Ruské MiGy-35 pro Egypt

-
10. 5. 2017
-
74 komentářů
-
Pavel Vinkler
Ruská firma MiG dodala do Egypta první várku nových víceúčelových nadzvukových stíhacích letadel MiG-35. Podle analytického webu Flight Fleets Analyze Egypt podepsal objednávku na 46 stíhaček MiG-35 s termínem dodání do roku 2020.
Egyptské letectvo posiluje
Finální sériová podoba stíhačky MiG-35 byla představena v lednu tohoto roku. Od února MiG-35 podstupuje ruské státní zkoušky, přičemž na jejich výsledku závisí následné zavedení do služby ruského letectva. Rusko plánuje pro své letectvo mezi roky 2018 a 2020 získat 30 MiGů-35.
I podle nízkého počtu strojů pro domácí vzdušné síly lze usuzovat, že je MiG-35 určen především k exportu.
Dobrý exportní potenciál MiGu-35 potvrdila objednávka z Egypta na celkem 46 strojů. Cena kontraktu dosahuje 2 miliardy amerických dolarů, nebylo ale zveřejněno, co vše zahrnuje. Prostým dělením vychází cena 40 milionů dolarů za jeden MiG-35 - v ceně ale mohou být náhradní díly, pozemní obslužné systémy, servisní/oprávarenské zázemí, výcvik nebo dokonce zbraně.
První stíhačky MiG-35 Egypt obdržel 27. dubna, ale oficiální zprávy mlčí o počtu dodaných letadel. Všechny MiGy-35 Egypt podle plánu získá do roku 2020.
Egyptské letectvo tak v relativně krátké době zařazuje do výzbroje již třetí moderní víceúčelový stíhací letoun. V letech 2012 až 2015 získalo z USA 20 strojů F-16 C/D Block 52, v minulém roce pak objednalo z Francie 24 strojů Rafale, z nichž 9 už provozuje.
Egypt se tak viditelně snaží diverzifikovat své dodavatele ze tři mocenských okruhů - USA, Evropa a Rusko. Udržovat v provozu tak rozdílné letouny je však extrémně složité, nota bene pro tak chudou zemi, jako je Egypt. Je otázkou, kolik z těchto moderních letounů dokáže Egypt skutečně udržovat v operačním nasazení a kolik letounů zůstane dlouhodobě uzemněno kvůli chybějící předepsané údržbě, opravám nebo náhradním dílů.
MiG-35
MiG-35
První prototyp MiGu-35 byl představen již v roce 2007. Konstrukčně MiG-35 vychází z námořní varianty MiG-29K/KUB, při jeho stavbě byly ovšem ve velké míře využity lehké kompozitní materiály a moderní technologie.
MiG-35 pohání dva motory Klimov RD-33MK. Jedná se o vylepšení původních motorů RD-33, které pohánějí starší MiG-29. RD-33MK mají větší tah, nižší infračervenou stopu a čtyřnásobnou životnost (4000 h). Nejvyšší rychlost stroje je Mach 2,25 a efektivní bojový dolet s výzbroji 1000 km.
MiG-35 je vybaven moderním radarem FGA-29 Žuk-AE. Radar MiGu-35 dokáže odhalit stíhací letoun na vzdálenost 160 km a cíle s velkým čelním radiolokačním průřezem (RCS), jako jsou bombardéry, na vzdálenost 300 km.
Druhým klíčovým senzorem je elektro-optické čidlo typu OLS-UEM, které slouží především pro vizuální a automatické vyhledávání a sledování vzdušných cílů. OLS-UEM ale dokáže také sledovat pozemní i hladinové cíle (lodě), zjišťovat jejich souřadnice a obrázky cílů předávat do pilotní kabiny. Pohybující vozidlo dokáže OLS-UEM odhalit na vzdálenost 20 km, loď na vzdálenost 40 km.
MiG-35 na pylonech pod trupem a křídly unese výzbroj až do hmotnosti 7000 kg, včetně nejnovějších ruských zbraní vzduch-vzduch a vzduch-země.
Egyptské MiGy-35 obdrží rovněž ruský zaměřovací kontejner PPK od firmy Přesné přístrojové systémy. PKK mají termovizní/denní kameru a laserový značkovač, který umožňuje navádět na pozemní cíle nejen přesnou, ale také nenávaděnou munici (díky výpočtu přesného místa a času odhozu).
Stejné firma dodá pro egyptské MiGy-35 také systémy elektronického boje MSP od Centrálního výzkumného institut Alexa Bera. MSP ruší střely s radiolokačním naváděním, jako jsou americké AIM-120 AMRAAM, AIM-7 Sparrow nebo francouzské MICA-EM.
Zdroj: Defence-blog
Související články
První prototyp ruského bombardéru PAK DA v roce 2025
V roce 2025 vzlétne první prototyp nového ruského strategického bombardéru PAK DA. V budoucnu PAK DA ...
-
18.04.2017
-
91 komentářů
-
Jan Grohmann
Bulharsko vybralo stíhačky JAS-39C/D Gripen
Odstupující bulharská vláda rozhodla o nákupu osmi stíhaček JAS-39C/D Gripen za 832 milionů euro. ...
-
27.04.2017
-
47 komentářů
-
Jan Grohmann
Íránský stealth F-313: Dobyvatel nebo fraška?
Po dlouhé pauze Írán opět ukázal bojové letadlo označované jako F-313 Quaher (Dobyvatel). Nové video ...
-
08.05.2017
-
31 komentářů
-
Luboš Přikryl
Nové zbraně pro stíhačky F-22A Raptor
Americké letectvo (US Air Force) dokončilo vývojové testy stíhačky F-22A Raptor verze Increment ...
-
09.05.2017
-
100 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Omny,
ještě jedna možnost, kterou Slavoslav neuvedl
https://cs.wikipedia.org/wiki/...
A pokud "opustili" tak se tento koncept vrátí http://www.popularmechanics.co...Sokrates,
taky jsem to zaregistroval, ale taky jsem zaregistroval, že má Mig ať už jako "samostatný subjekt" či jako "divize Suchoje" pracovat na letadle 6. generace, které by mnělo být právě nástupcem Mig-31, což je stroj pro RF nezbytný právě kvůli rozloze území RF.
Nevíte někdo o tom něco? Myslím, že to psali v NI.Omny: Tým zahraničným dopytom by som si nebol tak istý. Pokiaľ viem, tak žiadna z tých krajín neprejavila iniciatívne záujem o MiG-35. Predstavitelia MiGu informovali o presnom opaku, t.j. že oni tam robia promo novej stíhačky. Podpísanie zmluvy s ruským letectvom sa Ti môže javiť ako formalita, ale od prvého vyhlásenia o plánovanom nákupe už ubehlo 5 rokov a kontrakt stále žiaden.
Navyše sa v posledných dňoch objavila vo viacerých ruských médiách informácia, že OAK vypracoval dokument, na ktorého základe má do roku 2018 dôjsť k začleneniu MiGu do štruktúry spoločnosti Suchoj. Údajne sa ukončí modernizácia MiGov-31, dodajú sa lietadlá MiG-35 Egyptu a postupne dôjde k zániku viacerých montážnych liniek. Netuším, či je to len novinárska kačica alebo sa o tom skutočne uvažuje. Každopádne, o žiadnych jednomotorových konceptoch alebo nebodaj lietadlách 5. generácie sa nehovorí.respektive podepsání smlouvy se jeví jako formalita, čeká se na ukončení leteckých zkoušek. Zatím mělo být podepsána dohoda na dodávku 2 kusů v letošním roce, pak na 30 a celkem až 170. Mig říká, že jako hlavní zákazníky, kteří předběžně projevili zájem, vidí v Indii, Kazachstán, Peru, a dále Myanmar, Bangladeš, Malaysie, uvidíme.
Trochu bych ujasnil Starligtův příspěvek. O MIG-29 je všeobecně a dlouhodobě známo, že po rozpadu SSSR byl těžce odsunut na druhou kolej. Ruské VVS o něj nejevili zájem a jako hlavní stíhací letoun se staly letouny řady SU. Toto rozhodnutí padlo již v roce 1991. Proto nevznikli modernizace (sériové) pro MIG-29 vyjma konverzí některých MIGů iz.9.12 a iz.9.13 na verzi iz.9.13S (mimochodem iz.9.13S byla prohlášena operačně způsobilou až v roce 1994) v rámci VVS.
Poté se již dlouhou dobu na MIG-29 nesáhlo (tohle není žádné tajemství, ale všeobecně známý fakt). Po neúspěšné alžírské zakázce se dostala k VVS verze SMT a poté VVS objednali ještě 16 kusů SMT z důvodů zdržení vývoje MIG-35S a jakési finanční pomoci pro MIG.
To jak byl MIG-29 odstrčen lze krásně vidět na objednávkách nových či modernizovaných strojů pro VVS a námořnictvo:
44-50 MIG-29 SMT, 96 MIG-31BM, 59 SU-27SM/SM3, 58(98) SU-35S, 20 SU-30M2, 81 SU-30SM, 60 SU-25SM, 124 SU-34, 40 SU-24M2, cca 80 SU-25SM/2/3, 24 MIG-29K
Uvedené počty se mohou v rámci jednotek lišit.
A co se týče základny 3624 v Arménii, tak se nejedná o běžnou prvoliniovou základnu jak by jsme se mohli nyní domnívat. Celá 102. ruská vojenská základna v Arménii slouží jako jakási síla pro udržení míru mezi Arménií a Ázerbájdžánem. Nikoliv jako nějaká předsunutá základna k obraně RF i když tuto funkci samozřejmě může také plnit.
MIGy iz.9.12 a iz.9.13 se již průběžně vyřazují. Náhrada má být MIG-35S. Některé zdroje uvádí, že v současné době slouží v ruském letectvu okolo 150 MIG-29S,UB,SMT a asi včetně přeživších iz.9.13 a iz.9.12Sokrates
můj názor je, že ruská armáda už objednala Mig-35 a že R-77 už má ve službě 20 let a teď neřeším počty. Cena ruských letadel je minimálně o 100% a více levnější než západní analogy
Marthy
bylo řečeno, že Egypt na tom není finančně dobře......nové americké F-16 block 52 a výše budou od dost dražší než ruské Migy -29M2. Proto se ptám, jaký má finanční smysl pro Egypt kupovat předražené US zastaralé krámy jako F-16 (beznadějně za zenitem). Nicméně jak bylo řečeno, US ty F-16 Egyptu platí......Omny: "Nyní má kontrakt na Mig-35 pro ruskou armádu....a očekává se, že Mig-35 bude mít exportní úspěch, protože kde seženete za rozumný peníz letadlo s technologiemi 5. generace, které bude mít na to killnout F-22/35??"
1. MiG-35 zatiaľ nebol objednaný ruskými vzdušno-kozmickými silami.
2. Aká je jednotková cena lietadla, keď už sa oháňaš slušnými peniazmi? Ruské médiá neustále opakujú, že cena stroja je príliš vysoká, preto sa ruské letectvo nevie stále rozhýbať a objednať ich. To je však len jeden dôvod nezáujmu letectva.
3. Ďalším je fakt, že sériová výroba AESA radaru Žuk-AE sa stále nerozbehla. Prototypy stále lietajú bez neho, čiže je veľmi otázne, kedy bude mať MiG-35 aj tie technológie 5. generácie, ktoré spomínaš.
4. Na silácke reči o killnutí F-22/35 nemá ani zmysel reagovať. To by najskôr Rusko muselo mať dostatok rakiet R-77-1, ktorými by vedeli vyzbrojiť Migy. Zatiaľ budú radi, ak ich bude dosť pre Su-35S.stronger.p
To nie som si celkom istí .... na rozdiel od Moslimského bratstva majú totalitní komunisti stále u nás značnú podporu .... už som diskutoval s xy-ľuďmi čo obhajujú rok 1968 ako dobrú vec ... s podporou islamistou som sa ešte nestretol.
To, že je Moslimské brastvo problém je fakt ... ale tak isto je fakt, že ak chceme niekoho poučovať o demokracii, tak musíme rešpektovať výsledok demokratických volieb. Ak nechceme ... tak nepoučujme ....
V Iráne bola pred rokom 1979 predstava, že ak podporíme hocijakého grázla pred islamistami, tak to bude fungovať ... nefungovalo .... šáh padol a nastúpila o to tvrdšia islamistická diktatúra ...
V Afganistane sme podporovali skorumpovanú bandu okolo Karzaja ... a Taliban je späť.
V Iraku sa podporíl skorumpovaný Malíky, ktorý stupňoval represie voči sunitom a máme tu IS ..
Takže predstava, že ak podporíme každého grázla, ktorý bojuje proti islamistom, a problém je vyriešený akosi nefunguje ... a nebude fungovať ani v Egypte so Sisím.Marthy
Egypt je po Izraeli druhý najväčší prijímateľ americkej vojenskej pomoci. Nechce sa mi to hľadať presne, ale myslím, že je to cca 1,3 mld. USD ročne. Zrejme platí ako pri Izraeli, že musia peniaze "otočiť" v USA. A teda tie stroje F-16 sú určite prevažne z daní amerických daňových poplatníkov.
Či už to bol Mubarak, alebo dnes Sisi, tak sú to oba skorumpované režimy, ktoré sú však na strategickom mieste sveta. Obávam sa však, že to skončí veľkým "výbuchom" frustrovaného obyvateľstva, ktoré sa ľahko zvrtne na podporu islamistov o ktorých si môžeme myslieť čo chceme ... ale faktom je, že v Egypte má Muslimské bratsvo veľkú podporu, vyhralo voľby .. a bolo odstavené armádou. Krátkodobo si západ oddýchol, ale dlhodobo to môže byť veľký problém. Ťažko potom presadzovať demokraciu v krajine, kde západ netrápi, že vládne vojenská chunta a opozícia ktorá nevyhovovala bola násilne odstránená. To isté platí i pre Alžírsko.Marthy
Egypt v minulosti dostával každoročne od USA dotáciu niekoľko desiatok miliónov ktoré ale musel využiť na nákup amerických zbraní. Táto pomoc bola prerušená pred pár rokmi, ale aj si dobre spomínam bola znovu obnovená. No ruku do ohňa zato nedám.
Zmyslom bolo urobiť Egypt čím viac závislý na dodávkach dielov z USA keby chcel znovu robiť sprostosti.
Myslím že to bolo 50 miliónov ročne, ale strieľam od pása.Ohledně MiGů-29 původních verzí z dob SSSR (Izdělije 9-12, 9-13, 9-13S, 9-51) mají všechny zdroje v podstatě pravdu. Jen neříkají některé detaily.
Asi proto, že se moc nehodí ukazovat, kolik starých MiG-29 bez jediné významnější modernizace (generální opravy přitom probíhají) vyrobených v časech existence SSSR ještě slouží, nebo velmi donedávna sloužilo.
V první linii na hranicích s Tureckem, Iránem, Ázerbájdžánem a Gruzií je 3624. letecká základna v arménském Erebuni u Jerevanu. Na ní je umístěná zesílená letka MIGů-29 (Izdělije 9-12, 9-13, 9-13S, 9-51) ruského letectva. Podléhá 4. letecké armádě v Rostově na Donu. Je možné, že jak se postupně uvolňují Izdělije 9-13 a hlavně 9-13S od jiných útvarů v Rusku, tak se přesouvají sem a ubývá (nahradily?) verzi 9-12.
Pod stejnou 4. leteckou armádu patří i 31. gardový stíhací letecký pluk, který byl po vypuknutí ukrajinské krize přesunutý na kvapně rekonstruovanou základnu Millerovo u ukrajinských hranic. Jeho první dvě letky skutečně přezbrojily v letech 2015-2016 na Su-30SM. Ale třetí letka (plní převážně výcvikové úkoly) má stále původní MiGy-29.
Pod 11. leteckou armádu (Chabarovsk) spadá 120. smíšený letecký pluk na základně Domna u města Čita na trojmezí Bajkalské jezero, mongolská a čínská hranice. Ještě poměrně nedávno měl kromě MiG-29 i letku Su-25, ale v letech 2013-2014 byl postupně přezbrojen dvěma letkami Su-30SM. Podle některých náznaků si některé MiGy-29 na přechodnou dobu během přezbrojování ponechal.
Zbytek původních letounů MiG-29 je pak skutečně rozprostřen mezi různé výcvikové a zkušební útvary, spadající přímo pod vrchní velení letectva. Nezastupitelná je zatím jejich úloha (zejména dvoumístného MiGu-29UB Izdělije 9-51) v rámci Krasnodarského leteckého učiliště (= ruská letecká akademie), kde v rámci podřízených leteckých základen slouží zejména k závěrečnému výcviku pilotních žáků stíhacího směru.
MiGy-29 původních verzí jsou také součástí 185. centra bojové přípravy v Astrachani, kam také směřovaly v roce 2015 první nově vyrobené MiGy-29SMT(R)/MiG-29UB(R) (Izdělije 9-19R / Izdělije 9-53R). A jsou další výcvikové, zkušební a předváděcí jednotky, kde původní MiGy-29 stále ještě slouží (Lipetsk, Kubinka).
Pod 6. leteckou armádu (Voroněž) patří 14. gardový stíhací letecký pluk na základně Chalino u Kurska, který je vyzbroj ex-alžírskými MiGy-29SMT/MiG-29UB (Izdělije 9-19 / Izdělije 9-53).Marthy
Práve s tým "kľudným" nákupom bol problém : )
Amíci stopli rozbehnutý predaj strojov F-16 do Egypta pre problémy s politickým vývojom Egypta, kde je mimochodom súčasný režim diktatúra, ktorá sa dostala k moci cez armádu za strieľania do ľudí. Egypt prečo začal hľadať alternatívu a tá sa dostavila rýchlo ....v podobe Rafale a MiGu-35.
Po tom čo Egypťania toto rozbehli ..... i Amíci "zabudli" na nejaké tie ľudské práva a obnovili dodávky strojov F-16.Kolt-myslím že ten Mig-35 zase tak špatný tah od firmy není,podařil se jim vyřešit největší problém Migu-29,nízkou životnost motoru,vsadím se že nebudou ani tak žravé jako ty minulé.Takže jeho provozní náklady jsou nižší než u minulé generace,letové výkony má výborné (manévrovatelnost,stoupavost,rychlost),elektronické vybavení je taky slušné a cena celkem v pohodě,ten letoun má naději na exportní úspěch.Ostatně Egypt by si jej nevybral pokud by nešlo o podařený letoun,mohl klidně nakoupit další F-16 nebo Rafale.
Projekt jednomotorového letounu 5. generace u MiGu v nějaké fázi rozpracování je, měl by navazovat na projekt 1.44 a nést označení LMFS. V jakém stavu ale je, toť otázka. Problém MiGů řady 29 je ten, že kdo má peníze, radši si připlatí za větší a schopnější Su-27 či jeho derivát. A kdo nemá dost peněz, nechce živit dvoumotorový stroj (zvlášť, když je na provoz dosti nenažraný).
Marthy ... ruská wikipadia hovorí to isté ... akurát je z roku 2016 ... takže je tam ešte MiG-29 u 4.armády, kde už dnes nie je .... a netvrdím, že ešte nebudú "dožívať" .. ale u bojových útvarov už nie sú.
Россия
Авиация Военно-Морского Флота Российской Федерации — 19 МиГ-29К и 4 МиГ-29КУБ, по состоянию на 2016 год[17]
Воздушно-космические силы Российской Федерации — 90 МиГ-29, 30 МиГ-29УБ, 28 МиГ-29СМТ и 6 МиГ-29УБТ, по состоянию на 2016 год[18]
6-я армия ВВС и ПВО — 28 МиГ-29СМТ и 6 МиГ-29УБТ, по состоянию на 2016 год[19]
4-я армия ВВС и ПВО — 63 МиГ-29 [20]
Старые модификации постепенно выводятся из состава ВКС. Идёт перевооружение на новые модели, например, на МиГ-29СМТ и Су-30CM.[21] Модернизация истребителей старой постройки признана нецелесообразной в связи с физическим износом и коррозией.[22][23][24]for stronger.p:
v podstatě souhlas, ale je tu finanční otázka. Možná by nepracovali od nuly:
http://www.hitechweb.genezis.e...
Ono by to možná RF prospělo mít Suchoje zaměřeného na těžší dvoumotorové stroje a Mig na jednomotorové jednodušší letadla.
No akorát Mig-31 nebo něco podobného je pro RF s jejich rozlohou nutností, takže spíše než kam poslat Mig-29 a Mig-35 je otázka kdo by měl připravit "těžký přepadový stíhač" s parametry minimálně na úrovni Mig-31?for Oliva: Osobně si taky myslím, že by měli jít cestou rychlého vyvinutí jednomotorového stroje. Nevím jak moc velký problém by bylo stávající "aerodynamický koncept" MiG 29/35 zmenšit, odlehčit a zabudovat "centrální" motor se sáním ala F-16, samozřejmě se zachováním současných senzorových technologií implementovaných v poslední verzi MiG-35. Může být asi problém dostupnost výkonného motoru, ale MiG 21 taky lítal přes M2.
Dusan-"V ruskom letectve boli staré vyradené (na rozdiel od ostatných post-socialistických typov ako Su-24,25,27, MiG-31) a ostali len alžírske "siroty" SMT s doplnením pár kusov pre podporu výrobcu."
To prostě není pravda,jako už mnoho tvých "zaručených zpráv".Pokus se ověřit si informace i z jiných zdrojů,než z anglické wiki.Protože informace z různých zdrojů se často (vždy)velice liší.
V případě Mig-29 bude asi nejvěrohodnější zpráva z wiki.ru,tam se píše že Ruské letectvo provozuje asi 200 Mig-29,s toho je většina starších,ročník 1980-90.Takže ty starší se postupně budou vyřazov at a nahrazovat jinými letouny,převážně Su-30 a Mig-35.Nicméně,dosud jsou stále v provozu.Omny
Samozrejme, že o tých "lámajúcich" sa F-15-ckách viem .... ale v ich prípade ide o cca 10 rokov staršie stroje.... mimochodom "zlomilo" sa i pár MiG-ov ...ale tam išlo skôr o zanedbanú údržbu v 90-tich rokoch ako o únavové lomy... takže toto by som radšej na obranu MiG-ov nevyťahoval : )
Porovnávať náklady na udžiavanie starých a nových strojov je dosť problematické ... ale osobne to vidím na debakel pre MiG-29 ...
Rusko ich dáva síce často akože zadarmo (viď. Srbsko) ale stroje potrebujú minimálne generálku ... a dnes po 30-tich rokoch i modernizáciu.
Ale i tak budú isto lacnejšie ako taký JAS-39. Ale ak sa do toho započítajú náklady na údržbu .. obávam sa, že výhoda sa skončí po pár rokoch. Nová generácia strojov už má úplne iný systém údržby - prediktívny t.j. repasuje sa podľa aktuálneho technického stavu a nie podľa odbehaných hodín. Už sa u nich počíta s modernizáciami a zväčša sú modulovo riešené a prípadná oprava či modernizácia je rýchlejšia a hlavne lacnejšia ako pri starších strojoch.
Nie je to len teória - Švédi začiažkom 90-tich rokov zvažovali moderniziu JAS-37 vs nákup nových JAS-39 ... a vyradili staré stroje, napriek tomu, že boli JAS-37 "zadarmo".
Mindas - NIE... myslím, že netreba dlho hľadať odpoveď : ) Súhlasím s tým, že budú modernizovať tie staré stroje. Jednak ich majú dosť ... a potom je to v podstate len lietajúca platforma od ktorej sa neočakáva manévrovací spôsob boja či stealth charakteristika ....To dusan: Zrovna Mig31 je pro RF zcela zasadni letoun, u ktereho budou muset "hledat" nastupce. Problem vyvoje je ten, ze ten letoun bude vyvijen jen a pouze pro RF, protoze nikde jinde nema smysl. Je otazka, zda si muze Mig v soucasne chvili dovolit vyvijet letoun bez exportniho potencialu. Myslim ze ne a rekl bych, ze tam bude stejna situace jako u 29ky a budou ho modernizovat, co to konstrukce dovoli.
DUšan
na druhou stranu to není ani nelogické....Srbsko a Argentína nejsou státy,které si mohou dovolit dát za letadlo 60 mil USD a více.....nákup použitých letadel 4. generace s nějakými modernizačními balíčky je pro ně dobrá volba......a to že rusové vyřazují některé 30let staré Mig29 přeci zase není nikterak nic překvapujícího.....ostatně Mig29 na tom nejsou zas až tak špatně jako F-15, které kde se drak rozlomí ve vzduchu že o))) ale předpokládám, že o tom jsi ty v životě neslyšelMarthy.... takže čo píše anglická wikipedia : )
Russian Air Force - 28 MiG-29SMT, 6 MiG-29 UBT. These were originally built for Algiers, but were rejected due to manufacturing issues in 2007.[155] 16 MiG-29SMT ordered on to be delivered by the end of 2016.[156] On 13 October 2015, 31st Fighter Aviation Regiment (the last unit equipped with Soviet build MiG-29s) of the 1st Combined Aviation Division, 4th Army of VVS and PVO, received the first 3 Su-30SM. The regiment is to receive more than 20 Su-30SMs by the end of 2015.[157][158]
Čo si pamätám, tak by mali ešte dosluhovať nejaký čas pri výcviku ...ale "staré" MiG-y 29 už nie sú u bojových útvarov a nie je náhoda, že ich Rusko vo veľkom ponúka - Srbsku či Argentíne.....
Omny ... uvidíme. Pokým s tým MiG-om 35 to možno dopadne dobre .... tak vývoj nástupcu MiGu-31 nevidím reálne ...tak špecializovaný typ sa mi zdá pre Rusko príliš ... však vidíme to trápenie s T-50 .... a to Rusko naozaj potrebuje a má i exportný potenciál.Dušan, Kolt, Marthy
trochu zcestné úvahy......Mig29 měl už od svého zdrodu vynikající potenciál modernizace . Před 10 roky by se dalo polemizovat že má Mig problémy, ale od té doby Mig zrealizoval minimálně dvě významné zakázky do zahraničí - Indie, Egypt a i to ALžírsko, protože za ty MIgy zaplacený dostal, jenom skončily nakonec v ruské armádě, plus co já vím, kam ještě Mig mohl exportovat v jednotkách kusu.
Nyní má kontrakt na Mig-35 pro ruskou armádu....a očekává se, že Mig-35 bude mít exportní úspěch, protože kde seženete za rozumný peníz letadlo s technologiemi 5. generace, které bude mít na to killnout F-22/35??
Krom toho Mig vyvine nástupce MIg-31 (realizuje modernizační program na BM). Podle mně, ale to je můj odhad, se s MIgem bude počítat jako letadlem 6. generace.
Takže o vytíženost Mikoynovi kanceláře a letecké továrny nemějte obavy....Čistě můj osobní názor ničím nepodložený - nemyslím si, že si RF může dovolit nechat Mig úplně padnout.
No a v jednom ruském dokumentu o Mig-29 říkali, že jim ten koncep příjde aerodynamicka "dokonalý" a nemjaí na něm moc co vylepšovat (asi spíše tedy v rámci 4.gen)
No a vzhledem k timu, že ekonomicky na tom moc dobře nejsou, tak si nejsem jist, že by vývoj nového jednomotorového letadla finančně uthli. Možná proto ždímají Mig-29 jak jen mohou.Tak mohli by zkusit vyvinout něco jako F-5 svého času,levný letoun s nízkými náklady na provoz,se slušnými výkony a výbavou.To by ba odbyt mohlo jít.Jinak na výběr moc nemají,jiný stealth letoun než T-50 Rusko v dohledné době zavádět určitě nebude,a přesto že považuju Mig-29/35 za dobrý letoun modernizovat donekonečna nepůjde.
Už nějakou dobu si myslím, že pro MiG by bylo nejlepší udělat moderní jednomotorový letoun. Při dobré ceně by mu spousta států dle mého ruce utrhalo. Jen je otázka, zda to během pár let nebude s křížkem po funuse kvůli působení Číny. Ale i tak by s ním měl asi větší šance než s reinkarnacemi MiG-29.
Dusan-sorry jako,ale netuším kde na takové "informace"chodíš.Podle wiki je ve výzbroji Ruského letectva 252 letounů Mig-29,ve verzi SMT je z toho asi 40 kusů,ostatní jsou starší.Nikde nevidím že by je vyřadily.Informace tam jsou ze západních zdrojů,aby jsi mě nenapadl že je to ze sputniku.
Vidím to na "vymretie" rodiny Mig-29 ....
V ruskom letectve boli staré vyradené (na rozdiel od ostatných post-socialistických typov ako Su-24,25,27, MiG-31) a ostali len alžírske "siroty" SMT s doplnením pár kusov pre podporu výrobcu. MiG-35 bude zrejme zavedený do výzbroje tiež len pre podporu výrobcu. Inak je väčšina dodávok za posledných 20 rokov len výpredajom toho ktorého pôvodného vlatníka, resp. dopredaj strojov po roku 1989 neprevzatých letectvom bývalého ZSSR. Egypt si kupuje stroje za cudzie peniaze ... saudské, o ktoré pre ich roztržku už prišiel a Sýria nie je tiež solventný zákazník .. ak budú nejaké dodávky, tak si ich určite z väčšej časti prefinancujú sami Rusi ... možno pomôže Irán.
Jediným ako tak svetlým bodom je MiG-29K, ktorý nemá momentálne v ruskom námorníctve ohrozené miesto, ale inde je trh obmedzený. India ich už má ... a nechce ich už viac, nech sú už dôvody akékoľvek.
Že je situácia zlá svedčí i to, že Rusko sa zúfalo snažilo zabrániť plánovanému vyradeniu strojov MiG-29N Malajzie .... až nakoniec sa dohodli, že ich odkúpia a predajú myslím Indii.
Ak si to porovnáme s konkurenčným Suchojom a jeho "rodinou" Su-27, tak nie je čo riešiť. Pokým Suchoj to so svojimi výrobkami "váľa" ... tak MiG-29 "vymiera".Já tedy nevím, ale ve výsledku nemusí být kvalita informací na internetu horší než na papíře. Zásadní je zdoj a jeho spolehlivost. Jsme jaksi v době, kdy klasická média nahrazují ta digitální.
Problém je jejich množství a někdy obtížnost se vyznat v tom co je OK a co NE.
Čerpání čiště z netu bych neodsuzoval nakonec i klasická díla se dnes digitalizují.No asi jsem teď pochopil (taky používám hlavu :) ) v souvislostech i s tou diskusí o Parade na Red Square, že a POZOR odhalení:
Jakub2 musí být členem antihoaxového týmu co bojuje s nepravdami na internetu a dostal na starost AN.
Jinak mi to nedává smysl.
Jízlivý dokáže být kde kdo a tupý taky, takže nabídka převyšuje poptávku, že?
Razieli - s tím sputniku amerikanofilech a análu jsi to napsal pěkně to je tu pak 4. cenová (bohužel jsem se ji taky párkrát účastnil)A z toho máš prču? Jen ať používá hlavu a selektuje informace. - to je jedině dobře Internet je plnej blabolu. Me Jakubovi jedovatý sliny vadí, někdy s ním nesouhlasím, ale to ze spolu dva nesouhlasí.....a co. Ty bys měl Omny taky přibrzdit a čerpat info i od západu - snaž se čerpat z různých zdrojů. Jedna strana mince vždycky smrdí. Pardon za interpunkci, píšu z tel
Raziel87:
Mne neštve ani tak Omny, protože jeho názory nejsou z jeho hlavy, ale z internetu. Člověk si při x-tém čtení anonymních blábolů připadá jak Don Quiote při boji s větrnými mlýny = 100x ten hoax vyvrátí, a za 2 roky se objeví po stoprvé.
Jízlivost je účinná taktika, která pomáhá udržovat některé hoaxy na distanc (odrazením jejich hlasatelů). Je to sice neférová a manipulativní taktika, ale blábolení hoaxů taky není objektivní "rovina". Z mého pohledu srovnávám šance a pracovní metody ("jak Ty ke mně, tak já k Tobě").
Já si taky hodně vybírám osobu, do které se jízlivě pustím. Nekomentuji zdaleka vše, co se mi nelíbí - prostě si vybírám (třeba Fenri a jeho vnímání kolektivní viny jsou vhodným cílem).2 Jakub 2
rozumím tomu, že při pročítání textu Omnyho člověku vyskočí žilka a může se o něho pokoušet mrtvice - i já ty jeho věty občas pročítám s otevřenou pusou.
"Jízlivost je moje obchodní značka" - tedy pane, s Vámi obchodovat, to musí být terno :) možná je to efektivní cesta, ale za mě - sympatií si takovým chováním moc nezískáte. Sorry že si hraju na tvojí matku, ale nediv se - stačí Sputnikáři, pak se přidají ještě Amerikanofilové a je to v prdeli......Raziel87:
Jízlivost je moje obchodní značka (a to se na AN hodně krotím). Já nechápu Váš požadavek na snahu o objektivní debatu s někým jako je Omny... Debatu jsem schopen vést s někým, kdo má nějaké znalosti a přehled (a vůbec mi nevadí odejít z debaty poražen - nejsem bůh, nevím všechno).
Omny:
Prosím Tě, drž pusu a nedělej ze sebe úplného trotla. Nejsi jasnovidec a do mojí hlavy nevidíš. Tak tady nebásni o tom, co jsem věděl nebo nevěděl. Když něco nenapíši hned na začátku, tak to nutně neznamená, že tu informaci nemám. Nejsi schopen prokázat to, co jsi o mně tvrdil.Zajímavá kamufláž :)
http://russianplanes.net/id209...Jakub
Ty se tematu nedrzis ani nahodou, clanek je o egyptskych migech a ty jsi tu zamerne vytahl stary pripad alzirskych migu krery jsi nesmyslne srovnaval. A kdyz uz jsi je zminil tak jsi ani nevedel ze Alzir je vratil proto, protoze se obratem dohodl s rusi na Suckach. Krom toho si nejsem jistej ani duvodem, ze by to byly nekvalitni stroje- Alzir jenom zjistil ze to neni novovyroba.....a ze teda zaplatil za ojete letadla. SMT dodnes slouzi v ruske armade.......Raziel87
Vaše zdejší přítomnost je čistý altruismus motivovaný touhou, abych ani slovem neublížil letecké fabrice MiG se sídlem v Rusku. Vy prostě cítíte neukojitelnou potřebu arbitrovat diskusi a "vyvažovat" názory, že?
Speciálně pro vás píši pomalu a krátce:
1/ Kvalita ruských letadel MiG-29 dodaných do Alžírska byla tak nízká, že alžírská vláda odstoupila od smlouvy. Nakonec se dohodli, že Alžír nakoupí SU-30 (s podstatným doplatkem k původní ceně kontraktu), což jsou jiná (lepší) letadla.
2/ Chyba není v tom, že MiG-29 (35) je ruské letadlo, SU-27 a následné verze se po světě prodávají velmi dobře.
3/ Logistické náklady za životní cyklus jsou podstatnou položkou v celkových nákladech, cena samotného letadla je vedlejší položka. Když máte logistiku postavenou na západní éra, tak pro východní éra postavíte novou logistiku = vybavení pro stejný účel nakupujete podruhé.
Tak, pane spravedlivý, už to chápete?Zrovna od Vás to pane Jakube - ekonome sedí jak prdel na hrnec :-D Kozel zahradníkem.....víte, ja vim o šití kulový, tak se nemicham do diskuzi švadlen, protože bych mohl prispet jen tim, co jsem pochytil mezi řečí v hospodě. Vam evidentně nic nebrání v každé druhé diskuzi zablábolit něco o pokřiveném, mrzkem, ruskem charakteru a ubohé ekonomice. Proc sem teda vlastně chodíte, když jediné co umíte je vysmech všemu ruskemu, popřípadě odstavecek s informacemi s informační hodnotou allá Pražský týdeník? Pisu z telefonu
Byl tady několikrát srovnáván alžírský a egyptský kontrakt. Ano, Alžírsko MiGy-29SMT nakonec vrátilo. Ale alžírské stroje byly postaveny s využitím starších dílů, což se na celkové kvalitě pochopitelně odrazilo. A kontrakt byl realizován v době, kdy MiG byl v opravdu špatném stavu a vypadalo to na konec této konstrukční kanceláře.
Od té doby se ale hodně změnilo. MiG je dnes v mnohem lepším stavu, pomohla jim podpora od ruské vlády, zakázka pro ruské letectvo a pro indické námořnictvo, zapůsobila i ona negativní zkušenost z kontraktu s Alžírskem. MiG tak dnes klade mnohem větší důraz na kvalitu. A proto MiG-35 je někde jinde než MiG-29 SMTTo Omny:
Larry
souhlas a také bych se bál toho, aby tam za půl roku nenastoupili izraelští a američtí poradci a nerozbrali letadlo do posledního šroubku, nebo s ním neodletěli o)). Proto je logické, že rusové arabům nikdy nedodají to nejlepší co momentálně mají. Zkušenost z dřívějších dob.
-------------------------
Rusové nikdy nevěřili Arabům. Už v dobách Egyptsko-Izraelské války SSSR podporovalo Egypt, ale.... MiGy 25 Foxbatt si létali sami Rusové. Arabové, ale vše fotili a potom se to objevilo v novinách...... takže se akce provalila....
V Sýrii si Rusové létají, zajišťují chod základny, Force protection, logistika a proviant se vozí z RF. V tomhle Rusy naprosto chápu.
--------------------------
MiG-35 pro Egypt nebude jistě žádný zázrak moderní techniky. Bude to létat, střílet......Hi-Tech zázraky nemohou arabáši čekat, silně ořezaná verze. "Tolik důvěry zase nedostali" :-)))
Být zákazníkem např. Vietnam nebo Bangladéš, dostanou o třídu až dvě lepší vybavení.
Ale verzi pro VKS RF se to stejně nevyrovná ani náhodou.
To Jakub2:
Moudra jste si jistě přečetl kdesi na netu... rozumím.
Snažte se pochopit vývoj MiG -29. Na trubce je o tom velice hezký film... v ruštině.
Bylo letadlo stavěné za jistým účelem, kdy surovinové a materiální zdroje SSSR potažmo VS nikdo neřešil.
Uvědomte si, že letový den pluku, začínal ráno záletem počasí, (pilot 1. třídy).
od půlnoci technici v úlech a rozptylech připravovali stroje.
Pluk měl obvykle 3. letky tedy 3x12 strojů.
Letovod vel. stanoviště měl v jednu chvíli i téměř 40letadel ve vzduchu.
létalo se tak, že se po vlečce přistavil vlak (ešalon) s cisternami a létalo se dokud se nesplnili výcvikové úkoly, v podstatě byli cisterny "suché"
Srovnejte s dnešními 14 x Jas 39C/D.
Po 90tém roce byli nuceni i Rusové začít přemýšlet ekonomicky.
Pokud chtěli zachovat úroveň výcvičenosti létajícího personálu, museli modernizovat.
Od MiGu-29A který měla AČR a potažmo Slovensko různými modernizacemi a vývojem se došlo až k typu MiG-29 SMT (dnes standart v VKS RF) kdy je např. FBW, vektorování tahu motoru, což nelze vůbec s původním typem srovnávat.
Jedno ze zadání pro vývoj MiG-35 je zvýšení spolehlivosti, životnosti a provozních nákladů.
A nakonec, když jsou Alžířané nespokojeni s ruskou technikou, proč nakoupili
JAKy-130 ???
Ad koroze. Byl jste někdy ve středomoří??? Stačí Chorvatsko, Černá Hora.
Pokud jste měl elektroniku, lepší než plastový shunt, po návratu jste si ji měl prohlédnout. Po měsíčním pobytu i povrchově upravené šrouby a díly mají stopy
po působení "vlhkého slaného ovzduší"
L.Když jsme u Algerian Air Force, tak jsem nedávno psal jeden článek o
Algerian Air Force
With more than 14,000 personnel and an inventory of
both Western and Russian-made aircraft, the Algerian Air
Force operates an extensive HF ALE network that is easily
heard in Central Europe (CZ) . The majority of traffic consists of link
checks (LQAs) between airfields, often shared civilian and
military, as well as a number of regional headquarters bases.
From the frequencies used, you can see series of clusters
nearly every megahertz centered around 10 MHz, suggesting
a regionally-based NVIS (Near Vertical Incidence System)
arrangement. Follow-on traffic is often 2400Bd MIL-188-
110A/B-based CITADEL digital voice. If you decode the
2400 bd data, xxxx decoder shows the traffic as VOICE and all
decoders will show the distinctive “VVV[[[“ lead-in characters.
Identifiers:
7xx Aircrafts
CNC, COF, CTF Headquarters, Cheragi AFB (National Command Centre)
CM1..CM6 Regional HQs (CRC) Blida, Oran, Bechar,Ouargla, Constantine and Tamanrasset
BLD Blida Airport
BSK Biskra Airport
DJT Djanet Airport
ESA Pilot School, Tafraoui
ILZ Illizi Airport
OEB Oum El Bouaghi Airport
REG Reggane Airport
TDF Tindouf Airport
HF frequencies actually in use:
3155, 4590, 4600, 4650, 4730, 4750, 4785, 4850, 5460,
5460, 5462, 5467, 5470, 6450, 6565, 6655, 6698, 6703,
6738, 6765, 6825, 6921, 6964, 6980, 6985, 7476, 7509,
7568, 7595, 7616, 7647, 7633, 7716, 7754, 7808, 7897,
7925, 7935, 7938, 8061, 8080, 8084, 8153, 8156, 8965,
9053, 9055, 9070, 9074, 9106, 9180, 9189, 9257, 9262,
9281, 9288, 9300, 9306, 9348, 9364, 9438, 9903, 9913,
9931, 10031, 10123, 10129, 10134, 10141, 10146, 10180,
10184, 10221, 10193, 10519, 10544, 10528, 10535, 10544,
10552, 10583, 10719, 10785, 11010, 11025, 11114, 11120,
11125, 11129, 11154, 11156, 11163, 11171, 11415, 11425,
11476, 11651, 12167, 12197, 13208, 13324, 13327, 13348,
13368, 13369, 13377, 13393, 13399, 13522, 13544, 13802,
13894, 13984, 14223, 14423, 14428, 14430, 14432, 14435,
14437, 14438, 14441, 14448, 14456, 14457, 14458, 14463,
14466, 14475, 14640, 14970, 15834, 15801, 15852, 18600,
18609, 18613, 18676, 18698, 19200 & 20296 kHz USB RX mode
What you need??
HF communication receiver.
HF antenna.
PC with a quality sound card.
Piece of SW
............ and of course patience.
LarryLarry: Alžír v minulosti nakoupil pár desítek MiG-29 a do půl roku je vrátil, protože to byly orezlé křápy. Egypťani si spálí čumáky stejně jako jiní uživatelé ruské letecké techniky - nižší pořizovací cena je vykoupena vyššími provozními náklady (bratia Slováci by mohli vyprávět; taky Indové mají letité problémy s MiG-29 K) při horších operačních schopnostech.
Nehledě k tomu, že "západní" a "ruská" obslužná infrastruktura jsou mezi sebou nekompatibilní. Tedy Egypt má vybavení pro F-16 a Rafale na jedné straně a na druhé vybavení pro MiG-35 a Ka-52. Logistika dostává na prdel, náklady letí do oblak. K tomu vyšší výcvikové náklady manšaftu...
Tlučhubové vnímají leda silácká prohlášení o schopnostech strojů, ekonomika provozu je mimo jejich kognitivní schopnosti.Dušan
z těch článků jsem pochopil, že problém byl kvůli nízké servisovosti. No indové musí také pochopit, že řádný provoz letadel vyžaduje kvalitní servis. Proto se rusové nabídly, že jim tam pro Migy zřídí servisní centrum.
Larry
souhlas a také bych se bál toho, aby tam za půl roku nenastoupili izraelští a američtí poradci a nerozbrali letadlo do posledního šroubku, nebo s ním neodletěli o)). Proto je logické, že rusové arabům nikdy nedodají to nejlepší co momentálně mají. Zkušenost z dřívějších dob.Nakupovat zbraně ze zahraničí je většinou průšvih, protože nikdy nevíte, kdo na vás uvalí embargo. Pravděpodobnost, že to udělají zároveň Rusko, Francie a USA je přece jen o něco menší.
Čína bude logický další dodavatel až se trochu naučí dělat stíhačky, což odhaduju tak na 10 let.To Jakub:
Jakub2 Datum: 10.05.2017 Čas: 20:41
Egypťani si prostě musí spálit čumáky jako Alžířani před pár lety. Zkušenost je nepřenosná, to se musí ZAŽÍT...
+++++++++++++++
píšete zasvěceně.... kolik jste nalétal hodin a na čem?? Nějaký zajímavý zážitek z letu?
Před pár lety jsem s jeením dobrým řekněme obchodním partnerem, vyjel do jedné severoafrické země. Oficiálně jako techničtí poradci.
Tento Čech, aby měl patřičnou autoritu, byl vládou státu jmenován do hodnosti majora.
To bylo účelové, aby měl respekt.
Při diskuzích s vojáky i politiky nám bylo několikrát zdůrazňováno, že Rusko (rozumějte SSSR)a východní Evropa vždy prodávali do Afriky a na Blízký východ letadla která nedoletěla nikdy do Evropy a lodě které nikdy do Evropy nedopluli.
Ti Rusové byli prozíraví. Věděli proč tak činili.
Příkladně exportní MiG-27 byl vizuálně "žihadlo", při bližší prohlídce jsem zjistil, že to byl podprůměr, mizerné vybavení a avionika, MiG-23 v různých variantách dodávaný do zemí VS včetně ČSSR proti tomu byl špičkový stroj.
Nedělám si iluze o vybavení MiGu-35 pro egyptské letectvo.
Pro nedisciplinované, nevzdělávatelné a tudíž téměř nevycvičitelné arabské individua je každého slušného letadla nebo lodě škoda.Marek
Takže je to ešte horšie ako som si myslel ..... čo som si pozrel, tak tie MiG-y naozaj platila Saudská Arábia.
Problém je v tom, že koncom roku 2016 vzťahy medzi SA a Egyptom pre egyptskú pomoc asadovi prudko ochladli ... a priškrtili následne Egyptu pomoc. Toto zrejme bolo už dávno zaplatené ... ale na ďaľšiu pomoc môžu v Egypte zrejme zabudnúť. A nejako si neviem predstaviť kto iný by mohol sanovať Egypt s jeho problematickou ekonomikou. Okrem vojenskej pomoci pomáhala SA Egyptu i finančne a to v miliardách dolárov za posledné roky.
Tú diverzifikáciu nevylučujem ... ale India by bola jediná krajina na svete, ktorá by si dovolila taký luxus ... tie problémy s MiG-mi 29K boli medializované hlavne v roku 2016 a to už bolo o dodávkach rozhodnuté.Ruske dodavky palubnich Migu 29 do Indie dopadly vice nez dobre. Indie uplatnila opci takze celkem rusove dodali indii 45 stroju. Jestli indie poptava ted jine stroje mne neprekvapuje protoze stejne jako Egypt diverzifikuje dodavatele. Egyptu Migy zaplatila Saudska Arabie.
MarekNo .... uvidíme ako sa bude dariť "novým" Mig-om 35 (resp. 29K a 29M/M2) ...
V Indii to zrovna veľmi slávne nedopadlo ... India hľadá nový palubný stroj a odmietla zaradiť do výberu MiG-29K, hoci ho má vo výzbroji pre jeho nekončiace "detské" choroby.
Ruské letectvo vyradilo všetky staré MiG-y 29 s výnimkou modernejších novopostavených SMT, ktoré sa však dostali do výzrbroje len pre storno Alžírska a manšiu sériu pre podporu výrobcu ....a zdá sa, že novo pripravované "naozajstné" MiGy-35 budú zaradené do výzbroje len tiež len ako podporu výrobcu .... uvidíme či sa naplní i udávané číslo 170 ks čo by znamenalo plnohodnotný nosný typ pre ruské letectvo.
Dôvod zaradenie do výzbroje Egypta vidím jednoducho. Rusko sa chce etablovať na stratené pozície ... a tak bude dodávka určite "osladená" výhodným financovaním ...
Reálne však je Egyp pomaly kandidátom na "venezuelský" scenár .... jeho ekonomika má veľké problémy, režim je neefektívny a skorumpovaný ... a islamisti vetria príležitosť ... určite by som teraz na dovolenku do tejto krajiny nešiel.
Skrátka Egypt by mal riešiť svoje obrovské vnútorné problémy a nie sa hrať na niečo na čo nemá .... na regionálnu veľmoc nákupom drahých zbraňových systémov.no ale přeci Mig 29 M je jednomístný, Mig-29M2 je dvojmístný - z nich vzešel pro potřeby Ruské VVS jednomístný Mig-35S a dvojmístný Mig-35UB.
Mig 29M2 není mezistupeň, pokud mě paměť neklame . Ruslet je dobrý zdroj, palec nahoru semtam - večer až bude čas mrknu, jestli nepíšu blbosti. Paměť je mrcha, ale snad sem si terminologii zapamatoval správněEgypt pravděpodobně objednal "mezistupeň" MIG-29M2 a MIG-35. V některých mediích se též hovoří o MIG-29M2.
Nebudu spamovat. Kdo má zájem o verze MIG-29 či MIG-35 je toho hodně zde:
http://ruslet.webnode.cz...Neorganizované to sice je, ale pořád se jedná o pár kódových označení, které si zapamatuje i cvičená opice - nedělejme z toho zkoušku z
anatomie na lékařské fakultě :-)
Vemte si kolik různých verzí je Migu-15,17,19,21 - jako sraček. Jen se o nich moc nemluví (protože Old schůůůůl), tak si každej vzpomene na Mig-29 a jeho 27 (objektivně vzato tak 19) modifikací - a to si to ještě tahám ze zadnice a počítám i mrtvé projekty z veletrhů a projekty vzdušných zkušeben, které vznikly v počtu třeba jednoho jediného kususakra, mám v tom textu zmatečné souhlásky. Škoda, že nemůžeme editovat zpětně hrubky v textu, blbec to po sobě nečtu. Stručně:
9.41/9.47 které sloužily jako vzor pro určení podmínek Indického MMRCA byly dále označovány jako Mig 35 (D)
29 (M/M2) sloužil jako vzor pro "definitivní" modifikaci pro Ruské VVS - tento Mig se označuje 35S/UB (UB v případě dvojmístné modifikace) Dosud ještě ani nebyly uvolněny specifikace tohoto stroje - veřejnost jej zná teprve od roku 2013, Ruské VVS byl tento Mig představen teprve 27.1.20172 Warnost
protože je v těch označeních bordel - ten Mig, který máš na mysli (a který vychází z pozemní modifikace K - tedy 29M a 29M2) byl poprve prezentován teprve na MAKS 2013. Ruským špičkám byla Mig-35S (29M) oficiálně představena až 27.1.2017
ve výrobním závodě z Luchovic - je tedy jasné, že tahle 35 o které je řeč, není modifikace určená pro Ruské VVS.
Stroj, který je určen pro Egypt a který je v tomto článku popisován je úplně jiná modifikace Migu-29 (jak je v článku uvedeno, vyhází z námořní 9.41/9.47)
Jeho exportní označení je prosté "Mig-35" popřípadě "Mig-35D" - mašina která vycházela z Indického zadání MMRCA