rozhodnout co možná nejdřív. Zatím jakžtakž vůle v vyzbrojování je, ale už se pomalu začíná víc bědovat nad tím, že se sleva na jízdném pro důchodce a studenty ...Zobrazit celý příspěvek

      Mělo by se to rozhodnout co možná nejdřív. Zatím jakžtakž vůle v vyzbrojování je, ale už se pomalu začíná víc bědovat nad tím, že se sleva na jízdném pro důchodce a studenty snížila ze 75 na 50%... A tahle my si tu žijeme! :-DSkrýt celý příspěvek

      • Janicekmac
        16:59 02.04.2022

        to jen bědují kobliháři, které babiš opil suchým rohlíkem v podobě slev, které neměly logiku.

        to jen bědují kobliháři, které babiš opil suchým rohlíkem v podobě slev, které neměly logiku.

    • GlobeElement007
      16:35 02.04.2022

      Na covid jsme dali 500 miliard. 100 mld je 20%.
      Snadno.

      Na covid jsme dali 500 miliard. 100 mld je 20%.
      Snadno.

      • Hawk
        17:05 02.04.2022

        Souhlas, po rozložení na 5 let je to 20 mld ročně. Zcela zanedbatelné. Zvláště v porovnání se zbytečnými sociálními výdaji...

        Souhlas, po rozložení na 5 let je to 20 mld ročně. Zcela zanedbatelné. Zvláště v porovnání se zbytečnými sociálními výdaji...

        • Jirosi
          18:53 02.04.2022

          Kolik podle vás vydává stát na sociální výdaje?
          Nebavíme se o důchodech, ty si lidé přímo předplatily. Zatím co "daň" na armádu není.

          Kolik podle vás vydává stát na sociální výdaje?
          Nebavíme se o důchodech, ty si lidé přímo předplatily. Zatím co "daň" na armádu není.

          • Hawk
            20:18 02.04.2022

            Nikdo si nic nepředplatil. Máme průběžný důchodový systém. Rozpočet Ministerstva SocPrc je 45,5% státního rozpočtu; kultura vzdělávání, žp 21,5%; veřejná správa 12%.... ...Zobrazit celý příspěvek

            Nikdo si nic nepředplatil. Máme průběžný důchodový systém. Rozpočet Ministerstva SocPrc je 45,5% státního rozpočtu; kultura vzdělávání, žp 21,5%; veřejná správa 12%.... To znamená cca 80% vyletí komínem za tzv. měkké investice.... Obrana 9%, průmysl 8%, zemědělství 4%.
            To vám připadá správné???Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            13:05 03.04.2022

            Hawk: Ano, máme průběžný systém. Ale co to mění na tom, že lidé co platily celí život očekávají, že jim bude placeno/vypláceno? Počítáte to blbě. Výdaje na sociální politiku jsou ...Zobrazit celý příspěvek

            Hawk: Ano, máme průběžný systém. Ale co to mění na tom, že lidé co platily celí život očekávají, že jim bude placeno/vypláceno?

            Počítáte to blbě. Výdaje na sociální politiku jsou cca 20mld z 1893mld rozpočtu. Tedy cca 1%.
            Vy to právě počítáte i z důchody, ale ty se platí právě tím sociálním pojištěním (daní) doslova na přímo (průběžný systém).

            Tedy 80% rozpočtu je sice transfer. Ale pokud by se nedělal, tak rozpočtem proteče o 80% peněž méně. Ty peníze by, ale nebyli "uvolněny" na ostatní výdaje. Nýbrž by je lidé platily do soukromích společnosti nahrazující tuhle funkci státu. Státu by z těch zbývajících 20% platit následky za to, že se jim to hospodaření nepovedlo.Skrýt celý příspěvek

      • OndraV.
        17:58 02.04.2022

        Souhlasím…

        Ale taky se z toho ekonomika bude vzpamatovávat 10+ let

        Souhlasím…

        Ale taky se z toho ekonomika bude vzpamatovávat 10+ let

        • Badysak
          18:17 02.04.2022

          Ekonomika né pouze rozpočet a to pouze pokud se budeme chovat nezodpovědně jako svého času Řekové a to se nestalo, ani za Babiše i když měl nakročeno.

          Ekonomika né pouze rozpočet a to pouze pokud se budeme chovat nezodpovědně jako svého času Řekové a to se nestalo, ani za Babiše i když měl nakročeno.

      • CerVus
        18:18 02.04.2022

        Jenže co ty další investice/akvizice zoufale volající po pozornosti. Tady se nebavíme o 100 miliardách v rámci 5ti let, ale nějakých 300.

        Jenže co ty další investice/akvizice zoufale volající po pozornosti. Tady se nebavíme o 100 miliardách v rámci 5ti let, ale nějakých 300.

        • Scotty
          18:40 02.04.2022

          300 miliard? To je značně přestřelené.

          300 miliard? To je značně přestřelené.

          • CerVus
            19:05 02.04.2022

            Tak nějakých 45 miliard tanky. Náhrada Mi-8 přijde na nějakých 25 miliard. Dvě transportní letadla typu Herkules zhruba 10 miliard. Náhrada dvou Airbusů zhruba také. Nákup dalších ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak nějakých 45 miliard tanky. Náhrada Mi-8 přijde na nějakých 25 miliard. Dvě transportní letadla typu Herkules zhruba 10 miliard. Náhrada dvou Airbusů zhruba také. Nákup dalších prvků PVO vyjde taky na nějakých 20 miliard. Pořízení taktických dronů typu TB2 opět pár miliard ukousne. A k tomu nutnost vybudovat zázemí pro to všechno a nakoupit munici. A vše bude díky 15% inflaci a pro západ nedůvěryhodné měně, kterou bohužel máme do budoucna ještě dražší.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            19:32 02.04.2022

            Bral jsem jen nákup letadel, který by se musel v každém případě realizovat mimo rozpočet MO.

            Bral jsem jen nákup letadel, který by se musel v každém případě realizovat mimo rozpočet MO.

        • Jirosi
          13:27 03.04.2022

          Ale on už před současným únorem, nebyli plánované investiční prostředky 0Kč /rok.
          To zase pro změnu z těch cca 300mld. odečtěte.

          Ale on už před současným únorem, nebyli plánované investiční prostředky 0Kč /rok.
          To zase pro změnu z těch cca 300mld. odečtěte.

    • Cajk
      16:47 02.04.2022

      Také si myslím, že nákup F35 je skoro hotová věc, zvlášť potom co se teď Němci rozhodli pro nákup. Předpokládám, že se řeší jen ten počet kusů. Jen doufám, že to nakonec nebude ...Zobrazit celý příspěvek

      Také si myslím, že nákup F35 je skoro hotová věc, zvlášť potom co se teď Němci rozhodli pro nákup. Předpokládám, že se řeší jen ten počet kusů. Jen doufám, že to nakonec nebude těch 12/14 kusů.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      17:05 02.04.2022

      Jestli se ty peníze nenajdou, tak lze pochybovat o tom, že to politická reprezentace myslí s naší obranou vážně. Není to velké vydání v porovnání s tím co nás stál covid.

      Jestli se ty peníze nenajdou, tak lze pochybovat o tom, že to politická reprezentace myslí s naší obranou vážně. Není to velké vydání v porovnání s tím co nás stál covid.

      • Scotty
        17:09 02.04.2022

        Možná bude právě problém v tom co stál covid a co ještě bude stát energetická krize.... Doufám že se peníze najdou ovšem nic jednoduchého to nebude.

        Možná bude právě problém v tom co stál covid a co ještě bude stát energetická krize.... Doufám že se peníze najdou ovšem nic jednoduchého to nebude.

        • flanker.jirka
          17:25 02.04.2022

          Najdou, tedy, snad na tom nebude měnit nic to, že ten článek o nákupu F 35 je z 1.4.2022 :-) A může se to podepsat ihned, není třeba v takovém projektu moc změn oproti tomu v jaké ...Zobrazit celý příspěvek

          Najdou, tedy, snad na tom nebude měnit nic to, že ten článek o nákupu F 35 je z 1.4.2022 :-)
          A může se to podepsat ihned, není třeba v takovém projektu moc změn oproti tomu v jaké konfiguraci ty letadla žádají jiné státy. Počkat mohou BVP :-) když se nedokázali za ty léta propracovat k podpisu. :-)Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            17:29 02.04.2022

            Neřekl bych že někdo uvažuje nad odložením nákupu BVP. Navíc podle toho co psala nedávno Černochová na Twitteru se neuvažuje ani nad redukcí počtu.

            Neřekl bych že někdo uvažuje nad odložením nákupu BVP. Navíc podle toho co psala nedávno Černochová na Twitteru se neuvažuje ani nad redukcí počtu.

          • flanker.jirka
            18:51 02.04.2022

            Scotty
            Tak proč už nemají kontrakt podepsán?

            Scotty
            Tak proč už nemají kontrakt podepsán?

          • Scotty
            19:33 02.04.2022

            Protože musí najít řekněme "nejbezpečnější" způsob jak vybrat vítěze.

            Protože musí najít řekněme "nejbezpečnější" způsob jak vybrat vítěze.

          • flanker.jirka
            22:10 02.04.2022

            Scotty
            Myslíte právnicky nejbezpečnější způsob jak vybrat vítěze? :-) :-) :-) To by mně zajímalo, jaké odměny asi dostávají právníci SVA MO, ti co nepo..rou, to neudělají.

            Scotty
            Myslíte právnicky nejbezpečnější způsob jak vybrat vítěze? :-) :-) :-) To by mně zajímalo, jaké odměny asi dostávají právníci SVA MO, ti co nepo..rou, to neudělají.

          • Scotty
            22:36 02.04.2022

            Tak vyřadit nabídky, ale tendr nechat dál běžet je celkem nestandardní řešení. Nedivím se že chtějí analyzovat možnosti a jejich případné dopady. Třeba sama Černochová od začátku ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak vyřadit nabídky, ale tendr nechat dál běžet je celkem nestandardní řešení. Nedivím se že chtějí analyzovat možnosti a jejich případné dopady. Třeba sama Černochová od začátku prosazovala přímí mezivládní nákup.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            00:54 03.04.2022

            Scotty Prostě se podělali a báli se rozhodnout. Patří je vyhodit na ulici, každý tam chce funkci, prachy, ale bojí se odpovědnosti. Už ta armáda začíná připomínat zaopatřovací ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            Prostě se podělali a báli se rozhodnout. Patří je vyhodit na ulici, každý tam chce funkci, prachy, ale bojí se odpovědnosti. Už ta armáda začíná připomínat zaopatřovací ústav nebo jedličkův ústav.
            Černochová toho moc dohromady nepobrala, jen se naučila papouškovat myšlenky jiných. Při porovnání s tím co dělají ministerstva obran okolních států jsou Černochová a Fiala pouze tandem prázdných slov.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            08:38 03.04.2022

            Ono v těch okolních státech také stále zůstalo u slov.

            Ono v těch okolních státech také stále zůstalo u slov.

        • TN12
          17:43 02.04.2022

          S těmi zbrojními výdaji by nám měla pomoct inflace.

          S těmi zbrojními výdaji by nám měla pomoct inflace.

          • GlobeElement007
            17:49 02.04.2022

            Eh? Inflace zvýší cenu. Reálně to bude pořád to samé.

            Eh? Inflace zvýší cenu. Reálně to bude pořád to samé.

          • TN12
            18:14 02.04.2022

            Inflace znehodnocuje měnu, to pak vyvolává růst cen. Zafixujete-li dluh nebo nákupní cenu, tak při významnější inflaci platíte stejnou částku, která má ale v daném okamžiku nižší ...Zobrazit celý příspěvek

            Inflace znehodnocuje měnu, to pak vyvolává růst cen. Zafixujete-li dluh nebo nákupní cenu, tak při významnější inflaci platíte stejnou částku, která má ale v daném okamžiku nižší hodnotu.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            18:52 02.04.2022

            Pomůže vám v případě, že to nakoupíte nyní a rozložíte splátky do více let. Než když nákup odložíte o 8 let.

            Pomůže vám v případě, že to nakoupíte nyní a rozložíte splátky do více let. Než když nákup odložíte o 8 let.

          • TN12
            19:10 02.04.2022

            flanker.jirka: Samozřejmě. Navíc bude-li ČNB dál snižovat inflaci, tak výdaje vlády na obranu budou mít i hospodářsky prorůstový charakter, takže budou snáze ospravedlnitelné a ...Zobrazit celý příspěvek

            flanker.jirka: Samozřejmě. Navíc bude-li ČNB dál snižovat inflaci, tak výdaje vlády na obranu budou mít i hospodářsky prorůstový charakter, takže budou snáze ospravedlnitelné a vysvětlitelné.Skrýt celý příspěvek

      • Magister_Peditum
        17:21 02.04.2022

        Armádní rozpočet byl u nás vždycky ten největší otloukánek. Nečekal bych zázraky.

        Armádní rozpočet byl u nás vždycky ten největší otloukánek. Nečekal bych zázraky.

        • Scotty
          17:25 02.04.2022

          Tohle není ani tak otázka rozpočtu. Na takový nákup by musela vláda uvolnit extra finance.

          Tohle není ani tak otázka rozpočtu. Na takový nákup by musela vláda uvolnit extra finance.

          • Magister_Peditum
            17:31 02.04.2022

            Přirozeně, když ten náš je tak minimalistický. A to bude problém, když tu část veřejnosti běduje i nad tím, že mají uprchlíci před válkou jízdné dočasně zdarma a naše socky ne. ...Zobrazit celý příspěvek

            Přirozeně, když ten náš je tak minimalistický. A to bude problém, když tu část veřejnosti běduje i nad tím, že mají uprchlíci před válkou jízdné dočasně zdarma a naše socky ne. Jaký asi bude odpor těchto lidí, když jim vláda zvýší daně, aby nakoupila nové zbraně, když naše armáda přeci nikdy nebojovala, jak vám řekne každý odborník na mezinárodní vztahy na internetových diskusích! :-DSkrýt celý příspěvek

          • Scotty
            17:36 02.04.2022

            Ani ne až tak minimalistický. Ovšem 20-30 miliard ročně by vyčerpalo většinu peněz určených na investice. I kdyby se rozpočet dostal na 2% HDP v roce 2024. Stačí si jen spočítal to ...Zobrazit celý příspěvek

            Ani ne až tak minimalistický. Ovšem 20-30 miliard ročně by vyčerpalo většinu peněz určených na investice. I kdyby se rozpočet dostal na 2% HDP v roce 2024.
            Stačí si jen spočítal to kolik budou stát už více méně ohlášené nákupy. Nákup BVP 50 až 70 miliard, nákup H-1 10 až 20 miliard, nákup tanků 20 až 30 miliard, doplnění počtu a modernizace Pandurů ?desítky miliard?.Skrýt celý příspěvek

          • Badysak
            18:20 02.04.2022

            Zase ty hausnumera. Děleno x let.

            Zase ty hausnumera. Děleno x let.

          • flanker.jirka
            18:57 02.04.2022

            Scotty
            To už se v případě BVP bavíme o navýšení až o 20 mld oproti původnímu číslu?

            Scotty
            To už se v případě BVP bavíme o navýšení až o 20 mld oproti původnímu číslu?

          • Scotty
            19:44 02.04.2022

            flanker.jirka To je všechno pouze hrubý odhad. BAE je údajně schopné dodat za původně předpokládanou částku pokud se výběr nebude protahovat, ale to je pouze nezávazné tvrzení ...Zobrazit celý příspěvek

            flanker.jirka
            To je všechno pouze hrubý odhad. BAE je údajně schopné dodat za původně předpokládanou částku pokud se výběr nebude protahovat, ale to je pouze nezávazné tvrzení jejich ředitele.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            22:13 02.04.2022

            Scotty Při těch tlacích v průmyslu by se do toho mělo jít. Moc firem dnes ceny není schopné garantovat, ale asi si spočítali, že je lepší menší marže při prodeji než neprodat nic. ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            Při těch tlacích v průmyslu by se do toho mělo jít. Moc firem dnes ceny není schopné garantovat, ale asi si spočítali, že je lepší menší marže při prodeji než neprodat nic. Všechny tři BVP vypadají slušně, tak moc neotálet. Takovou cenovou nabídku nebudou garantovat věčně.Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      18:52 02.04.2022

      Hlavní + je, že v tomhle počtu(24ks) je můžeme i vyslat aktivně do zahraniční mise. Což, se dnes ukazuje jako šílený nedostatek pro projekt Gripen. Přitom ani větší počet strojů ...Zobrazit celý příspěvek

      Hlavní + je, že v tomhle počtu(24ks) je můžeme i vyslat aktivně do zahraniční mise. Což, se dnes ukazuje jako šílený nedostatek pro projekt Gripen. Přitom ani větší počet strojů Gripen tohle vůbec nevyřeší, stále se bude jednat o exotickou výzbroj v NATO.
      Přitom konflikt na Ukrajině jasně dokazuje, potřebu vojáků vycvičených na rozšířenou techniku. Protože, poslat někam techniku není až takový problém. Problém je, že ji musí v daném místě umět ovládat. A složité věci jako tanky, vrtulníky, letadla se prostě nenaučíte ovládat po pár dnech zaškolovají jako "JAVELIN".Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        22:17 02.04.2022

        A jaké zahraniční mise, kromě air policingu by jste si pro budoucnost AČR představoval? Prakticky každý stát v NATO má ve skutečnosti nějakou exotickou techniku a jediné co je ...Zobrazit celý příspěvek

        A jaké zahraniční mise, kromě air policingu by jste si pro budoucnost AČR představoval?
        Prakticky každý stát v NATO má ve skutečnosti nějakou exotickou techniku a jediné co je spojuje je ve většine stejná ráže hlavních zbraní.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          13:08 03.04.2022

          V NATO byli (jsou) třeba tisíce F-16, ale Gripeny spočítáte na prstech jedné ruky.
          Obdobná situace bude u tisíců F-35, a Gripenů bude mimo CR kolik?

          V NATO byli (jsou) třeba tisíce F-16, ale Gripeny spočítáte na prstech jedné ruky.
          Obdobná situace bude u tisíců F-35, a Gripenů bude mimo CR kolik?

  • Praskot
    15:30 02.04.2022

    Jo a ti zmrdi začali v Bělorusku prodávat svou kořist na bazaru.
    https://twitter.com/KyivIndepe...

    Jo a ti zmrdi začali v Bělorusku prodávat svou kořist na bazaru.
    https://twitter.com/KyivIndepe...

    • Mr.Tomas
      15:51 02.04.2022

      Pýtal som sa to nižšie ale bolo to ku starému komentáru ešte zo včera. Praskot > 25.3. o 16:22 si napísal "Za to Kostukov šéf GRU co ho nařídil Putin zavraždit se má pořád ...Zobrazit celý příspěvek

      Pýtal som sa to nižšie ale bolo to ku starému komentáru ešte zo včera.

      Praskot > 25.3. o 16:22 si napísal

      "Za to Kostukov šéf GRU co ho nařídil Putin zavraždit se má pořád skvěle. Dávám, generálovi SVR do středy příští týden. Jestli do té doby šéf GRU neumře je to fake informátor."

      Ako je na tom Kostukov? Považuješ generala SVR za realny dôveryhodny zdroj?Skrýt celý příspěvek

      • Praskot
        16:20 02.04.2022

        No vidíš na toho jsem úplně zapoměl!

        No vidíš na toho jsem úplně zapoměl!

  • Praskot
    15:28 02.04.2022

    Tak jo chci tu hodit něco o ztrátách rusácké armády. Podle Ukrajinců ztratili 17800 vojáků. Podle generála SVR má armáda ztrátu 17 549 vojáků a PMC jsou na 5366 k 1.dubnu KIA. ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak jo chci tu hodit něco o ztrátách rusácké armády. Podle Ukrajinců ztratili 17800 vojáků. Podle generála SVR má armáda ztrátu 17 549 vojáků a PMC jsou na 5366 k 1.dubnu KIA. Dohromady tedy 22 915 rusáčků úspěšně pohnojilo Ukrajinská pole.

    Nicméně by bylo dobré se podívat na to co ty ztráty vlastně obsahují. Už na začátku tohoto týdne mě zaujal tweet jedné americké novinářky o tom, že zkoušeli zjistit podle ruských zdrojů kdo v jaké svazové republice vlastně padl. A vyšel jim překvapivý výsledek. Každý 5 mrtvý rus je důstojník. Což je dost drsné číslo.

    Ovšem ve středu vyšlo video s Arestovičem. Tvrdí v něm, že zničili 67% velení elitních jednotek. Jde o lidi, které stojí vycvičit roky a miliony dolarů. Výsledkem je, že Rusko 5 až 7 let nebude schopno vést útočnou operaci.
    https://www.youtube.com/watch?...

    Když tedy vezmu těch 17 800 podle Ukrajiny a vydělím 5 je výsledek 3560 důstojníků za 5 týdnů války. To se musí někde projevit.Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      15:46 02.04.2022

      Vetsina modernich konfliktu vysoke intenzity se projevuje tim, ze pomer KIA:WIA je 1:3+, jeden z mala konfliktu, ktery toto nepotvruje je operace Poustni Stit/Poustni Boure, ale ...Zobrazit celý příspěvek

      Vetsina modernich konfliktu vysoke intenzity se projevuje tim, ze pomer KIA:WIA je 1:3+, jeden z mala konfliktu, ktery toto nepotvruje je operace Poustni Stit/Poustni Boure, ale tam je to dano okolnostni pozemni akce. Konflikty nizke intenzity se projevuji tim, ze tento pomer je jeste daleko vyssi (Irak, Afganistan). Takze cislo 22 000 KIA znamena, ze RF federace defacto odepsala puvodni silu nazasenou na Ukrajine (22 000 KIA + 66 000 WIA), ktera byla nekde mezi 95-100 000 vojaky. Coz je zjevna pitomost. Toliko fakta. Muzete lidi zacit minuskovat :D :D :DSkrýt celý příspěvek

      • stroup
        16:00 02.04.2022

        no pokud vezmeme realističtější čísla (dle mého tedy cca polovinu) je to cca 50 000 mužů ztrát.. i to se mi ale zdá dost brutální číslo

        no pokud vezmeme realističtější čísla (dle mého tedy cca polovinu) je to cca 50 000 mužů ztrát.. i to se mi ale zdá dost brutální číslo

      • Jirosi
        19:02 02.04.2022

        Super, tak pak nám taky odpovězte proč posílají "brance" bez řádného výcviku na frontu? Proč zahájili masivní ústup z Ukrajiny? Proč za měsíc bojů nedosáhly ničeho co by mělo ...Zobrazit celý příspěvek

        Super, tak pak nám taky odpovězte
        proč posílají "brance" bez řádného výcviku na frontu?
        Proč zahájili masivní ústup z Ukrajiny?
        Proč za měsíc bojů nedosáhly ničeho co by mělo podstatný význam?

        Toto všechno překvapivě spíše odpovídá té Uk propagandě, i když je to stále jen "propaganda". Ale také berte v potaz, že spousta bojových operací se nemohla z bezpečnostních důvodů dostat na internet. Válka se stále rozhoduje v poli.Skrýt celý příspěvek

  • Jirka33
    15:09 02.04.2022

    Zajímavé jak se množí like u příspěvků na topwaru, které by ještě před pár dny nasbíraly samé mínusy. Teď +15 lajků ;) Dnes, 04:45 +15 Ať už je plán jakýkoli, výsledek je ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajímavé jak se množí like u příspěvků na topwaru, které by ještě před pár dny nasbíraly samé mínusy. Teď +15 lajků ;)
    Dnes, 04:45
    +15
    Ať už je plán jakýkoli, výsledek je stejný: extrémně nepřátelský stát je přímo za prahem. Dokonce i otdenafitsirovannoe (mimochodem, kdo se tím bude zabývat?). Vojáci, kteří se nyní tvrdošíjně brání – jsou to všichni neonacisté a protobanderovci? Co když jsou to ti nejobyčejnější vlastenci? A co obyčejní „mírumilovní“ občané, kterým byly najednou zničeny životy? Zůstanou a svou mentalitou přenesou tyto události na svá vnoučata.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      15:58 02.04.2022

      Dám taky jeden příspěvek, který byl u článku, který vysvětluje, že Kyjev bude brzo patřit Rusku a ať se nepanikaří. https://topwar.ru/194335-bez-p... Tento ...Zobrazit celý příspěvek

      Dám taky jeden příspěvek, který byl u článku, který vysvětluje, že Kyjev bude brzo patřit Rusku a ať se nepanikaří.
      https://topwar.ru/194335-bez-p...
      Tento příspěvek je velmi rozumný, na topwar dost ojedinělý (pořád je tam většina příspěvků typu Uraaaa), ale přesto získal +14 lajků. Možná ti rozumní sedí na kanapi a sami nekomentují?

      V uvozovkách jsou tvrzení z článku, na který autor příspěvku arpad odpovídá

      ***********************
      arpad Dnes, 12:01 hod.
      +14

      "Nic takového se však nestalo. Operace probíhá pod heslem co nejšetrnějšího zacházení s civilním obyvatelstvem. Je to logické, potom to bude naše populace, to je jasné. Proto dochází k bodovým úderům na vojenské objekty, proto dochází k dlouhému vyklízení.
      A to vše snižuje výhodu letectva a vícenásobných raketometů na nulu. Proto musíme bojovníky a vojáky AFU eliminovat pomocí ručních zbraní."

      No obecně bych podle fotografií Mariupolu, Volkhovanky, Černihova rozhodně neřekl, že MLRS a letectvo byly znásobeny nulou. Mariupol byl jednoduše srovnán se zemí. Ručními zbraněmi nebo něčím podobným?
      Fakta o použití MLRS, dělostřelectva a letectva ve městech jsou tak zřejmá (na netu je spousta videí), že je divné to nevidět.

      "A že naše strana nebude mít podporu obyvatelstva, je jasné už teď."

      No obecně, pokud chápete tuto skutečnost, jak chápete smysl operace?
      Je vyhlášena jako osvobození ukrajinského lidu od nacistů a oligarchů.
      Možná je to také špatný odhad rozvědky?
      Pokud sám na Rusy nečeká, možná jsou tato tvrzení zmatek?
      Pokud spasitel není spasitelem (pro místní obyvatele), pak se automaticky mění v okupanta pro místní obyvatele.
      Potřebuje to vůbec Rusko?

      "Nejdůležitější však je, že bude podkopána důvěra v ruskou armádu. To je přece velmi důležitá otázka, otázka, jak a pod jakou ochranou bude život na Ukrajině nastolen, na rozdíl od toho, co je na Ukrajině."

      Myslíte si, že život na Ukrajině bude v budoucnu probíhat pod ochranou ruské armády? Mají v ní Ukrajinci důvěru?
      Upřímně řečeno, možná bychom se měli podívat pravdě do očí.
      Místní obyvatelstvo ruskou armádu nepodporuje a výsledky na frontách mluví za vše.
      Podívejte se na demonstrace v Chersonu. Podívejte se na demonstrace v Chersonu, Melitopolu, Konotopu atd. Všichni mají ukrajinské vlajky.

      "Ruská armáda skutečně potřebuje čas, aby se naučila bojovat."

      Připomínám - my teď skutečně nahradíme dovoz.
      Co jsme dělali předtím?
      Otázkou je, proč můžeme uspět nyní, když se to předtím v mírových podmínkách nepodařilo?
      Protože není kam jít?

      "A těm, kteří na internetu tolik křičí, že všichni byli zrazeni a zaprodáni, by se měla ukázat cesta k vojenskému odvodnímu úřadu."

      Samozřejmě . to přinese obzvláště motivované vojáky.Skrýt celý příspěvek

    • Masterton
      18:28 02.04.2022

      A co to sleduju, tak jeste navic cast kritickych prispevku mizi. A nezdalo se mi, ze by byly vyrazne odlisne od tech, ktere tam mohly zustsat. Pravdepodobne administratori vi, ze ...Zobrazit celý příspěvek

      A co to sleduju, tak jeste navic cast kritickych prispevku mizi. A nezdalo se mi, ze by byly vyrazne odlisne od tech, ktere tam mohly zustsat.

      Pravdepodobne administratori vi, ze v soucasne siutaci nemuzou uplne zakazat, tak ji jenom oslabuji.Skrýt celý příspěvek

  • Upgrade
    14:31 02.04.2022

    Biely dom pomôže spojencom presunúť tanky sovietskej výroby na Ukrajinu, aby podporili jej obranu vo východnom regióne Donbas, informoval denník New York Times s odvolaním sa na ...Zobrazit celý příspěvek

    Biely dom pomôže spojencom presunúť tanky sovietskej výroby na Ukrajinu, aby podporili jej obranu vo východnom regióne Donbas, informoval denník New York Times s odvolaním sa na neidentifikovaného amerického predstaviteľa.
    https://www.bloomberg.com/news...
    Na tlacovke po tej donor konferencii zo stvrtka vyslovene spominali, ze tanky nie. Takze to vyzera na ruske tanky a zapadne hufnice/mlrs. To by mohlo fungovat.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      14:56 02.04.2022

      zapadne tanky.. tie by im tam velmi nepomohli... 60tonovy tank vyprostit.. na to treba ine stroje ako vyprostovat 45tonove tanky... no vychodna europa ma stale kopec T72M1 ...Zobrazit celý příspěvek

      zapadne tanky.. tie by im tam velmi nepomohli... 60tonovy tank vyprostit.. na to treba ine stroje ako vyprostovat 45tonove tanky... no vychodna europa ma stale kopec T72M1 derivatov...Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        15:43 02.04.2022

        Nechápu tolik let od WW2, a stále je potřeba opakovat tu Ruskou hloupost? V operaci Citadela 3. říše nasadila i obávané stíhače tanků Ferdinand (65t). Po půl roční službě bylo z ...Zobrazit celý příspěvek

        Nechápu tolik let od WW2, a stále je potřeba opakovat tu Ruskou hloupost?

        V operaci Citadela 3. říše nasadila i obávané stíhače tanků Ferdinand (65t).
        Po půl roční službě bylo z vyrobených 91 ks staženo zpět 48ks. To se psal rok 1943, jaké asi měli možnosti tyto bestie vyprošťovat. Přitom těch 42ks ztrát utrpěli mezi 5.7.-13.8.1943, zbytek (48ks) odcestoval až 2.prosince.Skrýt celý příspěvek

      • skelet
        15:43 02.04.2022

        hlavně západní tanky nejsou na skladě. Leda M60A3.

        hlavně západní tanky nejsou na skladě. Leda M60A3.

        • alter01
          16:00 02.04.2022

          Ruských tankov sú svete tisíce! Len ich treba vyhľadať , odkúpiť , zrepasovať a poslať na Ukrajinu 1€/kus! Aby boľševik nepovedal , že ukrajincov vyzbrojujeme . My iba ...Zobrazit celý příspěvek

          Ruských tankov sú svete tisíce! Len ich treba vyhľadať , odkúpiť , zrepasovať a poslať na Ukrajinu 1€/kus! Aby boľševik nepovedal , že ukrajincov vyzbrojujeme . My iba predávame....Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      14:57 02.04.2022

      Americké ministerstvo obrany v piatok oznámilo, že splní virtuálny zoznam želaní pre ukrajinské sily bojujúce proti ruskej invázii . Sľúbený tovar v hodnote dodatočnej pomoci ...Zobrazit celý příspěvek

      Americké ministerstvo obrany v piatok oznámilo, že splní virtuálny zoznam želaní pre ukrajinské sily bojujúce proti ruskej invázii .

      Sľúbený tovar v hodnote dodatočnej pomoci Ukrajine v odhadovanej hodnote 300 miliónov dolárov zahŕňa laserom navádzané raketové systémy...
      https://www.nbcnews.com/news/u... Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        15:20 02.04.2022

        nechapem preco im to nedodali skor... zopar raketometov HIMARS a bol by klud... (a k tomu nepretrzite zasobovanie raketami..)

        nechapem preco im to nedodali skor... zopar raketometov HIMARS a bol by klud... (a k tomu nepretrzite zasobovanie raketami..)

        • skelet
          15:44 02.04.2022

          výcvik nějaký ten týden zabere.

          výcvik nějaký ten týden zabere.

        • Roko
          16:28 02.04.2022

          Lebo Trump, tak a povedal som to , Trump nechcel nic zadarmo a Bidenova administrativa sa sprava ako nuteny dedko co musi upratat vsetko

          Lebo Trump, tak a povedal som to , Trump nechcel nic zadarmo a Bidenova administrativa sa sprava ako nuteny dedko co musi upratat vsetko

          • GlobeElement007
            16:41 02.04.2022

            Trump byl první, kdo dodal na Ukrajinu smrtící zbraně.
            To Obama vystavil Rusku bianco šek na okupaci Ukrajiny, ne Trump.

            Trump byl první, kdo dodal na Ukrajinu smrtící zbraně.
            To Obama vystavil Rusku bianco šek na okupaci Ukrajiny, ne Trump.

          • Magister_Peditum
            17:24 02.04.2022

            GlobeElement007: Někde jsem četl, že ten program vyzbrojování UA byl iniciativou Kongresu a Trump to "jenom" nezablokoval. Zase bych z něj nedělal hned hrdinu.

            GlobeElement007: Někde jsem četl, že ten program vyzbrojování UA byl iniciativou Kongresu a Trump to "jenom" nezablokoval. Zase bych z něj nedělal hned hrdinu.

          • GlobeElement007
            17:50 02.04.2022

            Možná, ale za Obamy jednoduše Ukrajina dostala tak maximálně Humwee.

            Možná, ale za Obamy jednoduše Ukrajina dostala tak maximálně Humwee.

  • Veraxx
    14:23 02.04.2022

    Dlouho jsem na AN nebyl , co mne nyní překvapilo je ze se teď skoro vůbec neprobíhá použití atomových zbraní ze strany Ruska.Už nám otrnulo nebo mi něco uniklo?

    Dlouho jsem na AN nebyl , co mne nyní překvapilo je ze se teď skoro vůbec neprobíhá použití atomových zbraní ze strany Ruska.Už nám otrnulo nebo mi něco uniklo?

    • jj284b
      14:27 02.04.2022

      z vojenskeho hladiska by im pouzitie taktickych nuklearnych zbrani velmi nepomohlo ( termobaricke maju ovela nicivejsi ucinok), no politicky by ich odsudil cely svet (aj tych par ...Zobrazit celý příspěvek

      z vojenskeho hladiska by im pouzitie taktickych nuklearnych zbrani velmi nepomohlo ( termobaricke maju ovela nicivejsi ucinok), no politicky by ich odsudil cely svet (aj tych par statov co to doteraz nespravilo).. no a strategicke? to by znamenalo vzajomne znicenie... nie nadarmo je skratka MAD - mutual assured destruction...Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      14:31 02.04.2022

      A my jsme někdy měli nahnáno?

      A my jsme někdy měli nahnáno?

    • Tonda
      15:03 02.04.2022

      Vypadá to, že by nám pan troll chtěl připomenout, že bychom z nich měli mít nahnáno. Ano máme. Ale tváři v tvář takhle hnusné, odporné a zločinné invazi to risknout musíme. Abychom ...Zobrazit celý příspěvek

      Vypadá to, že by nám pan troll chtěl připomenout, že bychom z nich měli mít nahnáno. Ano máme. Ale tváři v tvář takhle hnusné, odporné a zločinné invazi to risknout musíme. Abychom si mohli sami sebe dál vážit. Takovýto agresor nesmí vyhrát !!Skrýt celý příspěvek

      • TN12
        15:25 02.04.2022

        Proč hned troll? Diví se jen změně nálady v diskuzi. Zalistujete-li v historii dozadu, bralo se to jako jedna z možností.

        Proč hned troll? Diví se jen změně nálady v diskuzi. Zalistujete-li v historii dozadu, bralo se to jako jedna z možností.

        • Veraxx
          16:37 02.04.2022

          Díky, už jsem se šel podívat na svůj pas jestli nejsem Rus :))

          Díky, už jsem se šel podívat na svůj pas jestli nejsem Rus :))

        • Badysak
          18:28 02.04.2022

          Protože atomovky se tu probíraly dost zevrubně a dospělo se, že Putin nemá v ruce jedno jedinné červené tlačítko tedy atomovky jsou out. A teď najednou někdo vytáhne atomovky.

          Protože atomovky se tu probíraly dost zevrubně a dospělo se, že Putin nemá v ruce jedno jedinné červené tlačítko tedy atomovky jsou out. A teď najednou někdo vytáhne atomovky.

      • Veraxx
        16:50 02.04.2022

        Projdi si moje staré příspěvky než mi budeš nadávat do trolla.
        Jestli se tady člověk nemůže zeptat na docela zřejmou věc tak je to stejně jak na druhé straně -topwar ? :))

        Projdi si moje staré příspěvky než mi budeš nadávat do trolla.
        Jestli se tady člověk nemůže zeptat na docela zřejmou věc tak je to stejně jak na druhé straně -topwar ? :))

    • Pavel J.
      15:15 02.04.2022

      26. března 2022 americký prezident J. Biden oznámil přehodnocení dosavadní jaderné politiky USA, které se nyní vyhrazují právo použít JZ i jako první jako prevenci jaderných ...Zobrazit celý příspěvek

      26. března 2022 americký prezident J. Biden oznámil přehodnocení dosavadní jaderné politiky USA, které se nyní vyhrazují právo použít JZ i jako první jako prevenci jaderných útoků, a to i v případě ruské agrese vůči Ukrajině.
      Jak píší někteří další čtenáři AN, JZ by Rusku zcela jistě nepomohly - leda tak na cestu do "pekla" a věčného zatracení - RF by byla celosvětově odepsána a ignorována hůře než KLDR.

      https://echo24.cz/a/SNGnU/prev... Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      15:45 02.04.2022

      Asi udělali prověrku zbraní. Potom co zjistily, že většina konvenčního vojska je nepoužitelná.

      Asi udělali prověrku zbraní. Potom co zjistily, že většina konvenčního vojska je nepoužitelná.

    • skelet
      15:45 02.04.2022

      když ti někdo vyhrožuje jednou, tak se lekneš. Když ti bude vyhrožovat 2x, tak se budeš bát. Když to bude dělat pravidelně, tak to začneš ignorovat. Lidská psychika.

      když ti někdo vyhrožuje jednou, tak se lekneš. Když ti bude vyhrožovat 2x, tak se budeš bát. Když to bude dělat pravidelně, tak to začneš ignorovat. Lidská psychika.

    • Scotty
      16:01 02.04.2022

      Čistě teď není situace kdy by něco takového reálně hrozilo.

      Čistě teď není situace kdy by něco takového reálně hrozilo.

    • PavolR
      17:06 02.04.2022

      Dokedy budú trestne stíhať vlastné obyvateľstvo za slovo "vojna", dovtedy akékoľvek ZHN na Ukrajine použiť nemôžu ...

      Dokedy budú trestne stíhať vlastné obyvateľstvo za slovo "vojna", dovtedy akékoľvek ZHN na Ukrajine použiť nemôžu ...

    • GlobeElement007
      17:52 02.04.2022

      Asi obojí. Kreml se vyjádřil, že zapojení cizích armád na Ukrajině není důvodem pro použití jaderných zbraní. Bílý dům naopak připomněl, že si vyhrazuje právo na preventivní ...Zobrazit celý příspěvek

      Asi obojí. Kreml se vyjádřil, že zapojení cizích armád na Ukrajině není důvodem pro použití jaderných zbraní. Bílý dům naopak připomněl, že si vyhrazuje právo na preventivní jaderný úder.
      A my ostatní jsme se jednoduše uklidnili.Skrýt celý příspěvek

  • 5uldo
    14:18 02.04.2022

    BBC reportaz o ruskom 331. Parachute regiment ...Zobrazit celý příspěvek

    BBC reportaz o ruskom 331. Parachute regiment

    https://www.reddit.com/r/Ukrai... Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    13:51 02.04.2022

    Pár uřvaných Rusů (a nejen oni, už i pár českých "odborníků") co rádi poukazují na "poruchovost" platformy AR ve ztížených podmínkách a odkazují se na ten urban legend o M16 z ...Zobrazit celý příspěvek

    Pár uřvaných Rusů (a nejen oni, už i pár českých "odborníků") co rádi poukazují na "poruchovost" platformy AR ve ztížených podmínkách a odkazují se na ten urban legend o M16 z Vietnamu, se teď bije v prsa, jak v blátivých podmínkách Ukrajinské specky a západní dobrovolníci musí mít strašné problémy s jejich ARkami a jinými zbraněmi (UA SOF používají kromě jejich bullpup AK Malyuk i DD M4V7 a Sig Virtus/MCX).

    Sorry soudruzi, dobře postavené ARko není žádný křáp a o jeho funkčnosti v blátě ve srovnání i s tím "nezničitelným" AK by se dalo polemizovat...Nehledě na to, že pro střelce je to mnohem přívětivější platforma.

    Daddy Garand má odpověď :-)

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      14:08 02.04.2022

      Ta "poruchovost" platila snad jenom u těch úplně prvních sérií M-16 ve Vietnamu. Dnes je platforma AR jedním z nejdokonalejších zbraňových systémů.

      Ta "poruchovost" platila snad jenom u těch úplně prvních sérií M-16 ve Vietnamu. Dnes je platforma AR jedním z nejdokonalejších zbraňových systémů.

      • Civil
        17:47 02.04.2022

        Ta urban legend je postavena na prohlaseni, ze M16 je samocistici.
        Fakt neni a po dodani cisticich sad a zaskoleni vojaku problemy zmizely.

        Ta urban legend je postavena na prohlaseni, ze M16 je samocistici.
        Fakt neni a po dodani cisticich sad a zaskoleni vojaku problemy zmizely.

    • brin
      14:47 02.04.2022

      Tak ono žádná zbraň nebude střílet, když bude plná písku. To je prostě fakt. Ani to AK.

      Tak ono žádná zbraň nebude střílet, když bude plná písku. To je prostě fakt. Ani to AK.

      • dusan1
        15:12 02.04.2022

        No zas to úlne nie je pravda ... všetko má svoje pre a proti ... AK mal väčšie vôle a je stále "blbovzdornejší" ako M16.... ale daňou za to je nižšia presnosť. Skrátka ručná ...Zobrazit celý příspěvek

        No zas to úlne nie je pravda ... všetko má svoje pre a proti ...

        AK mal väčšie vôle a je stále "blbovzdornejší" ako M16.... ale daňou za to je nižšia presnosť.

        Skrátka ručná zbraň je vždy kompromis a nič nie je "zadarmo" ... a ak sa i technicky vyrieši blízko "ideálu" ... tak je zrazu drahá.... a pre masovú výrobu nepoužiteľná.

        Ideálnu ručnú zbraň už hľadajú za miliardy dlhé desaťročia Amíci a stále nedosiahli na ideál ...Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        15:47 02.04.2022

        Tak legendy o lepší průchodnosti terénem, se také opakují do nekonečna, stejně jako o nosnosti mostů, atd.
        Hold, neustála propagandistická masáž z východu působí na všechny.

        Tak legendy o lepší průchodnosti terénem, se také opakují do nekonečna, stejně jako o nosnosti mostů, atd.
        Hold, neustála propagandistická masáž z východu působí na všechny.

    • samoempire
      16:03 02.04.2022

      Táto debata je dávno uzavřená. Za zmínku stojí že ani ruské speciální jednotky nepoužívají optiku. O nějakých infra snímačích ani nemluvě. Na ruských webech píšou že se jedná o ...Zobrazit celý příspěvek

      Táto debata je dávno uzavřená. Za zmínku stojí že ani ruské speciální jednotky nepoužívají optiku. O nějakých infra snímačích ani nemluvě. Na ruských webech píšou že se jedná o rozhodnutí vojáků.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...