Rusko v Sýrii: Nedůvěra mezi Západem a Ruskem vítězí

Foto: V sýrii operují ruské letouny Su-30SM; větší foto; ilustrační foto / Alex Beltyukov, CC BY-SA 3.0
V Sýrii operují ruské letouny Su-30SM; větší foto; ilustrační foto / Alex Beltyukov, CC BY-SA 3.0

Rusko posiluje svou vojenskou přítomnost v Sýrii. Rusko do země dopravilo bojová letadla a systémy protivzdušné obrany. Rusové svou přítomnost v Sýrii vysvětlují bojem proti Islámskému státu (IS). Američané však o úmyslech Rusů pochybují.

Stíhací letadla i protivzdušná obrana

Podle satelitních snímků ruská armáda do Sýrie na letiště Latakia dopravila 28 bojových letadel - 4 víceúčelové stíhačky Su-30SM, 14 bitevních Su-24 a 14 bitevních Su-25. Podle deníku The Jerusalem Post, který se odvolává na ruské a západní zdroje, Rusko do Sýrie přivezlo také vlastní protivzdušné systémy Pancir-S1 (v kódu NATO "SA-22 Greyhound).

Podle deníku The Guradian, odolávající se na zdroje z americké vlády, plánuje Rusko na letiště Latakia vyslat 2000 vojáků. Na ruské námořní základně blízko syrského města Tartus je přítomno 1700 ruských vojáků. Ruský list Kommersant napsal, bez bližšího upřesnění, že v Sýrii působí okolo 1700 vojenských specialistů.

Rusko rozsah své přítomnosti v Sýrii oficiálně nekomentuje. „Rusko se žádných operací na území Sýrie ani jiného státu nezúčastní. V současné době nic takového neplánujeme," pouze uvedl včera pro americkou televizní stanici CBS Vladimír Putin.

Nečitelnost ruské strany však tvoří živnou půdu pro pochyby západních států.

Izrael na pozoru

Nejvíce znepokojený je Izrael, který se Sýrii má dlouhodobě vyostřené vztahy. Sýrie před občanskou válkou podporovala teroristické hnutí Hizballáh. Například při libanonské válce v roce 2006 Hizballáh prováděl raketové útoky na civilní cíle v Izraeli díky íránským raketám. Převoz raket umožnila Sýrie.

Izrael proto ruskou přítomnost u svého protivníka bedlivě sleduje. Internetový magazín The Avionist upozornil na výzvědné lety izraelský průzkumných letadel G.550 Eitam CAEW (Conformal Airborne Early Warning) a G.550 Shavit ELINT (Electronic Intelligence) "kolem" (nad Středozemním mořem) syrských hranic. Izraelské letouny měly údajně monitorovat jak ruská letadla, tak i syrská, která ruské stroje doprovázela na letiště Latakia.

Izraelský premiér Natanjahu přiletěl před týdnem do Moskvy vyjasnit si pozice obou států. Izrael se obává, že ruská přítomnost naruší izraelské akce proti Hizballáhu nad Sýrii, případně dojde k nechtěnému střetu mezi izraelskými a ruskými letadly.

"Mým cílem bylo zabránit nedorozuměním mezi izraelskou armádou a ruskými silami," řekl novinářům Natanjahu. "Putin souhlasil s mechanismem, jak takovým nedorozuměním předejít."

"Mohlo by dojít k dohodě mezi Izraelem a Ruskem, která by vymezovala prostor, kde budou v Sýrii operovat. Nebo dokonce k tomu, že oni budou létat za dne, zatímco my v noci," citovala před izralesko-ruskou schůzkou agentura Reuters jednoho z bývalých Netanjahuových poradců.

Putin i Natanjahu řešili rovněž otázku identifikace armád a cesty, jak zabránit Hizballáhu, aby se dostal k ruským zbraním.

Foto: Satelitní snímek vojenského letiště u města Latakia. / AFP/ Getty Images
Satelitní snímek vojenského letiště u města Latakia; větší foto / AFP/ Getty Images

NATO Rusko pdezírá

Současná nedůvěra mezi Západem a Ruskem se také odráží v rozdílném pohledu na ruskou přítomnost v Sýrii. Podle generála Philip Breedlovho, vrchního velitele NATO, jde Rusku ve skutečnosti o posílení vojenského vlivu v Sýrii a o vojenské omezení zemí NATO v regionu.

Breedle upozorňuje, že Rusko si do Sýrie dovezlo také stíhací letadla určená pro vzdušný boj (Su-30). Stejně tak nedůvěru vzbuzuje rozmísťováni ruských protivzdušných systémů Pancir-S1. Jelikož Islámský stát letectvo nemá, otázkou je, proti komu, nebo pro jaký případ, jsou podobné zbraňové systémy určeny.

Podle Breedleho Rusko strategicky v zájmových oblastech rozvíjí schopnosti označované jako A2 / AD (Anti-Access/Area-Denial) - jde o schopnost získat kontrolu nad oblastí, ve které budete působit (vzduch, moře, kyberprostor), a ujistit se, že podobný prostor nezíská váš protivník.

Rusko schopnosti A2 / AD rozvíjí v Kaliningradu, Krymu a vypadá to, jak uvádí generál Breedle, i v Sýrii. Například protivzdušné systémy v Kaliningradu mohou efektivně ohrozit letadla NATO mířící v případě konfliktu zemím Pobaltí na pomoc.

"Kaliningrad je velká platforma pro schopnost A2 / AD. Po okupaci Krymu Rusko vyvinulo silné A2 / AD schopnosti v Černém moři. V podstatě jejich protilodní střely s plochou dráhou letu kontrolují celou oblast Černého moře a jejich proti-letecké a proti-raketové systémy obsáhnou 40 až 50 % Černého moře," vysvětluje obavy Američanů Breedle.

"Nyní vidíme, že tyto velmi schopné systémy protivzdušné obrany se začínají objevovat v Sýrii a my máme trochu strach o vytváření další A2 / AD bubliny ve východním Středomoří. Vidíme některé velmi sofistikované systémy protivzdušné obrany na těchto letištích. Vidíme také některé velmi sofistikované stíhací letadla pro vzdušný boj na těchto letištích," uvedl Breedle.

"Tyto velmi sofistikované schopnosti protivzdušné obrany nejsou o Islámském státu," tvrdí Breedle.

Podle mínění generála Breedleye, je hlavní prioritou ruského angažmá v Sýrii vojenské zajištění letišť a "teplovodních" přístavů (většina ruských přístavů během zimy zamrzá) v oblasti Středozemního moře. V druhém sledu je podpořit přátelský režim Bašára Asada a následně pro legitimizaci své přítomnosti provádět "nějaké" údery na pozice Islámského státu.

Jak uvádí Breedle Aliance musí začít masivněji investovat do schopností překonávat "bublající" ruské A2 / AD zóny.

Zdroj: Breaking Defense, The Jerusalem Post

Nahlásit chybu v článku


Související články

Draze zaplacená invaze do Jemenu

Koalice muslimských zemí, která se rozhodla na jaře tohoto roku zasáhnout v Jemenu na podporu ...

Centrum 2015: Ruská armáda předvedla svou sílu

Největší letošní cvičení ruské armády Centrum 2015 skončilo. Poslední manévry proběhly v neděli. V ...

Historický průlom: Syrský Kurdistán bude mít své pešmergy – s podporou USA

Jedná se o historický průlom. Nejen pro Kurdy, ale pro stabilizaci celého Blízkého východu. Mezi ...

Islámský stát bude poražený. Svět nemůže dovolit ničenu takovému existovat

Spravedlivá pomsta. V září 2001 totiž napadli jeho zemi. Byl tehdy ve škole a díval se, jak padá ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • infi
    15:56 30.09.2015

    zdroj: http://www.novinky.cz/zahranic... Tak myslim, ze je vse jasne...Rozhodne se priklanim k nazoru, ze ...Zobrazit celý příspěvek

    zdroj:
    http://www.novinky.cz/zahranic...

    Tak myslim, ze je vse jasne...Rozhodne se priklanim k nazoru, ze at uz ze strany USA/NATO, ci Ruska je boj s IS spise PR zaminkou ke sledovani vlastnich zajmu v regionu.

    IS prodaval ropu hlavne Turecku, tedy vyznamnemu clenovi NATO. V praxi bych to prirovnal k tomu, kdyby Policie vedome kupovala ND na svoje vozy u zlodeju aut a bylo by to v poradku.
    Stejne je pro me nepochopitelne, jak muze CR (Clen NATO) darovat naboje pro kurdy, ktere nasledne vybombarduje Turecko (Clen NATO), ale to je asi uz na jinou debatu...

    Rusko bude chtit omezit tento "cerny" obchod s ropou, coz se pochopitelne nebude libit SA, Turecku, USA aspol.

    V hlavni rade je to pro ne po dlouhe dobe zahranicni bojove nasazeni letectva, kde si vyzkousi novou techniku, vydrz dilu v jinem prostredi, logistiku a spoustu dalsich veci s tim spojenych, ktere proste doma nenasimuluji.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    15:31 30.09.2015

    kozlus

    Souhlas. Má to hlavu a patu.
    Jinak co by zase nejvíce poškodilo USA je "spojenectví" EU a Ruska. Tím by Evropa mohla vyšachovat USA.

    kozlus

    Souhlas. Má to hlavu a patu.
    Jinak co by zase nejvíce poškodilo USA je "spojenectví" EU a Ruska. Tím by Evropa mohla vyšachovat USA.

  • semtam
    15:27 30.09.2015

    matu Ale stále nevím, v čem Rusku chaos vyhovuje. Rusku vyhovovala Sýrie před válkou, Což jsou dvě úplně jiné věci. Pokud by v Sýrii vyhráli islamisté (ti mají v současné době ...Zobrazit celý příspěvek

    matu

    Ale stále nevím, v čem Rusku chaos vyhovuje. Rusku vyhovovala Sýrie před válkou, Což jsou dvě úplně jiné věci. Pokud by v Sýrii vyhráli islamisté (ti mají v současné době největší šanci), tak jak vidno je to pro Rusko hrozba. Hrozba strategicko-bezpečnostní.
    Uprchlíci utíkají před válkou. Kdyby utíkali před Assadem, tak utíkají již hodně dlouhou dobu. Pokud Rusku se povede, že situace se ustálí, tudíž, že sféry vlivu Sýrie, IS plus dalších budou konstantní, tak to přirozeně zmenší tok uprchlíků a mnoho z nich (ty v táborech) se budou vracet do svých domovin. Vyjma asi IS, tam nějaký horečný příliv bych neočekával.
    Co se týče uprchlíků v Evropě, tak jsou převážně ekonomičtí. Těch válečných je minimum. Ty jsou hlavně v Sýrii a v okolních státech. Plus ještě musíme připočíst ty, kteří ani nejsou ze Sýrie. Tudíž ti, kteří doslova utíkají před Assadem je v Evropě docela minimum. Ekonomický migranti nemusí být nijak politicky vyhraněni hraje roli právě ta ekonomika, jako u mnoha lidí běžně ve světě.
    Nedávno byla v ČR jedna představitelka Kurdů a ta na otázku ruské intervence se vyjadřovala kladně.
    A Evropa protože má vadné zákony nebo spíše ani některé nedokáže či ani nechce plně dodržovat, tak čelí imigrační vlně.
    Hra USA je taková, aby každému tak trochu uškodili. Poté mohou regulovat dění.

    pajo

    Také souhlas, velmoci určitě nejsou sluníčkový a hledí na své zájmy. Tudíž i tato možnost by i osvětlovala, proč je v Sýrii válka.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    15:18 30.09.2015

    pajo: odrazace su male cidla ktore umelo zvysuju radarovu stopu lietadla. F22 ich pouziva pri patrolovacich letoch, ci pri leteckych dnoch v cudzine. posielat Su-30 do Syrie na ...Zobrazit celý příspěvek

    pajo: odrazace su male cidla ktore umelo zvysuju radarovu stopu lietadla. F22 ich pouziva pri patrolovacich letoch, ci pri leteckych dnoch v cudzine. posielat Su-30 do Syrie na osahanie F22 je tak trocha nezmysel, kedze F22 patroluju nad Aljaskou kde eskortuju Ruske stroje ktore sa priblizia k Americkemu vzdusnemu priestoru..Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    14:43 30.09.2015

    "podporou Asada tu válku zcela jistě prodlouží" Takze je lepsi nechat ho padnout a s nim celou Syrskou vladu a armadu? Nechat IS a dalsi fanatiky at si delaji, co chteji a dobudou ...Zobrazit celý příspěvek

    "podporou Asada tu válku zcela jistě prodlouží"
    Takze je lepsi nechat ho padnout a s nim celou Syrskou vladu a armadu? Nechat IS a dalsi fanatiky at si delaji, co chteji a dobudou i zbytek statu? Nebo je snad zastavi tech 70 USA vycvicenych "opozicnich bojovniku"? Co to hulite? Asadova statni vojska a Kurdove, jsou to jedine, co jeste drzi IS na uzde. Dovedete si představit ten masakr Asadovych „vernych“ a všech mensin, co před IS utikaji? Fakt geniální napad.

    O tom, co tam budou Rusove predvadet se muzeme jen dohadovat. Ale jsou jedini, ktere tam vlada Syrie pozvala. Vsichni ostatni tam jsou protipravne. Nejake rozhodnuti RB OSN? Tss, uz neni ani potreba hledat vylhane duvody jako v Iraku. Proste se rekne, ze je nekdo padouch, tak se provede invaze do suvereni zeme a vse je v poradku. Mezinarodni pravo? Na to celej zapad kasle.

    RF to ale dela dobře. Koordinacni centrum je v Iraku, takze ostatní staty mají moznost vycouvat z drivejsich prohlášeni a bez ztraty tvare se zapojit do deni v oblasti. Se Syrii nespolupracuji, ale s Irakem.

    PVO na letisti: Normalni zabezpeceni a delaji to tak vsichni. Navic, po tom, co ted provedla ta slavna arabska koalice v na te Jemenske svadbe se snad neni cemu divit. Proc by si mel někdo nechat nad zakladnou poletovat třeba jen průzkumný drony? Izraelci se prej uz radsi s Rusama domluvili na vymene IFF…

    Podivejte se, jak zapad dela politiku. Prvne rev, proc tam RF leze. Pak Frantici provedou JEDEN nalet a uz drzkujou, at RF jen nekeca a at prejde k cinum. Frantici se navazi do východních zemi kuli uprchlíkům a hlavne do Madarska, ze zavrelo hranice a pritom jako první zavreli hranice zabozrouti.

    K oslabene Evrope a jak to vyhovuje RF. Absolutni blabol. Naopak, RF potrebuje EU silnou a nezakyslou na USA. Silna EU si muze dovolit kupovat vic surovin. Silna EU nebude jen ten, kdo to vsechno za USA vyzere, ale muze si urcovat vlastní politiku a vlastní podmínky. Takze diky silne EU se povede RF narusit spojenectví USA-EU. Slaba EU vyhovuje jen USA, protože skace, jak se za oceanem piskne a na nic jiného se nezmůže.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    14:07 30.09.2015

    Umělé zvýšení RCS, navíc k nim létají s přídavnámi nádržemi apod.

    Umělé zvýšení RCS, navíc k nim létají s přídavnámi nádržemi apod.

  • pajo
    14:00 30.09.2015

    skelet: co su to tie "odrazeči", ktorymi su podla Vas vybavene F-22 len pri eskorotvani? Pravdepodobne si Rusi v Syrii skusaju aj nejake prototypy, ale pokial chcu podrobne ...Zobrazit celý příspěvek

    skelet: co su to tie "odrazeči", ktorymi su podla Vas vybavene F-22 len pri eskorotvani? Pravdepodobne si Rusi v Syrii skusaju aj nejake prototypy, ale pokial chcu podrobne preskumat F-22, ucinnost svojich radarov, rusicky, elektroniku a pod., tak si neviem predstavit lepsiu prilezitost ako ked F-22 "eskortuje" bombarder a mam vizualny kontakt (teda viem presnu polohu F-22 a napr. mozem realne testovat rozne vlnove dlzky radarov).Skrýt celý příspěvek

  • Beld
    13:40 30.09.2015

    To jsou vsechno jen slunickovy kecy . Je jednoducha cesta k zvladnuti imigracni krize v EU . V turecku a lybii se udeli tabory a budou se branit namorni hranice recka a italie . ...Zobrazit celý příspěvek

    To jsou vsechno jen slunickovy kecy . Je jednoducha cesta k zvladnuti imigracni krize v EU . V turecku a lybii se udeli tabory a budou se branit namorni hranice recka a italie . Vsechno co se zadrzi se vyexpeduje bez ptani s5 . Neni nic jednoduzsiho . Jediny problem , je ze podle nekterych je to nehumanni a musime je "prijimat" .

    Kudy budou podle vas ti uprchlici proudit ? teleportaci ? Pres ukrajinu ? Je to jednoduche , staci chtit .Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    13:13 30.09.2015

    ty "eskortní" F-22 jsou vybaveny odrazeči, právě kvůli možnosti bádání z ruské strany.
    Navíc Su-30 je především obdoba F-15E a Rus by byl blbec, kdyby si jej neodzkoušel

    ty "eskortní" F-22 jsou vybaveny odrazeči, právě kvůli možnosti bádání z ruské strany.
    Navíc Su-30 je především obdoba F-15E a Rus by byl blbec, kdyby si jej neodzkoušel

  • pajo
    12:44 30.09.2015

    K diskusii o F-22, ktoru si akoze chcu Rusi vo vzduchu "osahavat" pomocou SU-30, tak ak by Rusi chceli naozaj osahat F-22, tak uz davno to mohli urobit napr. pri dialkovych letoch ...Zobrazit celý příspěvek

    K diskusii o F-22, ktoru si akoze chcu Rusi vo vzduchu "osahavat" pomocou SU-30, tak ak by Rusi chceli naozaj osahat F-22, tak uz davno to mohli urobit napr. pri dialkovych letoch bombarderov (ktore mohli upravit na nesenie specialnej elektroniky namiesto bomb) vid napr. tu http://theaviationist.com/2015...
    - v clanku sa pise, ze USAF pravidelne vysiela F22 na "eskortovanie" Tu-95s.Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    12:28 30.09.2015

    ...taky si dokážu představit, že Rusáci v Sýrii testují třeba jen i prototypy zařízení které mohou (nebo nemohou) detekovat F-22, případně jim jinak znepříjemit život. Takovou ...Zobrazit celý příspěvek

    ...taky si dokážu představit, že Rusáci v Sýrii testují třeba jen i prototypy zařízení které mohou (nebo nemohou) detekovat F-22, případně jim jinak znepříjemit život.
    Takovou šanci nevyužít - tak blbý není ani Ivan... A blbý není. Naopak je vychytralý a dokáže být velmi racionální.Skrýt celý příspěvek

  • matu
    12:26 30.09.2015

    pajo: souhlas

    pajo: souhlas

  • pajo
    12:03 30.09.2015

    Dovolim si interpretovat "v současné situaci RU vyhovuje chaos" nasledovne": Rusku by najviac vyhovoval stav pred arabskou jarou, ale momentalne je lepsie pre Rusko udrzat Asada ...Zobrazit celý příspěvek

    Dovolim si interpretovat "v současné situaci RU vyhovuje chaos" nasledovne": Rusku by najviac vyhovoval stav pred arabskou jarou, ale momentalne je lepsie pre Rusko udrzat Asada pri moci ako keby mal padnut a stratit vplyv, ktory este maju.
    Podla mna Rusku ani tak nejde o IS, ale o dlhodobe strategicke zaujmy. A jednym z nich je neumoznit stavbu plynovodu z Kataru do Europy a na to potrebuje spriatelene krajiny v regione.Skrýt celý příspěvek

  • radek3057
    10:47 30.09.2015

    semtam

    Celý ten chaos tam vyhovuje Rusku.. jako největší benzínce světa...

    semtam

    Celý ten chaos tam vyhovuje Rusku.. jako největší benzínce světa...

  • matu
    10:31 30.09.2015

    Luky: klidně mi mojí logiku vyvraťte.

    Luky: klidně mi mojí logiku vyvraťte.

  • matu
    10:30 30.09.2015

    semtam: v současné situaci RU vyhovuje chaos. Na to, aby Assad vyhrál RU nemá prostředky. Pro nějaké budoucí řešení RU nic nedělá. Žádný stát na světě nedokáže zvládat takové vlny ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam: v současné situaci RU vyhovuje chaos. Na to, aby Assad vyhrál RU nemá prostředky. Pro nějaké budoucí řešení RU nic nedělá. Žádný stát na světě nedokáže zvládat takové vlny migrace jaké se teď dějí. (statisíce lidí za rok) Toto je třeba řešit na místě na což Evropa neumí (spíš nechce umět) a teď s vojenskou přítomností RU v Sýrii ani nebude reálné provést. 80% uprchlíků ze Sýrie utíká před Assadem ne před ISIL, RU přítomnost tomu nijak nepomůže, spíš naopak migrační vlnu zvětší. Miliony uprchlíků v okolních státech teď s RU přítomností ztratili jakoukoliv naději, že se situace nějak zlepší.
    O ztrátu vlivu RU v Sýrii bych se po posledních událostech vůbec nebál. Pokud se pro ně Sýrie nezmění v další Čečensko nebo Afganistán tak je tam odsud už nikdy nikdo nedostane. Viz. SU-30... Pokud se o Sýrii trochu zajímáte, tak víte že vliv USA je tam aktualně blízký nule, jejich podpora rebelů se ukazuje jako totální prohra, reálně spolupracují pouze s Kurdy a to ještě pouze tak jak jim povolí Turci. Každopádně to Obamu moc nebolí, zřejmě se soustředí na domácí problémy a trochu na Tichomoří a Čínu. Evropa je neschopná (možná nepřipravená) hrát výraznější roli alespoň ve svém blízkém okolí, i když se jí to bytostně týká.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    09:48 30.09.2015

    matu Jak tedy Rusku vyhovuje v Sýrii chaos. Rusko potažmo SSSR je v Sýrii přes 50 let a najednou mu vyhovuje chaos? Proč? Kvůli obchodu se zbraněmi těžko. Navíc Sýrie je pro ...Zobrazit celý příspěvek

    matu

    Jak tedy Rusku vyhovuje v Sýrii chaos. Rusko potažmo SSSR je v Sýrii přes 50 let a najednou mu vyhovuje chaos? Proč? Kvůli obchodu se zbraněmi těžko. Navíc Sýrie je pro Rusko strategická země z důvodů přístavů ve středozemním moři. Nač tedy chtít v zemi chaos a válku? To spíš naopak řekl bych.
    No Evropa nemá uzpůsobený imigrační systém na větší vlny. Viz Austrálie či Kanada. Pokud víte jak to má třeba Austrálie tak je to jasné. Nedávno o tom psal i Visinger.
    Rusko je jednoduše postiženo, že může ztratit vliv v Sýrii. De facto přístav, pokud bude celá země v chaosu, ale psal jsem geopoliticky...
    A USA, určitě tam mají nyní větší vliv, než kdy jindy a zároveň můžou vytvářet tlak přes různé skupiny, zase na jiné státy. Třeba pomoc Kurdům a určitě nelibá reakce Turecka. Asi to nedělají jen tak pro nic za nic.Skrýt celý příspěvek

  • Luky
    09:20 30.09.2015

    semtam:
    nenech se zmást "logikou"...

    semtam:
    nenech se zmást "logikou"...

  • matu
    08:51 30.09.2015

    semtam: 1. Rusku chaos vyhovuje, proto do teď Assada pomáhala držet dodávkami zbraní, jinak by Assad dávno padl. Když se ukázalo, že je Assad před pádem, svojí pomoc zvýšilo na ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam:
    1. Rusku chaos vyhovuje, proto do teď Assada pomáhala držet dodávkami zbraní, jinak by Assad dávno padl. Když se ukázalo, že je Assad před pádem, svojí pomoc zvýšilo na současný stav. Kdyby rusku chaos nevyhovoval, zařídilo by výměnu Assada (bez pádu režimu) a tím umožnilo jednání s ostatními skupinami a minimálně přiblížilo nějaké řešení.
    Takto Rusko drží současný stav, jehož přímým důsledkem je vlna utečenců, kterou slabá Evropa neumí (nechce) smysluplně řešit a Rusové to ví a využívají ve stupňování tlaku na EU. Řekněme ruská odpověď na sankce, zasáhni protivníka do nejslabšího místa. S tím přímo souvisí protiuprchlická kampaň rozdmýchávaná z internet. serverů pod RU vlivem (každodení hoaxy, šířené např. na FB, většinou úplně vymyšlené poplašné zprávy, nebo staré fotky, vydávané za aktuální)
    2. evropa si za příliv uprchlíků může sama čím??
    3. čím je Rusko postiženo současnou situací v Sýrii?
    4. čím USA profitují z dnešní Sýrie?
    Sorry, ale zbytek se ani nedá komentovat.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    08:12 30.09.2015

    vestly: F-22 nelieta na ground strike misie... plni prieskumne misie voci syrskej PVO.. ci ulohy radioelektronickeho prieskumu. zaujimalo by ma presne ako si predstavujes ze by sa ...Zobrazit celý příspěvek

    vestly: F-22 nelieta na ground strike misie... plni prieskumne misie voci syrskej PVO.. ci ulohy radioelektronickeho prieskumu. zaujimalo by ma presne ako si predstavujes ze by sa tie 4 Su-30 priblizili k F-22 ked nemaju potuchy kde sa nachadza...a nad Tureckym letiskom ci hocikde v Tureckom vzdusnom priestore lietat nemozu... to ze F22 odstartuje z letiska je ti nanic, ked sa letovy koridor neustale meni a ty nevies kde F22 vstupi do Syrskeho priestoru.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 5 z 7