Rusové nasadili v Sýrii nejmodernější stíhačky Su-35S
- 2. 2. 2016
- 85 komentářů
- Jan Grohmann
Ruské letectvo minulý týden do Sýrie poslalo nejmodernější víceúčelová stíhací letadla Suchoj Su-35S (v kódu NATO “Flanker-E”). Podle neoficiálních informací jde o čtyři letouny. Zprávu o nasazení přinesl mluvčí ruského ministerstva obrany, generálmajor Igor Konašenkov.
„Od minulého týdne se zapojily do plnění bojových úkolů na letecké základně Hmejmin stíhačky Su-35S se super manévrovacími schopnostmi", řekl Konašenkov. Letadla operují z ruské základny Hmejmin nedaleko města Latakíja, kde doplní bitevní letadla Su-25, útočné a stíhací bombardéry Su-24 a Su-34 a víceúčelové Su-30. V současné době je na základně Hmejmin přes 70 ruských vrtulníků a letadel.
Zdroje se vyjadřují poněkud nejednoznačně k nasazení Su-27SM3 v Sýrii. Stíhačky jistě doprovázejí ruské bombardéry při jejich dálkových náletech na cíle v Sýrii z ruského území. Je možné, že Su-27SM3 působí jako letecká ochrana v Sýrii po omezenou dobu.
“Podle neoficiální informace se jedná o čtyři letadla (Su-35S - pozn. red.), která byla v říjnu až listopadu loňského roku předána ruským vzdušným a kosmickým silám leteckým závodem v Komsomolsku na Amuru," komentuje počet Su-35S pondělní vydání ruského listu Kommersant.
Nové stroj Su-35S byly podle listu Kommersant původně součástí 23. stíhacího leteckého pluku 303. gardové smíšené letecké divize 11. armády vojenského letectva a protivzdušné obrany Východního vojenského okruhu (letiště Dzemgi). Následně se Su-35S přesunuly do Astrachaně (letiště Privolžskij) u Kapsického moře. Před několika dny ale Su-35S odstartovaly z Astrachaně přes Kaspické moře a přes vzdušný prostor Íránu a Iráku dorazily do syrské Lázikije.
Ač je Su-35S označován jako víceúčelový, jeho hlavním úkolem v Sýrii se stane především ochrana bitevních a útočných letounů, případně poskytování moderního senzorového a komunikačního vybavení ve prospěch letecké skupiny. V podstatě stejnou roli plní americké letouny F-22A Raptor ve prospěch koaličního letectva.
V současné době má Rusko přímo v Sýrii pravděpodobně 32 letadel provádějící útoky na pozemní cíle. Z toho pouze Su-34 má určitou schopnost obrany proti jiným letounům. Vzdušnou ochranu letadlům zajišťuje pouze čtveřice letadel Su-30. Rusko má v Sýrii také protivzdušný systém S-400, ale ten není určen pro "tělesnou ochranu" letadel, ale spíše jako zbraň druhého úderu (S-400 zasáhne až po sestřelení ruského letadla).
Nedá se navíc očekávat, vzhledem k nutnosti servisu a údržby, že mohou být Su-30 kdykoliv k dispozici. Nasazení čtveřice Su-35S výrazně zvýší vzdušné krytí ruských letadel.
Samozřejmě syrská operace je rovněž ideální způsob jak ověřit bojové možnosti stíhaček Su-35S, ukázat možnosti západním konkurentům a potenciálním zákazníkům. Nakonec, přímý střet mezi tureckými F-16 a Su-35S nemusí pro tureckou stranu dopadnout vůbec dobře. Stojí však za pozornost, že ruské letectvo nasazuje Su-35S až dva měsíce po sestřelení Su-24M2.
Su-35S je nadzvukový víceúčelový stíhací letoun vyvinutý konstrukční kanceláří Suchoj na základě předchozích typů Su-27/30. Rusko provozuje 40 strojů a v lednu letošního roku objednalo dalších 50 kusů.
V současné době se jedná o vůbec nejmodernější stíhací letoun zařazený do výzbroje ruského letectva. Předností letadla je moderní avionika a zbraňové systémy, skvělá manevrovatelnost a využití prvků stealth.
“Je to skvělé letadlo a velmi nebezpečné, zvláště pokud je jich hodně,” cituje magazín National Interest jednoho ze starších důstojníků amerického letectva, který má zkušenosti s letadly 5. generace. “Myslím, že letadla Eagle (F-15C Eagle - pozn. red.) a Super Hornet (F/A-18E/F - pozn. red.) s radary AESA budou mít plno ruce práce.”
Zdroj: National Interest, Kommerstant
Související články
Ruské letectvo získalo stíhačky MiG-29SMT a čeká na MiG-35
Ruské letectvo v roce 2014 objednalo druhou várku víceúčelových frontových stíhacích letadel ...
- 06.01.2016
- 20 komentářů
- Jan Grohmann
Projekt indicko-ruského letadla MTA krachuje. Jak dopadne stíhačka FGFA?
Ambiciózní indicko-ruský program středního transportního letadla Multi Transport Aircraft (MTA), ...
- 11.01.2016
- 8 komentářů
- Václav Kopecký
Rusko v Sýrii: Přesné bombardováni pomocí hloupých bomb
Rusové v Sýrii nasazují do bombardováni především modernizovaná letadla ze sovětské éry. I přes ...
- 19.01.2016
- 201 komentářů
- Jan Grohmann
Ruské schizma: Zahraniční politika vs. vojenský průmysl
Podle ruského Vojensko-průmyslového kurýru (VPK) existuje mezi ruskou zahraniční politikou a ...
- 28.01.2016
- 149 komentářů
- Jan Grohmann
jj284b: Taky se mi nezdá to, co říká ten indickej důstojník. Na to, že tam je angličtina úředním jazykem, tak jeho věta nemá hlavu ani patu a není z ní vůbec jasné co chce říct. ...Zobrazit celý příspěvek
jj284b:
Taky se mi nezdá to, co říká ten indickej důstojník. Na to, že tam je angličtina úředním jazykem, tak jeho věta nemá hlavu ani patu a není z ní vůbec jasné co chce říct. Spíš mi příjde, že si ten text někdo vycucal z prstu a myslel si, že Ind bude anglicky mluvit jako neandrtálec.Skrýt celý příspěvekJsem si ten anglickej text přečetl a je prakticky o ničem. Jen tam dokola mluví o nekvalitě a o problémech, ale jaksi se tam nezmiňujou v čem jsou nekvalitní a jaké jsou ty ...Zobrazit celý příspěvek
Jsem si ten anglickej text přečetl a je prakticky o ničem. Jen tam dokola mluví o nekvalitě a o problémech, ale jaksi se tam nezmiňujou v čem jsou nekvalitní a jaké jsou ty problémy.Skrýt celý příspěvek
takze nasiel som len citaciu na fore: http://defence.pk/threads/indi... R-77 missile in the Indian ...Zobrazit celý příspěvek
takze nasiel som len citaciu na fore:
http://defence.pk/threads/indi...
R-77 missile in the Indian Air Force active duty from the Su-30MKI, MiG-29 and MiG-21 fighters equipped with one of the main weapons. Indian Air Force from 1996 to Russia to buy R-77, ordered a total of more than 2,000 at a cost of about $ 820 million. Has delivered the R-77 about 1000.
According to the Indian General Accounting Office report, the R-77 missile in the test and testing process revealed a series of defects. During the test, some missiles at the target or not, or is it on the ground testing phase has been identified as unsuitable for use - even though its expiration from the store there for a long time. The present situation has been confirmed by Indian Air Force.
In fact, since 1999 R-77 began receiving the first batch of Indian Air Force has found that the missile there is a range of issues. Since 2005, the Indian Air Force decided to find a replacement for R-77. Indian Navy has signed with Russia in 2006 to buy 40 R-77 contract for the purchase of new equipment, MiG-29K carrier-based fighter. However, in that the information communicated by the Air Force, the Indian Navy abandoned the procurement plan.
Former Indian Air Force chief S. Krishna Nath Swami has pointed out, for the military, the poor quality of R-77 missiles, the situation had not news. He also said the Indian Air Force's test also showed that the procurement of spare parts R-77 missiles, there are also a lot of problems. He said: "When we buy these missiles, they are on the same level of weapons in the world's best, was not equipped with any other country." However, India's own inability to test these missiles, so the related work are carried out in Russia at that time.
vyzera ze slo o problemy s kvalitou.Skrýt celý příspěvekZapomente na nejaky vzdusny souboje. Nejaka ta turecka F-16 by sice pri vetsim vyletu do Syrie spadnout mohla, ale to si RF sakra da pozor, aby ten vrak jeste dopadl na spravnou ...Zobrazit celý příspěvek
Zapomente na nejaky vzdusny souboje. Nejaka ta turecka F-16 by sice pri vetsim vyletu do Syrie spadnout mohla, ale to si RF sakra da pozor, aby ten vrak jeste dopadl na spravnou stranu hranice. Spis maximalne nejaky to drzy UAV, kdyz uz by se mela prosazovat bezletovka. A vazne si nekdo mysli, ze Turecko podnikne nejakej vetsi utok na sily RF v Syrii a vyhlasi tak valku RF? Utok stroje USA je uz uplne mimo. Samozrejme, je tu nevypocitatelnost Turecka, pokud opravdu dostali piloti povoleni k palbe dle vlastniho uvazeni...
Takze ano, tech par Su-35S je tam na propagacni misi a sem tam si pusti bombu, jak uz tady bylo zmineno. Nepouziva taky nejake komponenty pro T-50? Takze podpora vyvoje v bojovych podminkach asi taky bude hrat roli. Dalsi vec je, ze cast Syrie je hornata, tak to mozna pouzijou jako miniawacs pro oblasti, kam PVO nevidi.Skrýt celý příspěvekRusové mají v tuhle chvíli v Sýrii už poměrně hodně strojů, čili tam nemusí poslat kdovíjaké množství Su-35S – ty čtyři bohatě stačí na podporu A-A kapacit. Samozřejmě tam mohli ...Zobrazit celý příspěvek
Rusové mají v tuhle chvíli v Sýrii už poměrně hodně strojů, čili tam nemusí poslat kdovíjaké množství Su-35S – ty čtyři bohatě stačí na podporu A-A kapacit. Samozřejmě tam mohli poslat starší letadla, ale proč, když se nabízí takhle skvělá možnost udělat něco pro marketing. Úplně je chápu. O tom, že si Turek s F-16 sakra rozmyslí něco podnikat, když může v blízkosti být tenhle ptáček, netřeba mluvit. A zbytek NATO nemá důvod se Rusům plést pod křídla. Prostě zcela logický krok.Skrýt celý příspěvek
v roce 2012 malajsie objednali R77 za 35 milionů dolarů bohužel není tam psáno kolik to bylo kusů http://sputniknews.com/world/2... cituji Wiki: Indie ...Zobrazit celý příspěvek
v roce 2012 malajsie objednali R77 za 35 milionů dolarů bohužel není tam psáno kolik to bylo kusů
http://sputniknews.com/world/2...
cituji Wiki:
Indie objednala prvé rakety R-77 v roku 1996 pre vyzbrojenie lietadiel Su-30 MKI. Po Kargilskej vojne bolo objednaných viac ako 2000 týchto rakiet a do roku 2011 ich bolo dodaných asi 1000
takže jich vyrobily asi hodněSkrýt celý příspěvekjj284b, každá letecká střela má daný určitý počet letových hodin , pak musí jít na repas a kalibraci ( R27 ) může být ve vzduchu 20 hodin , nevím kolik to je u R77 ale určitě si ...Zobrazit celý příspěvek
jj284b,
každá letecká střela má daný určitý počet letových hodin , pak musí jít na repas a kalibraci ( R27 ) může být ve vzduchu 20 hodin , nevím kolik to je u R77 ale určitě si je schovávají na horší časy a věz že je v Sýrii ve skladech mají
Shania v odkazu je že Rusko objednalo 397 kusů kolik jich šlo na export nevím, ale v článku je uveden jako zákazník Slovensko což je hódně zajímavé
Slováci totiž provádějí generální opravy svých Migů v Rusku a možná jim v rámci upgrade nainstalovali ovládání R77 a možná v rámci deblogace dluhu jim nějaké dodali , ale to jej jenom moje úvahaSkrýt celý příspěvekjj284b: AIM 7 Sparrow by snesla spíše srovnání se střelami R 23 a R 24, oproti R 27 je u verzí s delším motorem rozdíl v dosahu a u R 27 AE i v systému navedení, R 27 AE má aktivní ...Zobrazit celý příspěvek
jj284b: AIM 7 Sparrow by snesla spíše srovnání se střelami R 23 a R 24, oproti R 27 je u verzí s delším motorem rozdíl v dosahu a u R 27 AE i v systému navedení, R 27 AE má aktivní radar, Sparrow byl "jen" semiactive.Skrýt celý příspěvek
Mne by spise zajimala realna bojova hodnota 4 letadel..., taky by mne zajimalo, jak maji Rusove reseny cely system PVO v Syrii a nakolik tento system je limitujici, kdyz se tam ...Zobrazit celý příspěvek
Mne by spise zajimala realna bojova hodnota 4 letadel..., taky by mne zajimalo, jak maji Rusove reseny cely system PVO v Syrii a nakolik tento system je limitujici, kdyz se tam prohaneji koalicni letadla a naopak nakolik je limitujici cely mechanismus obrany pro koalicni letadla. Klidne i spekulace popripade nekdo znaly? Diky.Skrýt celý příspěvek
stetula: otazka ale je kolko z nich slo k bojovym jednotkam a kolko bolo urcenych na dalsie testy. Predsa len R-27 je uz dost zastarala (na urovni AIM-7 poslednych verzii), takze ...Zobrazit celý příspěvek
stetula: otazka ale je kolko z nich slo k bojovym jednotkam a kolko bolo urcenych na dalsie testy. Predsa len R-27 je uz dost zastarala (na urovni AIM-7 poslednych verzii), takze je dost prekvapujuce ze v Syrii lietaju bez R-77, hlavne ak deklaruju ze poskytuju vzdusnu ochranu vlastnym lietadlam... R-27 nie je prave ktovie ako vykonna strela a proti modernemu ruseniu bude mat dost nizke PK...Skrýt celý příspěvek
No, uplne se to nevztahuje k SU-35, ale rekl bych, ze Turci maji ...Zobrazit celý příspěvek
No, uplne se to nevztahuje k SU-35, ale rekl bych, ze Turci maji problem:
http://www.bloomberg.com/news/... Skrýt celý příspěvekMíša: vizuální ID by nebylo možné, vzhledem k tomu že SU-24 bylo na jejich území jen velmi krátkou dobu a pro F-16 by bylo nemožné manévrovat v té oblasti tak aby se nedostalo mimo ...Zobrazit celý příspěvek
Míša: vizuální ID by nebylo možné, vzhledem k tomu že SU-24 bylo na jejich území jen velmi krátkou dobu a pro F-16 by bylo nemožné manévrovat v té oblasti tak aby se nedostalo mimo území Turecka.
Mimoto na mapě níže máš polohu F-16, což je 15-20km od SU-24.
http://graphics8.nytimes.com/n...
http://graphics8.nytimes.com/n...
http://www.nytimes.com/interac...
ID bylo provedeno přes E-3, některé zdroje tvrdí, že F-16 vůbec nezapnula radar a data měla z E-3.
Tvrdí se že Turci znali typ, ale ne komu patří. Vzhledem k tomu že měli dohodu s rusy, kteří měli svoje lety hlásit, předpokládali, že jde o Syrský stroj.
Ruská verze té mapy neodpovídá realitě (mimo to měli několik verzí), protože SU-24 aby zasáhla cíl, musí letět asi minutu rovně.
Důvod proč hranici přelétali je ten, že cíl byl na západní straně a kvůli větru to byl jediný vektor jak mohli utočit.
A znovu píšu, vzhledem ke staří SU-24M jejich RWR nemusí být vůbec schopné zachytit hrozbu, pokud bylo vůbec funkční. Není to nic neobvyklého, západním letadlům se to taky několikrát stalo.Skrýt celý příspěvekNasazení SU35 je dle mého názoru především propagandistická akce Ruska která má mít ohlas především doma u Ruského publika. Postavit SU35 proti F-15C je troufám si řict pro F-15C ...Zobrazit celý příspěvek
Nasazení SU35 je dle mého názoru především propagandistická akce Ruska která má mít ohlas především doma u Ruského publika. Postavit SU35 proti F-15C je troufám si řict pro F-15C osudovým střetem jenže, postavit SU35 proti F-15C a podpoře sofistikovaných systémů v oblasti, kterou F-15 aktuálně má, je naopak sebevražda pro SU35. Především počet 4 nebo 5 kusů není soupeřem ani proti množství "starých" F-16 které by mohli nasadit Turci. Střet SU35 s F-22 už SU35 zcela deklasuje.
SU35S je určitě skvělí letoun ve srovnání s většinou letounů v oblasti ( Mirage 2000, Rafale, F-16, F-15 různých verzí ) ale je zakomponován do systému který se se systémy NATO asi ani nedá porovnávat. Pokud Rusové budou schopni tento technologický náskok NATO v oblasti Sýrie nějakým způsobem dorovnat je otázkou.
Stejně tak se odborníci přou jaký je reálný roční nálet Ruských pilotů ve srovnání s hodinami strávených ve vzduchu aliančními piloty.Skrýt celý příspěvekDíky za upřesnění, ale pokud cizáka lovili nad vlastním uzemím, tak předpokládám, že k identifikaci muselo dojít (pokud jako Rusáci nestřílí i na dopravní). Pakliže cíl nasvítili ...Zobrazit celý příspěvek
Díky za upřesnění, ale pokud cizáka lovili nad vlastním uzemím, tak předpokládám, že k identifikaci muselo dojít (pokud jako Rusáci nestřílí i na dopravní). Pakliže cíl nasvítili vlastním lokátorem pro vyvolání odpovídače, tak Sůčko muselo vědět, že si ho nascanovali. Z tohoto důvodu usuzuju(nejsem všeznalý), že je pravděpodobnější Sidewinder a menší vzdálenost. Vše potichu v pasivu.Skrýt celý příspěvek
Mě to nepřijde jako moc chytré rozhodnutí, pokud nebudou bombardovat tak se vlastně nemůžou ani předvést a jediný potencionální protivník ve vzduchu je turecko se svojema staršíma ...Zobrazit celý příspěvek
Mě to nepřijde jako moc chytré rozhodnutí, pokud nebudou bombardovat tak se vlastně nemůžou ani předvést a jediný potencionální protivník ve vzduchu je turecko se svojema staršíma f16, takže pokud by opravdu došlo na nějaký střet tak pověst su35s může jen utrpět.Skrýt celý příspěvek
jj284b, R-77 bylo vyrobeno 397 ks v roce 1999 150ks 2000 20 ks 2013 140 ks verze R77m 2014 87 ks verze R77m jaká je ...Zobrazit celý příspěvek
jj284b,
R-77 bylo vyrobeno 397 ks
v roce 1999 150ks
2000 20 ks
2013 140 ks verze R77m
2014 87 ks verze R77m
jaká je životnost nevím ale určitě ty z roku 2013 a 2014 jsou použitelné, kolik jich už použili v rámci ostrých střeleb není nikde k dohledání
http://www.deagel.com/Air-to-A... Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...