VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • bently
    15:02 24.04.2022

    KRYSY VYPLOUVAJÍ NA POVRCH aneb bývalý starosta Düsseldorfu, politik SPD Thomas Geisel, vyvolal na svém blogu rozruch příspěvkem o Ukrajině. Místní politik byl z funkce odvolán v ...Zobrazit celý příspěvek

    KRYSY VYPLOUVAJÍ NA POVRCH aneb bývalý starosta Düsseldorfu, politik SPD Thomas Geisel, vyvolal na svém blogu rozruch příspěvkem o Ukrajině. Místní politik byl z funkce odvolán v roce 2020.

    Jeho esej s názvem "Dost, pane Melnyku" je pokusem o zúčtování s ukrajinským velvyslancem v Německu Andryjem Melnykem, kterého označuje za "profesionála v oblasti PR", a zpochybňuje současnou politiku Západu vůči Ukrajině a Rusku. Některé pasáže textu vyvovaly rozruch a pohoršení čtenářů.

    Bývalý šéf düsseldorfské městské rady pochybuje, že Rusko vede na Ukrajině skutečnou "vyhlazovací válku", "jak by nám pan Melnyk rád namluvil". Je vůbec možné věřit "rétorice oběti války, tedy Ukrajiny?", ptá se 58letý politik.

    Přestože z Ukrajiny uprchlo již více než pět milionů civilistů, bývalý düsseldorfský starosta zřejmě nemůže uvěřit, že zkáza v některých částech země je dostatečně hrozivá: "Je vážně pravda, že například Mariupol je z 90 % zničený? Obrázky, které dostáváme, jsou příšerné. Ale nejsou to téměř vždy stejné motivy?"

    Geisel dává zvěrstva v Buči, při nichž bylo Rusy svévolně zlikvidováno na 410 civilistů, do souvislosti s jinými historickými zločiny. Počet obětí se mu zdá zřejmě příliš nízký na to, aby je bral vážně. "Nezlehčuje nakonec ukrajinská rétorika o genocidě válečné zločiny ve Srebrenici, My Lai a Babijaru - abychom jmenovali alespoň některé - a vlastně nejspíš i noční bombardování Drážďan, které si údajně vyžádalo 30 000 obětí?" píše.

    Velvyslanec Andrij Melnyk a prezident Volodymyr Zelenskyj, kterého Geisel označuje za "všeuměla na sociálních sítích", dokázali podle něj "ovládnout diskusi o válce na Ukrajině". Ukrajina se najednou jeví jako "vzorová demokracie", u níž už nikdo nemluví o "demokratických deficitech a diskriminaci", která zde má nadále panovat.

    Nakonec Geisel ve svém textu zpochybňuje smysluplnost dalších dodávek zbraní ze strany Západu a prohlašuje, že Ukrajina, která se již dva měsíce brání útokům, je již stejně poraženou stranou v konfliktu: "Že by Ukrajina mohla válku vyhrát, je pravděpodobně vyloučeno. Pro Rusko by to znamenalo historicky bezprecedentní ponížení a už jen ruská národní hrdost určitě zajistí, že se to za žádnou cenou nestane - a to klidně za použití všech možných prostředků."

    Dodávky dalších a dalších zbraní by podle něj jen vyvolaly další a další násilné reakce ze strany Ruska, a tím i další utrpení civilistů. Jak přesně by měla alternativa vypadat, však neuvádí. Koneckonců Rusko nyní zahájilo novou ofenzívu na východě země a v jednání o příměří projevuje jen velmi malou angažovanost.

    Na síti příspěvek vyvoval vášnivou diskusi a ostrou kritiku. Thomas Jarzombek, poslanec CDU z Düsseldorfu, na Twitter v reakci napsal: "Bývalý starosta Düsseldorfu Thoma Geisel relativizuje zvěrstva na Ukrajině. Člověk se může jen stydět."

    Mnozí další považují text za další důkaz "ruského problému" v SPD. Vlivní politici SPD podle nich projevují příliš velké pochopení pro Kreml. Dokonce i někteří sociální demokraté na Twitteru píší, že Geisel "naštěstí" už ve straně nezastává žádné funkce.

    https://www.derwesten.de/polit... Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      15:09 24.04.2022

      Tak u nás taky Jirka "sexy mozek" Parobouk jede podobnou linii. Jenom mi zůstává záhadou, kde ti Němci berou jistotu, že to má Ukrajina už dávno prohraný. Chápal bych to v prvních ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak u nás taky Jirka "sexy mozek" Parobouk jede podobnou linii. Jenom mi zůstává záhadou, kde ti Němci berou jistotu, že to má Ukrajina už dávno prohraný. Chápal bych to v prvních dnech konfliktu, ale teď už druhý měsíc konfliktu a na porážku to fakt nevypadá. Tvrdí to tenhle šašek z Düsseldorfu a před pár dny ta sranda skupina intošů v otevřeném dopise Schulzovi. Ale jinde jsem tohle přesvědčení o nevyhnutelné porážce než u Němců nezaznamenal.Skrýt celý příspěvek

      • Magister_Peditum
        15:09 24.04.2022

        *Paroubek

        *Paroubek

        • Cimbi
          15:17 24.04.2022

          Parobouk se mi líbí...

          Parobouk se mi líbí...

          • bently
            15:26 24.04.2022

            Jj, Parobouk parou back.
            Zlatý časy socanů.

            Jj, Parobouk parou back.
            Zlatý časy socanů.

          • Hawk
            17:04 24.04.2022

            já bych skousl i Parobrouka... :-D

            já bych skousl i Parobrouka... :-D

        • Maximus
          15:28 24.04.2022

          Paroubka znám pod přezdívkou “A co budu mít z toho já?” - při povodních v Praze přišel za nim majitel firmy, ze Praze dodá průmyslové vysoušeče jen za výrobní náklady. Prvni reakce ...Zobrazit celý příspěvek

          Paroubka znám pod přezdívkou “A co budu mít z toho já?” - při povodních v Praze přišel za nim majitel firmy, ze Praze dodá průmyslové vysoušeče jen za výrobní náklady. Prvni reakce dotyčného byla “A co budu mít…” Odporná generace politiku spolu s Kalouskem & co.Skrýt celý příspěvek

          • PaSt
            16:57 24.04.2022

            Pokaždé, když vidím toho vepře na fotce nebo napsané jeho jméno, vybaví se mi vtip: "Co se stane, když se utopí sociální demokrat? Vyplavou špinavý prachy a čistý komunista..."

            Pokaždé, když vidím toho vepře na fotce nebo napsané jeho jméno, vybaví se mi vtip: "Co se stane, když se utopí sociální demokrat? Vyplavou špinavý prachy a čistý komunista..."

      • Janicekmac
        17:52 24.04.2022

        Jirkovi P. přeji vše nejhorší k svátku

        Jirkovi P. přeji vše nejhorší k svátku

    • stroup
      15:10 24.04.2022

      Tak SPD u nás se konečně začíná podobat SPD v Německu...

      Tak SPD u nás se konečně začíná podobat SPD v Německu...

      • bently
        15:16 24.04.2022

        Jakože Němci pro změnu v něčem dohánějí (a úspěšně) zase nás?
        Tak to je škoda, že si vybrali zrovna tuhle stranu a disciplínu :-)

        Jakože Němci pro změnu v něčem dohánějí (a úspěšně) zase nás?
        Tak to je škoda, že si vybrali zrovna tuhle stranu a disciplínu :-)

    • ante1891
      15:30 24.04.2022

      Tak ta německá víra v konečné vítězství, navzdory realitě, je klasika. Nějaká statistike zničené techniky ji nemůže nahlodat. Přiznat si, že jsem se 20 let mýlil, to není nic ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak ta německá víra v konečné vítězství, navzdory realitě, je klasika. Nějaká statistike zničené techniky ji nemůže nahlodat. Přiznat si, že jsem se 20 let mýlil, to není nic jednoduchého.Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      15:33 24.04.2022

      To se nám ty krysy hezky odkopávají.

      To se nám ty krysy hezky odkopávají.

    • flanker.jirka
      15:33 24.04.2022

      Kupodivu, Rakousko má problém s Ukrajinou v ...Zobrazit celý příspěvek

      Kupodivu, Rakousko má problém s Ukrajinou v EU.
      https://www.novinky.cz/zahrani... Skrýt celý příspěvek

      • Magister_Peditum
        15:53 24.04.2022

        Souhlasím s tím, že v nejbližší době není možné, aby Ukrajina vstoupila do EU, ale s jeho kategorickým NE ani v budoucnu nesouhlasím.

        Souhlasím s tím, že v nejbližší době není možné, aby Ukrajina vstoupila do EU, ale s jeho kategorickým NE ani v budoucnu nesouhlasím.

        • otecko
          16:55 24.04.2022

          Však teprve v červnu by měli být přijati mezi kandidátské země, teprve poté začíná přibližování. Turci to nezvládli ani za 30 let. Ovšem- nedat takto ultimativně Ukrajně šanci? To ...Zobrazit celý příspěvek

          Však teprve v červnu by měli být přijati mezi kandidátské země, teprve poté začíná přibližování. Turci to nezvládli ani za 30 let. Ovšem- nedat takto ultimativně Ukrajně šanci? To je hnus!Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            17:43 24.04.2022

            Proč to nenazvat pravým jménem, kolaboranti.
            Nikdo přece nečeká, že zítra budou přijati. Ale tohle by jim dalo nadějí v boji.

            Proč to nenazvat pravým jménem, kolaboranti.
            Nikdo přece nečeká, že zítra budou přijati. Ale tohle by jim dalo nadějí v boji.

      • Scotty
        17:20 24.04.2022

        To není žádná kupodivu. Vliv Rusů v Rakousku je řekněme nemalý.

        To není žádná kupodivu. Vliv Rusů v Rakousku je řekněme nemalý.

      • Hawk
        17:37 24.04.2022

        Rakušáci dlouhodobě kolaborovali i se SSSR... Firma Voest Alpine blahé paměti byla oficiálním pašerákem západem embargovaných technologií do Sovětistánu... To si dobře pamatuji. ...Zobrazit celý příspěvek

        Rakušáci dlouhodobě kolaborovali i se SSSR... Firma Voest Alpine blahé paměti byla oficiálním pašerákem západem embargovaných technologií do Sovětistánu... To si dobře pamatuji. Nemohl jsem pochopit ty všude otevřené dveře pro ty nepřátelské kapitalisty... A ono ouha.Skrýt celý příspěvek

    • MaVeRick114
      15:51 24.04.2022

      Socdemácke krysy ako vždy...

      Socdemácke krysy ako vždy...

    • Veraxx
      16:27 24.04.2022

      No zasloužil jsem si to:)))
      Napsal jsem tomu německému v…ovi
      co si o něm myslím na FB, a už jsem schytal 3 denní blokaci účtu:)))

      No zasloužil jsem si to:)))
      Napsal jsem tomu německému v…ovi
      co si o něm myslím na FB, a už jsem schytal 3 denní blokaci účtu:)))

      • bently
        17:15 24.04.2022

        Kéž by to aspoň k něčemu bylo, co? Tihle zástupci páté kolony by se asi opravdu (a jestli vůbec) probudili až v momentě, kdy by jim na vlastním dvorku přistála nějaká pěkná ruská ...Zobrazit celý příspěvek

        Kéž by to aspoň k něčemu bylo, co?
        Tihle zástupci páté kolony by se asi opravdu (a jestli vůbec) probudili až v momentě, kdy by jim na vlastním dvorku přistála nějaká pěkná ruská střela, nebo zaparkoval tank.Skrýt celý příspěvek

        • Veraxx
          19:25 24.04.2022

          No je mi to jasný ze je to k ničemu, ale člověk si musí na konci týdne trochu upustit páru z kotle , a ten pan si to zasloužil.a ani jsem nebyl moc sprostý :)))))

          No je mi to jasný ze je to k ničemu, ale člověk si musí na konci týdne trochu upustit páru z kotle , a ten pan si to zasloužil.a ani jsem nebyl moc sprostý :)))))

    • pepezdepa
      16:34 24.04.2022

      Toliko k evropské jednotně. Jestli dneska vyhraje ve Francii ta ježibaba, dva nejdůležitější státy EU se stanou spojenci Putina. Fuj, musel jsem to vyplivnout.

      Toliko k evropské jednotně. Jestli dneska vyhraje ve Francii ta ježibaba, dva nejdůležitější státy EU se stanou spojenci Putina. Fuj, musel jsem to vyplivnout.

      • Jirosi
        17:44 24.04.2022

        Otázkou je kolik lidí to podporuje.
        U nás by se jistě našlo spousta podobných... jen se o tom nepíše.

        Otázkou je kolik lidí to podporuje.
        U nás by se jistě našlo spousta podobných... jen se o tom nepíše.

        • pepezdepa
          18:51 24.04.2022

          Jo, ale zásadní je, co dělá vláda. Ta německá je evidentně placená Ruskem. Ta francouzská snad nebude. To je snad poprvé, co držím palce Macronovi. To jsme to dopracovali. :-D

          Jo, ale zásadní je, co dělá vláda. Ta německá je evidentně placená Ruskem. Ta francouzská snad nebude. To je snad poprvé, co držím palce Macronovi. To jsme to dopracovali. :-D

    • otecko
      16:53 24.04.2022

      Upřímně- člověku v našich zeměpisných šířkách se chce zvracet, co máme na západní a jižní hranici za "spojence", jak tyto dva německy mluvící národy uvažují! Chce ještě někdo ...Zobrazit celý příspěvek

      Upřímně- člověku v našich zeměpisných šířkách se chce zvracet, co máme na západní a jižní hranici za "spojence", jak tyto dva německy mluvící národy uvažují! Chce ještě někdo zpochybňovat to, že spolupráce s nimi není naše priorita a že nás ve střednědobém horizontu tyto dva státy klidně obětují rusku?Skrýt celý příspěvek

    • bently
      17:33 24.04.2022

      Vyjádření Michaila Podoliaka, poradce vedoucího ukrajinské prezidentské kanceláře na slova Geisela: "Bývalý starosta Düsseldorfu Thomas Geisel pochybuje o tom, že Rusko spáchalo ...Zobrazit celý příspěvek

      Vyjádření Michaila Podoliaka, poradce vedoucího ukrajinské prezidentské kanceláře na slova Geisela:
      "Bývalý starosta Düsseldorfu Thomas Geisel pochybuje o tom, že Rusko spáchalo válečné zločiny, a ptá se, zda je potřeba věřit zprávám z Ukrajiny. Myslím, že pan Geisel se může přijít osobně zeptat muže, který ztratil rodinu v Oděse, rodičů znásilněné dívky v Buči nebo uprchlíků z Mariupolu. Je určitě možné zavřít oči a předstírat, že se nic neděje. Izolovat se od zpráv v pohodlné bublině. Zvlášť, když si už léta plníte kapsy ruskými penězi. Někteří politici se musí zamyslet nad tím, zda se za ně jejich vnoučata nebudou muset omlouvat."

      https://www.pravda.com.ua/news... Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        18:06 24.04.2022

        Podoliak má aspoň chrbtovú kosť, na rozdiel od toho Geisela. Ten nemá ani "gule" ísť sa presvedčiť na vlastné oči.

        Podoliak má aspoň chrbtovú kosť, na rozdiel od toho Geisela. Ten nemá ani "gule" ísť sa presvedčiť na vlastné oči.

  • Анатолий
    14:57 24.04.2022

    Ruští vojáci zase kradou ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruští vojáci zase kradou talany.
    https://www.reddit.com/r/ukrai...
    Nebo jsou to ukrajinští infiltrátoři, kteří se infiltrují do rodin ruských hrdinů, to by vysvětlovalo ty masky.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    14:42 24.04.2022

    https://twitter.com/ukrpravda_...
    80% zranenych Ukrajinskych vojakov sa vracia spat k jednotkam

    https://twitter.com/ukrpravda_...
    80% zranenych Ukrajinskych vojakov sa vracia spat k jednotkam

  • Veraxx
    14:41 24.04.2022

    Když si myslíš že jsi pánem světa :))

    https://mobile.twitter.com/slo...

    Když si myslíš že jsi pánem světa :))

    https://mobile.twitter.com/slo...

    • bently
      14:45 24.04.2022

      Hustý.
      Lepší reálné naplnění pořekadla "pýcha předchází pád" jsem dlouho neviděl.
      Dobře jim tak, sviním.

      Hustý.
      Lepší reálné naplnění pořekadla "pýcha předchází pád" jsem dlouho neviděl.
      Dobře jim tak, sviním.

  • stroup
    14:39 24.04.2022

    Nově osvobozené osady v oblasti ...Zobrazit celý příspěvek

    Nově osvobozené osady v oblasti Chersonu:
    https://twitter.com/JulianRoep... Skrýt celý příspěvek

    • Janicekmac
      15:04 24.04.2022

      že by poté, co ukrajinci měli zničit seřadiště u Kyselivky, tak to rusáci vzdali?

      že by poté, co ukrajinci měli zničit seřadiště u Kyselivky, tak to rusáci vzdali?

      • Tino
        15:35 24.04.2022

        skor ua vyuzivaju docasny zmatok vo veleni...pracuje sa s predpokladom , ktory ma svoj racionalny zaklad ze RUS su pasivni, bez rozkazu neurobia nic, resp len malo, nejaka ...Zobrazit celý příspěvek

        skor ua vyuzivaju docasny zmatok vo veleni...pracuje sa s predpokladom , ktory ma svoj racionalny zaklad ze RUS su pasivni, bez rozkazu neurobia nic, resp len malo, nejaka iniciativa je skor raritna...no a ked im ua fakt zlikvidovali dolezitu cast velenia treba to vyuzit okamzite...ked nic ine len pre overenie ci to tak skutocne funguje.Skrýt celý příspěvek

  • stroup
    14:37 24.04.2022

    krásné záběry ze soutěže v hodu věží.. Za estetickou stránku získává 9,5 z 10 bodů... :)
    https://www.youtube.com/watch?...

    krásné záběry ze soutěže v hodu věží.. Za estetickou stránku získává 9,5 z 10 bodů... :)
    https://www.youtube.com/watch?...

    • ImreSVK
      16:32 24.04.2022

      Marha... To co v tom Tcku mali za municiu... Podla vybuchu tam musela mat posadka welness v benzinovej vani o.O...

      Marha... To co v tom Tcku mali za municiu... Podla vybuchu tam musela mat posadka welness v benzinovej vani o.O...

    • Ján Paliga
      18:10 24.04.2022

      Masaker.... :) Ten film je na Oscara za vizuálne efekty ...

      Masaker.... :) Ten film je na Oscara za vizuálne efekty ...

  • jj284b
    14:37 24.04.2022

    https://twitter.com/Archer83Ab...

    Anglicania poslu 20x AS-90 a 45000 projektilov k nim..

    https://twitter.com/Archer83Ab...

    Anglicania poslu 20x AS-90 a 45000 projektilov k nim..

    • StandaBlabol
      14:41 24.04.2022

      O.k. tak teď už je to jako s ATGM a MANPADS. Ukrajinci už mají skoro všechno, co vyrábí Západ i exSSSR. Co chybí? Jenom Archer?

      O.k. tak teď už je to jako s ATGM a MANPADS. Ukrajinci už mají skoro všechno, co vyrábí Západ i exSSSR. Co chybí? Jenom Archer?

      • Cimbi
        14:44 24.04.2022

        No, aspoň si vyzkouší, co budou chtít po válce nakoupit...

        No, aspoň si vyzkouší, co budou chtít po válce nakoupit...

      • Rošťák
        17:02 24.04.2022

        Hele, podle mě tam chybí EVA, taky Dita :D :D ( jako demonstrátory fajne ne, pro vyladění problémů :D ) a Krab :D

        Hele, podle mě tam chybí EVA, taky Dita :D :D ( jako demonstrátory fajne ne, pro vyladění problémů :D ) a Krab :D

    • StandaBlabol
      14:42 24.04.2022

      Jinak na AS-90 vypadá úplně stejně jako PzH2000 o tweet níže:)))

      Jinak na AS-90 vypadá úplně stejně jako PzH2000 o tweet níže:)))

  • bently
    14:31 24.04.2022

    Indie chce být silným přítelem "liberálního světa", ale k ochraně svých hranic potřebuje pomoc Ruska, uvedla indická ministryně financí Nirmala Sitharamanová v rozhovoru pro ...Zobrazit celý příspěvek

    Indie chce být silným přítelem "liberálního světa", ale k ochraně svých hranic potřebuje pomoc Ruska, uvedla indická ministryně financí Nirmala Sitharamanová v rozhovoru pro agenturu Bloomberg ve Washingtonu.

    Indie nakupuje většinu své vojenské techniky z Ruska a v posledních týdnech odmítla výzvy západních zemí k omezení bilaterálních vztahů s Moskvou v reakci na ruskou invazi na Ukrajinu.

    Vláda premiéra Naréndry Módího aktuálně čelí kritice západních spojenců v souvislosti s tím, že odmítá otevřeně odsoudit ruského prezidenta Vladimira Putina kvůli ničivému konfliktu na Ukrajině.

    Paní Sitharamanová uvedla, že Indie, která má dlouhodobé hraniční spory se sousedním Pákistánem a Čínou a v minulosti s oběma státy válčila, se soustředí na ochranu svých regionálních zájmů.

    V narážce na Pákistán a Čínu paní Sitharamanová agentuře Bloomberg řekla: "Máte souseda, který se může spojit s dalším sousedem, přičemž oba jsou proti vám. Pokud by se mezi nimi v souvislosti s rusko-ukrajinskou válkou, nedej bože, vytvořilo spojenectví, Indie musí být dostatečně silná, aby se uchránila."

    "Indie chce být přítelem s Evropskou unií a západním, svobodným, liberálním světem," dodala, "ale ne jako slabý přítel, který tu a tam potřebuje zoufalou pomoc," dodala.

    Paní Sitharamanová se takto vyjádřila v pátek ve Spojených státech, kde se zúčastnila každoročního jarního zasedání Mezinárodního měnového fondu a Světové banky.

    Spojené státy se tradičně snaží vyvažovat vztahy mezi úhlavními regionálními rivaly Indií a Pákistánem, v posledních letech však také posílily strategické vazby s Dillí, aby společně čelily Číně.

    Také britský premiér Boris Johnson, který byl tento týden v Indii, aby posílil bezpečnostní a obchodní vztahy, uvedl, že je nepravděpodobné, že by Indie ukončila své dlouholeté vazby s Ruskem.

    https://www.thehindu.com/news/... Skrýt celý příspěvek

    • bently
      14:36 24.04.2022

      Dva z největších indických podniků se stahují z Ruska, i když premiér Naréndra Módí upouští od tvrdého postoje vůči Moskvě kvůli válce na Ukrajině. Společnost Tata Steel, jeden z ...Zobrazit celý příspěvek

      Dva z největších indických podniků se stahují z Ruska, i když premiér Naréndra Módí upouští od tvrdého postoje vůči Moskvě kvůli válce na Ukrajině.

      Společnost Tata Steel, jeden z největších výrobců oceli v Indii, ve středu uvedla, že "přijala vědomé rozhodnutí přestat obchodovat s Ruskem".
      Společnost, která je rovněž jedním z největších výrobců oceli v Evropě, uvedla, že má připraven plán, který zajistí minimální narušení jejího podnikání.
      Všechny "naše závody na výrobu oceli v Indii, Spojeném království a Nizozemsku si zajistily alternativní dodávky surovin, aby ukončily svou závislost na Rusku," dodala v prohlášení, aniž by uvedla další podrobnosti.
      Společnost Tata Steel je součástí skupiny Tata Group, jednoho z největších indických nadnárodních konglomerátů.
      Její oznámení přichází jen několik dní poté, co Infosys (INFY), jedna z největších indických technologických společností, uvedla, že začala přesouvat své aktivity z Ruska.

      Zastavení činnosti indických firemních gigantů přichází v době, kdy Dillí údajně zvyšuje nákupy ruské ropy, která se nyní kvůli západním sankcím obchoduje s velkou slevou.
      Na rozdíl od Západu jihoasijská země, která má s Moskvou dlouhodobé vztahy, neuvaluje na Moskvu sankce a tento měsíc se zdržela hlasování o vyloučení Ruska z Rady OSN pro lidská práva. Více než 50 % vojenského vybavení země pochází z Ruska.

      https://edition.cnn.com/2022/0... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      14:39 24.04.2022

      Nejsem si jist, že v příštích 10 letech dostanou z Ruska třeba jen náhradní pružinu do brzdovratného zařízení kanónu. Holt, když bude mít Rus sám málo...

      Nejsem si jist, že v příštích 10 letech dostanou z Ruska třeba jen náhradní pružinu do brzdovratného zařízení kanónu. Holt, když bude mít Rus sám málo...

      • bently
        14:43 24.04.2022

        I z tohoto důvodu se z vedení indické armády v oblasti zbrojních dodávek ozývá čím dál intenzivnější volání po větší nezávislosti na zahraničních dodavatelích (rozuměj hlavně ...Zobrazit celý příspěvek

        I z tohoto důvodu se z vedení indické armády v oblasti zbrojních dodávek ozývá čím dál intenzivnější volání po větší nezávislosti na zahraničních dodavatelích (rozuměj hlavně Rusku, které je s přehledem největším dodavatelem). Třeba tendr na 28 vrtulníků, které by na 99 % dodávalo Rusko, nedávno Indie oficiálně zrušila s tím, že si chce výrobu zajistit sama "doma".Skrýt celý příspěvek

  • Arthur
    14:14 24.04.2022

    Video BTR-4 vs pechota okupantov (POZOR nie je to PC hra)
    zdroj: https://www.youtube.com/watch?...

    Video BTR-4 vs pechota okupantov (POZOR nie je to PC hra)
    zdroj: https://www.youtube.com/watch?...

    • jj284b
      14:29 24.04.2022

      ostala z nich riadna sekana...

      ostala z nich riadna sekana...

    • starej
      14:34 24.04.2022

      Nu podle dopravni znacky byli na vedleji komunikaci, nemeli se tam co cpát.

      Nu podle dopravni znacky byli na vedleji komunikaci, nemeli se tam co cpát.

    • Martinos
      14:43 24.04.2022

      To nemaju na vezi gulomet? Palit z kanona do nekrytej pechoty je blbost.

      To nemaju na vezi gulomet? Palit z kanona do nekrytej pechoty je blbost.

      • The Pale Emperor
        16:39 24.04.2022

        A od čeho je HEI munice?

        A od čeho je HEI munice?

        • Martinos
          19:09 24.04.2022

          HEI Strely sú určené na ničenie objektov a ukrytej živej sily v ľahko pancierovanej technike trhavým účinkom a súčas-né ničenie cieľov zápalným účinkom. Na NEKRYTÚ pechotu je ...Zobrazit celý příspěvek

          HEI Strely sú určené na ničenie objektov a ukrytej živej sily v ľahko pancierovanej technike trhavým účinkom a súčas-né ničenie cieľov zápalným účinkom.
          Na NEKRYTÚ pechotu je účinný guľomet.Skrýt celý příspěvek

          • The Pale Emperor
            20:17 24.04.2022

            Tak to byl měl někdo všem těm střelcům říct, že to dělají špatně…

            Tak to byl měl někdo všem těm střelcům říct, že to dělají špatně…

      • ImreSVK
        16:40 24.04.2022

        Mozno sa inspirovali z filmu Zachrante vojaka Rayana?
        Ta cast pri konci kedy nemci nabehli s tym 20mm? kanonom na podvozku a zacali tam kosit amikov.

        Mozno sa inspirovali z filmu Zachrante vojaka Rayana?
        Ta cast pri konci kedy nemci nabehli s tym 20mm? kanonom na podvozku a zacali tam kosit amikov.

    • Cimbi
      14:43 24.04.2022

      Hustý. Doufám, že to nebyla Friendly fire...

      Hustý. Doufám, že to nebyla Friendly fire...

      • Janicekmac
        15:07 24.04.2022

        tak na jeden z ofi kanálů by si to nedali, kdyby nevěděli, že to je cajk :)

        tak na jeden z ofi kanálů by si to nedali, kdyby nevěděli, že to je cajk :)

    • The Pale Emperor
      17:21 24.04.2022

      Jen by mě zajímalo, co dělali. To si nevšimli nebo neslyšeli přijíždějící BTRko? Nebo si ho spletli se svým BTRkem? BTR-4 má sice velmi podobnou siluetu s ruskými BTR, ale ta věž, ...Zobrazit celý příspěvek

      Jen by mě zajímalo, co dělali. To si nevšimli nebo neslyšeli přijíždějící BTRko? Nebo si ho spletli se svým BTRkem? BTR-4 má sice velmi podobnou siluetu s ruskými BTR, ale ta věž, slat mříže a velké čelní skla, co má BTR-4 jsou celkem dobře rozeznatelné. Každopádně z nich moc nezůstalo po zásahu té “třicítky”Skrýt celý příspěvek

  • mexir
    13:42 24.04.2022

    Armádní bojové drony budou létat z přerovského letiště.
    http://czechairforce.com/news/...

    Armádní bojové drony budou létat z přerovského letiště.
    http://czechairforce.com/news/...

    • toustr
      13:49 24.04.2022

      P. Hottmar tam zmiňuje dobrou připomínku: "Je však otázkou, zda je pro Českou republiku ideální se stále více vázat na vojenské technologie židovského státu, jehož postoj vůči ...Zobrazit celý příspěvek

      P. Hottmar tam zmiňuje dobrou připomínku:
      "Je však otázkou, zda je pro Českou republiku ideální se stále více vázat na vojenské technologie židovského státu, jehož postoj vůči konfliktu na Ukrajině je silně pragmatický a v samotné ČR budí poněkud rozpaky."
      Navíc pokud pořídíme Grey Eagle, budeme schopni je v případě nutnosti osadit okamžitě zbraněmi, které budou totožné s těmi na Viperu.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        14:10 24.04.2022

        Jeho jasná nevýhoda je cena a hmotnost nad požadovaným limitem. Jsem celkem přesvědčený že Hermes 900 splňuje to co armáda hledá.

        Jeho jasná nevýhoda je cena a hmotnost nad požadovaným limitem. Jsem celkem přesvědčený že Hermes 900 splňuje to co armáda hledá.

        • petres
          14:19 24.04.2022

          Ta hmotnost by takovým problémem nebyla, problém je rozdíl v ceně.

          Ta hmotnost by takovým problémem nebyla, problém je rozdíl v ceně.

          • Hawk
            17:17 24.04.2022

            ani rozdíl v ceně není problém... jde o poměr cena/výkon a tady Predator (Grey Eagle) vítězí ve všech aspektech...

            ani rozdíl v ceně není problém... jde o poměr cena/výkon a tady Predator (Grey Eagle) vítězí ve všech aspektech...

        • toustr
          14:20 24.04.2022

          Souhlasím. Jenže Hermes nemá oficiálně žádnou výzbroj, pokud se nemýlím, tak Heron je na tom úplně stejně. Teď záleží na prioritách AČR.

          Souhlasím. Jenže Hermes nemá oficiálně žádnou výzbroj, pokud se nemýlím, tak Heron je na tom úplně stejně. Teď záleží na prioritách AČR.

          • Scotty
            14:36 24.04.2022

            Oficiálně asi ne, ale pochybuji že má tu vnitřní šachtu na převážení lízátek.

            Oficiálně asi ne, ale pochybuji že má tu vnitřní šachtu na převážení lízátek.

          • toustr
            15:00 24.04.2022

            Scotty
            Ano, proto říkám, že oficiálně se o výzbroji neví nic.... a přesně tak to budou chtít Izraelci asi i ponechat, tedy my bychom výzbroj nejspíš neměli.

            Scotty
            Ano, proto říkám, že oficiálně se o výzbroji neví nic.... a přesně tak to budou chtít Izraelci asi i ponechat, tedy my bychom výzbroj nejspíš neměli.

          • Scotty
            15:28 24.04.2022

            Pokud je prodají tak se vším všudy. Ovšem armáda chce stejně výzbroj pořizovat až za nějakou dobu.

            Pokud je prodají tak se vším všudy. Ovšem armáda chce stejně výzbroj pořizovat až za nějakou dobu.

          • flanker.jirka
            15:41 24.04.2022

            Scotty
            kolik jiných dronů jste viděl s ozbrojenou šachtou? A koli výzbroje v té šachtě takové drony nosí?

            Scotty
            kolik jiných dronů jste viděl s ozbrojenou šachtou? A koli výzbroje v té šachtě takové drony nosí?

          • flanker.jirka
            15:46 24.04.2022

            Scotty Hermes té munice nikde ještě moc neodházel, možná právě proto se ta blamáž chystá ve více fázích, aby to mohl být izraelský dron. Opět se můžeme začít bavit o tom, jakým ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            Hermes té munice nikde ještě moc neodházel, možná právě proto se ta blamáž chystá ve více fázích, aby to mohl být izraelský dron.
            Opět se můžeme začít bavit o tom, jakým způsobem se u každé akvizice stanovují podmínky, aby se to co nejvíce "narovnalo." U samohybných houfnic to musel být typ již zavedený a používaný v armádě NATO, jak to, že to nyní nevadí? :-) :-) :-) ...i s ohledem na to, co vše průzkumné drony budou dělat, by se otázka bezpečnosti informací měla zvažovat více.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            17:33 24.04.2022

            flanker.jirka Kolik dronů jsme viděly s jakoukoli šachtou? O výzbroji Hermesů se neví prakticky nic. Krom pár fotek kde nesou něco pod oběma křídly. Ovšem nevěřím že izraelský ...Zobrazit celý příspěvek

            flanker.jirka
            Kolik dronů jsme viděly s jakoukoli šachtou? O výzbroji Hermesů se neví prakticky nic. Krom pár fotek kde nesou něco pod oběma křídly. Ovšem nevěřím že izraelský dron téhle velikosti není ozbrojen. Když jeho námořní verze umí shazovat pouzdro se záchranným člunem, tak se dá předpokládat že umí "shazovat" i jiné věci.
            https://d3lcr32v2pp4l1.cloudfr... Skrýt celý příspěvek

        • Hawk
          17:15 24.04.2022

          když se výběrko ušije na míru podmazávající firmě, je i jasná volba náhle "nevýhodná"...

          když se výběrko ušije na míru podmazávající firmě, je i jasná volba náhle "nevýhodná"...

      • cejkis
        14:12 24.04.2022

        Konflikt na Ukrajině vztah s Izraelem ani s Německem nezmění. Maximálně skončí pětidemolice a tím bude tento narativ ukončen.

        Konflikt na Ukrajině vztah s Izraelem ani s Německem nezmění. Maximálně skončí pětidemolice a tím bude tento narativ ukončen.

        • toustr
          14:15 24.04.2022

          Víš co Sašo....

          Víš co Sašo....

          • cejkis
            23:31 24.04.2022

            Vondra, ten to Bílou knihou podělal.

            Vondra, ten to Bílou knihou podělal.

        • Cimbi
          14:27 24.04.2022

          Ha. Ivan...

          Ha. Ivan...

        • starej
          14:35 24.04.2022

          :-D :-D ty jelito, pobavils

          :-D :-D ty jelito, pobavils

        • Pepe81
          15:44 24.04.2022

          Tady nejsme v diktatuře.
          Tady se mění světonázor.
          Ty myslíš že ne, já s každým novým dnem po útoku rUSKA, že jo.

          Tady nejsme v diktatuře.
          Tady se mění světonázor.
          Ty myslíš že ne, já s každým novým dnem po útoku rUSKA, že jo.

        • LNTecho
          18:11 24.04.2022

          No vsadil bych se, že zaleze do nory a nevyleze, ale on né,
          ..trol jeden

          No vsadil bych se, že zaleze do nory a nevyleze, ale on né,
          ..trol jeden

      • dusan1
        14:22 24.04.2022

        To isté tvrdím i ja dávno .... ak bude záujem Česka či Slovenska v nejakom aspekte proti záujmu Izraela ... tak nás hodia cez palubu ... jednoducho tak to je ... Dokonca i USA ...Zobrazit celý příspěvek

        To isté tvrdím i ja dávno .... ak bude záujem Česka či Slovenska v nejakom aspekte proti záujmu Izraela ... tak nás hodia cez palubu ... jednoducho tak to je ...

        Dokonca i USA židovský štát bez problémov "hodil cez palubu" pri nákupe Iron Domu ... odmietol dodať zdrojové kódy ... a Amíci zistili, že im je nanič .... a nákupy zastavili ...

        A to je veľmoc či ich masívne dotuje ...

        Nehovorím, že nie je zlé nakúpiť i tam, ale určite nie niečo čo závisí na následnej podpore židovského štátu.Skrýt celý příspěvek

      • Maximus
        14:27 24.04.2022

        Vztah česko-Izraelský se od ukrajinsko-izraelského liší v tom, ze Ukrajina se v geopolitice prezentovala v poslední dekádě spíše jako protiizraelska. Při hlasování v OSN byla na ...Zobrazit celý příspěvek

        Vztah česko-Izraelský se od ukrajinsko-izraelského liší v tom, ze Ukrajina se v geopolitice prezentovala v poslední dekádě spíše jako protiizraelska. Při hlasování v OSN byla na rozdíl od ČR na straně nepřátel Izraele.
        Pomáhali by jste v případě konfliktu vy sami někomu, kdo stal na druhé straně barikády a podporoval vaše nepřátele?
        Navíc postoj Izraele je spíše neutrální - neni rozhodne protiukrajinsky.

        Je to hlavně ponaučení, ze mezinárodní vazby se musí systematicky budovat a nespoléhat se na ad hoc podporu, když ji zrovna potřebujeme.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          20:15 24.04.2022

          Obávám se, že podpora se hodnotí případ od případu, a historické vazby nebudou hrát valnou roli.

          Obávám se, že podpora se hodnotí případ od případu, a historické vazby nebudou hrát valnou roli.

  • Peterh
    13:34 24.04.2022

    Niekto kto to ma nastudovane, neviete, ako je momentalne ukraina zasobovana ropou resp. PHM? A ako by bola v pripade embarga dovozu do EU?
    Bez PHM je asi po vojne

    Niekto kto to ma nastudovane, neviete, ako je momentalne ukraina zasobovana ropou resp. PHM? A ako by bola v pripade embarga dovozu do EU?
    Bez PHM je asi po vojne

    • Upgrade
      13:44 24.04.2022

      Hned prvy den volal Zelensky s nasou prezidentkou a dohodli dodavky (aj) leteckeho paliva. Predpokladam, ze to pokracuje. A embargo na ropu do EU by mohlo zaviest akurat Rusko a ...Zobrazit celý příspěvek

      Hned prvy den volal Zelensky s nasou prezidentkou a dohodli dodavky (aj) leteckeho paliva. Predpokladam, ze to pokracuje.

      A embargo na ropu do EU by mohlo zaviest akurat Rusko a to by sa nestalo asi nic. Neviem si predstavit, ako by niekoho ineho presvedcili, aby sa k nim pripojil.Skrýt celý příspěvek

      • Peterh
        13:54 24.04.2022

        Netlaci sa na to aby sa ta ropa prestala z ruska dovazat?

        Netlaci sa na to aby sa ta ropa prestala z ruska dovazat?

    • HansHanz
      13:48 24.04.2022

      Jako že by někdo zde měl přístup k přísně tajným ukrajinským vojenským informacím a podělil se o ně zde s námi? To asi ne...

      Jako že by někdo zde měl přístup k přísně tajným ukrajinským vojenským informacím a podělil se o ně zde s námi? To asi ne...

    • stroup
      14:23 24.04.2022

      tak zrovna včera jsem někde na ruské diskuzi koukal na záběry cisternových vlaků plných paliva mířících na UA.. Zase se divili proč je neodstřelí hned na hranicích... :D

      tak zrovna včera jsem někde na ruské diskuzi koukal na záběry cisternových vlaků plných paliva mířících na UA.. Zase se divili proč je neodstřelí hned na hranicích... :D

      • Peterh
        15:42 24.04.2022

        Taky kolotoc, rusko financuje vojnu exportom ropy a ukraina potrebuje aby sa cast tej ropy vratila k nim aby mohli existovat…

        Taky kolotoc, rusko financuje vojnu exportom ropy a ukraina potrebuje aby sa cast tej ropy vratila k nim aby mohli existovat…

  • jj284b
    13:30 24.04.2022

    https://twitter.com/visegrad24...

    Taliani vraj poslu tiez nejake delostrelectvo..

    https://twitter.com/visegrad24...

    Taliani vraj poslu tiez nejake delostrelectvo..

    • Cimbi
      13:36 24.04.2022

      Za chvíli (doufám) přestane mít Rusko dělostřeleckou převahu...

      Za chvíli (doufám) přestane mít Rusko dělostřeleckou převahu...

    • Upgrade
      13:39 24.04.2022

      Skoda, ze Madarom este nedorazili PzH 2000, urcite by tez poslali.

      Skoda, ze Madarom este nedorazili PzH 2000, urcite by tez poslali.

      • janusinko
        13:50 24.04.2022

        :D :D : D

        :D :D : D

      • toustr
        13:50 24.04.2022

        ti určitě...

        ti určitě...

      • razorback
        14:28 24.04.2022

        No.. rusum :)

        No.. rusum :)

    • ruleta
      13:52 24.04.2022

      Visegrad24 pise docela casto nesmysly naposledy treba o tom, ze Polaci dostanou britske tanky (ve smyslu dostane polska armada).

      Visegrad24 pise docela casto nesmysly naposledy treba o tom, ze Polaci dostanou britske tanky (ve smyslu dostane polska armada).

      • jj284b
        13:58 24.04.2022

        no ved preto som ho necitoval.. a pisem ze Taliani poslu delostrelectvo.... lebo ktovie co presne poslu... Visegrad urcite nie :D

        no ved preto som ho necitoval.. a pisem ze Taliani poslu delostrelectvo.... lebo ktovie co presne poslu... Visegrad urcite nie :D

        • ruleta
          14:00 24.04.2022

          Jen at tam poslou neco co posila nekdo jiny :D jinak tam bude uz nejakej 10 typ delostrelecke zbrane.

          Jen at tam poslou neco co posila nekdo jiny :D jinak tam bude uz nejakej 10 typ delostrelecke zbrane.

          • Cimbi
            14:07 24.04.2022

            Psali, že posílají M109. Ty už tam posílají Holanďani. Takže "confirmed"

            Psali, že posílají M109. Ty už tam posílají Holanďani. Takže "confirmed"

  • Upgrade
    13:20 24.04.2022

    Nemci dodaju Ukrajine 100 tahacov MAN HX81
    https://twitter.com/UkrWarRepo...

    Nemci dodaju Ukrajine 100 tahacov MAN HX81
    https://twitter.com/UkrWarRepo...

    • Cimbi
      13:34 24.04.2022

      No to je něco - po John Deerech nejúčinnější protitanková zbraň. Teď vážně - jakkoliv je to nesmrtící technika, tak užitečné to bude velmi, pokud je teda neplánují teprve začít ...Zobrazit celý příspěvek

      No to je něco - po John Deerech nejúčinnější protitanková zbraň.

      Teď vážně - jakkoliv je to nesmrtící technika, tak užitečné to bude velmi, pokud je teda neplánují teprve začít vyrábět...Skrýt celý příspěvek

    • lukas000
      13:53 24.04.2022

      Zitra napisou ze to nejde, protoze zrcatka vyrabi Atlantida a ta je prisne neutralni a do zemi ve valce zadne vyrosbky nedodava. Pripadne to zastavi primo Scholz.

      Zitra napisou ze to nejde, protoze zrcatka vyrabi Atlantida a ta je prisne neutralni a do zemi ve valce zadne vyrosbky nedodava. Pripadne to zastavi primo Scholz.

    • alter01
      14:34 24.04.2022

      100 takých ťahačov za jednu noc prevezie tankovú brigádu z jedno konca ukrajiny na druhý. tam kde ich rusi nečakaju . takto nejako to robí izrael už asi 50 rokov ....

      100 takých ťahačov za jednu noc prevezie tankovú brigádu z jedno konca ukrajiny na druhý. tam kde ich rusi nečakaju . takto nejako to robí izrael už asi 50 rokov ....

      • liberal shark
        20:18 24.04.2022

        Přesně tak. Tato technika poskytuje mobilitu těžkým mechanizovaným jednotkám. Je velice důležitá.

        Přesně tak. Tato technika poskytuje mobilitu těžkým mechanizovaným jednotkám. Je velice důležitá.

    • Tino
      14:45 24.04.2022

      co inac vobec nie je malo, ua zrejme vedia kde ich tlaci pata, co citam ua fora su radi , zda sa mi ze sa to zacina transformovat do pragmatickej roviny vo vztahu k DE...zbrane im ...Zobrazit celý příspěvek

      co inac vobec nie je malo, ua zrejme vedia kde ich tlaci pata, co citam ua fora su radi , zda sa mi ze sa to zacina transformovat do pragmatickej roviny vo vztahu k DE...zbrane im vie a moze dodavat kadekto ale vojna nie je len o zbraniach da sa z dE vyrazit hodne ineho uzitocneho materialu vid tieto tahace ktore teraz UA skutocne potrebuju...ja byt UA sustredim sa na to co sa da z DE vyrazit neplakat nad tym co nejde, aj tam im to nepomoze...pritlacit spravnena DE a podojit ich kvalitne financne, dodavkami zdravotnickeho materialu, resp rovno polnich nemocnic, poskytnutim PHM etc, etc..Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        15:34 24.04.2022

        je to fakt... Teď, když se rozhoupala k dodávkám zbraní spousta dalších států, tak ten tlak na Německo přestává dávat smysl, obzvlášť když tam sypou peníze, balistickou ochranu ...Zobrazit celý příspěvek

        je to fakt... Teď, když se rozhoupala k dodávkám zbraní spousta dalších států, tak ten tlak na Německo přestává dávat smysl, obzvlášť když tam sypou peníze, balistickou ochranu jednotlivců, noční vidění, teď tohle...Skrýt celý příspěvek

  • Harvest
    13:13 24.04.2022

    Nič lepšieho dnes neuvidíte :-)

    https://twitter.com/uamemesfor...

    Nič lepšieho dnes neuvidíte :-)

    https://twitter.com/uamemesfor...

  • marosj
    12:59 24.04.2022

    Ruské straty tankov podľa Wolského:
    https://twitter.com/wolski_jar...

    Ruské straty tankov podľa Wolského:
    https://twitter.com/wolski_jar...

    • ruleta
      13:50 24.04.2022

      Rychly preklad: Tanky v aktivni sluzbe a jejich backup dohromady cca 3300 tanku v prvni linii a v jednotkach ktere se mohou rozvinout ve velmi rychlem sledu. Je treba mit na ...Zobrazit celý příspěvek

      Rychly preklad:

      Tanky v aktivni sluzbe a jejich backup dohromady cca 3300 tanku v prvni linii a v jednotkach ktere se mohou rozvinout ve velmi rychlem sledu. Je treba mit na pameti, ze z tohoto mnozstvi je cca 1850 ks modernich, novych tanku (nejstarsi jsou z minuleho desetileti, vetsina z poslednich 5 let).

      Pocty tanku, ktere mohou byt zmobilizovane v case od 3 do 6 mesicu. Je to cca 1400 tanku - T72BW, T72B, T72AW.

      Dalsi tanky - tady je uz velka chyba mereni a obecne se defacto neda spolehnout na zadne verejne zdroje.

      Ztraty:

      V literature se pise, ze ztraty okolo 20-25% znamenaji ztratu ofenzivnich sil. U obrany - jine nez do posledniho muze, kde je ztrata 100% - tak je to 40%+.

      Muj zaver je, ze Rusove maji v prvnim stretegickem sledu 3300 tanku ze kterych nenavratne ztratili 540 tanku. Takze zatim cca 16%. S poznamkou, ze tyto ztraty nejsou rovnomerne.
      Coz jde pekne videt na T-80U z 1. gardova tankova armada, ktera mela 155 tanku a ztratili 66 tanku. To jsou ztraty cca 42% s poskozenymi to bude pres 50%. Tyto jednotky jsou kandidati na znvousformovani.

      Realna situace je horsi. Pulka T80U je znicena. T72B3 mel 382 ks, ztraty jsou 90ks. tj. minimalne 23%.

      Rusove ztraceni nejlepsi techniku a vypada to, ze ztraceji v rozmezi 23-30%. Ztraceji ofenzivni schopnosti a potrebuji znovusformovat jednotky. Samozrejme ruove maji cim nahradit ztraty - ale v tabulce je to tank za tank - ale je to propastny rozdil (treba mezi T72B1 a T72B3M m 2016).

      Rusove si v teto valce vyrazili svoje vsechny zuby na nekolik let dopredu. Pokud bude pokracovat emargo tak odhaduji na 5-8 let.Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        14:14 24.04.2022

        K té 1. gardové tankové armádě včera psali na ISW, že vyhodili jejího velitele i jeho zástupce. Asi se nedivím, po takových ztrátách.

        K té 1. gardové tankové armádě včera psali na ISW, že vyhodili jejího velitele i jeho zástupce. Asi se nedivím, po takových ztrátách.

        • emsy
          22:20 24.04.2022

          z okna?

          z okna?

      • Rošťák
        16:55 24.04.2022

        Díky za překlad .... Koukám že také vychází z počtů na Oryxovi..... Jinak uvidíme, jak to bude za 14 dní ..... Protože i bez materiálu v Backlistu jim to dle oryxe vychází na 9,2 ...Zobrazit celý příspěvek

        Díky za překlad .... Koukám že také vychází z počtů na Oryxovi.....
        Jinak uvidíme, jak to bude za 14 dní ..... Protože i bez materiálu v Backlistu jim to dle oryxe vychází na 9,2 tanku za den .....Skrýt celý příspěvek

  • bently
    12:54 24.04.2022

    K poněkud emocionálnější debatě o dodávkách ruské ropy a zemního plynu níže trochu čísel, ať to "zasadíme do reálného ekonomického rámce": Rusko dnes zahajuje další vojenské ...Zobrazit celý příspěvek

    K poněkud emocionálnější debatě o dodávkách ruské ropy a zemního plynu níže trochu čísel, ať to "zasadíme do reálného ekonomického rámce":

    Rusko dnes zahajuje další vojenské akce na východě země. A sankce uložené k zastavení agresora zjevně nestačí.

    A to evidentně proto, že země má spolehlivý "finanční polštář" v podobě příjmů z exportu surovin. Zejména pak evropské země jsou závislé na ruských energetických zdrojích; z Ruska dovážející 47 % zemního plynu a 34 % ropy.

    Podle think-tanku Bruegel platí EU 450 milionů EUR, resp. 400 milionů EUR denně za dovoz ropy a zemního plynu! Tato částka odpovídá odhadovaným nákladům na pořízení 160 řízených střel Kalibr, jež aktuálně pustoší ukrajinské území.

    V roce 2021 činily příjmy z vývozu ropy a plynu ve federálním rozpočtu Ruska 38,1 % celkových příjmů a zisků – 119 miliard dolarů.

    Agresorská země má letos kvůli vysokým příjmům zejména z vývozu ropy a zemního plynu skončit v přebytku dosahujícím až 240 miliard dolarů, přičemž vývozem uvedených surovin může vydělat téměř 321 miliard dolarů (tj. o třetinu více než za rok 2021); podstatným důvodem je, že cena uralské ropy k 18. dubnu 2022 činila už 78 dolarů za barel, zatímco ruský rozpočet na rok 2022 počítal s cenou "pouze" 44,2 dolarů za barel.

    Pokud jde o zemní plyn, válka vyvolala prudký nárůst cen už na začátku března: na burze v Nizozemsku tehdy cena přesáhla 3 800 USD/1 000 m3.

    Rusko použilo dodávky energetických surovin jako zbraň a omezilo spotové dodávky, aby zvýšilo ceny. Závislost Ruska na ropě je přitom kritická (zemní plyn tvoří asi 14–15 % příjmů z exportu).

    Kvůli uvaleným sankcím již skončily zahraniční společnosti podnikající v sektoru ropného průmyslu (Weatherford, Schlumberger, Baker Hughes, Halliburton), investice a přístup k technologiím jsou omezovány. Kvůli odchodu společností Shell, BP, TotalEnergies a ropného embarga klesne ruský export podle Mezinárodní energetické agentury v dubnu až květnu na 3 miliony barelů denně (v průměru Rusko prodalo 5 milionů barelů denně).

    Pokud jde o zemní plyn, evropské země jej po desetiletí nakupovaly od Ruska a plánovaly zvýšit dovoz výstavbou nových plynovodů: v důsledku toho vzrostla závislost z 25 % v roce 2009 na 47 % v roce 2021.

    Sankce, které již platí, jsou důležité, ale prozatím nijak výrazně nezhoršují situaci v ruském ropném a plynárenském sektoru (jeho podíl na HDP Ruska dosahuje souhrně asi 20 %). Pro ukončení války je klíčové izolovat Rusko od mezinárodní spolupráce, což bude pro Putina finanční trest.

    Pokud bude uvaleno ropné a plynové embargo, Putin nebude mít prostředky na indexaci důchodů, podporu státních zaměstnanců, vč. policie a armády, jež páchá genocidu v ukrajinských městech.

    Rusko bude nepochybně moci část exportu ropy nasměrovat do jiných zemí, jako je Čína nebo Indie. U plynu je to nicméně složitější - značná část jeho dodávek je totiž vázána na plynovody směřované převážně do Evropy.

    Zajímavé je, že v posledních letech se v Rusku diskutuje o nutnosti minimalizovat závislost na příjmech z ropy a plynu. A dnes je doba, kdy k tomu může Evropa přispět, zvláště když EU nastavila kurz dekarbonizace. Dopad embarga bude pro Rusko zničující a pro evropské ekonomiky bezvýznamný.

    Pro Francii bude pokles HDP činit 0,15-0,3 %; pro Německo v různých scénářích – od 0,3 % do 3 % (v roce 2020 během pandemie Covid-19 pokles činil 4,5 %). Pro Litvu, Bulharsko, Slovensko, Finsko nebo Českou republiku je možné snížení HDP o 1–5 %.

    Alternativou k úplnému embargu by mohlo být prudké omezení dovozu energie z Ruska, nebo uvalení 40% cla na něj, což by dovoz snížilo asi o 80 %. Poslední jmenovanou cestou by se snížily ekonomické ztráty pro země nejvíce závislé na ruských dodávkách.

    Průzkumy veřejného mínění naznačují, že většina Evropanů se vlivem údalostí na Ukrajině i přes negativní doprovodné jevy, které by takové rozhodnutí mělo, přiklání k úplnému evropskému embargu dovozu ropy a zemního plynu z Ruska (v jednom z průkumů se takto vyslovilo 70 % respondentů - https://www.switchoffputin.org... ).

    https://www.epravda.com.ua/col...
    https://www.bloomberg.com/news... Skrýt celý příspěvek

    • cejkis
      13:14 24.04.2022

      To jsou pěkné bláboly. V ČR tvoří jen automotiv 9% HDP. A v případě vypnutí plynu nebude žádná produkce automobilů.

      To jsou pěkné bláboly. V ČR tvoří jen automotiv 9% HDP. A v případě vypnutí plynu nebude žádná produkce automobilů.

      • bently
        13:23 24.04.2022

        Ta čísla předpokládaného poklesu HDP, která označujete za bláboly, pochází od ekonomů z London School of Economics (https://www.cae-eco.fr/staticf... - čím ...Zobrazit celý příspěvek

        Ta čísla předpokládaného poklesu HDP, která označujete za bláboly, pochází od ekonomů z London School of Economics (https://www.cae-eco.fr/staticf... - čím tedy argumetujete vy?

        Protože ten váš argument s podílem automotive na HDP ČR nedává smysl. "Automotive sektor" totiž neobsahuje jenom produkci aut, která by se podle vás zastavila.
        A vypnutí zemního plynu a ropy neznamená, že se provoz ve všech továrnách vyrábějících v sektoru automotive ze dne na den zastaví, proboha.Skrýt celý příspěvek

        • cejkis
          13:59 24.04.2022

          Tak nejprve se ptáte jaký mám argument přitom jsem vám to již napsal a pak na tento argument reagujete :-) Ok, dále. Jak dlouho asi pojedou subdodavatelé automotiv, když nebudou ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak nejprve se ptáte jaký mám argument přitom jsem vám to již napsal a pak na tento argument reagujete :-)

          Ok, dále. Jak dlouho asi pojedou subdodavatelé automotiv, když nebudou moci automobilky spustit produkci ? A pominu fakt, že i ti subdodavatelé potřebují zemní plyn často k výrobě a vždy k vytápění.

          Tedy už jen vypnutí automotiv udělá 9% a nikoliv to co píše bruselský think thank. A to jsme jen u automotiv. Kde je metalurgie ? Hnojiva ? Zemědělství ?Skrýt celý příspěvek

          • bently
            14:04 24.04.2022

            Žádal jsem vás o argument, protože to, co jste uvedl vy, žádný argument není, což jsem se snažil níže stručně vysvětlit. A vidím, že neúspěšně, protože zase uvádíte, že "vypnutí ...Zobrazit celý příspěvek

            Žádal jsem vás o argument, protože to, co jste uvedl vy, žádný argument není, což jsem se snažil níže stručně vysvětlit.

            A vidím, že neúspěšně, protože zase uvádíte, že "vypnutí automotiv udělá 9 %", i když o žádném "vypnutí automotiv" nemůžu být řeč, ale pohoda.

            Máte ke svým tvrzením nějaká reálná čísla? Nějaké analýzy, odborné články, které by vaše pojetí "rozsahu katastrofy" při vypnutí plynu z Ruska v ČR podporovaly? Protože jinak nejde o nic jiného než o hospodské tlachání a teorie, na které nemám čas ani chuť.Skrýt celý příspěvek

          • cejkis
            15:09 24.04.2022

            Když vypnete plyn, nebudete schopen vyrábět auta. Chápete alespoň toto ? Argument, že pokles jen 1,5% je blábol jsem vám uvedl na příkladu celého sektoru automotiv. Nemohu za ...Zobrazit celý příspěvek

            Když vypnete plyn, nebudete schopen vyrábět auta. Chápete alespoň toto ?

            Argument, že pokles jen 1,5% je blábol jsem vám uvedl na příkladu celého sektoru automotiv.

            Nemohu za to, že to nechápete. Žijete v iluzi, že ostatní dodavatelé budou vyrábět. A kam by svou produkci asi dávali ?

            Argumenty nechcete, chcete jen svou pravdu. A když vám je někdo napíše, reakce je v duchu nic jste nenapsal :-))

            Už tady asi vydám příručku jak diskutovat s vypláchnutými mozky ukrajinskou propagandou.Skrýt celý příspěvek

          • bently
            15:24 24.04.2022

            Sakra Cejkisi, s váma je větší bžunda, než jsem původně myslel! Řekl jsem si od vás o argument v podobě nějakých podložených dat a čísel, a vy sem už potřetí vyklopíte stejnou ...Zobrazit celý příspěvek

            Sakra Cejkisi, s váma je větší bžunda, než jsem původně myslel!

            Řekl jsem si od vás o argument v podobě nějakých podložených dat a čísel, a vy sem už potřetí vyklopíte stejnou várku hospodských kydů ("Když vypnete plyn, nebudete schopen vyrábět auta" jste nejspíš někde slyšel a jenom to přepisujete pořád dokola, ne?). Takže "diskuse" asi opravdu nemá smysl a tímto se s vámi loučím.

            Mimochodem příručku určitě sepiště a nasdílejte - příležitostí k zasmání není nikdy dost (i když ruští trolové jako vy většinou smysl pro humor nemívají, ale třeba překvapíte).Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        13:42 24.04.2022

        "V případě vypnutí plynu nebude žádná produkce automobilů" - to je jako říct, že v případě embarga na ruský plyn rusko do týdne zkrachuje. Ty škody jsou vždycky rozložené v čase (i ...Zobrazit celý příspěvek

        "V případě vypnutí plynu nebude žádná produkce automobilů" - to je jako říct, že v případě embarga na ruský plyn rusko do týdne zkrachuje. Ty škody jsou vždycky rozložené v čase (i dlouhodobě) a přece ani to zastavení dovozu 47% evropské spotřeby plynu neznamená absolutní zastavení, protože mnoho se dá nahradit odjinut, mnoho se dá ušetřit (a mnoho zase vůbec ne). Já nevím, jak si myslíte, že svět funguje, jako že všichni všude sedí se založenými rukami?Skrýt celý příspěvek

        • cejkis
          14:05 24.04.2022

          Při zastavení dodávek plynu přejde celá EU do režimu regulace. Pokud bude fungovat solidarita, o čemž v návaznosti na zkušenost s respiratory silně pochybuji, tak bude procento ...Zobrazit celý příspěvek

          Při zastavení dodávek plynu přejde celá EU do režimu regulace. Pokud bude fungovat solidarita, o čemž v návaznosti na zkušenost s respiratory silně pochybuji, tak bude procento krácení dodávek napříč EU stejné.

          Pokud si přečtěte pravidla pro regulaci, tak uvidíte, který průmysl jde první. A pokud regulaci nespustíte, tak nebuďte mít ve finále ani plyn pro obchody s potravinami, ani pro nemocnice ani pro domácnosti.

          Současná fialová vláda nedělá pro zajištění plynu na nadcházející sezóny vůbec nic. Pouze je jedním z největších dodavatelů těžkých zbraní narozdíl od zemí, které si nechávají zadní vrátka pro jednání s Ruskem.Skrýt celý příspěvek

          • Dovi
            14:39 24.04.2022

            Nelži ty rudej noku https://www.novinky.cz/ekonomi... Bude snaha získat část zásobníku zpět pod kontrolu státu. Během léta se ...Zobrazit celý příspěvek

            Nelži ty rudej noku
            https://www.novinky.cz/ekonomi...

            Bude snaha získat část zásobníku zpět pod kontrolu státu. Během léta se bude domlouvat řešení příští zimy v rámci EU. Hledají se náhradní zdroje. Jediný co umíš je děsit lidi a šířit paniku.Skrýt celý příspěvek

          • Janicekmac
            14:40 24.04.2022

            pane cejkisi, já u vašich příspěvků nic nevidím a tak nechápu, co tam tak špatného píšete že máte tolik mínusů? Vždy se mi váš příspěvek ukáže bez textu. Čím to asi bude? Poradíte ...Zobrazit celý příspěvek

            pane cejkisi, já u vašich příspěvků nic nevidím a tak nechápu, co tam tak špatného píšete že máte tolik mínusů? Vždy se mi váš příspěvek ukáže bez textu. Čím to asi bude? Poradíte mi?Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        14:43 24.04.2022

        Prečo ?

        Prečo ?

  • razorback
    12:35 24.04.2022

    Maji Ukrajinci nejake ricni/pobrezni cluny? Za celou dobu valky jsem jejich nasazeni nikde nezaznamenal, snad krome par zaberu od rusu, ze jim neco takoveho znicili. Myslim, ze ...Zobrazit celý příspěvek

    Maji Ukrajinci nejake ricni/pobrezni cluny? Za celou dobu valky jsem jejich nasazeni nikde nezaznamenal, snad krome par zaberu od rusu, ze jim neco takoveho znicili. Myslim, ze treba pri utoku na Cherson by mohly sehrat nejakou roli, ruske namornictvo se asi k pobrezi uz neodvazi, ale nevim jestli se to nepouziva kvuli prilis velke zranitelnosti od ruskych letadel/vrtulniku. Delta Dnepru me pripada jako idealni prostredi pro operace nejake ukrajinske obdoby SBS/SEALs..Skrýt celý příspěvek

  • Fiagy
    12:24 24.04.2022

    Z Ukrajiny rovnou do pekla.
    https://twitter.com/andrewofpo...

    Z Ukrajiny rovnou do pekla.
    https://twitter.com/andrewofpo...

    • jj284b
      12:27 24.04.2022

      uz starsie video.. no asi rekord v hode vezou...

      uz starsie video.. no asi rekord v hode vezou...

    • Cimbi
      12:54 24.04.2022

      Moje desetiletá dcera předevčírem pravila: To vypadá, že tank je zbraň na jedno použití. Když jsem protestoval, že to přece není pravda, tak se smíchem doplnila, že myslela tank ...Zobrazit celý příspěvek

      Moje desetiletá dcera předevčírem pravila:
      To vypadá, že tank je zbraň na jedno použití. Když jsem protestoval, že to přece není pravda, tak se smíchem doplnila, že myslela tank ruské armády. Prý 1x vystřelí a pak posádka uteče :-)

      Nedopatřením viděla několik videí, kde traktory táhnout ty opuštěné tanky.

      No a kluk (je mu sedm), když jsme jeli na výlet a míjeli sející traktor, se zeptal, jestli prej až doseje pojede tahat ruské tanky na Ukrajinu...Skrýt celý příspěvek

      • ante1891
        13:48 24.04.2022

        Děti občas překvapí. Sedmiletá nedávno pravila, že Putinovi by, za to co dělá, měli zlomit vaz. Devítiletá kontrovla, že i když je to hajzl, tak by neměl trpět a měli by ho ...Zobrazit celý příspěvek

        Děti občas překvapí. Sedmiletá nedávno pravila, že Putinovi by, za to co dělá, měli zlomit vaz. Devítiletá kontrovla, že i když je to hajzl, tak by neměl trpět a měli by ho zastřelit.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        14:13 24.04.2022

        Na rodičáku učitelka vyprávěla, že děti (třída té desetileté) zavedli řeč na téma Ukrajina. Prý se nakonec shodli na tom, že by Putina měli oženit, aby měl jiné starosti, než ...Zobrazit celý příspěvek

        Na rodičáku učitelka vyprávěla, že děti (třída té desetileté) zavedli řeč na téma Ukrajina.

        Prý se nakonec shodli na tom, že by Putina měli oženit, aby měl jiné starosti, než zabíjet lidi. Věnoval by se prý místo toho manželce a dětem :-DSkrýt celý příspěvek

  • bently
    12:16 24.04.2022

    Neutrální Švýcarsko brání dodávkám německých zbraní na Ukrajinu tím, že zablokovalo reexport munice švýcarské výroby používané v bojových vozidlech pěchoty Marder, které by Kyjev ...Zobrazit celý příspěvek

    Neutrální Švýcarsko brání dodávkám německých zbraní na Ukrajinu tím, že zablokovalo reexport munice švýcarské výroby používané v bojových vozidlech pěchoty Marder, které by Kyjev rád získal, uvedl švýcarský list SonntagsZeitung.

    Zpráva přichází v době, kdy německý kancléř Olaf Scholz čelí rostoucí kritice za to, že jeho vláda nedodala Ukrajině těžké zbraně, které by jí pomohly odrazit ruské útoky, i když ostatní západní spojenci dodávky zvyšují.

    Marder, vyrobený německým výrobcem zbraní Rheinmetall, používá munici vyrobenou ve Švýcarsku, uvedl list. Švýcarsko omezuje reexport tohoto válečného materiálu do konfliktních zón.

    List citoval mluvčího švýcarského Státního sekretariátu pro hospodářské záležitosti (SECO), který uvedl, že obdržel dva požadavky z Německa ohledně předání munice získané ze Švýcarska na Ukrajinu.

    "Na oba požadavky Německa bylo odpovězeno záporně s odkazem na švýcarskou neutralitu a závazná kritéria pro odmítnutí podle právních předpisů o válečném materiálu," citoval mluvčího list.

    SECO nebyla v neděli mimo běžnou pracovní dobu bezprostředně k dispozici pro komentář.

    Švýcarsko se odchýlilo od dřívější praxe a přijalo sankce Evropské unie určené k potrestání Ruska za invazi na Ukrajinu, ale uvedlo, že jeho neutralita nedovoluje poskytovat zbraně do konfliktních zón.

    https://www.reuters.com/world/... Skrýt celý příspěvek

    • bently
      12:18 24.04.2022

      Nabízí se jednoduchá otázka: proč vůbec "neutrální země" jako Švýcarsko vyrábí dělostřeleckou munici, když má problém s tím, aby tento materiál končil ve válečných zónách (tzn. ...Zobrazit celý příspěvek

      Nabízí se jednoduchá otázka: proč vůbec "neutrální země" jako Švýcarsko vyrábí dělostřeleckou munici, když má problém s tím, aby tento materiál končil ve válečných zónách (tzn. plnil funkci, pro kterou byl vyroben)?
      Nejspíš otázka za milion...Skrýt celý příspěvek

      • Nesher
        12:30 24.04.2022

        Protože je to dobrý kšeft.

        Protože je to dobrý kšeft.

        • bently
          13:04 24.04.2022

          Njn, ale je to podobné jako vyrábět ponožky a pak se rozčilovat, že je někdo nosí na špinavých nohou.

          Njn, ale je to podobné jako vyrábět ponožky a pak se rozčilovat, že je někdo nosí na špinavých nohou.

          • Wolv3rine
            13:23 24.04.2022

            Trochu bych ten výrok upravil - je to jako vyrábět ponožky a pak se rozčilovat, že je někdo nosí ;)

            Trochu bych ten výrok upravil - je to jako vyrábět ponožky a pak se rozčilovat, že je někdo nosí ;)

    • Cimbi
      12:40 24.04.2022

      No, ale je to standardní NATO munice ráže 20 nebo 30 mm ne? Takže Marder určitě bez problémů "sežere" i munici vyrobenou v USA, případně ze Švédska, které, co vím, tyhle ráže v ...Zobrazit celý příspěvek

      No, ale je to standardní NATO munice ráže 20 nebo 30 mm ne? Takže Marder určitě bez problémů "sežere" i munici vyrobenou v USA, případně ze Švédska, které, co vím, tyhle ráže v NATO verzi taky dělá a používá...Skrýt celý příspěvek

      • bently
        13:03 24.04.2022

        Problém nejspíš bude, že mají Němci skladem právě onu švýcarskou munici, kterou by rádi odeslali spolu s Mardery. No a pokud jim dají Švýcaři pevný ban, budou si muset poradit ...Zobrazit celý příspěvek

        Problém nejspíš bude, že mají Němci skladem právě onu švýcarskou munici, kterou by rádi odeslali spolu s Mardery. No a pokud jim dají Švýcaři pevný ban, budou si muset poradit jinak a nakoupit munici novou třeba ze zdrojů, které uvádíte.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          13:23 24.04.2022

          Takže není problém. Jen drobná komplikace. Mohou dodat Mardery a UA si koupí munici od Boforsu, Nexteru nebo USA... Teď se uvidí, jestli to Scholz myslí vážně nebo jestli hodlá ...Zobrazit celý příspěvek

          Takže není problém. Jen drobná komplikace. Mohou dodat Mardery a UA si koupí munici od Boforsu, Nexteru nebo USA...

          Teď se uvidí, jestli to Scholz myslí vážně nebo jestli hodlá Švýcary použít jako alibi.Skrýt celý příspěvek

          • Poly
            13:35 24.04.2022

            No, měl geniální plán a ty jsi ho tu vyzradil...

            No, měl geniální plán a ty jsi ho tu vyzradil...

  • StandaBlabol
    12:12 24.04.2022

    A máme tu další článek Kirilla Ryabova ze série "západní dodávky zbraní jsou k ničemu". Tentokrát o houfnicích PzH 2000. Ve stručnost: - Je jich málo. - Výcvik bude trvat měsíce. ...Zobrazit celý příspěvek

    A máme tu další článek Kirilla Ryabova ze série "západní dodávky zbraní jsou k ničemu". Tentokrát o houfnicích PzH 2000.

    Ve stručnost:
    - Je jich málo.
    - Výcvik bude trvat měsíce.
    - Rusové je mohou zničit kdykoliv po překročení hranic Ukrajiny.
    - Těch pár, co se dostane do boje, bude rychle zničeno nebo zajato postupujícími Rusy.

    O zhodnocení parametrů té houfnice a její srovnání s Akáciemi nebo Mstami se radši ani nepokusil. Zase tak padlý na hlavu není..

    https://topwar.ru/195349-sau-p... Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      12:33 24.04.2022

      Ale no... Msty a Akacie - net analoga v calym mire ... :)

      Nakoniec ešte aby najväčším dodávateľom delostreleckého materiálu na Ukrajinu nebola RF ...

      Ale no... Msty a Akacie - net analoga v calym mire ... :)

      Nakoniec ešte aby najväčším dodávateľom delostreleckého materiálu na Ukrajinu nebola RF ...

    • jj284b
      12:34 24.04.2022

      len tak mimochodom, preco by mal vycvik trvat mesiace??? ma to automaticku prevodovku, takze vodic to bude mat ovela jednoduchsie, palebny system je automatizovany, takze znova, ...Zobrazit celý příspěvek

      len tak mimochodom, preco by mal vycvik trvat mesiace??? ma to automaticku prevodovku, takze vodic to bude mat ovela jednoduchsie, palebny system je automatizovany, takze znova, skopletizovanie palebnej ulohy pojde rychlejsie... a ma to nabijaci automat... takze municiu budu nakladat az po vystrielani zasobniku mimo bojovej zony... vycvik na takyto system bude prave relativne kratky.. hlavne ak sa cvicia vojaci ktori maju skusenosti s delostreleckymi systemami... tieto hufnice nebudu pouzivat zalozaci... ale pojdu k elitnym jednotkam...

      takze vycvik? pochybujem ze bude treba viac ako 2 tyzdne...Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        12:36 24.04.2022

        Ten systém, obávám se, vyžaduje delší výcvik, než tažená houfnice...
        Ale zkušení dělostřelci s obrovskou motivací cvičit se 16 místo 8 hodin denně to zvládnou rychle.

        Ten systém, obávám se, vyžaduje delší výcvik, než tažená houfnice...
        Ale zkušení dělostřelci s obrovskou motivací cvičit se 16 místo 8 hodin denně to zvládnou rychle.

        • flanker.jirka
          12:59 24.04.2022

          O motivaci k výcviku u ukrajinců nepochybují, ale co evropští instruktoři, vydrží to také těch 16 hodin nebo si vzpomenou na odbory a pracovní dobu? :-)

          O motivaci k výcviku u ukrajinců nepochybují, ale co evropští instruktoři, vydrží to také těch 16 hodin nebo si vzpomenou na odbory a pracovní dobu? :-)

          • damik
            13:15 24.04.2022

            2 EU instruktori na jednoho AU nadsence

            2 EU instruktori na jednoho AU nadsence

          • Cimbi
            14:34 24.04.2022

            Přesně tak. Kadeti na 2 směny a 2 týmy instruktorů.

            Přesně tak. Kadeti na 2 směny a 2 týmy instruktorů.

        • Werewolf
          13:17 24.04.2022

          Ak ste raz školený delostrelec, nemusíte sa učiť základy, iba špecifiká a postupy pri obsluhe danej zbrane, ak teda všetko funguje. To je rádovo pár desiatok hodín. Čo je problém, ...Zobrazit celý příspěvek

          Ak ste raz školený delostrelec, nemusíte sa učiť základy, iba špecifiká a postupy pri obsluhe danej zbrane, ak teda všetko funguje. To je rádovo pár desiatok hodín.
          Čo je problém, tak odstraňovanie drobných alebo väčších závad, či vojskové opravy. To už pýta skúsenosti, prax, zázemie. Toto sú tie mesiace a roky na osvojenie si funkčnosti nejakého systému.
          Určite s nimi na bojisku narobia paseku, ale len dočasne. Pri prvej závade príde na skúsenosti, vedomosti, ale tie tiež môže nahradiť um a vynaliezavosť. Nezabúdajte, aj PzH2000 konštruovali ľudia pre ľudí. To nieje mimozemská technológia.
          Užívateľsky to môže byť pohodlnejšie, ako Akácia, ktorú už dobre poznajú a po príchode západných zbraní si môže povedať, že ako sme mohli fungovať pre Boha na tých starýchSkrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        12:44 24.04.2022

        No protože něco špatného na nich najít prostě musí? A když nic není, tak si aspoň vymyslí dlouhý výcvik? Souhlasím, že to bude trvat o něco déle než M777, ale i tak to bude pro ...Zobrazit celý příspěvek

        No protože něco špatného na nich najít prostě musí? A když nic není, tak si aspoň vymyslí dlouhý výcvik? Souhlasím, že to bude trvat o něco déle než M777, ale i tak to bude pro zkušené dělostřelce v řádu týdnů.Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        13:01 24.04.2022

        Jedna věc je výcvik toho co kde na houfnici nastavit, to se naučí, ale druhou věcí bude jak správně vybírat druh munice a počítat prvky nebo ovládání dodaného SŘP.

        Jedna věc je výcvik toho co kde na houfnici nastavit, to se naučí, ale druhou věcí bude jak správně vybírat druh munice a počítat prvky nebo ovládání dodaného SŘP.

        • ruleta
          13:36 24.04.2022

          Navic - je to vlastne blbost, ale vsude v tech systemem bude latinka a Ukrajina je celkove s treba Anglickym jazykem na tom tragicky. Tady se na Javelin skoli 2+ tydny a na PzH ...Zobrazit celý příspěvek

          Navic - je to vlastne blbost, ale vsude v tech systemem bude latinka a Ukrajina je celkove s treba Anglickym jazykem na tom tragicky. Tady se na Javelin skoli 2+ tydny a na PzH 2000 ... tyden :DSkrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      12:34 24.04.2022

      Ať místo těch nesmyslných keců radši nastreamuje nějakou jednotku, jak jede na frontu. Myslím, že upadající morálka Rusů potřebuje takovou vzpruh... Ať UA ví, kde a jak ...Zobrazit celý příspěvek

      Ať místo těch nesmyslných keců radši nastreamuje nějakou jednotku, jak jede na frontu. Myslím, že upadající morálka Rusů potřebuje takovou vzpruh...

      Ať UA ví, kde a jak zaútočit... Už to tu bylo nejmíň 2x, chtělo by to znovu...Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        12:45 24.04.2022

        Bojím se, že další reportáž podobnou té, jak vykládali munici z lodě v Berďansku už neuvidíme. Zase tak blbí nejsou.

        Bojím se, že další reportáž podobnou té, jak vykládali munici z lodě v Berďansku už neuvidíme. Zase tak blbí nejsou.

        • Cimbi
          13:00 24.04.2022

          Byli tak blbí. Pak streamovali kolonu nějaké gardové jednotky, jak jede k Izjumu. No, kolona byla a už není. Ukrajinci tu propagandu bedlivě sledovali taky a připravili ...Zobrazit celý příspěvek

          Byli tak blbí. Pak streamovali kolonu nějaké gardové jednotky, jak jede k Izjumu. No, kolona byla a už není. Ukrajinci tu propagandu bedlivě sledovali taky a připravili léčku...

          Bohužel Ukrajinci se zdrojem informací pokaždé pochlubili. Kdyby zdroj nezveřejnili, mohli z toho profitovat ještě několikrát (vezmi si třeba seriál "Ostřelování Čornobajivky". Tuším, že včera dávali 19. díl)Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...