Poslední evropský diktátor Lukašenko hraje o čas

Poslední evropský diktátor Lukašenko hraje o čas
Běloruský MiG-29 / Dmitriy Pichugin, GFDL 1.2 (Zvětšit)

Nynější běloruský prezident Alexandr Grigorjevič Lukašenko je prý v jednom kole. Nemůže se zastavit, a přesto ani po 26 letech u moci se necítí být unaven. Podobné myšlenky si podle ruské agentury TASS prostě nepřipouští. Tento vystudovaný učitel a později absolvent Běloruské zemědělské akademie podporoval v srpnu 1991 Janajevovy pučisty, kteří se ve zpackaném převratu neúspěšně pokusili svrhnout prvního a zároveň jediného prezidenta Sovětského svazu Michaila Gorbačova.

Chudé vrstvy běloruské společnosti si Lukašenko zpočátku získal příslibem ukončení „zlodějské privatizace“ a rovněž utužením politických a ekonomických vztahů s Ruskou federací. A jak tomu u podobných individuí většinou bývá, příznivce si zajistil i halasnou kritikou korupce státních úředníků. Ujal se funkce v roce 1994. Netrvalo dlouho a soustředil ve svých rukou veškerou moc. Desetimilionovému Bělorusku vládne od počátku devadesátých let nepřetržitě dodnes.

Česká tisková kancelář přinesla koncem letošního dubna informaci o zákazu Lukašenka dovážet do Běloruska české automobily značky Škoda. Tamní vláda tento krok vysvětlila potřebou zabezpečit národní zájmy a zároveň přihlédla k „nepřátelským krokům vůči běloruskému národu“. Společnost Škoda Auto v lednu letošního roku totiž oznámila konec sponzorování mistrovství světa v hokeji, pokud se turnaj uskuteční v Bělorusku. Není tajemstvím, že směrem k diktátorskému režimu v Minsku opakovaně zaznívají z České republiky kritické hlasy.

Další neomluvitelný zločin „doživotního“ prezidenta

V těchto dnech spáchal diktátorský režim Alexandra Lukašenka další zločin. V rozporu s mezinárodním právem s pomocí bojového letounu MiG-29 donutil přistát cizí dopravní letadlo v Minsku pod záminkou existence údajné bomby na palubě. Civilní pasažéři, po neplánovaném výstupu z letadla v běloruském hlavním městě, se podrobili kontrole agentů tajné služby. Důvodem celého manévru bylo zajetí oponenta Lukašenkova režimu – v exilu žijící mladý běloruský novinář Roman Protasevič byl umístěn do vazební věznice.

Běloruské úřady označují Protaseviče za teroristu a v případě odsouzení mu hrozí až absolutní trest. Společně s tímto opozičním novinářem byla po vystoupení z letadla zatčena rovněž jeho přítelkyně a ruská občanka Sofia Sapega. Sofia je studentkou mezinárodní univerzity European Humanities University (EHU) v litevské metropoli Vilnius, kde studuje mezinárodní právo a právo Evropské unie.

Univerzita vydala na podporu své studentky prohlášení, ve kterém trvá na tom, že zadržené Sofii má být okamžitě poskytnuta konzulární pomoc. Kromě toho EHU vyzývá zahraniční partnery a ochránce lidských práv, aby pomohli mladé ženě k propuštění. Univerzita zároveň požaduje plnění mezinárodních práv a svobod občanů, jak je stanoveno v běloruské ústavě. Prohlášení také solidarizuje se všemi pronásledovanými Bělorusy.

„Byl jednou z nejprominentnějších osob poukazujících na rozsáhlé porušování lidských práv. Myslím, že to, co jsme viděli, byla osobní odplata Lukašenka,“ prohlásil pro německou televizní stanici Deutsche Welle Franak Viačorka, Protasevičův přítel a poradce opoziční vůdkyně Svjatlany Cichanouské. Ta podle přesvědčení velké části běloruské veřejnosti vyhrála poslední prezidentské volby. Jejich platnost ale panující režim neuznal a hlavou státu se opět stal Lukašenko.

Teror anonymních maskovaných mužů

Svajatlana Cichanouská se v uplynulém roce vyjádřila i ke smrti jiného běloruského opozičníka Ramana Bandarenka, který měl být v listopadu 2020 zavražděn spolupracovníky Lukašenkova režimu v období protestů po volbách. Jedenatřicetiletý malíř Bandarenka byl podle informací portálu Tut.by zadržen v Minsku poblíž svého bydliště neznámými maskovanými muži, kteří přijeli strhnout červeno-bílé fáborky na plotě, tedy v barvách vlajky symbolizující protirežimní protesty. Podle dostupných informací Bandarenka vyšel z domu, aby zjistil, co se děje. Má se za to, že byl surově muži v civilu zbit. Později byl tento opoziční aktivista převezen do nemocnice, kde ho lékaři několik hodin operovali. Po celou dobu trvání lékařského zákroku byl Raman Bandarenka v bezvědomí, z něhož se již neprobral.

„Stal se nevinnou obětí nelidského systému, který považuje životy lidí za majetek státní moci. My všichni chápeme, že na jeho místě se mohl vyskytnout jakýkoliv jiný mírumilovný člověk,“ napsala v kondolenci pozůstalým vůdkyně běloruské opozice Svjatlana Cichanouská. „Budeme pokračovat v boji za to, aby byli viníci dohnáni k odpovědnosti,“ dodala. Rovněž prezident Lukašenko vyjádřil rodičům Bandarenky soustrast a prohlásil, že nařídil vyšetřovacímu výboru, aby jeho smrt „férově a objektivně“ vyšetřil. Zatím k rozkrytí tohoto případu nedošlo a navíc byla odsouzena novinářka Kacjaryna Barysevičová k šestiměsíčnímu trestu vězením a k pokutám, neboť zveřejnila na základě lékařské zprávy, že malíř nebyl pod vlivem alkoholu, což prý bylo porušením lékařského tajemství.

Protesty proti svému znovuzvolení Lukašenko označil za nelegální a přirovnal je k takzvaným barevným revolucím, při kterých byli svrženi vůdci některých postsovětských zemí. „Každá barevná revoluce činí stát slabším a lidi chudšími,“ nechal se slyšet samovládce. 

Podstatně odlišný názor na nejnovější vývoj v Lukašenkově miniříši má demokratický svět, který jednoznačně odsoudil bezprecedentní únos civilního letadla a následné zatčení mladého opozičního aktivisty a jeho přítelkyně. Z iniciativy ministra zahraničních věcí ČR Jakuba Kulhánka byl předvolán běloruský velvyslanec v Praze. „Česká republika bude trvat na důkladném mezinárodním vyšetření tohoto vážného incidentu, který ohrozil životy pasažérů a posádky a který běloruské orgány zneužily k pronásledování jednoho ze svých kritiků. Všechny reakce budeme koordinovat na nejvyšší úrovni se svými partnery v Evropské unii,“ uvádí se mimo jiné v českém prohlášení.

Samovládce musí nakonec prohrát

Na rozdíl od svého kremelského „kamaráda“ Vladimíra Vladimíroviče Putina je šestašedesátiletý autoritativní vůdce Běloruska závislý na řadě faktorů. Jeho pozice je oslabená nejen díky masovým protestům veřejnosti, ale i kvůli odchodu některých dříve loajálních novinářů, diplomatů, vojáků a policistů. Lukašenko se ale stále těší loajalitě ze strany bezpečnostních složek. Počátkem ledna letošního roku Lukašenko veřejně přislíbil svým poddaným novou ústavu a vyjádřil své obavy ze svého možného nástupce. Přitom donedávna v jakékoliv dohledné době odmítal odejít. Podle názoru politologů jsou zmiňované změny v ústavě pouze klasickým oddalovacím manévrem stárnoucího diktátora.

Alexandr Lukašenko bude nakonec bezpochyby nucen své vládnoucí žezlo předat někomu jinému. Bude rád, když se mu pak včas podaří utéct do Ruska a neskončí v běloruském vězení, kam již po dlouhé roky posílá své skutečné i domnělé odpůrce. Uvrhl tam rovněž opozičního novináře Romana Protaseviče, kterého nechal v pondělí ukázat živého ve státní televizi, aby se ve vynuceném prohlášení přiznal k organizování pouličních protestů. Snad Protaseviče nepotká podobná násilná smrt, jakou měl Bandarenka.

Pro samotného diktátora, který se občas rád ukazuje v generálské uniformě, bude nejlepší, pokud mladého žurnalistu a kritika režimu nechá naživu. Už toho má na svědomí opravdu hodně.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Su-30SM v ceně F-35 Lightning II? Běloruská média kritizují nákup ruských stíhaček

Běloruské letectvo získalo první čtyři ruské víceúčelové stíhačky Su-30SM. Některá běloruská média ...

Volby v Bělorusku ‒ silnější vyhraje

Dne 9. srpna v Bělorusku proběhly již šesté prezidentské volby v postkomunistické historii země. ...

Polský pohled na krizi v Bělorusku

Dne 9. sprna Bělorusové již pošesté vybrali prezidenta své země. Podle oficiálních výsledků vyhrál ...

PREMIUM Polský pohled na Vrbětice: Důležitější je Bělorusko a konec českého pacifismu

Mezi Českou republikou a Ruskou federací vzniklo silné diplomatické napětí ‒ objev ruské stopy ve ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • cejkis
    00:16 26.05.2021

    Líbí se mi, jak je pod záminkou demokracie a humanity vytvářen tlak na Bělorusko. Vše je křišťálově čisté jak lilie a nikomu nejde o tamní trh a privatizaci průmyslu. A ten údiv, ...Zobrazit celý příspěvek

    Líbí se mi, jak je pod záminkou demokracie a humanity vytvářen tlak na Bělorusko. Vše je křišťálově čisté jak lilie a nikomu nejde o tamní trh a privatizaci průmyslu. A ten údiv, to je opravu pokrytectví.


    https://www.novinky.cz/zahrani... Skrýt celý příspěvek

  • Jakara
    21:45 25.05.2021

    Dosud známá fakta jasně ukazují, že posádka se rozhodla podle standardního postupu. Při přeletu nad Běloruskem posádka dostala anonymní hlášení o bombě na palubě. Zde hlavní fakta: ...Zobrazit celý příspěvek

    Dosud známá fakta jasně ukazují, že posádka se rozhodla podle standardního postupu. Při přeletu nad Běloruskem posádka dostala anonymní hlášení o bombě na palubě. Zde hlavní fakta: 1. Při takové zprávě se mohou piloti rozhodnout, jak budou jednat. Měli blíže k Vilniusu, přesto se rozhodli požádat Minsk o asistenci. Pochopitelně nevěděli nic o tom, že mají na palubě sólokapra pro tajné služby BLR. Následně startuje stíhačka, což je další standardní postup k zabránění zneužití letadla k novému září. Vše je doložitelné ze zvukových záznamů. To, že se o tom u nás nemluví, je věc jiná.
    2. Při přistání to bylo s celou parádou jak ukládá mezinárodní právo a povinnost - hasiči, záchranka, vojáci. V klidu vyskladnili pasažéry, provedli prohlídku, zkontrolovali dokumenty - ejhle, hledaná osoba na seznamu hledaných osob (kde je již od podzimu dotyčný veden).
    3. Slušně pohostili pasažéry, nalodili je a vyslali do světa - mínus jeden.
    4. Klasická ukázka zpravodajské služby, kdy se výborně poučili jak od CIA, Mosadu i KGB (SVR), a od podobných akcí. Tuto technologii totiž poprvé použilo CIA a v minulosti i Mossad.
    5. Zadržený je skutečný sólokapr, a proto z počátku takový řev. Jinak, když se podíváte na weby, tak tato zpráva pomalu od odpoledne mizela, a k večeru jsou již jen řídké politické komentáře opozdilců. Pro zachování si šance na příznivý výsledek soudu dotyčný rozkryje celou síť financování, postupů a vztahů. (Je to už druhá akce bělorusů - první bylo rozkrytí vnitřního systému a fiasko protestů)
    6. Vše proběhlo standardně podle mezinárodního práva. Zásadní doporučení - ptejte se pilotů, proč zvolili Minsk - ukládá jim to postup.
    7. Pochopitelně, někdo to musel připravit, a někdo musel toto celé vymyslet a zajistit (kontrola letenky Ryanairu apod.).
    8. Řev pomalu utichne a spíše se zaměří na jiné symboly Běloruska (proto vlajky apod.). Další kolo boxu baťka vyhrál.
    9. Sankce na přelety přes Bělorusko jsou nerálné - jinak se společnosti sami potrestají. Oblety drahé, palivo drahé, náklady vysoké, zisky v důsledku pandemie malé.
    10. Bělorusko už na hlavních kanálech ukázalo některé záznamy a rádi je předloží - kopkit, komunikace s dispečery, kteří VYHOVĚLI žádosti posádky o pomoc apod. Nebude ale o to zájem, tak jako nebyl zájem dohledat letadlo na Ukrajině apod. Bělorusku už to více uškodit nemůže, protože se ukazuje, že každé sypání si popela na hlavu je jen pobídkou k tomu, že tam každý naleje další splašky.
    11. A jen poslední, spíše humorná poznámka k zeměpisu - Evropa je velký poloostrov pevniny zvané ASIE, milí euroasiaté.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      00:21 26.05.2021

      Naprosto stejné kecy se tu objevily už ve třetím vydání. To je ale zvláštní.... Myslel jsem že příspěvky z trolích farem budou kreativnější.

      Naprosto stejné kecy se tu objevily už ve třetím vydání. To je ale zvláštní.... Myslel jsem že příspěvky z trolích farem budou kreativnější.

      • Clavo
        08:09 26.05.2021

        Netaraj Scotty.

        Netaraj Scotty.

      • HEKTOR
        17:02 26.05.2021

        Scotty - takže podľa vašej rovnice,ak niekto kritizuje usa,tak je ruský troll...z toho logický vyplýva,že kto kritizuje rusko,tak musí byť troll americký... len potom neviem koho ...Zobrazit celý příspěvek

        Scotty - takže podľa vašej rovnice,ak niekto kritizuje usa,tak je ruský troll...z toho logický vyplýva,že kto kritizuje rusko,tak musí byť troll americký...
        len potom neviem koho som troll napr. ja,keďže kritizujem rusko,usa a aj čínu...
        hmm, asi izraelský,argentínsky,alebo ghanský...

        vy asi budete nenapraviteľný romantik,čo verí že amerika robí všetko nesebecký pre globálny blahobyt....pohoda,je to vaša vec...Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          17:57 26.05.2021

          HEKTOR: vy troll nejste a je také fakt, že Amerika není dokonalá. Přesto budu žít stokrát raději v nedokonalé americké demokracii než v sovětském snědeném krámu s jedinou štanglí ...Zobrazit celý příspěvek

          HEKTOR: vy troll nejste a je také fakt, že Amerika není dokonalá. Přesto budu žít stokrát raději v nedokonalé americké demokracii než v sovětském snědeném krámu s jedinou štanglí salámu na věšáku, kam jsou oni schopní se opět propracovatSkrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            18:22 26.05.2021

            Jura99 - áno,teraz súhlasím...preto som pravičiar a volil by som rovnako... a takto by to volili asi všetci-teda okrem tých obdivovateľov ktorí tak obdivujú mierový ruský systém ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99 - áno,teraz súhlasím...preto som pravičiar a volil by som rovnako...
            a takto by to volili asi všetci-teda okrem tých obdivovateľov ktorí tak obdivujú mierový ruský systém ,ale obdivujú ho len z pohodlia nášho/vášho "západného" systému svojej obývačky...Skrýt celý příspěvek

        • Englbert
          17:34 27.05.2021

          A za co prosim lze v soucasnosti rusko chvalit?:-)))

          A za co prosim lze v soucasnosti rusko chvalit?:-)))

          • Ján Paliga
            23:28 01.06.2021

            ... predsa vyjedenou chladničkou....

            Rezervné fondy fuč, dôchodková "reforma", vysoká korupcia....

            ... predsa vyjedenou chladničkou....

            Rezervné fondy fuč, dôchodková "reforma", vysoká korupcia....

    • GlobeElement
      11:25 26.05.2021

      Jasně, a byla to ukrajinská stíhačka SU-24.

      Další várka recyklovaných ruských lží.

      Jasně, a byla to ukrajinská stíhačka SU-24.

      Další várka recyklovaných ruských lží.

    • Englbert
      17:32 27.05.2021

      Zdravstvuj tavarisc.

      Zdravstvuj tavarisc.

  • Jura99
    19:21 25.05.2021

    Takze pry Hamas nahlasil na tom letu bombu a Belorusove tedy podnikli zachranu. To dava smysl, akorat mi nejde do hlavy, kdyz se bomba nenasla, proc si nechali Pratasevice ? Ale ...Zobrazit celý příspěvek

    Takze pry Hamas nahlasil na tom letu bombu a Belorusove tedy podnikli zachranu. To dava smysl, akorat mi nejde do hlavy, kdyz se bomba nenasla, proc si nechali Pratasevice ? Ale co, vubec nema smysl ty bolsevvicke kecy poslouchat a uvazovat nad nimi, proste s nimi stopnout jakykoliv kontakt. ACR by jako jednu z priorit mela koupit tryskove nakladni letadlo a intenzivne cvicit zachranu rukojmi v zahranici.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      20:16 25.05.2021

      Lebo Hamas sa k tomu prihlási bez problémov. Nie je nič nezvyčajné, že aj pri skutočnom teroristickom útoku sa k nemu nezávisle na sebe prihlási viacero organizácii.

      Lebo Hamas sa k tomu prihlási bez problémov. Nie je nič nezvyčajné, že aj pri skutočnom teroristickom útoku sa k nemu nezávisle na sebe prihlási viacero organizácii.

      • Jura99
        07:08 26.05.2021

        tentokrat se Belorusove spletli a hodit to na Hamas se jim moc nepovedlo. Hamas zpravu odmitl jako lzivou a smesnou.

        tentokrat se Belorusove spletli a hodit to na Hamas se jim moc nepovedlo. Hamas zpravu odmitl jako lzivou a smesnou.

    • GlobeElement
      11:26 26.05.2021

      Není mi jasné, jak lze zachránit letadlo tím, že ho sestřelím.

      Není mi jasné, jak lze zachránit letadlo tím, že ho sestřelím.

      • Miroslav
        15:09 26.05.2021

        Videli sme napríklad v Beslane alebo Dubrovke ako to riešia v Rusku tie rukojemnícke drámy... Stačí rukojemníka zlikvidovať a tým pádom únosca stráca výhodu. Napríklad zaútočiť na ...Zobrazit celý příspěvek

        Videli sme napríklad v Beslane alebo Dubrovke ako to riešia v Rusku tie rukojemnícke drámy... Stačí rukojemníka zlikvidovať a tým pádom únosca stráca výhodu. Napríklad zaútočiť na teroristov v škole tankami T-72 ako sme videli v BeslaneSkrýt celý příspěvek

  • HEKTOR
    18:23 25.05.2021

    tak neviem či je lukašenko posledný európsky diktátor...lebo je tu ešte aj pán prezident putin.... a ako bolo aj nižšie spomenuté,tak podobné to bolo aj v prípade snowden...a je ...Zobrazit celý příspěvek

    tak neviem či je lukašenko posledný európsky diktátor...lebo je tu ešte aj pán prezident putin....
    a ako bolo aj nižšie spomenuté,tak podobné to bolo aj v prípade snowden...a je jedno ako to tu bude niekto obhajovať,lebo je to len hra slovíčok...v podstate ide iba o to,že ak sa niekto postaví krajinám ako rusko,usa,prípadne čína,tak si nájdu spôsob ako ho potrestať...
    tak zase je treba byť objektívny a neobhajovať napr. usa len preto,že sme momentálne spojenci...Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      18:42 25.05.2021

      Rusko není evropskou zemí, většina území je v Asii, kulturně také spíš patří do Asie.

      Rusko není evropskou zemí, většina území je v Asii, kulturně také spíš patří do Asie.

      • HEKTOR
        20:49 25.05.2021

        Nesher - hovorí vám niečo pojem európska časť ruska.??pri veľkosti ruska je logické že jedna časť je v európe a druhá v ázii...

        Nesher - hovorí vám niečo pojem európska časť ruska.??pri veľkosti ruska je logické že jedna časť je v európe a druhá v ázii...

        • Miroslav
          21:36 25.05.2021

          Rusko je v prvom rade krajina paradoxov. Je zaujímavé, že najväčší kritici tzv Multikulti v Európe sa zároveň radi inšpirujú Ruskom ktoré je asi najväčšou zmesou národov, jazykov, ...Zobrazit celý příspěvek

          Rusko je v prvom rade krajina paradoxov. Je zaujímavé, že najväčší kritici tzv Multikulti v Európe sa zároveň radi inšpirujú Ruskom ktoré je asi najväčšou zmesou národov, jazykov, menšín, skupín a neviem čoho ešte všetkého. Zároveň tam žije asi najväčšia moslimská menšina na svete.

          A dôvod? Lebo pre väčšinu Európanov Rusko končí už 10 km východne od MoskvySkrýt celý příspěvek

        • Nesher
          22:37 25.05.2021

          Ta větší část je v Asii. A kulturně je v Asii i ta evropská část. Takže ano, Rusko není evropskou zemí.

          Ta větší část je v Asii. A kulturně je v Asii i ta evropská část. Takže ano, Rusko není evropskou zemí.

          • Sgt Murphy
            02:08 26.05.2021

            Rusko tou svojou ľudnatejšou, ekonomicky silnejšou a vzdelanejšou časťou samozrejme do Európskej časti patrí. Z geopolitického hľadiska by sme preto mali byť veľmi obozretný akým ...Zobrazit celý příspěvek

            Rusko tou svojou ľudnatejšou, ekonomicky silnejšou a vzdelanejšou časťou samozrejme do Európskej časti patrí. Z geopolitického hľadiska by sme preto mali byť veľmi obozretný akým smerom sa táto časť EU na čele s Putinom poberá.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            09:05 26.05.2021

            Sgt Murphy: jaká část EU má na čele Putina ? Doufám, že žádná. Rusové jsou potenciální nebezpečí a je nutné u každého dobře zvažovat, než dostane povolení k pobytu.

            Sgt Murphy: jaká část EU má na čele Putina ? Doufám, že žádná. Rusové jsou potenciální nebezpečí a je nutné u každého dobře zvažovat, než dostane povolení k pobytu.

          • Sgt Murphy
            12:35 26.05.2021

            Jura99 Hovorí ti niečo pojem kontinent/svetadiel? Neviem či si nedochodil ani základnú školu alebo tieto vyučovacie predmety v českých školách chýbajú. Rusko samozrejme do EU ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99 Hovorí ti niečo pojem kontinent/svetadiel? Neviem či si nedochodil ani základnú školu alebo tieto vyučovacie predmety v českých školách chýbajú. Rusko samozrejme do EU (Európska Únia) nepatrí.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            12:47 26.05.2021

            Sgt Murphy: možná jsi nepostřehnul, že nepíšu vůbec nic o světadílech a kontinentech, ale zaujala mě tvá informace o "části EU na čele s Putinem". Sám pak píšeš, že EU je Európska ...Zobrazit celý příspěvek

            Sgt Murphy: možná jsi nepostřehnul, že nepíšu vůbec nic o světadílech a kontinentech, ale zaujala mě tvá informace o "části EU na čele s Putinem". Sám pak píšeš, že EU je Európska Únia, takže aniž bych se tě ptal jaké školy jsi vychodil ty, tak by mě zajímalo, kterou že zemi EU na čele s Putinem máš na mysli ?Skrýt celý příspěvek

          • Sgt Murphy
            13:03 26.05.2021

            Ty si čisto retardovaný? Napísal som do Európy, nie Európskej únie (EU).

            Ty si čisto retardovaný? Napísal som do Európy, nie Európskej únie (EU).

          • Jura99
            15:05 26.05.2021

            Sgt Murphy: ty urážky si nechej na doma, laskavě se podívej, co jsi napsal jako první příspěvek - "Z geopolitického hľadiska by sme preto mali byť veľmi obozretný akým smerom sa ...Zobrazit celý příspěvek

            Sgt Murphy: ty urážky si nechej na doma, laskavě se podívej, co jsi napsal jako první příspěvek - "Z geopolitického hľadiska by sme preto mali byť veľmi obozretný akým smerom sa táto časť EU na čele s Putinom poberá."
            Zkratka EU znamená Evropská unie, patně jsi měl na mysli Evropu jako takovou, protože Putin na čele žádné části EU není, ale ještě proto, že něco jiného píšeš než myslíš, nemusíš urážet ostatní.Skrýt celý příspěvek

          • Sgt Murphy
            16:27 26.05.2021

            No vidíš, prepracovanosť na mňa ide ;) takže sa ospravedlňujem, moja chyba, každopádne pochopil si správne ako to malo byť napísané v správnom tvare.

            No vidíš, prepracovanosť na mňa ide ;) takže sa ospravedlňujem, moja chyba, každopádne pochopil si správne ako to malo byť napísané v správnom tvare.

          • Sgt Murphy
            16:46 26.05.2021

            Každopádne neviem aká je tvoja motivácia takto sa doťahovať o význam dvoch písmen ako chuj... Pretože EU je tiež oficiálna skratka pre Európu ako celok, podobne ako NA (North ...Zobrazit celý příspěvek

            Každopádne neviem aká je tvoja motivácia takto sa doťahovať o význam dvoch písmen ako chuj... Pretože EU je tiež oficiálna skratka pre Európu ako celok, podobne ako NA (North America), Ázia (AS), Afrika (AF), Antarktída (AN), Oceánia (OC), Južna a Centrálna Amerika (SA) ... Takže napísal som to tak či tak správne.Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            17:06 26.05.2021

            Nesher - aha a napr. hustotu osídlenia do tejto rovnice neberieme....vy ste sa rozhodli,že rusko je celé ázia a preto to tak bude...ok....beriem....

            Nesher - aha a napr. hustotu osídlenia do tejto rovnice neberieme....vy ste sa rozhodli,že rusko je celé ázia a preto to tak bude...ok....beriem....

          • Sgt Murphy
            17:24 26.05.2021

            Rusku pripadá približne 40% plochy Európy a 15% obyvateľstva, pričom 77% obyvateľov Ruska žije v Európe (napíšem v tomto tvare aby pochopil aj Jura99). To je nepopierateľný fakt, ...Zobrazit celý příspěvek

            Rusku pripadá približne 40% plochy Európy a 15% obyvateľstva, pričom 77% obyvateľov Ruska žije v Európe (napíšem v tomto tvare aby pochopil aj Jura99). To je nepopierateľný fakt, ale každý si berie realitu (Nesher) ako sa jemu hodí do karát samozrejme.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            17:31 26.05.2021

            Sgt Murphy: všimni si, že jsem nepoužil žádný vulgární výraz na rozdíl od tebe a pokud bys hned v první reakci napsal, že samozřejmě jsi EU zaměnil za kontinent, diskuse by ...Zobrazit celý příspěvek

            Sgt Murphy: všimni si, že jsem nepoužil žádný vulgární výraz na rozdíl od tebe a pokud bys hned v první reakci napsal, že samozřejmě jsi EU zaměnil za kontinent, diskuse by skončila. Místo toho jsi na mě vystřídal několik nadávek a vlastně ještě na konec obviníš mě. Skutečně typické.Skrýt celý příspěvek

          • Sgt Murphy
            18:19 26.05.2021

            Jura99 ty nedáš povedať. Prídeš mi presne ako moja ex a ani ospravedlnenie že som mohol použiť tebe zrozumiteľnejší tvar ti nestačí. Neustále opravovať, snažiť sa vytvoriť nejakú ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99 ty nedáš povedať. Prídeš mi presne ako moja ex a ani ospravedlnenie že som mohol použiť tebe zrozumiteľnejší tvar ti nestačí. Neustále opravovať, snažiť sa vytvoriť nejakú vlastnú pravdu a neskôr sa urazene tváriť ako nejaká obeť.

            EU je jednoducho skratka aj pre Európsku úniu aj Európu ako svetadiel aj EU ako časť Euroázijského kontinentu, pričom Rusko leží 23% v Európe a 77% v Ázii. Že 40% Európy pripadá Rusku je je proste fakt napriek tomu že sa ti to očividne nepáči a Rusko najradšej odpálil z EU na Mars alebo minimálne postavil medzi nami 4 km širokú demarkačnú líniu a všetkých Rusov vyhostil alebo aspoň nechal sledovať tajnými službami kvôli tej tvojej paranoji že sú to všetko spiaci agenti pripravený nás zabíjať, ako si napísal v minulej diskusii.

            Proste len ďalšia diskusia s tebou o hovne.Skrýt celý příspěvek

          • Sgt Murphy
            18:26 26.05.2021

            Našťastie my tu žijeme v demokracii a nemám chuť podporovať tieto tvoje totalitné chúťky podobné Severnej Kórei.

            Našťastie my tu žijeme v demokracii a nemám chuť podporovať tieto tvoje totalitné chúťky podobné Severnej Kórei.

        • GlobeElement
          11:27 26.05.2021

          Spíš je jedna část Ruska v Ázii a druhá v řiti.

          Spíš je jedna část Ruska v Ázii a druhá v řiti.

          • HEKTOR
            17:09 26.05.2021

            GlobeElement - ale zase tá prvá tu druhú už už dobieha....

            ale to nevadí....poďme (zase) osláviť víťazstvo vo veľkej vlasteneckej vojne....prípadne prinavrátenie krymu....

            GlobeElement - ale zase tá prvá tu druhú už už dobieha....

            ale to nevadí....poďme (zase) osláviť víťazstvo vo veľkej vlasteneckej vojne....prípadne prinavrátenie krymu....

        • Englbert
          17:37 27.05.2021

          Vetsi cast je v Asii, takze rusko je asijska zeme. Stejne jako treba Turecko.

          Vetsi cast je v Asii, takze rusko je asijska zeme. Stejne jako treba Turecko.

  • theo
    16:45 25.05.2021

    Naštudujte si postup kapitána lietadla pri týchto udalostiach . To , že to bola spravodajská akcia , o tom žiadna . Ako je metodika , pri takomto oznámení o výbušnine . Je na ...Zobrazit celý příspěvek

    Naštudujte si postup kapitána lietadla pri týchto udalostiach . To , že to bola spravodajská akcia , o tom žiadna . Ako je metodika , pri takomto oznámení o výbušnine . Je na zodpovednosti kapitána život cestujúcich . A len on mohol rozhodnúť o pristátí . Let bol ešte stále pod minským dispečerom . V situácii ,, ako je táto je bežné , že je riziko únosu lietadla z bombou , a následný jeho útok -- preto to doprevádzanie bojovým strojom . Je len otázkou , či kapitán lietadla išiel na minské letisko dobrovolne , alebo ho donútili , ale podľa leteckého práva je konečné rozhodnutie na ňom . Na letisku ho privítali presne tak , ako by malo byť v prípade ohrozenia . Sanitky , požiarnici atd . Jasne , že to bolo zohrane . A tajné služby ho následne dobre vyťažia a pozatýkajú pár ďalších agentov . Keď západ veľmi kričí , tak mi to vychádza , že bol pre nich veľmi dôležitý . Ako to tak vyzerá tak lietadlo od rainera pilotovali naši starí známi z GRU .
    A prečo krikľúni nekričali , keď uzemnili lietadlo Moralesa vo viedni kvôli Showdenovi . Na Asangea si nespomenú . A malý bieloruský zmrt neonacista a bývalý člen jednotky AZOV na ukrajine je čisté neviniatko . Hajzel ale ten na našej strane , tak preto toľko starostí.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      16:50 25.05.2021

      neblabol.

      neblabol.

    • toustr
      16:55 25.05.2021

      Případně mi vyvraťte moje tvrzení, ale já mám za to, že tehdy nad Rakouskem to letadlo nedostalo povolení k přeletu území.

      Případně mi vyvraťte moje tvrzení, ale já mám za to, že tehdy nad Rakouskem to letadlo nedostalo povolení k přeletu území.

      • theo
        17:32 25.05.2021

        Máte pravdu . Zablokovali ho a nedovolili mu pokračovať . Dostal povolenie , až keď sa presvedčili , že tam nie je . Na unášanie cudzích štátnych príslušníkov kvôli rôznym kauzám ...Zobrazit celý příspěvek

        Máte pravdu . Zablokovali ho a nedovolili mu pokračovať . Dostal povolenie , až keď sa presvedčili , že tam nie je . Na unášanie cudzích štátnych príslušníkov kvôli rôznym kauzám má patent len jendna krajina hádajte ktorá .Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          17:48 25.05.2021

          Nepovolit přelet je přeci jen něco dost kvalitativně dost jiného než unést letadlo na pravidelné lince. V Rakousku přistál proto že nemohl pokračovat do dalších zemí. Nikdo ho k ...Zobrazit celý příspěvek

          Nepovolit přelet je přeci jen něco dost kvalitativně dost jiného než unést letadlo na pravidelné lince.
          V Rakousku přistál proto že nemohl pokračovat do dalších zemí. Nikdo ho k přistání násilím nenutil a ani na letišti nečekalo zatýkací komando aby prohledalo letadlo.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            18:25 25.05.2021

            Země, které se o přistání ve Vídni postarali se pak omloualy. Oba případy vynucené přistání jsou stejná špína. V případě Moralese šlo let v diplomatickém režimu. Zase se ukázalo ...Zobrazit celý příspěvek

            Země, které se o přistání ve Vídni postarali se pak omloualy.
            Oba případy vynucené přistání jsou stejná špína. V případě Moralese šlo let v diplomatickém režimu. Zase se ukázalo jak snadno evropské země uvěřily USA.
            Snowden zradil zájmy USA, ale pro svět to byl slušný přínos v tom co je vlastně pravda.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            20:23 25.05.2021

            I kdyby ho měl na palubě, tak si mohl vyjednat odlet zpět do Ruska a nikdo by ho nemohl zastavit. O vpuštění nebo nevpuštění letadla do vzdušného prostoru si rozhoduje každá země a ...Zobrazit celý příspěvek

            I kdyby ho měl na palubě, tak si mohl vyjednat odlet zpět do Ruska a nikdo by ho nemohl zastavit. O vpuštění nebo nevpuštění letadla do vzdušného prostoru si rozhoduje každá země a rozhodně to není jakkoli nárokové. Pokud nechtěli povolit přelet letadla se Snowdenem je to jejich právo.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            22:44 25.05.2021

            Scotty Šlo o zrušení již schváleného letového plánu až v průběhu letu, kdy na žádost USA pár evropských zemí zrušilo již vydané povolení. To vám připadá u diplomatického letu v ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            Šlo o zrušení již schváleného letového plánu až v průběhu letu, kdy na žádost USA pár evropských zemí zrušilo již vydané povolení. To vám připadá u diplomatického letu v pořádku? Samozřejmě, nešlo o tak promyšlený krok jako v případě Běloruska. Vyndejte hlavu z písku nebo v čem ji máte.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            22:45 25.05.2021

            Scotty
            Proč by si měl vyjednávat let zpět do Ruska? :-) když z Vídně to měl blíže domů.

            Scotty
            Proč by si měl vyjednávat let zpět do Ruska? :-) když z Vídně to měl blíže domů.

          • Scotty
            23:07 25.05.2021

            Pokud nechtěli letadlo se Snowdenem ve svém vzdušném prostoru tak na tom nic divného nevidím. Přelet přes cizí území opravdu není nic nárokového. Pokud by ho opravdu měli na palubě ...Zobrazit celý příspěvek

            Pokud nechtěli letadlo se Snowdenem ve svém vzdušném prostoru tak na tom nic divného nevidím. Přelet přes cizí území opravdu není nic nárokového.
            Pokud by ho opravdu měli na palubě tak by se mohli vrátit a letět přes země které by s tím neměli problém.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            17:52 26.05.2021

            Scotty
            S jakým Snowdenem, vždyť tam nebyl :-) a ani všechny Saddámovi chemické zbraně :-D

            Scotty
            S jakým Snowdenem, vždyť tam nebyl :-) a ani všechny Saddámovi chemické zbraně :-D

          • Ján Paliga
            23:40 01.06.2021

            @ Flanker "Snowden zradil zájmy USA, ale pro svět to byl slušný přínos v tom co je vlastně pravda." Ale nebol to prínos pre ľudí, zmienených v tých dokumentoch.... Mnohí prišli o ...Zobrazit celý příspěvek

            @ Flanker

            "Snowden zradil zájmy USA, ale pro svět to byl slušný přínos v tom co je vlastně pravda."

            Ale nebol to prínos pre ľudí, zmienených v tých dokumentoch.... Mnohí prišli o život, pretože Snowdenovi sa lenilo začierniť ich mená.... Takto sa len dostal na rovnakú úroveň tých, ktorých kritizuje.... Vina za smrť tých ľudí padá na jeho hlavu....Skrýt celý příspěvek

        • toustr
          19:45 25.05.2021

          Nevím tedy, kde je problém. Obě události jsou svým scénářem úplně jiné... jedna byla zcela v mezích pravidel leteckého provozu, kdy nebyl povolen vstup do jiných letových prostorů ...Zobrazit celý příspěvek

          Nevím tedy, kde je problém. Obě události jsou svým scénářem úplně jiné... jedna byla zcela v mezích pravidel leteckého provozu, kdy nebyl povolen vstup do jiných letových prostorů (negentlemanské, zato ale zcela "legální"). Druhá je falešně vykonstruovaná událost, kdy ve spolupráci i tajných služeb byla nahlášena bomba a následně bylo letadlu vyhrožováno sestřelením. Dané letadlo, nutno podotknout, bylo blíž Rize než Minsku, ale i přes to při "stavu nouze", kdy ta "bomba" mohla kdykoliv expoldovat, bylo letadlo navedeno na vzdálenější letiště.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            22:48 25.05.2021

            Zrušení již platného a schváleného letového plánu až v průběhu letu na žádost nezucastnene země. :-) zajímavé představy o pořádku ve vzduchu.

            Zrušení již platného a schváleného letového plánu až v průběhu letu na žádost nezucastnene země. :-) zajímavé představy o pořádku ve vzduchu.

          • toustr
            00:55 26.05.2021

            flanker.jirka To, že to bylo na žádost USA, je nám, svéprávným, jasné. Každý stát ale má prostě tu svatou výsadu rozhodovat koho pustit a koho ne, čehož využily.... A ZCELA ...Zobrazit celý příspěvek

            flanker.jirka
            To, že to bylo na žádost USA, je nám, svéprávným, jasné. Každý stát ale má prostě tu svatou výsadu rozhodovat koho pustit a koho ne, čehož využily.... A ZCELA LEGÁLNĚ! Naopak Bělorusové donutili pod emergency code (buď asi Pan-Pan nebo spíš rovnou Mayday) přistát Boeing, ve kterém měla být bomba nastražená Hamásem. Bohužel i ten Hamás není tak hlupá organizace a okamžitě se od toho distancovala a popřela jakoukoliv snahu vyhodit letadlo do povětří... přece jen co by dělala bomba v Litvě, však tam nic není :D.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            17:53 26.05.2021

            toustr
            To co provedli bělorusové je bez pochyby jiná věc. Ale to, že se Moralesovi omluvily pouze evropské státy a USA ne také o něčem svědčí.

            toustr
            To co provedli bělorusové je bez pochyby jiná věc. Ale to, že se Moralesovi omluvily pouze evropské státy a USA ne také o něčem svědčí.

        • flanker.jirka
          22:49 25.05.2021

          Theo
          Izrael?

          Theo
          Izrael?

        • Jura99
          09:08 26.05.2021

          theo: já tedy vidím značný rozdíl mezi únosem osoby, která je vážně podezřelá ze zločinů i podle práva svobodných zemí (např. Eichman, Carlos) a únosem osoby, která je podezřelá z ...Zobrazit celý příspěvek

          theo: já tedy vidím značný rozdíl mezi únosem osoby, která je vážně podezřelá ze zločinů i podle práva svobodných zemí (např. Eichman, Carlos) a únosem osoby, která je podezřelá z činů, které ve svobodném světě trestné nejsou (typicky novináři).Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        17:33 25.05.2021

        Přesně tak. Přistáli v Rakousku protože ostatní země odmítli povolit vstup letadla do jejich vzdušného prostoru.

        Přesně tak. Přistáli v Rakousku protože ostatní země odmítli povolit vstup letadla do jejich vzdušného prostoru.

        • KoJaKCZE
          09:58 26.05.2021

          Pochopitelně zcela nezávisle. Zajímal by mě důvod ;-) .... o tom se někde rozepsali? Asi není zcela obvyklé zakazat průlet konkrétnímu letounu, pokud k tomu nejsou váné důvody ...Zobrazit celý příspěvek

          Pochopitelně zcela nezávisle. Zajímal by mě důvod ;-) .... o tom se někde rozepsali? Asi není zcela obvyklé zakazat průlet konkrétnímu letounu, pokud k tomu nejsou váné důvody jiné, než zadržení osoby na jeho palubě ... nebo jak to je?Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            10:31 26.05.2021

            a on je nekdo k pristani ve Vidni nutil ? Asi to mohli otocit, pokud meli palivo.

            a on je nekdo k pristani ve Vidni nutil ? Asi to mohli otocit, pokud meli palivo.

          • Scotty
            13:14 26.05.2021

            Patrně nechtěli povolit přelet letadlu se Showdenem na palubě.

            Patrně nechtěli povolit přelet letadlu se Showdenem na palubě.

      • KoJaKCZE
        09:54 26.05.2021

        Američané pro sychr zařídili zákaz průletu nad několika okolními zeměmi. A teď mi povězte, na základě čeho mu nedovolil přelet? A letěl ten letoun jen tak, nebo měl také doprovod ( ...Zobrazit celý příspěvek

        Američané pro sychr zařídili zákaz průletu nad několika okolními zeměmi. A teď mi povězte, na základě čeho mu nedovolil přelet? A letěl ten letoun jen tak, nebo měl také doprovod ( já si myslím, že zcela jistě ) ... Američané nikdy žádný důvod neuvedli.
        Tehdy to byla velká ostuda pro CIA ...
        Dvojí metr vede vždy dříve či k později vyrovnání křivd tou nejhorší cestou!!Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          13:16 26.05.2021

          Nepovolená přeletu se zdůvodňovat nemusí. To je čistě na rozhodnutí konkrétní země. Jaký by měli mít doprovod?

          Nepovolená přeletu se zdůvodňovat nemusí. To je čistě na rozhodnutí konkrétní země. Jaký by měli mít doprovod?

    • Scotty
      17:39 25.05.2021

      Ve chvíli kdy se připojil stíhač už to nebylo na kapitánovy. Pokud mu vojenský letoun nařídil aby ho následoval tak musel poslechnout. Navíc pokud by opravdu brali vážně bombový ...Zobrazit celý příspěvek

      Ve chvíli kdy se připojil stíhač už to nebylo na kapitánovy. Pokud mu vojenský letoun nařídil aby ho následoval tak musel poslechnout. Navíc pokud by opravdu brali vážně bombový útok, tak letiště ve Vilniusu bylo mnohem blíž než Minsk. Ten odklon byl naprosto proti zásadám letecké bezpečnosti.Skrýt celý příspěvek

    • Echo
      17:53 25.05.2021

      S tymto nazorom tu nepochodis, aj keby si bol expert v leteckej doprave. Niektori tu pritomni a pisalkovia v mediach si myslia, ze ten Mig tam musel vypalit minimalne niekolko ...Zobrazit celý příspěvek

      S tymto nazorom tu nepochodis, aj keby si bol expert v leteckej doprave. Niektori tu pritomni a pisalkovia v mediach si myslia, ze ten Mig tam musel vypalit minimalne niekolko varovnych vystrelov. Realitou vsak je, ze ak poznas system tak staci len spravny input v spravny cas. Piloti si kludne mohli vybrat ine letisko. Vybrali si Minsk z nejakeho dovodu. Mozno sa im nechcelo prechadzat pod inu letovu kontrolu, mozno sa v Minsku pristava lepsie ako vo Vilniuse, alebo nejake ekonomicke faktory, no mohli byt aj podplateni :)Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        18:01 25.05.2021

        Minimálně ve chvíli kdy se připojila stíhačka neměl pilot na výběr. V takové situaci musí poslechnou pokyny vojenského stroje.

        Minimálně ve chvíli kdy se připojila stíhačka neměl pilot na výběr. V takové situaci musí poslechnou pokyny vojenského stroje.

        • Echo
          18:25 25.05.2021

          Preco preboha? Ak boli v stalom kontakte s letovou kontrolou, tak o tom Migu isto ani netusili kym im to letova kontrola neoznamila. Ci ako si to predstavujes? Ze ich priamo ...Zobrazit celý příspěvek

          Preco preboha? Ak boli v stalom kontakte s letovou kontrolou, tak o tom Migu isto ani netusili kym im to letova kontrola neoznamila. Ci ako si to predstavujes? Ze ich priamo kontaktoval ten stihac? Piloti v prvom rade riesili to, ze maju bombu na palube. Na taketo udalosti su proste predpisy a postupy. Ak by tam ten Mig nebol tak ten dopravak by v tom Minsku pristal tak ci tak.Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            18:54 25.05.2021

            Nejspíše nepřistál

            Nejspíše nepřistál

          • Echo
            19:27 25.05.2021

            Ak sa nemylim lietadlo po incidente pokracovalo do cielovej destinacie. Co brani Ryanairu zverejnit zvukovy zaznam z kokpitu? Som presvedceny, ze ak by tam bol co len minimalny ...Zobrazit celý příspěvek

            Ak sa nemylim lietadlo po incidente pokracovalo do cielovej destinacie. Co brani Ryanairu zverejnit zvukovy zaznam z kokpitu? Som presvedceny, ze ak by tam bol co len minimalny naznak natlaku na pristatie v Minsku tak ten zaznam je uz vonku v HD kvalite. Zatial nikde nic. Netvrdim, ze to bolo od Bielorusov pekne, ale je velky rozdiel ci niekomu drzim pistol pri hlave, alebo ho zmanipulujem aby spravil to co chcem.Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            19:55 25.05.2021

            Není v tom žádný rozdíl. Furt je to o hrozbě.

            Není v tom žádný rozdíl. Furt je to o hrozbě.

          • Scotty
            20:15 25.05.2021

            Samozřejmě že o tom Migu věděli. Dát o sobě vědět je tak nějak důvod proč vůbec k tomu letadlu startují. Pokud je k letadlu vyslán stíhač musí kontaktovat piloty kteří se řídí jeho ...Zobrazit celý příspěvek

            Samozřejmě že o tom Migu věděli. Dát o sobě vědět je tak nějak důvod proč vůbec k tomu letadlu startují. Pokud je k letadlu vyslán stíhač musí kontaktovat piloty kteří se řídí jeho pokyny (Případně pokyny letové kontroly a ten stíhač je tam proto aby se ujistili že pilot udělá to co je mu nařízeno). Ať už je kontaktuje vizuálně nebo na nouzové frekvenci. V Minsku by nepochybně nepřistál. To nedává žádnou logiku. Pokud by opravdu byla bomba na palubě tak by naopak Bělorusové svým postupem to letadlo ohrozili.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            20:17 25.05.2021

            Echo
            Opravdu myslíte že Bělorusové zveřejní záznam komunikace? Protože nikdo jiný ho pravděpodobně nemá.

            Echo
            Opravdu myslíte že Bělorusové zveřejní záznam komunikace? Protože nikdo jiný ho pravděpodobně nemá.

          • Echo
            20:27 25.05.2021

            'Není v tom žádný rozdíl.' .... Manipulacia je vzdy ucinnejsia ako priama hrozba.

            'Není v tom žádný rozdíl.' .... Manipulacia je vzdy ucinnejsia ako priama hrozba.

          • skelet
            20:32 25.05.2021

            Jsem rád, že jsi odsouhlasil, že Bělorusko je viníkem.

            Jsem rád, že jsi odsouhlasil, že Bělorusko je viníkem.

          • Echo
            20:41 25.05.2021

            Scotty Zhabali azda Bielorusi cierne skrinky? Nestretol som sa s touto informaciu. Ryanair moze kludne zverejnit zaznam z kokpitu. Co im v tom brani? Vysetrovanie? Z hromady ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            Zhabali azda Bielorusi cierne skrinky? Nestretol som sa s touto informaciu. Ryanair moze kludne zverejnit zaznam z kokpitu. Co im v tom brani? Vysetrovanie? Z hromady incidentov bol zaznam vonku takmer instantne. Aby v tom nakoniec nebola nejaka somarina ako ked sa piloti rozhodli dokoncit let s jednym funkcnym motorom. Ja netvrdim, ze za tym nie su Bielorusi s ruskou podporou ci priamo RF, ale ze je efektivnejsie niekoho proste podviest, oklamat, zmanipulovat, nez mu mavat zbranou pred nosomSkrýt celý příspěvek

          • Echo
            20:46 25.05.2021

            Skelet 'Jsem rád, že jsi odsouhlasil, že Bělorusko je viníkem.' Hned v mojom prvom prispevku: 'ak poznas system tak staci len spravny input v spravny cas' ..... ospravedlnujem sa, ...Zobrazit celý příspěvek

            Skelet
            'Jsem rád, že jsi odsouhlasil, že Bělorusko je viníkem.'

            Hned v mojom prvom prispevku: 'ak poznas system tak staci len spravny input v spravny cas' ..... ospravedlnujem sa, ze som to nenapisal viac exaktne :D Ale ja som nikdy netvrdil, ze za tym nie je Bielorusko alebo priamo RF.Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            20:52 25.05.2021

            No už jo

            No už jo

          • Scotty
            20:53 25.05.2021

            Záznamníky letových údajů mají omezenou dobu po kterou uchovávají informace. Jestli zůstala uložená komunikace vedená při incidentu nevíme. Nicméně už přítomnost stíhače ukazuje že ...Zobrazit celý příspěvek

            Záznamníky letových údajů mají omezenou dobu po kterou uchovávají informace. Jestli zůstala uložená komunikace vedená při incidentu nevíme. Nicméně už přítomnost stíhače ukazuje že o nic dobrovolného nešlo. Pode všeho piloti rozhodně přistát v Minsku nechtěli a na poslední chvíli jim bylo nějak "doporučeno" poslechnout. Na to je přítomnost stíhače přímo ideální.Skrýt celý příspěvek

          • Echo
            21:17 25.05.2021

            Scotty Hlinikove folie sa uz hodne dlho nepouzivaju :D Mozme tu vypisovat donekonecna o ne/dobrovolnosti. Zaznam nie je, zatial. A pritomnost stihaca nesvedci o nicom. Minule? ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            Hlinikove folie sa uz hodne dlho nepouzivaju :D Mozme tu vypisovat donekonecna o ne/dobrovolnosti. Zaznam nie je, zatial. A pritomnost stihaca nesvedci o nicom. Minule? leto, krasne dva sonicke tresky. Startovala hotovost zo Sliaca ku nekomunikujucemu dopravaku, dohnali ho az za Kosicami a odprevadili k UA hraniciam. Ci ho prinutili komunikovat neviem. Dost mozne ze im proste uletel za hranice. :DSkrýt celý příspěvek

          • Scotty
            21:30 25.05.2021

            Echo
            Pokud vím taj je vyžadovánu uchování záznamu komunikace po dobu alespoň dvou hodin. Jak dlouho strávili v Bělorusku?

            Echo
            Pokud vím taj je vyžadovánu uchování záznamu komunikace po dobu alespoň dvou hodin. Jak dlouho strávili v Bělorusku?

    • KoJaKCZE
      09:50 26.05.2021

      Už i zde na ArmádníchNovinách šel rozum čitatelů stranou, resp. ustoupil před mediální propagandou anti Bělorusismu ... smutné. Pochopitelně hotovostní letoun vzlétl proto, protože ...Zobrazit celý příspěvek

      Už i zde na ArmádníchNovinách šel rozum čitatelů stranou, resp. ustoupil před mediální propagandou anti Bělorusismu ... smutné.
      Pochopitelně hotovostní letoun vzlétl proto, protože se tak děje naprosto standardně v takové situaci. Oni ti odpůrci Běloruska tady v diskuzi zcela opomněli, že letoun byl nucen přistát po ohlášení bomby na palubě ... ano, může to být falešný polach, ano je nutno jej prověřit. Nebude se těd vůbec zabývat tím, jestli to byla pravda nebo ne ... a k takovým případům prostě stíhačky létají, protože pokud by tam skutečně byla bomba, i třeba s únoscem, je třeba jednat rychle, pokud by se rozhodl konat ... to tady místní masírka absolutně nepochopila. Zpět, nechce ani pochopit ...Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        10:25 26.05.2021

        Tak falešný poplach to byl a asi by nikdo nic moc nenamítal, jen kdyby Bělorusko letoun po kontrole opět propustilo i se všemi pasažéry. To se ale nestalo, unesli jednoho pasažéra. ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak falešný poplach to byl a asi by nikdo nic moc nenamítal, jen kdyby Bělorusko letoun po kontrole opět propustilo i se všemi pasažéry. To se ale nestalo, unesli jednoho pasažéra. To vám jaksi ve vaší logice chybí....Jo a zdravím do Petrohradu, škoda že nemám chuť se tam kvůli vaší politice ani podívat, je to prý hezké město.Skrýt celý příspěvek

      • tctx
        13:23 26.05.2021

        Hmm, dobry. Timhle ses pravdepodobne dostal na nastenku za prispevkare dne :)

        Takovy hezky Rusky pateticky to je, za me palec nahoru.

        Hmm, dobry. Timhle ses pravdepodobne dostal na nastenku za prispevkare dne :)

        Takovy hezky Rusky pateticky to je, za me palec nahoru.

      • Torong
        14:38 26.05.2021

        Dlouho jsi tu nebyl. Měl jsi službu na jiném serveru?

        Dlouho jsi tu nebyl. Měl jsi službu na jiném serveru?

        • GlobeElement
          15:54 27.05.2021

          Jak pružně přešel od obhajoby Ruska k obhajobě Běloruska, zajímavé.

          Jak pružně přešel od obhajoby Ruska k obhajobě Běloruska, zajímavé.

      • Englbert
        17:49 27.05.2021

        Anti belorusismus aplikuji ti, co podporuji lukasenka, protoze ten jde proti zajmum belorusu. Toho totiz zajimaji jen sve vlastni zajmy.

        Anti belorusismus aplikuji ti, co podporuji lukasenka, protoze ten jde proti zajmum belorusu. Toho totiz zajimaji jen sve vlastni zajmy.

  • toustr
    14:55 25.05.2021

    Putin si určitě brousí zuby na Bělorusko, je to pro něho poměrně strategická země. Výměnou za ochranu Lukašenko udělá cokoliv. Celkově se ale tyto dvě země (Bělorusko a Rusko) řítí ...Zobrazit celý příspěvek

    Putin si určitě brousí zuby na Bělorusko, je to pro něho poměrně strategická země. Výměnou za ochranu Lukašenko udělá cokoliv. Celkově se ale tyto dvě země (Bělorusko a Rusko) řítí do propasti dějin. Rusové sice dávají větší podíl z HDP na armádu než třeba USA, ale jejich HDP nesahá ani na Itálii. Proto je podle mě jen otázkou času, kdy budou nuceni armádu osekat, včetně jaderných hlavic. Prostě nebudou peníze na udržování takovýchto počtů. Stačí jen čekat a nic jiného.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      15:18 25.05.2021

      Neúspěch ve volbách Lukašenka paradoxně trochu vehnal do náruče Ruska, ne že by tam předtím nebyl, ale přesto si občas dovolil dělat, že má svůj názor. Nyní mu jde o krk, čelí ...Zobrazit celý příspěvek

      Neúspěch ve volbách Lukašenka paradoxně trochu vehnal do náruče Ruska, ne že by tam předtím nebyl, ale přesto si občas dovolil dělat, že má svůj názor. Nyní mu jde o krk, čelí demonstracím a opozici a jediný, kdo ho podrží je Moskva.Skrýt celý příspěvek

      • toustr
        16:51 25.05.2021

        Tak on zatím může Putina vydírat, samozřejmě neoficiálně, tím, že se obrátí na západ. Tím by Rusko ztratilo komplet jakýkoliv "nárazník před NATO", protože Pobaltí a Ukrajina už ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak on zatím může Putina vydírat, samozřejmě neoficiálně, tím, že se obrátí na západ. Tím by Rusko ztratilo komplet jakýkoliv "nárazník před NATO", protože Pobaltí a Ukrajina už jaksi jsou proti Rusku. Pokud se ale bude jejich ekonomika propojovat, což se právě děje, bude mít Putin na něho taky páku a bude schopen do značné míry kontrolovat "prosperitu" ekonomiky Běloruska.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    14:19 25.05.2021

    Tito diktátoři jsou sice nebezpeční, ale přitom směšní. Staré Husovo heslo říká, že Pravda vítězí. A to se nakonec potvrdilo vždy. Diktátoři sice větší nebo menší část života ...Zobrazit celý příspěvek

    Tito diktátoři jsou sice nebezpeční, ale přitom směšní. Staré Husovo heslo říká, že Pravda vítězí. A to se nakonec potvrdilo vždy. Diktátoři sice větší nebo menší část života prožijí v přepychu, ale končí sebevraždou, zavěšeni na benzínové pumpě nebo se šavlí v konečníku. Bezprecedentní únos letadla, které pouze prolétalo vzdušným prostorem, musí pachatele tvrdě zabolet. Namístě je blokáda letového provozu a izolace země, žádná víza, žádné obchody.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      14:26 25.05.2021

      Nakoniec to skončí tak, že Lukašenko vydá svoju krajinu Rusku za to, že bude môcť v kľude dožiť pod ochranou Kremľa ako Nanukovič, po ktorom sa tiež akoby zľahla zem. Rusku súčasná ...Zobrazit celý příspěvek

      Nakoniec to skončí tak, že Lukašenko vydá svoju krajinu Rusku za to, že bude môcť v kľude dožiť pod ochranou Kremľa ako Nanukovič, po ktorom sa tiež akoby zľahla zem. Rusku súčasná situácia len vyhovujeSkrýt celý příspěvek

    • GlobeElement
      15:23 25.05.2021

      Izolace zřejmě byla i důvodem toho pirátského kroku. Co tím Lukašenko získal? Nic, tak zavře do basy jednoho kritika, to je toho, kritiků se najde dost jiných, stejně toho moc ...Zobrazit celý příspěvek

      Izolace zřejmě byla i důvodem toho pirátského kroku. Co tím Lukašenko získal? Nic, tak zavře do basy jednoho kritika, to je toho, kritiků se najde dost jiných, stejně toho moc nezmohou, pokud se skutečně nezvedne celá země nebo armáda. A co ztratil? Přístup na západ, veškerá spojení, veškerou pomalu se rodící toleranci.
      Vypadá to spíše na zisk pro Rusko, které je nyní pro Běloruska jedinou možností jak ekonomicky přežít. Lukašenkovi nezbude než svázat zemi s Ruskem bez toho, aby bylo Bělorusko okupováno, to je jasná výhra pro Putina.
      A nebo se definitivně vzedme nějaká revoluce, která ho sundá, ale kdo ví, jaký bude jeho nástupce - a v demokratickou vládu v Bělorusku nevěří snad nikdo.Skrýt celý příspěvek

      • toustr
        16:32 25.05.2021

        Ono i kdyby se ten převrat povedl, tak ve vysokých funkcích budou stále zarytí příznivci současného režimu (říkejme mu komunismus v.2). My (ČR) jsme tu měli komunismus všeho všudy ...Zobrazit celý příspěvek

        Ono i kdyby se ten převrat povedl, tak ve vysokých funkcích budou stále zarytí příznivci současného režimu (říkejme mu komunismus v.2). My (ČR) jsme tu měli komunismus všeho všudy 40 let, ale v Bělorusku byl ještě dřív a stále v podstatě trvá. U nich to už je třeba 3. nebo 4. generace, co takto žije, u nás to byly s přivřeným okem generace 2. To by musel být sakra převrat, možná až krvavý, aby se něco otočilo o 180°.Skrýt celý příspěvek

      • theo
        17:40 25.05.2021

        No ono to má rozmer byzardný , že ak sa kapitán sám rozhodol pristáť v Minsku a novinára zatkli až po vystúpení z lietadla (čo je výsostným územím štátu registrácie ), tak táto ...Zobrazit celý příspěvek

        No ono to má rozmer byzardný , že ak sa kapitán sám rozhodol pristáť v Minsku a novinára zatkli až po vystúpení z lietadla (čo je výsostným územím štátu registrácie ), tak táto akcia bola v súlade s medzinárodnými predpismi a ak je aj dôvod (bomba) vykonštruovaný ,môže to byť stále v súlade z medzinárodnými normami , či sa nám to páči alebo nie .Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          17:53 25.05.2021

          Tam v souladu s leteckými (ani jinými) předpisy nebylo vůbec nic. Byl to v podstatě únos letadla státním aktérem.

          Tam v souladu s leteckými (ani jinými) předpisy nebylo vůbec nic. Byl to v podstatě únos letadla státním aktérem.

          • padre
            20:50 25.05.2021

            Skutečně je ve hvězdách,co tímto aktem státního terorismu chtěl soudruh předseda kolchozu Lukašenko dokázat.To mohl úplně stejně nechat vniknout policejní jednotku na výsostné ...Zobrazit celý příspěvek

            Skutečně je ve hvězdách,co tímto aktem státního terorismu chtěl soudruh předseda kolchozu Lukašenko dokázat.To mohl úplně stejně nechat vniknout policejní jednotku na výsostné území velvyslanectví Polska.Případ Morales je tentokrát zcela irelevantní. Možná ,že chtěl jen opozici ukázat ,že se nezastaví před ničím ani za cenu mezinárodních sankcí.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 2