IDET 2019: Bojová vozidla pěchoty pro Armádu ČR
![IDET 2019: Bojová vozidla pěchoty pro Armádu ČR](/domains/0001/articles/maxi/4563.jpg?201906030849)
-
31. 5. 2019
-
256 komentářů
-
Jan Grohmann
Dnes v Brně skončil tradiční Mezinárodní veletrh obranné a bezpečnostní techniky IDET 2019 (International Defence and Security Technologies). Ústředním bodem výstavy se stal nákup 210 pásových bojových vozidel pěchoty (BVP) pro Armádu České republiky.
Dostat se na IDET 2019 ve čtvrtek nebylo nic jednoduchého, protože doprava na dálnici D1 kolabovala kvůli přesunu amerických vojáků na cvičení Saber Guardian 2019 v Rumunsku.
Kolaps na dálnici D1 symbolicky ukazuje, jak složité jsou strategické přesuny vojenské techniky přes naše území, ať už po silnici, nebo železnici. Kromě nákupu nejmodernější techniky je proto dobré se zamyslet, jak se vůbec budeme s touto technikou přes území ČR přesouvat a především, jak zajistíme v případě krize přesun celých aliančních brigád či dokonce divizí.
Ostatně kvůli schopnosti „zajištění manévru“ Armáda ČR plánuje nakoupit nová ženijní mostní vozidla, ať už jde o vozidla s pevným mostem nebo pontonové soupravy s plovoucím mostem.
Na IDETu byli přítomni všichni čtyři účastníci tendru:
- německá společnost PSM (Projekt System Management; joint venture KMW a Rheinmetall) přivezla BVP Puma;
- španělská GDELS (General Dynamics European Land Systems), evropská pobočka americké General Dynamics, BVP ASCOD 42;
- německý Rheinmetall BVP Lynx;
- britská BAE Systems, resp. švédská pobočka BAE Systems Hägglunds, BVP CV90.
Situace s BVP je díky „mediálním fluktuacím“ poněkud nepřehledná, avšak ne kvůli Ministerstvu obrany ČR. Všichni čtyři výrobci získali, což se dá ověřit z otevřených zdrojů, konečné technické požadavky na BVP v březnu 2019 a tzv. „no-go“ požadavky (např. osádková věž, osmičlenný výsadek) v polovině roku 2018. Výrobci pak měli své konečné nabídky, včetně finančních, předložit do 30. dubna. Učinili tak všichni čtyři výrobci.
„Ve stanoveném termínu [do 30. dubna 14:00] podali žádost o účast v tendru na pořízení 210 pásových bojových vozidel pěchoty všichni čtyři oslovení výrobci,“ uvedl mluvčí ministerstva obrany Jan Pejšek.
Není proto příliš jasné, proč Oliver H. Mittlelsdorf, viceprezident německé zbrojovky Rheinmetall, pro Ekonomický deník 29.5. uvedl: „Vozidlo pro českou armádu neexistuje. Nemůže existovat. Takže kdyby někdo tady tvrdil, že tohle je to vozidlo, tak nemluví pravdu.“
Ekonomický deník dále ve svém článku z 29.5. píše: „Tím, že stále nejsou známy přesné požadavky Armády České republiky a Ministerstva obrany ČR podle něj [Mittlelsdorfa] všichni uchazeči o tuto rekordní zakázku na veletrhu IDET tak trochu prodávají vodu.“
V každém případě je pravda, i když všichni výrobci znají minimálně dva měsíce konečné požadavky Armády ČR, že nikdo z nich nepřivezl na IDET vozidlo v konfiguraci, které požadují čeští vojáci.
Není to ale překvapivé, protože výrobci mají jistě dost práce s přípravou ukázkového BVP pro fyzické doložení technické a finanční nabídky, kterou poslali MO ČR v dubnu.
„Následující postup bude tento. V prvním kole vyzveme firmy k účasti na výběrovém řízení. V druhém kole obdržíme předběžné nabídky a poté vyhodnocení finálních nabídek. Každá ze společností bude povinna poskytnout zadavateli vzorek, tedy v tomto případě jednotlivý typ, se kterým se hlásí do tendru. Odborný tým poté posoudí, zda splňují všechny zadané parametry,“ vysvětlil 27.3. časovou kostru výběrového řízení náměstek ministra obrany pro řízení sekce vyzbrojování a akvizic Filip Říha. Připomeňme, že podle současných plánů má dojít k uzavření smlouvy s vítěznou firmou na podzim letošního roku.
BVP Lynx; větší foto / DP
Paradoxně firma Rheinmetall, která slovy svého viceprezidenta tvrdí, že nezná přesné nabídky a „vozidlo pro českou armádu neexistuje„ přivezla vozidlo, které se nejvíce blíží požadavkům české armády, alespoň ve dvou základních „no-go“ požadavcích ‒ osádková věž a osmičlenný výsadek.
Proč Armáda ČR požaduje osádkovou věž a osmičlenný výsadek jsme ozřejmili v článcích:
Podobnou argumentaci používá také Armáda České republiky ve svém FaceBookovém seriálu, který najdete pod hastagem #VímeCoChceme
Je tedy otázkou, zda si nějak blíže představovat vystavená BVP. Tedy jen krátce ‒ proklamovanou výhodou Lynxe je modulárnost platformy. Během zhruba tří hodin lze pomocí výměny nástavbových modulů (podobně je řešeno bojové vozidlo Boxer) změnit čistokrevné BVP na obrněný transportér, evakuační vozidlo, ale například i vozidlo přímé palebné podpory s tankovým kanónem atd. Takovou proměnu si mohli prohlédnout návštěvníci na Eurosatory 2018.
Naopak nevýhodou Lynxu je novost ‒ MO ČR požaduje provozem ověřené vozidlo bez „dětských nemocí“. Při zavedení zcela nové konstrukce jednoduše hrozí, že tyto dětské nemoci (pokud to nebude ošetřeno smlouvou) bude muset složitě a finančně náročně řešit Armáda ČR.
Vnitřní prostor BVP ASCOD s bezosádkovou věží; větší foto / DP
BVP ASCOD s bezosádkovou věží UT-30 Mk2, v popředí osádková věž MT-30 Mk2 ; větší foto / DP
GDELS přivezl BVP ASCOD 42 s bezosádkovou izraelskou věží UT-30 Mk2 a se speciálním adaptérem mezi korbou a věží ‒ tento adaptér je vybaven průzory a jde tedy o jakýsi kompromis, který spojuje výhody lepšího situačního povědomí osádkové věže a výhody bezosádkové věže.
Adaptér však není problém odstranit a použít sesterskou osádkovou věž MT-30 Mk2, která byla mimo jiné umístěná na výstavišti vedle vozidla. ASCOD 42 s osádkovou i bezosádkovou věží pojme osmičlenný výsadek.
Ostatně to, že vystavené vozidlo ASCOD není určeno pro český tendr, podle polského magazínu MilMag uvedli přímo zástupci GDELS. Důvodem vystavení ASCODu s věž UT-30 Mk2 mají být „dobré zkušenosti se spolupráci s izraelským výrobcem [Elbit Systems].“ Nicméně podle informací Armádních novin se ASCOD s MT-30 Mk2 (zřejmě již ve verzi podle požadavků AČR) testuje.
CV90 Mjölner; větší foto / DP
Obrněné vyprošťovací vozidlo CV90; větší foto / DP
Firma BAE Systems přivezla dvě vozidla CV90, ale kupodivu ani jedno v konfiguraci BVP. Na IDETu 2019 jsme mohli vidět švédskou armádou používané obrněné vyprošťovací vozidlo CV90 a samohybný minomet CV90 Mjölner s dvojicí minometů ráže 120 mm. V každém případě BVP CV90 má nativně osádkovou věž a podle výrobce není problém ani osmičlenný výsadek.
CV90 je také nejrozšířenější a nejvíce bojem ověřené (především v Afghánistánu) vozidlo ze všech čtyř kandidátů. Podle Mikaela Segermana, regionálního ředitele BAE Systems Hägglunds (výrobce CV90), existuje na 15 bojem ověřených verzí CV90.
BVP Puma; větší foto / DP
Čtvrtý z kandidátů, firma PSM, přivezla BVP Puma, které však nesplňuje „no-go“ požadavky českých vojáků vůbec. Puma má nativně bezosádkovou věž a místo pouze pro šestičlenný výsadek. Není jisté, zda bude PSM chtít změnit celou konstrukci Pumy podle požadavků českých vojáků.
Zdroj: MilMag, Ekonomický deník, natoaktual.cz, army.cz
Související články
IDET 2017: Zetor Engineering představí BVP Wolfdog
Brněnská designérská a vývojová společnost Zetor Engineering cílí na vojenský průmysl. Při vývoji ...
-
28.05.2017
-
66 komentářů
-
Tisková zpráva
IDET 2017: Bojová vozidla pěchoty pro Armádu ČR
Po dvou letech se v Brně opět otevřely brány mezinárodního vojenského veletrhu IDET 2017 ...
-
01.06.2017
-
311 komentářů
-
Jan Grohmann
IDET 2017: Taktická vozidla pro Armádu ČR
Armáda České republiky plánuje vyměnit flotilu terénních automobilů UAZ a Land Rover. Na výstavě ...
-
02.06.2017
-
37 komentářů
-
Jan Grohmann
IDET představí na rekordní ploše prestižní vystavovatele a špičkové exponáty
Od 29. května se na výstavišti v Brně otevřou brány bezpečnostních veletrhů, tedy 15. mezinárodního ...
-
22.05.2019
-
11 komentářů
-
Komerční sdělení
Trochu jsem se zamyslel nad takovou okrajovou věcí, kterou nikdo nezmiňuje, ale já zde vidím potenciální problém - tedy rychlost dodání vozidel. Konkrétně, že by mělo mít smysl ...Zobrazit celý příspěvek
Trochu jsem se zamyslel nad takovou okrajovou věcí, kterou nikdo nezmiňuje, ale já zde vidím potenciální problém - tedy rychlost dodání vozidel. Konkrétně, že by mělo mít smysl vzít nějaké zavedené vozidlo jehož výroba už někde probíhá a moc neexperimentovat se speciálními úpravami. Přeci jen se dá čekat, že výroba v ČR nenaběhne moc rychle a dá se čekat zpoždění (ne malé), zavedená výrobní linka v zahraničí by nám tak mohla dost pomoct splnit plán. Narážím na to, že takový Lynx se nikde nevyrábí a tak sme v tom sami, byť nám Rheinmetall nabídne asi největší % výroby v tuzemsku. V případě nákupu CV90 nám v pohodě pomůžou ve Švédsku, Ascod zase ve Španělsku (jako u Britů) a úplně v pohodě je Puma, která se vyrábí "kousek" od hranic. proč o tom ale mluvím, Rheinmetall má teď v Polsku zdržení se zavedením modernizačního balíčku polských Leopardů 2A4 na 2PL. Tedy čím větší experimentování, tím větší potenciální problém s výrobou. Navíc je potřeba všechno znovu integrovat a předělat plány, upravit výrobní postupy a podobně. Byla by sranda, kdyby Maďaři nebo Rumuni pořídili Pumy rovnou od Němců a měli přezbrojeno mnohem dřív jak my :)
ps. korby Pumy a CV90 jsou ohýbané, nevíte jak je na tom Ascod a Lynx? Je to svařenec nebo něco jiného, on je to totiž docela problém a BAE na to má nějaký speciální procesSkrýt celý příspěvekAhoj. Podle me to zpomalení bude u všech výrobců i u tech kde jinde vyroba probiha..jestli na každý vůz musí vytvořit retezec dodavatelu v čr minimálně ze 40% a nez tito dodavatelé ...Zobrazit celý příspěvek
Ahoj. Podle me to zpomalení bude u všech výrobců i u tech kde jinde vyroba probiha..jestli na každý vůz musí vytvořit retezec dodavatelu v čr minimálně ze 40% a nez tito dodavatelé na základe výkresu vytvori kontrolni vzorky a metodiku výroby tak uběhnou mesíce..staci aby mel jeden dodavatel problémy s kvalitou vyroby a sekne se to. korby bude sekat a dodávat každý výrobce asi relativně rychle..konkrétně u Lynxe počítam že první dodají verzi BVP kterou vyrobí u sebe relativne rychle a implementují do ní jen nektere optoelektronické systémy z cr..tam bude podíl výroby v čr nejmensi..onech 40% následne dohoní v ostatních verzích kde dodají do cr jen korby a nástavby a vybavení bude veskere z cr..u tech vozů muze být podíl cr průmyslu klien 70-80%.Skrýt celý příspěvek
Obavam se ze mezi zapojenim domaciho prumyslu a dobou plneni kontraktu bude neprima umera. Cim vic se toho bude delat doma, tim dele bude trvat nez se doda posledni vozidlo. Na ...Zobrazit celý příspěvek
Obavam se ze mezi zapojenim domaciho prumyslu a dobou plneni kontraktu bude neprima umera. Cim vic se toho bude delat doma, tim dele bude trvat nez se doda posledni vozidlo. Na druhou stranu, je to tak zasadni problem? Myslim, pokud by trvani dodavek 210 vozidel trvalo treba 10 let (imho to za moc kratsi dobu nepujde)?Skrýt celý příspěvek
Plán MO počítá 5 let na výrobu nových BVP (2020-2025), hodí se zmínit plné výrobní tempo Pumy, které je od roku 2017 66 ks/rok (to ale mají dvě linky). Další věcí je, že první ...Zobrazit celý příspěvek
Plán MO počítá 5 let na výrobu nových BVP (2020-2025), hodí se zmínit plné výrobní tempo Pumy, které je od roku 2017 66 ks/rok (to ale mají dvě linky). Další věcí je, že první vozidlo určitě nepřevezmeme v roce 2020, pokud si budeme vymýšlet něco atypického a to počítám s tím, že první kusy budou stejně dodané výrobce a ne z naší linky. jde o běžnou praxi známou s Ajaxy pro Británii nebo Leopardy 2PL pro Poláky. Občas se mluví o skluzu v nákupu BVP, tak budeme asi rádi, pokud budeme mít v roce 2030 těch 210 nových BVP.Skrýt celý příspěvek
První vozidlo převezmou v podstatě už v září při podpisu z vítězem...
Nám asi úplně nevadí zpoždění, to bude ten nejmenší problém. Horší budou extra náklady.První vozidlo převezmou v podstatě už v září při podpisu z vítězem...
Nám asi úplně nevadí zpoždění, to bude ten nejmenší problém. Horší budou extra náklady.
V ascodu na Eurosatory znamenala implemetace věže Hitfact 120 do ASCODU 42 redukci místa pro výsadek na asi 4 osoby. Má někdo představu jaký je rozdíl v hmotnosti mezi věží ...Zobrazit celý příspěvek
V ascodu na Eurosatory znamenala implemetace věže Hitfact 120 do ASCODU 42 redukci místa pro výsadek na asi 4 osoby.
Má někdo představu jaký je rozdíl v hmotnosti mezi věží 105/120 a 50, při stejné balistice?
Pokud by měl ASCOD umožňovat budoucí změnu 30..tak změna na 35 se asi nezaplatí a chtělo by to mít potenciál 50.
Pak by ale při požadavku na výsadek byla hodně vepředu těžká věž, motor, obsluha a pokud by to nevezlo výsadek .... asi zajímavý pohled.Skrýt celý příspěvekSouhlas, že ze 30 nikdo nebude měnit na 35, to je hloupost. Bude to případně minimálně 40, ale ideálně 50mm. https://www.youtube.com/watch?... Dal bych za to rozhodně ...Zobrazit celý příspěvek
Souhlas, že ze 30 nikdo nebude měnit na 35, to je hloupost. Bude to případně minimálně 40, ale ideálně 50mm. https://www.youtube.com/watch?...
Dal bych za to rozhodně kladné body, pokud do věže půjde i 50.Skrýt celý příspěvek
Je zaujimave, ze vsetci tu diskutujuci rozoberaju Lynx, Pumu a Asdoc kym CV90 stoji akosi v pozadi... Tiez je zaujimava taktika prezentacie CV90, ked na vystave prezentovali ...Zobrazit celý příspěvek
Je zaujimave, ze vsetci tu diskutujuci rozoberaju Lynx, Pumu a Asdoc kym CV90 stoji akosi v pozadi... Tiez je zaujimava taktika prezentacie CV90, ked na vystave prezentovali podporne verzie namiesto verzie IFV. Prave existencia (a potencialny nakup) aj tychto podpornych verzi by vytvoril z tazkej brigady homogenny celok, ciel, ktory ziadny z konkurentov neponuka. Myslim, ze nikto nebude rozporovat fakt, ze rota Mjolnerov v prapore by pozdvihla palebnu silu takejto jednotky na novu uroven.Skrýt celý příspěvek
S tím si dovolím nesouhlasit. Lynx a Puma nemají zatím žádné další verze, ovšem o ASCODu to rozhodně neplatí. Už jen během čtvrteční tiskové konference na IDETu proběhl "telemost" ...Zobrazit celý příspěvek
S tím si dovolím nesouhlasit. Lynx a Puma nemají zatím žádné další verze, ovšem o ASCODu to rozhodně neplatí. Už jen během čtvrteční tiskové konference na IDETu proběhl "telemost" a na velkoplošné obrazovce se promítaly záběry z paralelního veletrhu FEINDEF ve Španělsku, kde měl světovou premiéru ASCOD/Pizarro v nejnovější ženijní verzi. Na IDETu byl ASCOD 35 s mostem VFB, který je možné bez problémů umístit na ASCOD 42, Piranhu, Pandur bez omezení kapacity výsadku. A mimo jiné, ASCOD 42 v provedení Ajax již existuje v šesti verzích a devíti variantách. Navíc byla vyprojektována i samohybná houfnice 155 mm. Nemyslím si, že ASCOD nenabízí to, co CV-90.
https://www.armyrecognition.co... Skrýt celý příspěveklalalik když si pocházím vaše příspěvky týkající se nových BVP (diskuzí k jiným tématům se nezúčastníte), vždy kopete pouze ve prospěch ASCODu a takovým způsobem, že je zřejmé, že ...Zobrazit celý příspěvek
lalalik
když si pocházím vaše příspěvky týkající se nových BVP (diskuzí k jiným tématům se nezúčastníte), vždy kopete pouze ve prospěch ASCODu a takovým způsobem, že je zřejmé, že jste na jeho prodeji zainteresován. Nebylo by férovější si to dát jako placenou inzerci a neovlivňovat diskuzi svými komerčními zájmy, co myslíte?Skrýt celý příspěvekJasně, a za každého ascoda dostanu 10 korun a provize :-) A není to třeba tím, že se vyjadřuji jen k tomu, o čem něco vím, a nerozumuji a nedojmologuji ke všemu, co se tu objeví, ...Zobrazit celý příspěvek
Jasně, a za každého ascoda dostanu 10 korun a provize :-) A není to třeba tím, že se vyjadřuji jen k tomu, o čem něco vím, a nerozumuji a nedojmologuji ke všemu, co se tu objeví, jako někteří zde? A neopakuji náhodou jen informace, které jsou veřejně dostupné a navíc často i na tomto webu zveřejněné? Jen na ně někteří rádi zapomínají - nemůže být právě tohle způsob, jak někteří mohou prosazovat komerční zájmy? Co myslíte?Skrýt celý příspěvek
Vzdy je dobre, ked na odbornom serveri diskutuju ludia, co do problematiky trosku vidia, to je super. Aj napisete, comu priblizne sa venujete, nech Vase slova maju trosku vahu. Ad ...Zobrazit celý příspěvek
Vzdy je dobre, ked na odbornom serveri diskutuju ludia, co do problematiky trosku vidia, to je super. Aj napisete, comu priblizne sa venujete, nech Vase slova maju trosku vahu.
Ad vozidlo palebnej podpory, tusim existuje CV90120.
Ad 155mm hufnica na pasovou podvozku: toho casu to nie je otazka dna, kedze v Cr nie su palebne prostriedky tohto kalibru sucastou tazkej brigady, ale su sucastou samostatne stojaceho pluku.Skrýt celý příspěvekPetres lalaikovo příspěvky ignorujete je to hošánek CSG ten tady píše ty propagační žvásty CSG označené jako “tisková zpráva” nějaký čas jsem trávil reakcemi na jeho žvásty, ale ...Zobrazit celý příspěvek
Petres lalaikovo příspěvky ignorujete je to hošánek CSG ten tady píše ty propagační žvásty CSG označené jako “tisková zpráva” nějaký čas jsem trávil reakcemi na jeho žvásty, ale nemá to cenu, pro mě je to ztráta času a on za to bere prachy;) ignorujete hoSkrýt celý příspěvek
A bude mít model nabízený pro AČR i motor? Nebo jen to, co tam montují doposud, a roj dostane šlapky, aby se šlo rozjet i do kopce? :-D
A bude mít model nabízený pro AČR i motor? Nebo jen to, co tam montují doposud, a roj dostane šlapky, aby se šlo rozjet i do kopce? :-D
lalalik Dovolil bych si nesouhlasit s tím že Lynx nemá jiné varianty než BVP. Na Eurosatory prezentovali Lynx ve variantě velitelské vozidlo se zvětšeným stropem které může být ...Zobrazit celý příspěvek
lalalik
Dovolil bych si nesouhlasit s tím že Lynx nemá jiné varianty než BVP. Na Eurosatory prezentovali Lynx ve variantě velitelské vozidlo se zvětšeným stropem které může být základem například i pro sanitní variantu.
https://www.edrmagazine.eu/the... Skrýt celý příspěvekAno, souhlasím, proto jsem použil slovo zatím. Ba co víc, na Eurosatory minulý rok neprezentovali vyloženě velitelské vozidlo, ale BVP, které pomocí jeřábu za necelou hodinu ...Zobrazit celý příspěvek
Ano, souhlasím, proto jsem použil slovo zatím. Ba co víc, na Eurosatory minulý rok neprezentovali vyloženě velitelské vozidlo, ale BVP, které pomocí jeřábu za necelou hodinu změnili na APC se zbraňovou stanicí, což by mohlo být i velitelské vozidlo, neměli to specifikováno, prostě jen ukázali flexibilitu kontrukce a bylo to působivé, o tom žádná. Dokonce existuje projekčně několik dalších vozidel...Skrýt celý příspěvek
Je to hloupost, ve válce jsou vám "moduly" k ničemu. Vy potřebujete funkční vozidla.
Jen hezký způsob jak vylákat prachy na něco co bude hnít ve skladišti, bez přidané hodnoty.Je to hloupost, ve válce jsou vám "moduly" k ničemu. Vy potřebujete funkční vozidla.
Jen hezký způsob jak vylákat prachy na něco co bude hnít ve skladišti, bez přidané hodnoty.Ve válce právě dochází k bojovému poškození a opotřebovávání, takže modularita je výhodou. Schopnost opravovat techniku je zásadní, možnost "konverze" výhodou. Chytře navržená ...Zobrazit celý příspěvek
Ve válce právě dochází k bojovému poškození a opotřebovávání, takže modularita je výhodou. Schopnost opravovat techniku je zásadní, možnost "konverze" výhodou. Chytře navržená konstrukce umožní např. snazší použití funkčních věží ze špatně opravitelných strojů na těh s funkčním podvozkem, případně i posílit nějakou složku na úkor jiné v pokročilejší fázi opotřebovávací války.
Domnívám se, že i oprava nebo výměna nějaké poškozené části je snazší u typu, který byl od počátku navrhován jako modulární.
A teď zase jednu o buzzword....Skrýt celý příspěvekVšechny vozila mají zapracovanou modularitu. V pozdější fázi konfliktu budete mít i poškozené moduly, jako podvozky, takže jejich výměna na jiný podvozek nebude, až tak ...Zobrazit celý příspěvek
Všechny vozila mají zapracovanou modularitu.
V pozdější fázi konfliktu budete mít i poškozené moduly, jako podvozky, takže jejich výměna na jiný podvozek nebude, až tak fungovat.
Zatím předvedly jak ho dokáží vyměnit na výstavě, až předvedou jak ho dokáží vyměnit na vozidle co vyřadila mina, IED....
Všechno ostatní ve uvnitř jsou moduly, tedy jejich výměnou na jiný podvozek je do provozu neuvedete.Skrýt celý příspěvekJirosi Tady nejde o změnu modulů nebo jejich nákup na sklad, ale o to že není žádný problém na Lynxu postavit prakticky jakékoli vozidlo. Protože se s modularitou počítalo už při ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi
Tady nejde o změnu modulů nebo jejich nákup na sklad, ale o to že není žádný problém na Lynxu postavit prakticky jakékoli vozidlo. Protože se s modularitou počítalo už při návrhu což o sobě například Puma říct rozhodně nemůže.Skrýt celý příspěvekScoty: Ve skutečnosti ten modul limituje dané "moduly" více než, když si na korbu navaříte co chcete. Třeba ženijní varianta se z Lynx bude dělat poměrně obtížně. Ano, ...Zobrazit celý příspěvek
Scoty: Ve skutečnosti ten modul limituje dané "moduly" více než, když si na korbu navaříte co chcete. Třeba ženijní varianta se z Lynx bude dělat poměrně obtížně.
Ano, představené zvýšení střechy je obrovský zásah a "puma" by ho neumožnila.. (sarkasmus)Skrýt celý příspěvekJirosi Jistě modulární koncepce limituje modulárnost. Tak samozřejmě. Když je úprava Pumy na jiné varianty tak snadná, proč tady PSM ještě žádné varianty nepředstavili. Ani tu ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi
Jistě modulární koncepce limituje modulárnost. Tak samozřejmě.
Když je úprava Pumy na jiné varianty tak snadná, proč tady PSM ještě žádné varianty nepředstavili. Ani tu blbou zvýšenou střechu.Skrýt celý příspěvekNejlepší jsou kometaře o nemodulárnosti pumy, trochu si nastudujte z jakých programů vznikla a pak vynášejte soudy zelení odborníci ... podmět k zamyšlení- pojezdové moduly s ...Zobrazit celý příspěvek
Nejlepší jsou kometaře o nemodulárnosti pumy, trochu si nastudujte z jakých programů vznikla a pak vynášejte soudy zelení odborníci ... podmět k zamyšlení- pojezdové moduly s integrovsnými nádržemi, powerpack, modulární pancíř to je gro podvozku, toto gro pak můžete osadit na jakoukoliv korbu, to je modularita kterou puma zdědila po programech ze kterých vznikla....víc studujte méně čvachtejte ....Skrýt celý příspěvek
Scotty: Ano limituje, výměnné moduly musí mít způsob uchycení. Ten má svoji cenu(váhu, nosnost, prostorovou zástavbu, atd) a nikdy nebude dosahovat pevnosti, odolnosti integrální ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty: Ano limituje, výměnné moduly musí mít způsob uchycení. Ten má svoji cenu(váhu, nosnost, prostorovou zástavbu, atd) a nikdy nebude dosahovat pevnosti, odolnosti integrální součásti.
Větší část životnosti bude tento spoj namáhán dynamicky. Vsázet na neozkoušenou technologii abychom zjistili po 5. letech, že tyto spoje praskají...Skrýt celý příspěvekJara Když je tady Puma tak modulární proč tu dnes nestojí její varianta pro 8 vojáků výsadku? O tom že bude tento počet AČR požadovat se ví od začátku, abyste zase netvrdil že na ...Zobrazit celý příspěvek
Jara
Když je tady Puma tak modulární proč tu dnes nestojí její varianta pro 8 vojáků výsadku? O tom že bude tento počet AČR požadovat se ví od začátku, abyste zase netvrdil že na to mají pouze dva měsíce.Skrýt celý příspěvekJirosi
Stejnou technologií modulů jsou vybaveny Boxery které má zavedený Bundeswehr. Opravdu myslíte že tuto technologii nemá Rheinmetall odzkoušenou?Jirosi
Stejnou technologií modulů jsou vybaveny Boxery které má zavedený Bundeswehr. Opravdu myslíte že tuto technologii nemá Rheinmetall odzkoušenou?https://en.wikipedia.org/wiki/... Z jakého důvodu se začali korby, pancíře, atd. vyrábět ...Zobrazit celý příspěvek
https://en.wikipedia.org/wiki/...
Z jakého důvodu se začali korby, pancíře, atd. vyrábět svařováním?
Výroba touto technologii umožnila vytvářet jednotné celky.Skrýt celý příspěvek
"...Naopak nevýhodou Lynxu je novost ‒ MO ČR požaduje provozem ověřené vozidlo bez „dětských nemocí“. Při zavedení zcela nové konstrukce jednoduše hrozí, že tyto dětské nemoci ...Zobrazit celý příspěvek
"...Naopak nevýhodou Lynxu je novost ‒ MO ČR požaduje provozem ověřené vozidlo bez „dětských nemocí“. Při zavedení zcela nové konstrukce jednoduše hrozí, že tyto dětské nemoci (pokud to nebude ošetřeno smlouvou) bude muset složitě a finančně náročně řešit Armáda ČR..."
Podle toho co jsem si zde přečetl, nebude žádné nabízené vozidlo provozem ověřené, protože kromě Lynxe (který je prototypem z podstaty), budou ostatní vozidla natolik upravována (prodloužení , posunutí věže, ...), že jde v podstatě o "nová" vozidla, o jejichž provozních vlastnostech se můžeme pouze dohadovat. To platí i pro Pumu, protože byla do soutěže přihlášena a určitě nepřihlásili vozidlo (3+6), to by musela nabídka být již v tomto "kole" vyřazena. Takže se velmi těším na Pumu v konfiguraci (3+8) :-)Skrýt celý příspěvekNo hej, podľa tohoto článku nemusí byť Puma vôbec mimo hry: https://www.army-technology.co...
No hej, podľa tohoto článku nemusí byť Puma vôbec mimo hry: https://www.army-technology.co...
Mno zmíněných až 8 lidí výsadku je tak pro verzi bez věže, nebo pokud se udělá pod věží místo. Konkrétně 4 lidi na každé straně (teď je to 4 a 2). Největší problém je v té osádkové ...Zobrazit celý příspěvek
Mno zmíněných až 8 lidí výsadku je tak pro verzi bez věže, nebo pokud se udělá pod věží místo. Konkrétně 4 lidi na každé straně (teď je to 4 a 2). Největší problém je v té osádkové věži. Sice by asi šlo dát na Pumu třeba osádkovou Lance, teda pokud je dost velký otvor (což asi není), ale problém vidím u samotného rozmístění osádky. Místo velitele a střelce by najednou bylo prázdné a zadek přecpaný. Osobně bych řekl, že PSM se pokusí prosadit současnou bezosádkovou věž (přeci jen má optický kanál) a přeskládá interiér aby se tam 8 lidi vlezlo.Skrýt celý příspěvek
Jsem zvedav na ty modifikace, momentalne Puma vypada takto:
http://www.psm-spz.de/fileadmi...Jsem zvedav na ty modifikace, momentalne Puma vypada takto:
http://www.psm-spz.de/fileadmi...Jj tady je to vidět trochu líp: http://www.palba.cz/album/albu... oholená vypadá vlastně úplně stejně jako jiná ...Zobrazit celý příspěvek
Jj tady je to vidět trochu líp:
http://www.palba.cz/album/albu...
oholená vypadá vlastně úplně stejně jako jiná vozidla:
http://www.palba.cz/album/albu... Skrýt celý příspěvekstirling: PSM zmiňuje, že pod věží se dá udělat jedno místo navíc, tedy že se přeorganizují ty "krabice" pod věží. Kdyby byl čas, tak by se dala i prodloužit korba - teda spíš ...Zobrazit celý příspěvek
stirling:
PSM zmiňuje, že pod věží se dá udělat jedno místo navíc, tedy že se přeorganizují ty "krabice" pod věží. Kdyby byl čas, tak by se dala i prodloužit korba - teda spíš upravit zadek, kdy by byla délka stejná. Konkrétně posunout vrata až na úroveň tech zadních beden, pak by se vlezli další dva lidi naproti sobě. Problém vidím ale s tou věží no - velitel nebo střelec by v ní museli stát, nebo být komplet ve věži a na jeho původním místě ty krabice s elektronikou. Tohle je ale na překopání všech rozvodů atd.Skrýt celý příspěvekhttps://twitter.com/skylancer7...
Asi první náčrty nových verzí pumy?https://twitter.com/skylancer7...
Asi první náčrty nových verzí pumy?stirling: tak prý to je přímo z dílny KMW a pochází z této nové publikace: https://www.mittler-report-sho... Za mě paráda, jen škoda té blbé ...Zobrazit celý příspěvek
stirling:
tak prý to je přímo z dílny KMW a pochází z této nové publikace:
https://www.mittler-report-sho...
Za mě paráda, jen škoda té blbé kvality a mohli to taky vzít ukázat na IDETSkrýt celý příspěvek
Posádková veža môže byť aj jednomiestna! ;-) Pri takej konštelácii by mohla byť 3-členná posádka vozidla v cca jednej línii za sebou a výsadok by bol rozložený 6 a 2, pričom dve ...Zobrazit celý příspěvek
Posádková veža môže byť aj jednomiestna! ;-) Pri takej konštelácii by mohla byť 3-členná posádka vozidla v cca jednej línii za sebou a výsadok by bol rozložený 6 a 2, pričom dve miesta v dlhšom rade by boli beztak rezerva.Skrýt celý příspěvek
"Osobně bych řekl, že PSM se pokusí prosadit současnou bezosádkovou věž (přeci jen má optický kanál) a přeskládá interiér aby se tam 8 lidi vlezlo." Jak chceš provést překročení ...Zobrazit celý příspěvek
"Osobně bych řekl, že PSM se pokusí prosadit současnou bezosádkovou věž (přeci jen má optický kanál) a přeskládá interiér aby se tam 8 lidi vlezlo."
Jak chceš provést překročení "no-go" požadavku?Skrýt celý příspěvekzkrátka si neumím představit, že by Pumu fakt nějak překopali na osádkovou věž - a to i kdyby měl jeden člověk sedět v koši pod věží (i to je bráno jako osádková, viz Marder)
zkrátka si neumím představit, že by Pumu fakt nějak překopali na osádkovou věž - a to i kdyby měl jeden člověk sedět v koši pod věží (i to je bráno jako osádková, viz Marder)
Rasy já si to dokážu představit včetně prodloužení korby a přepracování jejich pojezdových modulů, ale nedokážu si to představit do dvou měsíců jestli do toho PSM jde tak bude ...Zobrazit celý příspěvek
Rasy já si to dokážu představit včetně prodloužení korby a přepracování jejich pojezdových modulů, ale nedokážu si to představit do dvou měsíců jestli do toho PSM jde tak bude dělat vše pro zrušení nebo odložení tendru minimálně proto any získali časSkrýt celý příspěvek
Rase: Stejně jako Jára. Udělat jde vše, ale jak se podepíše na výsledné kvalitě vozidla, následně i na nákladech na provoz v rámci ACR. Do věže musíš dostat 2 lidi, prostor plně ...Zobrazit celý příspěvek
Rase: Stejně jako Jára. Udělat jde vše, ale jak se podepíše na výsledné kvalitě vozidla, následně i na nákladech na provoz v rámci ACR.
Do věže musíš dostat 2 lidi, prostor plně otočného věnce ti ukousne srovnatelnou plochu pod věží. Těžko by nahrazovali ještě další místo.
Pokud do toho tendru vstoupí mohou ho snáze napadnou, přece jen je to ranec peněz.Skrýt celý příspěvekJirosi Výjimečně s vámi souhlasím. PSM ví že nemůže nabídnou vozidlo které armáda požaduje. Proto se budou snažit tendr napadat a pokusí se dotlačit MO do kouta. Osobně to ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi
Výjimečně s vámi souhlasím. PSM ví že nemůže nabídnou vozidlo které armáda požaduje. Proto se budou snažit tendr napadat a pokusí se dotlačit MO do kouta. Osobně to považuji za tu nejsprostší formu lobbingu a podivuji se že se k takové strategii uchyluje zrovna německá firma.Skrýt celý příspěvekScotty To je ovšem problém našeho MO a jeho neschopnosti vypsat normální tendr a ne není v pořádku že výrobci dostanou 4 cancy papíru tedy neúplnou specku a dají dva měsíce na ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
To je ovšem problém našeho MO a jeho neschopnosti vypsat normální tendr a ne není v pořádku že výrobci dostanou 4 cancy papíru tedy neúplnou specku a dají dva měsíce na realizaci ... ano pár lidem jako vy to příjde normální a problém téhle republiky je právě v těchto lidech.....Skrýt celý příspěvek
Američané mohli jet klidně po železnici a už z Německa. JInak koukám na drahé hračky bez vojenského významu. Pro obranu území musí být armáda založena na jiném základě.
Američané mohli jet klidně po železnici a už z Německa. JInak koukám na drahé hračky bez vojenského významu. Pro obranu území musí být armáda založena na jiném základě.
Kdo je kdo:
https://www.euro.cz/byznys/pan...Kdo je kdo:
https://www.euro.cz/byznys/pan...Tak ten článek je naprostá zoufalost. Ludvík Cimburek působí jako poradce pro AZ již roky a pochybuji že se jakkoli účastní výběru BVP. To že zbrojařské firmy získávají bývalé ...Zobrazit celý příspěvek
Tak ten článek je naprostá zoufalost. Ludvík Cimburek působí jako poradce pro AZ již roky a pochybuji že se jakkoli účastní výběru BVP. To že zbrojařské firmy získávají bývalé zaměstnance obrany je realita, ale zatím se zdá že výběr BVP lobbistickým tlakům odolává.Skrýt celý příspěvek
A kedze odolava lobingu, tak sa zasadne zmenili parametre a na upravu vozidiel dostali spolocnosti az 2 mesiace.
Tak urciteeeee :DA kedze odolava lobingu, tak sa zasadne zmenili parametre a na upravu vozidiel dostali spolocnosti az 2 mesiace.
Tak urciteeeee :DGibon Úryvek rozhovoru s gen.Hlkaváčem: /Oba pracovní týmy, generálního štábu a projektový, který vznikl na Sekci pro vyzbrojování a akvizice ministerstva obrany, sestavily ...Zobrazit celý příspěvek
Gibon
Úryvek rozhovoru s gen.Hlkaváčem:
/Oba pracovní týmy, generálního štábu a projektový, který vznikl na Sekci pro vyzbrojování a akvizice ministerstva obrany, sestavily specifikaci s parametry ušitými na míru současným a budoucím schopnostem a potřebám armády. Výsledkem pak byla v roce 2018 finální specifikace, která se, navzdory fake news v médiích, od té doby nikdy nezměnila.
Tato specifikace se nezabývá jednotlivými výrobci nebo značkami, ale jednoznačně určuje nutné parametry nově pořizovaného vozidla. Jsou to kritéria, která musí být bezpodmínečně splněna./
http://www.natoaktual.cz/halav...
Takže žádná náhlá změna se nekonala. Všichni čtyři výrobci se do tendru přihlásili, takže se dá očekávat že že splnění požadavků pro ně není problém.Skrýt celý příspěvekRuleta A právě i na základě těch předváděček v před dvěma lety (o testování v pravém smyslu skutečně nešlo) se pak v roce 2018 připravila zadávací dokumentace. Myslím, že to není ...Zobrazit celý příspěvek
Ruleta
A právě i na základě těch předváděček v před dvěma lety (o testování v pravém smyslu skutečně nešlo) se pak v roce 2018 připravila zadávací dokumentace.
Myslím, že to není nic k nepochopení.Skrýt celý příspěvek
Zeptám se. Na ty vojskové zkoušky pozvou všechny kteří vyhoví podmínkám výběrka nebo jen vítěze? Pokud vítěze tak až do zkoušek by vozidlo nikde nemuseli realně mít postavené...A ...Zobrazit celý příspěvek
Zeptám se. Na ty vojskové zkoušky pozvou všechny kteří vyhoví podmínkám výběrka nebo jen vítěze? Pokud vítěze tak až do zkoušek by vozidlo nikde nemuseli realně mít postavené...A když vítěz neprojde zkouškami tak se vypíše nový tendr nebo určí i pořadí tendru kdo je případně druhý,třetí ?Skrýt celý příspěvek
Přesně jak píše Scotty. V létě proběhnou srovnávací zkoušky za účasti všech přihlášených. Vojskové zkoušky (podmínka pro zařazení do výzbroje) pak už jenom s vítězem.
Přesně jak píše Scotty. V létě proběhnou srovnávací zkoušky za účasti všech přihlášených. Vojskové zkoušky (podmínka pro zařazení do výzbroje) pak už jenom s vítězem.
Má prosím někdo relevantní zdroj, že ASCOD 42 či 35 má posádku 3+8 s osádkovou věží? Ptám se proto, že v minulosti se uváděla posádka 3+8 s bezosádkovou věží a posádka 3+6 s ...Zobrazit celý příspěvek
Má prosím někdo relevantní zdroj, že ASCOD 42 či 35 má posádku 3+8 s osádkovou věží?
Ptám se proto, že v minulosti se uváděla posádka 3+8 s bezosádkovou věží a posádka 3+6 s osádkovou věží.
P.S: Dávám jsem tento příspěvek ještě jednou, protože minule byla otázka zaspamována.Skrýt celý příspěvekNevím jestli považujete ATM za relevantní zdroj, ale v posledním čísle je článek o ASCODu kde je možnost osazení věže MT-30 Mk.2 a 8 míst výsadku potvrzeno.
Nevím jestli považujete ATM za relevantní zdroj, ale v posledním čísle je článek o ASCODu kde je možnost osazení věže MT-30 Mk.2 a 8 míst výsadku potvrzeno.
Mno zda se, ze jeden zdroj opisuje od druheho. Jsou to insider info, treba tady dokonce delaj dojem, ze na IDETu ASCOD v teto konfiguraci ...Zobrazit celý příspěvek
Mno zda se, ze jeden zdroj opisuje od druheho. Jsou to insider info, treba tady dokonce delaj dojem, ze na IDETu ASCOD v teto konfiguraci byl:
https://www.armyweb.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvekDěkuji za info, nejnovější číslo ATM ještě nemám, zakoupím. Jen zběžně jsem zjistil, že článek o ASCODu má název: Nejnovější provedení BVP ASCOD 42. Což dává již předem tušit, že ...Zobrazit celý příspěvek
Děkuji za info, nejnovější číslo ATM ještě nemám, zakoupím.
Jen zběžně jsem zjistil, že článek o ASCODu má název: Nejnovější provedení BVP ASCOD 42. Což dává již předem tušit, že se bude jednat o nejnovější provedení BVP ASCOD 42.
Tím pádem GDELS upraví ASCOD dle požadavků AČR, protože původní provedení ASCODu požadavky neplnilo.
Ještě jednou díky a příště se to snad obejde bez zavádějících informací, které poskytl lalalik.Skrýt celý příspěvekAno, ano, rychle ke stánku, bože já se asi potrhám smíchy..... :-D A tohle je opravdu perla :-D : "Jen zběžně jsem zjistil, že článek o ASCODu má název: Nejnovější provedení BVP ...Zobrazit celý příspěvek
Ano, ano, rychle ke stánku, bože já se asi potrhám smíchy..... :-D
A tohle je opravdu perla :-D : "Jen zběžně jsem zjistil, že článek o ASCODu má název: Nejnovější provedení BVP ASCOD 42. Což dává již předem tušit, že se bude jednat o nejnovější provedení BVP ASCOD 42." Vy rád tušíte, že ano? :-DSkrýt celý příspěvek
Když jsem ptal pokud někdo nemá náhodou informace ohledně výsadku ASCODu s osádkovou věží, tak jsem myslel nějaké relevantní informace. lalaliku děkuji za snahu, ale tvé ...Zobrazit celý příspěvek
Když jsem ptal pokud někdo nemá náhodou informace ohledně výsadku ASCODu s osádkovou věží, tak jsem myslel nějaké relevantní informace.
lalaliku děkuji za snahu, ale tvé vyjádření je zmatečné a prosím aby jsi se radši do této problematiky nepletl, děkuji.
CerVus
ASCOD 38 neznám, ale to byl asi překlep a máte na mysli ASCOD 35. Pokud se nepletu, když tak mě opravte, tak velikostní rozdíl mezi ASCOD 35 a ASCOD 42 prakticky neexistuje a verze se liší jen ve hmotnosti, což sebou přináší jinou odolnost, pohyblivost, motory, atd., ale velikost nikoliv.
Informaci ohledně možnosti ASCODU převážet s osádkovou věží výsadek 3+6 jsem měl z doslechu. Zkusil jsem hledat na netu a světe div se, AN o tom psali již před rokem.
https://www.armadninoviny.cz/n...
Takže ví někdo, zda existují nějaké věrohodnotné informace, že ASCOD s osádkovou věží opravdu pojme 3+8 a ne 3+6 či varianta 3+8 je řešena s dvěma neplnohodnotnými místy?
Předem děkuji za odpověď.Skrýt celý příspěvekNevím co je na lalalikově informacích zmatečné. Řekl bych že poměrně věrohodně popsal jak bude ASCOD přestavěn pro požadavky AČR. Takže co trochu ubrat na aroganci. Navíc jak je v ...Zobrazit celý příspěvek
Nevím co je na lalalikově informacích zmatečné. Řekl bych že poměrně věrohodně popsal jak bude ASCOD přestavěn pro požadavky AČR. Takže co trochu ubrat na aroganci. Navíc jak je v článku uvedeno ASCOD splňující požadavky se už testuje.Skrýt celý příspěvek
Odkaz na foto vnitřku Ascodu z Eurosatory jsem dával do diskuze pod jiným článkem právě s otázkou, jak tam narvou plnohodnotných 6+2 a osádkovou věž. Ascod na eurosatory byl jiný, ...Zobrazit celý příspěvek
Odkaz na foto vnitřku Ascodu z Eurosatory jsem dával do diskuze pod jiným článkem právě s otázkou, jak tam narvou plnohodnotných 6+2 a osádkovou věž. Ascod na eurosatory byl jiný, i tak to vypadá, že prostě zúžili sedačky a dali je bez mezer vedle sebe. Tak získali 6+2, ale implementace osádkové věže se evidentně ještě řeší. Jak ji tam narvat bez posunu dopředu si také nedovedu představit. Na úkor čeho to posunout dopředu a jak kvalitní to bude řešení, když na to mají dva měsíce - no comment.Skrýt celý příspěvek
Scotty Kdyby neměl lalalik tvrdá a tupá slova (bezdůvodně), tak by se má arogance nedostavila. Pokud lalalik tedy tvrdí, cituji: Zase odborník, co pracuje s city, pocity a ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Kdyby neměl lalalik tvrdá a tupá slova (bezdůvodně), tak by se má arogance nedostavila.
Pokud lalalik tedy tvrdí, cituji: Zase odborník, co pracuje s city, pocity a tušeními. ASCOD s osádkovou věží má plnohodný interiér pro 3+8, se sedačkami družstva se nehýbe.
Tak bych očekával, že své razantní tvrzení podepře nějakými důkazy. Bohužel nestalo se tak a můžou to být jen city, pocity a tušení.
Mé informace co jsem obdržel (rozuměj city, pocity a tušení) jsem byl dokonce schopen (později) potvrdit článkem z tohoto webu.
A tak jsem se ptal, a můj dotaz je legitimní a nic nikomu nevnucuje. Klidně si to přečtěte znovu. Pokud máte pocity jiné, tak vězte, že se jedná o pouhé ničím podložené pocity.
To, že upřednostňujete primitivismus před slušným chováním je vaše vizitka.Skrýt celý příspěvekSi arogantny zakazdym a na kohokolvek. Presvedceny o vlastnej dokonalosti.
Co su dve charakterove indicie ukazujuce na nizky intelekt.Si arogantny zakazdym a na kohokolvek. Presvedceny o vlastnej dokonalosti.
Co su dve charakterove indicie ukazujuce na nizky intelekt.
Je hezké, že předem děkujete za odpověď, kterou jste ale již dostal, tedy že ASCOD 42 má s osádkovou věží plnohodotných 8 sedadel. Je ale nanejvýš hloupé mi vykat a také radit ...Zobrazit celý příspěvek
Je hezké, že předem děkujete za odpověď, kterou jste ale již dostal, tedy že ASCOD 42 má s osádkovou věží plnohodotných 8 sedadel. Je ale nanejvýš hloupé mi vykat a také radit někomu, kdo má informace přímo od zdroje, aby se do tématu tzv. nepletl. Zvlášť vtipné to je od mudrlanta dojmologa. A ano pletete se, takže vás opravím, jak jste žádal a uvedu na pravou míru další omyl vás-dojmologa. ASCOD 42 má mimo jiné delší korbu než ASCOD 35, proto má druhý jmenovaný kapacitu 3+6, kdežto první 3+8. Koukám, že čtete mé texty dost nepozorně... to je také nepěknéSkrýt celý příspěvek
lalalik Asi jsem to nenapsal dost jasně. Chci relevantní data či odkazy. Vaše dojmy mě nezajímají. P.S: Je naprosto irelevantní to, že bezosádková věž s adaptérem je posunutá o ...Zobrazit celý příspěvek
lalalik
Asi jsem to nenapsal dost jasně. Chci relevantní data či odkazy. Vaše dojmy mě nezajímají.
P.S: Je naprosto irelevantní to, že bezosádková věž s adaptérem je posunutá o trochu dál, když vniřní prostor se prakticky nemění. Navíc ASCOD 42 a ASCOD 35 mají prakticky shodný vniřní prostor, tak vašemu argumentu opravdu nerozumím.
Nyní jste přiznal, že člověk od zdroje nejste, že máte informace od zdroje, což znamená jedna paní povídala.
Pokud nejste schopen své tvrzení ničím podložit, nechápu proč se vyjadřujete.
Dobrou nocSkrýt celý příspěvekJen jedna taková češtinářská semtame. Věta "radit někomu, kdo má informace přímo od zdroje, aby se do tématu tzv. nepletl" respektive slovo zdroj zde a) znamená osobu b) ...Zobrazit celý příspěvek
Jen jedna taková češtinářská semtame.
Věta "radit někomu, kdo má informace přímo od zdroje, aby se do tématu tzv. nepletl" respektive slovo zdroj zde a) znamená osobu b) znamená, že je autor do projektu nějak zainteresován kor když píše "Je ale nanejvýš hloupé mi vykat a také radit někomu, kdo má informace přímo od zdroje, aby se do tématu tzv. nepletl. " , kdyby byl zainteresován do projektu, tak z logiky věci je Tvoje "nepletl" nesmysl - což příspěvěk lalalika implikuje. Konec hlášení.Skrýt celý příspěvekruleta Děkuji za hlášení. Vyvedu vás z omylu, pokud by lalalik byl zapojen v projektu, moc dobře by věděl, jakou osádku mohl mít ASCOD s osádkovou a bezosádkovou věží a navíc by ...Zobrazit celý příspěvek
ruleta
Děkuji za hlášení. Vyvedu vás z omylu, pokud by lalalik byl zapojen v projektu, moc dobře by věděl, jakou osádku mohl mít ASCOD s osádkovou a bezosádkovou věží a navíc by nepletl do diskuze verzi s adaptérem, který je vystaven jako zajímavé řešení, které nemá s úpravou ASCODu nic společného.
PohovSkrýt celý příspěvek
za sebe děkuju za informaci. Předpokládám, že ten stroj co byl u nás většinou k vidění byl ještě starý ASCOD 33, který byl nabízen Dánům, jen postupem času faceliftovaný a asi i ...Zobrazit celý příspěvek
za sebe děkuju za informaci.
Předpokládám, že ten stroj co byl u nás většinou k vidění byl ještě starý ASCOD 33, který byl nabízen Dánům, jen postupem času faceliftovaný a asi i nabízen jako ASCOD 35. Tak jak musel Rheinmetall sáhnout po větším LYNX KF41, muselo GDELS sáhnou po větším ASCOD 42, obě tedy jiná vozidla než byla na těch vojskových dnech.Skrýt celý příspěvek
Nahodou nemel nekdo cas prohodit par slov s vyrobci - proc nevystavuji konfigurace pro Armadu CR? Osobne bych cekal, ze toto je velmi vhodna prilezitost danou konfiguraci ...Zobrazit celý příspěvek
Nahodou nemel nekdo cas prohodit par slov s vyrobci - proc nevystavuji konfigurace pro Armadu CR? Osobne bych cekal, ze toto je velmi vhodna prilezitost danou konfiguraci predstavit a prodat politikoum.Skrýt celý příspěvek
Výrobci budou rádi, když svoje prototypy stihnou ukuchtit do termínu pro odevzdávání vzorků. Na IDET to ani neměli šanci stihnout postavit.
Výrobci budou rádi, když svoje prototypy stihnou ukuchtit do termínu pro odevzdávání vzorků. Na IDET to ani neměli šanci stihnout postavit.
Jediný Lynx byl zjevně hotov do IDETu a představili ho ve finální konfiguraci. Navíc pokud je informace AN správná tak už tak existuje i ASCOD.
Jediný Lynx byl zjevně hotov do IDETu a představili ho ve finální konfiguraci. Navíc pokud je informace AN správná tak už tak existuje i ASCOD.
Oponoval by som tvrdeniu, že LINX bol na IDETe prezentovaný vo finálnej konfigurácii pre AČR - jeho kanón celkom zjavne nie je 30mm.
Oponoval by som tvrdeniu, že LINX bol na IDETe prezentovaný vo finálnej konfigurácii pre AČR - jeho kanón celkom zjavne nie je 30mm.
Troufnu si tvrdit že to kanón ráže 30mm je. To co ho opticky zvětšuje je nástavec pro střelbu programovatelnou municí na konci kanónu.
Troufnu si tvrdit že to kanón ráže 30mm je. To co ho opticky zvětšuje je nástavec pro střelbu programovatelnou municí na konci kanónu.
Ten nástavec má aj kanón Pumy a predsa je navidomoči kratší, než kanón na Lynxe. Použila sa proste tá istá veža v tej istej konfigurácii, ako na iných výstavách, napr Eurosatory ...Zobrazit celý příspěvek
Ten nástavec má aj kanón Pumy a predsa je navidomoči kratší, než kanón na Lynxe. Použila sa proste tá istá veža v tej istej konfigurácii, ako na iných výstavách, napr Eurosatory 2018: https://en.wikipedia.org/wiki/... , kedy sa aj vyslovené písalo, že ide o "Lance 2.0 turret, armed with the Wotan 35 dual-feed cannon, which fires standard 35x228mm ammunition with a 7.62mm coaxial machine gun"Skrýt celý příspěvek
Scotty:
kanón bych u Lynxe neřešil, minule ho měnili taky až na místě - byť to byla původní verze věže Lance a ne tahle nová s krytem hlavně.Scotty:
kanón bych u Lynxe neřešil, minule ho měnili taky až na místě - byť to byla původní verze věže Lance a ne tahle nová s krytem hlavně.
USA podcenili Ťokův průsmyk na D1 a přecenili svoji techniku. Chybama se člověk učí, aneb ukázka síly v nepraví okamžik může dostat opačného výsledku. Noční přesun je pouhou ...Zobrazit celý příspěvek
USA podcenili Ťokův průsmyk na D1 a přecenili svoji techniku.
Chybama se člověk učí, aneb ukázka síly v nepraví okamžik může dostat opačného výsledku. Noční přesun je pouhou alternativou a řešením vzniklé situace.
Je trochu s podivem, že zkušená armáda USA se dostane do takových trablů. Povolení české strany plně chápu, protože námitky na průjezd za bílého dne by mohli pro dotyčného znamenat nálepku proruského sabotéra a za třídního nepřítele pro nic za nic nechce být nikdo soudný označen či podezříván.
Krátce k ASCOD 42, opravdu ve verzi s osádkovou věží má možnost přepravy 3+8? Mé informace hovoří s osádkovou věží to, že může být konfigurace 3+6.
Stačí se podívat na foto vnitřního prostoru ASCOD 42 jež dává tušit, že koš věže bude nalepen velmi těsně u sedaček výsadku a poslední dvě budou spíše odstraněny, nebo tato dvě místa nebudou plnohodnotná.
Oliver H. Mittlelsdorf spíš roní krokodýlí slzy. Požadavky AČR na nové BVP dokáže splnit min. CV90 (asi narážel na požadovanou leteckou přepravu pomocí A400M, jež má max. zátěž 37 tun.) No-go požadavky jsou známy a tak aby konkurence CV90 uspěla (protože neplní všechny technické požadavky, jako CV90) musí podat lepší finanční nabídku s velkorysým zapojením českého průmyslu.Skrýt celý příspěvekZase odborník, co pracuje s city, pocity a tušeními. ASCOD s osádkovou věží má plnohodný interiér pro 3+8, se sedačkami družstva se nehýbe. Díky konstrukci ale lze pohybovat s ...Zobrazit celý příspěvek
Zase odborník, co pracuje s city, pocity a tušeními. ASCOD s osádkovou věží má plnohodný interiér pro 3+8, se sedačkami družstva se nehýbe. Díky konstrukci ale lze pohybovat s věží. V případě osádkové věže bude odstraněn adaptér s průzory, a věž bude umístěna níže a více vpředu. Nejen že neomezuje ani v nejmenším prostor družstva, klec pod věží bude dokonce oddělena od prostoru výsadkuSkrýt celý příspěvek
Hlavným problémom ASCODu (no napr. i CV90 a potenciálne aj Linxu) beztak nebude veža, ale elektronika. Každý jeden systém, ktorý do vozidiel budete chcieť umiestniť, či už APS, ...Zobrazit celý příspěvek
Hlavným problémom ASCODu (no napr. i CV90 a potenciálne aj Linxu) beztak nebude veža, ale elektronika. Každý jeden systém, ktorý do vozidiel budete chcieť umiestniť, či už APS, varovanie pred laserovým značkovačom, atď. znamená min. jednu ďalšiu "bedňu", ktorú treba v korbe niekam umiestniť - vo vystavovaných vozidlách toto zohľadnené nie je, maximálne sú veže a korby osadené ich maketami.Skrýt celý příspěvek
Myslím že jsi "udeřil hřebíček na hlavičku", tedy aby bylo v novém vozidle dost místa na všechnu tu elektroniku. Puma tohle má všechno nacpané pod věží a zabírá to tak dvě místa, ...Zobrazit celý příspěvek
Myslím že jsi "udeřil hřebíček na hlavičku", tedy aby bylo v novém vozidle dost místa na všechnu tu elektroniku. Puma tohle má všechno nacpané pod věží a zabírá to tak dvě místa, něco je i v bezosádkové věži. Zase ale nesplňuje hlavní zadání na osádkovou věž a 11 lidí. Takový Lynx vypadá, že má slušnou prostorovou rezervu, tady asi problém není. CV90 parametry splňuje, ale místo v něm moc není. Takový Ascod je na tom ještě o něco hůř, jelikož má problém splnit i hlavní parametry.Skrýt celý příspěvek
"No-go požadavky jsou známy a tak aby konkurence CV90 uspěla (protože neplní všechny technické požadavky, jako CV90) musí podat lepší finanční nabídku s velkorysým zapojením ...Zobrazit celý příspěvek
"No-go požadavky jsou známy a tak aby konkurence CV90 uspěla (protože neplní všechny technické požadavky, jako CV90) musí podat lepší finanční nabídku s velkorysým zapojením českého průmyslu."
No-Go = neplníš >vypadáváš
Žádná lepší nabídka to nevyřeší. A nebo zase jednou děláme ze sebe ještě větší blbce.Skrýt celý příspěvek
Pan Grohman, preco ste vymazali prispevok uzivatela Jara?
Jara - nahodte ho este raz pls.Pan Grohman, preco ste vymazali prispevok uzivatela Jara?
Jara - nahodte ho este raz pls.Hlavne ze Giviczove a Cernakusove blaboly tu necháva.
Hanbite sa pan Grohman. Cenzura hodna Kremľa.Hlavne ze Giviczove a Cernakusove blaboly tu necháva.
Hanbite sa pan Grohman. Cenzura hodna Kremľa.Gibon
O nic jste nepřišel. Jara se nám tu jen vyplakal a napsal že všichni co vybírají nové BVP jsou blbci. Prostě jako všechny jeho příspěvky.Gibon
O nic jste nepřišel. Jara se nám tu jen vyplakal a napsal že všichni co vybírají nové BVP jsou blbci. Prostě jako všechny jeho příspěvky.Scotty Pokud je to pravda, (příspěvek jsem nečetl), tak bohužel Járo smazání sis zasloužil. Myslím, že AČR a nejen ona i další státní sektory jsou sice provázány skandály, ale na ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Pokud je to pravda, (příspěvek jsem nečetl), tak bohužel Járo smazání sis zasloužil. Myslím, že AČR a nejen ona i další státní sektory jsou sice provázány skandály, ale na někoho bezdůvodně házet špínu se prostě nedělá.
Navíc v tomto případě armáda vysvětlila proč to chce a její argumentace má hlavu a patu.
Kopat do armády je sice česká obliba, ale dosti přitroublá. Navíc armáda jako taková nás nikdy nezradila a ani neztrapnila. Chyby které se jí přisuzují, tak za ně mohou politici, nikoliv vojáci.Skrýt celý příspěvektady se to dá ještě snest..armada to vysvětluje dobře..na fb se snažila to podat i formou aby to pochopila i opice..ale bohužel..co tam se člověk dočte...ve zkratce jsme zaprodanci ...Zobrazit celý příspěvek
tady se to dá ještě snest..armada to vysvětluje dobře..na fb se snažila to podat i formou aby to pochopila i opice..ale bohužel..co tam se člověk dočte...ve zkratce jsme zaprodanci západu a ideální řešení je již vymyšleno ve formě Šakala či bmp3Skrýt celý příspěvek
Citace z článku výše : " Dostat se na IDET 2019 ve čtvrtek nebylo nic jednoduchého, protože doprava na dálnici D1 kolabovala kvůli přesunu amerických vojáků na cvičení Saber ...Zobrazit celý příspěvek
Citace z článku výše :
" Dostat se na IDET 2019 ve čtvrtek nebylo nic jednoduchého, protože doprava na dálnici D1 kolabovala kvůli přesunu amerických vojáků na cvičení Saber Guardian 2019 v Rumunsku."
Takže díky armádě USA mají naši poslanci z podvýboru pro akvizice smůlu až do druhé poloviny září ... :)
Dopravní kolaps na D1 znemožnil poslancům dorazit na IDET 2019
https://www.securitymagazin.cz...
Po návštěvě premiéra Babiše a ministra obrany Metnara v prvním dnu IDETu se dnes měli s vystavovanou bojovou technikou seznámit poslanci, zejména z podvýboru pro akvizice, tedy poslanci dohlížející na pořizovaný armádní majetek. V době největšího vypsaného tendru v historii novodobé české armády na pořízení bojových vozidel pěchoty poslance s napětím očekávali všichni 4 zájemci o tuto dodávku (Rheinmetall, PSM, BAE Systems a GDELS), aby je seznámili se svými stroji, které jsou na IDETu všechny vystaveny.
Poslanci ale nepřijedou, a to z tak paradoxního důvodu, jakým je dopravní situace na dálnici D1. Další šanci vidět BVP, která se ucházejí o největší armádní zakázku, budou mít zákonodárci zřejmě až na letošních NATO Days, pokud výrobci dovezou všechny stroje.Skrýt celý příspěvekGivcz. Buďte té lásky, neplevelte diskuzi nesmysly. Děkuji.
Givcz. Buďte té lásky, neplevelte diskuzi nesmysly. Děkuji.
Načítám diskuzi...