Českem projede konvoj obrněných vozidel Stryker

Foto: Kolona Strykerů a doprovodných vozidel v Německu; větší foto / U.S. Army
Kolona Strykerů a doprovodných vozidel v Německu; ilustrační foto, větší foto / U.S. Army

Průjezd celkově 516 amerických vojáků v obrněných transportérech Stryker a doprovodných vozidlech přes české území schválila na svém pondělím zasedání vláda České republiky. Učinila tak v souladu s článkem 43 Ústavy ČR. Konvoj putující z cvičení v Estonsku překročí území na hranicích s Polskem. Podle ministra obrany Stropnického se jedná o "důkaz alianční jednoty a to nejmenší, čím můžeme přispět".

Úkazka amerického závazku aliančním spojencům

Přesun amerických vojáků a armádní techniky přitáhl již od počátku pozornost médií a posléze i veřejnosti, a to i přes to, že například v loňském roce se přes naše území přesunul větší počet zahraničních vojáků a přes tři sta kusů techniky. Také vzdušný prostor nad republikou je využíván k nácviku cvičných soubojů aliančních letounů.

Rozdíl dřívějších přesunů a konvoj Strykerů spočívá v medializaci, kterou rozpoutalo sdělení americké strany, že kromě testu údržby a servisu se bude jednat o "ukázku amerického závazku aliančním spojencům" a také ukázku mobility jednotek NATO. Právě demonstraci schopnosti rychlého přesunu označují někteří opoziční politici v čele s KSČM za "provokaci" a někteří aktivisté přímo za "okupaci".

Užití termínu "provokace" poněkud pokulhává ve srovnání počtu amerických vojsk a techniky z Pobaltí s "odvetným" cvičením nařízeným v uplynulých dnech ruským prezidentem Putinem, který v pondělí nařídil prověrku vojsk ruské Severní flotily o síle 40 tisíc mužů, 40 bojových lodí a 15 ponorek, přičemž neváhal vyhlásit stav bojové pohotovosti.

Z takto koncipovaných argumentů vyplývá, že zatímco by měly členské země NATO řešit svá opatření na lékárnických vahách, Rusko svá rozhodnutí váží na decimálce.

Na riziko, že se Rusko nebude chtít vzdát svého vlivu, upozornil v roce 2007 Václav Havel: "Rusko neví, kde začíná a kde končí. Rozpomíná se na své různé historické hranice a území, na nichž bylo přítomno - ať už jako carské nebo sovětské - považuje za své," řekl český exprezident pro Hospodářské noviny

Podle Havla je třeba "jednat s Ruskem jako s rovnocenným partnerem, ale z "jiného civilizačního okruhu", který vždy bude stát mimo Evropu."

Rovnocenné partnerství ale nemůže znamenat, že zatímco jedna země zabírá území a vyhrožuje jaderným arzenálem, druhá, byť menší se zřekne spojenců a nepustí na své silnice několik desítek aut. 

Strykery při přesunu v Německu

Přesun dle českého i mezinárodního práva

Avizovaný přesun Strykerů je skutečně signálem nejen pro občany ale i pro okolní státy, že je Česká republika respektovaným členem aliance, na jejímž území je pohyb vojenské techniky možný. O okupaci se ale v žádném případě nejedná, protože ke vstupu vojsk dojde v souladu jak s mezinárodním právem a plněním závazků vyplývající ze smlouvy s NATO, tak s vnitrostátním právem.

Děje se tak na základě článku 10 Ústavy ČR a Ústavního zákona č. 110/1998 Sbírky o bezpečnosti republiky. Naopak: Sabotáže a útoky na ústavnost republiky, včetně pokusů narušit její obranyschopnost, jsou dle § 310 odst. 1 trestního zákoníku sankcionovány v rozsahu 8 -12 let nebo propadnutí majetku. Totéž se týká i pokusu o zničení samostatnosti země. Znění prvního odstavce tohoto zákona bývá mylně vztahováno pouze k době válečného stavu: Citovaný odstavec se ale týká i doby míru.

Trestného činu sabotáže dle § 314 odst. 1 trestního zákoníku se může dopustit ten, kdo by "v úmyslu poškodit ústavní zřízení nebo obranyschopnost České republiky anebo poškodit mezinárodní organizaci zneužije svého zaměstnání, povolání, postavení nebo své funkce nebo se dopustí jiného jednání k tomu, aby:
a) mařil nebo ztěžoval plnění důležitého úkolu mezinárodní organizace, orgánu veřejné moci, ozbrojených sil nebo bezpečnostního sboru, hospodářské organizace nebo jiné instituce, nebo
b) způsobil v činnosti takového orgánu anebo takové organizace nebo instituce poruchu nebo jinou závažnou škodu"
 

Těm, kteří dostatečně neuvážili svoje aktivity nelze přičíst k dobru to, že si mylně interpretovali svobodu vyjádření názoru: i ten je třeba vyjádřit v souladu se zákonem. V právním státě je jakékoli jednání posuzováno dle zásady "Neznalost zákona neomlouvá".

Občané ale mají možnost vyjádřit svoji svoji vůli: Prostřednictvím poslanců či senátorů, jejichž nadpoloviční většina všech členů alespoň jedné z komor může zvrátit rozhodnutí vlády. Místo pořádání petic a protestů by bylo účelnější zpravit o své vůli svého zastupitele či příště vybrat jiného.

Aktivistům, kteří se o to pokoušejí například formou internetových výzev, je vhodné připomenout, že naplnění skutkové podstaty trestného činu rozvracení republiky i sabotáže stačí už stádium přípravy.

Elektronicky šířené výzvy k "občanské neposlušnosti" a případné útoky na vojenské cíle by mohl být hodnoceny jako snaha narušit obranu země. Nárok na svobodu slova je i v tomto případě limitován zákonem nejvyšší právní síly Ústavou, čl. 9, odst. 3, na jehož základě "Výkladem právních norem nelze oprávnit odstranění nebo ohrožení základů demokratického státu."

Takhle konvoj Strykerů uvidí čeští řidiči

Vážit svá slova

Problematicky v tomto směru působí i další uskupení, která na svých stránkách přímo zvou na území jak cizí vojska, tak politiky typu prezidenta Putina. K oficiální návštěvě hlavy státu je oprávněn prezident republiky.

Fakt, že je na fotografiích setkání hnutí pozvánka pro prezidenta Putina zvěčněn i poslanec Škromach (třetí osobou: Nejedná se o jeho oblíbené selfie, ale o fotografie třetí osoby) působí hodně rozporuplně: Poslanec a v případě Škromacha i senátor, slibuje při převzetí mandátu dodržovat zákony a Ústavu České republiky.

Spisovatel Jiří Pehe ve svém komentáři pro Novinky,cz případně poznamenává, že v době válečného stavu by mohla být některá vyjádření politiků hodnocena jako zrada. V době míru by bylo ale záhodno vážit slova i činy o to více. Ve chvílích, kdy prezident Ruska přiznává anexi Krymu s tím, že uvažoval použít jaderný arzenál pro získání území, není prostor pro zvažování ekonomických sankcí. 

Lídr krymských Tatarů, dlouholetý vězeň sovětských lágrů a disident Mustafa Džemilev na podzim 2014 řekl: „My jsme v 68. taky věděli, že protest proti okupaci Československa bude mít své následky. Já svůj protest přesto vyjádřil a dostal jsem za to 3 roky vězení. Odseděl jsem si 3 roky za Československo. A dnes, když byla okupována moje vlast, český prezident vyzývá k tomu, abychom se s anexí smířili. Důvod? Česká republika i jiné evropské země by svým protestem v podobě přísnějších sankcí mohly přijít o peníze.“

V případě, kdy by Česká republika rezignovala na demonstraci své suverenity, kterou vyjadřuje armáda a rezignovala na závazky plynoucí ze spojenectví, by dala všanc i svoji svébytnost. Její základy, demokratické zásady naší republiky, se rodily ve Spojených státech, kde byly 30. května 1918 podepsána v Pittsburghu Dohodu o společném státu.

Pokud byly v USA dány základy naší státnosti, kterou USA za téměř sto let nikdy nezpochybnily, ani nenarušily, není důvod, aby konvoj jejich několika desítek obrněných transportérů neprojel naší zemí.

Nahlásit chybu v článku


Související články

ANALÝZA: Důkazy ruské vojenské intervence na Ukrajině

Konflikt na Donbasu je již od svého počátku provázen diskuzí o zapojení Ruské armády. První tábor ...

NÁZOR: Věrohodné zdroje nejistoty

Redakce Armádní novin oslovila Mgr. Radoslavu Schmelzovou s nelehkou otázkou, o které přemýšlime ...

Angažmá Petra Pavla v NATO

Armádní generál a náčelník Generálního štábu Armády ČR Petr Pavel nastoupí 26. června 2015 na post ...

Evropské federální vojenské letectvo

Předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker se před pár dny vyslovil pro vytvoření společné ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • CerVus
    17:45 20.03.2015

    Sakra já si dnes na Akademii říkal co tam asi tak dělá ten plukovník amerického letectva a on tam má zastávku jeden z konvojů takže nejspíše ladili detaily. Sakra škoda, že den ...Zobrazit celý příspěvek

    Sakra já si dnes na Akademii říkal co tam asi tak dělá ten plukovník amerického letectva a on tam má zastávku jeden z konvojů takže nejspíše ladili detaily. Sakra škoda, že den předtím odjedu, to by stálo za vidění.Skrýt celý příspěvek

  • Shania
    16:45 20.03.2015

    Superme: To má být vtip? Takže podle tebe Amici můžou za to, že Řekové , Španělé a Portugalci prožrali svoji budoucnost? A nějak si zapomněl všechny ty odstaní, kterým se daří ...Zobrazit celý příspěvek

    Superme: To má být vtip? Takže podle tebe Amici můžou za to, že Řekové , Španělé a Portugalci prožrali svoji budoucnost? A nějak si zapomněl všechny ty odstaní, kterým se daří dobře.

    A co my, taky si myslíš, že se nám daří hůř než za komančů? Já bych řek že ne a i přes to že jsme si rozkradli co se dalo.Skrýt celý příspěvek

  • Blake
    16:45 20.03.2015

    Ukrajinci, co sa vzdali, sa vzdali, lebo stali proti mnohonasobnej presile a netuzili zrovna zomriet. Nevzdali sa instantne, necakali tam na rusku spasu. Ti, co prebehli boli ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinci, co sa vzdali, sa vzdali, lebo stali proti mnohonasobnej presile a netuzili zrovna zomriet. Nevzdali sa instantne, necakali tam na rusku spasu. Ti, co prebehli boli predpokladam etnicki rusi. To, ze nezomrel ani jeden clovek neznamena, ze keby odporovali, ze by sa neprelievala zbytocna krv. Co by ste hovoril potom? Kritizoval by ste Rusko za utocenie na cudziu krajinu bez mandatu OSN? Ked na vas vo vasom dome vytiahnem zbran a rozkazem vypadnut, lebo mate troch spolubyvajucich z mojej rodiny, nebude to zlocin?

    V tom istom odstavci, ako kritizujete bombardovanie NATOm bez suhlasu srbskej vlady, uplne ignorujete fakt, ze vojenske jednotky RF obsadili bez suhlasu ukrajinskej vlady, predoslej, ci novozvolenej, strategicke pozicie na uzemi Ukrajiny. To sa proste nerobi. Ak dokazete odsudit bombardovanie Srbska a vytvorenie Kosova, ale nie anexiu Krymu, neviem si pomoct, vidim v tom zaujatost. To, ze pri tom nikto nezomrel nedava anexii v ziadnom pripade legitimnost.Skrýt celý příspěvek

  • Blake
    16:21 20.03.2015

    To, ze Kosovo je Srbija neznamena, ze Krym je Rasija. Anexia krymu ostava anexiou bez ohladu na referendum, ktore prebehlo po nej. To, co navrhujete, je ako zastrelit cloveka a ...Zobrazit celý příspěvek

    To, ze Kosovo je Srbija neznamena, ze Krym je Rasija. Anexia krymu ostava anexiou bez ohladu na referendum, ktore prebehlo po nej. To, co navrhujete, je ako zastrelit cloveka a potom sa ho pytat, ci nahodou nechce podstupit eutanaziu.Skrýt celý příspěvek

  • Superme
    16:14 20.03.2015

    leviathanv - Jste opravdu až neuvěřitelně naivní. Porovnejme Krym s Kosovem. Na Krymu - a uznávají to i západní média - lidé do Ruska jednoznačně chtěli a jsou za tuto volbu ...Zobrazit celý příspěvek

    leviathanv - Jste opravdu až neuvěřitelně naivní. Porovnejme Krym s Kosovem.

    Na Krymu - a uznávají to i západní média - lidé do Ruska jednoznačně chtěli a jsou za tuto volbu rádi. Nezemřel ani jeden člověk, samotní Ukrajinští vojáci se "vzdali" bez boje a naopak mnoho z nic přešlo na stranu Separatistů. Ptám se, proč?
    Kosovo - Ptám se Vás, ptalo se NATO někoho - a teď myslím především USA - zda mohou Srbsko bez mandátu OSN bombardovat? Nezlobte se na mě, ale tam se také Srbské vlády na nic nikdo neptal a zemřeli přitom tisíce nevinný lidí! A zrádce Havel ještě tento zločin nazve "Humanitární bombardování". V plné kráse se ukázalo, jak vlastně on a jemu podobní myslí: "Kdo nejde s námi, jde proti nám". Chtěl bych Vás také ujistit, že naprosto stejně bych odsuzoval i Rusko a jiné země, protože to, co se v Srbsku stalo je, jak říkám, jeden z největších, né-li největší zločin za posledních x let!

    Mluvíte zde o jakési "Skandinávské demokracii" - co to je? Upřímně říkám, že "demokracii", kterou mají ve Švédsku bych zde nechtěl ani za nic. Tam vládnou rudo-zelení, tedy nejhorší možná kombinace. V ostatních státech Skandinávie je to zatím vcelku ok. Každopádně, na Ukrajině demokracie není. Pokud si myslíte, že je, situaci opravdu nesleduje, viz. Pravý sektor, který jakékoliv oponenty zastrašuje či dokonce zabíjí a vláda jen tiše kouká až by se dalo říct, že s nimi souhlasí.

    Shania - "Západní Státy jim vděčí za svoji ekonomickou prosperitu a stabilitu a to platí teď i pro nás."

    No jasněěě, stabilita alá Řecko, Španělsko nebo Portugalsko. Pane jo, dobrý matroš máte, dobrý :)Skrýt celý příspěvek

  • CerVus
    13:43 20.03.2015

    tečka: no zato kam vlezl Rusák je ráj na zemi. A co je navíc Rusku po tom, kdo přes naše území jezdí. Svou zemi mají dost velkou a v dost tragickém stavu, tak ať se starají o své ...Zobrazit celý příspěvek

    tečka: no zato kam vlezl Rusák je ráj na zemi.
    A co je navíc Rusku po tom, kdo přes naše území jezdí. Svou zemi mají dost velkou a v dost tragickém stavu, tak ať se starají o své problémy. Spojenci pro nás navíc mají status jako naše armáda. Také nás chrání a také za nás budou nasazovat život, když se něco zvrtne.Skrýt celý příspěvek

  • Cajk
    13:12 20.03.2015

    Jakub Hruškovský: Souhlas Nevím, proč se to tu řeší, v celé Evropě zcela normální věc a v Čechách se nad tím lidi pozastavují nebo to dokonce odsuzují pacifistickými argumenty, ...Zobrazit celý příspěvek

    Jakub Hruškovský: Souhlas

    Nevím, proč se to tu řeší, v celé Evropě zcela normální věc a v Čechách se nad tím lidi pozastavují nebo to dokonce odsuzují pacifistickými argumenty, které moc logiky též nemají. Kdybych bydlel někde poblíž této trasy, tak se též podívám a udělám pár fotek.

    K tématu: V loňském roce se uskutečnilo přes území ČR 131 podobných přesunů. Celkem se jich účastnilo 1631 zahraničních vojáků se šesti sty a jedním kusem techniky. Z tohoto počtu se 11 silničních přesunů týkalo příslušníků armády USA, konkrétně se jednalo o 632 osob a 316 kusů technikySkrýt celý příspěvek

  • Shania
    13:09 20.03.2015

    Tečka: Vděčíš jim za to, že tu teď nejsou nacisti, nebo komunisti:) Západní Státy jim vděčí za svoji ekonomickou prosperitu a stabilitu a to platí teď i pro nás. USA nejsou ...Zobrazit celý příspěvek

    Tečka:

    Vděčíš jim za to, že tu teď nejsou nacisti, nebo komunisti:) Západní Státy jim vděčí za svoji ekonomickou prosperitu a stabilitu a to platí teď i pro nás.

    USA nejsou žádná slunéčková země a prosazování vlivu si vybírá daň, ale ta je naprosto minimální. Přestav si, že by Rusko nebo Čína byla v jejich pozici...
    A ne, nevěřím, že je nutné aby tu byla rovnováha mezi USA, Ruskem a Čínou. Pokud tyhle státy budou mít někdy navrch, tak to pro nás bude sakra problém.Skrýt celý příspěvek

  • Blake
    13:01 20.03.2015

    Ta ostra municia by zaujimala aj mna, aj ked teda skor z tej logistickej stranky - ci je efektivnejsie municiu pekne naskladanu odviezt v MTVR, alebo priamo vo vozidlach. Naskyta ...Zobrazit celý příspěvek

    Ta ostra municia by zaujimala aj mna, aj ked teda skor z tej logistickej stranky - ci je efektivnejsie municiu pekne naskladanu odviezt v MTVR, alebo priamo vo vozidlach. Naskyta sa tiez otazka, kolko municie sa na taky vycvik berie a kolko z toho sa tam vystriela.

    To iste by ma zaujimalo s vysadkami - ci vobec trenovali s plnym nakladom (predpokladam ze ano, prevazat vysadok je nakoniec primarna uloha strykeru) a teda ci ich budu "tech 1000 mil" viezt v nakladakoch, priamo v strykeroch (co mi pride nezmyselne), alebo letecky, posledna moznost sa mi zda najpravdepodobnejsia.

    tecka: kedy sa naposledy valcilo v Nemecku? Juzna Korea? Japonsko? Bulharsko? Taliansko? Ceska Republika nie je Vietnam, navyse ide o prejazd konvoja - ten pride a odide, mozno sa niekde zastavi, aby crewmani opravili defekt, a odfotili sa s miestnymi. Nech je to ako gesto chapane akokolvek, CR je v tom geste snad najmenej podstatny hrac.
    Inak na otazku, preco je tu protiruska propaganda je jednoducha odpoved: z toho isteho dovodu ako ta ruska. Nic menej, nic viac.

    many: clanok hovori o skupinach, resp. jednotlivcoch, ktore by potencialne chceli porusovat zakon vlastneho statu tym, ze by narusovali priebeh prejazdu konvoja. Ze sa kvoli tomu urazi kopa ludi, ktorych sa to netyka nie je problem clanku, ale vztahovacnosti ludi.Skrýt celý příspěvek

  • tečka
    12:33 20.03.2015

    Všude kam vlezl Američan se jen válčilo

    Všude kam vlezl Američan se jen válčilo

  • tečka
    12:20 20.03.2015

    USA jsou spojenci. proč by přes nás nemohli jezdit? Měli by jsme si uvědomit,že když přes nás budou jezdit nemusí se to právě Rusku moc líbit proč by měla být USA roztažená po ...Zobrazit celý příspěvek

    USA jsou spojenci. proč by přes nás nemohli jezdit?
    Měli by jsme si uvědomit,že když přes nás budou jezdit nemusí se to právě Rusku moc líbit proč by měla být USA roztažená po Evropě? Být Putinem cítil bych se ohrožený kdyby se mi za hranicemi začala roztahovat cizí armáda. Někdo tu psal že by jsme se měli radovat a dělat fotky a ukázat pak dětem. Když tu budou Amíci takle cestovat tak neboj tu techniku si pak budeš moct i vyzkoušet a naše děti taky a to třeba hned v první linii... myslete na to že jsme na ráně...Pes kterej se bojí kouše... a naše vláda to schválila... proč? proč je tu protiruská propaganda? je to banda vlastizrádců která při hrozbě zmizí jako první někam do bezpečí.... Ať si amíci jezdí přes země které si je vyžádali....Skrýt celý příspěvek

  • many
    12:00 20.03.2015

    Tak blbě napsanej článek aby jeden pohledal.. autor asi nezná podmiňovací způsob. Takto formulovaná výhrůžka je červenej hadr před oči slupinám, které přesun neschvalují. Mně by ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak blbě napsanej článek aby jeden pohledal.. autor asi nezná podmiňovací způsob. Takto formulovaná výhrůžka je červenej hadr před oči slupinám, které přesun neschvalují.
    Mně by ale zajímalo, jestli ta technika bude vybavena ostrou municí i pro lafetované zbraně ? O tom se jaksi nikdo nezmínil, nebo jsem to nezaregistroval...Skrýt celý příspěvek

  • Jakub Hruškovský
    09:52 20.03.2015

    Zdravím Vás všechny ve spolek :-) Zrovna jsem se zaregistroval a tohle je můj první příspěvek do diskuze,bohužel myslel jsem ,že na začátek to bude nějaká diskuze o armádní ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdravím Vás všechny ve spolek :-) Zrovna jsem se zaregistroval a tohle je můj první příspěvek do diskuze,bohužel myslel jsem ,že na začátek to bude nějaká diskuze o armádní technice nebo nějaké problematci,ale bohužel není.Chtěl bych se vyjádřit k tomuto téma průjezdu konvoje.Z mého pohledu to vypadá na obrovský průšvich a ostudu bohužel :-( je mi celkem smutno v co se to zvrtlo,místo abychom jako nadšenci se těšili,že budem mít možnost vidět na živo zajímavou techniku, tak se všude jen dočítám jak to spousty lidem vadí.Vždyt není žádny důvod se znepokojovat jsou to spojenci,jen budou projížět a nemají v plánu nas okupovat :-)užijme si tuhle kolonu,nadělejme zpousty zajímavych fotek a ukažme to našim dětem vždyt je to jedinečná příležitost.To už potom můžeme jezdit i na Dny NATO do Mošnova demostrovat proti jejich přítomnosti u nás.Naštěstí jsem si toho za x let co tuhle akci navštěvuji nevšiml.A pokud někoho znepokojuje těch pár kousků voj. techniky u nás jako demonstrace síly USA at´ obrátí svůj zrak směrem na východ kde ruský medvěd pravidelně demostruje svou sílu během svých manevrů v počtech desitkách tisíc mužů, sice na jeho vlastním uzemí ,ale zato velkolepě.Tohle je jednoznačná demostrace síly proti tomuhle je NATO žabař a nedělejme si iluze ,že to Rusové dělají jen pro pocit bezpečí.Skrýt celý příspěvek

  • leviathan
    09:16 20.03.2015

    GAVL: prejazd schvalila vlada CR, tak ake obmedzenie suverenity? Samozrejme , ze tato akcia ma propagandisticky charakter. Jednoznacne to ma demonstrovat pritomnost spojenca - ...Zobrazit celý příspěvek

    GAVL: prejazd schvalila vlada CR, tak ake obmedzenie suverenity? Samozrejme , ze tato akcia ma propagandisticky charakter. Jednoznacne to ma demonstrovat pritomnost spojenca - silneho spojenca. Spojenca , ktory od vas (nas) chce LEN dodrziavanie zakonnosti, demokracie, slobody a nijako suverenitu CR nenarusuje.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    07:40 20.03.2015

    caslaval: V ČR máme zastupitelskou demokracii, nikoliv přímou, aby se kvůli každé bezvýznamnosti dělalo referendum. Referendum o vstupu do EU smysl mělo, protože se jedná o změnu ...Zobrazit celý příspěvek

    caslaval: V ČR máme zastupitelskou demokracii, nikoliv přímou, aby se kvůli každé bezvýznamnosti dělalo referendum. Referendum o vstupu do EU smysl mělo, protože se jedná o změnu suverenity státu. Proti tomu členství v NATO je pouze jednou z dalších aliancí, ve které jsme se za 100 let účastnili (Malá dohoda, s Francií, se SSSR, Varšavská smlouva), doufejme, že tentokrát funkční a schválení členství referendem není v zastupitelské demokracii nutné, ani nemá u nás tradici. Kromě toho, členství v NATO schvaluje podle průzkumů 70% obyvatel ČR !Skrýt celý příspěvek

  • leviathan
    07:31 20.03.2015

    Superme - "sebevrazdy" treba vysetrit a objasnit, to je uplne prirodzene a je to vnutorna vec UA, do toho sa Rusko nema co montovat. Referendum na Kryme bolo nezakonne - bez ...Zobrazit celý příspěvek

    Superme - "sebevrazdy" treba vysetrit a objasnit, to je uplne prirodzene a je to vnutorna vec UA, do toho sa Rusko nema co montovat.

    Referendum na Kryme bolo nezakonne - bez povolenia centralnej vlady. Provincie si nemozu organizovat referenda ako sa im zachce, alebo ako sa zachce Putinovi. Okrem toho bolo organizovane pod hlavnami neoznacenych "banditov" a dozorovane nacistami, komunistami a politickymi hochstaplermi.

    to, ze na UA nie je kristalovo cista demokracia skandinavskeho typu je jasne a nikto to netvrdi. Ale to, ze tam prebehli slobodne volby a prezident i vlada (parlament) su legitimne uznava aj Rusko. Putin akceptuje Porosenka pri medzinarodnych vyjednavaniach a Rusko ma stale v Kijive velvyslanectvo.Skrýt celý příspěvek

  • GAVL
    06:20 20.03.2015

    Takovíto průjezd není věc závazku vůči spojencům, ale jasný projev svrchovanosti nad nějakým územím. Je to stejné jako když pes vočůrá sloupy a patníky na procházce. Vzhledem k ...Zobrazit celý příspěvek

    Takovíto průjezd není věc závazku vůči spojencům, ale jasný projev svrchovanosti nad nějakým územím. Je to stejné jako když pes vočůrá sloupy a patníky na procházce.
    Vzhledem k tomu, že konkrétně my, sami neplníme své závazky vůči NATO, tak jak si může někdo myslet, že je někdo ochoten je plnit vůči nám.Skrýt celý příspěvek

  • Hanshroch
    00:01 20.03.2015

    Proč by Rusko mělo stát "vždycky mimo Evropu"? Nezbláznil se Havel? Nebo to byl jen další projev jeho servility? Když někdo pokojně protestuje proti tomuto průjezdu, Ústavu ani ...Zobrazit celý příspěvek

    Proč by Rusko mělo stát "vždycky mimo Evropu"? Nezbláznil se Havel? Nebo to byl jen další projev jeho servility? Když někdo pokojně protestuje proti tomuto průjezdu, Ústavu ani žádné zákony ČR neporušuje.Skrýt celý příspěvek

  • simonidis
    21:16 19.03.2015

    Dobrý den. Je nebo bude známa trasa dopředu? Rád bych se jel podívat. Díky

    Dobrý den. Je nebo bude známa trasa dopředu? Rád bych se jel podívat. Díky

  • Superme
    20:03 19.03.2015

    Nesher a leviathan Jsem si jist, že oba víte, že od doby Majdanovského puče zemřelo z důvodu "sebevraždy a deprese" již !6! opozičních politiků! Jsem jediný, komu na tom něco ...Zobrazit celý příspěvek

    Nesher a leviathan
    Jsem si jist, že oba víte, že od doby Majdanovského puče zemřelo z důvodu "sebevraždy a deprese" již !6! opozičních politiků! Jsem jediný, komu na tom něco nesedí?

    Jsem si také jist, že víte, jak po těch "svobodných" - zajímavé, že Krymské referendum tak neberete - volbách jejich poslanci hlasovali. Pokud jste zapomněli, viz. zde - https://www.youtube.com/watch?...

    Atd., atd.! Nelžete, že je na Ukrajině demokracie!Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 10