Bojové vozidlo Kurganěc-25 se chystá na vojskové zkoušky

Kurganěc-25 ve verzi BVP s bojovým modulem Bumerang-BM; větší foto / Vitaly V. Kuzmin; CC BY-SA 4.0 

V letech 2019 až 2021 ruská armáda získá neurčitý počet prototypů bojových vozidel Kurganěc-25. Armáda podrobí vozidla dvouletému testování s cílem v roce 2021 zařadit platformu Kurganěc-25 do výzbroje.

Nové informace o dodávkách platformy Kurganěc-25 se objevily ve výroční zprávě Kurganských strojírenských závodů (Kurganmašzavod). Ruská firma dodá k testům Kurganěc-25 ve verzi bojové vozidlo pěchoty (BVP; označení B-11) a ve verzi obrněný transportér (OT; označení B-10).

 

 

„V současnosti jsou prototypy strojů dokončeny a připraveny pro komplexní testy, které předcházejí přijetí této techniky do výzbroje. Kurganmašzavod uzavřel smlouvu na dodávky prototypů pro roky 2019 až 2021. V konečném důsledku bude vše dokončeno v roce 2021, a to přijetím bojových vozidel do výzbroje ozbrojených sil Ruské federace (jako BVP a OT) a následným vývojem a výrobou celé rodiny lehkých obrněných pásových vozidel pro různé účely,“ píše se ve výroční zprávě Kurganmašzavodu.

 

“Sériová výroba začne v roce 2021, ale to neznamená, že usneme na vavřínech. Máme čas identifikovat všechny problémy, testovat vozidla za účelem zjistit všechna technická rizika spojená s doladěním motoru, automatické převodovky a zaměřovacího systému,” uvedl již na podzim minulého roku Jurij Borisov, tehdejší náměstek ruského ministra obrany pro vyzbrojování a nynější místopředseda ruské vlády pro problematiku ruského vojensko-průmyslového komplexu.

 

“Testování (průmyslové – pozn. red.) je v posledním stádiu. Samotný stroj má všechny funkce, které má sériový stroj mít. ... V příštím roce nebo dvou stroj dorazí na testy do armády,” uvedl ve stejné době Alexej Losev, náměstek výkonného ředitele firmy Kurganmašzavod.
 

Nejnovější verzi Kurganětc-25 uvidí návštěvníci na vojenské výstavě Armija 2018 na konci letošního srpna. V ruské armádě Kurganěc-25 nahradí všechny generace bojových vozidel pěchoty BMP (BMP-1, BMP-2 a BMP-3), výsadková vozidla BMD a obrněné transportéry MT-LB.

 

Kurganěc-25 je v podstatě BVP/OT klasické konstrukce, se samonosnou pancéřovou korbou, s pohonnou jednotkou (turbodiesel) umístěnou v přední části a s tříčlennou posádkou. Verze B-10 (OT) má místo pro osmičlenný výsadek, B-11 (BVP) pro sedmičlenný výsadek. Kurganěc-25 je určen pro mechanizované i výsadkové jednotky. Podvozek unese celou plejádu zbraní, až po děla ráže 125 mm nebo minomety ráže 120 mm.

 

Pásová platforma Kurganěc-25 se svou hmotností 25 tun je téměř dvakrát lehčí, než těžce obrněná platforma Armata. Oproti BMP-1 a BMP-2 (14 t) i BMP-3 (20 t) však jde o značný nárůst hmotnosti. Ruská armáda původně požadovala hmotnost nového BVP v rozmezí 15 t až 20 t, ale při takových váhových podmínkách nebylo možné dosáhnout požadované úrovně balistické a protiminové ochrany. Nízká hmotnost a slabší pancíř například neumožňuje použít moduly dynamického pancíře, protože ten při své aktivaci může poškodit i samotné (slabě pancéřované nebo malo robustní) vozidlo.

 

Klíčovým uzlem verze BVP Kurganěc-25 je nový bezosádkový bojový modul Bumerang-BM, který najdeme také na kolových obrněných vozidlech Bumerang. Věž je zcela izolovaná od prostoru posádky a vybavená moderními senzory pro vedení bojové činnosti ve dne i noci. Základní výzbroj tvoří automatický kanón ráže 30 mm, spřažený kulomet ráže 7,62 mm a čtyři protitankové řízené střely (PTŘS) Kornet-EN s dosahem 5500 m.

 

Kurganěc-25 ve verzi OT s bojovým modulem Kornet; větší foto / Vitaly V. Kuzmin; CC BY-SA 4.0 

 

Věž je navíc osazená aktivním systémem ochrany Afganit. Podle Rusů je Afganit účinný nejen proti PTŘS a reaktivním granátometům (RPG), ale i proti podkaliberním střelám.

 

Stále nezodpovězenou otázkou je rychlost zavádění vozidel Kurganěc-25 do výzbroje, resp. kolik vozidel ruská armáda nakoupí. V Rusku existuje názorová skupina odborníků, která chce upřednostnit nákup těžkých BVP T-15 Aramata před nákupem BVP Kurganěc-25 a kolových BVP Bumerang.

 

Ostatně ruská armáda plánuje modernizovat minimálně několik stovek bojových vozidel pěchoty BMP-1 a BMP-2. Armáda již získala 16 modernizovaných vozidel BMP-2M pro vojskové zkoušky. Podle informací IHS Janes z října minulého roku, ruská armáda postupně modernizuje 540 BVP-2 a BMD-2. Celý modernizační projekt potrvá podle stránek ruského ministerstva obrany deset let.

 

Modernizace BMP-1 a BMP-2 souvisí i s potřebou zajistit Kurganmašzavodu pracovní náplň a udržet si schopnosti vývoje a výroby středních BVP.

 

Přechod firmy z programu výroby a modernizace vozidel BMP na novou platformu Kurganěc-25 tak potrvá bezpochyby minimálně do roku 2030. Otázkou také je, zda objednávky vozidel Kurganěc-25 dokáží plně vykrýt opuštění programu BMP.

Zdroj: TASSBMPD

Nahlásit chybu v článku


Související články

Armija 2017: 100 tanků T-14 Armata do roku 2020

Podle Jurije Borisova, náměstka ruského ministra obrany pro vyzbrojováni, Rusko do roku 2020 odebere ...

Ruské bojové vozidlo pěchoty Kurganěc-25 v roce 2021

Od roku 2021 začne nové ruské bojové vozidlo pěchoty (BVP) Kurganěc-25 nahrazovat v ruské armádě ...

Ruská superlehká brigáda: Stepní a pouštní válečníci

Podle webu Russian Defense Policy, který se odvolává na článek ruského vojenského deníku Krasnaja ...

Ruské tanky T-80BVM a T-90M ohrožují program T-14 Armata?

Ruské ministerstvo obrany oznámilo redukci plánů na trvalé odstranění 10 000 dlouhodobě uložených ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • BoudiSVK
    14:09 16.07.2018

    Flader:

    Vo francúzsku pouzivaju obrnene brigady VBCI a Leclerc, a v podpore este VAB. No a volaju to proste obrnena brigada.

    Flader:

    Vo francúzsku pouzivaju obrnene brigady VBCI a Leclerc, a v podpore este VAB. No a volaju to proste obrnena brigada.

  • Flader
    17:32 15.07.2018

    Ospravedlňujem sa vopred za trochu OT Starlight, ako by vlastne podľa štandardov NATO bola zaradená brigáda na BTR s tankami v zostave? Na ľahkú brigádu by tam asi nesedeli tie ...Zobrazit celý příspěvek

    Ospravedlňujem sa vopred za trochu OT

    Starlight, ako by vlastne podľa štandardov NATO bola zaradená brigáda na BTR s tankami v zostave? Na ľahkú brigádu by tam asi nesedeli tie tanky, na ťažkú zase slabšia ochrana a výzbroj BTR. Takže stredná?Skrýt celý příspěvek

  • Starlight
    11:13 15.07.2018

    Na doplnění: Ruské pozemní síly měly v roce 2010 celkem 45 samostatných manévrových brigád. Z toho 4 tankové, 34 motostřeleckých, 3 průzkumné a 4 výsadkové (většina výsadkových ...Zobrazit celý příspěvek

    Na doplnění:
    Ruské pozemní síly měly v roce 2010 celkem 45 samostatných manévrových brigád. Z toho 4 tankové, 34 motostřeleckých, 3 průzkumné a 4 výsadkové (většina výsadkových sil ale byla u samostatného druhu vojska VDV, který nespadá pod pozemní síly). 34 motostřeleckých brigád se dělilo na 17 vyzbrojených BVP řady BMP-1/2/3, 9 motostřeleckých brigád vyzbrojených kolovými OT řady BTR a 8 motostřeleckých brigád vyzbrojených pásovými OT typu MT-LB.

    Tedy ruské pozemní síly měly v roce 2010 celkem 38 obrněných brigád, z toho 21 těžkých (4 tankové a 17 motostřeleckých jsou vyzbrojeny pásovými BVP) a zbytek, 17 brigád, bylo středních s OT (s kolovými BTR-8x nebo pásovými MT-LB, ale stále mají ve výzbroji tanky).

    Početně má:

    - samostatná tanková brigáda cca 94 tanků, 37 BMP a nějaké OT a obrněná průzkumná vozidla

    - samostatná motostřelecká brigáda s pásovými BVP má 41 tanků, 120 BMP a 50+ dalších OT a obrněných průzkumných vozidel (BTR, MT-LP,…)

    - samostatná motostřelecká brigáda s pásovými MT-LB má 41 tanků, 159 MT-LB a 10+ dalších OT a obrněných průzkumných vozidel (BTR,..)

    - samostatná motostřelecká brigáda s kolovými BTR má 41 tanků, 130 BTR-8x a 30+ další OT a obrněných průzkumných vozidel (BTR, MT-LB,..).

    Od roku 2010 proběhly další reorganizace, kdy se některé brigády začali zase slučovat do divizí, ale pro základní představu to asi stačí.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    09:20 15.07.2018

    pak by asi mělo smysl, aby počty T-14 a T-15 byly vyrobené v poměru jen 1:1, tedy aby T-15 plnily funkci přímého doprovodu T-14. Přeci jen už tohle by znamenalo velké množství ...Zobrazit celý příspěvek

    pak by asi mělo smysl, aby počty T-14 a T-15 byly vyrobené v poměru jen 1:1, tedy aby T-15 plnily funkci přímého doprovodu T-14. Přeci jen už tohle by znamenalo velké množství stejných podvozků, navíc by na nich byly i houfnice a podobně. Už tohle znamená neskutečně velký počet vozidel. Kurganěts bude určitě levnější, ale taky jich bude muset být víc. Bude to ještě hodně zajímavé, jelikož se bavíme o velkém množství vozidel v řádech tisíců - velké ambice se plánovačům určitě nedají upřít.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    08:53 15.07.2018

    semtam: že si BMP-3 našel nějaké zákazníky se nedivím. Je to zčásti setrvačnost v oblibě BMP-1,2, které svého času byly na úrovni doby a zvýšením korby to už není taková plechovka ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam: že si BMP-3 našel nějaké zákazníky se nedivím. Je to zčásti setrvačnost v oblibě BMP-1,2, které svého času byly na úrovni doby a zvýšením korby to už není taková plechovka na sardinky. Větě, že podle mě má mít místo technika 60-80let nerozumím. Naopak kritizuju používání a modernizaci BMP z té doby, kvůli malé odolnosti a stísněnosti korby a věcí typu nádrží ve dveřích apod. Vyřešit malou odolnost a stísněnost korby se nedá, protože to narazí na nosnost podvozku a výkon motoru. Zásah do podvozku a výměna motoru a zvýšení korby je totéž, co vyrobit novou korbu, takže modernizace nedává smysl. Nakonec Slováci modernizovali věž a vnitřní vybavení. Dostali se na cenu až 1/2 nového vozidla. Ušetřili, ale mají vozidlo s nevyhovující korbou.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    22:08 14.07.2018

    Rase Můj názor je ten, že T-15 nedosáhne počtu Kurgance. Přikláním se k Kozlusovi. Armáda RF potřebuje nahradit BVP v masovém měřítku, navíc vzhledem k geografickým poměrům RF ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase

    Můj názor je ten, že T-15 nedosáhne počtu Kurgance. Přikláním se k Kozlusovi. Armáda RF potřebuje nahradit BVP v masovém měřítku, navíc vzhledem k geografickým poměrům RF je žádáno lehčí a nebo spíše střední BVP (jak jsi pojmenoval a docela dobře). geografie nemyslím jen podloží, kde všeobecně lehčí technika má výhodu, ale také, že lehčí technika je méně náročná na logistiku, stačí se jen podívat na spotřebu pohonných hmot. T-15 bude asi používán v nejexponovanějších místech, pokud bude přítomen.

    Co vidím u Kurgance jako nevýhodu (jen od pohledu), je to, že nejspíš nemůže být osazen osádkovou věží. Tedy ano, ale poté by se výrazně snížil počet převáženého mužstva. Možná se mýlím. Nevíš o tom něco, byli již zveřejněny fotky vnitřního prostoru? Zatím jsem viděl spíše útržky, kde toho bylo vidět minimum.

    Jinak modernizace BMP-1/2 sice neřeší absenci moderního BVP, ale řeší to, že do 20 let, kdy lze předpokládat, že Kurganec bude již dostatečně zastoupen nebude armáda používat techniku na úrovni 70.-80.let 20.století.

    Jura99

    Tak asi podle tebe má v armádě místo technika z 60-80. let minulého století, ok nebudu ti to brát.
    Jen připomenu, že zavádění nového BVP většinou není jak mávnutím kouzelného proutku a nějaký efekt v rámci celku to bude mít nejdříve za 10 let.

    Píšeš, že rodina BMP nemá smysl modernizovat, asi zapomínáš, že do té rodiny patří též BMP-3 který si i v současné době dokáže najít zahraniční zákazníky. Sice má nevýhodu v netradičním vstupu pro výsadek, ale funkci jako takovou (BVP) to nenarušuje. Kupodivu si našel poměrně hojně vlastníků a modernizace je v tomto případě samozřejmostí.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    11:25 14.07.2018

    Kurganěc vypadá slušně a Rusové by snad měli mít dost peněz na pořízení aspoň 500-1000ks u takto základního bojového prostředku pozemních sil. Modernizace rodiny BMP smysl nemá, ...Zobrazit celý příspěvek

    Kurganěc vypadá slušně a Rusové by snad měli mít dost peněz na pořízení aspoň 500-1000ks u takto základního bojového prostředku pozemních sil. Modernizace rodiny BMP smysl nemá, jen pokud tím řeší zaměstnanost ve svém zbrojním průmyslu. BMP nemá v moderní armádě místo.

    Arthur: osádku 3+7 sardinek má BVP-2 standardně. Ale není to žádná výhra, do Pumy si taky může 10 lidí lehnout. O modernizaci BVP-M už se psalo a už bych ten nechytrý nápad příliš nekomentoval.Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    14:23 13.07.2018

    Rase: Celkem souhlas, jen je nutno prihlednout k cenam nove techniky, poctum techniky, co provozujou a k delce vyroby. Je mozne, ze to dopadne tak, ze T14+T15 se pouzijou na ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase:
    Celkem souhlas, jen je nutno prihlednout k cenam nove techniky, poctum techniky, co provozujou a k delce vyroby. Je mozne, ze to dopadne tak, ze T14+T15 se pouzijou na "nejohrozenejsim" prostoru a ve zbytku budou jeste dlouho soucasne tanky a BVP.
    Jen je nutno si uvedomit, ze tech BVP potrebuji mraky, takze ten Kurganec je potreba vyrabet uz ted, aby se jich, v nejakem rozumnem case, vyrobilo dost na nahrazeni toho kvanta soucasnych BVP. Moderizaci a GO uplne nevyresi, ze ty stroje proste starnou a opotrebovavaji se a za 20 let na tom budou podstatne hur. Ta nahrada musi probehnout postupne a rozlozit tak i financni zatez, nez aby se pak narychlo budovalo dalsich 5 vyrobnich linek na nejakou rychlovyrobu. Taky by bylo fajn jich zaradit co nejvic (a co nejvic verzi), jako reference, ze to maji zavedeno a je to super vyrobek a prodat jednu linku Iraku, dalsi Iranu a dasli Syrii, nebo jeste lip to pro ne vyrabet doma :)Skrýt celý příspěvek

  • Arthur
    11:23 13.07.2018

    Slovenská modernizácia BVP - M je úplne niekde inde ako fínska modernizácia BVP. Inak v najnovšom ATM č. 7/2018 (str. 24 - 25 Slovenské ozbrojené sily prevzali 21 ...Zobrazit celý příspěvek

    Slovenská modernizácia BVP - M je úplne niekde inde ako fínska modernizácia BVP.

    Inak v najnovšom ATM č. 7/2018 (str. 24 - 25 Slovenské ozbrojené sily prevzali 21 modernizovaných BVP) sa uvádza 10-členné obsadenie BVP - M (traja posádka + 7 výsadok).
    zdroj: https://www.vydavatelstvo-mps.... Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    11:15 13.07.2018

    Kurganěc se mi hodně líbí, pro svoji univerzálnost - když plácnu, je to takové střední BVP. Čím dál víc se rozumím hlasů, že by bylo lepší mít jako nové BVP, jen těžké T-15 v ...Zobrazit celý příspěvek

    Kurganěc se mi hodně líbí, pro svoji univerzálnost - když plácnu, je to takové střední BVP. Čím dál víc se rozumím hlasů, že by bylo lepší mít jako nové BVP, jen těžké T-15 v kombinaci s modernizovanými, lehkými BMP-1/2 a BMD-2. Osobně si tak myslím, že pokud začnou rusové ve větším vyrábět T-14 a ideálně v kombinaci s T-15, zůstane Kurganěc u ledu (ve zkušební sérii) uložený do doby, dokud se nerozpadnou zmodernizované BMP-1/2 - tedy ještě hodně dlouho.
    ps. pokud by se T-14 vyráběl jen jako tank, tak tím přijdou o výhodu jednotné platformy a nejsem si jistý, zda by pak nebylo lepší zůsta u levnějších a ověřených podvozků T-72/90.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    11:13 13.07.2018

    KOLT: Avšak bez výmeny veže možno zmysluplne modernizovať iba BVP-2 (pozor, aby si u vás teraz komouši nevynútili fínsku cestu ;-p ), nie však BVP-1, takže fínsku a slovenskú ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT:
    Avšak bez výmeny veže možno zmysluplne modernizovať iba BVP-2 (pozor, aby si u vás teraz komouši nevynútili fínsku cestu ;-p ), nie však BVP-1, takže fínsku a slovenskú modernizáciu nemožno porovnávať.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    10:59 13.07.2018

    KOLT Ne, můj názor je úplně jiný než popisujete. Podívejte se do diskuze, kde se to řešilo. Spor tam začal tak, že Jara začal tvrdit, že BVP je nemodernizovatelné a začal ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT

    Ne, můj názor je úplně jiný než popisujete. Podívejte se do diskuze, kde se to řešilo. Spor tam začal tak, že Jara začal tvrdit, že BVP je nemodernizovatelné a začal předhazovat jednotlivé celky, které nejdou modernizovat. Bohužel pro něj neúspěšně, protože mu bylo dokázáno, že se mýlí. Poté již obrátil a mluvil, že ok, kdo neustále připomínal cena/výkon jsem byl já. Podívejte se do diskuze a dokonce tam uvidíte, jak vhodnou modernizaci jsem si představoval já, popisuju to tam.

    Proto jeho poznámku vnímám tak, že je mimo mísu. Pokud si nadále myslíte něco jiného, tak vás poprosím, potažmo i Járu, aby jste reagoval v diskuzi ohledně modernizace BVP na Slovensku, ať tu nevytváříme off-topic. DěkujiSkrýt celý příspěvek

  • KOLT
    10:44 13.07.2018

    semtam, jen se furt točíme kolem toho, do jaké míry má prostě smysl cpát peníze do platformy BMP. Jara i já si myslíme, že maximálně na úrovni o něco lepšího situačního povědomí a ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam, jen se furt točíme kolem toho, do jaké míry má prostě smysl cpát peníze do platformy BMP. Jara i já si myslíme, že maximálně na úrovni o něco lepšího situačního povědomí a komunikační techniky. Měnit věž, neřkuli motor či převodovku, je pro jeho evropské uživatele holé plýtvání. Finská modernizace fajn, Slovenská ne. Ačkoliv, Slováci tu věž následně mohou použít na KOT, čímž se finanční stránka modernizace o něco zlepší. Toť vsjo :-) Vy máte jiný názor, víme, ale nesouhlasíme :-)

    V Rusku je situace ovšem jiná. Jednak tam má nízká váha vozidla větší výhody než u nás, jednak jich mají tolik, že nejsou schopní ekonomicky utahnout jejich nahrazení v dostatečně krátkém čase. Nehledě na to, že se jim vývoj následovníků drobet protahuje. Je tedy logické, že se je snaží alespoň trochu posunout dopředu.Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    08:26 13.07.2018

    Semtam Předně, měl by jste ostatním diskutérům projevit aspoň tolik úcty, že si jejich komenty poradně dočtete, než na ně reagujete.( v případě nepochopení se před “útočnou”reakcí ...Zobrazit celý příspěvek

    Semtam
    Předně, měl by jste ostatním diskutérům projevit aspoň tolik úcty, že si jejich komenty poradně dočtete, než na ně reagujete.( v případě nepochopení se před “útočnou”reakcí raději zeptejte)

    A teď, nikde nejsem proti modernizacim komunikačních a pozorovacích prostředku, při dnešním tempu vývoje těchto oborů je to spíše nutnost, kdo to nedělá každých řekneme 5-10let?
    Tyhle nutné “upgrady” se, ale nedají srovnat s výměnou věže a generální opravou korby s výhledem používání této platformy dalších min 20 let, kdy tato platforma na dnešním a budoucím bojišti očividně nemá místo pro svoji řekněme “křehkost” , to tvrdím a vypadá to, že i výrobce má stejný názor.Skrýt celý příspěvek

  • lorgarius
    08:18 13.07.2018

    ruská armáda postupně modernizuje 540 BVP-2 a BMD-2. - ako chapem modernizaciu BMP2, ale oplati sa im modernizovat aj BMD2? maju ho zavedene az v takych poctoch, ze sa im ich ...Zobrazit celý příspěvek

    ruská armáda postupně modernizuje 540 BVP-2 a BMD-2. - ako chapem modernizaciu BMP2, ale oplati sa im modernizovat aj BMD2? maju ho zavedene az v takych poctoch, ze sa im ich oplati modernizovat a nie nahradit BMD3 alebo 4?Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    06:17 13.07.2018

    semtam: prave ze nie.. podkaliberna strela ktora je vychylena stale ma dostatocnu energiu na prebitie lahkeho panciera.. v testoch napr kusy APFSDS mali stale vacsiu kineticku ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam: prave ze nie.. podkaliberna strela ktora je vychylena stale ma dostatocnu energiu na prebitie lahkeho panciera.. v testoch napr kusy APFSDS mali stale vacsiu kineticku energiu ako autokanony.. to je hlavny dovod preco APS nemoze byt jedina ochrana vozidla a stale je dolezity aj hlavny pancier.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    01:14 13.07.2018

    jj285 Pokud bude Kurganec vybaven přídavným pancířem, tak podkaliberní střela pokud bude díky Afghanitu poškozena či vychýlena, tak ztrácí hlavní výhodu a tou je síla energie na ...Zobrazit celý příspěvek

    jj285

    Pokud bude Kurganec vybaven přídavným pancířem, tak podkaliberní střela pokud bude díky Afghanitu poškozena či vychýlena, tak ztrácí hlavní výhodu a tou je síla energie na velmi malém místě. Tím pádem šance na neprobití existuje. Aby nedošlo k mýlce, Afghanit na BVP má primárně za úkol ochranu proti ATGM, apod. Proti tankovým střelám je to již bonus navíc.

    Jara

    Nechci, opravdu nechci, zde dělat repete ohledně slovenské modernizace. Obávám se, že z celé diskuze jste si nic nevzal, protože smyslem modernizace BVP-1/2 není jeho posunutí na roveň moderních BVP, ale aby dokázalo obstát na moderním bojišti. Klíč k úspěchu jsou nové pozorovací a komunikační zařízení.

    dusan

    A proto se modernizují BMP-2, je otázkou v jakém tempu se výroba bude ubírat.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    20:40 12.07.2018

    Vzhľadom na postupný nábeh výroby, cenu a množstvo obrnených vozidiel v ruskej armáde je už dnes jasné, že najbližších dvadsať rokov bude stáť ruská armáda stále závislá na rodine ...Zobrazit celý příspěvek

    Vzhľadom na postupný nábeh výroby, cenu a množstvo obrnených vozidiel v ruskej armáde je už dnes jasné, že najbližších dvadsať rokov bude stáť ruská armáda stále závislá na rodine BMP-1/2 a nové stroje budú slúžiť len u vybraných jednotiek.

    To platí pre všetky moderné systémy - či už T-14, T-15, alebo Bumerang.

    Pokým pri T-72/80/90 to nie je až taký zásadný problém, tak pri BMP-čkách to zásadný problém je, lebo sa nedajú zásadejšie modernizovať a najnovšie BMP-3 dosť degraduje nepraktický spôsob riešenia výstupu výsadku.Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    19:21 12.07.2018

    Tenhle článek zastánci modernizací BMP nebudou mít rádi, kdy sám výrobce má zadání na max 20 tun a z důvodu současných nároku na ochranu tenhle limit nesplní .. a dále lehčí ...Zobrazit celý příspěvek

    Tenhle článek zastánci modernizací BMP nebudou mít rádi, kdy sám výrobce má zadání na max 20 tun a z důvodu současných nároku na ochranu tenhle limit nesplní .. a dále lehčí platformy( tam bude BMP spadat) nelze ani “ověsit” reaktivním pancířem, při iniciaci totiž poškodí vozidlo:))Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    18:18 12.07.2018

    Afghanit moze byt ucinny na APFSDS no Kurganec to velmi nevyuzije... ma priliz tenky pancier aby prezil naraz zvysku APFSDS penetratora... APS totizto penetrator maximalne rozlomi ...Zobrazit celý příspěvek

    Afghanit moze byt ucinny na APFSDS no Kurganec to velmi nevyuzije... ma priliz tenky pancier aby prezil naraz zvysku APFSDS penetratora... APS totizto penetrator maximalne rozlomi a tym mu znizi penetracny ucinok, no stale dochadza k narazu zvyskov do vozidla...Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...