VÁLKA V IZRAELI

VÁLKA V IZRAELI
Izraelská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce v Izraeli.

Nahlásit chybu v článku


Stránka 58 z 70
Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Iruka
    17:32 15.10.2023

    Článek New York Times popisující chaos během útoku Hamásu a překvapení z toho, jak detailní informace Hamás ...Zobrazit celý příspěvek

    Článek New York Times popisující chaos během útoku Hamásu a překvapení z toho, jak detailní informace Hamás měl

    https://www.nytimes.com/2023/1...

    Tajemství, která Hamás znal o izraelské armádě

    Ozbrojenci Hamásu vtrhli do Izraele během vysoce organizované a
    pečlivě naplánované operace, která naznačuje, že hluboce znají slabiny Izraele. Zde je popis průběhu útoků.

    Deset ozbrojenců z Gazy přesně vědělo, jak najít izraelské zpravodajské centrum - a jak se dostat dovnitř.

    Po překročení hranice Izraele vyrazili na pěti motocyklech na východ, na každém vozidle dva ozbrojenci, a stříleli na projíždějící civilní auta.

    O deset kilometrů později sjeli ze silnice do lesního porostu a sesedli před bezobslužnou bránou vojenské základny. Vyhodili závoru do povětří malou náloží, vstoupili na základnu a zastavili se, aby si pořídili skupinové selfie. Pak zastřelili neozbrojeného izraelského vojáka oblečeného v tričku.

    Chvíli se zdálo, že útočníci nevědí, kam dál. Pak jeden z nich něco vytáhl z kapsy: barevnou mapu komplexu.

    Zorientovali se a našli odemčené dveře do opevněné budovy. Jakmile se ocitli uvnitř, vstoupili do místnosti plné počítačů - centra vojenské rozvědky. Pod postelí v místnosti našli dva vojáky, kteří se tam ukrývali.

    Ozbrojenci je oba zastřelili.

    Tuto sekvenci zachytila kamera připevněná na hlavě ozbrojence, který byl později zabit. Deník New York Times záběry prozkoumal a poté si události ověřil rozhovorem s izraelskými představiteli a prověřil také izraelské vojenské videozáznamy útoku.

    Poskytují mrazivé podrobnosti o tom, jak se Hamásu, milicím ovládajícím pásmo Gazy, podařilo minulou sobotu překvapit a přelstít nejsilnější armádu na Blízkém východě - vtrhnout přes hranici, obsadit více než 30 čtverečních kilometrů, vzít více než 150 rukojmích a zabít více než 1 300 lidí v nejsmrtonosnějším dni v 75leté historii Izraele.

    Díky pečlivému plánování a mimořádnému povědomí o izraelských tajemstvích a slabinách Hamás a jeho spojenci krátce po rozednění překonali celou délku izraelské fronty s Gazou a šokovali tak národ, který dlouho považoval převahu své armády za samozřejmost.

    Pomocí bezpilotních letounů Hamás zničil klíčové pozorovací a komunikační věže podél hranice s Gazou, čímž izraelské armádě vytvořil rozsáhlá slepá místa. Pomocí výbušnin a traktorů vyhodil Hamás do povětří mezery v hraničních zátarasech, čímž umožnil v první vlně proniknout 200 útočníkům a později toho dne dalším 1 800, tvrdí úředníci. Na motocyklech a v pickupech útočníci vtrhli do Izraele, přepadli nejméně osm vojenských základen a podnikli teroristické útoky proti civilistům ve více než 15 vesnicích a městech.

    Z plánovacích dokumentů Hamásu, videozáznamů útoku a rozhovorů s bezpečnostními představiteli vyplývá, že skupina měla překvapivě dobré znalosti o tom, jak izraelská armáda operuje, kde jsou rozmístěny konkrétní jednotky, a dokonce i o tom, za jak dlouho dorazí posily.

    Izraelská armáda tvrdí, že po skončení války bude vyšetřovat, jak se Hamásu podařilo tak snadno prolomit její obranu.

    Ať už však ozbrojené síly zacházely se svými tajemstvími neopatrně, nebo je infiltrovali špioni, odhalení již znervóznilo úředníky a analytiky, kteří si kladou otázku, jak mohla izraelská armáda - proslulá svým shromažďováním zpravodajských informací - neúmyslně prozradit tolik informací o svých vlastních operacích.

    Výsledkem byla ohromující série zvěrstev a masakrů, které izraelský prezident Isaac Herzog označil za nejhorší masové zabíjení Židů během jediného dne od dob holocaustu.

    Zničilo to auru neporazitelnosti Izraele a vyprovokovalo izraelský protiútok na Gazu, při němž bylo během týdne zabito více než 1 900 Palestinců, což je krutost, jakou Gaza dosud nezažila.

    Rovněž naboural předpoklady, že Hamás, který Izrael a mnohé západní země dlouho označovaly za teroristickou skupinu, se postupně začal zajímat spíše o provoz Gazy než o její využití k velkým útokům na Izrael.

    Hamás přiměl Izraelce, aby si mysleli, že je "zaneprázdněn řízením Gazy", řekl v pondělním televizním rozhovoru Ali Barakeh, vůdce Hamásu. "Po celou dobu se Hamás pod stolem připravoval na tento velký útok," dodal.

    "Hamás v kibucu!
    Teroristé byli uvnitř domu Addi Cherryové, na druhé straně odemčených dveří.

    Paní Cherryová, její manžel a tři děti se schovávali v ložnici nejstaršího syna a poslouchali, jak se ozbrojenci potulují po obývacím pokoji.

    "Prosím, pomoz nám," napsala paní Cherryová kamarádce, když se jeden z útočníků blížil stále více ke dveřím ložnice.

    Pak uchopil kliku dveří.

    Den rodiny Cherryových začal výbuchem raket z Gazy nedlouho po šesté hodině ranní.

    Paní Cherryová, ekonomka, a její manžel Oren, inženýr, spěchali s dětmi do ložnice nejstaršího syna, která sloužila jako protiatomový kryt.

    Výběr redakce

    Budoucnost skupiny Devo se stala skutečností

    Tajné umění převést koncert na film (Taylorova verze)

    Britská univerzita udělí nový titul: magisterský titul v oboru okultismu
    Zpočátku mi události toho rána připadaly znepokojivě povědomé. Rodina Cherryových žije v kibucu Nahal Oz, venkovské vesnici s asi 500 obyvateli, několik set metrů východně od hranic s Gazou. Ranní raketová palba - a následný úprk do bezpečí - je častým rysem života v regionu.


    "Jako vždycky," vzpomněla si paní Cherryová.

    Ale dnešní ráno bylo brzy jiné. Rakety stále přilétaly a mnohé z nich mířily hluboko do izraelského území.

    Pak se z polí kolem vesnice ozvaly výstřely.

    Pan Cherry vyšel z ložnice a nakoukl přes okenice na oknech jejich obývacího pokoje.

    "Ach bože," vzpomněla si paní Cherryová, jak její manžel vykřikl. "Hamás v kibucu! Hamás v kibucu!"

    Bylo 7:20 ráno.

    Vesnickými poli proudily stovky útočníků Hamásu se zbraněmi, raketomety na ramenou a zelenými čelenkami této skupiny.

    Byla to součást koordinovaného útoku, který, jak ukazují dokumenty a videozáznamy, přiděloval oddíly útočníků k přesně určeným cílům. Zatímco jedni procházeli vojenskými základnami, jiní útočili na obytné oblasti a bezohledně unášeli a zabíjeli civilisty.

    Do ulice Cherryových dorazili během několika minut.

    Rodina musela jednat rychle. Jejich protiatomový kryt - ložnice teenagera - neměl zámek.

    Rodiče popadli židli a zaklínili ji pod kliku dveří - tím ztížili jejich otevření.

    Přitáhli malou skříňku a přitiskli ji k židli.

    Pak čekali. Vedle vesnice byla vojenská základna. Její vojáci tu budou během několika minut, vzpomněla si paní Cherryová a pomyslela si.

    Nevěděla však, že mnozí z nich už jsou mrtví.

    "Vezměte vojáky a civilisty
    Po celé délce hranice již ozbrojenci Hamásu obsadili většinu, ne-li všechny izraelské pohraniční základny.

    Záběry z kamer umístěných na hlavách útočníků, včetně videozáznamu z náletu na zpravodajské centrum, ukazovaly, jak ozbrojenci Hamásu - z jeho vysoce vycvičené brigády Nukhba - za ranního rozbřesku rozbíjejí barikády několika základen.

    Po prolomení byli nemilosrdní a postříleli některé vojáky v jejich postelích a spodním prádle. Na několika základnách přesně věděli, kde se nacházejí komunikační servery, a podle vysokého důstojníka izraelské armády je zničili.

    Vzhledem k tomu, že většina komunikačních a sledovacích systémů byla nefunkční, Izraelci často nemohli vidět, že se komando blíží. Bylo pro ně obtížnější přivolat pomoc a připravit odpověď. V mnoha případech nebyli schopni ochránit ani sami sebe, natož okolní civilní vesnice.

    Plánovací dokument Hamásu - nalezený izraelskými záchranáři v jedné vesnici - ukázal, že útočníci byli organizováni do přesně vymezených jednotek s jasnými cíli a bojovými plány.

    Jedna četa měla určené navigátory, diverzanty a řidiče - a také minometné jednotky v týlu, které útočníkům poskytovaly krytí, uvádí dokument.

    Skupina měla konkrétní cíl - kibuc - a útočníci měli za úkol zaútočit na vesnici ze specifických úhlů. Měli odhad, kolik izraelských vojáků je rozmístěno na blízkých stanovištích, kolik vozidel mají k dispozici a jak dlouho bude těmto izraelským pomocným silám trvat, než se k nim dostanou.

    Dokument je datován říjnem 2022, což naznačuje, že útok byl plánován nejméně rok.

    Jinde byli podle čtyř vysokých důstojníků a úředníků další útočníci rozmístěni na klíčových silničních uzlech, aby přepadli izraelské posily.

    Některé jednotky měly konkrétní instrukce k zajetí Izraelců, aby je mohly použít jako vyjednávací žetony při budoucích výměnách zajatců s Izraelem.

    "Vezměte vojáky a civilisty jako zajatce a rukojmí pro vyjednávání," uvádí se v dokumentu.

    "Budeme umírat
    Teroristé vtrhli do domu Cherryových krátce před desátou hodinou dopoledne, jak vyplývá z textových zpráv, které paní Cherryová v té době posílala přátelům.

    Podle vedení vesnice již předtím zabili strážce kibucu a také civilního bezpečnostního dobrovolníka, který se jim v prvních okamžicích útoku vrhl do střetu.

    Nyní teroristé obcházeli dům od domu a snažili se najít lidi, které by mohli zabít a unést.


    "Prosím, pošlete pomoc," napsala paní Cherryová do telefonu.

    V domě Cherryových vyrazili dveře. Pak vtrhli dovnitř, křičeli a rabovali dům, řekla paní Cherryová.

    "Umřeme," vzpomněla si paní Cherryová a pomyslela si.

    Rodina čekala ve vyděšeném tichu a doufala, že si vetřelci nebudou všímat dveří do ložnice a budou předpokládat, že jsou všichni pryč.

    Manželé Cherryovi se celou vahou opřeli o skříň, aby podepřeli židli pod klikou dveří.

    Patnáctiletý Guy, jejich nejstarší syn, stál vedle dveří a držel osmnáctikilovou činku. Kdyby se někdo vloupal dovnitř, měli v plánu ji útočníkovi hodit na hlavu.

    Pak sebou klika škubla.

    Rodiče začali tlačit na skříň.

    Klika dál drnčela.

    Pak se zastavila. Útočník odešel.

    O několik ulic dál měla rodina Mikiho Leviho, který dohlíží na zahrady kibucu, ještě bližší hovor.

    Poté, co teroristické komando pronásledovalo 47letého pana Leviho do jeho bezpečné místnosti, útočníci stříleli kulky do vyztužených dveří, uvedl pan Levi v rozhovoru.

    Některé z kulek prorazily dveře a vytvořily v nich velké otvory.Pan Levi řekl, že vystřelil také ze své pistole, čímž je ještě více roztříštil. Jeho žena a dvě malé dcery se schovaly stranou.

    Teroristé změnili taktiku a později přivedli dva jeho sousedy - matku a její dvanáctiletou dceru, řekl pan Levi.

    Na matku s dítětem mířili pistolí, aby ho přesvědčili, aby otevřel, řekl pan Levi.

    "Vyjděte ven a přestaňte střílet," vzpomínal pan Levi na slova jedné z nich. ""Teroristé vám nic neudělají.""

    Nakonec se teroristé tohoto přístupu vzdali a vrátili se s granátometem, řekl pan Levi.

    Teprve když pan Levi střelil jednoho útočníka do stehna, nakonec odešli, dodal.

    Pan Levi předpokládá, že matka a dítě jsou nyní v zajetí v Gaze.

    "Hořela těla
    Brigádní generál Dan Goldfus řekl, že jel na jih, aniž by věděl, kam přesně má jet.

    Šestačtyřicetiletý generál Goldfus, velitel výsadkářů, byl na dovolené doma a běhal ve své čtvrti severně od Tel Avivu. Pak uviděl video z jihu, na kterém teroristé zcela nerušeně projížděli městem.

    Aniž by čekal na rozkazy, běžel podle generála domů, převlékl se do uniformy a zamířil na jih.


    Vyzvedl zbraně a dva vojáky ze své základny ve středním Izraeli a obvolal přátele a kolegy, aby zjistil, co se děje.

    Zvedlo to jen několik z nich. Ze zbytku "nikdo skutečně nechápal celý obraz," řekl generál Goldfus v jednom rozhovoru.

    Rychlost, přesnost a rozsah útoku Hamásu uvedly izraelskou armádu do zmatku a ještě mnoho hodin poté byli civilisté odkázáni sami na sebe.

    Generál Goldfus uvedl, že na základě několika málo informací, které se mu podařilo získat, zamířil s vojáky do vesnice severně od Nahal Ozu a postupně se propracovávali na jih.

    Bylo kolem 10:00. Všude kolem něj byl masakr a zvěrstva.

    Silnice lemovaly mrtví Izraelci, vedle nich ležely trosky vyhořelých a převrácených aut.

    Na místě celonočního venkovního raveu zabili ozbrojenci odhadem 260 účastníků večírku.

    "Hořela těla," vzpomínal generál Goldfus, když viděl, jak na místě hoří.

    Útok Hamásu rozpoutal násilnou vřavu. Někteří obyvatelé Gazy se po prolomení nechráněné hranice vrhli přes ni a občas vysílali na svých telefonech, co právě dělají. Gazané rabovali a plundrovali domy, brali počítače, oblečení, nádobí, televizory a telefony, uvedli přeživší.

    V některých izraelských vesnicích byli obyvatelé upáleni zaživa ve svých domech, zatímco teroristé pronásledovali civilisty na každém kroku a hledali lidi, které by zajali a zabili. Prarodiče, batolata a devítiměsíční dítě byli zajati a odvezeni zpět do Gazy, někteří z nich se tísnili mezi únosci na motocyklech.

    A během většiny tohoto chaosu nebyla izraelská armáda téměř nikde vidět.

    Nedaleko kibucu Reim generál Goldfus řekl, že náhodou narazil na jiného vyššího velitele. Stejně jako on, i tento důstojník spěchal na místo činu instinktivně, bez jakýchkoli instrukcí, a shromáždil malou skupinu vojáků.

    Tam a tehdy oba muži vymysleli vlastní ad hoc strategii.

    "Tady nejsou žádné rozkazy," řekl generál Goldfus. "Řekl jsem: Vy to vezmete z tohoto místa a dál na jih - a já to vezmu z tohoto místa a dál na sever."

    Takto probíhala část izraelského protiútoku: vojáci nebo civilní dobrovolníci - včetně vysloužilých generálů ve věku kolem 60 let - se vrhli do regionu a dělali, co mohli.

    Israel Ziv, bývalý generál, dojel do nedaleké bitvy ve svém Audi.

    Yair Golan, zástupce náčelníka generálního štábu ve výslužbě a bývalý levicový zákonodárce, uvedl, že vzal zbraň a začal zachraňovat přeživší masakru na ravu, kteří se skrývali v nedalekém křoví.

    "Jsme vychováváni k tomu, abychom co nejrychleji utíkali k ohni," řekl generál Goldfus. "Abychom tam byli jako první."

    "To je v pořádku, jsme Židé.
    Zpravodajské centrum poblíž Gazy bylo jedním z prvních míst, která Izrael znovu dobyl.

    V pozdních ranních hodinách se vojáci a záložníci z různých jednotek dostali na základnu z různých směrů a přemohli deset ozbrojenců z Gazy, kteří si svůj smrtící útok natáčeli na video.

    Kamera připevněná na hlavě velitele Hamásu zachytila okamžik, kdy byl zastřelen. Kamera spadla a odrážela se po zemi. V okamžiku, kdy se video zastaví, je vidět, jak se velitel skácel na zem a odhalil své dlouhé vousy a řídnoucí vlasy.

    V jiných částech jižního Izraele přišly první oficiální posily od izraelského komanda, které podle vysokého izraelského důstojníka přiletělo ve vrtulnících.

    Následovaly je další jednotky speciálních operací, včetně izraelských námořních lachtanů a průzkumné jednotky vycvičené k operacím hluboko v nepřátelských liniích, nikoli na izraelské půdě.

    Někdy se komando spojilo s dobrovolníky bez neprůstřelných vest, kteří se vrhli do boje, aby zachránili rodinné příslušníky.

    Noam Tibon, bývalý generál, jel na jih se svou pistolí, aby se pokusil dobýt zpět kibuc Nahal Oz, kde byl uvězněn jeho syn Amir, novinář.

    V časném odpoledni se starší pan Tibon připojil k oddílu, který procházel kibuc dům po domu.


    V neděli odpoledne bylo několik vesnic a základen stále ještě nějak přítomno. Celá oblast bude plně zabezpečena až za několik dní.

    Paní Cherryová vyšla v sobotu kolem páté hodiny odpoledne z kibucu Nahal Oz a našla svůj dům vzhůru nohama, mikrovlnnou troubu vytrženou ze zdi, zásuvky vytržené ze skříněk a kaluž zasychající krve na podlaze.

    Dříve během dne slyšela v okolí svého domu přestřelku. Domnívala se, že v domě zemřel terorista - a že jeho zkrvavenou mrtvolu odnesli spolubojovníci.

    Někteří přeživší odmítli otevřít, a to i po příjezdu armády.

    Když vojáci dorazili k domu Oshrita Sabaga, dalšího obyvatele kibucu Nahal Oz, obávala se, že jde o převlečené teroristy.

    Ani poté, co se vojáci začali mezi sebou bavit hebrejsky, aby dokázali, kdo jsou, nebyla 48letá paní Sabagová přesvědčena.

    Teprve jejich židovské modlitby ji uklidnily.

    "'Je to O.K., je to O.K.,'" vzpomínala paní Sabagová na jejich slova. "Jsme Židé."Skrýt celý příspěvek

    • SpiritWar
      20:19 15.10.2023

      Neviem prečo ale keď to čitam mam pocit že hamas by vyvrazdil pol slovenska pokym by sa vsetci spametali.

      Neviem prečo ale keď to čitam mam pocit že hamas by vyvrazdil pol slovenska pokym by sa vsetci spametali.

      • leir
        08:18 16.10.2023

        Ne, zabral by ho a provedl převrat. Viz Krym.

        Ne, zabral by ho a provedl převrat. Viz Krym.

  • night
    17:22 15.10.2023

    Izraelský miliardář zaměstnával talentované Palestince. Hamás mu zavraždil ...Zobrazit celý příspěvek

    Izraelský miliardář zaměstnával talentované Palestince. Hamás mu zavraždil dceru

    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

  • 3pa3ck3
    16:55 15.10.2023

    Izrael obnovil dodávky vody do Gazy https://dennikn.sk/minuta/3627...

    Izrael obnovil dodávky vody do Gazy https://dennikn.sk/minuta/3627...

  • Iruka
    16:06 15.10.2023

    Další fakta o sobotním masakru Hamásu přibývají. Podle nalezených dokumentů měl Hamás měl velmi detailní info o pozicích izraelské armády. Věděl, kde má centrum vojenská rozvědka ...Zobrazit celý příspěvek

    Další fakta o sobotním masakru Hamásu přibývají. Podle nalezených dokumentů měl Hamás měl velmi detailní info o pozicích izraelské armády. Věděl, kde má centrum vojenská rozvědka (foto), do jedné z vojenských základen vstoupil pomocí výbušnin přes bránu, která nebyla hlídaná, rozmístili své ozbrojence na křížovatky, odkud čekali příjezd izr. posil, měli velmi detailní mapy kibuců (foto). Každý jednotlivý útok byl pečlivě rozpracován - útok na supermarket, jídelnu, školu, hřiště - a rozdělen mezi konkrétní bojové skupiny. Z dokumentů označených "Top Secret" u nalezených u mrtvých Hamásníků také vyplývá, že cílem této detailně naplánované operace bylo útočit na místa s velkou koncentrací dětí, vraždit a unášet civilisty, včetně dětí. Izrael čeká měsíce vyšetřování protože Hamás měl tak detailní info, že by nad tím "komukoliv z rozvědky spadla brada" (zdroj IDF) více zde:

    https://twitter.com/IrenaKalho...

    https://www.nytimes.com/2023/1... Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      16:29 15.10.2023

      Byli proste dobre pripraveni, intel jim fungoval, tady je uz par dni par fotek z dokumentu, ktere meli u sebe.

      https://twitter.com/SluzbyiOby...

      Byli proste dobre pripraveni, intel jim fungoval, tady je uz par dni par fotek z dokumentu, ktere meli u sebe.

      https://twitter.com/SluzbyiOby...

    • Jirosi
      16:49 15.10.2023

      Už se tu někteří začnou ptát, proč byli základny v bojové zoně bez ochrany? Respektive kdo ukoloval armadu, že má přestat chranit sebe, obyvatwlstvo, a co tím sledoval? To ...Zobrazit celý příspěvek

      Už se tu někteří začnou ptát, proč byli základny v bojové zoně bez ochrany?
      Respektive kdo ukoloval armadu, že má přestat chranit sebe, obyvatwlstvo, a co tím sledoval?

      To detailní info vytvoří člověk znalý google maps za den práce.
      Válku na UA sledujete pomalu online, a tady vás zaraží snímky z netu.Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        17:36 15.10.2023

        A zase levice místo, aby řešila situaci vyvolává hony na čarodějnice. Nevite nic o základnách a jejich ochraně. Rozhodně tu nebyly žádné bojové zóny. Vcelku víte kulové, ale už tu ...Zobrazit celý příspěvek

        A zase levice místo, aby řešila situaci vyvolává hony na čarodějnice. Nevite nic o základnách a jejich ochraně. Rozhodně tu nebyly žádné bojové zóny. Vcelku víte kulové, ale už tu halasně hledáte viníky. Typická levice zcancelovat a zničit je vaše nejoblíbenější taktika (anglický termín: reputation assassination). Ve férové diskusi totiž nemáte šanci uspět. Dokonce i izraelská levice je inteligentnější než vy a vstoupila do vlády národní jednoty.

        Trď jde o jedno jediné - vymazat Hamás z povrchu zemského. Tyhlety kecy si nechte na schůze své buˇňky progresivních liberálních intelektuálů.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          19:59 15.10.2023

          Spíše přenáší vinu za spáchané zločiny z agresoru na oběti.

          Spíše přenáší vinu za spáchané zločiny z agresoru na oběti.

        • Jirosi
          20:25 15.10.2023

          "Quetzal: A proč mlčí (a to nejen zastánci tvrdé linie)? Protože je to úplně jedno, v co teď lidí věří..." Ano, vám totiž nejde k viníky. Vám jde o to mít možnost povraždit pár ...Zobrazit celý příspěvek

          "Quetzal: A proč mlčí (a to nejen zastánci tvrdé linie)? Protože je to úplně jedno, v co teď lidí věří..."

          Ano, vám totiž nejde k viníky. Vám jde o to mít možnost povraždit pár Palestinců. Co na tom, že u toho umřou, nebo budou zmrzačeny další tisíce Židovských vojákú. To, že tim vyrobíte hromady dalšich teroristů vás taky netrapí.

          Vy jste totiž stejný jako kluci z Hammasu.

          Židé viní vladu, jen "teroristi" (návkové) z tepla Evropy se těší na další masakr.Skrýt celý příspěvek

          • Quetzal
            22:26 15.10.2023

            Jirosi neblbni, teď už fakt vaříš z vody. Mě osobně že jde o "možnost povraždit pár Palestinců"? Nic takového jsem nikde nepsal - stavíš klasického strawmana, protože ti prostě ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi neblbni, teď už fakt vaříš z vody. Mě osobně že jde o "možnost povraždit pár Palestinců"? Nic takového jsem nikde nepsal - stavíš klasického strawmana, protože ti prostě argumenty došly.

            Mě jde o jednu jedinou věc - aby izraelské ženy, děti i jejich otcové mohli v klidu žít ve své zemi - beze strachu ze všudypřítomného terorismu. A bohužel je evidentní, že bez likvidace Hamásu tohle nepůjde. Máš jiný názor? Tak ho dej do placu, ať můžeme diskutovat. Ale prosím přestaň plácat nesmysly, tady se totiž diskutuje.

            PS. To že ˇ"Židé viní vládu" je v návalu emocí pochopitelné. Právě proto je potřeba to nestranné do detailu jdoucí vyšetřování, aby se zjistilo, jak k tomu všemu došlo. Právě proto to naprosto není argument - pletete emocionální reakci do situace, kde je potřeba racionálně a nestranně zkoumat všechny informace. A ty v tuhle chvíle nemá nikdo - ani Mossad nebo izraelská vláda - a už vůbec ne běžný Izraelec nebo snad my.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            22:48 15.10.2023

            Quetzal: Vy hlavně nikde o žadném vyšetřování, hledání vyníků, odpovědnosti z toho co else stale nevoláte. Každého co jen naznačí, že by se neměla preventivně zklivdovat ...Zobrazit celý příspěvek

            Quetzal: Vy hlavně nikde o žadném vyšetřování, hledání
            vyníků, odpovědnosti z toho co else stale nevoláte.
            Každého co jen naznačí, že by se neměla preventivně zklivdovat minimalně Gaza okamžite urážíte.
            Ano, ono totiž žadné vyšetřování neproběhlo. Ale vy už máte jasno.

            To není nával emocí, ale ty jednotky mění pozice před jejich očima. Oni maji sami zk ze služby. Takže, nelze okecat kolik kde měli sil. A kolik jich tam být mělo.
            Takové pohádky si můžete hlásat v teple EU. Jak se tu poukazuje na druhou stranu.

            Sice nemáte informace. Ale to nevadí...Skrýt celý příspěvek

        • Shania
          22:19 15.10.2023

          A ted si predstav, ze by izrael me inteligentni vedeni co by zabezpecilo svoje uzemi a limitovalo zatim udery na gazu... tim co delaji ted proste validuji demostrace milionu ...Zobrazit celý příspěvek

          A ted si predstav, ze by izrael me inteligentni vedeni co by zabezpecilo svoje uzemi a limitovalo zatim udery na gazu...

          tim co delaji ted proste validuji demostrace milionu muslimu po celem svete, protoze uz to neni o tom co udelali oni, ale co dela Izrael jim a zapad je v tom podporuje...

          kdyby nemuseli pulku gazy srovnat se zemi, tak jednak tech demonstrujicich bylo podstatne min a byla by to hlavne demonstrace schvalujici terorismus.

          Nemluve o politickem kapitalu co z toho mohli ziskat...Skrýt celý příspěvek

          • Quetzal
            22:57 15.10.2023

            Shanio, a teď si představte, že libovolné území prostě nejde zabezpečit bez použití síly - pokud proti vám stojí teroristický protivník bez jakýchkoliv zábran. Je to vidět všude - ...Zobrazit celý příspěvek

            Shanio, a teď si představte, že libovolné území prostě nejde zabezpečit bez použití síly - pokud proti vám stojí teroristický protivník bez jakýchkoliv zábran. Je to vidět všude - od Pakistánu až po Evropu. Všude se dějí teroristické útoky a všude se po nich dozvíte, že policie a bezpečnostní služby dotyčné(ho) sledovala (kvůli výrazné radikalizaci), ale nebyl důvod ho zatknout nebo jinak omezit na svobodě. Dokud totiž svým teroristickým útokem neporuší zákony, tak zákon stojí na jeho straně.

            A takových zradikalizovaných kandidátů teroru v každé zemi sleduje policie tisíce. Jak poznáte, který z nich se stane násilným teroristou? NIJAK!

            Takže bez ohledu na inteligenci musí Izrael trpělivě budovat obranu a být připravený, že každé obranné opatření bude jednou proraženo a bude potřeba ho změnit a přizpůsobit novému nebezpečí. Ono se totiž velmi blbě připravuje na nebezpečí, které ještě neznáte, protože ještě neexistuje, víte?

            A demonstrace na podporu muslimských teroristů budou vždy a všude za všech okolností, protože naprostá většina z 1,7 miliardy muslimů tyto teroristy bezvýhradně podporuje. A čím větších zvěrstev se dopustí tím vlastně víc. A muslimové jsou prakticky v každé zemi na světě. I ta naše muslimská minimenšina a jejich místní užiteční idioti byli dnes na Václaváku. Takže COKOLIV udělá IZRAEL, stejně vždycky bude kritizován a obdobně COKOLIV udělají muslimští teroristé (i kdyby použili ZHN), stejně budou nadšeně oslavováni.Skrýt celý příspěvek

          • Shania
            23:54 15.10.2023

            Pises tu, ze se musi Hamas vymazat z povrchu zemskeho.. Hamas je soucasti populace a i kdyby vymazali celou tuhle generaci, velmi rychle je nahradi nova. Takze maximalne tam ...Zobrazit celý příspěvek

            Pises tu, ze se musi Hamas vymazat z povrchu zemskeho..

            Hamas je soucasti populace a i kdyby vymazali celou tuhle generaci, velmi rychle je nahradi nova.

            Takze maximalne tam vlitnou, zlikviduji tunely, zabavi zbrane co najdou, zabijou ty co budou chtit bojovat a pak co? Budou to tam okupovat a dekady posilat brance na smrt a vyrabet teroristy jeste rychlejsim tempem? Nebo to opusti a palestinci se vrati do ruin a budou jeste vic nasrani a odhodlani srovnat ucty...

            Pokud chteji Izraelci zlikvidovat Hamas, tak hrubou silou se jim to rozhodne nepovede.Skrýt celý příspěvek

      • CerVus
        19:05 15.10.2023

        Tak oni ochranu měli. Na záběrech je krásně vidět ten palesticni tak proklínaný pěti metrový plot i tanky nebo BVP. Jenže prvek překvapení je prvek překvapení. Brána na základnu ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak oni ochranu měli. Na záběrech je krásně vidět ten palesticni tak proklínaný pěti metrový plot i tanky nebo BVP. Jenže prvek překvapení je prvek překvapení. Brána na základnu měla sotva 2 metry (a bůh ví jestli byla vůbec zavřená) takže při troše štěstí se dostali přez vchod dříve než si obránci uvědomili, že se něco děje. A jestli má jedna předsunutá základna takovou bezpečnostní díru, tak se dá čekat, že na tom byly ostatní podobně.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          20:50 15.10.2023

          Žadný plot bez ochrany obránců utočníky nezadrží. Většina vyřazene techniky nebyla u plotu. Ale odstavená na základnách. Bezpečnostní díra bylo neobsazení pozic vojáky ve službě. ...Zobrazit celý příspěvek

          Žadný plot bez ochrany obránců utočníky nezadrží.
          Většina vyřazene techniky nebyla u plotu. Ale odstavená na základnách.

          Bezpečnostní díra bylo neobsazení pozic vojáky ve službě. To není náhoda. Vojáci nikde na světě nemohou svévolně opouštět pozice. Vojáci IDF neměli plán pro připad zničení tanku, IFV, proraženi plotu, zničení pozorovatelen?

          Taková technická kolik času by měla zabrat posádce tanku likvidace několika nechránéných vozidel?

          Hammas dobil zakladny IDF, přesto nejsou tisice mrtvých, unesených vojáků. Tu fakticky tvoří zlomek postižené populace. Tedy kdo vlastně hlídal 2,5m lidi v Gaze?
          Co by se stalo kdyby do útoku nasadil Hammas 10-100x víc sil?
          To by někteři dorazily až do Libanonu?

          Tady neselhala jedna základna. Ale cely systém obrany.
          Pak jsou tu přiběhy, kde stačilo otevřit skady zbraní, a žadný masakr židů se nekonal.Skrýt celý příspěvek

  • conservative carp
    14:04 15.10.2023

    https://www.idnes.cz/zpravy/do... Tohle bude pro Víta asi bolehlav: jak zabránit nepokojům, kvůli ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.idnes.cz/zpravy/do...
    Tohle bude pro Víta asi bolehlav: jak zabránit nepokojům, kvůli kterým by strana přišla o přízeň voličů a % v průzkumech veř. mín. a zároveň nepřijít o přízeň aktivistů a mainstream. médií; no a pak o své lajky na sítích.
    Soudruzi se postupně zamotávají do vlastnich sítí.Skrýt celý příspěvek

  • night
    13:55 15.10.2023

    Teroristi z Hamasu zabili aj preživšiu holokaustu zo Slovenska. Gina Smetach, rodená Regina Grünsteinová, sa narodila v roku 1933 v Nemeckej Porube v okrese Michalovce. Jej telo ...Zobrazit celý příspěvek

    Teroristi z Hamasu zabili aj preživšiu holokaustu zo Slovenska. Gina Smetach, rodená Regina Grünsteinová, sa narodila v roku 1933 v Nemeckej Porube v okrese Michalovce. Jej telo našli v pred jej domom v kibuci Kisuffim, len pár kilometrov od Pásma Gazy.

    „Počas holokaustu sa ukrývala. Chytili ju a dňa 11. januára 1945 ju deportovali z Hlohovca do koncentračného tábora v Seredi. Následne bola odtransportovaná do Geta Terezín. Prežila holokaust. Zavraždili ju teroristi z Pásma Gazy,“ informuje na Facebooku Múzeum holokaustu v Seredi.

    Obec Nemecká Poruba bola neskôr premenovaná na Porubu pod Vihorlatom.

    O jej zabití už predtým informoval oficiálny profil pamätníku Terezín.

    https://dennikn.sk/minuta/3626... Skrýt celý příspěvek

    • RiMr71
      14:00 15.10.2023

      ...může si za to i tak trochu sama. Měla si je držet od těla na délku natažené ...Zobrazit celý příspěvek

      ...může si za to i tak trochu sama. Měla si je držet od těla na délku natažené paže.
      https://www.novinky.cz/clanek/...

      Ať odpočívá v pokoji a její vrazi ať "odpočívají" třeba v tunelech pod Gazou...Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        16:21 15.10.2023

        Humor tak černý, že by mohl sbírat bavlnu se tu zřejmě nenosí. Připomínka je sice případná, ale fakt černočerná.

        Humor tak černý, že by mohl sbírat bavlnu se tu zřejmě nenosí. Připomínka je sice případná, ale fakt černočerná.

        • RobS
          17:35 15.10.2023

          To patří k té primátorce Kolína nad Rýnem nebo rimrovi?

          To patří k té primátorce Kolína nad Rýnem nebo rimrovi?

          • Quetzal
            18:44 15.10.2023

            Vlastně asi k obojímu. Ale u primátorky je to bohužel humor nechtěný. Jeden z mých převládajících pocitů z těchto dnů a globální podpory Gazy neboli Hamasu je ten, že sleduju ...Zobrazit celý příspěvek

            Vlastně asi k obojímu. Ale u primátorky je to bohužel humor nechtěný. Jeden z mých převládajících pocitů z těchto dnů a globální podpory Gazy neboli Hamasu je ten, že sleduju sebevraždu západní civilizace v přímém přenosu.

            A než začnou levičáci pokřikovat něco o tom, že Gaza není Hamas. Tak
            za 1) Gazané si Hamás zvolili ve volbách - zvolili radikály proti "umírněnému" Fatahu. Takže mají tu radikální politiku, kterou chtěli.

            za 2) všichni ti dementi a užiteční idioti podporující na Západě palestinské Araby - pokud by tedy skutečně měli na srdci dobro palestinských Arabů a nikoliv zničení Izraele - pak by demonstrovali za zákaz Hamasu. Byly by masové demostrace od Pekingu po Londýn a všude by se křičelo - "Pryč s Hamasem! Pryč s nelidskými zrůdami a vrahy!"

            Proč? Protože je to jen a jen Hamas, které palestinští Arabové mají dnes co děkovat za průser, ve kterém se nacházejí. Nebýt akcí Hamásu v naprostém klidu by dnes a denně jezdili do Izraele pracovat a vydělávat a mohli by se vzdělávat, aby se z nich stali ti doktoři a inženýři, o které my tady v Evropě tolik stojíme. Jim ale jde jen o zničení Izraele, a tak dál ničí sami sebe a svou budoucnost svých dětí. "Mír nebude, dokud Arabové budou víc nenávidět Izrael, než milovat životy svých dětí." Golda Meir (myslím)Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      20:13 15.10.2023

      Už to dementovali, ide len o zhodu mien. To ale nič na obludnosti činu nemení.

      Už to dementovali, ide len o zhodu mien. To ale nič na obludnosti činu nemení.

  • Erich
    13:17 15.10.2023
    • Pavka
      13:41 15.10.2023

      Myšlenka: z pohledu nezúčastněného pozorovatele/konzumenta jsou takovéto online záběry/informace super, na druhou strnu se ukázalo, že na Ukrajině z toho obě strany moc nadšené ...Zobrazit celý příspěvek

      Myšlenka: z pohledu nezúčastněného pozorovatele/konzumenta jsou takovéto online záběry/informace super, na druhou strnu se ukázalo, že na Ukrajině z toho obě strany moc nadšené nebyly.Skrýt celý příspěvek

      • Erich
        13:59 15.10.2023

        Souhlas. Jinak ono to asi nebude úplně LIVE, některé záběry se tam opakují. Btw ta Merkava vypadá fakt dobře.

        Souhlas. Jinak ono to asi nebude úplně LIVE, některé záběry se tam opakují. Btw ta Merkava vypadá fakt dobře.

    • RiMr71
      14:12 15.10.2023

      Zdá se, že se počasí umoudřilo. Tak dobrý lov a minimum ztrát (které ovšem když vidím ty haldy M113 malé nebudou :( ).

      Zdá se, že se počasí umoudřilo. Tak dobrý lov a minimum ztrát (které ovšem když vidím ty haldy M113 malé nebudou :( ).

  • TN12
    12:26 15.10.2023

    Na tohohle autora jsem se těšil: Jan Fingerland pro Lidovky: Jomkipurský masakr 2023 1. strana https://ibb.co/1MXrvBn... 2. strana nově (1. část): https://ibb.co/3k6DfWn... 2. strana ...Zobrazit celý příspěvek

    Na tohohle autora jsem se těšil: Jan Fingerland pro Lidovky: Jomkipurský masakr 2023
    1. strana https://ibb.co/1MXrvBn...
    2. strana nově (1. část): https://ibb.co/3k6DfWn...
    2. strana nově (2. část): https://ibb.co/0FyzWBs... Skrýt celý příspěvek

    • leir
      15:58 15.10.2023

      Nešla by ta druhá strana nafotit znovu?

      Nešla by ta druhá strana nafotit znovu?

      • TN12
        21:10 15.10.2023

        Hotovo, v původní zprávě.

        Hotovo, v původní zprávě.

  • Iruka
    12:11 15.10.2023

    Propalestinští demonstranti se hádají s protalibánskými demonstranty v pohodlíčku prohnilé západní Kanady sedíc ve zbrusu novém americkém trucku a vše si natáčí na poslední model ...Zobrazit celý příspěvek

    Propalestinští demonstranti se hádají s protalibánskými demonstranty v pohodlíčku prohnilé západní Kanady sedíc ve zbrusu novém americkém trucku a vše si natáčí na poslední model iPhonu ...

    https://twitter.com/CarymaRule... Skrýt celý příspěvek

  • Kepke
    09:38 15.10.2023

    Andrej Žiarovský k aktuálnym otázkam konfliktu Izrael - Palestína.. Ale aj rozbor konfliktov z minulosti
    https://youtu.be/uev2UUmCbas?s...

    Andrej Žiarovský k aktuálnym otázkam konfliktu Izrael - Palestína.. Ale aj rozbor konfliktov z minulosti
    https://youtu.be/uev2UUmCbas?s...

  • HumInt
    09:03 15.10.2023

    IDF čaká na lepšie počasie bez mrakov aby mohli pozemnú operáciu podporovať zo vzduchu: https://twitter.com/IntelDoge/... IDF zverejnil dočasný koridor ...Zobrazit celý příspěvek

    IDF čaká na lepšie počasie bez mrakov aby mohli pozemnú operáciu podporovať zo vzduchu:

    https://twitter.com/IntelDoge/...

    IDF zverejnil dočasný koridor pre civilistov
    https://twitter.com/lookner/st... Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      09:17 15.10.2023

      Spíše nechávají Hammas pěkně do měkka podusit ve vlastní šťávě.

      Spíše nechávají Hammas pěkně do měkka podusit ve vlastní šťávě.

      • Falko
        10:36 15.10.2023

        Tiež si myslím, že sú to zastieracie manévre a zaútočia, keď to nebudú čakať.

        Tiež si myslím, že sú to zastieracie manévre a zaútočia, keď to nebudú čakať.

      • salatnik
        13:32 15.10.2023

        To si nemyslím, mobilizácia je strašne drahá vec a každý jeden deň ide vážne do peňazí, to sa nebude dlho naťahovať.

        To si nemyslím, mobilizácia je strašne drahá vec a každý jeden deň ide vážne do peňazí, to sa nebude dlho naťahovať.

        • RobS
          15:58 15.10.2023

          Myslím, že peníze jsou poslední co Izraelce právě teď zajímá...

          Myslím, že peníze jsou poslední co Izraelce právě teď zajímá...

  • TN12
    08:59 15.10.2023

    Zbyněk Petráček, osobní výběr ze světového tisku (Lidovky). Polemika o drastičnosti záběrů z útoku: https://ibb.co/N9m96dT...

    Zbyněk Petráček, osobní výběr ze světového tisku (Lidovky). Polemika o drastičnosti záběrů z útoku: https://ibb.co/N9m96dT...

    • conservative carp
      09:24 15.10.2023

      Ono to s tímto na 1.pohled asi nesouvisí, ale souvisí. T. Breton, bafuňář EU takto sdéluje pokyny soukromým firmám X nebo Meta (osobně je nemusím), např. tento pokyn: "Informujte ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono to s tímto na 1.pohled asi nesouvisí, ale souvisí. T. Breton, bafuňář EU takto sdéluje pokyny soukromým firmám X nebo Meta (osobně je nemusím), např. tento pokyn:
      "Informujte můj tým bez odkladu o opatřeních, která jste přijal proti šíření tohoto deep-fake obsahu i v souvislosti s nadcházejícími volbami v Polsku, Nizozemsku, Litvě, Belgii, Chorvatsku, Rumunsku, Rakousku a s volbami do Evropského parlamentu,“ nařídil Breton Zuckerbergovi."
      Představa, že nějaký tým tohohle joudy posuzuje, jestli nápravná opatření ohledně cenzury jsou v pořádku, je děsivá.
      Ještě věřím, že nejbližší volby do EP tyhle čížky vymetou do zapomnění, ale obávam se , že je pozdě, tah na instituce těchto "liberálů" už splnil úkol a zvrátit to nebude tak snadné.
      https://www.lupa.cz/aktuality/... Skrýt celý příspěvek

  • liberal shark
    08:46 15.10.2023
  • PavolR
    07:49 15.10.2023

    K dodávkam vody do Gazy - z Izraela tam išlo vraj len 8-10% https://twitter.com/Israel_Alm... Hamas včera zablokoval únikové cesty na ...Zobrazit celý příspěvek

    K dodávkam vody do Gazy - z Izraela tam išlo vraj len 8-10%
    https://twitter.com/Israel_Alm...
    Hamas včera zablokoval únikové cesty na juh
    https://twitter.com/IsraelMFA/... Skrýt celý příspěvek

    • conservative carp
      09:06 15.10.2023

      hamas zablokoval evakuačni trasy, protože potřebuje maximum mrtvých civilů -svých- pro propagační videa a spřizněné novináře, až tam IZR vkročí. Ale vinen bude Izrael a na základě ...Zobrazit celý příspěvek

      hamas zablokoval evakuačni trasy, protože potřebuje maximum mrtvých civilů -svých- pro propagační videa a spřizněné novináře, až tam IZR vkročí. Ale vinen bude Izrael a na základě šokujících videí zadlužená EU v ekonom. krizi zšestinásobí podporu Gaze, tj hamasu. Vsaďte se.

      Antisemitismus je nezničitelný, obvlášt v levicovém Berlíně, dnes už plném mirumilovných imigrantů z muslim. zemí, co tam přisli Němcům podpořit ekonomiku, se mu daří:
      https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

      • Falko
        13:27 15.10.2023

        Tak skromne podotknem, že toto kľudne môže byť účelovo spôsobené, aby sa rozoštvala spoločnosť a rozjatrila sa nemecká boliestka.

        Tak skromne podotknem, že toto kľudne môže byť účelovo spôsobené, aby sa rozoštvala spoločnosť a rozjatrila sa nemecká boliestka.

    • CerVus
      11:14 15.10.2023

      Většina pitné vody pochází z odsolovacích zařízení. Když není proud, tak se neodsoluje. Takže teď mají vodu ze studen, která není úplně košer. Ale co.. kdo seje vítr, sklízí bouři. Zobrazit celý příspěvek

      Většina pitné vody pochází z odsolovacích zařízení. Když není proud, tak se neodsoluje. Takže teď mají vodu ze studen, která není úplně košer. Ale co.. kdo seje vítr, sklízí bouři.Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        12:31 15.10.2023

        To platí pro Izrael, ne pro Gazu. V Gaze je nedostatek elektřiny pro zásobování vodou více problémem z důvodu pohonu čerpadel.

        To platí pro Izrael, ne pro Gazu. V Gaze je nedostatek elektřiny pro zásobování vodou více problémem z důvodu pohonu čerpadel.

        • CerVus
          16:01 15.10.2023

          V Gaze mají také několik malých a jednu velkou. Za velké slávy ji EU před pár lety budovala protože tam jsou podzemní vody vyčerpané a kontaminované.

          V Gaze mají také několik malých a jednu velkou. Za velké slávy ji EU před pár lety budovala protože tam jsou podzemní vody vyčerpané a kontaminované.

    • Jirosi
      11:51 15.10.2023

      IDF se chystá na pozemní úder do Gazy.
      Hammas buduje zatarasy, barikady, aby jim omezil postup.
      Koho to překvapuje?

      IDF se chystá na pozemní úder do Gazy.
      Hammas buduje zatarasy, barikady, aby jim omezil postup.
      Koho to překvapuje?

  • yojo
    05:13 15.10.2023

    Hamas pouzil pocas utoku drony, odvtedy ich nebolo vidiet. Ja len dufam, ze Izrael ak vstupi do Gazy, tak to ma dostatocne premyslene a ochranene, aby ich tam nerozbili stovky ...Zobrazit celý příspěvek

    Hamas pouzil pocas utoku drony, odvtedy ich nebolo vidiet. Ja len dufam, ze Izrael ak vstupi do Gazy, tak to ma dostatocne premyslene a ochranene, aby ich tam nerozbili stovky dronov.Skrýt celý příspěvek

  • MartinV
    21:13 14.10.2023

    Izrael se chystá nasadit poprvé v ostré akci laserové protiraketové systémy.
    https://twitter.com/BittonRose...

    Izrael se chystá nasadit poprvé v ostré akci laserové protiraketové systémy.
    https://twitter.com/BittonRose...

  • Arthur
    20:40 14.10.2023

    To stihli tak rýchlo spraviť videá s tou ukoristenou IDF technikou ?

    zdroj: https://x.com/clashreport/stat...

    To stihli tak rýchlo spraviť videá s tou ukoristenou IDF technikou ?

    zdroj: https://x.com/clashreport/stat...

    • SpiritWar
      20:58 14.10.2023

      Jo, števo segal može naberat inšpiraciu.

      Jo, števo segal može naberat inšpiraciu.

    • Erich
      21:00 14.10.2023

      To jsou nějaké makety

      To jsou nějaké makety

    • Rai78
      23:01 14.10.2023

      jsou to makety a video je to nácvik Hamasu

      jsou to makety a video je to nácvik Hamasu

      • PavolR
        07:20 15.10.2023

        Dúfajme, že to video neuvidí Kim, lebo nechá svojich vlastných modelárov popraviť. ;-)

        Dúfajme, že to video neuvidí Kim, lebo nechá svojich vlastných modelárov popraviť. ;-)

    • Arthur
      23:31 14.10.2023

      Erich a Rai78: Díky za doplnenie z mobilu som si nevšimol, že sú to makety, ale zároveň hneď mi bola divná tá rýchlosť.

      Erich a Rai78: Díky za doplnenie z mobilu som si nevšimol, že sú to makety, ale zároveň hneď mi bola divná tá rýchlosť.

      • Erich
        11:12 15.10.2023

        Tak aspoň vidíme jak trénují a na co se připravovali, kluci/holky z IDF to nebudou mít snadné

        Tak aspoň vidíme jak trénují a na co se připravovali, kluci/holky z IDF to nebudou mít snadné

    • Lwtr
      02:34 15.10.2023

      Ty vybuchy nejsou realne , vypada to na cgi

      Ty vybuchy nejsou realne , vypada to na cgi

    • alter01
      04:16 15.10.2023

      Nie je to ukážka z Putinovského taknkové biathonu . Hlavne ten betonový okop niekde v pušti sa mi páčil.

      Nie je to ukážka z Putinovského taknkové biathonu . Hlavne ten betonový okop niekde v pušti sa mi páčil.

  • segal7
    20:18 14.10.2023

    Nepřekvapivě https://twitter.com/Israel/sta... Hamásovská ...Zobrazit celý příspěvek

    Nepřekvapivě
    https://twitter.com/Israel/sta...
    Hamásovská klasika
    https://twitter.com/Bhoopendar...
    https://twitter.com/TomasZdech... Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      07:18 15.10.2023

      Do Gazy se chystá invaze IDF, a vás překvapuje, že obranci začínají budovat barikady?

      Do Gazy se chystá invaze IDF, a vás překvapuje, že obranci začínají budovat barikady?

  • Strycek-Tomas
    20:18 14.10.2023

    Doufam, ze Izrael nezneuzije situace k vyhnani Palestincu z Gazy. Souhlasim s eliminiaci s Hamasu, v podpostate i chapu invazy do Gazy, ktera je z bezepcnostniho hlediska nutna, ...Zobrazit celý příspěvek

    Doufam, ze Izrael nezneuzije situace k vyhnani Palestincu z Gazy. Souhlasim s eliminiaci s Hamasu, v podpostate i chapu invazy do Gazy, ktera je z bezepcnostniho hlediska nutna, ale Izraelskou kolonizacni politiku, u ktere tento stat zneuziva kazdou valku, v zadnem pripade podporovat nebudu. Jedna vec je teror Hamasu, druha terorIzraelcu, ktery si s nimi nekdy v nicem nezada.


    Palestinci maji strach opustit pred invazi mesto ne kvuli tomu, ze by podporovali Hamas, ale spis ze strachu, ze se nebudou moci vubec vratit, coz Izralci udelali uz nekolikrat. Takuze doufam, ze izraelska vlada nepospini pamatku obeti spinavou politikou.

    https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      20:31 14.10.2023

      Palestinci možná nemají ani tak obavu opustit město, jako možnost. Gaza je přelidněná a hraničí s Izraelem, kde je nechtějí a s Egyptem, kde je taky nechtějí. O kolonizaci neměj ...Zobrazit celý příspěvek

      Palestinci možná nemají ani tak obavu opustit město, jako možnost. Gaza je přelidněná a hraničí s Izraelem, kde je nechtějí a s Egyptem, kde je taky nechtějí.

      O kolonizaci neměj strach, o tu Izrael nestojí, proto se z Gazy stáhl. Ale nějak ji bude muset zpacifikovat.Skrýt celý příspěvek

      • Strycek-Tomas
        20:38 14.10.2023

        Tsss.... ze o kolonizaci Izrael nestoji. Sorry..... ale to nebylo ani trochu vtipne. 70 let nedela nic jineho... Miliony lidi vyhnal do uprchlickych taboru na pospas osudu a ...Zobrazit celý příspěvek

        Tsss.... ze o kolonizaci Izrael nestoji. Sorry..... ale to nebylo ani trochu vtipne. 70 let nedela nic jineho... Miliony lidi vyhnal do uprchlickych taboru na pospas osudu a vsichni se pak divi, ze ti co zustali Irael nenavidi do morku kosti...

        Pokud to Izrael v Gaze prezene, tak mu hrozi daleko horsi konflikt a na vice frontach a pokud by to jednoho dne ohrozilo jeho samotnou existenci, tak sorry, ale propracoval se k tomu sam. Litost si uz pak nezaslouzi.Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          20:45 14.10.2023

          Palestinců z Izraele odešlo (dobrovolně i nedobrovolně) asi 700 000. Naopak Židů z arabských zemí asi 900 000. Jaké miliony? Už to nepij. Miliony lidí jsme vyhnali my, v roce 1945 ...Zobrazit celý příspěvek

          Palestinců z Izraele odešlo (dobrovolně i nedobrovolně) asi 700 000. Naopak Židů z arabských zemí asi 900 000. Jaké miliony? Už to nepij.

          Miliony lidí jsme vyhnali my, v roce 1945 a 1946. Ale nějak netrpí opuštění v uprchlických táborech. Čím to asi tak bude?Skrýt celý příspěvek

          • Strycek-Tomas
            20:50 14.10.2023

            Budis, tak statisice. To je uplne nepodstatne a pro tebe evidentne pouha statistika s cisly, humanisto. A zrejme je pro tebe uplne normalni vyhanet lidi, z jejich vlastni zeme. Ale ...Zobrazit celý příspěvek

            Budis, tak statisice. To je uplne nepodstatne a pro tebe evidentne pouha statistika s cisly, humanisto. A zrejme je pro tebe uplne normalni vyhanet lidi, z jejich vlastni zeme. Ale jak jsem psal, Izrael se pak vubec nemuze divit jakykolim utokum. Ani trochu, protoze jen roste to, co sam zasel.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            21:01 14.10.2023

            Ano, je to normální, i když nikoli humánní. My vyhnali Němce, Slováci Maďary, Poláci a Ukrajinci se vyhnali navzájem, Chorvati vyhnali Srby, Indové a Pákistánci se vyhnali ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano, je to normální, i když nikoli humánní. My vyhnali Němce, Slováci Maďary, Poláci a Ukrajinci se vyhnali navzájem, Chorvati vyhnali Srby, Indové a Pákistánci se vyhnali navzájem, Turci vyhnali Řeky (respektive křesťany), Arabi Židy, Židé Araby.
            Ale nikdy nikde se nestalo, aby ti vyhnaní žili celá desetiletí v uprchlických táborech. Vyhnaní Židé nežijí v uprchlických táborech. Proč v nich žijí Palestinci? Dokážeš na to odpovědět?

            Pokud Arabi vyhnali ze svých zemí 900 000 Židů, má Izrael právo páchat v těch zemích teroristické útoky?Skrýt celý příspěvek

          • Strycek-Tomas
            21:08 14.10.2023

            V tom pripade ted v Izraeli sklizi pouze plody sve prace a dalsi debatu uz povazuji za nepodstatnou. Tech lidi, co zabil Hamas je mi lito, ale pokud tam vsichni mysli stejne jako ...Zobrazit celý příspěvek

            V tom pripade ted v Izraeli sklizi pouze plody sve prace a dalsi debatu uz povazuji za nepodstatnou. Tech lidi, co zabil Hamas je mi lito, ale pokud tam vsichni mysli stejne jako ty, tak si rikam, ze odsud podsud.
            Rusaci si take vymysleli na Ukrajine srdcervouci pribehy o nacistech a terorizovani ruskych krajanu, ze tomu spousta lidi uverila, ale kdyz se clovek dozvi vsechny detaily a souvislosti, nabizi to pak uplne jiny obrazek.Skrýt celý příspěvek

          • segal7
            21:33 14.10.2023

            Miliony palestinských uprchlíků zařídila deklarace OSN

            Miliony palestinských uprchlíků zařídila deklarace OSN

          • Strycek-Tomas
            21:48 14.10.2023

            A jesteri z Pekel! Vesmirni lide to rikali....

            A jesteri z Pekel! Vesmirni lide to rikali....

          • segal7
            22:35 14.10.2023

            Něco si o tom zjisti a pak až piš
            https://echo24.cz/a/HiPMK/knih...

            Něco si o tom zjisti a pak až piš
            https://echo24.cz/a/HiPMK/knih...

          • Filur
            02:58 15.10.2023

            Nebude to treba tim, ze Zide, kteri prisli v 50 letech do Iz z arabskych zemi dostali zdarma pozemky a nemovitosti vyhnanych Palestincu, zatimco ti nedostali zadarmo nikde nic ?

            Nebude to treba tim, ze Zide, kteri prisli v 50 letech do Iz z arabskych zemi dostali zdarma pozemky a nemovitosti vyhnanych Palestincu, zatimco ti nedostali zadarmo nikde nic ?

          • GlobeElement007
            08:06 15.10.2023

            1. Židé nedostali zadarmo nic. 2. Proč nedostali nic Palestinci? Čí je to vina? Proč se v nové vlasti začlenili Němci, Maďaři, Řekové, Indové, Pákistánci a další, ale Palestinci ...Zobrazit celý příspěvek

            1. Židé nedostali zadarmo nic.
            2. Proč nedostali nic Palestinci? Čí je to vina?
            Proč se v nové vlasti začlenili Němci, Maďaři, Řekové, Indové, Pákistánci a další, ale Palestinci ne?Skrýt celý příspěvek

          • Filur
            12:04 15.10.2023

            Pro pana Segala. " Neco si o tom zjisti " To co zdrojujete je uryvek z knihy izraelske pr specialistky. Myslite ze je zcela objektivní ?

            Pro pana Segala. " Neco si o tom zjisti " To co zdrojujete je uryvek z knihy izraelske pr specialistky. Myslite ze je zcela objektivní ?

        • Hawk
          21:39 14.10.2023

          Nácku, nastuduj si, jak k rozdělení Mandátu došlo. Arabové dostali 3/4 plochy Mandátu. Celé Jordánsko. Půdu v Palestině (Židovské zemi) židé vykoupili... Aby tam žili sami, bez ...Zobrazit celý příspěvek

          Nácku, nastuduj si, jak k rozdělení Mandátu došlo. Arabové dostali 3/4 plochy Mandátu. Celé Jordánsko. Půdu v Palestině (Židovské zemi) židé vykoupili... Aby tam žili sami, bez smradlavých beduínů... Vlajka Palestiny byla bílo-modrá se šesticípou hvězdou. To není arabská vlajka, že ne?? Douč se historii a nepropadej hysterii...Skrýt celý příspěvek

          • Strycek-Tomas
            21:46 14.10.2023

            Jste vtipalek. Prebirate rusky narrativ? Ti maji taky vsechny za nacisty. :)

            Jste vtipalek. Prebirate rusky narrativ? Ti maji taky vsechny za nacisty. :)

          • Filur
            12:36 15.10.2023

            Soude podle Vaseho vyjadrovani jste nejen xenofobní rasista, ale i primitiv. Pokud myslite vlajku z fr.encyklopedie Larousse z roku 1934, nikdy se nejednalo o oficialni ...Zobrazit celý příspěvek

            Soude podle Vaseho vyjadrovani jste nejen xenofobní rasista, ale i primitiv. Pokud myslite vlajku z fr.encyklopedie Larousse z roku 1934, nikdy se nejednalo o oficialni zastavuhttps://commons.wikimedia.org/... Skrýt celý příspěvek

        • CerVus
          21:58 14.10.2023

          Židé na celém tom území žili tisíc let před tím než vůbec někdo začal uvažovat nad vymyšlením toho jejich proroka. Proto nechtějí úplně pustit Západní břeh a proto neustále někdo ...Zobrazit celý příspěvek

          Židé na celém tom území žili tisíc let před tím než vůbec někdo začal uvažovat nad vymyšlením toho jejich proroka. Proto nechtějí úplně pustit Západní břeh a proto neustále někdo snaží posouvat hranice dál a dál. Berou to tak, že je to jejich země.Skrýt celý příspěvek

          • leir
            01:34 15.10.2023

            Než je Římani všechny vyhnali. Před tím tam žili Egypťani, Řekové, Chetité, Arméni a kdo ví kdo ještě. Nic z toho není relevantní argument. Nebo se fakt jako máme vracet 1800 ...Zobrazit celý příspěvek

            Než je Římani všechny vyhnali.

            Před tím tam žili Egypťani, Řekové, Chetité, Arméni a kdo ví kdo ještě.

            Nic z toho není relevantní argument. Nebo se fakt jako máme vracet 1800 let do historie?Skrýt celý příspěvek

          • pjaro77
            02:55 15.10.2023

            V Kannane žili predtým egypťania gréci, chétiti, arméni ? Ty si kde študoval historiu ? Žili tam rôzne semitksé kmene a národy, z ktorých sa oddelili budúci izraelci. Námatkovo - ...Zobrazit celý příspěvek

            V Kannane žili predtým egypťania gréci, chétiti, arméni ?
            Ty si kde študoval historiu ?
            Žili tam rôzne semitksé kmene a národy, z ktorých sa oddelili budúci izraelci. Námatkovo - amoriti, chaldejci, feničania, mobiti, edumejci, ....Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            08:08 15.10.2023

            Ono nejde ani tak o historii, jako o mytologii. Na ten západní břeh se stěhují věřící Židé a podle bible je ta země jejich, darovaná jim bohem. A než tady začne někdo argumentovat, ...Zobrazit celý příspěvek

            Ono nejde ani tak o historii, jako o mytologii. Na ten západní břeh se stěhují věřící Židé a podle bible je ta země jejich, darovaná jim bohem.
            A než tady začne někdo argumentovat, že víra není důvod, pak si uvědomte, proč muslimové ječí kvůli mešitě v Jeruzalémě. Pokud jednání na základě víry uznáváte jednomu, musíte to uznat i druhému.Skrýt celý příspěvek

          • leir
            16:29 15.10.2023

            pjaro77 Zato vy jste zjevně dějiny studoval jen z hebrejské Bible. Všechny tyhle nesemitské národy v oblasti Palestiny v posledních 2000 letech žily a mnohé stále ještě žijí. ...Zobrazit celý příspěvek

            pjaro77
            Zato vy jste zjevně dějiny studoval jen z hebrejské Bible.

            Všechny tyhle nesemitské národy v oblasti Palestiny v posledních 2000 letech žily a mnohé stále ještě žijí.

            Na základě pohádek z Bible si dělat nárok na celé území jako jeho výlučný majitel - ano, vesele se vracíme do 19. století. U Ruska to tvrdě odsuzujete, u Izraele je to ale v pořádku…Skrýt celý příspěvek

          • pjaro77
            22:36 15.10.2023

            Na pelištejcov som zabudol. Egypťania to tam kedysi ovládali ale pochybujem že tam trvale žili. S tým posledným odstavcom máš pravdu, to platí aj o araboch, ktorí tam prišli ...Zobrazit celý příspěvek

            Na pelištejcov som zabudol.
            Egypťania to tam kedysi ovládali ale pochybujem že tam trvale žili.

            S tým posledným odstavcom máš pravdu, to platí aj o araboch, ktorí tam prišli poslední ale chcú celý kanaan mať etnicky čistý.Skrýt celý příspěvek

        • mthiel
          23:55 14.10.2023

          Jste nevdělaný a špatně informovaný. Pejorativa vynechávám.

          Jste nevdělaný a špatně informovaný. Pejorativa vynechávám.

          • leir
            01:31 15.10.2023

            Vy se tu profilujete úplně stejně, jen z opačné strany.

            Vy se tu profilujete úplně stejně, jen z opačné strany.

          • Riiiederner
            02:16 15.10.2023

            leir a ty se tu zase profiluješ jKo prvotřídní woketard tak co...

            leir a ty se tu zase profiluješ jKo prvotřídní woketard tak co...

          • Filur
            12:46 15.10.2023

            Ja myslim, ze je hlavne silne motivovany. Fascinuje me jeho zaliba ve vysidlovani vsech moznych narodu. Doporucil bych panovi prenocovat par noci ve stanu v zime.

            Ja myslim, ze je hlavne silne motivovany. Fascinuje me jeho zaliba ve vysidlovani vsech moznych narodu. Doporucil bych panovi prenocovat par noci ve stanu v zime.

    • Tino
      20:34 14.10.2023

      pripomenim ze stav ked po prehratej vojne prichadza agresor o cast uzemia je bezny.Tak mimochodom vzniklo Ceskoslovensko.

      pripomenim ze stav ked po prehratej vojne prichadza agresor o cast uzemia je bezny.Tak mimochodom vzniklo Ceskoslovensko.

      • Strycek-Tomas
        20:52 14.10.2023

        Nuz, tak to se modli, aby se ted Izral nestal sam agresorem. Ma k tomu sklony.

        Nuz, tak to se modli, aby se ted Izral nestal sam agresorem. Ma k tomu sklony.

      • leir
        01:35 15.10.2023

        Tak to opravdu ne. :-D

        Tak to opravdu ne. :-D

    • Toomk
      20:37 14.10.2023

      a je doufam vsem jasny, kam povede cesta palestincu, pokud nakonec budou moci odejit do egypta? Egypt to rozhodne nebude, kde nakonec skonci.

      a je doufam vsem jasny, kam povede cesta palestincu, pokud nakonec budou moci odejit do egypta? Egypt to rozhodne nebude, kde nakonec skonci.

      • Strycek-Tomas
        20:43 14.10.2023

        V tom pripade, proc potom narikat, na temi 1200 mrtvymi Izraelci, kdyz je to tady pro vsechny v podstate normalka, kaficko. Podle teto filozofie je vlastne normalni, ze se tam ...Zobrazit celý příspěvek

        V tom pripade, proc potom narikat, na temi 1200 mrtvymi Izraelci, kdyz je to tady pro vsechny v podstate normalka, kaficko. Podle teto filozofie je vlastne normalni, ze se tam povrazdi mezi sebou a tedy je uplne jedno jak to dopadne. Pred tydnem 1200 Izralecu, za mesic 20 000 Palestincu. Pro zdejsi diskutery zrejme normalka. A pokud Izrale na to jednou zanikne, tak budis.

        Tohohle se ucastnit nebudu. Izrael neuvidi ode me ani jeden cent.Skrýt celý příspěvek

      • dapperdanman
        21:03 14.10.2023

        A co myslíte, že se stane po vyhlášení Palestinského státu? Že všichni ti "uprchlíci" po okolních státech, kteří teď nemají pas, budou další generace čekat na prosperitu v nějakém ...Zobrazit celý příspěvek

        A co myslíte, že se stane po vyhlášení Palestinského státu? Že všichni ti "uprchlíci" po okolních státech, kteří teď nemají pas, budou další generace čekat na prosperitu v nějakém novém stanovém městečku u Ramalláhu? Negramotní, nezaměstnatelní, bez prostředků a tedy bez šance na sňatek? Jakou prosperitu? Z čeho?

        Víte, proč se sem sunou zástupy mladých svobodných mužů? To není žádná záhada, stačí alespoň trochu znát reálie těch společností, ze kterých přicházejí.

        Je-li chudý, bez vzdělání, bez prostředků, bez práce, nemá šanci se doma oženit, protože mu nikdo svou dceru nedá, nemá-li ji a její děti jak uživit. Ale je pro něj cesta, jak to vyřešit. Získá-li povolení k trvalému pobytu kdekoliv, kde existuje civilizovaný zdravotní a sociální systém, může takto zajistit budoucí ženu a děti, a to už se vyvažuje zlatem.

        100 tisíc dolarů se rozkutálí, ale tohle je na věky. Už se to všichni konečně naučme - rodina je u nich všechno. Oni u nás nehledají evropskou variantu amerického snu, hledají zabezpečení pro sebe a tím pro svou budoucí manželku a děti.

        Většina se tady ženit nebude, žena, která už tu je, už má na výběr.

        Proto je tam tolik frustrace, zástupy a zástupy chudých mladých mužů, kteří si nikdy nesáhli na ženu a nemají ani vyhlídku na to, že se to změní.Skrýt celý příspěvek

        • Strycek-Tomas
          21:16 14.10.2023

          Diky za konstruktivni pohled na vec. Muzeme si rikat co chceme, ale faktem je, ze by na jejich miste tak jedna asi kazdy z nas. Kazdy hleda cestu do lepsiho. Ja osobne jsem take ...Zobrazit celý příspěvek

          Diky za konstruktivni pohled na vec. Muzeme si rikat co chceme, ale faktem je, ze by na jejich miste tak jedna asi kazdy z nas. Kazdy hleda cestu do lepsiho. Ja osobne jsem take migrant, bydlim v zahranici a zpatky do chudeho frustrovaneho Ceska se mi ani trochu nechce. :)Skrýt celý příspěvek

        • leir
          01:40 15.10.2023

          Jak lze vyhlásit “palestinský stát”, když 80 % Západního břehu stejně už dnes de facto spravují Izraelci a mezi jednotlivými arabskými městy se nedá ani spolehlivě obchodovat, ...Zobrazit celý příspěvek

          Jak lze vyhlásit “palestinský stát”, když 80 % Západního břehu stejně už dnes de facto spravují Izraelci a mezi jednotlivými arabskými městy se nedá ani spolehlivě obchodovat, protože nelze jezdit ani po silnicích bez zdlouhavých checkpointů (a na silnice určené pro Židy Arabové nesmějí)?

          Stejně tak v Gaze: Hamás drží občany jako rukojmí a neustále radikalizuje puberťáky bez budoucnosti.Skrýt celý příspěvek

          • pjaro77
            03:01 15.10.2023

            Nejde a ani nebude vyhlásený. 5 veľkých vojen čo arabi viedli proti izraelu a ešte predtým za vyvádzanie arabov za al-Husajniho viedli k tomu, že to tak ostane . Čas na ...Zobrazit celý příspěvek

            Nejde a ani nebude vyhlásený. 5 veľkých vojen čo arabi viedli proti izraelu a ešte predtým za vyvádzanie arabov za al-Husajniho viedli k tomu, že to tak ostane . Čas na palestínsky štát si pres..ali v 60tych rokoch.
            Egypťania, irán a ďalší môžu poskytnúť azyl palestínskym arabom alebo im darovať kus územia.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            07:26 15.10.2023

            Pjaro77: Kde by to uzemí co jim maji darovat mělo byt?
            Egypt se fakticky zřekl území Gazy ve prospěch Palestinců.

            Pjaro77: Kde by to uzemí co jim maji darovat mělo byt?
            Egypt se fakticky zřekl území Gazy ve prospěch Palestinců.

          • pjaro77
            22:38 15.10.2023

            V severnej sinaji napríklad.

            V severnej sinaji napríklad.

  • dapperdanman
    20:14 14.10.2023

    Bude se jednat o kombinovaný pozemní, námořní a vzdušný úder:

    https://www.jpost.com/israel-n...

    Bude se jednat o kombinovaný pozemní, námořní a vzdušný úder:

    https://www.jpost.com/israel-n...

Načítám diskuzi...

Stránka 58 z 70