Startuje výroba motorů AL-41F-1 pro ruské stealth stíhačky Su-57

Startuje výroba motorů AL-41F-1 pro ruské stealth stíhačky Su-57
Tryska motoru AL-41F-1 / Twitter Hammer Head (Zvětšit)

V listopadu minulého roku skončil výzkum, vývoj a testování proudového motoru „první etapy“ AL-41F-1 (Izdělije 117). Motor je vylepšenou verzí motoru AL-41F-1S (Izdělije 117S) stíhaček Su-35S a je určen pro první šarže nových ruských víceúčelových bojových letounů Su-57.

Během vývoje (od roku 2004) AL-41F-1 vzniklo 38 motorů, z toho 30 přímo pro letové zkoušky Su-57. Hlavní předností verze AL-41F-1 je vůbec první použití digitální řídící jednotky (ruské výroby) u ruského vojenského proudového motoru. Motor „první etapy“ AL-41F-1 má Su-57 poskytnout výborný poměr mezi „tahem-hmotností, ovladatelností a nízkou zjistitelností.“

Digitální řídící jednotka najde uplatnění také u vývoje motoru „druhé etapy“ Izdělije 30. Tyto motory obdrží kompletní digitální řízení a především schopnost letu nadzvukovou rychlostí bez přídavného spalování. Vývoj motoru Izdělije 30 podle současných plánů potrvá do roku 2025 ‒ první zástavba motoru a zkušební let je ale plánován již na začátek listopadu letošního roku.

Vývoj Izdělije 30 řeší Sjednocená motorová korporace (ODK) a motor vyrábí Ufimská motorářská výrobní asociace (UMPO).

Podle webu Integral Russia, který se odvolává na údaje ruských novin Gazeta, vývojáři a technici pracují na tři směny, aby splnili dohodnuté lhůty. Existují ale problémy se subdodavateli, kteří údajně „nedokáží plnit své povinosti“. Ruský web upozorňuje, že při přetrvávajících problémech hrozí odsunutí zástavby motoru Izdělije 30 do Su-57 a odsunutí listopadového testu.

Podle Gazety se motor Izdělije 30 výrazně liší od motoru AL-41F-1, především novou turbínou a kompletním digitálním řídícím systémem. Izdělije 30 má poskytovat tah 107 kN bez přídavného spalování, 176 kN s přídavným spalováním. Maximální rychlost Su-57 s těmito motory leží v rozmezí 2500 až 2600 km/h, bez přídavného spalování 2000 km/h. Motor získá vektorování tahu, zřejmě ve všech směrech.


Testování motoru AL-41F-1 (2011)

Ke složitosti vývoje proudových motorů se v této souvislosti vyjádřil pro noviny Rossijskaja gazeta Jevgenij Kablov, generální ředitel Ruského institutu leteckých materiálů (VIAM). „Na světě existuje méně států schopných vyrábět proudové motory, než těch, které mají jaderné zbraně nebo těch, které vypouštějí satelity do vesmíru. Pouze čtyři země ‒ Spojené království, Rusko, Spojené státy a Francie ‒ mají technologie pro plný vývojový a výrobní cyklus moderních proudových motorů,“ uvedl Kablov.

„Navzdory vynaloženému úsilí Čína neumí vyrábět moderní letecké motory. Ano, čínští vědci rychle zkopírovali náš stíhací letoun [Su-30MKK], ale nemohli zkopírovat motor AL-31F. Proto je technologie vývoje leteckých motorů chráněná jako nejdůležitější státní tajemství. A to se týká nejen vojenského, ale také civilního letectví,“ dodal Kablov.

Web Integral Russia v této souvislosti připoměl vývoj proudových motorů ve Spojených státech. Američané dokončili vývoj motoru páté generace Pratt & Whitney F119-PW-100 pro letouny F-22A Raptor na začátku 21. století. Vývoj ale začal už v 80. letech, koncepce byla schválena v roce 1991 a letové testy začaly v roce 1997. Letoun F-22A vstoupil do služby v roce 2005.


Vývoj ruských proudových motorů od vzniku platformy Su-27; větší foto / ODK

F119-PW-100 má dvouhřídelové uspořádání s plochou zadní tryskou s vektorováním tahu ve dvou rovinách. Motor měří na délku necelých 5,2 m, na průměr 1,2 m. Motor váží 1800 kg a teplota před turbínou je 1647 °C (čím vyšší teplota, tím vyšší účinnost motoru). Maximální tah motoru je 155 kN (podle některých zdrojů až 164 kN).

F-22A s motory F119-PW-100 vyvine maximální rychlost 2410 km/h, bez přídavného spalování lze letět rychlostí až 1960 km/h. Bojový rádius F-22A je 760 km. Celkově motory F119 nalétaly již 500 000 hodin, od roku 2005 (od zavedení F-22A do výzbroje) 200 000 hodin. Prozatím bylo vyrobeno 500 motorů F119 pro celkově 195 letadel F-22A, z toho 187 sériových.

Nesmíme také zapomenout na motor Pratt & Whitney F135 víceúčelových bojových letadel F-35 Lightning II. Motor vychází z pohonné jednotky F119 a jeho vývoj byl dokončen v roce 2007. Motor F135-PW-100 (pro verzi F-35A) měří na délku 5,6 m, maximální průměr je 1,17 m, hmotnost 1,7 tuny a maximální tah (s přídavným spalováním) dosahuje hodnoty 191 kN.

Maximální rychlost F-35A je 1930 km/h, bez přídavného spalování 1470 km/h. Bojový rádius je 1400 km.

Zdroj: TASS

 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Ruské stíhačky Su-57 s nejnovějšími motory Izdělije 30

Minulý týden ruský výrobce Suchoj, člen Sjednocené letecké korporace (OAK), začal s leteckými testy ...

Su-57 v Sýrii: Marketing nebo další fáze testování?

Minulý týden se k ruským leteckým silám v Sýrii přidalo několik stíhacích letounů páté generace ...

Ruský tisk: Stíhačka Su-57 je drahá a zbytečná hračka

Člen expertní rady Státní dumy pro letecký průmysl a vedoucí komise Státní dumy pro právní ...

Lobbování za stíhačku Su-57 v ruských médiích

Ruské ministerstvo obrany pořídí prozatím jen jednu letku nových ruských stíhaček páté generace ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • premek
    14:56 05.05.2019

    Technicky vzato, důležité pro produkci je materiálová technologie, a na to začínají docházet přírodní zdroje prakticky všude kromě východu eurasijského kontinentu. Na stejné ...Zobrazit celý příspěvek

    Technicky vzato, důležité pro produkci je materiálová technologie, a na to začínají docházet přírodní zdroje prakticky všude kromě východu eurasijského kontinentu. Na stejné úrovni je konstrukční um a schopnost jej realisticky promítnout do produkce i produkční technologie. Finance nejsou tak důležité, pokud jde o prioritu. Finance jsou politické, nikoli odborné. Ten, kdo priorizuje vojenské finanční výdaje před důstojnou úrovní ekonomické situace běžné populace lidí, koleduje si o obrovské problémy. Je přitom obdivuhodné, že z politického hlediska je socioekonomická situace RF mnohem stabilnější než ta v USA, a to navzdory oficiálním ukazatelům, jež jsou záměrně zkreslovány k vyvolání příznivějšího dojmu o socioekonomické situaci v USA. Zatímco USA jsou za svou snahu fušovat do globální politiky, jíž globálně rozvrtaly, a destabilizovaly kdejakou jim nepodlézající zemi, v nemilosti u Globálního Principála RF si pod pokličkou bez jakékoli reklamy a tržních ztrát pomalu, ale jistě buduje stabilní, Globálním Principálem do značné míry podporovanou zdrojovou stabilitu. Tomu odpovídá i pořízení jediné letky Su-57, která bude sbírat provozní údaje k potřebným úpravám k postupné produkci dalších letek takto vybavených, bude-li to třeba. Jelikož je s pravděpodobností hraničící s jistotou celý Západ před nevyhnutelnou finančně ekonomickou krizí s propadem uměle nadhodnoceného HDP o 50 - 60 procentních bodů, je zjevné, že schopnost USA a zemí NATO financovat byť i priooritně své vojenské programy se stane neudržitelnou a nereálnou ve světle strachu o elitní pozice elitářů před naštvanými davy.Skrýt celý příspěvek

  • Charlie
    09:01 30.04.2019

    Do politické debaty se montovat nebudu,ale s českým leteckým průmyslem to zas tak bídné není, přátelé. Předně, máme tu 2 (DVĚ!) fabriky schopné postavit kompletní éro, to není ...Zobrazit celý příspěvek

    Do politické debaty se montovat nebudu,ale s českým leteckým průmyslem to zas tak bídné není, přátelé.

    Předně, máme tu 2 (DVĚ!) fabriky schopné postavit kompletní éro, to není na stát naší velikosti úplně běžná věc.

    Dále máme tak širokou subdodavatelskou strukturu, že sme schopní vlastními silami do jejich ér vyrobit prakticky všechno (z hlavy mě jako to co se u nás nevyrábí napadají jen radary, proudové motory - ty sme mmimochodem uměli, a nejvyšší level digitální avioniky). Motory, hydraulika, palivové systémy, na co si vzpomenete, to umíme.

    A to nepočítám výrobce ultralajtů (jeden umí i vrtule) a další...

    Fakt nejsme jen montovna autodílů...Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      09:55 30.04.2019

      EV-55 i přes finanční problémy, bych také počítal.

      EV-55 i přes finanční problémy, bych také počítal.

    • flanker.jirka
      11:57 30.04.2019

      A kdo vám pro ty éra vyrobí materiál na stavbu? Vždyť se to sem dováží z venku. Zrovna radary by aktuálně byly schůdnější z domácí produkce než motory a vše ostatní. Retia umí ...Zobrazit celý příspěvek

      A kdo vám pro ty éra vyrobí materiál na stavbu? Vždyť se to sem dováží z venku.
      Zrovna radary by aktuálně byly schůdnější z domácí produkce než motory a vše ostatní. Retia umí radary i v používaném X pásmu a není jediná pro takovou práci.
      Třeba Vás z hlavy napadne, proč je Alca z více jak 50% z dovozu.Skrýt celý příspěvek

  • viktor.sieger
    08:36 29.04.2019

    "Vývojáři a technici pracují na tři směny". To jako mají málo stolů, židlí a počítačů, že si je musí půjčovat? Práce na tři směny je určená pro výrobní linky, kde je hřích nechat ...Zobrazit celý příspěvek

    "Vývojáři a technici pracují na tři směny". To jako mají málo stolů, židlí a počítačů, že si je musí půjčovat? Práce na tři směny je určená pro výrobní linky, kde je hřích nechat linku stát, ale do vývoje? Co takový vývojář za noc vyvine? Když jsem naposledy vyvíjel v noci já, tak jsem kolem třetí ráno omylem smazal produkční databázi.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      09:46 29.04.2019

      Ja som to skúšal v mojej konštrukčnej kancelárií ísť na smeny s potvrdzujem, že je to blbosť. Konštruktér či technológ potrebuje svoju komformitu. Teda vlastné miesto kde sa cíti ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja som to skúšal v mojej konštrukčnej kancelárií ísť na smeny s potvrdzujem, že je to blbosť. Konštruktér či technológ potrebuje svoju komformitu. Teda vlastné miesto kde sa cíti dobre a ktoré je len jeho. Naozaj tomu nerozumiem. Každý poskytovateľ CAD má možnosť plávajúcej licencieSkrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        12:04 29.04.2019

        Technolog vzhledem k tomu že je jeho náplní podpora výroby, by tam měl být vždy když se vyrábí. Aby mohl řešit aktuální problémy, ale ne celé oddělení.

        Technolog vzhledem k tomu že je jeho náplní podpora výroby, by tam měl být vždy když se vyrábí. Aby mohl řešit aktuální problémy, ale ne celé oddělení.

    • Jara
      11:19 29.04.2019

      No Jo v Rusku holt umí i “srát” myšlenky na “povel” jinak vyhazov a pracovní tábor, takže chleba pytel cibule a vyvíjej teď !! ;))

      No Jo v Rusku holt umí i “srát” myšlenky na “povel” jinak vyhazov a pracovní tábor, takže chleba pytel cibule a vyvíjej teď !! ;))

    • stronger.p
      16:15 29.04.2019

      Kdo ví, o kolikátý překlad překladu a redakční úpravu řečeného se jedná... Mohlo být řečeno obrazně "..usilovně, dnem i nocí, pracují vývojáři a konstruktéři..." Nemyslím si, že i ...Zobrazit celý příspěvek

      Kdo ví, o kolikátý překlad překladu a redakční úpravu řečeného se jedná... Mohlo být řečeno obrazně "..usilovně, dnem i nocí, pracují vývojáři a konstruktéři..." Nemyslím si, že i v Rusku, by chodil vývojář nebo konstruktér na odpolední nebo noční....Chápal bych, pokud by třeba nějaký vývojář dělal po nocích z domova, jak někteří programátoři nebo správci sítí a serverů a porady by se řešily telekonferencí, ale ve vojenské a přísně tajné sféře, mi to přijde nepravděpodobné. Ale na druhou stranu může novinář úmyslně napsat "hloupost" a hned je se čemu posmívat nebo se o tom dohadovat...Skrýt celý příspěvek

  • Pauli
    11:20 28.04.2019

    Když jsme u těch proudových motorech a schopnosti států ohledně jejich výroby.,tak by mě zajímala jedna věc a bude to mimo téma, ale.... Co za motory montují Íránci do těch svých ...Zobrazit celý příspěvek

    Když jsme u těch proudových motorech a schopnosti států ohledně jejich výroby.,tak by mě zajímala jedna věc a bude to mimo téma, ale.... Co za motory montují Íránci do těch svých proudových dronů a stíhaček americké provenience? Přeci nebudou mít ty motory i s generálkama životnost 40 letSkrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      12:06 28.04.2019

      Cesty náhradních dílů jsou občas nevyzpytatelné, stačí se podívat, jak se snažili obstarávat díly na F 14. U dílů na F 5 to bude obdobné. Ale rozhodně USA nejsou jediná země, která ...Zobrazit celý příspěvek

      Cesty náhradních dílů jsou občas nevyzpytatelné, stačí se podívat, jak se snažili obstarávat díly na F 14. U dílů na F 5 to bude obdobné. Ale rozhodně USA nejsou jediná země, která má patent na rozum a Íránci nejsou žádné kočovné meduzy a evidentně jim z části jde alespoň reverzní inženýrství. Ví se třeba o tom, že radary na jejich F 5 jsou íránské kopie čínského radaru, který je zase čínskou kopií italského radaru :-D
      https://nationalinterest.org/b... Skrýt celý příspěvek

    • madrabbit
      17:29 28.04.2019

      IMHO motor pro F-5 je trochu někde jinde, než moderní konstrukce. U F-14 také měli dost času na reverzní analýzu. Takže i když to třeba nebude mít plnou životnost, tak jim to stačí ...Zobrazit celý příspěvek

      IMHO motor pro F-5 je trochu někde jinde, než moderní konstrukce. U F-14 také měli dost času na reverzní analýzu. Takže i když to třeba nebude mít plnou životnost, tak jim to stačí (stejně nemají na výběr). Ale kopie i "postaršího" motoru je velký problém - slitiny - Číně to nejde už 30 let.Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        18:51 28.04.2019

        O tom co skutečně dokážou se moc asi nedozvíme. Zajímavé by bylo vědět v jakém stavu letadla mají a kolik jsou toho s nimi schopni nalétat. Dodnes mají některé B 52 původní motory, ...Zobrazit celý příspěvek

        O tom co skutečně dokážou se moc asi nedozvíme. Zajímavé by bylo vědět v jakém stavu letadla mají a kolik jsou toho s nimi schopni nalétat. Dodnes mají některé B 52 původní motory, protoze jsou povedené.Skrýt celý příspěvek

        • danny
          13:15 29.04.2019

          Před dvěma lety jsem letěl A300 z Busheru do Teheránu. A přes počáteční strach musím říct, že mě překvapilo, jak měli toho veterána opečovávaného. Vypadá to, že jak mají problém se ...Zobrazit celý příspěvek

          Před dvěma lety jsem letěl A300 z Busheru do Teheránu. A přes počáteční strach musím říct, že mě překvapilo, jak měli toho veterána opečovávaného. Vypadá to, že jak mají problém se k té technice dostat, tak se k ní chovají s hroznou úctou.Skrýt celý příspěvek

    • danny
      13:04 29.04.2019

      Pauli: Írán odebral 79 ks F-14A (evidenční č. US Navy 160299 až 160376) s motory TF303P-414, které byly spolehlivější, než 412 ve strojích, které používalo námořnictvo. Co jsem ...Zobrazit celý příspěvek

      Pauli: Írán odebral 79 ks F-14A (evidenční č. US Navy 160299 až 160376) s motory TF303P-414, které byly spolehlivější, než 412 ve strojích, které používalo námořnictvo. Co jsem někde četl, tak tyto motory zároveň mají řadu shodných technických uzlů s motory J85-GE-21 z F-5E.

      Írán má prý aktuálně 35 letuschopných F-14. Kromě dílů získaných různými kanály (nákupy dílů pro F-5 různě po světě, nebo akce jako nejprofláknutější Irán - Contras) prý cca 75% dílů vyrábějí sami. Zároveň se připravuje integrace nových ruských motorů, avioniky, radaru a zbraní. Takže to vypadá, že Tomcaty budou ještě chvilku létat.

      Jinak by v současné době měli mít 75 letounů F-5 a snad něco kolem 30 ks HESA Saeqeh, což je produkt vlastního vývoje, tedy zaintegrování všech náhradních dílů vyvíjených pomocí reverzního inženýrství pro F-5.Skrýt celý příspěvek

      • stronger.p
        16:30 29.04.2019

        Tu konverzi Tomcatu na ruské motory a zbraňové systémy si úplně neumím představit. Určitě by je vyšlo značně levněji koupit od RF něco hotového, pokusit se např. o "vývozní" verzi ...Zobrazit celý příspěvek

        Tu konverzi Tomcatu na ruské motory a zbraňové systémy si úplně neumím představit. Určitě by je vyšlo značně levněji koupit od RF něco hotového, pokusit se např. o "vývozní" verzi SU-34 nebo nakoupit hromadu MiG-35, na MiGa by jim Rusové asi kývli...Skrýt celý příspěvek

        • danny
          16:57 29.04.2019

          Oni už toho mají dost odpracovaného. Rakety už nějaké integrovali, radar vím, že už tam taky nějak nabastlili. A jestli by to vyšlo dráž, nebo levněji, to nedokážu odhadnout. Ale ...Zobrazit celý příspěvek

          Oni už toho mají dost odpracovaného. Rakety už nějaké integrovali, radar vím, že už tam taky nějak nabastlili. A jestli by to vyšlo dráž, nebo levněji, to nedokážu odhadnout. Ale předpokládám, že se do nějaké velké závislosti na komkoli pouštět nechtějí.Skrýt celý příspěvek

  • SKmartinTO
    01:24 28.04.2019

    Vzdušné sily Ozbrojených síl SR

    MIG-29AS FULCRUM Klimov RD-33/

    https://youtu.be/QpN71Pz0sI8...

    Vzdušné sily Ozbrojených síl SR

    MIG-29AS FULCRUM Klimov RD-33/

    https://youtu.be/QpN71Pz0sI8...

  • SKmartinTO
    01:08 28.04.2019

    Vazeny priatelia .)nadsenci , profesionaly citam AN kazdy jeden den a dakujem za slobodnu diskusiu.) Chcem vas vsetkych pozvat do Piestan SR http://www.festivalletectva.sk... ...Zobrazit celý příspěvek

    Vazeny priatelia .)nadsenci , profesionaly citam AN kazdy jeden den a dakujem za slobodnu diskusiu.) Chcem vas vsetkych pozvat do Piestan SR
    http://www.festivalletectva.sk...

    Mame Klimov RD-33 na nasich MiG29AS pridu bratia Česi CASA C - 295 M a nas brat Display pilot kpt. Ing. Ivo „Kardy“ Kardoš z 211. taktickej letky v Čáslavi JAS 39 C - GRIPEN .) EUROFIGHTER TYPHOON s Eurojet EJ2/2 a MIRAGE 2000 SNECMA M53-P2 bude muzika aj deti najdu nieco
    http://www.festivalletectva.sk...

    a hlavne pivko a ta nasa slobodna diskusia .) dojdite vsetci a doprajte si ten rachot .)Skrýt celý příspěvek

  • damik
    17:57 27.04.2019

    >>> Startuje výroba motorů AL-41F-1 pro ruské stealth stíhačky Su-57

    SU-57 neni ani stealth, ani 5ta generace a ani nebude umet sestrelovat SU-3? v pomeru 1:20

    >>> Startuje výroba motorů AL-41F-1 pro ruské stealth stíhačky Su-57

    SU-57 neni ani stealth, ani 5ta generace a ani nebude umet sestrelovat SU-3? v pomeru 1:20

    • flanker.jirka
      21:30 27.04.2019

      :-) to už jste se dostal až k nadpisu :-)

      :-) to už jste se dostal až k nadpisu :-)

  • SofF
    13:30 27.04.2019

    velmi zajímavý a vyvážený článek. Čína má prostě smolíka, jsou věci které prostě jednoduše zkopírovat nelze takže si musí počkat a pilně testovat, nějaké čtyři pětiletky by mohly ...Zobrazit celý příspěvek

    velmi zajímavý a vyvážený článek.
    Čína má prostě smolíka, jsou věci které prostě jednoduše zkopírovat nelze takže si musí počkat a pilně testovat, nějaké čtyři pětiletky by mohly stačit na dohnání motoru z F-22 :-)
    A i tak můžou čínani být rádi, kde by byli bez mnoha ex-sovětských řešení.
    Další zajímavou kapitolou je Indie kde si zřejmě představovali že jim RF dodá hned tyto čerstvě vyvinuté motory, velcí humoristé :-))
    No a pokud by došlo k jakémusi restartu ex-indického projektu v turecké režii v případě zrušení kontraktu F-35 tak by určitě také dostali v nabídce jen motor z SU-35S.Skrýt celý příspěvek

    • palo satko
      15:27 27.04.2019

      Čina svojho "smolika" niekedy vyrieši, ale v Česku bola firma Poldi Kladno, ktora vyrabala špecialne zliatiny pre letecke motory, no a dnes .... Poldi a Česko s nim ma ozajstneho ...Zobrazit celý příspěvek

      Čina svojho "smolika" niekedy vyrieši, ale v Česku bola firma Poldi Kladno, ktora vyrabala špecialne zliatiny pre letecke motory, no a dnes .... Poldi a Česko s nim ma ozajstneho "smolika". Nedožene ani to čo pre desatročiami vyrabalo.Skrýt celý příspěvek

    • damik
      18:00 27.04.2019

      A nebo si Cina technologii ukradne nebo koupi treba od Ukrajincu. Rusko proti Cine nema do 50 let sanci. Cina bude za 50 let jako dnesni Japonsko ...

      A nebo si Cina technologii ukradne nebo koupi treba od Ukrajincu. Rusko proti Cine nema do 50 let sanci. Cina bude za 50 let jako dnesni Japonsko ...

      • palo satko
        09:27 28.04.2019

        Prečo sa trapit Ruskom. ked dnes sediš za činskou klavesnicou, čumiš do činskeho monitoru krmeneho činskym počitačom, telefonujes s činskym mobilom a komplet si oblečeny do ...Zobrazit celý příspěvek

        Prečo sa trapit Ruskom. ked dnes sediš za činskou klavesnicou, čumiš do činskeho monitoru krmeneho činskym počitačom, telefonujes s činskym mobilom a komplet si oblečeny do činskych textilii. žerieme lacne polske sračky, aby sme mohli kupovat činske vyrobky.Skrýt celý příspěvek

  • theo
    11:36 27.04.2019

    A ja som bol v tom , že 30 už bola vo vzduchu v decembri 2017 ...Zobrazit celý příspěvek

    A ja som bol v tom , že 30 už bola vo vzduchu v decembri 2017 .
    https://theaviationist.com/201...
    Ak sa mýlim tak ma poučte.Skrýt celý příspěvek

  • damik
    10:28 27.04.2019

    >>> FlankerJirka - Ale schopnosti postavit si věci sám mají strategický rozměr. S každou další věcí, kterou si nedokážeme postavit sami se stáváme závislejšími a potencionálně ...Zobrazit celý příspěvek

    >>> FlankerJirka - Ale schopnosti postavit si věci sám mají strategický rozměr. S každou další věcí, kterou si nedokážeme postavit sami se stáváme závislejšími a potencionálně vydíratelnější, i když se tomu občas říká pouze "napjatější mezinárodní vztahy."

    Predstava ze by CR mnela designovat a vyrabet jet fightery 5te generace sama o sobe je strategicka hloupost. Jen se podivej jak vojenska technologie Putinistanu je 20 az 30 let pozadu oproti NATO; hlavne diky izolaci.

    Strategicky je pro CR nejvyhodnejsi se co nejvice ekonomicky integrovat a kooperovat s 27 staty EU.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      10:58 27.04.2019

      Používáte srovnání trochu mimo mísu, nejde o nic složitého jako letoun 5. generace, v ČR se ztrácí i schopnosti na mnohem jednodušší produkty. Bohužel, jsme na tom i po 20 letech ...Zobrazit celý příspěvek

      Používáte srovnání trochu mimo mísu, nejde o nic složitého jako letoun 5. generace, v ČR se ztrácí i schopnosti na mnohem jednodušší produkty.
      Bohužel, jsme na tom i po 20 letech v NATO, tak že máme ve výzbroji, kterou již v "putinistanu" vyřadili do šrotu, a v izolaci nejsme. Páteř pozemního vojska je stále na sovětských technologiích i v původní nemodernizované podobě.
      V případě podpory domácícho průmyslu nejde přece o to, zda je někdo v izolaci, ale o to zachovat si technologický pokrok doma. A zkuste se podívat na to s jakými technologiemi rusové válčili v Osetii a s jakými na Ukrajině a v Sýrii.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        11:15 27.04.2019

        NATO nás nutí navyšovat výdaje na 2% hdp, cca 100 mld. Naši politici se k tomu zavázali. Nikdo nám nediktuje, klidně si to můžeme celé utratit doma.

        NATO nás nutí navyšovat výdaje na 2% hdp, cca 100 mld. Naši politici se k tomu zavázali. Nikdo nám nediktuje, klidně si to můžeme celé utratit doma.

        • flanker.jirka
          11:45 27.04.2019

          Ano, nenutí, proto má AČR to co má, nebo spíše nemá. A NATO nás nenutí ani ke 2% HDP z rozpočtu, to jsme jim při vstupu podepsali sami a dobrovolně. Nebýt Trumpa u moci, tak si na ...Zobrazit celý příspěvek

          Ano, nenutí, proto má AČR to co má, nebo spíše nemá.
          A NATO nás nenutí ani ke 2% HDP z rozpočtu, to jsme jim při vstupu podepsali sami a dobrovolně. Nebýt Trumpa u moci, tak si na 2% HDP, vzpomene akorát zbrojní průmysl.
          Nebylo by lepší stanovit smluvně co do jaké míry má který stát v rámci NATO plnit za schopnosti? ... nejde jen o to ty 2% utratit, ale za co je utratit, nebo chcete-li, investovat.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          12:15 27.04.2019

          Nikoliv. NATO - Není federační armáda, ale konfederační. Kdy každý má byt schopný ubránit sebe i bez "přátel". V rámci možností. Ale zbrojní průmysl plně závislý na dodávkách ...Zobrazit celý příspěvek

          Nikoliv.
          NATO - Není federační armáda, ale konfederační. Kdy každý má byt schopný ubránit sebe i bez "přátel". V rámci možností.

          Ale zbrojní průmysl plně závislý na dodávkách zbraní státu, nemůže přežít ve společnosti, není ochotna mu zajisti stabilní dodávky kapitálu.Skrýt celý příspěvek

          • astor
            13:55 27.04.2019

            Především je NATO zločinecká organizace, která preferuje násilí před diplomacií. Věřím, že jednou budou šéfové států, které jsou součástí Paktu u mezinárodního tribunálu, který je ...Zobrazit celý příspěvek

            Především je NATO zločinecká organizace, která preferuje násilí před diplomacií. Věřím, že jednou budou šéfové států, které jsou součástí Paktu u mezinárodního tribunálu, který je odsoudí za zločiny proti míru.Skrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            22:14 27.04.2019

            S tou propagandou jsi zaspal 60 let, astor. Přičemž ani před těmi 60 lety tomu nikdo s alespoň průměrnou inteligencí nevěřil.

            S tou propagandou jsi zaspal 60 let, astor. Přičemž ani před těmi 60 lety tomu nikdo s alespoň průměrnou inteligencí nevěřil.

          • achi67
            12:28 29.04.2019

            ASTOR: Je to sice mimo téma, ale čistě pro moji orientaci v problému, mohl byste uvést nějakou vojenskou mezinárodní organizaci, která preferuje diplomacii před vojenským řešením?

            ASTOR: Je to sice mimo téma, ale čistě pro moji orientaci v problému, mohl byste uvést nějakou vojenskou mezinárodní organizaci, která preferuje diplomacii před vojenským řešením?

  • Tecka
    08:55 27.04.2019

    Takie coś: https://www.altair.com.pl/news...
    Jest też wzmianka o Was..

    Takie coś: https://www.altair.com.pl/news...
    Jest też wzmianka o Was..

  • NeoXII
    07:37 27.04.2019

    Chlapci aj dievčatá, kašlite na ruské motory. Budúcu nedeľu bude v Piešťanoch letecký deň. Lietať okrem vrtúľ budú aj tri MiG 29, Gripen, Eurofighter, Mirage 2000, Alca, Delfín, ...Zobrazit celý příspěvek

    Chlapci aj dievčatá, kašlite na ruské motory. Budúcu nedeľu bude v Piešťanoch letecký deň. Lietať okrem vrtúľ budú aj tri MiG 29, Gripen, Eurofighter, Mirage 2000, Alca, Delfín, Spartan, BlackHawk, Casa atď. Pecka! V Hradci Králové to neuvidíte!!! http://www.festivalletectva.sk... Skrýt celý příspěvek

    • NeoXII
      07:46 27.04.2019

      ..aj v sobotu, samozrejme.. :-)

      ..aj v sobotu, samozrejme.. :-)

  • dexnom
    05:50 27.04.2019

    motor tohoto vyznamu je super strategicka zalezitost a zde je fotografie odhaleneho motoru s detailnim pohledem na vektorovaci mechanismus? bullshit!!!

    motor tohoto vyznamu je super strategicka zalezitost a zde je fotografie odhaleneho motoru s detailnim pohledem na vektorovaci mechanismus? bullshit!!!

    • NeoXII
      07:46 27.04.2019

      A čo myslíš, že to Číňania obkreslia a vyrobia? Asi ťažko. A to nehovorím o materiáloch. Keby si neboli istí, že to nikto nenapodobní, tak to neodfotia. Podobné je to s raketovými ...Zobrazit celý příspěvek

      A čo myslíš, že to Číňania obkreslia a vyrobia? Asi ťažko. A to nehovorím o materiáloch. Keby si neboli istí, že to nikto nenapodobní, tak to neodfotia. Podobné je to s raketovými motormi RD-180. Amíci ich majú a aj tak je im to na h...oSkrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        08:18 27.04.2019

        Čína odebírá z Ruska SU 35, ty mají mít také vektorování tahu.
        A sami zkouší svou trysku na J 10 https://imgur.com/gallery/zzt2...

        Čína odebírá z Ruska SU 35, ty mají mít také vektorování tahu.
        A sami zkouší svou trysku na J 10 https://imgur.com/gallery/zzt2...

      • Marw
        09:57 27.04.2019

        Ono usa ma k RD-180 kompletnu dokumentaciu a niekolko krat zvazovali otvorenie vyrobnej linky v USA. Vzdy to skoncilo na tom istom...RD-180 je drahy motor, potrbuju ho rocne ...Zobrazit celý příspěvek

        Ono usa ma k RD-180 kompletnu dokumentaciu a niekolko krat zvazovali otvorenie vyrobnej linky v USA. Vzdy to skoncilo na tom istom...RD-180 je drahy motor, potrbuju ho rocne jednotky kusov, so zaratanim nakladov na budovanie linky by to bola ekonomicka katastrofa. Par BE-4 ma 20% vyšší tah, vyssie ISP a pritom stoji 30 % menej ako RD-180.Skrýt celý příspěvek

        • Cpt. Morgan
          03:06 29.04.2019

          zatial sa dostali na max. 1800 kN tahu a plny test ma byt az v r. 2021, pricom ruske motory uz nejaku tu dekadu lietaju, tak tu nemaluj, aki su amici borci. Na skutocne cisla si ...Zobrazit celý příspěvek

          zatial sa dostali na max. 1800 kN tahu a plny test ma byt az v r. 2021, pricom ruske motory uz nejaku tu dekadu lietaju, tak tu nemaluj, aki su amici borci. Na skutocne cisla si pockame, ked to bude naozaj schopne letiet a dosahovat plny vykon - aj ked domaci ladici zigulakov na sibiri urobia vylepseny karburator, este to neznamena, ze ta lada nezhori na starte a chvastanie v garazi je trt platne, pokial ladici pustaju motor na 73 percent, aby sa nerozpadol...
          Je to prvy US pokus postavit oxidant rich motor po desatrociach pouzivania ruskych motorov a ziskani kompletnej dokumentacie. Pokial nemali NK-33 a RD 180, tvrdili, ze motory s takymi vysokymi teplotami, tlakmi a ucinnostou sa zostrojit nedaju. Teraz sa konecne k tomu snad zacinaju priblizovat. Tak z nich nerob hrdinov, ked su v najpodstatnejsej a najnarocnejsej technologii dekady pozadu. Alebo ved mozes, ked je to nutne..Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            12:06 29.04.2019

            "viděl sem jeden dokument"

            "viděl sem jeden dokument"

          • Cpt. Morgan
            20:38 29.04.2019

            jirosi, kludne sem daj dokument, ktory bude schopny uviest, ze fakty nie su tak, ako ich popisujem v prispevku. Neviem aky zdroj by som mohol podla teba pouzit, ale tie skutocnosti ...Zobrazit celý příspěvek

            jirosi, kludne sem daj dokument, ktory bude schopny uviest, ze fakty nie su tak, ako ich popisujem v prispevku. Neviem aky zdroj by som mohol podla teba pouzit, ale tie skutocnosti su vsade uvadzane rovnako, ci uz na kosmonautix, wiki, alebo aj na hociktorych us weboch. Jedina alternativa je, ze sa uvadzaniu tych faktov vyhybaju, ale nikto ich neuvadza tak, ze americania tu technologiu vyvinuli ako prvi a ze ju uspesne desatrocia prevadzkuju a predavaju rusom, ktori ju nezvladaju.Skrýt celý příspěvek

          • Marw
            10:53 01.05.2019

            Morgan - ak s BE-4 dosiahli 80 % nominalneho tahu tak to znamena ze uz dnes maju motor s rovnakym tahom ako RD-191 a cenou o 30 % nizsou. Aj keby hned nedosiahli planovany tah 2.4 ...Zobrazit celý příspěvek

            Morgan - ak s BE-4 dosiahli 80 % nominalneho tahu tak to znamena ze uz dnes maju motor s rovnakym tahom ako RD-191 a cenou o 30 % nizsou. Aj keby hned nedosiahli planovany tah 2.4 MN, uz teraz su na tom v pomere cena/vykon lepsie ako s derivatmi RD-170.

            "Je to prvy US pokus postavit oxidant rich motor po desatrociach pouzivania ruskych motorov a ziskani kompletnej dokumentacie." - nie je pravda. V ramci programu SLI boli vo vyvoji aj ORSC keroloxy, minimalne co ja viem TR107 a RS-84. Ked sa projekt zrusil (preto ze sa politicky presadil nakup RD-180) tak pre TR107 uz bol vyvinuty a otestovany preburner a spalovacia komora s injektorom. Niekedy v tom obdoby boli v USA vyvinute aj prve zliatiny na baze inconelu ktore nepotrebovali dodatocne ochranne pokrytie a zvladali prezit v prostredi za orsc preburnerom.

            "Pokial nemali NK-33 a RD 180, tvrdili, ze motory s takymi vysokymi teplotami, tlakmi a ucinnostou sa zostrojit nedaju." ale houby. Minimalne od druhej polovice osemdesiatich rokov samozrejme museli vediet, ze sa take motory zostrojit daju, prvy let Zenitu s RD-171 bol niekedy okolo roku 1985. To mi chces s vaznou tvarou tvrdit, ze dalsich 15 rokov USA neverili ze ten motor funguje a ma take parametre ako ma?

            "Tak z nich nerob hrdinov, ked su v najpodstatnejsej a najnarocnejsej technologii dekady pozadu." Tie dekady pozadu sa prejavuju tak, ze dokazali postavit tu najkomplikovanejsiu architekturu raketovych motorov (FFSC na Raptore), zvladli vyrobit zliatiny odolne superhorucemu kysliku bez nutnosti dalsieho ochranneho pokrytia a pri vyrobe vyuzivaju masivne moderne technologie ako 3D tlac, ale su za Ruskom dekady pozadu? Pan je celkom humorista.Skrýt celý příspěvek

      • RiMr71
        14:46 29.04.2019

        ...srovnávat úroveň současné kosmonautiky USA a Ruska opravdu nechceš, soudruhu...

        ...srovnávat úroveň současné kosmonautiky USA a Ruska opravdu nechceš, soudruhu...

        • crusader
          18:44 29.04.2019

          Vám se to oslovení nějak zavrtalo pod kůži, že se ho nemůžete zbavit ani po skoro 30ti letech. Musel jste být velmi perspektivní svazák. Nebo že byste stihl i kandidaturu?

          Vám se to oslovení nějak zavrtalo pod kůži, že se ho nemůžete zbavit ani po skoro 30ti letech. Musel jste být velmi perspektivní svazák. Nebo že byste stihl i kandidaturu?

  • damik
    01:01 27.04.2019

    Flanker Jirka - Na druhou stranu se podívejte na to co v ČR nebo SR dnes vůbec dokážeme finalizovat sami? ...s bídou motyku s dřevěnou násadou a to ještě musí vyrobit pracovní síla ...Zobrazit celý příspěvek

    Flanker Jirka - Na druhou stranu se podívejte na to co v ČR nebo SR dnes vůbec dokážeme finalizovat sami? ...s bídou motyku s dřevěnou násadou a to ještě musí vyrobit pracovní síla ze zahraničí. Vše ostatní má v sobě importované komponenty. Rusové si jedou své, vynaložené peníze tak kompletně zůstávají u nich doma.

    No vzhledem k tomu ze CR ma 2x vyssi HDP na hlavu, 2x vyssi prumernou mzdy a muzi se v CR doziji o 10 let vice tak si ten tvuj ruskej zazrak strc laskave do ....Skrýt celý příspěvek

    • damik
      01:34 27.04.2019

      Hele ty kolaborante, nevim proc porad urazis Cechy a Slovaky; kdyz se ti tu nelibi, tak se odstehuj. My te tu nedrzime ... ...Zobrazit celý příspěvek

      Hele ty kolaborante, nevim proc porad urazis Cechy a Slovaky; kdyz se ti tu nelibi, tak se odstehuj. My te tu nedrzime ...

      https://atlas.media.mit.edu/en...

      The Czech Republic ... is the 9th most complex economy according to the Economic Complexity Index (ECI).Skrýt celý příspěvek

      • Pauli
        01:54 27.04.2019

        Jo ta naše ekonomika závislá na trhu s auty a Německu už se stejně řadí k rozvojovým ...Zobrazit celý příspěvek

        Jo ta naše ekonomika závislá na trhu s auty a Německu už se stejně řadí k rozvojovým https://www.e15.cz/domaci/cesk... Skrýt celý příspěvek

      • Kichot
        06:58 27.04.2019

        Já se těm zdejším rudomrdům ani nedivím. Většina jsou pamětníci. Život v pr..li ,před sebou jen pochmurné vyhlídky. No tak aspoň vzpomínají a prudí. Čas je k paměti milosrdný, ...Zobrazit celý příspěvek

        Já se těm zdejším rudomrdům ani nedivím. Většina jsou pamětníci. Život v pr..li ,před sebou jen pochmurné vyhlídky. No tak aspoň vzpomínají a prudí. Čas je k paměti milosrdný, navíc ty různé alzh. atd. Chápu je ,taky začínám se slzou v oku vzpomínat na zlaté devadesátky. Tu svobodu, to mládí , holky, sice bez peněz, ale bez povinností...Bylo by zajímavé vidět u každého diskutujícího skutečný věk ;-)Skrýt celý příspěvek

        • astor
          07:10 27.04.2019

          Já to vám mladým natomrdům taky nezávidím. Až vám táta s mámou natáhne brka, tak si sami ani neukrojíte krajíc. Mám teď čerstvý zážitek z porady. Mladá inženýrka se ptala vedoucího ...Zobrazit celý příspěvek

          Já to vám mladým natomrdům taky nezávidím. Až vám táta s mámou natáhne brka, tak si sami ani neukrojíte krajíc. Mám teď čerstvý zážitek z porady. Mladá inženýrka se ptala vedoucího provozu, zda by obsluhy CNC mohly obsluhovat stroje tři. Deset minut jí vysvětloval, že už teď jsou na hranici přetížení. Pak se zeptala ještě jednou: "A čtyři by mohly...? Vaši budoucnost vám nezávidím s takovou elitou.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            10:10 27.04.2019

            Každý měl dostat 4. ruční, a plán splnit na 120%!

            Každý měl dostat 4. ruční, a plán splnit na 120%!

          • damik
            10:23 27.04.2019

            No dnesni mladi Cesti a Slovensti inzenyri si v globalni konkerenci vydelaji v Praze v pohode pres 100Kc mesicne; takze tak neschopni a hloupi jak tady prezentujes asi nebudou. ...Zobrazit celý příspěvek

            No dnesni mladi Cesti a Slovensti inzenyri si v globalni konkerenci vydelaji v Praze v pohode pres 100Kc mesicne; takze tak neschopni a hloupi jak tady prezentujes asi nebudou.

            Za RVHP by si vydeli tak leda prd a stali pred vylohou Tuzexu, protoze ty zastarale vyrobky nikdo dobrovolne nekupoval.Skrýt celý příspěvek

          • petris
            12:02 27.04.2019

            astor Si mi pripomenul moje mladé letá, teda vlastne len jedno v 2015, keď som pracoval pre takého kapitalistu karpatského typu, na CNC sústruhoch. Ťahalo sa na dve dvanásť ...Zobrazit celý příspěvek

            astor
            Si mi pripomenul moje mladé letá, teda vlastne len jedno v 2015, keď som pracoval pre takého kapitalistu karpatského typu, na CNC sústruhoch. Ťahalo sa na dve dvanásť hodinové smeny. Dennú mal každý chlap 2 mašiny, nočnú 3. Samozrejme, boli to rozbité, 20x havarované stroje, vyradené niekde v Južnej Kóreji. Na nočnú som dostal 1 náhradný plátok na mašinu s tým že mi to musí vydržať do 6:00. Samozrejme, pri vyosenosti tých cncčiek to vydržalo bačov k****, obzvlášť keď sme rúbali liatinu. Takže nočná smena vyzerala tak že som doslova behal medzi tromi sústruhmi a meracou stanicou, pretože na každý obrobok bola časová norma na opracovanie v sekundách. Počas tej doby som akože mal upnúť obrobok, nechať prebehnúť cyklus, vybrať ho, korektne zmerať obvykle aspoň 2 rozmery, neutralizovať alebo naolejovať a uložiť ho. Po 12tich hodinách som vyzeral ako vygrcaný rezanec, pretože to proste nebolo v ľudských silách stíhať na troch strojoch, obzvlášť keď po každých pár kusoch bolo treba premeriavať na meracej stanici alebo 3Dčku a upravovať program pretože stroje išli nanič, ničili rezné plátky a tým lietali rozmery... Proste paráda, ale samozrejme každý vadný kus sa strhával zo mzdy. Našťastie som odtiaľ po 2 mesiacoch odišiel.Skrýt celý příspěvek

          • astor
            12:23 27.04.2019

            Chválabohu, Petrisi, alespoň někdo, kdo ví, o čem je řeč. Vysvětli to českým inženýrům Damikovi a Jirosovi, kteří už dnes v globální konkurenci vydělají v Praze a širším okolí ...Zobrazit celý příspěvek

            Chválabohu, Petrisi, alespoň někdo, kdo ví, o čem je řeč. Vysvětli to českým inženýrům Damikovi a Jirosovi, kteří už dnes v globální konkurenci vydělají
            v Praze a širším okolí přes 100Kč měsíčně. Jaký výkon, taková mzda. :-))Skrýt celý příspěvek

          • petris
            13:00 27.04.2019

            astor
            Všetko sa dá vysvetliť, ale nie všetkým. Ak sa niekto nedokáže poučiť z histórie, no tak si ju zopakuje, s tým ja ani ty bohužiaľ nič nespravíme.

            astor
            Všetko sa dá vysvetliť, ale nie všetkým. Ak sa niekto nedokáže poučiť z histórie, no tak si ju zopakuje, s tým ja ani ty bohužiaľ nič nespravíme.

          • astor
            13:59 27.04.2019

            Petris
            Ano, život nás naučil, že proti větru se čůrat nedá. Ale svazákovi občas jednu plácnout můžu, abych si spravil to hořko na patře!

            Petris
            Ano, život nás naučil, že proti větru se čůrat nedá. Ale svazákovi občas jednu plácnout můžu, abych si spravil to hořko na patře!

          • Pavel1
            22:16 27.04.2019

            Takže fackuješ sám sebe. S tím by jsi měl zajít k doktorovi.

            Takže fackuješ sám sebe. S tím by jsi měl zajít k doktorovi.

      • flanker.jirka
        07:12 27.04.2019

        1. O zázraku nemůže být řeč, nejde o nic převratného, pouze jedou evoluci staršího modulu. 2. Rusko tu nehodlám v žádném případě adorovat, oni mají svůj specifický způsob řešení ...Zobrazit celý příspěvek

        1. O zázraku nemůže být řeč, nejde o nic převratného, pouze jedou evoluci staršího modulu.
        2. Rusko tu nehodlám v žádném případě adorovat, oni mají svůj specifický způsob řešení nebo neřešení problémů, a to nejen technických. Ale schopnosti postavit si věci sám mají strategický rozměr. S každou další věcí, kterou si nedokážeme postavit sami se stáváme závislejšími a potencionálně vydíratelnější, i když se tomu občas říká pouze "napjatější mezinárodní vztahy." Ani u nás vyvinutou L 159 jsme nesměli a nesmíme prodat bez souhlasu USA! Což tomu letadlu výrazně "pomohlo."
        3. Historie československého průmyslu a technických schopností se nezačala psát vstupem do NATO a EU, nežili jsme tu na stromech.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          10:16 27.04.2019

          Kolik tu je najednou odborníků schopných dělat moderní avioniku, varovné systémy. Kde jste byli zalezlí, když Aero tu alku dělalo... Jen nezapomeňte, že bez nich by mohla kroužit ...Zobrazit celý příspěvek

          Kolik tu je najednou odborníků schopných dělat moderní avioniku, varovné systémy.
          Kde jste byli zalezlí, když Aero tu alku dělalo...
          Jen nezapomeňte, že bez nich by mohla kroužit maximálně nad letištěm.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            10:40 27.04.2019

            Alca měla smůlu v tehdejším vlastnictví podniku a orientaci pouze na USA. V době vzniku jsme nebyli v NATO a byli jsme pro ně zemí možná až třetí kategorie, tak že pro tento ...Zobrazit celý příspěvek

            Alca měla smůlu v tehdejším vlastnictví podniku a orientaci pouze na USA. V době vzniku jsme nebyli v NATO a byli jsme pro ně zemí možná až třetí kategorie, tak že pro tento projekt nabízeli pouze RWR v tak očesané verzi, kterou sami používali u letadel používaných mimo bojovou zónu. Aero mělo samozřejmě představy jiné. Avioniku také nabízeli evropští výrobci, což bylo ignorováno.Skrýt celý příspěvek

    • balm
      07:35 27.04.2019

      Napriklad spickove opticke site, prevodniky a vodice, ktere nevyrobi nikdo dalsi na svete a pouzivaji napr. : pro armadni site, tanky Type10, SAM Type03...

      CR neni Jen montovna.

      Napriklad spickove opticke site, prevodniky a vodice, ktere nevyrobi nikdo dalsi na svete a pouzivaji napr. : pro armadni site, tanky Type10, SAM Type03...

      CR neni Jen montovna.

      • flanker.jirka
        10:36 27.04.2019

        Tak to rád vidím, že se něco děje :-D

        Tak to rád vidím, že se něco děje :-D

  • StandaBlabol
    23:17 26.04.2019

    "Během vývoje (od roku 2004) AL-41F-1 vzniklo 38 motorů, z toho 30 přímo pro letové zkoušky Su-57." Tahle věta v plné nahotě ukazuje současný ruský problém. Obrovské vývojové ...Zobrazit celý příspěvek

    "Během vývoje (od roku 2004) AL-41F-1 vzniklo 38 motorů, z toho 30 přímo pro letové zkoušky Su-57."

    Tahle věta v plné nahotě ukazuje současný ruský problém. Obrovské vývojové náklady se jim následně nedaří rozpouštět ve velkých výrobních sériích. Těch 38 zkušebních motorů vzniklo kvůli ... dvěma až čtrnácti "sériovým" Su-57 před tím, než přejdou na Izdělije 30. Pokud rozpustí vývojové náklady motoru do jeho výrobní ceny a následně do ceny stíhačky, bude jim Su-57 vycházet mnohem dráž než F-35 nebo F-22.Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    22:49 26.04.2019

    Pokud někomu vadí, že jsou pomalejší v technologiích a jejich využití, tak mám dobrou zprávu, nemusíme to od nich kupovat a ani nechceme. Na druhou stranu se podívejte na to co v ...Zobrazit celý příspěvek

    Pokud někomu vadí, že jsou pomalejší v technologiích a jejich využití, tak mám dobrou zprávu, nemusíme to od nich kupovat a ani nechceme.
    Na druhou stranu se podívejte na to co v ČR nebo SR dnes vůbec dokážeme finalizovat sami? ...s bídou motyku s dřevěnou násadou a to ještě musí vyrobit pracovní síla ze zahraničí. Vše ostatní má v sobě importované komponenty. Rusové si jedou své, vynaložené peníze tak kompletně zůstávají u nich doma.
    Pokrok v účinnosti a tím i spotřebě paliva lze vidět na první pohled na záběrech na videích, starší generace ruských stíhaček hodně kouřily, což není nic jiného, než známka špatně využitého paliva.Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      23:33 26.04.2019

      Starší generace všech proudových motorů spíše rozprašovaly palivo.

      Starší generace všech proudových motorů spíše rozprašovaly palivo.

  • damik
    20:49 26.04.2019

    Astor - Všem vysmívačům pokládám otázku, kolik asi tak proudových motorů vyprodukuje náš letecký průmysl, a nakolik je i to elektronické řízení motoru Oktávie české vzhledem k ...Zobrazit celý příspěvek

    Astor - Všem vysmívačům pokládám otázku, kolik asi tak proudových motorů vyprodukuje náš letecký průmysl, a nakolik je i to elektronické řízení motoru Oktávie české

    vzhledem k tomu ze jsme v EU a v NATO tak celkem dostSkrýt celý příspěvek

    • astor
      21:00 26.04.2019

      V rámci RVHP jsme takto byli velmocí a to jsme ještě vyváželi finální výrobky. To licenční výroba Škodovek nemůže vyvážit. Nikdy by mě nenapadlo, že někdo dokáže potlačit svou ...Zobrazit celý příspěvek

      V rámci RVHP jsme takto byli velmocí a to jsme ještě vyváželi finální výrobky. To licenční výroba Škodovek nemůže vyvážit. Nikdy by mě nenapadlo, že někdo dokáže potlačit svou národní identitu a chlubit se cizím peřím. To ani bolševici se svým pompézním internacionalismem nenadřazovali tak jako dnešní hlupáci.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        21:07 26.04.2019

        Vyváželi jsme převážně do zemí co byli nuceny kupovat východní zboží.
        Být jednookým mezi slepými opravdu neznamená že dobře vidíš.

        Vyváželi jsme převážně do zemí co byli nuceny kupovat východní zboží.
        Být jednookým mezi slepými opravdu neznamená že dobře vidíš.

        • astor
          21:31 26.04.2019

          Velmi trefný, neotřelý argument. Teď jsme nuceni kupovat západní zboží horší, druhé kvality a tak jsme se dostali na úroveň těch, co jsme naším zbožím zásobovali. Tomu se říká ...Zobrazit celý příspěvek

          Velmi trefný, neotřelý argument. Teď jsme nuceni kupovat západní zboží horší, druhé kvality a tak jsme se dostali na úroveň těch, co jsme naším zbožím zásobovali. Tomu se říká pokrok. A taky určitě nežijeme na dluh (srovnej zadlužení v r.1989- 1.7mldr. $- dnes?)Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            21:44 26.04.2019

            Kým a jaké zboží si nucen kupovat?

            Kým a jaké zboží si nucen kupovat?

          • Safi
            23:40 26.04.2019

            Neoperujte vysi dluhu za sociku. To cislo nema vypovidaci hodnotu. Vnitrni dluh byl astronomicky...

            Neoperujte vysi dluhu za sociku. To cislo nema vypovidaci hodnotu. Vnitrni dluh byl astronomicky...

          • damik
            01:09 27.04.2019

            >> Velmi trefný, neotřelý argument. Teď jsme nuceni kupovat západní zboží horší, druhé kvality a tak jsme se dostali na úroveň těch, co jsme naším zbožím zásobovali. Kdo ti brani ...Zobrazit celý příspěvek

            >> Velmi trefný, neotřelý argument. Teď jsme nuceni kupovat západní zboží horší, druhé kvality a tak jsme se dostali na úroveň těch, co jsme naším zbožím zásobovali.

            Kdo ti brani kupovat si vyrobky z Ruska, Beloruska a Kazachstanu ???

            >>> V rámci RVHP jsme takto byli velmocí a to jsme ještě vyváželi finální výrobky.

            Jo, jako ze by nekdo radeji koupil Favorita misto Golfa v dieslu, s klimou, na hlinach, s turbem a stresnim stahovacim oknem.

            Tak to jo ty Brouku Pytliku ...Skrýt celý příspěvek

          • astor
            07:50 27.04.2019

            Damik Teď jsi mě dostal. Seberu se a půjdu si koupit maso z Kazachstánu a překlad nové ruské prózy do knihkupectví. Jediné dvě potraviny z východu, co jsem v poslední době viděl, ...Zobrazit celý příspěvek

            Damik
            Teď jsi mě dostal. Seberu se a půjdu si koupit maso z Kazachstánu a překlad nové ruské prózy do knihkupectví. Jediné dvě potraviny z východu, co jsem v poslední době viděl, byl moskevský Žigulevský ležák, byl výborný... To druhé byly čokoládové bonbóny z Porošenkových čokoládoven, z něčeho Ukrajina musí platit své nacigardy(později budou jistě i natistické!) a trestné oddíly. To jsem odmítl koupit, maje v ústech tuto krvavou čokoládu, připadal bych si jak kanibal.Skrýt celý příspěvek

          • vojta
            10:11 27.04.2019

            Zapomněl jsi tam přidat Banderovce.

            Zapomněl jsi tam přidat Banderovce.

      • Snownomad
        23:07 26.04.2019

        damik se ani cizím peřím nechlubí, je to novoevropan, kterého zplodili Pospíšil s Moravcem a jejich pejsci. Prostě vymytý mozek. Vzhledem k tomu, že si pamatuju jiskry, pionýra, ...Zobrazit celý příspěvek

        damik se ani cizím peřím nechlubí, je to novoevropan, kterého zplodili Pospíšil s Moravcem a jejich pejsci.

        Prostě vymytý mozek. Vzhledem k tomu, že si pamatuju jiskry, pionýra, SSM tak říkám, že komunistické vymývání mozku bylo nic proti tomu co je dnes, lidi jako damik nejsou schopni kritického samostatného myšlení.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          10:37 27.04.2019

          Vzhledem k tomu, že si to pamatuješ, a evidentně to stále ještě funguje. Tak to zase tak špatný nebylo.

          Vzhledem k tomu, že si to pamatuješ, a evidentně to stále ještě funguje. Tak to zase tak špatný nebylo.

          • Snownomad
            11:56 27.04.2019

            samozřejmě, že si to pamatuju, ty si nepamatuješ svůj život? to je mi tě docela líto

            samozřejmě, že si to pamatuju, ty si nepamatuješ svůj život? to je mi tě docela líto

          • Snownomad
            12:02 27.04.2019

            Fungovalo by to, kdybych si to nepamatoval a neuvědomoval.
            Na to tvůj krátký rozum ale nestačí.

            Fungovalo by to, kdybych si to nepamatoval a neuvědomoval.
            Na to tvůj krátký rozum ale nestačí.

          • Jirosi
            13:23 27.04.2019

            Když to sám bez další indoktrinace šíříš i po 30+ letech.
            Fungovalo to na 1.

            Když to sám bez další indoktrinace šíříš i po 30+ letech.
            Fungovalo to na 1.

        • Pavel1
          10:39 27.04.2019

          Já si taky pamatuju jiskry a pionýra a tvrdím, že žvaníš z cesty. Zůstal jsi v tom pionýru, tedy pokud ne rovnou v jiskrách, vymytý mozku.

          Já si taky pamatuju jiskry a pionýra a tvrdím, že žvaníš z cesty. Zůstal jsi v tom pionýru, tedy pokud ne rovnou v jiskrách, vymytý mozku.

          • Snownomad
            12:00 27.04.2019

            s lidmi jako ty jdeme akorát tak vzhůru do euroislámské prdele ať žije EU, s ESSR na věčné časy v roce 2050 budou původní dánové menšinou ve své vlastní zemi, to v souvislosti s ...Zobrazit celý příspěvek

            s lidmi jako ty jdeme akorát tak vzhůru do euroislámské prdele
            ať žije EU, s ESSR na věčné časy

            v roce 2050 budou původní dánové menšinou ve své vlastní zemi, to v souvislosti s islamizací znamená, že už v roce 2030 budou faktickými otroky muslimůSkrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            19:15 27.04.2019

            Čímž chceš říct, sněžný magore, že ty bys raději tu rusoislámskou prdeI, kde jsou mnohem dál. Na rychlost vymírání bílé ruské populace a na 16 % uctívačů pedofila v populaci nemá ...Zobrazit celý příspěvek

            Čímž chceš říct, sněžný magore, že ty bys raději tu rusoislámskou prdeI, kde jsou mnohem dál. Na rychlost vymírání bílé ruské populace a na 16 % uctívačů pedofila v populaci nemá žádný stát EU a to včetně Dánska, nemluvě o spolupráci vrchního oligarchy puťky s teroristy z hamasu, lezení do prdeIe iránským ajatolláhům a kamarádíčkování se s islamistickými bandity s kavkazu a zavírání očí před jejich masovým banditismem a vraždění nepohodlných civilistů).Skrýt celý příspěvek

        • Pilot
          13:53 27.04.2019

          Máš to trochu popletené. Propagandu a vymývání mozku toho nejhrubšího zrna jsem zažil právě v pionýru. Horší to bylo snad jen v SSM a v ROH. Z dobových dokumentů a rohovorů s ...Zobrazit celý příspěvek

          Máš to trochu popletené. Propagandu a vymývání mozku toho nejhrubšího zrna jsem zažil právě v pionýru. Horší to bylo snad jen v SSM a v ROH. Z dobových dokumentů a rohovorů s pamětníky se domnívám, že zhusta docházelo k autocenzuře a nezřídka se objevovali i prvky doublethinku, tedy jestli znáte Orwella. Tedy že lidé (si) vědomě lhali, ale při samotném aktu lhaní potlačovali sebereflexi, tzn. že vlastně nelhali (si). A ještě k tomu Dánsku. Ano pokud se na určitém správním území dostatečně zvýší počet obyvatel určitého vyznání či politikého smýšlení, dojde pochopitelně k promítnutí jejich vůle do tamního zřízení. Nemusí se nám to líbit, ale je to jednoduchý princip fungující napříč historií.Skrýt celý příspěvek

      • Pavel1
        11:04 27.04.2019

        Vyváželi jsem zboží, za které jsme buď nedostali zaplaceno vůbec (viz export do Libye či Iráku) nebo byl export ztrátový, i když jsme zaplaceno dostali (sssr), přičemž ve finále, ...Zobrazit celý příspěvek

        Vyváželi jsem zboží, za které jsme buď nedostali zaplaceno vůbec (viz export do Libye či Iráku) nebo byl export ztrátový, i když jsme zaplaceno dostali (sssr), přičemž ve finále, když už východní blok ryl držkou v zemi, tak už nedošlo ani na to zaplacení, to za prvé.
        Za druhé, centrální plánování a orientace na komunistické zkrachovance vedla k tomu, že náš kdysi vyspělý průmysl se stal zastaralým molochem jehož výrobky byly uplatnitelné právě jen u těch nesolventních komunistických zkrachovanců a na vyspělých trzích byly neuplatnitelné pomalu ani zadarmo.
        Za třetí, žvaníš tady cosi o licencích, přičemž jaksi se ti vykouřilo z palice, že většina čs zbrojního průmyslu přešla po komunistickém puči v roce 1948 na výrobu podle sovětských licencí takže vlastního vývoje skončila, skončily i nezávislé obchodní kontakty, což byla hlavní příčina problémů jaké měl zbrojní průmysl po té co se východní blok zkrachoval.Skrýt celý příspěvek

  • Shania
    19:30 26.04.2019

    0:10 video, mluví tam o spotřebě paliva za s, přeloží mi to prosím někdo, díky.

    0:10 video, mluví tam o spotřebě paliva za s, přeloží mi to prosím někdo, díky.

    • givicz
      20:42 26.04.2019

      já tam rozumím desítky litrů kerosinu za sekundu...

      já tam rozumím desítky litrů kerosinu za sekundu...

    • Sunet
      20:45 26.04.2019

      Překlad od cca 9 sec. do 15. sec. : "...forsáž na maximální otáčky, tisíc stupňů ve spalovací komoře, spotřeba desítky litrů kerosinu za sekundu..." Asi neřeknou přesnou spotřebu, ...Zobrazit celý příspěvek

      Překlad od cca 9 sec. do 15. sec. : "...forsáž na maximální otáčky, tisíc stupňů ve spalovací komoře, spotřeba desítky litrů kerosinu za sekundu..."

      Asi neřeknou přesnou spotřebu, ale rámcově by to mohlo stačit.Skrýt celý příspěvek

    • koteky
      21:16 26.04.2019

      Ale prdy...prúdové motory majú asi takúto forsážovú spotrebu...RD33-4,9KG/sec..F110-6,9KG/sec..AL31-7,1KG/sec ..RM12-4,04KG/sec........... takže AL41F može mať podla ťahu spotrebu ...Zobrazit celý příspěvek

      Ale prdy...prúdové motory majú asi takúto forsážovú spotrebu...RD33-4,9KG/sec..F110-6,9KG/sec..AL31-7,1KG/sec ..RM12-4,04KG/sec........... takže AL41F može mať podla ťahu spotrebu niečo medzi 8-10KG/sec... chlapci už by sme sa to mohli naučiť počítať :DSkrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      07:30 27.04.2019

      Je to ruský, to nebude úsporný :-) ...možná pouze na jejich poměry

      Je to ruský, to nebude úsporný :-) ...možná pouze na jejich poměry

  • astor
    19:25 26.04.2019

    Vždy platilo, že Rusové vývojem nových technologií - a to především vojenských - odpovídají na hrozby potenciálních agresorů. Všem vysmívačům pokládám otázku, kolik asi tak ...Zobrazit celý příspěvek

    Vždy platilo, že Rusové vývojem nových technologií - a to především vojenských - odpovídají na hrozby potenciálních agresorů. Všem vysmívačům pokládám otázku, kolik asi tak proudových motorů vyprodukuje náš letecký průmysl, a nakolik je i to elektronické řízení motoru Oktávie české... Nepochybuji, že přes dlouhý vývoj to bude úspěšný motor, jen se těším, až jednou nad Kubání budou padat F-35 agresorů z nebe jako hrušky.Skrýt celý příspěvek

    • dusan
      19:42 26.04.2019

      Neviem, že by se Česko pasovalo za "veľmoc" : )

      Neviem, že by se Česko pasovalo za "veľmoc" : )

      • astor
        19:54 26.04.2019

        Z pohledu některých místních komentářů rozhodně ano, z mých samozřejmě ne.

        Z pohledu některých místních komentářů rozhodně ano, z mých samozřejmě ne.

      • KoJaKCZE
        20:38 26.04.2019

        Na to, že nás bylo 16M a je 10M jsme byli schopni postavit velmi slušná letadla i motory. Na více nebyly finance a hlavně se změnil režim, který to otočil vše na západ "za ...Zobrazit celý příspěvek

        Na to, že nás bylo 16M a je 10M jsme byli schopni postavit velmi slušná letadla i motory. Na více nebyly finance a hlavně se změnil režim, který to otočil vše na západ "za levnějším" ...Skrýt celý příspěvek

        • Pilot
          14:00 27.04.2019

          Nevím, jak letadla, ale ty motorky jen zhruba do konce . let, kdy Jawa těžila z vývoje 30. a 40. a možná 50. let. Dále už prakticky žádny vývoj neprobíhal, a i proto se o od konce ...Zobrazit celý příspěvek

          Nevím, jak letadla, ale ty motorky jen zhruba do konce . let, kdy Jawa těžila z vývoje 30. a 40. a možná 50. let. Dále už prakticky žádny vývoj neprobíhal, a i proto se o od konce 60. let nedalo hovořit o Jawě jako o špičkovém světovém výrobci motocyklů. To platilo i jak pro Škodu Mladá Boleslav, tak pro Škodu Plzeň. A stejně tak pro Aero, Liaz, Tatru, atd.Skrýt celý příspěvek

        • Pilot
          14:01 27.04.2019

          pardon, přečetl jsem "motorky", nicméně to je podbný příběh.

          pardon, přečetl jsem "motorky", nicméně to je podbný příběh.

    • Jirosi
      19:42 26.04.2019

      Sice turbovrtulových ale dost. Stejně tak, tu má výrobu společnost Honeywell.

      Sice turbovrtulových ale dost. Stejně tak, tu má výrobu společnost Honeywell.

      • Jirosi
        19:47 26.04.2019

        A je otázkou jak moc je potřeba v CR vyrábět špičkové proudové motory když neprodukujeme, špičkové proudové stíhačky. Na světě se vyrobí asi 100,25x kusů stíhaček 5. generace, z ...Zobrazit celý příspěvek

        A je otázkou jak moc je potřeba v CR vyrábět špičkové proudové motory když neprodukujeme, špičkové proudové stíhačky.

        Na světě se vyrobí asi 100,25x kusů stíhaček 5. generace, z toho:
        100 USA a jejich spojenci
        0,25 RuskoSkrýt celý příspěvek

        • astor
          19:58 26.04.2019

          Pamatuji si vyjádření jednoho dnes už zapomenutého ministra zemědělství za OF, který prohlásil, že proč si pěstovat pšenici, když si ji můžem dovézt. Tady je to podobné. Jednou ...Zobrazit celý příspěvek

          Pamatuji si vyjádření jednoho dnes už zapomenutého ministra zemědělství za OF, který prohlásil, že proč si pěstovat pšenici, když si ji můžem dovézt. Tady je to podobné. Jednou zapomeneme pěstovat pšenici a až nebude co prodat, pojdeme hlady.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            20:03 26.04.2019

            Astor:"Z pohledu některých místních komentářů rozhodně ano, z mých samozřejmě ne." Buď jsme velmoc a pak musíme vyrábět motory a letadla 5.gen, tedy všech 14x kusů. Nebo nejsme. ...Zobrazit celý příspěvek

            Astor:"Z pohledu některých místních komentářů rozhodně ano, z mých samozřejmě ne."

            Buď jsme velmoc a pak musíme vyrábět motory a letadla 5.gen, tedy všech 14x kusů.
            Nebo nejsme. Obě varianty možné nejsou.
            K čemu by byl v Evropě 3. výrobce proudových motorů 5.gen mi taky není jasné.
            Ve skutečnosti se tu budeme hádat, že je pro nás i F-35 v tisícové sérii drahá.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            20:23 26.04.2019

            1) vědět jak se pěstuje pšenice 2) mít čím osít pole 3) zvládnout to bez pomoci naftou poháněných strojů.... 4) dosáhnout hektarového výnosu, aby tě uživil Bez jediné věci, si v ...Zobrazit celý příspěvek

            1) vědět jak se pěstuje pšenice
            2) mít čím osít pole
            3) zvládnout to bez pomoci naftou poháněných strojů....
            4) dosáhnout hektarového výnosu, aby tě uživil

            Bez jediné věci, si v pytli. A zbytek je ti k prdu!Skrýt celý příspěvek

          • astor
            20:36 26.04.2019

            Jirosi Nejde o motory bůhví kolikáté generace. Jde o schopnost vývoje a produkce špičkových technologií. Tedy cesta, kterou nám slibovali noví lídři v devadesátých. Z pohledu ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi
            Nejde o motory bůhví kolikáté generace. Jde o schopnost vývoje a produkce špičkových technologií. Tedy cesta, kterou nám slibovali noví lídři v devadesátých. Z pohledu dnešních montoven a subdodavatelských firem pro nadnárodní koncerny se táži po právu kritizovat dlouhý vývoj technologie, které nesaháme ani po paty. Sám v jedné z těch nadnárodních firem pracuji, tak vím, o čem mluvím.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            20:50 26.04.2019

            Pleteš si pojem přestat omezovat, ze slovy "udělá za nás". Ne, opravdu to za nás nikdo dělat nebude. Takže pokud si stěžuješ, že tu nejsou špičkové technologické firmy. Tak si ji ...Zobrazit celý příspěvek

            Pleteš si pojem přestat omezovat, ze slovy "udělá za nás". Ne, opravdu to za nás nikdo dělat nebude.
            Takže pokud si stěžuješ, že tu nejsou špičkové technologické firmy. Tak si ji založ!Skrýt celý příspěvek

          • astor
            21:02 26.04.2019

            Jirosi
            Rozhodně se nebudu potit pro bruselského byrokrata. Proč házet perly sviním?

            Jirosi
            Rozhodně se nebudu potit pro bruselského byrokrata. Proč házet perly sviním?

          • Pilot
            14:04 27.04.2019

            Astor astor.... Obnovit schopnost pěstovat pšenici je poměrně jednoduché. Schopnost vyrábět 5.gen stíhačky či motory..... No prostě to vůbec nelze srovnávat.

            Astor astor.... Obnovit schopnost pěstovat pšenici je poměrně jednoduché. Schopnost vyrábět 5.gen stíhačky či motory..... No prostě to vůbec nelze srovnávat.

          • Pilot
            14:09 27.04.2019

            a pozooor,... máme tu geniálního vývojáře a podnikatele Astora. Ale on raději podnikat ani vyvíjet nebude, aby to náhodou "nepotil pro bruselského byrokrata". Co takhle začít ...Zobrazit celý příspěvek

            a pozooor,... máme tu geniálního vývojáře a podnikatele Astora. Ale on raději podnikat ani vyvíjet nebude, aby to náhodou "nepotil pro bruselského byrokrata". Co takhle začít automobilkou na Seychelách... Tam ten byrokrat nedosáhne. Můžete ji nazvat třeba Astor Martin.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement
            18:50 27.04.2019

            Ale u nás jsou špičkové technologie. V nanotechnologiích jsou v Liberci v absolutní špičce, vyvíjejí a vyrábějí se u nás baterie, paměti, spousta elektroniky. V každém mobilu jsou ...Zobrazit celý příspěvek

            Ale u nás jsou špičkové technologie. V nanotechnologiích jsou v Liberci v absolutní špičce, vyvíjejí a vyrábějí se u nás baterie, paměti, spousta elektroniky. V každém mobilu jsou díly vyrobené v ČR.
            Když to někdo neví - je to jeho chyba, ne chyba ČR nebo EU.Skrýt celý příspěvek

    • Barlow
      21:29 26.04.2019

      A proč by někdo inteligentní lezl do Ruské federace? Tam z historického hlediska vleze jenom omylem nebo z blbosti. Viz. Adolf a Bonaparte. :) Ale jinak je moc milé jak se rusové ...Zobrazit celý příspěvek

      A proč by někdo inteligentní lezl do Ruské federace? Tam z historického hlediska vleze jenom omylem nebo z blbosti. Viz. Adolf a Bonaparte. :) Ale jinak je moc milé jak se rusové snaží...u Pratt & Whitney se teď chytají za nos a stydí se... :)Skrýt celý příspěvek

    • SKmartinTO
      01:52 27.04.2019

      Si naozaj hlupak alebo len dement? Prepac.) ale F35 budu padat ako hrusky? Ked tu PAKFU dokoncia " 2050 mozno ? Ha ha tak F35 bude davno v muzeu nahradena 6 generaciou a ten tvoj ...Zobrazit celý příspěvek

      Si naozaj hlupak alebo len dement? Prepac.) ale F35 budu padat ako hrusky? Ked tu PAKFU dokoncia " 2050 mozno ? Ha ha tak F35 bude davno v muzeu nahradena 6 generaciou a ten tvoj mokry sen o vojne a padajucich F35 nad Kubani utopeny v litroch vodky.)

      https://m.youtube.com/watch?v=... Skrýt celý příspěvek

    • moky
      15:34 27.04.2019

      Je potřeba vás,vy proruský zmrdi,posílat makat do dolů,jak ste to dělali odpůrcům vy v 50tych letech.Vašim spratkům nedat možnost vystudovat atd.atd.. A ne že budeš sedět na netu a ...Zobrazit celý příspěvek

      Je potřeba vás,vy proruský zmrdi,posílat makat do dolů,jak ste to dělali odpůrcům vy v 50tych letech.Vašim spratkům nedat možnost vystudovat atd.atd..
      A ne že budeš sedět na netu a mlet svoje rudý debilní sračky.Skrýt celý příspěvek

      • RiMr71
        14:06 29.04.2019

        ...jak říkal Jiří Suchý - "Problém není, že to jsou spratci, ale že to jsou synové a vnuci spratků"...

        ...jak říkal Jiří Suchý - "Problém není, že to jsou spratci, ale že to jsou synové a vnuci spratků"...

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2